dat is erg zuur zeg. Tip: vink het sterretje aan bij pokemons die je zeker niet kwijt wilt raken. Dan is per ongeluk weggooien niet mogelijkGoemies schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:24:
Shit shit shit shit....
Tijdens het opruimen van mn pokemon zodat ik wat meer ruimte heb om nieuwe te vangen heb ik perongeluk mn corsola getransferred..
Gevangen in dubai toen ik onderweg was vanuit Vietnam.
Zonde, kan mezelf wel voor mn kop slaan. Was ideaal geweest om te breeden.
Hij staat nog wel in je pokedex. maar of dat de pijn verzacht....
Goemies schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:24:
Shit shit shit shit....
Tijdens het opruimen van mn pokemon zodat ik wat meer ruimte heb om nieuwe te vangen heb ik perongeluk mn corsola getransferred..
Gevangen in dubai toen ik onderweg was vanuit Vietnam.
Zonde, kan mezelf wel voor mn kop slaan. Was ideaal geweest om te breeden.
Ja, de dex entry is er nog wel. Maar had m graag gehouden, ondanks zn lage CP.
Leuk om mee te breeden straks, maar ook gewoon cool om te hebben die region exclusives.
Leuk om mee te breeden straks, maar ook gewoon cool om te hebben die region exclusives.
Ik heb 'm ook gevangen... gewoon in utrecht hoorGoemies schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:24:
Ja, de dex entry is er nog wel. Maar had m graag gehouden, ondanks zn lage CP.
Wel iets bijzonders, ben onderweg naar een afspraak en moest even een kleine sanitaire stop inlassen. Was vanochtend ook vergeten om muntjes te innen dus dacht, even PG opstarten.
Wat schetst mijn verbazing, 100 meter verderop een pokestop met een Snorlax. Snel er heen gegaan (wel eerst de gulp dicht
Nu had ik al een Snorlax uit een ei maar dit is de eerste ooit die ik in het wild heb gezien.
Corsola is wel degelijk regio exclusive en dat je hem in Utrecht gevangen hebt lijkt me op zijn minst erg onwaarschijnlijk... Misschien kwam hij daar uit een ei welke ergens anders vandaan kwam?GroeneThee schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:51:
[...]
Ik heb 'm ook gevangen... gewoon in utrecht hoorVolgens mij is dat toch geen regio exclusive?
Wel iets bijzonders, ben onderweg naar een afspraak en moest even een kleine sanitaire stop inlassen. Was vanochtend ook vergeten om muntjes te innen dus dacht, even PG opstarten.
Wat schetst mijn verbazing, 100 meter verderop een pokestop met een Snorlax. Snel er heen gegaan (wel eerst de gulp dicht) en bij de eerste worp (ultra+berry) 'm gevangen: CP2149
Nu had ik al een Snorlax uit een ei maar dit is de eerste ooit die ik in het wild heb gezien.

Ah dat is het, er staat Corralejo Spanje. Gevangen op 27 april tijdens onze korte trip naar de zon. Wel balen, ik had er 2. Een met CP700 en 1 van volgens mij 150 en die heb ik weg gegooid.
Mooie reden om nog eens de zon achterna te reizen :-)GroeneThee schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:21:
Ah dat is het, er staat Corralejo Spanje. Gevangen op 27 april tijdens onze korte trip naar de zon. Wel balen, ik had er 2. Een met CP700 en 1 van volgens mij 150 en die heb ik weg gegooid.
Wij vertrekken 9 juni naar Oeganda. Hoop er daar een paar te bemachtigen...
[ Voor 9% gewijzigd door LekkerBipsje op 11-05-2017 15:25 ]
Geniet nooit met mate
Klopt dat kaartje wel?
Ik dacht dat Farfetched in heel Asie te vangen ipv alleen Japan?
En is Tauros niet in Canada te vangen?
Heeft iemand de update eigenlijk al?
Is al 2 dagen geleden aangekondigd en op iOS zie ik in ieder geval nog steeds geen update...
Is al 2 dagen geleden aangekondigd en op iOS zie ik in ieder geval nog steeds geen update...
Geniet nooit met mate
Wat Azië betreft klopt het volgens mij wel. Ik was zomer 2016 een paar weken in de Filipijnen en daar heb ik ook Pokémon Go gespeeld in diverse steden, maar geen Farfetch'd gezien. Lokale spelers kenden die Pokémon ook niet.hneel schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:24:
Klopt dat kaartje wel?
Duurt bij iOS altijd langer helaas.
LekkerBipsje schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:47:
Heeft iemand de update eigenlijk al?
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Merken jullie ook wel eens dat pokemon go soms de beesten niet bij je medailles optelt? Heb net 2 tiny rattata's gevangen maar in mijn medaille is er maar 1 bij gekomen. Merk het ook vaak met de medailles voor type pokemon (fire/steel/fighting etc.)
Is die er op Android wel al?
Geniet nooit met mate
Ja, die is er al wel.
Heeft er volgense mij mee te maken dat apple de applicatie moet goedkeuren, dit duurt gewoon eventjes, bij Android loopt dit anders en staat het dus sneller in de store.
Heeft er volgense mij mee te maken dat apple de applicatie moet goedkeuren, dit duurt gewoon eventjes, bij Android loopt dit anders en staat het dus sneller in de store.
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Nog niet in de Play Store. Sinds gisteravond is hij in de Play Store te vinden.
Ook bij Android is er eerst nog iemand van Google die de boel controleert, net als dat er bij iOS iemand van Apple naar moet kijken voor iedereen 'm krijgt. Google lijkt alleen iets sneller te zijn.
Bij Android heb je echter de mogelijkheid om apps buiten de playstore om te downloaden. Verschillende websites bieden het APK-installatiebestand van Android al wel aan, waardoor je de nieuwste versie daarop al kan verkrijgen. De update was daar al een paar dagen geleden te vinden.
[ Voor 12% gewijzigd door Richh op 11-05-2017 16:34 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
En het is me in dit topic ook wel opgevallen dat niet iedereen een update gelijk kreeg (in de play store iig). Heb zelf weleens een update van apkmirror gehaald omdat hier mensen hem al hadden en ik hem een paar dagen later nog niet kreeg (en toch wel graag de nieuwe functies wilde hebben; weet even niet meer welke dat was).
Net een Chikorita gevangen, nog nooit tegen gekomen
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Hoeveel 100% (perfect) IV Pokémon hebben jullie en welke zijn dat (inclusief moves) ?
Ikzelf heb op 100% IV:
- Rhydon (Rock Smash / Earthquake)
- Starmie (Water Gun / Psychic)
- Raticate (Quick Attack / Hyperbeam)
Best mogelijk dat ik wel meer 100% IV Pokémon gevangen heb, maar dat ze zo laag waren in CP dat ik ze zonder te controleren al weer teruggestuurd heb.
Ikzelf heb op 100% IV:
Best mogelijk dat ik wel meer 100% IV Pokémon gevangen heb, maar dat ze zo laag waren in CP dat ik ze zonder te controleren al weer teruggestuurd heb.
3 waarvan ik het weet:Haay schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:33:
Hoeveel 100% (perfect) IV Pokémon hebben jullie en welke zijn dat (inclusief moves) ?
Ikzelf heb op 100% IV:
Beedrill (Bug Bite / X-Scissor)
Victreebell (Acid / Leaf Blade)
Aerodactyl (Bite / Iron Head)
En mogelijk van hetzelfde last als jij, te laag CP en niet gecontroleerd, of oninteressante pokemon. Maar ben er op een gegeven moment toch op over gegaan alles even door de apraise te gooien. is niet zoveel ectra werk.
Ik doe alleen appraise. Mis ik dan veel? Wat is de lol van een 100% IV beest, merk je dat nou echt?freggell schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:44:
ben er op een gegeven moment toch op over gegaan alles even door de apraise te gooien. is niet zoveel ectra werk.
Ik ben gisteren level 35 geworden, wat een werk zeg om op zo'n level te komen, maar wel een tof gevoel! Nu maar weer heeeel lang grinden om op level 36 te komen. 
Ik heb, voor zover ik weet een 100%:
Nidoqueen (Poison Jab / Earthquake)
Cindaquil
Chikorita
Ik heb, voor zover ik weet een 100%:
Nidoqueen (Poison Jab / Earthquake)
Cindaquil
Chikorita
Je krijgt er grotere virtuele genitaliën doorsixtiek schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:50:
[...]
Ik doe alleen appraise. Mis ik dan veel? Wat is de lol van een 100% IV beest, merk je dat nou echt?
Overigens kun je een 100% met appraise identificeren. Alle stats zijn dan het beste.
Verwijderd
Waarom zie je bij sommige Pokemon bij de Evolve-button wel de geëvolueerde vorm volledig en bij andere uit gegrijsd?
Male / Female geloof ik
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:25:
Waarom zie je bij sommige Pokemon bij de Evolve-button wel de geëvolueerde vorm volledig en bij andere uit gegrijsd?
Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB
Volgens mij mis je niet heel veel. Je krijgt een indicatie hoe "goed" een pokemon is.sixtiek schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:50:
[...]
Ik doe alleen appraise. Mis ik dan veel? Wat is de lol van een 100% IV beest, merk je dat nou echt?
Ik heb niet het gevoel dat het erg veel verschil maakt. Maar ik vind het leuk om te proberen 100% pokemon te krijgen. Wat wel zo is, is dat hoe beter je IV hoe hoger de cp gaat zijn. Dus als het om gym waardige pokemon gaat maakt het wel een beetje verschil.
Euh, heb je even?Haay schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:33:
Ikzelf heb op 100% IV:
Pokemon | CP | Quick Move | Special |
Charizard | 921 | Wing Attack | Flamethrower |
Pidgeot | 1282 | Steel Wing | Hurricane |
Pidgeot | 1139 | Wing Attack | Air Cutter |
Nidoqueen | 1369 | Bite | Stone Edge |
Venomoth | 1107 | Bug Bite | Psychic |
Hypno | 1170 | Zen Headbutt | Psychic |
Seaking | 1166 | Peck | Megahorn |
Dragonite | 3300 | Steel Wing | Dragon Pulse |
Dugtrio | 762 | Sucker Punch | Mud Bomb |
Jolteon | 2476 | Thunder Shock | Thunder |
Vaporeon | 2210 | Water Gun | Hydro Pump |
Magneton | 1278 | Spark | Flash Cannon |
Meganium | 763 | Razor Leaf | Earthquake |
Octillery | 1031 | Water Gun | Gunk Shot |
Lanturn | 1305 | Charge Beam | Thunder |
Blastoise | 720 | Bite | Ice Beam |
Electrode | 1194 | Spark | Discharge |
Golduck | 1297 | Confusion | Hydro Pump |
Sudowoodo | 1180 | Counter | Earthquake |
Sudowoodo | 649 | Counter | Earthquake |
Gyarados | 1874 | Bite | Outrage |
Omastar | 37 | Mud Shot | Ancient Power |
Sunflora | 819 | Razor Leaf | Petal Blizzard |
Eevee | 802 | n.v.t. | n.v.t. |
Wartortle | 454 | n.v.t. | n.v.t. |
Sandslash | 477 | n.v.t. | n.v.t. |
Machop | 514 | n.v.t. | n.v.t. |
Weepinbell | 332 | n.v.t. | n.v.t. |
Machop | 582 | n.v.t. | n.v.t. |
Ivysaur | 1241 | n.v.t. | n.v.t. |
Exeggute | 850 | n.v.t. | n.v.t. |
Eevee | 359 | n.v.t. | n.v.t. |
9760Wp ZO(145°) @SE9K, 6480Wp ZW (235°), 2960Wp NO(50°) @SE7K-RWS
Om je een idee te geven, ik heb (als level 34) twee Vaporeon gemaximaliseerd voor mijn level:sixtiek schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:50:
Vaporeon 93% IV (14/14/14) --> CP2928
Vaporeon 91% IV (11/15/15) --> CP2900
Die 2% verschil in kwaliteit scheelt in dit geval dus 28 punten in CP waarde.
Verwijderd
Dacht ik ook, maar heb bijvoorbeeld Squirtle en Wartotle, beide Male en zie bij Squirtle een uit gegrijsde Wartotle.
Ik heb twee Magikarp:Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:26:
Dacht ik ook, maar heb bijvoorbeeld Squirtle en Wartotle, beide Male en zie bij Squirtle een uit gegrijsde Wartotle.
(1) female --> grijze Gyarados bij Evolve
(2) male --> ingekleurde Gyarados bij Evolve
Controleer de twee Gyarados die ik heb: beiden zijn male. Klopt dus als een bus.
Verwijderd
Bij mij gaat dat dus niet op... Heb ook Caterpie, Metapod en Butterfree, alle drie Male, maar grijs...
Haay schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:31:
[...]
Ik heb twee Magikarp:
(1) female --> grijze Gyarados bij Evolve
(2) male --> ingekleurde Gyarados bij Evolve
Controleer de twee Gyarados die ik heb: beiden zijn male. Klopt dus als een bus.
Volgens mij worden de silhouetten ingekleurd als je na de update die dit veranderd heeft de pokemon in kwestie hebt geevolueerd(en de verschillende geslachten behandeld pogo dus als verschillende pokemon) dus als je de geevolueerde pokemon gevangen hebt of voor de update geevolueerd dan blijft het dat zwarte silhouet.Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:34:
Bij mij gaat dat dus niet op... Heb ook Caterpie, Metapod en Butterfree, alle drie Male, maar grijs...
[...]
Ik geloof dat dit inderdaad het geval is. Hetzelfde geldt voor de geslachtsaanduiding in de dex, die klopt ook voor geen meter.protoss warrior schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:02:
[...]
Volgens mij worden de silhouetten ingekleurd als je na de update die dit veranderd heeft de pokemon in kwestie hebt geevolueerd(en de verschillende geslachten behandeld pogo dus als verschillende pokemon) dus als je de geevolueerde pokemon gevangen hebt of voor de update geevolueerd dan blijft het dat zwarte silhouet.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
De geslachten zijn pas dit jaar gekomen dus voor alles wat voor die tijd is gevangen of evolved is het geslacht onbekend ofzo?
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Als je het de 2e is door was vervangt dan inderdaad, de geslachten zijn volgens mij random aan de pokemons toegevoegd met de update.CAP-Team schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:22:
De geslachten zijn pas dit jaar gekomen dus voor alles wat voor die tijd is gevangen of evolved is het geslacht onbekend ofzo?
Doordat dus de silhouetten pas updaten op het moment dat je ze evolueert helpen die pokemon die je al had dus ook niet, die waren immers al geevolueerd.
[ Voor 17% gewijzigd door protoss warrior op 12-05-2017 14:32 ]
Ik heb hier in de buurt een gym gespot met een Red Gyarados, i'm impressed
Ik wist niet eens dat shiny's er al in zaten.
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Oké ik heb dus vanochtend de update voor iOS kunnen downloaden, kunnen we dan nu verder naar de échte updates? 
Verder blijkt het bij mij haast onmogelijk om aan een King's Rock te komen.. Heb er 1 gehad, en ik heb nu een Politoed, maar helaas nog geen Slowking
Verder blijkt het bij mij haast onmogelijk om aan een King's Rock te komen.. Heb er 1 gehad, en ik heb nu een Politoed, maar helaas nog geen Slowking
Vrijstaand 1990 | Brabant | 210m2 | Quatt Hybrid Duo | 100 m2 VVW | HR++ | 7cm spouwmuur isolatie | 7cm dakisolatie | Gasverbruik voor Quatt: 1700m3
Verwijderd
Krijg je na een 7 day catch streak altijd een bonus? Heb nu voor de tweede week geen bonus gehad...
7 day catch streak is 2500XP en 3000 star dust volgens mij, zou je toch wel altijd moeten ontvangen?Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 09:01:
Krijg je na een 7 day catch streak altijd een bonus? Heb nu voor de tweede week geen bonus gehad...
Vrijstaand 1990 | Brabant | 210m2 | Quatt Hybrid Duo | 100 m2 VVW | HR++ | 7cm spouwmuur isolatie | 7cm dakisolatie | Gasverbruik voor Quatt: 1700m3
Verwijderd
Klopt. Ik dacht dat je ook op dat moment een evolutie item kreeg, maar dat is alleen met de streak met pokestops?
Vetifuro schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 09:32:
[...]
7 day catch streak is 2500XP en 3000 star dust volgens mij, zou je toch wel altijd moeten ontvangen?
Alleen bij pokéstops inderdaad.Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 10:01:
Klopt. Ik dacht dat je ook op dat moment een evolutie item kreeg, maar dat is alleen met de streak met pokestops?
[...]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Zou zie je maar weer is de "randomness" van pokemon go, stik van die dingen, maar krijg maar nooit een dragon scale.Vetifuro schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 07:55:
Oké ik heb dus vanochtend de update voor iOS kunnen downloaden, kunnen we dan nu verder naar de échte updates?
Ergste is me eieren, uit wanhoop, aangezien ik alleen hitmonlee nog direct moet (tyrogue met hoogste def dus), de rest is puur km maken. Heb meer als 600 eieren gelopen en van de laatste 50:
- 26x (!!) tentacool
- 7x sandschrew
- 6x paras
Daar tegenover is een vriend van mij vorige week weer begonnen en heeft nu al 3x tyrogue gehad en al zijn hitmonlee binnen. Leuk is anders zullen we maar zeggen
Toch blijft die randomness ook wel ergens grappig... zelf heb ik hitmonchan echt binnen 10 dagen in een ei gehad (wel crappy dus) en hitmonlee vond ik na enkele weken at random in een straat vlakbij.
Maar goed, ik heb dan weer nooit een Snorlax gezien...
Mijn laatste 10km eieren bevatten steevast Gligar en Mantine.
Volgens mij hebben een aantal spoofers "mijn buurtje" ontdekt of iets dergelijks. Bijna allemaal lvl 38 of hoger en namen die ik nog nooit gezien heb. Alles een beetje in de straal van 1-3 km naar de verkeerde kleur gezet met veel blisseys, snorlax,dragonites en Tyranitar. En allemaal gruwelijk hoge CP waardes. Kost dus erg veel potions en revives om weer een plekje te veroveren, laat staan in 10 gyms. Vanavond maar weer eens een rondje hardlopen en de telefoon meenemen. Deed het eigenlijk niet echt veel meer maar heb wel muntjes nodig om incubators te kopen. Ben alleen wel bang dat veel mensen gaan afhaken en het dus onbegonnen werk gaat zijn om, althans hier in de buurt, nog een stabiele gym te krijgen.
Volgens mij hebben een aantal spoofers "mijn buurtje" ontdekt of iets dergelijks. Bijna allemaal lvl 38 of hoger en namen die ik nog nooit gezien heb. Alles een beetje in de straal van 1-3 km naar de verkeerde kleur gezet met veel blisseys, snorlax,dragonites en Tyranitar. En allemaal gruwelijk hoge CP waardes. Kost dus erg veel potions en revives om weer een plekje te veroveren, laat staan in 10 gyms. Vanavond maar weer eens een rondje hardlopen en de telefoon meenemen. Deed het eigenlijk niet echt veel meer maar heb wel muntjes nodig om incubators te kopen. Ben alleen wel bang dat veel mensen gaan afhaken en het dus onbegonnen werk gaat zijn om, althans hier in de buurt, nog een stabiele gym te krijgen.
Verwijderd
ja alles is random haha, mn zusje kreeg uit haar eerste 5km ei een tangela, ik vrij snel een hitmonchan uit een 10km ei (denk mn 2e ofzo). inmiddels heb ik na ruim 500 eieren een tangela, en moet zij nogsteeds een hitmonchanTherapy777 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 16:27:
Toch blijft die randomness ook wel ergens grappig... zelf heb ik hitmonchan echt binnen 10 dagen in een ei gehad (wel crappy dus) en hitmonlee vond ik na enkele weken at random in een straat vlakbij.
Ik was gisteravond ook nog even mijn telefoon aan het uitlaten voor de dagelijkse spin, de ballen en het wandelen natuurlijk. Kwam ik tot de ontdekking dat ik twee Vaporeons terug had. Eentje uit de lokale gym die zo nu en dan gesloopt wordt en de andere uit de gym waar ik onderin stond. Daar bleken twee onderste uitgewerkt te zijn en meteen vervangen door andere. Volgens mij wordt het spel zo langzamerhand geleidelijk aan compleet overgenomen door spoofers en gymshavers als Niantic hier niets aan doet. De legitieme spelers krijgen er door deze praktijken steeds minder lol in en haken steeds meer af want er valt niet tegen te spelen. Het voordeel dat de cheaters zich toe-eigenen is simpelweg te groot. Wat overblijft zijn die cheaters.
Ik kom ook eigenlijk nooit meer andere spelers tegen. Ik heb sterk de indruk dat een heel groot deel van wat in de lokale gyms staat spoofers van elders zijn. Het account met alleen cijfers is ondertussen L40. Het is te hopen dat de lol er voor deze multicheater nu snel vanaf is.
Terwijl ik bezig was kreeg ik nog een derde beest terug van de gym die ik maandag veroverd had. De ene lokale gym die al weer teruggepakt was (met een van de gymshavers erin die mij in de andere lokale gym had 'vervangen') weer bijgetraind en gevuld maar toen ik daarna nog even wou bijtrainen kreeg ik plotseling een Network Error en daarna nog een paar keer de rode Error balk bij het beginnen van het trainen. Lang niet gehad. Toen dus maar weer naar huis gegaan.
Ik kom ook eigenlijk nooit meer andere spelers tegen. Ik heb sterk de indruk dat een heel groot deel van wat in de lokale gyms staat spoofers van elders zijn. Het account met alleen cijfers is ondertussen L40. Het is te hopen dat de lol er voor deze multicheater nu snel vanaf is.
Terwijl ik bezig was kreeg ik nog een derde beest terug van de gym die ik maandag veroverd had. De ene lokale gym die al weer teruggepakt was (met een van de gymshavers erin die mij in de andere lokale gym had 'vervangen') weer bijgetraind en gevuld maar toen ik daarna nog even wou bijtrainen kreeg ik plotseling een Network Error en daarna nog een paar keer de rode Error balk bij het beginnen van het trainen. Lang niet gehad. Toen dus maar weer naar huis gegaan.
Het zijn niet alleen de spoofers die Gyms niet leuk meer maken. Ik heb hier ergens in de buurt een rode speler wonen die echt niets beters te doen heeft dan rondlopen en gyms pakken. Ik ben haar een keer tegen gekomen toen ik haar uit een gym schopte, die kwam ze dus terwijl ik bezig was weer even terug halen. Even mee gepraat en ze heeft me wat van haar pokemon laten zien, ze is l37 en toen ik haar op CP gesorteerde scherm zag stonden daar 9 Dragonites op een rijtje, waarvan de laagste een CP van 3100+ had 
Ze vertelde ook dat ze eigenlijk dagelijks om 5 uur 's ochtends een rondje doet om "haar gyms" terug te pakken als ze die kwijt geraakt is. Ook doet ze vaak voor middernacht nog een rondje.... en waarom niet, tijdens haar lunchpauze van het werk ook nog een keer!
Dat mens heeft van wat ik zo her en der zie minimaal 16 gyms hier in de stad, waarvan ze bijna allemaal al maanden L10 rood zijn met haar bovenin of op de 2e plek.
Ze had een voorraad muntjes om bang van te worden, maar het bij 10 gyms houden en anderen ook een kans gunnen? Nee echt niet... Ik mag blij zijn als ik er 2 langer dan 3 dagen kan houden. En dat zijn alleen de gyms die echt regelmatig flippen, die L10s van haar kun je in je eentje gewoon niet tegenop boksen, en als ik kijk naar hoelang die lading gyms van haar op het oog niet veranderd zijn ben ik bang dat de meeste blauwe en gele spelers die gyms ook al lang opgegeven hebben.

Ze vertelde ook dat ze eigenlijk dagelijks om 5 uur 's ochtends een rondje doet om "haar gyms" terug te pakken als ze die kwijt geraakt is. Ook doet ze vaak voor middernacht nog een rondje.... en waarom niet, tijdens haar lunchpauze van het werk ook nog een keer!
Dat mens heeft van wat ik zo her en der zie minimaal 16 gyms hier in de stad, waarvan ze bijna allemaal al maanden L10 rood zijn met haar bovenin of op de 2e plek.
Ze had een voorraad muntjes om bang van te worden, maar het bij 10 gyms houden en anderen ook een kans gunnen? Nee echt niet... Ik mag blij zijn als ik er 2 langer dan 3 dagen kan houden. En dat zijn alleen de gyms die echt regelmatig flippen, die L10s van haar kun je in je eentje gewoon niet tegenop boksen, en als ik kijk naar hoelang die lading gyms van haar op het oog niet veranderd zijn ben ik bang dat de meeste blauwe en gele spelers die gyms ook al lang opgegeven hebben.
Humankind… be both.
Dat is tenminste wel een speler die het werk er ook echt voor doet. Beter dan spoofers/botters. Bij Ingress heb je ook van die 'liefhebbers' die elke dag vele uren per dag spelen.
On the positive side... mijn 100 muntjes streak bereikte vandaag de 250 dagen.
Ik hou de laatste tijd als ik de kans heb wel een wat ruimere marge aan omdat ik in een aantal gyms al wat lager ben komen te staan en dan kan het plotseling hard gaan. Dan kan dat beetje extra marge het verschil maken tussen het behouden en het breken van mijn streak.
On the positive side... mijn 100 muntjes streak bereikte vandaag de 250 dagen.
Ik hou de laatste tijd als ik de kans heb wel een wat ruimere marge aan omdat ik in een aantal gyms al wat lager ben komen te staan en dan kan het plotseling hard gaan. Dan kan dat beetje extra marge het verschil maken tussen het behouden en het breken van mijn streak.
Voor mij is het spel nu meer het verzamelen van de pokemon. Als ik in een gym kom is het een gegeven 
Maakt het spel wel wat jammer.. maar ik leer er mee leven.
Same, ik richt me ook eigenlijk alleen maar op het verzamelen, het vervelende is dat je daar toch eigenlijk wel een berg incubators voor nodig hebt. Dus Gyms zullen toch nodig zijn.Fordox schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 20:56:
Voor mij is het spel nu meer het verzamelen van de pokemon. Als ik in een gym kom is het een gegeven
Humankind… be both.
Nog exact 30 gym fights en dan ga ik voorlopig geen energie in gyms steken.
Waarom 30? Dan heb ik de gym battle medaille
Hier in de buurt hebben we nu eigenlijk maar 2 opties;
1) het is een hoge gym van blauw waar niets tegen gedaan wordt (behalve door blauw zelf door te shaven zo lijkt het)
2) een gym komt niet verder dan level 3 en flipt meerdere keren per dag
Uiteraard is het fijn om dagelijks 100 muntjes te kunnen cashen en constant met meerdere incubators aan te lopen, maar wat mij betreft halen ze die reward weg en zetten ze een leuk gym systeem neer waar je iets meer doet dan dom op je scherm rammen
dan koop ik tijdens een event wel wat muntjes!
Ook ik kom hier echt bijna nooit meer iemand tegen en al meerdere keren bij gyms gestaan die worden aangevallen zonder iemand te zien (gyms waar je echt buiten moet zijn om erbij te kunnen op een open stuk).
Het verzamelen komt ook weer op zijn eind, nog 4 te gaan;
- Feraligatr (nog iets van 35 candy)
- Togetic (nog 1 candy)
- Ampharos (nog 99 candy
)
- Unown
Afgelopen week op Texel geweest en daar een 10km ei gekregen, zou toepasselijk zijn als daar een Mareep uit zou komen! Scheelt ook weer een eind lopen straks...
Edit: dat was dus een Dratini met 27 candy, ook prima!
Waarom 30? Dan heb ik de gym battle medaille
Hier in de buurt hebben we nu eigenlijk maar 2 opties;
1) het is een hoge gym van blauw waar niets tegen gedaan wordt (behalve door blauw zelf door te shaven zo lijkt het)
2) een gym komt niet verder dan level 3 en flipt meerdere keren per dag
Uiteraard is het fijn om dagelijks 100 muntjes te kunnen cashen en constant met meerdere incubators aan te lopen, maar wat mij betreft halen ze die reward weg en zetten ze een leuk gym systeem neer waar je iets meer doet dan dom op je scherm rammen
Ook ik kom hier echt bijna nooit meer iemand tegen en al meerdere keren bij gyms gestaan die worden aangevallen zonder iemand te zien (gyms waar je echt buiten moet zijn om erbij te kunnen op een open stuk).
Het verzamelen komt ook weer op zijn eind, nog 4 te gaan;
- Feraligatr (nog iets van 35 candy)
- Togetic (nog 1 candy)
- Ampharos (nog 99 candy

- Unown
Afgelopen week op Texel geweest en daar een 10km ei gekregen, zou toepasselijk zijn als daar een Mareep uit zou komen! Scheelt ook weer een eind lopen straks...
Edit: dat was dus een Dratini met 27 candy, ook prima!
[ Voor 13% gewijzigd door schaapiej op 14-05-2017 10:03 ]
Jammer dat er nu geen moederdag actie is met overal chansey 's
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Als moederdag in alle landen op dezelfde dag was had dat gekunt, alleen in Nederland en België is de tweede zondag van mei moederdag. Of Niantic moet events regioafhankelijk in kunnen zetten zodat wij met Sinterklaas ook iets leuks hebben (Halloween speelt hier dan weer minder dan de VS).OmeJoyo schreef op zondag 14 mei 2017 @ 09:02:
Jammer dat er nu geen moederdag actie is met overal chansey 's
Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB
Mijn chansey heeft even een feestje. Zojuist de 500ste km ermee gelopen en ze heeft inmiddels al 100 candy gevonden.
Je zou toch zeggen dat na 500km ze eens beter wordt in candy vinden?aljooge schreef op zondag 14 mei 2017 @ 12:42:
Mijn chansey heeft even een feestje. Zojuist de 500ste km ermee gelopen en ze heeft inmiddels al 100 candy gevonden.
Lucratief dagje vandaag Totaal 5.5 uur gelopen en precies 100k bijeen geharkt zonder te evolueren.'s avonds nog weer even 12 km gefietst en 4 gyms weer teruggepakt zodat het aantal weer naar 17 kan. De 100 coins streak staat nu op 155 dagen, helaas voor mij was dit heel hard werken en blijven er aanhoudende schermutselingen.
Het is nu zaak om veel stardust te krijgen, de voorbereidingen voor het nieuwe gymsysteem, vooral meer variatie in pokemons, maar ook moet er aan candy te komen zijn om ze binnenkort te voeren. Lastige combi, weinig voorkomend, hoge cp en voerbaar. Eerste prioriteit is de espeon, ursaring is inmiddels gereed, daarna de scizor aan de beurt voor een power up.
Badges gaan ook gestaag, gisteren de rock gekregen, nu nog 7 murkrows voor de dark batch
Het is nu zaak om veel stardust te krijgen, de voorbereidingen voor het nieuwe gymsysteem, vooral meer variatie in pokemons, maar ook moet er aan candy te komen zijn om ze binnenkort te voeren. Lastige combi, weinig voorkomend, hoge cp en voerbaar. Eerste prioriteit is de espeon, ursaring is inmiddels gereed, daarna de scizor aan de beurt voor een power up.
Badges gaan ook gestaag, gisteren de rock gekregen, nu nog 7 murkrows voor de dark batch
Kijk, en dat vind ik nou één van de slechte uitwerkingen van het huidige gym systeem: je kunt maximaal 100 coins (10 gyms) per dag innen, maar mensen gaan rustig in veel meer dan 10 gyms zitten. Die extra plekken leveren hen niks op, maar het zijn wel plekken die ze bezet houden voor andere spelers die dan geen plekje meer kunnen vinden.aljooge schreef op zondag 14 mei 2017 @ 23:33:
Lucratief dagje vandaag Totaal 5.5 uur gelopen en precies 100k bijeen geharkt zonder te evolueren.'s avonds nog weer even 12 km gefietst en 4 gyms weer teruggepakt zodat het aantal weer naar 17 kan. De 100 coins streak staat nu op 155 dagen, helaas voor mij was dit heel hard werken en blijven er aanhoudende schermutselingen.
Je kunt natuurlijk zeggen: ik maak gewoon gebruik van de mogelijkheden die de game biedt. Maar de uitwerking vind ik wel asociaal. Naar mijn mening had Niantic beter kunnen instellen dat als je eenmaal in 10 Gyms een Pokémon hebt geplaatst je simpelweg niet meer in andere Gyms bij kunt plaatsen.
Maar ja, we zijn het er volgens mij allemaal wel over eens dat het gym-systeem zoals het nu is slecht uitgewerkt is.
Woohoo, eindelijk een Lapras uitgebroed.
Het blijft gewoon heel lastig om zo'n systeem van te voren uit te werken als je niet weet hoeveel man er in de praktijk aanhaakt aan de game.Haay schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:37:
Maar ja, we zijn het er volgens mij allemaal wel over eens dat het gym-systeem zoals het nu is slecht uitgewerkt is.
Grootste punt dat ik heb bij gyms is dat het gewoon geen voordeel oplevert om een hoge gym over te nemen. Ik kan (samen met mijn vriendin) een lvl 10 gym best terugwerken naar 0 maar het levert mij niks op. Behalve dat ik er een uur later weer uitlig omdat het aantal gele spelers wat beperkt is in mijn omgeving
Hierbij doe je een verkeerde aanname, namelijk dat iedereen in gym zit voor de coins en startdust. Wij hebben juist als doel om in een gebied zoveel mogelijk gyms te controleren, dat is juist de intentie van het spel, daarbij wordt je beloond voor die eerste 10 gyms. Daarnaast is voor veel spelers een marge van een aantal gyms ook wel fijn, dan kan je er ook voor kiezen om niet op pad te gaan.Haay schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:37:
[...]
Kijk, en dat vind ik nou één van de slechte uitwerkingen van het huidige gym systeem: je kunt maximaal 100 coins (10 gyms) per dag innen, maar mensen gaan rustig in veel meer dan 10 gyms zitten. Die extra plekken leveren hen niks op, maar het zijn wel plekken die ze bezet houden voor andere spelers die dan geen plekje meer kunnen vinden.
Je kunt natuurlijk zeggen: ik maak gewoon gebruik van de mogelijkheden die de game biedt. Maar de uitwerking vind ik wel asociaal. Naar mijn mening had Niantic beter kunnen instellen dat als je eenmaal in 10 Gyms een Pokémon hebt geplaatst je simpelweg niet meer in andere Gyms bij kunt plaatsen.
Door te stellen dat het hebben van meer dan 10 gyms asociaal is, zet je de fanatieke spelers in mijn beleving op een verkeerde manier weg.
9760Wp ZO(145°) @SE9K, 6480Wp ZW (235°), 2960Wp NO(50°) @SE7K-RWS
2 weken geleden ben ik er in 8 gyms op 1 dag tegelijk uitgekikt, hield er nog precies 10 over. Tijdens Pasen dacht ik dat de streak zou stoppen, ook 6 gyms kwijtgeraakt op Goede Vrijdag. Er is wat marge nodig en helaas is dat het systeem.Haay schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:37:
[...]
Kijk, en dat vind ik nou één van de slechte uitwerkingen van het huidige gym systeem: je kunt maximaal 100 coins (10 gyms) per dag innen, maar mensen gaan rustig in veel meer dan 10 gyms zitten. Die extra plekken leveren hen niks op, maar het zijn wel plekken die ze bezet houden voor andere spelers die dan geen plekje meer kunnen vinden.
Maar waar ik moeite mee heb is dat personen dit asociaal gaan vinden: dit is geheel onjuist: zonder mij was team rood in deze omgeving weggevaagd en had valor helemaal niets gehad.
Wat mij betreft voegen ze andere mogelijkheden toe om muntjes te verzamelen, met een totale cap van 100 per dag (incl gyms). Ik merk dat ik steeds minder speel, met name omdat ik amper muntjes kan krijgen en gyms totaal geen zin hebben voor mij. Enkel pokemon blijven vangen is ook niet leuk genoeg.
Ik heb regelmatig geld uitgegeven voor incubaters, maar dat ben ik nu echt zat. Dat terwijl anderen gewoon 25000 muntjes hebben liggen en met 9 eieren kunnen lopen. Het motiveert in elk geval niet.
Ik heb regelmatig geld uitgegeven voor incubaters, maar dat ben ik nu echt zat. Dat terwijl anderen gewoon 25000 muntjes hebben liggen en met 9 eieren kunnen lopen. Het motiveert in elk geval niet.
Gyms is het enige wat ik nog een beetje doe (en eieren uitlopen), mijn dochters vangen nog regelmatig pokemon en kunnen ook nog steeds vragen om "even om te rijden" voor een pokemon.
Ik denk dat hun enthousiasme geholpen wordt door de pokemon-kaarten, een rage die bij hen op school nog steeds hoogtij viert!
Zelf kan het vangen mij steeds minder boeien en veel verder dan enkele "bijzondere" waar ik moeite voor wil doen kom ik niet meer. Gyms blijven nog wel even leuk maar ook dat zal steeds minder worden. Het irriteren van bepaalde spoofers blijft leuk maar uiteindelijk niet vol te houden. Lijkt wel of we steeds minder potions en revives krijgen en die heb je hard nodig tegen die steeds hogere CP's die in gyms zitten.
We blijven nu ook behoorlijk hangen op hetzelfde level wat ook logisch is.
Hebben nu al een beetje wat muntjes gespaard en af ent oe kopen we een incubator. Voor de rest loont het niet.
Ben benieuwd of we de zomer halen.
Ik denk dat hun enthousiasme geholpen wordt door de pokemon-kaarten, een rage die bij hen op school nog steeds hoogtij viert!
Zelf kan het vangen mij steeds minder boeien en veel verder dan enkele "bijzondere" waar ik moeite voor wil doen kom ik niet meer. Gyms blijven nog wel even leuk maar ook dat zal steeds minder worden. Het irriteren van bepaalde spoofers blijft leuk maar uiteindelijk niet vol te houden. Lijkt wel of we steeds minder potions en revives krijgen en die heb je hard nodig tegen die steeds hogere CP's die in gyms zitten.
Hebben nu al een beetje wat muntjes gespaard en af ent oe kopen we een incubator. Voor de rest loont het niet.
Ben benieuwd of we de zomer halen.
Ik kan nog steeds niet inloggen. Duurt wat lang deze keer. Zijn ze daar ook geïnfecteerd met ransomware?
Met het track record van Niantic tot nu toe ben ik er niet gerust op dat de komende verandering van het gymspel ook echt een verbetering gaat worden. Met de tracker die nu geen beesten in je buurt meer laat zien maar alleen een halve kilometer of meer verwijderd in mijn geval als ik thuis ben hebben ze aardig misgeschoten en met de verandering bij het trainen van één beest naar zes hebben ze de gyms alleen maar nóg meer op slot op L10 gezet. Als de spoofers het teveel werk vinden om naar gyms te gaan vraag ik me af of ze het trainen met één pokie tegelijk niet ook teveel werk zouden vinden.
Het probleem is dat cheaters, zolang ze niet aan de bron worden aangepakt, degenen zijn die alle beperkingen het makkelijkst kunnen omzeilen.
Niantic mist de visie om het spel leuker te maken lijkt het. Als ze een aantal zaken alleen maar een stuk minder frustrerend zouden maken, wat vrij makkelijk kan, zou dat ook al flink kunnen helpen. Maar ik heb de indruk dat ze niet eens dóór hebben hoe hinderlijk onhandig, omslachtig en traag diverse zaken in het spel zijn.
Met het track record van Niantic tot nu toe ben ik er niet gerust op dat de komende verandering van het gymspel ook echt een verbetering gaat worden. Met de tracker die nu geen beesten in je buurt meer laat zien maar alleen een halve kilometer of meer verwijderd in mijn geval als ik thuis ben hebben ze aardig misgeschoten en met de verandering bij het trainen van één beest naar zes hebben ze de gyms alleen maar nóg meer op slot op L10 gezet. Als de spoofers het teveel werk vinden om naar gyms te gaan vraag ik me af of ze het trainen met één pokie tegelijk niet ook teveel werk zouden vinden.
Het probleem is dat cheaters, zolang ze niet aan de bron worden aangepakt, degenen zijn die alle beperkingen het makkelijkst kunnen omzeilen.
Ik vermoed dat het gebrek aan potions en revives samenhangt met de verminderde vangstactiviteit. Als je minder ballen verbruikt ga je minder farmen en krijg je dus ook minder potions/revives. Dat je level wat stagneert geeft dat ook al aan. Wil je het gymspel kunnen spelen dan kun je de andere aspecten ook niet echt achterwege laten. Je kunt evt. wel af en toe in een gebied met heel veel stops een uurtje farmen en dan rode ballen en ander onnodig spul weggooien.GroeneThee schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:26:
Niantic mist de visie om het spel leuker te maken lijkt het. Als ze een aantal zaken alleen maar een stuk minder frustrerend zouden maken, wat vrij makkelijk kan, zou dat ook al flink kunnen helpen. Maar ik heb de indruk dat ze niet eens dóór hebben hoe hinderlijk onhandig, omslachtig en traag diverse zaken in het spel zijn.
de kids vangen vaak pokemon en/of farmen regelmatig op een pleintje hier waar 4 pokestops zijn. Maar de hoeveelheid revives en potions die ze krijgen is een stuk lager dan dat het een 2 tal maanden terug was, zo lijkt het. Als ik een rondje met ze fiets heb ik het idee dat ook dat resultaat tegen valt. Gooi eigenlijk altijd alle rode ballen weg en die middelste bessen ook. Maar de mindere activiteit in totaal heeft er inderdaad ook wel mee te maken waarschijnlijk.CaptJackSparrow schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:41:
Ik vermoed dat het gebrek aan potions en revives samenhangt met de verminderde vangstactiviteit. Als je minder ballen verbruikt ga je minder farmen en krijg je dus ook minder potions/revives. Dat je level wat stagneert geeft dat ook al aan. Wil je het gymspel kunnen spelen dan kun je de andere aspecten ook niet echt achterwege laten. Je kunt evt. wel af en toe in een gebied met heel veel stops een uurtje farmen en dan rode ballen en ander onnodig spul weggooien.
kan overigens ook niet inloggen, volgens mij ligt het helemaal plat als ik de link van CJS zo volg. Wellicht blijf ik op deze manier wel in mijn gyms
Het Google account werkt wel, ik ga nog even een rondje vangen. Hoop niet dat alle PTC bestanden zijn gegijzeld door die ransomware
[ Voor 35% gewijzigd door aljooge op 15-05-2017 13:39 ]
Grappig hoe Pokémon Go in het klein hetzelfde soort gedrag laat zien wat mensen ook in het groot in het 'echte leven' laten zien: het ongebreideld hebzuchtige verzamelen van bezittingen, zelfs als het ten koste van andere mensen gaat. Zie de miljardairs die, ondanks dat ze meer geld/bezit hebben dan ze in hun leven kunnen opmaken, niet kunnen stoppen met nog meer te verzamelen.Spike_wolf schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 20:12:
Aan de ene kant mensen die miljarden Euro's/Dollars hebben maar nog steeds meer willen bezitten, en aan de andere kant massa's mensen die van de honger omkomen of met moeite zichzelf in leven kunnen houden.
Aan de ene kant mensen die tienduizenden Pokémon muntjes hebben en van gekkigheid niet meer weten waar ze het aan moeten uitgeven maar door blijven sparen om nog meer te bezitten, en aan de andere kant de minder fanatieke spelers die met pijn en moeite 20 of 30 gold per dag kunnen verdienen om met een beetje geluk na een week sparen één Incubator kunnen kopen.
Beetje makkelijke vergelijking natuurlijk, maar andersom kun je benadrukken dat hard werken wordt beloond. Want laten we wel wezen, ook voor deze "miljonairs" geldt dat ze de nodige tijd en moeite hebben gestopt om op een hoog level te komen en hun gyms te onderhouden.Haay schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:03:
[...]
Grappig hoe Pokémon Go in het klein hetzelfde soort gedrag laat zien wat mensen ook in het groot in het 'echte leven' laten zien: het ongebreideld hebzuchtige verzamelen van bezittingen, zelfs als het ten koste van andere mensen gaat. Zie de miljardairs die, ondanks dat ze meer geld/bezit hebben dan ze in hun leven kunnen opmaken, niet kunnen stoppen met nog meer te verzamelen.
Aan de ene kant mensen die miljarden Euro's/Dollars hebben maar nog steeds meer willen bezitten, en aan de andere kant massa's mensen die van de honger omkomen of met moeite zichzelf in leven kunnen houden.
Aan de ene kant mensen die tienduizenden Pokémon muntjes hebben en van gekkigheid niet meer weten waar ze het aan moeten uitgeven maar door blijven sparen om nog meer te bezitten, en aan de andere kant de minder fanatieke spelers die met pijn en moeite 20 of 30 gold per dag kunnen verdienen om met een beetje geluk na een week sparen één Incubator kunnen kopen.
Voor een dubbeltje op de eerste rang willen we allemaal. Neemt niet weg dat de huidige opzet van de gyms/het spel wel de perverse prikkel levert wat dit gedrag bewerkstelligd. (Net als in het echt
Simpel weg een gym cap instellen lijkt me een groot gedeelte van dit probleem al op te lossen. Dagelijks de gyms onderhouden kan je nog steeds helpen de 10 muntjes te verkrijgen, maar het biedt ook het gros van de andere spelers wat meer kansen. Tevens lijkt me dit de roering omtrent de gyms te bevorderen, dan dat nu lvl 10 gyms in de regel voor een lange tijd onaangeroerd blijven.
Ik vind het heerlijk om in deze periode van het jaar met lekker weer weer lekker rond te lopen zoals ik dat vorige zomer deed 
Voor mij is pokemon go nog steeds een geweldig excuus om naar buiten te gaan. De aspecten van het spel zijn weer aantrekkelijk geworden voor mij. De gyms worden weer aangevochten omdat mensen weer naar buiten willen, behalve 2 rode gyms in de buurt van mijn huis die ik nog steeds niet aan kan.. daar zitten ze al maanden, volgens mij allemaal spoof accounts.
Maar ik zit nu weer in 4 gyms van ons dorp, iets dat me niet is gelukt sinds september. Ook heb ik een paar leuke pokemon uitgebroed en heb ik nu een Rapidash en een Arcanine en ben ik hard opweg naar een Donphan
Nu nog een vraag: welke pokemon is het meer waard om te uppen; Arcanine of Flareon?
Mijn Arcanine heeft Fire Fang en Wild Charge (blijkbaar een electricity move.. wel jammer voor een fire pokemon, gezien je electricity bijna alleen maar gebruikt tegen water.. niet een heerlijk sterke counter in de aanval) en mijn Flareon heeft Ember en Fire Blast.
IV's zijn ongeveer gelijk
Voor mij is pokemon go nog steeds een geweldig excuus om naar buiten te gaan. De aspecten van het spel zijn weer aantrekkelijk geworden voor mij. De gyms worden weer aangevochten omdat mensen weer naar buiten willen, behalve 2 rode gyms in de buurt van mijn huis die ik nog steeds niet aan kan.. daar zitten ze al maanden, volgens mij allemaal spoof accounts.
Maar ik zit nu weer in 4 gyms van ons dorp, iets dat me niet is gelukt sinds september. Ook heb ik een paar leuke pokemon uitgebroed en heb ik nu een Rapidash en een Arcanine en ben ik hard opweg naar een Donphan
Nu nog een vraag: welke pokemon is het meer waard om te uppen; Arcanine of Flareon?
Mijn Arcanine heeft Fire Fang en Wild Charge (blijkbaar een electricity move.. wel jammer voor een fire pokemon, gezien je electricity bijna alleen maar gebruikt tegen water.. niet een heerlijk sterke counter in de aanval) en mijn Flareon heeft Ember en Fire Blast.
[ Voor 25% gewijzigd door Fordox op 15-05-2017 17:33 ]
Een gym cap of verandering van het systeem gaat volgens mij niks veranderen. Voor gyms moet je gewoon veel moeite doen. Ook de spoofers moeten hem nog afbreken.
Als je echt een gym wil houden dan moet je hem gewoon elke dag afbreken en soms meerdere keren.
Als je dit een tijd volhoud dan word het steeds makkelijker want de meeste spelers zoeken dan een andere gym waar ze langer dan een dag in kunnen staan.
Een gym neerhalen is vrij makelijk voor iedereen. Een pokemon met halve cp van de defender is al ruim voldoende als je rekening houd met het type voordeel.
Maak het u nog makelijker en werk samen met andere teamgenoten. Start een watsapp groep ofzo en nodig gewoon iedereen uit die je maar tegenkomt.
Momenteel blijf ik rond de 15 gyms hangen wat voor mij wel voldoende. Ik heb op lvl 38.5 ook niet echt veel gymwaardige defenders op overschot dus beperkt dat ook wel mijn aantal gyms.
Ik breek wel vaak extra gyms af om slapende gyms tegen te gaan. Meer lvl 10 gyms in de buurt van uw eigen gyms zorgt dat spelers wel moeten uitwijken naar een volgende gym in de buurt
Als iemand 30 -50 of meer gyms heeft wil dit gewoon zeggen dat dit op plaatsen met weinig activiteit is en dat die plaatsen die ze dan inpikken voor andere spelers niet echt belangrijk genoeg zijn.
Als je echt een gym wil houden dan moet je hem gewoon elke dag afbreken en soms meerdere keren.
Als je dit een tijd volhoud dan word het steeds makkelijker want de meeste spelers zoeken dan een andere gym waar ze langer dan een dag in kunnen staan.
Een gym neerhalen is vrij makelijk voor iedereen. Een pokemon met halve cp van de defender is al ruim voldoende als je rekening houd met het type voordeel.
Maak het u nog makelijker en werk samen met andere teamgenoten. Start een watsapp groep ofzo en nodig gewoon iedereen uit die je maar tegenkomt.
Momenteel blijf ik rond de 15 gyms hangen wat voor mij wel voldoende. Ik heb op lvl 38.5 ook niet echt veel gymwaardige defenders op overschot dus beperkt dat ook wel mijn aantal gyms.
Ik breek wel vaak extra gyms af om slapende gyms tegen te gaan. Meer lvl 10 gyms in de buurt van uw eigen gyms zorgt dat spelers wel moeten uitwijken naar een volgende gym in de buurt
Als iemand 30 -50 of meer gyms heeft wil dit gewoon zeggen dat dit op plaatsen met weinig activiteit is en dat die plaatsen die ze dan inpikken voor andere spelers niet echt belangrijk genoeg zijn.
Aangezien de gemiddelde gym gevuld is met 3xDragonite en 5xGyrados, is een pokemon met electricity move geen slechte keus.
Tja, de 4 Gyms hier zijn ingenomen door 4x 8 blisseys.... Daar is geen doorkomen aan
. Dit merk je goed omdat die gyms niet meer aangevallen kunnen worden door de spelers hier, voorheen wisselde de gyms per dag minimaal 3x van kleur.
Leuk is anders.
Tussen die 2 pokemon: Flareon
Leuk is anders.
[ Voor 6% gewijzigd door EnerQi op 15-05-2017 18:57 ]
True, maar daarvoor heb ik een 93% Jolteon. En een Arcanine tegen een Gyaradoshneel schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:56:
Aangezien de gemiddelde gym gevuld is met 3xDragonite en 5xGyrados, is een pokemon met electricity move geen slechte keus.
Toch vraag ik me af, Flareon of Arcanine?
[ Voor 6% gewijzigd door Fordox op 15-05-2017 18:59 ]
Ik vind het juist een leuke uitdaging om zo een blissey toren neer te halen.EnerQi schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:57:
Tja, de 4 Gyms hier zijn ingenomen door 4x 8 blisseys.... Daar is geen doorkomen aan. Dit merk je goed omdat die gyms niet meer aangevallen kunnen worden door de spelers hier, voorheen wisselde de gyms per dag minimaal 3x van kleur.
Leuk is anders.
Door hem neer te halen zul je ineens terug hulp krijgen van de spelers met minder tijd om hem laag te houden.
Flareon met fire spin over heat is de beste vuur aanvaller
Dan zit ik alleen in die whatsapp groep!Gravediggerxx schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:28:
Geen van beide, fire is useless in Po Go...Fordox schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:58:
Dust lekker in iets nuttigs stoppen!
[ Voor 39% gewijzigd door schaapiej op 15-05-2017 19:39 ]
Goed punt, fire pokemon zijn inderdaad niet zo heel handig.
Maar nu ik een Arcanine heb met een electric move, is dat dan juist goed? Gezien al die gyaradosses en dragonites
Maar nu ik een Arcanine heb met een electric move, is dat dan juist goed? Gezien al die gyaradosses en dragonites
Geen STAB (Same Type Attack Bonus) en een gyarados is water/flying, als ie een hydro pump heeft als aanval ga je eraan ;-)Fordox schreef op maandag 15 mei 2017 @ 21:35:
Goed punt, fire pokemon zijn inderdaad niet zo heel handig.
Ah, STAB kende ik nog niet. Thanks!
En ja, van Gyarados wist ik dat. Gelukkig heeft een Gyarados ook een grote kans dat ie een dragon move heeft, dus dat is aftasten.
En ja, van Gyarados wist ik dat. Gelukkig heeft een Gyarados ook een grote kans dat ie een dragon move heeft, dus dat is aftasten.
De oudere "versies" niet hoor. Die hebben veelal hydro pump en nog eerder "twister' Die laatste is nie heel sterk maar niet te dodgen. Zoals al eerder gezegd, als je gymplay wilt dan is dust je grootste vriend en zal je die slim in moeten zetten.Fordox schreef op maandag 15 mei 2017 @ 23:08:
Ah, STAB kende ik nog niet. Thanks!
Rode torens slopen? Waar?Fordox schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:25:
Ik vind het heerlijk om in deze periode van het jaar met lekker weer weer lekker rond te lopen zoals ik dat vorige zomer deed
Kom anders nog genoeg Exeggutors e.d. tegen in gyms. Niet super vaak, maar toch genoeg om een Flareon in mijn team te houden.schaapiej schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:38:
[...]
Geen van beide, fire is useless in Po Go...
Dust lekker in iets nuttigs stoppen!
Ha ha, kom maar langs bij Almere Buiten (Regenboogbuurt en daaromheen). Genoeg rode L10 torens daar om te slopen. Je kunt je hart op!
Ik dacht dat @CaptJackSparrow blauw was. Maar als hij echt rood zou zijn is dat natuurlijk een erg goede keuze. En volgens mij vind hij de uitdaging wel leukHaay schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 08:57:
[...]
Ha ha, kom maar langs bij Almere Buiten (Regenboogbuurt en daaromheen). Genoeg rode L10 torens daar om te slopen. Je kunt je hart op!Krijg je mogelijk wel ruzie met CaptJackSparrow want ik geloof dat dat zijn hometurf is.
Ik verwelkom in principe elk spel door legitieme spelers.
Zo is twee dagen geleden de lokale gym waar ik kort daarvoor uitgeschoren was neergehaald en even een paar keer van kleur gewisseld door de andere teams voordat hij weer werd teruggenomen en ik er ook weer een, nu wat hoger beest in kon zetten. Met die Vaporeons die terug komen red je het nu meestal niet meer. Ik heb weer bijna genoeg candy bij elkaar gebuddied om een derde Rhydon te maken en te maxen.
Ik verwacht helaas binnenkort wel een Snorlax weer terug waarvoor ik nog ruim 80 candy moet buddyen om die te kunnen maxen.
Dat zal ook weer flink wat tijd nodig hebben.
Eerlijk spel biedt kansen voor iedereen. Maar Almere is niet mijn jachtgebied maar mowikan's.
Eerlijk spel biedt kansen voor iedereen. Maar Almere is niet mijn jachtgebied maar mowikan's.
Begin nu toch echt wel op het punt te raken dat PoGo zoooo langzaam gaat qua vordering dat ik overweeg het te laten voor wat het is.
Tijd voor wat vernieuwing!
Tot op zekere hoogte heb je gelijk, maar ik durf er rustig om te wedden dat ze een steeds grotere voorsprong opbouwt t.o.v. andere spelers en er relatief veel minder hard voor hoeft te werken... en wat dat betreft gaat de vergelijking echt wel op...Tuttel schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:05:
[...]
Beetje makkelijke vergelijking natuurlijk, maar andersom kun je benadrukken dat hard werken wordt beloond. Want laten we wel wezen, ook voor deze "miljonairs" geldt dat ze de nodige tijd en moeite hebben gestopt om op een hoog level te komen en hun gyms te onderhouden.
De eerste miljoenen moet je echt verdienen (uitzonderingen daargelaten), daarna gaat het geld zelf aan het werk...
[ Voor 28% gewijzigd door servies op 16-05-2017 10:29 ]
Jij hebt alle pokemon al verzameld?Pathogen schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:26:
Begin nu toch echt wel op het punt te raken dat PoGo zoooo langzaam gaat qua vordering dat ik overweeg het te laten voor wat het is.
Dat is datgene dat ik nu maar probeer, en af en toe wat Gyms. Ligt een beetje aan beschikbare tijd en de gym bewoning.
Maar vernieuwing zou wel leuk zijn. Zodra een spel teveel stagneert zie je snel dat mensen vertrekken.
Bij mijn werk in de buurt was het eerst altijd rood, tegenwoordig zijn de gyms geel. Ik denk dat de rode spelers gestopt zijn.
Kom maar op met Gen3!Pathogen schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:26:
Nog 3 te gaan van Gen2;
- Feraligatr (33 candy)
- Ampharos (99 candy)
- Unown
Zo snel hoeft ook weer niet, na 4 maanden al? Zou betekenen dat we eind 2018 bij generatie 7 zijn en de meesten van ons wonen in gebieden waar iets minder diversiteit is.
Nee, maar er blijft dezelfde crap spawnen en uit eitjes komen. De laatste nieuwe Pokemon is alweer zo lang geleden dat ik het met niet eens meer kan herinneren.freggell schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:32:
[...]
Jij hebt alle pokemon al verzameld?
Dat is datgene dat ik nu maar probeer, en af en toe wat Gyms. Ligt een beetje aan beschikbare tijd en de gym bewoning.
Maar vernieuwing zou wel leuk zijn. Zodra een spel teveel stagneert zie je snel dat mensen vertrekken.
Bij mijn werk in de buurt was het eerst altijd rood, tegenwoordig zijn de gyms geel. Ik denk dat de rode spelers gestopt zijn.
Ik wil niet meer nutteloze Pokemon die ik toch niet ken, ik wil betere gameplay.
[ Voor 5% gewijzigd door Pathogen op 16-05-2017 11:05 ]
Nick (Trainer Tips) gaf een zinvolle tip om momenteel geen candy/star dust te gebruiken aangezien Niantec heeft aangekondigd met een gym rework bezig te zijn.Fordox schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:58:
[...]
True, maar daarvoor heb ik een 93% Jolteon. En een Arcanine tegen een Gyarados? De snelle moves doen dan bijna niks..
We weten te weinig om iets zinnigs te zeggen over hoe de gyms er binnenkort uitzien. Dan zou je nu je zuur verdiende candy/star dust gaan gebruiken om er straks achter te komen dat je dat beter voor een andere had kunnen gebruiken...
Indien het niet écht nodig is zou ik even wachten met power-ups...
Geniet nooit met mate
Gen2 is de kleinste serie van allemaal en kwam 7 maanden na de initiële release van PoGo.aljooge schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:46:
[...]
Zo snel hoeft ook weer niet, na 4 maanden al? Zou betekenen dat we eind 2018 bij generatie 7 zijn en de meesten van ons wonen in gebieden waar iets minder diversiteit is.
Niantic heeft aangekondigd nog 3 grote updates te brengen dit jaar. Lijkt mij sterk als Gen3 daar niet bij zit.
Ik denk dat we er wel vanuit mogen gaan dat Gen3 ergens rond augustus het levenslicht zal zien.
Later zou immers niet heel handig zijn, klimaattechnisch.
Vooral dat laatste... Ondanks herhaalde uitspraken van Hankey dat dit spel meer zou moeten zijn dan alleen vangen, is er nog helemaal niks toegevoegd aan het spel.Pathogen schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:04:
[...]
Nee, maar er blijft dezelfde crap spawnen en uit eitjes komen. De laatste nieuwe Pokemon is alweer zo lang geleden dat ik het met niet eens meer kan herinneren.
Ik wil niet meer nutteloze Pokemon die ik toch niet ken, ik wil betere gameplay.
https://pokemongohub.net/...poofer-apps-gps-spoofing/
John Hanke (CEO van Niantec) reageert op een Tweet van iemand over spoofing.
Zijn reactie: Bedankt voor de notificatie
Wat? Sjerieus? Zegt hij dat echt? Wist hij nog niet dat dat speelde?
John Hanke (CEO van Niantec) reageert op een Tweet van iemand over spoofing.
Zijn reactie: Bedankt voor de notificatie
Wat? Sjerieus? Zegt hij dat echt? Wist hij nog niet dat dat speelde?

Geniet nooit met mate
Voor iedereen die Aerodactyl nog moet:
https://t.co/G7cm40yyCg
Het meest interessante vind ik dit:The_Ghost16 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:07:
Voor iedereen die Aerodactyl nog moet:
Dat wordt flink lopen de komende week. Kom maar door met Tyranitar en Ampharos.Your Buddy Pokémon is also in the adventuring spirit and will find Candies four times as fast for the duration of the celebration.

Ja dat is ook voor mij het meest interessante stukjeP.K. schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:15:
[...]
Het meest interessante vind ik dit:
[...]
Dat wordt flink lopen de komende week. Kom maar door met Tyranitar en Ampharos.
Ik hoop op (relatief) flink Larvitar vangen en nog wat extra candy ook met hem als buddy.
http://pokemongo.nianticlabs.com/en/post/adventureweek2017
Goed voor mijn 'high maintenance' beesten. Die Snorlax candy gaat er komen. En dan nog wat Dratini snoep.
Goed voor mijn 'high maintenance' beesten. Die Snorlax candy gaat er komen. En dan nog wat Dratini snoep.
Op zeker Larvitar als buddy; daar moet ik nog zoveel candy van
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.
Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.
Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.
Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.
Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status