Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[iOS/Android] Pokémon GO - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 100 Laatste
Acties:
  • 396.906 views

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-10 14:37
wimpie007 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:07:
[...]

Klopt ;-) Maar die heb ik nog niet
Ik ook nog niet hoor. Samen met Snorlax en Magby de enige die ik nog mis.
Leijenman schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:44:
Vanochtend op het werk een zwarte bolle schim op de nearby lijst. Fuck dat is chansey!! Even een blokje om en ja hoor gevonden. 7ultraballen en wat besjes. Maar ik heb het kreng. Cp 614 iv 67% helaas psychic en geen hyperbeam. Maar wel mooi hp278! Eindelijk wat handigs om in een gym te zetten. Gelijk als buddy, deze ga ik langzaam levelen.
Chansey is juist nutteloos om in een gym te zetten vanwege zijn lage CP. Dat maakt je gym zwaar *** om te trainen en bij ene aanval ben je altijd als eerste de sjaak dat je er uit vliegt. Verder houdt Chansey het wel lang vol, maar zal hij door de lage attack weinig schade doen. Hooguit handig om mee te trainen tegen lage pokies onderin een gym, maar wat mij betreft alleen nuttig als pokedexvulling.

[ Voor 64% gewijzigd door Autofan1985 op 04-01-2017 10:54 ]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Even een blokje om en ja hoor gevonden. 7ultraballen en wat besjes.
Hoe geef je meerdere besjes dan? Ik heb dat nooit voor elkaar gekregen.

• Neomess
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 12:55

Neomess

neomess.nl

Nadat je de Pokemon in een bal hebt maar hij toch weer ontsnapt kan je nogmaals een besje gebruiken
Cartman! schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:56:
[...]

Hoe geef je meerdere besjes dan? Ik heb dat nooit voor elkaar gekregen.

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

• Cartman!
  • Niet online
Neomess schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:58:
Nadat je de Pokemon in een bal hebt maar hij toch weer ontsnapt kan je nogmaals een besje gebruiken
Ik blijf leren :) Heeft het dan ook nog zin om meer kans te krijgen dat hij gevangen wordt?

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-11 11:33

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Cartman! schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:01:
[...]

Ik blijf leren :) Heeft het dan ook nog zin om meer kans te krijgen dat hij gevangen wordt?
Ja, je eerste besje in namelijk alweer uitgewerkt. 1 besje werkt voor 1 poging. Mis je, dan telt dat niet als poging.

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11 13:37
nu moet het spel echt op gaan houden. Wederom komt er uit een 10k ei van mijn kinderen een Pokemon die ik nog moet. Dit keer een Hitmonchan. Als uit het volgende EI een Earodactyl komt ga ik permanent over op het account van mijn kinderen.

Yavu Steam Profile Lanithro

• Leijenman
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Gyms leven bij ons in de buurt toch per dag, niemand traint ze en moet er elke ochtend weer langs. Ik zie chansey meer als een extra vervelend pokemonnetje voor de tegenpartij aangezien die er toch elke avond mee bezig is. Ik las ook iets over de 60sec timer, als iemand met een lage pokkie aanvalt hij chansey niet altijd red in die 60sec. Vandaar mijn kleine vreugde.
Autofan1985 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:51:
[...]

Ik ook nog niet hoor. Samen met Snorlax en Magby de enige die ik nog mis.

[...]

Chansey is juist nutteloos om in een gym te zetten vanwege zijn lage CP. Dat maakt je gym zwaar *** om te trainen en bij ene aanval ben je altijd als eerste de sjaak dat je er uit vliegt. Verder houdt Chansey het wel lang vol, maar zal hij door de lage attack weinig schade doen. Hooguit handig om mee te trainen tegen lage pokies onderin een gym, maar wat mij betreft alleen nuttig als pokedexvulling.

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-11 23:22

JamesB009

Sjimmeh!!

Chansey is gym is altijd irritant trouwens, ik zou het nooit doen.
Reden:
Voor de eigen team is het uppen instant vervelend geworden.(Omdat je met zo laag mogelijk CP vaakt aanvalt)
Voor het andere team is een chansey niet vervelend omdat je toch met je hoogste CP aanvalt.
Voor jezelf, je staat bijna altijd als laagste in de gym, en ben je er vaak sneller weer uit.

Edit: Zie dat ik enorm traag ben. Sorry :P
Vanochtend op het werk een zwarte bolle schim op de nearby lijst. Fuck dat is chansey!! Even een blokje om en ja hoor gevonden. 7ultraballen en wat besjes. Maar ik heb het kreng. Cp 614 iv 67% helaas psychic en geen hyperbeam. Maar wel mooi hp278! Eindelijk wat handigs om in een gym te zetten. Gelijk als buddy, deze ga ik langzaam levelen.

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

• Autofan1985
JamesB009 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:34:
Chansey is gym is altijd irritant trouwens, ik zou het nooit doen.
Reden:
Voor de eigen team is het uppen instant vervelend geworden.(Omdat je met zo laag mogelijk CP vaakt aanvalt)
Voor het andere team is een chansey niet vervelend omdat je toch met je hoogste CP aanvalt.
Voor jezelf, je staat bijna altijd als laagste in de gym, en ben je er vaak sneller weer uit.

Edit: Zie dat ik enorm traag ben. Sorry :P

[...]
Exact. Enige voor wie die dus irritant is, is voor jezelf en je eigen team. Mogelijk dat Blissey in gen2 wat interessanter wordt voor gyms, maar van wat ik tot nu toe gelezen heb blijft de CP behoorlijk laag. Het is immers alleen Stamina die heel hoog is. Met name Att stats en CP gain zijn extreem laag.

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-11 20:39
Autofan1985 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:57:
[...]

Exact. Enige voor wie die dus irritant is, is voor jezelf en je eigen team. Mogelijk dat Blissey in gen2 wat interessanter wordt voor gyms, maar van wat ik tot nu toe gelezen heb blijft de CP behoorlijk laag. Het is immers alleen Stamina die heel hoog is. Met name Att stats en CP gain zijn extreem laag.
Blissey krijgt wss een max CP van 3219.
Het is maar wat je behoorlijk laag noemt. :P
Een gym met hoge Blissey's ga je dan echt niet zomaar afbreken.

• ramones73
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-11 14:21
Lanithro schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:02:
nu moet het spel echt op gaan houden. Wederom komt er uit een 10k ei van mijn kinderen een Pokemon die ik nog moet. Dit keer een Hitmonchan. Als uit het volgende EI een Earodactyl komt ga ik permanent over op het account van mijn kinderen.
En de award " Vader van het jaar " gaat naar ....

:+
P.K. schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:44:
[...]

Die CP gaat nog aangepast worden bij release volgens mij , anders wordt hij onverslaanbaar door de tijdslimiet.

• schaapiej
  • Laatst online: 21-11 20:57
Leijenman schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:05:
Gyms leven bij ons in de buurt toch per dag, niemand traint ze en moet er elke ochtend weer langs. Ik zie chansey meer als een extra vervelend pokemonnetje voor de tegenpartij aangezien die er toch elke avond mee bezig is. Ik las ook iets over de 60sec timer, als iemand met een lage pokkie aanvalt hij chansey niet altijd red in die 60sec. Vandaar mijn kleine vreugde.
90 seconden.
Met de lage CP van Chansey nog steeds geen probleem dus.
Hopen dat Blissey leuk wordt en ze beide wat vaker spawnen anders heb je chronisch snoepjes te kort! :p

<GoT>NightStalker

• Autofan1985
P.K. schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:44:
[...]

Oh, mij stond iets bij in de richting van 2000-2500. Een 3219 CP Blissey zou wel killing zijn voor de gym idd. Maar verwacht niet dat hij zo hoog wordt, want dan moet je onderhand met 4 man tegelijk aanvallen om al die hp weg te krijgen binnen 90 sec. 8)7

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:49
Dit event helpt toch wel aardig, Charmelion, charizard en venusaur weten te bemachtigen. Enkel ivysaur nog maar dat kan ik ook wel met candy doen :)
Super blij met mijn starters (ook al is de cp crap)

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-10 10:02
Net een Magby gehatched, dus nu heb ik alle baby pokemon binnen *O*
en nog een 2de Togepi, dus dat scheelt wel weer wat lopen. Heb 26 candy, maar mijn vriendin heeft er ook 2 gehatched en die zit al op 40 candy...is toch even 90km meer wat ik moet lopen..

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Nog 3 candy voor mijn eerste Charizard. Moet vandaag wel lukken :)

Last.fm | Code Talks

• sankao
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-11 17:41
Gisteren genoeg candy verzameld voor de Togetic, nu weer op 151/152

9760Wp ZO(145°) @SE9K, 6480Wp ZW (235°), 2960Wp NO(50°) @SE7K-RWS

• C_V_S
  • Niet online
sankao schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:20:
Gisteren genoeg candy verzameld voor de Togetic, nu weer op 151/152
Hoeveel km per candy is er nodig?

Snorlax zit bijna op zijn max hier dus dan maar Togepi als mijn buddy doen.

• sankao
xienator schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:40:
[...]

Hoeveel km per candy is er nodig?

Snorlax zit bijna op zijn max hier dus dan maar Togepi als mijn buddy doen.
5 km per candy

• C_V_S
  • Niet online
Nou dat is eigenlijk ook de moeite niet waar voor een Pokemon wat alleen Pokedex opvulling is...

Verwijderd

lekker snachts via gps laten lopen (geen hack) is toch een candy per nacht + goed voor eieren uitbroeden

• Orsetto
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:47
Gisteren 2 Charizards gevangen, heb er nu 4 *O*
Ik heb tijdens het event alles wel gezien van de starters behalve een Venusaur.

Iemand die in het wild tegengekomen?

• schaapiej
Net nog een sprintje getrokken. Vlak voor m'n bushalte Pokémon gestart en kijk na het uitstappen op m'n scherm; zwarte vlek op de radar! Was een stop 500 meter verderop. Na 1 snoepje en ultra ball had ik 'm binnen.. Lapras!

Nu alleen Aerodactyl nog van Gen1. Als die nou afgelopen maandag was blijven zitten... :X

<GoT>NightStalker

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-10 12:16
Ja, al 3 keer een venasaur tegengekomen. 1 van 1394 de rest allemaal rond de 700

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:55
schaapiej schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:41:
Net nog een sprintje getrokken. Vlak voor m'n bushalte Pokémon gestart en kijk na het uitstappen op m'n scherm; zwarte vlek op de radar! Was een stop 500 meter verderop. Na 1 snoepje en ultra ball had ik 'm binnen.. Lapras!

Nu alleen Aerodactyl nog van Gen1. Als die nou afgelopen maandag was blijven zitten... :X
*O* *O*

Waar was dat?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• schaapiej
Lapras was zojuist in Doorwerth (vlakbij Arnhem) en Aerodactyl was in Sonsbeek.

<GoT>NightStalker

• P.K.
Orsetto schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:26:
Gisteren 2 Charizards gevangen, heb er nu 4 *O*
Ik heb tijdens het event alles wel gezien van de starters behalve een Venusaur.

Iemand die in het wild tegengekomen?
Gister een gevangen met een IV van 7 :')
Rond de 700cp... maar misschien dat ie ooit van pas komt bij levellen van een gym.

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zoontje ving er een (Venusaur) vanuit achter in de auto na het boodschappen doen. Toch mooi 1811CP. Razor Leaf, Solar beam. Uiteraard wel dramatische IV.

• Raymon1988
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-11 20:45
Achja, een dramatische IV janmer, maar de hoge cp is mooi meegenomen. Ik zou hem zelf op die cp houden en die waterpokies een tik verkopen als 6e aanvaller

• Richh
Dat hoeft niet per se. Ik heb ik op 2 januari een Charizard van 93% IV gevangen, met nog een bijna volle boog ook... (1950cp, nu upped naar de max 2200cp).

Prima vangst in ieder geval! Ik heb Blastoise 1x en Charizard 2x in het wild gezien, Warturtle en Charmeleon ook vaker. Maar naast de al zeldzamere Bulba's geen enkele starter gezien. Heb vanochtend eindelijk eentje kunnen evolueren voor de dex entry.

Nu nog 12km lopen voor een Clefable, nog 22 Grimer candy, nog 18 Kabuto candy en 39 Omanyte candy.

Verder kan ik Smoochum, Magby, Lapras en Snorlax enkel uit een 10km ei krijgen dus daar houdt het op :P

• Zspirit
Richh schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:16:
[...]

Dat hoeft niet per se. Ik heb ik op 2 januari een Charizard van 93% IV gevangen, met nog een bijna volle boog ook... (1950cp, nu upped naar de max 2200cp).

Prima vangst in ieder geval! Ik heb Blastoise 1x en Charizard 2x in het wild gezien, Warturtle en Charmeleon ook vaker. Maar naast de al zeldzamere Bulba's geen enkele starter gezien. Heb vanochtend eindelijk eentje kunnen evolueren voor de dex entry.

Nu nog 12km lopen voor een Clefable, nog 22 Grimer candy, nog 18 Kabuto candy en 39 Omanyte candy.

Verder kan ik Smoochum, Magby, Lapras en Snorlax enkel uit een 10km ei krijgen dus daar houdt het op :P
Lapras en Snorlax zijn gewoon te vangen hoor!

• Richh
Zspirit schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:26:
[...]

Lapras en Snorlax zijn gewoon te vangen hoor!
Ik heb ze nog nooit in het wild gezien, ook niet in nearby, ook niet op de Zweed in de buurt (toen dat er nog was)...

Als er in Nederland nog spots zijn waar ik er gegarandeerd eentje kan vangen, wil ik dat nog wel een keer proberen trouwens. Woon alleen wel in het noordoosten :P daarbij, volgens mij is een dagje kijkduin ook geen garantie meer?

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Richh schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:32:
[...]

Ik heb ze nog nooit in het wild gezien, ook niet in nearby, ook niet op de Zweed in de buurt (toen dat er nog was)...

Als er in Nederland nog spots zijn waar ik er gegarandeerd eentje kan vangen, wil ik dat nog wel een keer proberen trouwens. Woon alleen wel in het noordoosten :P daarbij, volgens mij is een dagje kijkduin ook geen garantie meer?
Toevallig heb ik een van mijn Laprassen wel daar gevangen. Denk een week of twee geleden. Dik geluk.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• Richh
Peter_Aragorn schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:47:
[...]

Toevallig heb ik een van mijn Laprassen wel daar gevangen. Denk een week of twee geleden. Dik geluk.
Waar dan? *edit, irrelevant*

[ Voor 44% gewijzigd door Richh op 04-01-2017 21:03 ]

• Peter_Aragorn
Richh schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:51:
[...]

Waar dan? Wellicht dat je ze in Groningen of Zwolle kan vinden. Hoewel ik op beide plekken regelmatig rond het centraal station kom (en daar altijd even kijk natuurlijk), nog nooit gezien. Kom zelf uit Hoogeveen, daar zitten ze echt niet :P

In Almere geef ik 't meer kans, daar heb ik eens een Omastar in de sightings gezien. Maar uiteindelijk (ivm werk) niet kunnen bereiken voordat 'ie weg was.
Kijkduin gewoon. Was daar voor het werk en ben even blijven hangen.

• Richh
Peter_Aragorn schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:59:
[...]

Kijkduin gewoon. Was daar voor het werk en ben even blijven hangen.
Ah, ik dacht al dat je het over het noordoosten van het land had :P Hoeveel kwam je er tegen in hoeveel tijd? Ik ben zeker een volle tank benzine ofwel een halve dag treinen kwijt om er te komen, dat is het alleen waard als ze er echt zitten :P

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
IV maakt me ook niet zoveel uit. Boven 80% is prima. Aanvallen/CP zijn belangrijker. We doen zo maar af en toe wat Gyms veroveren. Geen hardcore vechtersbazen hier.

Pokedex is op Togetic na compleet. Nog 6x5km in de incubators nu. Hopen op nog wat Togepi's. 120km is een heel eindje aangezien we sinds 13-7-16 680km 'gelopen' hebben.

Onze Lapras komt ook uit kijkduin. CP80 :+
Maar binnen is binnen hè...

[ Voor 10% gewijzigd door readytoflow op 04-01-2017 21:08 ]

• Zspirit
Richh schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:32:
[...]

Ze zijn volgens mij erg zeldzaam inderdaad, ik heb mijn snorlax wel gewoon gevangen in eindhoven.
Lapras moet ik ook nog, wel ooit op de zweed gezien destijds.

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:17

hneel

denkt er het zijne van

Mijn eerste Lapras ving ik aan de voet van de Haringvlietbrug. Dat was nog in de tijd dat de sightings nog alles lieten zien, ongeacht je snelheid. Ik reed over de snelweg toen ik hem zag. Eerstvolgende afslag genomen en via de paralelweg teruggereden. En daar zat hij. Ook ooit eens op de radar in ons dorp gezien, maar te ver en niet genoeg tijd om hem te kunnen vangen (in de tijd dat scanners nog aangaven hoe lang hij er nog zat).

Snorlax kwam op een gegeven moment langs op het werk, tijdens de pauze. Ook zag ik hem ooit eens op de radar, midden in de polder, bij het gehucht Boompjesdijk.

Ook heb ik ze allebei later nog uit een ei gekregen.

Bottom-line: ze kunnen werkelijk overal tevoorschijn komen, maar de kans is erg klein. Maar hoe vaker je speelt, hoe meer kans...

• Peter_Aragorn
Richh schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 21:02:
[...]

Ah, ik dacht al dat je het over het noordoosten van het land had :P Hoeveel kwam je er tegen in hoeveel tijd? Ik ben zeker een volle tank benzine ofwel een halve dag treinen kwijt om er te komen, dat is het alleen waard als ze er echt zitten :P
Ben er, volgens mij, bij veel toeval eentje tegengekomen. Heb er twee/drie uur rondgelopen gok ik. Maar denk dat het meer mazzel is geweest, dan de standaard.

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11 20:40
Onze Lapras gevangen bij ons in de straat. Zat op de bank en zag 'm als een schaduw. Was volgens mij de eerste keer dat ik voor PG van de bank ben gekomen. Was denk ik zelfs een van onze eerste pokies. Daarna nooit meer gezien. Snorlax laatst dus uit een ei.

• ramones73
  • Laatst online: 16-11 14:21
Gen 1 net volgemaakt met een Hitmonlee met een ongelofelijke 30 cp :)

Nu enkel nog Igglybuff en Togepi van de baby's en Togetic natuurlijk ;)

• Autofan1985
hneel schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 21:20:
Mijn eerste Lapras ving ik aan de voet van de Haringvlietbrug. Dat was nog in de tijd dat de sightings nog alles lieten zien, ongeacht je snelheid. Ik reed over de snelweg toen ik hem zag. Eerstvolgende afslag genomen en via de paralelweg teruggereden. En daar zat hij. Ook ooit eens op de radar in ons dorp gezien, maar te ver en niet genoeg tijd om hem te kunnen vangen (in de tijd dat scanners nog aangaven hoe lang hij er nog zat).

Snorlax kwam op een gegeven moment langs op het werk, tijdens de pauze. Ook zag ik hem ooit eens op de radar, midden in de polder, bij het gehucht Boompjesdijk.

Ook heb ik ze allebei later nog uit een ei gekregen.

Bottom-line: ze kunnen werkelijk overal tevoorschijn komen, maar de kans is erg klein. Maar hoe vaker je speelt, hoe meer kans...
Snorlax komt langs tijdens de lunchpauze, hoe typisch! _O-
Gisteren hoorde ik te laat dat er 1 bij mij in de buurt zat. Althans, in de buurt, met de auto wel. :P Zat een km of 3 verderop. Maar hoorde pas om 17:55 dat hij daar om 17:06 zat, dus was helaas sowieso te laat. Dan maar hopen op de eieren. Gisteren wel mijn tweede Togepi er bij gekregen. Goed voor de candies. :)

Pokedex: 148 gevangen, 152 gezien
PokemonGezienCandy nog nodig
Snorlax
V
nvt
Andere regio's
PokemonGezienRegio
Farfetch'd
V
Azië
Kangaskhan
V
Australië
Tauros
V
VS
Gen 2
PokemonGezienCandy nog nodig
Togetic
X
19
Magby
X
nvt

Heb weer 9 eieren aan staan: 1x 2km, 6k 5 km en 2x 10 km. Als er uit die laatste nu eens een Snorlax en Magby komen ben ik blij. :)

• C_V_S
  • Niet online
Zo hier vanochtend een Eevee van 759 CP en die bleek 84% en Level 29. Dat is nog eens leuk om te evolueren en met goede aanvallen te uppen tot maximaal.

Kwam dus een Jolteon uit met Thunder en Thundershock, ideaal tegen water pokemons.

• peto84
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:30
Na weken eindelijk weer is wat 10 km eieren gekregen. Vorige week kwam de 1e uit. Een Magby, ok... leuk als nieuwe entry. Vanmorgen komen er nog 3 uit. Weer 3x een Magby! Heb er nu nog eentje op 6 km staan, mag toch hopen dat daar wat anders in zit.

psnprofiles

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11 15:31

Haan

dotnetter

peto84 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:06:
Na weken eindelijk weer is wat 10 km eieren gekregen. Vorige week kwam de 1e uit. Een Magby, ok... leuk als nieuwe entry. Vanmorgen komen er nog 3 uit. Weer 3x een Magby! Heb er nu nog eentje op 6 km staan, mag toch hopen dat daar wat anders in zit.
Hier hetzelfde, maar dan met Smoochum. Bij de eerste heel blij, eerste baby pokemon binnen *O* . Bij de tweede al een stuk minder blij, en vanochtend kwam daar de derde Smoochum uit het derde 10km ei dat ik had -O-

Kater? Eerst water, de rest komt later

• CAP-Team
  • Laatst online: 20-11 11:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb nu ook 2 10 km eieren in de incubator zitten :)

Vanmorgen een Clefairy in het wild gevangen, na mijn stuk of 5 Cleffa's nu genoeg candy's om mijn Clefairy te evolueren naar Clefable :Y)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• GroeneThee
Krijg juist helemaal geen 10km eieren meer, waar ik tot vorige week er best wat kreeg. Daar zaten allemaal baby units in. En ik wilde juist 10km eieren voor wat pokies die ik nog moet hebben. Maar in de rit naar de BSO toe vanmorgen, vangt mijn kleine meid gewoon een Hitmonchan en een lickytung in het wild d:)b Meisje haar dag kon niet meer stuk! papa kan er weer 2 afstrepen!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 11:50
MMm ik ben nog steeds op zoek naar een Chansey en een Tangela om mijn gen1 pokedex vol te maken..
Weet er iemand toevallig een plek in Tilburg waar ik deze kan spotten :)?

[ Voor 0% gewijzigd door sarlo op 05-01-2017 10:01 . Reden: CAPSS ]

• sankao
xienator schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:07:
[...]

Nou dat is eigenlijk ook de moeite niet waar voor een Pokemon wat alleen Pokedex opvulling is...
Dat klopt, maar ik had er al drie (Togepi) en dus al 49 candy, ja dan ga ik die 5 km wel even lopen om de Pokedex weer compleet te krijgen.

• Autofan1985
xienator schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:07:
[...]

Als je voor de gyms gaat niet nee. Mijn primaire doel blijft echter die dex vol te krijgen en daar hoort ook een Togetic in thuis. ;)

Verwijderd

Iemand misschien een idee waar ik in Rotterdam een goede kans heb op een tangela en aeroductyl?

• GroeneThee
Vermoed dat je grootste kans een 10km ei is.

• Wollie1988
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04-2023
GroeneThee schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:27:
Tangela is/was toch 5 kilometer?
Ondertussen al poosje aan het meelezen. Toch geinig om voortgang van andere ook mee te pakken en hoe die het beleven.

Zelf door het event Charizard en Venusaur kunnen maken gisteren. + een Pichu uit een 5 kilometer ei en opeens gister 4 Geodudes op dezelfde plek dus ook Golem nu. 4 nieuwe entries op 1 dag is een mooie tijd geleden.

Nu nog Machamp, 42 candies, Muk nog 34 candies, Kabutops nog 23 candies en Omastar nog 22 candies.
Muk wordt een lastig verhaal. Om en nabij 300 eieren uitgelopen en nog nooit een Grimer uit een ei. Zelfde geldt voor Kabuto en Omanyte, maar die kom je nog wel tegen.

• Shadow_J
  • Laatst online: 21-11 15:57
GroeneThee schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:27:
Voor mijn Snorlax zal dat ook de beste kans worden. Gisteren is er eentje gespawnd op 2km van mijn deur, natuurlijk tijdens dat ik aan het werk was. Enkele vrienden hebben een 2771 Snorlax bij en ik kon enkel balen :'(

Wel nog goed nieuws, gisteren mijn 4de baby pokémon er bij. Nu heb ik al Igglybuff, Togepi, Smoochum en Magby :*)

• Autofan1985
Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:19:
Iemand misschien een idee waar ik in Rotterdam een goede kans heb op een tangela en aeroductyl?
Ik heb beide uit eieren en nooit in het wild gezien. Al loop ik weinig in Rotterdam en veel er net buiten. ;)

• Mofkees
  • Laatst online: 24-10-2024
Hier uit de laatste 3 10km eggs heb ik mijn 3/4de Magby, samen met een Pinsir...

Heb de babies Pichu en mini-Jynx noch niet.

Nadat begin van de week een L1 Venusaur en een Blastoise gevangen te hebben, was het gister weer raak met een Charizard (16xx ~60%IV maar goeie moves, wing attack + fireblast) en nog een Venusaur (5xx ~30%IV).

Had nog geen Charizard (wel genoeg candies al maar geen goeie Chamander) en het was een goeie toevoeging. Met zijn attack heb ik ook een top Pokemon tegen Grass type in Gyms.

Venusaur is echt lomp zeg als je hem in het wild tegenkomt :)

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

• Azaruc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-11 20:50
Dankzij de starter actie nu genoeg candy voor Venusaur, van de week al Charizard gemaakt. Daarmee nog maar 3 pokémon te gaan van gen 1 (als ik de regiospecifieke niet mee tel).
Alakazam - 88/100 candy gespaard
Omastar - 30/50 candy gespaard
Muk - 3/50 candy gespaard

Vooral die Muk is echt een drama. Ik ben 1 keer een Grimer tegengekomen in het wild, nog geen 1 uit een ei gehaald.
Als iemand tips heeft voor een plek waar ik Grimers kan vinden (liefst in Noord-Holland) hoor ik het heel graag. Op TheSilphRoad zijn ook geen nesten te vinden namelijk.

D3 Profile

• P.K.
Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:19:
Sinds oktober zijn dat de enige twee die ik nog moest...
Tangela heb ik vorige week uit een ei gekregen.

Van Aerodactyle zou ik niet verwachten dat die ergens in Nederland een frequente spawnplaats heeft, ik denk zelfs dat die nog onder Lapras en Snorlax staat wbt aantal spawns (in ons land dan).
Daar moet je puur geluk mee hebben om die tegen te komen.
Tangela zou iets minder zeldzaam moeten zijn, maar die kom ik ook niet tegen.

Ik denk dat die twee heel gevoelig zijn voor temperatuur. Heb op de Silphroad (reddit) gelezen dat ze in warmere gebieden vaker voorkomen. (Zuid Europa, de zuidelijkere staten van de VS, ZO Azie, etc) Vooral Tangela schijnt op sommige plekken net zo "zeldzaam" te zijn als een Psyduck hier...

De grootste kans is dus eieren uitlopen, of een vliegticket boeken naar Barcelona :+

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
P.K. schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:25:
[...]

De grootste kans is dus eieren uitlopen, of een vliegticket boeken naar Barcelona :+
Of nog beter: lopen naar Barcelona, broedt je heel veel eieren uit oOo

Ik heb al mijn 3 tangela uit een ei.. de laatste 2 vrij recent (de eerste duurde ook vrij lang voordat ik hem had)
Die fossiele draak heb ik nog niet , zelfs nog geen Lickitung :N

• Therapy777
  • Laatst online: 21-11 19:08

Therapy777

Metal!

Best grappig om te zien dat mensen bepaalde pokemon zoeken die ik zelf toevallig al heel snel had gevonden, terwijl ik zelf bijvoorbeeld nog steeds geen Snorlax en zelfs nog geen Dragonite heb. Rhydon spawnt in mijn buurt ook zeer zelden, ik heb nog maar 17 candies. Kabuto net zo, enkel eentje van in het wild gezien.

En dat terwijl ik zelf bijvoorbeeld al wel 2x een Aerodactyl gekregen heb uit eieren en 3x een Lickitung :P Hitmonchan vond ik al in een ei rond level 10 (veel stardust aan verspeeld :'( ) en hitmonchan vond ik een maandje geleden zomaar op m'n fiets naar huis. Lapras had ik ook al heel vroeg uit een ei gekregen (daarna van beiden nooit meer eentje gezien).

Wat Muk betreft, ik ben in totaal 3x een Grimer tegen gekomen en nooit eentje uit een ei gehad. Dus ik moet nog even...

[ Voor 30% gewijzigd door Therapy777 op 05-01-2017 15:07 ]

• GroeneThee
Wollie1988 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:40:
[...]

Tangela is/was toch 5 kilometer?
Ondertussen al poosje aan het meelezen. Toch geinig om voortgang van andere ook mee te pakken en hoe die het beleven.
Klopt, je hebt gelijk.
Shadow_J schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:45:
[...]

Voor mijn Snorlax zal dat ook de beste kans worden. Gisteren is er eentje gespawnd op 2km van mijn deur, natuurlijk tijdens dat ik aan het werk was. Enkele vrienden hebben een 2771 Snorlax bij en ik kon enkel balen :'(
Heb zelf ook een snorlax en die heeft momenteel een CP van 2431 en geen snoepjes meer. Heb er vier nodig om weer wat te stijgen maar dat is 20 geregistreerde km's (niantic) lopen met Snorlax als buddy. Dat is minimaal 30-40km IRL. Dus dat stijgen zal niet heel hard gaan helaas.

Was voor mijn werk vanochtend in een gebied buiten de randstad en kon ik de buurt daarvan mijzelf in redelijk wat gyms plaatsen. De 10 muntjes makkelijk gehaald en verwacht met de komende kou dat ik dat misschien wel even kan volhouden. Zijn bijna allemaal plekken waar je niet met de auto kan/mag komen dus wil je die heroveren moet je echt in de kou gaan staan. Nu maar hopen dat er niet te veel mensen zijn met schoenverwarming ;)

[ Voor 29% gewijzigd door GroeneThee op 05-01-2017 15:09 ]

• petjekel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-10 14:51
Is er toevallig een locatie in Breda bekend waar Cubone Diglet regelmatig spawnt?
Ik heb alleen maar slechte :( En laat Digtrio nou een van de laatste 5 zijn die ik nog moet uit gen1.

[ Voor 3% gewijzigd door petjekel op 05-01-2017 15:53 ]

• GroeneThee
Cubone en Digtrio zijn 2 verschillende pokemon he? :)

• P.K.
petjekel schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:41:
Is er toevallig een locatie in Breda bekend waar Cubone regelmatig spawnt?
Ik heb alleen maar slechte :( En laat Digtrio nou een van de laatste 5 zijn die ik nog moet uit gen1.
Wil je de wormen uit de grond slaan met dat bot? :P

• petjekel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-10 14:51
Haha sorry ik bedoelde Diglet.

• schaapiej
Zojuist voor het eerst een level 40 op een gym gezien. Iemand die vanaf de start met een atoomenergie-powerbank non-stop rondloopt? :p

<GoT>NightStalker

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 19:55
Azaruc schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:21:
Dankzij de starter actie nu genoeg candy voor Venusaur, van de week al Charizard gemaakt. Daarmee nog maar 3 pokémon te gaan van gen 1 (als ik de regiospecifieke niet mee tel).
Alakazam - 88/100 candy gespaard
Omastar - 30/50 candy gespaard
Muk - 3/50 candy gespaard

Vooral die Muk is echt een drama. Ik ben 1 keer een Grimer tegengekomen in het wild, nog geen 1 uit een ei gehaald.
Als iemand tips heeft voor een plek waar ik Grimers kan vinden (liefst in Noord-Holland) hoor ik het heel graag. Op TheSilphRoad zijn ook geen nesten te vinden namelijk.
Ik had een Muk in het wild in Utrecht langs de gracht. Heerlijk was dat!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-11 17:18
Advies nodig, want heb een luxeprobleem: zonet een 2de Snorlax gehatcht >:)
(Eerste pakweg een maand geleden gehatcht)

Ik speel dit spel altijd tijdens het hardlopen. Je moest mij als een mad scientist zien lachen! :D
Gelukkig net geen andere lopers in de buurt!

1e snorlax: 87 IV. Zen Headbutt / Hyper Beam. Scoort A bij attacking en A bij defending. Reeds bezig met poweruppen en zal die dus blijven poweruppen.
2e snorlax: 91 IV. Zen Headbutt / Body Slam. Scoort B bij attacking en A bij defending.

In totaal heb ik nog maar 3 pokémon ooit gepowerupped: die op de 1e rij in screenshot.
Het liefst zou ik die 2e Snorlax ook poweruppen: ik focus niet echt op attacking en drop liever een sterke defender en in onmiddellijk mijn coins.
Ik heb bv. een Exeggutor en hoewel die ook goed is voor attacking, gebruik ik hem altijd als defender.

Dus poweruppen 2de snorlax is OK?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d1RLgxX.png

• GroeneThee
Snorlax krijgt (zodra ik weer candy heb) altijf een power up.

• Gaarheid
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-09 10:40
Oh als iemand in Amsterdam nog bulbasaur of charmanders zoekt: oosterpark zit er vol mee.

• schaapiej
Gaarheid schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:31:
Oh als iemand in Amsterdam nog bulbasaur of charmanders zoekt: oosterpark zit er vol mee.
Het hele land zit er tijdens dit event vol mee! :p

<GoT>NightStalker

• P.K.
Asgaro schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:02:
Advies nodig, want heb een luxeprobleem: zonet een 2de Snorlax gehatcht >:)
(Eerste pakweg een maand geleden gehatcht)

Ik speel dit spel altijd tijdens het hardlopen. Je moest mij als een mad scientist zien lachen! :D
Gelukkig net geen andere lopers in de buurt!

1e snorlax: 87 IV. Zen Headbutt / Hyper Beam. Scoort A bij attacking en A bij defending. Reeds bezig met poweruppen en zal die dus blijven poweruppen.
2e snorlax: 91 IV. Zen Headbutt / Body Slam. Scoort B bij attacking en A bij defending.

In totaal heb ik nog maar 3 pokémon ooit gepowerupped: die op de 1e rij in screenshot.
Het liefst zou ik die 2e Snorlax ook poweruppen: ik focus niet echt op attacking en drop liever een sterke defender en in onmiddellijk mijn coins.
Ik heb bv. een Exeggutor en hoewel die ook goed is voor attacking, gebruik ik hem altijd als defender.

Dus poweruppen 2de snorlax is OK?

[afbeelding]
Die eerste tot lvl 30 uppen en daarna beginnen met je tweede te uppen. :)
Voorbij lvl 30 wegen de kosten (stardust en candy) niet op tegen de baten (cp).

• Richh
P.K. schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 19:36:
[...]

Die eerste tot lvl 30 uppen en daarna beginnen met je tweede te uppen. :)
Voorbij lvl 30 wegen de kosten (stardust en candy) niet op tegen de baten (cp).
Dat is ook wat ik merk. Volgens mij neemt het aantal CP dat je er bij krijgt af, naar mate je in een hoger level zit. Klopt dat? :P

Mijn dust begint langzamerhand een beetje op te raken. Nog zo'n 70k, en ik heb nog lang niet al mijn beesten op lv30 ge-upt (er zitten er nog 7 in een gym *O* )

Verwijderd

schaapiej schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:09:
Zojuist voor het eerst een level 40 op een gym gezien. Iemand die vanaf de start met een atoomenergie-powerbank non-stop rondloopt? :p
Klopt,

Ik had de eer om er op de Rijnkade bij te zijn op het moment dat Dennis AKA Eeveeboy vandaag level 40 haalde. Hij heeft er ongelofelijk veel tijd in gestoken. Als het goed is is hij de 4e in NL
Om het te vieren hebben we een rondje gyms gepakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2017 20:38 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

HooguitVerdomd handig om mee te trainen tegen lage pokies onderin een gym, maar wat mij betreft alleen nuttig als pokedexvulling.
FTFY :p

Gebruik mijn Chansey praktisch altijd voor het levelen.
Mijn CP 810 modelletje heeft 15/15 stamina. 307 HP schoon aan de haak.

Gym in de buurt heeft onderin een Raichu 1159CP en Golduck 1313CP welke allebei omvergelopen worden door mijn Hubba Bubba Ei.
Sterker nog. Als ik een beetje mijn best doe met dodgen houdt ik +/- 150 HP over na 2 battles.

Oke, aanvallen vereist een lange adem maar levert wel 1500 exp op. Die hoge cp is niet zo moeilijk aan te vullen. Hebben de hyper potions ook eindelijk enigszins nut.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• schaapiej
Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:24:
[...]

Klopt,

Ik had de eer om er op de Rijnkade bij te zijn op het moment dat Dennis AKA Eveeboy vandaag level 40 haalde. Hij heeft er ongelofelijk veel tijd in gestoken. Als het goed is is hij de 4e in NL
De naam die ik zag was 'Hollandkerel'. Iemand anders neem ik aan? Liep zojuist nog even door de stad en zag 6 lures op de Korenmarkt aan staan, allemaal van hem.

Enig idee hoeveel uur, en eventueel geld, Eveeboy erin heeft zitten?

Vind mijn level 32 al redelijk wat, maar level 40 is gewoon bijna 7x zoveel xp :X

<GoT>NightStalker

Verwijderd

schaapiej schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:29:
[...]

De naam die ik zag was 'Hollandkerel'. Iemand anders neem ik aan? Liep zojuist nog even door de stad en zag 6 lures op de Korenmarkt aan staan, allemaal van hem.

Enig idee hoeveel uur, en eventueel geld, Eveeboy erin heeft zitten?

Vind mijn level 32 al redelijk wat, maar level 40 is gewoon bijna 7x zoveel xp :X
Nick klopt, onder deze naam speelt hij.
Geld, geen idee. Wel heeft hij als hij speelt eggs lures en incense constant aan staan.
In uren gaat naast zijn baan zeer veel vrije tijd in pogo zitten.
Lures op de Korenmarkt zijn om zijn L40 te vieren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2017 21:08 ]

• Richh
Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:24:
[...]

Klopt,

Ik had de eer om er op de Rijnkade bij te zijn op het moment dat Dennis AKA Eveeboy vandaag level 40 haalde. Hij heeft er ongelofelijk veel tijd in gestoken. Als het goed is is hij de 4e in NL
Zo'n superfan en dan noem je jezelf Eveeboy ipv Eeveeboy :$

Edit: ik vond het al gek :P

[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 05-01-2017 20:37 ]

Verwijderd

Richh schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:35:
[...]

Zo'n superfan en dan noem je jezelf Eveeboy ipv Eeveeboy :$
Typo, moet Eevee zijn. Zo zijn anderen hem gaan noemen. Is niet zijn nick.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2017 20:36 ]

• Trasos
  • Niet online
Een tijdje kwam er een shitload uit stops, nu lijken ze de kraan helemaal dicht te hebben gedraaid.
Ik krijg nu nog maar 3 dingen per spin... -O-

• P.K.
Richh schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 19:49:
[...]

Dat is ook wat ik merk. Volgens mij neemt het aantal CP dat je er bij krijgt af, naar mate je in een hoger level zit. Klopt dat? :P

Mijn dust begint langzamerhand een beetje op te raken. Nog zo'n 70k, en ik heb nog lang niet al mijn beesten op lv30 ge-upt (er zitten er nog 7 in een gym *O* )
De CP stijging per level neemt idd af als je Pokemon lvl boven de 10 respectievelijk 30 komt. :)
Boven de 30 komt er nog maar de helft bij van daarvoor. Terwijl je qua stardust en candy's exponentieel meer uitgeeft.
Op Reddit stond er een mooi grafiekje laatst, maar kan die zo snel niet terugvinden.
Kwam er ongeveer op neer dat je pokemon op lvl 30 al op 80-90% van zn maximale CP zit.
Vanaf lvl 0 tot 40 bezien, geef je in die laatste 10 levels iets van 75% van je Candy/Stardust uit.

Ik vind het het niet waard om Pokemon voorbij lvl30 te uppen.

[ Voor 10% gewijzigd door P.K. op 05-01-2017 22:28 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

P.K. schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 22:25:
[...]

De CP stijging per level neemt idd af als je Pokemon lvl boven de 10 respectievelijk 30 komt. :)
Boven de 30 komt er nog maar de helft bij van daarvoor. Terwijl je qua stardust en candy's exponentieel meer uitgeeft.
Op Reddit stond er een mooi grafiekje laatst, maar kan die zo snel niet terugvinden.

Top 10 / 15 up ik wel zoveel mogelijk. Puur om hoger plek in gyms. Al is dit natuurlijk ook een beetje schijnveiligheid. Toegegeven, helemaal onderaan wil je niet bivakeren maar verschil tussen plek 7 en 10 is in praktijk nihil. Als gym neermoet, gaat hij wel neer.

Attackers investeer ik niet in. Die 20 cp die je per level krijgt gaan het verschil niet maken.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• schaapiej
Therapy777 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:54:
...hitmonchan vond ik een maandje geleden zomaar op m'n fiets naar huis.
Na hoeveel bier was dat? :X

Na het event is het bij overigens ineens weer helemaal klaar met 10km eieren. Voor het event zeer zeldzaam, tijdens het event een aantal gekregen (Elekid, Magby, 3x Smoochum, Hitmonlee, Scyther en Pinsir). En nu is het weer enkel 5km eieren... wat mij betreft geen toevel en was er een verhoogde kans op 10km eieren tijdens het event. Jammer dat het nu weer zo ruk is :p

<GoT>NightStalker

• Azaruc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-11 20:50
schaapiej schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 07:21:
[...]

Na hoeveel bier was dat? :X

Na het event is het bij overigens ineens weer helemaal klaar met 10km eieren. Voor het event zeer zeldzaam, tijdens het event een aantal gekregen (Elekid, Magby, 3x Smoochum, Hitmonlee, Scyther en Pinsir). En nu is het weer enkel 5km eieren... wat mij betreft geen toevel en was er een verhoogde kans op 10km eieren tijdens het event. Jammer dat het nu weer zo ruk is :p
Ik denk eerlijk gezegd dat dat toeval is en je geluk hebt gehad. Ik heb tijdens het event namelijk vrijwel uitsluitend 5 km en 2 km eieren gekregen en maar 1 10km ei.

D3 Profile

• Gaarheid
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-09 10:40
Net n 10 km ei uit een stop, hopelijk geen Kinder ei, eergisteren weer zon rot kind en de 2e 10 km een...... Schyther.
Vandaag maar eens op bulba jacht

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11 15:31

Haan

dotnetter

Zojuist een Lapras gevangen die voor het kantoor opdook *O*. Wel maar 838cp, maar de pokedex entry is in ieder geval binnen!

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

P.K. schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 22:25:
[...]

Kwam er ongeveer op neer dat je pokemon op lvl 30 al op 80-90% van zn maximale CP zit.
Vanaf lvl 0 tot 40 bezien, geef je in die laatste 10 levels iets van 75% van je Candy/Stardust uit.

Maar als je boven lvl30 zit (34 in mijn geval) moet je zoveel Pokémon vangen om next level te komen, dat je enorm veel stardust verzameld. Daarbij krijg ik elke dag 5000 stardust omdat ik altijd in 12 tot 15 gyms zit. Dus 100.000 stardust weg draaien in 5 minuten zit ik helemaal niet mee als ik een goede gym vind.

Voor aanvallen zijn vooral de juiste moves belangrijk. Ik ram een dragonite van 3200 er zo uit met mijn ice cloister van 1800. Scheelt mij ook veel potions om ze weer op te lappen ipv een sterke pokemon van 2900.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2017 09:38 ]

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-10 10:02
Uit mijn eigen ervaring, vind ik een snorlax met Zen Headbutt/Body Slam het meest irritant. Reden daarvan is, hij doet het meeste damage, want Hyper Beam is zo makkelijk te dodgen (3.3sec laad tijd vs 0.4sec voor Body Slam). Zowiezo is Zen Headbutt het beste voor een Snorlax. Beiden zijn natuurlijk geweldig en ik ben erg jaloers, want ik heb er alleen 1 met Lick/Eartquake. Als ik er 1 tegenkom met die aanval combinatie in een gym dan :9~

Ze zijn beiden goed om te power uppen, dus dat is nooit een verspilling van candy/dust. En ja het verhaal of je tot 30 moet gaan ja of nee, dat is persoonlijk. In mijn geval level ik mijn pokkies tot max van mijn level (33), want anders blijf ik onderaan in de gyms steken. Iedereen hier die actief is in de gyms, is boven de level 30. Dus wil ik mee doen, dan moet ik wel mijn pokemon poweren boven de level 30. En ja dat kost wat meer dust/candy, maar ik heb op dit moment zo'n 900K dust en dat gaat niet snel omlaag, tenzij ik een goede IV pokemon vind. Ik heb laatst zelfs mijn 100% Gyarados (BIte/Twister) van level 20 (kwam uit een ei) naar max geleved. Kostte me 100K dust ofzo, maarja als ik een hoge CP pokemon wil, moet ik daarvoor investeren. Ik collect met 10 gyms per dag, en dat komt niet omdat ik zuinig om ga met mijn dust. ;)

Verwijderd

Plus dat een gym Lvl 10 met onderaan hoge cp ook meer tijd kost om te veroveren. Kwam laatst een gym tegen met onderaan cp2890 enz. Succes met leeg spelen. Kost je veel tijd en revives en potions. Time out begint dan in eens een probleem te worden.

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:10
Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:14:
Plus dat een gym Lvl 10 met onderaan hoge cp ook meer tijd kost om te veroveren. Kwam laatst een gym tegen met onderaan cp2890 enz. Succes met leeg spelen. Kost je veel tijd en revives en potions. Time out begint dan in eens een probleem te worden.
Hier ook zo'n gym.. eindelijk een plekje vrij in de gym op het werk :)
Gooi ik er mijn hoogste pokemon in (Rhydon CP2509) en die komt dan op de 1 na onderste plek :/

Achja inmiddels zit ie er al een paar dagen in dus al wat muntjes kunnen caschen :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• P.K.
Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:34:
[...]

Maar als je boven lvl30 zit (34 in mijn geval) moet je zoveel Pokémon vangen om next level te komen, dat je enorm veel stardust verzameld. Daarbij krijg ik elke dag 5000 stardust omdat ik altijd in 12 tot 15 gyms zit. Dus 100.000 stardust weg draaien in 5 minuten zit ik helemaal niet mee als ik een goede gym vind.

Voor aanvallen zijn vooral de juiste moves belangrijk. Ik ram een dragonite van 3200 er zo uit met mijn ice cloister van 1800. Scheelt mij ook veel potions om ze weer op te lappen ipv een sterke pokemon van 2900.
Wat heeft Stardust met een gym te maken? :P
Bij het aanvallen van een gym zijn attacks veel belangrijker idd, dat kleine beetje CP wat je er bij krijgt van 30 naar 40 niet.

En bovendien is er altijd nog het Candy verhaal. Weet niet hoe het bij jou zit, maar ik kom zeker bij Snorlax/Lapras/Dragonite/Exeggutor niet om in de candy's.

Heb liever een extra Dragonite op lvl 30, dan dat ik er eentje level van 30 naar 36, om maar wat te noemen.
Beide kost ongeveer evenveel, bij die eerste optie heb je een Dragonite erbij die in 99 van de 100 gyms in de top 2 staat, bij die laatste win je amper iets...

Verwijderd

P.K. schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:39:
[...]

Wat heeft Stardust met een gym te maken? :P
Bij het aanvallen van een gym zijn attacks veel belangrijker idd, dat kleine beetje CP wat je er bij krijgt van 30 naar 40 niet.

En bovendien is er altijd nog het Candy verhaal. Weet niet hoe het bij jou zit, maar ik kom zeker bij Snorlax/Lapras/Dragonite/Exeggutor niet om in de candy's.

Heb liever een extra Dragonite op lvl 30, dan dat ik er eentje level van 30 naar 36, om maar wat te noemen.
Beide kost ongeveer evenveel, bij die eerste optie heb je een Dragonite erbij die in 99 van de 100 gyms in de top 2 staat, bij die laatste win je amper iets...
Ik heb ook liever van alles en nog wat maar met 1000 eevee en 600 magikcarp candy op de plank heb ik liever 8 vaperyons en 8 gyaradossen van 3000 cp dan 20 van elk van 2500 die ik toch nergens kwijt kan. Om maar wat te noemen. En verder wat ik eerder zei. Gyms bouwen met hoge cp zet meer zoden aan de dijk dan op nummer 1 staan met lage pokies onder je. Denk ik. Want snorries en dergelijke daar heb ik geen grip op. Maar magikcarps vind ik hier om de hoek heel erg veel. Dus ik doe het maar zo. En ik zit ook nog in whatsapp groep waardoor we snel weten welke gym er opgebouwd moet worden en waar de kansen liggen :)

Ow en per gym krijg je 500 stardust per cyclus met een max van 10 gyms. Dus elke dag 5000 stardust er bij.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2017 10:55 ]

• C_V_S
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:14:
Juiste pokemons selecteren om ze aan te vallen dan zijn de meeste zo kapot. Jolteon van 2300 CP sloop je zo 2 x Gyrandos mee van 2800 CP. Dragonite met Magnemite van 1700 CP of een Gloyster. Vapereon en Jolteon met een Dragonite of Exxegute.

Uiteraard kost je wel wat revives en poisons maar is beste te doen hoor. Alleen Snorlex en Lapras vind ik irritant om aan te vallen. Duurt te lang :)

• Moddie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-11-2024
Is het starter event toevallig al afgelopen, dacht namelijk morgen pas als ik me niet vergis, maar kan heb al een uur lang niks op de radar?

Merk ook nu pas op dat de cadeaus uit de winkel zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Moddie op 06-01-2017 12:25 ]

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-10 12:16
Volgens Niantic zou het tot de 8ste moeten duren.

• CAP-Team
  • Laatst online: 20-11 11:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Van mij mogen die starter pokies nog wel ff blijven maar man wat zijn ze soms lastig te vangen. Gisteren ook bijna 20 ballen verspeeld aan een Bulbasaur van 300 :X en als je al zoveel ballen gebruikt hebt dan wil je hem ook hebben ook.. Om hem vervolgens in de soep te draaien voor de candies :')

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Richh
Ik geloof dat ik een beetje het mysterie van het 10km ei aan het ontrafelen ben.

Een tijdje geleden zat ik hier nog te zeuren op te merken dat ik al 70 eieren lang geen 10km ei had gezien, en daarna duurde het weer 40 eieren tot de volgende. Ik heb mijn Pokéstop strategie sindsdien aangepast en inmiddels heb ik 3x 10km in mijn tas zitten :*)

Dus, wat heb ik anders gedaan? Normaal reed ik met de auto een rondje door de stad langs een aantal punten waar veel Pokéstops bij elkaar zitten. Als ik gyms aan ging vallen, kwam ik vaak potions tekort en reed ik dus een extra rondje, vaak over hetzelfde stukje
Het stukje wat ik dagelijks loop is tussen werk en het station. Ook dit zijn dus telkens dezelfde stops, in het centrum van een stad. Dit moet je dus niet doen :P

Sinds een paar dagen geleden heb ik het tegenovergestelde gedaan. Niet meer dan 1x per dag bij dezelfde stops komen. De 'clusters' met stops sla ik over, juist wat meer naar de afgelegen plekken. Het kan natuurlijk toeval zijn, maar dit lijkt te werken, gezien ik van ongeveer 1% 10km-ei naar 30% 10km-ei ben gegaan.

Mijn theorie is dat de Pokéstop bepaalt of je een 10km ei krijgt of niet. Iedere Pokéstop biedt een bepaald aantal beesten aan. Zo weet ik dat een stop waar veel Sandshrew omheen hangen, ook veel Sandshrew uit eieren geeft. Volgens mij geeft een Pokéstop bij het water ook meer kans op een Lapras dan een Pokéstop midden in de stad.

Welk van de mogelijke beesten een Pokéstop weggeeft, is denk ik vervolgens afhankelijk van een aantal factoren.
- Hoeveel mensen komen er op een dag bij de stop (weinig -> meer kans op zeldzaam ei)
- In wat voor gebied ligt de stop (om bovenstaande te relativeren. In een grote stad kan een stop relatief weinig spins per dag hebben, dat maakt 'm alsnog zeldzaam)
- Hoe vaak kom je er zelf langs (als je zelf elke 5 minuten aan dezelfde stop draait, zal dat waarschijnlijk geen 10km ei opleveren).
Natuurlijk blijft het een stukje kansberekening of je überhaupt een ei krijgt en bied het allemaal geen garanties. Enkel een (veel) grotere kans dan mijn vorige strategie.

Hoe denken jullie hier over?
Moddie schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:24:
Is het starter event toevallig al afgelopen, dacht namelijk morgen pas als ik me niet vergis, maar kan heb al een uur lang niks op de radar?

Merk ook nu pas op dat de cadeaus uit de winkel zijn.
Nog een hoop starters tegen gekomen vandaag. Event duurt tot de 8e en volgens mij klopt dat ook wel :)

[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 06-01-2017 14:06 ]

• schaapiej
Heb al meerdere 10km eieren uit stops binnen Sonsbeek gekregen.
In clusters en druk bezocht...

Bij mij was het tijdens het baby event juist raak met 10km eieren en daaromheen weer helemaal ruk.
Heb nu weer 9x 5km bij mij... tijdens het event op een moment zelfs met 6x 2km gelopen wat ik normaal ook nooit heb. Andere weer niks aan 10km eieren.

Blijft wat dat betreft erg onduidelijk en er is wat mij betreft geen pijl op te trekken.
Denk dat we het er allemaal wel mee eens zijn dat de droprate wat hoger mag! :)

<GoT>NightStalker

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:55

Shiro

Serenity

Gaarheid schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:31:
schaapiej schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 19:35:
[...]

Het hele land zit er tijdens dit event vol mee! :p
Maar Oosterpark is ECHT een nest waar je blij van wordt. Je struikelt er zowat over de Bulbasaurs, daarnaast kom je ook zo af en toe Charmanders en Squirtels tegen.

Qua Bulbasaur is het een beetje wat ooit de Rembrantpark was toen het nog een Bulbasaur nest was. Ik heb in 4 uurtjes 3 Venusaur bij elkaar geraapt. Niet dat ze nog zo nuttig zijn, maar toch leuk voor de verzameling :)

Juniper RWD

Pagina: 1 ... 49 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.

Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.

Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status