Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:00
voorstad schreef op maandag 25 november 2024 @ 23:42:
Dus de opsporingsdienst kan ook opsporen welke Ring deurbellen de openbare ruimte ongeoorloofd filmen, en de eigenaren die hiermee de wet overtreden beboeten?
Ongeveer alle Ring deurbellen doen dat... ;)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-05 07:26
hoevenpe schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 00:17:
[...]

Je mag de openbare ruimte filmen om je eigen bezittingen te beschermen, ook als die zich buiten eigen terrein (dus bijv een parkeerplaats) bevinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:28
THE_BASE schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:14:
Vandaag was wel het toppunt: twee deelnemers langs het hoofdkwartier in Rotterdam. We weten toch allemaal dat daar niemand zit. Correct me if I’m wrong.
En vervolgens die avond daar enorm zenuwachtig om zijn (terwijl de Hunters ze op een paar meter voorbij gereden zijn en niemand dat had opgemerkt).

Verder vond ik het wel irritant dat de eerste 10 minuten alleen maar een terugblik was. Dan had je wel iets meer van de teams kunnen laten zien die bijna niet in beeld waren zoals die 2 meiden.

En van die broer en zus die bij de moeder naar binnen gingen en eerst iemand door de straten lieten rijden dacht ik, waarom stuur je die mensen niet namens jou naar binnen? Lijkt me veel veiliger...

Ohwja, die moeder van Lisa die dacht dat 2 mensen bepakt en bezakt met communicatie apparatuur en een pasje van de opsporingsdienst aan hun broek bij de voortvluchtigen hoorde :o

[ Voor 10% gewijzigd door jongetje op 26-11-2024 07:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:17
SelmarSmit schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 06:19:
[...]

Je mag de openbare ruimte filmen om je eigen bezittingen te beschermen, ook als die zich buiten eigen terrein (dus bijv een parkeerplaats) bevinden.
De belangrijkste regel bij camera’s bij uw eigen huis is dat uw camera alleen uw eigen bezittingen mag filmen. U mag dus niet de eigendommen van anderen filmen, zoals het huis of de tuin van uw buren. Ook mag u in principe niet de openbare weg filmen, zoals de stoep of parkeerplaatsen.

---
Alleen als je daar goede redenen voor hebt.
Dus nee het mag niet, Ja het gebeurt wel en het wordt gedoogd door de politie maar het mag eigenlijk niet.
Dus nee je zal niet snel hier een boete of opgepakt of aangesproken om worden. Maar netjes is het gewoon niet.

Dat jullie als hunters deze beelden gebruiken snap ik want de politie zal het ook doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 19:07
Ik moet wel zeggen dat de 2 jongens die ook naar het verkeerde HQ aan het zwaaien waren wel heel erg binnen hun eigen kringetje blijven hangen. Tot op heden is ze dat nog redelijk goed gegaan, er zijn (in ieder geval in beeld) nog niet enorm veel taps en dergelijke op hun geweest, maar je zag al wel dat door een stukje redenering bij de hunters 1 team al binnen een paar meter van ze is geweest.

Ik kan me niet voorstellen dat ze het gaan halen op de manier hoe ze nu bezig zijn, en het is ook een "fout" die ze toch goed hadden moeten weten als ze wat van de voorgaande seizoenen hadden opgepikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-05 16:22
Kroesss schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:31:
Ik moet wel zeggen dat de 2 jongens die ook naar het verkeerde HQ aan het zwaaien waren wel heel erg binnen hun eigen kringetje blijven hangen. Tot op heden is ze dat nog redelijk goed gegaan, er zijn (in ieder geval in beeld) nog niet enorm veel taps en dergelijke op hun geweest, maar je zag al wel dat door een stukje redenering bij de hunters 1 team al binnen een paar meter van ze is geweest.

Ik kan me niet voorstellen dat ze het gaan halen op de manier hoe ze nu bezig zijn, en het is ook een "fout" die ze toch goed hadden moeten weten als ze wat van de voorgaande seizoenen hadden opgepikt.
Dat zei ik gisteren ook al tegen mijn vrouw. Die worden binnenkort gepakt. Al doen ze het wel door mensen op te zoeken en niet te veel te bellen, dat scheelt wel iets. Maar het kan niet lang goed gaan zo vermoed ik.
Joostje123 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:07:
[...]

De belangrijkste regel bij camera’s bij uw eigen huis is dat uw camera alleen uw eigen bezittingen mag filmen. U mag dus niet de eigendommen van anderen filmen, zoals het huis of de tuin van uw buren. Ook mag u in principe niet de openbare weg filmen, zoals de stoep of parkeerplaatsen.

---
Alleen als je daar goede redenen voor hebt.
Dus nee het mag niet, Ja het gebeurt wel en het wordt gedoogd door de politie maar het mag eigenlijk niet.
Dus nee je zal niet snel hier een boete of opgepakt of aangesproken om worden. Maar netjes is het gewoon niet.

Dat jullie als hunters deze beelden gebruiken snap ik want de politie zal het ook doen.
De politie gaat daar ook niet over. Die gedogen dus ook niks. De Autoriteit Persoonsgegevens gaat hierover.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:17

Crazy D

I think we should take a look.

Kroesss schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:31:

Wat die Luc en die andere knakker deden, bellen, maar dan ook steeds nog een paar anderen bellen met ongeveer dezelfde tijdsduur gooi je de hunters wel lekker op een dwaalspoor. Dat was wel een slimme move.

Rondrijden ipv bellen is in 1e instantie wel veiliger, totdat de hunters met redeneren in ieder geval bij jou in de buurt zijn. Dan wordt het opeens close zoals ook wel bleek. Nu hadden ze ook nog dubbelmazzel want volgens mij zag je 1 van de hunters ook kijken maar zij zaten in de auto en een ander stond er naast... Ben wel benieuwd naar die koppen wanneer de hunters deze beelden zien dat het echt zo dichtbij was (en dan ook nog eens met stukje logisch redeneren en vooral gokken...).

Maar ja die 2 in Limburg rijden ook wel redelijk in hun eigen gebied rond. En slim om zonder rugzakken rond te lopen, alleen.. als je dan ergens gespot wordt is het niet moeilijk om te gokken dat je dan wel daar in de buurt een plek hebt.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroesss
Crazy D schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:18:
[...]

Wat die Luc en die andere knakker deden, bellen, maar dan ook steeds nog een paar anderen bellen met ongeveer dezelfde tijdsduur gooi je de hunters wel lekker op een dwaalspoor. Dat was wel een slimme move.

Rondrijden ipv bellen is in 1e instantie wel veiliger, totdat de hunters met redeneren in ieder geval bij jou in de buurt zijn. Dan wordt het opeens close zoals ook wel bleek. Nu hadden ze ook nog dubbelmazzel want volgens mij zag je 1 van de hunters ook kijken maar zij zaten in de auto en een ander stond er naast... Ben wel benieuwd naar die koppen wanneer de hunters deze beelden zien dat het echt zo dichtbij was (en dan ook nog eens met stukje logisch redeneren en vooral gokken...).

Maar ja die 2 in Limburg rijden ook wel redelijk in hun eigen gebied rond. En slim om zonder rugzakken rond te lopen, alleen.. als je dan ergens gespot wordt is het niet moeilijk om te gokken dat je dan wel daar in de buurt een plek hebt.
Klopt helemaal. Het wordt natuurlijk ook geforceerd om terug te grijpen naar je inner circle, dus het is ook niet 100% te voorkomen, maar die 2 gasten in Rotterdam vond ik er wel heel ver in gaan. Die 2 in Limburg zochten voor het lenen van de auto in ieder geval nog iemand op die niet heel rechtstreeks aan hun gekoppeld was. Die 2 in Rotterdam gingen voor de tweede dag naar dezelfde persoon, en die had uiteindelijk ook de info, dus stond heel dichtbij hen.

Maar na de aflevering van gisteren denk ik inderdaad dat 2 in Limburg ook snel gepakt gaan worden, net als de 2 in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

hoevenpe schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 00:17:
[...]

Als je dat ding goed instelt niet ;)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Crazy D schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:18:
[...]

Bij deze situatie had ik ook wel lichtelijk het gevoel dat het zo wel goed uit kwam voor de spanning van het programma en dat ze die twee misschien wel lieten lopen daarvoor. Maar dat is mijn gekke gedachte. :+

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

THE_BASE schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:06:
[...]

Bij deze situatie had ik ook wel lichtelijk het gevoel dat het zo wel goed uit kwam voor de spanning van het programma en dat ze die twee misschien wel lieten lopen daarvoor. Maar dat is mijn gekke gedachte. :+
Nah dat denk ik niet. Ze hadden geen enkele reden om te denken dat die gasten in die auto zaten, en je kunt moeilijk elke auto waar iemand bijstaat kijken of toevallig de voortvluchtigen erin zitten. Als je op zoek bent naar indianen met een veer op hun hoofd (Hiawatha :P) zouden zijn en je ziet iemand met een veer op z'n hoofd bij een auto staan zul je misschien wel even dichterbij gaan kijken :+

Ik geloof wel echt dat het logisch redeneren was dat ze daar in de buurt zouden moeten zijn, rondrijden in de hoop toevallig iets opvallends te zien (en vooral ook, in de buurt zijn voor als er iets opvallends gebeurt). Het toont maar weer aan dat in je eigen cirkel blijven, en ook gebruik maken van je eigen cirkel, ook met logisch denken door de hunters gewoon een gevaar is.

Die gasten in Limburg leenden inderdaad iig een auto van een bijna-vreemde waardoor die link een stuk lastiger wordt om te maken. Hun pech dan weer dat in al die kleine kutdorpjes er overal camera's hangen :P (moet ik nodig zeggen met 3 ring camera's rond mijn huis :+)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Crazy D schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:22:
[...]

Nah dat denk ik niet. Ze hadden geen enkele reden om te denken dat die gasten in die auto zaten, en je kunt moeilijk elke auto waar iemand bijstaat kijken of toevallig de voortvluchtigen erin zitten. Als je op zoek bent naar indianen met een veer op hun hoofd (Hiawatha :P) zouden zijn en je ziet iemand met een veer op z'n hoofd bij een auto staan zul je misschien wel even dichterbij gaan kijken :+
Hunters moeten spotten. En ze zoeken naar twee mannen. Je ziet in de hele buurt misschien één opvallende auto. Dan rijd je daar toch even wat dichterbij?

Maar goed, dat is mijn tactiek. En daarom zit ik niet bij de opsporingsdiensten. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:35
THE_BASE schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:06:
[...]

Toevallig ja dat die cameraman het wel doorhad en nog even inzoomde en precies die wegrijdende auto bleef filmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[...]
Nah dat denk ik niet. Ze hadden geen enkele reden om te denken dat die gasten in die auto zaten, en je kunt moeilijk elke auto waar iemand bijstaat kijken of toevallig de voortvluchtigen erin zitten.
Ik kan me vergissen, maar een geluk was denk ik ook dat op het moment dat ze voorbij reden er net even niemand naast de auto stond te overleggen. Anders zou het meer de aandacht trekken, mij lijkt genoeg om in ieder geval even een tweede keer te kijken wie er in de auto zat.
Die gasten in Limburg leenden inderdaad iig een auto van een bijna-vreemde waardoor die link een stuk lastiger wordt om te maken. Hun pech dan weer dat in al die kleine kutdorpjes er overal camera's hangen :P (moet ik nodig zeggen met 3 ring camera's rond mijn huis :+)
Behalve de pech hebben ze ook nog hun bagage achtergelaten (niet in de kofferbak gegooid dacht ik?), en zijn ze een hele dag op pad met dezelfde auto van de helper, die maar 1 stap verwijderd is van hun slaapplaats. Ze hebben zichzelf hiermee bijna gedwongen om terug te gaan om de bagage op te halen, dus de hunters kunnen ze nu simpelweg gaan opwachten. Al met al laten ze dus wel wat steken vallen.

Dus tenzij ze buiten beeld afspraken hebben gemaakt over het achterlaten/terugbrengen vd auto en de bagage hebben opgehaald, geef ik ze niet heel veel kans. Maar aangezien het een cliffhanger was en de aflevering niet eindigde met een arrestatie, zouden ze zomaar nog kunnen ontsnappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
jip_86 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 14:24:
[...]

Toevallig ja dat die cameraman het wel doorhad en nog even inzoomde en precies die wegrijdende auto bleef filmen.
Ik denk dat de regie de cameraman instrueerde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Tha Deo schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:54:
[...]

"Even terug met de auto voor een nieuw shot aub...."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SelmarSmit
Tha Deo schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:54:
[...]

Correct, die hebben een directe lijn en trackers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:26

jdh009

FP ProMod
Is ook wel logisch, je wilt als redactie geen momenten mislopen, maar je wilt ook niet dat spelers door de mand vallen omdat ze goed verstopt zitten, terwijl er opvallend een camera op een bosje gericht staat. Hoewel ik heb begrepen dat hunters (in ieder geval in edities in andere landen) instructies krijgen om de filmcrew te negeren, lijkt me dat toch een behoorlijke uitdaging. Zeker in Hunted Australië, waar elke editie bijna begint met een helikopter. Twee personen volgen is al lastig genoeg, maar met een cameraman erbij wordt het juist makkelijker om hen te spotten, zelfs als je probeert die camera te negeren. Idem met momenten waar IR camera’s worden ingezet.

En elke auto waar iemand naast staat controleren? Dat is praktisch onmogelijk. Kijk maar eens naar de drukte in een gemiddelde stad of dorp. Als je overal op reageert, ben je al snel uitgeput en val je als team eerder door de mand. Terwijl je als hunters juist onopvallend wilt blijven en vaak onder de radar willen opereren tijdens het surveilleren. Close calls houdt je altijd of die nu na direct of indirect handelen zijn. Uiteindelijk is het er om te doen om die pakkans zo hoog mogelijk te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door jdh009 op 26-11-2024 17:10 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:23
We zijn het nu aan het terugkijken, maar in aflevering 1 ligt het er wel heel dik bovenop dat ze niet direct iemand willen pakken in de eerste aflevering zeg.

Als je navigeert naar hanselaan 95b, dan kom je echt bij de ingang van het terrein uit. Daarnaast zijn de Hunter "normaal gesproken" ook niet gek, en nu rijden ze ineens een enorm stuk door, terwijl de navigatie dat echt niet aangeeft.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:16
Wachten... schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:47:
We zijn het nu aan het terugkijken, maar in aflevering 1 ligt het er wel heel dik bovenop dat ze niet direct iemand willen pakken in de eerste aflevering zeg.

Als je navigeert naar hanselaan 95b, dan kom je echt bij de ingang van het terrein uit. Daarnaast zijn de Hunter "normaal gesproken" ook niet gek, en nu rijden ze ineens een enorm stuk door, terwijl de navigatie dat echt niet aangeeft.
Hoe spannend het ook leek, er zat meer tijd tussen dan de montage deed vermoeden volgens mij ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Een wachtwoord voor wat sushi, geen verkeerde deal.

[ Voor 31% gewijzigd door jdh009 op 02-12-2024 21:32 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Nou, de truc van Luc pakt met een omweg goed uit ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jmvriesen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-04 13:02
Oh man! Hebben die twee nu echt voor wat eten het wachtwoord gegeven?

Merely a passerby in this world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCooz
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Lijkt mij fake, in scène gezet door de productie. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit de andere deelnemers aan zouden doen. Denk dat de hunters uiteindelijk weinig aan deze tip gaan hebben btw.

[ Voor 21% gewijzigd door TheCooz op 02-12-2024 21:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

TheCooz schreef op maandag 2 december 2024 @ 21:41:
Lijkt mij fake, in scène gezet door de productie. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit de andere deelnemers aan zouden doen. Denk dat de hunters uiteindelijk weinig aan deze tip gaan hebben btw.
Dat zullen we volgende week zien, eerst tegen elkaar zeggen dat als ze het wachtwoord niet geven de hunters verder niets kunnen doen, om
vervolgens niet veel later doodleuk het wachtwoord te geven.

Iets stinkt er, en het is niet de sushi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
TheCooz schreef op maandag 2 december 2024 @ 21:41:
Nee hoor, was echt. Maar ze zaten er wel al een heel aantal uur 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Slasher schreef op maandag 2 december 2024 @ 21:57:
[...]

Dat zullen we volgende week zien, eerst tegen elkaar zeggen dat als ze het wachtwoord niet geven de hunters verder niets kunnen doen, om
vervolgens niet veel later doodleuk het wachtwoord te geven.

Iets stinkt er, en het is niet de sushi.
Hicham gaf al direct heel veel info, het was ook echt die club uit Landgraaf een netnummer en twee letters.

[ Voor 5% gewijzigd door SelmarSmit op 02-12-2024 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
Het werd ook direct getest en het wachtwoord klopte. Jammer. Maar goed: de voice-over had het over unieke telefoonnummers per koppel op het Pizza Peppi kaartje, dus verder dan het volkslied komen de hunters denk ik niet hiermee.

Overigens krijg ik wel Mario-vibes dit seizoen: je ziet deelnemers door een soort tunnelbuis kruipen in de leader, dat kaartje met Pizza Peppi... Nu nog een finale waarbij ze met karts uiteindelijk ontsnappen en 't is helemaal af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

SelmarSmit schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:13:
[...]

Hicham gaf al direct heel veel info, het was ook echt die club uit Landgraaf een netnummer en twee letters.
Klopt, ik denk dat jullie er uiteindelijk ook wel achter waren gekomen.

Maar gewoon suf om de boel te verraden voor een maaltje sushi, als ze eerst tegen elkaar zeggen dat "jullie" verder niets kunnen doen als ze niets zouden zeggen, ik bedoel folteringen zou toch niet de volgende stap zijn, en het enige wat je nodig hebt is wat uithoudingsvermogen om je mond te houden, tenminste zo komt het op mij over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Slasher schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:17:
[...]

Klopt, ik denk dat jullie er uiteindelijk ook wel achter waren gekomen.

Maar gewoon suf om de boel te verraden voor een maaltje sushi, als ze eerst tegen elkaar zeggen dat "jullie" verder niets kunnen doen als ze niets zouden zeggen, ik bedoel folteringen zou toch niet de volgende stap zijn, en het enige wat je nodig hebt is wat uithoudingsvermogen om je mond te houden, tenminste zo komt het op mij over.
We mogen ze vasthouden tot het einde van de opnameperiode. En we waren net halverwege 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
SelmarSmit schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:24:
[...]

We mogen ze vasthouden tot het einde van de opnameperiode. En we waren net halverwege 😀
Ook zonder eten/slaapplek aan te bieden? Die verhoorkamer zag er wat dat betreft onmenselijk karig uit :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SelmarSmit
tszcheetah schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:28:
[...]

Ook zonder eten/slaapplek aan te bieden? Die verhoorkamer zag er wat dat betreft onmenselijk karig uit :P
Bruine boterhammen met kaas en een glas water, 3x per dag 😀

En slapen doen ze dan wel gewoon in een hotel, maar ontbijt mag op HQ 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmvriesen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-04 13:02
SelmarSmit schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:49:
[...]

Whuut! Bruine boterhammen met kaas en een glas water, en dat 3x per dag? En slapen in een hotel? Joh, dat is een acceptabele opoffering als je daarmee je mede voortvluchtigen langer op de vlucht houdt.

Merely a passerby in this world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:35
[...]

Over HQ gesproken, die jongens die een brief met foto's bij jullie komen langsbrengen.... hoe is dat gedaan dan? Want jullie zitten toch niet echt in dat gebouw / Rotterdam? (dacht zoiets ooit ergens (hier?) gelezen te hebben).

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
-LA- schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:55:
[...]

Over HQ gesproken, die jongens die een brief met foto's bij jullie komen langsbrengen.... hoe is dat gedaan dan? Want jullie zitten toch niet echt in dat gebouw / Rotterdam? (dacht zoiets ooit ergens (hier?) gelezen te hebben).
😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
[...]

Met een glas jus, een kop koffie en een appeltje erbij zou het best gezellig kunnen worden. De dagelijkse vitamientjes mag je tenslotte niet ontzegd worden, toch? Maar ik vermoed dat je, zelfs met dat ontbijtje, nog steeds in het hokje blijft en niet zomaar op de werkvloer mag meekijken met al het interessants wat jullie doen. Zelf zou ik wel te verleiden zijn met een stageplaats voor de resterende tijd, maar ik denk niet dat dat goed overkomt op TV als jullie ineens een ‘crimineel’ in dienst nemen.
SelmarSmit in "[Serie] Hunted!" :P (mijn OSINT skills weer eens kunnen gebruiken.)

[ Voor 13% gewijzigd door jdh009 op 02-12-2024 23:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tja wat een ruggengraat bij de 2 gepakte heren, het wachtwoord geven voor wat eten en drinken… (wat ze normaal in een politie cel gewoon krijgen, tuurlijk geen sushi en bier, maar wel iets, zoals Selmar zegt)

De grote vraag voor volgende week wel of de hunters er echt wat aan gaan hebben, ze hebben gelukkig allemaal een eigen nummer voor Pizza Peppi, dus dat nummer onder de tap zetten heeft geen zin en als het goed is zou het nummer wat de gepakte 2 heren hebben, geen pizza/info meer moeten even…

Ze zullen alleen het groningsvolkslied kunnen gaan vinden….

[ Voor 4% gewijzigd door Le Mol op 03-12-2024 00:23 ]

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:30
Het was mij onduidelijk hoe de dames erachter kwamen dat het een melodie van een provinciaal volkslied was. Je zag op een gegeven moment een briefje met de provincies in beeld en ze gingen ze gewoon een voor een beluisteren. Maar het was mij onduidelijk hoe ze tot die conclusie kwamen; het kan logisch beredeneren zijn maar dan lijkt het me 1 van vele opties van 'wellicht is het een provinciaal volkslied', maar het kan net zo goed een oud kinderrijmpje dat zich op plek X of Y afspeelt.

De heren gingen langs het Rosa Spier Huis en daar werd het duidelijk dat het wel een soort volkslied-achtig iets moest zijn, dus dat was wat logischer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Intercity schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 05:57:
Het was mij onduidelijk hoe de dames erachter kwamen dat het een melodie van een provinciaal volkslied was.
De dames konden de muzieknoten lezen. De mannen niet. Wel mooi om Tineke de Nooij nog even in actie te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:30
Joosie200 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 08:28:
[...]

De dames konden de muzieknoten lezen. De mannen niet. Wel mooi om Tineke de Nooij nog even in actie te zien.
Dat snap ik, het ging me meer om het feit dat het gedachteproces van de meiden niet in beeld werd gebracht, en het daardoor voor mij nogal onlogisch was dat ze meteen specifiek wisten dat het om een provinciaal volkslied moest gaan...

Ik zou me kunnen voorstellen dat het een (kinder)liedje is over de zee (extractiepunt aan de kust) of over een specifieke plaatsnaam, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Laatst online: 08-05 16:35

aap

Ik mistte ook die gedachtensprong. Dat de gepensioneerde muzikanten met een piano en een operazangeres konden raden dat het een soort volksliedje was, klonk nog wel aannemelijk.
Maar als de jongedames al muzikaal onderlegd waren, dan werd dat niet echt duidelijk: ze lazen de noten zoals ik grieks lees "volgens mij is dit een alfa en dat een beta".

En als het al als een volksliedje klinkt, dan is het toch niet vanzelfsprekend dat het een provinciaal volkslied moet zijn? De mannen liepen daar volgens mij al googelend toevallig tegenaan, maar de dames leken al te weten dat ze systematisch alle provincies moesten aflopen. Het kan zijn dat daar iets aan vooraf gegaan was, maar dat had ik dan ook graag gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
Gokje/invulling van mijn kant: omdat ze noten kunnen lezen, snappen ze denk ik wel de relatieve toonhoogtes van de bladmuziek (een noot hoger op een balk klinkt simpelweg ook hoger). Met een beetje extra kennis over hoe lang noten duren - wat niet duidelijk is gemaakt, maar natuurlijk een belangrijke basis is bij muziek - is een beetje een melodie uit de bladmuziek halen niet heel ingewikkeld. Je hoeft dus niet te weten hoe elke noot heet om een idee te krijgen over hoe de muziek moet klinken.

Grote kans dus dat de gedachtegang grotendeels hetzelfde is gegaan als bij de mannen. Voor TV is het ook niet leuk om 2x zo hetzelfde te laten zien, dus dan kies je in de montage voor de leukere variant. Aan de andere kant: een stukje terugblik inwisselen voor een paar seconden over hoe de dames de puzzel hadden opgelost was wel beter geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Kan natuurlijk ook 'gewoon' een gokje zijn. Wat is bij Hunted aannemelijk? Ze weten dat het informatie betreft rondom extractiepunt. Dus een kinderliedje is niet zo waarschijnlijk, hoewel Berend Botje had gekund als de extractie via water gaat. Ik weet ook niet of ik direct aan volksliederen van provincies zou denken maar ik vind m ook niet supervergezocht. Klein stukje brainstormen en je zou daar best op uit kunnen komen.
Jammer dat ze m niet aan chat gtp hebben gevoed. Daar heb ik nog weleens een stukje wat ik niet snapte aan gegeven en die kwam nog best met een nuttig antwoord... Of google image search.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:57
Le Mol schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 00:22:
Ze zullen alleen het groningsvolkslied kunnen gaan vinden….
Alleen het volkslied vinden leidt wel tot meer natuurlijk...

Pizza Peppi is alleen vrijdag/ zaterdag open + Groningen
=> zou voor mij aanleiding zijn om op de vrijdag en zaterdag in Groningen te gaan scouten met de hunterteams.
+ lijstje pizzaria's uitdraaien en die extra in de gaten houden

Of weer zoeken naar opvallende/ verdachte ANPR registraties van/naar Groningen; in combinatie met telefoons die aan/uit zijn gezet

Best kans dat ze daarmee een heel eind kunnen komen

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
De actie van de sushi is wel heel erg lafjes natuurlijk. Ik snap dat ze al lang zaten, maar je geeft je toch niet op voor een programma waarin je 3 weken moet vluchten om na een paar uur in een kamer alles weg te geven?

Maar dan die twee jongens die even vrolijk fototjes en een brief gaan afleveren in Rotterdam. Die denken volgens mij echt dat ze onschendbaar zijn ofzo. Hebben die geen vorige seizoenen gekeken? Met opzet de aandacht van de Hunters vragen is namelijk normaliter niet heel slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Chillz schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:44:
[...]

Alleen het volkslied vinden leidt wel tot meer natuurlijk...

Pizza Peppi is alleen vrijdag/ zaterdag open + Groningen
=> zou voor mij aanleiding zijn om op de vrijdag en zaterdag in Groningen te gaan scouten met de hunterteams.
+ lijstje pizzaria's uitdraaien en die extra in de gaten houden

Of weer zoeken naar opvallende/ verdachte ANPR registraties van/naar Groningen; in combinatie met telefoons die aan/uit zijn gezet

Best kans dat ze daarmee een heel eind kunnen komen
Gelukkig staan er volgens de voice over wel verschillende nummers op de pizza peppi kaartjes. Maar idd, zodra de hunters weten dat ze in Groningen moeten zijn gaan ze daar natuurlijk met 3 teams rondrijden.

Trouwens dat dwaalspoor met die Luc en die andere, toch wel weer slim gedaan. Ene telefoon uit en met die auto naar Breda en daar telefoon weer aan. Andere auto goed in beeld met in de satnav een adres de andere kant op, maar telefoon thuis laten.
Alleen, als die kerel nou gewoon z'n telefoon aan had gehouden, was die toch helemaal niet op het spoor van de hunters gekomen? Selmar keek specifiek naar telefoons die uitgingen rondom dat tijdstip. Er waren geen beelden van die Volvo. Dus als hij z'n telefoon had aangelaten, of veel eerder had uitgezet, echt 2 uur eerder of zo, hadden de hunters hem niet ontdekt.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kroesss
Crazy D schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:41:
[...]

Alleen, als die kerel nou gewoon z'n telefoon aan had gehouden, was die toch helemaal niet op het spoor van de hunters gekomen? Selmar keek specifiek naar telefoons die uitgingen rondom dat tijdstip. Er waren geen beelden van die Volvo. Dus als hij z'n telefoon had aangelaten, of veel eerder had uitgezet, echt 2 uur eerder of zo, hadden de hunters hem niet ontdekt.
Dit is iets wat mij al een paar seizoenen opvalt. Er wordt heel vaak gevraagd aan een helper om de telefoon uit te zetten. Ik zou vragen om de telefoon thuis te laten liggen. Dan is er geen vreemde beweging of uit/aan te zien. Maar op een of andere manier komt dit blijkbaar bijna nooit op bij de kandidaten om dit te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-05 11:13
Kroesss schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:47:
[...]

Dit is iets wat mij al een paar seizoenen opvalt. Er wordt heel vaak gevraagd aan een helper om de telefoon uit te zetten. Ik zou vragen om de telefoon thuis te laten liggen. Dan is er geen vreemde beweging of uit/aan te zien. Maar op een of andere manier komt dit blijkbaar bijna nooit op bij de kandidaten om dit te vragen.
Tja, ze kijken ook wel naar onlogische bewegingen. Soms is iemand al in de peilling, telefoon is thuis, maar de auto (LTE) beweegt. Volgens mij is een keer in het verleden wel een stap gezet in de opsporing: BRP-gegevens opvragen, RDW, auto met LTE, paalgegevens en dan verder.
Ik denk dat inderdaad deze Volvorijder lekker zijn telefoon had kunnen aanlaten, maar goed, misschien waren ze toch niet helemaal zeker of alles buiten camerabeelden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Kanseleur schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:54:
[...]
Tja, ze kijken ook wel naar onlogische bewegingen. Soms is iemand al in de peilling, telefoon is thuis, maar de auto (LTE) beweegt. Volgens mij is een keer in het verleden wel een stap gezet in de opsporing: BRP-gegevens opvragen, RDW, auto met LTE, paalgegevens en dan verder.
Ik denk dat inderdaad deze Volvorijder lekker zijn telefoon had kunnen aanlaten, maar goed, misschien waren ze toch niet helemaal zeker of alles buiten camerabeelden was.
Eens, het is zeker niet waterdicht. Maar het is gewoon 1 aspect minder wat opvallend is. De hunters hebben ergens een startpunt nodig om op iemand in te zoomen, en je ziet vaak dat dat begint bij telefoons die uit worden gezet of juist aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aap

aap

Ik vond het wel grappig dat het dwaalspoor initieel mislukte doordat de hunters de uitgezette telefoon van de Volvo-bestuurder in de smiezen kregen. Maar dat de hunters zichzelf dan vervolgens een reverse psychology aanpraten dat het toch de buurvrouw geweest moet zijn.

De Volvo-man bleef wel strak ontkennen, dat hielp ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:51
Kroesss schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:53:
De actie van de sushi is wel heel erg lafjes natuurlijk. Ik snap dat ze al lang zaten, maar je geeft je toch niet op voor een programma waarin je 3 weken moet vluchten om na een paar uur in een kamer alles weg te geven?

Maar dan die twee jongens die even vrolijk fototjes en een brief gaan afleveren in Rotterdam. Die denken volgens mij echt dat ze onschendbaar zijn ofzo. Hebben die geen vorige seizoenen gekeken? Met opzet de aandacht van de Hunters vragen is namelijk normaliter niet heel slim.
Tjsa, voor die jongens hangt er niet veel meer vanaf natuurlijk. Ze 'winnen' niks met hun mond houden.

Ik vind het ook erg jammer van die jongens met die actie van de foto's. Lijkt erop alsof ze het spel niet erg serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-04 15:45
aap schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 13:22:
Ik vond het wel grappig dat het dwaalspoor initieel mislukte doordat de hunters de uitgezette telefoon van de Volvo-bestuurder in de smiezen kregen. Maar dat de hunters zichzelf dan vervolgens een reverse psychology aanpraten dat het toch de buurvrouw geweest moet zijn.

De Volvo-man bleef wel strak ontkennen, dat hielp ook.
heeft ook met het spel te maken natuurlijk. Dit is het goed bevragen van de "officier" (redactie) om een uitgezette telefoon terug te krijgen die mee doet aan het spel. Buiten het spel zijn er misschien wel 20 telefoons uitgezet in die regio maar die zijn niet te bevragen omdat het een spel betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-05 10:31
Er wordt natuurlijk ook vooral in beeld gebracht hoe iemand/een link uiteindelijk wordt gevonden. Nu was het omdat de telefoon uitgezet was. Maar andere keren is het ook geweest dat voertuigen dezelfde route afleggen, relaties binnen het netwerk van helpers etc.

Als deelnemer kan je super veel maatregelen nemen en vragen je helpers van alles te doen, maar er hoeft maar iemand een berichtje naar Selmar te sturen en je hele plan is om zeep :+. Zodra je iets doet waarbij je gegarandeerd in beeld komt (zoals een pin-actie) moet je uiteraard zoveel mogelijk voorzorgsmaatregelen nemen, maar er zit ook wel iets van geluk/ongeluk in.

Als de hunters al volle focus op een ander team zitten en niet in de buurt zijn heb je natuurlijk meer tijd om weg te komen en vooral het spoor te laten 'afkoelen'.

Overigens vond ik het sowieso grappig dat ze er aan dachten om te pinnen. Bij mij kwam echt niet op dat ze mogelijk voor die pizza zouden moeten betalen |:( Maarja, we gaan het zien - misschien was dit wel helemaal niet nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wceend
Erwin537 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 13:59:
Er wordt natuurlijk ook vooral in beeld gebracht hoe iemand/een link uiteindelijk wordt gevonden. Nu was het omdat de telefoon uitgezet was. Maar andere keren is het ook geweest dat voertuigen dezelfde route afleggen, relaties binnen het netwerk van helpers etc.

Als deelnemer kan je super veel maatregelen nemen en vragen je helpers van alles te doen, maar er hoeft maar iemand een berichtje naar Selmar te sturen en je hele plan is om zeep :+. Zodra je iets doet waarbij je gegarandeerd in beeld komt (zoals een pin-actie) moet je uiteraard zoveel mogelijk voorzorgsmaatregelen nemen, maar er zit ook wel iets van geluk/ongeluk in.

Als de hunters al volle focus op een ander team zitten en niet in de buurt zijn heb je natuurlijk meer tijd om weg te komen en vooral het spoor te laten 'afkoelen'.

Overigens vond ik het sowieso grappig dat ze er aan dachten om te pinnen. Bij mij kwam echt niet op dat ze mogelijk voor die pizza zouden moeten betalen |:( Maarja, we gaan het zien - misschien was dit wel helemaal niet nodig?
Het berichtje naar Selmar komt natuurlijk ook alleen omdat er een cameraman/vrouw naast twee personen in een rugzak staat. ;) Tenminste ik hoop niet dat Selmar random berichtjes krijgt over mensen met een rugzak dan zou hij een dagtaak hebben. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22:22
Ik vond trouwens de arrestatie van die Limburgse jongens ook wel opvallend. Had gewoon die oprit geblokkeerd op het moment dat ze de autosleutel afgaven. Nu werden ze de hele tijd vanaf een afstandje in de gaten gehouden zonder dat er wat gebeurde en uiteindelijk volgde er nog een hele achtervolging te voet. Dat kwam op mij nogal ingewikkeld en onnodig over..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
Wceend schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:37:
[...]

Het berichtje naar Selmar komt natuurlijk ook alleen omdat er een cameraman/vrouw naast twee personen in een rugzak staat. ;) Tenminste ik hoop niet dat Selmar random berichtjes krijgt over mensen met een rugzak dan zou hij een dagtaak hebben. :P
Yep, die krijg ik wel. Een paar weken geleden zelfs nog 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Vld1989 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 15:05:
Ik vond trouwens de arrestatie van die Limburgse jongens ook wel opvallend. Had gewoon die oprit geblokkeerd op het moment dat ze de autosleutel afgaven. Nu werden ze de hele tijd vanaf een afstandje in de gaten gehouden zonder dat er wat gebeurde en uiteindelijk volgde er nog een hele achtervolging te voet. Dat kwam op mij nogal ingewikkeld en onnodig over..
We wilden het eigenlijk met twee teams doen, omdat we niet zeker wisten hoe fit ze waren. En Thijs en Renaldo waren er nog niet (kwamen net aanrijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22:22
SelmarSmit schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 15:20:
[...]

We wilden het eigenlijk met twee teams doen, omdat we niet zeker wisten hoe fit ze waren. En Thijs en Renaldo waren er nog niet (kwamen net aanrijden).
Ahh, dat klinkt logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

Het viel me trouwens op dat Selmar nog niet helemaal vloeiend in het NATO alfabet zit O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
aap schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 15:52:
Het viel me trouwens op dat Selmar nog niet helemaal vloeiend in het NATO alfabet zit O-)
Nee, ik mik NATO en NL vaak door elkaar 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Erwin537 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 13:59:
Logisch, maar aan/uit en afwijkende bewegingen van voertuigen zijn 2 dingen die je heel vaak ziet terugkomen. Als je je telefoon aanhoudt, en je rijdt als helper niet naar een random plek maar bv naar je werk, of een plek waar je vaker komt (of logisch heen zou kunnen gaan op dat tijdstip, een winkel of zo) dan valt dat veel minder op. Weet niet meer welk seizoen maar toen zeiden jullie volgens mij ook soort-van-letterlijk "je bent daar en daar heengereden en daar kom je nooit". Nu is dat losstaand natuurlijk geen misdrijf, maar als je al een kleine link hebt met de voortvluchtigen (bv omdat je je telefoon net uitzet midden overdag terwijl je dat nooit doet...) valt het allemaal bij elkaar wel heel veel op.

Maar het was wel een leuke actie om te zien, 2 helpers, wie ga je volgen. Volg haar, nee hem is logischer. Dus zal het haar wel zijn :o
Bartske schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 13:26:
[...]

Tjsa, voor die jongens hangt er niet veel meer vanaf natuurlijk. Ze 'winnen' niks met hun mond houden.
Nee maar tegelijkertijd wordt er altijd geklaagd dat iemand die gepakt is, zo stom was iets op te schrijven, of te praten, etc. Dan komt het wel een beetje laf over.
Ik vind het ook erg jammer van die jongens met die actie van de foto's. Lijkt erop alsof ze het spel niet erg serieus nemen.
Of het juist teveel als spel zien? Nou ja toegeven, als je een paar dagen je letterlijk in je inner circle rondrijdt, en je krijgt dan nog niet eens hint dat ze je op het spoor zijn, ga je misschien ook wel overmoedig worden. Kan me niet zo snel herinneren dat mensen echt zo lang maar in hun eigen omgeving rondliepen. Nota bene in de eigen sportschool slapen! En dan komen de hunters daar aan: oh het ziet er nogal verlaten uit. Uhh dude zo ziet het er ook uit als er 10 man binnen is. Dat zie je buiten niet 8)7
En ik vind t ook wel leuk, beetje prikken en plagen. Als ze gepakt worden dan is het van zie je wel, en als ze winnen, dan is het vet cool, die brutaaltjes flikken het toch mooi maar ff :+

Die 2 op de fiets zijn ook wel lekker bezig nadat ze echt op pad zijn gegaan. Die zijn volgens mij serieus buiten beeld. Weet @SelmarSmit dat ze op de fiets zitten? Ja nu natuurlijk sowieso 8)7 maar bedoel tijdens de Hunt :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank071
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-04 14:16
Ik liep wat achter, vandaar pas nu iets wat ik in het forum niet ben tegengekomen:

Hoe lukt het op HQ om met AI (goh... hoe modern) teksten te laten uitspreken met de stemmen van de voortvluchtigen. Er wordt aan het begin gedaan alsof HQ dan pas de namen van de voortvluchtigen weet en op zoek moet naar informatie. Dan vind je geen voiceprompts en die heb je wel nodig om de AI engine te trainen... Dus hoe is dat gedaan? Heeft de productie wat materiaal verstrekt?

Selmar laat ons in het ongewisse over het droppen van die post, maar heel gek is het niet. Het publiek wordt in de waan gelaten dat de HQ op die locatie zit, dus als het Rotterdamse duo iets willen droppen bij HQ, dan moet dat wel daar. Maar zij hebben iemand van de productie bij zich, dus die kan gewoon doorgeven dat er iets gedropt is. Als er al iets gedropt is, dat moment zie je namelijk niet. Vervolgens gaat die envelop gewoon naar de opname locatie.

In de laatste uitzending zit weer zo'n dingetje waar ik mijn twijfels over heb: het uitzetten van de telefoon van de (echte) lift van Luc en partner. Het enige tijdstip dat bekend is, is het moment van geldopname. Het is een beetje een gok om er van uit te gaan dat de helper op/rond dat moment een telefoon uitzet, maar a la. Als je dat irl zou uitvragen, is het de vraag of dat er echt maar 1 is. En stel dat het er 1 is, dan zegt dat nog helemaal niets. Dus is de actie van de Hunters "je weet vast waarom we heir zijn" niet een beetje ingegeven doordat deze informatie uit de productie komt, dus wel relevant moet zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _superboer_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Frank071 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 16:21:
Ik liep wat achter, vandaar pas nu iets wat ik in het forum niet ben tegengekomen:

Hoe lukt het op HQ om met AI (goh... hoe modern) teksten te laten uitspreken met de stemmen van de voortvluchtigen. Er wordt aan het begin gedaan alsof HQ dan pas de namen van de voortvluchtigen weet en op zoek moet naar informatie. Dan vind je geen voiceprompts en die heb je wel nodig om de AI engine te trainen... Dus hoe is dat gedaan? Heeft de productie wat materiaal verstrekt?

Selmar laat ons in het ongewisse over het droppen van die post, maar heel gek is het niet. Het publiek wordt in de waan gelaten dat de HQ op die locatie zit, dus als het Rotterdamse duo iets willen droppen bij HQ, dan moet dat wel daar. Maar zij hebben iemand van de productie bij zich, dus die kan gewoon doorgeven dat er iets gedropt is. Als er al iets gedropt is, dat moment zie je namelijk niet. Vervolgens gaat die envelop gewoon naar de opname locatie.

In de laatste uitzending zit weer zo'n dingetje waar ik mijn twijfels over heb: het uitzetten van de telefoon van de (echte) lift van Luc en partner. Het enige tijdstip dat bekend is, is het moment van geldopname. Het is een beetje een gok om er van uit te gaan dat de helper op/rond dat moment een telefoon uitzet, maar a la. Als je dat irl zou uitvragen, is het de vraag of dat er echt maar 1 is. En stel dat het er 1 is, dan zegt dat nog helemaal niets. Dus is de actie van de Hunters "je weet vast waarom we heir zijn" niet een beetje ingegeven doordat deze informatie uit de productie komt, dus wel relevant moet zijn?
Er zijn ruim 16000 zendmasten in NL, stel elke Nederlander heeft een telefoon, dan zijn er gemiddeld zo’n 1000 telefoons per zendmast verbonden. Als je je telefoon eens in de 100 dagen een keer uitzet voor langere tijd (wat mij al veel lijkt), zijn er per dag per zendmast zo’n tien telefoons die opvallend zijn. Volgens mij noemde Selmar twee masten bij zijn verzoek bij de officier, met een time window van misschien een uur voor en na de pintransactie (in volgens mij een rustig dorpje) lijkt mij 1 resultaat best realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
Frank071 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 16:21:
Dat kwam in de uitzending voorbij: de hunters hadden online filmpjes (met stemgeluid van de voortvluchtigen) gevonden, ik geloof van social media, wat voldoende was om de AI te trainen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
tszcheetah schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:07:
[...]

Dat kwam in de uitzending voorbij: de hunters hadden online filmpjes (met stemgeluid van de voortvluchtigen) gevonden, ik geloof van social media, wat voldoende was om de AI te trainen.
Bij Luc waren we in zijn telefoon gebroken en hadden zijn voiceberichten gebruikt 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-05 11:13
SelmarSmit schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 19:29:
[...]

Bij Luc waren we in zijn telefoon gebroken en hadden zijn voiceberichten gebruikt 😀
Ingebroken als in: gekraakt, je had het wachtwoord of je hebt het wachtwoord achterhaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Wceend schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 13:35:
[...]

heeft ook met het spel te maken natuurlijk. Dit is het goed bevragen van de "officier" (redactie) om een uitgezette telefoon terug te krijgen die mee doet aan het spel. Buiten het spel zijn er misschien wel 20 telefoons uitgezet in die regio maar die zijn niet te bevragen omdat het een spel betreft.
Niet helemaal zeker hoe je dit bedoeld, maar als er 20 telefoons zijn uitgezet in die periode op die palen zou de redactie aan Selmar een lijst moeten geven met random nummers en die van de helper er tussen.

Maar misschien bedoel je, hoe weet de redactie hoeveel nummers er uit gezet zijn in die periode in dat gebied om een realistische dataset aan te kunnen leveren.

Ik kan me voorstellen dat ze wel rekening houden met locatie, dat als je midden op Utrecht CS tijdens de spits dat opvraagt je 20 nummers terug krijgt en dat de aanname is dat het op andere plekken zeer onwaarschijnlijk is dat er op exact dat moment nog een telefoon uit gaat die aan die paal aanstraalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Shinji schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 22:01:
[...]

Niet helemaal zeker hoe je dit bedoeld, maar als er 20 telefoons zijn uitgezet in die periode op die palen zou de redactie aan Selmar een lijst moeten geven met random nummers en die van de helper er tussen.

Maar misschien bedoel je, hoe weet de redactie hoeveel nummers er uit gezet zijn in die periode in dat gebied om een realistische dataset aan te kunnen leveren.

Ik kan me voorstellen dat ze wel rekening houden met locatie, dat als je midden op Utrecht CS tijdens de spits dat opvraagt je 20 nummers terug krijgt en dat de aanname is dat het op andere plekken zeer onwaarschijnlijk is dat er op exact dat moment nog een telefoon uit gaat die aan die paal aanstraalt.
Ongeveer correct, 20 zal nog een randgeval zijn, maar als het er teveel zijn krijgen we gewoon “teveel” terug. Wij gaan namelijk op die nummers doorrechercheren, en dan moet je ook die details weer gaan verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Kanseleur schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 21:28:
[...]

Ingebroken als in: gekraakt, je had het wachtwoord of je hebt het wachtwoord achterhaald?
Ehm, ik weet niet precies hoe we het bij Luc hebben gedaan, maar er zijn er een aantal met handmatige bruteforce gedaan, van een aantal vonden we het wachtwoord en voor een paar hebben we technische hulp ingeschakeld 😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
We hebben iig een opvolger van Marcel gevonden. Nu mag Kalil dingen zeggen als "we rammen de deur eruit" en dergelijke.

[ Voor 12% gewijzigd door jongetje op 03-12-2024 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:00
Net de aflevering van gisteren bekeken, hoe kwam iedereen zo snel op en provincie volkslied? Ergens een hint op het blad, zou daar zelf nooit aan gedacht hebben.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-05 12:23
Ik denk dat de drang om het extractiepunt te willen/moeten ontdekken ook meespeelt. Mensen zijn toch opzoek naar geografische clues. Lijkt me vanuit z'n perspectief niet heel ver gezocht om muziek aan een locatie te willen koppelen, een lokaal volkslied is dan wel een logische.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Woohooo

Smilie, James Smilie

Man man man wat zijn dat voor onwerkelijke CSI miami style aanvragen voor taps.

Als een onbekend nummer een whatsapp plaatje heeft bekeken van 0612345678 dan willen daarvan melding _O-

Zo lust ik er nog wel een paar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Woohooo schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 23:30:
Dat is natuurlijk het nadeel van een tv programma. Al die data wordt door een redactie gemaakt en gegeven. Als er nog veel meer verzoeken tussen zitten dan is dat veel lastiger te faken dan de data waar ze wel wat een kunnen. Dan zouden ze veel meer achter andere mensen aan lopen die niets met het spel te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

Als een onbekend nummer een whatsapp plaatje heeft bekeken van 0612345678 dan willen daarvan melding _O-

Ik stoor me meer aan dat fake HQ in Rotterdam waar die gasten zijn geweest en waar de redactie de brief opgehaald heeft en naar Hilversum heeft gebracht. Maar goed, verder kijkt het lekker weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Misschien is het wel eens voorbij gekomen (ga geen 166 pagina's teruglezen), maar weet iemand waarom er net wordt gedaan alsof HQ in dat gebouw in Rotterdam zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

jongetje schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 22:30:
We hebben iig een opvolger van Marcel gevonden. Nu mag Kalil dingen zeggen als "we rammen de deur eruit" en dergelijke.
Was hij ook diegene van "neus tegen de stenen?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
THE_BASE schreef op woensdag 4 december 2024 @ 07:13:
[...]

Ik stoor me meer aan dat fake HQ in Rotterdam waar die gasten zijn geweest en waar de redactie de brief opgehaald heeft en naar Hilversum heeft gebracht. Maar goed, verder kijkt het lekker weg. :)
We zitten zeker niet in Hilversum 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wceend

Klopt hier erger ik me ook vaak aan. Dat bedoelde ik een paar posts hoger ook met het slim bevragen van de "officier". De hunters kunnen op deze manier omdat ze in een tv-programma zitten zaken uitzoeken en uitvragen die in werkelijkheid niet praktisch uitvoerbaar zijn.

In werkelijkheid zal het bevragen van deze data veel ingewikkelder zijn.
Je zult bij Meta een verzoek moeten doen om wijzigingen van Whatsapp profiel foto's te monitoren.
Meta zal logs moeten overleggen van servers waarin de ip-adressen van de opvragende clients staan.

op basis van deze ip-adressen kun je mogelijk via een ander verzoek bij Meta de bekende nummers van deze contacten linken doordat Meta wel weet welk ip op welk moment bij welk whatsapp account hoort.

Je houd dan een lijst over met ip's die niet te linken zijn of niet direct te linken zijn.
Die ip's zul je moeten uitvragen bij de houders van de ip's waarvoor die op een bepaald moment gebruikt zijn. Je zult dan vaste providers tegenkomen van mensen die thuis op wifi zitten maar ook mobiele providers die rechtstreeks aan een telefoon te linken zijn.

Met mobiele providers heb je geluk en kun je direct naar de persoons gegevens opvragen.
Met de vaste providers zul je eerst de eigenaar van de internet verbinding op moeten vragen en hopen dat die persoon maar een of twee telefoons heeft. Als de eigenaar van de verbinding een openbaar wifi netwerk uitbaat dan ben je weer een stuk meer tijd kwijt om daarvan de logging uit te vragen.

In werkelijkheid zul je zo een paar uur verder zijn met vele onderzoekers om alle mogelijkheden op te vragen en te analyseren. Je krijgt dan hoogstens een steeds kouder wordende lead naar mogelijke verdachten die je ook nog eens in de opsporing uit moet gaan lopen.

Maar toch geniet ik wel van dit programma hoor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Kroesss schreef op woensdag 4 december 2024 @ 08:08:
Misschien is het wel eens voorbij gekomen (ga geen 166 pagina's teruglezen), maar weet iemand waarom er net wordt gedaan alsof HQ in dat gebouw in Rotterdam zit?
Omdat de skyline van Rotterdam er op beeld nou eenmaal een stuk interessanter uitziet dan een random kantoor-/ studio-gebouw in buitenwijk Amsterdam/ Duivendrecht

Het blijft tv, dus het oog wil ook wat

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroesss
Wceend schreef op woensdag 4 december 2024 @ 08:38:
[...]
In werkelijkheid zul je zo een paar uur verder zijn met vele onderzoekers om alle mogelijkheden op te vragen en te analyseren. Je krijgt dan hoogstens een steeds kouder wordende lead naar mogelijke verdachten die je ook nog eens in de opsporing uit moet gaan lopen.
Maar in werkelijkheid heb je het ook over een team wat vele malen groter is dan bij Hunted. En die speuren ook naar 1 of enkele personen, niet 12.

Daarbij heeft Selmar ook al vaker gezegd dat ze niet gelijk de info terugkrijgen, maar dat daar ook altijd een vertraging op zit die de realiteit moet nabootsen. Ik denk niet dat ze binnen een uur het resultaat van deze vraag terug hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Chillz schreef op woensdag 4 december 2024 @ 08:54:
[...]

Omdat de skyline van Rotterdam er op beeld nou eenmaal een stuk interessanter uitziet dan een random kantoor-/ studio-gebouw in buitenwijk Amsterdam/ Duivendrecht

Het blijft tv, dus het oog wil ook wat
Dat snap ik, maar een andere stad (waar ze wel daadwerkelijk zitten) zal toch ook wel een gebouw hebben dat er goed uitziet op TV? Waarom een compleet andere stad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
SelmarSmit schreef op woensdag 4 december 2024 @ 08:36:
[...]

Je snapt wat ik bedoel. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-05 18:58
Kroesss schreef op woensdag 4 december 2024 @ 08:56:
[...]

Dat snap ik, maar een andere stad (waar ze wel daadwerkelijk zitten) zal toch ook wel een gebouw hebben dat er goed uitziet op TV? Waarom een compleet andere stad?
Het maakt verder toch niet echt uit waar zij zitten op 'kantoor', aangezien voor het spel alleen de locaties van de hunters een rol spelen.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-05 16:22
Is weer typisch iets voor dit forum om zich druk te maken over dat het kantoor niet echt in Rotterdam is. Wat maakt dat nou uit voor het programma. Als ze 'De Rotterdam' graag vaak in beeld willen hebben is dat toch helemaal prima.

De camera man die meeloopt met die jongens heeft gewoon even doorgeseind dat er daar een pakketje is afgeleverd en het productie team heeft geregeld dat dat op het echte kantoor terecht kwam. zo moeilijk is het allemaal niet hoor.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
En naast die brief was er nog een flinke stapel post. Ben ik toch vooral benieuwd wat voor post de hunters op HQ allemaal krijgen. Er wordt een TV-programma opgenomen, waarbij alle communicatie met de spelleiding en andere teams digitaal lijkt te verlopen (ik heb bijv. nog nooit een papieren machtiging gezien in de uitzending)... zo'n stapel post zou ik niet verwachten. Of was er voor die ene keer een flinke stapel post geproduceerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 12:22
tszcheetah schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:34:
En naast die brief was er nog een flinke stapel post. Ben ik toch vooral benieuwd wat voor post de hunters op HQ allemaal krijgen. Er wordt een TV-programma opgenomen, waarbij alle communicatie met de spelleiding en andere teams digitaal lijkt te verlopen (ik heb bijv. nog nooit een papieren machtiging gezien in de uitzending)... zo'n stapel post zou ik niet verwachten. Of was er voor die ene keer een flinke stapel post geproduceerd?
Het is televisie he, dus verbaast mij niks als dit even voor het beeld wordt samen gesteld ;)
Niet teveel over nadenken :)

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Ozzie schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:20:
Is weer typisch iets voor dit forum om zich druk te maken over dat het kantoor niet echt in Rotterdam is. Wat maakt dat nou uit voor het programma. Als ze 'De Rotterdam' graag vaak in beeld willen hebben is dat toch helemaal prima.
Precies

Het gaat er hierbij om dat de shots er leuk uit zien.
En als je dan in Nederland shots wil laten zien van een mooie skyline, dan is daar Rotterdam (en "De Rotterdam") wel het meest interessantst voor en direct herkenbaar. (mijn mening :) )

Wie weet zit er ook nog wel een stukje financiering voor de productie vanuit Rotterdam bij, voor het in beeld brengen... Er moet toch geld in het laatje komen om het programma te maken

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-05 18:57
SelmarSmit schreef op woensdag 4 december 2024 @ 08:36:
[...]

Omgeving Delft was het toch? Omdat een paar seizoenen terug een team in Delft werd opgepakt door de dame van HQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Joyous-P schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:49:
[...]

Omgeving Delft was het toch? Omdat een paar seizoenen terug een team in Delft werd opgepakt door de dame van HQ.
Als Amsterdam omgeving Delft is wel ja, volgens mij ging een dame van HQ toen gewoon mee omdat ze een aantal acties tegelijk hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-05 14:45

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Er is ooit eens de exacte locatie van de HQ hier voorbij gekomen, dus voor degene die even wilt zoeken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
  • Laatst online: 08:13
Ik dacht ik ga weer een keer Hunted een kans geven. Zogenaamd een instant tap op alles, inclusief e2e encrypted communicatie. Wie gelooft dit nog?

En ja, ik weet het, 'metadata' enzo, maar die krijg ook de AIVD niet met 1 telefoontje. Daarnaast, ze pakken natuurlijk PRECIES die ene call, en niet die 60 andere die een random persoon op een dag zou doen... Lekker geloofwaardig allemaal.

Niet eens gehad over alle andere onzin die ik in de eerste paar afleveringen voorbij zag komen.

Dan kijk ik dus 100 keer liever naar Jachtseizoen Most Wanted. Daar zijn de spelregels wél duidelijk en een stuk eerlijker naar de kijker toe.

[ Voor 13% gewijzigd door Travelan op 05-12-2024 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
Dw1-nl schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:25:
Er is ooit eens de exacte locatie van de HQ hier voorbij gekomen, dus voor degene die even wilt zoeken haha
Chillz schreef op woensdag 4 december 2024 @ 08:54:
[...]

kantoor-/ studio-gebouw in buitenwijk Amsterdam/ Duivendrecht
Volgens mij was het in het gebouw van Endemol, naast de Ziggo dome

nogmaals boeit het vrij weinig imho
van de meeste programma's/ series/ films weet je niet waar ze worden opgenomen,
of doen ze de illusie dat ze ergens zijn maar is het dat niet

andersom voegt het vaak ook niks toe.
Want wat interesseert mij het nu dat RTL Boulevard live uitkijkt op een of ander plein in Amsterdam..?

[ Voor 26% gewijzigd door Chillz op 05-12-2024 09:50 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-05 18:58
of doen ze de illusie dat ze ergens zijn maar is het dat niet
Dat is ook volgens mij geval voor het interieur. Als ik het goed herinner zijn de opnames op het kantoor achteraf, en dus geacteerd.

Het echte spel wordt wellicht in een lelijk saai kantoor gedaan.

Het maakt dus allemaal niet uit, het veranderd niks aan het spel, puur de looks voor de kijker. Lekker prima toch.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroesss
Travelan schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:42:
Ik dacht ik ga weer een keer Hunted een kans geven. Zogenaamd een instant tap op alles, inclusief e2e encrypted communicatie. Wie gelooft dit nog?

En ja, ik weet het, 'metadata' enzo, maar die krijg ook de AIVD niet met 1 telefoontje. Daarnaast, ze pakken natuurlijk PRECIES die ene call, en niet die 60 andere die een random persoon op een dag zou doen... Lekker geloofwaardig allemaal.

Niet eens gehad over alle andere onzin die ik in de eerste paar afleveringen voorbij zag komen.

Dan kijk ik dus 100 keer liever naar Jachtseizoen Most Wanted. Daar zijn de spelregels wél duidelijk en een stuk eerlijker naar de kijker toe.
Ik weet niet of je al vaker in dit topic hebt gekeken, maar zo niet dan is het goed om te weten dat Selmar hier al heel vaak heeft uitgelegd dat de gebeurtenissen niet chronologisch worden weergegeven in het programma. Ze doen een verzoek, en moeten dan wachten op reactie. In de afleveringen lijkt het "instant", maar dat is het dus niet. Het is alleen geen interessante TV om een kantoor met 5 wachtende Hunters te laten zien.

Ook laten ze over het algemeen de verzoeken die niks opleveren niet zien. Wederom: dat is geen interessante TV.

Met andere woorden: hoe het overkomt op TV is niet hoe het daadwerkelijke spel gespeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:18

JanB

Het ken rotter !!!

Kroesss schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:13:
[...]

Ik weet niet of je al vaker in dit topic hebt gekeken, maar zo niet dan is het goed om te weten dat Selmar hier al heel vaak heeft uitgelegd dat de gebeurtenissen niet chronologisch worden weergegeven in het programma. Ze doen een verzoek, en moeten dan wachten op reactie. In de afleveringen lijkt het "instant", maar dat is het dus niet. Het is alleen geen interessante TV om een kantoor met 5 wachtende Hunters te laten zien.

Ook laten ze over het algemeen de verzoeken die niks opleveren niet zien. Wederom: dat is geen interessante TV.

Met andere woorden: hoe het overkomt op TV is niet hoe het daadwerkelijke spel gespeeld wordt.
En dat is natuurlijk ook niet zo gek. 6 vluchtende teams, 3 Hunter teams op de weg en een Hunter team op kantoor. De vlucht duurt 3 weken en dat moet samengevat worden in 8 uitzendingen van nog net geen uur.

Het door @Travelan genoemde Jachtseizoen Most Wanted duurt maar 5 dagen en op gezette tijden krijgen daar de hunters de daadwerkelijke locatie door van de gezochten. Dit is veel meer een enterainment programma, waar ik overigens ook erg van genoten heb.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
Kroesss schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:13:
[...]

Ja, leuk goed gepraat, maar dat is natuurlijk klinkklare onzin. Dit is gewoon scripted BS and everybody knows it... Wees dan eerlijk naar je kijker. Ik ben dit echt meer dan zat en hoop dat de belastingbetaler hier snel van verlost is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Guidooow
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:55
Travelan schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:39:
[...]

Ja, leuk goed gepraat, maar dat is natuurlijk klinkklare onzin. Dit is gewoon scripted BS and everybody knows it... Wees dan eerlijk naar je kijker. Ik ben dit echt meer dan zat en hoop dat de belastingbetaler hier snel van verlost is.
Hartelijk dank voor je constructieve bijdrage!

Het is een spelletje, een spelletje waar velen in dit topic van genieten. Doe je dat niet, kijk dan niet, maar kom vooral niet hier klagen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-05 10:31
Travelan schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:39:
[...]

Nou nou, niet zo negatief. Als het niet jouw programma is, prima. Genoeg mensen die er wel naar kijken en het leuk vinden. Selmar heeft al vaak genoeg aangegeven dat sommige dingen inderdaad wat anders zijn. Tijdlijnen kloppen niet altijd en ook wordt het 'kunstmatig' wat moeilijker gemaakt voor deelnemers met opdrachten omdat ze anders echt nooit te vinden zijn.

Ik vind het naast entertainment ook nog maatschappelijk best waarde hebben. Zelfs als sommige dingen te makkelijk gaan is het geen science-fiction. Het is goed om mensen bewust te maken van risico's en het belang van privacy. Ook in dit seizoen zitten zo weer een aantal dingen die mensen kunnen zien en meenemen om te bedenken dat een 'woordenboek'-woord geen goed wachtwoord is. Zelfde met 4 x 4 als pincode voor je telefoon. Of open social media profielen nu met opnames van je stem. En juist met die combinatie van entertainment en maatschappelijke waarde lijkt mij dit uitstekend besteed belastinggeld.

Maar misschien om het probleem met onduidelijke tijdslijnen voor altijd op te lossen moet hunted een geavanceerde bewezen techniek gebruiken: YouTube: SpongeBob Time Cards 1-200. Dan is voor elk kind duidelijk dat er soms meer tijd tussen gebeurtenissen zit dan lijkt :+

[ Voor 3% gewijzigd door Erwin537 op 05-12-2024 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
Dat is ook precies mijn probleem; is het nu entertainment (bij een sci-fi film voel ik me ook niet bedrogen) of willen ze nou een maatschappelijk verantwoord verhaal vertellen? Want het komt op mij over alsof het dat laatste is. En omdat het allemaal zo'n brak verhaal is dat zelfs de buurjongen van 13 er dwars doorheen prikt, vind ik dit programma de plank finaal mis slaan. Juist doordat er teveel 'regie' is, en er dingen worden gedaan die technisch gewoon niet kunnen.
Als mensen niet te vinden zijn, doen ze het toch goed? Is het dan beter om de kijker in een maatschappelijk verantwoord programma voor te liegen of klopt je format dan gewoon niet meer en moet je kiezen: entertainment of gaan we meer in op het belang van privacy en surveillance?

In dat eerste geval kijk vooral naar Jachtseizoen. Een eerlijker spel, want spelregels zijn vooraf duidelijk. Of op Youtube/Nebula naar Jetlag The Game. In dat laatste geval (wat ik meer bij de NPO vind horen) een show die wat dichter bij de werkelijkheid staat en zo alsnog zou slagen in het aankaarten van privacy en maatschappelijke problemen.
Pagina: 1 ... 42 ... 49 Laatste