Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 11:41
dr.lowtune schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:42:
[...]

Camo helpt, maar zelfs een effen kleur die niet onnatuurlijk oogt (zandkleur, groen, etc) is al effectief. Het gaat overigens ook om of/hoe je beweegt en niks out-of-place lijkt.
Daarbij vind ik de fluor groene regenhoes van een van de deelnemers wel enorm opvallend.
Hebben ze niet bedacht dat zoiets niet heel handig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:20

sjaool

Every life should have 9 cats

I_IBlackI_I schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:56:
Het kan aan mij liggen maar ik blijf die kaart met de posities tussendoor zeer lastig in te schatten vinden. Het lijkt alsof het noordelijke safe-camp een heel stuk dichterbij safecamp(s) 2 ligt.
Ik denk dat je je daarop verkijkt. Ze zitten in een nogal bergachtige gebied en dan kan het nog een best stuk lopen zijn vanwege de hoogteverschillen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:24

dr.lowtune

Deugt niet

Squawk schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 07:42:
Er zijn drie punten waar ik op wil reageren na het zien van de eerste afleveringen en de bovenstaande reacties.

Achtervolgingswaan
De eerste opmerking die ik op Tweakers las, is dat de deelnemers erg paranoïde zijn. Paranoïde betekent letterlijk achtervolgingswaan. Iemand met deze stoornis is voortdurend achterdochtig naar anderen. Mensen met een paranoïde persoonlijkheidsstoornis menen steeds dat anderen het slecht met hen voor hebben terwijl dat feitelijk niet zo is. Volgens mij is het echter volkomen terecht dat de deelnemers van Hunted achterdochtig zijn. Er wordt immers feitelijk op ze gejaagd. Van een paranoïde stoornis is dan ook geen sprake. Wat ik wel zie is dat sommige deelnemers slecht omgaan met de druk en verzwaarde omstandigheden. Meteen in paniek raken omdat verderop een vogeltje fluit is bijvoorbeeld niet een wenselijke en productieve reactie. Zelfs als er wél een hunter verderop staat moet je kalm blijven en is het cruciaal dat je helder blijft denken.

Presteren onder druk
Het tweede punt waar ik op wil reageren is het presteren onder druk en verzwaarde omstandigheden. Ik was na het zien van de eerste aflevering ook erg verbaasd over de omgangsvormen/onderlinge communicatie van de verschillende teams. Vooral zo vroeg in het spel al. Vergis je echter niet in wat voedseldeprivatie, hittestress en druk van de jagers met je mentale en fysieke gezondheid doen. Alleen lichamelijk fit zijn is niet voldoende om het spelletje te winnen. Ook mentale weerbaarheid, rustig kunnen blijven en helder blijven nadenken zijn onder deze verzwaarde omstandigheden cruciaal. Als je kijkt naar onze speciale eenheden zoals KCT en NLMARSOF, dan zien de meesten er zeker niet beestachtig groot en sterk uit, zoals een Rico Verhoeven. Ze zijn zeker bovengemiddeld fit, maar vooral op het mentale vlak onderscheiden zij zich zodra anderen steken laten vallen. Ik heb mensen letterlijk mentaal helemaal ‘op uit’ zien staan na een paar dagen met stress, weinig voeding en slaap. Als je deze mensen toen zou vragen wat de uitkomst van 5+9 is, dan hadden ze je met holle ogen aangekeken. Terwijl ze onder normale omstandigheden fris en fruitig met gemak een universitaire studie hadden afgerond en bijna dagelijks in de sportschool te vinden waren.

Camouflage
Tot slot het belang van camouflage. Dit is echt laaghangend fruit als je ongezien door een gebied wilt verplaatsen. Ik tel in de laatste aflevering zo twee witte petjes, een felrode bandana op het hoofd en wapperend aan de tas, een fluorescerend groene regenhoes om een rugzak en ontelbare witte wapperende armen. Echt onnodig. Militairen dragen niet voor niets camouflage kleding en gemeentewerkers dragen met een reden opvallende oranje hesjes. Een gecamoufleerde niet ademende plastic poncho is - bij meer dan 30 graden Celcius - ook niet mijn eerste keuze, maar bij elke outdoor-, jacht- en dumpwinkel kun je donkergroene en bruine kleding kopen. Vaak ook nog van technische stoffen die goed ademen en snel drogen. Maar denk bijvoorbeeld ook aan de reflectie van het glas van je horloge, de Garmin-navigatie die bungelt aan de rugtas en dergelijke. Let maar eens op de horloges van de hunters in het veld. Ze hebben allemaal een stuk stof om hun pols om het horloge af te dekken. Ongezien door een terrein navigeren vraagt echter ook om andere discipline, zoals hoe hard je praat, niet dwars door een grasveld lopen, maar in de schaduw langs de rand. Je afval meenemen of goed begraven. Dat soort zaken. Hoe kun je nou in een team beiden een vrouwenstem hard horen praten bij de brug en vervolgens stug al kletsend in richting van deze stem blijven doorlopen. Dan heb je volgens mij de mindset van een gezellige boswandeling, in plaats van een extractie waarbij je flink de pineut bent als je wordt gepakt. Bij de andere Hunted-series lijkt er meer discipline te zijn om slim te verplaatsen.
Letterlijk voor 4 tientjes heb je een camo broek en BDU jasje, geen topkwaliteit maar best aardig. Gooi je er iets meer geld tegenaan, dan heb je een heel knappe camo outfit met ubacs (misschien overkill maar droogt wel lekker snel en is veelzijdig). Ik snap de deelnemers qua kledingkeuze dus niet. Ik heb ook niet het idee dat ze allemaal op goede schoenen lopen.

Die fluoriserende hoes snap ik ook niet, hard praten ook niet. Het stel wat zo verkeerd gelopen is; volgens mij heeft die ene dame gewoon een witte garmin fenix om….hoe kan je dan verkeerd lopen?

Anderen zie je gewoon uit stilstaand water drinken zonder te filteren, dan die twee mannen die continu op elkaar vitten. De plastic poncho bij 30+ graden is ook legendarisch. Eigenlijk alleen dat getrouwde stel zie ik ver komen, maar ook die liepen gisteren een beetje te kibbelen. Misschien komen die vader en zoon ook wel ver, als die vader het qua conditie trekt, maar ja, hun rode bandana en blauwe camelbak zijn dan weer missers

Alsof de echte wil om te winnen er niet echt is lijkt het wel.

Maar laten we eerlijk zijn, dit maakt het wel heel vermakelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snipeytje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:46
zo'n garmin helpt niks als je gewoon een kant op loopt voordat je weet waar je heen moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
dr.lowtune schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:23:
[...]
Die fluoriserende hoes snap ik ook niet, hard praten ook niet. Het stel wat zo verkeerd gelopen is; volgens mij heeft die ene dame gewoon een witte garmin fenix om….hoe kan je dan verkeerd lopen?
Degene met de witte Garmin Fenix (5s) is mijn zus.
In eerste instantie waren er wat problemen met hun telefoon waardoor ze het berichtje pas later ontvingen en dus simpelweg niet wisten waar ze heen moesten. Ze zijn dus niet verkeerd gelopen door slechte navigatie, maar omdat ze nog geen doel hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Farmerwood schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:43:
[...]

In eerste instantie waren er wat problemen met hun telefoon waardoor ze het berichtje pas later ontvingen en dus simpelweg niet wisten waar ze heen moesten. Ze zijn dus niet verkeerd gelopen door slechte navigatie, maar omdat ze nog geen doel hadden.
Was dat voor het eerste safe camp? (ik ben het alweer vergeten :P ) Voor het tweede safe camp lijken ze op basis van deze aflevering trouwens wel een goede tactiek te hebben gekozen, ik hoop dat ze het redden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-06 16:57
Na aflevering 3 ben ik voorzichtig iets enthousiaster over het "in the wild" concept, de eerste 2 afleveringen vond ik wat taai na de gewone Hunted series. Wel hoop ik dat er niet teveel "Wie is de Mol"- achtige opdrachtjes komen, zoals dat hengelen met een magneet naar je busje met coördinaat: dat hoeft van mij niet.

Wanneer er iets meer items komen over hoe navigeren (kaart, kompas, gps) werkt, hoe je sporen zoekt, hoe je een hike loopt (bushcraft), etc. kan het programma misschien iets meer inhoud krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Farmerwood schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:43:
[...]

Voor mijn gevoel zijn ze in de eerste drie afleveringen beduidend minder in beeld geweest dan sommige andere teams. Eerdere series van Hunted leren ons dat dit betekent dat je zus gaat winnen. Gefeliciteerd met de overwinning! :D

Alle gekheid op een stokje, als team komen beide dames op mij in elk geval rustig en rationeel over. Door de valse start zijn ze waarschijnlijk ook tijdig bij het tweede safe camp. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
dr.lowtune schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:35:
[...]
Was dat voor het eerste safe camp? (ik ben het alweer vergeten :P ) Voor het tweede safe camp lijken ze op basis van deze aflevering trouwens wel een goede tactiek te hebben gekozen, ik hoop dat ze het redden.
De code die ze bij de start hadden moeten krijgen kregen ze pas later idd. Omdat ze als eerste weg waren konden ze ook geen ander koppel volgen. Toen de code niet meteen binnen kwam gingen ze er in eerste instantie vanuit dat die wel snel binnen zou komen en was er daarom geen aanleiding om te kijken wat anderen zouden doen.

Het bleek ook wel een goede keuze om daar snel weg te gaan, want de Hunters waren daar blijkbaar echt al vrij snel bij die toren.
Squawk schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:24:
[...]
Voor mijn gevoel zijn ze in de eerste drie afleveringen beduidend minder in beeld geweest dan sommige andere teams. Eerdere series van Hunted leren ons dat dit betekent dat je zus gaat winnen. Gefeliciteerd met de overwinning! :D

Alle gekheid op een stokje, als team komen beide dames op mij in elk geval rustig en rationeel over. Door de valse start zijn ze waarschijnlijk ook tijdig bij het tweede safe camp. :)
Zou leuk zijn als ze winnen, maar ik vrees dat ze weinig in beeld waren omdat het gewoon niet interessant was wat er gebeurde. Eerst hadden ze even geen route, ze hebben elkaar niet uit lopen schelden en met 4 liter waterzak p.p hadden ze ook geen tekort aan water, dus het was gewoon saaie tv geweest. :+

Ik hoop ook voor ze dat ze vanaf nu lekker mee kunnen doen. Ze lijken qua Hunters voorlopig geluk te hebben dat die allemaal een stukje zuidelijker aan het zoeken zijn en nog geen idee hebben waar iedereen naartoe op weg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:59
Wat me opvalt is dat de hunters nog geen sporen aan personen hebben weten te koppelen. Ze hebben echt beelden gezien en vastgelegd, sporen gevonden en bekeken bij welke schoenen die zouden passen. Maar misschien komt dat later pas in beeld.

Deze tocht is mijns inziens te winnen in de voorbereiding. Het spelletje wordt gewonnen of verloren op wat je meeneemt.
Bijna alle koppels hebben enorme tassen en zware schoenen en lopen zich daarmee helemaal kapot. Het enige koppel dat hier echt goed over na heeft gedacht is Rick & Laura. Hun rugzakken zijn slechts half vol, ze lopen op lichte (doch kwalitatieve) schoenen. Zo kunnen zij dus veel makkelijker verplaatsen dan de andere teams. Hierdoor gaat mijn stem naar hen. Ze nemen immers alleen het strikt noodzakelijke mee. (In ieder geval geen scheerspullen 8)7 )

Verder wil ik kwijt dat ik denk dat dit gebied wel echt is gekozen op de aanwezigheid van waterpunten (die enigszins bereikbaar/filterbaar zijn) voor de deelnemers. Naast de hitte een gebrek aan water hebben zou (zoals we hebben gezien bij Sem) catastrofaal af kunnen lopen.

Ik hoop inderdaad nog iets meer diepgang in het sporenzoeken/analyseren te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Drucchi schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:43:
Wat me opvalt is dat de hunters nog geen sporen aan personen hebben weten te koppelen. Ze hebben echt beelden gezien en vastgelegd, sporen gevonden en bekeken bij welke schoenen die zouden passen. Maar misschien komt dat later pas in beeld.

Deze tocht is mijns inziens te winnen in de voorbereiding. Het spelletje wordt gewonnen of verloren op wat je meeneemt.
Bijna alle koppels hebben enorme tassen en zware schoenen en lopen zich daarmee helemaal kapot. Het enige koppel dat hier echt goed over na heeft gedacht is Rick & Laura. Hun rugzakken zijn slechts half vol, ze lopen op lichte (doch kwalitatieve) schoenen. Zo kunnen zij dus veel makkelijker verplaatsen dan de andere teams. Hierdoor gaat mijn stem naar hen. Ze nemen immers alleen het strikt noodzakelijke mee. (In ieder geval geen scheerspullen 8)7 )

Verder wil ik kwijt dat ik denk dat dit gebied wel echt is gekozen op de aanwezigheid van waterpunten (die enigszins bereikbaar/filterbaar zijn) voor de deelnemers. Naast de hitte een gebrek aan water hebben zou (zoals we hebben gezien bij Sem) catastrofaal af kunnen lopen.

Ik hoop inderdaad nog iets meer diepgang in het sporenzoeken/analyseren te zien.
Ik denk dat je je op een paar zaken verkijkt of wat kort door de bocht gaat. Heb zelf mijn zus geholpen met haar voorbereidingen en die is daar heel serieus mee bezig geweest. Ben zelf ook niet onervaren in het hiken met backpack. Al ben ik zelf fan van het wat koelere Scandinavië.
Omdat ze niet wisten waar ze precies heen gingen moesten je ook wat dingen gokken wat er mee ging.
Wat betreft schoenen kies ik zelf, net zoals mijn zus, liever voor wat hogere schoenen ivm wat zwakkere enkels. De extra steun is het extra gewicht meer dan waard.

Wat betreft die scheerspullen deel ik je mening trouwens... 8)7 :F

Ik hoop ook nog steeds op iets meer diepgang in de opsporingstechnieken. Dat is een stuk leuker om naar te kijken dan naar kibbelende koppels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
@Farmerwood Van je zus hebben we tot zover ook nog niet heel veel gezien. En ik wil zeker niet zeggen dat er niets is voorbereid. Ik hoorde ook iets van: "We hebben zelfs onze tandenborstels afgezaagd."

Wel apart dat die Devil's bridge was opgezocht door een van de deelnemers (Sem?) voor vertrek. Dat suggereerd dat er wel 'iets' bekend was over de bestemming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Drucchi schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:14:
Wel apart dat die Devil's bridge was opgezocht door een van de deelnemers (Sem?) voor vertrek. Dat suggereerd dat er wel 'iets' bekend was over de bestemming.
Op basis van wat ik gehoord heb wisten ze van te voren niks over de bestemming. Mijn zus hoorde pas vlak voor vertrek het land en, bij mijn weten, niet de regio. Anders hadden ze ook veel specifieker kunnen voorbereiden. En dan heeft ze een hoop tijd van mij verspilt tijdens de voorbereiding...

Heb zelf het idee dat de regie de Hunters wat moest helpen omdat ze nog vrijwel niks hadden na 3 dagen. En omdat meerdere koppels over die brug leken te gaan moesten ook de Hunters een hint die kant op krijgen. Om e.e.a op TV logisch te laten lijken zal dan dit verzonnen zijn.
Het is de enige verklaring die ik er zo voor kan verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
Farmerwood schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:01:
[...]

Op basis van wat ik gehoord heb wisten ze van te voren niks over de bestemming. Mijn zus hoorde pas vlak voor vertrek het land en, bij mijn weten, niet de regio. Anders hadden ze ook veel specifieker kunnen voorbereiden. En dan heeft ze een hoop tijd van mij verspilt tijdens de voorbereiding...

Heb zelf het idee dat de regie de Hunters wat moest helpen omdat ze nog vrijwel niks hadden na 3 dagen. En omdat meerdere koppels over die brug leken te gaan moesten ook de Hunters een hint die kant op krijgen. Om e.e.a op TV logisch te laten lijken zal dan dit verzonnen zijn.
Misschien dat @SelmarSmit daar iets over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:36
Farmerwood schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:01:
[...]
Als dat waar is is het wel triest. Vond het ook al vreemd dat hij "bruggen" zou zoeken ipv bijv. Iets praktisch zoals werkende waterpunten. Op iedere kaart zijn bruggen toch gewoon zichtbaar, waarom van te voren opzoeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Na de aflevering van gisteren kwam het 'Hunted-gevoel' dan toch een beetje terug. :)
Het seizoen lijkt langzaam op gang te komen.

Wat een ***** is die Ran dat hij letterlijk alles verteld heeft zonder enige vorm van motivatie vanuit de Hunters. Het verhoor van Vilmar was blijkbaar zo saai verleken met zijn bekentenis dat die niet eens uitgezonden is.

Gisteren bij mijn zus gekeken en die was uiteraard helemaal blij dat ze dit Safecamp wel gered hebben. Hun tactiek werkte gelukkig uiteindelijk.
Ze hadden op basis van de afstanden van de watertoren naar de eerste safecamps gekeken welke safecamps realistisch leken om als 2de heen te gaan en zijn de eerste dag zover mogelijk die richting op gelopen. Op de laatste ochtend pas de telefoon aan zo ver mogelijk van wegen etc en toen doorgestoomd naar het safecamp.

Ze wisten niet dat de Hunters vol op hen gezeten hebben die dag op basis van de telefoon die aan geget was. We verbaasden ons er ook wel weer over. Uit wat de Hunters zeiden viel op te maken dat hun telefoon maar 1 mast aangestraald had wat dus een enorm zoekgebied opgeleverd moet hebben binnen de straal van die mast.
Blijkbaar dachten ze bij Devils Bridge niemand meer aan te treffen en hadden ze op dat moment geen andere aanwijzigen.

Wel benieuwd hoe het nu verder gaat aangezien de Hunters nu niet alleen weten dat de Safecamps bestaan, maar ook de locatie hebben van de 2 camps waar ze nu zitten. Ze zullen 'morgenochtend' daar zsm heen gaan lijkt me.
Rick en Laura zijn dan wel in het nadeel aangezien er uit hun kamp maar 1 spoor zal vertrekken en bij de anderen 3 sporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:58

St@m

@ Your Service

Farmerwood schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 07:01:

Wel benieuwd hoe het nu verder gaat aangezien de Hunters nu niet alleen weten dat de Safecamps bestaan, maar ook de locatie hebben van de 2 camps waar ze nu zitten. Ze zullen 'morgenochtend' daar zsm heen gaan lijkt me.
Rick en Laura zijn dan wel in het nadeel aangezien er uit hun kamp maar 1 spoor zal vertrekken en bij de anderen 3 sporen.
Hoezo weten de Hunters de locatie van de safecamps? Daar heeft die mafkees toch niets over verteld? Ik heb het ze ook niet zien vinden in de telefoon. Kan dat ik even toileteren was hoor

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
St@m schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 07:23:
[...]
Hoezo weten de Hunters de locatie van de safecamps? Daar heeft die mafkees toch niets over verteld? Ik heb het ze ook niet zien vinden in de telefoon. Kan dat ik even toileteren was hoor
4 gemarkeerde kampen op hun kaart. De eerste hebben de Hunters inmiddels, verlaten, gevonden en ze zullen snel genoeg concluderen welke de andere is van de eerste serie.

Edit: Achteraf toch niet goed gezien blijkbaar. De nieuwe safecamps stonden niet gemarkeerd op die kaart.

[ Voor 10% gewijzigd door Farmerwood op 11-04-2022 19:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online
Farmerwood schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 07:01:
Wat een ***** is die Ran dat hij letterlijk alles verteld heeft zonder enige vorm van motivatie vanuit de Hunters. Het verhoor van Vilmar was blijkbaar zo saai verleken met zijn bekentenis dat die niet eens uitgezonden is.
Ran is vanaf het begin al de ster van de show. :F Vanaf de eerste uitzending tekeergaan tegen zijn teamgenoot, of 'gab' zoals hij zelf de hele tijd roept. Pijn vindt hij een emotie die je moet uitschakelen. Voorwaarts moet je gaan met je kadaver. Dat soort dingen. Tot hij zelf een keertje last krijgt van zijn knie. Dan wordt die emotie helemaal niet uitgeschakeld, maar moet heel het bos horen hoeveel last hij heeft van zijn knie. Als een tarzan staat hij te schreeuwen zodra hij de top van een heuvel heeft bereikt. Maar ook met zijn lichte t-shirts, petje en felgroene regenhoes weet hij de aandacht te trekken. Als kers op de taart vertelt hij alles wat hij weet tegen de hunters, als hij maar snel naar huis mag. :D Tegelijkertijd krijg ik wel de indruk dat hij privé best een prima kerel kan zijn. Hij wil waarschijnlijk op tv iets te graag laten zien dat hij een defensie-achtergrond heeft.

Marianne en Eveline komen op mij nog steeds kalm en verstandig over. Rustig overleggen, keuzes maken op basis van ratio in plaats van emotie. Hopelijk zijn ze niet té kalm en kunnen ze vanaf nu tempo gaan maken. Het lijkt alsof ze niet erg snel verplaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:39
Naast wat hier al is besproken over Ran, vielen we nog 2 dingen op:
1. Ik vond het echt lang duren voordat Marianne en Eveline hun bericht kregen. Daardoor werden ze gedwongen vaker te checken dan nodig was. Als ze het kamp niet gehaald hadden, had ik dat de productie zwaar aangerekend. Kunnen ze hun informatieachterstand niet inhalen door nu die info van de andere teams te krijgen?
2. Bij die brug konden de Hunters niet dichterbij komen met een auto. Maar na het oppakken stond er ineens een auto naast de brug, zo leek het tenminste.

En ik ben echt heel erg benieuwd naar hoe de productie verder verloopt. Als de Hunters niet wisten van de safecamps, hoe safe zijn die camps dan? Staat er iemand van productie bij om het vuurtje aan te maken voor de deelnemers komen en Hunters weg te sturen? Hoe werkt het met de cameramensen: volgen die een team de hele dag, hebben die een eigen tentje bij zich en dus naast een camera ook een zware rugzak? Of worden die tussendoor gewisseld als teams bij een weg in de buurt zijn?
@Farmerwood wellicht dat je zus hierover iets kan (mag?) vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
millerman_sf schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:17:
1. Ik vond het echt lang duren voordat Marianne en Eveline hun bericht kregen. Daardoor werden ze gedwongen vaker te checken dan nodig was. Als ze het kamp niet gehaald hadden, had ik dat de productie zwaar aangerekend. Kunnen ze hun informatieachterstand niet inhalen door nu die info van de andere teams te krijgen?
(...)
Er werd aangegeven, dat dit afhankelijk was van hoever ze van het safecamp waren. De productie wilde hen kennelijk geen groot voordeel geven t.o.v. de rest. Ze waren er vanaf het moment dat de anderen die info kregen al redelijk in de buurt, en bewogen bovendien al in de richting van die kampen (en kwamen er dus steeds dichterbij).
Voor wat betreft het aanzetten van de telefoon, dat deden ze wel slim. Namelijk net voordat het spel stilgelegd werd bij zonsondergang en net nadat ze weer onderweg waren, de volgende ochtend. Daardoor was de info die de hunters daardoor kregen, niet heel bruikbaar (zelfde zendmast).

Wel goed van ze dat ze het bericht met de phishing link van de Hunters niet vertrouwden. Ben benieuwd of één van de andere teams daar nog intrapt.

Nog even iets wat me zo te binnen schiet: In het vorige kamp waren vooral Ran en Vilmar en de dames die daar zaten erg achterdochtig naar elkaar. Maar wat voor voordeel hebben de teams ervan als de andere teams gepakt worden? Uiteindelijk is het voor alle teams het beste als de Hunter hun aandacht moeten verdelen over meerdere teams van vluchters. Er is geen geldprijs te verdelen aan het eind ofzo, toch?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online
millerman_sf schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:17:
2. Bij die brug konden de Hunters niet dichterbij komen met een auto. Maar na het oppakken stond er ineens een auto naast de brug, zo leek het tenminste.

En ik ben echt heel erg benieuwd naar hoe de productie verder verloopt. Als de Hunters niet wisten van de safecamps, hoe safe zijn die camps dan? Staat er iemand van productie bij om het vuurtje aan te maken voor de deelnemers komen en Hunters weg te sturen? Hoe werkt het met de cameramensen: volgen die een team de hele dag, hebben die een eigen tentje bij zich en dus naast een camera ook een zware rugzak? Of worden die tussendoor gewisseld als teams bij een weg in de buurt zijn?
@Farmerwood wellicht dat je zus hierover iets kan (mag?) vertellen?
Zelf vermoed ik dat de cameraman/-vrouw 's middags wordt opgehaald door de productie en 's ochtends voor de start weer wordt afgeleverd. Dan kan er meteen een check-up plaatsvinden van de deelnemers, opnames worden veiliggesteld, batterijen wisselen, dat soort zaken. Volgens mij slaapt de crew bij een programma als Expeditie Robinson ook niet tussen de deelnemers. Op Shownieuws.nl lees ik dat in totaal zo'n 150 crewleden meereizen (waaronder redacteuren, producers, geluidsmensen en cameramensen) die in hutjes slapen weg van de deelnemers.

Ik ben net als @millerman_sf ook wel benieuwd of @Farmerwood ons hierover meer kan vertellen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
Wild Chocolate schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:03:
[...]
Er werd aangegeven, dat dit afhankelijk was van hoever ze van het safecamp waren. De productie wilde hen kennelijk geen groot voordeel geven t.o.v. de rest. Ze waren er vanaf het moment dat de anderen die info kregen al redelijk in de buurt, en bewogen bovendien al in de richting van die kampen (en kwamen er dus steeds dichterbij).
Ja, dat had ik begrepen. Maar dan nog vond ik dat het lang duurde. Want met deze redenatie hadden de dames ook een heel andere kant op kunnen lopen. In theorie krijgen ze het bericht dan eerder, maar ze moeten wel de telefoon aanzetten. Dat willen ze niet te vaak doen en terecht. Op deze manier dwingt de productie je wel erg om je locatie prijs te geven.
Dat de dames hier erg slim mee om zijn gegaan qua richting bepalen en telefoon checken, doet daar niets aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Farmerwood schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 07:26:
[...]

4 gemarkeerde kampen op hun kaart. De eerste hebben de Hunters inmiddels, verlaten, gevonden en ze zullen snel genoeg concluderen welke de andere is van de eerste serie.
Ah, ik dacht dat ze er maar 2 hadden gemarkeerd, de eerste safecamps.
Maar goed, als ze ze nu alle 4 weten lijkt het me een koud kunstje om iedereen 'morgenochtend' aan te houden.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Squawk schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:04:
[...]
Zelf vermoed ik dat de cameraman/-vrouw 's middags wordt opgehaald door de productie en 's ochtends voor de start weer wordt afgeleverd. Dan kan er meteen een check-up plaatsvinden van de deelnemers, opnames worden veiliggesteld, batterijen wisselen, dat soort zaken.
[...]

Ik ben net als @millerman_sf ook wel benieuwd of @Farmerwood ons hierover meer kan vertellen? :)
Wat ik begrepen heb zover is dat ze een eigen cameraman mee hadden die de hele tijd bij ze gebleven is. De cameraman had zelf ook weer een hulp mee die zowel de bagage droeg als 'beveiliger' was voor de groep. En er was ook een lokale gids mee.
Al met al liepen ze dus met een groep van 5. (Dat maakt dat schminken van de 2 andere dames nog lachwekkender. :+ )

Vanuit de regie wel begrijpelijk dat er vanuit veiligheid wat extra mensen mee moeten, maar nadeel is dus wel dat je niet persé zelf de zwakste schakel in het team bent...

Ben zelf ook wel benieuwd of Eveline en Marianne de info van het eerste Safecamp nog hebben gekregen van een van de andere 2 koppels. (Dat wilde ze (nog) niet zeggen.)
Zoals @Wild Chocolate ook al zei hebben de overige koppels er geen nadeel van, want meerdere winnaars is mogelijk en misschien is het juist zelfs wel voordelig als er meerdere koppels de eindstreep (bijna) halen, want dan moeten de Hunters hun aandacht over meer mensen verdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online
Farmerwood schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:44:
[...]
Wat ik begrepen heb zover is dat ze een eigen cameraman mee hadden die de hele tijd bij ze gebleven is. De cameraman had zelf ook weer een hulp mee die zowel de bagage droeg als 'beveiliger' was voor de groep. En er was ook een lokale gids mee.
Al met al liepen ze dus met een groep van 5. (Dat maakt dat schminken van de 2 andere dames nog lachwekkender. :+ )
Bedankt voor de info! Dat was wel een gezellige groep in het tweede safe camp. Drie tweetallen met elk drie andere personen, maakt tezamen 15 mensen in de cirkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 16:39
Word interessant volgende keer. Als ze ook nog weer moeten puzzelen sochtends kan je ook echt geen hunters in de buurt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-06 13:46

Crazy D

I think we should take a look.

Nee, maar de hun gaat toch om 8uur verder? Dan kunnen de hunters er niet meteen om 8 uur staan dus ze hebben wel marge. Wat niet wegneemt dat je natuurlijk zsm snel weg wil zijn dus elke minuut die je daar nog bezig moet zijn maakt het toch spannender. Hoewel de rest van de groepen natuurlijk niet weten dat er weer een koppel gepakt is, laat staan dat/of de hunters nu weten welke safe camps er zijn. Moeten ze ook nog goed gokken want er staan meerdere stippen op de kaart.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:12
Wat ik niet helemaal volg, ze kunnen (in de gewone Hunted in elk geval) de gesprekken gewoon aftappen en beluisteren. Maar ze kunnen toch ook gewoon de smsjes lezen?

Is er wellicht afgesproken dat niet te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Shinji schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:04:
Wat ik niet helemaal volg, ze kunnen (in de gewone Hunted in elk geval) de gesprekken gewoon aftappen en beluisteren. Maar ze kunnen toch ook gewoon de smsjes lezen?

Is er wellicht afgesproken dat niet te doen?
Die berichten worden volgens mij via Signal gestuurd. Op Facebook staat het fragment waarin Marianne en Eveline dat phisingbericht krijgen (en daar gelukkig niet in trappen). Daarin wordt iets eerder teleurgesteld gezegd dat er nog geen Signal-bericht is.

[ Voor 3% gewijzigd door Farmerwood op 30-03-2022 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Farmerwood schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 23:48:
[...]

Die berichten worden volgens mij via Signal gestuurd. Op Facebook staat het fragment waarin Marianne en Eveline dat phisingbericht krijgen (en daar gelukkig niet in trappen). Daarin wordt iets eerder teleurgesteld gezegd dat er nog geen Signal-bericht is.
Dat verklaard het wel in elk geval, ik ging daar niet vanuit gezien het geringe bereik, en qua interface herkende ik het niet direct als Signal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

@Farmerwood tot nu toe gaat je zus als een raket door de vallei lijkt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Laatst online: 16:40
Deze uitvoering van Hunted lijkt fysiek een heel stuk zwaarder dan de reguliere seizoenen. Ook mentaal worden sommige teams gesloopt. Echt respect voor alle deelnemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online
dr.lowtune schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:53:
@Farmerwood tot nu toe gaat je zus als een raket door de vallei lijkt het!
Ze zijn het langzaamste team, samen met de mannen die vandaag zijn gepakt. Waardoor krijg je de indruk dat ze als een speer gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 16:39
Squawk schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:30:
[...]

Ze zijn het langzaamste team, samen met de mannen die vandaag zijn gepakt. Waardoor krijg je de indruk dat ze als een speer gaan?
Ze begonnen wel als een speer, ze waren als eerste weg.

Deelnemers zijn wel echt volledig op zichzelf aangewezen valt me op. Normaal weten ze soms door het contact met de contactpersonen al hoe dicht ze op de hielen gezeten worden, dat heb je nu compleet niet. Zie ook een helemaal geen paranoia, alle informatie (codes enz) die ze hebben zitten gewoon open en bloot in de tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Squawk schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:30:
[...]

Het is al gezegd. In het begin gingen ze erg hard. Maar op een gegeven moment vertraagden ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Zo te zien heeft ze last van eenzelfde probleem als ik zou hebben: Heel erg slecht bestand tegen temperaturen boven de 30 graden. Al had ik toch verwacht dat ze sneller zouden zijn met hun conditie...
Als ik moet kiezen tussen de huidige locatie of Antarctica in zwembroek, dan hoef ik daar niet eens over na te denken en gaat die zwembroek aan. :+

spoiler:
Het leek even spannend te worden welk koppel nou gepakt zou worden, maar ik had nog niet alle stukjes uit de trailers van ze voorbij zien komen, dus gokte al dat vader en zoon de klos zouden zijn. Hadden ze mooi geluk dit keer.

Heeft iemand al enig idee wat de cijfers betekenen voor het extractiepunt? Die codes lijken terug te komen in de lijst punten op de kaart als de beide andere dames goed zitten, maar het zal vast niet zo makkelijk zijn dat de code precies naar 1 punt wijzen. Al moet het extractie punt dus ook te vinden zijn als je niet alle codes hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Farmerwood op 10-04-2022 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Volgens mij zijn de coordinaten, simpelweg steeds 2 delen van de x en y coördinaat? Dus na 3 delen wordt het wat gokken op de kaart en met 4 delen weet je het exact zeker op de kaart? Misschien wel van de “safepoints” op de kaart?

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Gelukkig kenden de hunters, ondanks de berichten hier dus niet de safecamps waar ze zaten.
En man.. als ik zo'n vrouw naast me had lopen die alles bekritiseert en zelf alleen maar loopt te janken, was ik allang gestopt. Respect voor die gast dat ie pas na 5.5 dagen het bijltje erbij meer lijkt te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Nu online
Farmerwood schreef op maandag 4 april 2022 @ 23:03:
Zo te zien heeft ze last van eenzelfde probleem als ik zou hebben: Heel erg slecht bestand tegen temperaturen boven de 30 graden.
Als ik moet kiezen tussen de huidige locatie of Antarctica in zwembroek, dan hoef ik daar niet eens over na te denken en gaat die zwembroek aan. :+

spoiler:
Het leek even spannend te worden welk koppel nou gepakt zou worden, maar ik had nog niet alle stukjes uit de trailers van ze voorbij zien komen, dus gokte al dat vader en zoon de klos zouden zijn. Hadden ze mooi geluk dit keer.

Heeft iemand al enig idee wat de cijfers betekenen voor het extractiepunt? Die codes lijken terug te komen in de lijst punten op de kaart als de beide andere dames goed zitten, maar het zal vast niet zo makkelijk zijn dat de code precies naar 1 punt wijzen. Al moet het extractie punt dus ook te vinden zijn als je niet alle codes hebt.
Volgens mij bestaat de code voor ieder Waypoint op de kaart uit 12 cijfers, dus met 3 sets van 4 cijfers kan je 1 waypoint vinden.
Vandaar dat het met 2 setjes getallen met wat extra moeite ook nog zou lukken, zoals de voice-over aangaf.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 02:09
Wat mij opviel is dat die dames, die de eerste code niet hadden, deze niet even vraagden aan de anderen? Of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Shuisman schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:22:
Wat mij opviel is dat die dames, die de eerste code niet hadden, deze niet even vraagden aan de anderen? Of mis ik iets?
Ik heb het haar gevraagd of ze die van de anderen gekregen hebben, maar dat wilde ze niet zeggen. Misschien dat ik het na de uitzendingen nog eens hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

St@m schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 07:15:
Gelukkig kenden de hunters, ondanks de berichten hier dus niet de safecamps waar ze zaten.
En man.. als ik zo'n vrouw naast me had lopen die alles bekritiseert en zelf alleen maar loopt te janken, was ik allang gestopt. Respect voor die gast dat ie pas na 5.5 dagen het bijltje erbij meer lijkt te leggen.
In het begin dacht ik nog wel dat dat koppel vrij solide was en het goed zou doen, maar nu lijken er toch wel wat redelijke barsten te zijn in het huwelijk. Dat die gast zo sneu achter een boompje gaat zitten huilen is wel een beetje kolderiek.

Toen die vader en zoon zo'n "momentje" hadden samen, toen was voor ons wel duidelijk dat zij zouden worden gepakt :P (net zoals dat in veel series de karakters die verdwijnen nog een keertje in de spotlight komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online
Rick en Laura leken de eerste afleveringen een geoliede machine. Soms hield Laura het tempo bergop niet bij, maar over het algemeen oogde het team stabiel. In aflevering 5 leek het er echter op dat ze elkaar opjagen, terwijl ze prima een tandje minder snel kunnen verplaatsen ten opzichte van de meeste andere koppels. Tegelijkertijd maken ze hoogstwaarschijnlijk meer (hoogte)meters dan Simone en Anne, die wat meer de rivier volgen.

Als kijker vond ik het vermakelijk om te zien hoe Laura liep te fluiten naar haar man. Alsof ze haar verloren duifje weer in de duiventil probeerde te krijgen. Ze moest toen zelf ook lachen om het gedrag van Rick. Maar op dat moment is het gedrag van beide voortvluchtigen natuurlijk niet constructief. Het woord ‘kolderiek’ gebruik ik eigenlijk nooit, maar dat dekt goed de lading. :D

Eerder schreef ik al over mijn hoop dat Marianne en Eveline - na hun valse start in de eerste afleveringen - hun tempo flink zouden verhogen. Op basis van de onderstaande kaart lijkt het daar helaas (nog) niet op.

Het team met Simone en Anne kwam in het begin op mij over als een leuke middenmoter. Ze ogen niet extreem fit. Smeren hun gezichten in met modder, terwijl ze ook camouflage-schmink bij zich hebben. Dragen plastic poncho’s terwijl iedereen last heeft van de hitte. Dat soort dingen. Ondertussen doen Simone en Anne het zo slecht nog niet. Ontpopt dit team zich steeds meer als kanshebber voor de overwinning? :)

Ik ben in elk geval erg benieuwd! Welk koppel is volgens jullie als eerste in het volgende safe camp? En welk team wint uiteindelijk Hunted: into the wild?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kj71JIuz0-xqTG8zcJZK13jqvhQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rnd7r7cbaoZsnx5okth4WrKq.jpg?f=fotoalbum_large
Aflevering 5 (maandag 4 april). De stippellijnen heb ik zelf toegevoegd als mogelijke routes richting safe camp 3B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-06 14:35
Marianne en Eveline hadden volgens mij net zo goed gepakt kunnen worden ipv Iwan en Ivory. Beide niet heel snel weg van het punt waar de telefoon aan was gegaan, en maken zich niet zoveel zorgen om sporen etc lijkt het. Dat uiteindelijk dit duo en niet de dames zijn gepakt kan puur geluk zijn dat misschien de mannen grotere voetstappen achterlaten of dat soort invloeden :P

Simone en Anne lijken ondanks hun 'quirks' wel goede systemen te hebben om in ieder geval de motivatie en het tempo erin te houden. Denken ook bij dingen bewust na.

Qua 'skills' sloeg ik in het begin het team met de enige overgebleven man(!) het hoogste aan, maar die 2 lopen elkaar nu zo te saboteren dat dat een enorme impact kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:41
Klopt, al vraag ik me af of iemand nog veel kans maakt nu de hunters de bestemming voor de volgende dag van die kaart af hebben kunnen lezen.
Squawk schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:54:
Als kijker vond ik het vermakelijk om te zien hoe Laura liep te fluiten naar haar man. Alsof ze haar verloren duifje weer in de duiventil probeerde te krijgen.
Ik vond dat wel slim om te fluiten in plaats van roepen. Minder gevaarlijk mochten er hunters in de buurt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online
108rogar schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:14:
Klopt, al vraag ik me af of iemand nog veel kans maakt nu de hunters de bestemming voor de volgende dag van die kaart af hebben kunnen lezen.

[...]

Ik vond dat wel slim om te fluiten in plaats van roepen. Minder gevaarlijk mochten er hunters in de buurt staan.
Een team kan in principe naar een safe camp lopen zonder deze te betreden, toch? Als blijkt dat hunters posten bij jouw safe camp, kun je natuurlijk verdekt opstellen tot de hunters weer terug naar hun uitvalsbasis gaan. De volgende ochtend pak je snel de code uit de kist zodra die open gaat en loop je weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online
Gurbuh schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:52:
Marianne en Eveline hadden volgens mij net zo goed gepakt kunnen worden ipv Iwan en Ivory. Beide niet heel snel weg van het punt waar de telefoon aan was gegaan, en maken zich niet zoveel zorgen om sporen etc lijkt het. Dat uiteindelijk dit duo en niet de dames zijn gepakt kan puur geluk zijn dat misschien de mannen grotere voetstappen achterlaten of dat soort invloeden :P

Simone en Anne lijken ondanks hun 'quirks' wel goede systemen te hebben om in ieder geval de motivatie en het tempo erin te houden. Denken ook bij dingen bewust na.

Qua 'skills' sloeg ik in het begin het team met de enige overgebleven man(!) het hoogste aan, maar die 2 lopen elkaar nu zo te saboteren dat dat een enorme impact kan hebben.
Hopelijk herpakken Rick en Laura zich inderdaad snel. Het zou mij overigens niets verbazen als ze de hele dag prima hebben samengewerkt, maar dat levert natuurlijk minder interessante beelden op. Als ze vanwege vermoeidheid en een navigatiefout even klaar zijn met elkaar, kun je dat als regisseur natuurlijk niet negeren. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
108rogar schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:14:
In de eerste trailers zag je o.a Marianne en Eveline waarbij ze tegen elkaar zeggen dat de Hunters ze gezien hebben en daarna dat ze weg lijken te rennen voor de Hunters.
Ik gok dat we dat komende aflevering gaan zien en aangezien het hier vrij lastig lijkt om aan Hunters te ontsnappen als ze je eenmaal gezien hebben verwacht ik eigenlijk niet dat ze winnen.
Al hoop ik het natuurlijk voor mijn zus dat ze wint..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Wat ik niet zo goed snap is dat de teams bij de opdrachten niet meer samenwerken. Als ze toch allemaal dezelfde info krijgen, konden ze beter met zijn allen proberen één koker te krijgen. Daarna met zijn allen tegelijk de telefoon aanzetten om niemand te benadelen.

Maar wellicht zijn er regels vanuit de productie die wij niet te zien krijgen of weten de kandidaten niet dat ze dezelfde informatie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
millerman_sf schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:39:
Wat ik niet zo goed snap is dat de teams bij de opdrachten niet meer samenwerken. Als ze toch allemaal dezelfde info krijgen, konden ze beter met zijn allen proberen één koker te krijgen. Daarna met zijn allen tegelijk de telefoon aanzetten om niemand te benadelen.

Maar wellicht zijn er regels vanuit de productie die wij niet te zien krijgen of weten de kandidaten niet dat ze dezelfde informatie krijgen.
Mocht simpelweg niet idd begreep ik. Het lijkt me dat die opdrachten ook tevens tot doel hadden om ervoor te zorgen dat de koppels niet tegelijk vertrekken vanaf het Safecamp.

Zou ook niet helemaal eerlijk zijn tegenover het andere Safecamp waar maar 1 koppel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Nou ja 1 safecamp met 3 koppels is 33% dat ze jouw spoor volgen (tenzij je natuurlijk 2 koppels hebt die hetzelfde pad volgen).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Farmerwood schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:44:
[...]
Zou ook niet helemaal eerlijk zijn tegenover het andere Safecamp waar maar 1 koppel zit.
Als er ergens 3 telefoons aan gaan en ergens 1, gaan de Hunters naar de 3. Veel meer kans om sporen en/of kandidaten te vinden. Dat is dan weer het voordeel als je alleen bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Ben ik de enige die zich een beetje ergert aan de rol van Marcel? Wellicht doet die op de achtergrond heel veel maar wat ze van hem uitzenden is alleen het roepen van clichés en dooddoeners a la “we moeten ze nu binnen halen” “daar gaan we niet over overleggen maar gewoon beslissen” blabla.

En de foto op de laptop die naast hem stond leek wel van de andere hunter die tegenover hem zit en niet van een kandidaat, althans, ik herkende er geen kandidaat in maar kan het mis hebben. Niet erg denk ik maar viel me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:35

Royz

Kleurenblind!!

Shinji schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:29:
Ben ik de enige die zich een beetje ergert aan de rol van Marcel? Wellicht doet die op de achtergrond heel veel maar wat ze van hem uitzenden is alleen het roepen van clichés en dooddoeners a la “we moeten ze nu binnen halen” “daar gaan we niet over overleggen maar gewoon beslissen” blabla.
Haha we rammen die deur eruit en we pakken ze bij de kladden. Wel beetje managers rol toch? ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:37

Precies dit vraag ik me ook af. Iedereen heeft hetzelfde doel en meer vluchters die het extractie punt weten hoe beter toch.
Shinji schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:29:
Ben ik de enige die zich een beetje ergert aan de rol van Marcel? Wellicht doet die op de achtergrond heel veel maar wat ze van hem uitzenden is alleen het roepen van clichés en dooddoeners a la “we moeten ze nu binnen halen” [...]
Blijft toch televisie...

[ Voor 22% gewijzigd door jongetje op 07-04-2022 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Ja, prima dat dat er ook tussen zit maar ik zie hem echt 0,0 serieuze bijdragen leveren of duidelijk de beslissingen nemen, alleen melden dat we dat gaan beslissen.

Ik heb meer het idee (wat ze van hem laten zien althans) dat die een motivator is in plaats van een manager / leider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-06 05:48
Shinji schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:21:
Ja, prima dat dat er ook tussen zit maar ik zie hem echt 0,0 serieuze bijdragen leveren of duidelijk de beslissingen nemen, alleen melden dat we dat gaan beslissen.

Ik heb meer het idee (wat ze van hem laten zien althans) dat die een motivator is in plaats van een manager / leider.
Motivator en maakt de uiteindelijke keuze; dat is volgens mij best modern management. In principe moet hij op onze expertise vertrouwen.

In Hunted France zie je wat er gebeurt als de chef gaat ‘meedoen’… tenenkrommend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 13:28
Squawk schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:29:
Hopelijk herpakken Rick en Laura zich inderdaad snel. Het zou mij overigens niets verbazen als ze de hele dag prima hebben samengewerkt, maar dat levert natuurlijk minder interessante beelden op. Als ze vanwege vermoeidheid en een navigatiefout even klaar zijn met elkaar, kun je dat als regisseur natuurlijk niet negeren. :D
Het viel me helemaal in het begin al op dat ze extreem veel communiceren over allerlei kleine dingen. Het kwam in de eerste aflevering op mij over als een beetje overdreven. Echter met de reacties naar elkaar toe die we de laatste aflevering hebben gezien, zou het wel eens in hun voordeel kunnen werken.

Het lijkt er voor mij op alsof ze bewust alles op het moment zelf eruit gooien, zodat er zich geen ergernissen op gaan hopen. Dan heb je wellicht soms momenten zoals we in de laatste aflevering zagen, maar het voordeel is dat je er dan waarschijnlijk ook weer snel overheen kunt stappen.

Althans, dat hoop ik voor ze, want ik ben wel een beetje fan van ze geworden moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuisman

Of het idee is: als je kokers laat liggen kunnen die hunters die opgraven…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Dan kun je alsnog met zijn allen proberen alle kokers te krijgen. Maar goed, @Farmerwood heeft al wat extra inzicht gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanV
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:31
Ik ben wel benieuwd of een setting "Hunted as enemy of the state" (al dan niet in een regime als dat van Rusland) nog tv zou opleveren.
Wat meer inzet van hunters en techniek, maar dan zonder de simpele geproduceerde leads die ze nu krijgen. En de kans voor deelnemers om in complete stealth mode het doel/exit point te bereiken.
Zit je natuurlijk wel met de camera teams die de deelnemers en hunters extra zichtbaar maken helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
HermanV schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:26:
Ik ben wel benieuwd of een setting "Hunted as enemy of the state" (al dan niet in een regime als dat van Rusland) nog tv zou opleveren.
Wat meer inzet van hunters en techniek, maar dan zonder de simpele geproduceerde leads die ze nu krijgen. En de kans voor deelnemers om in complete stealth mode het doel/exit point te bereiken.
Zit je natuurlijk wel met de camera teams die de deelnemers en hunters extra zichtbaar maken helaas
We krijgen nu helemaal geen “simpel geproduceerde leads”; je ziet juist wat we allemaal kunnen onder Nederlandse wetgeving met maximale inzet (voor bijv de tramschutter). Wat eventueel ‘simpel geproduceerde leads’ zijn, zijn de handelingen om tot extractie te komen. En die zitten er in omdat enigszins de spanning te simuleren van een vlucht die normaal maanden moet duren, maar nu in drie weken moet. Maar ik ben er van overtuigd dat een echt hele goede kandidaat (zoals een professional) altijd in staat in om totaal ongezien bij extractie te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
SelmarSmit schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 16:23:
[...]
Maar ik ben er van overtuigd dat een echt hele goede kandidaat (zoals een professional) altijd in staat in om totaal ongezien bij extractie te komen.
'Probleem' is dat je wel altijd afhankelijk bent van wie er met je mee gestuurd wordt vanuit het programma. Dat speelt iets minder bij Hunted in Nederland, maar zoals nu bij Into the Wild bepaalt de langzaamste van de groep het tempo en zichtbaarheid van de groep. Ik hoorde dat er een gids met een knalrode rugzak mee liep. Lekker voor je camouflage.. Je moet dus wel een beetje geluk hebben met wie je dan treft.

Ik kwam laatst de serie Alone tegen waar mensen echt alleen moeten overleven en het ook zelf lijken te filmen. (It follows the self-documented daily struggles of 10 individuals as they survive alone in the wilderness for as long as possible using a limited amount of survival equipment.)
Het is dat het self-documenting niet in het format van Hunted past door de dubbele rol van de cameraman/vrouw, maar zoiets is wel 100% echt.

[ Voor 8% gewijzigd door Farmerwood op 10-04-2022 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanV
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:31
[...]

We krijgen nu helemaal geen “simpel geproduceerde leads”; je ziet juist wat we allemaal kunnen onder Nederlandse wetgeving met maximale inzet (voor bijv de tramschutter). Wat eventueel ‘simpel geproduceerde leads’ zijn, zijn de handelingen om tot extractie te komen.
Het spel element geeft inderdaad de simpel geproduceerde leads, op de vlucht zou je natuurlijk nooit met zo'n telefoon blijven rondlopen, dan wil je de communicatie met extractie support team echt zo geheim mogelijk.
Desnoods met een korte golf zender/ontvanger, hoop versleutelde (pgp) data te ontvangen en te verzenden in een korte tijd. gebruik maken van een aftapbaar en peilbaar netwerk is niet handig.
Komt wel de vraag omhoog wat politie/inlichtingendiensten mogen wanneer iemand als groot risico voor de binnenlandse veiligheid wordt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Nu online
[...]

We krijgen nu helemaal geen “simpel geproduceerde leads”; je ziet juist wat we allemaal kunnen onder Nederlandse wetgeving met maximale inzet (voor bijv de tramschutter). Wat eventueel ‘simpel geproduceerde leads’ zijn, zijn de handelingen om tot extractie te komen. En die zitten er in omdat enigszins de spanning te simuleren van een vlucht die normaal maanden moet duren, maar nu in drie weken moet. Maar ik ben er van overtuigd dat een echt hele goede kandidaat (zoals een professional) altijd in staat in om totaal ongezien bij extractie te komen.
Nou ja, de kandidaten worden wel gedwongen om regelmatig hun telefoon aan te zetten, en naar dezelfde safecamps te gaan. Wat er ook weer voor zorgt, dat wanneer één team gepakt wordt, dit weer bruikbare aanwijzingen oplevert die van toepassing is op de andere teams.

Totaal ongezien bij het extractiepunt komen is dus imho onmogelijk, omdat je dan de info niet krijgt die je nodig hebt om te bepalen waar je moet zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
HermanV schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:10:
[...]

Het spel element geeft inderdaad de simpel geproduceerde leads, op de vlucht zou je natuurlijk nooit met zo'n telefoon blijven rondlopen, dan wil je de communicatie met extractie support team echt zo geheim mogelijk.
Desnoods met een korte golf zender/ontvanger, hoop versleutelde (pgp) data te ontvangen en te verzenden in een korte tijd. gebruik maken van een aftapbaar en peilbaar netwerk is niet handig.
Komt wel de vraag omhoog wat politie/inlichtingendiensten mogen wanneer iemand als groot risico voor de binnenlandse veiligheid wordt gezien.
Zijn er al cassusen bekend waarbij de verdachten van bijvoorbeeld een aanslag via een niet afgetapt / traceerbaar middel communiceerde? Verder dan het gebruik van een (crypto)telefoon komen de meeste criminelen volgens mij niet. Wat dat betreft is het dus wel realistisch dat de deelnemers van Hunted een telefoon gebuiken om met het "extractieteam" te communiceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Nu online
I_IBlackI_I schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 22:35:
[...]

Zijn er al cassusen bekend waarbij de verdachten van bijvoorbeeld een aanslag via een niet afgetapt / traceerbaar middel communiceerde? Verder dan het gebruik van een (crypto)telefoon komen de meeste criminelen volgens mij niet. Wat dat betreft is het dus wel realistisch dat de deelnemers van Hunted een telefoon gebuiken om met het "extractieteam" te communiceren.
Als ze bekend waren, werkten ze niet goed genoeg :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:04
Squawk schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:24:
[...]

Een team kan in principe naar een safe camp lopen zonder deze te betreden, toch? Als blijkt dat hunters posten bij jouw safe camp, kun je natuurlijk verdekt opstellen tot de hunters weer terug naar hun uitvalsbasis gaan. De volgende ochtend pak je snel de code uit de kist zodra die open gaat en loop je weer verder.
Tot nu toe is het niet snel weg na het safe camp maar moeten ze echt even puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Roos79 schreef op zondag 10 april 2022 @ 09:49:
[...]
Tot nu toe is het niet snel weg na het safe camp maar moeten ze echt even puzzelen.
Zolang de Hunters niet weten waar de Safe camps zijn is/was dat geen probleem. De eerste telefoon gaat pas aan zodra de eerste aanwijzing binnen is. Dat is ook meteen een nadeel van meerdere koppels in 1 Safecamp. Als je veel langer bezig bent dan het eerste koppel sta je qua Hunters dus op achterstand.
(Even afhankelijk van hoe lang het duurt voordat de OvJ met Marcel belt.)

Het wordt lastiger voor ze als de Hunters in de avond weten waar het Safecamp is en de volgende ochtend volle bak die kant op kunnen, terwijl er daar eerst nog gepuzzeld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-06 19:49
@Farmerwood Was dat jouw bouwsel? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Als die Marcel zo tegen mij zou praten zou ik ‘m helemaal de tyfus schelden :r

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-06 19:49
Het concept is leuk. Maar deze aflevering is al net zo kut als de laatste aflevering van de gewone hunted, waar ze iedereen stonden op te wachten bij die containers..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:37
Ik vraag me af wat zo'n bewegingsdetectie bij dat hek voor zin heeft als je geen bereik met je mobiel en sateliettelefoon hebt op die plek. Hoe gaat die dat doorgeven dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
'Haar vriend' werd al in de uitzending gezegd. Dus nee, die kwam niet van mij.

_/-\o_ Voor die demo die Iwan en Ivory gaven aan Ran over hoe je je bij zo'n verhoor ook kunt gedragen. _/-\o_

Was wel te verwachten dat er deze aflevering iemand gepakt zou worden nu de Hunters idd voor ze uit konden komen.

Ik weet nu wel bij wie ik de volgende aflevering ga kijken. :*)
Al ben ik bang dat ze in de eerste 5 min van die aflevering gepakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuisman
Spannende aflevering en leuk dat bouwsel dat belde. Heeft niet helemaal gewerkt toch ben ik bang. Ik moet nog zien als de andere 3 bij hun Camps komen. 1tje heeft het sowieso lastig, het andere paar geen idee, die zijn de laatste paar minuten niet getoond.

Ik ben enigszins verbaasd dat ze de jeep niet even hebben geïnspecteerd; kaarten? Communicatie? Banden leeg laten lopen… begrijp dat het makkelijk praten is als kijker ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wh4ck0
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02 15:42
Iwan is een held, al had ik toen ze zeiden: toets die code maar in; had dat ding gepakt en helemaal aan gort geslagen xD
en Ivory ook een baas, ff de code opeten, die ze bij fouilleren dus gemist hebben :D

wel jammer dat ze de locaties op de kaart hadden gemarkeerd, dat kon je makkelijk onthouden, en hadden de hunters nu dus geen info gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Nou ja, de hunters hadden door dat ze naar noord-noord/oost liepen, dus ze konden op de kaart wel zien waar de rode bolletjes dan zijn. Dat is het jammere als ze 2 safe camps zo vlak bij elkaar hebben. Had je vanaf het vorige safe camp echt 2 verschillende richtingen op kunnen gaan om naar de volgende te gaan, had dat het veel lastiger gemaakt.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online
dr.lowtune schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:48:
Als die Marcel zo tegen mij zou praten zou ik ‘m helemaal de tyfus schelden :r
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZKmLRhJRFi4pwCQ6NJxCs9PNWFA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SdxZ1FugN70dDSMMPmy3gvuD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Crazy D schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 07:12:
Had je vanaf het vorige safe camp echt 2 verschillende richtingen op kunnen gaan om naar de volgende te gaan, had dat het veel lastiger gemaakt.
Maak je het dan niet (te) moeilijk voor de Hunters? Die moeten uiteindelijk ook een redelijke kans op succes houden. Die eerste 2 kampen lagen nog redelijk ver van elkaar, dus er zal geheid een reden zijn dat ze nu wat dichter bij elkaar (lijken te) liggen.
We zaten gisteren op dag 7 van de 10 en de helft van de koppels liep nog vrij rond. Plus het feit dat de Hunters eigenlijk maar 2 koppels gepakt hebben van die 3 die eruit liggen.

Denk dat ze met de huidige opzet een mooie tussenoplossing hebben in het programma met 2 kampen. Die moet je ook niet te ver van elkaar af leggen, want anders maak je er zowat 2 spellen van die parallel lopen en de Hunters moeten hun capaciteit dan teveel verdelen.

Ben wel benieuwd hoe de volgende ochtend straks gaan verlopen. Als de Hunters naar dat 2de kamp gaan zouden ze zomaar Simone en Anne kunnen aantreffen en dan weten ze waar die de volgende ochtend gaan vertrekken. Ik ga er vanuit dat Rick en Laura ook nog wel in een kamp aankomen. Anders wordt het einde van het programma wel saai met 3 dagen te gaan en alle Hunters de volgende ochtend 'in paraplu' om dat Safecamp 3b heen. :+

En van Eveline uiteraard ook benieuwd hoe het verder gaat. Ze loopt steeds met de telefoon, dus die zal ze geheid nog hebben, maar of ze de kaart ook heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Of ze sluit zich aan / krijgt hulp van een ander koppel? Mocht ze de kaart niet meer hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online
Farmerwood schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 09:04:
[...]
En van Eveline uiteraard ook benieuwd hoe het verder gaat. Ze loopt steeds met de telefoon, dus die zal ze geheid nog hebben, maar of ze de kaart ook heeft...
Daar ben ik ook erg benieuwd naar. En er zijn nu twee hunters in de directe omgeving naar haar op zoek, plus twee andere hunters zitten in de auto op weg naar haar locatie als ik het mij goed herinner. Hopelijk lukt het Eveline om weg te komen, want wachten tot de hunters wegrijden bij haar safe camp lijkt me niet verstandig. Misschien dat ze binnen de tijd naar het andere safe camp kan lopen?

De strategie van Laura en Rick vond ik ook wel interessant. Zij hadden zich verdekt opgesteld en 'gebruikten' Marianne en Eveline als lokaas. De timing vond ik echter niet zo handig gekozen. Nu waren ze naar mijn mening nog te ver van het safe camp af, waardoor ze wat betreft de route én het tempo volledig afhankelijk van het andere team waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Squawk schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 09:13:
[...]
Daar ben ik ook erg benieuwd naar. En er zijn nu twee hunters in de directe omgeving naar haar op zoek, plus twee andere hunters zitten in de auto op weg naar haar locatie als ik het mij goed herinner. Hopelijk lukt het Eveline om weg te komen, want wachten tot de hunters wegrijden bij haar safe camp lijkt me niet verstandig. Misschien dat ze binnen de tijd naar het andere safe camp kan lopen?
Ik ga er maar niet over speculeren. Ga het volgende week wel zien. :)
Oppas is al aangevraagd, dus hopelijk zit ik naast Eveline op de bank te kijken volgende week. Ook maar eens informeren bij haar vriend welk bouwpakketje dat was waar die SIM-kaart in zat.
Squawk schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 09:13:
De strategie van Laura en Rick vond ik ook wel interessant. Zij hadden zich verdekt opgesteld en 'gebruikten' Marianne en Eveline als lokaas. De timing vond ik echter niet zo handig gekozen. Nu waren ze naar mijn mening nog te ver van het safe camp af, waardoor ze wat betreft de route én het tempo volledig afhankelijk van het andere team waren.
Voor zover ik het op kon maken was dat een punt waarvan iedereen het gevaarlijk vond.
Rick en Laura waren uit een ander kamp vertrokken, maar waren er dus zeker van dat anderen daar ook langs zouden komen. Dus het moet een soort flessenhals op de kaart geweest zijn waar iedereen eigenlijk wel langs moest komen.
Ook de voice over gaf een paar keer hints in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:18

PinusRigida

I put the p in pool.

Persoonlijk?

Verdwijnen in een (groot) bos, compleet Rambo gaan (maar dan zonder het geweld :D ).

...en hopen dat ze geen spoorhonden inzetten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online
PinusRigida schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:09:
Persoonlijk?

Verdwijnen in een (groot) bos, compleet Rambo gaan (maar dan zonder het geweld :D ).

...en hopen dat ze geen spoorhonden inzetten...
Het zou wel mooie televisie opleveren als ze een paar Mechelse herders inzetten. Al is het alleen maar om de voortvluchtigen extra de stuipen op het lijf te jagen met dat agressieve geblaf in het bos. Gewoon aan de lijn flink laten blaffen. Dan krijgen een paar voortvluchtigen denk ik nog meer stress, meer tranen en minder motivatie. :D

[ Voor 3% gewijzigd door Squawk op 12-04-2022 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Nu online

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Squawk schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:15:
[...]

Het zou wel mooie televisie opleveren als ze een paar Mechelse herders inzetten. Al is het alleen maar om de voortvluchtigen extra de stuipen op het lijf te jagen met dat agressieve geblaf in het bos. Gewoon aan de lijn flink laten blaffen. Dan krijgen een paar voortvluchtigen denk ik nog meer stress, meer tranen en minder motivatie. :D
Ik heb geen mechelaar, maar een Duitse, mag dat ook? Wel opgeleid als speurhond, maar helaas: ze gaat zeker niet blaffend door het bos heen... Maar komt heel heel stil op jouw spoor, en gaat je sowieso vinden, tenzij je ergens het water ingaat... ;-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Farmerwood schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 09:25:
[...]
Ook maar eens informeren bij haar vriend welk bouwpakketje dat was waar die SIM-kaart in zat.
Het was een Adafruit Fona mini GSM breakout aangestuurd door een Arduino Trinket. En van te voren een 2de SIMkaart geregeld die erin zat.
Ding heeft met wat tussenpozen een paar keer gebeld en zelfs een SMS gestuurd.

Wel duur ding voor eenmalig gebruik helaas, maar kudo's voor het idee en de uitvoering.

[ Voor 20% gewijzigd door Farmerwood op 12-04-2022 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:41
Crazy D schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 07:12:
Nou ja, de hunters hadden door dat ze naar noord-noord/oost liepen, dus ze konden op de kaart wel zien waar de rode bolletjes dan zijn. Dat is het jammere als ze 2 safe camps zo vlak bij elkaar hebben.
Nou, er lagen nog meer punten rond dat meer, en vorige aflevering waren ze nog aan het mikken op andere locaties (minder naar het noorden geloof ik), dus het ligt toch echt aan die markering op de kaart dat ze nu op de juiste plek zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
Het valt mij op dat de hunters te voet alle punten langs het meer afgaan. Zou het in deze situatie niet heel waardevol zijn om een drone te gebruiken? Je kan met de weg dichtbij genoeg komen om binnen bereik van de te inspecteren locaties komen, en de safecamps zijn vanuit de lucht denk ik ook redelijk zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 13:28
I_IBlackI_I schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:29:
Het valt mij op dat de hunters te voet alle punten langs het meer afgaan. Zou het in deze situatie niet heel waardevol zijn om een drone te gebruiken? Je kan met de weg dichtbij genoeg komen om binnen bereik van de te inspecteren locaties komen, en de safecamps zijn vanuit de lucht denk ik ook redelijk zichtbaar.
Zo'n drone maakt natuurlijk wel een hoop herrie. Daarmee jaag je dan ook de kandidaten weg die er op dat moment dichtbij zijn. Dan was Marianne bijvoorbeeld nu waarschijnlijk nog niet gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Kroesss schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:40:
[...]

Zo'n drone maakt natuurlijk wel een hoop herrie. Daarmee jaag je dan ook de kandidaten weg die er op dat moment dichtbij zijn. Dan was Marianne bijvoorbeeld nu waarschijnlijk nog niet gepakt.
Misschien kan @SelmarSmit wat vertellen over de methoden die wel en niet ingezet mochten/konden worden door de Hunters?
Ben ook wel benieuwd, want had eigenlijk inmiddels wel wat meer opties verwacht buiten het spoorzoeken en hint uit spullen van gepakte kandidaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Farmerwood schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 09:04:
[...]

Maak je het dan niet (te) moeilijk voor de Hunters? Die moeten uiteindelijk ook een redelijke kans op succes houden. Die eerste 2 kampen lagen nog redelijk ver van elkaar, dus er zal geheid een reden zijn dat ze nu wat dichter bij elkaar (lijken te) liggen.
We zaten gisteren op dag 7 van de 10 en de helft van de koppels liep nog vrij rond. Plus het feit dat de Hunters eigenlijk maar 2 koppels gepakt hebben van die 3 die eruit liggen.
Maar nu hebben ze 2 safe camps vlak bij elkaar dat is gewoon wachten en de hunteds komen vanzelf wel.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:48
Hoe "safecamp" is zo'n safecamp ?

Aangezien ze er blijkbaar vooraf niet van wisten, wat let ze om ze er gewoon uit te halen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
Ted038 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:51:
Hoe "safecamp" is zo'n safecamp ?

Aangezien ze er blijkbaar vooraf niet van wisten, wat let ze om ze er gewoon uit te halen?
Als het safecamp ‘actief’ is, moeten de hunters op 500m blijven. En dat hebben ze te horen gekregen wanneer dat nodig was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
Farmerwood schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:52:
[...]

Misschien kan @SelmarSmit wat vertellen over de methoden die wel en niet ingezet mochten/konden worden door de Hunters?
Ben ook wel benieuwd, want had eigenlijk inmiddels wel wat meer opties verwacht buiten het spoorzoeken en hint uit spullen van gepakte kandidaten.
Middelen waren zeer beperkt (geen helo; geen/beperkt drone). Voornamelijk omdat het wel onbewoond lijkt op de beelden, maar het verre van onbewoond is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajaxalex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:00
SelmarSmit schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:31:
[...]

Als het safecamp ‘actief’ is, moeten de hunters op 500m blijven. En dat hebben ze te horen gekregen wanneer dat nodig was.
Wel vervelend als ze dus weer een opdracht moeten doen om de code te krijgen. Dan staan de hunters toe te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Leuk plaatje, ik vermoed dat het niet tot een moment gaat komen waarbij ik je kan laten zien dat ik het wel zou doen. Aan de andere kant, meedoen aan Into The Wild lijkt me ook wel leuk! (maar nu Selmar mee kan lezen dat ik slecht op Marcel zou reageren kom ik toch niet door de selectie :P )

Misschien dat de doorsnee Nederlander zich zo laat toesnauwen, maar ik toch echt niet (misschien is dat ook wel één van de redenen dat ik eigen baas ben....). Je kan ook gewoon een beetje respect tonen, wat hij deed kan echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Laatst online: 16:33
SelmarSmit schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:33:
[...]

Middelen waren zeer beperkt (geen helo; geen/beperkt drone). Voornamelijk omdat het wel onbewoond lijkt op de beelden, maar het verre van onbewoond is.
Toch komt een helicopter voorbij in de trailer…

En wat betreft Rick en Laura: die liggen volgens mij best achter. Zouden die ‘gered’ worden door te laat te zijn, en dus zonder het safecamp te bezoeken naar het extractiepunt kunnen gaan??? We zien het de komende weken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het stukje over de persoonswisseling bij de ondervraging was wel echt heel erg slecht zeg. Wie verzint zoiets

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Trank00l schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:05:
Het stukje over de persoonswisseling bij de ondervraging was wel echt heel erg slecht zeg. Wie verzint zoiets
Ik vond het wel humor eigenlijk. :)
En eigenlijk had hij nog best een plausibel verhaal. Weekje hiken met vader en zoon om de onderlinge band aan te halen. Was in feite nog waar ook als je hun interview achteraf hoorde.

Hij had ook zijn mond kunnen houden, maar eerlijk gezegd lijkt me dat moeilijker dan wat hij nu deed. Je ondervragers reageren uiteindelijk ook anders op iemand die zwijgt dan iemand die een heel (lul)verhaal ophangt.
Pagina: 1 ... 20 ... 49 Laatste