CaptJackSparrow schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 10:47:
Ik heb sterk de indruk dat mensen die het oorspronkelijke spel gespeeld hebben er flink aan hechten dat ze aspecten uit dat spel ook in PoGo terug zullen zien. Want die 'horen' er in te zitten. Ruilen is er daar één van.
Mensen die die achtergrond niet hebben staan wat neutraler tegenover de features van PoGo. Ik weet niet of je met ruilen in de oorspronkelijke spellen binnen een dag je Dex compleet zou kunnen krijgen of dat er restricties aan het ruilen zijn. Het aantal spelers met wie je kon ruilen zou wel eens aanzienlijk minder kunnen zijn geweest als dat mensen in je directe fysieke omgeving moeten zijn. On-line ruilen, als dat kon/kan, is natuurlijk een ander verhaal.
Het lijkt inderdaad onzinnig om ruilen te introduceren als mensen daarmee het verzamelaspect in één dag zouden kunnen uitspelen. Dat zou dan evt. ook op een manier moeten gebeuren die het spel voor langere tijd toch leuk en uitdagend kan houden. Niantic wil natuurlijk ook dat het dan bij mensen niet de behoefte aan aanschaffen van items uit de shop volledig wegneemt. Dan zal er evt. iets anders bij moeten komen dat aankopen van evt. nieuwe items, nu nog niet in de shop, weer stimuleert.
Dat waren wel andere tijden, zonder internet enzo.
Bij die eerste games moest je een speciale kabel hebben om twee Gameboys met elkaar te verbinden, alleen dan kon je ruilen. Dat was dus met vriendjes afspreken, klooien met zo'n kabel, allebei ingame naar een Pokecentre en dan kon je eindelijk ruilen. Was wel vrij briljant.
Om je dex compleet te krijgen moest je wel ruilen trouwens! De Pokemon waren altijd verdeeld over de twee 'kleuren'. Toen waren het een stuk of 10-15 die je nooit in je eigen game kon vangen. In zeer beperkte mate zie je dat nu met die regionals, maar wat mij betreft was het een beter idee geweest om het te koppelen aan je team kleur.
Dan had je wss ook niet het probleem gehad dat één kleur veruit de grootste was.
Destijds spraken we af wie welke kleur kocht, dan konden we elkaar helpen met het completen van de dex.
Overigens is Trading opgenomen in de ToS (kijk maar eens in de app), er gaat een hele paragraaf over. Het komt sowieso wel.
Ik zou het veel leuker vinden als je via trading of via ingame opdrachten die regionals moet verkrijgen.
Vrij geven zie ik sowieso niet meer gebeuren, afgelopen week was het 'Australia day', dat was een perfect moment voor een Kangaskhan event geweest... didn't happen.
[
Voor 6% gewijzigd door
P.K. op 28-01-2017 15:17
]