AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Helaas veel te weinig tijd om te spelen, maar hier struikel je over de exeggcutes, gevolgt door sunkern. Chikorita wat minder, bulbas ook regelmatig. Vanmiddag in den bosch ook een tangela op de nearby.

[ Voor 20% gewijzigd door Mirx_NL op 07-05-2017 18:49 ]
Ik had dit vanmiddag in Leiden. Allemaal namen met random letters en cijfers.schaapiej schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 12:31:
Kwam vanochtend door Nijmegen heen en ik zag op afstand dat er ontzettend veel lures aan stonden in het centrum. Dacht heel even dat het wellicht een georganiseerd iets zou kunnen zijn, maar toen bekeek ik één van de lures en wist ik alweer hoe laat het was... o.a. de volgende namen:
LureMeister160
LureMeister097
LureMeister155
LureMeister174
LureMeister152
Ik hoef de rest niet te zien om te weten wat voor namen daar naar voren komen...
Stonden in totaal zo'n 30 lures aan.
[ Voor 14% gewijzigd door Therapy777 op 07-05-2017 22:00 ]
Het stikt er van de magnemite en voltorbs. Speciale beesten zijn er echt niet meer te vinden.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Mazzel, ik heb het weekend geen enkele Chicorita gezien.. ik kan geen stap verzetten zonder over een Eggecute of Sunkern te struikelen, maar daar blijft het wel een beetje bij helaas.Therapy777 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:11:
Blijkbaar loopt het event nog, want ik zag vanochtend bij het station maar liefst twee chicorita'shelaas waren m'n pinaps op
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Kater? Eerst water, de rest komt later
Ik hoop dat de event doorgaat tot 21 uur en wil dan een lure afsteken om 20 uur.
Verwijderd
Hier zaterdag na het werk even een uurtje rond gereden en daarmee mijn Sunflora kunnen maken. Verder ook wel enkele Chicorita, Bulbasaur, etc kunnen vangen. Het is wel een goede verbetering tov water event, daar was een Tododile echt wel zeldzaam. Hopelijk kan ik vandaag nog ergens een Tangela scoren, die zou ik graag nog eens in het wild vangenSpike_wolf schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:14:
[...]
Mazzel, ik heb het weekend geen enkele Chicorita gezien.. ik kan geen stap verzetten zonder over een Eggecute of Sunkern te struikelen, maar daar blijft het wel een beetje bij helaas.
Scyther, elekid, magby en smoochum zijn nu allemaal 5-km eieren geworden sinds de introduction van gen 2.Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:57:
Is er iets veranderd met betrekking tot de eieren? Kreeg zojuist een Scyther uit een 5km-ei. Heb een tijd niet gespeeld, maar dacht dat het 10km was?
Ik ben tijdens dit event mijn 3e Tododile tegengekomen.Shadow_J schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:06:
[...]
Hier zaterdag na het werk even een uurtje rond gereden en daarmee mijn Sunflora kunnen maken. Verder ook wel enkele Chicorita, Bulbasaur, etc kunnen vangen. Het is wel een goede verbetering tov water event, daar was een Tododile echt wel zeldzaam. Hopelijk kan ik vandaag nog ergens een Tangela scoren, die zou ik graag nog eens in het wild vangen
Voor de rest wel genoeg zaadjes, eieren, knoflook pokemon en ook Chicorita minimaal 10x gevangen.
Andere gras soorten heb ik dan weer niet gezien en geen enkele evolutie
De Pokemon Go Plus werkt nog niet top, als ik van de app terug ga naar andere dingen op mijn iphone gaat de verbinding vaak weg.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Hoe werkt zo'n PoGo Plus eigenlijk? Kon je daar ook Pokémon mee vangen?Mars18 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:29:
Kreeg net een Pichu uit een 2km ei, was leuk.
De Pokemon Go Plus werkt nog niet top, als ik van de app terug ga naar andere dingen op mijn iphone gaat de verbinding vaak weg.
Ik gebruik de PoGo app voor Apple Watch regelmatig, als ik ga wandelen. Lekker makkelijk voor candy & eggs hatchen en Pokéstops. Echter toch jammer dat er geen Pokémon mee gevangen kunnen worden.
Pichu was overigens mijn eerste Gen2-hatch
Vrijstaand 1990 | Brabant | 210m2 | Quatt Hybrid Duo | 100 m2 VVW | HR++ | 7cm spouwmuur isolatie | 7cm dakisolatie | Gasverbruik voor Quatt: 1700m3
Ja met een druk op de knop gaat hij een rode bal gooien, maar erg vaak vang je hem dan niet.Vetifuro schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:20:
[...]
Hoe werkt zo'n PoGo Plus eigenlijk? Kon je daar ook Pokémon mee vangen?
Ik gebruik de PoGo app voor Apple Watch regelmatig, als ik ga wandelen. Lekker makkelijk voor candy & eggs hatchen en Pokéstops. Echter toch jammer dat er geen Pokémon mee gevangen kunnen worden.
Pichu was overigens mijn eerste Gen2-hatch
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Ik heb ook erg veel candy verzameld (1190) en nog twee 100%, één 98% en nog twee 93% exeggute´s liggen om te evolven. Nu maar hopen op de enige juiste moveset....Fordox schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:36:
Hmm ik heb superveel exeggcutes nu, maar nog geen 1 met een hoge IV voor een exxegutor..
9760Wp ZO(145°) @SE9K, 6480Wp ZW (235°), 2960Wp NO(50°) @SE7K-RWS
Manmanman het spel is soms echt oneerlijk he, ik loop dit weekend ook al de heletijd pokemon te vangen, maar ik woon in een boerendorp waarbij de pokestops bijna een kilometer uit elkaar liggensankao schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:47:
[...]
Ik heb ook erg veel candy verzameld (1190) en nog twee 100%, één 98% en nog twee 93% exeggute´s liggen om te evolven. Nu maar hopen op de enige juiste moveset....
Ik heb 'maar' 80 candy nu.
Voor mij nr 7 uit een ei.

Unknown
19-19-17-17-18-18-18-18-18-18-18-18-18-18-17-17-17-16-14-13
De laatste drie dagen was er aardig wat teruggekomen. Gelijk even wat upjes kunnen doen.
Vandaag in de namiddag en avond ruim 25km gefietst en meteen maar even 6 gyms bij kunnen trainen en een L6 veroverd en een stukje opgebouwd. Er zaten wel enkele minder stabiele bij.
Stond ik bij thuiskomst op 20 stuks.
Lokaal ben ik ondertussen in enkele gyms vrij laag gezakt. Eentje zelfs al op de onderste plaats. Als ik daar uitgeschoren wordt zal het moeilijk zijn die weer terug te kunnen nemen want er is hier nauwelijks nog activiteit van de andere teams. Alleen de gymshavers van de eigen kleur.

Van de ruim aanwezige Exeggcutes de meeste met ananasjes gevangen om maximaal profijt van hun aanwezigheid deze paar dagen te kunnen hebben. Ik hou wel altijd enkele Pinapjes als noodvoorraad achter voor de altijd welkome Magikarps en je wilt als je een 10CP Dratini tegenkomt natuurlijk ook niet nét zonder zitten.
Sunkern
Egcexcute
Bulbasaur
Chicorita
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Denk dat die nog verdwaald zijn ofzo..OmeJoyo schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:27:
Hier nog steeds heel veel gras pokies op de radar? Zou toch al afgelopen moeten zijn, of ben ik nou in de war
Sunkern
Egcexcute
Bulbasaur
Chicorita
Hier ook nog, volgens mij is Niantic vergeten een knopje uit te zettenOmeJoyo schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:27:
Hier nog steeds heel veel gras pokies op de radar? Zou toch al afgelopen moeten zijn, of ben ik nou in de war
Sunkern
Egcexcute
Bulbasaur
Chicorita
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Hier ook. Best gunstig, nog een dagje thuiswerken met een lure aan voor de deurOmeJoyo schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:27:
Sunkern
Egcexcute
Bulbasaur
Chicorita
Ik daarentegen werd vanochtend wakker en zag dat ik voor het eerst in heel lange tijd in 0 gyms zat!CaptJackSparrow schreef op maandag 8 mei 2017 @ 23:37:
Sinds 21/4 was mijn aantal gyms als volgt verlopen per cashbeurt.
19-19-17-17-18-18-18-18-18-18-18-18-18-18-17-17-17-16-14-13
De laatste drie dagen was er aardig wat teruggekomen. Gelijk even wat upjes kunnen doen.
Maar goed, gisteren toevallig net Level 34 geworden, dus kon ik ook mooi m'n hoogste Gym-defenders upgraden. Van de nood een deugd maken he.
De laatste tijd mag ik trouwens blij zijn als ik van 5, 6 of 7 gyms kan cashen, maar gemiddeld is nu rond de 3-4 voor mij.

Ik heb namelijk de grootste moeite om mezelf gemotiveerd te houden het te blijven spelen, doe wel de streaks want mis nog steeds 2x de king's rock en uit stops krijg ik ze bijna niet. Ik heb momenteel 218 pokemon gevangen en moet er dus nog maar 15. Hiervan kan ik er al 5 evolueren dus eigenlijk moet ik er dan nog maar 10. Oftewel als je er voor 1 tot 2 uur op uit trekt krijg je met een beetje mazzel 1 pokemon die je kunt gebruiken.
Wat gyms betreft vind ik dit zelf niet zo interessant. Ik ben namelijk 'pas' level 28 en dus zijn mijn pokemon's totaal niet sterk genoeg. En heb ook geen zin om steeds gyms te gaan slopen aangezien dit erg veel tijd kost.
Oftewel van mij mogen ze wel iets doen waardoor de interesse blijft. Want momenteel zijn er maar 2 dingen waar je voor kunt spelen, alle pokemons verzamelen en in zoveel mogelijk gyms zitten.
Moet zeggen toen ik gisteren een Miltank op de nearby zag er toch wel weer even een adrenaline rush was, maar helaas was hij al weer pleite toen ik bij de pokestop aan kwam.
En dat ik mezelf wel voor mijn kop kon slaan dat ik mijn king rock inzetten voor mijn 2e Slowking ipv mijn 1ste Politoed.
Dus het kietelt nog wel, alleen lange na niet meer zoveel als voorheen.
Edit: L33
To go: Quilava, Typhlosion, Feraligatr, Flaaffy, Ampharos, Politoed, Unown, Forretress, Magcargo, Houndoom, Porygon2, Hitmontop, Elekid, Miltank, Tyranitar
of 1452 kilometer voor degene die met candy kunnen
[ Voor 15% gewijzigd door Mirx_NL op 09-05-2017 11:37 ]
En gyms slopen. Maar wat je zegt, je wordt er snel weer uit gegooid haha
Het eieren uitbroeden is voor mij een motivatie om tijdens m'n lunchpauze (werk) een rondje van zo'n 2km te lopen. En om incubators te kunnen kopen voor die eieren, zonder m'n portemonnee te hoeven trekken, is het dus weer zaak om muntjes te verdienen uit gyms.The_Ghost16 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:11:
Wat doen jullie eigenlijk om het spel nog leuk te houden?
Ik heb nu 219 entries in mijn Pokédex. Van Gen-1 ontbreken de Legendaries en de Regionals van buiten Europa. Van Gen-2 moet ik nog:
- Bayleef en Meganium. Vanwege Grass-event genoeg candy maar mis nog een goede IV Chikorita.
- Quilava en Typhlosion. Hiervan mis ik zowel een goede IV Cyndaquil en een berg candy.
- Feraligatr. Heb een aardige Croconaw maar mis nog veel candy.
- Togetic. Nu heb ik Togepi maar als Buddy om candy te verzamelen.
- Flaaffy en Ampharos. Hiervan mis ik zowel een goede IV Mareep en een berg candy.
- Unown. Nog nooit in het wild gezien in Flevoland.
- Granbull. Genoeg candy voor evolve van Snubbull, maar mis nog een goede IV Snubbull.
- Cleffa. Nog niet uit een ei gekregen.
- Hitmontop
- Miltank
- Tyranitar
Hoeveelheid grass is nog wel hoger dan het eerst was maar toch beduidend minder dan de afgelopen dagen.
Ben benieuwd hoelang dit aanhoud.
Al die moeite voor niks dus.
Verder wel lekker dat er blijkbaar nog steeds grass pokemon spawnen, inmiddels 38 sunkern candy, dus misschien lukt het nog wel om daar 50 van te maken, kan ik mooi m'n sun stone inzetten die ik al een tijdje heb liggen.
Heb ik er dan zoveel meer gevonden? Ik zit op 184 candy en heb ook al een sunflora.Haan schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:42:
Verder wel lekker dat er blijkbaar nog steeds grass pokemon spawnen, inmiddels 38 sunkern candy, dus misschien lukt het nog wel om daar 50 van te maken, kan ik mooi m'n sun stone inzetten die ik al een tijdje heb liggen.
Enige nadeel is wel dat alle gevangen sunkern gewoon prut pokemon zijn. Heb sowieso het idee dat er tijdens event allemaal prut pokemon spawnen ( < 65IV)
Ja, dat gevoel heb ik ook! De grass pokémon die ik dit weekend tot aan vandaag gevangen heb zijn vrijwel unaniem van lage IV-kwaliteit. Ik ben nog altijd op zoek naar een 'wonder' (IV >80%) Chikorita, maar die heb ik tijdens het Grass Event niet gevonden.freggell schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:48:
Heb ik er dan zoveel meer gevonden? Ik zit op 184 candy en heb ook al een sunflora.
Enige nadeel is wel dat alle gevangen sunkern gewoon prut pokemon zijn. Heb sowieso het idee dat er tijdens event allemaal prut pokemon spawnen ( < 65IV)
Die Sunkern kom ik ook bij bosjes tegen, en daarbij heb ik het bekende fenomeen: hoge CP, dan prut IV, en de enkele 'wonder' IV Sunkerns die ik ving waren zonder uitzondering CP10 - CP40.

Hier gebeurd echt weinig in gyms, misschien 1 keer in de 2 weken dat ik er iets voor moet doen.Goemies schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:04:
Lijkt steeds actiever te worden, mn gyms worden ook steeds meer afgepakt
Mis nog 2 gen2 Pokemons, Flaafy evolutie en Uown
Net level 34 geworden maar merendeel wat hoog is zit in een gym dus die kan ik niet uppen
Begint weer erg saai te worden.
freggell schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:48:
[...]
Heb ik er dan zoveel meer gevonden? Ik zit op 184 candy en heb ook al een sunflora.
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
In de OP kwam ik ook niet verder
Ik heb echt een aantal 85% IV Exeggcute's gevangen, zelfs een 97% (wel maar CP143, maar oke).Haay schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:55:
[...]
Ja, dat gevoel heb ik ook! De grass pokémon die ik dit weekend tot aan vandaag gevangen heb zijn vrijwel unaniem van lage IV-kwaliteit. Ik ben nog altijd op zoek naar een 'wonder' (IV >80%) Chikorita, maar die heb ik tijdens het Grass Event niet gevonden.
Die Sunkern kom ik ook bij bosjes tegen, en daarbij heb ik het bekende fenomeen: hoge CP, dan prut IV, en de enkele 'wonder' IV Sunkerns die ik ving waren zonder uitzondering CP10 - CP40.
Mars18 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:29:
Ik moet mij weer verdiepen in de gyms, ben blauw, en hoogste pokemon is 2500, maar heb weleens een pokemon van 2400 verslagen, maar toch kon ik niet in de gym komen, om mijn pokemon er neer te zetten.
In de OP kwam ik ook niet verder
Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB
Nu Machop als buddy. Over ongeveer 100km maak ik dan met een beetje geluk een flinke Blissey sloper 😜
Dat is wel echt enorm verspilling van km die je loopt. Je kan beter candys van veel zeldzamere pokemon verzamelen zoals snorlax of blissey.murphsy schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:35:
Inmiddels ben ik voorzien van een 2500 gyarafos, ook zo iets exegg (wel 2x psychic moves helaas) en een 2000 jolteon. Dus af en toe een gym plekje pakken lukt nu. Wel altijd binnen een uurtje er weer uit gegooid, helaas. Dus max 30 a 40 coins per dag. Meestal 10 of 20 ivm werk.
Nu Machop als buddy. Over ongeveer 100km maak ik dan met een beetje geluk een flinke Blissey sloper 😜
Ik heb helaas een groot gebrek aan Snorlax 😢 Blissey heb ik inmiddels, maar ben niet zo onder de indruk. Het is echt een defender, en door mijn lvl en de gym activity hier blijft mijn poke nooit meer dan een uurtje in een gym. Helaas.Gravediggerxx schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:52:
[...]
Dat is wel echt enorm verspilling van km die je loopt. Je kan beter candys van veel zeldzamere pokemon verzamelen zoals snorlax of blissey.
Machamp moet ik nog voor de pokedex, en het is volgens mij een hele sterke attacker. Aanvallen doe ik, vanwege de vele gym flips, erg veel.
Machamp kan een hele sterke Snorlax/Blissey aanvaller zijn, mits je mazzel hebt met de goede moveset. Dus niet zoals ik bij mijn Machamp de Heavy Slam (Steel) moveset krijgen...murphsy schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:06:
Machamp moet ik nog voor de pokedex, en het is volgens mij een hele sterke attacker. Aanvallen doe ik, vanwege de vele gym flips, erg veel.
Ben wel blij met die exeggcutes, heb een mooie evolved met Extrasensory en Solar Beam (volgens mij ideal moveset). Kan m nu tenminste ook een beetje levellen
[ Voor 11% gewijzigd door Therapy777 op 09-05-2017 21:38 ]
Verwijderd
Dat zijn inderdaad wel de beste Pokémon voor gym gevechten. Hoge max CP gecombineerd met hoge attack en/of defense maakt hen goede aanvallers of verdedigers. Dragonite heeft bijvoorbeeld een hoge CP en hoge attack, maar helaas is zijn defense weer minder waardoor een Cloyster met ice shard/blizzard er als een heet mes door boter heen gaat (tenzij de Dragonite Outrage doet, dan is het in een klap voor bij voor Cloyster). Tyranitar is voor zover ik weet de Pokémon met hoogste max CP, dus die zie je ook regelmatig. Blisseys zijn vooral goed voor verdediging door hun hoge stamina (HP) van 300+.Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:59:
Welke Pokémon zijn goed om mee te nemen in Gym-gevechten? Zie vaak Rhydon, Dragonite, Gyarados, Blissey, Vaporeon... Vechten jullie daar ook mee of met anderen? Welke 6 neem je mee?
Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB
Mijn lievelings pokemon om een gym neer te halen is met afstand de blissey Nu 2966 CP(pound/hyperbeam). Ik kan er in zijn eentje zeker 4 gyaradossen mee wegtrappen. Voor blisseys in de gym zet ik mijn machamp in (karate chop/submission), 1tje redt het meestal niet, dus meestal icm exxecutor confusion/solar beam en dan is elke blissey wel op tijd dood.Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:59:
Welke Pokémon zijn goed om mee te nemen in Gym-gevechten? Zie vaak Rhydon, Dragonite, Gyarados, Blissey, Vaporeon... Vechten jullie daar ook mee of met anderen? Welke 6 neem je mee?
Voor eigen gym trainen gebruik ik het liefst pokemons van ongeveer 1500, Hier is mijn favoriete de Meganium Razor Leaf en Solar Beam.
Vaporeon watergun aquatail stop ik vaak ook wel in mijn set, is een beetje afhankelijk van wat er in de gym staat allemaal welke set het gaat worden.
Kostte me wel telkens één Lapras en een beetje. Die tweede ging dan zonder potions de volgende ronde als eerste en de geheel verfriste weer als tweede. Leverde tenminste wel 1000 prestige per robbertje op.
Omdat ik twee Dragonites niet in gyms had kon ik bij het voorafgaande slopen die ook eens inzetten op een Blissey die erin stond. Deden het ook best redelijk gewoon op hun hoge CP/HP.
Heb een paar aardige Exeggcutes gevangen. Een L30, L27 en L25 met elk IV78 en een L25 met IV93.
Welk bedoel je eigenlijk? L30, L27 en L25 met cp 78? Een nul vergeten zeker dus 780 cpCaptJackSparrow schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 23:38:
Heb een paar aardige Exeggcutes gevangen. Een L30, L27 en L25 met elk CP78 en een L25 met CP 93.Ik had al een L26 CP80 en een L29 CP76 plus nog de nodige met fatsoenlijke IV's uit eieren. Nu 560 candy dus maar eens kijken wat ik daarmee ga doen.
Of nee iv 78
Ik had inderdaad even CP geschreven waar ik IV bedoekde. Al die afkortingen ook. Nu gefikst.Gravediggerxx schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 01:38:
[...]
Welk bedoel je eigenlijk? L30, L27 en L25 met cp 78? Een nul vergeten zeker dus 780 cp
Of nee iv 78
Het was laat.

Ik bedoel meer, er zijn bij mij in de buurt 2 gyms van mijn kleur met level 10, blijkt dat level 10 het hoogst is, en ik krijg mijn pokemon er niet in nu, hoe kan ik dit wel doen?Neomess schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:39:
Je verhaal is een beetje vaag, maar lees de uitleg eens op http://www.eurogamer.net/...rewards-training-prestige
[...]
Als ik er tegen battle en ik versla de laagste pokemon dan nog kan ik mijn hogere pokemon niet achterlaten in de gym.
Gyms kunnen niet hoger worden dan level 10. Als hij vol zit, dan zit 'ie volMars18 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:06:
[...]
Ik bedoel meer, er zijn bij mij in de buurt 2 gyms van mijn kleur met level 10, blijkt dat level 10 het hoogst is, en ik krijg mijn pokemon er niet in nu, hoe kan ik dit wel doen?
Als ik er tegen battle en ik versla de laagste pokemon dan nog kan ik mijn hogere pokemon niet achterlaten in de gym.
Je zal moeten wachten tot iemand van een andere kleur er een Pokémon uit gooit, dan kan je trainen. Of wachten tot een andere kleur hem helemaal overneemt, dan kan je de vijandige kleur verslaan.
Dat kan gewoon niet. Als een lvl 10 gym vol zit, kan er niks meer bij en zal je op zoek moeten gaan naar andere gyms.Mars18 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:06:
[...]
Ik bedoel meer, er zijn bij mij in de buurt 2 gyms van mijn kleur met level 10, blijkt dat level 10 het hoogst is, en ik krijg mijn pokemon er niet in nu, hoe kan ik dit wel doen?
Helaas is mijn track record met de goede aanvallen krijgen niet heel best 😜Haay schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:32:
[...]
Macham kan een hele sterke Snorlax/Blissey aanvaller zijn, mits je mazzel hebt met de goede moveset. Dus niet zoals ik bij mijn Machamp de Steel movesets krijgen...
Is Lapras nog de moeite waard om te power uppen?
Volgens mij niet echt, na de laatste drop (geloof iets van 400-500 cp) ben ik er in ieder geval mee gestopt. Wel is gebruik ik ze vaak tegen dragonites in gyms. Dus als defender nee maar als aanvaller zijn ze nog wel bruikbaar en hebben ze wat mij betreft geen power up nodig.murphsy schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:57:
[...]
Helaas is mijn track record met de goede aanvallen krijgen niet heel best 😜
Hangt van je Lapras af, welke moveset hij (zij) heeft. Mijn Lapras (vrouwtjemurphsy schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:57:
Table of contents:
Gym rework added to the APK
Raid encounters added
Pokémon feeding added
Max same Pokémon per Gym added
Anti-cheat mechanism added
New sponsor (NIA_OPS)
More redeemable codes support
[ Voor 46% gewijzigd door LekkerBipsje op 10-05-2017 09:50 ]
Geniet nooit met mate
Raid encounters added --> Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken.
Pokémon feeding added --> Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken.
Max same Pokémon per Gym added --> Goede zaak! Meer variatie in gyms graag.
Anti-cheat mechanism added --> Hopelijk hebben gewone spelers er geen last van...
New sponsor (NIA_OPS) --> Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken.
More redeemable codes support --> Kom maar op met die codes, net zoals bij Ingress!
Verwijderd
Dan mogen ze de cp van andere pokemon wel eens hoger maken
- iedereen Pokémon kan plaatsen, ongeacht team
- de Gym de kleur krijgt van het team met de meeste Pokémon (dan kun je ervan cashen)
- je dus ten aller tijde een plekje vrij kunt vechten om er een Pokémon in te zetten
Dan zijn level 10 gyms ineens geen probleem meer. 1 plekje vrij vechten kan iedereen die 2-3 vechtwaardige Pokémon heeft, ook tegen Blisseys.
Als je dan vervolgens van elke Pokémonsoort maar 1 in een gym mag plaatsen zou dat op zich wel meer afwisseling geven. Maar alleen een max instellen is niet genoeg om het een Rework te noemen imho.
Oh en het prestige systeem moet gewoon anders. Als ik een Pokémon verslagen heb, dan heb ik die verslagen. Onzin om die dan nóg een keer te moeten verslaan, en nog eens en nog eens...
[ Voor 13% gewijzigd door Pathogen op 10-05-2017 10:39 ]
Je moet vooral kijken wat de zwakke punten zijn van de Pokémon die je in een Gym wilt aanvallen. Dus:Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:59:
- Rhydon --> dubbel kwetsbaar voor Grass en Water, dus aanvallen met bv. Vaporeon, Poliwrath, Venusaur (grass moveset);
- Dragonite --> dubbel kwetsbaar voor Ice, dus aanvallen met Lapras of Cloyster;
- Gyarados --> dubbel kwetsbaar voor Electric, dus aanvallen met Jolteon of Ampharos, Lanturn;
- Vaporeon --> kwetsbaar voor Electric, aanvallen met Lanturn met Electric moves (minder gevoelig voor water counter van Vaporeon), of Jolteon, Ampharos;
- Blissey --> kwetsbaar voor Fighting, dus Machamp, maar ook Ursaring met Fighting moves is een optie. En verder: Alakazam en Espeon met Future Sight als charge move.
Mooi overzicht!Haay schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:42:
[...]
Je moet vooral kijken wat de zwakke punten zijn van de Pokémon die je in een Gym wilt aanvallen. Dus:
- Rhydon --> dubbel kwetsbaar voor Grass en Water, dus aanvallen met bv. Vaporeon, Poliwrath, Venusaur (grass moveset);
- Dragonite --> dubbel kwetsbaar voor Ice, dus aanvallen met Lapras of Cloyster;
- Gyarados --> dubbel kwetsbaar voor Electric, dus aanvallen met Jolteon of Ampharos, Lanturn;
- Vaporeon --> kwetsbaar voor Electric, aanvallen met Lanturn met Electric moves (minder gevoelig voor water counter van Vaporeon), of Jolteon, Ampharos;
- Blissey --> kwetsbaar voor Fighting, dus Machamp, maar ook Ursaring met Fighting moves is een optie. En verder: Alakazam en Espeon met Future Sight als charge move.
Bij Vaporeon zou ik graag grass type willen aanvullen.
Grass is niet alleen dubbel effectief tegen water type (en rock) maar aangezien Vapereon altijd water aanvallen heeft, en grass hier resistent tegen is komen die maar voor de helft aan (win-win).
Geniet nooit met mate
bold is extra.Haay schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:42:
[...]
Je moet vooral kijken wat de zwakke punten zijn van de Pokémon die je in een Gym wilt aanvallen. Dus:
- Dragonite --> dubbel kwetsbaar voor Ice, dus aanvallen met Lapras of Cloyster; Poliswine
- Vaporeon --> kwetsbaar voor Electric, aanvallen met Lanturn met Electric moves (minder gevoelig voor water counter van Vaporeon), of Jolteon, Ampharos; ook voor gras, en gras minder schade van water
En Blissey is ook erg goed met Dragonite / Gyarados te doen. Persoonlijk vind ik Machamp tegen vallen als counter.
Mijn Machamp van 2758 met Counter en Close Combat (beide fighting moves) gaat toch echt verreweg het snelst door een Blissey heen van mijn collectie.freggell schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:09:
[...]
bold is extra.
En Blissey is ook erg goed met Dragonite / Gyarados te doen. Persoonlijk vind ik Machamp tegen vallen als counter.
Geniet nooit met mate
Het is ontzettend afhankelijk van de moveset van je Machamp. De mijne heeft Bullet Punch en Stone Edge (metal en rock dus), daar krijg je een hoge niet eens mee neer binnen de tijdLekkerBipsje schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:06:
[...]
Mijn Machamp van 2758 met Counter en Close Combat (beide fighting moves) gaat toch echt verreweg het snelst door een Blissey heen van mijn collectie.
Dat kan ermee te maken hebben. Mijn Machamp is 1629 en heeft Bullet Punch en Heavy SlamLekkerBipsje schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:06:
[...]
Mijn Machamp van 2758 met Counter en Close Combat (beide fighting moves) gaat toch echt verreweg het snelst door een Blissey heen van mijn collectie.

En ik kom die beesten normaal niet tegen dus heb ook niet echt candy om een andere te maken.
En je moet het tenslotte doen met de pokemon die je hebt.
Misschien toch maar mijn Primeape uppen. Deze heeft Low Kick en Cross Chop. Misschien dat die dan wel bruikbaar wordt
[ Voor 10% gewijzigd door freggell op 10-05-2017 12:15 ]
Dat is helemaal waar!freggell schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:10:
[...]
Dat kan ermee te maken hebben. Mijn Machamp is 1629 en heeft Bullet Punch en Heavy Slam![]()
En ik kom die beesten normaal niet tegen dus heb ook niet echt candy om een andere te maken.
En je moet het tenslotte doen met de pokemon die je hebt.
Misschien toch maar mijn Primeape uppen. Deze heeft Low Kick en Cross Chop. Misschien dat die dan wel bruikbaar wordt
Volgens mij is bijv. qua grass type Pokémon eigenlijk Exeggutor de beste aanvaller. Maar ik krijg maar geen goeie met hoge IV en moveset. Daarentegen heb ik wel zo'n exemplaar van mijn Venusaur (Razor Leaf/Solar Beam, 84% IV). Dus gebruik ik die gewoon. Mocht ik ooit een betere Exeggutor tegen het lijf lopen/evolven dan gebruik ik die wel en heb ik m'n Venusaur als back-up
Geniet nooit met mate
Zou er nog Magneton aan toe willen voegen voor Gyarados, vind die beter dan JolteonHaay schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:42:
[...]
Mijn 87% Machamp met Counter + Heavy Slam gebruik ik ook niet voor Blissey vechten. Gewoon balen wanneer je een goede IV Pokémon evolueert en er crap moves bij krijgt.Richh schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:09:
Het is ontzettend afhankelijk van de moveset van je Machamp. De mijne heeft Bullet Punch en Stone Edge (metal en rock dus), daar krijg je een hoge niet eens mee neer binnen de tijd
Inmiddels bijna zover om een 89IV Machop te evolueren. Inmiddels 120 candy bij elkaar geschraapt, dus nog één Machop vangen en ik ga opnieuw hopen op een Machamp met dit keer wel goede moves.
Chansey + Dratini (82 en 84% IV), voor de candy wel lekker, maar meer ook niet.
Edit: Had nog 2x 10KM ei in incubator zitten (niet meer van het event), deze zijn net uitgekomen en eindelijk een Larvitar uit ei met 87% IV. (En een Skarmory, 97%IV).
[ Voor 31% gewijzigd door JamesB009 op 10-05-2017 15:00 ]
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
2x10km -> 2x Gligar (CP993 en CP994, IV nog onbekend)
Verder uit de 5km eggs -> Scyther, Omanyte, Pinsir, Paras, Poliwag, Pinsir, Ponyta
Nu weer eieren sparen goed plannen voor de volgende sessie..
Vrijstaand 1990 | Brabant | 210m2 | Quatt Hybrid Duo | 100 m2 VVW | HR++ | 7cm spouwmuur isolatie | 7cm dakisolatie | Gasverbruik voor Quatt: 1700m3
Nog beter: Alakazam met Focus Blast als Charge move.Haay schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:42:
[...]
[ Voor 13% gewijzigd door Autofan1985 op 10-05-2017 16:09 . Reden: Toevoegen info mbt Blissey ]
Dat eerste heb ik eerder zelf ook al voorgesteld maar dat laatste zou ik niet achter staan, juist omdat het eerste die diversiteit al zal bevorderen (en vooral mensen die met mappen/spoofen een leger aan zeer sterke beesten hebben verzameld zal verhinderen om die nog te kunnen gebruiken) en je dan het tweede niet nodig hebt.
CaptJackSparrow schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:22:
Benieuwd wat dat "Max same Pokémon per Gym added" zal inhouden. Gezien vanuit de gym of vanuit de speler? Dat een speler dus niet 12 Dragonites in 12 gyms mag zetten of dat een speler met maar één Dragonite die niet in een gym mag zetten omdat er al teveel Dragonites van andere spelers in staan?
Dat eerste heb ik eerder zelf ook al voorgesteld maar dat laatste zou ik niet achter staan, juist omdat het eerste die diversiteit al zal bevorderen (en vooral mensen die met mappen/spoofen een leger aan zeer sterke beesten hebben verzameld zal verhinderen om die nog te kunnen gebruiken) en je dan het tweede niet nodig hebt.
Dus meer gymvariatie en geen Gyms met 10 blisseys meerIn an effort to further reduce Gym stagnation and increase Gym diversity, Niantic has added a new setting for gyms – a limit to the number of same Pokémon that can be deployed at the gym.
This change directly counters “Blissey gyms”, which are stacked with 5 Blisseys that are impossible to take down. There is some speculation that this could be related to Legendary usage limits, but it’s purely speculation.
.get_MaxSamePokemonAtFort
.set_MaxSamePokemonAtFort
https://pokemondb.net/evolution
Bij gen1 had ik aanvankelijk ook de fout gemaakt om 2 keer een Seadra te maken. Zodat ik bij het uitkomen van gen2 veel te weinig candy over had voor een Kingdra.
Nu kan je zien voor welke gen1/gen2 pokemon je best alvast een voorraadje aanlegt.
Het voorkomt alleen niet dat cheaters hun bij elkaar gemapte en gespoofde beesten kunnen gebruiken. Hoeveel van die Blisseys zijn zo vergaard? Als je als speler maar één Blissey in een gym mag zetten en in andere gyms andere beesten zal moeten plaatsen kom je ook geen of nauwelijks nog gyms met hopen Blisseys meer tegen. Twee vliegen in één klap.aljooge schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:47:
Dat degene die als eerste komt eerste keus heeft wat hij erin gaat zetten ben ik helemaal voor. Dat stimuleert dat iedereen gyms wat sneller omhoog traint en niet op zijn luie krent blijft zitten. De eerste zet er een gyarados in, de rest heeft pech en moet met een andere komen. Snelheid van omhoog werken wordt beloond, en zo hoort het.
Je loopt ook het risico dat die met name de spoofers nóg meer gyms gaan bezetten om al hun Blisseys toch te kunnen inzetten. Acties leiden nu eenmaal tot reacties en niet elke reactie is zoals verwacht en/of wenselijk.
Ik ben benieuwd. We zullen het wel zien.
Ik had ooit eens iets gelezen over 'breeden' van pokemons. Zou dat er in de toekomst nog gaan komen?
Dat weet niemand nog denk ikhneel schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 17:24:
Andere vraag: heeft het nog zin om van alle types pokemon een mannetje en ene vrouwtje te bewaren?
Ik had ooit eens iets gelezen over 'breeden' van pokemons. Zou dat er in de toekomst nog gaan komen?
Ik probeer er wel rekening mee te houden en kijk altijd even onder het staartje,hneel schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 17:24:
Andere vraag: heeft het nog zin om van alle types pokemon een mannetje en ene vrouwtje te bewaren?
Bijna niemand die hier rekening mee houdt, je weet maar nooit.
Natuurlijk is dat zinvol. Ze gaan niet zomaar geslacht invoeren en er dan niks mee doen. Je hoeft echter maar een koppel bij te houden van de pokemon die je zelf nuttig vind. Tier atackers/defenders bv.hneel schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 17:24:
Als je ermee wilt gaan aanvallen is het natuurlijk wel vervelend.
Fordox schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:20:
Gosh darn it, heb ik eindelijk mn Magicarp kunnen evolven, krijg ik de slechtste movesetCrunch is mn tweede aanval...
Heb een PG account
Battle.net: NagaByrd#2844
Tijdens het opruimen van mn pokemon zodat ik wat meer ruimte heb om nieuwe te vangen heb ik perongeluk mn corsola getransferred..
Gevangen in dubai toen ik onderweg was vanuit Vietnam.
Zonde, kan mezelf wel voor mn kop slaan. Was ideaal geweest om te breeden.
nagasy schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:11:
Nog mensen die niet kunnen aanmelden vanmorgen?
Heb een PG account
Dit topic is gesloten.
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.
Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.
Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status