Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
SelmarSmit schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:31:
[...]

Als het safecamp ‘actief’ is, moeten de hunters op 500m blijven. En dat hebben ze te horen gekregen wanneer dat nodig was.
En actief betekend dat er deelnemers in aanwezig zijn? Want maandag liepen ze letterlijk het safecamp in?

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-07 15:30
Ik ga er vanuit dat een kamp actief is vanaf het moment dat de kandidaten er aan kunnen komen volgens de tijden in de berichten die ze ontvangen op hun telefoon, en dat dat eindigt zodra de kist bij de ingang van het kamp openspringt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kroesss schreef op woensdag 13 april 2022 @ 19:19:
Ik ga er vanuit dat een kamp actief is vanaf het moment dat de kandidaten er aan kunnen komen volgens de tijden in de berichten die ze ontvangen op hun telefoon, en dat dat eindigt zodra de kist bij de ingang van het kamp openspringt.
is het niet zo dat een kamp actief is als er een team binnen is? Die aanhouding was ook binnen 300m van het safecamp namelijk.

Overigens had die dame het nog best op een lopen kunnen zetten met een tie-wrapje om de polsen toen de Hunter weg was.. Of mag dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-07 20:21
Frieda schreef op woensdag 13 april 2022 @ 19:52:
[...]

is het niet zo dat een kamp actief is als er een team binnen is? Die aanhouding was ook binnen 300m van het safecamp namelijk.
Ze waren er dan ook te vroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Niet online
Selmar, wat is de definitie van te vroeg, ze moeten er toch voor eindtijd x zijn of is er ook een vanaf tijd waarin de hunters uit de buurt moeten blijven van het safecamp (misschien iets wat we in de volgende afdeling gaan zien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
In de berichten die de deelnemers kregen stond steeds een tijdslot genoemd waarbinnen ze in het safecamp moeten zijn. Ik neem aan dat dat ook de periode is waarin de Hunters op afstand moeten blijven.

Hoe zat dat dan in de ochtend @SelmarSmit? Het leek er in een eerdere aflevering op dat een paar Hunters ook gekampeerd hadden. Het wordt natuurlijk wat te makkelijk als ze nu gewoon allemaal hun kamp opslaan rond een safecamp en morgenochtend gewoon klaar kunnen gaan staan om iedereen in te rekenen.

[ Voor 7% gewijzigd door Farmerwood op 14-04-2022 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:20
Trank00l schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:05:
Het stukje over de persoonswisseling bij de ondervraging was wel echt heel erg slecht zeg. Wie verzint zoiets
Was slecht maar koste wel tijd en dat was het doel 😉

De hunters hebben het al makkelijker met hun hulpmiddelen.
Blijft jammer dat er telefoons (sms dus) nodig zijn want zonder zou het toch een stuk lastiger gemaakt worden voor de hunters.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
Farmerwood schreef op donderdag 14 april 2022 @ 07:13:
In de berichten die de deelnemers kregen stond steeds een tijdslot genoemd waarbinnen ze in het safecamp moeten zijn. Ik neem aan dat dat ook de periode is waarin de Hunters op afstand moeten blijven.

Hoe zat dat dan in de ochtend @SelmarSmit? Het leek er in een eerdere aflevering op dat een paar Hunters ook gekampeerd hadden. Het wordt natuurlijk wat te makkelijk als ze nu gewoon allemaal hun kamp opslaan rond een safecamp en morgenochtend gewoon klaar kunnen gaan staan om iedereen in te rekenen.
Hunters kamperen ook en mogen in de buurt blijven. Er is ook in de ochtend een tijdslot waarin ze op afstand (500m) moeten blijven. Dat maakt ontsnappen dus verre van onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:01
Farmerwood schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:31:
[...]

Ik vond het wel humor eigenlijk. :)
En eigenlijk had hij nog best een plausibel verhaal. Weekje hiken met vader en zoon om de onderlinge band aan te halen. Was in feite nog waar ook als je hun interview achteraf hoorde.

Hij had ook zijn mond kunnen houden, maar eerlijk gezegd lijkt me dat moeilijker dan wat hij nu deed. Je ondervragers reageren uiteindelijk ook anders op iemand die zwijgt dan iemand die een heel (lul)verhaal ophangt.
En verder: Het was uiteindelijk gewoon effectief. Vader en zoon hebben de hunters nauwelijks van nieuwe informatie voorzien. Ik vond dat ze het goed deden. En dat het een lulverhaal was, prima, je bent niet verplicht om aan he eigen veroordeling mee te werken...

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:16

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

dr.lowtune schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:59:
[...]

....

Je kan ook gewoon een beetje respect tonen, wat hij deed kan echt niet.
In hun ogen ben je op dat moment een opgepakte voortvluchtige die waardevolle informatie heeft. Voor ons is het een spel waar we naar kijken voor entertainment maar dit is voor hun een simulatie die ook als training geld. En dit zijn gewoon tactieken die gebruikt worden voor het vergaren van informatie. Selmar had al eerder aangegeven dat Marcel getraind was in de ondervraging. En vond het juist wel tof om daar een keer wat meer beeld van te zien.

Als er een terroriste cel actief is in Amsterdam en er wordt er 1 opgepakt maar er lopen er nog 3 rond met slechte plannen, dan wil ik graag dat Marcel niet rekening houdt met respect voor diegene die hij aan het ondervragen is hierover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Koen Hendriks schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:58:
[...]

In hun ogen ben je op dat moment een opgepakte voortvluchtige die waardevolle informatie heeft. Voor ons is het een spel waar we naar kijken voor entertainment maar dit is voor hun een simulatie die ook als training geld. En dit zijn gewoon tactieken die gebruikt worden voor het vergaren van informatie. Selmar had al eerder aangegeven dat Marcel getraind was in de ondervraging. En vond het juist wel tof om daar een keer wat meer beeld van te zien.

Als er een terroriste cel actief is in Amsterdam en er wordt er 1 opgepakt maar er lopen er nog 3 rond met slechte plannen, dan wil ik graag dat Marcel niet rekening houdt met respect voor diegene die hij aan het ondervragen is hierover.
Precies, je bent voortvluchtige en zo word je ook behandeld. Het is dat waterboarden echt niet meer kan, anders hadden ze dat waarschijnlijk gedaan >:)

Ik denk wel dat het vooral laat zien dat Marcel een beetje gefrustreerd raakt, dus persoonlijk zou ik als verdachte/deelnemer alleen maar denken "wind jij je maar lekker op".

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
Koen Hendriks schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:58:
[...]

En verder drinkt hij daarna gewoon samen met ze een biertje, dus het is duidelijk (voor de deelnemers) onderdeel van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogarts
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23-04-2022
dr.lowtune schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:59:
[...]
Leuk plaatje, ik vermoed dat het niet tot een moment gaat komen waarbij ik je kan laten zien dat ik het wel zou doen. Aan de andere kant, meedoen aan Into The Wild lijkt me ook wel leuk! (maar nu Selmar mee kan lezen dat ik slecht op Marcel zou reageren kom ik toch niet door de selectie :P )

Misschien dat de doorsnee Nederlander zich zo laat toesnauwen, maar ik toch echt niet (misschien is dat ook wel één van de redenen dat ik eigen baas ben....). Je kan ook gewoon een beetje respect tonen, wat hij deed kan echt niet.
Op zich wel interessant om eens zo'n deelnemer te hebben, want dan ga je simpelweg tegen de grenzen van het spel aanlopen.

Een verdachte die zijn verhoorder de tyfus scheldt, dat is gewoon dagelijkse kost voor dat type verhoorders. Dan gaan de daadwerkelijke verhoorders juist nog een paar stappen verder, want ze komen onder je huid.

In de echte wereld is het niet zo relevant dat een terrorist/tramschutter boos is op zijn verhoorder, zolang de verhoorder de info maar krijgt.
Alleen qua spelshow wordt het wel een apart verhaal als de kandidaten echt boos worden en blijven op de andere deelnemers aan het spel, daar moet ergens een grens getrokken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
SelmarSmit schreef op donderdag 14 april 2022 @ 12:04:
[...]

Hunters kamperen ook en mogen in de buurt blijven. Er is ook in de ochtend een tijdslot waarin ze op afstand (500m) moeten blijven. Dat maakt ontsnappen dus verre van onmogelijk.
Geen schijn van kans idd…
Wel jammer eigenlijk dat ze dan kansloos zijn en ook nog een code vrij geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-07 17:34
Whaha, Hunters in the passion ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:59

Pierre

Van nature lui!

Gespot inderdaad :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik vind het wel leuk gevonden. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Niet online
Marcel en 1 vd hunters in de Passion, leuk bedacht en erg toepasselijk/grappig.

Ik vond het persoonlijk jammer dat het maar echt heel beperkt echt live was. Alles wat niet direct vanaf het kerkplein/simonsplein kwam moet vooraf eigenlijk vooraf zijn opgenomen qua timing.

Buiten de tocht van het kruis. Die mensen hebben alleen wel flink omgelopen met dat zware kruis (ruim 250kg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-07 10:58
Vraag me echt af wat er gebeurd als de hunters door 1 of andere grove fout op dag 2 iedereen oppakken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-07 10:42

Crazy D

I think we should take a look.

Gurbuh schreef op zondag 17 april 2022 @ 11:39:
Vraag me echt af wat er gebeurd als de hunters door 1 of andere grove fout op dag 2 iedereen oppakken :P
Lekker kort seizoen :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbuh
Misschien heb ik iets gemist, maar waar waren Stani en Boris(?) afgelopen episode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Gurbuh schreef op maandag 18 april 2022 @ 11:01:
Misschien heb ik iets gemist, maar waar waren Stani en Boris(?) afgelopen episode?
Bedoel je Stani Groeneweg en Boris Vos? Dat zijn twee hunters van 'Hunted: into the wild'. Het huidige seizoen: https://www.npo3.nl/dit-zijn-de-hunters-van-into-the-wild

Foutje, dat was niet je vraag. Kun je een reactie ook helemaal verwijderen?

[ Voor 10% gewijzigd door Squawk op 18-04-2022 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gurbuh
Niet mijn vraag inderdaad, maar ik had de introducties van de hunters nog niet gelezen en was best interessant dus toch bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Laatst online: 23:29
Spanning zat er goed in deze aflevering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49
Gurbuh schreef op maandag 18 april 2022 @ 11:40:
[...]

Niet mijn vraag inderdaad, maar ik had de introducties van de hunters nog niet gelezen en was best interessant dus toch bedankt ;)
Ze hebben deze aflevering wel weer even kunnen shinen. Vind het wel knap dat ze inclusief sporen zoeken zo snel tijd goedmaken op de teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Laatst online: 23:29
Shinji schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:56:
[...]

Ze hebben deze aflevering wel weer even kunnen shinen. Vind het wel knap dat ze inclusief sporen zoeken zo snel tijd goedmaken op de teams.
Volgens mij hadden Rick en Laura behoorlijk de vaart er in. Toch zijn de hunters, inclusief sporen zoeken en zijpaden verkennen, 30 minuten op ze ingelopen. Zou dat aan de montage liggen dat Rick en Laura toch minder hard gaan dan het lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
I_IBlackI_I schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:22:
[...]

Volgens mij hadden Rick en Laura behoorlijk de vaart er in. Toch zijn de hunters, inclusief sporen zoeken en zijpaden verkennen, 30 minuten op ze ingelopen. Zou dat aan de montage liggen dat Rick en Laura toch minder hard gaan dan het lijkt?
De hunters zullen meer getraind zijn op zulk terrein en daardoor daar sneller op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online
@Farmerwood Jammer dat Eveline er niet in slaagde om te ontsnappen. Hoe was de sfeer in huize Farmerwood gisteren? Jullie gingen samen kijken toch? :)

Wel geinig om vervolgens te zien hoe Simone en Anne wel wegkwamen en - volgens de dames zelf - zeker een uur verborgen onder hun poncho's bleven liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ligflits
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-07 18:20
Squawk schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:57:
Wel geinig om vervolgens te zien hoe Simone en Anne wel wegkwamen en - volgens de dames zelf - zeker een uur verborgen onder hun poncho's bleven liggen.
+ nog een gids, een beveiliger, een cameraman, etc. die ook onzichtbaar zijn gebleven.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Squawk schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:57:
@Farmerwood Jammer dat Eveline er niet in slaagde om te ontsnappen. Hoe was de sfeer in huize Farmerwood gisteren? Jullie gingen samen kijken toch? :)
Gisteren idd samen met Eveline gekeken. Het was aardig vol in de woonkamer zelfs met 9 mensen. :)

Helaas kwam mijn voorspelling wel uit dat ze binnen 5 min (in de uitzending) gepakt zou worden. In werkelijkheid heeft het nog zo'n 1 a 1,5 uur geduurd was haar eigen schatting.

Zoals ze ook vertellen in hun filmpje achteraf (helaas alleen op FB gezien) werden ze echt overvallen door hunter Joke. Ze hadden een tijdje bij die auto verstopt gezeten (dat waren er in werkelijkheid 2) tot ze die locals voorbij zagen komen. Dat waren 2 groepjes van 3. Hun eigen, waarschijnlijk goede, gok was dat de bouwers van de Safe camps waren. Voor 6 man zijn 2 auto's nodig, dus ze concludeerden dat de auto's toch niet van de Hunters waren. Alle spanning was echt net weggezakt omdat ze zowat in het Safe camp stonden en dachten het gehaald te hebben toen ze ineens Joke hoorden schreeuwen. Aka volledig verrast.

Ze hadden er uiteraard op gerekend, net zoals de anderen, dat de Hunters intussen wel van de Safe Camps zouden weten en waarschijnlijk ook de locatie hadden. Dus Eveline was van plan door te lopen naar het andere Safe Camp. De buddie van Joke verwachtte ze bij dit Safe Camp en dat lijkt te kloppen als je de uitzending ziet..

De andere koppels konden eventueel nog de afweging maken om dit Safe Camp over te slaan als het te gevaarlijk leek, maar Eveline en Marianne moesten wel omdat ze de eerste aanwijzing nooit gekregen hebben door het missen van Safe Camp 1.
Dat de koppels nu de code alleen op papier kregen zal, neem ik aan, pas definitief besloten zijn door de regie nadat de beide andere koppels wel in het Safe Camp aangekomen zijn. Anders hadden ze nu nooit de volgende bestemming geweten en was het de Hunters misschien weer te makkelijk gemaakt met pings van de telefoons.

Maar onder de streep trots op mijn kleine zus. Ze heeft het niet alleen gered tot de deelnemers, maar heeft het ook tot 3/4 van het programma gered en heeft ondanks dat ze het echt zwaar had met die temperaturen vol gehouden. Dat ze gepakt werden was geen domme fout van hen zelf, maar ook een stukje pech doordat de Hunters een goede hinderlaag gelegd hadden.
En bij het verhoor hebben ze zich beiden staande gehouden en de missie om de pincode niet af te geven vol kunnen houden.
ligflits schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:29:
[...]
+ nog een gids, een beveiliger, een cameraman, etc. die ook onzichtbaar zijn gebleven.
Hier kan natuurlijk ook sprake geweest zijn van een stukje 'fair play'. Dat de Hunters wel degelijk de cameraman en gids gezien hebben, maar door moesten lopen omdat beide dames niet te zien waren.

Ik wil niks afdoen aan de spoorzoek-kwaliteiten van beide Hunters, maar het werd ze natuurlijk ook niet heel moeilijk gemaakt. Ze achtervolgden een behoorlijke kudde mensen idd. :)
Dat ze inliepen komt, gokten wij gisteren, omdat je op heel veel plekken die rivierbedding toch niet uit kon. Ze hoefden alleen maar bij 'uitgangen' te kijken of ze sporen zagen en verder konden ze volle bak doorlopen. Ze zijn fitter, beter getraind en slepen minder bagage mee en kunnen dus meer snelheid maken.
(Maargoed dat is de aanname die we deden. Geen idee of het klopt)

[ Voor 6% gewijzigd door Farmerwood op 19-04-2022 17:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Jammer voor de beide meiden. Maar ik had ook niet het idee dat er in de helicopter nog plaats voor ze was.

Hunted into the Wild is in ieder geval een mooie toevoeging aan de serie.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Was ook onze eerste gedachte toen Rick en Laura instapten: 'De dames redden het niet, want er is geen plek voor ze'

Ging wel precies zoals ik zelf voorspeld had. Rick en Laura winnen en beide dames vlak voor het einde gepakt.
Het feit dat die Rick echt enorm actief is op social media over Hunted gaf dat al een beetje weg.

Al met al leuke aanvulling, maar ben ook wel benieuwd naar veranderingen in een 2de seizoen.
Als ze dan bijvoorbeeld weer met Safe Camps gaan werken weten de Hunters dat dit keer meteen i.p.v dat ze dat pas na een paar dagen ontdekken. Dat geeft toch wel een andere draai aan het programma.

[ Voor 19% gewijzigd door Farmerwood op 25-04-2022 21:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:53

jdh009

FP ProMod
sjaool schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:29:
Jammer voor de beide meiden. Maar ik had ook niet het idee dat er in de helicopter nog plaats voor ze was.

Hunted into the Wild is in ieder geval een mooie toevoeging aan de serie.
Was het eerste wat me ook opviel, leek een vrij kleine helicopter voor vier extra passagiers, achterin leken ook maar twee headsets te hangen.
Farmerwood schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:55:
Was ook onze eerste gedachte toen Rick en Laura instapten: 'De dames redden het niet, want er is geen plek voor ze'

Ging wel precies zoals ik zelf voorspeld had. Rick en Laura winnen en beide dames vlak voor het einde gepakt.
Het feit dat die Rick echt enorm actief is op social media over Hunted gaf dat al een beetje weg.

Al met al leuke aanvulling, maar ben ook wel benieuwd naar veranderingen in een 2de seizoen.
Als ze dan bijvoorbeeld weer met Safe Camps gaan werken weten de Hunters dat dit keer meteen i.p.v dat ze dat pas na een paar dagen ontdekken. Dat geeft toch wel een andere draai aan het programma.
Ze zouden er voor kunnen kiezen om bij een kamp ook wat spullen neer te leggen voor een vlot (meer of rivier oversteken) of (als je iets meer nep wilt) een deltaglider vanaf een berg. Dan kunnen ze onverwacht toch wel wat meters maken wat weer voor verwarring kan zorgen.

[ Voor 58% gewijzigd door jdh009 op 25-04-2022 22:31 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:37

dr.lowtune

Deugt niet

Had het de dames meer gegund, Rick en Laura verloren de gun-factor hier na hun tactiek om anderen voor hun karretje te spannen. Dat kleffe gedoe nu ook..

Maar in die heli zie ik geen 4 personen passen, of mochten de dames eventueel op de zijkant gaan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:27
volgens mij was er wel plek voor 1 passagier naast de pilot en achterin voor 1tje extra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-07 14:43
dr.lowtune schreef op maandag 25 april 2022 @ 23:51:
Had het de dames meer gegund, Rick en Laura verloren de gun-factor hier na hun tactiek om anderen voor hun karretje te spannen. Dat kleffe gedoe nu ook..

Maar in die heli zie ik geen 4 personen passen, of mochten de dames eventueel op de zijkant gaan zitten?
Vond die tactiek nog niet zo'n groot probleem. Aan het einde van de dag is het belangrijk dat jij als team het haalt, de andere teams leken nou ook niet echt behulpzaam naar anderen - zeker niet buiten de kampen om.

Nee, ik vond die Rick dan echt niet om uit te staan. Telkens dat 'aanmoedigen' en opjagen terwijl Laura over het algemeen vlak achter hem liep en bleef bewegen. Of dat hij opeens de hele tijd chag was en 'er klaar mee was' toen hij ongelijk bleek te hebben over de route en er toen maar gewoon vandoor ging?

Verder denk ik over het algemeen terecht gewonnen. Los van wat dingetjes gewoon structureel best goed te werk gegaan en echt goed snelheid er in gehad met het lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Niet online
Ik had het de beide dames ook echt wel gegund, iets van 20 a 30sec eerder/meer en ze hadden de heli gehaald. Maar had ook niet het idee dat ze er nog bij in konden eigenlijk…

De latere afleveringen in het seizoen waren best heel aardig, maar het begin was erg matig. Ik vind de versie in NL leuker om naar te kijken, al hebben de comm issues in Albanië ook wel wat, niet overal direct op kunnen reageren, zoals in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-07 22:50
Toch erg vermakelijk seizoen uiteindelijk. Duidelijk heel anders dan hunted NL. Toen ze hun rugtassen afdeden dacht ik: finally!! Ik had echt enkel water en eten meegenomen, extra kleding en al het andere verbrand. Zo licht mogelijk. Helaas konden de dames het toch niet halen, door de edit was niet duidelijk als het nou nog 100m was of toch nog veel meer… ik ben klaar voor seizoen 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Le Mol schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 00:30:
Ik had het de beide dames ook echt wel gegund, iets van 20 a 30sec eerder/meer en ze hadden de heli gehaald. Maar had ook niet het idee dat ze er nog bij in konden eigenlijk…

De latere afleveringen in het seizoen waren best heel aardig, maar het begin was erg matig. Ik vind de versie in NL leuker om naar te kijken, al hebben de comm issues in Albanië ook wel wat, niet overal direct op kunnen reageren, zoals in NL.
Ik kreeg wel een beetje de indruk dat de communicatie issues in de aflevering van vandaag er ingebouwd waren door de regie omdat de hunters toch misschien sneller dan verwacht ook de lijn wisten te tekenen door slim te bellen als zijnde 'hunted deelnemers' naar één van de moeders.

Wat ik dan wel weer ontzettend stom vond: krijgen ze zo'n belletje met een vervormde stem en in codetaal omdat de telefoons onder tap staan, geeft die stem vervolgens volgens mij toch wel essentiële informatie prijs door te zeggen dat de extractie om 12:00 is, terwijl dat ook al duidelijk aangegeven stond in het papiertje uit de kist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Erwin537 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 00:56:
[...]

Ik kreeg wel een beetje de indruk dat de communicatie issues in de aflevering van vandaag er ingebouwd waren door de regie omdat de hunters toch misschien sneller dan verwacht ook de lijn wisten te tekenen door slim te bellen als zijnde 'hunted deelnemers' naar één van de moeders.

Wat ik dan wel weer ontzettend stom vond: krijgen ze zo'n belletje met een vervormde stem en in codetaal omdat de telefoons onder tap staan, geeft die stem vervolgens volgens mij toch wel essentiële informatie prijs door te zeggen dat de extractie om 12:00 is, terwijl dat ook al duidelijk aangegeven stond in het papiertje uit de kist.
Extractie is altijd om 12:00 en die tijd is altijd bij alle deelnemers (en dus ook de hunters, want wij zijn ook deelnemers) bekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
[...]
Wat ik daar dan in eerste instantie weer apart aan vond was juist het feit dat gebeld werd. Tot nu toe hadden de Hunters de berichten, die via Signal verstuurd leken te worden, nog niet mee kunnen lezen. Ze zaten niet voor niets zo op de codes van de telefoons om die berichten in te kunnen zien.

Later bedacht ik me dat het waarschijnlijk juist via een gesprek werd doorgegeven dat getapt werd om de Hunters te helpen met het vinden van de extractielocatie. Eigenlijk was dat zelfs het enige wat de Hunters hadden om de locatie te vinden.

@Erwin537, ik begreep van Eveline dat mobiel ontvangst daar echt wel een issue was. Dus in hoeverre het ingebouwd is... In ieder geval gaf het wat meer spanning. Het zal er wel geheid voor gezorgd hebben dat de regie in de gaten moest houden dat de kansen redelijk bleven voor de Hunters en daar wel op in heeft moeten spelen. Uiteindelijk gaat het ook gewoon om de kijkcijfers natuurlijk.

@SelmarSmit, heb jij enig idee wat voor kosten er nou gemoeid zijn met dit seizoen van Hunted? Krijg het idee dat dit toch een, relatief gezien, erg duur programma geweest is voor de Avro/Tros om op te nemen, want stiekem is er een flinke groep mensen bij betrokken geweest en alles moest natuurlijk nog naar Bulgarije gevlogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Laatst online: 20:39

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Nou werd niet alles via de telefoon prijsgegeven, maar ik verbaasde me wel over bv "het aantal letters van de kleur van de ogen van Laura (dacht ik)". Wat zou dat nou kunnen zijn... b l a u w? b r u i n? g r i j s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
GurbY{nl} schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:31:
Nou werd niet alles via de telefoon prijsgegeven, maar ik verbaasde me wel over bv "het aantal letters van de kleur van de ogen van Laura (dacht ik)". Wat zou dat nou kunnen zijn... b l a u w? b r u i n? g r i j s?
Ik had ook het idee, dat er bij één van de teams teveel vragen bij zaten die door een buitenstaander ook redelijk eenvoudig te beantwoorden waren (zeker een opsporingsambtenaar):
Kleur ogen,
Aantal woonplaatsen (gemeentes),
Geboortejaar moeder,
etc.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Wild Chocolate schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:33:
[...]
Ik had ook het idee, dat er bij één van de teams teveel vragen bij zaten die door een buitenstaander ook redelijk eenvoudig te beantwoorden waren (zeker een opsporingsambtenaar):
Kleur ogen,
Aantal woonplaatsen (gemeentes),
Geboortejaar moeder,
etc.
Als de insteek idd was dat de Hunters het extractiepunt moesten kunnen vinden, dan zullen ze niet geprobeerd hebben vragen te verzinnen die onmogelijk op te lossen waren voor de Hunters, maar geprobeerd hebben vragen te verzinnen die na +/- X minuten te vinden zouden zijn.
Vergeet niet dat ook de Hunters gewoon deelnemers zijn en een kans krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Farmerwood schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 07:47:
[...]

@SelmarSmit, heb jij enig idee wat voor kosten er nou gemoeid zijn met dit seizoen van Hunted? Krijg het idee dat dit toch een, relatief gezien, erg duur programma geweest is voor de Avro/Tros om op te nemen, want stiekem is er een flinke groep mensen bij betrokken geweest en alles moest natuurlijk nog naar Bulgarije gevlogen worden.
Hunted regulier is al een van de duurste producties. Vliegkosten zijn natuurlijk maar een fractie; manuren zijn het duurst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-07 08:44
ligflits schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:29:
[...]

Ik heb dit topic niet helemaal gevolgd.

Zijn er echt zoveel mensen per team aanwezig? Ik had verwacht alleen een cameraman. Waarom die beveiliger/gids?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

[...]

Dat idee had ik ook. Zonder die storing hadden ze met 4 teams op het gemakje staan wachten. Maar het was wel vermakelijk, en ik denk ook voor de productie een beetje ontdekken hoe dit werkt.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Farmerwood schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 07:47:
[...]

@Erwin537, ik begreep van Eveline dat mobiel ontvangst daar echt wel een issue was. Dus in hoeverre het ingebouwd is... In ieder geval gaf het wat meer spanning. Het zal er wel geheid voor gezorgd hebben dat de regie in de gaten moest houden dat de kansen redelijk bleven voor de Hunters en daar wel op in heeft moeten spelen. Uiteindelijk gaat het ook gewoon om de kijkcijfers natuurlijk.
Maar daarvoor hebben ze die satelliet telefoons toch? Mijn indruk van een satelliet telefoon is dat het overal werkt. Er zullen vast ook storende factoren zijn, maar het was gewoon goed weer en dergelijke. Lijkt mij (zonder kennis er van te hebben) de ideale situatie en hele use case voor een satelliet telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snipeytje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 17:36
een satelliet telefoon moet de satelliet kunnen zien, in een diepe vallei zal er regelmatig een berg in de weg zitten en dan heb je geen bereik, op de meeste delen van de aarde is maar 1 satelliet tegelijk zichtbaar dus als die net achter een berg zit kan het een paar uur duren voordat je wel bereik hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shuisman
  • Laatst online: 18-07 22:50
Erwin537 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:35:
[...]

Maar daarvoor hebben ze die satelliet telefoons toch? Mijn indruk van een satelliet telefoon is dat het overal werkt. Er zullen vast ook storende factoren zijn, maar het was gewoon goed weer en dergelijke. Lijkt mij (zonder kennis er van te hebben) de ideale situatie en hele use case voor een satelliet telefoon.
Wat ik begreep is dat in valleien je minder satellieten ziet (door bergen) maar dat het signaal ook kan weerkaatsen op (ijzerrijke) bergen, wat zorgt voor storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Jammer dat de twee meiden nog even in de bosjes gingen liggen anders hadden ze het ook gehaald.

Verder echt top programma 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mario007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-07 08:39
Wat mij opviel was dat Marcel de hele tijd een baard(je) had en in het laatste shot dat hij naar buiten ging om de helikopter over te zien vliegen was hij geschoren? Of leek dat maar zo?

Verder genoten van deze serie van Hunted. Toch valt mij op dat de Hunters vaak afhankelijk zijn van het telefoongebruik om de vluchters op het spoor te kunnen komen.

<leeg>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50
Laatste afleveringen waren zeker een stuk vermakelijker! De eerdere afleveringen voelden toch teveel "gemaakt", zeker de opdrachten, het is geen "wie is de mol".

Voor een eventueel volgend seizoen zou ik zeggen: maak het wat "analoger", dus geen telefoons, en haal die opdrachten eruit, dat past niet bij het thema. Laat deelnemers liever puzzelen op waar ze heen moeten zoals in de laatste aflevering. Laat deelnemers eventueel op bepaalde plekken zaken bemachtigen (een kano, eten, informatie, een object wat ze bij moeten hebben bij extractie) net zoals de safecamps.

Wel een droom finale voor de regie, dat iedereen vlak voor 1200 op de extractie locatie komt. Voelde toch wat geregisseerd?
Ik had de dames liever zien winnen, maar Rick en Laura waren wel de fitste, dus verdiend.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ligflits
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-07 18:20
Mirved schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:14:
[...]
Zijn er echt zoveel mensen per team aanwezig? Ik had verwacht alleen een cameraman.
Zoek even naar boven in dit topic op het woord "gids" bijvoorbeeld. Dan lees je in een bericht van @Farmerwood dat een groepje van 2 deelnemers dus eigenlijk een groep van 5 personen was.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SelmarSmit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pUK0IUa7DbqgDEuU4M4DUCmNjpY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LeXqKztD54xkiAq8fMc9yJPG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
Opnames zijn gaande @SelmarSmit ?

https://www.dechineseboot.nl/hotel , vrij zeker... helemaal als je hier kijkt:

https://www.google.com/ma...QN13mg!2e0!7i13312!8i6656

[ Voor 62% gewijzigd door NL_NaToR op 28-04-2022 12:43 . Reden: Toevoeging. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Misschien probeert @SelmarSmit te recruiten op deze manier :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Dat is toch ongeveer de plaats waar het meest recente reguliere seizoen van Hunted is gestart?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Niet online
Wild Chocolate schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:21:
[...]

Dat is toch ongeveer de plaats waar het meest recente reguliere seizoen van Hunted is gestart?
Ik wou al zeggen, gaan ze weer bij de euromast starten? (Zelfs ik weet, als Achterhoeker uit het screenshot zo te zeggen waar het is, zonder iets op te zoeken :-P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Misschien is het dit keer het extractiepunt, in plaats van het startpunt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zag gisteren ergens voorbij komen dat ze inderdaad bezig zijn met opnames.

DIlan Yurdakul en Guido Spek lijken een duo te zijn. Hunters hebben een oproep via de juice channel van Yvonne Colderweij gedaan of dit duo gespot is ergens.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SelmarSmit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VH4jA3URT4v6qyUc9KtpvdW4JoM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m9QIKActPqBg6imsqqCBG1IN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Squawk schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:29:
[...]

Vliegveld Teuge als extractiepunt? :)
Ik ga er maar vanuit dat Selmar Smit als hij dit soort foto's post eerst even google map op iets totaal irrelevants zet, maar we zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wild Chocolate schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:21:
[...]

Dit is de Chinese Supermarkt boot bij de Euromast volgens mij :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

nietorigineel schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:35:
[...]

Ik ga er maar vanuit dat Selmar Smit als hij dit soort foto's post eerst even google map op iets totaal irrelevants zet, maar we zullen het zien.
Er zit vast een hint in. Extractiepunt zit gras en asfalt in de buurt. Zoiets 8)7 :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-07 15:49
Ik ben benieuwd hoe de hunters dit seizoen te werk gaan met WhatsApp. De laatste update van WhatsApp maakt het veel lastiger om de QR-code door te sturen naar het hoofdkwartier om van afstand de gesprekken in te zien. Je dient je identiteit te bevestigen voordat je een QR code kunt inlezen.

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Zartos schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 21:27:
Ik ben benieuwd hoe de hunters dit seizoen te werk gaan met WhatsApp. De laatste update van WhatsApp maakt het veel lastiger om de QR-code door te sturen naar het hoofdkwartier om van afstand de gesprekken in te zien. Je dient je identiteit te bevestigen voordat je een QR code kunt inlezen.
Denk dat het wel mee gaat vallen. De mensen geven ook altijd hun telefoon meteen unlocked af. Zal voor deze check hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Koen Hendriks schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:14:
[...]

Denk dat het wel mee gaat vallen. De mensen geven ook altijd hun telefoon meteen unlocked af. Zal voor deze check hetzelfde zijn.
Correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Ik dacht dat dat onderdeel is van de regels van he spel. Dat is natuurlijk ook om de echte bevoegdheden na te bootsen, waarbij dus een telefoon gehackt zou kunnen worden door de opspringsdiensten. Dat mag een TV-programma uiteraard niet, en dan is dit op deze manier in de regels opnemen een goede "simulatie" denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:42
@Kroesss
Het gaat m.i. met name over de huisbezoekjes (zonder officiële machtiging) waarbij netjes gevraagd wordt of men mag binnenkomen en of men even op de telefoon mag kijken. Er wordt dan (waarschijnlijk door de druk van de hunters maar denkook doordat het voor tv is) regelmatig zonder problemen meegewerkt, en worden geunlockte smartphones overhandigd.
Er hoeft dan niets gesimuleerd te worden.
In het echt zouden de opsporingsdiensten in principe dan ook geen bevoegdheden hebben en zijn ze afhankelijk van de medewerking van betreffende personen.

Als er geen medewerking is en men heeft bevoegdheid om te hacken, dan zou men dat idd wel kunnen simuleren via een spelregel, zodat de hunters (al dan niet na x tijd) toegang krijgen tot de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:04
Ik hoorde dat de NL serie al weer is opgenomen. Nu kijken we de Australische Hunted. Ze krijgen daar direct de telefoons van de deelnemers, maar ze doen voornamelijk via CCTV. Een bevolkingsregister kennen ze niet (zijn die 2 familie??) en bij een huisbezoek zegt de eigenaar go away en druipen ze af. Vermakelijk dat wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
Theswitch schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:13:
Ik hoorde dat de NL serie al weer is opgenomen. Nu kijken we de Australische Hunted. Ze krijgen daar direct de telefoons van de deelnemers, maar ze doen voornamelijk via CCTV. Een bevolkingsregister kennen ze niet (zijn die 2 familie??) en bij een huisbezoek zegt de eigenaar go away en druipen ze af. Vermakelijk dat wel.
Dat komt omdat AUS voor een deel hetzelfde productieteam hebben als UK, dus die zijn wat traditioneler dan wij in NL. Volgend jaar komt bijvoorbeeld ook Hunted Poland aan, waar juist veel Nederlandse invloed in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
Waar volgen jullie de niet NL-versies? Ik mis Hunted een beetje ;-).

Wanneer kunnen wij de eerste afleveringen weer verwachten van NL trouwens, Selmar?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SelmarSmit
NL_NaToR schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 17:10:
Waar volgen jullie de niet NL-versies? Ik mis Hunted een beetje ;-).

Wanneer kunnen wij de eerste afleveringen weer verwachten van NL trouwens, Selmar?
26 September

De uitzendingen van belgie, uk en aus zijn (via VPN) gratis te bekijken op de sites van de zenders - goplay, all4, 10play

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:04
Yes morgen 2025 op 3!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skate master
  • Laatst online: 21:18

skate master

Autodesk Educator Expert

En we zijn weer begonnen.
Blijf het verbazingwekkend vinden hoe slecht mensen nadenken over het gebruik van een mobieltje.
Ik zou van iedere lift vragen de telefoon uit te zetten of beter nog thuis te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online
Vader en dochter hadden van tevoren ook verschillende regels voor zichzelf bedacht. Direct de eerste dag onder druk alle regels overboord. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-07 09:25

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Heerlijk Hunted is weer begonnen.

Wat zijn die vader en dochter dom bezig zeg. Ja je hebt een VPN maar om als of met je eigen ingelogde account zaken op te zoeken. Telefoon thuis aan te zetten etc.
Zo verzieken ze het vrij rap voor de rest van de teams.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Rubman schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:40:
Heerlijk Hunted is weer begonnen.

Wat zijn die vader en dochter dom bezig zeg. Ja je hebt een VPN maar om als of met je eigen ingelogde account zaken op te zoeken. Telefoon thuis aan te zetten etc.
Zo verzieken ze het vrij rap voor de rest van de teams.
Dat laatste weet je nog niet, ze moeten allemaal ergens anders iets ophalen. Met unieke codes. Wellicht is er wat aan het format gesleuteld dat 1 team het niet voor de rest kan verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Laatst online: 21:18

skate master

Autodesk Educator Expert

Shinji schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:49:
[...]

Dat laatste weet je nog niet, ze moeten allemaal ergens anders iets ophalen. Met unieke codes. Wellicht is er wat aan het format gesleuteld dat 1 team het niet voor de rest kan verpesten.
Zou voor het verloop van het spel wel leuk zijn.
Ook lastiger voor de Hunters om de locaties te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
skate master schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:53:
[...]

Zou voor het verloop van het spel wel leuk zijn.
Ook lastiger voor de Hunters om de locaties te achterhalen.
Denk dat het nog wel één locatie is, maar niet dat die makkelijk te achterhalen is doordat informatie van verschillende teams hetzelfde is of te combineren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:40
We weten in ieder geval al wie er minimaal winnen aan de hand van het shot vanuit de helikopter uit de intro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Shinji schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:49:
[...]

Ja maar ze moeten allemaal hun mobiel/sim hebben en die ligt toch wel vaak thuis.
En omdat ze thuis die tel van Jade hebben aangeslingerd hebben de Hunters nu een spoor. Ze waren ook direct bezig om te kijken naar camera wagens bij andere woningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 18:43
Neem je wel je telefoon mee, laat je je simkaart thuis.... Het kan aan mij liggen, maar andersom had toch een stuk slimmer geweest.. Simkaart in een dumptelefoon, bericht checken en telefoon weg.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:50
Intercity schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 05:25:
We weten in ieder geval al wie er minimaal winnen aan de hand van het shot vanuit de helikopter uit de intro :P
Ik verwacht niet dat dat de helicopter voor het einde is. Zou het spel minder leuk maken. Denk eerder dat het einde weer met boten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Rubman schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 06:01:
[...]

Ja maar ze moeten allemaal hun mobiel/sim hebben en die ligt toch wel vaak thuis.
En omdat ze thuis die tel van Jade hebben aangeslingerd hebben de Hunters nu een spoor. Ze waren ook direct bezig om te kijken naar camera wagens bij andere woningen.
Maar dat is helemaal niet erg, dat komt dan door hun eigen stommiteiten. Het gaat er om dat de stommiteiten van een team niet, of zo minimaal mogelijk, de andere teams beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Shinji schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:52:
[...]

Maar dat is helemaal niet erg, dat komt dan door hun eigen stommiteiten. Het gaat er om dat de stommiteiten van een team niet, of zo minimaal mogelijk, de andere teams beïnvloeden.
Ja maar dan hebben ze toch ook een spoor naar anderen met de gedachte die moeten misschien iets thuis ophalen, daar doel ik op.

Door hun actie komen de Hunters bij anderen sneller op het idee om de huizen in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank071
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-04 14:16
Rubman schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:11:
[...]
Ja maar dan hebben ze toch ook een spoor naar anderen met de gedachte die moeten misschien iets thuis ophalen, daar doel ik op.

Door hun actie komen de Hunters bij anderen sneller op het idee om de huizen in de gaten te houden.
Dat klopt op zichzelf wel, maar je HOEFT niet naar je huis he...? Je kan ook iemand vragen om iets op te halen of er op een andere manier voor te zorgen dat je het in handen krijgt.

Overigens: met drie hunter-teams zijn er ten minste 9 huizen waar je niet actief kunt ingrijpen. En in de praktijk meer, want je gaat niet al je hunter-teams laten posten. Als je het al voor elkaar krijgt om overal een camera-auto in te zetten (ook al is het productie-fake), dan is nog de vraag wat je met de informatie die je daaruit krijgt doet: ze zijn langsgeweest. Nou en...
Als eenmaal bekend is wat de voortvluchtigen gaan halen, dan heb je iets concreets en kan je de 12 huizen langs tot je van 1 duo datgene van beide (in dit geval dus telefoon/simkaart) te pakken hebt. De tijd werkt daarbij niet in het voordeel van de hunters, hoewel er dus duo's zijn die nog helemaal niet bezig zijn met hun telefoon te bemachtigen....
Ik geef de hunters op dit moment (zonder dat helikoptershot gezien te hebben) een grotere kans dat ze vader en dochter vrij snel te pakken hebben (en daarmee alle informatie). Als die zo doorgaan dan kan dat niet lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Ik denk ook dat vader en dochter het niet gaan redden. Die zitten nu al in hun eigen directe netwerk te logeren, en maken kleine foutjes zoals dus het (schijnbaar per ongeluk) aanzetten van de telefoon.

Ben wel benieuwd hoe effectief de VPN gaat zijn. Op zich klopt de theorie. Ook al ben je ingelogd onder je eigen google-account, ze zijn in eerdere seizoenen altijd het IP-adres gevolgd. Als je er nou voor kunt zorgen dat die altijd een mooi eind van je af is (maar nog wel in Nederland, anders weten ze direct wat er aan de hand is uiteraard), kun je ze wellicht op een dwaalspoor krijgen waardoor je mooi wat tijd kunt winnen.

Doet me een beetje denken aan twee jongen een paar jaar geleden. Die hadden volgens mij via een bepaalde community van een game iets opgezet waardoor het zou moeten lijken alsof ze overal in Nederland tegelijk waren. Helaas niet gezien hoe effectief dat was aangezien ze zo dom waren om gewoon naar huis te gaan, en via Google assistant muziek op te zetten terwijl de Hunters al toegang hadden gekregen tot het Google-account en vrolijk een melding kregen van de muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-07 18:42
Kroesss schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 12:46:
Ik denk ook dat vader en dochter het niet gaan redden. Die zitten nu al in hun eigen directe netwerk te logeren, en maken kleine foutjes zoals dus het (schijnbaar per ongeluk) aanzetten van de telefoon.
Ik snap dat ook nooit,
Je stapt bij een bekende binnen en vraagt "kunnen we hier slapen".
Dan blijf je binnen je netwerk...

Terwijl je ook aan diezelfde persoon kan vragen "heb jij buren/ bekenden/ familie waar we kunnen slapen?".
Lijkt me veel handiger. 1, je bent buiten je netwerk, geen directe band te achterhalen. 2, de persoon die jullie verbind kan gelijk als poortwachter dienen mochter er wel hunters op komen dagen.

Maar ja, da's een verschil in denkwijze.
Zoals bv tussen vader/dochten of die 2 gasten die Spotify gebruiken.

Alhoewel ik het idee had dat Spotify ook te achterhalen is, want ze gebruiken een QR code. Die opent bij scannen niet direct Spotify, maar eerst je browser, die op zijn beurt weer Spotify opent.
Als de hunters je telefoon nemen, zullen ze ook je recente browserhistory doornemen, lijkt me. Dan gaat een Spotify-link wel opvallen, zeker als die bij meerdere mensen tegen komen.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Chillz schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:29:
[...]

Ik snap dat ook nooit,
Je stapt bij een bekende binnen en vraagt "kunnen we hier slapen".
Dan blijf je binnen je netwerk...

Terwijl je ook aan diezelfde persoon kan vragen "heb jij buren/ bekenden/ familie waar we kunnen slapen?".
Lijkt me veel handiger. 1, je bent buiten je netwerk, geen directe band te achterhalen. 2, de persoon die jullie verbind kan gelijk als poortwachter dienen mochter er wel hunters op komen dagen.

Maar ja, da's een verschil in denkwijze.
Zoals bv tussen vader/dochten of die 2 gasten die Spotify gebruiken.

Alhoewel ik het idee had dat Spotify ook te achterhalen is, want ze gebruiken een QR code. Die opent bij scannen niet direct Spotify, maar eerst je browser, die op zijn beurt weer Spotify opent.
Als de hunters je telefoon nemen, zullen ze ook je recente browserhistory doornemen, lijkt me. Dan gaat een Spotify-link wel opvallen, zeker als die bij meerdere mensen tegen komen.
Ik vind de spotify optie nodeloos ingewikkeld, maar denk dat het niet per se op gaat vallen. Zoveel mensen die spotify gebruiken. En volgens mij doen ze alleen bij directe kennissen de telefoons doorspitten (op dat niveau, wel even vluchtig doorkijken waar ben je geweest natuurlijk) en niet bij onbekende helpers maar dat kan ik mis hebben (kan ook zijn dat het niet in beeld wordt gebracht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Dat spotify-gebeuren is volgens mij inderdaad wat omslachtig. Ze schrijven de nummers en namen op van de personen, dan kun je ook in een willekurige telefoon volgens mij de Whatsapp-foto checken. Als je dan zoals die vader/dochter (en trouwens ook koppels in eerdere jaren) afspreekt dat iemand zijn profielfoto wijzigt, dan heb je dezelfde informatie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
M@cer schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 08:19:
Neem je wel je telefoon mee, laat je je simkaart thuis.... Het kan aan mij liggen, maar andersom had toch een stuk slimmer geweest.. Simkaart in een dumptelefoon, bericht checken en telefoon weg.
Ik zie niet perse voordeel in alleen een SIMkaart meenemen. Als je die in een telefoon stopt en aanzet ben je ook te traceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Kroesss schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:51:
Dat spotify-gebeuren is volgens mij inderdaad wat omslachtig. Ze schrijven de nummers en namen op van de personen, dan kun je ook in een willekurige telefoon volgens mij de Whatsapp-foto checken. Als je dan zoals die vader/dochter (en trouwens ook koppels in eerdere jaren) afspreekt dat iemand zijn profielfoto wijzigt, dan heb je dezelfde informatie denk ik.
Is een gedeelde spotify-lijst wellicht anoniemer? Dus voor de hunters moeilijker om te bepalen wie daarbij kunnen en wie daar nummers kunnen toevoegen? Zelf geen ervaring mee dus een oprechte vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Geen idee of Spotify anoniemer is, ik heb geen ervaring met gedeelde lijsten om eerlijk te zijn.

Maar volgens mij kun je op een telefoon niet zien wie het whatsapp-profiel heeft bekeken voor zover ik weet. Stel dat ik nu jou 06-nummer opvraag, dan krijg jij daar geen melding van namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 18:43
Wally2002 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:07:
[...]

Ik zie niet perse voordeel in alleen een SIMkaart meenemen. Als je die in een telefoon stopt en aanzet ben je ook te traceren.
Nou aan je telefoon heb je niets, die is verder makkelijk te tracen ongeacht welke SIM erin zit. De SIM kan je echter in een willekeurige telefoon plaatsen om een bericht te ontvangen en vervolgens de telefoon niet meer gebruiken. Als de Sim niet in een telefoon zit is deze ook niet te traceren.

Nu hebben ze wel hun telefoon mee, maar niet de SIM, waardoor ze alsnog naar huis moesten om de SIM te halen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Ik zat gister te denken, zou wel een stunt zijn als je als 'helper' de deelnemers gewoon direct bij de hunters aflevert. Niet leuk voor de deelnemers, wel voor de kijkers ;) (voor een keertje dan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Frank071 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:48:
[...]

Dat klopt op zichzelf wel, maar je HOEFT niet naar je huis he...? Je kan ook iemand vragen om iets op te halen of er op een andere manier voor te zorgen dat je het in handen krijgt.

Overigens: met drie hunter-teams zijn er ten minste 9 huizen waar je niet actief kunt ingrijpen. En in de praktijk meer, want je gaat niet al je hunter-teams laten posten. Als je het al voor elkaar krijgt om overal een camera-auto in te zetten (ook al is het productie-fake), dan is nog de vraag wat je met de informatie die je daaruit krijgt doet: ze zijn langsgeweest. Nou en...
Als eenmaal bekend is wat de voortvluchtigen gaan halen, dan heb je iets concreets en kan je de 12 huizen langs tot je van 1 duo datgene van beide (in dit geval dus telefoon/simkaart) te pakken hebt. De tijd werkt daarbij niet in het voordeel van de hunters, hoewel er dus duo's zijn die nog helemaal niet bezig zijn met hun telefoon te bemachtigen....
Ik geef de hunters op dit moment (zonder dat helikoptershot gezien te hebben) een grotere kans dat ze vader en dochter vrij snel te pakken hebben (en daarmee alle informatie). Als die zo doorgaan dan kan dat niet lang duren.
De hunters hebben opdracht gegeven om bij die huizen observatieteams te plaatsen. Dat is volgens mij één van de dingen die ze in kunnen zetten, omdat dat in het echt ook kan. In het echt zouden daar aparte teams voor ingezet worden. In het geval van Hunted zijn die teams er niet echt, maar wordt dat gesimuleerd door de productie van het programma. Net als het opvragen van beelden, telefoontaps en pintransacties. De cameraploeg geeft dan via de productie door wat het observatieteam gezien zou hebben als ze op die locatie aanwezig waren. Net zoals dat de cameraploeg ook even een cameraatje aan een geldautomaat plakt, om beelden van pinnende deelnemer te hebben. Of de "bewakingsbeelden" van de haven in Huizen, waar de boten aankwamen. Het zou ondoenlijk zijn om alle daadwerkelijke bewakingsbeelden en particuliere camerabeelden te bemachtigen. En daarnaast juridisch ingewikkeld, en erg afhankelijk van de medewerking van particulieren en bedrijven.

Het scenario is dat de deelnemers de hoogste prioriteit voortvluchtigen zijn, waarvoor normaal gesproken héél veel middelen beschikbaar zijn. Denk aan de moordenaar van Peter R. de Vries bijvoorbeeld, of Riduan T. die uit de EBI ontsnapt.Dat wordt dus op bovenstaande wijze gesimuleerd, zodat er geen 200 man nodig zijn om het programma te maken*.

@SelmarSmit heeft daar eerder in dit topic ook het een en ander over toegelicht, dus misschien wil hij bovenstaande bevestigen, ontkrachten of verder toelichten?

Ook nog wel wat interessante info op de site:
https://www.npo3.nl/wat-is-hunted

Trouwens ook wel benieuwd hoeveel mensen betrokken zijn bij de productie:
11 Hunters op het hoofdkantoor,
persoon of 6 camera- /productieploeg op het hoodkantoor?
6 hunters op straat,
3 keer een cameraploeg (2 of 3 man per ploeg? Of doet één persoon zowel beeld als geluid? (in bovenstaande linke staat dat ze gevolgd worden door "een cameraman", maar dat lijkt me bijzonder weinig?)
6 keer een cameraploeg (2 of 3 personen per ploeg? Of zijn er extra mensen nodig om camera's te plaatsen en dergelijke?)
Dan kom ik op een man of 40 tot 50 die tegelijkertijd(!) in de weer zijn
En dan waarschijnlijk nog mensen voor de catering en andere hand- en spandiensten.

En dan natuurlijk nog de mensen die het achteraf een kijkbaar geheel maken.

Of zijn er per deelnemers- en hunterteam 2 cameraploegen? Want als ze zich splitsen heb je 2 camera's nodig om ze volgen, dan verdubbelt dat aantal. Dan heb je wel automatisch al meer "handjes" om bijvoorbeeld beveiligingsbeelden te maken. Dan zit je zo op 4-5 man per hunter- en kandidatenteam, en kom je op 60-70 man tegelijk.

Als we dat dan even doorrekenen: Stèl dat er 40 man tegelijk aan het programma werken. En zeg dat die €500-€1000,- per dag kosten, dan kost dat dus 40*€750,- = €6000,- per dag maal 21 dagen is €126.000,- alleen al aan loon voor de opnames. Exclusief ondersteunend personeel...

Zou zo'n serie dan alles bij elkaar een ton of 3 kosten om te maken, dus zo'n €40.000,- per aflevering?

Sorry, ik begon aan een bierviltjesberekening, maar moest halverwege overschakelen naar een placemat :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:37
Ik vond het wel interessant dat de kandidaten een vraag leken te bedenken waar ook een juist antwoord op moest zijn. Een deelnemer zei "wat is iets wat alleen wij kunnen weten". Ik zou juist een vraag verzinnen als: "wat is xyz", waarop het antwoord natuurlijk logischerwijs 16 is.
Pagina: 1 ... 21 ... 49 Laatste