Mijn huisfoon gaf de ochtend na het loslaten van G2 weer voor de derde keer de geest. Ik vrees dat het toestel ondanks het feit dat het minder warm werd dan mijn LG G4 en het langer PoGo kan spelen op de accu dan die G4 toch de vele uren PoGo per dag niet aan kon. Ik had steeds een nieuw vervangend toestel gekregen maar kreeg nu uiteindelijk de keuze om nóg een keer een nieuw toestel te krijgen óf de aanschafprijs terug. Die was niet erg hoog omdat ik het een jaar geleden heb kunnen kopen met vrij spectaculaire korting maar het is netjes dat men die optie bood. Het was een leuk budgettoestel dat prima beviel... zolang het het deed. Helaas zal er een component in gebruikt zijn die onvoldoende op zijn taak berekend was. Jammer.
Omdat ik wéér een vervangend toestel maar beter niet meer significant voor PoGo zou kunnen gebruiken, want ik ben dat omruilen ook wel zat, heb ik nu maar besloten om voor de restitutie te gaan. Het is niet echt van harte want het was verder een prima toestel en ik wil wel een vervangend toestel hebben dat vergelijkbare 'kwaliteiten' heeft die van dit toestel zo'n leuke PoGofoon maakte. Dat leuke driften dat het toestel deed maakte nl. wel dat ik in rust extra spawns kon meepakken, waardoor ik meer ballen verbruikte, waardoor ik vaker moest bijfarmen, waarvoor ik rondjes moet lopen of fietsen. En dat is precies mijn doelstelling waarvoor ik Ingress en later PoGo ben gaan spelen. De lichaamsbeweging waar het mij een reden voor geeft.
Mijn G4 wil ik hier niet voor gebruiken. Die gebruik ik buitenshuis voor PoGo. Die drift ook nauwelijks. Mijn andere budgetfoon doet dat ook niet en kan PoGo maar 20-30 min. draaien voordat die 'cannot connect to server' geeft (geheugenlek?) dus die is ook niet geschikt. De afgelopen periode had ik dus geen foon langere tijd draaien en dat leidt er dus toe dat ik mijn doelstelling, lichaamsbeweging, significant merkbaar minder goed heb bereikt in die periode.
Omdat PoGo voor mij echt ten dienste staat aan die lichaamsbeweging en ik méér beweeg met een 'goed' driftende foon wil ik dus graag weer een budgettoestel dat dit ook weer een beetje leuk doet, maar dat staat niet in de specificaties.
Omdat dit besluit er aan zat te komen heb ik hier dus al wat zitten vragen naar ervaringen met eventuele vervangingskandidaten. Ik ben ook bij een Media Markt binnen geweest maar daar heb je totaal geen GPS ontvangst dus daar kan ik daar niets van testen.
Ik zoek dus een toestel dat én een beetje goed flink wat uren kan maken én een beetje 'leuk' drift.
De HTC Desire 820 leek leuk als flink in prijs gezakt iets ouder mid-range toestel dat zelfs ondertussen updates van KitKat helemaal naar Marshmallow bleek te hebben gekregen maar ik heb een review op YT gezien waaruit bleek dat het bij zwaardere spellen erg heet wordt (over de 50 graden) waaarmee het dan minder geschikt lijkt als PoGo toestel. Ik weet echter niet of dat misschien nog met KitKat was wat naar ik begrijp nog geen 64 bits processoren ondersteunde en die 820 was één van de, zo niet hét eerste Android toestel met een 64 bits SOC die dus pas met Lollipop en later optimaal benut kon worden. Tenzij het puur een kwestie van de grafische processor is. Onduidelijk dus nog. Heeft iemand hier dat toestel?
De Moto G4 Play bleef in een andere video met zwaar gamen net onder de 40 graden dus dat lijkt me wel een kandidaat. De Huawei Y6 II Compact heb ik daar nog naast staan. De Samsung J3 heeft 1,5 GB RAM i.p.v. 2 en die is daarmee nét even wat minder aantrekkelijk, zij het dat de S7 bekend staat als een 'leuk' driftende foon. Hebben alle Samsungs dat? Dat zou hem dan toch weer terug in de race brengen. De Moto G4 Play heeft ook een 64 bits SOC en de Huawei nog een 32 bits als ik het wel heb. Is dat iets om zwaar aan te tillen? Maar dit alles zegt mij nog niets over dat driften wat gezien mijn doelstelling toch eigenlijk best belangrijk is.
Ik heb er ook nog even de Wileyfox Swift bijgezet. Weet ik nog weinig van.
https://tweakers.net/pric...077;542549;566937;427063/
Alle nuttige informatie en tips zijn welkom. Vooral ervaringen van mensen die een van die toestellen voor PoGo gebruiken.