Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
GK87 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 23:24:
Als je dat fragment bekijkt waar Steven en Chantilla gepakt worden, hoeveel man gaan er dan met een zo'n team mee? Vanuit de auto lijken het er 4 extra, naast Steven en Chantilla.
Bij de vorige into the wild waren het er 3. Cameraman, iemand die de bagage van de cameraman (of vrouw) vervoert en een lokale 'gids'.
Zal dit seizoen wel vergelijkbaar zijn gedaan.

Hier ook enigzins teleurgesteld door het einde. We zagen het al een beetje aankomen doordat er 3 telefoons aan zouden gaan in een relatief klein gebied.
We vonden het idee met die lappen op die kaart best goed bedacht. Zonder het legplan leken de Hunters er echt weinig mee te kunnen. En dan geef je ze zo'n duidelijke hint. Zelfs als de Hunters in die week helemaal niks hadden bereikt, dan hadden ze alsnog iedereen gepakt nu.

Ook echt gemiste kans dat de extractie niet minder opvallend gedaan is qua vervoersmiddel. Zo'n heli i.c.m. de telefoons hits...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:22
Mr Magic schreef op maandag 20 mei 2024 @ 21:43:
Belachelijk dat het extractiepunt aan een weg ligt waar de hunters gewoon met de auto kunnen komen. Alsof er geen andere open plekken zijn waar een heli kan landen :(

Hele programma is een beetje zinloos ook als de hunters alleen maar op de laatste dag hoeven te wachten op welke plek er een aantal telefoons tegelijk aanstraalt en dan te wachten tot ze een heli zien aankomen.
Dat wisten ze natuurlijk niet van tevoren, ze hebben door achter de teams aan te gaan het voor elkaar gekregen het extractie punt te halen.

Maar het zou voor een vervolg leuker zijn als er 3 punten zijn, nu heb je een paar man die het eigenlijk compleet verpesten door alles op de telefoon prijs te geven etc.

Als je nu 3 opties hebt
1: dichtbij makkelijk te bereiken maar ook obvious
2: lastiger te bereiken (meer afstand bijvoorbeeeld) en moeilijker te vinden door hints
3: lastig gebeid en dan eigen escape met een kano of fiets of iets naar een "grens". En dat je minimaal alle tips moet hebben om het te vinden.

Dit bedenk ik mij terwijl ik typ dus er kan aan geschaafd worden ;)
Maar stel dat je ziet dat een bepaald punt niet safe is dan heb je nog opties.

Maar misschien is het dan voor de hunters weer niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

GK87 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 23:24:
Als je dat fragment bekijkt waar Steven en Chantilla gepakt worden, hoeveel man gaan er dan met een zo'n team mee? Vanuit de auto lijken het er 4 extra, naast Steven en Chantilla.
dat is altijd wel een vraag van mij geweest, hoe mogen de hunter teams acteren als ze een camera team zien en niet de diegene waar ze op jagen.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 12:26
Slasher schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 08:28:
[...]

dat is altijd wel een vraag van mij geweest, hoe mogen de hunter teams acteren als ze een camera team zien en niet de diegene waar ze op jagen.
In de gewone hunted moeten ze die negeren: als ze wel de cameraman zien maar niet de voortvluchtigen zelf, moeten ze net doen alsof ze niets hebben gezien. Lijkt me erg lastig, als hunter :).

Dat gezegd hebbende: ook hier vonden we de laatste minuten een afknapper. Aan de andere kant heeft de regie het de hunters zeker niet gemakkelijk gemaakt. Wat voorbeelden waar ik best tevreden mee was in de loop van het spel (in het voordeel van de voortvluchtigen):
  • Ze hebben geen kans gehad al in het eerste uur de telefoons te traceren, omdat ze niet op 1 plek tegelijk werden aangezet. Integendeel: pas toen Sterrin werd gepakt kregen ze deze op de radar. Wat als zij niet zo makkelijk informatie had gegeven?
  • De hunters hebben zo goed als geen gebruik gemaakt van drones. Anders waren bijvoorbeeld Sander en Jordy veel makkelijker gepakt.
  • Zoals hierboven al genoemd, waren de leginstructies echt noodzakelijk om het extractiegebied te vinden. De rest is m.i. goed speurwerk, dat ze na de laatste telefoonhits de juiste locatie snel vonden.
Al met al best genoten van het programma, spannend tot een paar minuten voor het einde. Ooit nog eens (ook in de 'normale' versie) afstappen van een gezamenlijk extractiepunt, zodat de een het niet ze gemakkelijk voor de ander kan verpesten. Dan moet de nadruk echt komen te liggen op het voortijdig onderscheppen van de voortvluchtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:44
kneusteun schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 08:03:
[...]

Dat wisten ze natuurlijk niet van tevoren, ze hebben door achter de teams aan te gaan het voor elkaar gekregen het extractie punt te halen.
De ervaring leert dat de hunters altijd wel in de buurt van het extractiepunt kunnen komen.

En het werd ze door de productie wel erg gemakkelijk gemaakt door de idiote beslissing om de nummers van alle deelnemende koppels in elke telefoon te zetten. Daar snap ik echt nog steeds niks van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
kneusteun schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 08:03:
[...]

Stel ze hadden niemand gepakt, dan hadden van 6 teams de telefoons aan gegaan in dat gebied. Ze hadden het watervliegtuig al uitgesloten en dachten een helikopter, volgens mij hadden ze niet heel veel helikopter punten meer in dat gebied en als ze de teams daar over hadden verdeeld was er waarschijnlijk ook wel een bij extractiepunt geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Joker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-06 14:38
Het einde voelt echt wel oneerlijk. Jammer dat de 3 elkaar niet eerder zijn tegengekomen dan hadden ze nog met 3 tegen 2 een kans gehad.

Misschien waren er ook wel te veel wegen in het gebied waardoor de hunters te makkelijk konden verplaatsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-06 12:27
het gebeurde precies zoals ik al eerder zei. door die telefoons wisten de hunters meteen waar ze heen moesten. ze pakken 1 team op, en hebben alle bevestiging die nodig is. vervolgens was het veel te makkelijk voor de hunters. en echt dom dat ze dat veld naast de weg als extractie nemen. in de aflevering zie je de hunters ook genoeg opties aanwijzen die voor de voortvluchtigen net zo goed te bereiken waren, maar voor een hunterauto moeilijker. wat is nu de noodzaak van het landen naast een weg voor een extractie heli. echt 0,0. dus dit is gewoon dom oneerlijk voordeel voor de hunters, of een extreem domme extractieplanner die graag meedenkt met de hunters ipv de voortvluchtige.

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:26
DeBaroN schreef op maandag 20 mei 2024 @ 23:13:
[...]

Gewone Hunted is sowieso slecht, maar omdat dit in de natuur was wel gekeken.
De reguliere Hunted is 13 seizoenen
Hopelijk checken ze de socials want de reacties zijn niet bepaald positief.
After the Hunt is de beste aflevering!
Hunted maken ze overal over de wereld (en er is veel onderling contact) daarom is daar al zo’n 30 seizoenen ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
pc_freak1 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:20:
het gebeurde precies zoals ik al eerder zei. door die telefoons wisten de hunters meteen waar ze heen moesten. ze pakken 1 team op, en hebben alle bevestiging die nodig is. vervolgens was het veel te makkelijk voor de hunters. en echt dom dat ze dat veld naast de weg als extractie nemen. in de aflevering zie je de hunters ook genoeg opties aanwijzen die voor de voortvluchtigen net zo goed te bereiken waren, maar voor een hunterauto moeilijker. wat is nu de noodzaak van het landen naast een weg voor een extractie heli. echt 0,0. dus dit is gewoon dom oneerlijk voordeel voor de hunters, of een extreem domme extractieplanner die graag meedenkt met de hunters ipv de voortvluchtige.
Heel eerlijk? Ik vermoed productie-technische redenen. Er zijn heel veel camera’s, personeel etc. bij de laatste dag betrokken; en die hebben vast niet allemaal voldoende conditie om een berg te beklimmen. (Geen excuus, wel een goede reden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-06 17:15
Waarom niet gewoon bodycams bij de deelnemers, zonder cameraploeg. Ze worden toch al gemonitord, want de regie weet heus wel waar ze zitten.

En gescheiden punten voor opdrachten etc en natuurlijk een gescheiden extractiepunt (gewoon een huis waar een extractieteam al dagen wacht), want door stommelingen als Sterrin en die DJ-broers worden andere teams die wel goed spelen heel erg benadeeld.

De hunters moeten natuurlijk wel iets van aanwijzingen kunnen vinden, maar die verplichte contactmomenten zijn wel erg voorspelbaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SelmarSmit
Pat911 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:31:
Waarom niet gewoon bodycams bij de deelnemers, zonder cameraploeg. Ze worden toch al gemonitord, want de regie weet heus wel waar ze zitten.

En gescheiden punten voor opdrachten etc en natuurlijk een gescheiden extractiepunt (gewoon een huis waar een extractieteam al dagen wacht), want door stommelingen als Sterrin en die DJ-broers worden andere teams die wel goed spelen heel erg benadeeld.

De hunters moeten natuurlijk wel iets van aanwijzingen kunnen vinden, maar die verplichte contactmomenten zijn wel erg voorspelbaar.
Je kunt echt geen tv programma maken met bodycams…

En gescheiden extractiepunten is productioneel ook echt niet te doen. Dan onderschat je echt hoeveel mensen er voor nodig zijn.

Natuurlijk zijn er fouten gemaakt, maar het is ook echt gewoon een complex programma om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
SelmarSmit schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:35:
[...]

Je kunt echt geen tv programma maken met bodycams…

En gescheiden extractiepunten is productioneel ook echt niet te doen. Dan onderschat je echt hoeveel mensen er voor nodig zijn.

Natuurlijk zijn er fouten gemaakt, maar het is ook echt gewoon een complex programma om te maken.
Het lijkt me ook zeker een complex programma. Ik spui enkel wat ideetjes.
Ik weet ook niet in hoeverre er gescript wordt, hoewel ik er nog steeds vanuit ga dat de hunters geen inside information krijgen, anders dan wat ze veroveren op opgepakte deelnemers.

Bij gescheiden extractiepunten denk ik dan ook meer aan een aantal huisjes verdeeld over het speelgebied. Het programma is al spectaculair genoeg, daar hoeft echt geen helikopter of speedboot aan te pas te komen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:59

aap

Wij vonden het ook teleurstellend dat teams die eigenlijk alles goed gedaan hebben, toch geen kans hadden, door de manier waarop de extractie geregeld was.
Loiza en Do had ik het echt gegund; die hebben een week geschminkt en in camouflage rondgezeuld en alle verleidingen tot luxe weten te weerstaan. Ik vond het grappig dat deze dames die in hun dagelijks leven voor een groot deel op hun uiterlijk afgerekend worden zichzelf zo lelijk maakten voor "de missie".
Dat zo'n hunter dan gewoon in de helicopter mag gaan zitten met een petje op, dat is toch te flauw om waar te zijn. Volgens mij vonden ze dat zelf ook wel een beetje ongemakkelijk achteraf (in After the Hunt), ook al zeiden ze dat niet met zoveel woorden.

Wat dingen die ons opvielen in de finale aflevering:
  • Opeens hadden de hunters een drone. Die had eerder ook al van pas kunnen komen, maar werd toen nooit ingezet. Wij kregen het idee dat er een soort verborgen spelregel is "als er nog X teams rondlopen op de laagtste dag, dan mogen de hunters een drone inzetten".
  • Een willekeurig watervliegtuigbedrijf zegt dat hun vliegtuig die dag ergens anders is, dus dan moet het wel een helicopter zijn? Er zijn vast meer watervliegtuigen in Noorwegen en de extractie had bij wijze van spreken ook met een 4WD kunnen zijn - of gezien de extractielocatie - een stadsbus.
Over het hele seizoen genomen vond ik het voor het eerst in lange tijd spannend en had ik het gevoel dat de hunters geen oneerlijke voordelen hadden (bijv. de in beslag genomen stoflappen waren niet goed te gebruiken zonder de instructies), maar deze finale heeft dat in 5 minuten teniet gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
Weten we toevallig of het klopt dat het extractiepunt slechts 2 minuten rijden was vanaf het HQ van de hunters?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8B-DvZjKMhvpUq0F_SUallSPXHA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YdO2bW7KzOUXJkIE0dFs1IoO.jpg?f=fotoalbum_large

Dat komt dan nog bij de andere ridicule keuzes voor dit extractiepunt. Zo dichtbij, dan hadden ze gewoon een week kunnen gaan zitten wachten op HQ en op het moment dat ze de helikopter zouden horen daar achteraan kunnen rijden naar de locatie waar die zou landen 8)7

Hoezo vloog die helikopter ook 10 minuten rond om te verklappen dat hij er was? En hoezo vlogen er niet een paar helikopters meer om wat afleiding te geven aan de hunters?

Verder helemaal eens met de andere posts die hier geplaatst zijn, echt belachelijk en dit einde doet veel teniet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joster
aap schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:46:
Wij vonden het ook teleurstellend dat teams die eigenlijk alles goed gedaan hebben, toch geen kans hadden, door de manier waarop de extractie geregeld was.
Loiza en Do had ik het echt gegund; die hebben een week geschminkt en in camouflage rondgezeuld en alle verleidingen tot luxe weten te weerstaan. Ik vond het grappig dat deze dames die in hun dagelijks leven voor een groot deel op hun uiterlijk afgerekend worden zichzelf zo lelijk maakten voor "de missie".
Dat zo'n hunter dan gewoon in de helicopter mag gaan zitten met een petje op, dat is toch te flauw om waar te zijn.
Volgens mij vonden ze dat zelf ook wel een beetje ongemakkelijk achteraf (in After the Hunt), ook al zeiden ze dat niet met zoveel woorden.

Wat dingen die ons opvielen in de finale aflevering:
  • Opeens hadden de hunters een drone. Die had eerder ook al van pas kunnen komen, maar werd toen nooit ingezet. Wij kregen het idee dat er een soort verborgen spelregel is "als er nog X teams rondlopen op de laagtste dag, dan mogen de hunters een drone inzetten".
  • Een willekeurig watervliegtuigbedrijf zegt dat hun vliegtuig die dag ergens anders is, dus dan moet het wel een helicopter zijn? Er zijn vast meer watervliegtuigen in Noorwegen en de extractie had bij wijze van spreken ook met een 4WD kunnen zijn - of gezien de extractielocatie - een stadsbus.
Over het hele seizoen genomen vond ik het voor het eerst in lange tijd spannend en had ik het gevoel dat de hunters geen oneerlijke voordelen hadden (bijv. de in beslag genomen stoflappen waren niet goed te gebruiken zonder de instructies), maar deze finale heeft dat in 5 minuten teniet gedaan.
Echt compleet eens met je :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 18:06
Joster schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:59:
Weten we toevallig of het klopt dat het extractiepunt slechts 2 minuten rijden was vanaf het HQ van de hunters?

[Afbeelding]

Dat komt dan nog bij de andere ridicule keuzes voor dit extractiepunt. Zo dichtbij, dan hadden ze gewoon een week kunnen gaan zitten wachten op HQ en op het moment dat ze de helikopter zouden horen daar achteraan kunnen rijden naar de locatie waar die zou landen 8)7

Hoezo vloog die helikopter ook 10 minuten rond om te verklappen dat hij er was? En hoezo vlogen er niet een paar helikopters meer om wat afleiding te geven aan de hunters?

Verder helemaal eens met de andere posts die hier geplaatst zijn, echt belachelijk en dit einde doet veel teniet.
Eens. En dan is de heli geland. Hoe lang blijft die staan? Stel dat alle teams er nog waren. Je moet tijd hebben om in te stappen. En zit je in de heli ben je dan veilig? Of als die pas weg vliegt? In deze situatie aan een grote weg, midden in een open veld is elk team van te voren gewoon kansloos.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-06 07:41
Nou, flink genept weer inderdaad, weken kijkplezier verknalt met zo'n waardeloos einde.
Het zal de teleurstelling wel zijn, maar de laatste scene lijkt gedramatiseerd te zijn.
Loiza die in slow motion naar Do aan het roepen is en met allerlei handgebaren "Kom nou!", maar Do zit al lang op d'r knieen met handboeien om. En met minimaal 4 camera's om Loiza heen die uit alle mogelijke hoeken een Platoon scene na doet. Leuk geacteerd, maar super nep.

edit: Ze hadden ook op dag 1 even alle helicopter bedrijven kunnen bellen, waren ze ook klaar, maar dat moest last minute even gebeuren.

[ Voor 13% gewijzigd door mercapto op 21-05-2024 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Shinji schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:02:
[...]

Stel ze hadden niemand gepakt, dan hadden van 6 teams de telefoons aan gegaan in dat gebied. Ze hadden het watervliegtuig al uitgesloten en dachten een helikopter, volgens mij hadden ze niet heel veel helikopter punten meer in dat gebied en als ze de teams daar over hadden verdeeld was er waarschijnlijk ook wel een bij extractiepunt geweest.
Dan hadden ze de doeken ook niet gehad ;)
Dus veel meer helikopter punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb me niet zo gestoord aan de finale eerlijk gezegd. Het is wel een domper - zeker voor de kandidaten - dat ze op 't laatste moment nog gepakt zijn, maar de hunters hebben wat mij betreft ook goed gespeeld. Ze hebben het ook lastig gehad door bijv de communicatieproblemen en relatief weinig leads - alleen de laatste informatie was (met wat denkwerk) wel redelijk duidelijk. Misschien had de productie een iets ander scenario voorspeld waardoor het anders had kunnen lopen (bijv. een tweede GSM-mast bij het extractiegebied en dus een groter/ander zoekgebied?), maar dat zullen we waarschijnlijk nooit te weten komen. Uiteindelijk is het doel van de productie toch om een spannende finale te maken, dus de hunters moeten wel iets van info krijgen in de laatste uren om ook kans te maken.

Dus tja... de hunters hadden nu zeker een voordeel met de extractie, maar het hoeft denk ik ook niet héél veel anders te lopen om juist de voortvluchtigen een te groot voordeel te geven. Ik kan me heel goed voorstellen dat de juiste balans vooraf verzinnen hierin een erg lastige opgave is.

En ach, uiteindelijk is het maar een spelletje :) Alle drie de teams hebben alles gespeeld en de puzzel opgelost, dus voor mij hebben ze ook gewonnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:28

Crazy D

I think we should take a look.

pricing schreef op maandag 20 mei 2024 @ 22:16:
Het is inderdaad wat onbevredigend als goed spelende koppels het einde niet halen, in dat opzicht kan ik me ook wel vinden in de teleurgestelde reacties hier.

Tegelijkertijd is het wel zo dat het net zo goed heel anders had kunnen lopen. Als Steven en Chatilla net iets eerder waren gepakt hadden de hunters geen koers van ze gehad en dus geen idee van de extractielocatie. Waren ze net iets later gepakt dan had Pieter het ook gewoon gehaald. Als ze de hunters helemaal gemist hadden zaten er gewoon drie (of 2,5..) koppels in de heli.

Onbevredigend of niet, we zaten hier op het puntje van de stoel dus wat betreft uitstekende televisie!
Lokatie moet wel centraal zijn, dat kan niet anders. Anders de kans veel te groot dat deelnemers het niet op tijd halen (als je vanuit punt noord of zuid naar de andere kant van het gebied moet lopen red je dat nooit). Dus dat gebied was een educated guess. Met een soort logica dat die lappen stof (leuk bedacht trouwens) aan de kanten moeten liggen, kwam je altijd wel ergens centraal uit. Als het dan vervolgens vlak naast de weg is, zodat op het moment dat 1,5 uur voor extractie het gebied duidelijk is, zouden de hunters er ook kunnen komen als ze gewoon in HQ hadden zitten chillen. Met de auto is het hele gebied prima in 1,5 uur te bereiken. Als je bv op 45 minuten lopen vanaf de weg had geland, had dat voor de deelnemers niet echt wat uitgemaakt, maar de hunters hadden dan al echt flink in de buurt moeten zitten om echt die kans te maken. Nu konden ze 2 minuten voor tijd aan komen rijden en het nog redden.

Wat ik ook teleurstellend vond, was even de opgepakte aan de boom vastzetten en door. Daarmee kun je natuurlijk als team van 2 man 4 man prima oppakken. En dat 1 van de hunters in de chopper ging zitten vond ik niet tof. Niet dat dat veel had uitgemaakt, de dames hadden het dan toch niet gehaald, maar dat vond ik gewoon net te ver gaan, dat klopt voor mijn gevoel niet. Had die kerel naast de chopper gestaan waren de meiden er natuurlijk niet naartoe gegaan, en dus ook niet ontsnapt maar toch

Pieter had misschien een kans gehad als ie z'n rugzak had laten liggen toen ie naar de chopper begon te lopen, hij was wel heel dichtbij.

De after de hunt was wel erg leuk trouwens.

Ik hoop echt dat ze volgend jaar zorgen dat niet 1 team het kan verkloten voor de rest. Dat alle telefoonnummers in het adresboek stonden maakte het natuurlijk een stuk makkelijker. Ik weet niet of ze anders ook achter de telefoonnummers waren ze gekomen. @SelmarSmit vraagt in de gewone Hunted natuurlijk regelmatig om telefoons die voor het eerst ergens aanstralen, maar dat is dacht ik wel altijd met een wat specifiekere tijd. Ik denk dat ze nee te horen krijgen als ze puur vragen welke NL nummers zijn er voor het eerst aangestraald op deze 5 masten, ergens tussen eergisteren en nu.. Ik gok (hoop) dat dat te algemeen is, Dan hadden ze nooit achter die nummers gekomen, en was het weer vrij kansloos geworden.

Als die sukkels van kris kras niet screenshots hadden gemaakt, had het de hunters veel meer moeite gekost om te achterhalen wat al die bolletjes op de kaart waren. Dan hadden ze veel meer moeten speuren om te achterhalen of iets een goodie is of echt het busje. Dat had de aandacht weer even weggehaald van de deelnemers.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

Crazy D schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:47:
[...]

Als die sukkels van kris kras niet screenshots hadden gemaakt, had het de hunters veel meer moeite gekost om te achterhalen wat al die bolletjes op de kaart waren.
Dat gepruts door de opgepakte kandidaten informatie op kan leveren die de hunters naar de andere kandidaten kan leiden, is in bijna ieder Hunted-seizoen zo. Het is denk ik opzettelijk zo ontworpen, om de hunters iets dichter bij de slimmere kandidaten te laten komen. Het moet natuurlijk wel spannend blijven.

Ik vind dat dit seizoen de deelnemers bovengemiddeld bewust bezig waren met het verbergen van bewijsmateriaal voor de hunters. Matthias die een briefje opeet, de sexzusjes die niet buigen in het verhoor, Loiza en Do die bewust verkeerde cijfers overnemen in GPS coordinaten en behalve Kris Kros was niemand zo dom om kopieen van de berichten in de telefoon te laten staan.

Onder druk is het blijkbaar moeilijk niets prijs te geven, zie Sterrin die gewoon de telefooncode geeft en Sander die zonder dat hij het zelf door heeft toch heel nuttige informatie over de kokerlocaties weggeeft.

Dat de telefoonnummers van alle deelnemers in alle telefoons zat, was gemeen, maar het lijkt me dat de hunters hoe dan ook wel achter de nummers van Nederlandse telefoons gekomen zou zijn die in zo'n verlaten gebied af en toe aangingen. De meest waardevolle informatie die de hunters uit de telefoon van de biologen haalde, was het feit dat de kandidaten dus telefoons bij zich hadden. Dankzij de telefoon van M&S konden de hunters nu namen koppelen aan die nummers, wat vooral bijdraagt aan leukere TV (het is interessanter als de hunters een "hit op Pieter en Appie" kunnen melden dan een hit opo "anoniem nederlands nummer 3".
tszcheetah schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:41:
Misschien had de productie een iets ander scenario voorspeld waardoor het anders had kunnen lopen (bijv. een tweede GSM-mast bij het extractiegebied en dus een groter/ander zoekgebied?),
Volgens mij wordt de informatie over GSM hits door de productie gegenereerd, dus die productie bepaalt als het ware ook hoe de gebieden lopen waar telefoons op GSM masten aanstralen. Als ze een groter zoekgebied hadden willen hebben, dan hadden ze dat zelf in de hand.

[ Voor 5% gewijzigd door aap op 21-05-2024 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
aap schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:13:
Dat gepruts door de opgepakte kandidaten informatie op kan leveren die de hunters naar de andere kandidaten kan leiden, is in bijna ieder Hunted-seizoen zo. Het is denk ik opzettelijk zo ontworpen, om de hunters iets dichter bij de slimmere kandidaten te laten komen. Het moet natuurlijk wel spannend blijven.
Denk niet dat dat zo ontworpen is. Sommige deelnemers zijn gewoon zo dom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap

aap

Pat911 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:19:
[...]

Ik bedoel, dat het opzettelijk zo ontworpen is dat de dommere deelnemers informatie kunnen prijsgeven die de hunters op het spoor van de slimmere zet. De productie rekent er dus op dat sommige deelnemers inderdaad zo dom zullen zijn.

En wat ik hierboven probeerde te vertellen, is dat ik vind dat dit seizoen de deelnemers bovengemiddeld slim gespeeld hebben. Want behalve Sterrin en Kris Kros, hebben de meeste kandidaten heel bewust zo gespeeld dat in het geval ze opgepakt zouden worden, ze daarbij geen informatie aan de hunters zouden geven die ze naar andere deelnemers zou kunnen leiden.

In de reguliere Hunted-seizoenen zie je toch vaak dat deelnemers hele logboeken en ontsleutelde aanwijzingen in hun rugzakken bij zich dragen, waarmee het leven van de andere deelnemers moeilijker danwel onmogelijk wordt.
Dit seizoen zag ik voor het eerst dat de (meeste) kandidaten tijdens het spel al bewust bezig waren om niet die sukkel te zijn die het verpest voor de anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:20
Ik vraag me al even af waarom ze Appie niet hebben ondervraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:44
Nu ik er wat langer over nadenk vraag ik me af of de 'arrestatie' van Do en Loiza niet in scene is gezet?

Op een gegeven moment staan Do en Loiza nog ergens bovenop een heuvel en zie je heel in de verte het extractiepunt liggen. Loiza zegt dan "Kom op, we hebben nog 15 minuten" o.i.d. Volgens mij konden ze vanaf dat punt nooit in 15 minuten het extractiepunt bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
jongetje schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:32:
Ik vraag me al even af waarom ze Appie niet hebben ondervraagd.
Goeie inderdaad, maar misschien beschouwen ze die als “overleden”. Ze hadden wel melding gehad dat die in ziekenhuis was in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-06 17:27
Kan ook gewoon gesneuveld zijn in de montage. En idem voor eerder gebruik van de drone, er waren wel meer top down shots IIRC.

Ik vond het eigenlijk wel grappig dat die hunter in de helicopter ging zitten zwaaien. Zouden ze in het echt ook doen, of gewoon de piloot arresteren. En daar schuurt het hier, het is bedoeld als simulatie van een echte klopjacht/ontsnapping. Zouden echte criminele handlangers 1.5 van te voren aankondigen in welk gebied ze gaan landen en dan met een rondje zichzelf aankondigen en naast de verharde weg gaan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:08
[...]

100% dat het wel zo ontworpen is dat mochten ze een team pakken, ze mogelijk meer informatie over de rest kunnen bemachtigen. Wat was anders het nut van de telefoonnummers van alle teams in de telefoons? Heeft toch nergens iets toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_freak1
SelmarSmit schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:28:
[...]

Heel eerlijk? Ik vermoed productie-technische redenen. Er zijn heel veel camera’s, personeel etc. bij de laatste dag betrokken; en die hebben vast niet allemaal voldoende conditie om een berg te beklimmen. (Geen excuus, wel een goede reden)
vanuit de productie gerekend een goede reden.
alleen iemand is dus vergeten mee te rekenen hoe erg dit de voortvluchtigen compromitteert en wat een extreem voordeel de hunters daar last minute mee krijgen.

zoals hier ook al genoemd is zou een productieteam ook een dag van te voren ergens heen kunnen hiken en in een hutje slapen. dan hoeft het niet perse vlakbij een weg, sterker nog, voor extractie is er een heli, waarom niet voor de productie O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Mathijs14 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:19:
[...]

100% dat het wel zo ontworpen
Zoals Aap later verduidelijkte, denk ik ook dat ze ervan uitgaan dat deelnemers zo dom zijn om informatie te bewaren die je eigenlijk moet onthouden.
De telefoonnummers in elke telefoon zorgde er natuurlijk voor dat de Hunters op zoek konden naar die nummers en via de OvJ ook konden vragen of die nummers onder de tap mochten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:08
Pat911 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:24:
[...]

Zoals Aap later verduidelijkte, denk ik ook dat ze ervan uitgaan dat deelnemers zo dom zijn om informatie te bewaren die je eigenlijk moet onthouden.
De telefoonnummers in elke telefoon zorgde er natuurlijk voor dat de Hunters op zoek konden naar die nummers en via de OvJ ook konden vragen of die nummers onder de tap mochten komen.
Maar welk nut hadden de telefoonnummers van andere deelnemers dan voor de teams?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
Als ze hadden opgelet, hadden ze dus informatie kunnen delen. Was een stuk makkelijker geweest.
Misschien zelfs samenwerken om de 3 kokers te bemachtigen. Hadden ze allemaal veel minder ver hoeven lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:20
Pat911 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:34:
Als ze hadden opgelet, hadden ze dus informatie kunnen delen. Was een stuk makkelijker geweest.
Misschien zelfs samenwerken om de 3 kokers te bemachtigen. Hadden ze allemaal veel minder ver hoeven lopen.
Het probleem is natuurlijk dat:
1. Alleen de mobieledata aangaat als ze een koker gaan bellen
2. Je niet weet of een telefoon inmiddels in handen is van de Hunters en je informatie aan de Hunters doorspeelt
3. Je dus vaker aanstraalt op een zendmast en dus zichtbaar bent.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• aap

aap

Ik vind het ook wel interessant dat er meestal een onuitgesproken aanname tussen deelnemers bestaat dat ze elkaars concurrenten zijn. Terwijl er eigenlijk alleen maar gedeelde belangen zijn: hoe meer andere deelnemers er in het spel zitten, hoe meer de hunters hun aandacht moeten verdelen en hoe kleiner de kans dat iemand informatie lekt naar de hunters die ze op het spoor naar jou zet.

In de reguliere seizoenen is er meestal geen mechanisme voor deelnemers om onderling contact op te nemen, maar hier was dat voor het eerst wel. Het is helaas uit de montage niet duidelijk geworden of deelnemers uberhaupt gezien hebben dat ze de telefoonnummers van de anderen hadden en zo ja, wat hun overwegingen waren om er geen gebruik van te maken.

Onderweg zijn verschillende teams elkaar tegengekomen. De Kris Kros broers hebben bewust Steven en Chatilla begluurd bij het zoeken naar de kokers. Dat was op zich best slim gebruik: laat de anderen maar risico nemen en als duidelijk is hoe het werkt met de kokers zoeken en dat er niet meteen hunters ter plekke verschijnen, dan ga je het zelf proberen.

Bij een andere gelegenheid liepen de Kris Kros broers en Pieter/Appie elkaar tegen het lijf bij een kokerplaats. Toen was de sfeer al van de concurrentie: het was duidelijk dat de telefoontjes hunters zouden alarmeren en het geluid van twee tegelijk piepende kokers maakte het zoeken eerder moeilijker dan makkelijker. Pieter en Appie evalueerden achteraf ook dat ze niets te winnen hadden aan het gezelschap van de broers; terecht, zoals die zich luid converserend door het terrein verplaatsten.

Maar als ze zoals @Pat911 suggereert gecoordineerd hadden, zouden ze minder kokers hoeven op te halen en zouden ze ook kunnen voorkomen dat ze met meerdere teams tegelijk op een locatie waren.
Ze wisten niet of iedereen dezelfde puzzelstukjes zou krijgen, maar er waren tenminste twee gelegenheden waar dat gecheckt had kunnen worden en toch niemand op het idee gekomen was om dat te doen.

De enige reden om te concurreren zouden de kisten met lekker eten kunnen zijn, maar die speelden niet echt een belangrijke rol in het spel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
[...]

En anders wel luid... damn die twee broers waren nog net niet in NL te horen....
En ik weet niet of het door de montage komt, maar ook geen moment stil :X

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SelmarSmit
aap schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:51:
Ik vind het ook wel interessant dat er meestal een onuitgesproken aanname tussen deelnemers bestaat dat ze elkaars concurrenten zijn. Terwijl er eigenlijk alleen maar gedeelde belangen zijn: hoe meer andere deelnemers er in het spel zitten, hoe meer de hunters hun aandacht moeten verdelen en hoe kleiner de kans dat iemand informatie lekt naar de hunters die ze op het spoor naar jou zet.

In de reguliere seizoenen is er meestal geen mechanisme voor deelnemers om onderling contact op te nemen, maar hier was dat voor het eerst wel. Het is helaas uit de montage niet duidelijk geworden of deelnemers uberhaupt gezien hebben dat ze de telefoonnummers van de anderen hadden en zo ja, wat hun overwegingen waren om er geen gebruik van te maken.

Onderweg zijn verschillende teams elkaar tegengekomen. De Kris Kros broers hebben bewust Steven en Chatilla begluurd bij het zoeken naar de kokers. Dat was op zich best slim gebruik: laat de anderen maar risico nemen en als duidelijk is hoe het werkt met de kokers zoeken en dat er niet meteen hunters ter plekke verschijnen, dan ga je het zelf proberen.

Bij een andere gelegenheid liepen de Kris Kros broers en Pieter/Appie elkaar tegen het lijf bij een kokerplaats. Toen was de sfeer al van de concurrentie: het was duidelijk dat de telefoontjes hunters zouden alarmeren en het geluid van twee tegelijk piepende kokers maakte het zoeken eerder moeilijker dan makkelijker. Pieter en Appie evalueerden achteraf ook dat ze niets te winnen hadden aan het gezelschap van de broers; terecht, zoals die zich luid converserend door het terrein verplaatsten.

Maar als ze zoals @Pat911 suggereert gecoordineerd hadden, zouden ze minder kokers hoeven op te halen en zouden ze ook kunnen voorkomen dat ze met meerdere teams tegelijk op een locatie waren.
Ze wisten niet of iedereen dezelfde puzzelstukjes zou krijgen, maar er waren tenminste twee gelegenheden waar dat gecheckt had kunnen worden en toch niemand op het idee gekomen was om dat te doen.

De enige reden om te concurreren zouden de kisten met lekker eten kunnen zijn, maar die speelden niet echt een belangrijke rol in het spel.
Ook bij regulier is die mogelijkheid, je ziet elkaar namelijk bij de start, en dan kun je dus wat afspreken. En dat gaan jullie ook een keer zien 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:41

sjaool

Every life should have 9 cats

Wat verder ook wel opviel, beide teams benaderden de helikopter vanaf dezelfde kant. Wat nu als een team naar de overkant was gelopen en daar in het bos had gewacht dan hadden we een heel ander einde gezien.

Net zoals een iemand tijdens een vorige seizoen heel lang onder een auto heeft gelegen vlakbij een extractiepunt

Ik denk dat de grootste fouten die gemaakt worden door de teams vooral door het voorspelbare gedrag komen. Het beste is denk ik om een zo onvoorspelbaar mogelijk gedrag te vertonen.

Hoe dan ook, uit handen van de hunters blijven is lastig als je verplicht iedere keer broodkruimels moet strooien.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 17:21
Zuur einde zeg. :(

Die TikTokkers waar ik het het minst van verwachtte had ik het echt wel gegund om het te halen. Ook Do en Loiza waren consistent goed bezig.

Laatste aflevering ook wel raar dat Dominique ene moment in een jagershut was en volgende shot weer op HQ voor die helicopters. Ook raar dat er geen bereik is maar wel bodycam livestreams.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:01

jdh009

FP ProMod
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X2Pj1nuQaDMEULjV1R0PVGZIOqE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BLgS4YbiZl6NllMYi2k0znRd.jpg?f=user_large
Een flink team dat met je meeloopt, maakt het moeilijk om gecamoufleerd te blijven. Ondanks je camouflage kun je qua geluid (stappen in grind, communicatie), voetsporen (2-3x meer) en silhouet (bewegende schimmen, een veilige oversteek met 4-5 man duurt langer dan 2-3 man) nooit volledig compenseren door goed eigen gedrag. De andere die meelopen moeten namelijk op zowel de kandidaat, terrein als bepaalde communicatie richting/van de spelleiding letten dus kunnen nooit zo goed opletten als de kandidaat.

Ach ja, al met al hebben de kandidaten tot het einde enorm geluk gehad, gezien de middelen die de hunters hebben ingezet. Alleen op de laatste dag is er een drone ingezet, en er waren geen speurhonden. Er lijken geen geluid- of videotraps geplaatst te zijn, en ook het gebruik van camera's met andere spectra, zoals infrarood, lijkt niet te zijn ingezet.

@SelmarSmit Weet jij waarom de inzet hiervan zo beperkt is geweest? Ze gaan er standaard toch vanuit dat dit de hoogste categorie voortvluchtigen zijn, en dan lijkt mij een drone of misschien wel een helikopter (zoals bij de extractie op Texel) prima te verantwoorden richting een jury/regie/officier. Ik heb voor vrijwilligerswerk mee mogen kijken bij drone-units in Oekraïne en snap hierdoor niet (of ja, qua spel wel) waarom die drones niet werden ingezet. Gebieden die je kunt monitoren met een team van drones is enorm en het geluid jaagt ze op. Weet jij er het fijne van?"

Edit: Lijkt het erop dat iemand rechts een statief gebruikt? Het kan dus ook zijn dat deze scène na afloop is opgenomen. In de Belgische versie Klopjacht zijn al verschillende arrestaties (waarvan dit ééntje is) uit elkaar getrokken doordat degenen die vluchtten steeds wisselden van bepaalde kleding/attributen van shot tot shot.

Edit2: Helemaal vergeten... Gezien de regels een verdiend einde voor de hunters, alle voortvluchtige mooi achter de tralies. Zeker gezien de handicap van de het huntersteam lijkt te hebben gehad.
jip_86 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:20:
Laatste aflevering ook wel raar dat Dominique ene moment in een jagershut was en volgende shot weer op HQ voor die helicopters. Ook raar dat er geen bereik is maar wel bodycam livestreams.
Dit kan prima verklaard worden wanneer/indien ze twee of drie separate antennes gebruiken, beelden via een eigen tussenstation (misschien geen zendmast) routeren, of op een frequentieband zitten die verder reikt met het ene apparaat dan met het andere, waar het mobiele signaal niet via gaat of niet zo ver komt.
SelmarSmit schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 17:49:
[...]

Ook bij regulier is die mogelijkheid, je ziet elkaar namelijk bij de start, en dan kun je dus wat afspreken. En dat gaan jullie ook een keer zien 😀
De volgende hunted is in weer in oktober of november of pas weer weer na Wie is de Mol?

[ Voor 41% gewijzigd door jdh009 op 21-05-2024 23:40 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SelmarSmit
jdh009 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 23:08:
[Afbeelding]
Ach ja, al met al hebben de kandidaten tot het einde enorm geluk gehad, gezien de middelen die de hunters hebben ingezet. Alleen op de laatste dag is er een drone ingezet, en er waren geen speurhonden. Er lijken geen geluid- of videotraps geplaatst te zijn, en ook het gebruik van camera's met andere spectra, zoals infrarood, lijkt niet te zijn ingezet.

@SelmarSmit Weet jij waarom de inzet hiervan zo beperkt is geweest? Ze gaan er standaard toch vanuit dat dit de hoogste categorie voortvluchtigen zijn, en dan lijkt mij een drone of misschien wel een helikopter (zoals bij de extractie op Texel) prima te verantwoorden richting een jury/regie/officier. Ik heb voor vrijwilligerswerk mee mogen kijken bij drone-units in Oekraïne en snap hierdoor niet (of ja, qua spel wel) waarom die drones niet werden ingezet. Gebieden die je kunt monitoren met een team van drones is enorm en het geluid jaagt ze op. Weet jij er het fijne van?"

Edit: Lijkt het erop dat iemand rechts een statief gebruikt? Het kan dus ook zijn dat deze scène na afloop is opgenomen. In de Belgische versie Klopjacht zijn al verschillende arrestaties (waarvan dit ééntje is) uit elkaar getrokken doordat degenen die vluchtten steeds wisselden van bepaalde kleding/attributen van shot tot shot.

Edit2: Helemaal vergeten... Gezien de regels een verdiend einde voor de hunters, alle voortvluchtige mooi achter de tralies. Zeker gezien de handicap van de het huntersteam lijkt te hebben gehad.

[...]

Dit kan prima verklaard worden wanneer/indien ze twee of drie separate antennes gebruiken, beelden via een eigen tussenstation (misschien geen zendmast) routeren, of op een frequentieband zitten die verder reikt met het ene apparaat dan met het andere, waar het mobiele signaal niet via gaat of niet zo ver komt.

[...]

De volgende hunted is in weer in oktober of november of pas weer weer na Wie is de Mol?
Omdat de voortvluchtigen anders geen kans hebben. En dat vind ik dus ook het hele probleem van Into The Wild, het is wat meer gemaakt.

De scène met het hele productieteam is juist de originele, want als we nadraaien (wat we inderdaad doen, omdat de beelden soms niet echt mooi zijn), dan hadden ze echt wel dat team uit beeld gehouden 😀

De volgende Hunted? In ieder geval in het najaar… 😎

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SelmarSmit
Juist omdat alles zo veel trager gaat is het enorm lastig om de extractie te balanceren tussen “voortvluchtigen hebben geen kans” en “de hunters staan kilometers verderop”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
108rogar schreef op maandag 20 mei 2024 @ 22:26:
Als 2 hunters in het laatste kwartier gewoon bijna de helft van de deelnemers kunnen inrekenen, dan is er iets mis met het spel.
Wat eigenlijk ook wel weer grappig is. Een week lang hebben ze met allerlei experts in het veld lopen speuren en sporen zoeken, waarna gelegenheidsteam 4 naar buiten wordt getrapt en de helft van de teams binnen haalt _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:16
Joster schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:36:
[...]

Wat eigenlijk ook wel weer grappig is. Een week lang hebben ze met allerlei experts in het veld lopen speuren en sporen zoeken, waarna gelegenheidsteam 4 naar buiten wordt getrapt en de helft van de teams binnen haalt _O-
Die hebben de hele week lauwe starbucks moeten drinken en zitten te vervelen, dus die waren net wat beter gemotiveerd ?

Go Team Starbucks ! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
jongetje schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:48:
[...]

Het probleem is natuurlijk dat:
1. Alleen de mobieledata aangaat als ze een koker gaan bellen
2. Je niet weet of een telefoon inmiddels in handen is van de Hunters en je informatie aan de Hunters doorspeelt
3. Je dus vaker aanstraalt op een zendmast en dus zichtbaar bent.
Ze waren natuurlijk ook pas de telefoon na een tijdje aan het onderzoeken. Eerst wilden ze weg van de startplek.

1. Je kan een tijd afspreken, of zie punt 3.
2. Dat is wel een lastige, maar op te lossen met een code af te spreken (niet 100% waterdicht natuurlijk).
3. Je zou toch bijna elke dag aanmoeten om die koker te zoeken. Dan even kort bellen/whatsappen. Risico bij bellen is dat een spraakgesprek wel onder de tap komt, maar een whatsapp-bericht niet te lezen is (als ik het goed heb).

Maar het was dit keer gewoon een mogelijkheid die werd geboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:00
Net heel Hunted van 2023 (terug) gezien. Leuk seizoen wederom, maar wel even terug naar de finale. Met name de fragmenten op 27:43 waar het duo de code weet te kraken tot de uiteindelijke coördinaten.

Op 27:47 ligt rechtsboven al een blaadje met coördinaten. Langzaam aan ontdekken ze met de andere man de code ... ze komen op de eerste twee cijfers namelijk 51. En wat schept de verbazing op het A4'tje staan deze coordinaten.

Ik ben benieuwd: Is deze ontdekking "off-line" gedaan en niet gefilmd, daarom opnieuw in scene gezet?

PS: Iets minder dan een maandje nog! denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:03
Ze hadden meerdere coördinaten nodig om het exacte punt te vinden. Wat je in beeld zag is volgens mij 1 van de 4 coördinaten die ze al eerder hadden verkregen.
Hersenvocht schreef op zondag 12 november 2023 @ 16:18:
[...]

De coordinaten zijn:
51°35'29.28"N 3°38'36.79"E / 51°55'54.60"N 4°4'48.69"E (Eerste lijn)
51°38'24.54"N 4°17'41.01"E / 51°50'35.61"N 3°34'3.57"E (Tweede lijn)

Alle coordinaten staan ergens tijdens de afleveringen in beeld maar je moet wel even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-06 20:58
wanneer komt het nieuwe seizoen van Hunted op TV? Ik kan er namelijk niets van vinden online?

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• SelmarSmit
PEBKAC schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:42:
wanneer komt het nieuwe seizoen van Hunted op TV? Ik kan er namelijk niets van vinden online?
Aangezien de STER het al bekend gemaakt heeft voordat het embargo over was: Maandag 4 November, NPO1, 20:30

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:28

Crazy D

I think we should take a look.

SelmarSmit schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 19:31:
[...]

Aangezien de STER het al bekend gemaakt heeft voordat het embargo over was: Maandag 4 November, NPO1, 20:30
Nice. Ik bestel alvast wat witte overhemden om helemaal in stijl te kijken :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-06 20:58
SelmarSmit schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 19:31:
[...]

Top, bedankt voor de info! Wij kunnen niet wachten :)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• SelmarSmit
Afbeeldingslocatie: https://x.com/huntednl/status/1848718448525705620?s=46&t=P-YJpCbWF6cFq67bmY4azg
https://x.com/huntednl/st...&t=P-YJpCbWF6cFq67bmY4azg

Maandag 4 November 20:30, NPO1

[ Voor 41% gewijzigd door SelmarSmit op 22-10-2024 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 13:28
Hey, is Sander weer van de partij? Ik dacht dat ik die vorig seizoen niet gezien had namelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Kroesss schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:05:
Hey, is Sander weer van de partij? Ik dacht dat ik die vorig seizoen niet gezien had namelijk!
Klopt!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07:39
  • Keer dat huis binnenstebuiten!
  • D'r op en d'r over!
  • We gaan er dwars doorheen!
  • Die deur gaat helemaal aan spetters!
  • Planken van de muur, bedden omkeren!
  • Groningen? Dat is niet om de hoek!
Nog meer mogelijke toevoegingen voor de Hunted-Bingo lijst? :+

Misschien even een Marcel-variant en een Selmar-variant maken? Dan begin ik voor het laatste alvast met: Triangulatie.

[ Voor 14% gewijzigd door Slappyjoez op 22-10-2024 19:45 ]

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:24
Slappyjoez schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:44:
  • Keer dat huis binnenstebuiten!
  • D'r op en d'r over!
  • We gaan er dwars doorheen!
  • Die deur gaat helemaal aan spetters!
  • Planken van de muur, bedden omkeren!
  • Groningen? Dat is niet om de hoek!
Nog meer mogelijke toevoegingen voor de Hunted-Bingo lijst? :+

Misschien even een Marcel-variant en een Selmar-variant maken? Dan begin ik voor het laatste alvast met: Triangulatie.
Marcel is er niet bij dit seizoen geloof ik. Die zit tegenwoordig bij SBS meen ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_freak1
Herax10NL schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:01:
[...]

Marcel is er niet bij dit seizoen geloof ik. Die zit tegenwoordig bij SBS meen ik?
dat zou wel een verlies zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
[...]

Ah, is daarom Sander weer teruggehaald misschien. Dat hij de taak van Marcel overneemt.

In het verleden was Sander namelijk alleen maar voor het plaatje aanwezig volgens mij, en vorig seizoen was hij weg, maar ik zag hem dus wel in de trailer die Selmar hier deelde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
Kroesss schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:06:
[...]

Ah, is daarom Sander weer teruggehaald misschien. Dat hij de taak van Marcel overneemt.

In het verleden was Sander namelijk alleen maar voor het plaatje aanwezig volgens mij, en vorig seizoen was hij weg, maar ik zag hem dus wel in de trailer die Selmar hier deelde.
Klopt. Sander neemt de rol van Marcel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:20
Operationeel leider Marcel van de Ven weg bij Hunted

Marcel is in Hunted een vast gezicht van het opsporingsteam Hij vervult de rol van operationeel leider, recherche-eindbaas en opperbevelhebber. Maar daar komt nu een einde aan. Het viel Tina in haar podcast op dat hij niet in de trailer van het nieuwe seizoen zit. AVROTROS bevestigde vervolgens aan haar dat Marcel stopt met het programma.

Tina meldt in haar podcast ook meteen de reden van zijn vertrek. SimpelZodiak, de producent van het programma, heeft in een verklaring aan Tina laten weten dat de 'werkwijzen en visies' die zij hanteren niet meer hetzelfde zijn als die van Marcel. "Hij heeft om hem moverende redenen besloten om dit seizoen niet mee te werken aan Hunted", aldus de producent. Volgens SimpelZodiak zijn de twee partijen uit elkaar gegroeid en is het scheiden van de wegen 'de beste stap voor beiden'.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank071
  • Laatst online: 07-04 14:16
de 'werkwijzen en visies' die zij hanteren niet meer hetzelfde zijn als die van Marcel
Bijzondere zinsnede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-06 15:57
Had Marcel wel eens tegen z'n zoon Mickey in een VIPS-seizoen willen zien, nooit dat ze ter been te pakken hadden gekregen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:41
Viel mij ook op. Willen de makers meer richting de entertainment gaan, terwijl Marcel liever dichterbij de realiteit blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
marijn15 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:05:
Viel mij ook op. Willen de makers meer richting de entertainment gaan, terwijl Marcel liever dichterbij de realiteit blijft?
Zou jammer zijn, vond het op bepaalde momenten al ongeloofwaardig. In principe zou de helft moeten kunnen ontkomen lijkt me.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SelmarSmit
hoevenpe schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 21:38:
[...]

Zou jammer zijn, vond het op bepaalde momenten al ongeloofwaardig. In principe zou de helft moeten kunnen ontkomen lijkt me.
Ehm nee, in “het echt” ontkomt vrijwel niemand (maar dat duurt wel vaak langer dan drie weken).

En ja, dit is waar het verschil van visie over was. Marcel ergert zich al jaren over de “spelelementen” (het gaat dus niet over nog meer spelelementen inbrengen, maar ze juist verminderen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:15
SelmarSmit schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 06:37:
[...]

En ja, dit is waar het verschil van visie over was. Marcel ergert zich al jaren over de “spelelementen” (het gaat dus niet over nog meer spelelementen inbrengen, maar ze juist verminderen).
Dat ben ik dan wel met Marcel eens. Hoe meer spelelementen, des te minder interessant om te kijken. Voor flauwe spelletjes en opdrachten zijn genoeg alternatieven (WIDM, etc)

De Vlaamse versie van Hunted is wat dat betreft een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Ehm nee, in “het echt” ontkomt vrijwel niemand (maar dat duurt wel vaak langer dan drie weken).
Dat geloof ik graag, het is vooral het eindspel wat soms 'oneerlijk' voelt. Weten de hunters het extractiepunt dan is ontsnappen vrijwel onmogelijk, zelfs als die informatie door een ander koppel gelekt is.

Heb twee seizoenen gezien, die marinier met helikopter was briljant maar met hunters rond het platform waren alle anderen kansloos. Ook de laatste keer werd een koppel dat niets verkeerd gedaan had zo gepakt, je bent als deelnemer imo teveel afhankelijk van fouten van anderen.

Is overwogen om elk koppel een ander extractiepunt te geven? Dicht bij elkaar maar wel een unieke plek die hunters daadwerkelijk moeten achterhalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
Het is natuurlijk per definitie een spel, als je echt een triple A voortvluchtige bent ben je niet beperkt tot alleen verplaatsen van zonsopkomst tot zonsondergang, maximaal x uur op 1 plek blijven etc.

Men ontkomt er ook niet aan om bepaalde spelopdrachten te geven, anders krijg je heel saaie TV waar iedereen zich zoals die marinier uit het eerste seizoen gaat verplaatsen in een kofferbak naar vooraf geregelde adressen.

De finale is denk ik wel het meest lastige onderdeel, om het spannend te maken wil je denk ik dat zowel kandidaten alsook hunters het extractiepunt kunnen achterhalen, maar dan op een zo laat mogelijk moment.

De reden van 1 extractiepunt voor alle voortvluchtigen is denk ik heel praktisch, ze pakken dan groots uit met cameraploegen etc. Als dat op max 6 verschillende plekken wordt, wordt dat veel lastiger/duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
voorstad schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 08:10:
[...]

Dat ben ik dan wel met Marcel eens. Hoe meer spelelementen, des te minder interessant om te kijken. Voor flauwe spelletjes en opdrachten zijn genoeg alternatieven (WIDM, etc)

De Vlaamse versie van Hunted is wat dat betreft een verademing.
In klopjacht zitten juist veel meer spelelementen, heb je het laatste seizoen gezien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
hoevenpe schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:25:
[...]

Dat geloof ik graag, het is vooral het eindspel wat soms 'oneerlijk' voelt. Weten de hunters het extractiepunt dan is ontsnappen vrijwel onmogelijk, zelfs als die informatie door een ander koppel gelekt is.

Heb twee seizoenen gezien, die marinier met helikopter was briljant maar met hunters rond het platform waren alle anderen kansloos. Ook de laatste keer werd een koppel dat niets verkeerd gedaan had zo gepakt, je bent als deelnemer imo teveel afhankelijk van fouten van anderen.

Is overwogen om elk koppel een ander extractiepunt te geven? Dicht bij elkaar maar wel een unieke plek die hunters daadwerkelijk moeten achterhalen.
Klopt, het eindspel blijft vaak een beetje “alles of niets”. Maar heel eerlijk: het is ook echt een heel sof einde als er geen enkele hunter in de buurt is en ze gewoon slenterend naar de rib/heli lopen. Dan gaat jullie weer ‘klagen’ dat het een saai einde was. Je moet dus kiezen tussen eerlijk en spannend.

Dat is ook de reden dat de opdrachten er in zitten, anders is het spel echt gewoon veel te gemakkelijk, en dat is echt geen leuke tv. Het is spannend als wij er vlak op zitten, niet als we gewoon op HQ een broodje zitten te eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Wally2002 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 12:26:
De reden van 1 extractiepunt voor alle voortvluchtigen is denk ik heel praktisch, ze pakken dan groots uit met cameraploegen etc. Als dat op max 6 verschillende plekken wordt, wordt dat veel lastiger/duurder.
Onmogelijk zelfs(of in ieder geval onbetaalbaar), er is meer dan 40 man op/rond de extractie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
De enige twee andere opties dan “spelelementen” toevoegen zijn: verplicht uitdagen (UK en AUS) of “tips van productie” (IT, FRA en DUI)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroesss
Ik ben het er wel mee eens dat de finale soms oneerlijk aanvoelt voor deelnemers die het hele spel zo goed als onzichtbaar zijn gebleven. Ik snap alleen ook wel dat voor ieder koppel een unieke locatie ondoenlijk is. Niet alleen productietechnisch, maar ook voor de hunters. Die hebben 3 teams, op de finaledag vaak 4. Als er dan 6 extractielocaties zijn, is dat weer niet eerlijk richting de hunters.

En ja, de spelelementen zijn vaak wat geforceerd, maar je kijkt dan ook naar een TV-programma. Wat Selmar ook zegt: als je als deelnemer lekker 3 weken in een tentje op de hei kunt gaan overleven, dan wordt het een saai programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Spannend!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat was wel toevallig: alle teams over heel Nederland komen op tijd op de Hanselaan. Team Hunted hobbelt er precies achteraan.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:27

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Leuk gedaan met die robotarm. Nu maar hopen dat de gekozen wachtwoorden een beetje lang zijn. Iets met brute forcen door de hunters...

En ja die roze broek... :+

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marijn15
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:41
Ook weer een stel dat alles doordacht te hebben en dan uiteindelijk bij hun moeder op de bank slaapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
THE_BASE schreef op maandag 4 november 2024 @ 21:24:
Dat was wel toevallig: alle teams over heel Nederland komen op tijd op de Hanselaan. Team Hunted hobbelt er precies achteraan.
We krijgen dit soort signalen altijd met wat vertraging (meestal een uur) binnen. Ook al lijkt het in de montage alsof het live is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:59
@SelmarSmit waarom heel moeilijk met beeldverbetering het nummerbord achterhalen ?
Jullie hadden veel makkelijker het nummerbord kunnen lezen als de auto van het terrein af rijdt, dan is deze “dichter” bij de camera ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
SelmarSmit schreef op maandag 4 november 2024 @ 22:15:
[...]

We krijgen dit soort signalen altijd met wat vertraging (meestal een uur) binnen. Ook al lijkt het in de montage alsof het live is.
De montage snap ik, maar soms ligt het er net even iets te dik bovenop. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SelmarSmit
Andre_J schreef op maandag 4 november 2024 @ 22:42:
@SelmarSmit waarom heel moeilijk met beeldverbetering het nummerbord achterhalen ?
Jullie hadden veel makkelijker het nummerbord kunnen lezen als de auto van het terrein af rijdt, dan is deze “dichter” bij de camera ?
We hebben niet eens beeld verbetering gedaan (foutje van de VoiceOver), maar gewoon in RDW gekeken welke witte bmw 3-series matchten met het deel dat we wel konden lezen.

En van de terugweg bestond er magischerwijs geen beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
THE_BASE schreef op maandag 4 november 2024 @ 22:43:
[...]

De montage snap ik, maar soms ligt het er net even iets te dik bovenop. :)
Tja, eerste keer NPO1 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Waarom kan je Hunted niet terugkijken met de NPO app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
hoevenpe schreef op maandag 4 november 2024 @ 22:52:
Heb ik wel net gedaan. NPO app op Chromecast met Android TV.

En qua beeldverbetering, omdat: YouTube: Let's Enhance

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
SelmarSmit schreef op maandag 4 november 2024 @ 22:15:
[...]

Waarom nog steeds geen "klok" met hoever het in de race is, bv. Dag 1; 01:20 uur. Dat zou gelijk al dit soort dingen oplossen.
SelmarSmit schreef op maandag 4 november 2024 @ 22:48:
[...]

We hebben niet eens beeld verbetering gedaan (foutje van de VoiceOver), maar gewoon in RDW gekeken welke witte bmw 3-series matchten met het deel dat we wel konden lezen.

En van de terugweg bestond er magischerwijs geen beeld.
Dat maakte ik ook op uit jouw reactie in HQ, volgens mij zei je iets van "ik kijk op het rdw naar een witte bmw die matched".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
bluewalk schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 06:27:
[...]

Waarom nog steeds geen "klok" met hoever het in de race is, bv. Dag 1; 01:20 uur. Dat zou gelijk al dit soort dingen oplossen.

[...]
Dan had het lang niet zo spannend geleken, want dit was niet helemaal chronologisch 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
SelmarSmit schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 06:29:
[...]

Dan had het lang niet zo spannend geleken, want dit was niet helemaal chronologisch 😀
True :P , maar gebeurd helaas wel vaker dat de manier van monteren direct allerlei vragen oproept over "toch wel vreemd dat ze er zo snel zijn", "grappig dat ze direct die locatie weten" enzo.

Hoe dan ook, lijkt weer een leuk seizoen te worden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
bluewalk schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 06:31:
[...]

True :P , maar gebeurd helaas wel vaker dat de manier van monteren direct allerlei vragen oproept over "toch wel vreemd dat ze er zo snel zijn", "grappig dat ze direct die locatie weten" enzo.

Hoe dan ook, lijkt weer een leuk seizoen te worden :D
Klopt, en dat geef ik ze ook altijd terug. Probleem is dat de mensen die monteren niet dezelfde zijn die het spel meebeleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

[...]

Zijn er niet legio voorbeelden waarbij mensen daadwerkelijk wel ontkomen of voor hele lange tijd zoek zijn? Zie bijvoorbeeld de Nationale Opsporingslijst? Of begrijp ik je hier verkeerd?

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 05-11-2024 07:57 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Bor schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 07:56:
[...]

Zijn er niet legio voorbeelden waarbij mensen daadwerkelijk wel ontkomen of voor hele lange tijd zoek zijn? Zie bijvoorbeeld de Nationale Opsporingslijst? Of begrijp ik je hier verkeerd?
Uiteindelijk ontkomt vrijwel niemand. Soms zijn ze voor lange tijd zoek, maar er gaan er maar heel weinig van ouderdom dood.

En de opsporingslijst is maar < 0.1% van alle gezochte criminelen.

[ Voor 7% gewijzigd door SelmarSmit op 05-11-2024 08:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
SelmarSmit schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 08:08:
Uiteindelijk ontkomt vrijwel niemand. Soms zijn ze voor lange tijd zoek, maar er gaan er maar heel weinig van ouderdom dood.
Hunted, de soldaat van Oranje variant? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
hoevenpe schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 08:09:
[...]

Hunted, de soldaat van Oranje variant? >:)
🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

SelmarSmit schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 08:08:
[...]
En de opsporingslijst is maar < 0.1% van alle gezochte criminelen.
I know maar het toont wel een aantal mensen die toch wel héél erg lang zoek zijn en waarbij het meer dan eens enkele jaren tot (veel) langer duurt voor ze gepakt worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 05-11-2024 08:13 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
hoevenpe schreef op maandag 4 november 2024 @ 22:52:
Is mijn onduidelijk, ik wilde vanochtend terugkijken maar de aflevering staat nog niet op npostart.nl... Misschien zat er iets in de uitzending dat ze liever niet nog eens uitzenden?

(Je kan op npoarchief.net 'm wel downloaden :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10:21
Wat betreft de eerdere discussie over spelelementen/extractiepunten: een uniek extractiepunt voor iedereen is niet echt te doen, maar ik vind het ook matig dat hele voorzichtige koppels gepakt kunnen worden door fouten van hele onvoorzichtige koppels. Zou het extractiepunt niet gewoon bijvoorbeeld een plek in een park kunnen zijn van een paar tientallen vierkante meters groot en dat je alleen die plek hoeft te bereiken?
Ik kan me bijvoorbeeld een extractie herinneren waarin je op een industrieterrein bij 1 specifieke container moest zijn. Er was een duo dat minutenlang over dat terrein heen en weer aan het lopen was om de juiste te vinden en zo kregen de Hunters de kans om ze alsnog te pakken. Ik zou zeggen dat binnen de hekken van dat industrieterrein komen goed genoeg zou moeten zijn om te winnen.

Dat er spelelementen zijn en je risico's moet nemen om de informatie voor het extractiepunt te bemachtigen vind ik heel logisch, zoals al een paar keer gezegd is het wel tv en ik ga niet kijken naar iemand die 3 weken lang in een tentje ligt en zo "ontkomt". Dat gezegd hebbende vind ik het aantal spelelementen nu wel precies goed, het moet niet meer gaan worden dan dat het nu is.
SelmarSmit schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 06:29:
[...]

Hmm, dus dat de voice-over zei "ze rijden precies op tijd het terrein af want de Hunters zijn 100 meter verderop" klopt eigenlijk helemaal niet?

Dat zou wel matig zijn hoor, ik snap dat je het in de montage spannend moet maken en dat vind ik ook helemaal prima, maar gewoonweg liegen in de voice-over vind ik weer een stapje verder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik ben wel nieuwsgierig naar het uitgebreide verhaal van de laptop. Op locatie proberen te ontgrendelen met alt-tab enz. lukte niet... maar bij aankomst op HQ was de app spontaan wel afgesloten en stond gewoon de verkenner oid open? Wat is er in de tussentijd mee gebeurd? Of was de scene op HQ een pick-up na de eigenlijke opnames?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Ik hoop dat ze iets hebben gedaan van dat als die unplugged wordt de laptop een factory reset krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Shinji schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:34:
Ik hoop dat ze iets hebben gedaan van dat als die unplugged wordt de laptop een factory reset krijgt.
Volgens mij hingen ze er een powerbank aan voordat ze hem ontkoppelden. Ik weet niet of het systeem dan daarop aan zou slaan, omdat hij in dat geval continue voeding krijgt. Maar wellicht kan dat ook wel, daarvoor ben ik niet expert genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Kroesss schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:29:
[...]

Volgens mij hingen ze er een powerbank aan voordat ze hem ontkoppelden. Ik weet niet of het systeem dan daarop aan zou slaan, omdat hij in dat geval continue voeding krijgt. Maar wellicht kan dat ook wel, daarvoor ben ik niet expert genoeg :)
Ja, klopt, maar daarvoor moet die even van stroom af zijn geweest. Dus zou mooi zijn als de redactie op basis van die disconnect een factory reset zou doen.
Pagina: 1 ... 39 ... 49 Laatste