Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[iOS/Android] Pokémon GO - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 100 Laatste
Acties:
  • 396.906 views

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
schaapiej schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:23:
[...]

Heb al meerdere 10km eieren uit stops binnen Sonsbeek gekregen.
In clusters en druk bezocht...

Bij mij was het tijdens het baby event juist raak met 10km eieren en daaromheen weer helemaal ruk.
Heb nu weer 9x 5km bij mij... tijdens het event op een moment zelfs met 6x 2km gelopen wat ik normaal ook nooit heb. Andere weer niks aan 10km eieren.

Blijft wat dat betreft erg onduidelijk en er is wat mij betreft geen pijl op te trekken.
Denk dat we het er allemaal wel mee eens zijn dat de droprate wat hoger mag! :)
Hmm :( Toch ben ik er heilig van overtuigd dat sommige stops een hogere droprate hebben dan de anderen. Wellicht dat de stops in Sonsbeek zo populair zijn dat ze sowieso meer 10km beesten weggeven, waardoor de likelyhood van 10km dus ook groter is?
Wat betreft het event, tijdens dit event heb ik zeker 50 eieren weggelopen en daarvan was er dus maar 1x 10km (Elekid), en dan die 3 laatsten die ik nu bij me heb. Tuurlijk kan het nog altijd volledig random zijn, maar ik vond dit verschil zo groot dat ik m'n bevindingen toch even wou delen 8)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Misschien een idee om straks als we kunnen gaan schaatsen een ijskunstwerk te maken en dit naar Niantic te sturen. Een paar afgelegen gyms midden in het meer zou goede bescherming geven tegen de andere teams.

:P

Verwijderd

Richh schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:03:
Ik geloof dat ik een beetje het mysterie van het 10km ei aan het ontrafelen ben.

Een tijdje geleden zat ik hier nog te zeuren op te merken dat ik al 70 eieren lang geen 10km ei had gezien, en daarna duurde het weer 40 eieren tot de volgende. Ik heb mijn Pokéstop strategie sindsdien aangepast en inmiddels heb ik 3x 10km in mijn tas zitten :*)

Dus, wat heb ik anders gedaan? Normaal reed ik met de auto een rondje door de stad langs een aantal punten waar veel Pokéstops bij elkaar zitten. Als ik gyms aan ging vallen, kwam ik vaak potions tekort en reed ik dus een extra rondje, vaak over hetzelfde stukje
Het stukje wat ik dagelijks loop is tussen werk en het station. Ook dit zijn dus telkens dezelfde stops, in het centrum van een stad. Dit moet je dus niet doen :P

Sinds een paar dagen geleden heb ik het tegenovergestelde gedaan. Niet meer dan 1x per dag bij dezelfde stops komen. De 'clusters' met stops sla ik over, juist wat meer naar de afgelegen plekken. Het kan natuurlijk toeval zijn, maar dit lijkt te werken, gezien ik van ongeveer 1% 10km-ei naar 30% 10km-ei ben gegaan.

Mijn theorie is dat de Pokéstop bepaalt of je een 10km ei krijgt of niet. Iedere Pokéstop biedt een bepaald aantal beesten aan. Zo weet ik dat een stop waar veel Sandshrew omheen hangen, ook veel Sandshrew uit eieren geeft. Volgens mij geeft een Pokéstop bij het water ook meer kans op een Lapras dan een Pokéstop midden in de stad.

Welk van de mogelijke beesten een Pokéstop weggeeft, is denk ik vervolgens afhankelijk van een aantal factoren.
- Hoeveel mensen komen er op een dag bij de stop (weinig -> meer kans op zeldzaam ei)
- In wat voor gebied ligt de stop (om bovenstaande te relativeren. In een grote stad kan een stop relatief weinig spins per dag hebben, dat maakt 'm alsnog zeldzaam)
- Hoe vaak kom je er zelf langs (als je zelf elke 5 minuten aan dezelfde stop draait, zal dat waarschijnlijk geen 10km ei opleveren).
Natuurlijk blijft het een stukje kansberekening of je überhaupt een ei krijgt en bied het allemaal geen garanties. Enkel een (veel) grotere kans dan mijn vorige strategie.

Hoe denken jullie hier over?

[...]

Nog een hoop starters tegen gekomen vandaag. Event duurt tot de 8e en volgens mij klopt dat ook wel :)
ik denk dat die dingen volkomen random uitgedeeld worden. Er zijn op internet wat sites die zaken zoals dit bij houden. Ook wat er uitkomt gaat random. Er is dus geen beste methode behalve heel veel eieren uitbroeden omdat je dan sneller eieren krijgt en dus ook meer kans op een 10km ei.

my 2 cents

https://thesilphroad.com/...rop-distance-distribution

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2017 15:53 . Reden: met linkje ]

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-11 20:39
Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:48:
[...]

Ik heb ook liever van alles en nog wat maar met 1000 eevee en 600 magikcarp candy op de plank heb ik liever 8 vaperyons en 8 gyaradossen van 3000 cp dan 20 van elk van 2500 die ik toch nergens kwijt kan. Om maar wat te noemen. En verder wat ik eerder zei. Gyms bouwen met hoge cp zet meer zoden aan de dijk dan op nummer 1 staan met lage pokies onder je. Denk ik. Want snorries en dergelijke daar heb ik geen grip op. Maar magikcarps vind ik hier om de hoek heel erg veel. Dus ik doe het maar zo. En ik zit ook nog in whatsapp groep waardoor we snel weten welke gym er opgebouwd moet worden en waar de kansen liggen :)

Ow en per gym krijg je 500 stardust per cyclus met een max van 10 gyms. Dus elke dag 5000 stardust er bij.
Ja dat snap ik, krijg zelf ook elke dag 5000 stardust.
Maar je had het over "100.000 stardust wegdraaien in 5 minuten voor een goede gym" :?

Volgens mij maakt het niet zoveel uit hoor, als je maar de juiste 'counter' Pokemon gebruikt kan je alles slopen. Je bent als aanvallende partij dermate in het voordeel dat ik niet geloof dat die laatste 10% CP (verdedigend) het verschil maakt.

Verwijderd

P.K. schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:48:
[...]

Ja dat snap ik, krijg zelf ook elke dag 5000 stardust.
Maar je had het over "100.000 stardust wegdraaien in 5 minuten voor een goede gym" :?

Volgens mij maakt het niet zoveel uit hoor, als je maar de juiste 'counter' Pokemon gebruikt kan je alles slopen. Je bent als aanvallende partij dermate in het voordeel dat ik niet geloof dat die laatste 10% CP (verdedigend) het verschil maakt.
Klopt maar met die lone cowboyś die hioer rondlopen en na 1 ronde al denken dat het weer genoeg is zit ik liever hoog in de gym. Zeker bij gyms die onbereikbaar zijn met de auto en per fiets of lopend lastig te bereiken zijn.

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-10 14:37
Zo, kan nu iig zeggen dat ik een gym met een Dragonite gesloopt heb zonder ook maar 1 keer geraakt te worden. :P

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2iswryf.png

Verder, om in te gaan op de discussie hierboven, zit ik toch liever wat hoger in de gyms. Maak simpelweg te vaak mee dat 1 of andere kloothommel even de onderste er uit met een ander kleur account gooit om er zelf in te komen. Zo is mijn 2390 CP Flareon er weer uit gegooid ten 'faveure' van een 1590 CP Lapras. En de gym is weer/nog steeds L10 van mijn kleur, dus ik kan niks...

[ Voor 4% gewijzigd door Autofan1985 op 06-01-2017 15:55 ]

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 10:47
Richh schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:03:
Ik geloof dat ik een beetje het mysterie van het 10km ei aan het ontrafelen ben.

Een tijdje geleden zat ik hier nog te zeuren op te merken dat ik al 70 eieren lang geen 10km ei had gezien, en daarna duurde het weer 40 eieren tot de volgende. Ik heb mijn Pokéstop strategie sindsdien aangepast en inmiddels heb ik 3x 10km in mijn tas zitten :*)

Dus, wat heb ik anders gedaan? Normaal reed ik met de auto een rondje door de stad langs een aantal punten waar veel Pokéstops bij elkaar zitten. Als ik gyms aan ging vallen, kwam ik vaak potions tekort en reed ik dus een extra rondje, vaak over hetzelfde stukje
Het stukje wat ik dagelijks loop is tussen werk en het station. Ook dit zijn dus telkens dezelfde stops, in het centrum van een stad. Dit moet je dus niet doen :P

Sinds een paar dagen geleden heb ik het tegenovergestelde gedaan. Niet meer dan 1x per dag bij dezelfde stops komen. De 'clusters' met stops sla ik over, juist wat meer naar de afgelegen plekken. Het kan natuurlijk toeval zijn, maar dit lijkt te werken, gezien ik van ongeveer 1% 10km-ei naar 30% 10km-ei ben gegaan.

Mijn theorie is dat de Pokéstop bepaalt of je een 10km ei krijgt of niet. Iedere Pokéstop biedt een bepaald aantal beesten aan. Zo weet ik dat een stop waar veel Sandshrew omheen hangen, ook veel Sandshrew uit eieren geeft. Volgens mij geeft een Pokéstop bij het water ook meer kans op een Lapras dan een Pokéstop midden in de stad.

Welk van de mogelijke beesten een Pokéstop weggeeft, is denk ik vervolgens afhankelijk van een aantal factoren.
- Hoeveel mensen komen er op een dag bij de stop (weinig -> meer kans op zeldzaam ei)
- In wat voor gebied ligt de stop (om bovenstaande te relativeren. In een grote stad kan een stop relatief weinig spins per dag hebben, dat maakt 'm alsnog zeldzaam)
- Hoe vaak kom je er zelf langs (als je zelf elke 5 minuten aan dezelfde stop draait, zal dat waarschijnlijk geen 10km ei opleveren).
Natuurlijk blijft het een stukje kansberekening of je überhaupt een ei krijgt en bied het allemaal geen garanties. Enkel een (veel) grotere kans dan mijn vorige strategie.

Hoe denken jullie hier over?

[...]

Nog een hoop starters tegen gekomen vandaag. Event duurt tot de 8e en volgens mij klopt dat ook wel :)
Ik heb nog nooit één Sandshrew in het wild gezien en toch heb ik er al 4 uit een ei de laatste weken. Ik denk niet dat het echt opgaat, die theorie.

• Shadow_J
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-11 15:57
Zoals de meeste zeggen, is het volgens mij ook compleet random.

Van het laatste event hoor je me zeker niet klagen, ik heb 4 x een 10km eitje gekregen op pakweg 50 eieren. Normaal is het pas om de 30-40 eitjes dat ik een 10km krijg, nu was het veel vlugger. Spijtig genoeg blijft Snorlax zich verstoppen in andere stops.

Waar ik het wel mee eens ben is dat de locatie een rol speelt. Als je eitjes neemt aan een locatie met veel water spawns, dan komen uit de eitjes ook veelal water pokemon, maar ook niet uitsluitend :)

• Pathogen
  • Laatst online: 21-11 12:11

Pathogen

Shoop Da Whoop

De sortering van de eitjes in je inventory lijkt overigens NIET random te zijn, en gebaseerd te zijn op hoe dichtbij je bent bij het punt waar je het ei hebt gekregen. Zou tevens overeen komen met Portal Keys logica in Ingress.

• brilsmurf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-11 18:20
Ik ben er ook nog niet uit of die 10km eieren echt random zijn.
Ik heb inmiddels 10 laprassen uit 10km eieren, en die zijn alle uit dezelfde stop.
Natuurlijk geeft die ook wel eens andere eieren, maar het is wel opvallend.
Ik heb 2 snorlaxen uit eieren, beiden gekregen toen ik toevallig in een andere stad was.
Inmiddels 1710 eieren gehatched zie ik net.

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11 20:40
brilsmurf schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:55:
Ik heb inmiddels 10 laprassen uit 10km eieren, en die zijn alle uit dezelfde stop.
Welke stop was dat :9

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-11 06:25
Sjezus, ik zit op bijna lvl 32 pas op 737km en 256 eieren...

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik kreeg recent mijn 500 eieren medal. Nu op 508 en op 2450km. Leg nu minder kilometers af dan toen het warmer was. Als het goed is krijg ik morgen weer een vervangend toestel voor mijn huisfoon. Hoop dat die ook lekkere drift heeft en het wat langer uithoudt. oOo

Ik moet dan ook weer eens nodig een LE sessie doen die me dan op L33 zal brengen. Zit er < 110k vanaf. Misschien vrij kort daarna een tweede ei stukbreken om alvast een stuk van dat ontmoedigend grote gat van 1 miljoen AP naar L34 te dichten. :X

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:26
Wat eieren betreft merkte ik ook vaak dat ik dezelfde pokemon kreeg uit bepaalde stops. Toen ik laatst op allerlei andere plekken eieren heb gekregen bleken er pokemons uit te komen die ik nog nooit heb gehad. Wat dat betreft probeer ik dan ook altijd zoveel mogelijk verschillende stops te slingeren wanneer ik eieren nodig heb. Gaat helaas niet altijd, maar ik heb wel het idee dat het helpt.

Verwijderd

Hopla, candy voor de 8e gyarados is binnen oOo

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 11:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Woohoo vandaag een Aerodactyl uit een 10 km ei met IV93
oOo

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Gaarheid
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-09 10:40
in 40 min 12 bulbas en 10 charmanders, echt een goede spot!
_/-\o_
Shiro schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:24:
[...]

[...]

Maar Oosterpark is ECHT een nest waar je blij van wordt. Je struikelt er zowat over de Bulbasaurs, daarnaast kom je ook zo af en toe Charmanders en Squirtels tegen.

Qua Bulbasaur is het een beetje wat ooit de Rembrantpark was toen het nog een Bulbasaur nest was. Ik heb in 4 uurtjes 3 Venusaur bij elkaar geraapt. Niet dat ze nog zo nuttig zijn, maar toch leuk voor de verzameling :)

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-10 12:16
CAP-Team schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 23:10:
Woohoo vandaag een Aerodactyl uit een 10 km ei met IV93
oOo
Met een cp van 43 :P >:)

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 17:15
Vandaag level 30 gehaald oOo

Zitten nu 4 10km eieren in de eggcubators, 2 van tijdens de actie en 2 van daarna. Ik hoop zo op een (baby) Snorlax , Hitmonlee of een Aerodactyl

En een 100% IV Arcanine ontvangen uit een ei oOo

En nog 9 snoepjes bij elkaar lopen voor mijn eerste Dragonite.

[ Voor 43% gewijzigd door A-Jay op 07-01-2017 09:29 ]

• CAP-Team

CAP-Team

Nee CP van 1500 nogwat :7

• Richh
  • Nu online
A-Jay schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 09:27:

Zitten nu 4 10km eieren in de eggcubators, 2 van tijdens de actie en 2 van daarna. Ik hoop zo op een (baby) Snorlax , Hitmonlee of een Aerodactyl

De actie loopt nog steeds en Munclax zit niet in de 2e generatie :P

• P.K.
  • Laatst online: 22-11 20:39
Richh schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 10:32:
[...]

De actie loopt nog steeds en Munclax zit niet in de 2e generatie :P
Het babyevent is echt voorbij hoor. :P
Natuurlijk geeft die ook wel eens andere eieren, maar het is wel opvallend.
Ik heb 2 snorlaxen uit eieren, beiden gekregen toen ik toevallig in een andere stad was.
Op TheSilphRoad stond een interessante theorie wbt eieren.
Op het moment dat je een slinger geeft aan die Pokestop wordt er niet bepaald wat voor ei je krijgt, maar _welke_ Pokemon je krijgt. (wss speelt omgeving een rol in de kans berekening) Vervolgens krijg je het bijbehorende ei.
Omgekeerd aan hoe wij het beleven eigenlijk. :)

De eieren zijn niet random, de Pokemon die je krijgt is random.
De 5km groep is veruit het grootst en die in de 10km groep zullen ongetwijfeld zeldzamer zijn dan de rest.
Het is vooral geluk/kans. Vrij logisch dat je veel meer 5km eieren krijgt.

Dat verklaart ook waarom je tijdens het babyevent relatief vaker een 10km ei kreeg. Bij die baby's is 3 van de 7 een '10km-Pokemon'.

[ Voor 82% gewijzigd door P.K. op 07-01-2017 11:21 ]

• Richh
  • Nu online
P.K. schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 10:53:
[...]

Het babyevent is echt voorbij hoor. :P
Really? Maar de starters zijn er toch nog? :P

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-11 20:57
Richh schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 10:59:
[...]

Really? Maar de starters zijn er toch nog? :P
Zijn twee losse events :)

25-dec t/m 3-jan was het eieren event.
30-dec t/m 8-jan is het starter event.

[ Voor 36% gewijzigd door schaapiej op 07-01-2017 11:04 ]

<GoT>NightStalker

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02:52
Randomness is nog steeds niet mijn vriend. Inmiddels level 31, nog immer geen Snorlax of Lapras. Wel eindelijk mijn eerste Dragonite kunnen maken, maar bijvoorbeeld wel nog maar één Gyarados. Een Exeggutor of een Rhyhorn is echter nog wel te veel gevraagd, voor beide nog zo'n 15 candy nodig. Ik heb dan ook pas 131 caught in mijn dex.

Aan de andere kant, als ik bij sommige van jullie de afstanden en aantal eieren gehatched zie terwijl ik "slechts" 600km gelopen heb en 260 eieren uitgebroed.

Kan me voorstellen dat het sneller gaat als je die coins kan blijven cashen en dus vol incubators kan pompen. Heb een aardige tijd 10 gyms kunnen vasthouden, maar dat is voor mij niet meer te doen. Heb er nu 3 steady ergens in de middel of nowhere, maar in Eindhoven is iets vasthouden gewoon niet te doen als je er alleen voor staat. Zelf als ik een pokie hoog in een lvl 10 gym heb zitten is het een kwestie van max 2 dagen dat hij dan ineens onderaan bungelt en eruit gekicked wordt door iemand met een dubbel account/ander team vriendje. :/

• schaapiej
  • Laatst online: 21-11 20:57
Tuttel schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:51:
Aan de andere kant, als ik bij sommige van jullie de afstanden en aantal eieren gehatched zie terwijl ik "slechts" 600km gelopen heb en 260 eieren uitgebroed.
Waarschijnlijk zijn dat bij jou ook daadwerkelijk gelopen kilometers en niet de nachtelijke gps jitter kilometers? If yes, dan zou ik dat dus niet gaan vergelijken met andere...

Ben zelf level 32 en heb 688 kilometers gelopen en sta op 387 eieren. Zonder gps jitter kilometers :)
Dus dat scheelt in kilometers niet heel veel tussen ons!

<GoT>NightStalker

• ramones73
  • Laatst online: 16-11 14:21
schaapiej schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:09:
[...]

Waarschijnlijk zijn dat bij jou ook daadwerkelijk gelopen kilometers en niet de nachtelijke gps jitter kilometers? If yes, dan zou ik dat dus niet gaan vergelijken met andere...

Ben zelf level 32 en heb 688 kilometers gelopen en sta op 387 eieren. Zonder gps jitter kilometers :)
Dus dat scheelt in kilometers niet heel veel tussen ons!
Idd , lvl 32 - 801.5km jittervrij en 323 eggs ;)

• GroeneThee
Dacht gisteren nog, waarom blijf ik alleen maar 5km eieren krijgen? Welke theorie je ook volgt, een 10km ei is vaak onverwacht (voor ons dan) en jammer genoeg niet heel vaak. Maar vanochtend 3(!!!) 10km eieren gekregen waarvan we er nu 2 uitgelopen hebben. Uit pokestops waar we nog nooit geweest waren. De eerste..... een Lapras (CP1600 IV 85%) *O* De tweede.... een Aerodactyl (CP1485) en de 3e moeten we nog iets van 3km. Dat wordt waarschijnlijk morgen maar ik durf bijna te hopen op een Snorlax :Y

Edit: Hebben nu (lvl 29) 349 eieren in totaal gehad en ongeveer 1100KM gelopen. Heb wellicht een 10-20km "Jitter" voordeel gehad in de nachten maar dat is echt te verwaarlozen. Loop zelf veel hard (zelfs met deze kou) en doe ook veel op de fiets dus dat scheelt echt een hoop en tikt hard aan.

[ Voor 22% gewijzigd door GroeneThee op 07-01-2017 15:13 ]

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Toch leuk om te lezen dat dit spel nog vrij actief gespeeld wordt hier.
Ik ben er al een tijdje mee gestopt. Deels door de vele cheaters maar vooral ook een groot stuk door het gebrek aan endgame en ook door het koude weer.

Is er veel veranderd tov 3 maand geleden?

• WoWo
  • Laatst online: 20-11 18:43
GroeneThee schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:57:
Dacht gisteren nog, waarom blijf ik alleen maar 5km eieren krijgen? Welke theorie je ook volgt, een 10km ei is vaak onverwacht (voor ons dan) en jammer genoeg niet heel vaak. Maar vanochtend 3(!!!) 10km eieren gekregen waarvan we er nu 2 uitgelopen hebben. Uit pokestops waar we nog nooit geweest waren. De eerste..... een Lapras (CP1600 IV 85%) *O* De tweede.... een Aerodactyl (CP1485) en de 3e moeten we nog iets van 3km. Dat wordt waarschijnlijk morgen maar ik durf bijna te hopen op een Snorlax :Y
Jeezus, ik krijg hier een Paras uit een 10 km-ei -O-

Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan

• Wollie1988
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04-2023
Jeezus, ik krijg hier een Paras uit een 10 km-ei -O-
Dat lijkt mij schier onmogelijk, aangezien Paras volgens mij uit een 5 kilometer ei komt. Maar alsnog, Paras uit welk ei wordt je niet heel vrolijk van.

• WoWo
Wollie1988 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:24:
[...]
Dat lijkt mij schier onmogelijk, aangezien Paras volgens mij uit een 5 kilometer ei komt. Maar alsnog, Paras uit welk ei wordt je niet heel vrolijk van.
Je hebt gelijk, het was een 5 km-ei. Iets minder erg... grrr

• GroeneThee
Normaal is het hier veel scyther en kabuto uit 10km eieren. Lapras in het begin ooit gevangen maar is geen hoogvlieger en Aerodactyl al een keer uit een ei gehad. Dus wat we vandaag kregen is seieus bizar. Meisje is nu met haar moeder naar de stad achterop de fiets dus dat 3e ei zal zo ook wel uitkomen....

Roept u maar...wat wordt het ?

• Wollie1988
WoWo schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:26:
[...]

Je hebt gelijk, het was een 5 km-ei. Iets minder erg... grrr
Snap je frustratie! Al tijden niks meer uit een 5 kilometer gekregen voor Gen 1 waar ik wat aan had.

Anyway, voor Gen 1 nog 4 Pokemon te gaan.
Machop zit ik op 83 candy, waar ik er nog 10 weg kan doen. Nog geen goede Machoke. Dus eigenlijk gewoon nog 32 candy.
Omanyte en Kabuto, 23 en 24 candy en kan ervan allebei nog 4 wegdoen. 3 10 kilometer eieren erin. Hopen dat er 1 van de 2 tussen zit, dan moet ik er zo goed als zijn.
En als laatst nog Grimer, 15 candy waar ik er nog 1 van weg kan doen. Iemand die überhaupt wel eens een Grimer nest heeft gevonden of iets dergelijks?

Verwijderd

GroeneThee schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:28:
Normaal is het hier veel scyther en kabuto uit 10km eieren. Lapras in het begin ooit gevangen maar is geen hoogvlieger en Aerodactyl al een keer uit een ei gehad. Dus wat we vandaag kregen is seieus bizar. Meisje is nu met haar moeder naar de stad achterop de fiets dus dat 3e ei zal zo ook wel uitkomen....

Roept u maar...wat wordt het ?
Pinsir of schyter..tenminste dat krijg ik er meestal uit. :(

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:48

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Pfff. net met gevaar voor eigen leven even een rondje door de wijk om 3 eieren uit te lopen en hopelijk wat bulba's te vangen....
De eieren leverden me een Oddish, Sandshrew en Grimer op -O-
Onderweg in een squirtle die weg rende, een squritle, bulba en wat pidgey's gevangen... daar ga je dan voor in de kauw naar buiten :/

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• GroeneThee
Verwijderd schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:42:
[...]

Pinsir of schyter..tenminste dat krijg ik er meestal uit. :(
WHOOP WHOOP!!!! *O* *O* oOo oOo Lapras nummer 2 van vandaag!!! 7(8)7 7(8)7 CP1685 met IV95%. Beetje jammer alleen dat ik de snoepjes van de eerste al in die had gestoken. Maar papa is blij... reactie van dochter was blijkbaar... alweer die???? :X :X

• Richh
  • Nu online
Ondanks KNMI's code geel toch maar even de weg opgeweest Moet immers toch mijn dagelijkse bonus hebben (kan hier thuis een Incense aanzetten voor first catch, maar de dichtsbijzijnde stop ligt 3km verderop). Ook gelijk weer een gym teruggepakt. Rond kerst met een vriend blauw gemaakt, sinds eergisteren was hij rood en zitten alle drie de kleuren er om te touwtrekken.

Was gisteren ook al lachen bij diezelfde gym: de toen rode gym werd al aangevallen en ik kon z'n attack joinen (ik ben blauw). Uiteindelijk was hij leeg, ik zet m'n Gyrados erin en rij weg in de hoop dat de ander ook blauw is. Tijdje later was hij geel, zelfde kerel was er nog bij aan het trainen, hij was al 3000xp verder. En omdat het altijd leuk is om team geel te plagen, zijn beestje er uitgetrapt en er een Ditto ingezet, hehe. Niet zo moeilijk maar je kan lekker weer opnieuw beginnen :P
Vervolgens zet die kerel er z'n eigen Chansey in, waarschijnlijk om mij te plagen 8)7 8)7 8)7 toen heb ik 'm maar geel gelaten. Succes met trainen pik! :+

Vandaag was 'ie weer rood, blauw gemaakt en gelijk een aantal Lucky Egg-Raticate er tegenaan gemept. Is nu 15000xp met maar 1 Poké, hopelijk kan ik 'm nu weer even vasthouden :*)

• Therapy777
  • Laatst online: 21-11 19:08

Therapy777

Metal!

Ik had eindelijk ook eens wat 10km eitjes gescoord. Mijn eerste was een Onyx. Die had ik al, maar vond 't niet extreem erg vanwege de candy's voor wanneer GEN2 helemaal uit is (Steelix). Ik vind in het wild nooit Onyxen.

Tweede was een smoochum, die had ik nog niet dus was er ook best content mee.

Derde was weer een smoochum :( minder prettig want zowel smoochum als jynx zijn zo'n beetje de meest lelijke en nutteloze pokemon in het spel.

Wat betreft die starters event, met veel moeite (ik speel niet veel en zeker niet in deze kou) van elk van de drie genoeg candies voor elke evolutie gescoord. Heb ik in ieder geval de pokedex weer aangevuld :) voor de gyms zijn ze toch niet zo interessant, hoewel ik volgens mij van elk wel eentje met een redelijke IV waarde heb weten te vinden.

[ Voor 47% gewijzigd door Therapy777 op 07-01-2017 18:06 ]

Verwijderd

GroeneThee schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:10:
[...]

WHOOP WHOOP!!!! *O* *O* oOo oOo Lapras nummer 2 van vandaag!!! 7(8)7 7(8)7 CP1685 met IV95%. Beetje jammer alleen dat ik de snoepjes van de eerste al in die had gestoken. Maar papa is blij... reactie van dochter was blijkbaar... alweer die???? :X :X
Op een gegeven moment krijg je dat ja :p
Zelf nog nooit een Lapras uit een ei gehad maar al wel 2 in het wild gevangen

• Wollie1988
Ik heb overigens nog een dringende vraag. Ik heb met Pokemon Go mijn werkmail van mijn bijbaan gebruikt. Daar hadden ze een Gmail pakket waar mailadressen bij kwamen kijken. Nu hebben ze besloten om de gmail accounts op te heffen en over te gaan op prive mailadressen vanwege de kosten.

Nu vraag ik me af of ik dan nog wel bij mijn account kan. Zo nee, weet iemand of het mailadres wat als eerste opgegeven is te veranderen is?

• GroeneThee
Wollie1988 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:16:
Ik heb overigens nog een dringende vraag. Ik heb met Pokemon Go mijn werkmail van mijn bijbaan gebruikt. Daar hadden ze een Gmail pakket waar mailadressen bij kwamen kijken. Nu hebben ze besloten om de gmail accounts op te heffen en over te gaan op prive mailadressen vanwege de kosten.

Nu vraag ik me af of ik dan nog wel bij mijn account kan. Zo nee, weet iemand of het mailadres wat als eerste opgegeven is te veranderen is?
Jij kan dat account toch houden? Of in ieder geval vragen? Daarnaast als jij dat wachtwoord veranderd dan kunnen zij er toch niet meer bij?

Als je een pokemon go trainer account hebt gemaakt dan is dat simpel te wijzigen. Maar dat had jezelf ook kunnen vinden met Google, first hit.

• Wollie1988
GroeneThee schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:41:
[...]

Jij kan dat account toch houden? Of in ieder geval vragen? Daarnaast als jij dat wachtwoord veranderd dan kunnen zij er toch niet meer bij?

Als je een pokemon go trainer account hebt gemaakt dan is dat simpel te wijzigen. Maar dat had jezelf ook kunnen vinden met Google, first hit.
Bij een Pokemon Go Trainer Account had ik de stappen inderdaad al gevonden. En ik zal even wat citeren uit de mail ; In deze eerste maand zal er een wijziging worden doorgevoerd: de ** accounts zullen verdwijnen. Oftewel: je mailadres .....@ zal straks niet meer actief zijn.

Dus vandaar dat ik het hier even navraag om eventueel mijn voortgang compleet kwijt te zijn.

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-11 17:18
Tomski1986 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:15:
Toch leuk om te lezen dat dit spel nog vrij actief gespeeld wordt hier.
Ik ben er al een tijdje mee gestopt. Deels door de vele cheaters maar vooral ook een groot stuk door het gebrek aan endgame en ook door het koude weer.

Is er veel veranderd tov 3 maand geleden?
Ja, mijn kuitspieren... :o

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Wollie1988 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:16:

Het is zéér irritant maar ik weet het ook al van Ingress. Het is bij Niantic NIET mogelijk om je e-mailadres te veranderen. Ik weet dat mensen met Ingress overnieuw hebben moeten beginnen omdat ze hun e-mailadres kwijtraakten. Daarom heb ik ook speciaal voor PoGo een PTC account gemaakt dat ik alleen controleer en desnoods ook kan opheffen zonder dat het ook maar iets anders beïnvloedt. Bij Ingress zou ik ook een ander account hebben willen gebruiken dan mijn hoofdaccount waarop ik vele apps heb gekocht en welk account dus een waarde vertegenwoordigt maar toen ik dat ging spelen wist ik nog niet van deze volstrekt idiote beperking. Op het moment dat het wel mogelijk wordt zal ik mijn Ingress account ook onmiddellijk overzetten naar een ander e-mailadres.

https://support.pokemongo.../en-us/articles/227084467

Bij elk vanaf een zolderkamertje gerund webwinkeltje of kneuterforum kun je het aan je account gekoppelde e-mailadres wijzigen maar niet bij Niantic. :F Ook of misschien vooral niet toen het nog voor 100% een activiteit binnen Google was. Google WIL namelijk niet dat je meerdere accounts hebt. Zij willen dat je één account hebt waarop je altijd ingelogd bent want dan kunnen ze je maximaal tracken. Daar is het wellicht nog een overblijfsel van maar Niantic heeft zich (nog) niet verwaardigd om hier ook maar iets aan te verbeteren. Flink bij ze klagen lijkt me dan ook zeer gewenst. Vooral door mensen die écht geld in hun account hebben gestopt. Als ze weigeren het mogelijk te maken zou ik een claim bij Google indienen om je geld van de in-app aankopen terug te krijgen.

Ondertussen heb ik weer een werkende huisfoon met patrouillerend mannetje. ;)

• Wollie1988
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:44:
[...]

Het is zéér irritant maar ik weet het ook al van Ingress. Het is bij Niantic NIET mogelijk om je e-mailadres te veranderen. Ik weet dat mensen met Ingress overnieuw hebben moeten beginnen omdat ze hun e-mailadres kwijtraakten. Daarom heb ik ook speciaal voor PoGo een PTC account gemaakt dat ik alleen controleer en desnoods ook kan opheffen zonder dat het ook maar iets anders beïnvloedt. Bij Ingress zou ik ook een ander account hebben willen gebruiken dan mijn hoofdaccount waarop ik vele apps heb gekocht en welk account dus een waarde vertegenwoordigt maar toen ik dat ging spelen wist ik nog niet van deze volstrekt idiote beperking. Op het moment dat het wel mogelijk wordt zal ik mijn Ingress account ook onmiddellijk overzetten naar een ander e-mailadres.

https://support.pokemongo.../en-us/articles/227084467

Bij elk vanaf een zolderkamertje gerund webwinkeltje of kneuterforum kun je het aan je account gekoppelde e-mailadres wijzigen maar niet bij Niantic. :F Ook of misschien vooral niet toen het nog voor 100% een activiteit binnen Google was. Google WIL namelijk niet dat je meerdere accounts hebt. Zij willen dat je één account hebt waarop je altijd ingelogd bent want dan kunnen ze je maximaal tracken. Daar is het wellicht nog een overblijfsel van maar Niantic heeft zich (nog) niet verwaardigd om hier ook maar iets aan te verbeteren. Flink bij ze klagen lijkt me dan ook zeer gewenst. Vooral door mensen die écht geld in hun account hebben gestopt. Als ze weigeren het mogelijk te maken zou ik een claim bij Google indienen om je geld van de in-app aankopen terug te krijgen.

Ondertussen heb ik weer een werkende huisfoon met patrouillerend mannetje. ;)
Klinkt niet heel bemoedigend. Via welke weg kun je ze contacten dan? Thanks voor de reactie in ieder geval!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Wollie1988 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:50:
[...]

Klinkt niet heel bemoedigend. Via welke weg kun je ze contacten dan? Thanks voor de reactie in ieder geval!
Het schijnt dat als je een app in de Play Store wilt zetten dat je daar dan een (werkend) e-mailadres moet vermelden anders wordt je app uit de Play Store verwijderd.

Google Play: Pokémon GO

Daar staat het adres: pokemon-go-support@nianticlabs.com

Als ze daar niet op reageren kun je dat dan dus terecht rapporteren bij Google.

Hier wordt echter gemeld dat het meldt 'unmonitored' te zijn wat dus volgens de Google richtlijnen niet zou mogen en dus terecht te rapporteren zou zijn.

Ik vond ook nog dit:

http://www.skipmenu.com/p...a/niantic-labs-pokemon-go

Geen idee of daar iets van werkt.

• Wollie1988
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:10:
[...]

Het schijnt dat als je een app in de Play Store wilt zetten dat je daar dan een (werkend) e-mailadres moet vermelden anders wordt je app uit de Play Store verwijderd.

Google Play: Pokémon GO

Daar staat het adres: pokemon-go-support@nianticlabs.com

Als ze daar niet op reageren kun je dat dan dus terecht rapporteren bij Google.

Hier wordt echter gemeld dat het meldt 'unmonitored' te zijn wat dus volgens de Google richtlijnen niet zou mogen en dus terecht te rapporteren zou zijn.

Ik vond ook nog dit:

http://www.skipmenu.com/p...a/niantic-labs-pokemon-go

Geen idee of daar iets van werkt.
Thanks. De mail had ik al gebruikt en kreeg de reactie dat het inderdaad 'unmonitored' is. Heb nu gereageerd via https://support.pokemongo...es/222061187-Report-a-bug
Las dat als je ctrl + f en contact us tikt, je naar een pagina gaat waar je andere dingen kunt aangeven. Wordt wel weer specifiek vermeld dat je geen persoonlijke mail krijgt, maar heb mijn best gedaan. Hopen dat ik gewoon door kan spelen en in ieder geval Gen 1 vol kan krijgen! Kleine 600 km lopen en klein beetje geld ingestoken, zal toch jammer zijn als dat volledig weg is.

Verwijderd

Genoeg candy nu om mn togepi te evolueren, maar even nog wat pidgeys sparen voor een lucky egg :)

• CAP-Team

CAP-Team

Als je google account nog actief is, kun je geen alias aanmaken die wel geldig blijft? En dan inloggen met die alias, of ziet Niantic dat dan als een nieuwe account?

• GroeneThee
Vraag is eigenlijk, moet je account "actief" zijn om te kunnen blijven spelen?

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 10:47
Van de week vanuit m'n luie nest Pokemon even aangezet. Speelde het niet echt actief meer maar dat event was wel interessant haha. Spawned er aan de ene kant van mij een Wartortle en aan de andere kant een Charizard!

Als het regent in mei, dan is april voorbij

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Is het starter event al afgelopen? Ik heb nog geen enkele starter in mijn nearby gezien vanmorgen....

• GroeneThee
Volgens mij is het tot en met vandaag, de 8e. Heb niet een precieze eindtijd maar hier zie ik ze nog gewoon. Naar buiten om te vangen is een 2e verhaal :9

• Mikey5times
  • Niet online
Ik heb nog een paar starters nodig, dus ik ga straks toch nog even de kou trotseren. Hopelijk zitten ze er nog even! :9

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-11 23:22

JamesB009

Sjimmeh!!

Ik moet toch even mijn verhaal van gisteren kwijt...

Ik was met een vriend van mij wat gyms overnemen, daarna wilden we wat lures opmaken omdat deze 60 minuten duren in plaats van 30 minuten, en ook omdat er meer starters spawnen.

Dus wij naar een pleintje, 2 stops naast elkaar en een lure aan.
Bij de 2e spawn op 1 lure spawnt er gewoon een Lapras(!), dus wij blij, en gelukkig nog gevangen ook. Direct daarna een Ivysaur en een Charmander, dus begint goed.
Iets later spawnt er gewoon NOG een Lapras(!)(!), wtf!
Even daarna nog een Charmeleon.
Verder nog wat starters, en het standaard grut.
Wij dus superblij met de lures gezien de 2 laprassen.

Het pleintje zit vlak bij een Albert Heijn en wij moesten nog even snel wat eten halen, dus spullen gehaald, komen we terug bij de auto, spawnt er een Venusaur bij de pokestop! Dag kan niet meer stuk!

Rijden we naar huis, spawnt er vlak voor huis ook nog een fucking Dragonite!!
Echt, wat een dag, nog nooit zo veel epicshe spawns gezien op 1 dag! (In de ochtend had ik trouwens nog een Venusaur gevangen vlak bij huis.)

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

• GroeneThee
Pfff nice! Had gisteren ook een top dag qua vangsten maar nog nooit een Dragonite in het wild gezien.waren ze ook nog een beetje interessant qua CP en IV%?

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-11 23:22

JamesB009

Sjimmeh!!

Venusaur 1: 36CP, niet naar IV gekeken.
Venusaur 2: 1929 CP, 78% IV, Razor Leaf en Solar beam.
Lapras 1: 1879 CP, tussen 69 en 75% IV, Frost Breath en Dragon Pulse
Lapras 2: 2134 CP, 64% IV, Frost Breath en Dragon Pulse
Dragonite: 1752CP, tussen 62% IV, Steel wing en Dragon Pulse

Edit: Exacte IV's even opgezocht.
GroeneThee schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:06:
Pfff nice! Had gisteren ook een top dag qua vangsten maar nog nooit een Dragonite in het wild gezien.waren ze ook nog een beetje interessant qua CP en IV%?

[ Voor 7% gewijzigd door JamesB009 op 08-01-2017 10:38 ]

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

• CAP-Team

CAP-Team

Vanmiddag nog even naar Enschede om de pokeballs aan te vullen (alles op :o ) hopelijk zijn er nog wat starters te vangen

• Asgaro
Ik kon met Pokémon Go pas circa 3 maand na release beginnen. Ik had namelijk herexamens in de zomervakantie en moest uit noodzaak dus thuisblijven.

Echter had ik mijn gewenste username al "gereserveerd" in juli door een PTC account aan te maken.

Wanneer ik dan eindelijk met de game kon beginnen (half september), wou ik liever een Google account. Zo heb ik namelijk two-factor authentication omdat mijn Google account dat aan heeft staan. Daarnaast had ik intussen al gelezen over hacks op PTC accounts en wou ik geen risico lopen.
(Ook als trading eraan komt, denk ik dat we nog een opwelling van gehackte PTC accounts gaan zien, maar dat terzijde.)

Omdat ik dus persé een Google account wou, kon ik niet meer mijn gewenste username gebruiken, wantja die is al toegekend aan een PTC account.

Ik heb al de Nickname Change functie geprobeerd op mijn Google account maar idd, de username is nog altijd niet beschikbaar. (Ik dacht dat ze inactieve PTC accounts na een paar maand toch wel zouden wissen. Zeker die, zoals de mijne, waar nog helemaal niet (!) is mee gespeeld.)

Vraag is nu:
Zou ik Niantic support contacteren en vragen om dat eerste PTC account te deleten, zodat ik wel de gewenste username kan nemen via Nickname Change functie?
Of klinkt dat riskant?
Bv. doordat Niantic zou kunnen denken dat ik 2 accounts gebruik, en bijgevolg ik een ban aan mijn been zou kunnen hebben?

Aha, waar ik net aan dacht: zou het werken om een Nickname Change op mijn PTC account uit te voeren, naar een random naam. En zou dan de gewenste username wél beschikbaar komen voor mijn Google account?

[ Voor 7% gewijzigd door Asgaro op 08-01-2017 12:05 ]

• A-Jay
A-Jay schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 09:27:

Omanyte (had ik niks aan) Hitmonlee *O* Baby Magmar (enige 10km baby die ik nog niet had) *O* Dratini (met 30 candy) *O*

Heb nu nog 2 baby's te gaan (Togepi (+ Togetic) en Cleffa) en Aerodactyl en Snorlax

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Asgaro schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:04:
[...]

Aha, waar ik net aan dacht: zou het werken om een Nickname Change op mijn PTC account uit te voeren, naar een random naam. En zou dan de gewenste username wél beschikbaar komen voor mijn Google account?
Kan het kwaad om het gewoon te proberen :?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• GroeneThee
Mijn idee ook. en geef daarna de servers even tijd voor je je Nickname weer probeert.
JamesB009 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:34:
Venusaur 1: 36CP, niet naar IV gekeken.
Venusaur 2: 1929 CP, 78% IV, Razor Leaf en Solar beam.
Lapras 1: 1879 CP, tussen 69 en 75% IV, Frost Breath en Dragon Pulse
Lapras 2: 2134 CP, 64% IV, Frost Breath en Dragon Pulse
Dragonite: 1752CP, tussen 62% IV, Steel wing en Dragon Pulse

Edit: Exacte IV's even opgezocht.

[...]
Dat is zeker geen slechte vangst dan!

[ Voor 74% gewijzigd door GroeneThee op 08-01-2017 12:52 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Log in met je PTC account en nickchange die eerst zodat die naam wel vrij is?

• CaptJackSparrow
  • Niet online
fsfikke schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:29:
[...]

Kan het kwaad om het gewoon te proberen :?
Het is maar helemaal de vraag of het lukt zonder bevestiging vooraf van Niantic en als je het doet ben je die naam ook op dat andere account permanent kwijt. Nu heb je nog de optie om overnieuw te beginnen met dat account.

• WoWo
Ik weet het, ik ben maar een amateur, maar voor mij twee mijlpalen: level 27 *O* en voor het eerst 200 muntjes *O* bij elkaar gespaard. Kan ik eindelijk een pokemon storage upgrade 'kopen'. (Ik geef uit principe geen geld uit aan spelletjes :+ )

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/otd8ojz.jpg

• eborn
  • Laatst online: 13-11 14:10
Ik denk dat ik maar kneusjes ga sparen... na mijn geweldige Blastoise van cp28 heb ik nu zijn Lapras vriendje van cp40 te pakken. Joepie :*)

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

eborn schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:53:
Ik denk dat ik maar kneusjes ga sparen... na mijn geweldige Blastoise van cp28 heb ik nu zijn Lapras vriendje van cp40 te pakken. Joepie :*)
Haha ik ving vanmiddag een blastoise van 30CP en dacht dat ik het erg had :p

Event is nu over volgens mij? Zag ook al een pika zonder mutsje. Raar gezicht opeens. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Afvalzak op 08-01-2017 19:59 ]

Last.fm | Code Talks

• Asgaro
Asgaro schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:04:
Ik kon met Pokémon Go pas circa 3 maand na release beginnen. Ik had namelijk herexamens in de zomervakantie en moest uit noodzaak dus thuisblijven.

Echter had ik mijn gewenste username al "gereserveerd" in juli door een PTC account aan te maken.

Wanneer ik dan eindelijk met de game kon beginnen (half september), wou ik liever een Google account. Zo heb ik namelijk two-factor authentication omdat mijn Google account dat aan heeft staan. Daarnaast had ik intussen al gelezen over hacks op PTC accounts en wou ik geen risico lopen.
(Ook als trading eraan komt, denk ik dat we nog een opwelling van gehackte PTC accounts gaan zien, maar dat terzijde.)

Omdat ik dus persé een Google account wou, kon ik niet meer mijn gewenste username gebruiken, wantja die is al toegekend aan een PTC account.

Ik heb al de Nickname Change functie geprobeerd op mijn Google account maar idd, de username is nog altijd niet beschikbaar. (Ik dacht dat ze inactieve PTC accounts na een paar maand toch wel zouden wissen. Zeker die, zoals de mijne, waar nog helemaal niet (!) is mee gespeeld.)

Vraag is nu:
Zou ik Niantic support contacteren en vragen om dat eerste PTC account te deleten, zodat ik wel de gewenste username kan nemen via Nickname Change functie?
Of klinkt dat riskant?
Bv. doordat Niantic zou kunnen denken dat ik 2 accounts gebruik, en bijgevolg ik een ban aan mijn been zou kunnen hebben?

Update:
Ok, ik heb op dit PTC account ingelogd.
Terms of Service geaccepteerd.
Echter na die tutorial vragen ze om een nickname in te geven. (Ik dacht dat ze automatisch die op PTC website zouden nemen, maar blijkbaar niet).
Probeer ik dus mijn gewenste username, komt er nu ook op: not available.

#REKT

Achja.
Maar het is raar want als je gaat naar het Settings menu zie je onder de Sign Out button wel mijn gewenste username staan. Maar dit is dus die van mijn PTC account en er is blijkbaar nog een andere username die je in-game moet aanduiden.

Conclusie:
Ook in juli was mijn nickname al niet meer beschikbaar toen ik een PTC account maakte. Case closed. oOo
Of het zou kunnen dat hij wél nog beschikbaar was, maar omdat ik nooit de ToS had accepted en niet bij de in-game vraag die nickname invoerde, heb ik dus mijn kans verkeken... #rekt

[ Voor 3% gewijzigd door Asgaro op 08-01-2017 21:39 ]

• Sunfalls
Het evenement is nu echt afgelopen. Gelukkig 2 van elk erbij gekregen met redelijke cijfers. Ben benieuwd naar het volgende event

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04:24

JRR

Jammer dat het startersevent al is afgelopen. Ondanks dat ik erg mijn best heb gedaan mis ik nog 30 candies voor een Charizard. Die krengen van Charmanders ontsnappen in meer dan 50% van de gevallen en heel veel heb ik ze hier ook niet gezien. Nu maar hopen op nog een paar 2km eieren om de Charizard in mijn pokedex op te nemen.

Squirtle candies verzamelen ging erg makkelijk deze week. Heb twee Blastoises kunnen maken en deze moest ook nog in mijn pokedex komen.

1 Bulba te weinig gevangen om de perfecte Venusaur te maken. Ik kan er wel één maken vanuit een Ivysaur met een IV van 80% maar die zit op level 20. Heb een Bulba gevangen op level 27 met een IV van 91% dus ik spaar nog even door tot ik op de 125 candies zit.

Gisteren eindelijk ook weer eens wat leuks uit een 10 km ei gekregen. Een Chansey en die had ik ook nog niet en ook nog nooit in mijn dex gehad. Wat een bak met HP maar waarschijnlijk zinloos in gyms.

• A-Jay
En een 100% IV Chansey uit een ei gekregen.

Dit weekend van 8 stabiele torens naar 2 gegaan. 2 van die 8 torens waren nog van mijn vakantie ie België, dus die kan ik ook niet terugpakken. Dus deze week weer op oorlogspad :)

• petjekel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-10 14:51
Iemand een idee of eind deze week de nest migratie weer plaats gaat vinden?

• Mofkees
  • Laatst online: 24-10-2024
Zit midden in een nest merk ik!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4MCDsp3.png

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

• Shadow_J
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-11 15:57
A-Jay schreef op maandag 9 januari 2017 @ 09:30:
Dit weekend van 8 stabiele torens naar 2 gegaan. 2 van die 8 torens waren nog van mijn vakantie ie België, dus die kan ik ook niet terugpakken. Dus deze week weer op oorlogspad :)
Ik denk dat het zondag nog extra druk was. Wij zijn met enkele vrienden ook op stap geweest en je zag dar er wel nog veel mensen aan het spelen waren. Het was eens niet te koud en ik denk dat iedereen juist nog iets extra wou mee pikken van het event. Voor mij was het alvast een super dag. Ik heb enkele mooi kunnen vangen : 2x Lapras (1113 - IV 58% en 2379 - IV 56%), Venusaur (1756 - IV 44%), Charizard (juist geen 2000 - IV 78%), 2x Blastoise (1419 - IV 49% en 1482 - IV 44%). Als afsluiter heb ik ook nog een 84% IV charizard gemaakt zodat ik er van elk van de starter evoluties nu 3 heb.

Ik had verder ook laatste dagen 3 & 4 gyms dat redelijk stabiel waren. Gisteren in de loop van de dag is alles gesloopt, dus het zal deze week terug opbouwen worden. Met het event zijn al mijn muntjes er wel door gegaan aan incubators. Ik kan weer wat sparen :)

• Sunfalls
JEEEJ eindelijk mijn Gen1 dex helemaal vol. Inclusief de locals. Een vriend van mij is piloot en die vliegt de hele wereld over. Die heeft soms ingelogd om wat locals te vangen. En nu eindelijk mijn omastar bij elkaar gekregen dus nu is mijn dex vol. Helaas pas 3 van de 7 pokemon van Gen2. Dus we gaan gewoon verder met spelen.

• GroeneThee
Pffff de derde keer in de afgelopen tijd een gym getraind waar ik zelf al in zat 8)7

Ik zie het maar als karma punten

• CaptJackSparrow
  • Niet online
GroeneThee schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:14:
Pffff de derde keer in de afgelopen tijd een gym getraind waar ik zelf al in zat 8)7

Wordt ie alleen maar sterker/stabieler door. ;)

Ik was zaterdagavond laat nog even aan het farmen en wou evt. nog twee lokale gyms terugpakken. Ik zat maar op 10. Ik zag echter dat ze bezet waren door wat lagere spelers. Waarschijnlijk kinderen die ook graag eens wat muntjes willen scoren. Ik kon het toen niet over mijn hart verkrijgen ze er weer uit te schoppen en heb toen in plaats van potions en revives weg te gooien die maar gebruikt om twee andere gyms waar ik al in zit een paar rondjes bij te trainen. Een L8 en een L9 tot een paar duizend punten onder L10 gebracht. Die L8 was tot voor kort een van de neergehaalde en bevochten gyms maar is nu dus weer behoorlijk stabiel. :)

• Richh
  • Nu online
GroeneThee schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:14:

Dat doe ik altijd, anders ben ik hem binnen een half uurtje kwijt :p

• Mikey5times
  • Niet online
Toch wel een mooi dagje gisteren. Nog op het laatste moment genoeg candy bij elkaar gevangen voor een Charizard, Venusaur en Blastoise, mijn laatste Dratini candy gelopen voor mijn eerste Dragonite en ook nog de laatste twee Magikarp gevangen die ik nodig had voor mijn eerste Gyarados!

Dat was dus een lucky egg evolve sessies met vijf nieuwe pokedex entries, zit nu op 133/145 en bijna level 27! *O*

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11 13:37
eborn schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:53:
Jij hebt tenminste een Lapras.

Yavu Steam Profile Lanithro

• GroeneThee
Richh schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:46:
[...]

Dat doe ik altijd, anders ben ik hem binnen een half uurtje kwijt :p
Ja train ook altijd 500+ puntjes bij maar dit was net van 8 naar 9. Kost iets meer moeite en tijd. Maar zoals terecht opgemerkt werd, is het niet weggegooide moeite.

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Damn. Met werk verhuisd naar een nieuw kantoor waar mijn GPS té nauwkeurig is. Geen eieren meer hatchen terwijl mijn telefoon op mijn bureau ligt. :'(

Battery saver in Pokémon en in Android beide al op aan/uit gezet en ook met instellingen van 'precisie verbeteren' gespeeld onder Locatie instellingen. Iemand nog tips om 'slecht' ontvangst te stimuleren?

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-11 22:48

artificial_sun

Mazda Rx7

Je telefoon in een Pringels bus stoppen :9

Stadia was beter....

• CaptJackSparrow
  • Niet online
De ramen bekleden met aluminiumfolie. >:)

• WoWo
CaptJackSparrow schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:02:
De ramen bekleden met aluminiumfolie. >:)
Ik weet niet of de rest van het kantoor dat leuk gaat vinden... :+

• ksborg
  • Laatst online: 04-11 10:47
mklkhanou schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:13:
Damn. Met werk verhuisd naar een nieuw kantoor waar mijn GPS té nauwkeurig is. Geen eieren meer hatchen terwijl mijn telefoon op mijn bureau ligt. :'(

Battery saver in Pokémon en in Android beide al op aan/uit gezet en ook met instellingen van 'precisie verbeteren' gespeeld onder Locatie instellingen. Iemand nog tips om 'slecht' ontvangst te stimuleren?
Mijn telefoon kent maar 2 gradaties: rock solid of "No GPS Signal". Ken mensen die 10km per dag lopen door hem alleen maar neer te leggen. Helaas moet ik daar echt 10km voor lopen :+

Voor als je het wil weten: koop geen Zuk Z1 :9

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
ksborg schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:11:
[...]

Mijn telefoon kent maar 2 gradaties: rock solid of "No GPS Signal". Ken mensen die 10km per dag lopen door hem alleen maar neer te leggen. Helaas moet ik daar echt 10km voor lopen :+

Voor als je het wil weten: koop geen Zuk Z1 :9
:D

Dat was bij mij dus ook het geval, bijna 2 x 5km egg op een werkdag. Nu legt 'ie nog niet eens één kilometer af. Het is inderdaad óf no gps of rock solid..

• WoWo
Waar vind ik in de buurt van Eindhoven Magikarps? Iemand?

• Autofan1985
WoWo schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:20:
Waar vind ik in de buurt van Eindhoven Magikarps? Iemand?
Op 4 plekken in Eindhoven zelf en 1 in Veldhoven. Na het openen van de link even filteren bij de Species op Magikarp en kijken welke voor jou het beste uitkomt. ;)

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Ik ervaar zo nu en dan zeer hinderlijke lag op mijn nieuwe huisfoon. Dan stottert de grafische afhandeling na elke seconde even. Maakt ballen gooien uitermate lastig. Ik had het zaterdag op een gegeven moment maar kreeg het weer weg na een reboot en evt. wat andere processen stoppen. Ik geloof dat het er gisteren niet geweest is maar nu heb ik het weer. Na reboot en wat spul killen dat Greenify niet kan doen loopt het weer even goed maar dan begint het weer. Ik heb om e.e.a. te monitoren ook een nieuw appje gevonden en geïnstalleerd dat sowieso wel interessant is.

Google Play: Simple System Monitor

Blijkbaar heb ik geen tekort aan CPU vermogen of RAM. :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FUk6clN7Iur8elhgtCBiSm2B/full.png

Ben ik misschien niet de enige die dit ervaart en is Niantic weer bezig of moet ik het toch echt puur bij dit toestel zoeken?

• Richh
  • Nu online
CaptJackSparrow schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:27:
Ik ervaar zo nu en dan zeer hinderlijke lag op mijn nieuwe huisfoon. Dan stottert de grafische afhandeling na elke seconde even. Maakt ballen gooien uitermate lastig. Ik had het zaterdag op een gegeven moment maar kreeg het weer weg na een reboot en evt. wat andere processen stoppen. Ik geloof dat het er gisteren niet geweest is maar nu heb ik het weer. Na reboot en wat spul killen dat Greenify niet kan doen loopt het weer even goed maar dan begint het weer. Ik heb om e.e.a. te monitoren ook een nieuw appje gevonden en geïnstalleerd dat sowieso wel interessant is.

Google Play: Simple System Monitor

Blijkbaar heb ik geen tekort aan CPU vermogen of RAM. :?

[afbeelding]

Ben ik misschien niet de enige die dit ervaart en is Niantic weer bezig of moet ik het toch echt puur bij dit toestel zoeken?
Ik heb het vermoeden dat je GPU het probleem is. Grote stotters liggen eerder aan je opslaggeheugen.

• GroeneThee
Ik ervaar ook wel eens behoorlijke lag, al zou ik het niet meteen stotteren noemen. Ik vermoed dat dat bij mij ligt aan dat de communicatie met de servers af en toe wat traag is?

• Autofan1985
GroeneThee schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:39:
Ik ervaar ook wel eens behoorlijke lag, al zou ik het niet meteen stotteren noemen. Ik vermoed dat dat bij mij ligt aan dat de communicatie met de servers af en toe wat traag is?
Dat idee heb ik ook. Krijg zelfs af en toe een connection error terwijl dingen als Whatsapp berichten wel gewoon binnen komen.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

artificial_sun schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:17:
Je telefoon in een Pringels bus stoppen :9
Mag ik de oorspronkelijke inhoud dan? :9 :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:26
Jammer dat het event voorbij is, ik vond die starters erg leuk. Heb nu wel een Venusaur kunnen maken met Vine Whip en Solar Beam (met powerups nu 1777cp, candies zijn op helaas).

Mijn vriendin heeft de laatste tijd wat problemen met haar telefoon. Laatst plaatste ik een lure (60min) en na een tijdje viel haar telefoon zonder waarschuwing uit. Het duurde een uur voordat hij weer tot leven kwam. Gisteren gebeurde dit weer, maar nu duurde het een dag voordat er weer leven in zat. Zou dit misschien kunnen komen doordat wij de telefoon aan de oplader hadden terwijl wij pokemon deden? Zijn er anderen die dit probleem gehad hebben?

De accu was gisteren tijdens de lure ~55%, vandaag toen hij voor het eerst weer aan ging was dat 1%. Het lijkt er dus op dat hij door een gebrek aan stroom uitgevallen is. Echter zat de telefoon tijdens de lure aan de lader en leek hij voldoende vol te zijn.. Iemand meer ervaring?

• WoWo
Autofan1985 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:26:
[...]

Op 4 plekken in Eindhoven zelf en 1 in Veldhoven. Na het openen van de link even filteren bij de Species op Magikarp en kijken welke voor jou het beste uitkomt. ;)
Jeezus, das vlakbij. Waarom wist ik dit niet? 8)7

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zenomyscus schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:54:
Jammer dat het event voorbij is, ik vond die starters erg leuk. Heb nu wel een Venusaur kunnen maken met Vine Whip en Solar Beam (met powerups nu 1777cp, candies zijn op helaas).

Mijn vriendin heeft de laatste tijd wat problemen met haar telefoon. Laatst plaatste ik een lure (60min) en na een tijdje viel haar telefoon zonder waarschuwing uit. Het duurde een uur voordat hij weer tot leven kwam. Gisteren gebeurde dit weer, maar nu duurde het een dag voordat er weer leven in zat. Zou dit misschien kunnen komen doordat wij de telefoon aan de oplader hadden terwijl wij pokemon deden? Zijn er anderen die dit probleem gehad hebben?

De accu was gisteren tijdens de lure ~55%, vandaag toen hij voor het eerst weer aan ging was dat 1%. Het lijkt er dus op dat hij door een gebrek aan stroom uitgevallen is. Echter zat de telefoon tijdens de lure aan de lader en leek hij voldoende vol te zijn.. Iemand meer ervaring?
Oververhit? Pokémon Go en laden tegelijk levert (hier) een hete telefoon op, alleen Pókemon Go draaien levert al genoeg warmte op.

M.b.t. het laatste: Mogelijk is het stroomverbruik hoger dan de lader kan leveren om de accu op te laden en tegelijk de telefoon actief te houden.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Zou een oudere accu kunnen zijn. Met een vorig toestel had ik ook dat die spontaan rebootte bij zwaardere belasting. Met een nieuwe accu was dat weg. Dat is ook waarom ik in principe geen toestellen met vaste accu wil hebben. Heeft dit toestel een verwisselbare accu? Zo ja, vervangen.
Pagina: 1 ... 50 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.

Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.

Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status