Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:26

Saffie_time

Why use this? 42!

Bensimpel schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 22:49:
Haha, die marinier gaan ze never nooit vinden,

wist trouwens niet dat zo makkelijk is om een onderduik adress te vinden bij vreemden. :x
Als je vrienden van vrienden blijft vragen blijf je wel binnen een bepaald netwerk.

* Hé rare vraag maar kunnen 2 mensen een nacht bij je in crashen? Ze zijn hier al een nacht geweest en dat ging prima, ze doen mee aan een televisieprogramma waarin ze op de vlucht zijn van de politie.

Als je dan de ruimte hebt zou ik ook gewoon ja zeggen tegen zo'n vraag.

Het concept blijft erg leuk al heb ik nog steeds wel mijn vraagtekens bij de gebruikte methodes. Als ik hoor dat ze camera opnames bij van een privé persoon/bedrijf hebben opgevraagd na een pintransactie rondom de pinautomaat en die dan al hebben voordat er hunters op pad zijn, dan heb ik daar mijn vraagtekens bij.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Het is iets te nep helaas.
Zoals laten we opsporingsbericht op tv uitzenden.
Heel toevallig kijkt de persoon die ze zoeken net op dat moment tv en ook de goede zender.

En je fietst op een fietspad en ziet de hunters staan en duikt de bosjes in.
De cameraman die meefietst (oid) valt totaal niet op ;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dat zijn van die dingen die je er prima later in kan monteren toch om een klein beetje spanning aan de tv-uitzending toe te voegen. Wellicht zijn die 2 dingen nooit zo gegaan.
Lenny even voor een opname van Boulevard zetten is zo gedaan tenslotte.

Het vinden van overnachtingen zal in de serie idd wel makkelijker gaan dan in het echt. "Op de vlucht voor de politie" schrikt normaall toch best wel af, maar als het dan voor een TV-programma is vindt iedereen het wel leuk om mee te werken.

spoiler:
Vader en zoon gaf ik zo halverwege de uitzending weinig kans meer, maar ze lijken zich herpakt te hebben.

Ezme kan er wel eens voor gaan zorgen dat zij uiteindelijk wel gepakt gaan worden. Ze heeft het nu al zo moeilijk en ze zijn pas halverwege. Lijkt er ook op dat ze verder geen offline hobby heeft om de tijd te doden. Al is het maar boeken lezen.

Wel leuk om te zien dat de marinier boeren opzoekt. Precies wat ik zelf ook al opperde als tactiek. Geef hem idd nog de beste kansen momenteel.

[ Voor 3% gewijzigd door Farmerwood op 01-11-2016 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:14
Snap ook niet zo goed waarom er een cameraman mee moet... Dit is toch makkelijk zelf te filmen met een GoPro of zo?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

M@cer schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:49:
Snap ook niet zo goed waarom er een cameraman mee moet... Dit is toch makkelijk zelf te filmen met een GoPro of zo?
Inderdaad, maar waarschijnlijk gedaan om de kwaliteit te waarborgen, steeds van die selfies is ook maar saai.
Of misschien is de camera man GPS tagged zodat het TV team niet echt een opsporings bericht moet uitzenden :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
Gandalf68 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:52:
Je ziet toch dat ze het thuis front willen laten weten hoe het met ze gaat of dat ze bezoek hebben gehad en wat doen ze... ze maken gebruik van digitale communicatie...

Misschien is het de ouderwetse ik maar ooit gedacht aan een kaartje sturen of van te voren afgesproken code... Ze kunnen hoogstens 1 van de 6 sorteercentra als stempel zien ... en zelfs daar kan je ze mee misleiden door bv te vragen aan een vreemde om die kaart te posten in een bepaalde provincie :)

is er een manier om een stille sms te blokkeren eigenlijk , wat zou een tweaker als tegen maatregel kunnen nemen .. dat lijkt me een leuke uitdaging om dit eens te gaan opzetten !
Ja dat kan.. kooi van faraday ;) Wordt overigens ook bij het NFI gebruikt bij inbeslagname van telefoons die nog aanstaan, zodat de telefoon geen verbinding met buitenaf kan maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Aapie op 02-11-2016 00:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-07 21:20

Jiffy

God, you're ugly!

Iets wat bij me naar boven borrelde: zo'n hunterteam staat natuurlijk binnen korte tijd bij je huisadres aan de deur om te kijken of daar verdere info bij elkaar te sprokkelen valt.

Wat nou als je zorgt dat je dat hunterteam gewoon 'omlegt' met een paintballgeweer? Meerdere mogelijkheden voor: zelf doen, maar dan moet je dus zélf thuis zijn met de bijbehorende risico's. Je kunt echter ook een aantal vrienden inschakelen die in de nabijheid posten.

Je zou zelfs kunnen proberen om een hunterteam 'gevangen' te nemen door ze te 'verwonden'. Gooi ze in een gereedstaand busje en wegwezen naar een onbekende locatie. Vervolgens 'verhoren', communicatiemiddelen in beslag nemen, locatie van het hoofdkwartier achterhalen en dáár vervolgens één of meer kennissen laten posten die een deel van het rechercheteam uitschakelen zodra die aan het einde van een welbestede werkdag een voet buiten de deur zetten (want ik neem aan dat die niet drie weken 24/7 binnen zitten).

Vergt meer organisatietalent, maar zeker zo'n marinier moet toch de nodige mensen in z'n kennissenkring hebben om een dergelijke stunt uit te kunnen halen. :)

Of is dat tegen de regels?

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:49
Jiffy schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:40:
Iets wat bij me naar boven borrelde: zo'n hunterteam staat natuurlijk binnen korte tijd bij je huisadres aan de deur om te kijken of daar verdere info bij elkaar te sprokkelen valt.

Wat nou als je zorgt dat je dat hunterteam gewoon 'omlegt' met een paintballgeweer? Meerdere mogelijkheden voor: zelf doen, maar dan moet je dus zélf thuis zijn met de bijbehorende risico's. Je kunt echter ook een aantal vrienden inschakelen die in de nabijheid posten.

Je zou zelfs kunnen proberen om een hunterteam 'gevangen' te nemen door ze te 'verwonden'. Gooi ze in een gereedstaand busje en wegwezen naar een onbekende locatie. Vervolgens 'verhoren', communicatiemiddelen in beslag nemen, locatie van het hoofdkwartier achterhalen en dáár vervolgens één of meer kennissen laten posten die een deel van het rechercheteam uitschakelen zodra die aan het einde van een welbestede werkdag een voet buiten de deur zetten (want ik neem aan dat die niet drie weken 24/7 binnen zitten).

Vergt meer organisatietalent, maar zeker zo'n marinier moet toch de nodige mensen in z'n kennissenkring hebben om een dergelijke stunt uit te kunnen halen. :)

Of is dat tegen de regels?
volgens mij mogen ze de wet niet overtreden
wel leuk plan >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

Het lijkt me niet erger tegen de wet dan wildkamperen, achterin een busje zitten of een telefoon in het water/het bos flikkeren. En dat mag óók binnen het spel, ondanks dat het allemaal officieel niet mag. :)

Op zich ben ik dus serieus met een dergelijk plan. Daar moeten toch mogelijkheden voor zijn?

Zou stoer zijn als je op deze manier zelfs álle hunterteams uit zou kunnen schakelen. Ga je als voortvluchtige vervolgens gewoon voor de deur van het hoofdkwartier staan om even te zwaaien naar de beveiligingscamera... :P

Of laten we het meer tweakerswaardig maken: verzamel een stel nerds (moet toch lukken op GoT), spoor de hunterteams op (paar sporen uitzetten en je weet dat ze er als vliegen op de stroop op af komen), plant een gps-tracker op hun voertuigen, done. Vanaf dat moment weet je 24/7 waar de hunterteams zijn.

Dat hoef je als voortvluchtige niet eens zelf allemaal te doen, welnee, daar heb je je eigen team voor. Hoef je zelfs niet eens contact mee op te nemen tijdens je 'vlucht'.

Tikkie meer buiten de lijntjes denken om het systeem te verslaan. ;)

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Jiffy schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:46:
Het lijkt me niet erger tegen de wet dan wildkamperen, achterin een busje zitten of een telefoon in het water/het bos flikkeren. En dat mag óók binnen het spel, ondanks dat het allemaal officieel niet mag. :)

Op zich ben ik dus serieus met een dergelijk plan. Daar moeten toch mogelijkheden voor zijn?

Zou stoer zijn als je op deze manier zelfs álle hunterteams uit zou kunnen schakelen. Ga je als voortvluchtige vervolgens gewoon voor de deur van het hoofdkwartier staan om even te zwaaien naar de beveiligingscamera... :P

Of laten we het meer tweakerswaardig maken: verzamel een stel nerds (moet toch lukken op GoT), spoor de hunterteams op (paar sporen uitzetten en je weet dat ze er als vliegen op de stroop op af komen), plant een gps-tracker op hun voertuigen, done. Vanaf dat moment weet je 24/7 waar de hunterteams zijn.

Dat hoef je als voortvluchtige niet eens zelf allemaal te doen, welnee, daar heb je je eigen team voor. Hoef je zelfs niet eens contact mee op te nemen tijdens je 'vlucht'.

Tikkie meer buiten de lijntjes denken om het systeem te verslaan. ;)
Hahaha, inderdaad een GPS tracker op de hunters auto's plaatsen zou wel tof zijn, :D

In "real life" gaat dat wel een beetje moeilijk zijn, de politie heeft bijna onbeperkte mogelijkheden, als je bijvoorbeeld crimineel nummer 1 bent, dan pakken je vroeg of laat toch wel. Ook al zit je 50 meter onder de grond in een bunker.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:52

Comgenie

Soms heb je dat

Bensimpel schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:34:
[...]

Inderdaad, maar waarschijnlijk gedaan om de kwaliteit te waarborgen, steeds van die selfies is ook maar saai.
Of misschien is de camera man GPS tagged zodat het TV team niet echt een opsporings bericht moet uitzenden :+
Zeer waarschijnelijk geeft de camera man van alles door aan een team achter de schermen, die er vervolgens voor zorgt dat het opsporingsteam alleen de gegevens binnen krijgen die ze daadwerkelijk in een echte situatie binnen zouden kunnen krijgen. Zoals een sms van een onbekend nummer naar een "getapt nummer" of de locatie van een auto die ze kennen. Op zo'n manier kunnen ze vrij veel simuleren van de mogelijkheden die ze in het echt zouden hebben.

Het lijkt me namelijk sterk dat dit TV programma daadwerkelijk taps kan plaatsen en bewakingscamera beelden overal van mag hebben. In de Engelse versie van Hunted wordt dit aan het begin overigens ook gewoon aangegeven.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
Vermakelijke serie. Maar wat ik ongeloofwaardig vind is de rechten die een opsporingsdienst heeft. Alsof die wettelijk de camera beelden heeft gekregen. Een tap,gaat toch echt wel via de rechter. Ik vind de gelijke kansen niet in verhouding. En dan die 2 gorilla's, welke partner of broer of zus gaat in gesprek of laat ze vrij door hun huis lopen? Ze komen er bij mij niet eens in. Ken ze niet en dan ga ik niet allerlei privé zaken met je bespreken.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keukentafeltje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik ben nog steeds benieuwd wat ze nu precies bedoelen met "niet 48h op dezelfde plek". Is dat hetzelfde dorp, straat, huis, provincie?

Ik kan me nl. heel goed een scenario voorstellen, waarbij je met bijv. de hele straat afspreekt dat je om de 48h in een ander huis logeert en op die manier toch dicht bij je partner/familie blijft. Je kunt dan zelf ook redelijk goed de situatie in de gaten houden.

Communiceren gewoon via Tor o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:44

NSG

Je weet niks!

rhos schreef op zondag 06 november 2016 @ 07:32:
Vermakelijke serie. Maar wat ik ongeloofwaardig vind is de rechten die een opsporingsdienst heeft. Alsof die wettelijk de camera beelden heeft gekregen. Een tap,gaat toch echt wel via de rechter. Ik vind de gelijke kansen niet in verhouding. En dan die 2 gorilla's, welke partner of broer of zus gaat in gesprek of laat ze vrij door hun huis lopen? Ze komen er bij mij niet eens in. Ken ze niet en dan ga ik niet allerlei privé zaken met je bespreken.
"Het programma heeft toegang tot alle voor het programma relevante gegevens van de kandidaten, hun familie en vrienden en bekenden in de directe omgeving.

Met hun nadrukkelijke toestemming is gebruik gemaakt van onder andere bankgegevens, telefoongegevens, huiszoekingen, ondervragingen etc."

&

"Het productieteam stond tijdens de research en de opnamen in direct
contact met een deskundige op het gebied van (straf)recht, verbonden
aan de Universiteit van Amsterdam.

Deze ‘officier van justitie’ werd
geraadpleegd op de momenten dat aanvragen van het opsporingsteam
gecheckt moesten worden op rechtmatigheid. Op deze manier kon
een zo natuurgetrouwe weergave van de werkelijkheid worden gegeven
."

http://www.npo.nl/npo3/wat-is-hunted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
NSG schreef op zondag 06 november 2016 @ 10:32:
[...]
Deze ‘officier van justitie’ werd
geraadpleegd op de momenten dat aanvragen van het opsporingsteam
gecheckt moesten worden op rechtmatigheid. Op deze manier kon
een zo natuurgetrouwe weergave van de werkelijkheid worden gegeven
."
Laat ik het zo stellen, rechtmatig is een ruim begrip en zit nogal ver af van realiteit...

Of iets rechtmatig mag is sterk afhankelijk van waar de verdachte van verdacht wordt en dat wordt nergens benoemd (wat lekker makkelijk is, want dan is alles rechtmatig)
Plus dat menig rechter best 1x een camera-verzoek uit wil schrijven. Maar ergens moet je wel resultaat tonen, een rechter gaat niet zo maar 10x een verzoek toekennen. Ja 10x een verzoek doen is rechtmatig, maar heeft weinig met de realiteit te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:06

MazeWing

The plot thickens...

Ik heb ook een gedeelte naar hunted gekeken maar gezien mijn praktijkervaring (lees: werk) kan ik er maar met moeite naar kijken gezien het feit dat het hele opsporen eigenlijk van geen kant klopt.

Voor de kijkers die niet weten hoe bepaalde zaken in het echt gaan is het misschien leuk om naar te kijken (en voor Nederlandse begrippen is het programma ook nog eens behoorlijk goed in elkaar gezet). Weet je echter hoe dat soort opsporingsonderzoeken in het echt gaan dan is de gehele geloofwaardigheid (en voor mij dus ook een groot deel van het plezier) weg.

Om even wat random zaken te noemen:
- de hunters gaan aan de deur met een "aanhoudingsbevel". Interessant om te zien hoe een burger een aanhoudingsbevel kan krijgen. Daarbij heb je tevens een machtiging van binnentreden nodig om daadwerkelijk, zonder toestemming van de bewoner, een woning te betreden
- vervolgens vindt er een huiszoeking plaats zonder ook maar een RC (rechter commissaris), OvJ (Officier van Justitie) en een griffier erbij te hebben. Zaken die allen verplicht zijn bij een huiszoeking (natuurlijk zijn er bepaalde uitzonderingen, echter zijn die niet van toepassing hier)
- camerabeelden van een particulier bedrijf (Shell) die schijnbaar automatisch uitgelezen worden; Ten eerst kan geen enkele opsporingsinstantie dit en ten tweede heb je een vordering nodig van de Officier van Justitie (Artikel 126 strafvordering) om deze op te mogen vragen.
- tap (telefoon, internet, etc.) heb je ook een vordering nodig van de Officier van Justitie alvorens ook maar iets voor elkaar te krijgen

ter info: voor alle gegevens die je opvraagt/aanvraagt (in de breedste zin van het woord) heb je een vordering nodig van de Officier van Justitie. Alle verschillende soorten vorderingen staan in artikel 126 van het wetboek van strafvordering)

Het hele technische aspect zoals het opsporen van mobiele telefoons middels sms-jes, etc. is wel realistisch. Echter zodra je het via een telecomprovider moet laten verlopen krijg je gewoon niets voor elkaar zonder een vordering. Daarbij gaat het wel allemaal heel makkelijk en snel. In de praktijk kun je in de meeste gevallen dagen wachten alvorens een reactie te krijgen van een bedrijf. Bij buitenlandse bedrijven zoals Facebook kan het soms wel maanden duren (en soms ook helemaal nooit) alvorens je een reactie krijgt. En dan nog zijn buitenlandse bedrijven niet verplicht om mee te werken.

Het gehele programma kan dus alleen werken met toestemming en inloggegevens van zo'n beetje alle betrokken kandidaten en hun familie, vrienden, etc. Zonder die toestemming zaten we nu waarschijnlijk nog steeds te wachten op een reactie van een bedrijf die er vervolgens toch niet zou komen omdat er geen vordering van de Officier van Justitie is.

Verder laat ik het hele verhaal van opvallende cameramensen en auto's vol met gopro's nog maar even voor wat het is. Daarbij weet ik zeker dat als iemand inderdaad al 2 weken onvindbaar is er toch even contact met de cameraman van die betreffende kandidaat zal zijn om de locatie duidelijk te krijgen.

In andere woorden: het is allemaal nep en expres spectaculair in beeld gebracht omdat je anders naar 1 van de meest saaie programma's ooit aan het kijken was...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:01
jdh009 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:51:
Lijkt me persoonlijk zeer leuk om mee te doen maar het zou mij niet zonder iets van planning met werk en opleiding lukken om "alles te laten vallen". Of het moet in de (zomer)vakantie/periode zijn.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rZFHkDh.jpg

Eind juni? ;)

*En ja, bovenstaande is waarschijnlijk allemaal fake (Het getoonde 06 nr werkt volgens mij wel though, maar is wss gewoon een burner. ;)) Ook de datums zijn wel erg inconsequent getypt.

[ Voor 7% gewijzigd door SmiGueL op 08-11-2016 10:45 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik heb exact dit gevoel, hoewel ik dan absoluut geen ervaring hier mee heb kan ik me gewoon niet voorstellen dat dit allemaal zo vreselijk makkelijk kan gaan in een land als Nederland. Als je ziet wat voor 'makkelijke' straffen soms niet gegeven kunnen worden omdat er te weinig bewijs is, is het niet aannemelijk dat dit allemaal zo makkelijk kan gaan.

Ik vind het een heel interessante serie/show, maar ik heb 'm al meerdere keren moeten afzetten omdat ik het gewoon van geen kant vond kloppen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:54
Is het toeval dat jullie beiden dezelfde avatar hebben :P ?

De aflevering van gisteren heeft mij wel weer even wakker gemaakt dat digitale veiligheid ook belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keukentafeltje
Ik denk dat de cameraman die meeloopt een log bijhoudt met wat er gebeurt en waar. Tevens houdt hij de omgeving (evt. beveiligingscamera's etc.) in de gaten. Indien er iets voorvalt (er wordt gebeld en/of de vluchters worden gefimd) dan meldt hij dit aan de spelleiding. De spelleiding maakt dat een melding aan in Wunderlist (zoals hierboven al gescreenshot is), waarna de hunters aan de slag gaan.

Het is allemaal show, maar dat maakt het programma er niet minder leuk om :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
SmiGueL schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 00:44:
[...]

[afbeelding]

Eind juni? ;)

*En ja, bovenstaande is waarschijnlijk allemaal fake (Het getoonde 06 nr werkt volgens mij wel though, maar is wss gewoon een burner. ;)) Ook de datums zijn wel erg inconsequent getypt.
Regel 4 vind ik wel mooi, bereid je maar vast voor als realistische hunters op maandenlang touwtrekken tot meerdere rechtbanken aan toe en na maanden krijg je alleen nog maar de gegevens waar je in 1e instantie exact om gevraagd hebt en niet meer, dus geen doorlopende tap van na de datum van aanvraag, nee max tot de datum van aanvraag en na die maanden wachten kan je een 2e verzoek indienen voor de data na de 1e aanvraag en tot de 2e aanvraag.

US-bedrijven zijn niet zo scheutig met dat soort gegevens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-07 12:11

donny007

Try the Nether!

keukentafeltje schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 20:24:
Ik denk dat de cameraman die meeloopt een log bijhoudt met wat er gebeurt en waar. Tevens houdt hij de omgeving (evt. beveiligingscamera's etc.) in de gaten. Indien er iets voorvalt (er wordt gebeld en/of de vluchters worden gefimd) dan meldt hij dit aan de spelleiding. De spelleiding maakt dat een melding aan in Wunderlist (zoals hierboven al gescreenshot is), waarna de hunters aan de slag gaan.

Het is allemaal show, maar dat maakt het programma er niet minder leuk om :-)
Ik denk inderdaad dat het zo werkt, om het 'echte' opsporingsapparaat in te zetten voor dit spelletje is juridisch gezien onmogelijk. Ook met een contract kun je niet om de wetten heen die gelden voor de inzet van deze middelen.

Daarnaast is het opvragen van locaties, transacties en camerabeelden ook niet instant; daar gaan uren tot dagen overheen.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:15
Imho moet je anders naar het programma kijken dan de meeste mensen met commentaar doen. Bij het kijken moet je als uitgangspunt hebben dat het echte voortvluchtigen betreft en dat het een echte officiële opsporingsdienst is met alle bevoegdheden die daarbij komen kijken.
Letterlijk nemen wat je ziet, burgers die opsporingsdienstje spelen is niet wat de programmamakers voor ogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williamvdh
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-07 22:39
De blogger laat ook van zich horen: https://m.youtube.com/watch?feature=share&v=J4PrCDF15pI

De redactie zou dus hebben gevraagd aan de vlogger om de video te delen, op de tijdlijn van Babette..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-07 14:46

Mx. Alba

hen/die/zij

Dus ze zijn het spel flink aan het manipuleren. Ook dat van Lennie toen hij de telefoon van die vriend gebruikte om een getapt nummer te bellen, het kan nooit dat ze één minuut daarna al die telefoon van die vriend onder de tap hebben en met dat volgende gesprek mee luisteren. Het was wel dom van hem om die pinpas van die andere vriend te blijven gebruiken. Hij had er toch aan moeten denken dat die na een paar dagen ook niet meer veilig zou zijn...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keukentafeltje
williamvdh schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:37:
De blogger laat ook van zich horen: https://m.youtube.com/watch?feature=share&v=J4PrCDF15pI

De redactie zou dus hebben gevraagd aan de vlogger om de video te delen, op de tijdlijn van Babette..
Dat vond ik dus ook al vreemd. Helemaal omdat die vlogger heel expliciet had aangegeven dat 'ie de vlog nog niet zou plaatsen. Volgens mij loopt de redactie inderdaad hier en daar het spel te beïnvloeden. Dat het spel niet helemaal zo gaat als "in het echie", a la, maar dit vind ik dan weer een stap te ver.

Dit gevoel heb ik ook een beetje bij die marinier. Hij is nu bezig om het spel om te draaien en is dus van plan om de hunters te hunten. Precies op dat moment "profilen" de hunters die marinier dat hij nog wel eens het spel om zou willen draaien. Ik geloof dat niet en heb dus het gevoel dat de redactie hier een rol in speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Lijkt mij logisch. Anders blijft Evert de marinier 3 weken in de kruipruimte liggen en strijkt het prijzengeld op. Dat is geen leuke TV, dus maken ze er nu een beetje sensatie van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
keukentafeltje schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:32:
[...]
Dat vond ik dus ook al vreemd. Helemaal omdat die vlogger heel expliciet had aangegeven dat 'ie de vlog nog niet zou plaatsen.
Toch is ook die vlogger niet helemaal lekker, hij kan wel mooi weer spelen maar in de uitzending zie ik hem toch ook echt vragen van de hunters beantwoorden en vertellen waar ze heengaan etc.
Oftewel het is niet enkel een verzoek tot plaatsing waar hij aan mee gewerkt had.
Dit gevoel heb ik ook een beetje bij die marinier. Hij is nu bezig om het spel om te draaien en is dus van plan om de hunters te hunten. Precies op dat moment "profilen" de hunters die marinier dat hij nog wel eens het spel om zou willen draaien. Ik geloof dat niet en heb dus het gevoel dat de redactie hier een rol in speelt.
Het ergste had ik toch echt dat gevoel bij Lenny, die belt van een onbekend nr naar een bekend nr en 2 minuten daarna staat het onbekende nr onder de tap en wordt het volgende bericht afgeluisterd...
Mag je mij eens uitleggen hoe een politie dat zo snel voor elkaar moet krijgen, dat is reeel niet mogelijk. Laat staan een prive-tv-team dat gaat pas na een half jaar oid te horen krijgen dat ze dat niet gaan krijgen van de telco.

Die marinier kan nog gewoon goed casten zijn (je wilt een marinier, maar wel een extreem showmannetje wat de rollen wilt omdraaien, want een echte marinier die vind je niet terug)

Maar sowieso is het gewoon 1 groot toneelspel, ook die marinier die in de achterbak gaat liggen, hardstikke leuk... Maar de cameraman moet ook nog ergens zitten.

Op zich denk ik dat ik er meer plezier uit zou halen als de opzet was geweest dat het programma 2x gedaan werd, de eerste keer echt het hunten op de deelnemers zonder cameraman etc.
En daarna dat de deelnemers naspelen waar ze geweest zijn etc met cameraman erbij.

Nu is het allemaal zo half-half etc. Ik zou bijv die gasten echt niet zomaar binnenlaten als ik er niet expliciet voor getekend heb aan de start (als ik dus geen directe kennis/vriend ben). Ik denk dat ik eerder de politie ga bellen dat er een stel kleerkasten mijn huis probeert binnen te komen en zwaait met foto's van een bekende die ze zoeken en dat ik denk dat het totaal niet pluis is en dat ze wellicht een onderwereld afrekening willen doen oid, laat die gasten maar op het bureau hun verhaal doen terwijl de hunted alle tijd heeft om te vluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gomez12 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 22:12:
Nu is het allemaal zo half-half etc. Ik zou bijv die gasten echt niet zomaar binnenlaten als ik er niet expliciet voor getekend heb aan de start (als ik dus geen directe kennis/vriend ben). Ik denk dat ik eerder de politie ga bellen dat er een stel kleerkasten mijn huis probeert binnen te komen en zwaait met foto's van een bekende die ze zoeken en dat ik denk dat het totaal niet pluis is en dat ze wellicht een onderwereld afrekening willen doen oid, laat die gasten maar op het bureau hun verhaal doen terwijl de hunted alle tijd heeft om te vluchten.
Ik gok eigenlijk dat er een heel team aan vooraf gaat die keurig uitlegt wat ze doen, om toestemming vragen en daarna iets gaan naspelen.

Wat mij vooral tegen staat is dat een leuk gezicht met een camera man in de buurt alle hulp krijgt, dat gaat natuurlijk nergens over. Iedereen wilt mensen wel een lift geven of met een boot ergens heen brengen als het voor een tv programma is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Tsurany schreef op woensdag 16 november 2016 @ 22:45:
[...]
Ik gok eigenlijk dat er een heel team aan vooraf gaat die keurig uitlegt wat ze doen, om toestemming vragen en daarna iets gaan naspelen.
Ehm, ja maar het gegeven dat de hunted niet bij mij is (wat ze ontdekken bij het naspelen) dat is al meer info dan ze zouden hebben als ik gewoon het niet toe sta en nee zeg.
Maarja, het vervelende is dat je niet weet wat nu exact de voorwaarden zijn. Want de directe familie en kennissen moeten openheid van zaken geven tegenover de hunters, maar het is bijv onbekend of de hunted wel bij iemand mag blijven die niet bereid is om diezelfde openheid van zaken te geven.
Voor hetzelfde geld mag de hunted pas een huis binnen gaan als de eigenaar een contract met de redactie heeft ondertekend.
Wat mij vooral tegen staat is dat een leuk gezicht met een camera man in de buurt alle hulp krijgt, dat gaat natuurlijk nergens over. Iedereen wilt mensen wel een lift geven of met een boot ergens heen brengen als het voor een tv programma is.
Wat ik van die vlogger (maar ook van de beelden zelf) begrijp is er gewoon een 2e busje met camera en geluidsmensen etc wat ze volgt, wat het opzichzelf wel weer tricky maakt, want je kan dus niet even een bootje lenen dan mag je rustig een uurtje aan de kant gaan wachten totdat de 2e boot ook geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Vond deze aflevering wel een stuk minder sterk, bijvoorbeeld babbete gaan chanteren met naaktfoto's? Als dit in het echt zou gebeuren zou de politie zo een mega claim aan hun broek krijgen.

Met deze aflevering lijkt alles wel erg in scene gezet,
waarom zou je uberhaupt jezelf in de kijk willen zetten door naar een live tv show te gaan? Dat is een giga risico, leuk voor de kijkcijfers maar 99% dat je gewoon gepakt wordt...

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-01 16:42
Gomez12 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 23:22:
[...]

[...]

Wat ik van die vlogger (maar ook van de beelden zelf) begrijp is er gewoon een 2e busje met camera en geluidsmensen etc wat ze volgt, wat het opzichzelf wel weer tricky maakt, want je kan dus niet even een bootje lenen dan mag je rustig een uurtje aan de kant gaan wachten totdat de 2e boot ook geregeld is.
Bij de laatste aflevering komt de marinier op een gegeven moment uit het bos om in de auto te stappen. De cameraman filmt dat, maar achter de marinier zie je ook nog iemand het bos uitkomen. Er lijken dus idd meer mensen mee te lopen dan alleen de cameraman :|

psn: t-zakje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:44

NSG

Je weet niks!

SmiGueL schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 00:44:
[...]

[afbeelding]

Eind juni? ;)

Nummers bestaan allemaal en zijn van verschillende providers. Heb er random 4 als contact opgeslagen en kreeg nou niet het gevoel dat het burners zijn, waren namelijk alle vier online op Whatsapp en Dewi is bijvoorbeeld ook via Facetime te bereiken wat logisch is gezien het IMEI nummer van een iPhone 6S is. Daarnaast is het nummer waar John achter staat na het in Google getikt te hebben, ook daadwerkelijk van een John.

Dus ik denk dat ze zijn vergeten om dat scherm te blurren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:40
Vanavond weer kijken. Waarschijnlijk wel wat later omdat ik rond de aflevering geen tijd heb.

Was het de aflevering van vorige week waarbij die Jan Kruithof even wat aardappelen ging stelen? Ik dacht dat criminele activiteiten niet waren toegestaan in de serie. Wildkamperen zul je in zo'n serie moeilijk kunnen voorkomen maar diefstal gaat toch wel erg ver vind ik. Ook niet echt bevorderlijk voor het imago van de politie, het betreft immers een oud politieagent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:48

Hupske

AFCA

Ongeloofwaardig einde. Hoe was hij anders zonder die helikopter weggekomen? Of hadden die andere 2 dat zelf moeten regelen?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-06 18:39
hupske schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:24:
Ongeloofwaardig einde. Hoe was hij anders zonder die helikopter weggekomen? Of hadden die andere 2 dat zelf moeten regelen?
Helikopter kwam sowieso om ze op te halen. Hij heeft alleen ervoor gezorgd dat hij al aan boord was. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:56
Einde was te veel gescript... zoveel mogelijke vervoersmiddelen uit NL en de Hunters volgen 1 lead omdat er een helikopter om 12u opstijgt? Wat een onzin, er zullen vast rond dat tijdstip ook enkele andere vluchten en boten weggevaren zijn. Mijnsinziens hebben die broer en zus het ook gewoon gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:48

Hupske

AFCA

Wouter_96 schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:26:
[...]

Helikopter kwam sowieso om ze op te halen. Hij heeft alleen ervoor gezorgd dat hij al aan boord was. ;)
Aha goede morgen Hupske |:( Ik heb het ook gewoon gehoord met dat hij letterlijk vroeg of er een helikopter naar die bestemming ging, maar ik heb er in mijn hoofd niks mee gedaan :+

Wat Viccers stelt ben ik het wel mee eens. Ze waren echt maar 5 meter ook van de helikopter af, maarja als alle hunters eromheen lopen maak je nooit een kans om om 12 uur in de helikopter te stappen.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

En loop je op helicopter af heb je ook cameramannen achter je aan lopen, nee dat valt niet op.
Ze hadden een gat kunnen graven in de duinen en daar overnachten ofzo maar dan nog kom je eruit lopen er meteen hunters op je af.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:53
Hoe meer naar het einde des te ongeloofwaardiger het werd. S2 zal ik iig nooit gaan kijken. Was dit nou reklame voor de opsporingsdiensten en moeten we meer privacy gaan opgeven?! Wat slecht zeg.

[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 21-11-2016 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 17:12

Onbekend

...

Natuurlijk is het reclame om te laten zien hoe goed de opsporingsdiensten zouden kunnen werken.
Als ze maar 1 van de 12 hadden gepakt, hadden ze het niet eens uitgezonden. :P

Het einde was inderdaad treurig. Een helikopter om naar het buitenland te vluchten zonder op te vallen? Zenden deze dan geen call-signs uit?
Ik had meer iets van een bouwvakkersbusje verwacht die op een parkeerplaats aan een snelweg de mensen zouden oppikken....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Viccers schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:31:
Einde was te veel gescript... zoveel mogelijke vervoersmiddelen uit NL en de Hunters volgen 1 lead omdat er een helikopter om 12u opstijgt? Wat een onzin, er zullen vast rond dat tijdstip ook enkele andere vluchten en boten weggevaren zijn. Mijnsinziens hebben die broer en zus het ook gewoon gehaald.
Yep. DIe hebben het prima gedaan, beetje jammer dat er dan zo'n einde komt. "Lukt het niet, dan maken we dat in de laatste 5 minuten wel goed door met z'n allen rond dat platform te gaan hangen". Best kansloos en idd zeer ongeloofwaardig dat ze allemaal op die plek inzetten. Alsof dat de enige mogelijkheid is om rond 12 uur Nederland uit te komen :') En met cameramannen die erbij lopen is het sowieso een ongelijke strijd in het voordeel van de hunters.

Bovendien hadden de kandidaten beter gescreend mogen worden. Het is logisch dat er niet 12 mariniers in zitten, maar iemand die de eerste avond al heimwee naar z'n vrouw en woonplaats heeft en de volgende dag Guus Meeuwis - Brabant meebrult heeft niets te zoeken in dit programma.

En die laatste quote over veiligheid vs privacy in deze tijden doet natuurlijk direct denken aan Franklin:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

[ Voor 9% gewijzigd door user109731 op 21-11-2016 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:43
Genoten van deze verfrissende Serie op de Nederlandse TV.

spoiler: Het einde van Hunted
Uiteindelijk is de marinier ontkomen via zijn netwerk. Het duo Sijben heeft het heel goed gedaan als gewone burgers en hadden geen schijn van kans de laatste minuten. Sowieso mooie PR voor de staat: Een door de staat opgeleide Marinier wint en de rest is door justitie opgepakt. In principe dus geen blaam.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:01
Ok het idee van dit programma is echt wel leuk bedacht, maar dat einde? :/

Gezien ze de landingsplaats/vluchtplaats toch zo vol overtuiging en exact konden bepalen in de laatste 2 uur... Waarom dan de 2 weken, 6 dagen en 22 uur naar die lui zoeken als je toch zeker weet dat je (zonder enige hints!) de eindlocatie gaat omsingelen met al je teams? 8)7 |:(
NSG schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 22:06:
Nummers bestaan allemaal en zijn van verschillende providers. Heb er random 4 als contact opgeslagen en kreeg nou niet het gevoel dat het burners zijn, waren namelijk alle vier online op Whatsapp en Dewi is bijvoorbeeld ook via Facetime te bereiken wat logisch is gezien het IMEI nummer van een iPhone 6S is. Daarnaast is het nummer waar John achter staat na het in Google getikt te hebben, ook daadwerkelijk van een John.

Dus ik denk dat ze zijn vergeten om dat scherm te blurren 8)7
Je hebt gelijk, ik zag in de haast 1 KLEIN essentieel detail over het hoofd. :P :+
(Ik had het nummer van Dewi even toegoegd op WA, zodat ik een profielfoto/status kon inzien, en zag daarop de foto van Ezme..
Dus ik dacht, die nummers hebben ze gewoon voor het programma gebruikt, en momenteel bevatten deze de profielafbeeldingen van de personen/teams bij wie ze horen.
Maar het is me al duidelijk waar mijn redenatie mis ging. }:O

[ Voor 62% gewijzigd door SmiGueL op 22-11-2016 01:37 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:14
De laatste aflevering werd inderdaad een beetje ongeloofwaardig, al vond ik het wel spannend op het einde.. Maar broer en zus waren echt kansloos op deze manier.

Wel een bazenactie om verkleed als piloot in de helicopter die je weg moet brengen aan te komen..

[ Voor 22% gewijzigd door M@cer op 22-11-2016 08:20 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBTweaker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:24
Net even terug gekeken maar mensen geloven dat dit echt is? De kandidaten en opsporingsteam speelde gewoon een show. Staat ook gewoon op de NCRV site dat het de realiteit nabootst.

[ Voor 9% gewijzigd door SBTweaker op 23-11-2016 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

SBTweaker schreef op woensdag 23 november 2016 @ 01:59:
Staat ook gewoon op de NCRV site dat het de realiteit nabootst.
Ja, duh! Een commercieel bedrijf heeft natuurlijk geen toegang tot taps, pintransacties, beveiligingscamera's, enz. Per definitie is het dus het nabootsen van de realiteit. Nou ja, tot we als maatschappij zó ver zijn afgezakt dat dat wél zo is, natuurlijk. En al te ver zitten we daar niet vanaf.

Maar het programma geeft toch ook zelf aan dat het de realiteit nabootst? De vraag is alleen in hoeverre het op de vlucht zijn en het tempo waarin de hunters 'tips' krijgen in scene is gezet. De 'eenvoudige' wijze waarop ze al 'redenerend' bij exact dát helicopterplatform uitkwamen, van alle manieren waarop je NL zou kunnen 'ontvluchten' (dat doe je in werkelijkheid natuurlijk niet met zo'n opvallende manier als een helikopter, maar gewoon met een dertien-in-een-dozijn auto), is natuurlijk volledig in scene gezet.

Jammer, in potentie is het een interessant programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Laatst online: 16:40
Als je eerst weken "op de vlucht" bent ga je natuurlijk niet per helikopter het land verlaten. Dan was een busje als lift of zelfs gewoon ergens de grens over lopen veel logischer geweest. Maar goed, de kans dat de hunters slaagden in het oppakken van de kandidaten is natuurlijk veel groter bij een helikopter...

Maar, rode draad in het verhaal, pinnen en gebruik van telefoons is funest voor je privacy. Niet dat we dat niet wisten maar toch. Ik geloof dat de opsporingsinstanties werkelijk alles en iedereen onder de tap gooien als ze dat nodig vinden.

Dat de hunters die camerabeelden overal zo snel beschikbaar hebben geloof ik dan weer niets van. Alleen al vanwege de verschillende achterliggende systemen en plekken waar het beeldmateriaal staat opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
GH45T schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:42:
[...]
Dat de hunters die camerabeelden overal zo snel beschikbaar hebben geloof ik dan weer niets van. Alleen al vanwege de verschillende achterliggende systemen en plekken waar het beeldmateriaal staat opgeslagen.
Daarom is de politie daar ook mee bezig om dat in beeld te krijgen: https://www.politie.nl/themas/camera-in-beeld.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
ThinkPadd schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:46:
[...]

Daarom is de politie daar ook mee bezig om dat in beeld te krijgen: https://www.politie.nl/themas/camera-in-beeld.html
Stukje van die site :
Kan de politie meekijken met mijn camerasysteem?
Nee, de politie kan niet meekijken. De politie weet, als u zich aanmeldt, alleen waar uw camera hangt en welk deel van de straat wordt opgenomen. Zij neemt alleen contact met u op wanneer er een incident heeft plaatsgevonden en de beelden mogelijk kunnen helpen bij het opsporingsonderzoek.
Oftewel zij nemen contact met de eigenaar op en die moet het verstrekken. Daar kan rustig een dag / paar dagen oid overheen gaan.
GH45T schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:42:
Maar, rode draad in het verhaal, pinnen en gebruik van telefoons is funest voor je privacy. Niet dat we dat niet wisten maar toch. Ik geloof dat de opsporingsinstanties werkelijk alles en iedereen onder de tap gooien als ze dat nodig vinden.
Telefoons etc gooien ze niet zo snel onder de tap als in dit programma hoor. Hier presteren ze het om in 2 minuten een tap op een nieuw nr te krijgen, dan heb je nog niet eens het verzoek tot tappen getypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Vandaag eindelijk bij gekeken. Laatste aflevering had wel een hoger nepheidsgehalte, maar was wel te pruimen. (Te) mooie actie van die marinier.

Ik vind het vooral jammer dat op het einde dat hoofd zegt dat we meer privacy moeten inleveren voor veiligheid. Misschien zie ik iets over het hoofd, maar hoe hadden ze de marinier opgepakt met meer middelen? Ze hadden al alle camera beelden (wat er verdomd veel waren), trackers op telefoons, info bij het pinnen, etc.

Het enige echt overduidelijke wat nog miste was automatische facial recognition op alle camera beelden, maar denk niet dat je daar genoeg processing power voor kunt fixen. Daarnaast vraag ik mij ook af of de marinier daar mee was gevonden, gezien hij best wel voorzichting daarmee was.

En dan hebben de deelnemers nog geen eens gebruik gemaakt van end2end encrypted message diensten waarmee je nog meer kan regelen zonder dat de overheid het kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
  • Laatst online: 16:41
Nieuw seizoen Hunted staat in de startblokken, 30 oktober om 20:20.

Vond het eerste seizoen best interessant, als je het stukje realiteit met een korrel zout neemt. Hopelijk dit seizoen een wat realistischere setting.

Life to is short, not too

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
30 oktober idd een inleidende aflevering en 6 november beginnen ze echt.

https://www.npo3.nl/hunted/AT_2056755

Ben benieuwd en ga zeker kijken. Al is het maar omdat ik 1 van de deelnemers persoonlijk ken. Helaas mag ze er nog niks over zeggen, maar ik hoor later graag van haar hoe realistisch e.e.a. voor de deelnemers was.

[ Voor 6% gewijzigd door Farmerwood op 18-10-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Farmerwood schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:30:
.. maar ik hoor later graag van haar hoe realistisch e.e.a. voor de deelnemers was.
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Deel je hier ook wat mocht je meer inzicht krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:12

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Ben ook benieuwd. Net even de laatste posts mbt het vorige seizoen gelezen en daar kan ik mijzelf wel in vinden. Pak zout erbij en dan heb je toch een leuk programma.

Er wordt overigens ook nergens beweerd dat dit 100% de realiteit is. Gewoon laten zien wat er allemaal kan.

Overigens is er van dit seizoen ookal iets op tv geweest. Maanden geleden is er in RTL Boulevard een oproep geweest om uit te kijken naar twee personen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
M a r c o schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:34:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar.
Deel je hier ook wat mocht je meer inzicht krijgen?
Aangezien de vraag hoe realistisch het programma is hier zo'n beetje het belangrijkste gespreksonderwerp is zal ik uiteraard zoveel mogelijk hier delen.
m-vw schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:05:
Overigens is er van dit seizoen ookal iets op tv geweest. Maanden geleden is er in RTL Boulevard een oproep geweest om uit te kijken naar twee personen.
Dat zal wel tijdens de opnames geweest zijn. Zoiets werd in het vorige seizoen ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
Gisteren de eerste aflevering van seizoen 2 gekeken. Was voornamelijk een stukje inleiding waarbij opsporingsmethoden en de aanstaande sleepwet besproken werden. Een aantal van de kandidaten werd ook al voorgesteld en op het eind "los gelaten".

Verwacht vooralsnog geen survivors van deze groep, op de marinier na maar die kwam nog weinig aan bod. De 2 vrienden gingen al meteen de mist in met het belletje bij vertrek.

[ Voor 6% gewijzigd door MA®K op 31-10-2017 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Het was sowieso een interessante aflevering gezie de discussie over de sleepwet en die TNO-onderzoeker met zijn systeem. Ben heel benieuwd hoe dat in de praktijk blijkt te werken.

Het deelnemersveld leek me vrij afwisselend. Iedereen, hunters en vluchtelingen, hebben natuurlijk geleerd van afgelopen seizoen. Sommigen ook niet zoals we bij de 2 vrienden al zagen.
Ik ben benieuwd. We gaan het vanaf maandag zien.

Heb eigenlijk nog nergens gezien of gehoord of de spelregels hetzelfde zijn als vorig jaar qua geld dat ze mee mogen nemen en maximale tijd op 1 locatie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ben benieuwd. Vond het wel een leuk programma.

Op Youtube (StukTV) doen ze bijna hetzelfde trouwens, voor zover niet voorbijgekomen: http://www.stuk.tv/videos/jachtseizoen/

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:01
Kecin schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 11:18:
Ben benieuwd. Vond het wel een leuk programma.

Op Youtube (StukTV) doen ze bijna hetzelfde trouwens, voor zover niet voorbijgekomen: http://www.stuk.tv/videos/jachtseizoen/
Jachtseizoen is fantastisch ,maar totaal niet te vergelijken. Daar wordt iemand 4 uur lang opgejaagd, terwijl iedere 10 of of 5 minuten de GPS locatie naar de jagers wordt doorgestuurd. Leuke televisie, maar dan vind ik Hunted toch wel de overtreffende trap. Lijkt meer op het echie, kandidaten moeten langere tijd wegblijven, worden niet direct door een GPS verraden, maar kunnen wel op allerlei andere manieren de fout in gaan.

Hoe dan ook, kan niet wachten tot vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Gisteren de vorige aflevering gekeken, vanavond weer een nieuwe. Ik vond het vorig jaar al een leuk programma.

Wel goed dat ze de vraag behandeld hebben, dat je iemand zit lopen met een camera man erachteraan. Dat was toch wel een erg veel gestelde vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat vinden jullie van het niveau van het programma dit seizoen? Ik vond het in het vorige seizoen zelf erg twijfelachtig hoe snel ze soms achter informatie kwamen. En met name de "stunt" in de laatste aflevering van vorig seizoen leek wel heel erg in scene gezet.

[ Voor 10% gewijzigd door Tsurany op 06-11-2017 16:18 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:01
Die laatste aflevering was kansloos inderdaad. Als kandidaat had je nooit die helikopter veilig kunnen bereiken tenzij je het zo deed als onze militair. Dat laatste leek echter in scène gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Net de tweede aflevering gezien, maar man man wat zijn sommige mensen Naïef, die vrouw die gewoon even een dagje gaat chillen in een drop waar letterlijk haar halve familie woont.

Jammer dat er tot nu toe nog geen persoon inzit met werkelijke kennis van digitale technieken om ook moedwillig vallen te plaatsen voor de hunters. Dan denk ik aan VPN verbindingen, op bepaalde camera's jezelf zichtbaar maken, je bankpas door iemand anders laten gebruiken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Brilsmurfffje schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 19:17:
Net de tweede aflevering gezien, maar man man wat zijn sommige mensen Naïef, die vrouw die gewoon even een dagje gaat chillen in een drop waar letterlijk haar halve familie woont.

Jammer dat er tot nu toe nog geen persoon inzit met werkelijke kennis van digitale technieken om ook moedwillig vallen te plaatsen voor de hunters. Dan denk ik aan VPN verbindingen, op bepaalde camera's jezelf zichtbaar maken, je bankpas door iemand anders laten gebruiken etc.
Zou denk ik veel te lastig zijn om op te sporen. Een Tweaker met een laptop en bijvoorbeeld TOR kan in principe ongestoord internetten. En dan kan je eenvoudig slaapplekken vinden en contact onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Tsurany schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:43:
[...]

Zou denk ik veel te lastig zijn om op te sporen. Een Tweaker met een laptop en bijvoorbeeld TOR kan in principe ongestoord internetten. En dan kan je eenvoudig slaapplekken vinden en contact onderhouden.
Dit, de deelnemers maken ook net iets teveel fouten, denk dat een van de doelen van het programma ook is om te laten zien dat verstoppen zinloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:26

Saffie_time

Why use this? 42!

Brilsmurfffje schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 19:17:

Nu vraag ik me wel af hoe snel in het echt je de camera beelden van binnen een flat kan opvragen ;).
Lijkt wel dat daar ook erg vrij wordt omgegaan met de regels.

Dat het niet handig was wat ze daar deed staat buiten twijfel. Maar de manier waarop men de exacte locatie wist te bepalen (Hé zoek eens even op alle camera beelden want die en die auto is een vriend van haar en in Zoetermeer geweest) en dan in het bijzonder de camera beelden waarop ze zien welke deurbel gebruikt wordt... Ik heb het vermoeden dat je deze privé beelden pas na veel verzoeken gaat krijgen in het echt.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:43:
[...]

Ondanks dat we hier op Got een bovengemiddeld kennisniveau hebben qua IT denk ik toch dat je een grote fout zou maken om te proberen digitaal te (blijven) communiceren. Bij de politie zitten ook experts en die zijn niet op de vlucht, niet gespannen zijn en die maken dus minder snel een fout. Het is gewoon ook naief om te denken dat je slimmer bent dan de ander. We hebben maandag al gezien dat je er dan alsnog heel snel bij kunt zijn of dat je stiekem met iemand anders praat dan je zelf denkt. (Voorbeeld van die figurantenrol waarvoor even gebeld werd.)

Ik ben wel benieuwd hoe ze op basis van die profiler en TNO-onderzoeker resultaat gaan boeken. Ik ben zelf ook een echte control freak en zou dus best veel van te voren bedenken wat ik kan doen. De beste strategie lijkt toch om steeds niet al te ver vooruit te plannen en meerdere opties te hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Farmerwood op 08-11-2017 09:56 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-07 14:51
Ik zou zelf sowieso proberen te werken op basis van onder andere:
- geen communicatie met bekenden/vrienden/familie;
- bestemmingen bepalen m.b.v. dobbelstenen (ergo, random);
- gebruikmaken van katvangers (kleeft wel enige risico aan vast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Farmerwood schreef op woensdag 8 november 2017 @ 08:58:
[...]

Ondanks dat we hier op Got een bovengemiddeld kennisniveau hebben qua IT denk ik toch dat je een grote fout zou maken om te proberen digitaal te (blijven) communiceren. Bij de politie zitten ook experts en die zijn niet op de vlucht, niet gespannen zijn en die maken dus minder snel een fout. Het is gewoon ook naief om te denken dat je slimmer bent dan de ander. We hebben maandag al gezien dat je er dan alsnog heel snel bij kunt zijn of dat je stiekem met iemand anders praat dan je zelf denkt. (Voorbeeld van die figurantenrol waarvoor even gebeld werd.)

Ik ben wel benieuwd hoe ze op basis van die profiler en TNO-onderzoeker resultaat gaan boeken. Ik ben zelf ook een echte control freak en zou dus best veel van te voren bedenken wat ik kan doen. De beste strategie lijkt toch om steeds niet al te ver vooruit te plannen en meerdere opties te hebben.
Als je ziet dat grote opsporingsinstanties nog steeds niet communicatie zoals Whatsapp of Signal kunnen kraken, geen toegang kunnen krijgen tot goed beveiligde telefoons en protocollen zoals OpenVPN nog steeds veilig zijn vraag ik me echt af hoe ze dit willen gaan bereiken.

Zodra je met bekenden gaat communiceren hebben ze inderdaad een aanknopingspunt. Gebruik je echter couchsurfing sites dan wordt het heel lastig voor ze om überhaupt te achterhalen of je met die sites communiceert en daarnaast wie jij dan bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:39:
[...]
Zodra je met bekenden gaat communiceren hebben ze inderdaad een aanknopingspunt. Gebruik je echter couchsurfing sites dan wordt het heel lastig voor ze om überhaupt te achterhalen of je met die sites communiceert en daarnaast wie jij dan bent.
Op dat soort website's heb je uiteindelijk ook gewoon een gebruikersaccount nodig en houdt de desbetreffende website enige history van die gebruiker bij.

Ik zou zelf (opgegroeid in een klein boerendorp) denk ik gewoon hier en daar bij een random boer vragen of ik wat werk mag doen voor een hap eten en een slaapplek. Kleed en gedraag je als iemand die vakantie heeft en weinig geld en zo vakantie viert/een periode tussen 2 banen opvult.

Want laten we wel wezen. Met zo'n cameraploeg achter je aan helpt iedereen je. Als echte voortvluchtige wordt het een stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:01
Leuk programma :) ken het nog niet, gisteren voor het eerst gezien. Ik stelde wel mijn vraagtekens bij het opsporen van een (ip)adres bij een Facebook post. Een meid waarbij een sexfilmpje is gedeeld doet Facebook enorm moeilijk om een ip vrij te geven, en voor een spelprogramma doen ze het meteen? En al die beelden van bewakingscamera's aan de luifels van winkels bijvoorbeeld, die beelden worden vaak echt niet zomaar vrijgegeven.

Hoewel ik de opzet leuk vind staat mijn fake radar toch aardig te piepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:18:
Leuk programma :) ken het nog niet, gisteren voor het eerst gezien. Ik stelde wel mijn vraagtekens bij het opsporen van een (ip)adres bij een Facebook post.
[...]
Vond ik ook nogal fake over komen. De site https://www.iplocation.net/ gebruikt verschillende API's en is al iets nauwkeuriger (één van de API's toont iig de goede plaatsnaam) maar nog steeds veel te globaal. Straat + huisnummer kun je met geen enkele tool eruit halen.

NOS.nl: ProRail doet aangifte vanwege spoorlopers in tv-programma :D

[ Voor 80% gewijzigd door ThinkPad op 14-11-2017 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Volgens mij is er in de eerste aflevering gezegd dat de deelnemers de Nederlandse wet niet mogen overtreden. Dat doet deze deelnemer met deze actie, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Hoe legaal is het eigenlijk wat die Hunters doen met WhatsApp via de webinterface?
Ze namen een aantal mensen tegen hun zin hun telefoon af om zonder het te melden te verbinden met de webmessenger. Mogen ze dat zomaar doen?
Jumpman schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:24:
[...]
Volgens mij is er in de eerste aflevering gezegd dat de deelnemers de Nederlandse wet niet mogen overtreden. Dat doet deze deelnemer met deze actie, volgens mij.
Volgens de wet mag je ook niet vluchten als je aangehouden wordt neem ik aan? In dat geval waren er nog 2 overtredingen in de laatste paar minuten. :P

[ Voor 49% gewijzigd door Farmerwood op 15-11-2017 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:18:
Leuk programma :) ken het nog niet, gisteren voor het eerst gezien. Ik stelde wel mijn vraagtekens bij het opsporen van een (ip)adres bij een Facebook post. Een meid waarbij een sexfilmpje is gedeeld doet Facebook enorm moeilijk om een ip vrij te geven, en voor een spelprogramma doen ze het meteen? En al die beelden van bewakingscamera's aan de luifels van winkels bijvoorbeeld, die beelden worden vaak echt niet zomaar vrijgegeven.

Hoewel ik de opzet leuk vind staat mijn fake radar toch aardig te piepen.
Farmerwood schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:03:
Hoe legaal is het eigenlijk wat die Hunters doen met WhatsApp via de webinterface?
Ze namen een aantal mensen tegen hun zin hun telefoon af om zonder het te melden te verbinden met de webmessenger. Mogen ze dat zomaar doen?

(...)
Dit zijn mijn problemen met het hele programma, er word iets te makkelijk gedaan en ge-acteert over het verkrijgen van materiaal. Zowel voor het programma als het weergeven van de werkelijkheid. Ik snap de opzet wel, maar ik betwijfel of er in het echt zo snel camerabeelden te verkrijgen zoals in dit programma, zie de kijkersvragen hieronder. Het is dus mooi entertainment en het laat redelijk goed de mogelijkheden van opsporingsdiensten zien, maar sommige dingen gaan iets te makkelijk. Zoals idd de telefoon even gebruiken van een willekeurige connectie om vervolgens een tap te plaatsen (whatsapp in browser), lijkt me niet dat dit mag zonder te mogen tappen. De hunters maken dan ook gebruik van hun status (grote mannen en voor een tv programma bezig) en er is geen controle op hun handelen.

In de laatste aflevering ging het ook over het stille smsje, wat niet meer is dan een techniek om traceren te verbeteren. Dit kan echt niet jan en alleman en ik twijfel of de politie en providers hun resources aan een dergelijk programma gaan verbruiken. Oftewel, volgens mij word dit ook gefaket met behulp van bijvb de camera ploeg, net zoals camera beelden.

Maar goed, zeker leuk entertainment en laat vooral ook goed zien hoe naïef veel mensen deelnemers zijn.
Hoe komen de Hunters aan zaken als bank- en belgegevens van kandidaten?
Onze Hunters krijgen toegang tot dezelfde gegevens zoals opsporingsinstanties die in de werkelijkheid hebben. Hierover zijn voorafgaand aan het programma’s afspraken over gemaakt met de kandidaten. Zij geven zelf nadrukkelijk toestemming en leveren deze gegevens ook aan.

Hoe komen de Hunters zo snel aan beveiligingscamerabeelden?
Indien mogelijk vragen we de beelden op bij de desbetreffende eigenaar. Mocht dit om welke reden dan ook niet mogelijk zijn, dan maakt een camerateam deze beelden zelf. Vervolgens houden we rekening met de aanlevertijd. Duurt het in werkelijkheid een halve dag om beelden aan te leveren vanuit bijvoorbeeld een tankstation, dan moeten ook de Hunters een halve dag wachten totdat ze de beelden kunnen inzien.
bron: https://www.npo3.nl/kijkersvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Kid_Stevie schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:35:
[...]
In de laatste aflevering ging het ook over het stille smsje, wat niet meer is dan een techniek om traceren te verbeteren.
[...]
Wat ik ook niet helemaal snapte, volgens mij is het zo dat er een stille SMS wordt gestuurd en ze kunnen dan zien via welke telefoonmasten het is afgeleverd en op basis daarvan de locatie bepalen (en dat zal dan triangulation zijn, geen GPS ofzo met 5-10m nauwkeurigheid).

In het programma deden ze echter voorkomen alsof je door zo'n stille SMS continu livetracking hebt... 8)7

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:06
Farmerwood schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:03:
Wat ik mij hierover ook afvroeg. Als ik Whatsapp Web gebruik, krijg ik hiervan op mijn telefoon een melding. Het lijkt me toch dat de mensen dit ook zien?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

vuurtjih schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:58:
[...]

Wat ik mij hierover ook afvroeg. Als ik Whatsapp Web gebruik, krijg ik hiervan op mijn telefoon een melding. Het lijkt me toch dat de mensen dit ook zien?
Het is volledig gefaked aangezien ze dit überhaupt niet mogen tenzij een persoon expliciet toestemming geeft. Ze hebben dus gewoon off camera gevraagd of dit mocht en toestemming gekregen.

Ik neem aan dat dit ook gedaan wordt bij alle schuilplaatsen, de bewoner moet toestemming geven aan het camera team dat bij de verdachte is en bij weigering moet de verdachte de schuilplaats verlaten. Anders kan je je simpelweg verstoppen bij een kennis die de hunters niet binnen laat en zit je veilig.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:53
S1 heb ik afgekeken, met moeite. Vooral omdat alles zo ongeloofwaardig overkwam. S2 is niks anders zo te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik reageer omdat ik het jammer vind dat dit soort scripted reality dingen tegenwoordig op de NPO worden uitgezonden.

Als je het camera werk goed bekijkt dan kun je daaruit alleen al afleiden dat het hier gaat om scripted reality.

Close up shots afgewisseld met “voyeur” standpunten. Alsof de mensen in die scène niks doorhebben als de camera man op 3 meter afstand van hen een shot neemt.

Leuk om te laten zien wat kan op het gebied van opsporing maar echt te nep voor NPO.... misschien iets voor Discovery Chanel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steamwitz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:27
Het concept van het TV-programma vind ik echt geweldig: Twee mensen die reizend door Nederland op de vlucht zijn voor de hunters. Echt super tof!

De uitwerking vind ik echter zeer bedroevend. De boel scripten? Serieus? Maak er dan gewoon een soap-serie van ofzo. Hier had zo veel meer uit gehaald kunnen worden.

Heb een paar stukjes gezien van S1, maar begin niet eens aan S2. Van mij mogen ze Tros Wanted wel herhalen. Dan neem ik de lage beeldkwaliteit voor lief, en heb ik in ieder geval waar voor mijn (kijk en luister) geld. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Steamwitz op 17-11-2017 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 19:58
De realiteitswaarde van dit programma is "DIEP DROEVIG"!

Doet een beetje aan de Bijbel denken God ziet alles, of George Orwell,s 1984, Big Brother.

Ja, veel van deze mogelijkheden om mensen op te sporen zijn reëel, maar tegelijkertijd illegaal!

Wat ik uit de inleiding haalde was dat je niet naar het buitenland mocht vluchten????!

In Europa zijn er sinds het verdrag van Schengen geen grenzen meer!

Welk buitenland word dan bedoeldt?

M.A.W. dom volksvermaak om ons het gepeupel even te laten zien wat de upperclass wel even uitgevogeld heefd met het geld van ons het gepeupel.

Gelukkig zijn er nog "onafhankelijke" rechters!

[ Voor 0% gewijzigd door Rev-anche op 18-11-2017 01:38 . Reden: typo ]

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Tsurany schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:20:
[...]
Het is volledig gefaked aangezien ze dit überhaupt niet mogen tenzij een persoon expliciet toestemming geeft. Ze hebben dus gewoon off camera gevraagd of dit mocht en toestemming gekregen.

Ik neem aan dat dit ook gedaan wordt bij alle schuilplaatsen, de bewoner moet toestemming geven aan het camera team dat bij de verdachte is en bij weigering moet de verdachte de schuilplaats verlaten. Anders kan je je simpelweg verstoppen bij een kennis die de hunters niet binnen laat en zit je veilig.
Sterker nog, ik denk dat dit gewoon eisen van het programma zijn.

Ik denk zelf dat het onderstaande een extreme versimpeling is van de voorwaarden :
Hoe komen de Hunters aan zaken als bank- en belgegevens van kandidaten?
Onze Hunters krijgen toegang tot dezelfde gegevens zoals opsporingsinstanties die in de werkelijkheid hebben. Hierover zijn voorafgaand aan het programma’s afspraken over gemaakt met de kandidaten. Zij geven zelf nadrukkelijk toestemming en leveren deze gegevens ook aan.
Ik vermoed eerder dat de deelnemers schriftelijk afstand doen van alle privacy van hunzelf tegenover bekenden etc en dat dit gewoon op papieren staan die de hunters meenemen.
Plus dat de deelnemers waarschijnlijk gewoon lijsten hebben moeten aanleveren met kennissen en familie en ik vermoed dat de redactie die al met brieven etc op de hoogte heeft gesteld waardoor in wezen "de directe" omgeving er al vanaf weet en direct medewerking verleent / meent te moeten verlenen vanwege de regels van het programma.

Want dat is namelijk nog een heel belangrijk mogelijk wapen van de hunters, gewoon dreigen dat als er niet meegewerkt wordt dat die persoon dan uit de uitzending wordt gemieterd en geen kans meer maakt om te winnen, want dat staat zo in de voorwaarden.

En dat er bijv duidelijke spelregels zijn waaraan een schuilplaats moet voldoen (bijv altijd opendoen voor de hunters, niet liegen etc) anders is het geen schuilplaats.
Hoe komen de Hunters zo snel aan beveiligingscamerabeelden?
Indien mogelijk vragen we de beelden op bij de desbetreffende eigenaar. Mocht dit om welke reden dan ook niet mogelijk zijn, dan maakt een camerateam deze beelden zelf. Vervolgens houden we rekening met de aanlevertijd. Duurt het in werkelijkheid een halve dag om beelden aan te leveren vanuit bijvoorbeeld een tankstation, dan moeten ook de Hunters een halve dag wachten totdat ze de beelden kunnen inzien.
Dit is wel een mooi stukje van hoe er gedraaid wordt met de werkelijkheid.
Bij een echte grote landelijke keten tankstations zoals een Shell/Esso oid geloof ik best dat de politie die beelden in een halve dag kan krijgen, puur omdat de politie gemachtigd is daarvoor en de grotere tankstations dat waarschijnlijk landelijk centraal hebben geregeld waardoor het in een halve dag te krijgen is.

Alleen praktisch gezien is een halve dag echt razendsnel en alles uit je handen laten vallen voor een kleinere organisatie die het bijv nog op band opneemt, dan ga je opeens praten over dat iemand na het telefoontje gelijk zijn zaak dichtgooit en direct de band van die dag erbij pakt, om dan te gaan skippen en zoeken naar de exacte locatie om het daarna op de een of andere manier te gaan digitaliseren en te versturen naar de hunters.
Dit zou zelfs bij een normale politie oproep al iets zijn wat enkel in de avonduren gebeurt waardoor het al enkele dagen in beslag gaat nemen.
Als een tv-programma dat dan vraagt dan ga je praten over enkele weken als ze die beelden al willen afgeven.
En dan praat je nog over tankstations die een goede band met politie en media willen houden vanwege het feit dat je nog weleens wanbetalers beelden wilt verspreiden naar hun.

Een sacherijnige flat-eigenaar/flat-concierge daar kan je er rustig maanden van maken en daar zal de politie het ook eerder omdraaien, daar legt de politie (voorlopig) beslag op de banden ter onderzoek en dan hebben ze na een halve dag een shitload aan banden en papierwerk als bewijsmateriaal, maar dat is dan nog niet perfect uitgezocht etc zoals het hier wel is.

Terwijl ze zelf al zeggen dat ze overal al eigen camerabeelden van maken (voor het geval dat de beelden niet op te vragen zijn bij de eigenaar) en de definitie van "niet mogelijk op te vragen" heel ruim te interpreteren is, je kan die zo interpreteren als "niet mogelijk op te vragen binnen de halve dag die wij ervoor gegeven hebben" en hup je kan zo weer verder. Oftewel ik denk dat 95+% van de beelden de eigen camerabeelden zijn.

Eigenlijk is het wel een interessant experiment om eens in een ander programma te doen. Bel een willekeurig bedrijf op en zeg dat je van de tv bent en dat je graag de beelden van die dag (of gister) wilt zien en zie hoelang het duurt totdat je ze hebt.
En doe er dan ook gelijk een vervolg op in de vorm van een aanklacht tegen die bedrijven die goed gereageerd hebben, want beveiligingscamera's mag je wel hebben, maar die beelden mag je niet zomaar naar jan en alleman (wat een tv-programma in dit geval is) verspreiden vanwege portretrechten / privacyrechten en nog wat andere rechten.

Wat dat betreft jaagt dit programma me juist de stuipen op het lijf als het de waarheid zou zijn, dat de politie dit theoretisch mogelijk zou kunnen vind ik tot daaraan toe, maar hier wordt het gewoon gepresenteerd alsof iedere jan malloot dat maar even kan doen.

Wil je je ex volgen als stalker zijnde, schijnbaar kan je haar gewoon volgen via vrijelijk op te vragen camerabeelden van overal en nergens, schijnbaar is er helemaal niets mis mee om bij vrienden van haar naar binnen te stappen en de whatsapps van haar/zijn kennissen vriendinnen te lezen met enige intimidatie.
Want alles wat dit programma toont wordt niet gedaan door politie, maar puur door een tv-programma.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Gomez12 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 02:16:
[...]

Want alles wat dit programma toont wordt niet gedaan door politie, maar puur door een tv-programma.
Het hele idee van het tv-programma is dat de hunters de politie simuleren. En omdat de hunters geen afspraken met banken (transacties en camerabeelden), bezninestations (camerabeelden) en telecomproviders (taps) hebben, simuleren ze dit dus. Met dezelfde vertraging als de politie zou hebben. In deel één (en volgens mij nu weer) kregen de deelnemers bijvoorbeeld een pinpas van de productie. Doordat de hunters op mijn.ing.nl mee kunnen kijken met de transacties simuleren ze dat ze de gegevens opgevraagd hebben van de bank. In mijn ogen een prima simulatie van de werkelijkheid.

Al met al vind ik het een vermakelijk programma, het voornaamste waar ik mij aan stoor is dat alle vrienden hun telefoon bij de minste dreiging afgeven aan de hunters. Ze hoeven maar even te dreigen dat hij in beslag wordt genomen en hij wordt overhandigd. Het zou wel eens leuk zijn als iemand nee zegt.

Ik vind het wel jammer dat seizoen twee meer van hetzelfde is. Ze hebben er een profiler en een IT'er voor predictive policing bij gedaan, maar voor de rest is er niet heel veranderd vergeleken met vorig seizoen.Het zou allemaal wat spannender en realistischer worden als de kandidaten zelf ook een kleine camera mee hebben waarmee ze zichzelf kunnen filmen en het daardoor niet erg is dat ze de cameraploeg een paar dagen kwijtraken. Op die manier zijn ze een stuk vrijer. De cameraploeg kan via een apart mobieltje die niet door de hunters getracked mag worden dan weer contact met ze opnemen om ze weer terug te vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door Thy... op 20-11-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
Voor een simulatie van de werkelijkheid moet je het programma denk ik ook niet kijken. Ik zie het meer als een spel. Dat een tv programma niet daadwerkelijk toegang heeft tot camerabeelden, telefoons en pintransacties moge duidelijk zijn. Ze zullen wel het e.e.a. moeten nabootsen/scripten/achteraf filmen, anders is het niet te doen natuurlijk.

Zelf kijk ik voornamelijk om te zien hoe naïef de meeste deelnemers zijn. Les 1&2 zijn toch wel: geen contact met familie of vrienden, en laat je mobiel lekker thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:17

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Nu ben ik benieuwd, is de scene met die spoorloper er nou uitgeknipt? Ik heb vandaag de eerste twee afleveringen gekeken, en ik heb die jongen niet eens gezien?

Edit: Van een onbetrouwbare bron op Twitter heb ik gehoord dat deze scène er tussen uit gesnoeid is. Dat verklaart dus de weinige beelden van die marinier die aan het kamperen is in de diepe bossen.

Mijn tactische oplossing: Van te voren mijn PC's en telefoon bij vrienden van vrienden onderbrengen. Voor een TV-programma doe je alles. Alles verder van te voren opzoeken via het old-skoel telefoonboek, want zonder telefoontap kan niemand precies weten wat je doet. Bel gewoon door heel Nederland wat nummers van campings, huisjesparken en houd ze lekker een tijdje aan de lijn, want de meta-data (gepreksduur, nummers) kan het H.Q. wel achterhalen.
Natuurlijk ga je geld pinnen in het holst van de nacht (netjes om 23:58 en 0:01; want dat zijn twee dagen, dus 140 euro). Uiteraard loop je een flinke omweg naar de pin-automaat omdat ze a.h.v. camerabeelden kunnen zien waar je vandaan zou komen, en wat voor auto je hebt. Dan fix je van te voren op Zandvoort een bootje om het water op te gaan en dan ga je lekker eilandhoppen _/-\o_

In de tussentijd kan je op het water wel de tijd verdrijven (haha, pun) door het raadsel op te lossen en vervolgens wat te fixxen om naar die coördinaat te gaan zodra het moet. Extra voorbereidingstijd, hoe mooi!

[ Voor 100% gewijzigd door AW_Bos op 21-11-2017 16:13 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Joe.... Straks komt het weer. oOo
Benieuwd wie er nu gepakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik vind het wel een grappig programma, vooral omdat je zo kan voorspellen we er snel opgepakt wordt. Die meid van de eerste aflevering zei op een gegeven moment "Ik ben nu met iemand met wie ik totaal geen banden heb, ja behalve dan een bloedband" haar fucking neef :F

Ook die twee jongens, het spel begint, meteen even bellen met hun telefoon.. En die Ashley, die d'r haar gaat verven om zo minder op te vallen :F Logisch dat ook zij gepakt zijn :p

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-07 10:27
Ze hadden er een element van The Hunt in moeten stoppen (weet niet of iemand dat ooit gekeken heeft, begin jaren '00) — kijken of mensen dan nog zo behulpzaam zijn ;)

Omar was wel lekker bezig met alle via-via adresjes, dat werkt toch het beste, dat zag je ook bij Evert vorig jaar. Ben benieuwd of hij het einde haalt.

Ik heb wel moeite met de chronologie van de vertelling, ze willen niet te veel verschillende mensen door elkaar uitzenden, maar daardoor kregen ze camerabeelden van Nijmegen waar een hit op was van iemand die nog niet was geïntroduceerd. Ik vraag me sterk af hoeveel vluchters er tegelijkertijd op pad zijn of dat dit soort dingen eerder sequentieel zijn en ook gescript. Ook doordat ze nu een aantal stationskluisjes hebben voorzien van iets extra's en dan aan het einde iemand binnen een minuut introduceren en wat er allemaal al gebeurd is. (Ik zou als deelnemer hoop ik geen geen week wachten om dat ding leeg te halen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Als het goed is zijn ze allemaal tegelijk op pad gegaan. Iedereen moet tenslotte 3 weken uit handen van de Hunters blijven en ze moeten tegelijk op het extractiepunt zijn. Dat moet dan dus betekenen dat ze tegelijk begonnen zijn.

Dat kun je ook op maken uit de kluisjes trouwens. Omar moest dik 60 euro betalen voor de kluis. Meike en Froukje 18 euro, terwijl ze pas net in beeld zijn in het programma. Maar ze hebben hun kluis dus eerder leeg laten halen dan Omar gezien de lagere boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-07 10:27
Ah check, makes sense, dan komt mijn verwarring vooral doordat we ze niet allemaal of gelijkwaardig geïntroduceerd zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Het maakt het geintje met die 'val' van de Hunters ook eerlijker. Iedereen die meteen de kluis leeg gehaald heeft zal er geen 'last' van hebben. De 2 vallen die nu staan zijn dus mensen die echt als laatste waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Vind het zeer vermakelijk om te kijken, snap dat het allemaal gescript is maar dat kan ook niet anders. Het laat wel mooi zien hoe bepaalde types problemen benaderen. De vrouw met de grote boezem en het knullige vriendje stonden gewoon al vanaf moment 1 op de nominaties om gepakt te worden. Die vrouw barste bij alles in huilen uit.. En bij die vriend merkte je gewoon dat zn vriendin thuis de broek aanheeft dus toen zij er niet was maar naar de kapper ging kon hij enkel maar denken ik moet haar zoeken.
Ik denk dat die marinier en Omar het verste gaan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Zojuist heb ik een vraag gesteld over het spel op FB, en dat was: "Mogen de voortvluchtigen ook de hunters in een hinderlaag lokken?"

Antwoord: JA!

Dus gewoon paintball-wapens fixxen bij een afgelegen huisje waar een getrackte telefoon ligt, en die gasten uitschakelen door vanuit de bosjes het huis te bestormen (geweld zal wel niet mogen :P) en hen daar vast te boeien met hun handboeien :P. Je kan eventueel zelf die gasten bijna dood laten kietelen (vriendelijke marteling) en dan vragen waar dat H.Q. en dan daar de specialisten uitschakelen.

Problem solved 8)

[ Voor 41% gewijzigd door AW_Bos op 30-11-2017 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

Dat riep ik dus vorig jaar al... ;)

Andere mogelijkheid: op je eigen adres een "geprepareerde" usb-stick achterlaten. Dat ding wordt meegenomen, dat ding wordt gecheckt, dus aangesloten op een computer en dús kan (als het om een échte opsporing zou gaan) het computersysteem van de hunters op die manier "besmet" en/of "gehackt" worden.

Moet er een echt virus op die stick? Tuurlijk niet. Het gaat om het principe, nét zoals de hunterteams ook van bepaalde principes uitgaan qua opsporing en ingebouwde vertraging van het 'vinden' van informatie. Voor het spel zou het dus voldoende zijn als er een (verborgen) bestand op die stick staat met als boodschap "haxx0rz FTW!" ofzo.

Gegarandeerde winnaar van het spel: kruis een marinier met een computernerd. :+

[ Voor 82% gewijzigd door Jiffy op 30-11-2017 22:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MA®K
Brilsmurfffje schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:58:
Vind het zeer vermakelijk om te kijken, snap dat het allemaal gescript is maar dat kan ook niet anders. Het laat wel mooi zien hoe bepaalde types problemen benaderen. De vrouw met de grote boezem en het knullige vriendje stonden gewoon al vanaf moment 1 op de nominaties om gepakt te worden. Die vrouw barste bij alles in huilen uit.. En bij die vriend merkte je gewoon dat zn vriendin thuis de broek aanheeft dus toen zij er niet was maar naar de kapper ging kon hij enkel maar denken ik moet haar zoeken.
Ik denk dat die marinier en Omar het verste gaan komen.
Haha, die Ashley had inderdaad een stuk sneller kunnen wegkomen bij Andy en Melissa. Ware het niet dat ze met haar grote (nep?) boezem klem zat tussen de schutting >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Jiffy schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:31:
Dat riep ik dus vorig jaar al... ;)

Andere mogelijkheid: op je eigen adres een "geprepareerde" usb-stick achterlaten. Dat ding wordt meegenomen, dat ding wordt gecheckt, dus aangesloten op een computer en dús kan (als het om een échte opsporing zou gaan) het computersysteem van de hunters op die manier "besmet" en/of "gehackt" worden.

Moet er een echt virus op die stick? Tuurlijk niet. Het gaat om het principe, nét zoals de hunterteams ook van bepaalde principes uitgaan qua opsporing en ingebouwde vertraging van het 'vinden' van informatie. Voor het spel zou het dus voldoende zijn als er een (verborgen) bestand op die stick staat met als boodschap "haxx0rz FTW!" ofzo.

Gegarandeerde winnaar van het spel: kruis een marinier met een computernerd. :+
Doe dan gewoon een USBstick die je computer direct molt. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

AW_Bos schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:19:
[...]

Doe dan gewoon een USBstick die je computer direct molt. >:)
Nee, tuurlijk niet. Je wilt juist onopvallend de boel "hacken" om info te verkrijgen. :P

Oftewel, ze moeten een boodschap in beeld krijgen "jullie zijn gehackt", waarna ze dienen te handelen alsof ze daadwerkelijk gehackt zijn. Lees: ze zienen de aanwezige info te delen, door te geven waar de hunterteams zijn, enz. Vgl het "neerschieten" van de hunterteams met een paintballgeweer.

Lijkt me nog een uitvoerbare op;tie ook, eerlijk gezegd. :)

Pagina: 1 2 ... 49 Laatste