Het enige probleem dat ik tegen cheaters heb, is dat zij oneerlijk voordeel behalen ten opzichte van de eerlijke spelers. Momenteel uit zich dat voordeel enkel bij gyms, maar ongetwijfeld dat er op den duur nog andere spelfeautures toe worden gevoegd.
Zolang iemand wil cheaten om enkel zijn Pokedex te vullen, echt, be my guest!
Vraag me dan alleen af waarom je niet gewoon een willekeurige emulator met Red / Blue pakt om datzelfde nostalgische gevoel te beleven. Maar dat even terzijde.
Waar ik mij vooral zorgen om maak is, wat gaat gaat die gene doen als zijn Dex eenmaal compleet is?
Gaat hij dan uit pure verveling zijn (oneerlijk) behaalde pokies, al dan niet voor de fun, inzetten om hier en daar wat gyms omlaag te halen?
Verder ben ik dan overigens heel benieuwd, wat doet zo iemand met een Rattata als hij deze + Ratticate reeds in de Pokedex heeft staan? Loopt hij er voorbij, of denkt hij, ik heb 500 ultra balls, ik vang er gewoon nog 1tje uit verveling. Indien het laatste is hij namelijk, al dan niet bewust, al meer bezig met candies/dust etc. verzamelen dan noodzakelijk, welke in the end toch relevant kunnen zijn in de strijd tegen andere spelers.
Disclaimer: Ongeacht mijn standpunt hierboven, ben ik er wel van overtuigd dat we dergelijke praktijken niet moeten willen bespreken in dit topic.
Los van de motivatie c.q. Implementatie, is het voor niemand leuk om hier over te lezen. Naast de fanatieke gym-rammers, zijn er hier ook voldoende spelers met enkel de missie om de Pokedex te vullen. Deze willen dit echter wel op de "bedoelde" manier doen.
Ergo; stel van harte voor om ons vanaf nu weer netjes aan de regels te houden en zaken als spoofen, cheaten etc. etc. lekker buiten dit topic te houden. Hoe hypothetisch ook.... Het gross van de bezoekers wil lekker op de traditionele manier spelen dus laten we ons hierop focussen
Edit; Even snel de Wiki er bijgepakt en gaan tellen. Er zijn letterlijk rond de 30 beschikbare Pokemon games waar singleplayer de hoofdmodus is en waar je naar hartelust je pokedex kunt vullen. Hoe je deze games invult, linksom, rechtsom, rechtdoor, bovenlangs etc. etc. echt niemand gaat een fuck geven zolang jij er maar plezier aan beleefd. Komt er eindelijk een game met volledige andere insteek. Lekker naar buiten ipv op de bank en niet tegen botjes maar tegen echte mensen battlen, gaan mensen deze game ineens aangrijpen om via louche manieren een Pokedex te vullen? Like WTF?
[
Voor 30% gewijzigd door
Switchie op 19-12-2016 22:09
]
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren