En nu graag op basis van tegen argumenten een echte reactie.....The_Ghost16 schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:14:
[...]
Mooi betoog heb je geschreven gebaseerd op je eigen interpretatie van de regels
In plaats van allemaal losse reacties zou je ook 1 bericht kunnen plaatsen of je oude bericht aanpassen?Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:18:
[...]
N
En nu graag op basis van argumenten een echte reactie.....
Daarnaast gaat het om het plezier van een kind, moet je daar nou echt zo moeilijk over gaan doen?
ik ben het met je eens dat als je structureel me een eigen 2e account gyms sloopt zodat je 1e account muntjes kan claimen niet netjes is.
Verwijderd
Op een telefoon is dat niet te doen.prestige93 schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:22:
[...]
In plaats van allemaal losse reacties zou je ook 1 bericht kunnen plaatsen of je oude bericht aanpassen?
Daarnaast gaat het om het plezier van een kind, moet je daar nou echt zo moeilijk over gaan doen?
ik ben het met je eens dat als je structureel me een eigen 2e account gyms sloopt zodat je 1e account muntjes kan claimen niet netjes is.
En om even inhoudelijk in te gaan. Waarom moet je het plezier van een ander kind bederven voor het plezier van een ander kind? Want zijn hier meestal de kids die onderaan staan.
Ik ben level 37 dus ik heb daar geen last van. Maar ik hou niet van vals spelen.
als ik in mijn omgeving kijk zijn er helaas maar weinig gyms waar mensen eerlijk in zitten.Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:25:
[...]
Op een telefoon is dat niet te doen.
En om even inhoudelijk in te gaan. Waarom moet je het plezier van een ander kind bederven voor het plezier van een ander kind? Want zijn hier meestal de kids die onderaan staan.
Ik ben level 37 dus ik heb daar geen last van. Maar ik hou niet van vals spelen.
90% van de gyms is hier onder controle van een groep spoofers/botters.
hoe weet ik dit? als 7 of 8 van de accounts een zelfde naam met een andere cijfercode erachter hebben weet je al vaak genoeg.
die sloop ik graag uit een gym voor een kind dat wel echt op straat aan het spelen is.
natuurlijk is dit niet overal zo maar op veel plekken helaas wel.
Verwijderd
Dis daarom mag je op de stoel van politie en rechter gaan zitten en bepalen dat je vals mag spelen en wie er wel en niet in een gym mag plaats nemen?prestige93 schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:30:
[...]
als ik in mijn omgeving kijk zijn er helaas maar weinig gyms waar mensen eerlijk in zitten.
90% van de gyms is hier onder controle van een groep spoofers/botters.
hoe weet ik dit? als 7 of 8 van de accounts een zelfde naam met een andere cijfercode erachter hebben weet je al vaak genoeg.
die sloop ik graag uit een gym voor een kind dat wel echt op straat aan het spelen is.
natuurlijk is dit niet overal zo maar op veel plekken helaas wel.
Ik speel met een groep, zoals het spel bedoelt is en ik kan je vertellen dat wij altijd eerlijk in een gym zitten en dat "onze" gyms veelal door shavers gesloopt worden. Staan er na 2 dagen in eens 6 gyaradossen boven in die niet van ons zijn.
Dus als je een kind aan muntjes wil helpen ga je samen een gym slopen en zet je hem of haar er in kan ze colllecten en als ze mazzzel heeft komen er meer van dezelfde kleur op af.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2017 13:40 ]
Overdrijf je niet een beetje, het is een spelletje...man man man...Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:38:
[...]
Dis daarom mag je op de stoel van politie en rechter gaan zitten en bepalen dat je vals mag spelen en wie er wel en niet in een gym mag plaats nemen?
Je schreeuwt het hardst en bent alleen maar hetzelfde aan het roepen. En nee: een plek voor je kind vrijmaken zodat die ook 10 muntjes kan pakken is geen cheaten. Als kind mag je blij zijn als je zo'n vader hebt.Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:25:
[...]
Op een telefoon is dat niet te doen.
Verwijderd
Is het niet een beetje raar om te bepalen wat voor iemand belangrijk zou moeten zijn?RigolleM schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:39:
[...]
Overdrijf je niet een beetje, het is een spelletje...man man man...
Verwijderd
Wat zijn je argumenten?aljooge schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:41:
[...]
Je schreeuwt het hardst en bent alleen maar hetzelfde aan het roepen. En nee: een plek voor je kind vrijmaken zodat die ook 10 muntjes kan pakken is geen cheaten. Als kind mag je blij zijn als je zo'n vader hebt.
Ik leer mijn kind om eerlijk te spelen. En hij is al lvl 31 zonder vals spelen.
Is het niet een beetje raar om mensen te vertellen hoe zij een spel moeten spelen omdat jij hem zo speelt?Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:41:
[...]
Is het niet een beetje raar om te bepalen wat voor iemand belangrijk zou moeten zijn?
Als The_Ghost16 de hele gym zou slopen, dan zelf een cp10 pokemon erin zet zodat zijn dochter hem zonder moeite kan overnemen om muntjes te cashen, dan mag het dus wel?
Verwijderd
Ja.xPhantom schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:43:
[...]
Is het niet een beetje raar om mensen te vertellen hoe zij een spel moeten spelen omdat jij hem zo speelt?
Als The_Ghost16 de hele gym zou slopen, dan zelf een cp10 pokemon erin zet zodat zijn dochter hem zonder moeite kan overnemen om muntjes te cashen, dan mag het dus wel?
Je bent er zelf anders heel goed in om voor anderen te bepalen hoe ze wel/niet moeten spelen ..Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:41:
[...]
Is het niet een beetje raar om te bepalen wat voor iemand belangrijk zou moeten zijn?
* Haan mompelt iets over potten en ketels
Kater? Eerst water, de rest komt later
Verwijderd
Toch raar om je een spel niet te spelen zoals het hoort en je vervolgens in allelij bochten te wringen om cheaten goed te praten.Haan schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:45:
[...]
Je bent er zelf anders heel goed in om voor anderen te bepalen hoe ze wel/niet moeten spelen ..
* Haan mompelt iets over potten en ketels
Voordat dit nu erg lang doorgaat. Mijn opmerking hierover ook gelezen?Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:51:
Toch raar om je een spel niet te spelen zoals het hoort en je vervolgens in allelij bochten te wringen om cheaten goed te praten.
CaptJackSparrow in "\[iOS/Android] Pokémon GO - Deel 4"
Verwijderd
Welke gedeelte van sharing accounts snap je niet als je een ander account gebruikt om ern plekje voor jou vrij te spelen? Sharing is toch delen? Iemand anders deelt zijn account met jou om te verwezenlijken wat jij wil?CaptJackSparrow schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:54:
[...]
Voordat dit nu erg lang door gaat. Mijn opmerking hierover ook gelezen?
CaptJackSparrow in "\[iOS/Android] Pokémon GO - Deel 4"
Gradaties zijn nu eenmaal niet geheel irrelevant. Context ook niet.
[ Voor 15% gewijzigd door CaptJackSparrow op 03-04-2017 13:58 ]
Het feit dat je een berg reacties over je heen krijgt die het niet met jouw zienswijze eens zijn, zegt wat mij betreft genoeg.Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:51:
[...]
Toch raar om je een spel niet te spelen zoals het hoort en je vervolgens in allelij bochten te wringen om cheaten goed te praten.
Uiteindelijk is het gewoon een spelletje waar de een fanatieker mee om gaat dan de ander, dat betekent niet dat die ander het 'fout' doet (tenzij het natuurlijk spoofers zijn, daar zijn we het allemaal wel over eens
Kater? Eerst water, de rest komt later
In jouw ogen is dit vals spelen. Volgens de TOS is dit het niet. Want je doet niet aan account sharen. Degene aan wie jij vraagt om de gym naar beneden te halen doet dit uit vrije wil en niet alleen omdat jij het wil. Daarom gaat dit dus niet tegen de TOS in.Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:17:
[...]
Wat jij vind is wat anders dan wat het is.
Dus jij vind het terecht om de onderste uit een gym te gooien die wellicht mee heeft geholpen de gym naar lvl 10 te spelen en niet boven aan kan staan maar plaats moet maken voor een toevallige voorbijganger die even geholpen door een account te lenen(sharing accounts) omdat die ook muntjes moet hebben? En die klaarblijkelijk te belabberd is om ook een gym te kunnen slopen dn zo muntjes had kunnen verwerven zoals het spel bedoelt is.
Je praat een beetje recht wat krom is.
Je noemt een kind (er staat geen leeftijd bij maar ik ga er vanuit dat het kind nog niet in de pubertijd is aangezien zij met haar vader speelt) te belabberd om zelf een gym te slopen. Het spel is voor iedereen en zeker kinderen vinden het leuk en zien het spel niet zo competitief als jij en anderen in dit topic en op deze aardkloot. Die kinderen willen gewoon wat muntjes zodat ze een Incubator kunnen kopen en ook eens een eitje uit kunnen broeden. De manier zoals jij wilt dat men speelt, zorgt voor veel spelers dat ze niet meer mee kunnen doen. En dat is zeker niet zoals Niantic het wil.
Het doel van Niantic is dat men met elkaar gaat spelen, dat je elkaar leert kennen via het spel en dat je er lekker op uit gaat. En dat is precies wat vader en dochter doen. Het is en blijft een spelletje wat je niet zo serieus moet nemen. Je verdient er geen geld mee en je gaat er niet dood aan op het moment dat je je plekje onderaan je gym verliest. Gun anderen hun plezier en zeker kinderen.
Was best een aardig stukje lopen idd.prestige93 schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:31:
[...]
jazekerwas een stukje lopen maar na de gemiste feraligator de larvitar nog opgehaald!
Jij schrijft een heel verhaal waarom jij vind dat dit tegen de regels is. Ik interpreteer deze anders en lees vooral een hoop weerstand tegen een manier van spelen die jij zelf niet waardeert. Dat een andere manier van spelen mogelijk is komt doordat Niantic de regels zo vaag opzet.Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:18:
[...]
En nu graag op basis van tegen argumenten een echte reactie.....
Verder vraag ik mij af hoe jij een spelletje zou spelen als Monopoly of Kolonisten van Catan of zo. Ik denk dat wij daar ook totaal andere manieren van spelen in zouden hebben.
Dat is juist het leuke van spelletjes spelen. Er zijn bepaalde regels waar je je aan hoort te houden, vast gelegd in de spelregels (ToS). Daarbuiten zijn er bepaalde regels die vrij zijn om te interpreteren. Dat maakt het juist zo leuk en niet altijd hetzelfde.
Ja zo'n vermoeden hadden er al meerdere. gelukkig had ik de Feraligator s'ochtends al gevangen aan het strand haha.Autofan1985 schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:12:
[...]
Was best een aardig stukje lopen idd.Maar wel lekker om te vangen. Zeker gezien het feit dat ik sterk de indruk heb dat die 'gemiste' Feraligator een slechte 1 april grap was. Als die er echt zo kort zat hadden ze wel anders er heen gelopen dan dat ze nu deden.
Echter dankzij die grap spotte mijn maat de Larvitar en daar zijn we dan ook direct achteraan gegaan.
Ik wou mezelf er eigenlijk buiten houden, maar als je zo kortzichtig gaat doen zal ik ook maar reageren, aangezien ik het wel met @Verwijderd eens ben. Ik vind het erg bijzonder dat iedereen het prima vindt om een ander kind uit de gym te slopen zodat iemand zijn/haar eigen kind er in kan zetten. "Want dat kind mag toch ook plezier hebben?" Natuurlijk mag dat kind plezier hebben! Alleen waarom heeft jouw kind meer recht op plezier dan een ander? Als ik hier zou melden dat ik een vriend van team rood de onderste er uit laat tikken zodat ik er wat bij kan zetten zou iedereen hier moord en brand schreeuwen. En dat terwijl ik dan niets anders doe dan @The_Ghost16 en zijn dochter. Help dan je dochter door samen een rode gym met de grond gelijk te maken zodat zij er wat in kan zetten. Krijg je er nog beiden XP voor ook en ervaring voor de Battle Girl-medaille.Haan schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:05:
[...]
Het feit dat je een berg reacties over je heen krijgt die het niet met jouw zienswijze eens zijn, zegt wat mij betreft genoeg.
Uiteindelijk is het gewoon een spelletje waar de een fanatieker mee om gaat dan de ander, dat betekent niet dat die ander het 'fout' doet (tenzij het natuurlijk spoofers zijn, daar zijn we het allemaal wel over eens).
@prestige93 : Die had ik dan niet, maar heb genoeg Totodile gevangen om hem zelf te kunnen maken.
Maar als ik jou zou vragen of je het geen enkel probleem vindt dat je uit een gym gekicked wordt door een teamgenoot, en jij zou dan antwoorden: "Nee joh, geen enkel probleem dat vind ik juist een leuk onderdeel van het spel, teamgenoten kicken!" Dan zou ik je simpelweg niet geloven.....The_Ghost16 schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:14:
[...]
Jij schrijft een heel verhaal waarom jij vind dat dit tegen de regels is. Ik interpreteer deze anders en lees vooral een hoop weerstand tegen een manier van spelen die jij zelf niet waardeert. Dat een andere manier van spelen mogelijk is komt doordat Niantic de regels zo vaag opzet.
Verder vraag ik mij af hoe jij een spelletje zou spelen als Monopoly of Kolonisten van Catan of zo. Ik denk dat wij daar ook totaal andere manieren van spelen in zouden hebben.
Dat is juist het leuke van spelletjes spelen. Er zijn bepaalde regels waar je je aan hoort te houden, vast gelegd in de spelregels (ToS). Daarbuiten zijn er bepaalde regels die vrij zijn om te interpreteren. Dat maakt het juist zo leuk en niet altijd hetzelfde.
9760Wp ZO(145°) @SE9K, 6480Wp ZW (235°), 2960Wp NO(50°) @SE7K-RWS
Hè hè, EINDELIJK de laatste benodigde Dratini gevangen zodat ik eindelijk m'n lang bewaarde 93% IV Dragonair kon evolueren naar m'n allereerste Dragonite. Helaas wel een super lage Dragonair, dus ik heb er geen drol aan, maar die pokédex plek is nu wel eindelijk gevuld en daarmee heb ik Gen-1, op de Regionals en Legendaries na, nu compleet.
Wat ik mij vooral af vraag is wat verstaan we onder 'Het plezier van ...'. Ik specificeer hier niet perse een bepaald soort persoon want dat lijkt mij niet van belang. Volgens mij zit het plezier halen er vooral in dat je de coins krijgt voor het plaatsen van een Pokemon in een gym. Oftewel de 'mede speler' plaatst een Pokemon in een gym waar ruimte is ontstaan. Gaat naar de shop en incasseert dan de 10 coins. Natuurlijk is het plezier dan verder uit te breidden met het 21 uur later nog een keer 10 coins cashen, maar dit is niet relevant. Of eventueel nog een gym proberen te pakken en dan 20 coins cashen. Is natuurlijk allebei leuker maar niet relevant.
Om even terug te keren naar het speeltuin verhaal wat tegen mij gebruikt is. Je kind zit op een schommel, heeft dus zijn plezier. Dan laat je het betreffende kind lekker spelen. Het kind gaat dan van de schommel, dan staat het iedereen vrij deze schommel te gaan gebruiken. Dan zeg je ook niet dat je morgen weer op die schommel wilt en dat dat dus niet mag. Ook kun je geen 2 schommels tegelijk in gebruik hebben.
Er zijn wel meer dingen in het dagelijks leven die ik niet leuk vind maar dat neemt niet weg dat je je daar altijd maar druk om moet gaan maken.
Om even terug te keren naar het speeltuin verhaal wat tegen mij gebruikt is. Je kind zit op een schommel, heeft dus zijn plezier. Dan laat je het betreffende kind lekker spelen. Het kind gaat dan van de schommel, dan staat het iedereen vrij deze schommel te gaan gebruiken. Dan zeg je ook niet dat je morgen weer op die schommel wilt en dat dat dus niet mag. Ook kun je geen 2 schommels tegelijk in gebruik hebben.
Tussen iets leuk vinden en iets tegen de regels vinden is een wereld van verschil. Natuurlijk vind ik het niet leuk als ik uit een gym gekicked wordt, om wat voor reden dan ook. Maar ik heb mijn voordeel er dan alweer van gehad dus dan is het aan mij om dit weer te herstellen.sankao schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:32:
[...]
Maar als ik jou zou vragen of je het geen enkel probleem vindt dat je uit een gym gekicked wordt door een teamgenoot, en jij zou dan antwoorden: "Nee joh, geen enkel probleem dat vind ik juist een leuk onderdeel van het spel, teamgenoten kicken!" Dan zou ik je simpelweg niet geloven.....
Er zijn wel meer dingen in het dagelijks leven die ik niet leuk vind maar dat neemt niet weg dat je je daar altijd maar druk om moet gaan maken.
[ Voor 27% gewijzigd door The_Ghost16 op 03-04-2017 14:36 ]
Verwijderd
Dit dus.The_Ghost16 schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:34:
[...]
Tussen iets leuk vinden en iets tegen de regels vinden is een wereld van verschil. Natuurlijk vind ik het niet leuk als ik uit een gym gekicked wordt, om wat voor reden dan ook. Maar ik heb mijn voordeel er dan alweer van gehad dus dan is het aan mij om dit weer te herstellen.
Ik zie mezelf hier ook regelmatig steeds wat plekjes naar beneden zakken tot ik er weer uit lig. Natuurlijk is dat jammer, want de muntjes is toch fijn. Maar zodra ik er dan weer uit lig ga ik weer op pad om wat plekjes terug te veroveren.
Het is fijn hoor als je iedere dag een x aantal muntjes kunt claimen, maar hoeveel lol haal je daar nou uit eindelijk nog uit. Word ik er toch liever een paar keer uit gegooid, om vervolgens weer terug te vechten.
Daar kan ik me dan wel in vinden. Alleen hoe wil jij je terug vechten als je uit een L10 geshaved bent omdat iemand anders jou van de schommel getrapt heeft omdat hij vindt dat een ander ook wel even mag schommelen? Daar zit hem wat mij betreft de crux. Iedereen moet kunnen schommelen wat mij betreft, ben ik het helemaal mee eens. Alleen de manier waarop (even een ander van de "L10 schommel" trappen, want mijn dochter wil ook schommelen) vind ik daarin niet de meest nette. Help je daarentegen, wat ik al omschreef, je dochter door bijv een L10 rode (desnoods zelfs een gele, als hij dan maar helemaal leeg gaat) gym legit leeg te slopen zodat je dochter er in kan: prima. Dan heeft iedereen, ook de 'slachtoffers' van team rood/geel, weer een eerlijke kans om die plek terug te winnen. iets wat bij gym shaving niet het geval is.Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:41:
[...]
Dit dus.
Ik zie mezelf hier ook regelmatig steeds wat plekjes naar beneden zakken tot ik er weer uit lig. Natuurlijk is dat jammer, want de muntjes is toch fijn. Maar zodra ik er dan weer uit lig ga ik weer op pad om wat plekjes terug te veroveren.
Het is fijn hoor als je iedere dag een x aantal muntjes kunt claimen, maar hoeveel lol haal je daar nou uit eindelijk nog uit. Word ik er toch liever een paar keer uit gegooid, om vervolgens weer terug te vechten.
Maar hier zit nu juist mijn punt en deze analogie, het kind gaat niet vrijwillig van de schommel, maar wordt er door jou afgestuurd (je kicked immers iemand uit een gym), Het gym systeem is er nu eenmaal niet op gemaakt om gyms te veranderen als de gym niet wordt aangevallen. Ik zou dit ook graag anders zien, maar daar kunnen we niets aan veranderen. Ik begrijp natuurlijk ook wel dat je graag met je dochter op pad gaat en plezier wilt beleven aan het spel, dat willen we volgens mij allemaal, alleen heeft deze manier van spelen wel een nadelig effect voor iemand anders die zich daar op geen enkele manier tegen kan verdedigen. De gym is immers alweer level 10 en geel....Volgens mij is het nu eenmaal niet de bedoeling dat gele spelers onderling gaan strijden om een plekje in een gym (inderdaad, mijn interpretatie van de regels en bedoeling van het spel), dat is wat er nu gebeurd.The_Ghost16 schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:34:
Wat ik mij vooral af vraag is wat verstaan we onder 'Het plezier van ...'. Ik specificeer hier niet perse een bepaald soort persoon want dat lijkt mij niet van belang. Volgens mij zit het plezier halen er vooral in dat je de coins krijgt voor het plaatsen van een Pokemon in een gym. Oftewel de 'mede speler' plaatst een Pokemon in een gym waar ruimte is ontstaan. Gaat naar de shop en incasseert dan de 10 coins. Natuurlijk is het plezier dan verder uit te breidden met het 21 uur later nog een keer 10 coins cashen, maar dit is niet relevant. Of eventueel nog een gym proberen te pakken en dan 20 coins cashen. Is natuurlijk allebei leuker maar niet relevant.
Druk maken is in dit geval een groot woord, volgens mij discussiëren we er inhoudelijk over. Ik denk dat er andere manieren zijn om het spel te spelen waarbij jij, je dochter maar ook iemand anders er evenveel plezier aan beleven. In dat opzicht ben ik het eens met de suggestie: Als jij (met je rode account) de gym helemaal sloopt, en er (omwille van je dochter) een lage in terug zet die ze makkelijk weer kan verslaan. Dan heeft iedere gele speler die in de gym zat evenveel kans om zich weer in de gym te spelen. Die krijgen hun pokemon terug en kunnen meteen weer verder om de gym weer omhoog te trainen. Zou hou je ook weer meer dynamiek in het spel.The_Ghost16 schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:34:
[...]
Tussen iets leuk vinden en iets tegen de regels vinden is een wereld van verschil. Natuurlijk vind ik het niet leuk als ik uit een gym gekicked wordt, om wat voor reden dan ook. Maar ik heb mijn voordeel er dan alweer van gehad dus dan is het aan mij om dit weer te herstellen.
9760Wp ZO(145°) @SE9K, 6480Wp ZW (235°), 2960Wp NO(50°) @SE7K-RWS
Het nadeel van deze manier van spelen is dat het systeem dat Niantic heeft gebouwd hier niet op gemaakt is.sankao schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:55:
[...]
Druk maken is in dit geval een groot woord, volgens mij discussiëren we er inhoudelijk over. Ik denk dat er andere manieren zijn om het spel te spelen waarbij jij, je dochter maar ook iemand anders er evenveel plezier aan beleven. In dat opzicht ben ik het eens met de suggestie: Als jij (met je rode account) de gym helemaal sloopt, en er (omwille van je dochter) een lage in terug zet die ze makkelijk weer kan verslaan. Dan heeft iedere gele speler die in de gym zat evenveel kans om zich weer in de gym te spelen. Die krijgen hun pokemon terug en kunnen meteen weer verder om de gym weer omhoog te trainen. Zou hou je ook weer meer dynamiek in het spel.
Ik wil best een gym slopen en dit doen we dan ook af en toe met zijn 2en. We zoeken een rode gym en slopen die. Dan plaatst 1 van ons er een pokemon in en daarna valt de een de ander aan. Echter als wij een gym aanvallen van level 10 met de genoemde hoge pokemons, vooral Blissey is vervelend, dan hebben wij aardig wat revives en potions nodig omdat wij nog niet zo sterk zijn. Echter krijg ik op 1 avond met een beetje mazzel 10 revives. Dit is na het draaien van minimaal 50 stops. Dit is voor ons niet genoeg om altijd maar level 10 gyms te gaan slopen.
Ik begrijp je standpunt best wel, maar helaas werkt het in de praktijk niet zo.
Volgens mij heb ik hier gelezen dat jij twee en soms drie toestellen gebruikt om meer winst uit een lucky egg te halen. Daarnaast heb je gevraagd wat voor toestellen GPS drift hebben om zo de nodige km's te 'lopen'. Sorry, dat was jij niet.Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:21:
Dan is er nog iets als de geest van de wet(regels) zoals dat in juridische termen heet. Ik zie vaak het argument: Dat iets niet expliciet staat benoemd in de regels. Maar dat is helaas te simpel. Daarnaast heeft Niantic een duidelijke opening gelaten om onbenoemde zaken niet goed te vinden.
No cheating.
Don’t do it. Play fair. Pokémon GO is meant to be played on a mobile device and get you outside to explore your world! Methods of cheating, unfortunately, are limited only by cheaters’ imaginations, but include at a minimum the following:
Hier laat Niantic duidelijk een gat open om naast een aantal benoemde zaken ruimte te laten om wat je nog vindt om te cheaten niet toe te staan. Daarnaast staat er duidelijk play fair. Ik denk dat gym shaven met twee personen niet fair is omdat een individu hier machteloos tegen is.
Denk je dat Niantic hun spel bedoeld heeft om het zo te spelen? Om hierdoor sneller hogere levels te behalen, sterkere Pokemon te krijgen en andere daarmee te verslaan? Ik kan er niet mee zitten hoor. Een spel lijkt mij per definitie bedoelt om je te vermaken, ieder doet dit op zijn eigen manier.
Verwijderd
Dat is raar want omdat jij niet genoeg revives krijgt hoef je niet een gym helemaal te slopen maar mag je volstaan met iemand uit de gym trappen om voor je dochter een plekje vrij te spelen. Volgens mij hebben meer mensen last van dat ze niet genoeg potions, revives en special items krijgen. Maar zo is het spel en zo hoor je het te spelen. Of ga je wel vaker spook rijden omdat er aan jou kant file is? Of steel je die stereo uit een winkel omdat je baas je niet genoeg euro's betaald om te kopen wat je wil? Nou is het maar een spelletje(al ben ik het niet eens met die waardering want regels zijn regels) maar dat betekend niet dat je voor een ander zijn spel plezier mag beperken omdat jij niet je zin krijgt.The_Ghost16 schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:02:
[...]
Het nadeel van deze manier van spelen is dat het systeem dat Niantic heeft gebouwd hier niet op gemaakt is.
Ik wil best een gym slopen en dit doen we dan ook af en toe met zijn 2en. We zoeken een rode gym en slopen die. Dan plaatst 1 van ons er een pokemon in en daarna valt de een de ander aan. Echter als wij een gym aanvallen van level 10 met de genoemde hoge pokemons, vooral Blissey is vervelend, dan hebben wij aardig wat revives en potions nodig omdat wij nog niet zo sterk zijn. Echter krijg ik op 1 avond met een beetje mazzel 10 revives. Dit is na het draaien van minimaal 50 stops. Dit is voor ons niet genoeg om altijd maar level 10 gyms te gaan slopen.
Ik begrijp je standpunt best wel, maar helaas werkt het in de praktijk niet zo.
Jij bent erg goed in vergelijkingen maken tussen de geschreven wet/regels overtreden en het verpesten van de regels die jij in je hoofd hebt zitten. Dit is dan ook mijn laatste post op deze kansloze vergelijkingen. We worden het toch niet eens, hoeft ook niet.Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:21:
[...]
Dat is raar want omdat jij niet genoeg revives krijgt hoef je niet een gym helemaal te slopen maar mag je volstaan met iemand uit de gym trappen om voor je dochter een plekje vrij te spelen. Volgens mij hebben meer mensen last van dat ze niet genoeg potions, revives en special items krijgen. Maar zo is het spel en zo hoor je het te spelen. Of ga je wel vaker spook rijden omdat er aan jou kant file is? Of steel je die stereo uit een winkel omdat je baas je niet genoeg euro's betaald om te kopen wat je wil? Nou is het maar een spelletje(al ben ik het niet eens met die waardering want regels zijn regels) maar dat betekend niet dat je voor een ander zijn spel plezier mag beperken omdat jij niet je zin krijgt.
Edit: Je plaatje bij je profiel past wel bij je reacties
Die vergelijkingen in dit topic (van beide kanten af) slaan echt nergens op.
Maar ik denk dat we met zijn allen wel kunnen concluderen dat het gymsysteem echt waardeloos is op het moment.
Als je 'normaal' speelt zijn al je Poké's te laag om op plek 1t/m5 te komen. Zet je ze eronder worden ze door mensen van je eigen team (of vrienden van medespelers) eruit gekickt. Ik speel eerlijk en ben 2 uur bezig om een gym down te krijgen en wordt na 1 uur er weer afgekickt. Maar ik heb wel 10 muntjes.
Maar ik denk dat we met zijn allen wel kunnen concluderen dat het gymsysteem echt waardeloos is op het moment.
Als je 'normaal' speelt zijn al je Poké's te laag om op plek 1t/m5 te komen. Zet je ze eronder worden ze door mensen van je eigen team (of vrienden van medespelers) eruit gekickt. Ik speel eerlijk en ben 2 uur bezig om een gym down te krijgen en wordt na 1 uur er weer afgekickt. Maar ik heb wel 10 muntjes.
Mee eens. Voor mij en mijn vriendin is het als Instinct zijnde niet makkelijk om muntjes te verzamelen in de buurt. Het helpt dat we op tijd begonnen zijn en met onze level 27 (beide) lukt het wel om her en der een keer een plekje in een gym te veroveren. Sneuer vind ik het voor kinderen die pas net bezig zijn en gewoon op geen enkele manier aan een gym kunnen komen. Terwijl het juist een superleuke buitenactiviteit is imho, beetje rondlopen, beestjes vangen, op plekken komen waar je anders nooit komt.Afvalzak schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:26:
Niet dat er een makkelijke oplossing is (behalve de banhammer eens goed hanteren) maar voor de levensduur moet daar een keer wat mee gebeuren.
Ik vind het gym vechten+trainen ook gewoon doodsaai, dus ik doe dat nauwelijks meer. Alleen als ik er 1 tegenkom met max level 4. Voor mij is het wandelen+vangen echt het leukste, het is alleen jammer dat je niet per * aantal KM een muntje krijgt, want de gedachte was volgens mij mensen te laten bewegen, niet hopeloos rond een gym te laten wandelen.IceStorm schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:42:
[...]
Mee eens. Voor mij en mijn vriendin is het als Instinct zijnde niet makkelijk om muntjes te verzamelen in de buurt. Het helpt dat we op tijd begonnen zijn en met onze level 27 (beide) lukt het wel om her en der een keer een plekje in een gym te veroveren. Sneuer vind ik het voor kinderen die pas net bezig zijn en gewoon op geen enkele manier aan een gym kunnen komen. Terwijl het juist een superleuke buitenactiviteit is imho, beetje rondlopen, beestjes vangen, op plekken komen waar je anders nooit komt.
Niet dat er een makkelijke oplossing is (behalve de banhammer eens goed hanteren) maar voor de levensduur moet daar een keer wat mee gebeuren.
Sterker nog, zonder die muntjes zal het gym gebeuren helemaal oninteressant worden denk ik.
[ Voor 4% gewijzigd door Afvalzak op 03-04-2017 15:51 ]
Verwijderd
Dat van dat driften lijkt mij stug omdat ik alleen maar apple wil als tablet en telefoon.( al heb ik onlangs als test een NVIDIA android tablet gekocht en daar heel erg spijt van want wat een rommel is android. Maar dat is een andere discussie)My-life schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:19:
[...]
Volgens mij heb ik hier gelezen dat jij twee en soms drie toestellen gebruikt om meer winst uit een lucky egg te halen. Daarnaast heb je gevraagd wat voor toestellen GPS drift hebben om zo de nodige km's te 'lopen'.
Denk je dat Niantic hun spel bedoeld heeft om het zo te spelen? Om hierdoor sneller hogere levels te behalen, sterkere Pokemon te krijgen en andere daarmee te verslaan? Ik kan er niet mee zitten hoor. Een spel lijkt mij per definitie bedoelt om je te vermaken, ieder doet dit op zijn eigen manier.
Maar ik evolve op 2 apparaten en dat mag volgens de regels. Want ik pas mijn locatie niet aan. Gebruik geen aangepaste software. Ik benadeel geen andere spelers. Want of ik nu 1 of 2 lucky eggs gebruik dat maakt niet uit. Want de evoles gaan toch wel gebeuren. Ik koop mijn muntjes gewoon omdat ik niet afhankelijk wil zijn van gyms. Doordat ik €39,99 betaal aan niantic heb ik al zoveel voordeel op andere spelers dat het evolven op twee apparaten te verwaarlozen voordeel is. Ik loop elke dag met 9 eieren aan.Krijg in verhouding meer 10km eieren (soms 10 in een week!) als iemand die het moet hebben van muntjes uit een gym. Heb hierdoor al veel meer pokemons als iemand die het moet hebben van gyms. Ook mijn stardust komt vele malen sneller binnen als van iemand die allen vangt of het uit gyms haalt. En omdat ik level 37 ben kan ik ook nog eens mijn pokemons verder poweruppen dan lagere spelers zodat ik altijd boven aan een gym zit.
Dus ik denk dat het grootste voordeel is dat ik vooral mijn muntjes koop en daardoor heel veel voordeel heb tov andere spelers. Ow en ik speel elke dag 4 uur pokemon dus heb nog veel meer voordeel dan iemand die elke dag een rondje loopt en blij is met 10 muntjes.
Dus ik hoor graag met welke regel of gedachte van de tos dit in tegenspraak is.
Het echte leuke is en dat komt hier maar weinig aan bod is dat je met mensen een team vormt en samen gyms neerhaalt en die samen opspeelt naar level 10. En dan gaat afwachten wat er met de gym gebeurd. Dat je sterke mons nodig hebt is een middel tot beter gymen. En je pokedex vol krijgen is een ander leuk doel. Maar op de ene of andere vage manier zitten mensen helemaal vast aan muntjes uit gyms. Terwijl je die gewoon kan kopen. En als je dat niet wil dan zal je aan de bak moeten en met andere mensen gyms moeten gaan veroveren.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2017 16:07 ]
Nu doe je het weer, bepalen hoe een ander het spel moet spelen. Of je het ermee eens bent of niet, shaven gebeurt, ouders komen voor hun kinderen op en daar kan jij niets aan veranderen.Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:21:
[...]
Maar zo is het spel en zo hoor je het te spelen.
Sorry, dat van een ander toestel voor GPS drift kwam inderdaad niet bij jou vandaan.Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:01:
[...]
Dat van dat driften lijkt mij stug omdat ik alleen maar apple wil als tablet en telefoon.( al heb ik onlangs als test een NVIDIA android tablet gekocht en daar heel erg spijt van want wat een rommel is android. Maar dat is een andere discussie)
Maar ik evolve op 2 apparaten en dat mag volgens de regels. Want ik pas mijn locatie niet aan. Gebruik geen aangepaste software. Ik benadeel geen andere spelers. Want of ik nu 1 of 2 lucky eggs gebruik dat maakt niet uit. Want de evoles gaan toch wel gebeuren.
Het samenwerken met een ander team om zo plekje vrij te maken in een gym maakt ook geen gebruik van spoofing of aangepaste software. Het 'benadelen' van andere spelers doe je altijd als je zelf beter wordt, maar dat lijkt mij geen probleem. Ik zou zeggen probeer het eens allemaal wat minder serieus te nemen. Geniet ervan en als je dat niet doet stop er dan mee
Ik begin me nu wel af te vragen in welke regio je woont Mowikan.. want in mijn omgeving (Tilburg), is het prima te doen. Ja bepaalde kleuren overheersen in bepaalde gebieden maar ik zie altijd wel andere namen als een gym wordt overgenomen.
[ Voor 0% gewijzigd door sarlo op 03-04-2017 16:17 . Reden: leestekens... ]
Het is moeilijk in te schatten hoe het spel nu zou zijn als alle échte cheaters die spoofen en botten (en mappen) eruit geschopt zouden worden maar het zal vast stukken beter zijn. Daar moet met adequate analyseroutines volgens mij toch écht een hoop te bereiken zijn maar zolang Niantic daar geen hogere prioriteit aan geeft zal er weinig veranderen helaas.IceStorm schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:42:
Ze hebben door de paniekvoetbalwijziging van trainen met één pokie naar zes het ook makkelijker gemaakt voor de luie cheaters omdat er nu bijzonder weinig finesse meer is overgebleven en het voor een belangrijk deel domme kracht is geworden wat zich met name ook makkelijker laat automatiseren met bots.
Ik heb van het begin af een two-tier systeem bepleit met een Minor League voor spelers van L5-25 en een Major League voor L26 en hoger. Daarmee moet Niantic wel twee maal zoveel gratis muntjes weggeven wat ze ongetwijfeld riskant vinden voor hun inkomsten maar ja... fiks dan al dat cheaten maar.
Het zou ook wel helpen als men geen met mappen/spoofen verkregen leger aan Dragonites e.d. meer zou kunnen gebruiken. Je zou bijv. elk type beest maar in één gym kunnen laten zetten en dan iets anders moeten kiezen. Zou de diversiteit ook ten goede komen.
We blijven bij dit onderwerp terugkomen maar we kunnen praten wat we willen, de bal ligt nu eenmaal bij Niantic en dat dat een wat typisch bedrijfje is waar men niet altijd even goede beslissingen neemt t.a.v. hun spellen dat wisten de Ingress spelers al en die verwachtten al niet echt anders meer. Die verwachting is wel uitgekomen wat mij betreft.
Ik verwees er al eerder naar: CaptJackSparrow in "\[iOS/Android] Pokémon Go - Deel 2"
Verwijderd
Ik ben al gestopt met het minder serieus te nemen en ook met muntjes kopen sinds deze maand(net als meer mensen). Maar ik kots echt van de gedachte dat het normaal is dat mensen cheaten of vals spelen. Daarnaast baal ik er van dat het spelen in onze woonplaats echt totaal stuk wordt gemaakt door spoofers of shavers. Of dat ik mijn zoon moet aan leren een loser te zijn omdat andere mensen niet het fatsoen hebben een simpel spelletje te spelen zoals het hoort. Verder hebben wij als groep echt veel plezier aan pokemon spelen. Wij spreken af en gaan er samen op uit. Stukje dag besteding. De een heeft treintjes of lego en de ander gaat er op uit. Dus ja dat is jammer als dat zo stuk wordt gemaakt.My-life schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:16:
[...]
Sorry, dat van een ander toestel voor GPS drift kwam inderdaad niet bij jou vandaan.
Het samenwerken met een ander team om zo plekje vrij te maken in een gym maakt ook geen gebruik van spoofing of aangepaste software. Het 'benadelen' van andere spelers doe je altijd als je zelf beter wordt, maar dat lijkt mij geen probleem. Ik zou zeggen probeer het eens allemaal wat minder serieus te nemen. Geniet ervan en als je dat niet doet stop er dan mee.
Het is een beetje hetzelfde als toen ik mijn overbuurman aansprak omdat hij zijn hond uitliet op een voetbal veld voor kinderen waar een verbod is voor honden. Waar ik mij druk over maakte er waren toch ergere problemen in de wereld als dat zijn kleine hond daar liep. Vervolgens hing hij wel een PVV poster voor zijn raam. Want zo zei hij die kut buitenlanders maakten er maar een bende van en hielden zich niet aan de regels.... Ik ben niet zo goed in hypocriet zijn.
Als je je zoon dan graag iets wilt leren is misschien het volgende wel verstandig:Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:25:
[...]
Ik ben al gestopt met het minder serieus te nemen en ook met muntjes kopen sinds deze maand(net als meer mensen). Maar ik kots echt van de gedachte dat het normaal is dat mensen cheaten of vals spelen. Daarnaast baal ik er van dat het spelen in onze woonplaats echt totaal stuk wordt gemaakt door spoofers of shavers. Of dat ik mijn zoon moet aan leren een loser te zijn omdat andere mensen niet het fatsoen hebben een simpel spelletje te spelen zoals het hoort. Verder hebben wij als groep echt veel plezier aan pokemon spelen. Wij spreken af en gaan er samen op uit. Stukje dag besteding. De een heeft treintjes of lego en de ander gaat er op uit. Dus ja dat is jammer als dat zo stuk wordt gemaakt.
Het is een beetje hetzelfde als toen ik mijn overbuurman aansprak omdat hij zijn hond uitliet op een voetbal veld voor kinderen waar een verbod is voor honden. Waar ik mij druk over maakte er waren toch ergere problemen in de wereld als dat zijn kleine hond daar liep. Vervolgens hing hij wel een PVV poster voor zijn raam. Want zo zei hij die kut buitenlanders maakten er maar een bende van en hielden zich niet aan de regels.... Ik ben niet zo goed in hypocriet zijn.
- Niets in het leven gaat zoals je van te voren bedenkt
- Er zijn andere mensen die dingen anders interpreteren dan jij, echter zijn dit niet per definitie direct losers
- Leer leven met tegenslagen
Verwijderd
Ik ben het helemaal met je eens. Het is bizar dat Niantic zo weinig doet om vals spelen tegen te gaan. Terwijl dat best heel moeilijk gemaakt kan worden. Gelukkig heeft Google al een begin gemaakt door in Android 7 geeb aangepaste gps toe te staan. Het zal niet veel helpen maar het is iets. In ios is cheaten niet mogelijk volgens mij althans je gps kan je niet veranderen. Hele gym systeem vind ik dan wel weer grappig al vind ik die cp run ook ongewenst. Omdat ik level 37 ben kan ik alles boven in krijgen maar beginners niet. Ook heb ik een voordeel omdat ik heel vroeg ben begonnen met het spel. Probeer nu nog maar eens in te stappen. Maar ik begreep dat het hele gym systeem op de schop gaat en ik ben echt heel benieuwd wat het gaat worden.CaptJackSparrow schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:20:
[...]
Het is moeilijk in te schatten hoe het spel nu zou zijn als alle échte cheaters die spoofen en botten (en mappen) eruit geschopt zouden worden maar het zal vast stukken beter zijn. Daar moet met adequate analyseroutines volgens mij toch écht een hoop te bereiken zijn maar zolang Niantic daar geen hogere prioriteit aan geeft zal er weinig veranderen helaas.
Ze hebben door de paniekvoetbalwijziging van trainen met één pokie naar zes het ook makkelijker gemaakt voor de luie cheaters omdat er nu bijzonder weinig finesse meer is overgebleven en het voor een belangrijk deel domme kracht is geworden wat zich met name ook makkelijker laat automatiseren met bots.
Ik heb van het begin af een two-tier systeem bepleit met een Minor League voor spelers van L5-25 en een Major League voor L26 en hoger. Daarmee moet Niantic wel twee maal zoveel gratis muntjes weggeven wat ze ongetwijfeld riskant vinden voor hun inkomsten maar ja... fiks dan al dat cheaten maar.
Het zou ook wel helpen als men geen met mappen/spoofen verkregen leger aan Dragonites e.d. meer zou kunnen gebruiken. Je zou bijv. elk type beest maar in één gym kunnen laten zetten en dan iets anders moeten kiezen. Zou de diversiteit ook ten goede komen.
We blijven bij dit onderwerp terugkomen maar we kunnen praten wat we willen, de bal ligt nu eenmaal bij Niantic en dat dat een wat typisch bedrijfje is waar men niet altijd even goede beslissingen neemt t.a.v. hun spellen dat wisten de Ingress spelers al en die verwachtten al niet echt anders meer. Die verwachting is wel uitgekomen wat mij betreft.
Ik verwees er al eerder naar: CaptJackSparrow in "\[iOS/Android] Pokémon Go - Deel 2"
Ik kom dus ook voor die kinderen op en bescherm ze tegen egoïstische ouders die alleen aan hun eigen kinderen denken als je het zo nodig op het gevoel wil spelen.aljooge schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:09:
[...]
Nu doe je het weer, bepalen hoe een ander het spel moet spelen. Of je het ermee eens bent of niet, shaven gebeurt, ouders komen voor hun kinderen op en daar kan jij niets aan veranderen.
Helaas weet ik dus uit voorbeelden dat dit wel degelijk ook op iOs kan.Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:41:
[...]
Ik ben het helemaal met je eens. Het is bizar dat Niantic zo weinig doet om vals spelen tegen te gaan. Terwijl dat best heel moeilijk gemaakt kan worden. Gelukkig heeft Google al een begin gemaakt door in Android 7 geeb aangepaste gps toe te staan. Het zal niet veel helpen maar het is iets. In ios is cheaten niet mogelijk volgens mij althans je gps kan je niet veranderen. Hele gym systeem vind ik dan wel weer grappig al vind ik die cp run ook ongewenst. Omdat ik level 37 ben kan ik alles boven in krijgen maar beginners niet. Ook heb ik een voordeel omdat ik heel vroeg ben begonnen met het spel. Probeer nu nog maar eens in te stappen. Maar ik begreep dat het hele gym systeem op de schop gaat en ik ben echt heel benieuwd wat het gaat worden.
[ Voor 50% gewijzigd door Autofan1985 op 03-04-2017 16:53 ]
zoals @Autofan1985 al aangeeft kan cheaten op iOS zeker wel.
Toen ik vorige maand stond aan te schuiven in de frituur, was een jongen van 18-22 aan het spoofen.
Dit via een aangepaste versie van pokémon go op zijn iphone 6(s).
Hij kon via zijn duim een joystick bedienen om te wandelen en voor de keren dat ik kon zien, was hij in NY/San Francisco/...gezien er taurossen op zijn scherm liepen.
Toen ik vorige maand stond aan te schuiven in de frituur, was een jongen van 18-22 aan het spoofen.
Hij kon via zijn duim een joystick bedienen om te wandelen en voor de keren dat ik kon zien, was hij in NY/San Francisco/...gezien er taurossen op zijn scherm liepen.
Battle.net: NagaByrd#2844
Verwijderd
Yes, net mn eerste Larvitar uit ei gekregen 
En ook eindelijk een TANGELA!!!!
Alleen Aeroductyl nog en gen 1 is compleet!!!!:D
En ook eindelijk een TANGELA!!!!
Alleen Aeroductyl nog en gen 1 is compleet!!!!:D
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2017 17:17 ]
Verwijderd
Laten we de ijdele hoop uitspreken dat niantic er wat aan gaat doen. Zojuist via de app vernomen en via wat ik terug kreeg er weer 7 gyms zijn leeg gespeeld van ons zonder dat er iemand in de buurt was en de gyms zijn leeg achtergelaten... En dat is hier nu al 5 weken aan de hand en dan 4 keer in de week op alleen onze rode gyms in Almere Buiten.nagasy schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:01:
zoals @Autofan1985 al aangeeft kan cheaten op iOS zeker wel.
Je zou er bijna een blauw account bij nemen
Toevallig kan ik verifiëren wat je zegt. Ik kwam aanfietsen bij de gym Kogelfamilie, die zag ik aan de animaties in de app, onder aanval was. Maar er stond niemand in de buurt.Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:09:
Laten we de ijdele hoop uitspreken dat niantic er wat aan gaat doen. Zojuist via de app vernomen en via wat ik terug kreeg er weer 7 gyms zijn leeg gespeeld van ons zonder dat er iemand in de buurt was en de gyms zijn leeg achtergelaten... En dat is hier nu al 5 weken aan de hand en dan 4 keer in de week op alleen onze rode gyms in Almere Buiten.
Je zou er bijna een blauw account bij nemen
Verwijderd
En we hadden zaterdag diverse gyms(stuk of 7) opgebouwd nadat ze waren leeg getrapt en leeg achter gelaten. We stapten net op de fiets en we zien ze al onder aanval liggen. Thuis aangekomen had ik al mijn pokemons weer terug. Dit gaat nu al weken zo. Het spelen wordt ons echt onmogelijk gemaakt zo. Dus vandaar mijn felheid op vals spelen. Ik bedoel als je voor je pokedex spooft vind ik het al dubieus maar voor te stellen. Maar consequent gyms leeg trappen is gewoon echte mensen dwars zitten op een hele nare manier. Ik snap ook echt niet de lol daarvan of wat voor plezier je daar uit zou moeten halen.Haay schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:18:
[...]
Toevallig kan ik verifiëren wat je zegt. Ik kwam aanfietsen bij de gym Kogelfamilie, die zag ik aan de animaties in de app, onder aanval was. Maar er stond niemand in de buurt.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2017 17:27 ]
Hoezo wordt het spelen jullie zo onmogelijk gemaakt? Bestaat het spelen voor jullie alleen maar uit zo veel mogelijk gyms level 10 rood maken en houden?Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:22:
En we hadden zaterdag diverse gyms(stuk of 7) opgebouwd nadat ze waren leeg getrapt en leeg achter gelaten. We stapten net op de fiets en we zien ze al onder aanval liggen. Dit gaat nu al weken zo. Het spelen wordt ons echt onmogelijk gemaakt zo.
Je kunt maximaal cashen uit 10 gyms. Meer gyms bezetten levert je dus niks extra op, maar je houdt wel plekken bezet voor andere spelers. En DAT vind ik wel asociaal. Er zijn lagere level kinderen die niet in gyms kunnen komen omdat alle gyms in de buurt door hoge level spelers bezet zijn.
Maar ja, zoals we allemaal hier wel eens over zijn is dat het gym battle systeem gewoon zwaar ruk is. Laten we hopen dat Niantic in hun game herziening een beter systeem invoert dat eerlijker is, minder interessant voor spoofers en toch leuk voor zowel gevorderde spelers als beginners.
Verwijderd
Nee hoor maar als je een paar gyms bouwt en je tijdens het opbouwen al weer door een spoofer leeg getrapt wordt dan kan je toch wel zeggen dat het spelen je onmogelijk gemaakt word? En wij hebben ook kids hoor en die battlen dapper mee voor een plekkie! En als kids een gym niet leeg krijgen dan zet ik er ook regelmatig wat in zodat ze wel kunnen winnen omdat ze dat battlen leuk vinden!Haay schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:33:
[...]
Hoezo wordt het spelen jullie zo onmogelijk gemaakt? Bestaat het spelen voor jullie alleen maar uit zo veel mogelijk gyms level 10 rood maken en houden?
Je kunt maximaal cashen uit 10 gyms. Meer gyms bezetten levert je dus niks extra op, maar je houdt wel plekken bezet voor andere spelers. En DAT vind ik wel asociaal. Er zijn lagere level kinderen die niet in gyms kunnen komen omdat alle gyms in de buurt door hoge level spelers bezet zijn.
Maar ja, zoals we allemaal hier wel eens over zijn is dat het gym battle systeem gewoon zwaar ruk is. Laten we hopen dat Niantic in hun game herziening een beter systeem invoert dat eerlijker is, minder interessant voor spoofers en toch leuk voor zowel gevorderde spelers als beginners.
En ja het systeem is ruk.
Goed.... het is weer mooi geweest met het mopperen... 
And now for something completely different.
Ik vroeg me laatst af of het IV systeem op het moment nou eigenlijk wel bugvrij is.
Heeft iemand bijv. nou al eens een 100% Pidgey, Rattata, Weedle of ook bijv. Slowpoke gehad? Gezien het aantal Pidgeys dat men vangt zou je die eigenlijk vaker verwachten. Slowpokes lijken me ook wel meer laag te zijn dan andere beesten. Ik heb nu een 100% Eevee>Vaporeon, Magnemite, Voltorb, Magikarp>Gyarados, Wooper, Nidoran... en dan ben ik er wel geloof ik.
Mijn absolute trofee is nog eens een 100% 10CP Pidgey te scoren.
Heeft iemand die al?
Ik vroeg me laatst af of het IV systeem op het moment nou eigenlijk wel bugvrij is.
Heeft iemand bijv. nou al eens een 100% Pidgey, Rattata, Weedle of ook bijv. Slowpoke gehad? Gezien het aantal Pidgeys dat men vangt zou je die eigenlijk vaker verwachten. Slowpokes lijken me ook wel meer laag te zijn dan andere beesten. Ik heb nu een 100% Eevee>Vaporeon, Magnemite, Voltorb, Magikarp>Gyarados, Wooper, Nidoran... en dan ben ik er wel geloof ik.
Mijn absolute trofee is nog eens een 100% 10CP Pidgey te scoren.
Klop. Om die reden ben ik snel op mijn teentjes getrapt. Team blauw drukt mijn rode team steeds meer weg. Gisteren 4 gyms gepakt 4 kwijt. Vandaag 5 gepakt 4 kwijt.Haay schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:33:
[...]
Hoezo wordt het spelen jullie zo onmogelijk gemaakt? Bestaat het spelen voor jullie alleen maar uit zo veel mogelijk gyms level 10 rood maken en houden?
Kom nauwelijks meer aan vangen toe.
Inderdaad het gym battle systeem is zwaar ruk.
Verwijderd
Je hebt gelijk.
En ja ik heb ze van 100% of bijna 100%
Ik kan je zeggen een ratticate van 100% met een hyperbeam is een prima opspeel pokie!
free picture upload
En ja ik heb ze van 100% of bijna 100%
Ik kan je zeggen een ratticate van 100% met een hyperbeam is een prima opspeel pokie!
free picture upload
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2017 18:04 ]
Ik heb een 100% slowpoke uit een ei gekregen. Staat al enige tijd te wachten op een kings rock. (overigens ook de laatste 2 stenen die ik nog nodig heb). Verder een 100% tentacool en laatst uit een lure een 100% omanyte. Gisteren een 100% Lapras in Den Haag, helaas 36 cpCaptJackSparrow schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:58:
Goed.... het is weer mooi geweest met het mopperen...
Mijn absolute trofee is nog eens een 100% 10CP Pidgey te scoren.Heeft iemand die al?
Hoop voor je dat jouw Slowking beter wordt dan de mijne! Had ook een 100% Slowpoke en dat is nu een Slowking met Fire Blastpeto84 schreef op maandag 3 april 2017 @ 18:21:
Ik heb een 100% slowpoke uit een ei gekregen. Staat al enige tijd te wachten op een kings rock. (overigens ook de laatste 2 stenen die ik nog nodig heb). Verder een 100% tentacool en laatst uit een lure een 100% omanyte. Gisteren een 100% Lapras in Den Haag, helaas 36 cp
Nog 60km met mijn Larvitar en dan kan ik een Tyranitar maken. Al 182km mee gelopen...
Heb ook nog 2 10km eieren staan maar die bewaar ik nog even tot Pasen. Pasen > eieren > incubators is wat dat betreft een inkoppertje. Dubbele candy van eieren of halve kilometers zou mooi zijn!
De gym animaties lopen soms minuten achter, dus dat wil op zich niet zoveel zeggen.Haay schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:18:
[...]
Toevallig kan ik verifiëren wat je zegt. Ik kwam aanfietsen bij de gym Kogelfamilie, die zag ik aan de animaties in de app, onder aanval was. Maar er stond niemand in de buurt.
Hier in het dorp vaak genoeg dat ik de tegenpartij al bij de volgende gym zie staan, terwijl hij zijn pokie al in de vorige heeft gezet, en dan de animatie op zijn zojuist overgenomen toren (inmiddels zijn kleur) nog bij mij zie.
Krijg je als je allemaal op het zelfde moment gaan werken en er 3 van de 7 gyms op 300 meter hemelsbreed in dezelfde straat staan 😉
Vang vanaf de bank met een paar beesten tussenruimte twee Ditto's. Toeval, zit ik plotseling op een Ditto nest of is er een Dittoinvasie gaande vooruitlopend op een of ander nieuw te introduceren spelfeature?
Verwijderd
Poofers gaan naar plekken waar ze op dezelfde tijd meer pokemon vangen. Dus sneller een hoger level halen dan plaatselijke spelers.servies schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:21:
[...]
Dus met spoofen wordt je ineens veel sterker en kun je een gym met speels gemak neerhalen?...
Vziw is het enige wat je met spoofen bewerkstelligt dat je op een andere plek bent dan in werkelijkheid... Je haalt er niet sneller een gym van neer etc...
Dan zwijg ik nog maar over de combinatie met trackers wat elke spoofer ook wel doet.
+ wat spike wolf al zei
Oh dus niets anders dan hetzelfde voordeel dat iemand uit een plaats als Amsterdam of Almere nu al heeft ten opzichte van iemand uit een plaats als Tietjerksteradeel/Didam...Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 19:57:
[...]
Poofers gaan naar plekken waar ze op dezelfde tijd meer pokemon vangen. Dus sneller een hoger level halen dan plaatselijke spelers.
Verwijderd
Juist wel. Zonder spoofen blijven spelers plaatselijk dus je tegenstanders kunnen even snel exp krijgen. Spoofen in grote steden en dan plaatselijk gyms pakken verstoord het evenwicht.servies schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:23:
[...]
Oh dus niets anders dan hetzelfde voordeel dat iemand uit een plaats als Amsterdam of Almere nu al heeft ten opzichte van iemand uit een plaats als Tietjerksteradeel/Didam...
Wat is er dan zo slecht aan het huidige gym systeem? Aleen is shaven te makkelijk. Dit zou ik oplossen door de onderste pokemon niet na -1000 maar eerder -10 000 prestige eruit te laten vliegen.Haay schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:33:
[...]
max 1 dezelfde pokemon in elke gym lijkt me ook niet een oplossing want dan krijg je gewoon in elke gym ook wel de 10 beste defenders .
Mensen die hogere lvl hebben die stoppen daar (NORMAAL ) veel tijd en moeite in dus waarom vinden lagere lvl spelers dan dat ze even makelijk in die gyms moeten graken?
Ik heb laten we zeggen 10-15 min nodig om een gym van lvl 9 naaar 10 te trainen. Als je maar 2 min tijd hebt mag je dan shaven zeker want dat staat nergens leterlijk in de regels???
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2017 20:27 ]
Lijkt me op zich nog niet eens zo'n slechte regel. Niet op de manVerwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:23:
...
Wat is er dan zo slecht aan het huidige gym systeem? Aleen is shaven te makkelijk. Dit zou ik oplossen door de onderste pokemon niet na -1000 maar eerder -10 000 prestige eruit te laten vliegen.
Da's ook lekker voor kinderen hier met de beperkte set aan Pokemons die hier te vinden zijn...max 1 dezelfde pokemon in elke gym lijkt me ook niet een oplossing want dan krijg je gewoon in elke gym ook wel de 10 beste defenders
Ik denk dat bijvoorbeeld Mowikan met 2 uur spelen het 3voudige aan XP/Pokemons/items kan binnenharken t.o.v. iemand die bijv. in de Achterhoek speelt... Dus of die redenatie wel helemaal correct is...Mensen die hogere lvl hebben die stoppen daar (NORMAAL ) veel tijd en moeite in dus waarom vinden lagere lvl spelers dan dat ze even makelijk in die gyms moeten graken?
[ Voor 5% gewijzigd door Grotman op 04-04-2017 10:16 ]
Het is te makkelijk maar na 10.000 heeft ook tot gevolg dat iemand die er zeg 8.000 prestige legitiem voor de lol afknokt geen plekje vrijmaakt en je dan een L10 gym hebt van 42.000.Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:23:
Wat is er dan zo slecht aan het huidige gym systeem? Aleen is shaven te makkelijk. Dit zou ik oplossen door de onderste pokemon niet na -1000 maar eerder -10 000 prestige eruit te laten vliegen.
Het lijkt alsof je denkt dat ik bedoelde dat er maar één Dragonite in een gym zou mogen staan en dat niemand anders er dan óók een in zou kunnen zetten. Dat bedoelde ik niet. Ik bedoel dat IK dan nergens anders NOG een tweede/derde/twaalfde Dragonite in mag zetten maar een ander beest zal moeten gebruiken.max 1 dezelfde pokemon in elke gym lijkt me ook niet een oplossing want dan krijg je gewoon in elke gym ook wel de 10 beste defenders .
Yup. Vind ik ook. Het is niet komen aanwaaien en je moet er werk voor blíjven verzetten. Neemt niet weg dat er nu de spelerlevels hoger worden het wel érg lastig wordt voor nieuwe spelers. Daarvoor zou een scheiding in Minor/Major League ook wel meer speelplezier voor de lagere levels brengen. Ondertussen dan misschien niet meer met L25 als grens maar eerder L28/29 of zo.Mensen die hogere lvl hebben die stoppen daar (NORMAAL ) veel tijd en moeite in dus waarom vinden lagere lvl spelers dan dat ze even makelijk in die gyms moeten graken?
Verwijderd
Shaven is egoistisch. Zoals je al zei vind je het niet leuk om vanonder uit een gym gestampt te worden. Waarom doe je dit een ander dan wel aan?The_Ghost16 schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:34:
[...]
Als de lvl 10 gym volledig plat gaat is dat helemaal iets anders. (nog steeds niet leuk maar dat is het spel)
De regels zijn soms vaag en laten veel interpretatie over.
1 speler mag maar 1 acc hebben. Samen werken met een andere kleur om de derde kleur plat te gooien mag perfect want dat lijkt me een strategie in echte oorlogen
Maar niantic wil zeker niet dat je gewoon een ander acc misbruikt om zonder moeite dus in een lvl 10 gym te komen. Dit is dus niet de bedoeling van niantic dus in mijn ogen tegen de regels.
(als dit argument niet duidelijk genoeg is weet ik het ook niet meer)
In Ingress hebben de Portals een dagelijks verval. Elke 24 uur precies nadat de Portal door een team geclaimd was zakt het punten-getal. Dit kan door het bezittende team bijgeladen worden mits ze een key (sleutel) van die Portal in bezit hebben, en voldoende XM (energie) hebben voor bijladen. Portals die niet dagelijks bijgeladen worden zullen dus na verloop van dagen (week) weer neutraal vallen.
Dit bevordert een zeker verloop, en een vergelijkbaar systeem zou in Pokémon Go ook kunnen werken. Je zou bijvoorbeeld een dag-cyclus kunnen instellen gekoppeld aan positie in de Gym. Als voorbeeld:
- Op dag 0 claimt team geel een Gym met de eerste Pokémon. Op die dag komen er nog 3 Pokémon van hetzelfde team bij. De pokémon zijn gerangschikt op CP hoogte (hoogste bovenaan). Gym bevat 4 Pokémon.
- Op dag 1 komt er nog een Pokémon van dat team bij, welke bovenaan komt te staan, hoewel het een lagere CP heeft dan de op dag 0 geplaatste Pokémon. Gym bevat 5 Pokémon.
- Op dag 2 komen er twee Pokémon van dat team bij, welke boven de Pokémon van dag 0 en dag 1 komen. Die 2 zijn onderling wel gerangschikt op CP hoogte, maar dus wel op posities #1 en #2 bovenaan. Gym bevat 7 Pokémon.
Ook op dag 2 komt een speler van team rood langs die er 2 Pokémon uit schopt. Dat zijn dan de onderste twee Pokémon die op dag 0 geplaatst zijn. Gym bevat 5 Pokémon.
...etc...
Principe dus: elke 24 uur vanaf het moment dat een gym vanuit neutraal geclaimd is komen nieuwe Pokémon hoger dan oudere Pokémon. Een First In, First Out idee dus. Dit maakt gym-shaving ook minder aantrekkelijk wanneer juist de Dragonite (bv) van een fanatieke speler op de onderste plek beland is en op de nominatie om eruit te gaan. Geen vaste top-5 bovenaan meer, met alleen geknok om de onderste regionen.
Is maar een ideetje, maar ik denk dat dit het spel een stuk dynamischer zou maken.
Niantic zou zelfs nog een extra regel in kunnen voeren dat een gym die 10 dagen onafgebroken van één team is, elke dag de onderste Pokémon automatisch gekicked wordt. Maar ik denk dat dat teveel weerstand zou oproepen.
Dit bevordert een zeker verloop, en een vergelijkbaar systeem zou in Pokémon Go ook kunnen werken. Je zou bijvoorbeeld een dag-cyclus kunnen instellen gekoppeld aan positie in de Gym. Als voorbeeld:
- Op dag 0 claimt team geel een Gym met de eerste Pokémon. Op die dag komen er nog 3 Pokémon van hetzelfde team bij. De pokémon zijn gerangschikt op CP hoogte (hoogste bovenaan). Gym bevat 4 Pokémon.
- Op dag 1 komt er nog een Pokémon van dat team bij, welke bovenaan komt te staan, hoewel het een lagere CP heeft dan de op dag 0 geplaatste Pokémon. Gym bevat 5 Pokémon.
- Op dag 2 komen er twee Pokémon van dat team bij, welke boven de Pokémon van dag 0 en dag 1 komen. Die 2 zijn onderling wel gerangschikt op CP hoogte, maar dus wel op posities #1 en #2 bovenaan. Gym bevat 7 Pokémon.
Ook op dag 2 komt een speler van team rood langs die er 2 Pokémon uit schopt. Dat zijn dan de onderste twee Pokémon die op dag 0 geplaatst zijn. Gym bevat 5 Pokémon.
...etc...
Principe dus: elke 24 uur vanaf het moment dat een gym vanuit neutraal geclaimd is komen nieuwe Pokémon hoger dan oudere Pokémon. Een First In, First Out idee dus. Dit maakt gym-shaving ook minder aantrekkelijk wanneer juist de Dragonite (bv) van een fanatieke speler op de onderste plek beland is en op de nominatie om eruit te gaan. Geen vaste top-5 bovenaan meer, met alleen geknok om de onderste regionen.
Is maar een ideetje, maar ik denk dat dit het spel een stuk dynamischer zou maken.
Niantic zou zelfs nog een extra regel in kunnen voeren dat een gym die 10 dagen onafgebroken van één team is, elke dag de onderste Pokémon automatisch gekicked wordt. Maar ik denk dat dat teveel weerstand zou oproepen.
Enige nadeel is dat het hebben van veel hoog CP Pokémon geen echt voordeel meer hoeft te zijn.
Maar in principe zou ik voor zijn. Ook voor het 10 dagen onafgebroken van één team elke dag er 1 uitkicken maar iedereen die nu 10 gyms binnenharkt omdat ze bovenaan een high level gym staan gaan vast niet mee met die redenatie
Maar in principe zou ik voor zijn. Ook voor het 10 dagen onafgebroken van één team elke dag er 1 uitkicken maar iedereen die nu 10 gyms binnenharkt omdat ze bovenaan een high level gym staan gaan vast niet mee met die redenatie
Verwijderd
Uitstekend idee imho. Probleem is hiermee gratis en voor niets opgelostVerwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:23:
[...]
Net een Unown gevangen. Woohoo. Letter J Unown.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Verwijderd
Boat house almere?Zerora schreef op maandag 3 april 2017 @ 23:29:
Laatste tijd heb ik het weinig kunnen spelen, maar sinds de vorige update gaat er weer heel veel mis. Niantic controleert werkelijk niks voor ze het uitbrengen. Het is nu bijna een jaar geleden dat pokemon go begon, maar wat is er nu daadwerkelijk beter geworden? Zelfs bij gymbattles krijg ik de helft van de tijd "error" te zien, samen aanvallen gaat niet meer. Potions gebruiken gaat traag, bij meerdere tegelijk gaat het stuk. Pokemon die je aanklikt en weg zijn. Oh maar we hebben wel een magikarpmuts.
Nee, in Breda.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Geen idee hoe laat ie spawnde, maar hij was er tot 23.18u (uit mn hoofd).Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:28:
[...]
Grappig dan spawnen ze min of meer gelijk. Hier in 036 ook ongeveer op dat tijd stip
Jij vind het egoistisch, dat is je goed recht. Ik vind dat niet. Het is een mogelijkheid binnen het spel en de enige die ik er over hoor klagen zijn spelers die steevast in een level 10 gym zitten met hun hoge pokemon en daarmee lekker coins lopen te cashen.Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:46:
[...]
Shaven is egoistisch. Zoals je al zei vind je het niet leuk om vanonder uit een gym gestampt te worden. Waarom doe je dit een ander dan wel aan?
Als de lvl 10 gym volledig plat gaat is dat helemaal iets anders. (nog steeds niet leuk maar dat is het spel)
De regels zijn soms vaag en laten veel interpretatie over.
1 speler mag maar 1 acc hebben. Samen werken met een andere kleur om de derde kleur plat te gooien mag perfect want dat lijkt me een strategie in echte oorlogen![]()
Maar niantic wil zeker niet dat je gewoon een ander acc misbruikt om zonder moeite dus in een lvl 10 gym te komen. Dit is dus niet de bedoeling van niantic dus in mijn ogen tegen de regels.
(als dit argument niet duidelijk genoeg is weet ik het ook niet meer)
Ik zie nergens staan dat een account misbruikt wordt. Ik speel op mijn telefoon en mijn dochter op haar telefoon. Soms valt zij zelfs een blauwe gym aan die ik aan het trainen ben. Gewoon omdat ze het leuk vind. Niet heel handig maar het gebeurd wel.
Maar ook wij verschillen van interpretatie van de regels en over wat wel en niet geoorloofd is. Dat kan prima. Maar doe alsjeblieft niet alsof Niantic de regels zo heeft opgesteld. Jij leest ze zo en ik lees ze anders. Dus doe niet alsof jouw interpretatie de waarheid is van Niantic tenzij je kunt aantonen dat jij deze regels voor ze hebt opgesteld.
Denk dat dat iets te onduidelijk wordt voor de gemiddelde spelers.Haay schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:35:
In Ingress hebben de Portals een dagelijks verval. Elke 24 uur precies nadat de Portal door een team geclaimd was zakt het punten-getal. Dit kan door het bezittende team bijgeladen worden mits ze een key (sleutel) van die Portal in bezit hebben, en voldoende XM (energie) hebben voor bijladen. Portals die niet dagelijks bijgeladen worden zullen dus na verloop van dagen (week) weer neutraal vallen.
...etc...
Bovendien ga je uit van de huidige gym 'vorm'.
Het zou mij niks verbazen als Niantic een compleet andere route inslaat met de gym rework. Een route die meer gestoeld is op het Pokémonverhaal en waarbij spoofers minder invloed hebben op het spel. Wellicht krijgen ze een type, of moet je vechten tegen gymleaders (bots) om een badge te verdienen.
Dan slaan ze twee vliegen in een klap, spoofers verpesten het spel minder voor normale spelers en ze kunnen daarna met een gerust hart legendaries releasen zonder dat die de gymmeta verpesten.
PvP wordt dan de plek om tegen elkaar te vechten.
Maargoed, laten we het maar afwachten.
Ik stapte bij station Lelystad uit de trein, checkte mijn omgeving en wat zag ik op korte loopafstand staan?

Waardeloze IV maar wel gevangen met een Pinap, dus 7 Snorlax candy erbij.

Waardeloze IV maar wel gevangen met een Pinap, dus 7 Snorlax candy erbij.
#Jaloers. Na dik 600 eieren is Snorlax nog steeds de enige Gen 1 die ik mis!
Verwijderd
Moet je eens naar delft gaan, spawnen er meerdere per dag volgens mn zus, pas kwam ze er in 1 straat 2 tegenAutofan1985 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:49:
#Jaloers. Na dik 600 eieren is Snorlax nog steeds de enige Gen 1 die ik mis!
Klinkt goed! Is dat alleen overdag of ook 's avonds? En waar ergens in Delft zou ik dan moeten zijn? Misschien wip ik daar vanavond eens langs dan.Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:07:
[...]
Moet je eens naar delft gaan, spawnen er meerdere per dag volgens mn zus, pas kwam ze er in 1 straat 2 tegen
Dan moet ik toch maar weer eens bij mijn broer langs, die woont daar ookVerwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:07:
[...]
Moet je eens naar delft gaan, spawnen er meerdere per dag volgens mn zus, pas kwam ze er in 1 straat 2 tegen
Ik denk dat de mensen die bovenaan staan in een Gym niet klagen, juist de mensen die lagere CP Poké's hebben en ergens onderaan bungelen.The_Ghost16 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:33:
[...]
Jij vind het egoistisch, dat is je goed recht. Ik vind dat niet. Het is een mogelijkheid binnen het spel en de enige die ik er over hoor klagen zijn spelers die steevast in een level 10 gym zitten met hun hoge pokemon en daarmee lekker coins lopen te cashen.
Ik zie nergens staan dat een account misbruikt wordt. Ik speel op mijn telefoon en mijn dochter op haar telefoon. Soms valt zij zelfs een blauwe gym aan die ik aan het trainen ben. Gewoon omdat ze het leuk vind. Niet heel handig maar het gebeurd wel.
Maar ook wij verschillen van interpretatie van de regels en over wat wel en niet geoorloofd is. Dat kan prima. Maar doe alsjeblieft niet alsof Niantic de regels zo heeft opgesteld. Jij leest ze zo en ik lees ze anders. Dus doe niet alsof jouw interpretatie de waarheid is van Niantic tenzij je kunt aantonen dat jij deze regels voor ze hebt opgesteld.
Verwijderd
Meestal in de buurt van de IkeaAutofan1985 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:19:
[...]
Klinkt goed! Is dat alleen overdag of ook 's avonds? En waar ergens in Delft zou ik dan moeten zijn? Misschien wip ik daar vanavond eens langs dan.
Daar misschien maar eens koekeloeren dan.
Tnx voor de tip.
Ik ook, in Kijkduin. Week of 2 geleden. :-)
Zerora schreef op maandag 3 april 2017 @ 23:29:
Verwijderd
Dat is ook mijn ervaring. Juist mijn kids maar ook de kids van mensen uit ons team worden steeds overal uit getrapt door mensen die niet mee willen helpen een gym te bouwen. Terwijl die kids wel mee helpen een gym te bouwen.Afvalzak schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:23:
[...]
Ik denk dat de mensen die bovenaan staan in een Gym niet klagen, juist de mensen die lagere CP Poké's hebben en ergens onderaan bungelen.
Ik was niet van plan om te reageren op deze discussie omdat ze toch eindeloos is , ik ben er ook tegen , 100% maar besef ook wel dat er voorlopig niet aan te doen is.
Maar op het volgende wil ik toch even reageren :
Want die klaagt hier niet nee , die zit nog niet op fora ........
Zal ik volgende keer een foto nemen van het teleurgestelde gezicht van m'n petekind van 8 dan als hij weeral met z'n 1500cp pokies uit de gyms geshaved wordt ?The_Ghost16 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:33:
[...]
de enige die ik er over hoor klagen zijn spelers die steevast in een level 10 gym zitten met hun hoge pokemon en daarmee lekker coins lopen te cashen.
Als je dan ook even een foto maakt van het moment dat hij zijn pokemon in een gym plaatst en de coins kan cashen dan is dat een mooie collage van het hoe het gaat in het leven.ramones73 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:56:
Ik was niet van plan om te reageren op deze discussie omdat ze toch eindeloos is , ik ben er ook tegen , 100% maar besef ook wel dat er voorlopig niet aan te doen is.
[...]
Zal ik volgende keer een foto nemen van het teleurgestelde gezicht van m'n petekind van 8 dan als hij weeral met z'n 1500cp pokies uit de gyms geshaved wordt ?
Maar ik snap je punt, maar ik ben gewoon van mening dat het niet vanzelf sprekend is dat je maar gewoon onderin de gym blijft hangen. Ook mijn dochter wordt er net zo hard weer uitgekicked, ja dat is zuur maar wel de realiteit. Zolang Niantic het gym systeem niet aanpast zal dit altijd blijven bestaan en is het in mijn ogen ook gerechtvaardigd.
Kinderen zijn vaak blij met de coins, zeker als ze er zelf wat voor hebben moeten doen. Maar je hebt je beloning gehad voor je effort. En als je geluk hebt wordt je 21 uur later opnieuw beloond. Heb je pech dan zul je de muntjes weer opnieuw moeten verdienen. En laten kinderen het vechten met pokemon nou net zo leuk vinden.
Als ik ze tegen kom help ik die kinderen ook graag. Poosje terug kwam ik er 1 tegen van team geel bij een rode gym. Wou idd graag wat muntjes winnen, maar hij kwam er niet of nauwelijks doorheen. Toen hebben we samen (ik ben blauw) die rode gym gesloopt, hij zijn pokie er in en meteen die andere rode 200 meter verderop ook maar even aangepakt. Hij heeft zijn 20 muntjes zelf verdiend (helemaal blij) en ik heb wat battles en xp er bij en bovenal voldoening dat ik hem kon helpen.
Uiteraard bij het battlen ook meteen wat tips gegeven.
Dus nogmaals: die kinderen helpen is prima. Leuk zelfs! Doe dat alleen wel op een eerlijke manier aub en niet door te shaven. Natuurlijk is dit een gebrek in het gymsysteem van Niantic, maar we gaan toch ook niet inbreken, want anderen doen dit ook en dit is een gebrek in het politiesysteem? Beter geven we zelf het goede voorbeeld en moedigen we Niantic vooral aan om iets aan dit gebrek en de spoofers te doen.
Dus nogmaals: die kinderen helpen is prima. Leuk zelfs! Doe dat alleen wel op een eerlijke manier aub en niet door te shaven. Natuurlijk is dit een gebrek in het gymsysteem van Niantic, maar we gaan toch ook niet inbreken, want anderen doen dit ook en dit is een gebrek in het politiesysteem? Beter geven we zelf het goede voorbeeld en moedigen we Niantic vooral aan om iets aan dit gebrek en de spoofers te doen.
Voordat we nou wéér op herhaling gaan...
Toen ik dit las:
Vader en dochter verschillende kleur.
*Vooral* samen derde team aanvallen.
*Soms* sloopt vader een leveltje in zijn eentje om zijn dochter een plezier te doen.
Gyms wisselen daar erg snel van kleur!!!
En was mijn conclusie:
Shaven is bij gyms die toch frequent compleet neergehaald worden veel minder een issue, want toch elke keer weer nieuwe kansen, dus ga ik niet moeilijk doen over een vader die zijn dochtertje een pleziertje wil doen. Wat zou je zelf doen als dochterlief daar evt. om vraagt "want ze heeft bijna genoeg muntjes om extra ruimte voor haar lieve beestjes te kopen" of zoiets?
Ga je dan nee zeggen tegen zo'n kind? Tuurlijk niet. Kortom... deze laten we gaan...
Kan er nu een punt achter?
Toen ik dit las:
Haalde ik daar als relevante informatie uit:The_Ghost16 schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:42:
[...]
Hier had ik dit weekend ook al last van. Heb momenteel ook nog 22 Pokemon om te reviven
Wat betreft het slopen van gyms. Ik speel bijna iedere dag samen met mijn dochter, echter zit zijn in team geel en ik in team blauw. Dus wij vinden het vooral leuk om level 10 rode gyms te verslaan. Soms sloop ik een level 10 gym van geel naar level 9 zodat zij er 1 in kan zetten. Dit zodat zij ook af en toe nog 10 muntjes kan cashen. Blauwe gyms die te trainen zijn train ik meestal wel en plaats er dan wat bij. Maar de gyms wisselen in Den Helder echt super snel van kleur dus echt lang houdt je het er niet in vol.
Vader en dochter verschillende kleur.
*Vooral* samen derde team aanvallen.
*Soms* sloopt vader een leveltje in zijn eentje om zijn dochter een plezier te doen.
Gyms wisselen daar erg snel van kleur!!!
En was mijn conclusie:
Shaven is bij gyms die toch frequent compleet neergehaald worden veel minder een issue, want toch elke keer weer nieuwe kansen, dus ga ik niet moeilijk doen over een vader die zijn dochtertje een pleziertje wil doen. Wat zou je zelf doen als dochterlief daar evt. om vraagt "want ze heeft bijna genoeg muntjes om extra ruimte voor haar lieve beestjes te kopen" of zoiets?
Ga je dan nee zeggen tegen zo'n kind? Tuurlijk niet. Kortom... deze laten we gaan...
Kan er nu een punt achter?
Verwijderd
Gymshaving blijft gewoon super asociaal.
Omdat iemand er niet optijd bij is om de gym op te bouwen moet de persoon die onderaan staat het maar ontgelden?
Omdat iemand er niet optijd bij is om de gym op te bouwen moet de persoon die onderaan staat het maar ontgelden?
Wat is er onduidelijk aan: "Gyms wisselen daar erg snel van kleur!!!"?Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:01:
Gymshaving blijft gewoon super asociaal.
Stel je dus bijv. het volgende scenario voor:
Geel sloopt en bouwt op zaterdagmiddag 14u een L10 gym. Tien mensen cashen. Om het halve uur wordt door shaven een pokie vervangen en casht die nieuwe speler. Dat gaat tot middernacht door zodat nog 20 mensen 10 muntjes kunnen scoren.
Zondagochtend om 10u wordt de gym gesloopt door Rood en overgenomen. Niemand heeft de 21u gehaald om een tweede keer te cashen! Het spel gaat verder...
Vergeleken met gyms die maanden staan misschien zo gek nog niet.
Verwijderd
Daar veranderen ze misschien snel van kleur maar in 90% van de gevallen niet lijkt meCaptJackSparrow schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:11:
[...]
Wat is er onduidelijk aan: "Gyms wisselen daar erg snel van kleur!!!"?
Stel je dus bijv. het volgende scenario voor:
Geel sloopt en bouwt op zaterdagmiddag 14u een L10 gym. Tien mensen cashen. Om het halve uur wordt door shaven een pokie vervangen en casht die nieuwe speler. Dat gaat tot middernacht door zodat nog 20 mensen 10 muntjes kunnen scoren.
Zondagochtend om 10u wordt de gym gesloopt door Rood en overgenomen. Niemand heeft de 21u gehaald om een tweede keer te cashen! Het spel gaat verder...
Vergeleken met gyms die maanden staan misschien zo gek nog niet.
Alleen hebben we het nu over iemand in een situatie waarbij dat wél het geval is en dat aspect moet je dan ook meenemen in de beoordeling lijkt me.Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:16:
[...]
Daar veranderen ze misschien snel van kleur maar in 90% van de gevallen niet lijkt me
Verwijderd
Lees mijn vorige reactie nog eens.CaptJackSparrow schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:18:
[...]
Alleen hebben we het nu over iemand in een situatie waarbij dat wél het geval is en dat aspect moet je dan ook meenemen in de beoordeling lijkt me.
'Gymshaving blijft gewoon super asociaal.
Omdat iemand er niet optijd bij is om de gym op te bouwen moet de persoon die onderaan staat het maar ontgelden?'
CaptJackSparrow zijn punt is nu juist dat die persoon onderaan helemaal niets hoeft te ontgelden, omdat de gym toch al binnen de 24 uur weer door een ander team is overgenomen en hij sowieso zijn plaats kwijt zou raken.Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:03:
[...]
Lees mijn vorige reactie nog eens.
'Gymshaving blijft gewoon super asociaal.
Omdat iemand er niet optijd bij is om de gym op te bouwen moet de persoon die onderaan staat het maar ontgelden?'
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.
Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.
Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.
Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.
Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status