[iOS/Android] Pokémon GO - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 100 Laatste
Acties:
  • 396.980 views

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Switchie schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:36:
[...]

Of juist niet, zoals in de originele games.
Nu hangt het er een beetje tussenin en is het worst of both worlds.

Wat mij betreft hoef ik echt geen 10+ gyms te bezitten en mogen ze dit prima cappen op 1.
Moeten ze enkel wel de rewards omhoog zetten want 10 coins per dag is ook niet echt geweldig.

Zomaar een suggestie;
Max 6 spelers per gym die door slechts 1 persoon kan worden aangevallen (6 vs 6 dus)
Versla je de gym van je eigen team, valt de laagste pokie eruit en mag je er een eigen pokemon inzetten.

Speel je tegen een ander team en verlies je; rewards voor de gym defenders. (Of gym xp erbij)
Win je, xp omlaag. Zodra deze op 0 staat kun je de gym met je eigen team bezetten door 6 eigen pokemons.
Jouw team kan dan aanvallen om hun pokies erin te zetten door jouw zwakke eruit te battlen.
Dit lijkt me perfect! Dan is de gym in mijn straat mijn gym en kan ik die heel actief onderhouden.

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:56
Toch mooi als je dan ochtends vroeg je bed uit komt. In plaats van de krant ga je het Pokemon Go topic op GoT lezen. Lekker bakje koffie erbij. En na een paar minuten kom je deze post tegen. Ongelofelijk wat voor relevante bijdrage sommige mensen posten, super! Rijk aan informatie waar mensen iets aan hebben. Bedankt voor deze bijdrage, een ware verrijking van het topic! :)

<GoT>NightStalker

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is het op de een of andere manier mogelijk Pokémon Go automatisch te laten reconnecten?

Wilde vannacht de game draaiende laten zodat Pikachu profiteerd van de GPS-jitter, heeft ie op een gegeven moment de verbinding verloren en vereiste gebruikersinput voor reconnect....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11 21:25

JamesB009

Sjimmeh!!

Raven schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 07:00:
Is het op de een of andere manier mogelijk Pokémon Go automatisch te laten reconnecten?

Wilde vannacht de game draaiende laten zodat Pikachu profiteerd van de GPS-jitter, heeft ie op een gegeven moment de verbinding verloren en vereiste gebruikersinput voor reconnect....
Nee, en ik denk precies voor deze reden. 8)

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

• Azaruc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-11 20:50
Ik zit de hele discussie over gym mechanics eens te lezen en bedenk opeens iets. Ben wel benieuwd hoe jullie erover denken.

Als ik het goed lees is 'gym ownership' het grootste probleem. Dit is unbalanced, want sommige teams hebben veel meer leden dan andere, maar ook is het verschil tussen low-level spelers en high-level spelers nogal groot. Voor bijvoorbeeld een low-level speler van team geel is het vrijwel onmogelijk om in een gym te komen/blijven.

Zou het daarom niet een oplossing zijn om het hele gym ownership idee weg te halen en in plaats daarvan elke gym eens per 20/24 uur aan te kunnen vallen? Je krijgt dan tegenstand van AI pokémon, waarvan de kracht is gebaseerd op jouw level. Wanneer je wint krijg je 10 coins.(al dan niet met een cap op 100, zoals nu)
Per gym kan dan een teller worden bijgehouden welk team in een betreffende week de gym het vaakst heeft verslagen. De gym zou dan de kleur van dat team kunnen krijgen. De spelers van het team dat aan het einde van de week het hoogst staat, die de gym in die week hebben verslagen krijgen dan een bonus van 10 coins (cap van 100 coins per week).

Voordelen:
- Je kunt weer old-school gyms krijgen die gebaseerd zijn op pokémon type. (Dus: gyms met flying pokémon, gyms met waterpokémon etc.)
- Ook low-level spelers kunnen een bijdrage leveren en rewards krijgen
- Team overheersing is minder belangrijk (immers: alleen een leuke extra)

D3 Profile

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Klinkt niet eens als een gek idee. Nadeel is wel dat de teams minder belangrijk worden, tenzij je de wekeleijkse bonus groter maakt (maar dan zou de overwinningsbonus naar beneden moeten, anders worden de coins niks meer waard).

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
mat.hi.as schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:28:
Klinkt niet eens als een gek idee. Nadeel is wel dat de teams minder belangrijk worden, tenzij je de wekeleijkse bonus groter maakt (maar dan zou de overwinningsbonus naar beneden moeten, anders worden de coins niks meer waard).
Zijn ze nu ook al niet. Al de mensen in die met 15 pokemon in lvl10 gyms zitten die verzamelen ook genoeg coins.
Ik heb al post gezien met ik 4000coins, ik doe er niks mee maar zit wel lekker in 10+ gyms. Met dat soort dingen kan je me niet vertellen dat de coins echt iets waard zijn.

Ik denk dat het idee van 6 pokemon in een gym helemaal niet slecht is. Maar dan ook dat als er 2 pokemon inzitten dat de aanvaller ook maar 2 pokemon kan gebruiken. Dat je het dan veel gelijker trekt.
Probleem bij zoiets is dan wel dat ze de balance van de pokemon ook weer moeten gaan wijzigen.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:16
mat.hi.as schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:28:
Vergeet niet dat verkoop van coins voor echte valuta de voornaamste inkomstenbron van Niantic is. Coins bij elkaar laten sprokkelen door fanatieke spelers is als een worst voor de neus houden dat het mogelijk is om PoGo te spelen zonder geld erin te steken. Maar dan moet je er wel hard voor werken. Voor de meer casual speler die gewoon minder tijd in de game kan of wil steken is de gemakkelijkere weg om gewoon coins te kopen. En dat is wat Niantic natuurlijk het liefste ziet. Dus het gemakkelijker maken om coins te verdienen zie ik zeker niet gebeuren. Niantic is niet gek en gaat zeker niet de kip die de gouden eieren legt slachten! :P

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:09

Shiro

Serenity

freggell schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:51:
[...]

Zijn ze nu ook al niet. Al de mensen in die met 15 pokemon in lvl10 gyms zitten die verzamelen ook genoeg coins.
Ik heb al post gezien met ik 4000coins, ik doe er niks mee maar zit wel lekker in 10+ gyms. Met dat soort dingen kan je me niet vertellen dat de coins echt iets waard zijn.

Ik denk dat het idee van 6 pokemon in een gym helemaal niet slecht is. Maar dan ook dat als er 2 pokemon inzitten dat de aanvaller ook maar 2 pokemon kan gebruiken. Dat je het dan veel gelijker trekt.
Probleem bij zoiets is dan wel dat ze de balance van de pokemon ook weer moeten gaan wijzigen.
Wordt dan misschien tijd dat diegene de coins op gaat maken aan extra storage/pokemon space of incubator's, want ik zit al rond de 2 maanden in 10+ gym's maar de coins zijn niet aan te slepen. 2 incubators elke 3 dagen is gewoon niet heel veel. En daar gaat al mijn coins aan op momenteel...

Juniper RWD

• freggell
Haay schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:55:
[...]

Vergeet niet dat verkoop van coins voor echte valuta de voornaamste inkomstenbron van Niantic is. Coins bij elkaar laten sprokkelen door fanatieke spelers is als een worst voor de neus houden dat het mogelijk is om PoGo te spelen zonder geld erin te steken. Maar dan moet je er wel hard voor werken. Voor de meer casual speler die gewoon minder tijd in de game kan of wil steken is de gemakkelijkere weg om gewoon coins te kopen. En dat is wat Niantic natuurlijk het liefste ziet. Dus het gemakkelijker maken om coins te verdienen zie ik zeker niet gebeuren. Niantic is niet gek en gaat zeker niet de kip die de gouden eieren legt slachten! :P
Je probleem hiermee is dat de casual spelers meestal niks kopen. En dat het juist de fanatieke spelers zijn die ook geld uitgeven aan de spellen. Dat zijn meestal de mensen die het beste willen zijn en er ook geld aan uit zullen geven.
Shiro schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:59:
[...]

Wordt dan misschien tijd dat diegene de coins op gaat maken aan extra storage/pokemon space of incubator's, want ik zit al rond de 2 maanden in 10+ gym's maar de coins zijn niet aan te slepen. 2 incubators elke 3 dagen is gewoon niet heel veel. En daar gaat al mijn coins aan op momenteel...
Helemaal mee eens. Of de persoon kan de gyms verlaten en de plek aan iemand anders geven. Maar aangezien je een pokemon niet uit een gym kan halen is dat natuurlijk niet mogelijk.

• -TheNose-
Even over het cheaten...ik denk dat dat op dit moment ook enorm in de hand gewerkt wordt door hoe het spel en met name de spawn locaties in elkaar zitten. Ik vind het persoonlijk dan ook een groot verschil tussen mensen die gyms overnemen/snipen vanuit de huiskamer en mensen die spoofen om hun dex bij elkaar te krijgen. Dat laatste heb ik me ook schuldig aan gemaakt aangezien waar ik woon ik alleen een pidgey master kan worden en ik alles wat een beetje bijzonder is altijd gevangen heb als ik toevallig in het centrum van een grote stad ben (wat ik bijna nooit doe).

Denk ook dat het moeilijk is om dat spoofen te bannen, omdat je enerzijds last hebt van jitter bij mensen die niet bewust spoofen en anderzijds het een enorme server load zal geven en dat is met zo enorm veel users niet wenselijk lijkt me.

Nu wachten op de shitstorm :P

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Ok, nogmaals proberen.. op mijn vorige post kreeg ik niet echt veel reacties.

Een uur geleden startte ik Pokémon go en net zoals gisteren runde de game vloeiend in 60fps en zonder enige vorm van haperingen. Ik merkte ook direct dat dit van toegevoegde waarde was. Ballen gooien gaat een stuk makkelijker en ik ben ervan overtuigd dat bij een evolve-sessie met een lucky egg je hier veel voordeel uit kunt halen. Alles reageert gewoon instant en snappy. Inmiddels is het weer terug naar 'normaal' (met haperingen etc.).

Op reddit plaatste iemand dit filmpje(topic):
https://streamable.com/vqpi

Iemand? Of ben ik echt de enige op GoT die dit heeft.. :/

Enkele quotes uit het topic:
Yeah, since last update mine started doing that at complete arbitrary times. After some time it stops and goes back to normal.
It just happened to me this morning, I will never forget those 4 glorious minutes.
Happened to me last night. I freaked out. Lost it when the screen auto-locked. Never forget.
Same. Happened to me once. I thought my eyes were doing something weird. Restarted app (because of touch screen bug) and the amazing performance never came back.

[ Voor 27% gewijzigd door Whis! op 28-10-2016 09:24 ]

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:45
mklkhanou schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:19:

Een uur geleden startte ik Pokémon go en net zoals gisteren runde de game vloeiend in 60fps en zonder enige vorm van haperingen. Ik merkte ook direct dat dit van toegevoegde waarde was. Ballen gooien gaat een stuk makkelijker en ik ben ervan overtuigd dat bij een evolve-sessie met een lucky egg je hier veel voordeel uit kunt halen. Alles reageert gewoon instant en snappy. Inmiddels is het weer terug naar 'normaal' (met haperingen etc.).

Omdat het nou niet bepaalt een boeiende discussie teweeg brengt, maar voorruit.

Ja, ik heb hetzelfde zo nu en dan. Lijkt totaal willekeurig en je kan ervan genieten zolang het duurt. Het voelt even glorieus en dan wordt het weer van je afgepakt.

• Whis!
  • Niet online
Tuttel schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:27:
[...]

Omdat het nou niet bepaalt een boeiende discussie teweeg brengt, maar voorruit.

Ja, ik heb hetzelfde zo nu en dan. Lijkt totaal willekeurig en je kan ervan genieten zolang het duurt. Het voelt even glorieus en dan wordt het weer van je afgepakt.
Naast het feit dat het een stuk prettiger speelt, ziet het er ook nog eens een stuk beter uit.
Boeiend genoeg voor mij in ieder geval. Ben ook benieuwd of ik dit voor altijd zo kan krijgen. :P

Zou het iets te maken kunnen hebben met dat de servers nauwelijks belast zijn op zo'n vroeg tijdstip?

• freggell
mklkhanou schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:19:

Enkele quotes uit het topic:

[...]

[...]

[...]

[...]
Mijn huidige telefoon doet het eigenlijk altijd op die manier (Zuk Z2).
Mijn vorige ging wel langzamer. Maar merk eigenlijk nooit een echt verschil in hoe het spel draait.
mklkhanou schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:30:
[...]

Naast het feit dat het een stuk prettiger speelt, ziet het er ook nog eens een stuk beter uit.
Boeiend genoeg voor mij in ieder geval. Ben ook benieuwd of ik dit voor altijd zo kan krijgen. :P

Zou het iets te maken kunnen hebben met dat de servers nauwelijks belast zijn op zo'n vroeg tijdstip?
Misschien heeft het te maken met de activitieit bij jouw in de buurt. Ik zit in een gebied met weinig gyms en stops. En naar mijn gevoel ook weining spelers.Of het heeft te maken met de hardware waar je op speeld

[ Voor 22% gewijzigd door freggell op 28-10-2016 09:53 ]

• Whis!
  • Niet online
freggell schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:51:
[...]

Mijn huidige telefoon doet het eigenlijk altijd op die manier (Zuk Z2).
Mijn vorige ging wel langzamer. Maar merk eigenlijk nooit een echt verschil in hoe het spel draait.

[...]

Misschien heeft het te maken met de activitieit bij jouw in de buurt. Ik zit in een gebied met weinig gyms en stops. En naar mijn gevoel ook weining spelers.Of het heeft te maken met de hardware waar je op speeld
Qua hardware zit het wel snor (s7).. ik heb inderdaad ook het het vermoeden dat iets aan de server-side dit veroorzaakt en we het dus niet in eigen hand hebben, helaas. :'(

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:05
schaapiej schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 06:49:
[...]

Toch mooi als je dan ochtends vroeg je bed uit komt. In plaats van de krant ga je het Pokemon Go topic op GoT lezen. Lekker bakje koffie erbij. En na een paar minuten kom je deze post tegen. Ongelofelijk wat voor relevante bijdrage sommige mensen posten, super! Rijk aan informatie waar mensen iets aan hebben. Bedankt voor deze bijdrage, een ware verrijking van het topic! :)
I aim to please...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JQReZ3n.gif

• schaapiej
-TheNose- schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:12:
Denk ook dat het moeilijk is om dat spoofen te bannen, omdat je enerzijds last hebt van jitter bij mensen die niet bewust spoofen en anderzijds het een enorme server load zal geven en dat is met zo enorm veel users niet wenselijk lijkt me.
Het probleem is denk ik dat Niantic er geen reet tegen doet... (zo lijkt het in ieder geval)
Al eerder hier gepost; een bot die binnen 5min alle regio exclusieve Pokémon sniped kun je gewoon direct bannen. Het feit dat dat betreffende account meer dan een maand later nog te gebruiken is zegt genoeg! :O

<GoT>NightStalker

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:11
Vandaag heb ik weer een 10km ei gekregen. Waarvan 2 uit dezelfde stop waar ik nog nooit een 10km ei uit heb gehad. Het volgen van het type eieren is nu wel makkelijker geworden sinds de laatste update. Dit is het 4e 10km ei sinds de haloween aktie. De hoop op een Snorlax of een Lapras heb ik inmiddels al opgegeven.

Merken meer mensen dat er tijdens de haloween aktie meer 10km eieren uit de stops komen?

• gr33n
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09-2024
Amd RuLuzzz schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:49:
Vandaag heb ik weer een 10km ei gekregen. Waarvan 2 uit dezelfde stop waar ik nog nooit een 10km ei uit heb gehad. Het volgen van het type eieren is nu wel makkelijker geworden sinds de laatste update. Dit is het 4e 10km ei sinds de haloween aktie. De hoop op een Snorlax of een Lapras heb ik inmiddels al opgegeven.

Merken meer mensen dat er tijdens de haloween aktie meer 10km eieren uit de stops komen?
Nog geen 10 KM eieren gehad, maar die unlucky spree duurt ook al even.

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:38

OmeJoyo

This is me

6 sinds de actie, dus ik heb hetzelfde gevoel.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:41
OmeJoyo schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:07:
[...]

6 sinds de actie, dus ik heb hetzelfde gevoel.
Inmiddels 5 eieren uitgelopen tijdens deze periode en 5 nieuwe geplaatst... Geen 10km :(
Wel vandaag 2x 10km uitgelopen. Een Dratini (best oké) en weeeer een Eevee. De 35 candy zijn wel leuk erbij tho :)

Hoop vandaag toch nog wat 10km eieren te kunnen scoren. Mijn hoop op Lapras en Snorlax is nog niet opgegeven...

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Tuttel

Absoluut niet, ik heb meer incubators draaien dan ooit en stap aardig door, maar de 10km eitjes blijven uit. Tijdje voor het event wel vrij spoedig vijf 10km eieren achter elkaar gekregen die ik nog steeds bewaard heb, maar er komt dus niets bij :'(

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
Zijn er nog mensen in Kijkduin geweest sinds woensdag? Ik ben benieuwd hoe de spawns daar nu zijn. Wilde er morgen voor het eerst heen gaan, maar ben bang dat ook daar naast Cubone/Meowth/Gastly/Drowzy nog weinig leuks zit. Die ben ik ondertussen al behoorlijk zat, in de afgelopen 2 dagen zo'n 400 candy van elk verzameld. Eigenlijk hoopte ik juist nu veel Pidgey/Weedle/Caterpie te kunnen vangen om te evolueren, maar dat valt goed tegen.

Zit te twijfelen of ik niet beter een weekje kan wachten om naar Kijkduin te gaan.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:28
Tuttel schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:31:
[...]

Absoluut niet, ik heb meer incubators draaien dan ooit en stap aardig door, maar de 10km eitjes blijven uit. Tijdje voor het event wel vrij spoedig vijf 10km eieren achter elkaar gekregen die ik nog steeds bewaard heb, maar er komt dus niets bij :'(
Hier hetzelfde. Ik zit nu met 5 incubators zaken uit te lopen. Maar elke keer als er een ei bij komt is het 5km en in 10% van de gevallen een 2km ei. Ik heb al zeker een maand lang geen 10km ei meer gehad in Nederland. Dingen lijken zwaar generfd te zijn en amper meer bij de stops te krijgen te zijn.

Samen met de Halloween gebeuren, is dat een beetje de reden dat het spel hier op een zijspoor is komen te staan. Op deze manier kun je niet echt een collectie compleet maken.

• Robkazoe
LukasW schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:42:
Zijn er nog mensen in Kijkduin geweest sinds woensdag? Ik ben benieuwd hoe de spawns daar nu zijn. Wilde er morgen voor het eerst heen gaan, maar ben bang dat ook daar naast Cubone/Meowth/Gastly/Drowzy nog weinig leuks zit. Die ben ik ondertussen al behoorlijk zat, in de afgelopen 2 dagen zo'n 400 candy van elk verzameld. Eigenlijk hoopte ik juist nu veel Pidgey/Weedle/Caterpie te kunnen vangen om te evolueren, maar dat valt goed tegen.

Zit te twijfelen of ik niet beter een weekje kan wachten om naar Kijkduin te gaan.
Als je keek bij grote plekken als santa monica beach en central park dan zie je dat daar nog wel wat andere Pokemon spawnen maar ook daar zit gewoon veel spook Pokemon bij. Als ik jou was zou ik een weekendje wachten. Dat kan zeker geen kwaad.

• Tuttel
Moet zeggen dat ondanks alles, de dubbele candy voor mij juist wel een boost is, ondanks de timing die me slecht uit komt. Ook al krijg ik niet die verdomde 10km eitjes, de soms heb ik zelfs geluk met een 5km eitjes als daar een growlith of ponyta uit komt deze week, gezien ik daar de evolves nog steeds van moet.

Verder ook wel wat 2km eitjes gehad deze week, maar krijg daar alleen maar pidgeys en caterpies uit. Heb echt ook nog nooit een starter uit een 2km gekregen. Statistiek en RNG is niet mijn vriend in PoGo.

• Quincy5
  • Laatst online: 16:34
Ik sluit me er bij aan dat 10 km eieren te weinig voorkomen. Bij mij is het ook al veel te lang geleden dat ik er een gehad heb (minstens 3 weken, misschien ook wel meer dan een maand). Heb voor het event extra incubators gekocht om de 9 5 km eieren die ik had staan weg te werken en heb daar alleen nog nieuwe 5 km en een enkele 2 km voor terug gehad.

PV Output

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05:26
Zag laatst (kan niet meer terug vinden) dat sommige van jullie de pokenmon hernoemen met waarden? Welke waarden pakken jullie daarvoor?

• Tuttel
IV waardes. Zoek maar eens op IV calculator (staat gewoon in de topic warning). Praktische apps hiervoor zijn GoIV voor android en IV/Pogo Genie? voor IOS.

• Ask!
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-10 22:07
GroeneThee schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:33:
Zag laatst (kan niet meer terug vinden) dat sommige van jullie de pokenmon hernoemen met waarden? Welke waarden pakken jullie daarvoor?
Voorbeeld van wat ik doe:
code:
1
88,9% .a +

Percentage (IV perfectie).
Moveset (.a voor aanvallend het beste, .b voor verdedigend het beste).
Daarna de moveset perfectie ( afhankelijk van aanvallend of verdedigend ).
++ voor heel goed
+ voor goed
+/- voor gemiddeld
etc.

Dan heb je op 1 oogopslag duidelijk hoe ik de pokemon kan gebruiken :)

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:50

FREAKJAM

"MAXIMUM"

GroeneThee schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:33:
Even Googlen op "naming convention pokemon reddit", dan kom je er een aantal tegen. Aan jou om te bepalen welke je het fijnste vindt.

is everything cool?

• GroeneThee
Ja heb die Go IV al bij haar geinstalleerd, bedankt! gaan we haar weer een stapje verder helpen :)

• mark-k
  • Laatst online: 21:45
Fuck my life, 7 10km eieren uitgebroed, krijg ik 2x Eevee, 2x Omanyte, Magmar, Scyther, Hitmonchan... Waar blijft toch eindelijk mijn Aerodactyl eens, de enige die ik nog moet....

Heb nu nog 1 10km ei in de incubator zitten, fingers crossed.

Sowieso vrij kut dat er echt helemaal niks nuttigs uit kwam met die dubbel candy zwik, had graag een snorlax of lapras gezien.

• Ask!
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-10 22:07
mark-k schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:19:
Fuck my life, 7 10km eieren uitgebroed, krijg ik 2x Eevee, 2x Omanyte, Magmar, Scyther, Hitmonchan... Waar blijft toch eindelijk mijn Aerodactyl eens, de enige die ik nog moet....

Sowieso vrij kut dat er echt helemaal niks nuttigs uit kwam met die dubbel candy zwik, had graag een snorlax of lapras gezien.
Voor het eerst wil ik graag een Dratini uit een 10KM ei :p

• mark-k
Ask! schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:22:
[...]

Voor het eerst wil ik graag een Dratini uit een 10KM ei :p
Of zoiets idd, maar niet voor de miljoenste keer een magmar... Heb er nog nooit een gevangen en heb toch al 114 magmar candy.

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:50

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Moet zeggen dat door deze update en halloween-week het plezier weer een beetje terug is. Ik had tot nu slechts 2 cubone's gevangen (eentje zelfs uit een ei) en ondanks het feit dat je er nu mee wordt dood gegooid, ben ik toch wel blij dat ik er nu een aantal gevangen heb.

Heb sowieso het idee dat er nu ook veel meer spawned, niet zozeer alleen de halloween-pokies. Volgende week maar weer eens een lucky-egg inzetten en op naar level 25! :)

is everything cool?

• mark-k
FREAKJAM schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:53:
Moet zeggen dat door deze update en halloween-week het plezier weer een beetje terug is. Ik had tot nu slechts 2 cubone's gevangen (eentje zelfs uit een ei) en ondanks het feit dat je er nu mee wordt dood gegooid, ben ik toch wel blij dat ik er nu een aantal gevangen heb.

Heb sowieso het idee dat er nu ook veel meer spawned, niet zozeer alleen de halloween-pokies. Volgende week maar weer eens een lucky-egg inzetten en op naar level 25! :)
Bij mij heeft die halloween meuk het net minder leuk gemaakt. Waar ik normaal nog wat gevarieerde pokemon ving is 90% nu cubone, ghastly, of meowth. Alleen de extra buddy candies maken het wel goed, maar heb nu een stuk minder andere candy voor fatsoenlijke pokemon dan normaal omdat je ze gewoon niet meer ziet. Heb wel 500+ drowzee, ghastly, meowth, en cubone candy....

• sankao
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-11 18:04
mark-k schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:19:

Ik had gisteren juist een Aerodactyl (weer) uit een ei, en ik maar denken waarom dat nu niet een snorlax is.....
Zo zie je maar weer dat die RNG echt ..... is.

9760Wp ZO(145°) @SE9K, 6480Wp ZW (235°), 2960Wp NO(50°) @SE7K-RWS

• mark-k
sankao schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:12:
[...]

Ik had gisteren juist een Aerodactyl (weer) uit een ei, en ik maar denken waarom dat nu niet een snorlax is.....
Zo zie je maar weer dat die RNG echt ..... is.
Ik heb echt al meer dan 10 Eevees uit 10km eieren gehad, maar nog nooit en snorlax of aerodactyl... Snorlax gelukkig wel al vaker gevangen, maar heb Aerodactyl nog nooit gezien, niet eens op een scanner. (wel in de seen lijst staan want klote gym update).

• OmeJoyo
  • Laatst online: 21:38

OmeJoyo

This is me

FREAKJAM schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:53:

Ik heb er ook weer erg veel plezier door, heb er ook een hoop nieuwe Pokemon bij door de enorme bergen Candy:

Primeape
Victreebel
Vileplume
Machoke
Gengar
Magmar (uit een ei dan eindelijk)
Marowak
Ninetales
Nidoqueen

Dus mijn pokedex is flink omhoog geschoten en staat nu op 127 :D Nu druk bezig candies te verzamelen met mijn buddy om Diglett te evolueren, wat hopelijk over 2 uur zover is, daarna nog snel kijken wie de volgende kandidaat wordt. Dus al met al super evenement nu hopen dat de volgende pokemon nog willen lukken:

Venusaur
Charizard
Raichu (slechts 10 candy verwijderd)
Nidoking
Alakazam
Machamp
Muk
Exeggutor
Lickitung
Chansey
Omastar
Aerodactyl
Snorlax

Misschien toch nog maar een extra pot incubators kopen om de kansen te vergroten, maar al met al ben ik al zeer content met mijn verzameling.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• -TheNose-
Ik heb net met alle meuk en extra candy een lucky egg sessie gedaan met cubone's drowsie, magnamite, voltorb, ghastly, etc...ook wel eens grappig.

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Heb ook geen 10 km gekregen tijdens Halloween, wel een uitgebroedt... .. Hitmonchan =.= (Maar goed, beter dan Lee, want Chan had ik nog niet)

Heb net zowaar een zeldzame uit een 2km ei gekregen... tadadadaa.... Een Weedle

• Robkazoe
Eek2nd schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:07:
Heb ook geen 10 km gekregen tijdens Halloween, wel een uitgebroedt... .. Hitmonchan =.= (Maar goed, beter dan Lee, want Chan had ik nog niet)

Heb net zowaar een zeldzame uit een 2km ei gekregen... tadadadaa.... Een Weedle
High five, ik had net een Spearow met 20 candy.

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:00

hneel

denkt er het zijne van

Hoe zit het nu met die eieren? Hoeveel hangt af van waar ze gevonden zijn?

Als ik in mijn eigen dorp 2-km eieren vind, dan komt daar meestal weedle, pidgey of magicarp uit.
Gisteren was ik in Kijkduin en heb daar een aantal eieren gescoord. Inmiddels zijn er al een paar 5km eieren uitgekomen: o.a. tangela, rhyhorn. Typisch pokemons die je daar zou kunnen vangen, maar in het eigen dorp zelden of nooit.
Met dit account ben ik trouwens begonnen op vakantie in Denemarken. Uit mijn eerste ei kwam een grimer. Later nooit meer uit een ei zien komen.

Kan ik dus het best eieren zoeken in plaatsen waar ook de nog gewenste pokemons voorkomen?

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Robkazoe schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:08:
[...]

Zo goed!
Zag net zowaar een wilde Pidgey... helaas net te laat om te vangen :(

• Robkazoe
Even een vraagje. Ik heb twee mannetjes Nidoran waarvan er ééntje geupgrade kan worden naar een Nidoking binnenkort (nog een paar candy). Alleen wat is nu handig qua IV om te gebruiken? Beide CP zijn nagenoeg gelijk (scheelt misschien 20 CP).
Attack-Defense-Stamina: 15-2-15 vs 11-14-11

De gebalanceerde (2e) of de 1e met veel hogere attack?

De Zweedse radar doet het trouwens weer voor de mensen die buiten nog actief op zoek zijn naar die ene Gastly.

[ Voor 14% gewijzigd door Robkazoe op 28-10-2016 15:29 ]

• freggell
Robkazoe schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:15:
Even een vraagje. Ik heb twee mannetjes Nidoran waarvan er ééntje geupgrade kan worden naar een Nidoking binnenkort (nog een paar candy). Alleen wat is nu handig qua IV om te gebruiken? Beide CP zijn nagenoeg gelijk (scheelt misschien 20 CP).

De Zweedse radar doet het trouwens weer voor de mensen die buiten nog actief op zoek zijn naar die ene Gastly.
Die 4 attack doet volgens mij niet heel veel. Het gaat er nog steeds om dat de aanvallen goed zijn.
Je Def ligt bij die 2e wel veeeel hoger.

ATK is al de hoogste stat bij een Nidoking. Dus je hebt meer aan DEF en STA in dat geval.

^ dat is wel mijn mening natuurlijk

• Robkazoe
Mijn gevoel zij ook al dat een gebalanceerde Pokemon veel handiger is. CP is wel iets lager maar totaal IV is weer hoger. Bedankt voor je tip. Voor degene die nog naar Kijkduin willen dit weekend. Ik zit net even de radar in de gaten te houden:

Naast de biljoen spookpokemon:
Weedle, Bellsprout, 2 Spearow, 1 Cleffary, 1 Voltorb en 3 Magnemite.

Ik zou er lekker met een boog omheen lopen tot Halloween voorbij is.

• Mx. Alba
  • Laatst online: 12:29
Robkazoe schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:15:

Ik zou gaan voor die 11-14-11.

In de praktijk voor de bruikbaarheid van een pokémon kan je ATK en DEF bij elkaar optellen dus dan is die ene 17-15 (attack-hp) en de ander 25-11. Ondanks dat die 15-2-15 dus meer ATK heeft, is die 11-14-11 in de praktijk sterker in een gevecht. En die vier puntjes STA maken niet zo heel veel uit op de bak STA die een Nidoking heeft.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• -TheNose-
Robkazoe schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:08:
[...]

Ik had een meowth uit een 5km ei...daar breek je je nek over nu!

• tomdg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10-2024
Robkazoe schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:36:
Mijn gevoel zij ook al dat een gebalanceerde Pokemon veel handiger is. CP is wel iets lager maar totaal IV is weer hoger. Bedankt voor je tip. Voor degene die nog naar Kijkduin willen dit weekend. Ik zit net even de radar in de gaten te houden:

Kijk af en toe ook even voor de leuk, maar zie nu juist een squirtle, exeggcute, ponyta, oddish, kabuto en doduo, dat zijn dan wel weer aardige pokemon om te vangen!

• -TheNose-
Robkazoe schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:36:

Ik hou het ook in de gaten, je vergeet de 100 drowsies te noemen.
Zag wel vanmiddag een blastoise in de zee :P

• mark-k
Gewoon altijd de hoogste iv pakken, en als je nagenoeg gelijke iv pokemon hebt die met de hoogste atk iv aangezien atk dubbel telt in de cp berekening.

Manmanman, mn laatste (8e) 10km ei komt gvd ook nog een Eevee uit.... Heb nu wel 400 eevee candy...

[ Voor 25% gewijzigd door mark-k op 28-10-2016 17:01 ]

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:11
-TheNose- schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:39:
[...]

Ik had een meowth uit een 5km ei...daar breek je je nek over nu!
Join the club. Ik had deze week best veel pokemons uit een ei, waaronder een Meowth met 32 candy en een Exxecute met 22 candy -O-

Al was ik wel echt blij met de exxecute candy. Nu mijn tweede ananasboom.

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Nice, was beetje pokkies aant ruimen, kom ik erachter dat ik een 100% bellsprout heb gehad/gevangen :-D

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Only schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:46:
Nice, was beetje pokkies aant ruimen, kom ik erachter dat ik een 100% bellsprout heb gehad/gevangen :-D
Wel met Solar Beam, of noemen we hem VictreeTroll?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Op school had mijn telefoon erg "last" van GPS-jitter, dat had een apart bijverschijnsel:
Caught: 66, seen: 67 --> Caught: 66, seen: 73.
En dat terwijl ik geen van die Pokémon daadwerkelijk heb gezien |:(

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• mark-k
Raven schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:51:
Op school had mijn telefoon erg "last" van GPS-jitter, dat had een apart bijverschijnsel:
Caught: 66, seen: 67 --> Caught: 66, seen: 73.
En dat terwijl ik geen van die Pokémon daadwerkelijk heb gezien |:(
Niet toevallig een gym aangetikt?

• Only
  • Niet online
Switchie schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:51:
[...]

Wel met Solar Beam, of noemen we hem VictreeTroll?
Hehe, kan er al een weeping van maken, maar moet nog ff 3 bellsprouts pakken voor een victree..hoop wel op solarbeam..maar heb er ook al eentje met razor leaf en leaf blade..en dies opzich wel lekker hoor.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 20:56
Met die gps fix die af en toe niet lekker loopt, trek je zo wel veel candies binnen.
En ik doe het niet express oid. Laat maar binnenharken die hap.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• mark-k
Only schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:56:
[...]

Hehe, kan er al een weeping van maken, maar moet nog ff 3 bellsprouts pakken voor een victree..hoop wel op solarbeam..maar heb er ook al eentje met razor leaf en leaf blade..en dies opzich wel lekker hoor.
Als je mijn geluk hebt krijg je Acid en Sludge Wave, twee keer zelfs |:(

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:02:
Met die gps fix die af en toe niet lekker loopt, trek je zo wel veel candies binnen.
En ik doe het niet express oid. Laat maar binnenharken die hap.
Helaas niet zoveel als je zou verwachten, daar gaat het jitteren te snel/ver voor.
mark-k schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:52:
[...]

Niet toevallig een gym aangetikt?
Af en toe wel, maar dat had niet dit effect, anders had ik het wel eerder gemerkt.

Oscar Wilde

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Raven schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:14:
[...]

Helaas niet zoveel als je zou verwachten, daar gaat het jitteren te snel/ver voor.

[...]

Af en toe wel, maar dat had niet dit effect, anders had ik het wel eerder gemerkt.
Dat heeft sinds een paar weken wel dit effect ;)
Ik weet alleen niet zeker of het zien op de kaart genoeg is om ze bij je seen te tonen.

Last.fm | Code Talks

• Only
  • Niet online
mark-k schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:04:
[...]

Als je mijn geluk hebt krijg je Acid en Sludge Wave, twee keer zelfs |:(
Zou me niet verbazen..venussaur kreeg poison attack :'(

• mark-k
Raven schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:14:
[...]

[...]

Je merkt het nu toch? Sinds n week of 2 komen gym pokemon ook bij je seen lijst, zodra je de gym aanklikt komen ze er allemaal bij als je ze nog niet had gezien.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Afvalzak schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:30:
[...]

Dat heeft sinds een paar weken wel dit effect ;)
Ik weet alleen niet zeker of het zien op de kaart genoeg is om ze bij je seen te tonen.
Ok :)
mark-k schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:36:
[...]

Je merkt het nu toch? Sinds n week of 2 komen gym pokemon ook bij je seen lijst, zodra je de gym aanklikt komen ze er allemaal bij als je ze nog niet had gezien.
Ja, maar wist niet waardoor het kwam ;)

Oscar Wilde

• Shiro

Shiro

Serenity

Vandaag ff naar Kijkduin gegaan op mijn vrije middag. Ondanks dat het 15 graden was, was het nog best wel koud door wind.

Qua drukte viel het wel mee, ik denk ongeveer 1/3 van wat ik zag toen het nog zomer was en Pokemon GO nog echt veel gespeeld werd. Pokemon variatie viel echt tegen. Denk dat het beste in anderhalf uur nog 2 Pikachu, Charmander en een Exeggcute was, zelfs geen Dratini gevangen. De rest was zo'n beetje Magikarp, Krabby, Geodude en uiteraard veel Halloween pokemon. Op den duur was ik gewoon blij met Pidgey's en Weedle's omdat ze per catch ongeveer 700 EXP opleveren met een lucky egg evolve.

Los van de Pokemon, was misschien dit nog wel het meest interessante wat ik daar heb gezien vandaag
Pikabag

Na anderhalf uur maar weg gegaan met verkleumde vingers. Was een uurtje op en neer rijden duidelijk niet waard.

Juniper RWD

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:11

TAA

Liever IRC

En dan krijg je de zoveelste Pincer uit je zeldzame 10km ei -O-

• assasinbats
  • Laatst online: 21:08
Shiro schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:29:
Vandaag ff naar Kijkduin gegaan op mijn vrije middag. Ondanks dat het 15 graden was, was het nog best wel koud door wind.

Qua drukte viel het wel mee, ik denk ongeveer 1/3 van wat ik zag toen het nog zomer was en Pokemon GO nog echt veel gespeeld werd. Pokemon variatie viel echt tegen. Denk dat het beste in anderhalf uur nog 2 Pikachu, Charmander en een Exeggcute was, zelfs geen Dratini gevangen. De rest was zo'n beetje Magikarp, Krabby, Geodude en uiteraard veel Halloween pokemon. Op den duur was ik gewoon blij met Pidgey's en Weedle's omdat ze per catch ongeveer 700 EXP opleveren met een lucky egg evolve.

Los van de Pokemon, was misschien dit nog wel het meest interessante wat ik daar heb gezien vandaag
[afbeelding]

Na anderhalf uur maar weg gegaan met verkleumde vingers. Was een uurtje op en neer rijden duidelijk niet waard.
Ik zag op de radar net een mankey, clefairy, growlithe, maar ook wel een leger aan meowths..

Ik ben van plan morgen naar Kijkduin te gaan, maar als ik dit zo hoor is de timing niet exht optimaal. Meer ervaringen van deze week?

• Mx. Alba
Eierboompje water gegeven... Hij is gegroeid van ~CP1700 tot CP2284 en ik heb nog candy om hem nog één verdere upgrade te geven. Dan nog even een gym zoeken om hem in te planten...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• mark-k

[afbeelding]

Tja overal zijn de spawns compleet verneukt door halloween, die nutteloze meuk had ik na een halve dag wel al gezien, als je geluk hebt is 1 op de 10 een pidgey of weedle, en 1 op de 50 een andere pokemon...

• Mx. Alba
En als het nou nuttige Pokémon waren... Maar nee, Meowths, Drowzees, Cubones... Daar heb je effectief helemaal niets aan. Doe dan een Dratini event of zo!

• mark-k
Mx. Alba schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:32:
En als het nou nuttige Pokémon waren... Maar nee, Meowths, Drowzees, Cubones... Daar heb je effectief helemaal niets aan. Doe dan een Dratini event of zo!
Dat zou misschien ook te ver gaan want dan heeft iedereen 12 Dragonites aan het einde van de week.

Maarja, dit bewijst maar weer hoe geweldig Niantic is in het balanceren van zaken, zelfs iets simpels als niet iedere flippin' pokemon een Halloween pokemon maken is blijkbaar te lastig. CP balancing van electric pokemon etc zal dus ook nooit komen.

• Robkazoe

[afbeelding]

Het maakt nu niet echt veel meer uit of je een Pidgey of Weedle vangt t.o.v. een Gastly. Gastly heeft 25 candy nodig voor zijn eerste evolutie. Maar door de double candy heb je er dus maar 2x zo weinig Pokemon voor nodig (4,1666667 Gastly om precies te zijn). Voor Pidgey had je 12 candy nodig, dat was voor Halloween 4 Pidgey. Dus je kunt net zo goed Gastly vangen als een Pidgey voor Halloween.

• mark-k
Robkazoe schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:46:
[...]

Het maakt nu niet echt veel meer uit of je een Pidgey of Weedle vangt t.o.v. een Gastly. Gastly heeft 25 candy nodig voor zijn eerste evolutie. Maar door de double candy heb je er dus maar 2x zo weinig Pokemon voor nodig (4,1666667 Gastly om precies te zijn). Voor Pidgey had je 12 candy nodig, dat was voor Halloween 4 Pidgey. Dus je kunt net zo goed Gastly vangen als een Pidgey voor Halloween.
Alleen is de base catch rate van die gastly een stuk lager dan van een pidgey dus heb je meer ballen nodig.

• Robkazoe
mark-k schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:53:
[...]

Alleen is de base catch rate van die gastly een stuk lager dan van een pidgey dus heb je meer ballen nodig.
Je kunt niet alles hebben ;)

Zelf nog 6 candy voor een Golem met mijn buddy Graveler. Daarna maar even bedenken wat ik dan als buddy ga installen. Een Pika is wel mooi want die gaat lekker snel nu. Maar moet nog 70+ candy voor een Dragonair dus misschien is dat wel veel wijzer om te doen...

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:00

hneel

denkt er het zijne van

assasinbats schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:24:
[...]

Ik zag op de radar net een mankey, clefairy, growlithe, maar ook wel een leger aan meowths..

Ik ben van plan morgen naar Kijkduin te gaan, maar als ik dit zo hoor is de timing niet exht optimaal. Meer ervaringen van deze week?
Zie mijn berichtje van gisteren. (even goed zoeken tussen als die berichten over gyms)

• schaapiej
Zojuist even een kort rondje gemaakt, moest nog 800meter voor 2x 10km ei en 1,3km voor een 5km ei.
Het resultaat; Meowth ( 8)7 ), Onix en Kabuto.
Alleen met Kabuto wel tevreden, moest nog 17 candy voor een Kabutops en kreeg hier 42 candy bij. Weer eentje van de lijst af!

Daarnaast nog twee gyms versterkt die ondertussen weer eens geflipt waren. Had alleen geen hoge defenders meer en wilde niet meteen onderaan zitten... Had nog twee Vaporeons op CP1700-1750 en die beide maar naar CP2300 gehaald! :)

De tweede Meowth uit een 5km ei tijdens dit event

[ Voor 6% gewijzigd door schaapiej op 28-10-2016 21:28 ]

<GoT>NightStalker

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-11 23:09
Eindelijk een venasaur met razor leaf en pental blizzard. Nu nog een goede dratini vinden. Ik heb 170 dratini candy :) en kan niet wachten !

• GroeneThee
Hoe werkt het bij jullie met het eieren uitlopen? Het lijkt wel of hij slechts de helft van de km's registreert (als ik geluk heb).

• Robkazoe
GroeneThee schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:42:
Hoe werkt het bij jullie met het eieren uitlopen? Het lijkt wel of hij slechts de helft van de km's registreert (als ik geluk heb).
De meters updaten gewoon slecht IMO. Ik had laatst een ei met nog 0,15 KM op de teller open staan. En ik draaide mij om en opeens was ie al klaar. Heb zelf ooit ook één keer gehad dat er een incubator vrij was, terwijl ik niets uitgebroed had. Vervolgens ging ik naar mijn Pokemon overzicht om te kijken welke ik het laatste erbij had gekregen en toen kwam ineens de animatie van het uitbroeden.

• tweakerjunior
Na een beetje onderzoek te hebben gedaan heeft mijn dratini de volgende stats:
ATTACK + DEFENSE IV:
23 / 30
STAMINA IV:
12 / 15
CP 666
HP 62 4000 dust
Is het de moeite waard om hem een dragonite te maken.
Ik heb gisteren dezelfde vraag gesteld maar ik denk toch dat dit een 80% dratini is. Heb vandaag al 40 candy gekregen totaal (186) dus al ik dit nog paar dagen volhoud kan ik nog eentje maken :)

• mark-k
tweakerjunior schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:22:
Na een beetje onderzoek te hebben gedaan heeft mijn dratini de volgende stats:
ATTACK + DEFENSE IV:
23 / 30
STAMINA IV:
12 / 15
CP 666
HP 62 4000 dust
Is het de moeite waard om hem een dragonite te maken.
Ik heb gisteren dezelfde vraag gesteld maar ik denk toch dat dit een 80% dratini is. Heb vandaag al 40 candy gekregen totaal (186) dus al ik dit nog paar dagen volhoud kan ik nog eentje maken :)
https://pokemongo.gamepress.gg/pokemongo-iv-calculator#/

• tweakerjunior
Resultaten pokemongo.gamepress:
Level HP ATK DEF Total
25 12 11 13 36/45 (80.0%)
26 10 7 13 30/45 (66.7%)

Hoe werkt het refinen van de resultaten ?
Op the silphroad 23/30 ATTACK + DEFENSE IV en 12/15 STAMINA IV:. Dat is samen 35... en niet 36 offbegrijp ik het verkeerd :? :?

[ Voor 3% gewijzigd door tweakerjunior op 28-10-2016 22:32 ]

• mark-k
tweakerjunior schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:31:
[...]

Resultaten pokemongo.gamepress:
Level HP ATK DEF Total
25 12 11 13 36/45 (80.0%)
26 10 7 13 30/45 (66.7%)

Hoe werkt het refinen van de resultaten ?
Op the silphroad 23/30 ATTACK + DEFENSE IV en 12/15 STAMINA IV:. Dat is samen 35... en niet 36 offbegrijp ik het verkeerd :? :?
Die bij elkaar opgetelde zwik is niet nuttig want ATK en DEF hebben verschillende invloeden op de CP en zijn dus prima te scheiden.

• schaapiej
GroeneThee schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:42:
De manier hoe de afstand op de eieren wordt gemeten is gewoon wat ... hoe zeg ik dat netjes ... minder fijn.
Sowieso rekening houden met de maximale snelheid van 10 km/u. Met wandelen zal dat geen probleem zijn.
Daarnaast wordt, als ik het goed heb, elke minuut de afstand tussen locatie A en locatie B gemeten. Kortom; als jij in een rechte lijn loopt is de afstand juist. Als jij door een woonwijk o.i.d. loopt dan heb je vaak geen rechte lijnen en mis je daardoor kilometers...

<GoT>NightStalker

• tweakerjunior
mark-k schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:39:
[...]

Die bij elkaar opgetelde zwik is niet nuttig want ATK en DEF hebben verschillende invloeden op de CP en zijn dus prima te scheiden.
Het is een dragonite geworden van 2481 cp met Steel Wing en Dragon Pulse:) Een leuke gym defender voor een speler van level 26 :) Bedankt voor de hulp ! Nu sparen voor een tweede dragonite :+
schaapiej schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:39:
[...]

De manier hoe de afstand op de eieren wordt gemeten is gewoon wat ... hoe zeg ik dat netjes ... minder fijn.
Sowieso rekening houden met de maximale snelheid van 10 km/u. Met wandelen zal dat geen probleem zijn.
Daarnaast wordt, als ik het goed heb, elke minuut de afstand tussen locatie A en locatie B gemeten. Kortom; als jij in een rechte lijn loopt is de afstand juist. Als jij door een woonwijk o.i.d. loopt dan heb je vaak geen rechte lijnen en mis je daardoor kilometers...
En als je in cirkels loopt is het helemaal erg :+

[ Voor 42% gewijzigd door tweakerjunior op 28-10-2016 22:45 ]

• Robkazoe
Fuck yeah, gewoon een Catarpy uit een 2KM ei gekregen! Gelukkig wel weer een 2KM ei erbij gekregen. Kan ik daar zo meteen een Weedle uitkrijgen. Wat nou gen 1 starter Pokemon. Wie heeft die nou nodig met wat extra Halloween candy?

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Gemengde gevoelens weer vandaag. Begon leuk toen ik mijn allereerste, en 10 min later mijn tweede Gengar gevangen had. Blijken nu twee spawnlocaties in het straatje om de hoek te zitten. :P Maar later ook drie keer serverproblemen/inlogproblemen gehad. Eerst tijdens het farmen kort na die Gengars, wel 20 minuten staan klooien, toen een uurtje later tijdens een incense waardoor daar zo'n 8 minuten van verloren gingen }:| en als laatste kort nadat ik vanavond L30 was geworden. Was toen maar even de supermarkt ingegaan en had wat boodschappen gedaan. Stond ik weer buiten nog e.e.a. te proberen met o.a. een ander toestel, ging ook niet, toen het alarm voor mijn muntjes afliep. Snel naar huis gefietst zodat ik op een vertrouwde WiFi zoveel mogelijk factoren kon uitsluiten. Ook niet. Beide toestellen niet. Hoofdtoestel maar rebooten... toen deed het tweede toestel het eindelijk weer. Daar maar mee gecasht. Cashmoment weer 5 min. verlaat. Tijdstip komt daarmee soms toch steeds wat minder gunstig uit. Gedonder ook eeuwig. :X

Hebben meer mensen vandaag meer dan gemiddelde verbindingsproblemen gehad? Het is al weer weken regelmatig wat problematisch. In plaats van dat het steeds beter wordt gaat het weer achteruit.

Laatste drie 5km eieren uit mijn gekochte incubators waren ook niet bijzonder. Een DERDE Ekans uit die 9 eieren, :') een Machop (nu 116 candy, ik moet toch eens wat evolueren geloof ik ;)) en... een Meowth.

Ook nog een Dragonair gemist met een CP van ruim boven de 1300. Zo'n 300 meer dan de hoogste van de drie die ik heb. Stond weer zo'n volstrekt onmogelijke afstand ver weg. Dan maar naar AR overgeschakeld. Was ook wat afgeleid door een paar auto's om me heen die daar in principe nooit zijn omdat ze er gewoonlijk niet mogen komen en vergat twee keer een berry bij de ultraball te serveren. Laatste keer wel, maar Poef...!! Kans dattie een betere IV had gehad dan mijn IV98 Dratini die mijn beste evolutiekandidaat is was niet groot maar ik had hem toch graag gehad. ;w

Maar dus wel L30 nu. 8) Was toen ik er tegenaan begon te schurken aan het farmen geslagen zodat ik weer vol zou zitten op het moment dat ik mijn bonusspul zou krijgen. Gelijk maar alle potions lager dan Max potions opgeruimd en ook daar zelfs wat van (heb er pas een dag of 10 geleden voor het eerst een paar van gebruikt), zodat ik nu na de bonus op 250 Max potions zit, en ook wat rivives opgeruimd omdat ik er nu ook Max revives bij krijg, wat wel lekker efficiënter is qua inventaris. Met nu 144 revives en 20 Max revives kan ik voorlopig wel toe, ;)

Ik wou L30 niet door de XP van een spin bereiken maar ook echt door een vangst dus na de laatste spin die ik nog kon doen, waarmee mijn inventaris op 1003 kwam, :P ging ik weer naar de Gastly die ik net links had laten liggen en verschalkte die even met drie rode ballen. :*)

Tadaa!! L30. Het 'plateau' is bereikt zullen we maar zeggen. Inventaris op 1102. oOo

• Tuttel
Cashmoment 5 minuten verlaat, dat is inderdaad wel iets om van wakker te liggen...

Server problemen wel herkenbaar. Tegen 23.15 naar een level 9 gym gegaan om te trainen. Stuk of 5 pokies verslagen en toen error, gps was gaan driften. Ik vervolgens iets verder van gebouw gaan staan voor goede fix, maar elke keer na het gevecht te starten kreeg ik weer een error. Na een kwartier van alles proberen maar afgedruipt en nu huilend m'n bedje in gekropen.

Verwijderd

Ja, heb zelf erg vaak last van verbindingsproblemen.

Vaak unable to connect;retry, wat dan ook niet werkt, het rare is dat het op mn Wi-Fi als een tierelier opstart maar via 3g weigert hij 9 van de 10x

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Tuttel schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:31:
Cashmoment 5 minuten verlaat, dat is inderdaad wel iets om van wakker te liggen...
Letterlijk ja. Het is in stapjes van 7 minuten vóór naar nu 22 minuten na het hele uur gegaan. Dat betekende dat ik gisteravond toen ik slaap had al tot ruim een kwartier na middernacht moest wachten voordat ik kon gaan pitten. :O Met dat dus nog zéér vers in het geheugen vond ik het vervelend dat dat moment nu door die serverproblemen op de donderdagavonden nóg later komt te liggen. :z Maar vooral het feit dat het vandaag al voor de derde keer gebeurde en het én tijdens een incense én net tijdens dat cashmoment gebeurde én het me vandaag in totaal ruim een half uur aan frustratie heeft gekost maakt dat ik me er wel aan ergerde ja.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 07:00:

Afgelopen nacht poging 2. 's Avonds laat verloor ie verbinding en duurde even voor ie weer kon connecten. Daarna heeft ie de hele nacht doorgedraaid maar was voor niks, voor de verandering geen GPS-jitter :/

Oscar Wilde

• Shiro

Shiro

Serenity

Raven schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 09:48:
[...]

Afgelopen nacht poging 2. 's Avonds laat verloor ie verbinding en duurde even voor ie weer kon connecten. Daarna heeft ie de hele nacht doorgedraaid maar was voor niks, voor de verandering geen GPS-jitter :/
Ik denk dat je het wel kan opgeven. Ik heb het ook 2 dagen geprobeerd. Na een tijdje inactivity zie je ook niks meer op je nearby. Dus de KM zal dan ook wel niet meer geregistreerd worden. Het is dan net alsof Pokemon Go offline is ofzo...

Juniper RWD

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:18
Vanochtend lekker een spoofer zitten plagen. Like for like kun je toch niet winnen omdat hij ook een onuitputtelijke bron potions en revives zal hebben, maar heb hem toch 10 minuten bezig gehouden door elke keer weer een scrap pokemon in de gym te mikken voor hij de kans kreeg. :)

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 01:22:
[...]

Letterlijk ja. Het is in stapjes van 7 minuten vóór naar nu 22 minuten na het hele uur gegaan. Dat betekende dat ik gisteravond toen ik slaap had al tot ruim een kwartier na middernacht moest wachten voordat ik kon gaan pitten. :O Met dat dus nog zéér vers in het geheugen vond ik het vervelend dat dat moment nu door die serverproblemen op de donderdagavonden nóg later komt te liggen. :z Maar vooral het feit dat het vandaag al voor de derde keer gebeurde en het én tijdens een incense én net tijdens dat cashmoment gebeurde én het me vandaag in totaal ruim een half uur aan frustratie heeft gekost maakt dat ik me er wel aan ergerde ja.
Neem je pokemon go niet een beetje te serieus? :P

Net een 10km ei uitgelopen, dus ik hoopte op iets moois ivm de dubbele candy. Het werd een Onix :') Inmiddels al 90 Onix candy, kan ik daar wat mee in gen2?

• mark-k
darkdesign schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:59:
[...]

Net een 10km ei uitgelopen, dus ik hoopte op iets moois ivm de dubbele candy. Het werd een Onix :') Inmiddels al 90 Onix candy, kan ik daar wat mee in gen2?
Ja kun je lekker een nutteloze steelix poweren, aangezien die ook maar een max CP van net boven de 2k heeft blijkbaar (als ze hetzelfde systeem aanhouden voor G2)

[ Voor 4% gewijzigd door mark-k op 29-10-2016 12:07 ]

• Mx. Alba
They're right behind me, aren't they?......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CQrUD8PfwMB1VL2vZXdKArkA/full.png

• CaptJackSparrow
  • Niet online
darkdesign schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:59:
[...]

Ik neem de serverproblemen die mij veel te veel tijd en frustratie kosten serieus. Dat dat met PoGo te maken heeft is in zekere zin slechts een zijdelings relevante zaak.

Zal je net weer zien dat ik juist in de voorafgaande periode wat veel Pidgeys en Weedles had doorgedraaid, had geen zin meer om ze steeds te moeten tellen (waarom snapt Niantic nou nog steeds maar niet dat we totaaltellertjes voor pokies willen :X - en een stats overzichtpagina), want als je er tekort hebt voor een LE sessie dan vang je die wel even in een dag bij nietwaar?

Ja... nu dus niet nee, nu Niantic de spawns daarvan geknepen heeft. En we krijgen nu ook per evolutie twee candies terug nietwaar (toch?) dus kun je er nóg meer met je candy doen. Ik kán nu 87 Pidgey-evoluties doen (anders 79) maar ik heb er maar 54. En als ik er bij vang loop ik door de dubbele vangcandy ook veel langzamer in dan ik normaliter zou doen. Van Weedles kan ik er 73 doen (normaliter 66) en heb ik er maar 49. Van Caterpies kom ik er slechts 3 tekort en Rattata's heb ik wel ruim voldoende.

Dit zijn typisch van die dingen waar je niet echt op kunt anticiperen natuurlijk. Met de kortere animatietijd verwacht ik niet dat powerlevelen op drie devices nog praktisch gaat zijn dus wil ik het sowieso eerst maar op twee doen. Goede kans dat ik daarmee nu al méér evoluties haal dan met drie devices met de langere animatieduur. Ik wil er dan ook eigenlijk wel minstens 200 hebben. Ik kán nu 208 Caweegyta evoluties doen met de candy die ik heb maar ik heb nog maar genoeg beesten voor 156. :/

A Pidgey nest! My kingdom for a Pidgey nest! :S

Van die dingen ja... van die dingen. :+
Pagina: 1 ... 10 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.

Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.

Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status