Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:01

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Of gewoon malware die hun software de verkeerde informatie laat geven :P Moet je wel weten wat voor programma's ze hebben. Maar als ik zo kijk zie je op H.Q. meer de website van Google Maps zelf, met een toffe 'marker-pin' :') Dat noem ik geen tracing.... :P

Ook zag ik dat ze alle zaken van (geautomatiseerde?) tracering bijhielden via een vage ToDo-list van een website... :'). Ook lekker fake dus.

[ Voor 21% gewijzigd door AW_Bos op 01-12-2017 14:13 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:25
Vind het wel een vermakelijk programma, maar heb het idee dat de verhoudingen dit jaar meer in het voordeel liggen van de hunters ten opzichte van vorig jaar. Waarom kan ik niet helemaal de vinger op leggen, maar heb het idee dat de hunters agressiever zijn bij ondervragingen en mogelijke betrokkenen.

Aan de andere kant dan de hunted welke niets illegaals mogen doen. Dat begrijp ik, maar als een crimineel daadwerkelijk op de vlucht is zal deze zich ook niets meer van wetten en regels aantrekken. Het trekt een realistisch scenario scheef. De hunters kunnen en mogen alles en zoals het overkomt veel sneller dan de realiteit. De hunted moeten zich als opgejaagde lammetjes gedragen (vluchten maar niets illegaals doen). Dat dan snel veel mensen worden opgepakt verbaast mij niet echt.

De grote vraag is hoe de extractie dit jaar is geregeld. Als die net zo moeilijk is als vorig jaar geef ik de hunted weinig kans van slagen. De truc van die marinier om al in de helicopter te zitten vorig jaar was geniaal doordacht maar er zat ook een portie geluk in.

Zou zelf op zich best mee kunnen doen. Ben op het gebied van computerbeveiliging en privacy goed op de hoogte, ben een aantal keer op survival geweest in de Ardennen en kan als het nodig is uit het bos eten en drinken. Ben ook op de fiets met een tentje Nederland rondgetrokken en heb ook vaker bij wildvreemden aangebeld om te overnachten en dat ook gedaan. Ik denk de verleiding om familie en vrienden te contacteren wel te kunnen weerstaan al zou dit niet makkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:10

Onbekend

...

In de aflevering van afgelopen maandag startte weer een nieuwe deelnemer. Deze moet een kluisje in Groningen leeghalen, maar dat kluisje was al bekend bij de hunters omdat ze de pinpas hebben getraceerd van die vorige kluisjes.
De deelnemers starten dus niet blijkbaar gelijktijdig, en hebben schijnbaar dus allemaal een ander punt en/of tijdstip om over drie weken opgehaald te worden.
De kansen voor de latere deelnemers zijn een stuk kleiner omdat de hunters al eerder een onderzoek naar hun zijn gestart dan dat de deelnemers mochten beginnen. :(

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Onbekend schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:05:
De deelnemers starten dus niet blijkbaar gelijktijdig, en hebben schijnbaar dus allemaal een ander punt en/of tijdstip om over drie weken opgehaald te worden.
Als je een aantal reacties terug leest, dan zie je wat argumenten waarom ze wel gelijktijdig gestart zouden zijn.
Ik ben wel benieuwd waarop je deze uitspraken baseert.

Ik ken een van de deelnemers, maar heb haar helaas niet meer gesproken sinds de start van het programma. Ze zit bijna fulltime bij de rechtbank en politiebureau volgens mij momenteel ivm haar werk... (Weet de oplettende kijker ook meteen wie ik ken.) Wat ik zo van haar begreep is dat iedereen gelijktijdig startte.

[ Voor 5% gewijzigd door Farmerwood op 03-12-2017 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Ik heb jouw reactie van afgelopen woensdag ook gelezen, waarin je aangeeft dat ze gelijktijdig gestart zouden moeten zijn.
In de laatste twee minuten van de aflevering https://tvblik.nl/hunted/27-november-2017 lijkt het er echt op dat die persoon direct na de start de trein naar Groningen neemt om die kluis te openen.
Misschien is het verwarrend doordat zijn beelden niet in chronologische volgorde zijn gemonteerd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
GH45T schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:59:
Zou zelf op zich best mee kunnen doen. Ben op het gebied van computerbeveiliging en privacy goed op de hoogte, ben een aantal keer op survival geweest in de Ardennen en kan als het nodig is uit het bos eten en drinken. Ben ook op de fiets met een tentje Nederland rondgetrokken en heb ook vaker bij wildvreemden aangebeld om te overnachten en dat ook gedaan. Ik denk de verleiding om familie en vrienden te contacteren wel te kunnen weerstaan al zou dit niet makkelijk zijn.
Nou geef jezelf op volgend jaar :)
Dan kan je na de opnames ons mooi bijpraten over hoe alles werkt en wat nou scripted is en wat niet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Onbekend schreef op zondag 3 december 2017 @ 23:15:
Ik heb jouw reactie van afgelopen woensdag ook gelezen, waarin je aangeeft dat ze gelijktijdig gestart zouden moeten zijn.
In de laatste twee minuten van de aflevering https://tvblik.nl/hunted/27-november-2017 lijkt het er echt op dat die persoon direct na de start de trein naar Groningen neemt om die kluis te openen.
Misschien is het verwarrend doordat zijn beelden niet in chronologische volgorde zijn gemonteerd?
Ik concludeer uit de beelden nog steeds dat hij al meerdere dagen bezig was toen hij naar Groningen ging. Het verbaast me wel dat hij maar zo weinig in beeld geweest is voor hij gepakt werd.

Hoeveel afleveringen volgen er eigenlijk nog?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
@Farmerwood hij was inderdaad al een tijdje bezig, ze zeiden dat hij tot nu bij vrienden en kennissen is blijven slapen.

Wat ik wel heel vreemd vind is dat ze hem zo hebben kunnen vinden, het is echt niet zo dat de hunters 24/7 gezichtsherkenning draaien op alle stations in Nederlands of zo..

Mijn theorie is dan ook dat als iemand waarop gejaagd wordt zich ergens bevind met veel camera's, waar de pakkans hoog is, dat de cameraman dan een seintje geeft aan het hunters team, zodat ze dan gericht kunnen zoeken. Maar goed, ik snapte wel dat hij zo snel gepakt was, redelijk dom om de trein te gaan gebruiken als vervoersmiddel. Volgens mij moet je dan je OV chipkaart gebruiken,een kaartje/eenmalige chipkaart kopen kan volgens mij niet een contant, dus dan ben je vrijwel altijd te traceren.

Ik denk trouwens dat Omar best ver kan komen, hij speelt het vrij goed. En met de hulp van die vriend van hem moet het wel lukken, aangezien dat gewoon een doorgewinterde crimineel is :+

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

miicker schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:56:
Maar goed, ik snapte wel dat hij zo snel gepakt was, redelijk dom om de trein te gaan gebruiken als vervoersmiddel. Volgens mij moet je dan je OV chipkaart gebruiken,een kaartje/eenmalige chipkaart kopen kan volgens mij niet een contant, dus dan ben je vrijwel altijd te traceren.
Muntgeld wordt wel geaccepteerd, volgens mij is er in elk station wel een automaat waar dat kan. En service punten kan je gewoon met briefgeld de kaarten kopen.

Daarnaast worden ze natuurlijk verkocht bij diverse winkels zoals de Primera of sommige supermarkten. Genoeg verkooppunten in de buurt van grote stations.

[ Voor 12% gewijzigd door Tsurany op 06-12-2017 09:19 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Vanavond de een na laatste aflevering. Wordt weer spannend.... (kuch)

Ik hoop dat die marinier gaat winnen, of Omar... :P

[ Voor 28% gewijzigd door AW_Bos op 11-12-2017 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:48

Jiffy

God, you're ugly!

Same here. Ben benieuwd of ze weer met zo'n vage extractie komen. Die vond ik vorig jaar toch enigszins tegenvallen (wegens te ver gezocht, imo). Je moet wel een hele rare stunt uithalen (zoals die marinier vorig jaar) om dat te kunnen halen.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Heb ik het nou compleet gemist of is er nog helemaal niks gemeld over de lengtegraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

Als het wél is gemeld dan heb ik het ook gemist. :) Oftewel: nee, er is nog niks gemeld over de lengtegraad.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Jawel, is wel gemeld volgens mij; die moesten ze halen uit een opdracht die in het kluisje lag, en volgens mij had één iemand de opdracht om in één of ander boek op pagina zoveel te kijken. En Samir had die opdracht al voor Omar opgelost waardoor Omar in één keer klaar was (op het terugbetalen van het kluisjesgeld na dan).

Dit kluisjes-truc van de hunters vind ik trouwens erg flauw; als het allemaal 'losse' voortvluchtigen zouden zijn, dan hadden ze nooit deze gemene deler kunnen gebruiken om ze te vangen.

[ Voor 48% gewijzigd door naitsoezn op 12-12-2017 09:48 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
naitsoezn schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:46:
Jawel, is wel gemeld volgens mij; die moesten ze halen uit een opdracht die in het kluisje lag, en volgens mij had één iemand de opdracht om in één of ander boek op pagina zoveel te kijken. En Samir had die opdracht al voor Omar opgelost waardoor Omar in één keer klaar was (op het terugbetalen van het kluisjesgeld na dan).
In die kluisjes lag idd een opdracht, maar die was voor zover ik meegekregen heb alleen voor de breedtegraad. Ze moesten in een boek op pagina X letter Y opzoeken om die waarde te vinden. Die opdracht was voor iedereen hetzelfde.
Maar om het compleet te krijgen moet er dus ook nog een lengtegraad komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:39
De lengtegraad kregen ze toch op het begin al?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

Nee toch? Dan hadden ze nu namelijk al geweten waar ze zouden moeten zijn voor de extractie en dat weten ze overduidelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Vanavond de finale. Ben benieuwd. De preview op de site van Hunted geeft al wat info, maar uiteraard blijft het exacte verloop nog in het midden.

Link: https://www.npo3.nl/hunted/18-12-2017/AT_2084953

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:06

jdh009

FP ProMod
Gedurende welke periode is de serie eigenlijk opgenomen?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
jdh009 schreef op maandag 18 december 2017 @ 19:50:
Gedurende welke periode is de serie eigenlijk opgenomen?
Volgens mij +/- de laatste 3 weken van juni.
Dat baseer ik op het gat in posts op Facebook van degene die ik ken. Vanaf 3 juli staan er foto's op die Hunted gerelateerd zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Farmerwood op 18-12-2017 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:06

jdh009

FP ProMod
AW_Bos schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:12:
Maar als ik zo kijk zie je op H.Q. meer de website van Google Maps zelf, met een toffe 'marker-pin' :') Dat noem ik geen tracing.... :P

Ook zag ik dat ze alle zaken van (geautomatiseerde?) tracering bijhielden via een vage ToDo-list van een website... :'). Ook lekker fake dus.
Gaat het niet om het idee dat het mogelijk is? Ik werk als GIS ontwikkelaar en zie niet heel veel gekke dingen voorbij komen betreffende de geografische data die ze gebruiken/verkrijgen en hoe ze het gebruiken. Datastroom -> analyse -> presenteren. Dat ze dat laatste doen in maps is waarschijnlijk gewoon om kosten te besparen maar is prima voor real time stuf in te zetten.

Of het allemaal 'legaal' is durf ik niet te zeggen.

Lijkt me op zich wel leuk om mee te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door jdh009 op 18-12-2017 20:34 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Omar heeft gewonnen :)

Die Michael de marinier is ondergedoken op een bootje, maar werd helaas betrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

jdh009 schreef op maandag 18 december 2017 @ 20:10:
[...]

Gaat het niet om het idee dat het mogelijk is? Ik werk als GIS ontwikkelaar en zie niet heel veel gekke dingen voorbij komen betreffende de geografische data die ze gebruiken/verkrijgen en hoe ze het gebruiken. Datastroom -> analyse -> presenteren. Dat ze dat laatste doen in maps is waarschijnlijk gewoon om kosten te besparen maar is prima voor real time stuf in te zetten.

Of het allemaal 'legaal' is durf ik niet te zeggen.

Lijkt me op zich wel leuk om mee te doen.
Ik zie serieus gewoon de Google Maps website. Ik heb daar geen mogelijkheden voor Stealth SMS, en GSM trace etc. Het lijkt behoorlijk in scene gezet, zoals ik deze details zie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:39
AW_Bos schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:20:
Omar heeft gewonnen :)

Die Michael de marinier is ondergedoken op een bootje, maar werd helaas betrapt.
Ik verwonderde me wel dat ze zomaar ineens precies zijn speedboot vonden.

Verder wel tof dat Omar heeft gewonnen :)

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

vuurtjih schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:27:
[...]

Cameraman aan boord, simpel te herkennen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

Dat geldt natuurlijk overal: ze hebben allemaal een cameraman achter zich aan hobbelen.

Tja, de manier waarop ze het goede extractiepunt weten te achterhalen, waarop ze dat weiland permanent in de gaten houden: sorry hoor, dat gaat me allemaal net een tikkie te ver. En, net als vorig jaar, wederom precies eentje die het haalt en eentje die het net niet haalt... :/

[ Voor 9% gewijzigd door Jiffy op 18-12-2017 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

jelmervos schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:30:
[...]

Ik meen ergens gelezen te hebben dat de hunters de cameraman niet mogen volgen. Maar het moet wel erg lastig zijn voor hen om de cameraman te negeren, terwijl je als je diegene dan toevallig ziet weet dat daar je voortvluchtige is.

Ik ga de komende dagen Hunted seizoen 1 maar eens kijken. Ik ben toch benieuwd welke beter is :)

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 18-12-2017 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Een tipje van de sluier:
https://nos.nl/op3/artike...isieprogramma-hunted.html
Bijvoorbeeld als mensen gaan pinnen, dan komt er direct een signaal binnen dat er op plek X gepind wordt met een pas die hot is. Er gaat dan nog wel een tijdje overheen voordat de hunters de beelden krijgen, want die zou de politie in het echt ook niet direct ontvangen.

"Zelf hebben we de beelden al na twee minuten", zegt Anton. "We bootsen de camera na die in de pinautomaat zit, door een eigen camera op te hangen als een deelnemer pint. Maar we hebben een regel hoe lang het duurt voordat we de beelden aan de hunters geven.

In Amsterdam is dat bijvoorbeeld na een kwartier, in Lutjewinkel duurt het misschien wel een uur voordat we de beelden geven. Maar de hunters weten dus wel direct waar gepind is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

AW_Bos schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:05:
[...]

Ik meen ergens gelezen te hebben dat de hunters de cameraman niet mogen volgen. Maar het moet wel erg lastig zijn voor hen om de cameraman te negeren, terwijl je als je diegene dan toevallig ziet weet dat daar je voortvluchtige is.

Ik ga de komende dagen Hunted seizoen 1 maar eens kijken. Ik ben toch benieuwd welke beter is :)
Ik heb beide seizoenen gevolgt, zowel seizoen 1 en 2 vond seizoen 1 veel beter. De winnaar van seizoen 1 Evert kramer was een werkelijk genot om te volgen hoe hij telkens de hunters om de tuin leidde, Micheal de boer van seizoen 2 kun je met hem vergelijken maar vond Evert toch veel leuker om naar te kijken!

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Maar Michael had wel minder zendtijd omdat hij niet zo boeiend was in de bossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:07
AW_Bos schreef op maandag 18 december 2017 @ 23:49:
Maar Michael had wel minder zendtijd omdat hij niet zo boeiend was in de bossen.
Naja niemand was echt buitengewoon boeiend dit seizoen (in mijn ogen). De meest boeiende stukken van seizoen twee kwamen eigenlijk van Omar's vriend. Zonder Omar en zijn vriend was dit seizoen binnen twee afleveringen wel klaar.

...

Daarnaast is eigenlijk de enige reden dat de Hunters überhaupt een idee hadden waar ze moesten zoeken (eindpunt/extractie) dat "het programma" met dezelfde pinpas de kluisjes had gehuurd. Hadden ze dit niet gedaan (vrij onlogisch aangezien we het hebben over seperate criminelen); hadden ze iig niet zo makkelijk die breedtegraad kunnen ophoesten.

Al met al vond ik seizoen 1 wel aardig (buiten het extractiepunt...kon ook echt maar 1 winnen daar), een nieuwig concept etc. Maar dit was buiten de wat andere (bluf)methoden van de Hunters nou niet echt anders - ja die ***kluisjes.

Tevens besluipt mij toch wel (mogelijk onterecht) het gevoel dat ze wel naar een winnaar stuurden. En nog belangrijker...stuurden naar wie absoluut níét mocht winnen. Maar goed, dit is pure speculatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:19

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

jelmervos schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:30:
[...]

Zeer duidelijk, jammer dit ;w
AW_Bos schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:22:
[...]

Ik zie serieus gewoon de Google Maps website. Ik heb daar geen mogelijkheden voor Stealth SMS, en GSM trace etc. Het lijkt behoorlijk in scene gezet, zoals ik deze details zie :P
Net alsof die stealth sms nog net binnen kwam voordat die telefoon werd uitgezet :X Hoe dan ook hadden ze natuurlijk zichzelf kunnen verplaatsen direct na het telefoneren :X Wat ook duidelijk was dat ze duidelijk erop in hadden gespeeld dat mensen "ergens" moesten zijn. De diploma uitrijking, de kinderen etc...

[ Voor 61% gewijzigd door Ghostrider op 19-12-2017 11:00 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:16

Metalfreak

Hoije woh!

Tenenkrommend slecht programma dit. Echt alles hieraan is gescript...

Die hele houding van die hunters irriteerde me ook enorm. Een paar van die anabolen types die menen dat ze heel wat zijn en alles mogen dat in de praktijk niet toegestaan is. Camerabeelden die ze bijna realtime hebben, ze zijn altijd binnen een half uur aan de andere kant van het land, "toevallig" staan ze precies op het extractiepunt klaar enz. Zijn er werkelijk mensen die het idee hebben dat die kandidaten ook maar iets in te brengen hebben en dit realistisch is? En dan dat die Omar zo opzichtig wel ineens naar die boot kon rennen... Ze staan met 10 man op de uitkijk en normaal viel elke scheet ze op, maar ze zien niet iemand uit hun ooghoeken rennen naar het punt dat ze continu in de gaten aan het houden waren? Echt, te slecht dit...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:44
Hier ook Hunted seizoen 1 en 2 gezien. Ik had niet verwacht dat Omar zou winnen, zeker niet toen hij die Taxi bestelde, uiteindelijk een meesterlijke zet om in de kofferbak te gaan liggen. Wat ik wel dubieus vind, die cameraman bij Omar zou toch ook opvallen voor de Hunters op de boot, toen ze hem onder een auto filmde etc.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:03
Sowieso vond ik het einde erg dubieus... Ze checken eerst die boot en gaan vervolgens weg.. Vervolgens zegt zo'n Hunter dat er toch niet iets klopt aan die boot en gaan dan vervolgens weer naar die boot om die marinier alsnog te pakken.. Niet erg geloofwaardig. kwam puur door die cameraman die op die boot zat...

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Possible schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:39:
Sowieso vond ik het einde erg dubieus... Ze checken eerst die boot en gaan vervolgens weg.. Vervolgens zegt zo'n Hunter dat er toch niet iets klopt aan die boot en gaan dan vervolgens weer naar die boot om die marinier alsnog te pakken.. Niet erg geloofwaardig. kwam puur door die cameraman die op die boot zat...
precies mijn gedachte. Als die cameraman er niet gezeten had, dan hadden ze hem nooit gevonden.
Wat ik ook vreemd vond is dat ze die zwarte boot niet aanhielden en gingen doorzoeken, voor hetzelfde geld zat Omar daar verstopt, maar nee dat doen ze niet, want daar was geen cameraman aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Possible schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:39:
Tja, maar waarom ga je dan ook op een boot zitten?

Je weet dat die cameraman niet meegaat je verbergplek in oftewel die is van alle kanten zichtbaar, je weet ook dat hij vast wel op camerabeelden bij de hunters bekend staat. Oftewel hij is herkenbaar voor de hunters.

Maarja, hetzelfde gevoel heb ik bij dat weiland, cameraman gespot alleen niet de voortvluchtigen oftewel we gaan het hele weiland afzetten en de hele boerderij in de gaten houden. Want eigenlijk weten we gewoon waar ze zitten maar "we mogen het niet weten".

Maarja, hetzelfde heb je met een Omar die onder een auto gaat liggen, dat is ook lekker onopvallend als er een cameraman naast een auto gebukt onder de auto staat te filmen...

En tja, officieel mogen de hunters vast niets met de cameramensen doen, daar geen conclusies uittrekken. Maarja dan krijg je uiteraard spontaan een gevoel dat er toch iets met die boot moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
miicker schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:55:
[...]
precies mijn gedachte. Als die cameraman er niet gezeten had, dan hadden ze hem nooit gevonden.
Wat ik ook vreemd vond is dat ze die zwarte boot niet aanhielden en gingen doorzoeken, voor hetzelfde geld zat Omar daar verstopt, maar nee dat doen ze niet, want daar was geen cameraman aan boord.
Dat met die zwarte boot vond ik anders wel een uitdagend stukje wat imho wel echt was.

Want eigenlijk ben ik wel benieuwd wat er volgens de regels gebeurt als het extractie voertuig er gewoon niet op tijd is, dan kan de deelnemer er wel staan maar er is geen succesvolle extractie.

Oftewel ze hadden gewoon even 10 minuten de tijd moeten nemen om die zwarte boten te doorzoeken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:03
@Gomez12 Waarom hebben ze bij de eerste inspectie niet beter gekeken dan? Als die cameraman er niet was geweest, dan weet je bijna 100% zeker dat ze verder zijn gaan zoeken en de boot met rust hebben gelaten. Maar toch ''klopte er iets niet'' aan die boot (a la we weten dat we de cameraman moeten negeren maar doen het stiekem wel) En heel toevallig vinden ze dan alsnog dat luikje...

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Laatst online: 12-06 23:17

ralpje

Deugpopje

vuurtjih schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:27:
[...]

Dat werd gemeld in de uitzending. Die boot viel op omdat op dat punt op dat tijdstip vrijwel geen speed-/plezierboten varen, maar vooral vrachtvaartuigen en watertaxi's. Dan valt zo'n bootje ineens wel op, natuurlijk. Het is gewoon afwijkend.

Waarom ze inderdaad weer teruggingen om nogmaals die boot te controleren vraag ik me ook af. Kan natuurlijk gewoon 'gut feeling' zijn, wat denk ik stiekem ook in 'real life' scenario's gewoon één van de grootste componenten is.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-06 11:47
Metalfreak schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:07:
Tenenkrommend slecht programma dit. Echt alles hieraan is gescript...
Amen. Haalde de lol er heel snel af bij mij, zo overduidelijk nep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-06 20:02
Programma was goed te doen. Helaas was net als vorig jaar de finale weer erg slecht. Er mag volgensmij maar 1 winnaar zijn.

Die marinier zou het in een echte vlucht makkelijk gered hebben. Daarnaast vond ik dat ze wel heel erg gefocust waren op Rotterdam. Het was natuurlijk ook te makkelijk geweest als ze random klein aanlegsteiger in de middel of nowhere langs het water hadden gepakt als extractiepunt.

Maar ook deze keer heel overduidelijk dat het gescript is. Het zou veel echter zijn als ze het zonder cameraman moeten doen en dat ook de makers niet weten waar ze zijn. Vooral de cameraman is een groot minpunt. Ze hadden het er ook over tijdens het napraten. Je hebt gewoon een extra man bij waar je ook iets voor moet regelen. Maar ja wat voor beeldmateriaal zul je dan terugkrijgen na 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Het einde van deze aflevering was beter dan die van de eerste aflevering vanwege de meerdere boten die af konden meren, tegenover een opvallende helikopter van seizoen 1. ;)
Maar om nu een eindlocatie in Rotterdam te kiezen waar ook het gebouw van de Hunters staat is natuurlijk ook niet zo slim bedacht. |:(
Farmerwood schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 23:37:
Ik concludeer uit de beelden nog steeds dat hij al meerdere dagen bezig was toen hij naar Groningen ging. Het verbaast me wel dat hij maar zo weinig in beeld geweest is voor hij gepakt werd.
In de op 1 na laatste aflevering was het inderdaad duidelijk dat ze vrijwel tegelijkertijd zijn begonnen, maar dat de beelden van de verschillende deelnemers onderling niet in chronologische volgorde zijn gemonteerd.
Het ene team moest namelijk nog binnen de 10 dagen een kluisje leeghalen, terwijl het andere team al in week drie waren belandt.

Maar voor mij blijven er wel veel vragen open.
1. In de laatste aflevering zie je Omar in de auto zitten, waarbij de cameraman met een professionele camera op de achterbank zit. Wordt er na die drie weken extra "missende" scenes opgenomen om als spanning op te voeren, of heeft die cameraman verschillende camera's mee?
2. Hoe vaak wordt die cameraman afgewisseld? Hij kan natuurlijk niet 3 weken achter elkaar aan het werk zijn, en moet die cameraman zijn locatie prijsgeven om afgewisseld te worden. :)
3. Je ziet alleen maar camerabeelden met daglicht. Mogen deelnemers zich 24 uur per dag bewegen, of is er toch een verplichte rustperiode?
4. Ze moeten zich binnen 48 uur verplaatsen naar een andere locatie. Hoe ver moet die andere locatie minimaal van de vorige locatie liggen?
5. Hoe vaak mochten ze pinnen en wat was maximaal wat ze op mochten nemen? (Limiet was 75 euro per dag?)
6. Worden de deelnemers die vroegtijdig zijn gepakt niet verder gefouilleerd of uitgehoord? De eerste deelnemers hadden (neem ik aan) ook die halve gps-locatie ergens opgeschreven. Ook het telefoonnummer wat ze op de 20e dag moesten bellen moest natuurlijk ergens bij hun zelf bekend zijn, of kregen ze die via de cameraman door?
7. Waar verblijft die cameraman tijdens de overnachtingen en hoe doet hij dat met z'n eten? Moet jij als vluchtende daar ook voor zorgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:58
eric.1 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 00:05:
Daarnaast is eigenlijk de enige reden dat de Hunters überhaupt een idee hadden waar ze moesten zoeken (eindpunt/extractie) dat "het programma" met dezelfde pinpas de kluisjes had gehuurd. Hadden ze dit niet gedaan (vrij onlogisch aangezien we het hebben over seperate criminelen); hadden ze iig niet zo makkelijk die breedtegraad kunnen ophoesten.
Wat mij verbaasde is dat ze een paar weken voor de laatste dag al wisten dat ze in de jachthaven moesten zijn.. (aflevering 3?)
Ik zat echt van... Als dit het straks gaat zijn dan is het echt te slecht voor woorden..
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h7XmRM1.jpg
:X
Onbekend schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 17:35:
Maar voor mij blijven er wel veel vragen open.
1. In de laatste aflevering zie je Omar in de auto zitten, waarbij de cameraman met een professionele camera op de achterbank zit. Wordt er na die drie weken extra "missende" scenes opgenomen om als spanning op te voeren, of heeft die cameraman verschillende camera's mee?
2. Hoe vaak wordt die cameraman afgewisseld? Hij kan natuurlijk niet 3 weken achter elkaar aan het werk zijn, en moet die cameraman zijn locatie prijsgeven om afgewisseld te worden. :)
3. Je ziet alleen maar camerabeelden met daglicht. Mogen deelnemers zich 24 uur per dag bewegen, of is er toch een verplichte rustperiode?
4. Ze moeten zich binnen 48 uur verplaatsen naar een andere locatie. Hoe ver moet die andere locatie minimaal van de vorige locatie liggen?
5. Hoe vaak mochten ze pinnen en wat was maximaal wat ze op mochten nemen? (Limiet was 75 euro per dag?)
6. Worden de deelnemers die vroegtijdig zijn gepakt niet verder gefouilleerd of uitgehoord? De eerste deelnemers hadden (neem ik aan) ook die halve gps-locatie ergens opgeschreven. Ook het telefoonnummer wat ze op de 20e dag moesten bellen moest natuurlijk ergens bij hun zelf bekend zijn, of kregen ze die via de cameraman door?
7. Waar verblijft die cameraman tijdens de overnachtingen en hoe doet hij dat met z'n eten? Moet jij als vluchtende daar ook voor zorgen?
Anders stuur je Annebet even een mailtje of je een kopietje mag hebben van de Spelregels.docx. ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lMnaNTb.jpg

>:)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bizar hoeveel persoonlijke informatie en e-mail adressen zo even word gedeelt. Maar goed volgens het programma is dat allemaal "met toestemming".

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Er werd in een van de aflevering van dit seizoen een screenshot getoond van een van de deelnemers zijn google account, waarbij ze de opgeslagen wachtwoorden in Google Chrome toonden, dit was allemaal geblurred op 1 seconde na, toen waren al zijn wachtwoorden zichtbaar, DigiD, Facebook, zijn mail, Dropbox, alles. Oké hij had ook een achterlijk dom wachtwoord: leeuwarden

Ik heb toen maar even een anonieme mail naar die gast gestuurd met daarin het advies zijn wachtwoord aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

miicker schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:56:
Er werd in een van de aflevering van dit seizoen een screenshot getoond van een van de deelnemers zijn google account, waarbij ze de opgeslagen wachtwoorden in Google Chrome toonden, dit was allemaal geblurred op 1 seconde na, toen waren al zijn wachtwoorden zichtbaar, DigiD, Facebook, zijn mail, Dropbox, alles. Oké hij had ook een achterlijk dom wachtwoord: leeuwarden

Ik heb toen maar even een anonieme mail naar die gast gestuurd met daarin het advies zijn wachtwoord aan te passen.
Ik neem aan dat dit wel aangepast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
AW_Bos schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:08:
[...]

Ik neem aan dat dit wel aangepast is.
Toen ik de mail stuurde (+- een week na de uitzending) was het dus nog niet aangepast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Dat is dus al een reden dat ik niet mee zou doen :X

Eén blurfoutje en je hangt mogelijk al. En wie is er aansprakelijk? Niet de producer / Hunted vrees ik.

[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 20-12-2017 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
AW_Bos schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:18:
Dat is dus al een reden dat ik niet mee zou doen :X

Eén blurfoutje en je hangt mogelijk al. En wie is er aansprakelijk? Niet de producer / Hunted vrees ik.
Hangt van de voorwaarden af, moet ik mijn wachtwoorden afgeven als ik meedoe of geef ik alleen toestemming dat hun mijn mail/computer mogen proberen te hacken.

Voor het 2e durf ik namelijk rustig te gaan...

Alleen tja, als je geen full-disk encryptie aan hebt (bitdefender oid) staan dan is het wel heel erg makkelijk te hacken door simpelweg full acces te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:36
Mja, ik heb het hele seizoen nu gezien (alleen van dit jaar) maar vind het maar een flauw verhaal. Dingen die mij al vlot opvielen:
  1. Telefoon van jan en alleman wordt gevorderd, mag alleen als je verdachte bent
  2. Telefoon van Jan en alleman wordt getapt, mag alleen als je verdachte bent en na expliciete toestemming van hogerhand
  3. Wel verdacht scherpe beelden van beveiligingscamera's, waarom hebben we dan altijd van die slechte beelden bij Opsporing verzocht?
  4. Vergelijk punt 1 en 2 met de regel dat de voortvluchtigen zich aan de wet moeten houden, dat geeft wel scheve verhoudingen in het spel
  5. Doordat de hunters weten dat voortvluchtigen in NL moeten blijven, max 48 uur op 1 locatie mogen blijven en op dag 21 ergens moeten zijn maakt het natuurlijk al zeer onrealistisch
En zo vielen mij gedurende de serie wel meer dingen op. Op deze manier lijkt het meer op een promotiefilmpje voor onze opsporingsdiensten dan op een serieus inkijkje (wat ze wel adverteren).

Beetje jammer.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 20:47
Er moet natuurlijk wel wat te kijken zijn hé. Anders kun je net zo goed 3wk in de kruipruimte gaan liggen en op de einddag met de taxi naar het extractiepunt gaan :P

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 20-12-2017 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Ger schreef op woensdag 20 december 2017 @ 17:05:
• Wel verdacht scherpe beelden van beveiligingscamera's, waarom hebben we dan altijd van die slechte beelden bij Opsporing verzocht?
Bij Opsporing Verzocht komen dan ook de zaken die de politie tot dan toe niet heeft kunnen oplossen. Ze laten dan ook de camerabeelden zien in de hoop dat iemand de dader(s) wel herkent.

Verder geeft het programma Hunted zelf al aan dat ze de camerabeelden "namaken" als er geen bruikbaar beeld voorhanden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Maar als het beeld niet bruikbaar is, dan hebben ze de deelnemers dus toch ook nooit kunnen herkennen op dat onbruikbare beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Volgens mij werkt het zo:
Hunted lopen op straat, cameraploeg (niet maar 1 cameraman) zien camera's, maken beelden vanuit dat oogpunt en sturen dit naar de Hunters alsof beveiligingssysteem gezicht heeft herkend. Want de hunters hebben natuurlijk niet echt toegang tot dit systeem, het is immers maar een tv programma.

en

Hunted lopen op straat, cameraploeg (niet maar 1 cameraman) zien camera's, maken beelden vanuit dat oogpunt. Hunters willen beelden, vragen die op en na bijvoorbeeld 1 dag krijgen zij die beelden te zien. Want jan en allemaal gaan niet hun beveiligingsbeelden zomaar aan elke willekeurig programma geven, als je er al achter kan komen van wie de camera's zijn. De dag tijd is de vertraging die er in het echt ook zou kunnen zijn, maar er word dus wel altijd van de ideale situatie uitgegaan dat er goede beelden zijn.

Probleem blijft dat er dus altijd een paar mensen bezig zijn met beelden te schieten, zowel de hunters (zien cameraman/ploeg lopen) als de hunted (zouden kunnen zien wanneer ze gefilmd worden door camera's) profijt van moeten hebben. Wat mij alleen maar meer het idee geeft dat, misschien niet alles, maar wel veel gescript en binnen bepaalde lijntjes moet gebeuren.

Zelfde geld voor spelregels over geld (je mag maar een maximum bedrag opnemen) of inderdaad meerdere kluisjes die door een rekening worden betaald. Maar als kijker weten we half de spelregels niet en worden vooraf ook niet duidelijk uitgelegd aan de kijker.

Het is een leuk programma als je je verstand op 0 kan zetten en misschien kan discussiëren over hoe je in het echt gevolgd en getraceerd zou kunnen worden. Maar als actief spelshow is het erg matig en is heel veel erg onduidelijk.

• Gomez12
Gewoon maar even iets wat ik me eigenlijk afvroeg aangezien de deelnemers zich aan de wet moeten houden...

Mag je eigenlijk wel iemand vervoeren in de achterbak zoals die taxi van Omar deed? Of is dat illegaal?

Want ik kan daar niet zo 1-2-3 een duidelijk antwoord op vinden, wat ik wel kan vinden is :
- Je mag niet meer personen vervoeren dan dat er zitplaatsen zijn (er is wel een zitplaats voor omar maar hij wenst er geen gebruik van te maken, deze opmerking komt voornamelijk van vragen van ouders die veel kinderen willen vervoeren)
- Als je een zitplaats hebt moet daar een gordel bijzitten en die moet je omhebben (maar in de achterbak is er geen zitplaats en geen gordel dus hoef je die ook niet om te hebben)

En dan vind ik nog het volgende over zitplaatsen waar 140 euro boete op zou staan :
Tijdens deelname aan het verkeer als bestuurder of passagier niet op de voor hem/haar bestemde zitplaats zitten en/of als bestuurder (een) passagier(s) vervoeren terwijl deze/die niet op een zitplaats zit(ten) geldt niet voor: bus met staanplaatsen of incidenteel gebruik gangpad/toilet andere bus; kind < 3 jr in bus;passagiers < 18 jr en < 1.35 m, bij gebruik kinderzitplaats met gordels; vervoer rolstoelpassagiers; 1 persoon > 8 jr op bagagedrager fiets (geen snorfiets); passagier op ligplaats.
Maar dat laatste zinnetje, is de kofferbak een ligplaats zodat het onder de uitzonderingen valt?

Of heeft Omar zich niet aan de wet gehouden?

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 20:16
Gomez12 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 01:30:
Gewoon maar even iets wat ik me eigenlijk afvroeg aangezien de deelnemers zich aan de wet moeten houden...

Mag je eigenlijk wel iemand vervoeren in de achterbak zoals die taxi van Omar deed? Of is dat illegaal?
Geweldig! Ik dacht namelijk precies hetzelfde. "De deelnemers moeten zich aan de wet houden" en het shot erna zie je mensen in een achterbak gaan liggen.

Lijkt me inderdaad niet toegestaan. Ik vroeg me overigens ook af: is het serieus zo makkelijk voor ze om even een huis in te mogen? Er was niemand in huis, iemand van de opsporingsdienst gaat even met zijn hand door de brievenbus met een sleutelhanger en vist toevallig de huissleutel eruit. Wut? En mogen ze zomaar in iedereen hun huis komen, zoals het geval was bij de mevrouw die als eerste gepakt was en bij haar neef verbleef. Die gasten liepen gewoon het huis in en duwden die man aan de kant.

En zo waren er nog meer voorbeelden. Ik vraag me af hoe waarheidsgetrouw dat programma nou echt is. :?

[ Voor 35% gewijzigd door Luca op 21-12-2017 01:45 ]

• Gomez12
Danny.G schreef op donderdag 21 december 2017 @ 01:40:
[...]
Lijkt me inderdaad niet toegestaan. Ik vroeg me overigens ook af: is het serieus zo makkelijk voor ze om even een huis in te mogen? Er was niemand in huis, iemand van de opsporingsdienst gaat even met zijn hand door de brievenbus met een sleutelhanger en vist toevallig de huissleutel eruit. Wut? En mogen ze zomaar in iedereen hun huis komen, zoals het geval was bij de mevrouw die als eerste gepakt was en bij haar neef verbleef. Die gasten liepen gewoon het huis in en duwden die man aan de kant.
Dit is gewoon allemaal geregeld met toestemmingen van te voren etc.
Het is niet alleen de kandidaat die voor een heleboel dingen toestemming moet geven, maar ook zijn hele omgeving anders kan de kandidaat alsnog niet meedoen.
Ik vraag me af hoe waarheidsgetrouw dat programma nou echt is. :?
Lol, ergens tussen de nul en de 1 procent voor zo ongeveer elke crimineel in NL.
Misschien tussen de 50 en 75% als je bijv een piloot van 9/11 was en ze zoeken naar je.

Het probleem is dat het van beide kanten niet waarheidsgetrouw is, waarom zou een verdachte niet 48 uur op dezelfde plek mogen blijven?

Maar ook hoe krijgt de show het voor mekaar om in heel NL 1 breedtegraad te vinden waar maar 3, ik herhaal 3 extractiepunten in heel NL op te vinden zijn en 2 daarvan bevinden zich in de Rotterdamse haven.
Ik bedoel een helicopter kan landen op bijna elk terrein zolang er maar een vlak vierkant is van ongeveer 5 x 5 meter, al is dat op een flatgebouw dan kan een helicopter daar langen.
Een auto kan gewoon stoppen op elke vluchtstrook en iemand oppikken.
Een bootje daar kan een vluchteling wel vanaf de kant naartoe springen of zwemmen.
Ik vermoed zelfs dat je tegenwoordig op die breedtegraad gewoon duitsland kan binnenwandelen, dus ook een lopende extractie is mogelijk.
Maar in deze show zijn er maar 3 locaties op die hele breedtegraad over heel NL te vinden waar het extractiepunt kan zijn?

Ik bedoel je kan als vluchteling in de realiteit in alle veiligheid tegen de politie zeggen dat je over 21 dagen exact om 12 uur op die breedtegraad gaat staan voor 5 minuten en de politie kan er werkelijk helemaal niets mee. En al geef je een lengtegraad mee, als de politie zo opzichtig staat te posten dan verplaats je de extractie naar 1 dag later.

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik heb het zelf niet gekeken, ik begrijp uit de reacties dat het niet heel realistisch is / was. Een leuk alternatief is misschien Lone Target, dat zijn een aantal afleveringen waarin een ex-Navy Seal ook moet vluchten van een soort politiemacht. Hij wordt in iedere aflevering ergens gedropt en moet dan met twee (?) cameramensen naar een extractiepunt. De tijd die per aflevering verstrijkt is rond de twee dagen volgens mij.

De politiemacht is steeds een echte opsporingsunit, in de eerste aflevering gaat het om een afgesloten natuurgebied / park in Afrika, de politiemacht is dan een groep ex-militairen die dat park bewaakt tegen stropers (geen acteurs dus). Een andere aflevering is in Zuid-Korea, in een stad waar het volhangt met CCTV camera's, de opsporingsunit is de lokale politie die toegang heeft tot die camera's en een korps aan agenten.

http://www.imdb.com/title/tt3432424/

• Aapie
  • Niet online
Lijkt mij leuk, echter dit is een productie van discovery. Dan krijg ik meteen al de kriebels.

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:53
Kofferbak is ook zo’n dingetje. Maar ook dit seizoen werd er veel buiten gekampeerd zonder camping; ik vraag me af of dat iedere keer bij de door Staatsbosbeheer aangegeven paalkampeerplaats was of niet. Anders kun je die ook opschrijven. Zeker toen hij zijn spullen niet opruimde op het einde...! Had dan ook een shot gemonteerd waarin dat allemaal in de afvalbak ging. (Ik snap ook dat dat zonde is en niet heel duurzaam.)

Ander ding met argwaan vond ik het tripje naar Ameland van de twee heren; heen met de watertaxi en terug met het vliegtuig. Of ze maken gebruik van het feit dat ze een cameraploeg bij zich hebben en ze werken mee voor vijf seconden roem of daar is ook gewoon een potje geld voor vanuit de productie want die twee reisjes maak je nevernooitniet op het Hunted-budget kan ik je vertellen.

• Farmerwood
  • Niet online
Dat vliegtochtje is echt niet heel duur als je een vriend/kennis met een vliegbrevet kent. Zo'n klein toestel huur je volgens mij voor rond de 150 euro per uur.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd1 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 02:43:
Ik heb het zelf niet gekeken, ik begrijp uit de reacties dat het niet heel realistisch is / was. Een leuk alternatief is misschien Lone Target, dat zijn een aantal afleveringen waarin een ex-Navy Seal ook moet vluchten van een soort politiemacht. Hij wordt in iedere aflevering ergens gedropt en moet dan met twee (?) cameramensen naar een extractiepunt. De tijd die per aflevering verstrijkt is rond de twee dagen volgens mij.

De politiemacht is steeds een echte opsporingsunit, in de eerste aflevering gaat het om een afgesloten natuurgebied / park in Afrika, de politiemacht is dan een groep ex-militairen die dat park bewaakt tegen stropers (geen acteurs dus). Een andere aflevering is in Zuid-Korea, in een stad waar het volhangt met CCTV camera's, de opsporingsunit is de lokale politie die toegang heeft tot die camera's en een korps aan agenten.

http://www.imdb.com/title/tt3432424/
Die Joel Lambert is wel een gave gast, hier gaan ze ook wel echt ver want er is zo een aflevering waarbij de politiemacht wil stoppen in Afrika omdat er leeuwen zijn. Die Joel denkt dat het een afleiding is en gaat nog harder op de vlucht.

Vond Hunted wel leuk om te zien alleen wat ik echt jammer vond was dat ze wisten waar de kluisjes zaten, dan voel je je als deelnemer wel een beetje genaaid imho. Wordt er zogenaamd super stiekem en sneaky een kluisje voor je gehuurd weten de hunter dit ook..

• AW_Bos

AW_Bos

Gisteren begonnen met het kijken van het eerste seizoen van Hunted. Wat mij opviel is dat die Hunters ook informanten hadden. In seizoen 2 hadden ze dat niet. Maar die survival-expert maakte wel flink wat fouten door te SMS'en. Regel dan een telefoon van een onbekende. :P
Farmerwood schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:31:
Dat vliegtochtje is echt niet heel duur als je een vriend/kennis met een vliegbrevet kent. Zo'n klein toestel huur je volgens mij voor rond de 150 euro per uur.
Beste was als ze gewoon gingen eilandhoppen. :P Vanaf elk eiland kan je wel een bootverbinding regelen naar een nabijgelegen eiland.

[ Voor 43% gewijzigd door AW_Bos op 21-12-2017 10:57 ]

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Danny.G schreef op donderdag 21 december 2017 @ 01:40:
[...]

Geweldig! Ik dacht namelijk precies hetzelfde. "De deelnemers moeten zich aan de wet houden" en het shot erna zie je mensen in een achterbak gaan liggen.

En zo waren er nog meer voorbeelden. Ik vraag me af hoe waarheidsgetrouw dat programma nou echt is. :?
Hangt natuurlijk af van de mate van de criminaliteit die je hebt begaan en hoe snel de ovj/rechter reageert op de aanvraag van een huiszoekingsbevel. Wat veel mensen echter vergeten is dat politie vaak gewoon vraagt "Mogen wij even binnen komen". Dat ze dan doorlopen naar je garage en zolder maakt dan niet meer uit.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tosty_82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-01-2018
Hadden jullie dit stukje trouwens al gevonden?
https://dag6.nl/nieuws/8f82495b-a73a-4360-8962-8e9bd0fd70df
Drie weken lang uit handen blijven van de opsporingsdiensten, zou jij het kunnen? Veertien deelnemers van het succesvolle tv-programma Hunted durven het aan. Dag6 sprak met eindredacteur Anton Jongstra (50), dé man achter de schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Interessant artikel. Maar dan blijft nog steeds de vraag: Hoe tappen ze jan en alleman af? :+
En dan doel ik op de buurman, de buurvrouw, het neefje en de nichtjes etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosty_82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-01-2018
Daar kan je hier wat opmerkingen over vinden:
Providers zijn verplicht om mee te werken aan het aftappen als dat nodig is voor een strafzaak. Hoe de programmamakers dit nadoen, willen ze niet vertellen.
Het is leuk als iemand zich aanmeldt, maar de hele cirkel van vrienden en familie van een vluchter moet meedoen aan het spel. Want misschien bellen de hunters aan bij je familie of vrienden om ze te ondervragen of hun telefoon te hacken. Zij moeten daar wel aan mee willen doen.
Ik vermoed dat het een mix is met slim monteren.
Familie/vrienden/onbekenden die het contract willen ondertekenen krijgen van de cameraman/volgploeg een app op hun telefoon.
Mensen die niet willen ondertekenen (willekeurige voorbijgangers) hoor je vaak alleen het gesprek wat de hunted actueel aan het voeren is, HQ ontvangt dan niets, maar krijgt het in dat geval 'via' het volgteam door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
  • Laatst online: 12-06 09:17
Overigens kun je je nu alvast aanmelden voor het nieuwe seizoen: https://www.avrotros.nl/s...idaten/aanmelding-hunted/

Zit er aan te denken om me ook op te geven, lijkt me best een aardige uitdaging. Heb er alleen niet zoveel mee om op tv te komen, twijfel nog.

Life to is short, not too

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MA®K schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:50:
Overigens kun je je nu alvast aanmelden voor het nieuwe seizoen: https://www.avrotros.nl/s...idaten/aanmelding-hunted/

Zit er aan te denken om me ook op te geven, lijkt me best een aardige uitdaging. Heb er alleen niet zoveel mee om op tv te komen, twijfel nog.
Ook maar opgegeven :) Ben benieuwd.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online

DennusB schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:56:
[...]

Ook maar opgegeven :) Ben benieuwd.
Ik zal mijzelf niet zo snel opgeven, maar wel over nagedacht. Dus een idee voor als jullie mee mogen doen..

Zet een geheim netwerk op met een aantal Tweakers (of bijvb via Reddit), met mensen waar je dan dus verder geen connectie mee hebt, communiceer met bijvb een geheim account vanaf een burner telefoon (gekocht door iemand anders, contact betaald, etc). Als je dan ook iets moet ophalen of oplossen heb je een heel netwerk door het hele land die je willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kid_Stevie schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:50:
[...]

[...]

Ik zal mijzelf niet zo snel opgeven, maar wel over nagedacht. Dus een idee voor als jullie mee mogen doen..

Zet een geheim netwerk op met een aantal Tweakers (of bijvb via Reddit), met mensen waar je dan dus verder geen connectie mee hebt, communiceer met bijvb een geheim account vanaf een burner telefoon (gekocht door iemand anders, contact betaald, etc). Als je dan ook iets moet ophalen of oplossen heb je een heel netwerk door het hele land die je willen helpen.
Ik heb in m'n aanmelding al gezet dat ik benieuwd ben in hoeverre ik m'n "digitale voetafdruk" kan verbergen door encrypted tunnels, VPN's en TOR.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

DennusB schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:51:
[...]

Ik heb in m'n aanmelding al gezet dat ik benieuwd ben in hoeverre ik m'n "digitale voetafdruk" kan verbergen door encrypted tunnels, VPN's en TOR.
Winnaar _O_
En dan de zee opgaan met een bootje en van hot naar her gaan varen :P
De coördinaten voor het extractiepunt mag iemand aan de wal lekker voor je doen die ver van een dichtbije familie of vriendschap zit.

Ik vrees alleen dat dit geen spannende beelden zal opleveren :P

[ Voor 32% gewijzigd door AW_Bos op 09-01-2018 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

AW_Bos schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:53:
[...]

Winnaar _O_
En dan de zee opgaan met een bootje en van hot naar her gaan varen :P
De coördinaten voor het extractiepunt mag iemand aan de wal lekker voor je doen die ver van een dichtbije familie of vriendschap zit.

Ik vrees alleen dat dit geen spannende beelden zal opleveren :P
En hier heb je direct ook het grootste probleem opgenoemd, kijk naar die gast die gepakt was op Groningen, hele programma amper in beeld gekomen en wordt uiteindelijk gepakt als ie met de trein gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk

Het is mij ook wel door het hoofd gegaan, en ze mogen zelfs van mij een hoop opvragen (waarmee ik ze succes wens, maar toch). Ik heb afdoende mogelijkheid om met oude kennissen waarbij ik veel krediet heb opgebouwd maar weinig contact iets af te spreken om te verblijven en me te helpen.

Maar ik ga mijn familie en vrienden hier niet mee belasten. Veel mensen die ook jonge kinderen hebben en die ook gewoon onvoldoende nadenken over hun privacy. Ik kan ze gewoon niet vragen om die privacy op te geven voor een stukje dom entertainment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Ik kwam er trouwens achter dat de Nederlandse versie wel heel erg een kopie is van de originele Britse variant. Heb zelfs het idee dat de hunters gelijkend gecast zijn.

YouTube: Fugitives Win Against The Hunters? | Hunted
DennusB schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:51:
[...]

Goeie! Ben heel benieuwd hoe ze zoiets in het programma gieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Leuk die vragenlijst. :)
Primair gaat het natuurlijk om het maken van een tv-programma, en op een lagere plaats staat natuurlijk het vluchten. Jammer dat je aan een cameraman vast zit en je privéleven op tv wordt gezet. :(

Wat hebben jullie ingevuld bij de vraag "Hoe zou je het aanpakken?" ;) Of totaal iets anders dan dat je van plan bent. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Kid_Stevie schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:02:
Ik kwam er trouwens achter dat de Nederlandse versie wel heel erg een kopie is van de originele Britse variant. Heb zelfs het idee dat de hunters gelijkend gecast zijn.

YouTube: Fugitives Win Against The Hunters? | Hunted

[...]

Goeie! Ben heel benieuwd hoe ze zoiets in het programma gieten.
Ja niet, kijk eens naar die militair, ze namen niet eens de moeite om zijn huis binnen te komen. Ze gebruiken gewoon @random.. een methode om iemand op te sporen of sporen te gebruiken.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

https://www.televizier.nl...nted-begint-op-22-oktober

Het derde seizoen begint op 22 oktober.

Ik ben benieuwd met welke nieuwe tactieken de deelnemers nu weer mee aan komen zetten. :)
(En hoe stom andere deelnemers hun info prijsgeven. }) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Lijkt me gaaf als er een Tweaker mee doet, met name omdat we dan ook wat meer ins en outs krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 16:50
Als je de eerste twee seizoenen even kijkt en aan de hand daarvan een lijstje maakt met wat je wel / niet moet doen om verborgen te blijven, moet dit toch een koud kunstje zijn? Als er in deze weer mensen lekker inloggen op facebook / met familie gaan bellen / naar huis gaan ben ik er wel klaar mee hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
Nja, punt is al dat het door alle regels per definitie niet realistisch is. Je mag niet langer dan X tijd op dezelfde plaats blijven (afgelopen seizoen 48 uur meen ik), je moet in NL blijven, je mag niet meer dan X euro opnemen uit een automaat, etc. etc.

Compleet idioot natuurlijk. Als ik daadwerkelijk op de vlucht zou zijn, zou ik het maximale bedrag wat een pinautomaat kan uitspugen opnemen bij de twee flappentappers in het dorp, op de fiets stappen en naar België fietsen. Daar ergens in een obscuur winkeltje andere kleding kopen die niet bij mijn stijl past, me nevernooitniet scheren, etc. Vervolgens Westwaarts fietsen, daar ergens een andere fiets op de kop tikken en dan lekker doorfietsen naar Frankrijk of Duitsland. Mezelf het daar in een natuurgebied comfortabel maken en dan wens ik ze veel succes.
Dat alles natuurlijk terwijl ik eerst mijn telefoon door de WC gespoeld heb natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

Brammos85 schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:55:
Als je de eerste twee seizoenen even kijkt en aan de hand daarvan een lijstje maakt met wat je wel / niet moet doen om verborgen te blijven, moet dit toch een koud kunstje zijn?
Het verborgen blijven lijkt me idd op zich ook niet zo vreselijk spannend: low profile blijven, geen contact met vrienden & familie en dan schiet je al een heel eind op. Maar die "finale" met dat extractiepunt is wel een dingetje, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Jiffy schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:34:
[...]
Maar die "finale" met dat extractiepunt is wel een dingetje, natuurlijk.
Ja, dat is ook al zoiets. Laatste keer met die marinier; ze bekeken zijn boot (net als andere boten), vonden niets. Maar "men vertrouwde het niet" en ging nog eens veel verder graven. Toen vonden ze hem, wat een scherpzinnige detectives toch! :*)
Oh wacht, misschien waren het wel alle camera's die de aandacht trokken. Of die eigenlijk schreeuwden "HE OELEWAPPERS, HIER ZIT ER ÉÉN!" :z

Nog zo'n dingetje vond ik dat met die kluisjes. Alle deelnemers moesten voor een bepaalde tijd iets ophalen op een stationskluisje. Omdat ze op een gegeven moment doorhadden dat dit het geval was konden ze een val zetten voor degenen die dat nog niet hadden gedaan. Nogal wiedes dat die val dichtklapt.

Nee, echt serieus kan ik deze serie niet nemen. Begrijp me niet verkeerd; het is vermakelijk en ik kijk het komende seizoen waarschijnlijk ook wel weer, maar men moet niet doen alsof dit een realistische weergave is want dat is gewoon absoluut niet het geval. Het is een spel met vooraf gedefinieerde spelregels waarbij naar mijn idee een behoorlijk stel troeven aan de hunters gegeven wordt.

Een beetje Schotland Yard maar dan op TV. Best vermakelijk met een pilsje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Vanavond eerste aflevering van een nieuwe serie om 20:30 op NPO3.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Gezien, maar zag ik het nou goed dat je de helft moet volgen via internet?

Verder veel herhalende teksten, dat had wel wat minder gemogen. Ook fijn om te zien dat ze gelijk ergens gedropt worden, daar gaan hun plannen :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:53
Ghostrider schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:20:
Volgens mij alleen de avonturen van een van de koppels; zal dan wel wekelijks een filmpje van een minuut of 5 - 10 verschijnen geloof ik. (Te weinig zendtijd lijkt me :P )

Eerste helft van de aflevering was ook duidelijk gericht op kijkers die de voorgaande twee seizoenen niet gezien hadden. Ben benieuwd naar de komende afleveringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chloortablet
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

Chloortablet

Atoomnummer 17

Ghostrider schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:20:

Verder veel herhalende teksten, dat had wel wat minder gemogen. Ook fijn om te zien dat ze gelijk ergens gedropt worden, daar gaan hun plannen :)
De vlucht van Sven & Anouk is te bekijken via https://www.npo3.nl/hunted, de rest wordt gewoon uitgezonden op NPO3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
Ik kon het niet laten, toch weer gekeken. Ik heb toch weer zoiets van, man man man waar gaat dit over. Sommige dingen gingen weer net wat te makkelijk. Maar goed, entertainment - hoort erbij denk ik maar.

Een IT-specialist die zich verbaasde over hoe afhankelijk hij is van de online versie van Google Maps, de tranen van het lachen rolden over mijn wangen.

Ze lijken dit seizoen nog wat meer op de digitale zaken te richten...we zullen het zien of er nog iets van gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Acht ja, het blijft een simulatie; fake en vooropgezet;

https://www.crimesite.nl/tv-programma-hunted-is-simulatie/

Ik blijf mij verbazen hoeveel mensen geloven dat wat men laat zien echt is. Ook de "simulaties" zijn soms wel heel erg makkelijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Oh, ik ga weer kijken. Ik heb het idee dat ik het nu met heel andere ogen ga zien nu ik de geheimen ken. :/ :P

Ik blijf nog wel benieuwd hoe ze jan en alleman aftappen en met name de omstanders en familieleden. Of zouden ze verplicht een app op hun telefoon moeten installeren?

[ Voor 44% gewijzigd door AW_Bos op 23-10-2018 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chloortablet
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

Chloortablet

Atoomnummer 17

Ben er ook nog niet helemaal uit wat het doel is om vanaf het HQ via Whatsapp Web te verbinden met de telefoons van (bijvoorbeeld) familieleden.

De telefoon geeft (bij mij in ieder geval) een melding dat er via Whatsapp Web een verbinding is en die verbinding kun je ook weer afmelden via de telefoon? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik heb alleen het eerste seizoen gekeken en ik moet eerlijk zeggen dat ik me af en toe gewoon stoor aan de naïviteit van de mensen die meedoen en de kijkers. En het is wmb gewoon een propaganda tool om een breder draagvlak te creëren voor extra opsporingsbevoegdheid. En de manier waarop seizoen 1 eindigde was nou ook niet echt realistisch en deed alleen maar af aan de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:24
PerryMr schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:02:
Ben er ook nog niet helemaal uit wat het doel is om vanaf het HQ via Whatsapp Web te verbinden met de telefoons van (bijvoorbeeld) familieleden.

De telefoon geeft (bij mij in ieder geval) een melding dat er via Whatsapp Web een verbinding is en die verbinding kun je ook weer afmelden via de telefoon? 8)7
Maar op dat moment heb je wel de data binnen..

Overigens dat het allemaal nep en simulatie is vind ik ook wel een beetje kort door de bocht, ja de kandidaten hebben allemaal toestemming gegeven van te voren om dit te mogen doen, maar verder maken ze wel van 'dezelfde' functionaliteiten gebruik. Dat deze functionaliteiten zijn gesimuleert is niet zo vreemd maar het komt wel dicht bij de werkelijkheid / het werkt hetzelfde als in de werkelijkheid.

Zouden ze geen toestemming hebben gegeven dan kunnen ze de kandidaten nooit vinden omdat ze niet echt voortvluchtig zijn..

[ Voor 36% gewijzigd door Gynnad op 23-10-2018 12:34 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Toen ik in het tweede seizoen aandachtiger keek viel mij op dat de hunters een toffe real-time locatie laten zien van de deelnemers, maar het was eigenlijk niets meer dan een simpele Google Map met een invoerde coördinaat :P. Ook de aantekeningen worden in een vaag cloud-achtig webprogramma opgeslagen.

Dus echt geen toffe CSI-tooltjes die je verwacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

PerryMr schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:02:
1 woord: simulatie ;)

Daar kun je vrijwel alles onder wegzetten. Het is gewoonweg niet hetzelfde als "the real thing". Doorgestoken kaart heet het ook wel voor velen ;)
Overigens dat het allemaal nep en simulatie is vind ik ook wel een beetje kort door de bocht, ja de kandidaten hebben allemaal toestemming gegeven van te voren om dit te mogen doen, maar verder maken ze wel van 'dezelfde' functionaliteiten gebruik. Dat deze functionaliteiten zijn gesimuleert is niet zo vreemd maar het komt wel dicht bij de werkelijkheid / het werkt hetzelfde als in de werkelijkheid.

Zouden ze geen toestemming hebben gegeven dan kunnen ze de kandidaten nooit vinden omdat ze niet echt voortvluchtig zijn..
De simulaties zijn denk ik de enige bestaansreden van het programma. Zonder pak je de mensen waarschijnlijk niet. En nee, men maakt niet van dezelfde "functionaliteiten" gebruik (daarom wederom simulatie). Alleen al het idee dat er een cameraploeg achter je aan hobbelt.

[ Voor 53% gewijzigd door Bor op 23-10-2018 13:01 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

AW_Bos schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:50:
Toen ik in het tweede seizoen aandachtiger keek viel mij op dat de hunters een toffe real-time locatie laten zien van de deelnemers, maar het was eigenlijk niets meer dan een simpele Google Map met een invoerde coördinaat :P. Ook de aantekeningen worden in een vaag cloud-achtig webprogramma opgeslagen.

Dus echt geen toffe CSI-tooltjes die je verwacht :P
Ze gaan natuurlijk niet speciaal voor dit programma tooltjes laten bouwen. Ook dit seizoen word het vast weer:

Aflevering 2 Introduceer gesimuleerde opsporings methode X
Aflevering 3 Introduceer gesimuleerde opsporings methode Y..

Ben benieuwd :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Vind het opzich wel een leuk programma om naar te kijken alleen stoorde me in de afgelopen aflevering toch wel erg aan de enorme snelheid waarmee ze inzicht hadden in bijvoorbeeld de telefoongegevens van de mevrouw die gepind had.
En vervolgens kunnen ze ANPR data opvragen, die officieel niet bewaard wordt als dr geen hit op je voertuig is gezet voordat je langs de camera rijd...

Daarnaast: Als je mee doet aan zo'n programma dan wis je toch ook minstens ruim voordien je Facebook profiel, zou ik zeggen?

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
Le Mol schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:43:
Daarnaast: Als je mee doet aan zo'n programma dan wis je toch ook minstens ruim voordien je Facebook profiel, zou ik zeggen?
Ik krijg het gevoel dat dat niet is toegestaan.

Whatsapp, Social Media en laptops/pcs/smartdevices blijven keer op keer terug komen als bron voor een gigantische hoeveelheid informatie. Je schrijft je in voor dit programma -> wis al je devices, verwijder social media en gebruik geen chatapp / verwijder alle chats van jou bij je naasten....succes :) maar nee...

En dan nog de lok-sticks die iemand (familie van..) altijd direct in zijn of haar pc steekt... d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door eric.1 op 23-10-2018 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn algemene conclusie is dat het geheel behoorlijk versimpelt en versnelt is.

Als je echt undercover wil blijven regel je (vooraf) ook wel een betere start positie: stapeltje pre-paid sims en wat oude mobieltjes, geld in contanten etc

Die pin regels maken het voor de hunters ook wel erg makkelijk om wat kei harde hints/tips te krijgen.

Vraag me ook wel af welke regels er echt zijn, naast de 3 basis regels en de pinpas regels. Je hoort ze bijvoorbeeld ook nooit iets zeggen als “ik doe mee met het programma hunted” om hulp te krijgen.

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Pagina: 1 ... 3 ... 49 Laatste