Toen ik daar voor het eerst was speelde ik meteen lucky egg om die reden
Je kan non stop vangen dus spelen met een lucky egg heeft altijd zin daar.tweakerjunior schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:38:
Toen ik daar voor het eerst was speelde ik meteen lucky egg om die reden
Tot zaterdag dan, ik ga dan ook voor het eerst met een stel vrienden.TAA schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:37:
Ben benieuwd; ga zaterdag met m'n zoon (jaja) een dagje Kijkduin ervaren
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Ik deed het meer om de nieuwe pokedex entries:)-TheNose- schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:40:
[...]
Je kan non stop vangen dus spelen met een lucky egg heeft altijd zin daar.
Denk niet dat ik dat zou halen, 20 nieuwe entries, met 139 gevangen inmiddels 
Wtf, ik heb nu de karmakeizer badge van PoGo, nu er niet meer over Albantar zijn 100% poli gepraat wordt is hij niks meer
Wtf, ik heb nu de karmakeizer badge van PoGo, nu er niet meer over Albantar zijn 100% poli gepraat wordt is hij niks meer
[ Voor 44% gewijzigd door mark-k op 20-10-2016 11:53 ]
Bijna level 29 hier en ik heb slechts mijn enige vaporeon net boven de 2000cp, rest zit eronder. Ik blijf gewoon extreme pech houden met de aanvallen van mijn pokies die eventueel de moeite waard zouden zijn om te uppen. Heb wel enkele kandidaten die middelmatig zijn, maar die zitten al een tijdje vast in gyms.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 08:59:
Ik ben gisteren op stap geweest en eindigde in 6 gyms, wat een record was voor mij. Toen waren mijn sterk genoege DEF Pokémon wel op...
Ik ben level 27 en heb 7 Pokémon boven de CP2000. En mijn stardust is nu echt wel helemaal op. Hoe doen jullie dat dan? Waar halen jullie zoveel sterke Pokémon vandaan?
Gelukkig zit ik nu steady in 10+ gyms welke ik nu aardig kan bij houden, dus het is ook niet echt een probleem wat dat betreft. Voor de rest is het simpelweg de juiste candies sparen voor de juiste pokies en hopen op de juiste aanvallen. Bij mij is inmiddels stardust absoluut niet meer de bottleneck.
Ik heb juist een stardust crisis
Bestaat er eigenlijk ook een overzicht van het aantal prestige XP dat je gaint bij het trainen van een friendly gym?
Stel ik wil een friendly gym trainen. Onderaan staat een 1300 Pokemon als 2e een 1350 CP, enz. Kan ik dan het beste alleen die eerste battelen met Pokémon van half de CP. Of beter Pokémons van rond de 1000 CP en meerder Pokemons battelen/verslaan? Maakt het nog veel uit of ik een bijv. 1300 CP pokemon met een 1200 of 1100 CP pokemon versla of is dat nagenoeg hetzelfde?
Vind ik best een moeilijke qua prestige point per seconde. Weten jullie of er ergens een overzicht van is o.i.d. ?
Stel ik wil een friendly gym trainen. Onderaan staat een 1300 Pokemon als 2e een 1350 CP, enz. Kan ik dan het beste alleen die eerste battelen met Pokémon van half de CP. Of beter Pokémons van rond de 1000 CP en meerder Pokemons battelen/verslaan? Maakt het nog veel uit of ik een bijv. 1300 CP pokemon met een 1200 of 1100 CP pokemon versla of is dat nagenoeg hetzelfde?
Vind ik best een moeilijke qua prestige point per seconde. Weten jullie of er ergens een overzicht van is o.i.d. ?
Geniet nooit met mate
Trainer tips had er een video over gemaaktpsteijns schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:24:
Bestaat er eigenlijk ook een overzicht van het aantal prestige XP dat je gaint bij het trainen van een friendly gym?
YouTube: HOW TO USE THE NEW GYM TRAINING SYSTEM FOR MAX PRESTIGE (Pokémon GO)
Ik weet ook de precieze verdeling niet, maar als je een lineup hebt waarmee je 1 op 1 een stuk of 3-4 Pokémon kunt verslaan waarbij jouw Pokémon lagere CP hebben dan degene die je verslaat, krijg je voor elke verslagen Pokemon je 500 prestige bonus
Klopt. Helaas is ook dat onlangs aangepast. Het laatste stukje met de bus heeft een mooi rijtje met stops achter elkaar. Voorheen kon ik die allemaal spinnen. Tegenwoordig flipt de helft daarvan...Autofan1985 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:55:
Moet je ook niet te hard gaan, want anders wil hij de stop ook nog wel eens niet pakken. Dan blijft hij hangen en eer de lag weer voorbij is, is je stop dan te ver weg...
Krijg je dubbele punten als je Niantic altijd af loopt te zeiken?mark-k schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:52:
tweakerjunior schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:30:
[...]
Trainer tips had er een video over gemaakt
YouTube: HOW TO USE THE NEW GYM TRAINING SYSTEM FOR MAX PRESTIGE (Pokémon GO)
Thanks! Dan kan ik weer eens proberen een gymmetje te versterken :-)Pathogen schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:31:
Ik weet ook de precieze verdeling niet, maar als je een lineup hebt waarmee je 1 op 1 een stuk of 3-4 Pokémon kunt verslaan waarbij jouw Pokémon lagere CP hebben dan degene die je verslaat, krijg je voor elke verslagen Pokemon je 500 prestige bonus
Geniet nooit met mate
Goede IV, goede aanvallen en nog goede CP is ook vrij uitzonderlijk natuurlijk. Ik kijk minder naar de aanvallen en pomp goede iv en hoge CP gewoon flink omhoog om hoge plekken in gyms te pakken. De aanvallen maken niet het verschil. Is nog enige wat ik doe, muntjes scoren en eieren uitbroeden.Tuttel schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:57:
[...]
Bijna level 29 hier en ik heb slechts mijn enige vaporeon net boven de 2000cp, rest zit eronder. Ik blijf gewoon extreme pech houden met de aanvallen van mijn pokies die eventueel de moeite waard zouden zijn om te uppen. Heb wel enkele kandidaten die middelmatig zijn, maar die zitten al een tijdje vast in gyms.
Gelukkig zit ik nu steady in 10+ gyms welke ik nu aardig kan bij houden, dus het is ook niet echt een probleem wat dat betreft. Voor de rest is het simpelweg de juiste candies sparen voor de juiste pokies en hopen op de juiste aanvallen. Bij mij is inmiddels stardust absoluut niet meer de bottleneck.
Ik heb liever hoge CP, ben eigenlijk helemaal gestopt met die IV. Door dat IV geneuzel heb ik Pokemon geëvolueerd die beter niet geëvolueerd konden worden gezien hun te lage CP. Nu heb ik een stuk meer hoge lvl Pokemon. Ook de ideale aanvallen boeit helemaal niks. Om aan te vallen zoek ik het liefst Pokemon die 1 of 2 balkjes hebben voor hun special. Sommige hebben 6 balkjes, dat is alleen maar irritant. Maar hoewel die irritant zijn om mee aan te vallen, zijn ze ondanks hun "slechte DPS" ideaal voor verdediging.Tuttel schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:57:
[...]
Bijna level 29 hier en ik heb slechts mijn enige vaporeon net boven de 2000cp, rest zit eronder. Ik blijf gewoon extreme pech houden met de aanvallen van mijn pokies die eventueel de moeite waard zouden zijn om te uppen. Heb wel enkele kandidaten die middelmatig zijn, maar die zitten al een tijdje vast in gyms.
Of je pakt de meeste met pokemons van circa 1300 cp. Zelf heb ik een arsenaal aan 1200cp pokemons om mee te trainen. Is de eerste net 1000 cp maar de rest is allemaal wel 1600+ ach dan pak ik de eerste keer wel iets minder.psteijns schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:24:
Ik merk wel dat een gym trainen van 7 naar 8 een stuk sneller ging. In de pauze 2x 2600 prestige en 1x 3500 prestige per keer kunnen trainen. Ik was toch in een krappe 15 min klaar.
Verwijderd
Hier in Gouda moet je gewoon minimaal CP2000 hebben voordat je een beetje stabiel in een gym kan zitten. Ben het met je eens dat CP belangrijk is voordat je upgrade, maar meer uit het oogpunt van Stardust gebrek.
IV heeft direct invloed op je max CP dus als je IV laag is kun je gewoon niet zo'n hoog CP bereiken als benodigd om goed mee te doen in de gyms. Dus eigenlijk kun je er niet omheen...
IV heeft direct invloed op je max CP dus als je IV laag is kun je gewoon niet zo'n hoog CP bereiken als benodigd om goed mee te doen in de gyms. Dus eigenlijk kun je er niet omheen...
Wat overigens óók is aangepast (geen idee wanneer) is dat je een gym battle af kunt maken als je buiten range bent. Gisteravond een drive-by training gedaan
Zou dit eindelijk betekenen dat ik niet meer die irritante error-message krijg bij het battlen van een gym?Pathogen schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:35:
Wat overigens óók is aangepast (geen idee wanneer) is dat je een gym battle af kunt maken als je buiten range bent. Gisteravond een drive-by training gedaan
Volgens mijn vrouw kon dit al langer, maar geen idee sinds wanneer.
Dit heb ik in het begin ook al eens gedaan. Zodra je de battle start, blijft het mogelijk. Dus toen had ik de gym leeg, maar kon ik er niets bij zetten omdat ik out of range wasPathogen schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:38:
Volgens mijn vrouw kon dit al langer, maar geen idee sinds wanneer.

Ah ja, in dit geval was dat dus niet nodig, het was training nadat we plekjes hadden gepaktOssi schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:50:
[...]
Dit heb ik in het begin ook al eens gedaan. Zodra je de battle start, blijft het mogelijk. Dus toen had ik de gym leeg, maar kon ik er niets bij zetten omdat ik out of range was![]()
Ik zie dat ook in Arnhem. De voor de meeste gyms in de stag heb je dat ook nodig. Maar in de buitenwijken en de kleine stadjes en dorpjes om de grote stad is de CP in de gyms toch wel lager. Zelf zoek ik liever de wat afgelegen level 5 of hoger gyms op.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:16:
Hier in Gouda moet je gewoon minimaal CP2000 hebben voordat je een beetje stabiel in een gym kan zitten. Ben het met je eens dat CP belangrijk is voordat je upgrade, maar meer uit het oogpunt van Stardust gebrek.
Denk dat je extra punten krijgt als je de waarheid durft te zeggenschaapiej schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:34:
[...]
Klopt. Helaas is ook dat onlangs aangepast. Het laatste stukje met de bus heeft een mooi rijtje met stops achter elkaar. Voorheen kon ik die allemaal spinnen. Tegenwoordig flipt de helft daarvan...
[...]
Krijg je dubbele punten als je Niantic altijd af loopt te zeiken?
XP is 10 procent van de prestige gain, en prestige gain is je de verdediger co gedeeld door de max pokemon cp van je line up, met een max van 1000 prestige. Dit geldt alleen voor een pokemon met gelijke of lagere cp dan de defender.psteijns schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:24:
Heb je alles lager maar toch eentje hoger telt die cp in de berekening, zelfs als je hem niet gebruikt hebt.
Ik vond het volgende op Silphroad:mark-k schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:15:
[...]
XP is 10 procent van de prestige gain, en prestige gain is je de verdediger co gedeeld door de max pokemon cp van je line up, met een max van 1000 prestige. Dit geldt alleen voor een pokemon met gelijke of lagere cp dan de defender.
Heb je alles lager maar toch eentje hoger telt die cp in de berekening, zelfs als je hem niet gebruikt hebt.
If highest CP mon in the lineup is > (current, red.) defender's CP: P = 310 * Defender's CP/ Highest CP Attacker - 55 (with 100 prestige being the minimum)
If highest CP mon in the lineup is less than or equal to the (current, red.) defender's CP: P= 500 * Defender's CP/Highest CP Attacker (with max of 1k prestige)
Ik pak gewoon het account van mijn kinderen (lvl 11) met een max pokemon van 354CP en knal er 1 uit. Krijg 1000 prestige.
Klopt, zolang je (max)attacker de helft of minder CP heeft krijg je de max prestige bonus van 1000 (als je m neerhaalt dan).
Whoops, zie dat ik de 500 ben vergeten te typen, maar dat is idd hoe het zit.Pathogen schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:20:
[...]
Ik vond het volgende op Silphroad:
[...]
Pas maar op zometeen gaan mensen klagen over account sharing!Lanithro schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:38:
Ik pak gewoon het account van mijn kinderen (lvl 11) met een max pokemon van 354CP en knal er 1 uit. Krijg 1000 prestige.

Het rare is dat ik een gym in centrum Brussel al een week heb en ekeren kan ik max een dag houden. Geel doet zot daar met een groep van 7 heel actieve.Amd RuLuzzz schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:09:
[...]
Ik zie dat ook in Arnhem. De voor de meeste gyms in de stag heb je dat ook nodig. Maar in de buitenwijken en de kleine stadjes en dorpjes om de grote stad is de CP in de gyms toch wel lager. Zelf zoek ik liever de wat afgelegen level 5 of hoger gyms op.
Dust is ook niet echt het probleem want ik zoek goede iv (+82%) goede aavnvallen. cp maakt niet veel uit de candies van alle slechte pokemon is meestal wel genoeg.
Maar als ik het juist begrijp speelt iv helemaal geen rol als je de pokemon niet powerupt ofzo?
Uiteindelijk gaat het in battles om pure "kracht", cp dus. Cp is de som van attack, defence en stamina en kan verhoogd worden door een pokie te levelen. Iv zegt enkel iets over de potentie. Een level 40 blastoise met hogere iv heeft automatisch een hogere cp dan een lage iv level 40 blastoise.
Een level 5 blastoise met 100% iv heeft veel potentie maar heeft door zijn level een lage cp en is dus "onbruikbaar"
Een level 5 blastoise met 100% iv heeft veel potentie maar heeft door zijn level een lage cp en is dus "onbruikbaar"
[ Voor 6% gewijzigd door Switchie op 20-10-2016 18:21 ]
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
CP is een goede graadmeter, pokemon met hogere IV met dezelfde CP komen er rond lvl 20-30 net ietsje beter uit, maar dat is echt niet significant (scheelt n procentje ongeveer). Zeker door de berekening van de DMG zal het bijna nooit verschil maken dus kun je gewoon aanhouden dan hogere CP beter is. Als je geen dust erin duwt zal hij niet hoger worden dan hij standaard zal zijn dus heeft de IV ook geen nut want die zegt alleen maar iets over de maximale CP op een bepaald lvl.Gravediggerxx schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:51:
[...]
Het rare is dat ik een gym in centrum Brussel al een week heb en ekeren kan ik max een dag houden. Geel doet zot daar met een groep van 7 heel actieve.
Dust is ook niet echt het probleem want ik zoek goede iv (+82%) goede aavnvallen. cp maakt niet veel uit de candies van alle slechte pokemon is meestal wel genoeg.
Maar als ik het juist begrijp speelt iv helemaal geen rol als je de pokemon niet powerupt ofzo?
Dat laatste klopt niet, het kost minder candy om die blastoise the upgraden naar lvl 25 32.5 dan het kost om een squirtle te evolven, dus als je dust over hebt kun je die prima het hele stuk poweren, scheelt je uiteindelijk candy (en kom je dus uiteindelijk hoger aangezien candy bij de meeste pokemon de bottleneck zal zijn).Switchie schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 18:21:
Uiteindelijk gaat het in battles om pure "kracht", cp dus. Cp is de som van attack, defence en stamina en kan verhoogd worden door een pokie te levelen. Iv zegt enkel iets over de potentie. Een level 40 blastoise met hogere iv heeft automatisch een hogere cp dan een lage iv level 40 blastoise.
Even uitgezocht, upgraden van een lvl 5 pokemon naar lvl 32.5 kost 124 candy (1 minder dan de total evolve dus), maar kost je wel 145.6k dust dus is een afweging van wat meer is. Kijken we naar lvl 20, het eier lvl, kost het 48 candy en 42.6k dust.
[ Voor 35% gewijzigd door Grotman op 20-10-2016 22:32 ]
<knip> Voortaan je oude bericht editten en aanvullen aub 
Heb ik nu voor je gedaan
Heb ik nu voor je gedaan
[ Voor 122% gewijzigd door Grotman op 20-10-2016 22:33 ]
Damn, reed vanavond naar Arnhem centrum, zie ik in de nearby ineens een Dragonite! Ik snel rondjes rijden maar helaas niet kunnen vinden, erg balen! 
Ik ga er maar vanuit dat het een 10CP laag IV dragonite was
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Heb het even voor ja nagezocht. Maar is een 100% 2175 CP dragonite geweest. Zonde!JamesB009 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:58:
Damn, reed vanavond naar Arnhem centrum, zie ik in de nearby ineens een Dragonite! Ik snel rondjes rijden maar helaas niet kunnen vinden, erg balen!
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Ha, dat kan helemaal niet, een 100% Dragonite heeft of 2150 of 2200 CP op respectievelijk lvl 21.5 en 22Switchie schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 23:02:
[...]
Heb het even voor ja nagezocht. Maar is een 100% 2175 CP dragonite geweest. Zonde!
(de lvls heb ik wel even moeten opzoeken trouwens, maar iedereen weet toch dat vanaf 1000 CP een 100% dragonite er 50CP per half lvl bij krijgt
[ Voor 19% gewijzigd door mark-k op 20-10-2016 23:44 ]
Pfff... Heeft mijn denkbeeldige tweelingbroer weer eens onzin lopen verkondigen hier? De bastard!mark-k schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 23:42:
[...]
Ha, dat kan helemaal niet, een 100% Dragonite heeft of 2150 of 2200 CP op respectievelijk lvl 21.5 en 22
(de lvls heb ik wel even moeten opzoeken trouwens, maar iedereen weet toch dat vanaf 1000 CP een 100% dragonite er 50CP per half lvl bij krijgt)
Goed dat je dit aangeeft. Zal de beste jongen er eens flink op aanspreken
Haha, dank jullie wel hoor.. 
Het is een klein beetje goed gemaakt, net een Lapras nearby, gelukkig ken ik de spawns om mijn huis heen, al zat die op een plek die ik niet verwachte, en ook als laatst pas zocht.
Maar ik heb hem! (Had hem nog niet..)
Helaas <30% IV en maar 521 CP. Maar, lapras is lapras
Het is een klein beetje goed gemaakt, net een Lapras nearby, gelukkig ken ik de spawns om mijn huis heen, al zat die op een plek die ik niet verwachte, en ook als laatst pas zocht.
Maar ik heb hem! (Had hem nog niet..)
Helaas <30% IV en maar 521 CP. Maar, lapras is lapras
Zo ik ben weer bijna op het leven van mijn oude account, best netjes alweer!

[ Voor 6% gewijzigd door -TheNose- op 21-10-2016 06:10 ]
Hier in de buurt zie ik echt een nieuw phenomeen ontstaan, lvl 7/8 gyms met maar 1 of 2 pokkies (zoals een paar pagina's terug was al was vermeld). Wel grappige manier om te verdedigen want dan moet je gewoon 10 a 20 x winnen van dezelfde vaporeon. Op zich is het voor de teams die in de minderheid zijn (rood en geel hier) misschien wel een handige manier om de gyms wat langer vast te houden.
Of zijn er nog goede tips om dit soort gyms snel gesloopt te krijgen?
Je buurjongetjes die level 10 van het betreffende team met snoep naar buiten lokken. Om ze vervolgens tot te verleiden om hun pokemon weer een keer aan te zetten.Moddie schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:45:
Hier in de buurt zie ik echt een nieuw phenomeen ontstaan, lvl 7/8 gyms met maar 1 of 2 pokkies (zoals een paar pagina's terug was al was vermeld). Wel grappige manier om te verdedigen want dan moet je gewoon 10 a 20 x winnen van dezelfde vaporeon. Op zich is het voor de teams die in de minderheid zijn (rood en geel hier) misschien wel een handige manier om de gyms wat langer vast te houden.
Liever een volle level 10 gym als een lege.
Je prestige per battle zo hoog mogelijk krijgen (zie 1/2 pagina's terug), dus met zo laag mogelijke pokerts aanvallen.Moddie schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:45:
Dit dus.Moddie schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:45:
Hier in de buurt zie ik echt een nieuw phenomeen ontstaan, lvl 7/8 gyms met maar 1 of 2 pokkies (zoals een paar pagina's terug was al was vermeld
Het trainen is nu zo veel makkelijker geworden dat een ervaren speler met een adequate stal met geschikte pokies even een line-up pakt waarmee je in één keer vele duizenden aan prestige bijtraint. En dat doet men dan ook. Dan hoeven anderen alleen maar even te vullen en je hebt snel weer een hoge en sterke gym.CaptJackSparrow schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:11:
[...]
Het zullen inderdaad de ervarener, en dus hogere spelers zijn die het hoogste rendement uit dit nieuwe systeem zullen weten te halen.
Klopt. In mijn plaats zijn in 1 avond alle gyms level 10 van 1 bepaald team geworden. In totaal zijn er nu 10 van dat soort gyms, allemaal gevuld met 10 accounts. Dus de regulaire spelers zijn redelijk klaar met spelen...CaptJackSparrow schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:47:
[...]
Dit dus.
[...]
Het trainen is nu zo veel makkelijker geworden dat een ervaren speler met een adequate stal met geschikte pokies even een line-up pakt waarmee je in één keer vele duizenden aan prestige bijtraint. En dat doet men dan ook. Dan hoeven anderen alleen maar even te vullen en je hebt snel weer een hoge en sterke gym.
Eerlijk gezegd vind ik het nieuwe trainingsysteem nog lang niet zo slecht. Je moet gewoon de hele meuk aan pokés verslaan ipv alleen de 1ste pokemon. Dus voortaan stel ik zorgvuldig een team samen dat minimaal de 1ste 4 in de pan kan hakken (en 2 reserves mocht ik iets niet good dodgen).
Ik vind dit als Geel best leuk! Meestal bleef mijn gym experience beperkt tot een enemy gym neerhalen, mijn poppetje erin te zetten en cashen, maar nu heb ik al 3 dagen een gym, simpelweg omdat ie nu elke keer wordt bijgetraind als er een leveltje afgaat.
Ik switch ook altijd last minute naar een lage CP pokemon toe als de Pokemon bijna verslagen is. Geen idee of dat nog extra punten oplevert...?
In other news: Ik had een Drowzee gevangen met nagenoeg de perfecte IV stats + hij had een CP van over de 700. Maar wat zijn die evoluties van Drowzee toch kut. Heb er al tientallen geevolueerd maar zelden krijgen ze de moveset Zen Headbutt / Psychic. Vooral de Psychic ontbreekt vaker wel dan niet... De combinatie goede IV en goede moveset lijkt soms echt onmogelijk te zijn...
Edit: In totaal acht Drowzees geupgrade, geen van allen heeft de perfecte moveset. Tis een beetje N=1 verhaal maar heb echt het idee dat een Hypno met een goede moveset bijna niet te krijgen is. Vang zoveel Drowzee's dat er wel een paar goede tussen moeten zitten. Heb nu nog 20 Hypno's in mijn game zitten, slechts 2 daarvan hebben de perfecte moveset maar allebei wel met bagger IV's.
In other news: Ik had een Drowzee gevangen met nagenoeg de perfecte IV stats + hij had een CP van over de 700. Maar wat zijn die evoluties van Drowzee toch kut. Heb er al tientallen geevolueerd maar zelden krijgen ze de moveset Zen Headbutt / Psychic. Vooral de Psychic ontbreekt vaker wel dan niet... De combinatie goede IV en goede moveset lijkt soms echt onmogelijk te zijn...
Edit: In totaal acht Drowzees geupgrade, geen van allen heeft de perfecte moveset. Tis een beetje N=1 verhaal maar heb echt het idee dat een Hypno met een goede moveset bijna niet te krijgen is. Vang zoveel Drowzee's dat er wel een paar goede tussen moeten zitten. Heb nu nog 20 Hypno's in mijn game zitten, slechts 2 daarvan hebben de perfecte moveset maar allebei wel met bagger IV's.
[ Voor 27% gewijzigd door Robkazoe op 21-10-2016 10:27 ]
Ik heb nog geen enkele Hypno nuttig zien zijn. Ook Psychic is maar een meh-move wat mij betreft.
Het is een gemiddelde Pokemon, dat begrijp ik goed. Maar zit nu met het punt dat ik één Pokemon op 1900 CP heb en twee op 1700. De 1900 zit in de gym, de 1700 kan ik inzetten voor gevechten. Maar met de huidige CP waarden van Pokemon in de gym, heb ik gewoon sterkere Pokemon nodig. Ik vang veel Drowzee's dus die kan ik makkelijk naar 2000 CP brengen als ik dat wil.Pathogen schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:30:
Ik heb nog geen enkele Hypno nuttig zien zijn. Ook Psychic is maar een meh-move wat mij betreft.
Maar je geeft zelf al aan, Psychic is al een middelmatige move. Als Hypno dan ook nog eens Shadowball als aanval krijgt, dan is het een leuke filler in een gym, maar je hebt er aanvallend gezien geen kont aan.
Probleem is dat altijd de hoogste cp van je line up telt voor de prestige, dus stel er zit een pokemon van 1200 onderin en daarna alles 2k moet je of genoegen nemen met weinig prestige bij de eerste, of met veel te zwakke pokemon de rest proberen te verslaan.Lambo LP670 SV schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:13:
Eerlijk gezegd vind ik het nieuwe trainingsysteem nog lang niet zo slecht. Je moet gewoon de hele meuk aan pokés verslaan ipv alleen de 1ste pokemon. Dus voortaan stel ik zorgvuldig een team samen dat minimaal de 1ste 4 in de pan kan hakken (en 2 reserves mocht ik iets niet good dodgen).
Het was beter geweest hadden ze de maximale prestige gain gebaseerd op de hoogste cp die meegedaan heeft aan het gevecht, dan was het eerlijk geweest en hoefde je tenminste ook niet elke keer alle 6 te veranderen.
Also je hoogste pokemon nu nog geen 2k is kun je ook geen hypno naar 2k cp brengen, of je moet een van de weinige lvl 33 spelers zijn zonder fatsoenlijke pokemon.Robkazoe schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:33:
[...]
Het is een gemiddelde Pokemon, dat begrijp ik goed. Maar zit nu met het punt dat ik één Pokemon op 1900 CP heb en twee op 1700. De 1900 zit in de gym, de 1700 kan ik inzetten voor gevechten. Maar met de huidige CP waarden van Pokemon in de gym, heb ik gewoon sterkere Pokemon nodig. Ik vang veel Drowzee's dus die kan ik makkelijk naar 2000 CP brengen als ik dat wil.
Maar je geeft zelf al aan, Psychic is al een middelmatige move. Als Hypno dan ook nog eens Shadowball als aanval krijgt, dan is het een leuke filler in een gym, maar je hebt er aanvallend gezien geen kont aan.
[ Voor 33% gewijzigd door mark-k op 21-10-2016 11:09 ]
Toch wel apart dat iemand die gestopt is met Pokémon Go momenteel karmakeizer is...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Level 25 of 26 nu geloof ik. Mijn Pokemon:
1900 Vaporeon (met perfecte aanvallen en 82 IV)
1770 Poliwrath (met mudslap / hydro en 96 IV)
1724 Gyarados (met Twister en 80 IV)
1634 Slowbro (met beste aanvallen maar slechts 44 IV)
1576 Flareon (met beste aanvallen en 62 IV)
1508 Vileplume (met beste aanvallen en 89 IV)
De rest zijn Hypno's of Pokemon met CP lager dan 1500. Op de gebruikelijk grut + Drowsee's na, vang ik eigenlijk veel te weinig speciale Pokemon. Eevee's komen amper voor, heb slechts 100 candy van een Magicarp en dat schiet ook niet echt lekker op. Vroeger ving ik nog wel veel Poliwags, kom ik ook bijna niet meer tegen. En een Dratini's zie ik ook nooit... Tenzij iemand nog een goede nest weet...
De rest zijn Hypno's of Pokemon met CP lager dan 1500. Op de gebruikelijk grut + Drowsee's na, vang ik eigenlijk veel te weinig speciale Pokemon. Eevee's komen amper voor, heb slechts 100 candy van een Magicarp en dat schiet ook niet echt lekker op. Vroeger ving ik nog wel veel Poliwags, kom ik ook bijna niet meer tegen. En een Dratini's zie ik ook nooit... Tenzij iemand nog een goede nest weet...
Of een optie waarbij je ook de keuze kan maken om met één Pokemon aan te vallen.mark-k schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:05:
Het was beter geweest hadden ze de maximale prestige gain gebaseerd op de hoogste cp die meegedaan heeft aan het gevecht, dan was het eerlijk geweest en hoefde je tenminste ook niet elke keer alle 6 te veranderen.
De 6 vakjes gewoon leeg en zelf in moeten vullen. Desnoods zit dit achter een optie; ik ben een gevorderde speler en wil zelf weten wat ik doe!
Had van de week een gym waar ik 2k prestige bij moest trainen voor een plekje. CP980 Jolteon onderin en daarna minimaal dubbele CP op de volgende Pokemon. Heb ervoor gekozen om de Jolteon 4x te verslaan en de rest met rust te laten maar knetters dat kost een bak tijd om elke keer 5 useless Pokemon te selecteren naast de gene die in zijn eentje die Jolteon makkelijk in de pan hakt!

En als iemand ze dan ook nog eens als laagste in een gym zet ...Pathogen schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:30:
Met afstand de vervelendste pokemon om tegen te trainen met een lagere cp ...
Ja hypno is echt een nutteloze gym pokemon. Hij krijgt geen hoge cp dus je walst er als aanvaller zo overheen, maar als je wilt trainen met een lagere is hij relatief sterk en is het echt kut om m te verslaan.
Ergerde ik me in het begin ook aan maar kan je vrij makkelijk oplossen.schaapiej schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:23:
[...]
Of een optie waarbij je ook de keuze kan maken om met één Pokemon aan te vallen.
De 6 vakjes gewoon leeg en zelf in moeten vullen. Desnoods zit dit achter een optie; ik ben een gevorderde speler en wil zelf weten wat ik doe!![]()
Had van de week een gym waar ik 2k prestige bij moest trainen voor een plekje. CP980 Jolteon onderin en daarna minimaal dubbele CP op de volgende Pokemon. Heb ervoor gekozen om de Jolteon 4x te verslaan en de rest met rust te laten maar knetters dat kost een bak tijd om elke keer 5 useless Pokemon te selecteren naast de gene die in zijn eentje die Jolteon makkelijk in de pan hakt!
Gewoon je pokemon lijst sorteren op "recent" en dan daar wat lage zooi erbij zetten.
Twijfel je of je het wel haalt zet je als 2de nog eerst een Raticate met Hyperbeam of een Pidgeotto ofzo , heb je die gebruikt gooi je ze gewoon weg
Ik bewaar deze nu allemaal , legertje van deze pak je ook wel 1 of 2 pokemons in de gym mee en daarna gewoon de shredder in , bespaart je op potions en revivies
Ik ken het probleem, Hypno's zijn inmiddels ook redelijk mijn main army geworden. Simpelweg omdat ik er daar genoeg van vang en alsnog relatief gezien een hoge CP hebben voor een enkele evolutie. Ik kom gewoon simpelweg te weinig bijzonders tegen.Robkazoe schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:21:
Ik vond het voorheen de moeite niet waard, maar nu je ze ook voor training kan gebruiken is een pidgeotto/raticate/kakuna army best leuk. Gewoon een beetje Zergenramones73 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:29:
[...]
Ergerde ik me in het begin ook aan maar kan je vrij makkelijk oplossen.
Gewoon je pokemon lijst sorteren op "recent" en dan daar wat lage zooi erbij zetten.
Twijfel je of je het wel haalt zet je als 2de nog eerst een Raticate met Hyperbeam of een Pidgeotto ofzo , heb je die gebruikt gooi je ze gewoon weg
Ik bewaar deze nu allemaal , legertje van deze pak je ook wel 1 of 2 pokemons in de gym mee en daarna gewoon de shredder in , bespaart je op potions en revivies
Ik vind dit zo ongelofelijk hea, zo veel geld richting Niantic & Co en dan zulke brakke ontwikkelaar zijn. Je zou toch denken dat ze inmiddels wel personen in huis gehaald hebben die weten hoe ze een dergelijk succes moeten runnen en onderhouden?
Het meest schrijnende is nog steeds dat ze tracking eruit hebben gehaald, maar niet in staat zijn om dat in een afzienbare tijd terug te brengen in dezelfde of verbeterde vorm. Beste stuurlui staan misschien aan wal, maar ze hebben duidelijk een probleem met hun strategie en communicatie.
Het meest schrijnende is nog steeds dat ze tracking eruit hebben gehaald, maar niet in staat zijn om dat in een afzienbare tijd terug te brengen in dezelfde of verbeterde vorm. Beste stuurlui staan misschien aan wal, maar ze hebben duidelijk een probleem met hun strategie en communicatie.
Spawnde zojuist een 100% drowzee voor ons kantoor.. CP rond 700/750.
Gelijk een evolve gedaan, en yes: goeie moveset! Een paar powerups et voila. Niet verkeerd, toch?
Gelijk een evolve gedaan, en yes: goeie moveset! Een paar powerups et voila. Niet verkeerd, toch?

Netjes. Ik heb een 93% IV Hypno met dezelfde moveset, dacht juist dat die compleet ruk was xD. Ik heb er een met 1703 CP, heel veel hoger op level 27 ga ik 'm niet meer krijgen.mklkhanou schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:49:
Spawnde zojuist een 100% drowzee voor ons kantoor.. CP rond 700/750.
Gelijk een evolve gedaan, en yes: goeie moveset! Een paar powerups et voila. Niet verkeerd, toch?![]()
[afbeelding]
Ze hebben in 90 dagen $600 miljoen binnengehaald! De notie dat het een stelletje klunzen zijn die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn lijkt me daarmee wel debunkedTuttel schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:47:
Ik vind dit zo ongelofelijk hea, zo veel geld richting Niantic & Co en dan zulke brakke ontwikkelaar zijn. Je zou toch denken dat ze inmiddels wel personen in huis gehaald hebben die weten hoe ze een dergelijk succes moeten runnen en onderhouden?
Ze zeggen altijd dat dit nog maar een vroege versie is van wat ze allemaal van plan zijn, ik hoop ook dat ze daar mee opschieten

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
CP1653 is voor mij nu ook max (level 25)..Fab1Man schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:51:
[...]
Netjes. Ik heb een 93% IV Hypno met dezelfde moveset, dacht juist dat die compleet ruk was xD. Ik heb er een met 1703 CP, heel veel hoger op level 27 ga ik 'm niet meer krijgen.
Dat verandert toch niks aan het feit dat ik 5 useless Pokemon moet selecteren?ramones73 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:29:
[...]
Ergerde ik me in het begin ook aan maar kan je vrij makkelijk oplossen.
(snap uiteraard het deel van het op recent selecteren dat het op die manier sneller is dan van boven naar onder scrollen)
[ Voor 9% gewijzigd door schaapiej op 21-10-2016 11:56 ]
Die had ik wel willen hebben...
Geld is voor mij geen maatstaf. Dan kun je van een beetje grote drugshandelaar die net zoveel 'verdient' ook wel zeggen dat die het 'goed doet'.fsfikke schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:52:
[...]
Ze hebben in 90 dagen $600 miljoen binnengehaald! De notie dat het een stelletje klunzen zijn die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn lijkt me daarmee wel debunked
Ze zeggen altijd dat dit nog maar een vroege versie is van wat ze allemaal van plan zijn, ik hoop ook dat ze daar mee opschieten
Aan mij hebben ze het in elk geval niet verdiend.
En we zitten sinds het begin nog steeds op versienummer 'nul punt onder de 0.5'. Eerst nog maar eens boven de 0.5 en zo langzaam naar de 0.9x. Ergens in 2018 eens de eerste 1.0?
Bij Ingress waren ze ook niet bepaald snel met het uitbrengen van versie 1.0.
Ze hadden een naam en een werkend concept in handen waarbij de hype de rest heeft gedaan. Sinds de introductie is er volgens mij nog geen update geïntroduceerd dat het spel significant verbeterd heeft dat men het weer ging spelen.fsfikke schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:52:
[...]
Ze hebben in 90 dagen $600 miljoen binnengehaald! De notie dat het een stelletje klunzen zijn die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn lijkt me daarmee wel debunked
Absoluut is het bewonderingswaardig dat zij wel degelijk aan het stuur hebben gestaan van het initiële succes. Op dezelfde manier is het bewonderenswaardig hoe knullig ze er vervolgens mee om zijn gegaan. Fouten maken mag, ook met een dergelijk onverwachts succes, maar de koers die ze vervolgens aanhouden en de keuzes die ze maken zijn in mijn opzicht op dit moment niet meer te verantwoorden.
Ik ben benieuwd of een écht grote update zoveel spelers weer terug gaat halen, losstaand van de hype in het begin.
Ik vang gemiddeld 5 Hypno's per dag (Almere zit er vol mee lololol) maar zo'n beest ben ik nog nooit tegengekomen. Nice man!
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Volgens mij heeft-ie al meerdere keren gezegd dat hij alleen even gedwongen gestopt was, omdat het spel niet meer werkte in combinatie met root.Mx. Alba schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:16:
Toch wel apart dat iemand die gestopt is met Pokémon Go momenteel karmakeizer is...
Zo, ook weer bewijs dat het Niantic alleen maar om het geld gaat, ze hebben mee dan genoeg om eens een fatsoenlijke tracking feature ofzo te maken, maar ze kunnen daar alleen nog maar dollars tellen en zonder tracking zullen mensen vast meer lures en incense kopen.
Trasos schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:40:
[...]
Volgens mij heeft-ie al meerdere keren gezegd dat hij alleen even gedwongen gestopt was, omdat het spel niet meer werkte in combinatie met root.

En sowieso horen dit soort geintjes er gewoon bij. Albantar is gewoon cranky dat hij geen fatsoenlijke poliwrath heeft
[ Voor 35% gewijzigd door mark-k op 21-10-2016 12:47 ]
Nee ze gebruiken dat geld om allerlei rare trucken in hun code te bouwen zodat er geen maps meer gedraaid kunnen worden. Je kunt het maar 1x uitgeven he.mark-k schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:44:
[...]
Zo, ook weer bewijs dat het Niantic alleen maar om het geld gaat, ze hebben mee dan genoeg om eens een fatsoenlijke tracking feature ofzo te maken, maar ze kunnen daar alleen nog maar dollars tellen en zonder tracking zullen mensen vast meer lures en incense kopen.
Op lvl 26 kan je pokemon dus max lvl 27.5 zijn, en daarmee kan je hypno dus max 1716CP hebben met perfecte IV. Niet heel useful dus. Als Hypno een max CP van 2500+ had gehad op lvl 40 was het wel een sterke pokemon geweest zonder goede counters, maar dat is helaas niet zo.Robkazoe schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:21:
Bij gebrek aan beter ben je gewoon simpelweg op die hypno's aangewezen. Drowzee's in overvloed immers.
Nee , natuurlijk niet , die tijdswinst was ook het enige waar ik op doeldeschaapiej schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:55:
[...]
Dat verandert toch niks aan het feit dat ik 5 useless Pokemon moet selecteren?
(snap uiteraard het deel van het op recent selecteren dat het op die manier sneller is dan van boven naar onder scrollen)
+ het voordeel van het kunnen af te maken met een 2de "wegwerp" pokemon hebben mij de update toch een beetje minder doen haten
(heb nog ff de .39 versie laten staan op 2de toestel gewoon om met 1 pokemon te kunnen trainen maar na een week was de update al forced ...)
Heeft iemand al inzicht in het effect van de laatste migratie op de parken in Amsterdam? (Rembrandtpark, Vondelpark, Sarphatipark).
In de atlas van the silph road zijn nog geen updates geweest namelijk.
In de atlas van the silph road zijn nog geen updates geweest namelijk.
Die Hypno's gebruik ik wel eens als aanvallers. Een Poliwarth ruimt hij zo op natuurlijk
Feit dat er geen goede counter voor is, maakt hem ook nog wel redelijk voor in gym's maar idd te laag CP en je kloot dan alleen maar je eigen team omdat er niet tegen valt te trainen.
Feit dat er geen goede counter voor is, maakt hem ook nog wel redelijk voor in gym's maar idd te laag CP en je kloot dan alleen maar je eigen team omdat er niet tegen valt te trainen.
Hm. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit echt een Gym aangevallen (hele tijd terug een keer geprobeerd).. en ook nog nooit in een Gym gezeten. Ik heb me al die tijd vermaakt, puur met het verzamelen van alle pokémon.Lambo LP670 SV schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:40:
Die Hypno's gebruik ik wel eens als aanvallers. Een Poliwarth ruimt hij zo op natuurlijk![]()
Heb deze week pas echt voor het eerst IV's van mijn pokémon erbij gepakt, en volgens mij heb ik best een redelijk legertje dus binnenkort maar eens een paar pogingen gaan wagen in de buurt. Helaas (nog) geen Gyarados, Snorlax of Dragonite. Wel een goeie Magikarp en Dragonair klaarstaan. Hopelijk komt er nog een keer een leuke Snorlax uit een 10km ei.
Dit zijn mijn 5 sterkste Pokémon. Hiernaast heb ik er nog tientallen tussen 1000 en de 1500CP

[ Voor 4% gewijzigd door Whis! op 21-10-2016 13:56 ]
Wat denken we? Gaat Niantic iets doen met een kerstthema in PoGo? Het kerstfeest is al heel lang een van de grote moneymakers dus heel verrassend zou het niet zijn. Als ze de hype weer wat willen aanzwengelen heeft dat natuurlijk groot potentieel. Een winterlandschap met sneeuwman en kerstboom in het vangscherm bijv. Of pokies uitgedost met wat typische kerstparafernalia.
Of een selfiemode waarbij je je pokebuddies in kerstoutfit naast je kunt zetten.
Ze zouden desnoods 'kerstpakketjes' kunnen laten spawnen die door de Kerstman zijn achtergelaten (hij speelt ook PoGo
), of uit de slee zijn gevallen.
In die pakketjes kun je dan een Lure of Incense of Lucky Egg vinden, of wat candy van wat interessantere pokies, of een bagupgrade naar keuze. Of gewoon wat coins natuurlijk.
Ook zouden ze als je AR mode aanzet en je camera op de hemel richt af en toe een kerstman met slee door de lucht kunnen laten vliegen. Zou leuk gebruik van die AR zijn en ongetwijfeld tot vele postings van screenshots op het internet/sociale media leiden. Evt. zou je daar speciale kerstballen naar kunnen gooien waardoor dan die kerstpakketjes naar beneden vallen.
Mogelijkheden te over. 
Ik vraag me af of introductie van de volgende generatie pokies op zich voldoende zal zijn om die wederopleving een beetje breed te bewerkstelligen. Inhaken op het kerstfeest zou een effectieve manier kunnen zijn om dat te doen. Je kunt dan ook weer met dergelijke presentjes wat lures onder de spelers uitzetten die velen opgebruikt zullen hebben om het zetten van lures (en daarmee de verkoop) weer te stimuleren. Die zie ik nu nooit/amper meer.
Ze zouden desnoods 'kerstpakketjes' kunnen laten spawnen die door de Kerstman zijn achtergelaten (hij speelt ook PoGo
Ook zouden ze als je AR mode aanzet en je camera op de hemel richt af en toe een kerstman met slee door de lucht kunnen laten vliegen. Zou leuk gebruik van die AR zijn en ongetwijfeld tot vele postings van screenshots op het internet/sociale media leiden. Evt. zou je daar speciale kerstballen naar kunnen gooien waardoor dan die kerstpakketjes naar beneden vallen.
Ik vraag me af of introductie van de volgende generatie pokies op zich voldoende zal zijn om die wederopleving een beetje breed te bewerkstelligen. Inhaken op het kerstfeest zou een effectieve manier kunnen zijn om dat te doen. Je kunt dan ook weer met dergelijke presentjes wat lures onder de spelers uitzetten die velen opgebruikt zullen hebben om het zetten van lures (en daarmee de verkoop) weer te stimuleren. Die zie ik nu nooit/amper meer.
Meer dan een betaalde optie om kerstballen te kopen ipv pokeballs zul je niet krijgen denk ik, gratis shit is sowieso te veel moeite voor ze en ze zouden eens iets toevoegen dat echt nut heeft zeg, is meteen hun hele reputatie naar de klote.
Het is body bag week. Deze week 6 pokemons uit stabiele gyms terug gekregen. Helaas is mijn stardust ook op....
Haha.. Ja iedeeen genoeg.. Maar Niantic is niet zo creatief (of ze doen zich niet zo creatief voor)CaptJackSparrow schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:49:
Wat denken we? Gaat Niantic iets doen met een kerstthema in PoGo? Het kerstfeest is al heel lang een van de grote moneymakers dus heel verrassend zou het niet zijn. Als ze de hype weer wat willen aanzwengelen heeft dat natuurlijk groot potentieel. Een winterlandschap met sneeuwman en kerstboom in het vangscherm bijv. Of pokies uitgedost met wat typische kerstparafernalia.Of een selfiemode waarbij je je pokebuddies in kerstoutfit naast je kunt zetten.
Ze zouden desnoods 'kerstpakketjes' kunnen laten spawnen die door de Kerstman zijn achtergelaten (hij speelt ook PoGo), of uit de slee zijn gevallen.
In die pakketjes kun je dan een Lure of Incense of Lucky Egg vinden, of wat candy van wat interessantere pokies, of een bagupgrade naar keuze. Of gewoon wat coins natuurlijk.
Ook zouden ze als je AR mode aanzet en je camera op de hemel richt af en toe een kerstman met slee door de lucht kunnen laten vliegen. Zou leuk gebruik van die AR zijn en ongetwijfeld tot vele postings van screenshots op het internet/sociale media leiden. Evt. zou je daar speciale kerstballen naar kunnen gooien waardoor dan die kerstpakketjes naar beneden vallen.Mogelijkheden te over.
Laatst nog weer eens Pikachu's winter vacation gekeken met mn neefjes
Hoe is het tegenwoordig in kijkduin? In het weekend zal er nog wel genoeg volk zijn maar dan kan ik niet gaan. Ik wil dus dinsdag gaan maar zag gisteren op youtube een filmpje met een leeg deltaplein en eik wil liever niet zelf alle lures moeten aansteken 
Vanaf hoe laat gaan de lures dus ongeveer aan?
Na lange tijd lurken ook maar eens posten. Ik ben een redelijk actieve speler (lvl 28) uit Haarlem-Centrum. Ben redelijk bekend met de spawnpoints in het centrum (rond de Grote Markt, Spaarne enzo), en bemoei me ook met de gyms in de omgeving.
Voor de geïnteresseerden is het misschien leuk om te weten dat sinds een paar dagen regelmatig electabuzzes spawnen in het Egelantierspark. Ik heb er al een stuk of 5 gevangen, waarvan één met thunder shock/thunder en cp1498. Een goedkope manier om een electric team op te bouwen om al die water-pokie's mee aan te vallen.
Langs het Spaarne vooral magickarps, pollywags, slowpokes, psyducks en staryu's te vinden, hoewel dat de laatste dagen minder lijkt...
Voor de geïnteresseerden is het misschien leuk om te weten dat sinds een paar dagen regelmatig electabuzzes spawnen in het Egelantierspark. Ik heb er al een stuk of 5 gevangen, waarvan één met thunder shock/thunder en cp1498. Een goedkope manier om een electric team op te bouwen om al die water-pokie's mee aan te vallen.
Langs het Spaarne vooral magickarps, pollywags, slowpokes, psyducks en staryu's te vinden, hoewel dat de laatste dagen minder lijkt...
Vorige week donderdag voor het eerst geweest. Was er rond 15.45 tot 18.00 uur, eigenlijk hebben de meeste lures op het deltaplein continue aangestaan. Zelf maar een keer een inactieve aan hoeven slingeren.Gravediggerxx schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:22:
Hoe is het tegenwoordig in kijkduin? In het weekend zal er nog wel genoeg volk zijn maar dan kan ik niet gaan. Ik wil dus dinsdag gaan maar zag gisteren op youtube een filmpje met een leeg deltaplein en eik wil liever niet zelf alle lures moeten aansteken
Dank! Ik ga er dit weekend even naartoe. Is er een reguliere dratini plek na de nieuwe migratie?wimverh schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:36:
Na lange tijd lurken ook maar eens posten. Ik ben een redelijk actieve speler (lvl 28) uit Haarlem-Centrum.
ach misschien ook wel..met halloween gaan ze wel iets doen iggEek2nd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:19:
[...]
Haha.. Ja iedeeen genoeg.. Maar Niantic is niet zo creatief (of ze doen zich niet zo creatief voor)
Laatst nog weer eens Pikachu's winter vacation gekeken met mn neefjes
https://www.facebook.com/PokemonGO/
Waar maak jij dat uit op? Ik zie alleen een standaard reclamepraatje van 'maak een foto in AR met je pokemon om naar je vrienden te sturen'. Nergens staat dat ze ook echt iets gaan doen.timoline schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:22:
[...]
ach misschien ook wel..met halloween gaan ze wel iets doen igg
https://www.facebook.com/PokemonGO/
Trainers may encounter more Pokémon in the real worldmark-k schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:32:
[...]
Waar maak jij dat uit op? Ik zie alleen een standaard reclamepraatje van 'maak een foto in AR met je pokemon om naar je vrienden te sturen'. Nergens staat dat ze ook echt iets gaan doen.
Nou nou, een lekker vage quote over dat je misschien meer pokemon ziet en je gaat er meteen van uit dat ze echt iets gaan doen? Kan ook gewoon zijn dat meer mensen naar buiten gaan en het spelen en daarom dus meer encounters zijn. Of gewoon een reclamepraatje, wat mij het meest geloofwaardig lijkt.timoline schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:38:
[...]
Trainers may encounter more Pokémon in the real world
Rond Halloween (31e) zal het aantal spawns blijkbaar verhoogd worden. Misschien (ook) meer Ghastly's en Haunters omdat die bij het thema passen. Met Ingress worden ook zo nu en dan vergelijkbare aanpassingen gedaan met bijv. verhoogde drop rates van bepaalde spelitems bij het hacken van portals. We merken het wel.
Yay meer nutteloze ghost pokemon, beter maken ze sommige pokemon gewoon eens wat nuttiger ofzo, max cp wat meer bij elkaar.
Beter vullen ze jouw pokedex met Gen 1 en Gen 2 zodat je kunt stoppen.mark-k schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:26:
Yay meer nutteloze ghost pokemon, beter maken ze sommige pokemon gewoon eens wat nuttiger ofzo, max cp wat meer bij elkaar.
Zou je misschien iets minder negatief willen proberen te zijn en iets minder willen eh... zeiken? Ik weet dat het je natuurlijke staat van zijn is, maar ik hoop dat je wel geleerd hebt rekening met anderen te houden.
Alvast bedankt.
PSN: Marselaar
Ik begrijp niet helemaal waar jij dit allemaal uit opmaakmark-k schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:42:
[...]
Nou nou, een lekker vage quote over dat je misschien meer pokemon ziet en je gaat er meteen van uit dat ze echt iets gaan doen? Kan ook gewoon zijn dat meer mensen naar buiten gaan en het spelen en daarom dus meer encounters zijn. Of gewoon een reclamepraatje, wat mij het meest geloofwaardig lijkt.

Uit hetzelfde als waar jij uit opmaakt dat ze iets speciaals gepland zouden hebben voor Halloween.timoline schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:44:
[...]
Ik begrijp niet helemaal waar jij dit allemaal uit opmaak
Nee kan ik niet, ik ben gewoon eerlijk en zeker met het bericht van vanochtend dat ze blijkbaar gemiddeld 200 miljoen per maand verdienen met PoGo vind ik mijn gezeik meer dan terecht. Het feit dat ze met zo'n omzet nog niet eens een fatsoenlijk teampje op kunnen zetten om inquiries etc. van users af te handelen (nog steeds niks gehoord op mijn vragen van meer dan een maand geleden) vind ik diep en diep triest.Marselaar schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:27:
[...]
Beter vullen ze jouw pokedex met Gen 1 en Gen 2 zodat je kunt stoppen.
Zou je misschien iets minder negatief willen proberen te zijn en iets minder willen eh... zeiken? Ik weet dat het je natuurlijke staat van zijn is, maar ik hoop dat je wel geleerd hebt rekening met anderen te houden.
Alvast bedankt.
Ok, tot ziens allemaal. Ik wil dit niet meer lezen.mark-k schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:06:
[...]
Nee kan ik niet, ik ben gewoon eerlijk en zeker met het bericht van vanochtend dat ze blijkbaar gemiddeld 200 miljoen per maand verdienen met PoGo vind ik mijn gezeik meer dan terecht. Het feit dat ze met zo'n omzet nog niet eens een fatsoenlijk teampje op kunnen zetten om inquiries etc. van users af te handelen (nog steeds niks gehoord op mijn vragen van meer dan een maand geleden) vind ik diep en diep triest.
PSN: Marselaar
[quote]mark-k schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:06:
[...]
Uit hetzelfde als waar jij uit opmaakt dat ze iets speciaals gepland zouden hebben voor Halloween.
ok....bijzondere interpretatie
[...]
Uit hetzelfde als waar jij uit opmaakt dat ze iets speciaals gepland zouden hebben voor Halloween.
ok....bijzondere interpretatie
Ik heb ze wel eens gevangen bij de peperbus (een reclamezuil met pokéstop) aan de Kampersingel, langs het Spaarne bij de Melkbrug en aan de Bakenessergracht. Wel altijd incidenteel, en vóór de migratie. Hoop ook nog eens een nest te vinden. Bij die peperbus ving ik ook eens een CP1160 dragonair. Die wacht nu geduldig op candy...Orsetto schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:50:
[...]
Dank! Ik ga er dit weekend even naartoe. Is er een reguliere dratini plek na de nieuwe migratie?
Ik ving vandaag op de kruising Grote Houtstraat-Gedempte Oude Gracht, tegenover het V&D-gebouw waar nu Gather zit, 2 jigglypuff's kort achter elkaar. Misschien zit daar nu ook een nest.
[ Voor 14% gewijzigd door wimverh op 21-10-2016 20:15 ]
Het schijnt dat het kat en muis spel weer begint. Het #RE team heeft vorderingen gemaakt. Spannend!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.
Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.
Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.
Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.
Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status