Fordox schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:05:
Ja ik snap het idee hoe het vechten gaat in de gyms, al is dodgen soms best lastig te predicten.
Wat ik me meer afvraag is welke pokemon ik meot gebruiken, degene die ik ook gebruik voor de gewone gym battles, of degene die ik op kan offeren? Gezien de gym prestige erbij krijgt ook wanneer je verliest, waarom niet alleen aanvallen met pidgeys?

Wat bepaald de hoeveelheid prestige die de gym heeft?
Hier is de formule voor de prestigeberekening.
En je kunt in principe alles wat je anders zou doordraaien eerst in een gym als kanonnenvoer gebruiken voordat je ze transfert maar dan zal het allemaal stukken langer duren. Geëvolueerde beesten als Raticates vooral met Bite/Hyper Beam en Hyper Fang zijn wel aardig om mee te trainen als ze geen te lage CP hebben. Dan kunnen ze alsnog in de candymolen.
Vóór een charge move van de defender staan ze meestal even stil. Bij Gyaradossen kun je als het goed is ook aan het geluid horen of ze gaan aanvallen maar dat heb ik eigenlijk nooit hard genoeg staan. Die willen juist pas de tekst van de aanval laat/achteraf geven. Sommige andere beesten doen dat ook.
Je wilt dus liefst trainen met al je aanvallers met een lagere CP dan de laagste defender voor maximale prestige want de CP van jouw hoogste aanvaller is bepalend voor de formule die de prestigewinst berekent. Soms als er een of twee hele lage in een gym staan en de rest flink hoger is dan selecteer je de CP van je aanvallers op die hogere omdat er anders geen doorkomen aan is en dan blaas je die lagere even weg voor de lagere prestigeopbrengst en de hogere voor de hoge opbrengst.
Boven de 3000 prestigewinst is redelijk voor een robbertje, boven de 3500 netjes en boven de 4000 is behoorlik goed. Voor boven de 4500 moet je goede aanvallers hebben en goed dodgen (en geen gym vol Blissey's en Snorlaxen

). En ook een hoge gym natuurlijk.
Gisteren na de eerste avondvierdaagsewandeling nog even wat gyms bijgepakt. Ook een lekker afgelegen die L9 was kunnen inlijven.

Die kon ik een keer in zijn geheel verslaan. Met 7 Gyaradossen en 2 Dragonites was dat wel te doen. Schiet wel lekker op.

Heb mezelf toen bovenin gezet.
Toen ik op de weg terug de laatste wou doen was daar een andere speler (L29) aan het trainen naar L8. Even staan kletsen. Hij wist ook niet hoe het trainen precies werkte met prestige en CP. Wonderlijk toch dat ook spelers die bijna L30 zijn dat nog niet weten.

Die gym had wel een Blissey onderin met een CP van bijna 1900 en op de derde plaats van onderen een Snorlax van bijna 2600 en daarboven weer flink hoger spul. Minder fijn als je er 8k prestige bij moet trainen.

Het was al wat later geworden en ook begon de regen dichterbij te komen. Ik besloot om een andere nabijgelegen en minder stabiele L6 gym maar te pakken want die eerste zou me wel eens een nat pak kunnen bezorgen voordat ik weer thuis zou zijn. Ik wou alleen om 0:30 wel een nieuw record van 20 gyms kunnen scoren en dan mocht ie wel weer vallen.
Zo gezegd zo gedaan en ik kon terug in mijn woonplaats nog even een paar rondjes ballen farmen met tussendoor al een zeer kort maar toch redelijk hevig buitje waarvoor ik mooi kon schuilen onder een luifeltje. Daarna nog één laatste rondje en ik kon weer vol, en droog,

naar huis. Blij dat ik voor de makkelijkere/snellere gym was gegaan. Om half één inderdaad het nieuwe record kunnen scoren.... en vanavond om 21:30 zelfs voor de tweede keer.

Twee cashmomenten met 20 gyms in één dag. Netjes. Leuk om eens gescoord te hebben maar een beetje minder mag ook wel.

Onderweg had ik ook nog even een derde Rhydon gemaakt en gemaxt omdat ik anders niet genoeg hoge pokies had. Heb ook wel weer genoeg voor nóg een Gyarados maar wacht nog even of ik een shiny Magikarp tegenkom. Zijn die er nog wel? Ik hoor er niemand meer over.
Wel nuttig om wat extra ruim in mijn gyms te zitten nu ik nog twee avonden moet wandelen.