Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:44
sjaool schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:31:
[...]

Je moet het slim weten af te wisselen. Alles fietsen is dan ook geen doen. In ieder geval moet je als het even kan wel grote steden, busstation, treinstations, winkelcentra etc. mijden. Wat dat betreft denk ik dat je in het oosten van het land het veiligst bent. En je moet niet te goed van vertrouwen zijn en altijd een gezonde dosis achterdocht houden.
Ik denk dat je niet perse grote steden, bus/treinstations e.d. hoeft te vermijden. Je gaat daar meer op in de massa en je valt niet direct op met rugzakken. Natuurlijk hangt het vol camera's maar die gaan ze pas opvragen als de hunters een spoor van je hebben.
Juist op het platteland en in de kleine dorpjes is er veel sociale controle en val je denk ik eerder op.
En ook daar kom je steeds meer camera's en slimme deurbellen tegen bij woningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:03
Wally2002 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 19:07:
[...]

Ik denk dat je niet perse grote steden, bus/treinstations e.d. hoeft te vermijden. Je gaat daar meer op in de massa en je valt niet direct op met rugzakken. Natuurlijk hangt het vol camera's maar die gaan ze pas opvragen als de hunters een spoor van je hebben.
Juist op het platteland en in de kleine dorpjes is er veel sociale controle en val je denk ik eerder op.
En ook daar kom je steeds meer camera's en slimme deurbellen tegen bij woningen.
Dat was te merken bij die twee jongens in Limburg, die stonden direct gemeld in de buurtapp. Nee gehuchten en kleine dorpen is ook niet alles, het is echt ons kent ons. Het gaat als een lopend vuurtje en voor je het weet ligt er een tip bij Selmar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-05 07:26
marijn15 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:52:
[...]

Dat was te merken bij die twee jongens in Limburg, die stonden direct gemeld in de buurtapp. Nee gehuchten en kleine dorpen is ook niet alles, het is echt ons kent ons. Het gaat als een lopend vuurtje en voor je het weet ligt er een tip bij Selmar.
En dat is dus precies het gevoel dat we willen oproepen, dat je echt overal op je hoede moet zijn en je nergens veilig voelt.

De laatste jaren gingen voortvluchtigen er steeds meer met de pet naar gooien en werd het steeds meer een luxe vakantie. Dat viel er soms zelfs niet meer uit te knippen.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:07

Crazy D

I think we should take a look.

nietorigineel schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:34:
[...]

Als ik het topic eerder goed heb gelezen kregen de hunters niet live en direct die updates, juist ook om te voorkomen dat er gelijk teams worden opgepakt bij vertrek. Voor TV was het allemaal wat spannender gemonteerd.
Nee maar hoeveel tijd zat er in werkelijkheid tussen? Het was niet alsof ze pas 12 uur later daar waren, dus het idee om dingen op de fiets te doen, dan zou je waarschijnlijk alsnog wel te laat zijn geweest als je vanuit Maastricht was gereden. Maar ik denk idd dat een klein EV fietsje en dan combineren: soms trein, soms liften, soms fietsen wel een goede kan zijn qua vervoersmiddelen (al zit je qua liften dan wel dat je met een gewoon autootje niet mee kunt omdat er dan geen plek is voor je fiets, en de cameraman moet natuurlijk ook fietsen dan). Dus maak je het jezelf qua liften weer moeilijk.

OV chipkaart dan maar en af en toe een stukje op de OV fiets? :)

Exact expert nodig?

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:36
Gelukkig zijn er geen opname apparatuur aanwezig bij het OV ;-).

Gemiddelde bus heeft al (meerdere) camera's. Net als een trein of station. Ik neem voorzichtig daardoor ook al dat een depot voor OV-fietsen niet veel anders is.

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-05 15:47
Elektrische vouwfiets?

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 13:37
Crazy D schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:40:
[...]

Maar zodra ze doorhebben welke OV chipkaart jouw OV chipkaart is,
ben je vanaf dan heel makkelijk te volgen

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Crazy D schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:40:
[...]
Met een (eigen/persoonlijke) OV-Chipkaart lijkt me tegen de spelregels, omdat je dan eigen geld kunt uitgeven tijdens de vlucht. Voor zover ik weet krijgen de deelnemers een pas met een daglimiet van €50 om af te dwingen dat ze af en toe een signaal moeten geven door te pinnen. Daarom was het ook zo'n probleem om treinkaartjes van €55 te kopen, dat geld konden/mochten ze op dat moment simpelweg niet uitgeven.

En met een anonieme OV-Chipkaart kun je geen OV-fiets huren. Een persoonlijke kaart regelen tijdens je vlucht met het geld van het spel is ook wel erg omslachtig zo niet onmogelijk.

• Crazy D

Crazy D

tszcheetah schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:55:
En met een anonieme OV-Chipkaart kun je geen OV-fiets huren. Een persoonlijke kaart regelen tijdens je vlucht met het geld van het spel is ook wel erg omslachtig zo niet onmogelijk.
Oh ik dacht dat dat met een anonieme wel kan, nee dat is dat iet zo handig :P Nou ja helemaal in stijl zou je natuurlijk de OV kaart van een kennis kunnen "jatten" en die kennis informeert Selmar dan dat zijn OV kaart gejat is, om het lekker realistisch te maken :+ Maar misschien werkt dat dan toch niet zo goed :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:28

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

SelmarSmit schreef op donderdag 14 november 2024 @ 06:11:
[...]

En dat is dus precies het gevoel dat we willen oproepen, dat je echt overal op je hoede moet zijn en je nergens veilig voelt.

De laatste jaren gingen voortvluchtigen er steeds meer met de pet naar gooien en werd het steeds meer een luxe vakantie. Dat viel er soms zelfs niet meer uit te knippen.
er zit mijns inziens een verschil in "op je hoede zijn" of simpelweg verraden worden door je helper. Deze mensen waren goed bezig (afgezien van de roze broek allicht).

Dit specifieke geval kwam op mij heel erg over als onderduikers die geholpen worden door de boer en de boerin vervolgens de Duitsers aanwijst , "Kijk daar achter het hooi zitten ze".

Echt te gemakkelijk en ook niet in de toon van het programma om zo simpel twee mensen te pakken.

Waren er trouwens afspraken over het wachtwoord wat de kandidaten moesten gebruiken? Want als ze als wachtwoord Allekalkoenenvannederlandwordenmetkerstgegeten1 hadden gekozen dan had je nooit met een hashtable dit kunnen achterhalen. Sowieso ben je als kandidaat natuurlijk nogal afhankelijk van de kracht van de encryptie van het password. Ik hoorde een vna je collega's ook iets zeggen over eventlog waar het wachtwoord in zou staan? :D Geen weldenkend programmeur schrijft het wachtwoord weg in een eventlog.

Vond kalkoen1 wel heel erg simpel! die had iedereen wel kunnne kraken. Maar als de kandidaten verplicht zijn om een simpel pw te kiezen uit max 8 karakters met max 1 numerieke waarde dan wordt het wel erg simpel.

Tot slot: die dames stappen uit in een willekeurige stad uit een auto en "toevallig" hangt er een camera van een buurman gericht op de openbare weg, "toevallig" ziet deze bewoner dit op zijn camera, "toevalig" denkt deze persoon dat dit twee deelnemers van Hunted zijn, "toevallig" belt deze persoon direct met de hunters omdat hij het de kandidaten blijkbaar niet gunt? Hoe groot is die kans?

Al met al erg teleurgesteld in dit seizoen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:41:
[...]
Echt te gemakkelijk en ook niet in de toon van het programma om zo simpel twee mensen te pakken.
Deze situatie was ook voor de hunters onverwacht (het initiatief kwam van de tipgever), ik snap dat ze het niet zomaar negeren maar op dat moment proberen het maximale eruit te halen. Dat is gelukt. En na die dag zijn alle tips zoals Selmar heeft aangegeven via productie gegaan, om te voorkomen dat dit nog eens gebeurt. Lijkt mij een prima oplossing.
Vond kalkoen1 wel heel erg simpel! die had iedereen wel kunnne kraken. Maar als de kandidaten verplicht zijn om een simpel pw te kiezen uit max 8 karakters met max 1 numerieke waarde dan wordt het wel erg simpel.
Die verplichting is helemaal niet nodig. Je kunt (als productie) er redelijkerwijs vanuit gaan dat er van meerdere koppels het wachtwoord zal lekken (te simpel, of opgeschreven, of het wordt verteld tijdens verhoor). De kandidaten moeten onder behoorlijke tijdsdruk een wachtwoord verzinnen wat ze allebei kunnen en moeten onthouden (vergeten betekent het spel verliezen). Dit zal nog lang niet iedereen voorbereid hebben. Volgend jaar misschien wel :)

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
tszcheetah schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:55:
[...]

Met een (eigen/persoonlijke) OV-Chipkaart lijkt me tegen de spelregels, omdat je dan eigen geld kunt uitgeven tijdens de vlucht. Voor zover ik weet krijgen de deelnemers een pas met een daglimiet van €50 om af te dwingen dat ze af en toe een signaal moeten geven door te pinnen. Daarom was het ook zo'n probleem om treinkaartjes van €55 te kopen, dat geld konden/mochten ze op dat moment simpelweg niet uitgeven.
Maar dat blijf ik een gekunsteld iets vinden. Men opent: stel je bent een triple A voortvluchtige, waar kun je dan nog heen? Alsof een echte crimineel die gezocht wordt tig anpr hits, camerabeelden achter laat als trail omdat ie zonodig 50 euro per dag moet pinnen.

Hetzelfde met het verkrijgen van de camerabeelden. Ze doen nog steeds lijken alsof ze real time de info verkrijgen ipv ook maar duidelijk maken dat daar uren over heen gaan. Alles in dit programma maakt het de hunters makkelijk en de kandidaten lastig. 1 extractiepunt, 1 en hetzelfde wachtwoord / coördinaten, rol 1 koppel op en de rest kan niks meer. Het enige seizoen waarbij je nog het idee had dat het 50/50 op ging was met die marinier die van boerderij naar boerderij ging, zelf een heli vlucht regelde met contacten. Alles daarna is vermaak geworden zonder dat het een haalbare kaart is voor de deelnemers.

En nu er dus een hulplijn actief is voor iedereen is weer een hulpmiddel erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-05 16:35

aap

[...]
De uitzending maakt niet duidelijk of er eisen en zo ja, welke gesteld waren aan het wachtwoord.
(Hebben we gezien/gehoord wat voor wachtwoorden andere deelnemers gekozen hadden?)

Het lijkt mij niet geheel onaannemelijk dat er geen eisen waren, maar dat deze deelnemers een wachtwoord gebruikten dat ze al elders gebruikt hadden - of tenminste voldeed aan eisen die bij andere services gesteld worden. Want 8 karakters waarvan tenminste een hoofdletter en een cijfer, dat klinkt als een zeer doorsnee wachtwoordeis.
Zo zie je dat wachtwoordeisen contraproductief zijn; iedereen wordt zo onbewust gemanipuleerd om dezelfde wachtwoorden te kiezen. Zie YouTube: You Should Probably Change Your Password! | Michael McIntyre Netflix...

Ik hoop wel dat de redactie het nu zo eens gedaan heeft, dat zelfs als de hunters het document uit de "inner circle" van de opgepakte deelnemers in handen weet te krijgen en dit weten te ontsleutelen, dat de informatie in dat document alleen van toepassing is op de opgepakte deelnemers en niet meteen de extractielocatie verraadt, want op die manier hebben de hunters het al te vaak veel te makkelijk gehad.

tszcheetah schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:24:
[...]
De kandidaten moeten onder behoorlijke tijdsdruk een wachtwoord verzinnen wat ze allebei kunnen en moeten onthouden (vergeten betekent het spel verliezen). Dit zal nog lang niet iedereen voorbereid hebben. Volgend jaar misschien wel :)
Het is niet de eerste keer dat de deelnemers een wachtwoord moeten kiezen, dus hier had best over nagedacht kunnen zijn. Ik kan me wel voorstellen dat hoe makkelijk het is om een wachtwoord te kraken bij niet-Tweakers niet altijd even bekend is. En dat je dan denkt "ik heb niets met kalkoenen, dus dit raden ze nooit!"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

SelmarSmit schreef op donderdag 14 november 2024 @ 06:11:
[...]

Ik denk dat meer balans ook beter is voor de finale. Ik vond de afgelopen jaren het contrast tussen de afleveringen voorafgaand aan de finale en de finale zelf vaak veel te groot. De Hunters waren voor sommigen echt reddeloos verloren tot de finale aanbrak en dan waren ze plotseling weer volop in de race. Ik snap dat dat voor de TV leuker is, maar voor mij tot op zekere hoogte. Het voelde soms te geforceerd. Ik hoop dat dat beter is dit seizoen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

aap schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:44:

Het is niet de eerste keer dat de deelnemers een wachtwoord moeten kiezen, dus hier had best over nagedacht kunnen zijn. Ik kan me wel voorstellen dat hoe makkelijk het is om een wachtwoord te kraken bij niet-Tweakers niet altijd even bekend is. En dat je dan denkt "ik heb niets met kalkoenen, dus dit raden ze nooit!"
Entropie is eigenlijk knettereenvoudig uit te leggen, maar toch beklijft het vaak niet. En dan vooral het random-gedeelte niet.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:35
Je moet er ook maar even eentje on the spot bedenken die te onthouden is, dat valt ook nog niet mee. Je wil ook geen bestaand wachtwoord gebruiken want hier werd die zo maar even over de tv uitgezonden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-05 16:45

sjaool

Every life should have 9 cats

jip_86 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:07:
Je moet er ook maar even eentje on the spot bedenken die te onthouden is, dat valt ook nog niet mee. Je wil ook geen bestaand wachtwoord gebruiken want hier werd die zo maar even over de tv uitgezonden :P
Had dan in ieder geval een wachtwoordzin gekozen. :)

"When you grow up your heart dies"

• aap

aap

jip_86 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:07:
Ze hadden gewoon WimEnJullietteZijnOpDeVlucht kunnen nemen. Dat moet je met zijn tweeen wel kunnen onthouden, staat vast in geen enkele hashtable en is net niet voor de hand liggend genoeg dat @SelmarSmit en co dat geraden hadden (correct me if I am wrong!).

Edit:
Voor het geval Selmar zegt dat ie dit wel geprobeerd zou hebben, één stapje moeilijker WimEnJullietteZijnOpDeVluchtKalkoen

[ Voor 10% gewijzigd door aap op 14-11-2024 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
aap schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:23:
[...]

Ze hadden gewoon WimEnJullietteZijnOpDeVlucht kunnen nemen. Dat moet je met zijn tweeen wel kunnen onthouden, staat vast in geen enkele hashtable en is net niet voor de hand liggend genoeg dat @SelmarSmit en co dat geraden hadden (correct me if I am wrong!).

Edit:
Voor het geval Selmar zegt dat ie dit wel geprobeerd zou hebben, één stapje moeilijker WimEnJullietteZijnOpDeVluchtKalkoen
Ik denk niet dat we die zouden hebben geprobeerd, en er was ook echt geen enkele verplichting. Je ziet Anne en Noor het wachtwoord JustinBieberCava kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
aap schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:44:
[...]

De uitzending maakt niet duidelijk of er eisen en zo ja, welke gesteld waren aan het wachtwoord.
(Hebben we gezien/gehoord wat voor wachtwoorden andere deelnemers gekozen hadden?)

Het lijkt mij niet geheel onaannemelijk dat er geen eisen waren, maar dat deze deelnemers een wachtwoord gebruikten dat ze al elders gebruikt hadden - of tenminste voldeed aan eisen die bij andere services gesteld worden. Want 8 karakters waarvan tenminste een hoofdletter en een cijfer, dat klinkt als een zeer doorsnee wachtwoordeis.
Zo zie je dat wachtwoordeisen contraproductief zijn; iedereen wordt zo onbewust gemanipuleerd om dezelfde wachtwoorden te kiezen. Zie YouTube: You Should Probably Change Your Password! | Michael McIntyre Netflix...

Ik hoop wel dat de redactie het nu zo eens gedaan heeft, dat zelfs als de hunters het document uit de "inner circle" van de opgepakte deelnemers in handen weet te krijgen en dit weten te ontsleutelen, dat de informatie in dat document alleen van toepassing is op de opgepakte deelnemers en niet meteen de extractielocatie verraadt, want op die manier hebben de hunters het al te vaak veel te makkelijk gehad.

[...]

Zoals altijd kunnen we geen nieuwe info ophalen bij gepakte deelnemers. En we (inc de kandidaten) zijn echt nog lang lang niet in de buurt van voldoende info voor de extractielocatie 😀

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SelmarSmit
Joosie200 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:37:
[...]

Maar dat blijf ik een gekunsteld iets vinden. Men opent: stel je bent een triple A voortvluchtige, waar kun je dan nog heen? Alsof een echte crimineel die gezocht wordt tig anpr hits, camerabeelden achter laat als trail omdat ie zonodig 50 euro per dag moet pinnen.

Hetzelfde met het verkrijgen van de camerabeelden. Ze doen nog steeds lijken alsof ze real time de info verkrijgen ipv ook maar duidelijk maken dat daar uren over heen gaan. Alles in dit programma maakt het de hunters makkelijk en de kandidaten lastig. 1 extractiepunt, 1 en hetzelfde wachtwoord / coördinaten, rol 1 koppel op en de rest kan niks meer. Het enige seizoen waarbij je nog het idee had dat het 50/50 op ging was met die marinier die van boerderij naar boerderij ging, zelf een heli vlucht regelde met contacten. Alles daarna is vermaak geworden zonder dat het een haalbare kaart is voor de deelnemers.

Paar antwoorden op je (terechte) vragen:

1. We proberen een vlucht van een paar jaar in drie weken te comprimeren. Geld verkrijgen, slaapplaatsen verkrijgen etc. zijn wel degelijk een groot probleem voor langdurig voortvluchtigen.

2. Wij krijgen geen real-time camerabeelden, alleen we gaan niet in de montage laten zien hoe wij uren wachten tot we ze binnen hebben.

3. Ja, er zijn wat extra complicerende opdrachten, want anders is het ondertussen bijna geen uitdaging meer voor kandidaten. Dat is niet omdat wij zouden moeten kunnen winnen, maar om op het einde alleen nog de echt goede voortvluchtigen overblijven. Dan heb je ook echt een winnaar ipv een sportdag. Een van de winnaars van het VIPs seizoen heeft het zelfs een heel simpel spel genoemd.

4. Wij winnen nog steeds veel vaker niet dan wel, het is niet eens bijna 50/50

5. Het is helemaal geen nieuwe hulplijn. We doen het al jaren. Nooit met zo veel tips, maar toch. Hoe treurig ook voor Wim en Julliete, maar ook zij hebben zelf echte fouten gemaakt waardoor ze het slachtoffer konden worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-05 18:57
Joosie200 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:37:
[...]

En toch kijk je dus het format werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillz
SelmarSmit schreef op donderdag 14 november 2024 @ 18:40:
[...]

Je ziet Anne en Noor het wachtwoord JustinBieberCava kiezen.
Ieder een helft van het wachtwoord kiezen,
Slim!

Ik had dan zelf nog bedacht dat blind te doen voor de ander.
Dus op het moment dat de een zijn helft intikt, de ander wegkijkt, en andersom.
Als je dan gepakt wordt kun je als individu nooit het hele wachtwoord prijsgeven.

Leeg - Sinds 20180907

• Chillz
[...]

Al met al erg teleurgesteld in dit seizoen!
Het is nog niet klaar hè,
Misschien gaat het je later nog verrassen..! ;)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• One-eye864
  • Laatst online: 12:12
Chillz schreef op donderdag 14 november 2024 @ 23:19:
[...]

Ieder een helft van het wachtwoord kiezen,
Slim!

Ik had dan zelf nog bedacht dat blind te doen voor de ander.
Dus op het moment dat de een zijn helft intikt, de ander wegkijkt, en andersom.
Als je dan gepakt wordt kun je als individu nooit het hele wachtwoord prijsgeven.
Nadeel is dan wel dat als èèn van de twee gepakt wordt de andere ook meteen kansloos is al heeft hij/zij de sdkaart. Je hebt immers ook zelf maar de helft van het wachtwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-05 16:44
gisteren de aflevering gekeken, maar wat een nare streek van die gasten met Wim en Juliette.
maar het hoort er inderdaad een beetje bij.

wat me wel stoort is dat het lijkt alsof de hunter teams de hele dag niks anders doen dan willekeurig het land door rijden tot ze halverwege de dag 1 belletje krijgen je mag daarheen. ik mag hopen dat ze wel wat meer te doen hebben dan 1 ding per dag per team? anders word het al snel erg saai in die hunterauto.
Wat we ook nooit zien is het aanbellen door hunterteams bij omwonenden met de vraag mag ik je camerabeelden. ook nooit gezien dat daar een vordering voor afgegeven word dat die ingenomen mogen worden als iemand niet meewerkt.
er word eigenlijk veel te veel weggeknipt om het een soort spannend jachtspel te maken, in plaats van de echte werkelijkheid van hoe het gebeurt.

edit: desondanks werkt het want ja, ook ik kijk nogsteeds O-)

[ Voor 3% gewijzigd door pc_freak1 op 15-11-2024 08:55 ]

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-05 10:31
pc_freak1 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:54:
gisteren de aflevering gekeken, maar wat een nare streek van die gasten met Wim en Juliette.
maar het hoort er inderdaad een beetje bij.

wat me wel stoort is dat het lijkt alsof de hunter teams de hele dag niks anders doen dan willekeurig het land door rijden tot ze halverwege de dag 1 belletje krijgen je mag daarheen. ik mag hopen dat ze wel wat meer te doen hebben dan 1 ding per dag per team? anders word het al snel erg saai in die hunterauto.
Wat we ook nooit zien is het aanbellen door hunterteams bij omwonenden met de vraag mag ik je camerabeelden. ook nooit gezien dat daar een vordering voor afgegeven word dat die ingenomen mogen worden als iemand niet meewerkt.
er word eigenlijk veel te veel weggeknipt om het een soort spannend jachtspel te maken, in plaats van de echte werkelijkheid van hoe het gebeurt.

edit: desondanks werkt het want ja, ook ik kijk nogsteeds O-)
In andere seizoenen zie je wel eens dat ze aanbellen op plekken waar cameras hangen en dat ze met de eigenaar door de beelden gaan. Ik denk dat ze het vaak gewoon niet in de aflevering stoppen omdat het eigenlijk best saai is.
Ik zou ook graag zien dat het wat realistischer geedit wordt zodat beter te zien is hoeveel tijd er nou echt zit tussen bepaalde momenten. Maar alle niet bijzonder productieve bezoekjes van hunters aan familie/vrienden en uren aan digitaal zoekwerk maken het programma natuurlijk totaal onkijkbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
Erwin537 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:34:
[...]

In andere seizoenen zie je wel eens dat ze aanbellen op plekken waar cameras hangen en dat ze met de eigenaar door de beelden gaan. Ik denk dat ze het vaak gewoon niet in de aflevering stoppen omdat het eigenlijk best saai is.
Ik zou ook graag zien dat het wat realistischer geedit wordt zodat beter te zien is hoeveel tijd er nou echt zit tussen bepaalde momenten. Maar alle niet bijzonder productieve bezoekjes van hunters aan familie/vrienden en uren aan digitaal zoekwerk maken het programma natuurlijk totaal onkijkbaar.
Klopt, daarom knippen we dat er dus allemaal uit. Net zoals het wachten van ons op resultaten van bevragingen van masten etc.

Overigens is het nog steeds best saai werk soms voor de hunter teams. Soms hebben we gewoon ook een dag lang echt niets voor ze te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap

aap

SelmarSmit schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:37:
[...]
Klopt, daarom knippen we dat er dus allemaal uit. Net zoals het wachten van ons op resultaten van bevragingen van masten etc.
Ik zou graag zien dat in de montage de tijdslijnen wat duidelijker zijn.

Je ziet bijvoorbeeld een deelnemer pinnen en in de montage lijkt het alsof ze de beelden op het hoofdkwartier direct gaan bekijken. In het echt zit er waarschijnlijk een heel proces tussen: er moet een verzoek naar de OM, die zit net in een vergadering, dus geeft pas een paar uur later zijn toestemming, dan moet er een rechercheur heen om de beelden op te vragen, maar niemand ter plekke weet precies hoe je de camerabeelden download, behalve de filiaalmanager, maar die is net zijn kinderen uit school halen. En dan heb je een bestand van een paar uur en kan een rechercheur daar beeld voor beeld door om het juiste fragment te vinden, etcetera etcetera.

Ik begrijp dat het niet interessant is om dat allemaal te laten zien, dus prima dat dat weggelaten wordt. Maar ik krijg ook sterk de indruk dat de montage vaak bewust de indruk wil wekken dat de hunters de deelnemers dichter op de hielen zitten dan feitelijk het geval is en ik vind dat jammer, omdat dat de beleving van het realisme teniet doet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-05 16:22
Als ze serieus alle 'tips' van jullie ter harte zouden nemen dan zou je echt hele saaie televisie kijken. Het is een televisie programma he, niet vergeten.

Er worden ook geen verzoeken gedaan aan het OM, er worden geen echte vorderingen getoetst door een rechter of officier van justitie oid. Ik vermoed dat de mensen die helpen een toestemmingsformulier van het televisie programma onder de neus geschoven en daarmee heeft het team zogenaamd het 'recht' om een huis binnen te treden e.d. Zelfde met locaties en ANPR-camera's of telefoonmast gegevens. Daar heeft het team natuurlijk niet echt toegang toe, maar de camera mensen die meegaan met de voortvluchtigen kunnen natuurlijk wel info doorgeven, of live locatie delen.

Zelfs de beelden van camera's op straat zijn niet echt, dat is vaak gewoon de camera-man die opnames maakt alsof die een beveiligingscamera is. Nooit opgevallen dat op die beelden nooit de cameraman die meeloopt te zien is? Wat mij betreft allemaal niks mis mee, want het is een tv-programma.

Als je wil weten hoe het in echt gaat moet je een documentaire kijken, en zelfs in documentaires worden dingen geknipt en geplakt en geregisseerd.

Wat wel echt is is dat de hunters met beperkte informatie en verzoeken aan het productie team moet proberen te achterhalen waar de voortvluchtigen uithangen, dat heeft Selmar hier ook vaak genoeg aangegeven.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-05 18:58
Ozzie schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:26:
Als ze serieus alle 'tips' van jullie ter harte zouden nemen dan zou je echt hele saaie televisie kijken. Het is een televisie programma he, niet vergeten.

Er worden ook geen verzoeken gedaan aan het OM, er worden geen echte vorderingen getoetst door een rechter of officier van justitie oid. Ik vermoed dat de mensen die helpen een toestemmingsformulier van het televisie programma onder de neus geschoven en daarmee heeft het team zogenaamd het 'recht' om een huis binnen te treden e.d. Zelfde met locaties en ANPR-camera's of telefoonmast gegevens. Daar heeft het team natuurlijk niet echt toegang toe, maar de camera mensen die meegaan met de voortvluchtigen kunnen natuurlijk wel info doorgeven, of live locatie delen.
Maar dat bootsen zij wel na, dus een tijdlijn om duidelijker te maken hoeveel tijd er nou tussen zit, zou best interessant zijn, en maakt het kijken 'realistischer'.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 19:07
Christoxz schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:29:
[...]
Maar dat bootsen zij wel na, dus een tijdlijn om duidelijker te maken hoeveel tijd er nou tussen zit, zou best interessant zijn, en maakt het kijken 'realistischer'.
En dat is de eeuwige tweestrijd uiteraard. Hoe realistischer je het maakt, hoe saaier het wordt, en dus minder interessant voor het grote publiek. Die willen gewoon een leuk programma zien. Tuurlijk wordt het wat spectaculairder gemonteerd dan het in werkelijkheid is. Anders kijken er namelijk zo weinig mensen naar dat het niet meer gemaakt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
Kroesss schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:31:
[...]

En dat is de eeuwige tweestrijd uiteraard. Hoe realistischer je het maakt, hoe saaier het wordt, en dus minder interessant voor het grote publiek. Die willen gewoon een leuk programma zien. Tuurlijk wordt het wat spectaculairder gemonteerd dan het in werkelijkheid is. Anders kijken er namelijk zo weinig mensen naar dat het niet meer gemaakt gaat worden.
Je hoeft het natuurlijk niet in de montage te verwerken, we hoeven het als kijker niet zelf te beleven, maar je kan bij ontvangst van informatie/beelden, wel kunnen aangeven hoeveel tijd daar eventueel tussen zou kunnen zitten. Zodat je als kijker wel een idee krijgt, en niet gaat geloven dat het allemaal maar direct binnenkomt.

Maar ja, als de productie de spanning er in wil houden alsof de Hunters op de hielen zitten, is dat ook prima.
Inderdaad een eeuwige tweestrijd. Al denk ik dat een middenweg best prima zou kunnen zijn, maar ieder zijn mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18:26
https://npo.nl/npo3/wat-is-hunted
Dit mag ook wel weer worden bijgewerkt trouwens.

Is de daglimiet voor geldopname nu 50 of 70 euro?

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-05 15:56
Christoxz schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:36:
[...]

Je hoeft het natuurlijk niet in de montage te verwerken, we hoeven het als kijker niet zelf te beleven, maar je kan bij ontvangst van informatie/beelden, wel kunnen aangeven hoeveel tijd daar eventueel tussen zou kunnen zitten. Zodat je als kijker wel een idee krijgt, en niet gaat geloven dat het allemaal maar direct binnenkomt.

Maar ja, als de productie de spanning er in wil houden alsof de Hunters op de hielen zitten, is dat ook prima.
Inderdaad een eeuwige tweestrijd. Al denk ik dat een middenweg best prima zou kunnen zijn, maar ieder zijn mening!
Ik zou het ook een stuk interessanter vinden. Gewoon datum/tijd rechtsboven in beeld als er een nieuwe scene komt. Of met zo'n klok als bij '24'. Maar wie speelt dan Jack Bauer?

Zou het voor mij niet saaier maken, wel informatiever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Christoxz schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:29:
[...]

Dat is soms ook gewoon heel erg ingewikkeld omdat niet alle tijdlijnen helemaal gelijk lopen. Om er voor te zorgen dat je niet een hele aflevering krijgt over maar 1 duo is het niet altijd helemaal chronologisch gemonteerd. En een teruglopende klok gaat alleen maar voor chaos bij de kijkers zorgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Pat911 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:05:
[...]

Ik zou het ook een stuk interessanter vinden. Gewoon datum/tijd rechtsboven in beeld als er een nieuwe scene komt. Of met zo'n klok als bij '24'. Maar wie speelt dan Jack Bauer?

Zou het voor mij niet saaier maken, wel informatiever.
Jack Bauer _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

"VERTEL ME WAAR DE VOORTVLUCHTIGEN ZIJN!"

"VERDOMME WE HEBBEN GEEN TIJD MEER!"

Jack Bauer kon trouwens ook van het zuidelijke LA naar het noordelijke LA rijden in "less than 15 minutes" dus wat betreft past dit goed bij Hunted >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Shadow_Agent op 15-11-2024 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Slappyjoez schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:50:
https://npo.nl/npo3/wat-is-hunted
Dit mag ook wel weer worden bijgewerkt trouwens.

Is de daglimiet voor geldopname nu 50 of 70 euro?
Volgens mij 50. Dat was ook het probleem met de trein bij dat broer-zus-koppel. De kaartjes kosten net een paar euro meer dan 50 euro, dus konden ze het niet kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
SelmarSmit schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:16:
[...]

Dat is soms ook gewoon heel erg ingewikkeld omdat niet alle tijdlijnen helemaal gelijk lopen. Om er voor te zorgen dat je niet een hele aflevering krijgt over maar 1 duo is het niet altijd helemaal chronologisch gemonteerd. En een teruglopende klok gaat alleen maar voor chaos bij de kijkers zorgen.
Het hoeft natuurlijk ook geen chronologische tijdlijn te zijn, maar een tijdsduur zou al interessant kunnen zijn.
(VO: X minuten/uren later ontvangen de Hunters de pin beelden van duo XYZ)

Maakt mij verder ook niet uit, maar soms is het wel interessant om te weten hoe lang iets in het echt zou duren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slappyjoez
Kroesss schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:19:
[...]

Volgens mij 50. Dat was ook het probleem met de trein bij dat broer-zus-koppel. De kaartjes kosten net een paar euro meer dan 50 euro, dus konden ze het niet kopen.
Is die 50 euro dan gezien de inflatie van de afgelopen jaren nog wel reëel? Over 5 seizoenen kan een gevlucht koppel voor dat geld alleen nog maar een frietje bij de lokale snackbar kopen.

NS wil treinkaartjes meer dan 8,7 procent duurder maken

Ze komen nu al niet uit. :+

Ik heb het idee dat meerdere programma's hierbij tegenwoordig de plank misslaan, door een spel uit te zenden waarbij er onvoldoende tijd en aandacht wordt besteed aan het uitleggen van de spelregels. Dit zie je regelmatig terug bij WIDM, bij Hunted vind ik het ook onderbelicht. Dit vond ik bij het programma 'Bestemming X' wel een verademing, duidelijke toelichting met behulp van infographics waardoor je als kijker niet moet gissen naar de regels van de spelelementen of dit ergens moet nalezen.

[ Voor 45% gewijzigd door Slappyjoez op 15-11-2024 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Slappyjoez schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:38:
[...]

Is die 50 euro dan gezien de inflatie van de afgelopen jaren nog wel reëel? Over 5 seizoenen kan een gevlucht koppel voor dat geld alleen nog maar een frietje bij de lokale snackbar kopen.
Alleen een frietje is wellicht wat overdreven, maar de inflatie is wel een puntje inderdaad. Het is alleen wel een lekker "rond" bedrag natuurlijk. Uiteindelijk is (ook) dat uiteraard aan de programmamakers. Misschien hadden ze zonder de extreme inflatie van 1 of 2 jaar geleden het bedrag wel juist verlaagd. Ik meen me namelijk te herinneren dat het vroeger hoger was, dus hij is destijds al verlaagd ondanks het feit dat we in de recente geschiedenis geen deflatie hebben gehad in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
Kroesss schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:42:
[...]

Alleen een frietje is wellicht wat overdreven, maar de inflatie is wel een puntje inderdaad. Het is alleen wel een lekker "rond" bedrag natuurlijk. Uiteindelijk is (ook) dat uiteraard aan de programmamakers. Misschien hadden ze zonder de extreme inflatie van 1 of 2 jaar geleden het bedrag wel juist verlaagd. Ik meen me namelijk te herinneren dat het vroeger hoger was, dus hij is destijds al verlaagd ondanks het feit dat we in de recente geschiedenis geen deflatie hebben gehad in Nederland.
Ik chargeer uiteraard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kroesss
Snap ik :)
Ik ben alleen zelf niet altijd fan van argumentatie in het extreme trekken. Daar heb ik slechte ervaringen mee omdat soms mensen dan alleen op de extremen focussen en de discussie eigenlijk onmogelijk wordt. Dat idee had ik niet bij jou, maar een dergelijke opmerking is bij mij een beetje automatisme daardoor. Excuses!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

@Slappyjoez widm spant de kroon Inderdaad met totaal onduidelijke spelletjes die ook nog eens onduidelijk in beeld gebracht worden. Sowieso vind ik WidM wat vergane glorie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:25
Shadow_Agent schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:37:
@Slappyjoez widm spant de kroon Inderdaad met totaal onduidelijke spelletjes die ook nog eens onduidelijk in beeld gebracht worden. Sowieso vind ik WidM wat vergane glorie.
Ik denk zelfs dat widm veel leuker zou zijn als je wel kunt zien wie de mol is en juist de kandidaten hiermee volgt in hun onderzoek en ook ziet waarop en waarom ze op die persoon zitten. Netzoals dat bij de verraders zo is. Widm wordt helemaal kapot gemonteerd zodat je er toch nooit achter komt. Maargoed, dat is voor een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:53
SelmarSmit schreef op donderdag 14 november 2024 @ 18:51:
[...]
4. Wij winnen nog steeds veel vaker niet dan wel, het is niet eens bijna 50/50
Hangt er van af hoe je winnen definieert. Ik zie het als simultaanschaak, dus jullie winnen van bijna alle koppels. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• millerman_sf
aap schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:11:
[...]
Je ziet bijvoorbeeld een deelnemer pinnen en in de montage lijkt het alsof ze de beelden op het hoofdkwartier direct gaan bekijken. In het echt zit er waarschijnlijk een heel proces tussen: er moet een verzoek naar de OM, die zit net in een vergadering, dus geeft pas een paar uur later zijn toestemming, dan moet er een rechercheur heen om de beelden op te vragen, maar niemand ter plekke weet precies hoe je de camerabeelden download, behalve de filiaalmanager, maar die is net zijn kinderen uit school halen. En dan heb je een bestand van een paar uur en kan een rechercheur daar beeld voor beeld door om het juiste fragment te vinden, etcetera etcetera.
De meeste pintransacties gebeuren bij een pinautomaat. Daar heeft de supermarktmanager niets mee te maken. Dat is wel wat centraler geregeld met banken/Geldmaat om dat wat sneller en makkelijker te verkrijgen. In een van de vorige seizoenen zag je deelnemers ook 'bijpinnen' in een winkel, dus niet bij een pinautomaat. Dat was gewoon een lokaal winkeltje, waar de hunters wel echt naar toe moesten om de beelden op te vragen. Best slim.
Ozzie schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:26:
Zelfs de beelden van camera's op straat zijn niet echt, dat is vaak gewoon de camera-man die opnames maakt alsof die een beveiligingscamera is. Nooit opgevallen dat op die beelden nooit de cameraman die meeloopt te zien is? Wat mij betreft allemaal niks mis mee, want het is een tv-programma.
Een van de deelnemers van vorig jaar is een bekende van me, die vond het om deze reden ook minder tof qua ervaring. Doordat sommige simpele wandelshots weer overnieuw moeten vanuit een 'beveiligingscamera', gaat het gevoel van spanning en urgentie er voor de deelnemers ook weer vanaf.

Al met al blijft het keuzes maken, waarbij het als spel leuk moet zijn om te kijken en ondertussen wel de realiteit zo goed mogelijk benaderen en de opsporingsmogelijkheden laten zien. Ik vind het vooralsnog nog steeds een knappe balans.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

SelmarSmit schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:16:
[...]

De voice over zou ipv "Selmar ontvangt de beelden op HQ en kijkt..." ook kunnen zeggen "een uurtje later ontvangt....". Dan krijg je misschien wel weer andere vragen en opmerkingen (hoezo kan dat niet direct? :P) maar geeft de oplettende kijker iets meer gevoel dat dingen niet instant gaan. Maar misschien haalt dat dat ook wel weer een bepaalde snelheid en spanning uit de montage. Het doel van het programma is uiteindelijk vermaak, met een realistisch achtergond aan methodes die jullie kunnen gebruiken. Maar wil je weten hoe lang het gemiddeld duurt tussen pin-actie en dat jullie de beelden hebben kun je het aan jou vragen :P maar het is niet het doel van het programma om als documentaire die achtergrond informatie te geven.

Ik snap ook dat het sowieso rete lastig is dit goed te monteren allemaal. Als 1 team retesaai 8 uur door een bos loopt, is dat een stuk lastiger interessant maken dan een team dat continu van auto naar auto hopt. Dat je dan wel beelden van beide teams laat zien in 1 aflevering, maar dat het van het ene team in werkelijkheid misschien al een dag later is, dat is het gevolg van een tv programma.

Al zou ik me ook kunnen voorstellen dat je van team 1 dan een paar tellen toont met als voice over "na heel de dag op de voet door bos X gelopen te zijn, komen ze aan bij hun slaapplek. Morgen op zoek naar een lift..." want voor mij als kijker hoef ik niet per se elk team evenveel in beeld te zien. Ik vind het vooral leuk om te zien hoe teams op verschillende wijze hetzelfde doel proberen te bereiken. En als 1 team dat doet door megasaai te reizen is dat voor het programma niet zo handig (want weinig toffe beelden), maar is voor mij zo'n opmerkingen al voldoende om te weten "ah cool, die gasten laten zich niet gek maken en lopen gewoon"...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

aap schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:11:
Ik begrijp dat het niet interessant is om dat allemaal te laten zien, dus prima dat dat weggelaten wordt. Maar ik krijg ook sterk de indruk dat de montage vaak bewust de indruk wil wekken dat de hunters de deelnemers dichter op de hielen zitten dan feitelijk het geval is en ik vind dat jammer, omdat dat de beleving van het realisme teniet doet.
In eerdere seizoenen (en misschien tot nu toe ook al wel) zie je de hunters ook weleens bellen met een verzoek, maar dat is gewoon rete saaie tv. "Selmar belt nu de officier. Hallo officier, met Selmar. Ik wil graag alle telefoons die zijn uitgezet op zendmast X omstreeks 15:00". "Selmar wacht en speelt maar even een potje patience op zijn windows 95 computer" 8)7 En je hebt maar beperkt tijd in een uitzending, en hoewel ik afleveringen van 2 uur prima zou vinden, is denk ik het grooste deel van de kijkers (vooral degenen die live kijken) het daar niet mee eens en is een uurtje zat. Met langere afleveringen zou je ook meer de tijd hebben om af en toe 30 sec dood te laten vallen "het team moet nu wachten op de officier met nieuwe informatie". Maar met 50 minuten aan uitzending zie ik dan liever mensen liften :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• millerman_sf
Feit is dat als je een bepaald team de eerste afleveringen veel in beeld ziet, dat de kans groot is dat diegene er uit gaan. Kom je als team alleen ter sprake op het einde met een summiere "team X heeft een slaapplek in plaats Y" dan zitten ze er nog wel even in :+

Ook handig als je de montage een beetje leert kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Klopt, de teams die je in het begin het minste ziet komen het verst. Ik heb bij elk seizoen in het 'samenvatting' aan het eind wel een moment dat ik denk "welk team is dat ook alweer?". Dat team komt dus het verder dan de eerste paar afleveringen.

En de vorig aflevering kon je ook mooi zien hoe er geknipt wordt. Die 2 dames vroegen aan de bewoner of ze een slaapplek hadden. Bij het begin van het shot zie je de camera nog vanuit de bosjes.

Daarna hoor je de bewoner "ja hoor" en de kandidaten "gelukkig, zijn we heel erg blij mee" zeggen. Maar dat shot is vanuit de tuin van de bewoners en moet de bewoner de tuindeur nog open doen. Dat kan natuurlijk alleen als er al toestemming is gegeven en de cameraman aan de andere kant van de deur is gaan staan. Dus die reactie van de bewoner en de kandidaten is mooi gespeeld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:47
Een paar jaar terug had je (eenmalig???) een terugblik ‘After the hunt’ waarin kandidaten en hunters samen de serie terugkeken en commentaar leverden. Dit vond ik wel ontzettend leuk - maar misschien de rest van NL niet echt, dat het daarom niet meer wordt gedaan?

Anyway, een soortgelijk iets kan je natuurlijk ook maken voor een ‘achter de schermen’ of zo, waarin wél eens duidelijkheid wordt gegeven over het doodsaaie leven van de hunters, de tijdlijnen, de link met realiteit, misschien zelfs link met zaken van ‘echte’ AAA-voortvluchtigen, enz.

Desnoods alleen via NPO Start en niet live? Ik zou zeker kijken!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SelmarSmit
sjroorda schreef op maandag 18 november 2024 @ 07:40:
Een paar jaar terug had je (eenmalig???) een terugblik ‘After the hunt’ waarin kandidaten en hunters samen de serie terugkeken en commentaar leverden. Dit vond ik wel ontzettend leuk - maar misschien de rest van NL niet echt, dat het daarom niet meer wordt gedaan?

Anyway, een soortgelijk iets kan je natuurlijk ook maken voor een ‘achter de schermen’ of zo, waarin wél eens duidelijkheid wordt gegeven over het doodsaaie leven van de hunters, de tijdlijnen, de link met realiteit, misschien zelfs link met zaken van ‘echte’ AAA-voortvluchtigen, enz.

Die doen we steeds na VIPs. Dit jaar hebben we ook drie korte afleveringen opgenomen voor de socials (dus heel kort). De eerste had deze week online moeten komen, maar om geen extra olie op het vuur te gooien is besloten het niet te doen. Volgende week kun je dus wel wat verwachten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SelmarSmit
bartbh schreef op maandag 18 november 2024 @ 07:08:
Klopt, de teams die je in het begin het minste ziet komen het verst. Ik heb bij elk seizoen in het 'samenvatting' aan het eind wel een moment dat ik denk "welk team is dat ook alweer?". Dat team komt dus het verder dan de eerste paar afleveringen.

En de vorig aflevering kon je ook mooi zien hoe er geknipt wordt. Die 2 dames vroegen aan de bewoner of ze een slaapplek hadden. Bij het begin van het shot zie je de camera nog vanuit de bosjes.

Daarna hoor je de bewoner "ja hoor" en de kandidaten "gelukkig, zijn we heel erg blij mee zeggen". Maar dat shot is vanuit de tuin van de bewoners en moet de bewoner de tuindeur nog open doen. Dat kan natuurlijk alleen als er al toestemming is gegeven en de cameraman aan de andere kant van de deur is gaan staan. Dus die reactie van de bewoner en de kandidaten is mooi gespeeld.
Klopt, scenes ‘moeten’ soms even over - voor tv redenen. Ook op HQ en bij de hunters gebeurt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
sjroorda schreef op maandag 18 november 2024 @ 07:40:

Ja!
Doet waarschijnlijk heel erg afbreuk aan het 'normaal' kijken van het programma.
Maar het lijkt me ook inderdaad ook wel eens interessant om te zien van achter de schermen.

de echte tijdlijnen
hoe het de cameraman/vrouw vergaat en wat die allemaal moet regelen
de beslissingen van productie
Dat soort :)

Om dan toch weer even kort de raakpunten met Jachtseizoen aan te halen; Daarover las ik van de week dat (in de huidige editie) er toch blijkbaar nog altijd een productie-auto achter de kandidaten aanrijdt. Niet om te helpen, maar bijvoorbeeld wel voor reserve accu's voor de cameraman of de tandenborstels van de kandidaten.
Als je er over nadenkt vrij logisch; aan de andere kant maakt het de vlucht weer minder 'puur' ofzo.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
zou een "uncut" versie die je online kan kijken leuk zijn?

uncut als in dag / tijd klok in beeld, en bij "wachttijd" kan je versneld afdraaien...

en weet niet vanaf hoelaat tot hoelaat er nu gespeeld wordt? of is het nu 24u per dag?

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:40
SelmarSmit schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:09:
[...]

Die doen we steeds na VIPs. Dit jaar hebben we ook drie korte afleveringen opgenomen voor de socials (dus heel kort). De eerste had deze week online moeten komen, maar om geen extra olie op het vuur te gooien is besloten het niet te doen. Volgende week kun je dus wel wat verwachten.
En zijn die clips ook te bekijken op open vrije plekken, zonder een verplicht account bij een social media bedrijf van privacy schendende bedrijven? :X

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Luuk kan gelukkig beter liegen dan Gerda ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
SMSfreakie schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:28:
zou een "uncut" versie die je online kan kijken leuk zijn?

uncut als in dag / tijd klok in beeld, en bij "wachttijd" kan je versneld afdraaien...

en weet niet vanaf hoelaat tot hoelaat er nu gespeeld wordt? of is het nu 24u per dag?
10:00 tot 20:00 tenzij productie anders communiceert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
voorstad schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:10:
[...]

En zijn die clips ook te bekijken op open vrije plekken, zonder een verplicht account bij een social media bedrijf van privacy schendende bedrijven? :X
Ehm, geen idee 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:27
SelmarSmit schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:24:
[...]

Dat is dit seizoen dan een paar keer al gebeurd denk ik? Ik neem aan dat het weer rond de zomer is opgenomen maar toch behoorlijk wat shots on the move gezien in het (bijna) donker. Ik vroeg me vandaag ook al af of de regels veranderd waren daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Shinji schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:49:
[...]

Dat is dit seizoen dan een paar keer al gebeurd denk ik? Ik neem aan dat het weer rond de zomer is opgenomen maar toch behoorlijk wat shots on the move gezien in het (bijna) donker. Ik vroeg me vandaag ook al af of de regels veranderd waren daardoor.
Nee, in April

Edit: nee Maart zelfs (heeft iemand weten te reverse engineeren)

[ Voor 8% gewijzigd door SelmarSmit op 19-11-2024 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:39
SelmarSmit schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:24:
Weten de deelnemers dat ook?

Zo van, rustig ontbijten zonder stress daarna pas de deur uit? Is het ze toegestaan om buiten 10u-20u zich te verplaatsen?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
hoevenpe schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:58:
[...]

Zo van, rustig ontbijten zonder stress daarna pas de deur uit? Is het ze toegestaan om buiten 10u-20u zich te verplaatsen?
Ja, die weten dat natuurlijk ook. En nee, je mag buiten speeltijd enkel bewegen in het gebouw waar je bent geëindigd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
SelmarSmit schreef op maandag 18 november 2024 @ 23:18:
[...]
En nee, je mag buiten speeltijd enkel bewegen in het gebouw waar je bent geëindigd
Er wordt een paar keer de indruk gewekt dat deelnemers nog laat op zoek zijn naar een slaapplaats. Wat gebeurd er / mogen ze doen als ze om 20:00 nog geen slaapplaats voor de nacht hebben gevonden?

Buiten slapen in Maart/April zal niet iedereen trek in hebben. De camera man/vrouw zeker niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:39
Farmerwood schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 07:16:
Wat gebeurd er / mogen ze doen als ze om 20:00 nog geen slaapplaats voor de nacht hebben gevonden?
Verklaard wel een hoop, als het 19u is 'moet' je veel meer risico nemen en kom je bijna vanzelf in je inner circle terecht.

Vroeg me al een tijdje af waarom niemand een slaapzak en kleine tent bij zich had, veel makkelijker om onder de radar te blijven.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 07:38:
[...]

Verklaard wel een hoop, als het 19u is 'moet' je veel meer risico nemen en kom je bijna vanzelf in je inner circle terecht.

Vroeg me al een tijdje af waarom niemand een slaapzak en kleine tent bij zich had, veel makkelijker om onder de radar te blijven.
Volgens mij heb ik dit seizoen broer & zus al een keer horen zeggen dat ze wel met hun tentje in de tuin wilden slapen, maar ze kregen alsnog een plek binnen aangeboden.

Ook eerdere seizoenen hadden mensen wel tentjes mee.

Die marinier in het eerste seizoen had, als ik het me goed herinner, alleen een hangmat mee met een 'dakje' erboven.

[ Voor 13% gewijzigd door Farmerwood op 19-11-2024 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-05 18:57
hoevenpe schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:58:
[...]

Nee, een aantal van de regels worden niet met deelnemers gecommuniceerd. Bij de start van elk seizoen is het steen-papier-schaar binnen de productie en wie wint mag kiezen wat wel en niet gedeeld zal worden.

Natuurlijk weten deelnemers dat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
Farmerwood schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 07:16:
[...]

Er wordt een paar keer de indruk gewekt dat deelnemers nog laat op zoek zijn naar een slaapplaats. Wat gebeurd er / mogen ze doen als ze om 20:00 nog geen slaapplaats voor de nacht hebben gevonden?

Buiten slapen in Maart/April zal niet iedereen trek in hebben. De camera man/vrouw zeker niet. :+
Daarom zijn ze zo in paniek, want het is echt serieus wel buiten slapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwersbongel
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-04 09:55
Waarom is het dit jaar zo veel vroeger in het jaar opgenomen? Het was voorheen altijd rond Mei toch?

Xbox: Didoekoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Dwersbongel schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:28:
Waarom is het dit jaar zo veel vroeger in het jaar opgenomen? Het was voorheen altijd rond Mei toch?
Beschikbaarheid van mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwersbongel
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-04 09:55
ah, oke. geeft tegelijk wel extra spanning voor deelnemers om vooral niet buiten te moeten slapen. Voor kijker ook wel weer leuk.

Xbox: Didoekoe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ojjorz schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:23:
Luuk kan gelukkig beter liegen dan Gerda ;)
Haha ja die stond met een redelijk stalen gezicht daar te blufpokeren. En die lach van die moeder toen hij z'n trui omhoog moest doen :D Die jongen was zo smal, een enveloppe had hem 2 x keer zo dik gemaakt 8)7 Maar wel echt goed gespeeld, en slim dat de broertjes dus nadat ze hem gesproken hadden nog wat andere mensen belden want daardoor kregen de hunters blijkbaar toch het idee dat die enveloppe er idd niet was. Hadden ze dat niet gedaan waren ze misschien wat meer gaan doorvragen.

@SelmarSmit kunnen jullie ook de geschiedenis van een telefoon opvragen? Dus stel dat je Luuk echt niet geloofde hadden jullie dan vanaf moment dat jullie aan het appen waren tot bij die ouders het spoort van de palen kunnen opvragen?

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
Dat gaan we wellicht de volgende aflevering te zien krijgen ;)

Dan is een graf van je opa niet eens zo'n hele gekke. Minder verdacht om langer stil te staan dan bij dat ene bankje in dat ene park ofzo. Bij dat soort acties ga ik zelf ook altijd direct nadenken: wat zou ik afspreken met vrienden en familie? Wat zou een goede verstopplek zijn? Waar kan iemand gewoon heen zodat het uitziet als dagelijkse routine?

Om die reden lijkt me uitstappen bij een stoplicht ook altijd handig, dan valt het niet zo op dat je daar even stilstaat lijkt me. Maar dat zal omwille van veiligheid vast niet toegestaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

millerman_sf schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:54:
Dat gaan we wellicht de volgende aflevering te zien krijgen ;)

Dan is een graf van je opa niet eens zo'n hele gekke. Minder verdacht om langer stil te staan dan bij dat ene bankje in dat ene park ofzo. Bij dat soort acties ga ik zelf ook altijd direct nadenken: wat zou ik afspreken met vrienden en familie? Wat zou een goede verstopplek zijn? Waar kan iemand gewoon heen zodat het uitziet als dagelijkse routine?

Om die reden lijkt me uitstappen bij een stoplicht ook altijd handig, dan valt het niet zo op dat je daar even stilstaat lijkt me. Maar dat zal omwille van veiligheid vast niet toegestaan zijn.
Heb ik ook weleens over gedacht als helper. Bv naar het hondenuitlaat gebied rijden waar ik vaker kom, dan is de route die ik afleg niet zo afwijkend. Dat was een paar jaar terug een manier waarop ze gedrag van helpers uitzochten. Of op meerdere plekken laten stoppen, zodat als ze de auto volgen niet duidelijk is bij welke stop de mensen echt zijn uitgestapt.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kroesss
Farmerwood schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 07:40:
[...]
Die marinier in het eerste seizoen had, als ik het me goed herinner, alleen een hangmat mee met een 'dakje' erboven.
Geweldig dat die kerel bij iedere serie die uitgezonden wordt, er hier in dit topic wel weer bij gehaald wordt. Is het niet vanwege zijn ultieme move om al voor het extractiemoment in de helicopter te zitten, dan is het wel vanwege de bloedserieuze survivalskills die hij liet zien.

Ze moeten van die kerel gewoon een standbeeld maken, en dat in HQ van de Hunters zetten :) Nooit iets over melden in de uitzendingen, gewoon alleen dat je ding soms in beeld ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Crazy D schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:40:
[...]

Haha ja die stond met een redelijk stalen gezicht daar te blufpokeren. En die lach van die moeder toen hij z'n trui omhoog moest doen :D Die jongen was zo smal, een enveloppe had hem 2 x keer zo dik gemaakt 8)7 Maar wel echt goed gespeeld, en slim dat de broertjes dus nadat ze hem gesproken hadden nog wat andere mensen belden want daardoor kregen de hunters blijkbaar toch het idee dat die enveloppe er idd niet was. Hadden ze dat niet gedaan waren ze misschien wat meer gaan doorvragen.

@SelmarSmit kunnen jullie ook de geschiedenis van een telefoon opvragen? Dus stel dat je Luuk echt niet geloofde hadden jullie dan vanaf moment dat jullie aan het appen waren tot bij die ouders het spoort van de palen kunnen opvragen?
Van een smartphone (die continu data gebruikt) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Kroesss schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:44:
[...]

Geweldig dat die kerel bij iedere serie die uitgezonden wordt, er hier in dit topic wel weer bij gehaald wordt. Is het niet vanwege zijn ultieme move om al voor het extractiemoment in de helicopter te zitten, dan is het wel vanwege de bloedserieuze survivalskills die hij liet zien.

Ze moeten van die kerel gewoon een standbeeld maken, en dat in HQ van de Hunters zetten :) Nooit iets over melden in de uitzendingen, gewoon alleen dat je ding soms in beeld ziet.
Hij had het wel heel wat gemakkelijker dan de tegenwoordige voortvluchtigen, ik weet niet of hij nu nog zomaar had gewonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
SelmarSmit schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:19:
[...]
Hij had het wel heel wat gemakkelijker dan de tegenwoordige voortvluchtigen, ik weet niet of hij nu nog zomaar had gewonnen
Daar ben ik het absoluut mee eens. Je zag toen dat de voortvluchtigen uiteraard nog veel naïever waren omdat ze geen vorige seizoenen hadden waar ze zich op konden baseren, maar ook dat de hunters nog niet helemaal gewend waren. Plus dat de productie denk ik een soortgelijke truc (dus vooraf al in het extractievoertuig te gaan zitten) niet meer zou hebben geaccepteerd.

Desalniettemin blijft het een held :) Een soort van mascotte voor de voortvluchtigen bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Kroesss schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:22:
[...]

Daar ben ik het absoluut mee eens. Je zag toen dat de voortvluchtigen uiteraard nog veel naïever waren omdat ze geen vorige seizoenen hadden waar ze zich op konden baseren, maar ook dat de hunters nog niet helemaal gewend waren. Plus dat de productie denk ik een soortgelijke truc (dus vooraf al in het extractievoertuig te gaan zitten) niet meer zou hebben geaccepteerd.

Desalniettemin blijft het een held :) Een soort van mascotte voor de voortvluchtigen bijna.
En toch denk ik dat Sofie en Eileen meer invloed hebben gehad op hoe het spel nu gaat. Dus voor mij (maar ik deed het eerste seizoen ook nog niet mee), zijn dat degene die een standbeeld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
SelmarSmit schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:25:
[...]

En toch denk ik dat Sofie en Eileen meer invloed hebben gehad op hoe het spel nu gaat. Dus voor mij (maar ik deed het eerste seizoen ook nog niet mee), zijn dat degene die een standbeeld verdienen.
Ik doe niet moeilijk over een standbeeld meer of minder hoor :)

Maar ik vind het wel interessant om dit te zien. Zijn er naar aanleiding van hun deelname dan nieuwe regels bij gekomen of iets dergelijks? Of waren zij de aanleiding voor een verandering in de manier van opsporen door de hunters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

SelmarSmit schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:25:
[...]

Moest even terugzoeken, zij zijn diegenen die met een groep meiden met dezelfde kleding aan richting extractiepunt gingen? Dat was ook wel echt legendarisch 8)
SelmarSmit schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:18:
[...]

Van een smartphone (die continu data gebruikt) wel.
Maar dat is dan wel een call die je dan extra moet maken neem ik aan. Is dat (in werkelijkheid) "zwaarder" dan met een stealthping de huidige lokatie opvragen? Oftewel moet je dan met meer bewijs of zo komen?
Wat valt dan meer op voor jullie: dat een telefoon ergens random uit is gezet en later weer aan is gezet, of thuis uit en later thuis weer aan? Of juist als je de hele tijd de telefoon aan laat? Ik kan me voorstellen dat het uit- en aanzetten van een toestel wel meer argwaan opwekt (dat doe je normaal gesproken niet zo veel).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Crazy D schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:44:
[...]

Moest even terugzoeken, zij zijn diegenen die met een groep meiden met dezelfde kleding aan richting extractiepunt gingen? Dat was ook wel echt legendarisch 8)
[...]
Winnaar 3de seizoen idd. Alleen Sophie wist daadwerkelijk te winnen toen.
https://www.telegraaf.nl/...blind-richting-eindstreep

Ik vond die actie van Calvijn (?) toen met die MTB's langs de Hunters rijden ook wel eens van de betere, maar de dames hadden het ook goed geregeld toen.

[ Voor 30% gewijzigd door Farmerwood op 19-11-2024 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Kroesss schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:28:
[...]

Ik doe niet moeilijk over een standbeeld meer of minder hoor :)

Maar ik vind het wel interessant om dit te zien. Zijn er naar aanleiding van hun deelname dan nieuwe regels bij gekomen of iets dergelijks? Of waren zij de aanleiding voor een verandering in de manier van opsporen door de hunters?
Nee, zij waren eigenlijk de eersten die heel bewust omgingen met iedereen die ze hielp. Die niet lift-slapen-lift-slapen ‘stapelde’, maar steeds lijntjes verbraken tussen locaties en personen. Een strategie die je nu vrijwel alle kandidaten ziet doe .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Crazy D schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:44:
[...]

[...]

Maar dat is dan wel een call die je dan extra moet maken neem ik aan. Is dat (in werkelijkheid) "zwaarder" dan met een stealthping de huidige lokatie opvragen? Oftewel moet je dan met meer bewijs of zo komen?
Wat valt dan meer op voor jullie: dat een telefoon ergens random uit is gezet en later weer aan is gezet, of thuis uit en later thuis weer aan? Of juist als je de hele tijd de telefoon aan laat? Ik kan me voorstellen dat het uit- en aanzetten van een toestel wel meer argwaan opwekt (dat doe je normaal gesproken niet zo veel).
Nee, komt allemaal binnen met dezelfde aanvraag. Aan- en uitzetten trekt inderdaad meer aandacht, maar we moeten dat wel zelf het gat invullen. Aanlaten trekt minder aandacht, maar je geeft wel alle informatie bloot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-05 14:08
Ben ik nou gek of staat het huidige seizoen niet op NPO Start? Ik krijg bij de dropdown voor de seizoenskeuze als laatste de 'Into the Wild' editie van dit jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:01

Steeffoon

Smartphone-nerd

iBugged schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:19:
Ben ik nou gek of staat het huidige seizoen niet op NPO Start? Ik krijg bij de dropdown voor de seizoenskeuze als laatste de 'Into the Wild' editie van dit jaar?
Ik kijk tot nu toe steeds via NPO Start, staat er echt op ;-)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Steeffoon schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:26:
[...]

De vorige twee afleveringen heb ik via start gekeken. De aflevering van gisteren staat er nu niet op een ook de eerdere afleveringen van dit seizoen zijn verdwenen.

Edit: seizoen 2024 staat weer op start.

[ Voor 5% gewijzigd door weekend warrior op 19-11-2024 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-05 14:08
Steeffoon schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:26:
[...]

Toen ik keek, absoluut niet :P Maar nu inderdaad wel weer, dan kan ik weer verder kijken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejet
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-04 21:00
@SelmarSmit Kan je uitleggen wat deelnemers wel en niet vertellen. Ik zou altijd beginnen met “we doen mee aan tv programma” maar dat zeggen ze niet, dus dat zal wel spelregel zijn?

Wat wordt er bijvoorbeeld afgesproken met helpers wat ze kunnen verwachten. Beetje “making off” nieuwsgierigheid eigenlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vandaag was wel het toppunt: twee deelnemers langs het hoofdkwartier in Rotterdam. We weten toch allemaal dat daar niemand zit. Correct me if I’m wrong.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
ejet schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:02:
@SelmarSmit Kan je uitleggen wat deelnemers wel en niet vertellen. Ik zou altijd beginnen met “we doen mee aan tv programma” maar dat zeggen ze niet, dus dat zal wel spelregel zijn?

Wat wordt er bijvoorbeeld afgesproken met helpers wat ze kunnen verwachten. Beetje “making off” nieuwsgierigheid eigenlijk ;)
Klopt, dat mag niet. Als vind ik het wel een stomme regel omdat we ondertussen 2M kijkers hebben en de “we zijn op de vlucht voor hunters” precies evenveel zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-05 12:23
THE_BASE schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:14:
Vandaag was wel het toppunt: twee deelnemers langs het hoofdkwartier in Rotterdam. We weten toch allemaal dat daar niemand zit. Correct me if I’m wrong.
Hah ook even om gelachen inderdaad. Hadden ze het echt goed willen doen moesten ze even langs omgeving Arena ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

@SelmarSmit Hoe zit het eigenlijk met inloggen op buitencamera’s/deurbellen?

Ik hoorde iemand zeggen dat je daar op kunt inloggen, heb ik dat verkeerd gehoord of kunnen opsporingsdiensten zo bij mij inloggen op mijn Ring camera? Lijkt mij toch niet?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Slasher schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:21:

Ik hoorde iemand zeggen dat je daar op kunt inloggen, heb ik dat verkeerd gehoord of kunnen opsporingsdiensten zo bij mij inloggen op mijn Ring camera? Lijkt mij toch niet?
Je kunt je eigen camera’s opgeven bij de politie. Waarschijnlijk hebben ze daar inzage in?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Slasher schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:21:

Ehm, beetje tussenin. Opsporingsdiensten met een enorme machtiging kunnen opgeslagen beelden opvragen bij Ring. En die geven in hun voorwaarden aan daar aan mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
THE_BASE schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:23:
[...]

Je kunt je eigen camera’s opgeven bij de politie. Waarschijnlijk hebben ze daar inzage in?
Nee, “camera in beeld” laat enkel zien waar ze staan en wat ze zien (door middel van een enkele still die je opgeeft bij aanmelden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:48

jdh009

FP ProMod
SelmarSmit schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:39:
[...]

Ehm, beetje tussenin. Opsporingsdiensten met een enorme machtiging kunnen opgeslagen beelden opvragen bij Ring. En die geven in hun voorwaarden aan daar aan mee te werken.
Krijg je daar dan als ‘eigenaar’ nog wel een melding van? Bij mijn systeem kunnen ze alleen lokaal hier langskomen en dan weet je dat ze het opvragen. Encrypted online opslag is via eigen setup dus daar moet je dan al van op de hoogte zijn. Al zou ik wel team hunted zijn mochten jullie langskomen:p

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:40
SelmarSmit schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:39:
[...]

Dus de opsporingsdienst kan ook opsporen welke Ring deurbellen de openbare ruimte ongeoorloofd filmen, en de eigenaren die hiermee de wet overtreden beboeten?

#privacy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:37
voorstad schreef op maandag 25 november 2024 @ 23:42:
[...]

Dus de opsporingsdienst kan ook opsporen welke Ring deurbellen de openbare ruimte ongeoorloofd filmen, en de eigenaren die hiermee de wet overtreden beboeten?

#privacy
Nee, want het is geen taak van de opsporingsdiensten om foutief afgestelde camera's op te sporen en de eigenaren daarvan te vervolgen. Het is de taak van een toezichthouder. Specifiek die van de Autoriteit Persoonsgegevens. Dan doen zij echter niet actief (bij particulieren). En ik begrijp van hun website dat je het uiteindelijk zelf via een rechter moet zien op te lossen.
Pagina: 1 ... 41 ... 49 Laatste