Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:51
Wild Chocolate schreef op maandag 21 februari 2022 @ 23:08:
[...]

Volgens mij gaven ze aan dat de auto zijn (GPS)locatie doorgaf. Bij veel auto's kan je via een app zien waar de auto zich bevindt, die gegevens zullen dus ook opeisbaar zijn via de autofabrikant.
Het is natuurlijk televisie en allemaal gesimuleerd waardoor het anders dan normaal loopt. Is er een database waar je als opspoorder direct in kunt kijken? Lijkt me anders sterk dat een PON die locatie zo snel aan je doorgeeft van een voertuig. Antwoorden op een normale vraag over een auto kunnen ze daar al niet of ze moeten hier een speciaal iets voor hebben gemaakt.
(Al zei de app. in mijn Skoda dat er zonder akkoord geen locatie gegevens bij PON werden opgeslagen en hier wordt klakkeloos van elk LTE voertuig de GPS locatie opgevraagd en direct gekregen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 07:39:
[...]

Het is natuurlijk televisie en allemaal gesimuleerd waardoor het anders dan normaal loopt. Is er een database waar je als opspoorder direct in kunt kijken? Lijkt me anders sterk dat een PON die locatie zo snel aan je doorgeeft van een voertuig. Antwoorden op een normale vraag over een auto kunnen ze daar al niet of ze moeten hier een speciaal iets voor hebben gemaakt.
(Al zei de app. in mijn Skoda dat er zonder akkoord geen locatie gegevens bij PON werden opgeslagen en hier wordt klakkeloos van elk LTE voertuig de GPS locatie opgevraagd en direct gekregen).
Zo snel zal dat niet gaan, al is dat niet helemaal waar. Bij een ontvreemding is de auto doorgaans ook direct te traceren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luther
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-06 08:42
Waar wij ons nog wel over verbaasden was het feit dat ze drie huizen bekeken, en alleen bij de laatste daadwerkelijk overgingen tot een complete huiszoeking. Waarom deden ze dat niet ook bij de eerdere twee huizen? De reacties van de huiseigenaren waren voor alle drie (min of meer) gelijk, namelijk ontkennend dat er iemand was geweest.
Of is dat wel gedaan, maar was het vanwege de tijd nodig om dat te knippen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-06 05:48
Luther schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 07:56:
Waar wij ons nog wel over verbaasden was het feit dat ze drie huizen bekeken, en alleen bij de laatste daadwerkelijk overgingen tot een complete huiszoeking. Waarom deden ze dat niet ook bij de eerdere twee huizen? De reacties van de huiseigenaren waren voor alle drie (min of meer) gelijk, namelijk ontkennend dat er iemand was geweest.
Of is dat wel gedaan, maar was het vanwege de tijd nodig om dat te knippen?
Dat laatste

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kan die garagehouder die zijn groene kentekenplaten uitleende nog problemen verwachten? Het was slim, dat zeker, maar volgens mij mag hij die platen niet (laten) gebruiken voor dergelijke doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
BreadFan schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:06:
Kan die garagehouder die zijn groene kentekenplaten uitleende nog problemen verwachten? Het was slim, dat zeker, maar volgens mij mag hij die platen niet (laten) gebruiken voor dergelijke doeleinden.
Denk het niet, maar in principe is dit een overtreding inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:18
SpelFaut schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:24:
spoiler:
'We hebben alle vliegvelden al aardig'....
😑
Snikker schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 00:14:
Echt, wat ontzettend achterlijk. Ik stoorde me sowieso al aan die kandidaat, omdat deze telkens moeite heeft om te bukken wanneer dat wel erg nodig is.
Dit en dit
Echt zo dom inderdaad.
Je zit in een vluchtauto... ff je hoofd omlaag is toch wel t minste om te bedenken zou je zeggen

En dan gaan ze vervolgens "verstoppen"...
De tassen staan gewoon vol in zicht en zij 4 meter verder op onder een tafel

en dan ook nog info weggeven die ook voor de andere teams van toepassing is
zoveel red-flags :/

|:( |:(
Het is natuurlijk televisie en allemaal gesimuleerd waardoor het anders dan normaal loopt. Is er een database waar je als opspoorder direct in kunt kijken? Lijkt me anders sterk dat een PON die locatie zo snel aan je doorgeeft van een voertuig.
Simulatie ja. Dat is al vaker voorbij gekomen
Laten zien wat mogelijk is qua opsporing, maar wel nagespeeld

Ik vermoed dat ze niet daadwerkelijk bij PON of wie dat ook de GPS gegevens van de auto aangevraagd en opgehaald hebben. Maar dat de redactie deze vrij heeft gegeven na de tijdsduur die normaal ook ongeveer nodig is om het via de officiele kanalen te krijgen.

Net als bij een pintransactie. De cameraman van de voortvluchtigen maakt de beelden. Maar die worden pas na een paar uur aan de hunters doorgegeven. Zodat de officiele aanvraag bij ING/ABN/Geldmaat niet hoeft, maar het qua verloop er wel zo veel mogelijk op lijkt

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
[...]

Hoeft soms niet eens, sommige merken gooien hun lat/lang gewoon clear text over de lijn:

https://www.computerworld...n--speed-to-websites.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-06 16:57
voorstad schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:09:
[...]
@SelmarSmit Zou je de makers nogmaals kunnen vragen om zich niet te beperken tot FB en Insta met alle leuke aanvullende content? Zeker bij een programma dat je meer bewust moet maken van je (gebrek aan) online privacy....
@SelmarSmit ...?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0PtD9oFET9NJdEiHVlaUWuyQxhI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RObdaPxdWwcDB6JeEVejaxKv.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gurbuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-06 14:35
Ik snap je insteek wel, maar de AVROTROS post die content toch juist op die kanalen om hun socials te promoten etc.. waarom zouden ze dan op andere plaatsen ook die content 'weggeven'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-06 16:57
Gurbuh schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:56:
[...]

Ik snap je insteek wel, maar de AVROTROS post die content toch juist op die kanalen om hun socials te promoten etc.. waarom zouden ze dan op andere plaatsen ook die content 'weggeven'?
Nog erger dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:05
Ik denk dat iemand in de uitvoering van dit programma niet het telefoonnummer van de PR medewerkers van de uitzendende omroep onder speed dial heeft :P

Overigens wel met je eens dat dit soort dingen echt niet enkel via FB en Instagram zouden moeten lopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shibal
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-03 16:43
Wat ik mij nu al een paar afleveringen afvraag; Nu is het al een aantal keer voorgekomen dat de hunters een melding krijgen als er een gesprek van Whatsapp gevoerd wordt, inclusief paal locatie en zo. Wat als ze telefoon in vliegtuig stand zetten en via wifi bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
De trailer van Hunted into the Wild staat inmiddels ook op Youtube en de Avro website hoor. https://www.avrotros.nl/hunted/home/

Je kunt hooguit klagen dat ze Facebook & co meer prio geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gurbuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-06 14:35
Denk dat het meer gaat om de 'exclusieve' interviews met de gepakten etc, die zie ik zo snel niet op de site staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Chillz schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:29:
[...]

[...]

En dan gaan ze vervolgens "verstoppen"...
De tassen staan gewoon vol in zicht en zij 4 meter verder op onder een tafel
Volgens mij hebben Kim en Maartje die daar niet zelf neergezet. Op het erf vluchtten ze namelijk zonder tassen. Ik vermoed dat een bewoner dat gedaan heeft. Niet handig, maar neem het ze eens kwalijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Shibal schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:16:
Wat ik mij nu al een paar afleveringen afvraag; Nu is het al een aantal keer voorgekomen dat de hunters een melding krijgen als er een gesprek van Whatsapp gevoerd wordt, inclusief paal locatie en zo. Wat als ze telefoon in vliegtuig stand zetten en via wifi bellen?
Dat maakt het nauwelijks lastiger omdat een WiFi point een ip heeft en dus herleidbaar is naar een adres.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 11:41
SelmarSmit schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:52:
[...]

Dat maakt het nauwelijks lastiger omdat een WiFi point een ip heeft en dus herleidbaar is naar een adres.
en niemand die een VPN provider gebruikt voor een gesprek.
Het verbergt je niet maar geeft je wel extra tijd.
Eerst zal er een aanvraag bij een VPN provider gedaan moeten worden om het originele IP te achterhalen daarna pas bij de eigenaar van het originele IP voor de locatie.
Tunnel je 3 keer dan wens ik Selmar veel succes met duimen draaien en wachten. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
"Hoi, mag ik je telefoon gebruiken en ook deze app die jij niet kent installeren?"

Ik zou nee antwoorden ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:18
BreadFan schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:09:
"Hoi, mag ik je telefoon gebruiken en ook deze app die jij niet kent installeren?"

Ik zou nee antwoorden ;)
[insert gemiddelde YouTube-influencer] "Ben jij al bekend met NordVPN..?"

:D

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Wceend schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:07:
[...]

en niemand die een VPN provider gebruikt voor een gesprek.
Het verbergt je niet maar geeft je wel extra tijd.
Eerst zal er een aanvraag bij een VPN provider gedaan moeten worden om het originele IP te achterhalen daarna pas bij de eigenaar van het originele IP voor de locatie.
Tunnel je 3 keer dan wens ik Selmar veel succes met duimen draaien en wachten. :+
Eens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noodgang
BreadFan schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:09:

Ik zou nee antwoorden ;)
Ik zou vragen of ik mn VPN aan moest zetten als ik zo'n verzoek kreeg om mn telefoon te gebruiken O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
noodgang schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:05:
[...]

Ik zou vragen of ik mn VPN aan moest zetten als ik zo'n verzoek kreeg om mn telefoon te gebruiken O-)
Volgens mij kun je beter via bijv. Signal of Telegram communiceren ipc whatsapp/facetime oid.

Wel bijzonder om te zien dat ze denken dat spraak wel afgeluisterd kan worden en beeld niet. Daarbij had hij die enveloppe dan ook gewoon voor de cam kunnen openen. Hoefden ze ook niet zo enorm ingewikkeld te doen en hadden ze nu al de informatie gehad.

[ Voor 28% gewijzigd door jongetje op 22-02-2022 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wceend
jongetje schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:20:
[...]

Volgens mij kun je beter via bijv. Signal of Telegram communiceren ipc whatsapp/facetime oid.

Wel bijzonder om te zien dat ze denken dat spraak wel afgeluisterd kan worden en beeld niet. Daarbij had hij die enveloppe dan ook gewoon voor de cam kunnen openen. Hoefden ze ook niet zo enorm ingewikkeld te doen en hadden ze nu al de informatie gehad.
als je kunt tracen dat er een whatsapp gesprek heeft plaatsgevonden dan kun je ook tracen dat er een signal of telegram gesprek is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 23:59
Onder aan de streep is geen 1 communicatie middel veilig, behalve face-to-face met diens risico.

Als iemand letterlijk zonder opdrachten van 1 punt naar een eind punt kan gaan, zonder iets van sporen te geven is het voor de kijker wellicht ook niet leuk. Je laat onbedoeld toch best veel sporen achter, denk aan een keertje dat je op een camera zichtbaar bent. De ANPR-palen, bellen, pinnen .. allemaal kruimelsporen waar het team van o.a. Selmar enorm snel analyses op kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wh4ck0
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02 15:42
Wceend schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:26:
[...]

als je kunt tracen dat er een whatsapp gesprek heeft plaatsgevonden dan kun je ook tracen dat er een signal of telegram gesprek is geweest.
Ze tracen niet het verkeer over whatsapp. Ze doen een verzoek aan facebook om een nummer op whatsapp onder de tap te zetten. Zodra die een bericht krijgt, geven ze hen een melding.

Dit artikel plaatste @SelmarSmit laatst op twitter:
https://www.vrt.be/vrtnws...rsleuteling-operatie-sky/

Als ik het goed begrijp houdt Signal geen metadata vast over wie met wie communiceert, dus is dat ook niet op te vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Wh4ck0 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:18:
[...]

Ze tracen niet het verkeer over whatsapp. Ze doen een verzoek aan facebook om een nummer op whatsapp onder de tap te zetten. Zodra die een bericht krijgt, geven ze hen een melding.

Als ik het goed begrijp houdt Signal geen metadata vast over wie met wie communiceert, dus is dat ook niet op te vragen.
Dat betekent niet dat ze niet gedwongen kunnen worden om dit soort ‘taps’ te zetten. Enkel dat het niet achteraf kan worden opgevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
BreadFan schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:52:
[...]

Volgens mij hebben Kim en Maartje die daar niet zelf neergezet. Op het erf vluchtten ze namelijk zonder tassen. Ik vermoed dat een bewoner dat gedaan heeft. Niet handig, maar neem het ze eens kwalijk.
Dat werd ook gezegd door een vd bewoners ja dat die wel voor de rugzakken zou zorgen
Daarom des te vreemder dat ze hem niet meteen gepeerd hadden :D :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Frank071
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-04 14:16
Ik ken Kim, dus vandaar dit seizoen wat beter bekeken. En toen kwam ik er (wat te laat) achter dat dit topic bestond, dus heb net 70 pagina's doorgeploegd met extra aandacht voor de bijdragen van @SelmarSmit - tof dat je zo deelneemt.

Uit die bijdragen volgt dat het hunter-team de opgevraagde informatie met vertraging krijgt, waarbij die vertraging redelijk overeenkomt met wat in het echt zou gebeuren. Wat dat betreft vind ik de ontknoping van Kim en Maartje wel wat twijfelachtig. Want in de montage is het binnenkomen van die pintransactie (en zelfs het aansturen van de hunters) voordat de camera-auto beweging bij het pand van de eigenaar van de auto ziet. In werkelijkheid zou dat niet kunnen - die pintransactie komt met een vertraging binnen, dan zijn ze al lang bij de camera-auto waargenomen. En aangezien dat een eigen bron is, is dat wel direct beschikbaar.
Vervolgens weet Selmar binnen notime te destilleren dat ene Paul daar rond moet rijden. Dat gaat echt te snel. Eerst moeten die gegevens opgevraagd worden en dat duurt even.Vervolgens moet je een patroon herkennen, maar er zijn rond Middenbeemster op dat moment van de dag echt wel meer GSMs die in de buurt komen en even blijven. Maar goed, laat het een goeie gok zijn. Dan moet je daar allemaal de NAW van opvragen. Dat duurt ook even. Laten we er dan voor het gemak van uitgaan dat je direct een match vindt met het in kaart gebrachte netwerk van de voortvluchtigen. Ook een gelukstreffer, maar het kan. Dan moet je nagaan of er een auto op diens naam staat (dat gaat vrij snel) en vervolgens daar de (locatie)gegevens van opvragen. Dan ben je, optimistisch geschat, uren verder, maar eerder dagen. Wordt het "spel" hier niet geholpen doordat Selmar de juiste vraag stelt en daarop de juiste, maar relatief beperkte, info krijgt?

Is het geen idee om gewoon een klok te tonen die het realistische tijdpad aangeeft? Dat maakt de montage wat anders, maar het beeld is wel eerlijk en het kan net zo spannend gemaakt worden. Want niets beter dan je al een paar uur veilig wanen als er dan opeens toch een paar van die types op het erf verschijnen.

En om het geheugen van de kijker niet al te zeer op de proef te stellen kunnen relevante ontdekkingen gewoon tijdlijn-correct gemonteerd worden en vervolgens, als ze relevant worden, in een flashback worden teruggehaald (denk contact Dick).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_NaToR
Zo'n klok in beeld (eventueel in een hoekje klein) zou ik zelf zeker van toegevoegde waarde vinden. Vergis je ook overigens niet dat zaken op een bepaalde manier destileren nu gebeurd door deels de juiste vragen, maar ook de data-analyse skills van o.a. Selmar en co. Keer op keer zo scherp zijn op bepaalde vraagstukken vraagt ook wat van Selmar, maar ook hoe reageer de spelleiding op het vraagstuk.

@SelmarSmit --> Zeker een tip voor jullie redactie / editing team. Zo'n klokje krijgt van mij ook qua +1 als voorstel.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SelmarSmit
Frank071 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:32:
Ik ken Kim, dus vandaar dit seizoen wat beter bekeken. En toen kwam ik er (wat te laat) achter dat dit topic bestond, dus heb net 70 pagina's doorgeploegd met extra aandacht voor de bijdragen van @SelmarSmit - tof dat je zo deelneemt.

Uit die bijdragen volgt dat het hunter-team de opgevraagde informatie met vertraging krijgt, waarbij die vertraging redelijk overeenkomt met wat in het echt zou gebeuren. Wat dat betreft vind ik de ontknoping van Kim en Maartje wel wat twijfelachtig. Want in de montage is het binnenkomen van die pintransactie (en zelfs het aansturen van de hunters) voordat de camera-auto beweging bij het pand van de eigenaar van de auto ziet. In werkelijkheid zou dat niet kunnen - die pintransactie komt met een vertraging binnen, dan zijn ze al lang bij de camera-auto waargenomen. En aangezien dat een eigen bron is, is dat wel direct beschikbaar.
Vervolgens weet Selmar binnen notime te destilleren dat ene Paul daar rond moet rijden. Dat gaat echt te snel. Eerst moeten die gegevens opgevraagd worden en dat duurt even.Vervolgens moet je een patroon herkennen, maar er zijn rond Middenbeemster op dat moment van de dag echt wel meer GSMs die in de buurt komen en even blijven. Maar goed, laat het een goeie gok zijn. Dan moet je daar allemaal de NAW van opvragen. Dat duurt ook even. Laten we er dan voor het gemak van uitgaan dat je direct een match vindt met het in kaart gebrachte netwerk van de voortvluchtigen. Ook een gelukstreffer, maar het kan. Dan moet je nagaan of er een auto op diens naam staat (dat gaat vrij snel) en vervolgens daar de (locatie)gegevens van opvragen. Dan ben je, optimistisch geschat, uren verder, maar eerder dagen. Wordt het "spel" hier niet geholpen doordat Selmar de juiste vraag stelt en daarop de juiste, maar relatief beperkte, info krijgt?

Is het geen idee om gewoon een klok te tonen die het realistische tijdpad aangeeft? Dat maakt de montage wat anders, maar het beeld is wel eerlijk en het kan net zo spannend gemaakt worden. Want niets beter dan je al een paar uur veilig wanen als er dan opeens toch een paar van die types op het erf verschijnen.

En om het geheugen van de kijker niet al te zeer op de proef te stellen kunnen relevante ontdekkingen gewoon tijdlijn-correct gemonteerd worden en vervolgens, als ze relevant worden, in een flashback worden teruggehaald (denk contact Dick).
Een paar verduidelijkingen om aan te geven dat het tijdspad meer dan realistisch is:

1. Pintransacties komen tegenwoordig realtime binnen, wij krijgen ze bij Hunted zelfs vaak te laat.

2. De bevraging van mastgegevens was vee specifieker, namelijk alle telefoons die op tijdstip T0 aanstralen op paal CT1, op T1 op CT2 en op T3 op een paal buiten een bepaalde ring. Die bevraging is zo specifiek dat daar een enkel nummer uit komt.

3. NAW opvragen kost in het echt miliseconden

4. Locatiegegevens komen bij een akkoord van OvJ realtime en vrijwel direct binnen. Zie ook de tramschutter, Peter R de Vries of de gijzeling van gisteren.

Tegenwoordig hoeft namelijk niet alles meer handmatig gevorderd te worden, maar zijn er afspraken gemaakt waardoor de politie automatisch op de systemen kan intappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
Frank071 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:32:

Probleem is dat je anders constant met flashbacks moet werken en alles dus dubbel moet uitzenden (en we hebben al te weinig tijd). Om het voor de gemiddelde kijker duidelijk te houden worden dingen die met elkaar te maken hebben, bij elkaar gemonteerd. Gevolg voor de oplettende kijker is inderdaad dat het soms lijkt het dus alsof we opeens iets weten - terwijl we dat al dagen eerder hadden gedaan (zoals Dick). Of dat we er dicht op lijken te zitten, terwijl wij er pas dagen later achter komen.

Om het dus niet te complex te maken zou de klok dus steeds heen en weer moeten springen, en dat lijkt mij nog verwarrender.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NL_NaToR
In worst case, kunnen wij als Tweakers hier altijd vragen hoe soms dingen in elkaar steken. Zaken gaan steeds sneller als het echt nodig is.

Locatiegegevens neem ik aan dat die echt alleen vrij worden gegeven als daar een doel van is. Om spreekwoordelijk te zeggen, ik neem niet aan als de Hunters honger krijgen s'middags / s'avonds en besluiten een Thuisbezorgdje te doen, dat ze dan de bezorgdienst kunnen gaan tracken om te kijken waar het eten blijft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
NL_NaToR schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:40:
In worst case, kunnen wij als Tweakers hier altijd vragen hoe soms dingen in elkaar steken. Zaken gaan steeds sneller als het echt nodig is.

Locatiegegevens neem ik aan dat die echt alleen vrij worden gegeven als daar een doel van is. Om spreekwoordelijk te zeggen, ik neem niet aan als de Hunters honger krijgen s'middags / s'avonds en besluiten een Thuisbezorgdje te doen, dat ze dan de bezorgdienst kunnen gaan tracken om te kijken waar het eten blijft.
OvJ zit er als ‘poortwachter’ tussen, dus tenzij die ook honger heeft en dezelfde bestelling 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank071
SelmarSmit schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:27:
1. Pintransacties komen tegenwoordig realtime binnen, wij krijgen ze bij Hunted zelfs vaak te laat.
Ah! Goeie verduidelijking, want eerder in dit topic (en in de werkelijke tijdlijn dus een jaar of 2 geleden ;-)) was dat nog 'een paar minuten tot een paar uur'.
2. De bevraging van mastgegevens was vee specifieker, namelijk alle telefoons die op tijdstip T0 aanstralen op paal CT1, op T1 op CT2 en op T3 op een paal buiten een bepaalde ring. Die bevraging is zo specifiek dat daar een enkel nummer uit komt.
Hmm ik heb wel eens een histo gezien en ik was verbaasd over de hoeveelheid ruis, met name van toestellen die geen data verbruiken - die dan aan een mast blijven kleven. Maar ook daarvoor geldt dat dat waarschijnlijk nu anders is vanwege het vrijwel continue data-verkeer.
4. Locatiegegevens komen bij een akkoord van OvJ realtime en vrijwel direct binnen. [...] Tegenwoordig hoeft namelijk niet alles meer handmatig gevorderd te worden, maar zijn er afspraken gemaakt waardoor de politie automatisch op de systemen kan intappen.
Niet alles nee, maar vanuit Paul wordt de link met de auto gelegd (dat kan inderdaad online en snel) en vervolgens met de LTE kaart in die auto. Maar de koppeling tussen auto (VIN) en LTE IMEI ligt toch nergens vast behalve bij de leverancier? Of is daar inmiddels ook een online bron voor. Vervolgens zegt Marcel dat 'de auto stilgestaan heeft tussen nummers 10 en 12' - dat lijkt veel te specifiek om uit de paalgegevens te komen (ook gelet op andere vergelijkbare bevragingen)? Dus het lijkt (ook door de voice over) uit de systemen van de voertuigleverancier te komen. Daar kan je toch nog niet online in?
Probleem is dat je anders constant met flashbacks moet werken en alles dus dubbel moet uitzenden (en we hebben al te weinig tijd)
....
Om het dus niet te complex te maken zou de klok dus steeds heen en weer moeten springen, en dat lijkt mij nog verwarrender.
Mmmm.... herhalen is misschien niet handig qua tijd, maar je kan altijd dat beeld iets ontkleuren en 'eerder' in beeld zetten. Of daar de klok weglaten. Die klok hoeft sowieso niet de hele tijd in beeld - kijk bijvoorbeeld bij opdrachten bij Wie is de Mol - daar zie je de aftelklok ook niet doorlopend. Bij specifieke acties (zonder flashbacks) zou het echt wel een toevoeging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank071
SelmarSmit schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:46:
OvJ zit er als ‘poortwachter’ tussen, dus tenzij die ook honger heeft en dezelfde bestelling 😜
Als je gisteren de live beelden van de gijzeling op AT5 gezien hebt, dan weet je dat het tracken van de pizzabestelling soms best handig kan zijn... Maar dat is off topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:52

Honesty

kattenneus!

Ik kijk altijd terug na een paar dagen maar dacht dat de vluchters niets illegaals mochten doen, privé rijden met groene kentekenplaten is dat natuurlijk wel. Kan me nog kritiek herinneren in seizoen 1 omdat iemand over het spoor liep.

Voor de rest is het weer genieten dit seizoen, vooral die geheime kamer maar waarom zal je die op landelijke tv laten zien. Ik zal die kamer gebruiken voor dingen die het daglicht niet verdragen of als panic room maar ik zal dat mooi voor mezelf houden.

Festina lente

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
Frank071 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:19:
[...]

Ah! Goeie verduidelijking, want eerder in dit topic (en in de werkelijke tijdlijn dus een jaar of 2 geleden ;-)) was dat nog 'een paar minuten tot een paar uur'.
Nee, dat is nog steeds de vertraging hoe wij ze bij Hunted doorkrijgen (nu ongeveer een minuut ofzo). Normaal is realtime 😃
[...]

Niet alles nee, maar vanuit Paul wordt de link met de auto gelegd (dat kan inderdaad online en snel) en vervolgens met de LTE kaart in die auto. Maar de koppeling tussen auto (VIN) en LTE IMEI ligt toch nergens vast behalve bij de leverancier? Of is daar inmiddels ook een online bron voor.

[...]
Nee, meestal haal ik die uit een 1-op-1 match tussen de route van telefoon en lte kaart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
Frank071 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:19:
[...]

Vervolgens zegt Marcel dat 'de auto stilgestaan heeft tussen nummers 10 en 12' - dat lijkt veel te specifiek om uit de paalgegevens te komen (ook gelet op andere vergelijkbare bevragingen)? Dus het lijkt (ook door de voice over) uit de systemen van de voertuigleverancier te komen. Daar kan je toch nog niet online in?

[...]
Ik probeer ook even terug te halen, maar weet het ook niet 100% zeker meer, maar ik dacht dat we het nummer gewoon hadden getrianguleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
Wh4ck0 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:18:
[...]

Ja en hier loopt de simulatie en de werkelijkheid natuurlijk wat spaak.
Selmar krijgt alleen de whatsapp gesprekken binnen die relevant zijn voor tv (of ze tonen die alleen).
In de werkelijkheid kan iemand honderden berichten binnen krijgen, je zult dan met een compleet team dat moeten analyseren voordat je een locatie team aan kunt sturen om een verdachten te gaan zoeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
Wceend schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:22:
[...]

Ja en hier loopt de simulatie en de werkelijkheid natuurlijk wat spaak.
Selmar krijgt alleen de whatsapp gesprekken binnen die relevant zijn voor tv (of ze tonen die alleen).
In de werkelijkheid kan iemand honderden berichten binnen krijgen, je zult dan met een compleet team dat moeten analyseren voordat je een locatie team aan kunt sturen om een verdachten te gaan zoeken.
Nou, valt best mee. Als wij de whatsapp-web koppeling maken kan ik in ongeveer 5 minuten alle laatste berichten van de laatste X dagen en personen doorscannen. Iemands betaalgeschiedenis (krijgen we ook) van de afgelopen 3 maanden kost 10min. Je scant namelijk alleen op alles wat interessant is, ik hoef niet alles te lezen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:49
@SelmarSmit Kan Tweakers anders een keer meelopen als er een opnamedag is? En daar een video report van maken, best interessant wellicht om te zien hoe het achter de schermen aan toe gaat :) .

Zowel bij de redactie als bij jullie _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door jeroenzelle op 25-02-2022 15:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-06 13:38

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Leuk om dit te lezen hier (wist ik veel dat ook hierover al een topic loopt)

Waar is de tijd gebleven dat ik bij "L&B"*, nog echt op de verdeler er apparatuur tussen moest zetten in het geval van een oude centrale. De lijn balanceren en dan de lijn doorzetten naar de tapkamer....... Ergens eind jaren '80.
Of bij de ontvoering van een dochter van iemand die veel geld had en dat er door collega's een speciaal programma gemaakt was voor monitoring (Call Trace) voor de AXE 6.1 centrale.... Die ontvoerder was ook binnen 3 keer bellen gepakt......
En toen ging het snel, op RT Waalhaven werd een co-locatie ingericht in de kelder/begane grond en was het alleen nog maar computerwerk.

Maar daarvoor natuurlijk al eerst helemaal doorgelicht en een A status gekregen van de BVD. Wel raar dat je na een paar maanden door een oude bekende wordt aangesproken "er was iemand die naar je informeerde, raar gesprek was dat"

Maar leuk, ik ga hier verder meelezen, vooral de komende hunt lijkt me leuk. Komen tenminste andere technieken bij kijken (als ik de trailer goed interpreteer).

* "L&B" > List & Bedrog, was de term voor de collega's die te maken hadden met tap verzoeken toen het nog net staatsbedrijf/zelfstandig bedrijf was.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• SelmarSmit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K2GMicIY9MZ9qz06MJLsWn1A1-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YEOGayq2uodLpKaoE8kz8b64.jpg?f=fotoalbum_large
Maandag, na Hunted VIPS, volgt After the Hunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
Zeer tof! Ook wel benieuwd wat de sfeer zou zijn tussen de Hunters en Hunted na afloop. Zien die elkaar überhaupt normaal wel in het geval van winst?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SelmarSmit
NL_NaToR schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:56:
Zeer tof! Ook wel benieuwd wat de sfeer zou zijn tussen de Hunters en Hunted na afloop. Zien die elkaar überhaupt normaal wel in het geval van winst?
Zeker, en die sfeer is altijd goed en we drinken een biertje (of meer) samen. Blijft een spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
SelmarSmit schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:58:
[...]

Nou, valt best mee. Als wij de whatsapp-web koppeling maken kan ik in ongeveer 5 minuten alle laatste berichten van de laatste X dagen en personen doorscannen. Iemands betaalgeschiedenis (krijgen we ook) van de afgelopen 3 maanden kost 10min. Je scant namelijk alleen op alles wat interessant is, ik hoef niet alles te lezen.
In het echt krijg je alleen geen whatsapp web koppeling van bijvoorbeeld Hugo maar zul je dus op basis van de meldingen van Facebook moeten gaan zoeken.
Ik neem aan dat Hugo meer dan een appje per dag krijgt dus dat wordt dan een hele puzzel.
De puzzel wordt alleen minder als je gedurende weken aan het monitoren bent waardoor onbekende nummers op gaan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Wceend schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:49:
[...]
De puzzel wordt alleen minder als je gedurende weken aan het monitoren bent waardoor onbekende nummers op gaan vallen.
Waarom moet je langer monitoren? Ze hebben toch get verzoek neergelegd dat als hij wordt gebeld via WhatsApp via een nummer dat niet bekend is bij hem? Met WhatsApp synchroniseer je continue je adresboek naar WhatsApp/facebook dus die nummers hebben ze gewoon van mensen die hij kent (of iig in zijn telefoon heeft staan).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:01
Leuke finale!

Kende hem niet, maar ben wel fan geworden van die Kelvin _/-\o_

Doet eigenlijk alles goed, rustig blijven, nadenken, slim zijn en hier en daar geluk afdwingen..

[ Voor 87% gewijzigd door renegrunn op 28-02-2022 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:17

The Legend

*Plop*

Leuke finale inderdaad! Duidelijk dat de korte vlucht (7 dagen) in het nadeel was van de hunters. Er bleven veel te veel man over om te pakken met maar 2 teams. Maar dat mocht ook wel na de finale van het afgelopen seizoen :p Nu After the hunt kijken, ook een leuk idee :) (uit dit topic? :p)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

Hoe erg in detail kijk je een aflevering?
Nou zo erg dat ik nu mijn familie historie aan het onderzoeken ben door iets wat in het beeld kwam bij een helper.

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:13

DaWaN

'r you wicked ??

Ik vind de VIPS finale toch een heel stuk leuker dan de finale van het reguliere seizoen.
De extra after the hunt aflevering was ook een leuke toevoeging.
Ben benieuwd naar into the wild volgende week :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:01
Nabeschouwing was ook tof! En met de afsluiter van @SelmarSmit is misschien wel het grootste mysterie van afgelopen seizoenen opgelost :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat een fantastische finale en een leuke afterparty. Leuk ook de hunters op een iets andere manier te zien en het opgeloste mysterie van @SelmarSmit mee te krijgen!

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ja echt wel het leukste seizoen tot nu toe denk ik. Echt een spannend einde, en misschien wel veel leuker dan een dichtgezet extractie punt waar je geen schijn van kans hebt.

We hebben hier ook dubbel gelegen om de twee Marokkaanse jongens.

Op naar volgende week :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Selmar had dat toch allang opgehelderd? Heb laatst ergens een foto van hem voorbij zien komen met een kast vol identieke overhemden.

Leuke finale zo idd en afterhunt is een erg leuke toevoeging!

Edit: Was op Facebook.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vdNyCYmMGiHl7Lb4INaYWEmJ-X4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/n6wleoH07IbZsWNhxEWqqY3m.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Farmerwood op 28-02-2022 22:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:04

St@m

@ Your Service

Tss, de ekte fans wisten dit al een jaar ;)
SelmarSmit schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:45:
[...]

Net zoveel als de kandidaten, dus 4 weken totaal, plus een paar dagen ‘proefdraaien’. Maar ik heb natuurlijk gewoon 10 dezelfde shirts gekocht. Voor de oplettende kijker zie je mijn broek wel eens van kleur wisselen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SelmarSmit
NL_NaToR schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:56:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uUKxRHzKXa7DJHjKsSwsNP4et5c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2tC8dm2ESv8bE4ndWvIHrnag.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
Erg leuke foto! En pracht opmerking tegen je trouwens op het einde over je blouches :-).

Kijk nu ook erg uit naar volgende week trouwens. Had jij daar ook een rol in Selmar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 12:35

Royz

Kleurenblind!!

Super leuke toevoeging dat After gebeuren! Was altijd al benieuwd wat kandidaten / hunters zouden zeggen als ze zagen dat ze elkaar op een haar na misten.

Is er iets meer inside info bekend over Hunted into the wild? Of wordt dat weer een nieuw topic?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
NL_NaToR schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 00:40:
[...]

Erg leuke foto! En pracht opmerking tegen je trouwens op het einde over je blouches :-).

Kijk nu ook erg uit naar volgende week trouwens. Had jij daar ook een rol in Selmar?
Ja, achter de schermen aan de kant van productie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Leuke/spannende finale!
Toen dat team in die pickup richting het oosten ging was ik bang dat het allemaal een fiasco zou worden. Kwam gelukkig nog goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-02 09:07
Ik zapte gisteren toevallig pangs en bleef initieel hangen omdat ik zag dat het bij Teuge was. Ik heb wel eens stukjes van het programma eerder gezien maar nooit echt gevolgd. Ziet er uit als een leuk programma om te volgen! De finale was iig erg spannend :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13:18
Dit was echt een leuk seizoen, hulde aan de productie! Dit legt de lat voor Into the Wild wel hoog.
ggj87 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 08:10:
Ik zapte gisteren toevallig pangs en bleef initieel hangen omdat ik zag dat het bij Teuge was. Ik heb wel eens stukjes van het programma eerder gezien maar nooit echt gevolgd. Ziet er uit als een leuk programma om te volgen! De finale was iig erg spannend :D
Je hebt heel wat terug te kijken ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:46
Deze finale maakte het hele vorige seizoen goed.. Was echt een mooie aflevering en gelukkig niet zo kansloos als bij de niet BNers..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodgang
Tof seizoen. Fijn dat de kandidaten ook een goede kans hadden in de finale :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:14

Woohooo

Smilie, James Smilie

Wat een geweldig seizoen met leuke after, we hebben er erg van genoten zoals elk seizoen eigenlijk wel 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:48
Mooie finale inderdaad! In tegenstelling tot het reguliere seizoen, had ik hier meer het idee dat de Hunters terecht door eigen onderzoek bij Teuge stonden. In plaats van een foutje van de productie.

Erg gelachen vooral om de reacties van Daniël/Robin en Walid/Nasrdin. En ik dacht zelf ook nog: "als ik naar Teuge zou moeten, ken ik nog wel een hoteleigenaar om de hoek" :+

[ Voor 16% gewijzigd door millerman_sf op 02-03-2022 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
ollie1965 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:44:
Hoe erg in detail kijk je een aflevering?
Nou zo erg dat ik nu mijn familie historie aan het onderzoeken ben door iets wat in het beeld kwam bij een helper.
Je maakt me nieuwsgierig...

Verder: Leuke finale! En After the Hunt was een zeer geslaagde toevoeging. Koning van dit seizoen was wmb Kelvin. Erg goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-06 11:32
BreadFan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:10:
[...]

Verder: Leuke finale! En After the Hunt was een zeer geslaagde toevoeging. Koning van dit seizoen was wmb Kelvin. Erg goed gedaan.
Dit inderdaad, nu kunnen we nooit meer zeggen dat die BNners niet goed voorbereid zijn en gewoon maar meedoen voor de exposure :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 13:28
Ik was ook heel erg blij met de finale. Het feit dat kandidaten die volledig onzichtbaar blijven voor de Hunters alsnog gepakt worden bij het extractiepunt omdat die informatie bekend wordt door fouten van andere kandidaten is mij al heel lang een doorn in het oog.

Je doet dan werkelijk waar alles goed, en wordt gepakt omdat er een ander stel is opgepakt en het extractiepunt gewoon op een papiertje in hun rugzak gevonden wordt.

Dan is dit toch veel leuker, dat ze moeten spreiden en dus niet op volle oorlogssterkte rondom de vliegtuigjes kunnen gaan staan.

Ik zou er dan ook voor pleiten dat iedere voortvluchtige (of stel uiteraard) een ander extractiepunt heeft. Dan hebben de Hunters ook niets aan die info. Uiteraard is het dan wel een probleem als er nog 5 stellen op de vlucht zijn tijdens de finaledag, dan hbben de Hunters weer geen kans om ze allemaal te pakken ongeacht of ze de locaties weten of niet, maar in dat geval hebben ze de drie weken daarvoor hun werk al niet goed gedaan in mijn optiek dus dat is dan maar even jammer voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Je geeft er zelf al antwoord op inderdaad. Het moet voor de Hunters natuurlijk ook wel mogelijk blijven om iedereen te pakken en niet bij voorbaat kansloos te zijn omdat ze op 5 plekken tegelijk moeten zijn.

Je kan het ook van de andere kant bekijken ze de voorvluchtigen zien als 1 bende boeven die in meerdere delen uit elkaar gevallen is tijdens hun vlucht. In het echt kun je er ook door een ander bij genaaid worden als die gaat praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:30
Farmerwood schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:57:
Je geeft er zelf al antwoord op inderdaad. Het moet voor de Hunters natuurlijk ook wel mogelijk blijven om iedereen te pakken en niet bij voorbaat kansloos te zijn omdat ze op 5 plekken tegelijk moeten zijn.

Je kan het ook van de andere kant bekijken ze de voorvluchtigen zien als 1 bende boeven die in meerdere delen uit elkaar gevallen is tijdens hun vlucht. In het echt kun je er ook door een ander bij genaaid worden als die gaat praten.
Of wellicht verschillende extractie tijdstippen én locaties. Dat bekend is bij de hunters welk tijdstip hoort bij welk koppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:13

JanB

Het ken rotter !!!

Er wordt altijd gezamelijk gestart. Daar zou je natuurlijk ook gebruik van kunnen maken om met andere teams samen te gaan werken. Als groter team val je waarschijnlijk wat meer op, maar in het geval je meerdere keren bij een bekende informatie moet halen, kun je dat de ene keer bij de bekende van het ene team halen en de andere keer bij de bekende van het andere team. Daarmee maak je de traceerbaarheid wel moeilijker.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

BreadFan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:10:
[...]

De helper van Tatum Dagelet wordt nog een keer op het einde aan de tand gevoeld over de laatste hint voor welke regel nu het extractiepunt is. In zijn kamer is een naam en adres waar te nemen.
De naam en straat zijn mij bekend in mijn familie historie (genealogie) maar niet i.c.m. het huisnummer wat daar staat. Het mij bekende huisnummer wijkt ongeveer 60 huizen af.

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Ik vind het programma ook wel heel interessant vanuit een Tweakers-perspectief aangezien bijna alle dingen die de Hunters oppikken via technologie lopen. Het gebruik van een telefoon of computer, het analyseren van sociale media en dergelijke. Uiteraard ook een belangrijk stuk "ouderwets" politiewerk zoals het interviewen van familie en vrienden en dergelijke, maar de echte concrete hints zijn vaak tech-gerelateerd.

Zou een stel (hardcore) tweakers hier een grotere kan hebben om te winnen doordat ze wellicht wegen weten om hun communicatie buiten het zicht van de Hunters te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Kroesss schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:07:
Zou een stel (hardcore) tweakers hier een grotere kan hebben om te winnen doordat ze wellicht wegen weten om hun communicatie buiten het zicht van de Hunters te houden?
Dat voordeel zou ook wel eens je nadeel kunnen zijn doordat je jezelf gaat overschatten of de Hunters onderschat en uiteindelijk alsnog via die weg gepakt wordt, maar het zou uiteraard wel leuk zijn om het eens mee te maken en kijken hoe het uit pakt. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Farmerwood op 02-03-2022 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Farmerwood schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:34:
[...]
Dat voordeel zou ook wel eens je nadeel kunnen zijn doordat je jezelf gaat overschatten of de Hunters onderschat en uiteindelijk alsnog via die weg gepakt wordt, maar het zou uiteraard wel leuk zijn om het eens mee te maken en kijken hoe het uit pakt. :)
Dat is ook een mogelijkheid op dat moment inderdaad, maar puur voor het experiment zou ik het wel leuk vinden om te zien wat er dan zou gebeuren. Hoe die het aan zouden pakken zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Kroesss schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:46:
[...]
Dat is ook een mogelijkheid op dat moment inderdaad, maar puur voor het experiment zou ik het wel leuk vinden om te zien wat er dan zou gebeuren. Hoe die het aan zouden pakken zeg maar.
Geef je op zou ik zeggen!

Heb zelf al een paar keer getwijfeld om me aan te melden, maar met 2 kleine kinderen thuis en vrouw met drukke baan is de impact voor het thuisfront wel erg groot als je dan (hopelijk) een paar weken weg bent.
En eerst maar eens zien hoe mijn zus het er vanaf brengt in Into The Wild. Als die snel gepakt wordt valt er weinig te 'verliezen' als ik het ook slecht zou doen. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

Ik denk dat een rasechte Tweaker zal struikelen over de communicatie en sociale interactie component en alle nachten in een tentje gaat overnachten :+

[ Voor 0% gewijzigd door ollie1965 op 02-03-2022 13:04 . Reden: typo ]

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Farmerwood schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:50:
[...]

Geef je op zou ik zeggen!

Heb zelf al een paar keer getwijfeld om me aan te melden, maar met 2 kleine kinderen thuis en vrouw met drukke baan is de impact voor het thuisfront wel erg groot als je dan (hopelijk) een paar weken weg bent.
En eerst maar eens zien hoe mijn zus het er vanaf brengt in Into The Wild. Als die snel gepakt wordt valt er weinig te 'verliezen' als ik het ook slecht zou doen. :+
Ja hier eigenlijk hetzelfde, alleen dan met 1 kind in plaats van 2.

En om eerlijk te zijn, ben ik geen hardcore tweaker. Ik stel me dan toch iemand voor die zijn weg goed weet met allerlei communicatieprotocollen en dergelijke, en dat is niet mijn sterke punt.

Maar leuk dat je zus mee gaat doen! Mogen we weten wie het is, zodat we tijdens de uitzendingen met je mee kunnen leven of hou je dat liever voor jezelf (Selmar leest mee heb ik begrepen, zometeen hackt hij je Tweakers-account en staat hij voor je deur :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
ollie1965 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:51:
Ik denk dat een rasechte Tweaker zal struiken over de communicatie en sociale interactie component en alle nachten in een tentje gaat overnachten :+
Hahaha, echt zo'n heel stereotype jongen met licht overgewicht in een zwart heavy metal-shirt en met een half vlasbaardje dat compleet dichtslaat omdat hij tegen een vrouw moet praten :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Kroesss schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:06:
[...]
Maar leuk dat je zus mee gaat doen! Mogen we weten wie het is, zodat we tijdens de uitzendingen met je mee kunnen leven of hou je dat liever voor jezelf (Selmar leest mee heb ik begrepen, zometeen hackt hij je Tweakers-account en staat hij voor je deur :P )
Misschien eerst even een paar afleveringen afwachten om te kijken of ik trots op haar kan zijn of me kapot moet schamen... :+

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 4% gewijzigd door Farmerwood op 02-03-2022 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Farmerwood schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:27:
[...]

Misschien eerst even een paar afleveringen afwachten om te kijken of ik trots op haar kan zijn of me kapot moet schamen... :+
Trots moet je sowieso op haar zijn. Ook al wordt ze in aflevering 1 gepakt, ze probeert het in ieder geval wel. Dat doet 99% van de bevolking haar al niet na. Ik ga in ieder geval opletten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 18-06 13:46

Crazy D

I think we should take a look.

Toffe serie. Kijk het al een tijdje (helaas zijn de 1e 2 seizoenen niet echt meer te vinden?), maar heb heel dit topic gemist 8)7 Wel "even" zo'n beetje alles teruggelezen :D

Wel genoeg gezegd over de anti climax, en de compensatie van de VIPS van nu. Hoewel ze soms wel vrij dom deden (of is het "paniekerig" ? Je doet toch je best om verborgen te blijven), erg vermakelijk programma. Heb me weleens af zitten vragen wat ik zou doen als ze op de stoep staan, en ze ergens heen moet brengen. Idealiter volg je gebruikelijke routes. Voor Hunters zal dat niet uitmaken maar in het echt natuurlijk wel. Hoe minder je afwijkt van normale routes hoe minder het opvalt. Laat mensen ook op een logische plek uitstappen. Ik heb een hondje, dus naar een mooie hondenplaats rijden en ze daar eruit laten valt minder op dan ergens op zo'n P halverwege 1 of andere gare N weg.

Into the Wild ben ik ook wel stinkend benieuwd naar.

Wat doen de Hunters eigenlijk in het dagelijks leven, als ze geen overhemden strijken of opnames hebben?

Exact expert nodig?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SelmarSmit
Crazy D schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:38:
Toffe serie. Kijk het al een tijdje (helaas zijn de 1e 2 seizoenen niet echt meer te vinden?), maar heb heel dit topic gemist 8)7 Wel "even" zo'n beetje alles teruggelezen :D

Wel genoeg gezegd over de anti climax, en de compensatie van de VIPS van nu. Hoewel ze soms wel vrij dom deden (of is het "paniekerig" ? Je doet toch je best om verborgen te blijven), erg vermakelijk programma. Heb me weleens af zitten vragen wat ik zou doen als ze op de stoep staan, en ze ergens heen moet brengen. Idealiter volg je gebruikelijke routes. Voor Hunters zal dat niet uitmaken maar in het echt natuurlijk wel. Hoe minder je afwijkt van normale routes hoe minder het opvalt. Laat mensen ook op een logische plek uitstappen. Ik heb een hondje, dus naar een mooie hondenplaats rijden en ze daar eruit laten valt minder op dan ergens op zo'n P halverwege 1 of andere gare N weg.

Into the Wild ben ik ook wel stinkend benieuwd naar.

Wat doen de Hunters eigenlijk in het dagelijks leven, als ze geen overhemden strijken of opnames hebben?
Marcel heeft een recherchebureu met Jeroen. Jeroen geeft training. Denise ook. Dusty werkt in een sportschool, Sally is stewardess. Martijn is manager bij Northwave, Marinus werkt in zijn team. Selmar is spreker, scientist en manager bij TNO. En de meeste ground-hunters geven training en zijn spreker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:48
Vond het wel mooi om in After the Hunt de reacties van het Hunter-team ook te zien. Die zie je normaal alleen ernstig gefocust aan het werk. Leuk om iedereen eens te zien lachen en het respect voor de actie van Kelvin op de fiets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
millerman_sf schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:53:
Vond het wel mooi om in After the Hunt de reacties van het Hunter-team ook te zien. Die zie je normaal alleen ernstig gefocust aan het werk. Leuk om iedereen eens te zien lachen en het respect voor de actie van Kelvin op de fiets.
Dat gebeurt tijdens de opnames natuurlijk ook wel, maar past niet in de ‘uitstraling’ die we willen neerzetten van HQ. Net zoals we sommige dingen met iets meer energie door de zaal schreeuwen dan we normaal zouden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
Kroesss schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:51:
Het feit dat kandidaten die volledig onzichtbaar blijven voor de Hunters alsnog gepakt worden bij het extractiepunt omdat die informatie bekend wordt door fouten van andere kandidaten is mij al heel lang een doorn in het oog.

Je doet dan werkelijk waar alles goed, en wordt gepakt omdat er een ander stel is opgepakt en het extractiepunt gewoon op een papiertje in hun rugzak gevonden wordt.
Dit is onontkoombaar als alle teams hetzelfde extractiepunt hebben, misschien deels op te lossen door elk team verschillende informatie over extractiepunt te geven? Daarop inhaken zou ik het een mooie toevoeging vinden als er over het startpunt, tussenpunt (afgelopen seizoen het middelpunt van Nederland) en het eindpunt meer informatie komt. Het dakterras in Amsterdam was een erg mooie locatie, maar we hebben geen idee waar het nou exact was.

Je kunt zodoende deze drie punten over het seizoen verdelen en hier bekende en onbekende mooie plekjes van Nederland mee tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Leuke finale! Leek ook niet gestaged en zelfs bijna verkeerd te gaan voor de hunters. Extra aflevering was ook wel geinig :) Op naar de volgende.

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Joyous-P schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:56:
[...]

Dit is onontkoombaar als alle teams hetzelfde extractiepunt hebben, misschien deels op te lossen door elk team verschillende informatie over extractiepunt te geven? Daarop inhaken zou ik het een mooie toevoeging vinden als er over het startpunt, tussenpunt (afgelopen seizoen het middelpunt van Nederland) en het eindpunt meer informatie komt. Het dakterras in Amsterdam was een erg mooie locatie, maar we hebben geen idee waar het nou exact was.
DoubleTree Hilton Amsterdam 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Joyous-P schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:56:
[...]

Je kunt zodoende deze drie punten over het seizoen verdelen en hier bekende en onbekende mooie plekjes van Nederland mee tonen.
Ik weet dat het onontkoombaar is, maar het voelt zo zuur voor die kandidaten. Net wat ik zei: 3 weken lang volledig buiten beeld gebleven van de hunters en alles goed gedaan, en dan staan ze je doodleuk op te wachten bij de deur van het extractiepunt.

Het enige wat hiertegen te doen zou zijn is iedereen een ander extractiepunt geven, mar zoals Farmerwood al aangaf betekent dat weer een automatisch nadeel voor de Hunters, en het blijft een TV-show natuurlijk. Dus ondanks het gevoel van onrechtvaardigheid snap ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
Kroesss schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:08:
[...]... en dan staan ze je doodleuk op te wachten bij de deur van het extractiepunt.
Dat is inderdaad erg zuur. In dat geval zou je dus kunnen werken met een cryptische omschrijving voor het extratiepunt zodat niet iedereen de locatie letterlijk op een papiertje in de rugzak heeft zitten. Ik vond het middelpunt van Nederland al erg leuk gevonden, jammer dat enkel Kim en Maartje naar Utrecht gingen.

Heeft iemand hier een kaartje met alle vliegvelden / coordinaten van de lijst? Ik ben nog erg benieuwd waarom er gekozen is voor Teuge en de andere twee vliegvelden n.a.v. de enige informatie dat 2 kandidaten zich ten oosten van Amersfoort bevonden. Dit omdat er geen informatie was van de overige kandidaten en dit daarom nogal een gok leek.

[ Voor 53% gewijzigd door Joyous-P op 02-03-2022 18:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
Eerlijker was geweest als elke deelnemer een andere volgorde van coördinaten zou hebben en dus de helpers ook allemaal een ander nummer krijgen. Als dan de kaart van de hockey dames was gevonden en bijv. Hugo had uiteindelijk het nummer van Tatum en Mingus prijs gegegeven dan waren ze alsnog naar de verkeerde plek gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Kroesss schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:08:
[...]

Ik weet dat het onontkoombaar is, maar het voelt zo zuur voor die kandidaten. Net wat ik zei: 3 weken lang volledig buiten beeld gebleven van de hunters en alles goed gedaan, en dan staan ze je doodleuk op te wachten bij de deur van het extractiepunt.

Het enige wat hiertegen te doen zou zijn is iedereen een ander extractiepunt geven, mar zoals Farmerwood al aangaf betekent dat weer een automatisch nadeel voor de Hunters, en het blijft een TV-show natuurlijk. Dus ondanks het gevoel van onrechtvaardigheid snap ik het wel.
Of, even out of the box, in plaats van een extractiepunt een rendez vouz punt, welke ze gezamenlijk moeten afspreken tijdens de vlucht. Dan krijg je dat ze met elkaar moeten communiceren, zonder dat de hunters dat kunnen afluisteren enzo. Wat wel heel lastig kan zijn overigens, want als 1 van de teams faalt, faalt de rest ook vrijwel automatisch. Dus daar zitten wel wat haken en ogen aan. Maar zou wel een variant kunnen zijn.
Dat ze met elkaar in contact staan of komen kan wel interessant zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door _ferry_ op 02-03-2022 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Vooruit, nog 1 vraag om het af te leren aan @SelmarSmit

Iets wat ik me al sinds het eind van het eerste seizoen afvraag: wat is de rol van Sander Schaepman eigenlijk?
Hij wordt voorgesteld als de leider/baas van het opsporingsteam, maar de enige momenten dat je hem ziet is wanneer er een aanhouding gebeurd of soms tijdens een vergadermomentje of iets dergelijks, maar je hoort hem eigenlijk nooit. Ik zie Marcel eigenlijk als de leider.

Ik snap dat dat ook montage is, maar ben dus wel benieuwd wat Sander nu eigenlijk concreet doet.

Edit: trouwens heel erg tof dat je zo actief bent in dit topic. Brengt wel echt een extra dimensie aan het programma.

[ Voor 9% gewijzigd door Kroesss op 02-03-2022 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Kroesss schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:20:
Vooruit, nog 1 vraag om het af te leren aan @SelmarSmit

Iets wat ik me al sinds het eind van het eerste seizoen afvraag: wat is de rol van Sander Schaepman eigenlijk?
Hij wordt voorgesteld als de leider/baas van het opsporingsteam, maar de enige momenten dat je hem ziet is wanneer er een aanhouding gebeurd of soms tijdens een vergadermomentje of iets dergelijks, maar je hoort hem eigenlijk nooit. Ik zie Marcel eigenlijk als de leider.

Ik snap dat dat ook montage is, maar ben dus wel benieuwd wat Sander nu eigenlijk concreet doet.

Edit: trouwens heel erg tof dat je zo actief bent in dit topic. Brengt wel echt een extra dimensie aan het programma.
De rol van Sander is vooral cinematisch en verder minimaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
SelmarSmit schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 06:46:
[...]

De rol van Sander is vooral cinematisch en verder minimaal
Hahaha, had ik het wel goed gezien dus.

Hopenlijk brengt hij soms nog een kopje koffie langs als jullie druk aan het werk zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 18-06 13:46

Crazy D

I think we should take a look.

Joyous-P schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:13:
Heeft iemand hier een kaartje met alle vliegvelden / coordinaten van de lijst? Ik ben nog erg benieuwd waarom er gekozen is voor Teuge en de andere twee vliegvelden n.a.v. de enige informatie dat 2 kandidaten zich ten oosten van Amersfoort bevonden. Dit omdat er geen informatie was van de overige kandidaten en dit daarom nogal een gok leek.
Even google maps "vliegveld" kom je een heel eind :-)

Maar dat dacht ik dus ook. Je ziet dat 1 Hunted team zich ten oosten van Amersfoort bevindt. Dan gok je, het zal noord-oost Nederland zijn (dus Limburg en Brabant uitsluiten). Teuge ligt net naast Apeldoorn. Op zich niet onlogisch om daar dan mensen heen te sturen, daar vandaan kun je ook nog naar Twente Airport of Terlet (hoewel dat een zweefvliegveld is volgens mij).

Maar het is wel een flinke gok, want hoewel je kunt aannemen dat minimaal wel 1 team zal overnachten in de buurt van het vliegveld, dan heb je nog altijd andere Hunteds die niet in die buurt waren. Maar ja, stel dat het Hilversum airport was geweest. Hoe aannemelijk is het dat een team zich de laatste dag juist van dat vliegveld af verplaatst? En, als je van de andere Hunteds geen goed beeld hebt waar ze zijn, dan is de aanname "laatste nacht in de buurt van het extractiepunt" gecombineerd met de Hunteds die die verplaatsing deden, niet heel gek. @SelmarSmit ?

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
Crazy D schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:37:
[...]

Even google maps "vliegveld" kom je een heel eind :-)
Mee eens maar dan heb ik niet de exacte locaties, ik denk dat ik dit weekend eens een aflevering terug kijk.
Crazy D schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:37:
[...]Maar dat dacht ik dus ook. Je ziet dat 1 Hunted team zich ten oosten van Amersfoort bevindt. Dan gok je, het zal noord-oost Nederland zijn (dus Limburg en Brabant uitsluiten).
Voorbij Amersfoort ... via de A30, A50 en A73 kun je nog gemakkelijk Limburg in. Het is maar net waar een helper je naar toe wilt of kan brengen. Zelf zou ik mits de tijd het toelaat via een omweg (in dit geval wellicht een ander vliegveld) rijden / verplaatsen zodat je een vals spoor kunt creëren.
Pagina: 1 ... 18 ... 49 Laatste