Als je max pokemon 1500 CP is, kan je simpelweg nog niet meespelen in het gym verhaal tenzij je met geluk ergens een plaatsje vrij ziet. Geen tijd aan gym's verliezen, alle potions en ongein weggooien en puur pidgeys vangen voor lucky egg sessies.
Dat is niet waar, een vriend van mij zat in 10 gyms met pokemons van 1100 / 1200 e.d.Lambo LP670 SV schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:29:
Als je max pokemon 1500 CP is, kan je simpelweg nog niet meespelen in het gym verhaal tenzij je met geluk ergens een plaatsje vrij ziet. Geen tijd aan gym's verliezen, alle potions en ongein weggooien en puur pidgeys vangen voor lucky egg sessies.
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Dat lijkt hier weer wat sneller te gaanmklkhanou schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:49:
Het naar voren halen van het menu
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Volledig onwaar. Met cp1500 pokemon kan je uitstekend gyms slopen. Als je er maar de tijd voor neemt.Lambo LP670 SV schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:29:
Een gym vast houden kan je niet maar dat is ook helemaal niet nodig.
Lucky egg sessies zijn ook niet nodig. Het is niet zo dat ik op hoger level "opeens" grotere pokemon heb. De mogelijkheid bestaat, maar er is geen garantie.
Eigenlijk wel. Of meer dat een low level speler een uitdaging krijgt, en mogelijk een motivatie om te spelen.Shiro schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:17:
[...]
Volgens mij waar jij heen wilt is dat een lage level speler meer gym control zal krijgen. Met decay ga je het niet heel veel verhelpen, omdat alleen lage level spelers de gym gaan trainen en de hoge level spelers met hoge CP pokemon toch wel veilig zitten in de hoge torens. Enige wat je nog meer uitlokt is de CP race, waar iedereen hun hoogste CP pokemon erin gaat zetten om maar niet eruit gegooid te worden.
Dat hele gebeuren met een 2e account om een eigen gym maar een level omlaag te kunnen krijgen wil je eigenlijk tegen gaan. En je wilt dat nieuwe spelers blijven spelen.
[ Voor 36% gewijzigd door freggell op 27-10-2016 11:53 ]
Daar loop ik ook al een paar dagen over na te denken. Eigenlijk vind ik dat als een gym 2 weken lang niet onder de level 9 uit is gekomen, hij leeggemaakt moet worden. Pokemons die erin stonden hoeven niet gerevived worden en misschien een kleine beloning voor de mensen die erin stonden.Shaffy schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:33:
Er moet een manier te bedenken zijn om beweging in de gyms te krijgen.
Dat zorgt volgens mij voor een boost voor de gym-battles.
Ik ga niet in mijn eentje een level 10 slopen om vervolgens een uur later er al weer uitgekickt te zijn. Mijn vrienden spelen geen PoGo en met het ontbreken van een fatsoenlijke ingamechat om met je medetrainers in contact te komen, blijven dus al die gyms op level 10 hangen.
[ Voor 20% gewijzigd door Doopy-X- op 27-10-2016 12:07 ]
*burp*
Ik heb weer een goede ochtend gehad. Heb laatste 3 candys voor Kabutops bij elkaar gelopen. Daarna daarna veranderd naar Omanyte om 35 te verzamelen voor Omastar. 1 van mijn laatste pokies (samen met Charmander) waar ik nog behoorlijk wat candys voor nodig had. Na 3 candys komt er een 10km ei uit met een Omanyte met 48 candys
Nu nog 10 candy voor een Muk, 12 voor een Weezing en 59 voor een Charizard en dan alle 142 in de pocket. Als alles goed gaat dan heb ik die 142 pokemons in korte tijd. 3 bezoekjes aan kijkduin doen wonderen
Nu nog 10 candy voor een Muk, 12 voor een Weezing en 59 voor een Charizard en dan alle 142 in de pocket. Als alles goed gaat dan heb ik die 142 pokemons in korte tijd. 3 bezoekjes aan kijkduin doen wonderen
[ Voor 22% gewijzigd door Apocalyptus op 27-10-2016 12:10 ]
Hoe klinkt:
Elke dag ontvang je 10% minder aan inkomsten en na 10 dagen wordt je pokie eruit geknikkerd?
dag 1 500 dust 10 coins
dag 2 450 dust 9 coins
dag 3 400 dust 8 coins
dag 4 350 dust 7 coins
dag 5 300 dust 6 coins
dag 6 250 dust 5 coins
dag 7 200 dust 4 coins
dag 8 150 dust 3 coins
dag 9 100 dust 2 coins
dag 10 50 dust 1 coins
dag 11 bonus! alle gemist dust en coins minder dan 500 dust en 10 coins krijg op dag 11 uitgekeerd en je krijgt je pokie terug met full health natuurlijk.
Zo dwing je spelers om te zorgen dat de gym een hoog levelt houdt, anders krijg je na 10 dagen je bonus niet en na 10 dagen wordt je eruit geknikkerd, zodat er meer variatie is in pokemannetjes in gyms.
Elke dag ontvang je 10% minder aan inkomsten en na 10 dagen wordt je pokie eruit geknikkerd?
dag 1 500 dust 10 coins
dag 2 450 dust 9 coins
dag 3 400 dust 8 coins
dag 4 350 dust 7 coins
dag 5 300 dust 6 coins
dag 6 250 dust 5 coins
dag 7 200 dust 4 coins
dag 8 150 dust 3 coins
dag 9 100 dust 2 coins
dag 10 50 dust 1 coins
dag 11 bonus! alle gemist dust en coins minder dan 500 dust en 10 coins krijg op dag 11 uitgekeerd en je krijgt je pokie terug met full health natuurlijk.
Zo dwing je spelers om te zorgen dat de gym een hoog levelt houdt, anders krijg je na 10 dagen je bonus niet en na 10 dagen wordt je eruit geknikkerd, zodat er meer variatie is in pokemannetjes in gyms.
Ik gooi anders alle gyms (9 in mijn dorp) elke week een keer plat zodat weer overgenomen kunnen worden. Geen problemen mee, anders is het alleen maar rood en blauw bij ons.kill-m-willem schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:10:
Hoe klinkt:
dag 1 500 dust 10 coins
dag 2 450 dust 9 coins
dag 3 400 dust 8 coins
dag 4 350 dust 7 coins
dag 5 300 dust 6 coins
dag 6 250 dust 5 coins
dag 7 200 dust 4 coins
dag 8 150 dust 3 coins
dag 9 100 dust 2 coins
dag 10 50 dust 1 coins
Tornen aan de gymposities van spelers lijkt me geen goed idee. Ik zit nu ook in 15 gyms (gisteren eentje bijgezet tijdens rondje fietsen naar naburig dorp) maar dat komt je nou niet bepaald aanwaaien. Daar moet je flink tijd en moeite in steken om dat te (kunnen) bereiken. Dat mensen daar dan de vruchten van willen en mogen plukken is niet meer dan redelijk/normaal natuurlijk.
Het is ook niet vergelijkbaar met Ingress omdat op/in een portal staan/zitten in Ingress ook weinig bijzonder is (behalve voor iemands 'guardians'). Elke stop (en meer) en gym in PoGo is een portal in Ingress. Je kunt op honderden portals staan in Ingress. Het kost héél weinig moeite om een resonator op zo'n portal te zetten en daar is ook geen groot voordeel aan verbonden. In PoGo kost het flink veel moeite, gyms zijn veel zeldzamer en er is een direct en heel concreet voordeel aan verbonden. Zelfs een dat ook écht geld vertegenwoordigt. Als je daar aan gaat tornen zullen de gemoederen wat meer in beweging komen dan dit in Ingress zal gebeuren. Daar is bijv. de decayrate ook tijdelijk verhoogd geweest van 15% naar 33% per dag voorafgaand aan de release van de iOS versie van Ingress. Daar hebben mensen o.a. ook guardians door verloren waar ze al enkele maanden werk in hadden zitten maar dat is toch vrij laconiek opgevat. In PoGo heeft het verlies van een gym véél meer betekenis, want gevolgen, voor een speler dan het verlies van een portal in Ingress.
Wat wel vervelend is, is dat er ook een flink aantal mensen op plekjes in gyms zitten die ze niet net zoals 'eerlijke' spelers verdiend hebben, maar die daar zitten dankzij spoofen/botten/systematisch mapgebruik. Het is me flink tegengevallen dat na alle ervaring die Niantic met Ingress heeft kunnen opdoen met spoofers er in PoGo toch zo uitgebreid vals is kunnen spelen op dit gebied. Dat valt Niantic m.i. zeker aan te rekenen.
Aangezien je niet méér muntjes kunt verdienen dan je met 10 gyms doet zou ik een limiet aan het maximum aantal gyms dat een speler kan bezetten niet onredelijk vinden. Laatst meldde iemand hier 28 gyms meen ik. Dat vind ik ook wel wat excessief. Als hij er 14 zou hebben kan een andere speler er ook 14 hebben en ook 100 muntjes scoren. Ik snap best dat hij het doet als hij er de mogelijkheid toe heeft want dat is het spel en dat mag hij leuk vinden, maar daar zou Niantic wat meer kunnen en mogen regelen wat mij betreft. Een beetje buffer kunnen hebben om toch 100 muntjes te kunnen scoren lijkt me wel redelijk en wenselijk maar dat mag zeker wel minder dan 20 zijn wat mij betreft.
Ik blijf erbij dat meerdere leagues/tiers in gyms vooralsnog de simpelste en wellicht mede daarom ook beste optie is om meer mensen de mogelijkheid van 'gymplay' te bieden. Level 5-25 en level 26 en hoger voor een Minor en Major League bijv. Ga je van L25 naar 26 en is er in de Major League op dezelfde gym een plekje vrij dan kun je daar naar overgezet worden. Je kunt ook als <L26 speler alvast in de Major League gaan zitten want dat hoeft niet beperkt te worden omdat het sowieso al moeilijker is om daar in te zitten, maar dan is een maximum aan het totaal aantal gyms dat je verdeeld over Minor en Major League kunt bezetten wel wenselijk.
Maar ja... Niantic bepaalt dit soort zaken... en Niantic is nou eenmaal Niantic.
Het is ook niet vergelijkbaar met Ingress omdat op/in een portal staan/zitten in Ingress ook weinig bijzonder is (behalve voor iemands 'guardians'). Elke stop (en meer) en gym in PoGo is een portal in Ingress. Je kunt op honderden portals staan in Ingress. Het kost héél weinig moeite om een resonator op zo'n portal te zetten en daar is ook geen groot voordeel aan verbonden. In PoGo kost het flink veel moeite, gyms zijn veel zeldzamer en er is een direct en heel concreet voordeel aan verbonden. Zelfs een dat ook écht geld vertegenwoordigt. Als je daar aan gaat tornen zullen de gemoederen wat meer in beweging komen dan dit in Ingress zal gebeuren. Daar is bijv. de decayrate ook tijdelijk verhoogd geweest van 15% naar 33% per dag voorafgaand aan de release van de iOS versie van Ingress. Daar hebben mensen o.a. ook guardians door verloren waar ze al enkele maanden werk in hadden zitten maar dat is toch vrij laconiek opgevat. In PoGo heeft het verlies van een gym véél meer betekenis, want gevolgen, voor een speler dan het verlies van een portal in Ingress.
Wat wel vervelend is, is dat er ook een flink aantal mensen op plekjes in gyms zitten die ze niet net zoals 'eerlijke' spelers verdiend hebben, maar die daar zitten dankzij spoofen/botten/systematisch mapgebruik. Het is me flink tegengevallen dat na alle ervaring die Niantic met Ingress heeft kunnen opdoen met spoofers er in PoGo toch zo uitgebreid vals is kunnen spelen op dit gebied. Dat valt Niantic m.i. zeker aan te rekenen.
Aangezien je niet méér muntjes kunt verdienen dan je met 10 gyms doet zou ik een limiet aan het maximum aantal gyms dat een speler kan bezetten niet onredelijk vinden. Laatst meldde iemand hier 28 gyms meen ik. Dat vind ik ook wel wat excessief. Als hij er 14 zou hebben kan een andere speler er ook 14 hebben en ook 100 muntjes scoren. Ik snap best dat hij het doet als hij er de mogelijkheid toe heeft want dat is het spel en dat mag hij leuk vinden, maar daar zou Niantic wat meer kunnen en mogen regelen wat mij betreft. Een beetje buffer kunnen hebben om toch 100 muntjes te kunnen scoren lijkt me wel redelijk en wenselijk maar dat mag zeker wel minder dan 20 zijn wat mij betreft.
Ik blijf erbij dat meerdere leagues/tiers in gyms vooralsnog de simpelste en wellicht mede daarom ook beste optie is om meer mensen de mogelijkheid van 'gymplay' te bieden. Level 5-25 en level 26 en hoger voor een Minor en Major League bijv. Ga je van L25 naar 26 en is er in de Major League op dezelfde gym een plekje vrij dan kun je daar naar overgezet worden. Je kunt ook als <L26 speler alvast in de Major League gaan zitten want dat hoeft niet beperkt te worden omdat het sowieso al moeilijker is om daar in te zitten, maar dan is een maximum aan het totaal aantal gyms dat je verdeeld over Minor en Major League kunt bezetten wel wenselijk.
Maar ja... Niantic bepaalt dit soort zaken... en Niantic is nou eenmaal Niantic.
Verwijderd
waar ik me persoonlijk aan stoor is eerder het gekloot dat spelers twee accounts hebben. Met het ene account even 2500 prestige van een level 10 gym afspelen en dan met het andere account er weer 500 bij trainen zodat ze er zelf weer in kunnen zitten en de onderste uit de gym is geknald.
Daar ik in veel gyms redelijk onderaan zit ben ik hier vaak de pineut door. Wat eerlijkgezegd best frustrerend is omdat ik dus niet meer in die gyms kan komen.
Deze spelers zitten vaak ook inderdaad in richting de 20 gyms zoals Jacksparrow al zegt.
Daar ik in veel gyms redelijk onderaan zit ben ik hier vaak de pineut door. Wat eerlijkgezegd best frustrerend is omdat ik dus niet meer in die gyms kan komen.
Deze spelers zitten vaak ook inderdaad in richting de 20 gyms zoals Jacksparrow al zegt.
Multiaccounting met dat doel is inderdaad zéér ergerlijk en zou ook véél beter aangepakt moeten worden door Niantic. Daar moet heus wel wat aan te doen zijn, maar makkelijk is het natuurlijk niet. Het hoort er echter wel bij als je een beetje respect voor je klanten hebt.
Dit is juist een aspect van valsspelen dat heel moeilijk kan worden aangepakt. Hoe detecteer je dit? Iemand die van account wisselt op een device kan dat ook legaal doen, bijvoorbeeld een gezamenlijke iPad voor meerdere kinderen. Ik log vaak even op mijn telefoon aan op de accounts van m'n kinderen als ik een zeldzame Pokemon heb gevonden. Eigenlijk is dat ook een soort spoofen.CaptJackSparrow schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:41:
Multiaccounting met dat doel is inderdaad zéér ergerlijk en zou ook véél beter aangepakt moeten worden door Niantic. Daar moet heus wel wat aan te doen zijn, maar makkelijk is het natuurlijk niet. Het hoort er echter wel bij als je een beetje respect voor je klanten hebt.
Echt spoofen zou daarentegen wel beter aangepakt kunnen worden. Het verbaast me hoe makkelijk dat is. Er kunnen toch limieten aan zitten hoeveel afstand iemand kan afleggen (hoewel je dan weer zit met mensen die bv in de auto of bus zitten). Er is nu wel een soort teleport-detectie, maar de straf is dat je dan 5 minuten geen Pokemons en pokestops ziet. Aan de andere kant, het laatste wat je wilt is dat eerlijke spelers ten onrechte een ban krijgen. Het is nog niet zo makkelijk als je er goed over nadenkt.
Evengoed is het systeem zoals het nu is ook niet alles.CaptJackSparrow schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:29:
Tornen aan de gymposities van spelers lijkt me geen goed idee. Ik zit nu ook in 15 gyms (gisteren eentje bijgezet tijdens rondje fietsen naar naburig dorp) maar dat komt je nou niet bepaald aanwaaien. Daar moet je flink tijd en moeite in steken om dat te (kunnen) bereiken. Dat mensen daar dan de vruchten van willen en mogen plukken is niet meer dan redelijk/normaal natuurlijk.
Waar ik woon was blauw in het begin even dominant als rood.
Toen leefde geel even op.
Inmiddels is in mijn dorp en de 3! dorpen om mij heen ALLES rood...
Allemaal lvl 10 overigens. Ik ben blauw en heb het idee dat er weinig mensen met blauw nog spelen. Dus dan sta ik bij wijze van een lvl 10 gym te slopen en dat heb ik er eindelijk 1 in.. Voordat ik bij de 2e gym ben lig ik er alweer uit...
Ook sluit ik niet uit dat er nog een hoop mensen botten want ondanks dat ik van alles rood zie worden/zie ik amper/nooit mensen spelen.
Ik zit met 2 Pokies elders ver hier vandaan al weken stabiel in de gym, tot een week terug 3 maar kreeg er helaas 1 terug. Die 2 die er nog zitten staan in Amsterdam in een erg blauw dominerend gebied op #1 in de gym anders had ik die ook allang terug gehad.
Dus van mij mogen ze wel iets doen om het toegankelijker te maken of te kunnen wisselen van teams 1x per maand ofzo -> Dan wel alle pokies uit gyms terug naar huis uiteraard.
Ofwel: Hoeveel moeite ik er ook voor ga doen, ik krijg hier never nooit iets langer dan een dag in een gym en dan is hij de dag erna weer lvl 9+
[ Voor 4% gewijzigd door Thalaron op 27-10-2016 12:53 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Dat is account sharing en is ook simpelweg in strijd met de spelregels. Er valt natuurlijk heel veel op te maken uit wat men met die accounts op hetzelfde toestel doet en wanneer men het doet. Als jij alleen zeldzame pokies voor je kinderen vangt, die waarschijnlijk ook van hetzelfde team zijn, is dat iets heel anders dan dat jij een gym van L10 naar L9 knalt en dan héél toevallig op hetzelfde toestel precies daarna met een andere kleur account daar een plekje inneemt. Dergelijk gedrag moet prima te analyseren zijn uit de serverlogs en kan dan op gepaste wijze bestreden worden.PhilipsFan schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:50:
[...]
Dit is juist een aspect van valsspelen dat heel moeilijk kan worden aangepakt. Hoe detecteer je dit? Iemand die van account wisselt op een device kan dat ook legaal doen, bijvoorbeeld een gezamenlijke iPad voor meerdere kinderen. Ik log vaak even op mijn telefoon aan op de accounts van m'n kinderen als ik een zeldzame Pokemon heb gevonden. Eigenlijk is dat ook een soort spoofen.
Lol ik was degene met 28 gym's in bezit, 2 dagen geleden. Overigens daar weer 3 van kwijt geraakt. Dus zo'n level 10 gym kan je ook aardig snel kwijt zijn op de plekken waar ik kom. Ik denk dat ik gemiddeld elke dag wel een level 10 gym kwijt raak. Deels ook omdat de gyms waar ze in staan te bereiken zijn met een auto, waar ik ook vaak mee op gym's jaag. Dat soort gyms wisselen dan wat sneller van hand.CaptJackSparrow schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:41:
Wat betreft multiaccounting, dat kunnen ze waarschijnlijk niet goed aanpakken, zoals aangegeven is dat lastig te detecteren. Wat ze wel kunnen is de prestige cap verhogen van 50k naar 60k ofzo, dan heb je dat probleem niet dat iemand snel ff de onderste pokemon eruit schopt.
Ik hoop dat ze zoiets doen, want ik snap de reden niet van een cap op 50k voor een level 10 gym. Gevoelswijs denk Ik dat bijna de helft van de Pokemon dat ik uit gyms terug krijgt komt omdat ze eruit geschopt zijn en niet omdat de gym gemold is.
Juniper RWD
Hopen dat er in de volgende 3 (1 nieuw gehad) 2 Snorlax en een Lapras zitten danLaryx schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:50:
[...]
Das wel erg pech, 2x Onyx (ouch) Chansey zou ik ook nog wel willen
Ik had 1 10km egg dat gisteren uitkwam. Ik had me helemala ingesteld op een teleurstellende eevee, gewoon een Lapras met 39 candy
Mijn lijstje tot nu toe (rond lvl21 2 stuks gedaan , daarna beginnen sparen) :
3x Scyther
2x Onix
1x Pinsir
1x Eevee
1x Chansey
Denk niet dat het erger kan ... ( 96 Scyther candy en 137 Onix candy ... )
De theorie dat je krijgt wat niet in de incubator zit klopt ook niet echt want had alleen maar 2 10km over en de volgende waren 5 x 5km en 1 2km die ik allemaal gelijk in een incubator stak , enkel het 9de was terug een 10km.
Aan de andere kant is dat wel de enige manier waarop de wat lagere-level spelers nog een plekje in een gym kunnen krijgen. Als alle gyms al level 10 van jouw kleur zijn, dan moet je wat...Shiro schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:01:
[...]
Wat ze wel kunnen is de prestige cap verhogen van 50k naar 60k ofzo, dan heb je dat probleem niet dat iemand snel ff de onderste pokemon eruit schopt.
Trouwens geniaal, die Halloween-event! Ik heb al Charizard, Muk, Primeape, Dodrio aan m'n Pokedex kunnen toevoegen, puur door te lopen voor candy (en een 2e Exeggutor). Was anders ook wel gelukt maar gaat nu veel sneller. Marowak had ik ook nog niet, staat nu op elke straathoek.
Nu nog candy bijlopen voor het evolven van Vulpix, Omanyte, Ivysaur, Kabuto, Graveler, Machoke en Clefairy. Wat doe ik nog op Tweakers?
Heb je wel je gen2 evoluties van Scyther en Onix zo goed als klaarramones73 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:07:
[...]
Hopen dat er in de volgende 3 (1 nieuw gehad) 2 Snorlax en een Lapras zitten dan
Mijn lijstje tot nu toe (rond lvl21 2 stuks gedaan , daarna beginnen sparen) :
3x Scyther
2x Onix
1x Pinsir
1x Eevee
1x Chansey
Denk niet dat het erger kan ... ( 96 Scyther candy en 137 Onix candy ... )
De theorie dat je krijgt wat niet in de incubator zit klopt ook niet echt want had alleen maar 2 10km over en de volgende waren 5 x 5km en 1 2km die ik allemaal gelijk in een incubator stak , enkel het 9de was terug een 10km.
Ik zit zelf op 100 Onix candies en 147 Schyther candies, allemaal pre-halloween event verzameld, om idee te geven hoeveel 10km eieren bij mij verspeelt zijn gegaan
Scyther is overigens nog wel een goeie Exeggutor trainer voor in gym's. Dus qua pokemon niet helemaal useless als hij Furry Cutter en Bug Buzz heeft.
Vandaag kreeg ik uit mijn 10km ei een Eevee... Zit daarmee over de 300 candies nu... zucht.. zag op Reddit iemand met een Lapras met 62 candies... oef...
Juniper RWD
Meespelen in de gym's bedoel ik dus stabiel in een aantal gym's staan. Iedereen kan er eentje slopen met enorm veel revives en potions maar als je max poké maar 1500 is, zou ik dat éne muntje maar snel cashen..freggell schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:50:
[...]
Volledig onwaar. Met cp1500 pokemon kan je uitstekend gyms slopen. Als je er maar de tijd voor neemt.
Een gym vast houden kan je niet maar dat is ook helemaal niet nodig.
Lucky egg sessies zijn ook niet nodig. Het is niet zo dat ik op hoger level "opeens" grotere pokemon heb. De mogelijkheid bestaat, maar er is geen garantie.
[...]
Op hogere levels kan je je pokemons verder boosten. Die 1500 Vaporean kan je dan naar 1900 opkrikken of een Eevee vangen van 750 CP en die gewoon evolueren. Dan krijg je dus wel gym waardig materiaal dat er stabiel kan staan. Daarom moet je, wanneer je rond de lv 20 bent, je gewoon niet druk maken in gym's en zo snel mogelijk naar 25-27 gaan. Vanaf dan gaat het levelen toch te traag en zou je al wat leuke pokemons gevonden moeten hebben.
Zoals ik al heb gezegd, niet waar wat je zegt. Een vriend van mij zit in stabiele gyms met pokemons van 1100 - 1200 CP.Lambo LP670 SV schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:24:
[...]
Meespelen in de gym's bedoel ik dus stabiel in een aantal gym's staan. Iedereen kan er eentje slopen met enorm veel revives en potions maar als je max poké maar 1500 is, zou ik dat éne muntje maar snel cashen..
Op hogere levels kan je je pokemons verder boosten. Die 1500 Vaporean kan je dan naar 1900 opkrikken of een Eevee vangen van 750 CP en die gewoon evolueren. Dan krijg je dus wel gym waardig materiaal dat er stabiel kan staan. Daarom moet je, wanneer je rond de lv 20 bent, je gewoon niet druk maken in gym's en zo snel mogelijk naar 25-27 gaan. Vanaf dan gaat het levelen toch te traag en zou je al wat leuke pokemons gevonden moeten hebben.
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Dan heeft hij enorm veel geluk. De meeste gym's hier in de buurt die stabiel zijn, zijn allemaal vanaf 2000 CP.JamesB009 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:29:
[...]
Zoals ik al heb gezegd, niet waar wat je zegt. Een vriend van mij zit in stabiele gyms met pokemons van 1100 - 1200 CP.
Wow, wat er nu net bij mij langs liep joh... Een CP142 Hypno!
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ik heb zonet een gele gym met cp2000 pokemons gesloopt (oke, was een lvl 3 gym). was die gym 5 minuten later kwijt aan een blauwe speler.Lambo LP670 SV schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:33:
[...]
Dan heeft hij enorm veel geluk. De meeste gym's hier in de buurt die stabiel zijn, zijn allemaal vanaf 2000 CP.
En waarom moet je stabiel in gyms zitten. Ik weet dat de meeste mensen dat willen. Ik denk dat ze de gym beloning anders moeten doen. max 100 muntjes per dag en dan gewoon als je gym verslaat bijvoorbeeld. Dat geeft mensen ook meer animo om het hele gym gebeuren te doen.
Maar ik hou ermee op. De mensen die lekker in de gyms zitten zullen het toch niet snel met wijzigingen eens zijn.
Die heb je toch wel gevangen heMx. Alba schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:33:
Jij noemt het geluk, ik noem het de goede gyms uitzoeken, oftewel tactiek in het spel.Lambo LP670 SV schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:33:
[...]
Dan heeft hij enorm veel geluk. De meeste gym's hier in de buurt die stabiel zijn, zijn allemaal vanaf 2000 CP.
Ik ving er vanmorgen vanaf de bank eentje van CP1621 met IV64 Confusion/Psyshock. Mijn beste geëvolueerde was 1669/62 Confusion/Psychic.Mx. Alba schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:33:
Ik heb gisteren ook maar eens voor het eerst drie incubators gekocht. Met een saldo van 3750 muntjes moet je toch ook eens wat leuks doen nietwaar en deze dubbele candyweek leek me een goede gelegenheid om dat eens te doen.
Verwacht als er geen gekke dingen gebeuren vandaag of op zijn laatst morgen op 'natuurlijke' manier (zonder LE sessie) L30 te worden en dan krijg ik als het goed is ook weer drie incubators. Koop er evt. nog wat bij. Wel een hellend vlak hoor.
Als Niantic in december G2 pokies wil uitbrengen zou het me niets verbazen als ze voorafgaand daaraan het compleet maken van G1 flink makkelijker gaan maken door de lastiger te vinden beesten overal veel meer te laten spawnen. Als ze dat niet doen zou door de 'verdunning' met G2 pokies het compleet krijgen van G1 anders veel te moeilijk worden, vooral voor spelers die dan pas beginnen met het spel. Tenzij ze die G2 in aanvulling op de G1 spawns laten verschijnen maar dan wordt het wel erg druk. Is wel een optie natuurlijk om het (weer) wat aantrekkelijker te maken/houden voor de spelers.
Ik zou ook nog wel eens de legendaries willen zien, voordat G2 komt.
Als ze simpelweg de variatie wat meer verhogen kan dat prima zonder daadwerkelijk meer pokies te spawnen. Dus niet alleen maar duizendmiljoen pidgeys en ratatas, of dan veel sentrets en hoothootsCaptJackSparrow schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:55:
[...]
Als Niantic in december G2 pokies wil uitbrengen zou het me niets verbazen als ze voorafgaand daaraan het compleet maken van G1 flink makkelijker gaan maken door de lastiger te vinden beesten overal veel meer te laten spawnen. Als ze dat niet doen zou door de 'verdunning' met G2 pokies het compleet krijgen van G1 anders veel te moeilijk worden, vooral voor spelers die dan pas beginnen met het spel. Tenzij ze die G2 in aanvulling op de G1 spawns laten verschijnen maar dan wordt het wel erg druk. Is wel een optie natuurlijk om het (weer) wat aantrekkelijker te maken/houden voor de spelers.
Lol , gen2 idd maar daar ben ik nu weinig mee , wou wat exta gym materiaal. (lees candies , 2 snorlax gevangen maar 1648cp is nog niet echt goed , de andere is om aan te vallen want die is lager en 1 lapras van 1740 , heb ik zelfs al een tijdje als buddy gehad)Shiro schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:21:
[...]
Heb je wel je gen2 evoluties van Scyther en Onix zo goed als klaar
Ik zit zelf op 100 Onix candies en 147 Schyther candies, allemaal pre-halloween event verzameld, om idee te geven hoeveel 10km eieren bij mij verspeelt zijn gegaan![]()
Scyther is overigens nog wel een goeie Exeggutor trainer voor in gym's. Dus qua pokemon niet helemaal useless als hij Furry Cutter en Bug Buzz heeft.
Vandaag kreeg ik uit mijn 10km ei een Eevee... Zit daarmee over de 300 candies nu... zucht.. zag op Reddit iemand met een Lapras met 62 candies... oef...
Btw ik had liever eevees gehad ipv de Scythers en Onix , Vaporeon is gymwaardig , jolteons ideaal tegen watergevulde gyms en flareons (zo hoog mogelijk) zijn ideaal om een gym snel te trainen
Inmiddels hapert het beeld weer als vanouds. Ik was blijkbaar niet de enige:mklkhanou schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:49:
Damn ligt het aan mij of draait dit spel plotseling een stuk vloeiender?
Het naar voren halen van het menu en connecten met een gym, pokéstop of pokempon ging voorheen altijd hakkerig maar nu blijkt alles strak in 60fps weergegeven te worden.![]()
/edit: ik heb een Samsung S7
https://www.reddit.com/r/..._in_60fps_very_smoooooth/
Sooo ik heb net een Snorlax met HP/DEF gekregen, 86% op de IV meter, ik speel niet veel en jaag niet veel dus deze uitkomst van een 10km ei is volgens mij best lucky! Ik heb nog helemaal niets geupgrade, ik denk dat deze mijn eerste word maar ik zou eerst jullie mening willen horen.
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Wat zijn de aanvallen? Dat is nog wel van belang natuurlijk.JinShepard schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:54:
Sooo ik heb net een Snorlax met HP/DEF gekregen, 86% op de IV meter, ik speel niet veel en jaag niet veel dus deze uitkomst van een 10km ei is volgens mij best lucky! Ik heb nog helemaal niets geupgrade, ik denk dat deze mijn eerste word maar ik zou eerst jullie mening willen horen.
Dat vergeet ik letterlijk altijd, lol, hij heeft Zen Headbutt 12 en Body Slam 40 ( hij is 1735 cp en 199hp)JamesB009 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:55:
[...]
Wat zijn de aanvallen? Dat is nog wel van belang natuurlijk.
[ Voor 6% gewijzigd door JinShepard op 27-10-2016 14:56 ]
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Best wel ja, ik kreeg vandaag weer een Magmar.JinShepard schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:54:
Sooo ik heb net een Snorlax met HP/DEF gekregen, 86% op de IV meter, ik speel niet veel en jaag niet veel dus deze uitkomst van een 10km ei is volgens mij best lucky!
*burp*
Dat is volgens mij de 2na beste defender, dus uppen en in een gym zetten kan inderdaad prima. Mooie vangst uit een ei!JinShepard schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:56:
[...]
Dat vergeet ik letterlijk altijd, lol, hij heeft Zen Headbutt en Body Slam.
Thanks! Ik was ook ernstig verbaast =D
Baas boven baas: van de 3(!) 10km eieren hier een 100% Snorlax met lick/hyper beam. CP inmiddels op 2356. Ben casual speler (was gestopt maar haloween event weer wat nieuwe entries gescoord), wel lvl25 inmiddels en mijn 2de beste pokie is een vap met een CP van 1842...JamesB009 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:57:
[...]
Dat is volgens mij de 2na beste defender, dus uppen en in een gym zetten kan inderdaad prima. Mooie vangst uit een ei!
Oh altijd leukDoopy-X- schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:57:
[...]
Best wel ja, ik kreeg vandaag weer een Magmar.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Die 0/5/1 hoe zie je da?fsfikke schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:05:
[...]
Oh altijd leukEen Snorlax of Lapras heb ik nog nooit uit een ei gekregen, wel eens een Snorlax in het wild gevangen. CP1252 met 0/5/1 att/def/sta
Doet het als attacker nog verbazingwekkend goed dankzij lick en hyperbeam, maar niet echt eentje om candy in te pompen
* nvm, being stupid xD
Mijn Balbasaur, mijn buddy en enige 100% heeft de slechtste power attack ( hijs tackle/.seed bomb ) ik wilde hem als eerst power ups geven maar hmm...
[ Voor 16% gewijzigd door JinShepard op 27-10-2016 15:09 ]
Een tooltje vertelt me dat van al mijn Pokemons, maar die mag ik hier denk ik niet benoemenJinShepard schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:07:
[...]
Die 0/5/1 hoe zie je da?
* nvm, being stupid xD
Via deze site kan je dat ook berekenen https://pokeassistant.com/main/ivcalculator
Ahh, dankzij die candy booster mooi even mijn 2e Gyarados gemaakt
91% met Bite/Dragon Pulse
Als zijn CP ook goed is zou ik hem evolueren tot Venusaur. Bij de evolutie krijgt hij weer nieuwe aanvallen, dus wellicht krijgt hij als Venusaur gewoon prima aanvallen.JinShepard schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:07:
[...]
Mijn Balbasaur, mijn buddy en enige 100% heeft de slechtste power attack ( hijs tackle/.seed bomb ) ik wilde hem als eerst power ups geven maar hmm...
Ik denk dat een Balbasaur evolueert in een Penusaur...
Lol, 2 days into the event en dan komen ze pas met een melding over het event... (als in een notification op je telefoon)
[ Voor 20% gewijzigd door mark-k op 27-10-2016 16:24 ]
Ik krijg de laatste tijd errors net voordat ik een gym wil aanvallen. in het moment van 3,2,1, go. precies daarna kom ik weer terug in de gym vanaf het begin. met error afgebeeld. Heel apart. heb ook al game eraf gehaald enz. Hebben meer mensen dit? Diegene met wie ik aanval heeft het niet. heb een a5
Verwijderd
Ik ging er gisteren op uit en tijdens de run kreeg ik opeens een forced update vna PoGo... Moest perse een Wifi-plek vinden om te kunnen updaten, lekker waardeloos, kon ik helemaal terug naar huis.
Maar dan had je waarschijnlijk al een tijd niet meer geupdate?
Verwijderd
Geen flauw idee, dit was de laatste update met de coloured eggs enzo, update ervoor had ik wel gewoon uitgevoerd..
Ach, had aan het einde van de run toch 6 gyms bezet, dus weer een mooie 60 coins gefixt. Helaas als team Instinct lastig om gyms goed (blijvend) te bezetten... Ik ben een beetje aan het pionieren hier door gyms down te krijgen en er een stevige Pokémon in te zetten, maar er zijn niet genoeg actieve teamgenoten om het goed op te pikken, dus als ik 's ochtends wakker word is de helft al weer eruit gekickt
Als we nou vriendenlijsten zouden hebben, konden we als teamgenoten een gezamelijke trip organiseren om meteen gyms goed vol te proppen!
Ach, had aan het einde van de run toch 6 gyms bezet, dus weer een mooie 60 coins gefixt. Helaas als team Instinct lastig om gyms goed (blijvend) te bezetten... Ik ben een beetje aan het pionieren hier door gyms down te krijgen en er een stevige Pokémon in te zetten, maar er zijn niet genoeg actieve teamgenoten om het goed op te pikken, dus als ik 's ochtends wakker word is de helft al weer eruit gekickt
Als we nou vriendenlijsten zouden hebben, konden we als teamgenoten een gezamelijke trip organiseren om meteen gyms goed vol te proppen!
Vandaag weer eens naar Kijkduin geweest. Ondanks de halloween-zooi toch nog best een hoop kunnen vangen. Maar dit keer geen Grimer of Kabuto tegen gekomen en daar had ik eigenlijk wel op gehoopt. Ik had er nog 4 resp 3 van moeten vangen.
Hier in Haarlem-centrum waren de meeste gyms instabiel, maar de laatste week domineert blauw... Van de 6 gyms die ik vanuit huis kan zien zijn er 5 blauwe level 10 en één rode level 10. Nu zit ik in 4 van die gyms, dus het valt voor mij mee, maar voor vooral gele spelers is het denk ik niet leuk meer.
Ook hier zie je vaak dat de onderste pokémon er uit getikt wordt waarna er snel een andere terug komt, daardoor zaak om hoog in de gyms te staan. Zo wordt het wel heel CP-heavy.
Mijn kersverse dragonite komt daardoor wel van pas, dat weer wel.
Ook hier zie je vaak dat de onderste pokémon er uit getikt wordt waarna er snel een andere terug komt, daardoor zaak om hoog in de gyms te staan. Zo wordt het wel heel CP-heavy.
Nee de laatste update hebben ze heel snel gepushed. Binnen een week ofzo nadat ie in de app store stond moest je verplicht upgraden. Waarschijnlijk om 'de zweed' tegen te werken...mat.hi.as schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:29:
Maar dan had je waarschijnlijk al een tijd niet meer geupdate?
Nu zitten velen (waaronder ik) dus met een buggy versie die het volume vernaggeld.
De update die een paar van de bugs van 0.43.3 moet fixen (maar dat niet doet) stond toen nog niet in de store, hadden ze beter even op kunnen wachten imo.
[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 27-10-2016 17:24 ]
Afgelopen maand had ik een Cubone nest gevonden. Meerdere keren naar die locatie geweest om candy te verzamelen. Nu wordt je er bijna mee dood gegooid. Nu hopen op een earthqauke aanval
Daarom is het goed als de gyms eens in week helemaal leeg gespeeld worden. Een aantal profiteurs zijn er dan weer uit gekicked.wimverh schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:43:
Hier in Haarlem-centrum waren de meeste gyms instabiel, maar de laatste week domineert blauw... Van de 6 gyms die ik vanuit huis kan zien zijn er 5 blauwe level 10 en één rode level 10. Nu zit ik in 4 van die gyms, dus het valt voor mij mee, maar voor vooral gele spelers is het denk ik niet leuk meer.
Kreeg 'm net ook...mark-k schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:23:
Lol, 2 days into the event en dan komen ze pas met een melding over het event... (als in een notification op je telefoon)
Vorige week met die eieren/gym update ook al zo laat.
Zit intussen dik over de 500 Gastly candy. Voor de fun maar een Gengar max level maken?
Verdomme, zelfde verhaal weer. Weer uit die ene gym die ik van mijn huis kan zien gekicked waarna dezelfde grapjas er weer in zat die vorige week hetzelfde trucje uithaalde. D: Nu weer hopen op een lieve rood of geel die er eventjes op in hackt. Is er een Valor/Instinct knokploeg in Eindhoven?
Wellicht wel, waar ligt die gym?Tuttel schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 17:58:
Verdomme, zelfde verhaal weer. Weer uit die ene gym die ik van mijn huis kan zien gekicked waarna dezelfde grapjas er weer in zat die vorige week hetzelfde trucje uithaalde. D: Nu weer hopen op een lieve rood of geel die er eventjes op in hackt. Is er een Valor/Instinct knokploeg in Eindhoven?
Als je pokemon a upgrade met abilities a1 en a2 blijven die dan bij de upgraded pokemon nog steeds a1 en a2 als abilities? Of veranderd dat?
Als je met upgrade evolutie bedoelt: de aanvallen veranderen als je ze evolueertJinShepard schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 18:17:
Als je pokemon a upgrade met abilities a1 en a2 blijven die dan bij de upgraded pokemon nog steeds a1 en a2 als abilities? Of veranderd dat?
Bij een Power Up blijven ze hetzelfde
Melkertbaan 2.0?![b][message=48911127,noline]Nu weer hopen op een lieve rood of geel die er eventjes op in hackt. Is er een Valor/Instinct knokploeg in Eindhoven?
Zou overigens perfecte oplossing zijn voor het idee van Albantar mbt. afnemende XP voor gyms.
Zo jongens... Weer een mooie dag om te werken. Heeft iedereen er weer zin in?
Piet, Klaas, Albert, Peter, Sjaak... Hier de telefoons. Start Pokemon Go maar op.
Ja... Gelukt? Goed... Vandaag gaan we weer 500 exp van de gyms afhalen. Hier is de kaart. Sjaak en Peter, jullie pakken blauw. Albert en Klaas, jullie rood. Piet, jij hebt het rustig vandaag, jij mag geel aanpakken
[ Voor 55% gewijzigd door Switchie op 27-10-2016 18:45 ]
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Profiteurs?Amd RuLuzzz schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 17:01:
Daarom is het goed als de gyms eens in week helemaal leeg gespeeld worden. Een aantal profiteurs zijn er dan weer uit gekicked.
Voorbeeld; ik ben elke dag met de gyms hier in de buurt bezig en zit nu dacht ik in 13 stuks waaronder een aantal level 10 gyms. Waarom zou ik 'gestraft' moeten worden door elke week die dingen leeg te knikkeren?
Een beloning krijgen voor de moeite die je doet is niet verkeerd dacht ik zo!
Verwijderd
Nah, those filthy casuals try to ruin our game and commitment. Joke's on them!schaapiej schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 18:44:
[...]
Profiteurs?
Voorbeeld; ik ben elke dag met de gyms hier in de buurt bezig en zit nu dacht ik in 13 stuks waaronder een aantal level 10 gyms. Waarom zou ik 'gestraft' moeten worden door elke week die dingen leeg te knikkeren?
Tegenwoordig hoeven de meeste mensen in een gym van level 10 helemaal geen moeite meer te doen. Af en toe wordt er onderaan wat af gekickt en heel soms wordt een gym eens overgenomen maar in mijn ervaring blijven de gyms gewoon heel lang bij hetzelfde groepje mensen. Met genoeg gyms in handen krijg je dus een heel leuk zakcentje aan gratis coins. Een wekelijkse reset is dus zo gek helemaal nog niet, gebeurt in wel meer games om stagnatie zoals deze te voorkomen.schaapiej schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 18:44:
[...]
Profiteurs?
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ligt het aan mij of is het aantal Halloween-style Pokémon ineens afgenomen?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Als ze het af zouden vangen met bijvoorbeeld een wekelijks bezoekje wat je minimaal moet doen om er in te blijven dan haal je in ieder geval de mensen eruit die ergens iets in knikkeren en er niet meer naar om kijken. Op zo'n manier zou ik er niet veel moeite mee hebben. Iemand die de moeite neemt om gyms omhoog te trainen etc moet daar ook gewoon een beloning voor krijgen..NMe schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:09:
[...]
Tegenwoordig hoeven de meeste mensen in een gym van level 10 helemaal geen moeite meer te doen. Af en toe wordt er onderaan wat af gekickt en heel soms wordt een gym eens overgenomen maar in mijn ervaring blijven de gyms gewoon heel lang bij hetzelfde groepje mensen. Met genoeg gyms in handen krijg je dus een heel leuk zakcentje aan gratis coins. Een wekelijkse reset is dus zo gek helemaal nog niet, gebeurt in wel meer games om stagnatie zoals deze te voorkomen.
Nee, want ook dat is totaal niet in verhouding tot de absurde hoeveelheid tijd die je erin moet stoppen om zo'n gym weer over te nemen. Vrijwel niemand begint er nog aan en dus kun je vrolijk coins blijven binnenharken als je eenmaal een aantal gyms hebt. "Eventjes langsgaan" is dus ook geen oplossing, want met een rondje van een paar minuten heb je al je gyms vast weer gerefreshed...schaapiej schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:37:
[...]
Als ze het af zouden vangen met bijvoorbeeld een wekelijks bezoekje wat je minimaal moet doen om er in te blijven dan haal je in ieder geval de mensen eruit die ergens iets in knikkeren en er niet meer naar om kijken. Op zo'n manier zou ik er niet veel moeite mee hebben. Iemand die de moeite neemt om gyms omhoog te trainen etc moet daar ook gewoon een beloning voor krijgen..
Maar zo heel moeilijk is het toch niet om een gym neer te krijgen? Probleem is waarschijnlijk dat het moeilijk is om mensen hiervoor bij elkaar te krijgen.NMe schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:09:
[...]
Tegenwoordig hoeven de meeste mensen in een gym van level 10 helemaal geen moeite meer te doen. Af en toe wordt er onderaan wat af gekickt en heel soms wordt een gym eens overgenomen maar in mijn ervaring blijven de gyms gewoon heel lang bij hetzelfde groepje mensen. Met genoeg gyms in handen krijg je dus een heel leuk zakcentje aan gratis coins. Een wekelijkse reset is dus zo gek helemaal nog niet, gebeurt in wel meer games om stagnatie zoals deze te voorkomen.
Zou een welkome toevoeging zijn als er een chat & find nearby players optie zou komen. (Uiteraard opt-in + minimum leeftijd etc. etc.)
Als er een functie is om alle team valor spelers in een range van 2 km te vinden, is het een kwestie van "jongens, om 20:00 gaan we die gym bij het voetbalveld neerhalen" bericht. Moet je opletten hoe snel de gym van kleur veranderd
Reset klinkt leuk. Maar de mensen die nu niet de tijd en moeite nemen om een level 10 naar beneden te halen, zullen straks ook niet de tijd en moeite nemen om hun eigen gym naar level 10 te levelen. Gevolg dat ze max. 30 minuten van hun post-reset gym kunnen genieten.
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Nouja, ik weet niet wat de oplossing is. In mijn dorpje gooi ik alle gyms gewoon leeg na een week. En als ze mijn eigen kleur zijn dan trommel ik ff wat kennissen op die dat zijn. Met zijn 4e een gym neerhalen gaat gewoon supermakkelijk en kost amper revives / potions.Switchie schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:56:
[...]
Maar zo heel moeilijk is het toch niet om een gym neer te krijgen? Probleem is waarschijnlijk dat het moeilijk is om mensen hiervoor bij elkaar te krijgen.
Zou een welkome toevoeging zijn als er een chat & find nearby players optie zou komen. (Uiteraard opt-in + minimum leeftijd etc. etc.)
Als er een functie is om alle team valor spelers in een range van 2 km te vinden, is het een kwestie van "jongens, om 20:00 gaan we die gym bij het voetbalveld neerhalen" bericht. Moet je opletten hoe snel de gym van kleur veranderd
Reset klinkt leuk. Maar de mensen die nu niet de tijd en moeite nemen om een level 10 naar beneden te halen, zullen straks ook niet de tijd en moeite nemen om hun eigen gym naar level 10 te levelen. Gevolg dat ze max. 30 minuten van hun post-reset gym kunnen genieten.
Rondje van een paar minuten? Even gekeken; mijn uiterste gyms liggen 12km uit elkaar...NMe schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:49:
[...]
Nee, want ook dat is totaal niet in verhouding tot de absurde hoeveelheid tijd die je erin moet stoppen om zo'n gym weer over te nemen. Vrijwel niemand begint er nog aan en dus kun je vrolijk coins blijven binnenharken als je eenmaal een aantal gyms hebt. "Eventjes langsgaan" is dus ook geen oplossing, want met een rondje van een paar minuten heb je al je gyms vast weer gerefreshed...
Niet iedereen heeft het geluk dat zijn/haar woonplaats helemaal vol staat met gyms
De week was ook maar een voorbeeld, desnoods maken ze het twee dagen ofzo. Genoeg mensen die daar al de moeite niet voor doen. Ikzelf zou bijvoorbeeld niet om de dag naar de uiterste gyms gaan dus die ben ik dan binnen no-time kwijt... Dat ze iets met het hele gym systeem moeten doen is wel duidelijk. Het leeg gooien is naar mijn idee sowieso niet de oplossing!
Daarnaast is het naar mijn idee niet zo heel gek lastig om een gym leeg te knikkeren. Maar dat is in de dorpjes dan misschien weer anders dan in steden. In de stad negeer ik de gyms omdat je daar toch binnen 5 min weer uit ligt
Het feit dat jouw twee uiterste gyms 12 kilometer uit elkaar liggen en je ze toch allebei weet te behouden duidt toch wel aan hoe verziekt de game nu al is...schaapiej schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:59:
[...]
Rondje van een paar minuten? Even gekeken; mijn uiterste gyms liggen 12km uit elkaar...
Verwijderd
In de originele Pokémon spellen kon je toch ook gym leader zijn in meerdere steden. Gezeik over alles
Als je nie wilt dat ze in die gym zitten spaar je wat revives en potions, en ga je dr ff lekker voor zitten! Wat zij kunnen kan iedereen blijkbaar
(Behalve als je in team Instinct zit) (RIP Instinct) (zelf ook Instinct) (sadface)
Voelde dit in het begin al wel aankomen. Al hadden ze 382 nieuwe features geintroduceerd, op het gegeven moment is het nieuwe eraf en haken spelers af.NMe schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:17:
[...]
Het feit dat jouw twee uiterste gyms 12 kilometer uit elkaar liggen en je ze toch allebei weet te behouden duidt toch wel aan hoe verziekt de game nu al is...
Grootste nadeel van deze game is dat deze zwaar leunt op lokale penetratie.
Elke andere online game heeft dit probleem beduidend minder. Zolang ik een speler in mexico, japan en singapore kan vinden, kan ik na 20 jaar, nog steeds een potje quake spelen.
Als een stad als amsterdam op het gegeven moment nog maar 1000 spelers heeft, is het spel "afgelopen"
Duifje? Das hier op de hoek. Ben team geel, maar heb weinig gymwaardige pokies helaas.Tuttel schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 18:36:
[...]
Kruising Europalaan en Kloosterdreef, noordelijk van Woenselse Markt
is everything cool?
En dat baseer jij op het feit dat ze 12km uit elkaar liggen?NMe schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:17:
[...]
Het feit dat jouw twee uiterste gyms 12 kilometer uit elkaar liggen en je ze toch allebei weet te behouden duidt toch wel aan hoe verziekt de game nu al is...
Voor mij einde discussie
Haha ja, dat kreng inderdaad. Heel steady, behalve als je dus op de onderste 3 plekjes hangt D:FREAKJAM schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:31:
[...]
Duifje? Das hier op de hoek. Ben team geel, maar heb weinig gymwaardige pokies helaas.
Mijn gyms liggen 200km uit elkaar. 
De meeste in de driehoek Ede Arnhem Nijmegen maar ook eentje in Groningen en ook een midden op de Veluwe. Vanmiddag heb ik die twee laatste nog bekeken. In Groningen staat mijn eierboom nog steeds 6e van boven in een lvl 10 gym en op de Veluwe staat mijn Troliwrath lekker 3e van boven in een lvl 9. Dus als een blauwe speler nog een super plek wil hebben in een afgelegen gym, dm me even dan geef ik de locatie van die gym met mijn Troli door.
De meeste in de driehoek Ede Arnhem Nijmegen maar ook eentje in Groningen en ook een midden op de Veluwe. Vanmiddag heb ik die twee laatste nog bekeken. In Groningen staat mijn eierboom nog steeds 6e van boven in een lvl 10 gym en op de Veluwe staat mijn Troliwrath lekker 3e van boven in een lvl 9. Dus als een blauwe speler nog een super plek wil hebben in een afgelegen gym, dm me even dan geef ik de locatie van die gym met mijn Troli door.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Gaat dat zo makkelijk? Die ga ik onthouden!!!schaapiej schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:36:
[...]
En dat baseer jij op het feit dat ze 12km uit elkaar liggen?
Voor mij einde discussie![]()
* Schat, wil jij straks even boodschappen halen?
- Mhoah, AH en Jumbo liggen 12 km uit elkaar
* Oke, einde discussie, we bestellen wel pizza
@ Albantar, zo kansloos zijn we nou ook weer niet. Wie wil er nou samen met jouw Troli gezien worden?
Zelfs blauwe spelers hebben een stukje zelf-respect
Edit; als je nou geel was, had je inbox waarschijnlijk al bomvol gezeten
[ Voor 21% gewijzigd door Switchie op 27-10-2016 20:46 ]
Je krijgt straks DM van Rood/Geel verkleed als Blauw dat snap je wel he!Mx. Alba schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:43:
Dus als een blauwe speler nog een super plek wil hebben in een afgelegen gym, dm me even dan geef ik de locatie van die gym met mijn Troli door.
Alles om die Trol van jou eruit te trappen haha
Zeg dat nou niet, ik heb me lang genoeg stilgehouden zodat hij me niet meer verdenkt als ik die dm stuurschaapiej schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:44:
[...]
Je krijgt straks DM van Rood/Geel verkleed als Blauw dat snap je wel he!
Alles om die Trol van jou eruit te trappen haha
Ik weet de locatie, maar jammer dat ik er dit weekend niet op uit kan gaanMx. Alba schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:43:
Mijn gyms liggen 200km uit elkaar.
Ik baseer het op het feit dat ze 12km uit elkaar liggen en je ze alsnog allebei verdedigd houdt. Niemand probeert je er blijkbaar uit te kicken want anders was dat wel gebeurd....schaapiej schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:36:
[...]
En dat baseer jij op het feit dat ze 12km uit elkaar liggen?
Voor mij einde discussie![]()
Casual spelers gaan geen lvl 10 de grond in stampen. Die spelen lekker in de zandbak - je kent ze wel, die gyms die nooit hoger dan lvl 5-6 komen en elke dag minstens een keer flippen.
Als ik naar mijzelf kijk, dan maak ik er vaak een puzzeltocht van om een beetje exotische gym locaties te vinden. Dan gooi ik mijn motor vol en ga ik op ontdekkingsreis. Vaak uren in zitten stoppen met uitstippelen + rijden + trainen bij de gyms. Ik zou het vrij kansloos vinden als je er dan naar 3 of 5 dagen uitgeschopt wordt.NMe schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:42:
[...]
Ik baseer het op het feit dat ze 12km uit elkaar liggen en je ze alsnog allebei verdedigd houdt. Niemand probeert je er blijkbaar uit te kicken want anders was dat wel gebeurd....
Eindelijk mijn eerste Charizard gemaakt (98%IV
Krijgt ie wing attack en dragon claw. Ik kan hem net zo goed Tolichard noemen
Krijgt ie wing attack en dragon claw. Ik kan hem net zo goed Tolichard noemen
In een gezond gymsysteem moet je vechten om de gym van jou te houden. Niet je sterkste pokémon dumpen en er nooit meer naar omkijken. Natuurlijk is het leuk om elke dag gratis items te krijgen maar het idee is competitie, niet free swag...Robkazoe schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:44:
[...]
Als ik naar mijzelf kijk, dan maak ik er vaak een puzzeltocht van om een beetje exotische gym locaties te vinden. Dan gooi ik mijn motor vol en ga ik op ontdekkingsreis. Vaak uren in zitten stoppen met uitstippelen + rijden + trainen bij de gyms. Ik zou het vrij kansloos vinden als je er dan naar 3 of 5 dagen uitgeschopt wordt.
Game over maps ?
FPM :
FPM :
@everyone as you know some cunt leaked the API. Niantic will easily patch this. We were 2-3 days away from a public API. Now the two people reverse engineering left. You did yourself proud, leaker
Ja sorry maar kan ik er wat aan doen dat niemand kennelijk het spel speelt zoals het eigenlijk de bedoeling was dan? Gyms zouden een teamsport moeten zijn. Het is niet de bedoeling dat je in je eentje een lvl 10 kan slopen in een paar minuten. Daar heb je een irl team voor nodig. Als er meer van dat soort teams zouden zijn dan zou het gymlandschap een stuk dynamischer zijn.
Daar kun je niks aan doen maar het is iets heel anders om dan te klagen als anderen graag zien dat binnen het huidige gamelandschap toch nog iets gemaakt wordt van die gyms. Het is nu gewoon totaal niet interessant om gyms over te nemen. Je krijgt vrijwel geen XP, en tenzij je een boel vrienden hebt die spelen raak je de gym die je net na anderhalf uur zwoegen overgenomen hebt meteen weer kwijt. Dat kan niet de bedoeling van het spel zijn.Mx. Alba schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:53:
Ja sorry maar kan ik er wat aan doen dat niemand kennelijk het spel speelt zoals het eigenlijk de bedoeling was dan? Gyms zouden een teamsport moeten zijn. Het is niet de bedoeling dat je in je eentje een lvl 10 kan slopen in een paar minuten. Daar heb je een irl team voor nodig. Als er meer van dat soort teams zouden zijn dan zou het gymlandschap een stuk dynamischer zijn.
Die gast achter FPM is sowieso niet goed wijs en een verschrikkelijke eikel. Excuse my French.
[ Voor 11% gewijzigd door NMe op 27-10-2016 21:57 ]
Haha...ik moest wat klusjes doen. Vrouw en kids gingen weg. Ik geef de telefoon maar mee aan de kleine man deze keer. Vooral vanwege het event maar ook omdat het toch ons accountsamen is.
Helaas heeft ie wel 100+ Pokeballs er doorheen gejaagd en ik zie eigenlijk niet echt waaraan die besteed zijn want het meeste wat ie gevangen heeft komt uit een ei. En erger...hij komt zonder eieren thuis...da's wel erg lang geleden dat er niet één ei in een incubator zat. En wilde dit juist elke dag liefst 9 eieren uitbroeden... morgen hopelijk tijd om zelf maar eens wat Pokestops langs te gaan.
Maar on the bright side: Dragonite is in de Pocket. Grimer moet nog maar een paar km en dan komt charizard eraan dit weekend wel denk. Helaas is een Venusaur met nog 70+ candy nodig wel erg ver weg...
En dit lickytung hè...zou die er ooit nog komen?
Helaas heeft ie wel 100+ Pokeballs er doorheen gejaagd en ik zie eigenlijk niet echt waaraan die besteed zijn want het meeste wat ie gevangen heeft komt uit een ei. En erger...hij komt zonder eieren thuis...da's wel erg lang geleden dat er niet één ei in een incubator zat. En wilde dit juist elke dag liefst 9 eieren uitbroeden... morgen hopelijk tijd om zelf maar eens wat Pokestops langs te gaan.
Maar on the bright side: Dragonite is in de Pocket. Grimer moet nog maar een paar km en dan komt charizard eraan dit weekend wel denk. Helaas is een Venusaur met nog 70+ candy nodig wel erg ver weg...
En dit lickytung hè...zou die er ooit nog komen?
Verwijderd
Pas maar op dat je Dragonite niet wordt getransferd door je zoontje
Je speelt een gevaarlijk spelletje 
Over gymdiscussie:
Gyms overnemen zou teamwerk moeten zijn - ja als je nou eens contact kon leggen met de spelers uit het zelfde team die je actief bezig ziet zijn in de gyms...
Ik zie bepaalde namen altijd initiatief nemen door gyms over te nemen, ik zou best graag samen met hem en misschien nog andere geïnteresseerden op jacht gaan naar gyms om over te nemen.
Andere spellen hebben zo'n geavanceerd systeem genaamd Friend List, of Chat Messages. Dan kan ik eindelijk vrienden maken. Nu is het een lonely road, zo na mn werk in m'n 1tje door de verlaten straten rijden op zoek naar Pokémon, gyms enzo.
Gelukkig wil mijn vriendin soms wel samen met mij op avontuur, maar die keren worden ook steeds minder, aangezien 5 minuten stilstaan om een gym aan te vallen eigenlijk al teveel gevraagd is
Ik snap haar ook wel, maargoed.
Over gymdiscussie:
Gyms overnemen zou teamwerk moeten zijn - ja als je nou eens contact kon leggen met de spelers uit het zelfde team die je actief bezig ziet zijn in de gyms...
Ik zie bepaalde namen altijd initiatief nemen door gyms over te nemen, ik zou best graag samen met hem en misschien nog andere geïnteresseerden op jacht gaan naar gyms om over te nemen.
Andere spellen hebben zo'n geavanceerd systeem genaamd Friend List, of Chat Messages. Dan kan ik eindelijk vrienden maken. Nu is het een lonely road, zo na mn werk in m'n 1tje door de verlaten straten rijden op zoek naar Pokémon, gyms enzo.
Gelukkig wil mijn vriendin soms wel samen met mij op avontuur, maar die keren worden ook steeds minder, aangezien 5 minuten stilstaan om een gym aan te vallen eigenlijk al teveel gevraagd is
Of juist niet, zoals in de originele games.Gyms zouden een teamsport moeten zijn
Nu hangt het er een beetje tussenin en is het worst of both worlds.
Wat mij betreft hoef ik echt geen 10+ gyms te bezitten en mogen ze dit prima cappen op 1.
Moeten ze enkel wel de rewards omhoog zetten want 10 coins per dag is ook niet echt geweldig.
Zomaar een suggestie;
Max 6 spelers per gym die door slechts 1 persoon kan worden aangevallen (6 vs 6 dus)
Versla je de gym van je eigen team, valt de laagste pokie eruit en mag je er een eigen pokemon inzetten.
Speel je tegen een ander team en verlies je; rewards voor de gym defenders. (Of gym xp erbij)
Win je, xp omlaag. Zodra deze op 0 staat kun je de gym met je eigen team bezetten door 6 eigen pokemons.
Jouw team kan dan aanvallen om hun pokies erin te zetten door jouw zwakke eruit te battlen.
[ Voor 42% gewijzigd door Switchie op 27-10-2016 22:41 ]
Wat is jullie tactiek voor t bijeen lopen van buddycandy? Kiezen jullie nu voor de pokemon waar je nog maar enkele snoepjes voor nodig hebt, of voor degene waar je buiten Halloween om nog meer dan 100km voor had moeten lopen?
Vandaag mn 2k pokemon badge gehad. Zijn jullie trots op me?
Vandaag mn 2k pokemon badge gehad. Zijn jullie trots op me?
Als je de 10k haalt ben je pas een echte pro
Wat een gedoe over de gym battle zeg, het is wel duidelijk. Mensen die in 10+ gyms zitten willen het zo houden, en mensen die dat niet hebben willen een ander systeem.
Met andere woorden, iedereen wilt hetzelfde, namelijk zo veel mogelijk gratis coins.
Edit: Voor diegene die het systeem anders willen en zeuren dat er in de buurt geen goede gyms zijn, beter zoeken. Ik kan om mij heen level 10 geel, blauw en rood vinden. Als je maar goed zoekt.
Met andere woorden, iedereen wilt hetzelfde, namelijk zo veel mogelijk gratis coins.
Edit: Voor diegene die het systeem anders willen en zeuren dat er in de buurt geen goede gyms zijn, beter zoeken. Ik kan om mij heen level 10 geel, blauw en rood vinden. Als je maar goed zoekt.
[ Voor 28% gewijzigd door JamesB009 op 27-10-2016 22:52 ]
Verwijderd
Als je vaak met gyms bezig bent dan kom je wel spelers van je eigen team tegen. Spreek ze aan wissel whatsapp uit en ga gewoon de vijand slopen.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:30:
Pas maar op dat je Dragonite niet wordt getransferd door je zoontjeJe speelt een gevaarlijk spelletje
Over gymdiscussie:
Gelukkig wil mijn vriendin soms wel samen met mij op avontuur, maar die keren worden ook steeds minder, aangezien 5 minuten stilstaan om een gym aan te vallen eigenlijk al teveel gevraagd isIk snap haar ook wel, maargoed.
1. Ik zit in >10 gyms en ook ik zou graag verandering zienJamesB009 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:51:
Wat een gedoe over de gym battle zeg, het is wel duidelijk. Mensen die in 10+ gyms zitten willen het zo houden, en mensen die dat niet hebben willen een ander systeem.
2. Die coins kunnen mij gestolen worden. Extra storage is handig maar verder niet. Hier zou ik eventueel ook nog wel een paar euro aan willen spenderen
3. Tuurlijk zijn er zat gyms te vinden als je goed zoekt. Desnoods een dorp verderop. Met de huidige implementatie kost het alleen een uur om een gele level 10 om te turnen naar een rode van hetzelfde level en dan heb je pas 1 gym.
Vooral het 3e punt is iets wat veel spelers snel zal doen afhaken vrees ik. Ik begrijp je punt over, en ik interpreteer hem even losjes, de zwakkere spelers die niet moeten klagen maar gewoon harder moeten trainen. Maar er moet wel iets qua uitdaging te bieden zijn voor de zwakkere spelers.
Dit spel is zo ontzettend gehyped dat de meeste geïnteresseerden vanaf dag 1 wel zullen zijn ingestapt. Kan me niet voorstellen dat er dagelijks nog veel nl spelers bijkomen.
Als 95% van de spelers afhaakt en er geen nieuwe aanwas is. Wordt het spel vanzelf saai voor de dieharders. Leuk dat je 30 gyms bezit in je woonplaats. En dan?
Iemand uit een dorp 10 km verderop gaat dan echt niet meer op de fiets stappen om bij jou zijn 31 gym te gaan veroveren.
Long story short: je hebt zwakkere spelers nodig om het voor de fanatiekelingen leuk te houden. Daarnaast zal het voor de fanatiekelingen ook snel minder worden als jouw "concurrent" 25 kilometer verderop woont
Ik zou persoonlijk wel voor een maximaal aantal gyms van 15 zijn, genoeg speling om niet onder de 10 te komen als actieve speler, maar ook weer niet dat je alles kan domineren. Hier in de buurt zijn bijvoorbeeld een aantal gele spelers zonder leven met dubbele accounts, 1 hoge en 1 lage. Zodra die lage eruit geschopt wordt komen ze richting de gym om hem meteen weer over te nemen als je m gesloopt hebt, zo zitten ze in meer dan 20 gyms volgens mij, dat slaat ook helemaal nergens meer op.
Maar dan nog zouden ze met twee accounts in 30 gyms kunnen staan...
Ja, maar nu hebben ze dus 40 plaatsen in handen, waarvan de helft alleen maar om te weten wanneer de gym aangevallen wordt...Mx. Alba schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 23:53:
Maar dan nog zouden ze met twee accounts in 30 gyms kunnen staan...
En ze zijn met 3 man dus zijn in totaal 120 plaatsen.
[ Voor 9% gewijzigd door mark-k op 28-10-2016 00:00 ]
Maar wat is dan het nut van die zwakkere accounts? De stardust en coins voegen niets toe als je niet speelt met een account en een level 10 pidgey in een gym plaatsen komt de verdediging ook niet bepaald ten goede.
Komt beetje op mij over als met 3 karretjes in de rij van de lokale appie staan terwijl alleen de eerste is gevuld met boodschappen
Komt beetje op mij over als met 3 karretjes in de rij van de lokale appie staan terwijl alleen de eerste is gevuld met boodschappen
Nja dat ze dus een soort van waarschuwing krijgen als een gym aangevallen wordt omdat die er dan als eerste uitvliegt. Die jongens hebben geen leven, of je nou om 3 uur in de middag of om 1 uur 's nachts de gym sloopt, binnen het halfuur hebben zij hem weer, in een radius van 10km....Switchie schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 00:16:
Maar wat is dan het nut van die zwakkere accounts? De stardust en coins voegen niets toe als je niet speelt met een account en een level 10 pidgey in een gym plaatsen komt de verdediging ook niet bepaald ten goede.
[ Voor 12% gewijzigd door mark-k op 28-10-2016 00:19 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.
Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.
Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.
Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.
Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status