Ik ken Kim, dus vandaar dit seizoen wat beter bekeken. En toen kwam ik er (wat te laat) achter dat dit topic bestond, dus heb net 70 pagina's doorgeploegd met extra aandacht voor de bijdragen van @
SelmarSmit - tof dat je zo deelneemt.
Uit die bijdragen volgt dat het hunter-team de opgevraagde informatie met vertraging krijgt, waarbij die vertraging redelijk overeenkomt met wat in het echt zou gebeuren. Wat dat betreft vind ik de ontknoping van Kim en Maartje wel wat twijfelachtig. Want in de montage is het binnenkomen van die pintransactie (en zelfs het aansturen van de hunters) voordat de camera-auto beweging bij het pand van de eigenaar van de auto ziet. In werkelijkheid zou dat niet kunnen - die pintransactie komt met een vertraging binnen, dan zijn ze al lang bij de camera-auto waargenomen. En aangezien dat een eigen bron is, is dat wel direct beschikbaar.
Vervolgens weet Selmar binnen notime te destilleren dat ene Paul daar rond moet rijden. Dat gaat echt te snel. Eerst moeten die gegevens opgevraagd worden en dat duurt even.Vervolgens moet je een patroon herkennen, maar er zijn rond Middenbeemster op dat moment van de dag echt wel meer GSMs die in de buurt komen en even blijven. Maar goed, laat het een goeie gok zijn. Dan moet je daar allemaal de NAW van opvragen. Dat duurt ook even. Laten we er dan voor het gemak van uitgaan dat je direct een match vindt met het in kaart gebrachte netwerk van de voortvluchtigen. Ook een gelukstreffer, maar het kan. Dan moet je nagaan of er een auto op diens naam staat (dat gaat vrij snel) en vervolgens daar de (locatie)gegevens van opvragen. Dan ben je, optimistisch geschat, uren verder, maar eerder dagen. Wordt het "spel" hier niet geholpen doordat Selmar de juiste vraag stelt en daarop de juiste, maar relatief beperkte, info krijgt?
Is het geen idee om gewoon een klok te tonen die het realistische tijdpad aangeeft? Dat maakt de montage wat anders, maar het beeld is wel eerlijk en het kan net zo spannend gemaakt worden. Want niets beter dan je al een paar uur veilig wanen als er dan opeens toch een paar van die types op het erf verschijnen.
En om het geheugen van de kijker niet al te zeer op de proef te stellen kunnen relevante ontdekkingen gewoon tijdlijn-correct gemonteerd worden en vervolgens, als ze relevant worden, in een flashback worden teruggehaald (denk contact Dick).