[iOS/Android] Pokémon GO - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 100 Laatste
Acties:
  • 396.366 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Ze verwachten dit weekend weer live te gaan als ik dat zo lees. Dus dat is wel mooi.

Zelf vandaag nog op pad geweest om het aantal Pokemon wat in gyms zit te verhogen. Ben van 6 naar 13 gegaan dus een mooi resultaat. Van die zeven gyms wat twijfelachtig resultaat maar we gaan zien hoe lang ze het houden:
1. Bij standbeeld, level 8 van kunnen maken. Maar de beginnende Pokemon begonnen bij 1800 CP. Dus heb er een waardeloze Hypno 1250 CP in gezet. Geen hoge verwachtingen van maar misschien blijft ie een paar dagen weg.
2 + 3: Een dubbele. Vlak bij een bos met niet zo heel veel aanloop stonden twee blauwe gyms met één Pokemon erin. Gym 2 had een Lapras 2000, Gym 3 een 1950 Gyarados. Zonder te vechten ook hier twee Pokemon in kunnen dumpen (beide een Hypno 1250). Gezien het lage levels gyms zijn, verwacht ik hier ook geen wonderen.
4. Een standbeeld bij een hotel. Level 9 en slechts 4000 verwijderd van het laatste level. Het was rustig en uiteindelijk een 1500 CP Hypno erin kunnen dumpen die op plaats 4 of 5 kwam te staan. Die blijft denk ik wel eventjes...
5. In één of andere speeltuin was ook een blauwe gym met nog ruimte. Hier ook maar een Hypno 1250 in gezet. Weinig verwachting van, maar als ie een paar dagen weg blijft, is dat prima.
6. Aan de rand van een ander bos nog een mooie rustige gym gevonden die blauw was en een hoog level had. Heeft mij wel een goed kwartier geduurd, maar daar op plek 5 mijn 1750 Gyarados kunnen dumpen. Die blijft ook nog wel even.
7. En toen ging ik naar huis toe en was er vlak bij mijn huis nog een gym die al een tijdje level 10 geel was en nu opeens level 2 blauw was geworden. Daar heb ik mijn Troliwrath in gezet CP bijna 1800.

En toen ben ik daar nog maar even 20 minuten gebleven om wat levels bij te trainen. Uit eindelijk bij level 7 gekomen. Paar uurtjes later en de hele gym zit vol. Eén Lapras CP 1000, de rest CP1500+ dus dat heeft zijn vruchten af geworpen. Hopelijk blijft die laatste gym nu weer even blauw. Goede strategie dat voortrainen. En tot level 7 kost eigenlijk weinig tijd. Daarna ben je wel even bezig...

Tijdens de rit ook wat eieren uit kunnen lopen. Beste in een hele lange tijd: Pikachu en Charmander uit 2KM (plus nog wat Rattata, Weedles en andere troep) en Voltorb, Vulpix (beide kunnen nu geevolueerd worden) uit de 5KM. Alleen heb ik nog steeds geen nieuwe 10KM eitjes gehad sinds een goede week. Dat begint toch wel een beetje frustrerend te worden... Vanwege de vele coins heb ik nu wel genoeg apparaten en ik loop ook best veel om ze uit te laten komen. Maar met alleen 5KM wordt je niet gelukkig als je ook nog een Lapras en Snorlax moet hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
How to be Niantic:
1.make the best android game ever
2.add good stuff
3.add bad stuff
4.remove good stuff
5.ban all players who are rooted
6.ban all players who were driving while playing the game
7.ban all non-US players
8.ban all players who are inactive for 7 days
9.ban all players who have their game deleted for 2 days
10.remove the game from play store and itunes

Gestolen van http://www.androidauthori...e-moving-vehicles-723007/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Toch bijzonder! Vandaag m'n eerste wilde Snorlax tegengekomen en gevangen *O*

Zul je altijd zien. Kwam vorige week uit een ei. En nu dus een wilde erbij. Slechts 1200CP, maar altijd leuk.

400 eieren nu. Zeker 200 5km eieren. Maar nog steeds geen Lickitung. Overigens ook nooit een mr. Mime uit een ei ontvangen (wel paar gevangen al). RNG is a bitch sometimes. :(

Het wordt wel minder leuk nu ik er nog een hoop moet vangen om mijn laatste 5 te kunnen evolueren en ik deze 5 nauwelijks tot nooit zie in de nearby (Charizard, Venosaur, Machamp, Muk, Dragonite) en ze ook niet uit een van m'n 9 continu loeiende incubators krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
timoline schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:22:
[...]

ach misschien ook wel..met halloween gaan ze wel iets doen igg

https://www.facebook.com/PokemonGO/
Hooguit wat extra spoken zo te zien...
Maar wie weet laten ze je schrikken met wilde slapende reuze katten, reuze pissebedden, prehistorishe draken, water taxi's( schildpadden met kanonnen en Draken die blijkbaar geen draken zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Eek2nd schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 02:45:
[...]

Hooguit wat extra spoken zo te zien...
Maar wie weet laten ze je schrikken met wilde slapende reuze katten, reuze pissebedden, prehistorishe draken, water taxi's( schildpadden met kanonnen en Draken die blijkbaar geen draken zijn
Misschien komen ze ook nog met Pompoen Pidgeys. Vliegende pokemon met de cp van een pompoen. Nu alleen nog een naam.... Wat denken jullie van Spearow?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Volgens mij waren de Pokemon al bezig hun kostuums te passen vandaag..
Ik zag vanmiddag een Rattata in een Pidgey pak (of andersom.. geen idee)

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/246nced.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:19

TAA

Liever IRC

Zow... beetje vroeg maar Kijkduin is een eindje rijden :P Tot straks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33
Zo, gisteren nog even een paar gyms gedaan met n vriend van me en zn vriendin tegen de gele overmacht hier een dorp verder. Volgens mij klopt dat ook niet helemaal, want zodra je n gym overneemt is hij n half uur later weer geel, maargoed. Waren op een gegeven moment een gym maar beneden aan het halen, maar moesten halverwege stoppen want er moest een kat doodgemaakt worden :P

Even nuanceren, die vriendin is dierenarts en had oproepdienst. Er was een kat die al een tijdje ziek was en die echt met de minuut slechter werd, die normaal nog max een halve dag had geleefd maar dan was gestikt in dr eigen bloed of zoiets, dus die mensen hadden gebeld of ze haar konden laten inslapen. Dus mocht je ooit denken 'waarom zijn ze halverwege gestopt met die gym', dan kan het zijn dat er een huisdier dood aan het gaan was.

Maarja, gyms overgenomen, half uur later weer kwijt, op eentje na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 19:57
Ik heb weer eens een freelance klusje te pakken dus de afgelopen dagen buiten mijn reguliere werktijden om vooral thuis zitten werken en geen tijd om echt PoGo te spelen... Ik hou PoGo open en negeer de Pidgeys, Rattata's etc. maar als er wat aparts langs komt in mijn woonkamer dan pak ik dat wel. Gevolg: door de GPS jitter zijn ondertussen al mijn eieren uitgebroed en heb ik geen enkel ei meer over, en ook mijn voorraad ballen slinkt geleidelijk, ik zit nu nog "maar" op zo'n 100 ballen per type.

Gelukkig zit ik in stabiele gyms dus mijn dagelijkse coin- en dust-inkomsten lijden er niet onder. :D

Net kwam er bijvoorbeeld een Tentacool langs. Heb ik deze 1337 Tentacruel van gemaakt. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bLGR15edVG05xkGPs4vQLc9u/full.png

En toevallig ook nog 1337 dust over. _o-

[ Voor 14% gewijzigd door Mx. Alba op 22-10-2016 14:37 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
Mx. Alba schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:25:
Ik heb weer eens een freelance klusje te pakken dus de afgelopen dagen buiten mijn reguliere werktijden om vooral thuis zitten werken en geen tijd om echt PoGo te spelen... Ik hou PoGo open en negeer de Pidgeys, Rattata's etc. maar als er wat aparts langs komt in mijn woonkamer dan pak ik dat wel. Gevolg: door de GPS jitter zijn ondertussen al mijn eieren uitgebroed en heb ik geen enkel ei meer over, en ook mijn voorraad ballen slinkt geleidelijk, ik zit nu nog "maar" op zo'n 100 ballen per type.

Gelukkig zit ik in stabiele gyms dus mijn dagelijkse coin- en dust-inkomsten lijden er niet onder. :D

Net kwam er bijvoorbeeld een Tentacool langs. Heb ik deze 1337 Tentacruel van gemaakt. :D

[afbeelding]

En toevallig ook nog 1337 dust over. _o-
Vraag me echt af hoe jullie zo weinig dust hebben, ik heb echt niet zoveel pokemon die ik wil poweren, inmiddels ook een Machamp maar aan het upgraden omdat het kan en ik m fancy vind. Maar ik heb zoveel pokemon die goed hadden kunnen worden als ze niet zo'n tering slechte moveset hadden (Acid moves voor mn bijna perfecte set Victreebels, Bulldoze voor mn 2 ~90% Arcanines, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
mark-k schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:50:
[...]

Vraag me echt af hoe jullie zo weinig dust hebben, ik heb echt niet zoveel pokemon die ik wil poweren, inmiddels ook een Machamp maar aan het upgraden omdat het kan en ik m fancy vind. Maar ik heb zoveel pokemon die goed hadden kunnen worden als ze niet zo'n tering slechte moveset hadden (Acid moves voor mn bijna perfecte set Victreebels, Bulldoze voor mn 2 ~90% Arcanines, etc).
Telkens als ik genoeg dust heb kijk ik welke Pokémon ik het beste een upgrade kan geven. Het is net die Hornbach slogan... Er is altijd wat te doen! :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09-2020
mark-k schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:31:
Zo, gisteren nog even een paar gyms gedaan met n vriend van me en zn vriendin tegen de gele overmacht hier een dorp verder. Volgens mij klopt dat ook niet helemaal, want zodra je n gym overneemt is hij n half uur later weer geel, maargoed.

Maarja, gyms overgenomen, half uur later weer kwijt, op eentje na.
Dat probleem heb ik ook die gele overmacht. Het lukt me nipt op het ietsje onder controle te houden maar dat forp heeft 10 gyms dus is een serieuze klus. lvl 10 gyms neerhalen die de dag erna terug 5 zijn. Elke gym die ik er overneem blijft er nog geen uur staan. zelfs niet deze morgen om 7 uur toen ik 5 gyms terug opgekuist had. Die waren al na 30 min terug weg. En ze viseren mij want rode gyms blijven toevallig wel langer staan.
1 keer werd ik ook savonds gevolgd door een spoffer die 5 keer achter elkaar de gym die ik net afpakte terug te pakken en vervolgens leeg achter te laten. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

Shiro

Serenity

[...]

Ik heb er zelf 130k, maar als ik wil brand ik er ook zo doorheen.

Hoeveel Pokemons boven de 2000CP heb jij bijv.?

Ik zit op 33 boven de 2k CP
Daarvan hebben 24 zelfs meer dan 2.2k CP
En van de 24 zijn er 10 met meer dan 2.4k CP

En ja, denk dat de meeste wel wat dust hebben gehad :)

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

[...]
Vraag me echt af hoe jullie zo weinig dust hebben, ik heb echt niet zoveel pokemon die ik wil poweren
Ik ben nu lvl 28 en heb nog 460k dust.
Powerup enkel de Pokémon die niet geëvolueerd kunnen worden.
Met name Lapras + Snorlax.

Naar IV kijk ik niet meer zo en evolueer alles boven de 70%+ omdat je niet weet welke move set je krijgt.
Iets wat jij ook al aangeeft. ..
Zonde om zo lang te moeten w8 op een 90%+ IV en dan genaaid te worden!

Een andere punt is dat ik nu geen eieren meer uit broedt. Heb niets meer aan een 95% Growlithe waar ik dan 200k dust in moet stoppen. Ik vind wel 1 van boven de cp1000 en evolueer die.

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
Shiro schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:25:
[...]

Ik heb er zelf 130k, maar als ik wil brand ik er ook zo doorheen.

Hoeveel Pokemons boven de 2000CP heb jij bijv.?

Ik zit op 33 boven de 2k CP
Daarvan hebben 24 zelfs meer dan 2.2k CP
En van de 24 zijn er 10 met meer dan 2.4k CP

En ja, denk dat de meeste wel wat dust hebben gehad :)
Ben lvl 29, heb nog 450k dust, en heb inmiddels 17 pokemon boven de 2k CP. Maar probleem is dus dat mn pokemon of slechte IV of slechte movesets hebben, ga geen prut poweren. En verder buiten een lapras nog niks fatsoenlijks uit mn 10km eieren gehad, zou graag een snorlax met goede IV's krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
poor Leno schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:09:
Omg... vannacht paar uur gespeeld.. omg.. die maps.. die chaos en verschrikking.. die.. die.. *O*

Alle maps zijn stuk voor stuk echt pareltjes, ongelofelijk.. wat hebben ze daar een werk in zitten! En die variatie.. Op elke map vind je weer andere dingen die echt voor die map specifiek zijn.
Bijvoorbeeld de turret/koepels van de bunkers waar je in kan zitten op die Italiaanse berg map.. wow.
Elke map speelt ook weer totaal anders, qua feel en tactiek... te veel om om te noemen :)

De sfeer is echt fantastisch, en het is zo'n chaos dat je echt probeert om angstig met je squad bij elkaar te blijven, want als one-man rambo red je t vaak echt niet..

Zo maar weer aanzwengelen >:)

Paar kleine dingetjes: (PS4)

- TTK voelt nog echt te laag.. Voor mijn gevoel ben je net iets te snel dood. Niet veel, maar je zou best 1 of 2 kogeltjes mer kunnen vangen voordat je dood bent. Of de supression iets omlaag doen, want je kan bijna niets als je onder vuur ligt.

- Als je als medic iemand revived, dan staat die naam erbij in t groen.. maar als je een squadmate revived, dan staat zn naam in t blauw.. lekker omgekeerd en verwarrend 8)7

- Ik word door de MP18 van afstanden gekilled, die niet normaal zijn. Van 100 naar 0, hop in 1x van 100 meter.. nu paar keer gebeurd.

- Het geluid is nog niet optimaal in surround.. de balans van je eigen voetstappen i.t.t. andere geluiden lijkt heel raar gepositioneerd. En soms staat een tank ineens achter je, zonder dat je m hoor aankomen :X

- Operations mode staat niet tussen de server filters.. En als je een ronde operations hebt gedaan, moet je elk potje weer met zn alleen een nieuwe joinen.. (Met alle join en balance problemen vandien)
Hij gaat dus niet automatisch door naar de volgende map.. heel vervelend. Zou daar graag ook gewoon een rotatie zien.
Op deze manier lijkt het onmogelijk om een potje vanaf het begin mee te maken omdat je altijd ergens moet joinen.

Even genoeg voor nu, volgt vast wel meer :D
Toch wel fantastische features die de Zweed heeft toegevoegd aan het spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Nu online

Shiro

Serenity

mark-k schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:36:
[...]

Ben lvl 29, heb nog 450k dust, en heb inmiddels 17 pokemon boven de 2k CP. Maar probleem is dus dat mn pokemon of slechte IV of slechte movesets hebben, ga geen prut poweren. En verder buiten een lapras nog niks fatsoenlijks uit mn 10km eieren gehad, zou graag een snorlax met goede IV's krijgen.
Heb je in iedergeval een idee waarom sommige van ons zo'n tekort hebben aan stardust.

Moet wel zeggen dat van de 33 Pokemon boven de 2K CP, 8 ervan Vaporeon's zijn en 6 zijn Gyarados _O-
Ik power zo'n beetje alle Vaporeons vanaf 1800CP om ze een beetje gym ready te maken. Opzicht kan je ook niet bepaald fout gaan met een Vaporeon. Gyarados is dan weer een ander verhaal en is er gewoon om een fatsoenlijk gym spot te claimen.

Ik power wel Pokemon's uit eieren bijv. Zo zou je met rond de 50k stardust een goeie Exeggutor of Arcanaine van de 1650CP naar 2200CP kunnen tillen, dan zijn ze gelijk geschikt om een goede spot in een gym te bewaken.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
hneel schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:15:
Blijkbaar verdwijnen de pokemons nu ook uit de sightings als je boven een bepaalde snelheid komt.
Dat is anders dan voorheen. Toen spawnden ze alleen niet, maar kon je wel zien dat ze in de buurt zaten.
Op die manier ooit eens een Lapras kunnen vangen terwijl ik over de snelweg reed. (Bij eerstvolgende afslag via paralelweg terug gereden. Daar gestopt en toen kwam hij tevoorschijn).

Weer een manier van Niantec om het spelletje voor ons te saboteren. :(
Ik denk dat we hier te maken hebben met industriële sabotage.

Iemand is onlangs aangeworven bij Niantic en slaagt er is shit feature na shit feature op hun roadmap te krijgen. Wanneer de game volledig dood is (nog een maand te gaan), zal dit individu ontslag nemen en zelf een AR game uitbrengen. Deze staat al in de startblokken en is voor 90% af.

Bron: logisch denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
Ik ben Level 29 maar heb maar 8 2000+ Pokies. Weerhoudt me er niet van om nu in 12 stabiele gyms te zitten. Heb gewoon niet zo'n geluk met goede beestjes vinden. Nog steeds geen Snorlax en nog niet eens genoeg Dratini's om een Dragonair te maken laat staan een Dragonite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
Shiro schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:50:
[...]

Heb je in iedergeval een idee waarom sommige van ons zo'n tekort hebben aan stardust.

Moet wel zeggen dat van de 33 Pokemon boven de 2K CP, 8 ervan Vaporeon's zijn en 6 zijn Gyarados _O-
Ik power zo'n beetje alle Vaporeons vanaf 1800CP om ze een beetje gym ready te maken. Opzicht kan je ook niet bepaald fout gaan met een Vaporeon. Gyarados is dan weer een ander verhaal en is er gewoon om een fatsoenlijk gym spot te claimen.

Ik power wel Pokemon's uit eieren bijv. Zo zou je met rond de 50k stardust een goeie Exeggutor of Arcanaine van de 1650CP naar 2200CP kunnen tillen, dan zijn ze gelijk geschikt om een goede spot in een gym te bewaken.
Ja dat doe ik dus ook, maar dan moet je wel fatsoenlijke moves krijgen bij de evolves...

Moet trouwens ook zeggen dat ik een aantal pokemon wel hoger had kunnen brengen, maar die zitten al weet ik hoe lang in gyms dus kan ze niet poweren. Onder andere mijn 2.3k Dragonite die anders wel 2.9k was geweest.

[ Voor 11% gewijzigd door mark-k op 22-10-2016 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
Asgaro schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:26:
[...]

Ik denk dat we hier te maken hebben met industriële sabotage.

Iemand is onlangs aangeworven bij Niantic en slaagt er is shit feature na shit feature op hun roadmap te krijgen. Wanneer de game volledig dood is (nog een maand te gaan), zal dit individu ontslag nemen en zelf een AR game uitbrengen. Deze staat al in de startblokken en is voor 90% af.

Bron: logisch denken.
Denk dat ze zoiets wel afgevangen hebben met een clausule waardoor je geen concurrentiebeding mag krijgen binnen zoveel jaar na je ontslag.

Edit: kut, sorry, had mn vorige post moeten editen |:(

[ Voor 4% gewijzigd door mark-k op 22-10-2016 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 18:25
mark-k schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:32:
[...]

Ja dat doe ik dus ook, maar dan moet je wel fatsoenlijke moves krijgen bij de evolves...

Moet trouwens ook zeggen dat ik een aantal pokemon wel hoger had kunnen brengen, maar die zitten al weet ik hoe lang in gyms dus kan ze niet poweren. Onder andere mijn 2.3k Dragonite die anders wel 2.9k was geweest.
Ik blijf mijn dragonite met Steel wing en Dragon claw ook upgraden. Als ik zie hoe lang ik heb moeten sparen voor mijn enige dragonite, dan zit een tweede er ook niet in. Hij is nu 2.3k dus ik stop hem mooi in de gyms. Verder vind ik hem met deze moveset niet aantrekkelijk om mee aan te vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaffy
  • Registratie: April 2012
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

Mx. Alba schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:28:
Ik ben Level 29 maar heb maar 8 2000+ Pokies. Weerhoudt me er niet van om nu in 12 stabiele gyms te zitten. Heb gewoon niet zo'n geluk met goede beestjes vinden. Nog steeds geen Snorlax en nog niet eens genoeg Dratini's om een Dragonair te maken laat staan een Dragonite...
We gaan nog steeds gelijk op zie ik! Ook level 29, 8 2000+ pokies en in Nijmegen weinig Dratini's inderdaad. Ik heb de Snorlax, maar dan weer geen dikke Lapras.

Troost je met de gedachte dat jij WEL de goede keuze hebt gemaakt wat team betreft, want zelfs als ik in omliggende dorpen gyms ga zoeken is mijn record 80 coins... :/

Afbeeldingslocatie: https://s12.postimg.org/54uv404zh/poke.jpgpost images

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
Ik ben wel jaloers op die Snorrie hoor! :D En mijn hoogste is net boven de 2200..... Geel zuigt inderdaad in Nijmegen. Gecondoleerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kPwkfW9pKcBZ8plioMEBxekR/full.png

[ Voor 24% gewijzigd door Mx. Alba op 22-10-2016 21:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb 19 2k+ pokies. Ben nog L29 alhoewel ik al genoeg candy heb voor meer dan 150 evoluties en nog minder dan 80k te gaan heb. Eieren worden inderdaad steeds minder waardevol naarmate je eigen level hoger wordt op een paar interessante beesten na omdat ze nooit hoger zijn dan L20 en steeds meer dust nodig hebben voordat ze echt interessant worden.

Ik knap alleen steeds meer af op het tijdrovende 'beheer' van je beesten. Daar heb ik ook al jaren kritiek op m.b.t. Ingress waar ze daar geen adequate voorziening voor bieden (o.a. keys, labelen en sorteren van capsules) en datzelfde geldt hier waar de behoefte nog véél groter is. Ik wil achter de PC op mijn account kunnen inloggen en dan véél makkelijker en overzichtelijker en sneller dergelijke zaken kunnen afhandelen. Ik heb een hekel aan dat gepruts op die onhandige kleine telefoonschermpjes. Die gebruik je in situaties waar het niet praktisch is om een PC te gebruiken, als je mobiel bent dus. Maar daarbuiten wil ik niet gedwongen worden om op die flutschermpjes te moeten pielen als ik een PC met groot scherm en volwaardig toetsenbord en muis tot mijn beschikking heb.

Het is niet voor niets dat dergelijke zaken al door spelers zelf ontwikkeld zijn en op bepaalde sites worden aangeboden waar je dan je inloggegevens moet afstaan wat ik niet wil doen. Ik weet ook niet of die sites nog werken met al het verder dichttimmeren van de toegang tot de serverdata. Ik erger me er mateloos aan dat Niantic dergelijke zaken maar niet wil snappen. Ze schijnen elke adequate visie op dat gebied te missen. Het feit dat de userbase dergelijke zaken (voor PoGo) allang zelf ontwikkeld heeft zelfs zonder enige ondersteuning van Niantic geeft aan dat de behoefte er is en het helemaal niet zo veel werk is om dat te doen maar de visie ontbreekt volledig bij Niantic om zelf iets dergelijks aan te bieden. Ze hebben dringend behoefte aan iemand die die visie wél heeft en ze kan adviseren omtrent de richting waarin ze het spel moeten ontwikkelen. Maar als ze zich niet realiseren dát ze die behoefte eigenlijk hebben zal dat dus nooit gebeuren. Ik vraag me af in hoeverre dat hier speelt. Juist in een klein bedrijfje als Niantic waar maar een paar mensen écht het beleid zullen maken is de kans op iets dergelijks véél groter dan in grotere organisaties. Iemand die op bepaalde terreinen wél het nodige in zijn mars heeft kan op andere terreinen heel goed volledig tekort schieten omdat kennis van bepaalde essentiële relevante zaken ontbreekt.

In essentie het Dunning-Kruger effect. Een fenomeen waardoor deze wereld in hoge mate geplaagd wordt. Veel mensen in allerlei bestuursfuncties missen essentiële kennis en daardoor inzichten maar ze wéten zelf niet dat ze die kennis en inzichten missen (want dat kún je pas weten als je die kennis wél hebt) en modderen dus vrolijk door en storten allerlei inadequaat beleid over onze samenleving uit.

Wikipedia: Dunning–Kruger effect

Ik was me er zelf al langere tijd steeds meer van bewust aan het worden dat dit fenomeen wel eens heel erg belangrijk zou kunnen zijn. Dat is ondertussen dus ook wat meer formeel onderzocht.

Als John Hanke in essentie de enige zou zijn die het beleid bepaalt dan hoeft dus maar één persoon die inzichten te missen om tig miljoen mensen een inferieure spelervaring te bezorgen. Dat kán dus écht niet maar breng zo'n man dat maar eens aan zijn verstand. Misschien dat er nog een handvol mensen zijn die enige significante invloed kunnen uitoefenen maar het is dan zeer goed mogelijk dat in dat groepje iedereen dezelfde beperkte tunnelvisie heeft door het ontbreken van de relevante en essentiële kennis en inzichten.

Het roer moet daar echt om heb ik heel sterk de indruk. De volstrekt inadequate communicatie met de spelers is ook een hele sterke indicator van dat gebrek aan de juiste inzichten wat mij betreft. Maar zonder de juiste persoon/personen binnen Niantic kunnen we daar nog lang op wachten vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Nu online

Shiro

Serenity

mark-k schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:32:
[...]

Hoe verrot zijn die moves dan :D ? Een Gyarados met Twister ofzo is nog best wel okish als gym pokemon, althans, niet veel slechter dan de andere varianten. Sowieso is Gyarados waardeloos door zijn double weakness voor Electric pokemon.

Ik snap overigens niet waarom Gyarados ook type Flying heeft. Niks aan dat beest lijkt überhaupt alsof het kan vliegen. Aan de uiterlijk te zien zou ik eerder denken Water/Dragon...
Amd RuLuzzz schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:38:
[...]

Ik blijf mijn dragonite met Steel wing en Dragon claw ook upgraden. Als ik zie hoe lang ik heb moeten sparen voor mijn enige dragonite, dan zit een tweede er ook niet in. Hij is nu 2.3k dus ik stop hem mooi in de gyms. Verder vind ik hem met deze moveset niet aantrekkelijk om mee aan te vallen.
Ik heb er 1 met Steel Wing en Dragon Pulse ipv Dragon Claw, snap werkelijk niet hoe zoiets als Tier 1 defender in de boeken kan staan. Volgens mij kan je beter Dragon Claw hebben ipv Pulse, aangezien Dragon Claw een stuk lastiger te ontwijken is. Theoretisch zou Dragon Pulse vast wel meer damage doen.. maar in praktijk merk ik dat Dragon Pulse erg makkelijk te ontwijken is.

Overigens zou ik de Dragonite niet meer upgraden dan tot rond 2700CP, veel meer heeft toch geen zin om een gym spot te houden en het is alleen maar zonder van je Stardust en candies en sowieso is een Dragonite niet echt een afschrik factor in een gym.
Mx. Alba schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:28:
Ook erg locatie gebonden denk ik. Rondom Den Haag zit alles wel aardig rond de 2000CP. Ook Utrecht, waar ik kom zie ik gelijke CP. Soms als ik in een vinexwijk als Delftsgauw ofzo kijk, dan zie ik ineens wel gym's met Pokemon waarvan het begint met 1300 t/m 2200CP ofzo in een lvl 10 gym. Kwam daar laatst langs en had een Slowbro met 2036CP in een lvl 10 gym gezet, was gelijk 2e hoogste Pokemon ofzo. Tot mijn verbazing kreeg ik dat beest een dag later wel weer terug, iemand had blijkbaar de moeite genomen om de gym te slopen :P

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
Shiro schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:26:
[...]

Hoe verrot zijn die moves dan :D ? Een Gyarados met Twister ofzo is nog best wel okish als gym pokemon, althans, niet veel slechter dan de andere varianten. Sowieso is Gyarados waardeloos door zijn double weakness voor Electric pokemon.

Ik snap overigens niet waarom Gyarados ook type Flying heeft. Niks aan dat beest lijkt überhaupt alsof het kan vliegen. Aan de uiterlijk te zien zou ik eerder denken Water/Dragon...

[...]

Ik heb er 1 met Steel Wing en Dragon Pulse ipv Dragon Claw, snap werkelijk niet hoe zoiets als Tier 1 defender in de boeken kan staan. Volgens mij kan je beter Dragon Claw hebben ipv Pulse, aangezien Dragon Claw een stuk lastiger te ontwijken is. Theoretisch zou Dragon Pulse vast wel meer damage doen.. maar in praktijk merk ik dat Dragon Pulse erg makkelijk te ontwijken is.

Overigens zou ik de Dragonite niet meer upgraden dan tot rond 2700CP, veel meer heeft toch geen zin om een gym spot te houden en het is alleen maar zonder van je Stardust en candies en sowieso is een Dragonite niet echt een afschrik factor in een gym.

[...]

Ook erg locatie gebonden denk ik. Rondom Den Haag zit alles wel aardig rond de 2000CP. Ook Utrecht, waar ik kom zie ik gelijke CP. Soms als ik in een vinexwijk als Delftsgauw ofzo kijk, dan zie ik ineens wel gym's met Pokemon waarvan het begint met 1300 t/m 2200CP ofzo in een lvl 10 gym. Kwam daar laatst langs en had een Slowbro met 2036CP in een lvl 10 gym gezet, was gelijk 2e hoogste Pokemon ofzo. Tot mijn verbazing kreeg ik dat beest een dag later wel weer terug, iemand had blijkbaar de moeite genomen om de gym te slopen :P
Nou zoals ik al zei, bijvoorbeeld mn 5 arcanines waarvan 2 slechte IV's hebben en geen fire fang, 2 bulldoze, en eentje matige IV en moves. heb 2 bijna perfecte victreebels met Acid en sludge wave, al mijn snorlaxen hebben slechte IV's, etc etc.

Oh en ik upgrade alles tot lvl 30, aangezien daarna de CP gain gehalveerd wordt en de kosten exponentieel stijgen. Poweren van 0-30 is minder dan de helft van de dust kosten van poweren tot 40.5, terwijl je wel al meer dan 80% van het potentieel van de pokemon behaalt.

Oh, forgot to mention, bijna al mijn hoge IV Eevees zijn Flareons en Jolteons geworden dus daar is ook niks te poweren :(

[ Voor 8% gewijzigd door mark-k op 22-10-2016 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:57
Level 26.5 en 10 pokies boven 2000cp en 5 boven de 1800cp
Namen zijn locaties dus weggehaald :)
IV laten staan.
Mijn bovenste 3 zijn gym slopers, rest voornamelijk om in een gyms te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z6p9xMK.png

[ Voor 49% gewijzigd door The Source op 23-10-2016 00:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Ik heb inmiddels 8 pokies die steeds Max power ups krijgen, omdat ze de juiste skill sets hebben. Heb nu al een aardig legertje @lvl 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:02
Gister voor het eerst in 10 gym's gezeten. :) jammer genoeg zijn het er nu weer 9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
tweakerjunior schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 11:56:
Gister voor het eerst in 10 gym's gezeten. :) jammer genoeg zijn het er nu weer 9
Kijk of je er 12 van kunt maken. :P

Heb nu al een week geen pokies teruggekregen en zit redelijk comfortabel in 13 gyms. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon1988
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-09 21:03
Zijn er in Groningen nog actieve mensen van team rood of geel? Momenteel is 3/4 vd de gyms blauw en level 10... zover ik dit goed kan zien uiteraard.
Best jammer, ben zelf ook blauw en zou graag weer eens een gym willen bezetten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
Ik snap trouwens niet dat ik sommige mensen het IV-percentage tot twee cijfers na de komma in de naam van hun beesten zetten... Pure karakterverspilling want 1 IV-punt komt overeen met 2,222%. Alleen de getallen voor de komma zijn dus al significant genoeg om exact te weten hoeveel IV-punten een Pokie heeft: 100, 98, 96, 93, 91, 89, 87, 84, 82, 80 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 12:27
Grrr, volgens mij is er weer een stel door de stad getrokken dat overal de laagste 3~ uit blauwe gyms heeft gekicked, waarna ze weer (direct) opgetraind zijn tot 10. Ben ineens uit een heel stel gyms gekickt welke allemaal weer level 10 blauw zijn.

Daar gaat mijn 10 muntjes streak, zit ook niet echt iets meer in de omgeving wat nog te trainen valt of wat onderdeel is van een rood/geel bolwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaffy
  • Registratie: April 2012
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

Mx. Alba schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:37:
Ik snap trouwens niet dat ik sommige mensen het IV-percentage tot twee cijfers na de komma in de naam van hun beesten zetten... Pure karakterverspilling want 1 IV-punt komt overeen met 2,222%. Alleen de getallen voor de komma zijn dus al significant genoeg om exact te weten hoeveel IV-punten een Pokie heeft: 100, 98, 96, 93, 91, 89, 87, 84, 82, 80 etc.
Klopt! Maar aangezien je nog net de aanvallen afgekort erbij kan zetten, heb ik niet de moeite genomen het aan te passen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
Tuttel schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:42:
Grrr, volgens mij is er weer een stel door de stad getrokken dat overal de laagste 3~ uit blauwe gyms heeft gekicked, waarna ze weer (direct) opgetraind zijn tot 10. Ben ineens uit een heel stel gyms gekickt welke allemaal weer level 10 blauw zijn.

Daar gaat mijn 10 muntjes streak, zit ook niet echt iets meer in de omgeving wat nog te trainen valt of wat onderdeel is van een rood/geel bolwerk.
Je hoeft niet eens een gym drie levels te verlagen als je die taktiek toepast...

Gewoon één level eraf en weer naar 10 trainen, hogere Pokie erin - en twee keer herhalen. Dan hoef je steeds maar net boven de 2000 prestige van de gym af te slopen en daarna slechts een paar puntjes erbij trainen om hem weer lvl 10 te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
Mx. Alba schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:54:
[...]

Je hoeft niet eens een gym drie levels te verlagen als je die taktiek toepast...

Gewoon één level eraf en weer naar 10 trainen, hogere Pokie erin - en twee keer herhalen. Dan hoef je steeds maar net boven de 2000 prestige van de gym af te slopen en daarna slechts een paar puntjes erbij trainen om hem weer lvl 10 te maken.
Sterker nog, je kunt ook nog een keertje extra trainen als hij 10 is om die 2k van de bonus van de extra pokemon kwijt te raken. Ik vind dat maar een smerige tactiek, maarja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
Eigenlijk zou je een Level 10 gym nog verder door moeten kunnen trainen tot aan de waarde die een Level 11 gym zou hebben. Want nu is het inderdaad zo dat je maar hoeft te blazen, en een Level 10 gym wordt level 9...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuttel
Damn, das inderdaad nog sneller. Snel gedaan als je zo een rondje door een gebied maakt met een paar (of dubbel account).

Moet wel elke keer lachen als ik hier in de buurt de speler "duitskattenaids" tegen kom :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
mark-k schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:38:
[...]

Sterker nog, je kunt ook nog een keertje extra trainen als hij 10 is om die 2k van de bonus van de extra pokemon kwijt te raken. Ik vind dat maar een smerige tactiek, maarja.
Huh? Gaat ie met trainen omlaag in prestige? Van 52.000 naar 50.000?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
CaptJackSparrow schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:25:
[...]

Huh? Gaat ie met trainen omlaag in prestige? Van 52.000 naar 50.000?
Jup, omdat eigenlijk de maximale prestige 50k is, maar Niantic levert alleen buggy shit af dus krijg je toch nog die 2k bonus van de extra pokemon. Pas als je er daarna tegen traint verwerkt hij het weer zoals het hoort en gaat hij naar 50k (je ziet dan ook de animatie van lager beginnen, bijvoorbeeld als je 500 prestige zou krijgen zie je het cirkeltje van 49k5 naar 50k gaan, net zoals wanneer een gym nog maar 500 prestige heeft en je de enige pokemon verslaat je ook een animatie ziet dat hij van 2k naar 0 gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:02
CaptJackSparrow schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:51:
[...]

Kijk of je er 12 van kunt maken. :P

Heb nu al een week geen pokies teruggekregen en zit redelijk comfortabel in 13 gyms. :z
Bedankt voor de tip :D . Nu school weer begint is er weinig tijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 11-09 11:48
mark-k schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:35:
[...]

Jup, omdat eigenlijk de maximale prestige 50k is, maar Niantic levert alleen buggy shit af dus krijg je toch nog die 2k bonus van de extra pokemon. Pas als je er daarna tegen traint verwerkt hij het weer zoals het hoort en gaat hij naar 50k (je ziet dan ook de animatie van lager beginnen, bijvoorbeeld als je 500 prestige zou krijgen zie je het cirkeltje van 49k5 naar 50k gaan, net zoals wanneer een gym nog maar 500 prestige heeft en je de enige pokemon verslaat je ook een animatie ziet dat hij van 2k naar 0 gaat).
Ik vraag me dus al weken af hoe dit zit. Thanks voor de verheldering :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
tweakerjunior schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:14:
[...]

Bedankt voor de tip :D . Nu school weer begint is er weinig tijd :(
Tsja... het klonk misschien als een open deur maar het was gewoon een aansporing om het enige te doen dat je die 100 muntjes weer laat scoren. :)

Ik heb vanmiddag ook weer een rondje van ruim 20km gefietst naar een gym om te kijken hoe die er bij stond. Was de laatste twee keer L10 dus geen plekje vrij. Nu wassie L7. :9 Er moest aardig wat bij maar boven de laagste Jolteon van CP950 stonden twee Slowbro's van hoog 1600 dus ik focuste me op die twee. Met een paar ruim lagere Parasects waren die prima te trainen wat ruim 1400 per keer opleverde. De Jolteon ruimde ik op met een Slowbro van mezelf die lager was dan de Parasects. Ik heb niet meer verbruikt dan wat ik aan gewone en super potions had en één revive toen het wisselen even niet lekker ging.

Ik moet nog eens kijken of ik niet wat meer Parasects kan maken met Solar Beam want dat hakt er het lekkerst in, :P maar ik heb er nu maar eentje op dat niveau en nu je er meerdere tegelijk kunt gebruiken bij het trainen gaat het dus nuttig worden er meer te hebben.

Nu dus in 14 gyms. ;) Kijken hoe lang dat stand gaat houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Gisteren in Kijkduin geweest, erg leuke en productieve dag, paar nieuwe pokemon kunnen toevoegen in mijn pokedex, dus een geslaagde dag. Niks extreem gaafs gevangen, maar gewoon veel vooral, en vet om een keer mee te maken.

Vandaag 7x 10km eieren uitgelopen, 2 nieuwe toevoegingen in de pokedex namelijk Aerodactyl en Hitmonchan, de rest weer bagger.
Mijn 10km ei lijstje tot nu toe:
Onix: 3x
Pinsir: 4x
Ommanyte: 1x
Magmar: 2x
Eevee: 5x
Kabuto: 1x
Aerodactyl: 1x
Hitmonchan: 1x

Ik zit rond de 8% 10km op mijn totale uitgelopen eitjes.

Ik zit nu op 133 caught en 140 seen. Begint er op te lijken. :)

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:41
Mx. Alba schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:37:
Pure karakterverspilling want 1 IV-punt komt overeen met 2,222%.
Er zijn 48 combinaties, niet 45. 3 maal * [0-15] = 48combos. Nog iets dichter bij 2% per IV dus.
Ik noteer de exacte IV overigens. FEF bijvoorbeeld is 15-14-15, dus 98%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
CaptJackSparrow schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:38:
[...]

Tsja... het klonk misschien als een open deur maar het was gewoon een aansporing om het enige te doen dat je die 100 muntjes weer laat scoren. :)

Ik heb vanmiddag ook weer een rondje van ruim 20km gefietst naar een gym om te kijken hoe die er bij stond. Was de laatste twee keer L10 dus geen plekje vrij. Nu wassie L7. :9 Er moest aardig wat bij maar boven de laagste Jolteon van CP950 stonden twee Slowbro's van hoog 1600 dus ik focuste me op die twee. Met een paar ruim lagere Parasects waren die prima te trainen wat ruim 1400 per keer opleverde. De Jolteon ruimde ik op met een Slowbro van mezelf die lager was dan de Parasects. Ik heb niet meer verbruikt dan wat ik aan gewone en super potions had en één revive toen het wisselen even niet lekker ging.

Ik moet nog eens kijken of ik niet wat meer Parasects kan maken met Solar Beam want dat hakt er het lekkerst in, :P maar ik heb er nu maar eentje op dat niveau en nu je er meerdere tegelijk kunt gebruiken bij het trainen gaat het dus nuttig worden er meer te hebben.

Nu dus in 14 gyms. ;) Kijken hoe lang dat stand gaat houden.
Werkt een parasect wel? Het is een grass/poison type en die heeft een zwakte voor psychic. Als een Slowbro dan een psychic aanval heeft, dan gaat het volgens mij wel hard met je HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Nu online

Shiro

Serenity

Robkazoe schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 08:52:
[...]

Werkt een parasect wel? Het is een grass/poison type en die heeft een zwakte voor psychic. Als een Slowbro dan een psychic aanval heeft, dan gaat het volgens mij wel hard met je HP.
Parasect is Bug/Grass, een slowbro met ice beam is dan wel pijnlijk though :)

Eigenlijk maakt het niet zo veel uit, zolang de special gedodge wordt, valt de damage wel mee. Parasect is sowieso een soort van glass canon, dus zo veel mogelijk dodgen is sowieso aan te raden :)

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Werkte prima. Slowbro is extra gevoelig voor zowel bug als grass. Ze waren nog zo'n 400 CP lager ook. Solar Beam (grass) werkt het best maar de bug moves doen het ook. Heb gisteravond nog twee Parasects gemaakt van mijn beste kandidaten. Helaas geen Solar Beam. Heb nog zat candy en redelijke Parassen maar wacht nog even of ik weer wat betere evolutiekandidaten vang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
Shiro schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 08:58:
Parasect is Bug/Grass, een slowbro met ice beam is dan wel pijnlijk though :)

Eigenlijk maakt het niet zo veel uit, zolang de special gedodge wordt, valt de damage wel mee. Parasect is sowieso een soort van glass canon, dus zo veel mogelijk dodgen is sowieso aan te raden :)
Zelfde geldt ook voor veel bijvoorbeeld Jolteon, Raichu en Tangela. Geweldig om waterbeesten mee te slopen, maar je moet wel bovenop je dodge skills zitten. :D
robin1979 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 20:00:
Er zijn 48 combinaties, niet 45. 3 maal * [0-15] = 48combos. Nog iets dichter bij 2% per IV dus.
Soms is er nog wel een beetje onzekerheid in de exacte waardes, hoe noteer je dat dan? Of gebruik je een "illegale" site om de exacte IV-waardes uit te lezen?

[ Voor 29% gewijzigd door Mx. Alba op 24-10-2016 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Nu online

Shiro

Serenity

Mx. Alba schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 09:28:
[...]

Zelfde geldt ook voor veel bijvoorbeeld Jolteon, Raichu en Tangela. Geweldig om waterbeesten mee te slopen, maar je moet wel bovenop je dodge skills zitten. :D

[...]

Soms is er nog wel een beetje onzekerheid in de exacte waardes, hoe noteer je dat dan? Of gebruik je een "illegale" site om de exacte IV-waardes uit te lezen?
Ondertussen is dodgen van aanvallen redelijk standaard geworden en kan ik 9 van de 10 keer alle specials wel dodgen. Sommige specials zoals body slam, dragon claw zijn zo snel dat je eigenlijk ook de normale aanvallen moet dodgen om dat goed mee te kunnen nemen though, maar dodgen is aardig overpowered als je het goed doet.

Wat betreft de IV waardes, als er meerdere zijn, dan noteer ik > (groter dan teken) en neem ik de laagste IV waarde uit de calculator ( bijv. >93), dan weet ik in ieder geval dat het niet tegen zal vallen }:O

SR+ MiC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 23:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

robin1979 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 20:00:
[...]

Laat het maar aan een Tweaker over om de IV hexadecimaal te noteren :D Geweldig dit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 19:00
De zweed is terug. _/-\o_ O+
Eindelijk weer een radar om monsters op te snorren!

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocalyptus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-07-2023
Hier ook een kleine update. Een maand geleden opnieuw begonnen en ben nu level 27.5

Ben nog 2 keer in kijkduin geweest waar je natuurlijk leuk spul kunt vangen. Voor de rest heb ik de afgelopen 3 weken dagelijk minimaal 60 coins kunnen cashen waar ik blij mee ben. De 100 heb ik nog niet gehaald maar dat gaat nu komen.

Vanochtend met wandeling met mijn kleine mannetje nog wat pokies aan wat gyms toegevoegd en als het goed is kan ik morgenvroeg voor het eerst 100 coins verzamelen. In elke gym heb ik toch minimaal 3 pokemons onder mij dus de kans is groot op 100 coins omdat ze ook allemaal lvl 10 zijn. Ik zit in precies 10 gyms.

Voor de rest ben ik het er ook wel mee eens dat Ninantic nog heel wat moet doen om de game beter te maken. Omdat zij er een zootje van maken doe ik ook dingen die wat minder leuk zijn, maar dat terzijde ;-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bprak
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-06 12:39
Hmm hierdoor heb ik waarschijnlijk ook wel eens gyms op 54k zien staan. heeft iemand em van level 8 naar level 10 gepowered en zijn er toen pas 2 bij in gegaan.
mark-k schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:35:
[...]

[ Voor 13% gewijzigd door bprak op 24-10-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
bprak schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:13:
Hmm hierdoor heb ik waarschijnlijk ook wel eens gyms op 54k zien staan. heeft iemand em van level 8 naar level 10 gepowered en zijn er toen pas 2 bij in gegaan.

[...]
Ook wel eens 56 en 58 gezien, zou theoretisch tot 68 kunnen gaan door 1 pokemon erin te duwen en dan naar lvl 10 te brengen en 9 bij te zetten, maar dan moet een of andere grapjas niet nog n keer trainen want dan is alles weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Doopy-X- schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:11:
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:41
Mx. Alba schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 09:28:
Ik zit op iOS, dus ik kan niet een app als GoIV (oid) gebruiken om de exacte waarden te bepalen.
Maar de onzekerheid valt best wel mee, of iets nu ABA of AAB is, maakt ook niet zo veel uit. Als ik het zeker wil weten, dan is hij het ook wel waard om een powerup te ontvangen, en dan kom je er zo wel achter :).
Maar eigenlijk speelt dit niet zo vaak (ja, bij pidgeys van 10cp krijg je veel combos, maar die rename ik niet :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 07:55
Zo instabiel als 't maar kan en als je hun eerdere bericht mag geloven gaat 't niet lang duren voordat ie weer down is... geniet er van zolang het duurt! :p

Tijd dat Niantic hun eigen nieuwe systeem uit gaat rollen.
I.p.v. daarvan kreeg ik afgelopen weekend ineens de melding over het nieuwe medaille en gym systeem. Thanks voor de melding maar wellicht slim om dat NA het updaten te doen en niet een week later!

Als Niantic zichzelf moet terugvinden in een Pokemon dan kan dat alleen maar Slowpoke zijn! :X

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
schaapiej schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:43:
[...]

Zo instabiel als 't maar kan en als je hun eerdere bericht mag geloven gaat 't niet lang duren voordat ie weer down is... geniet er van zolang het duurt! :p
Ik begreep dat de hash-functie van Niantic zelf nog niet gereversed is (daarom is er ook nog geen publieke API vrijgegeven) maar dat ze de IOS-hash wel snappen en die nu gebruiken om scans te krijgen. Hoe dan ook, goed werk en ik hoop dat ie voorlopig het blijft doen :)

Systeem wat Niantic eventueel zelf uit zal gaan rollen zal ongetwijfeld crap zijn, daar ligt ook absoluut hun focus niet.

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
robin1979 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:34:
[...]

Ik zit op iOS, dus ik kan niet een app als GoIV (oid) gebruiken om de exacte waarden te bepalen.
Maar de onzekerheid valt best wel mee, of iets nu ABA of AAB is, maakt ook niet zo veel uit. Als ik het zeker wil weten, dan is hij het ook wel waard om een powerup te ontvangen, en dan kom je er zo wel achter :).
Maar eigenlijk speelt dit niet zo vaak (ja, bij pidgeys van 10cp krijg je veel combos, maar die rename ik niet :)).
Op iOS is er Poke Genie. Die leest heel nauwkeurig de IV af aan de hand van een screenshot en eventueel de Appraisal. Uit de screenshot haalt hij het exacte level van het beestje (aan de hand van je trainer level en de exacte positie van het witte bolletje op de level-boog), de CP, HP en dust cost voor volgende upgrade, waarmee al een vrij accurate gok te maken is. Met de Appraisal erbij is het bijna altijd raak: bij hoge IV Pokies is hij in de praktijk 100% accuraat, naarmate de IV van een Pokémon slechter is wordt de accuraatheid wat minder (vooral omdat dan de Appraisal ook onnauwkeuriger is). Bij mijn top 30 Pokies zijn er drie waarvan Poke Genie niet exact weet wat hun IV is maar daar weet hij het respectievelijk met een 2%, een 4% en een 7% onzekerheid. Die laatste is bij een 53-60% Starmie dus dat is een gevalletje lage IV waardoor de Appraisal niet goed genoeg werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Mx. Alba op 24-10-2016 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:18
Welke app is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybel123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06-2021
Die van het soort dat hier niet besproken mag worden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doopy-X-
Google even op FPM Pokemon en je komt waar je moet zijn ;)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:18
Doopy-X- schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:04:
[...]

Google even op FPM Pokemon en je komt waar je moet zijn ;)
Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybel123
en ik maar moeilijk doen door te zoeken op "de zweed" pokemon e.d. maar kom `m dan niet tegen.
Wil ik eens een hint posten, kan ik geen hint vinden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
babybel123 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:11:
[...]

en ik maar moeilijk doen door te zoeken op "de zweed" pokemon e.d. maar kom `m dan niet tegen.
Wil ik eens een hint posten, kan ik geen hint vinden |:(
:D

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-06 19:49
Hier nog altijd vrolijk bezig met het spelletje, helaas te druk om het veel te doen, maar toch weer de nodige pidgeys gevangen haha.

binnenkort maar weer een ei aanslingeren en wat evolven... mn bags zitten een beetje vol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybel123
Hier ook... Nooit gedacht dat je 600 items vol kon krijgen en houden... Gaat best hard!
Heb nog 1 eitje over, ga ik vanavond eens gebruiken, heb er nu rond de 95 klaar staan en denk dat ik er niet meer ga redden tijdens 1 sessie op 1 telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

babybel123 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:25:
Hier ook... Nooit gedacht dat je 600 items vol kon krijgen en houden... Gaat best hard!
Heb nog 1 eitje over, ga ik vanavond eens gebruiken, heb er nu rond de 95 klaar staan en denk dat ik er niet meer ga redden tijdens 1 sessie op 1 telefoon.
Ik heb met alleen de standaard 250 plekjes ook 90 evoluties klaarstaan :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Laatst online: 12-09 09:27
Ik begrijp echt niet hoe mensen 600 items vol krijgen. Vooral omdat ik altijd ballen tekort heb.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
babybel123 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:25:
Ik heb m'n bag vanochtend van 800 naar 900 gezet.
Zit standaard vol...

Pokemon uitgebreid naar 400. Die is nooit vol! :p

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hm, ik heb met de standaard 250/350 nog steeds genoeg, maar ik ben dan ook een micromanager :P
Bijna 180 evoluties erdoorheen gejaagd dit weekend, nu lekker in l27 bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Quincy5 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:44:
Ik begrijp echt niet hoe mensen 600 items vol krijgen. Vooral omdat ik altijd ballen tekort heb.
Hier ook 550 & vol. Ik zit dan ook @ work bovenop een Pokestop, iig dat denkt de satelliet...het is eigenlijk 20 meter verder maar ik klaag niet ;)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
Mijn Pokémon Storage staat op 375/500, Goodie Bag op 777/1000. Ik heb wel eens dicht tegen de 500 Pokémon aangezeten en ook dicht tegen de 1000 items. Als ik een flinke voorraad items heb kan ik het me veroorloven om een paar dagen geen stops te farmen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Yes!
Enjoy everyone :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JQReZ3n.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Ik heb een item bag van 1000 items en die zit continu vol. Moet voordurend items wegsmijten.

Dit komt echter omdat ik 3 of 4 keer per week ga hardlopen, en dan passeer ik tal van pokéstops.

Ik zou die pokéstops kunnen negeren, maar ik focus vooral op eggs ipv in-the-wild pokémon, dus blijf stops swipen en eggs krijgen. ;)

Voor mensen die niet into hardlopen zijn: ga naar een locatie met veel pokéstops en neem je fiets mee in de auto. Ga daar dan 2 uurtjes rondrijden en je hebt ook een volle bag. :)
Dit is veel efficiënter dan om de haverklap een pokéstop te moeten bezoeken omdat je tekort hebt aan items...

Hierbij kan ik aanraden om je smartphone in een sportarmband te steken en aan je onderarm te hangen: zo kan je swipen zonder dat je moet stoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 09:58
mark-k schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:17:
[...]

Ook wel eens 56 en 58 gezien, zou theoretisch tot 68 kunnen gaan door 1 pokemon erin te duwen en dan naar lvl 10 te brengen en 9 bij te zetten, maar dan moet een of andere grapjas niet nog n keer trainen want dan is alles weg.
Verder dan 64 ben ik nog niet tegengekomen zelf.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/0e64mtfuhsv9zc8/2016-10-16%2012.48.32.png?dl=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 11-09 11:48
Wat heb je aan zoveel items? Als ik 50 revives en 50 hyper potions (of max potions) heb, dan kom ik een weekje gyms bevechten wel door. Tel daar iets van 50 Poké- en 50 Ultraballs bij op, en dan nog een paar berries...
Dan kan ik echt een hele periode vooruit zonder een Pokéstop tegen te komen.

Ik heb er echt geen moeite mee om mijn potions en super potions weg te flikkeren als ik tientallen van die dingen heb :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
Lambo LP670 SV schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:05:
[...]

Verder dan 64 ben ik nog niet tegengekomen zelf.

[afbeelding]
Je moet je plaatje ff in de public map zetten, dan is hij tenminste ook te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Richh schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:05:
Wat heb je aan zoveel items? Als ik 50 revives en 50 hyper potions (of max potions) heb, dan kom ik een weekje gyms bevechten wel door. Tel daar iets van 50 Poké- en 50 Ultraballs bij op, en dan nog een paar berries...

Ik heb er echt geen moeite mee om mijn potions en super potions weg te flikkeren als ik tientallen van die dingen heb :P
Ik zit atm op:
60 Potion
50 Super, Hyper en Max Potion
40 Revive
74 Poke Ball
77 Great Ball
64 Ultra Ball
78 Razz Berry

en verder nog wat eggs/lures en Insense.

Nu er weer een fatsoenlijke radar is, zullen die ballen wel hard gaan en zal ik weer wat vaker een gym gaan pakken...het spel heeft vandaag weer een tweede leven gekregen! Ik heb de mazzel dat ik @ work bovenop een Pokestop zit en dat ik thuis vlakbij het centrum woon en in principe in een minuut of 20 alles weer bijgevuld heb met wat rondjes fietsen.

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
Richh schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:05:

Weggooien daar hou ik niet van. :D

Ik heb nu in mijn tas zitten:

130x Potion
52x Super Potion
31x Hyper Potion
53x Max Potion
53x Revive
4x Lucky Egg
156x Poké Ball
96x Great Ball
87x Ultra Ball
109x Razz Berry

Dat vind ik op zich een "correcte" voorraad. :D En nog ruimte voor nog 230 items. Het houdt gewoon alle spelmogelijkheden voor me open zonder dat ik al te veel vooruit hoef te plannen. Eigenlijk heb ik het liefst zo'n 200 Poké Balls, 150 Great Balls en 100 Ultra Balls op voorraad. Je weet maar nooit. _o-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Trick-or-Treat, Trainers!
It’s Halloween season and we have a treat for you! From October 26th to November 1st, you’ll earn double the amount of Candy every time you catch, hatch and transfer Pokémon! Don’t forget your Buddy Pokémon, because they will help you earn Candy four times as fast.
If you encounter more spooky Pokémon than normal, don’t be startled, they want to enjoy the fun too! Scare up some friends, grab your buddy and enjoy this spooky, fun celebration with us!
Happy Halloween!
The Pokémon GO team

https://www.facebook.com/.../?hc_ref=NEWSFEED&fref=nf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moddie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:21:
It’s Halloween season and we have a treat for you! From October 26th to November 1st, you’ll earn double the amount of Candy every time you catch, hatch and transfer Pokémon! Don’t forget your Buddy Pokémon, because they will help you earn Candy four times as fast.
If you encounter more spooky Pokémon than normal, don’t be startled, they want to enjoy the fun too! Scare up some friends, grab your buddy and enjoy this spooky, fun celebration with us!
Happy Halloween!
The Pokémon GO team

Dat is een heel leuk concept :) , hoopt dat het beetje goed werkt. Nu alleen bedenken wel buddy ik moet nemen. Dragonite is zo opeens een stuk dichterbij of wat 3 km pokemon tot 3e evolutie krijgen. Of hebben jullie nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
Moddie schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:23:
[...]

Dat is een heel leuk concept :) , hoopt dat het beetje goed werkt. Nu alleen bedenken wel buddy ik moet nemen. Dragonite is zo opeens een stuk dichterbij of wat 3 km pokemon tot 3e evolutie krijgen. Of hebben jullie nog andere suggesties?
Volgens mij ga ik dan met een Dratini lopen want sinds het begin van het spel heb ik daar nog maar 51 candy van... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
Happy Halloween!
The Pokémon GO team

Is this for real? Damn ik neem alles terug over dat ze niks gepland zouden hebben. Niet het meest ingrijpende event ofzo, maar toch leuk :)

En maar goed dat ik mijn 6 10km eieren nog niet uitgebroed heb, hopen op 6 veel snorlax cq lapras :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Oeh, ja dat wordt sowieso een dratini :) en véél lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
Pathogen schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:28:
Oeh, ja dat wordt sowieso een dratini :) en véél lopen.
Of een snorlax/lapras, aangezien die candy ook schaars is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moddie
Maar candies/km verhouding is beter bij 1 km buddies als ik het goed interpreteer toch? Dus iedereen die nog een Raichu of Golem moet, kan beste die als buddy nemen (per 5 km 20 candies tegenover 4 met dratini).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

mark-k schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:29:
[...]

Of een snorlax/lapras, aangezien die candy ook schaars is.
Die heb ik dan ook helemaal niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Leuk evenement, maar wat extra KM's maken die dagen.. alle muntjes in de incubators proppen :p
Dratini als buddy want die hebben ze in mijn game disabled!

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
Moddie schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:30:
Maar candies/km verhouding is beter bij 1 km buddies als ik het goed interpreteer toch? Dus iedereen die nog een Raichu of Golem moet, kan beste die als buddy nemen (per 5 km 20 candies tegenover 4 met dratini).
Kunt het beter andersom doen, dan moet je 20km lopen voor je golem (als je nog 20 candy moet), en 20km met je dratini voor 16 candy, terwijl als je geodude als buddy pakt heb je nu misschien wel die candy sneller, maar moet je wel 80km lopen voor die dratini candy. (te lui om nu uit te rekenen of het onder de streep echt boeit btw, omdat je die geodude dan minder lang moet en je dan alsnog je dratini kan pakken, maar gok van wel).

Trouwens, wat is met dit bericht van 16 uur geleden op die facebook:
Trainers,
Pokémon GO is in the process of being updated to version 0.43.3 for Android and 1.13.3 for iOS devices. Below are some release notes and comments from our development team.
- Professor Willow discovered that Eggs have different patterns depending on the distance required to hatch them.
- Pokémon type icons have been added to the information screen for each Pokémon.
- Low battery indicator added for the Pokémon GO Plus.
- Minor text fixes
The Pokémon GO team
Who the fuck cares, er staat ook gewoon een tellertje onder die me de afstand zegt, daar hoef ik echt niet een ander vlekje voor op mn ei...

[ Voor 32% gewijzigd door mark-k op 24-10-2016 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Happy Halloween!
The Pokémon GO team

Zalig nieuws! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuttel
Ja hoor, komen ze met dit soort fratsen precies in de voor mij ongeveer drukste week van dit jaar. Alsof er hier ook nog niet genoeg Drowsee's spawnen >.<

Achja, it's something! Heb gelukkig vijf 10km eitjes gespaard, laat ik die dan maar in ieder geval hatchen. Wellicht wordt ik dan zelfs getrakteerd op mijn eerste Snorlax of Lapras.

[ Voor 45% gewijzigd door Tuttel op 24-10-2016 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timoline
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-10-2024
Happy Halloween!
The Pokémon GO team

Dan kan ik dus beter even wachten om m;n 9 eitjes uit te broeden >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moddie
[quote]mark-k schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:35:
[...]

Kunt het beter andersom doen, dan moet je 20km lopen voor je golem (als je nog 20 candy moet), en 20km met je dratini voor 16 candy, terwijl als je geodude als buddy pakt heb je nu misschien wel die candy sneller, maar moet je wel 80km lopen voor die dratini candy. (te lui om nu uit te rekenen of het onder de streep echt boeit btw, omdat je die geodude dan minder lang moet en je dan alsnog je dratini kan pakken, maar gok van wel).

[...]

Komt het niet op hetzelfde uit (ook in een luie bui om het netjes te berekenen)?
Want als je 15/20 km met geodude loopt heb je 60/80 candy vs 12/16 dratini candies.
Normaal zou je voor die extra geodude candies 45/60 km moeten lopen en voor de extra dratini candies normaal ook 45/60 km (9/12 candies).
Kan zijn dat ik ernaast zit hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timoline
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-10-2024
From October 26th to November 1st

ik vraag me wel af welke tijdzone ze dan aanhouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik vind een charizard heel spooky, maar of Niantic het daarmee eens is :P

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Azaruc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-07-2024
Moddie schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:57:
[quote]mark-k schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:35:
[...]

[...]

Komt het niet op hetzelfde uit (ook in een luie bui om het netjes te berekenen)?
Want als je 15/20 km met geodude loopt heb je 60/80 candy vs 12/16 dratini candies.
Normaal zou je voor die extra geodude candies 45/60 km moeten lopen en voor de extra dratini candies normaal ook 45/60 km (9/12 candies).
Kan zijn dat ik ernaast zit hoor
50 candy van beiden nodig.
Stel geodude in als buddy tijdens actieperiode --> 50* 1/4 = 12,5 km lopen
+ 50 * 5 km voor dratini candy (buiten actieperiode) = 250 km. Totaal 262,5 km

Stel dratini in als buddy tijdens actieperiode --> 50 * 5/4 = 62,5 km lopen
+ 50 * 1 km voor geodude candy = 50 km --> totaal 112,5 km.

Significant verschilletje ;)

D3 Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Stel dat ik iedere dag 5km kan lopen:
Voor een 1km buddy is dat 5 candy
Voor een 5km buddy is dat 1 candy

Met de bonus:
1km: 20 candy
5km: 4 candy

In beide gevallen is dat (well duh) 4x zo snel als normaal, maar in het geval van een 5km buddy betekent dat dat je voor 20 candy niet 20 dagen / 100km moet lopen, maar 5 dagen en 25 km hoeft te lopen.
Dat is een winst van 75km
In het geval van een 1km buddy is het voor 20 candy niet 4 dagen / 20km lopen maar 2 dagen / 10km
Dat is een winst van 10km

Dus. Ik denk dat ik de 5km buddies een kans ga geven :)
Pagina: 1 ... 5 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.

Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.

Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status