Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:58
Joyous-P schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:48:
[...]
Zelf zou ik mits de tijd het toelaat via een omweg (in dit geval wellicht een ander vliegveld) rijden / verplaatsen zodat je een vals spoor kunt creëren.
Dat is makkelijk praten, jij weet wat de hunters weten. Als opgejaagde weet jij niet waar de hunters zijn, wat ze weten en wie er al gepakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:27

Crazy D

I think we should take a look.

[...]

Mee eens maar dan heb ik niet de exacte locaties, ik denk dat ik dit weekend eens een aflevering terug kijk.

[...]

Voorbij Amersfoort ... via de A30, A50 en A73 kun je nog gemakkelijk Limburg in. Het is maar net waar een helper je naar toe wilt of kan brengen. Zelf zou ik mits de tijd het toelaat via een omweg (in dit geval wellicht een ander vliegveld) rijden / verplaatsen zodat je een vals spoor kunt creëren.
Ja, eens. Het is daarom ook een flinke gok dat het weleens noordelijker zou kunnen zijn. Maar het had idd een mooie afleiding kunnen zijn door op 10km van een vliegveld te overnachten en vervolgens in de ochtend alsnog naar de juiste plek te rijden. Maar, dan komt natuurlijk een stukje spelprogramma kijken denk ik. Een Schiphol kun je natuurlijk wel afserveren, R'dam Airport en Eindhoven ook. Die zijn te groot en te druk denk ik om aan zoiets mee te kunnen werken. En zo zullen er nog meer zijn die je eigenlijk wel kunt afstrepen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14:50
jongetje schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:51:
[...]

Dat is makkelijk praten, jij weet wat de hunters weten. Als opgejaagde weet jij niet waar de hunters zijn, wat ze weten en wie er al gepakt zijn.
Klopt, echter wil je het spel winnen en moet je een risico nemen om de kans van slagen te vergroten. Als je toch al verwacht dat de hunters je op het spoor zijn is een omweg of onlogische route een geschikte optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 22:23
Ik vroeg me nog iets af, maar misschien gewoon gemist. Nadat Maartje en Kim waren opgepakt hadden de hunters de lijst met coordinaten in handen. Stond op dat lijstje nog de contactpersoon van deze 2 dames??? (of na ondervragen erachter komen wie hun contact persoon was).
En zo ja... waarom zijn de hunters niet bij die contact persoon langsgeweest om te kijken of ze daar de missende informatie konden vinden.

Want ze hadden de informatie van welk vliegveld ze moesten hebben toch nog niet in handen?

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 08:27
Er zal ook best wel een beetje geholpen/gestuurd worden met de locatie, als alle spelers op een vliegveld aankomen en de hunters zitten op een heel ander vliegveld is er uiteindelijk ook niets aan en had de finale een stuk minder spannend geweest.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

pCOW schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:55:
Ik vroeg me nog iets af, maar misschien gewoon gemist. Nadat Maartje en Kim waren opgepakt hadden de hunters de lijst met coordinaten in handen. Stond op dat lijstje nog de contactpersoon van deze 2 dames??? (of na ondervragen erachter komen wie hun contact persoon was).
En zo ja... waarom zijn de hunters niet bij die contact persoon langsgeweest om te kijken of ze daar de missende informatie konden vinden.

Want ze hadden de informatie van welk vliegveld ze moesten hebben toch nog niet in handen?
Dat vroeg ik me ook af. Deden de hunters dit niet omdat de Kim en Maartje al uit het spel lagen en dit dan niet meer mag? Anders was het een ideale kans om bij broer Ronald(?) de "tien" te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-07 10:58
M@cer schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:17:
Er zal ook best wel een beetje geholpen/gestuurd worden met de locatie, als alle spelers op een vliegveld aankomen en de hunters zitten op een heel ander vliegveld is er uiteindelijk ook niets aan en had de finale een stuk minder spannend geweest.
Gewoon niet heel duidelijk maken naar welk vliegveld de hunters gaan, en dan op beide vliegvelden dingen filmen die op elkaar lijken zodat de kijker denkt dat zowel de hunters als de hunted op hetzelfde vliegveld zijn. En dan als ontknoping dat dat niet het geval is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wh4ck0
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-08 13:14
pCOW schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:55:

Ja ze wisten dat ze bij Rogier moesten zijn. Maar ik denk dat er sinds eerdere series is afgesproken om als iemand uit het spel ligt niet meer in dat netwerk te blijven graven. en alleen in de spullen te zoeken die de kandidaten bij zich hebben.
Is nergens verteld, maar die indruk krijg ik een beetje. Is ook wel heel erg sneu voor de overgebleven kandidaten.
Daarom dat ze bij Hugo weer langsgingen omdat die dan mogelijk weer nieuwe informatie had.

[ Voor 4% gewijzigd door Wh4ck0 op 03-03-2022 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:22
[...]

Mee eens maar dan heb ik niet de exacte locaties, ik denk dat ik dit weekend eens een aflevering terug kijk.

[...]

Voorbij Amersfoort ... via de A30, A50 en A73 kun je nog gemakkelijk Limburg in. Het is maar net waar een helper je naar toe wilt of kan brengen. Zelf zou ik mits de tijd het toelaat via een omweg (in dit geval wellicht een ander vliegveld) rijden / verplaatsen zodat je een vals spoor kunt creëren.
Tuurlijk kan dat, het was dan ook een gok. Maar als je, zoals de hunters in dit geval, alleen die informatie hebt van de 2 verdachten die richting Amersfoort zijn gegaan, ga je dan gokken dat ze een omweg heben genomen en naar Limburg gaan?

Ze moeten gokken, en dan is het kansen afwegen. En dat hebben ze goed gedaan. Dit valt voor mij juist onder het stukje waar zij in uit horen te blinken: met minimale informatie beschikbaar, proberen met analyseren en redeneren te voorspellen waar de actie gaat plaatsvinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 20:41
Crazy D schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:37:
[...]

Even google maps "vliegveld" kom je een heel eind :-)

Maar dat dacht ik dus ook. Je ziet dat 1 Hunted team zich ten oosten van Amersfoort bevindt. Dan gok je, het zal noord-oost Nederland zijn (dus Limburg en Brabant uitsluiten). Teuge ligt net naast Apeldoorn. Op zich niet onlogisch om daar dan mensen heen te sturen, daar vandaan kun je ook nog naar Twente Airport of Terlet (hoewel dat een zweefvliegveld is volgens mij).

Maar het is wel een flinke gok, want hoewel je kunt aannemen dat minimaal wel 1 team zal overnachten in de buurt van het vliegveld, dan heb je nog altijd andere Hunteds die niet in die buurt waren. Maar ja, stel dat het Hilversum airport was geweest. Hoe aannemelijk is het dat een team zich de laatste dag juist van dat vliegveld af verplaatst? En, als je van de andere Hunteds geen goed beeld hebt waar ze zijn, dan is de aanname "laatste nacht in de buurt van het extractiepunt" gecombineerd met de Hunteds die die verplaatsing deden, niet heel gek. @SelmarSmit ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/autloSsa1E0xr5TFDLYCDh7Dj-4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ckKZBjg1dZ8x4atfNvC8XSO6.jpg?f=fotoalbum_large
Dit waren de locaties met mijn appreciatie. Rood = te groot, blauw is uit de richting, grijs was verkeer geschreven op het kaartje dus onrealistisch. Dan zie je dus de 6 locaties. Budel hebben we laten afvallen omdat we dan teveel uit de richting zouden zitten.

We hebben er voor gekozen om te gaan voor de twee meest westelijke als uitgangspunt (zodat je makkelijk kunt bijschuiven) en dan de call maken de teams naar de andere locaties te trekken mocht daar aanleiding (zowel: ‘gaat het niet worden’ , als ‘verdachte situatie’)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Kroesss schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:51:
[...]

Ze moeten gokken, en dan is het kansen afwegen. En dat hebben ze goed gedaan. Dit valt voor mij juist onder het stukje waar zij in uit horen te blinken: met minimale informatie beschikbaar, proberen met analyseren en redeneren te voorspellen waar de actie gaat plaatsvinden.
Klopt dat is precies mijn taak (en dat hoor je Marcel soms ook roepen): onderbouwd gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het_Eendje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:41
Was vliegveld Texel te groot? Ik snap dat Texel International Airport afschrikt :p , maar buiten dat het ver weg is, was dat ook een ideale locatie geweest, niet? Juist de combinatie van klein recreantenveld (waar dus eigenlijk alles kan), maar waar ook (bij uitzondering) wat grotere toestellen (Fokkers e.d. of militair materieel) kunnen landen, leek mij voor zo'n spel wel kansrijk.

Wel hadden jullie natuurlijk een team op 't oog richting het oosten, en dan zou 't alsnog afvallen. Los daarvan ben ik nog wel even benieuwd naar de afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Texel is al eens gebruikt als extractielocatie ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
BreadFan schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:41:
Texel is al eens gebruikt als extractielocatie ;)
We zijn daar niet zo welkom meer 😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:10
SelmarSmit schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:29:
[...]

We zijn daar niet zo welkom meer 😃
Na het Apache debacle zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Laatst online: 17-07 16:39

neanderthaler

Are friends electric?

Kim en Maartje hebben wel wat steekjes laten vallen; ze werden getraceerd bij het middelpunt, papieren met de coordinaten in handen laten vallen van de Hunters en dan ook nog eruit flappen dat het om vliegvelden ging.

Het idee van Calvijn en Nasrdin/Walid om stooges in te zetten was heel creatief en effectief. Hugo Kennis is een mooie peer. Zou hij de envelop met de 10 echt niet gezien hebben? Dat is wel het slimste. Hoe minder een helper weet, hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wh4ck0
@SelmarSmit Ik kreeg op een gegeven moment de indruk dat Teuge bijna was afgeschreven als locatie na het scouten door de teams ter plaatse, maar doordat dat grote vliegtuig opeens verscheen dat daarom het vliegveld toch bewaakt werd.
Klopt dat? of was dat slimme edit en ging dat over het andere vliegveld.
Had een hoop kunnen uitmaken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Wh4ck0 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 18:20:
@SelmarSmit Ik kreeg op een gegeven moment de indruk dat Teuge bijna was afgeschreven als locatie na het scouten door de teams ter plaatse, maar doordat dat grote vliegtuig opeens verscheen dat daarom het vliegveld toch bewaakt werd.
Klopt dat? of was dat slimme edit en ging dat over het andere vliegveld.
Had een hoop kunnen uitmaken natuurlijk.
Dat klopt, kun je eventueel zelfs terugvinden via de flight-radar. Was echt heel raar gedrag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-09 20:39
Wij keken al uit naar die buggies die zo de laadklep van het vliegtuig op reden. Gemiste kans van de regie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:40
@SelmarSmit misschien een leuke ideetje voor het volgende seizoen:

Voeg "Wie is de Mol?" elementen toe. Dus dat het team van Hunters ook nog eens moet uitzoeken wie van hun team "De Mol" is .. die alle informatie doorspeelt naar de deelnemers .. en bewust bezig is met het ondermijnen van het werk van de Hunters

;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Of de hunters met bijv witte wagens te laten rijden. Ze zijn zo gefocust op de zwarte auto's >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
duvekot schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:03:

Voeg "Wie is de Mol?" elementen toe. Dus dat het team van Hunters ook nog eens moet uitzoeken wie van hun team "De Mol" is .. die alle informatie doorspeelt naar de deelnemers .. en bewust bezig is met het ondermijnen van het werk van de Hunters

;-)
Hunted heeft geen WIDM eigenschappen nodig .. Ik blijf er wel bij dat er qua start, info en eindlocatie gekozen mag worden voor mooie bekende en onbekende locaties in Nederland. Hoe moeilijk dat soms ook kan zijn.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SelmarSmit
duvekot schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:03:

;-)
Daar hebben we Marcel toch voor? 😜

Moet zeggen dat het mij nog wel aardig lijkt als we opeens de foto van Sander tussen de voortvluchtigen zien staan, omkijken, en een nog half openstaande deur naar buiten zien 😃

[ Voor 16% gewijzigd door SelmarSmit op 05-03-2022 22:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Over Wie is de Mol gesproken. Vrouwlief had gisteren de TV aan staan voor de finale en vlak ervoor en erna kwam de trailer voor Hunted into the Wild voorbij. Geeft het idee dat er flink ingezet wordt op dit nieuwe format.

Appte mijn zus al dat ze waarschijnlijk nooit dichterbij een finale van WIDM zal komen dan dit. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:10
Farmerwood schreef op zondag 6 maart 2022 @ 08:20:
Over Wie is de Mol gesproken. Vrouwlief had gisteren de TV aan staan voor de finale en vlak ervoor en erna kwam de trailer voor Hunted into the Wild voorbij. Geeft het idee dat er flink ingezet wordt op dit nieuwe format.

Appte mijn zus al dat ze waarschijnlijk nooit dichterbij een finale van WIDM zal komen dan dit. :+
Je weet maar nooit. Als ze heeft gewonnen wordt ze een BNer en de poel BNers voor WIDM is aardig opgedroogd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
Ik zit er klaar voor, ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixeled
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 20:04
Ik zit er ook klaar voor om te kijken via NPO3.nl, maar krijg de melding dat het programa niet meer beschikbaar is (foutcode 15) 😅

Iemand anders meer geluk?

Edit: Ik ben een beetje een retard, het wordt nu gewoon live uitgezonden 🤦🏼 Dacht dat het een online only programma was...

[ Voor 28% gewijzigd door pixeled op 07-03-2022 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Joyous-P schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:29:
Ik zit er klaar voor, ben erg benieuwd!
Ik ook, nog geen @SelmarSmit gespot!

Vraag me wel af waarom de hunted niet lekker in MultiCam (tropic) of ConCamo lopen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
dr.lowtune schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:38:
[...]

Ik ook, nog geen @SelmarSmit gespot!

Vraag me wel af waarom de hunted niet lekker in MultiCam (tropic) of ConCamo lopen ;)
Gaat ook niet gebeuren, want ik sta dit keer aan de kant van productie 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

SelmarSmit schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:44:
[...]

Gaat ook niet gebeuren, want ik sta dit keer aan de kant van productie 😃
Leuk dat je die kant nu ook tot in detail meemaakt! Maar die kennis niet misbruiken in volgende seizoenen alsjeblieft ;)

Sommige koppels lijken echt mega slecht voorbereid. Lopen op gympies, slechte conditie, totaal verkeerde kant op lopen, niet langs waterpunten lopen. Man man man, lijkt wel op het eerste seizoen “normale” hunted :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 10:02
Leuke opzet voor nieuw soort hunted! Wel jammer dat er niet één (enigzins) professional mee doet. Sommige kandidaten lijken nu na een halve dag al klaar voor de sloop haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Laatst online: 10-09 22:22

Saninl

Voor nu wel verfrissende opzet. Het nieuwe hunterteam is even wennen (we missen Selmar!) en qua kandidaten heb ik het idee dat ze meer aan het survivallen zijn dan vluchten. Ze doen er over het algemeen weinig aan om onder de radar te blijven?!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joyous-P
Die kerel met z'n gap, pak die even als eerst a.u.b. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Joyous-P schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:29:
Die kerel met z'n gap, pak die even als eerst a.u.b. ;-)
Wel leuk dat voor de verandering die twee dames achter de hunters aan kunnen lopen…..gewoon totaal de verkeerde kant op gelopen. 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
dr.lowtune schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:32:
[...]
Wel leuk dat voor de verandering die twee dames achter de hunters aan kunnen lopen…..gewoon totaal de verkeerde kant op gelopen. 7(8)7
Dat is mijn zus. :+
Ben heel benieuwd of ze het op tijd gaan redden om in dat kamp te komen en hoe het voor ze uit pakt dat ze de telefoon pas zo laat aangezet lijken te hebben. Ze komen nu vanaf een andere kant, maar moeten dus wel (hemelsbreed) 23 km gaan afleggen in 2 dagen.

Qua opzet van het programma ben ik wel enthousiast. Al vind ik het wel een beetje jammer dat er nou toch weer telefoons in het spel zijn die zo nu en dan aan lijken te moeten...

Hier worden alle koppels voorgesteld: https://www.npo3.nl/voortvluchtigen-hunted-into-the-wild

[ Voor 20% gewijzigd door Farmerwood op 08-03-2022 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:24

thijsco19

KTM 990 SMT

Iemand al de locatie van het 'speelterrein' gevonden?

1 vd eerste hits op google zegt dat het in Bulgarije is?

Wel een interessant begin.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
thijsco19 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:45:

Begin rijden de Hunters in een auto met een wit kenteken. Misschien zie je het daarop?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
thijsco19 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:45:

'Rodopegebergte' stond in het begin in beeld. Dat ligt idd in Bulgarije.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:52

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Ja, dat gebergte kwam helemaal in het begin naar voren.
Ik zit nog te twijfelen over de drop-off locatie. maar heb de (stuw) meren in het gebied al gevonden. Nu nog even kijken hoe zuid-west lopen en meren en uitzicht naar een groot meer (kwam naar boven met uitleg van local) zich verhoud met de mogelijke drop-off locaties.

Was vroeger met GeoGuessr ook altijd redelijk goed

[ Voor 7% gewijzigd door ollie1965 op 07-03-2022 22:12 ]

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
Ik vond het wel bijzonder "Zet nu je telefoon aan, de code is 2908"
Vervolgens lopen de meesten gestresst een willekeurige kant op en hebben vervolgens geen bereik en moeten nu omlopen...
Wat is er zo moeilijk aan het woord "nu"? Wat maken die 20 seconden uit die het kost om de telefoon aan te zetten.
Ben wel benieuwd want als 1 koppel wordt gepakt weten de hunters waar de info ligt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chloortablet
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

Chloortablet

Atoomnummer 17

Je kunt hier bij de Hunters op bezoek, mits ze nu wel echt op de locatie zitten zoals dat wordt geframed :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/go52jPhqaVyVp0QIN8e-noGLRss=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IAeSboiU7kHt24xPy0LKF0aR.png?f=user_large

Dit lijkt de eerste watertoren te zijn, waar ze de telefoon ophalen.

[ Voor 8% gewijzigd door Chloortablet op 07-03-2022 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
jongetje schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:24:
Ben wel benieuwd want als 1 koppel wordt gepakt weten de hunters waar de info ligt.
Zou leuk zijn iedereen z.s.m de pincode gewijzigd heeft om de Hunters in ieder geval te vertragen, maar daar heeft waarschijnlijk niemand in alle drukte aan gedacht.

Op dat moment wisten ze natuurlijk ook niet dat ze binnen een bepaalde tijd op een specifieke plek moeten zijn, dus kan me wel voorstellen dat je eerst even een veilige plek op wilt zoeken.

Als ik de kaart zo goed zag plus wat er verteld werd over het gebied lijkt het erop dat ze van kamp naar kamp moeten en daarbij kriskras heen en weer kunnen gaan binnen dat gebied. Dat biedt mogelijkheden voor de Hunters.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• J000st
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15-03-2022
Toch maar even een kaartje gemaakt. Voor mede cartografie en Balkan nerds die het gebied misscchien ook kennen.
https://www.google.com/ma...zuhdz9T4oiF9p&usp=sharing

Of als je er OSM bij wilt: https://www.gpsvisualizer...0307150930-29062-map.html

Wel opvallend dat er een fout lijkt te zitten in de kaart van de deelnemers. coördinaten van Safecamp 1b komen niet overeen met de plaats op de kaart van 747757, zie foto's in waypoints...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gL__n0RzhwAoJKHcyeltkPRBy9I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PNCicG5fA8ijE5Wm2Rzzodjq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:41
Farmerwood schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:35:
Zou leuk zijn iedereen z.s.m de pincode gewijzigd heeft om de Hunters in ieder geval te vertragen, maar daar heeft waarschijnlijk niemand in alle drukte aan gedacht.
Het was ook wel het eerste waar ik aan dacht
én dat het laatste koppel dat wegging bij de info even had kunnen proberen de tekst van de muur af te krijgen.
jongetje schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:24:
Bij de teams die hun info op beeld voorlazen had ik wel het idee dat hun locaties verschillend waren.
Als dat zo is, en de teams dus afwisselende info krijgen, dan valt het hopelijk mee met het kunnen verpesten van het spel voor anderen.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Wh4ck0
Mijn God wat is die Bart een eikel.
Sem: "Als we nou bij die rivier een plek zoeken om te overnachten"
Bart onderbreekt hem: "AAAH kramp"
Bart: "Luister je ook effe??? Als we nou naar die rivier..."
Dude, haantjesgedrag much? was niet eens jouw idee makker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 08:49
Wh4ck0 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:52:
Mijn God wat is die Bart een eikel.
Sem: "Als we nou bij die rivier een plek zoeken om te overnachten"
Bart onderbreekt hem: "AAAH kramp"
Bart: "Luister je ook effe??? Als we nou naar die rivier..."
Dude, haantjesgedrag much? was niet eens jouw idee makker.
Ja die gozer vond ik ook echt rete-irritant. Hopelijk wordt hij snel gepakt, of drinkt ie vervuild water ofzo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
En ondertussen de moeder van Sem: "Nee, Sem pakt zeker de leiding! Bart niet." _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Net gekeken, maar hoe is water in een waterbak (wat voor dieren lijkt) grondwater? Probeert hij van zijn vrouw af te komen?

Ze hebben blijkbaar wel iets mee gekregen om water te filteren, maar denken niet even, goh zou dat nuttig kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Shinji schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:48:
Net gekeken, maar hoe is water in een waterbak (wat voor dieren lijkt) grondwater? Probeert hij van zijn vrouw af te komen?

Ze hebben blijkbaar wel iets mee gekregen om water te filteren, maar denken niet even, goh zou dat nuttig kunnen zijn.
Toen ik dat zag was ook mijn eerste gedachte dat er vast minimaal 1 koppel uit gaat omdat ze vervuild water gedronken hebben en daar flink ziek van worden.
De Hunters zeiden ook al zoiets dat het voor hen wel makkelijk zou zijn als dat gebeurd. Als je flink aan de dunne raakt en geen water hebt is het snel afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wel leuke variatie op het thema, maar dat ze telefoons moeten gebruiken, dat is voor de hunters in zo’n gebied natuurlijk gouden info om de mensen in deze rimboe te vinden. Hopelijk gebruiken ze die telefoons zo veel mogelijk met de gsm unit uit, puur alleen de gps.

Pff en de sfeer onderling in sommige teams. Ik had er al een paar achter het behang geplakt, zo ga je toch niet met elkaar om, zeker al op de eerste dag…

Dat water gaat nog wel een dingetje worden, je wordt er echt makkelijker ziek van als dat je denkt..

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Mooi uitgekozen gebied! Maar wat een amateurisme en slechte sfeer in de teams. :o
Ik ben benieuwd wanneer er een helicopter wordt ingezet. En inderdaad jammer dat het nodig is om telefoons in te zetten.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
inquestos schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 00:00:
Mooi uitgekozen gebied! Maar wat een amateurisme en slechte sfeer in de teams. :o
Hou wel even in gedachten dat de stukken van de dag die voor de tv\kijkers het leukst zijn uitgezonden worden. Hoeft echt niet te betekenen dat ze elkaar de hele dag in de haren vliegen.
Hitte, vermoeidheid door het klimmen en weinig water doen je humeur meestal ook geen goed.

Hoorde van mijn zus hoe hun eerste dag geweest was en dat was echt wel stressen geweest en dat ze verkeerd liepen was ook niet gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Farmerwood schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:34:
[...]

Hou wel even in gedachten dat de stukken van de dag die voor de tv\kijkers het leukst zijn uitgezonden worden. Hoeft echt niet te betekenen dat ze elkaar de hele dag in de haren vliegen.
Hitte, vermoeidheid door het klimmen en weinig water doen je humeur meestal ook geen goed.

Hoorde van mijn zus hoe hun eerste dag geweest was en dat was echt wel stressen geweest en dat ze verkeerd liepen was ook niet gepland.
Alleen die momenten van Bram en Sem al, ook al gaat het de rest van de dag prima lijkt me reden genoeg om even een goed gesprek te hebben, zo ga je gewoon niet met elkaar om is mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Shinji schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:30:
[...]
Alleen die momenten van Bram en Sem al, ook al gaat het de rest van de dag prima lijkt me reden genoeg om even een goed gesprek te hebben, zo ga je gewoon niet met elkaar om is mijn idee.
Eens, maar wilde alleen het geheel wat relativeren. Hoop toch dat ze elkaar (normaal) niet de hele dag zo behandelen, want dan was het een slecht plan om mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:14

The Legend

*Plop*

Farmerwood schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:34:
[...]

Was je zus nou degene die moest overgeven? Was dat gewoon hittestress?

Ben wel benieuwd; ik neem aan dat de productie hier een wat uitgebreider evacuatieplan moest hebben dan de reguliere versie in NL. Stond hier te allen tijde een med-evac op afroep klaar @SelmarSmit ?

[ Voor 14% gewijzigd door The Legend op 09-03-2022 15:34 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
The Legend schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:32:
[...]

Nee ander groepje toch, die moest overgeven gingen die goede kant op gelijk. Volgens mij één van de twee die nu nog 23km moeten overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
[...]
Was niet mijn zus, maar dat andere koppel dames.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:01
[...]
Stond hier te allen tijde een med-evac op afroep klaar @SelmarSmit ?
Dat werd in de intro getoond, dat deelnemers continue onder medisch toezicht stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:14

The Legend

*Plop*

HansAnders07 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:54:
[...]

Dat werd in de intro getoond, dat deelnemers continue onder medisch toezicht stonden.
Ja maar onder toezicht is een, iemand op 20km door onbegaanbaar terrein oppikken die acute zorg nodig heeft is twee :p

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@The Legend gelukkig bestaan er bijv. Helikopters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:46
Beetje late to the party maar onlangs alles terug gelezen over het VIPS seizoen omdat we dat wel gevolgd hebben.

Vond het erg opvallend dat de actie van Kalvijn hier vrij onbelicht is gebleven, wat een held dat hij het op deze manier voor elkaar kreeg :D

Dat Kim / Maartje haar mond voorbij praatte vond ik nog wel meevallen:
Chillz schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:29:
[...]

[...]

Dit en dit
Echt zo dom inderdaad.
Je zit in een vluchtauto... ff je hoofd omlaag is toch wel t minste om te bedenken zou je zeggen

En dan gaan ze vervolgens "verstoppen"...
De tassen staan gewoon vol in zicht en zij 4 meter verder op onder een tafel

en dan ook nog info weggeven die ook voor de andere teams van toepassing is
zoveel red-flags :/

|:( |:(
Uiteindelijk was dit verre van doorslaggevend toch? Het briefje met alle coördinaten werd gevonden in hun bagage, dus deze uitspraak had uiteindelijk echt 0 impact in mijn optiek.

De suggestie die hier gedaan werd dat iedereen een andere volgorde van de lijst met coördinaten zou ontvangen en de helper dus een ander nummer vond ik wel een goede. Met de gevonden lijst van Kim & Maartje + nummer 10 dat ze bijvoorbeeld bij Fehd / Hugo hadden ontvreemd hadden de Hunters de locatie geweten. Had iedereen een andere volgorde + ander nummer dan was dit voor de Hunters veel lastiger geweest. Gelukkig was het nu niet doorslaggevend, maar dat had het zeker wel kunnen zijn.

Anyway, afgelopen week week tevens gestart met de in to the wild variant, erg benieuwd hoe dat zich gaat ontplooien (y) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joyous-P
Straks aflevering 2. Zin in! Ben erg benieuwd hoe het verder gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:07
Die camera mannen/vrouwen moeten ook een goeie conditie hebben zeg!

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Pindakaas schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:40:
Die camera mannen/vrouwen moeten ook een goeie conditie hebben zeg!
Nou idd, gecombineerd met dat kandidaten onder medisch toezicht staan zou ik haast denken dat het medics zijn van defensie, mogelijk van de meer specialistische diensten (luchtmobiele, KCT…). @SelmarSmit klopt dat een beetje? Of zijn het sportieve huisartsen? :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:13
2e aflevering gezien. Wow wat een toxische koppels zeg.

Die Sem en Bart zag je wel aankomen. Hoe kan zo'n koppel zich nu aanmelden voor dit.

Die Vilmar en Ran zie ik ook in dezelfde situatie komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Vder
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:14
Crysania schreef op maandag 14 maart 2022 @ 23:00:
Wow wat een toxische koppels zeg.
Dat zeker al zullen de hitte, vermoeidheid en stress wel enorm meespelen in de manier van communiceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joyous-P
Crysania schreef op maandag 14 maart 2022 @ 23:00:
...

Die Vilmar en Ran zie ik ook in dezelfde situatie komen
Kom op gap! Ademhaling! Ademhaling is key gap! Blijf denken aan die ademhaling!
Even later heeft meneer zelf last van z'n knie: ho-ho-hee wacht ff joh

[ Voor 13% gewijzigd door Joyous-P op 15-03-2022 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 08:27
Voorlopig vind ik deze versie nog een tegenvaller en lukt het me moeilijk om mijn aandacht erbij te houden.. Had er toch meer van verwacht, de koppels werken ook niet echt mee.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:56
M@cer schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:43:
Voorlopig vind ik deze versie nog een tegenvaller en lukt het me moeilijk om mijn aandacht erbij te houden.. Had er toch meer van verwacht, de koppels werken ook niet echt mee.
Hier net zo, het is niet voor mij. Goed geprobeerd, maar laat deze serie aan mij voorbij gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Ik viel ongeveer halverwege in de uitzending en heb alleen maar gekibbel en gebitch gezien van de deelnemers. Hoop dat dat niet echt zo ging en dat we nog eens andere beelden krijgen, hier schakel ik niet nog eens voor in. Kreeg er buikpijn van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:15

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Zal aan mij liggen, maar iedere keer komt er een overlay in beeld met oa temperatuur en tijd. Alleen: bij die tijd staat steevast: GMT-2.
Ben ik nou gek?? Als ik me niet vergis zitten ze ergens in het zuiden van Bulgarije...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
Frieda schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:57:
Ik viel ongeveer halverwege in de uitzending en heb alleen maar gekibbel en gebitch gezien van de deelnemers. Hoop dat dat niet echt zo ging en dat we nog eens andere beelden krijgen, hier schakel ik niet nog eens voor in. Kreeg er buikpijn van.
Tja, op het andere net kon je genieten van Meiland Bijstand, dan zie ik toch liever wat 36 graden, een brandende zon, een flinke uitdaging en een groep hunters achter je aan met je doet.

Het koppel dat het safecamp inmiddels gevonden heeft, was dat niet het koppel dat water uit de veebak dronk? Hoop dat deze het nog lang volhouden, net als de blonde dames die verkeerd liepen, zit de sfeer er daar goed in.

Het is verder wel een gedurfd format. Wat Hunted voor mij leuk maakt is dat je (bekende) Nederlandse plaatsen tegen komt. Het lijkt mij een lastige opgave om de afstanden en situatie nu in beeld te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hier 2 afleveringen een kans gegeven, maar het gaat 'm ook niet worden voor mij. Deelnemers zijn inderdaad veel aan het kibbelen. Het inbrengen van het onderzoeksteam in NL en de digitale hulpmiddelen voelt geforceerd. Als je dan toch hulpmiddelen inzet, vlieg dan even met een drone over het gebied en je hebt de safe camps zo gespot en je weet precies waar de deelnemers naar toe gaan. Verder vind ik de omgeving ook niet aanvoelen als echte wildernis, met allemaal wegen, bruggen en verlaten gebouwen. Maar goed, dat is misschien wat lastiger in deze tijd om echt een groot verlaten gebied te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 09:01
Ik zit hier wel heel anders in dan in de andere series. Grotendeels slecht voorbereide duo's die de wildernis in gaan bij hoge temperaturen en ook nog opgejaagd worden. Puur leedvermaak. Alleen Rick en Laura hebben een goede kans om het te redden, de rest heeft het zwaar onderschat. Heerlijk!

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
VantageR schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:21:
Het inbrengen van het onderzoeksteam in NL en de digitale hulpmiddelen voelt geforceerd.
Ik had ditzelfde een beetje bij de rol van Marcel. Waar hij bij de reguliere Hunted fel wordt en iedereen aanstuurt, lijkt hij hier veel afwachtender, vermoedelijk omdat het zijn expertise niet is.

Ik vind het wel faschinerend om te zien hoe goed de Hunters in het veld zijn in het herkennen en volgen van sporen. Het is echt een compleet andere discipline.

[ Voor 4% gewijzigd door millerman_sf op 15-03-2022 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Vder
  • Laatst online: 18:14
millerman_sf schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:26:
[...]
Ik vind het wel faschinerend om te zien hoe goed de Hunters in het veld zijn in het herkennen en volgen van sporen. Het is echt een compleet andere discipline.
Hier kijk ik ook vol bewondering naar, vind dat eerlijk gezegd het leukste tot nu toe. Mooi om een kijkje in de keuken van het spoorzoeken te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Laatst online: 10-09 22:22

Saninl

joep doei schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:21:
Ik zit hier wel heel anders in dan in de andere series. Grotendeels slecht voorbereide duo's die de wildernis in gaan bij hoge temperaturen en ook nog opgejaagd worden. Puur leedvermaak. Alleen Rick en Laura hebben een goede kans om het te redden, de rest heeft het zwaar onderschat. Heerlijk!
Ik ben wel bang dat ook dit koppel het niet gaat halen door de info die andere koppels loslaten na aanhouding. Ze hebben met die mobiele telefoon en de kaart al zoveel belangrijke info in handen… Zeker als ze, los van de interessante technieken van de grondhunters, ook een drone/heli met warmtecamera gaan inzetten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Joyous-P schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:19:
[...]

Tja, op het andere net kon je genieten van Meiland Bijstand, dan zie ik toch liever wat 36 graden, een brandende zon, een flinke uitdaging en een groep hunters achter je aan met je doet.
...
Als ik gekibbel en gebitch had willen zien was ik juist wel de Meilandjes gaan kijken!

Maar iig ik had er meer van verwacht, ook dat de kandidaten beter getraind zouden zijn. Ik vind eigenlijk dat de programmamakers een aantal mensen wel tegen zichzelf zouden mogen beschermen door ze niet mee te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 12:27

Crazy D

I think we should take a look.

Deze serie mist iets dat de normale Hunted's wel hebben, maar, ik vind t wel vermakelijk. Idd met een warmte zoekende drone rondvliegen lijkt me effectiever dan een paar man een spoor laten volgen (die vervolgens terug moeten omdat ze hun tassen hadden achter gelaten om sneller te zijn). Maar goed, het is geen documentaire maar vermaak. En daarin vind ik het wel redelijk geslaagd. Neemt niet weg dat ik de normale Hunted leuker vind (is ook wat makkelijker in te leven en mee te leven met de voortvluchtigen).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
Frieda schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:21:
[...]

Als ik gekibbel en gebitch had willen zien was ik juist wel de Meilandjes gaan kijken!

Maar iig ik had er meer van verwacht, ook dat de kandidaten beter getraind zouden zijn. Ik vind eigenlijk dat de programmamakers een aantal mensen wel tegen zichzelf zouden mogen beschermen door ze niet mee te laten doen.
Tegen zichzelf beschermen? Opgeven = Deelnemen, het is de verantwoordelijkheid van de deelnemers zelf. Wat wij niet weten is of de deelnemers wel degelijk hebben getraind maar alsnog werden overvallen door de warmte en uitdaging die er vanaf dag 1 ligt. 18 km naar het safehouse is nogal een klus.

Ik denk dat ik zelf graag mee gedaan zou hebben, maar na het zien van aflevering 1 zie ik daar nu vanaf.

Er wel wel een koppel dat flink voorbereid is trouwens. Laten we dat stel niet tekort doen. _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Alle deelnemers aan Hunted hebben een uitgebreide medische keuring gehad voordat ze überhaupt deel mochten nemen, dus in dat opzicht is er echt wel een drempel gelegd voor de deelnemers.
Mijn zus is fanatiek triatleet en gewend om meerdere keren per week te sporten. Toch was ze bijna afgekeurd om mee te doen. Dus zit ook met enige verbazing te kijken naar de conditie van sommige deelnemers...
Het is natuurlijk in Nederland wel echt anders dan in de bergen bij 35 graden. Ik kan zelf ook extreem slecht tegen warmte en heb dan rustig 4-6 liter water per dag nodig zonder dat ik grote inspanning lever.

De deelnemers wisten van te voren ook niet waar ze heen zouden gaan en dus ook niet welke omstandigheden ze te wachten stonden.
Heb er een hele tijd over lopen brainstormen met mijn zus en zelf gaven we Zweden van te voren een goede kans. Uitgesterkt, echte wildernis, veel water en door het allemansrecht mag je overal zonder problemen kamperen.

Ook voor de regie is het natuurlijk aftasten hoe het gaat. Op basis van deze eerste dagen zullen ze vast een inschatting gemaakt hebben wat realistisch is voor de overige deelnemers en daar de locaties van de volgende safecamps op kiezen.

Vind het wel echt jammer dat ze nou toch weer telefoons in het spel gemikt hebben. Alle teams zullen de telefoon aan (moeten) zetten om de volgende safecamps te kunnen ontvangen. En al die telefoons staan nu onder de tap, dus bij benadering zullen toch alle locaties snel genoeg bekend zijn bij de Hunters vrees ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Farmerwood op 15-03-2022 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrrr
Ja vind het ook nogal kansloos dat het duo wat vanwege medische reden op moet geven, dan zo maar die mobiel en kaart moet overhandigen. Die hadden ze makkelijk kunnen vernietigen want ze zijn totaal niet op "heterdaad" betrapt.

Wel leuk voor het programma dat ze dit zo in hun schoot geworpen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
rvrrr schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 23:20:
Ja vind het ook nogal kansloos dat het duo wat vanwege medische reden op moet geven, dan zo maar die mobiel en kaart moet overhandigen. Die hadden ze makkelijk kunnen vernietigen want ze zijn totaal niet op "heterdaad" betrapt.
Maar dat hadden ze ook mogen doen, ze hebben het alleen niet gedaan. Ze hebben dus helemaal niet de telefoon en kaart “moeten overhandigen”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
SelmarSmit schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 06:36:
[...]

Maar dat hadden ze ook mogen doen, ze hebben het alleen niet gedaan. Ze hebben dus helemaal niet de telefoon en kaart “moeten overhandigen”
Dat is dus nu een probleem geworden, de kaart in bezit + de telefoon die de twee safecamp codes krijgt toegestuurd in bezit.
Oftewel het wordt na ontvangst van die berichten lekker posten bij die twee safecamps en je sleurt ze allemaal binnen want ze zullen naar die safecamps toe moeten voor het extractiepunt :/

Het blijft mij verbazen hoe roekeloos teams zijn t.o.v. de andere medespelers. Bij de VIPS was gelukkig Kalvijn diegene die daar wel over nadacht. _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door bluewalk op 16-03-2022 06:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
bluewalk schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 06:41:
[...]

Dat is dus nu een probleem geworden, de kaart in bezit + de telefoon die de twee safecamp codes krijgt toegestuurd in bezit.
Ik ga er vanuit dat er geen nieuwe berichten gestuurd worden naar de telefoons van deelnemers die niet meer actief meedoen. Dat zagen we bij de gewone Hunted ook al.

Maar grote kans dat er binnenkort wel een heel net bewegingssensoren rond alle andere rode rondjes op de kaart liggen.
Of dat daar drones rond gaan cirkelen.

Had eigenlijk verwacht dat die al wel ingezet zouden zijn inmiddels. Zeker nadat ze dat hot spoor vonden.
@SelmarSmit, ik vond het wel jammer dat er niet uitgelegd wordt hoe dat werkt, zoals in de gewone Hunted ook veel toegelicht wordt. Hoe zien ze dat dat spoor zo vers is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:01

St@m

@ Your Service

Dat is in de eerste aflevering al uitgelegd. De spoorzoekers kunnen zien in welke fase van terugplooien het spoor zit.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
[...]

Je zou ze dat kunnen verwijten, maar kan me goed voorstellen dat hij daar niet echt aan gedacht heeft met zijn broer die er zo slecht aan toe was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
St@m schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 06:58:
Dat is in de eerste aflevering al uitgelegd. De spoorzoekers kunnen zien in welke fase van terugplooien het spoor zit.
Ik bedoelde met wat meer detail. Laat dan bv 2 of meer momenten van dat spoor zien en leg de verschillen uit. Dat vind ik in ieder geval interessant om te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Farmerwood schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 06:59:
[...]

Je zou ze dat kunnen verwijten, maar kan me goed voorstellen dat hij daar niet echt aan gedacht heeft met zijn broer die er zo slecht aan toe was.
Inderdaad, ik vond het niet echt sympathieke karakters, Naja 1 vooral. Maar hij had op dat moment gelukkig wel zijn prioriteiten op orde :) Jammer voor het spel inderdaad. Al verwacht ik niet dat na kamp A/B alle deelnemers naar dezelfde safecamp gestuurd worden. En dat ze dus allemaal een eigen pad krijgen, dat geeft nog wel wat mogelijkheden. Het zijn best veel safecamps volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:42
Saninl schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:34:
[...]
Ik ben wel bang dat ook dit koppel het niet gaat halen door de info die andere koppels loslaten na aanhouding. Ze hebben met die mobiele telefoon en de kaart al zoveel belangrijke info in handen… Zeker als ze, los van de interessante technieken van de grondhunters, ook een drone/heli met warmtecamera gaan inzetten…
“Warmtecamera” komt vaker voorbij, maar (serieuze) vraag: is dit nuttig als de omgevingstemperatuur maar een paar graden onder normale lichaamstemperatuur ligt?

Vraag me trouwens af of dit een normale temperatuur is voor die tijd van het jaar (en dus een bewuste uitputtingsslag), of extreem en onvoorzien. Want ik moet eerlijk zeggen: dit is wel heel erg zwaar en m.i. bijna onverantwoord…

Verder hoop ik eigenlijk niet dat ze met drones of helicopters aan de slag gaan, want dat maakt het volgens mij wel helemaal kansloos voor de voortvluchtigen.

Alles bij elkaar trekt me dit wel, zie me daar wel lopen eigenlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
sjroorda schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 08:00:
[...]
“Warmtecamera” komt vaker voorbij, maar (serieuze) vraag: is dit nuttig als de omgevingstemperatuur maar een paar graden onder normale lichaamstemperatuur ligt?
Ik ging er vanuit dat die temperaturen pas op z’n vroegst eind van de ochtend zo hoog op beginnen te lopen en het dus in de ochtend wel zin kan hebben. Maar ben ook geen expert in die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
Farmerwood schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 08:36:
[...]

Ik ging er vanuit dat die temperaturen pas op z’n vroegst eind van de ochtend zo hoog op beginnen te lopen en het dus in de ochtend wel zin kan hebben. Maar ben ook geen expert in die dingen.
Bij sommige shots laten ze links onderin o.a. de temperatuur zien, volgens mij heb ik die nergens onder de 30 graden gezien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrrr
[...]

Ok klopt, ze hadden zelf proactief kunnen zijn. Alleen als je stiefbroer plots in elkaar stort en doodziek afgevoerd moet worden kan ik me voorstellen dat je daar niet direct aan denkt. In het kader van spanning binnen het programma had regie best even in kunnen grijpen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
Farmerwood schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 07:07:
[...]

Ik bedoelde met wat meer detail. Laat dan bv 2 of meer momenten van dat spoor zien en leg de verschillen uit. Dat vind ik in ieder geval interessant om te leren.
Ja al laten ze wel best veel shots zien van hoe ze voetafdrukken opsporen en hoe dit verstoord wordt door bijv de koeien. Ik had liever meer "drone beelden" gehad zodat je goed ziet hoe dichtbij de hunters op de deelnemers zitten. Of een duidelijke kaart waarin ze per dag laten zien hoeveel KM en welke route ieder team af heeft gelegd. Nu leek niemand het safecamp te halen en was ineens 1 team er.

Die geforceerde interviews met de familieleden in Nederland mogen ze van mij uit beeld laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:10

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Die paranoia bij die twee dames is wel insane. En dan vooral van die ene vrouw die ook haar mede vluchters niet vertrouwd...

Ik denk niet dat je gepakt gaat worden omdat je niet het donkere modder uit de diepe kant van de plas op de grond heb gepakt en op je gezicht hebt gesmeerd haha

Maar kan me voorstellen in het spel dat je wel snel er in kan doorslaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Koen Hendriks op 21-03-2022 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Laatst online: 16:32
En toch kan zulke camouflage kleding goed helpen als je de hunters kan zien lopen. Uiteindelijk doe je alles om de kans te verkleinen om gepakt te worden. Natuurlijk is die camouflage 99.9% van de tijd nutteloos, maar die 0.1% kan goud waard zijn.

Het kan aan mij liggen maar ik blijf die kaart met de posities tussendoor zeer lastig in te schatten vinden. Het lijkt alsof het noordelijke safe-camp een heel stuk dichterbij safecamp(s) 2 ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

I_IBlackI_I schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:56:
En toch kan zulke camouflage kleding goed helpen als je de hunters kan zien lopen. Uiteindelijk doe je alles om de kans te verkleinen om gepakt te worden. Natuurlijk is die camouflage 99.9% van de tijd nutteloos, maar die 0.1% kan goud waard zijn.

Het kan aan mij liggen maar ik blijf die kaart met de posities tussendoor zeer lastig in te schatten vinden. Het lijkt alsof het noordelijke safe-camp een heel stuk dichterbij safecamp(s) 2 ligt.
Camo helpt, maar zelfs een effen kleur die niet onnatuurlijk oogt (zandkleur, groen, etc) is al effectief. Het gaat overigens ook om of/hoe je beweegt en niks out-of-place lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Volgens mij baalt er iemand goed dat ze zo luid zat te bellen op de brug. Zat me er wel echt over te verbazen hoe rustig en openlijk de Hunters over die brug liepen. Zij hadden ook kunnen bedenken dat ze van ver te zien konden zijn (en horen) door de voortvluchtigen.

Dat heeft ze (voorlopig) 1 koppel gekost, want beide heren waren zo in de val gelopen waarschijnlijk als de Hunters rustig aan de andere kant waren blijven zitten.

Snap ook nog steeds niet helemaal hoe de Hunters nou zo bij die Devils bridge uit konden komen. Het kwam ter sprake dat het als waypoint in de laptop van een van de deelnemers stond, maar die wisten helemaal niet dat ze daarheen gingen... Ze wisten alleen het land voor zover mij bekend.
Gok erop dat de regie de Hunters een beetje op weg heeft moeten helpen na 3 dagen zonder echte resultaten.

[ Voor 6% gewijzigd door Farmerwood op 22-03-2022 07:37 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Er zijn drie punten waar ik op wil reageren na het zien van de eerste afleveringen en de bovenstaande reacties.

Achtervolgingswaan
De eerste opmerking die ik op Tweakers las, is dat de deelnemers erg paranoïde zijn. Paranoïde betekent letterlijk achtervolgingswaan. Iemand met deze stoornis is voortdurend achterdochtig naar anderen. Mensen met een paranoïde persoonlijkheidsstoornis menen steeds dat anderen het slecht met hen voor hebben terwijl dat feitelijk niet zo is. Volgens mij is het echter volkomen terecht dat de deelnemers van Hunted achterdochtig zijn. Er wordt immers feitelijk op ze gejaagd. Van een paranoïde stoornis is dan ook geen sprake. Wat ik wel zie is dat sommige deelnemers slecht omgaan met de druk en verzwaarde omstandigheden. Meteen in paniek raken omdat verderop een vogeltje fluit is bijvoorbeeld niet een wenselijke en productieve reactie. Zelfs als er wél een hunter verderop staat moet je kalm blijven en is het cruciaal dat je helder blijft denken.

Presteren onder druk
Het tweede punt waar ik op wil reageren is het presteren onder druk en verzwaarde omstandigheden. Ik was na het zien van de eerste aflevering ook erg verbaasd over de omgangsvormen/onderlinge communicatie van de verschillende teams. Vooral zo vroeg in het spel al. Vergis je echter niet in wat voedseldeprivatie, hittestress en druk van de jagers met je mentale en fysieke gezondheid doen. Alleen lichamelijk fit zijn is niet voldoende om het spelletje te winnen. Ook mentale weerbaarheid, rustig kunnen blijven en helder blijven nadenken zijn onder deze verzwaarde omstandigheden cruciaal. Als je kijkt naar onze speciale eenheden zoals KCT en NLMARSOF, dan zien de meesten er zeker niet beestachtig groot en sterk uit, zoals een Rico Verhoeven. Ze zijn zeker bovengemiddeld fit, maar vooral op het mentale vlak onderscheiden zij zich zodra anderen steken laten vallen. Ik heb mensen letterlijk mentaal helemaal ‘op uit’ zien staan na een paar dagen met stress, weinig voeding en slaap. Als je deze mensen toen zou vragen wat de uitkomst van 5+9 is, dan hadden ze je met holle ogen aangekeken. Terwijl ze onder normale omstandigheden fris en fruitig met gemak een universitaire studie hadden afgerond en bijna dagelijks in de sportschool te vinden waren.

Camouflage
Tot slot het belang van camouflage. Dit is echt laaghangend fruit als je ongezien door een gebied wilt verplaatsen. Ik tel in de laatste aflevering zo twee witte petjes, een felrode bandana op het hoofd en wapperend aan de tas, een fluorescerend groene regenhoes om een rugzak en ontelbare witte wapperende armen. Echt onnodig. Militairen dragen niet voor niets camouflage kleding en gemeentewerkers dragen met een reden opvallende oranje hesjes. Een gecamoufleerde niet ademende plastic poncho is - bij meer dan 30 graden Celcius - ook niet mijn eerste keuze, maar bij elke outdoor-, jacht- en dumpwinkel kun je donkergroene en bruine kleding kopen. Vaak ook nog van technische stoffen die goed ademen en snel drogen. Maar denk bijvoorbeeld ook aan de reflectie van het glas van je horloge, de Garmin-navigatie die bungelt aan de rugtas en dergelijke. Let maar eens op de horloges van de hunters in het veld. Ze hebben allemaal een stuk stof om hun pols om het horloge af te dekken. Ongezien door een terrein navigeren vraagt echter ook om andere discipline, zoals hoe hard je praat, niet dwars door een grasveld lopen, maar in de schaduw langs de rand. Je afval meenemen of goed begraven. Dat soort zaken. Hoe kun je nou in een team beiden een vrouwenstem hard horen praten bij de brug en vervolgens stug al kletsend in richting van deze stem blijven doorlopen. Dan heb je volgens mij de mindset van een gezellige boswandeling, in plaats van een extractie waarbij je flink de pineut bent als je wordt gepakt. Bij de andere Hunted-series lijkt er meer discipline te zijn om slim te verplaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online

Voor mensen die onbekend zijn met camouflage is dit misschien wel een leuk filmpje om te kijken. Het illustreert met bewegende beelden het effect van de camouflage van Nederlandse militairen op verschillende locaties. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Squawk op 22-03-2022 08:01 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 49 Laatste