Ik geloof dat ik een beetje het mysterie van het 10km ei aan het ontrafelen ben.
Een tijdje geleden zat ik hier nog
te zeuren op te merken dat ik al 70 eieren lang geen 10km ei had gezien, en daarna duurde het weer 40 eieren tot de volgende. Ik heb mijn Pokéstop strategie sindsdien aangepast en inmiddels heb ik 3x 10km in mijn tas zitten
Dus, wat heb ik anders gedaan? Normaal reed ik met de auto een rondje door de stad langs een aantal punten waar veel Pokéstops bij elkaar zitten. Als ik gyms aan ging vallen, kwam ik vaak potions tekort en reed ik dus een extra rondje, vaak over hetzelfde stukje
Het stukje wat ik dagelijks loop is tussen werk en het station. Ook dit zijn dus telkens dezelfde stops, in het centrum van een stad. Dit moet je dus niet doen
Sinds een paar dagen geleden heb ik het tegenovergestelde gedaan. Niet meer dan 1x per dag bij dezelfde stops komen. De 'clusters' met stops sla ik over, juist wat meer naar de afgelegen plekken. Het kan natuurlijk toeval zijn, maar dit lijkt te werken, gezien ik van ongeveer 1% 10km-ei naar 30% 10km-ei ben gegaan.
Mijn theorie is dat de Pokéstop bepaalt of je een 10km ei krijgt of niet. Iedere Pokéstop biedt een bepaald aantal beesten aan. Zo weet ik dat een stop waar veel Sandshrew omheen hangen, ook veel Sandshrew uit eieren geeft. Volgens mij geeft een Pokéstop bij het water ook meer kans op een Lapras dan een Pokéstop midden in de stad.
Welk van de mogelijke beesten een Pokéstop weggeeft, is denk ik vervolgens afhankelijk van een aantal factoren.
- Hoeveel mensen komen er op een dag bij de stop (weinig -> meer kans op zeldzaam ei)
- In wat voor gebied ligt de stop (om bovenstaande te relativeren. In een grote stad kan een stop relatief weinig spins per dag hebben, dat maakt 'm alsnog zeldzaam)
- Hoe vaak kom je er zelf langs (als je zelf elke 5 minuten aan dezelfde stop draait, zal dat waarschijnlijk geen 10km ei opleveren).
Natuurlijk blijft het een stukje kansberekening of je überhaupt een ei krijgt en bied het allemaal geen garanties. Enkel een (veel) grotere kans dan mijn vorige strategie.
Hoe denken jullie hier over?
Moddie schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:24:
Is het starter event toevallig al afgelopen, dacht namelijk morgen pas als ik me niet vergis, maar kan heb al een uur lang niks op de radar?
Merk ook nu pas op dat de cadeaus uit de winkel zijn.
Nog een hoop starters tegen gekomen vandaag. Event duurt tot de 8e en volgens mij klopt dat ook wel
[
Voor 3% gewijzigd door
Richh op 06-01-2017 14:06
]