Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[iOS/Android] Pokémon GO - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 100 Laatste
Acties:
  • 396.923 views

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Hoeveel exp krijg je momenteel met de event plus lucky egg aan?

En als je een lucky egg aan hebt met gyms innen krijg je dan ook dubbel?

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Even wat nutteloze informatie voor jullie, maar ik heb inmiddels een Ditto :p

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Aggressor schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 07:49:
Hoeveel exp krijg je momenteel met de event plus lucky egg aan?
Event geeft alles dubbel xp. Evolve normaal 500 nu 1000 xp. Met lucky egg verdubbelt dat dus weer naar totaal 2000xp per evolve. Dus 4x normale xp.

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
badros86 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 00:42:
[...]

maar waarom zou je die bij pokemon ingame krijgen?
Dat moet je even John Hanke vragen ;)

System | Racing is in my Blood

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-10 12:16
Eindelijk genoeg candy om abra te evolueren in een alakazam. Helaas maar 1739 CP en maar 73% maar goed weer één die van mijn lijstje af kan.

• wimverh
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20-11 15:07
Ik weet niet hoe bekend je in Haarlem bent, maar het is vast wel te vinden. Het nest is het Frederikspark, eigenlijk een groot grasveld, begrensd in het noorden door een straat die ook frederikspark heet, in het westen door de Dreef, in het zuiden door het Provinciehuis en een naburig pand en in het oosten door de Kleine Houtweg. Het is in zicht van het Carlton Square Hotel.
Ik heb er een paar dagen geleden 7 gevangen in ongeveer een uur tijd, en later nog eens 2. Eén van die 7 is nu een rhydon die muntjes verdient in een gym.
De rhyhorns komen verspreid over dat grasveld voor. Rondjes lopen zolang je er een in sighting ziet dus.

Voor de liefhebber: ik vond in het Kenaupark nog een pinsir-nest. Heb daar er 3 gevangen, waarvan 2 tegelijk verschenen.
Peter_Aragorn schreef op donderdag 24 november 2016 @ 19:22:
[...]

Waar zit dat Rhyhorn nest? Ben komende week namelijk voor het werk in Haarlem en heb wel een uurtje over die dag :)

• wimverh
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20-11 15:07
>:)
Apocalyptus schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:18:
[...]

Is dit de plek voor de Rhyhorn nest? :)

Heb net ook eindelijk mijn Machamp weer terug uit een gym die bij de "Molen de Veer" in Haarlem stond. Kans is aanwezig dat de gym door een persoon is neergehaald die hier ook zit omdat er iemand in de waardepolder aan de slag zou gaan >:)

Mijn Machamp heeft daar bijna 6 weken in gezeten. Ben er wel blij om omdat ik em nu eindelijk weer kon upgraden en nu is hij 2500+

Als laatste gisteravond ook een lucky egg sessie gedaan en 260k xp gekregen en nu eindelijk lvl 30.

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
wimverh schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 11:24:
Ik weet niet hoe bekend je in Haarlem bent, maar het is vast wel te vinden. Het nest is het Frederikspark, eigenlijk een groot grasveld, begrensd in het noorden door een straat die ook frederikspark heet, in het westen door de Dreef, in het zuiden door het Provinciehuis en een naburig pand en in het oosten door de Kleine Houtweg. Het is in zicht van het Carlton Square Hotel.
Ik heb er een paar dagen geleden 7 gevangen in ongeveer een uur tijd, en later nog eens 2. Eén van die 7 is nu een rhydon die muntjes verdient in een gym.
De rhyhorns komen verspreid over dat grasveld voor. Rondjes lopen zolang je er een in sighting ziet dus.

Voor de liefhebber: ik vond in het Kenaupark nog een pinsir-nest. Heb daar er 3 gevangen, waarvan 2 tegelijk verschenen.

[...]
Ben er niet bekend. Maar alles is te vinden met een TomTom ;) Thanks!!!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:26
Tijd terug hier wat gepost over een potentiële cheater. Account wat met zo'n 9 Dragonite op gyms in Arnhem staat, stuk voor stuk rond de CP3000 of hoger. Had m'n twijfels door het lage aantal Dratini wat ik rond Arnhem zie.

Zojuist met m'n broer in Sonsbeek en zie op afstand dat de gym bij de chinees daar wordt getraind. Aan de kant van de trappen niemand te zien en aan de andere kant niemand te zien.. ra ra van welk account werd een CP3000+ Dragonite erop gezet.....

Dat potentiële mag weg, 100% cheater :O

<GoT>NightStalker

• RickXX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-12-2022
Zeer irritant. Woon zelf in Delft. Daar staat een Gym midden op het DSM fabrieksterrein waar je als niet medewerker van DSM op geen enkele manier bij kan komen. Toch staat die Gym vol met pokemon en wisselt het zo nu en dan eens van kleur. Kan ook bijna niet anders dan GPS Spoofing, ik geloof niet dat die paar DSM medewerkers actief Pokemon Go tijdens hun werktijd. Wel een top gym om onder controle te hebben want hij is zeer stabiel....

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:22

Nitai

Live the life you love.

Ok ik geef het op, 75 pidgeys en ratattas gevangen en geen Ditto *end rant*

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:51

hneel

denkt er het zijne van

Volgens mij zit hier binnenkort een Nidoran nest...

Afbeeldingslocatie: https://www.xs4all.nl/~hneel/misc/20161126_150521_2016-11-24%2021.21.04.png

• schaapiej
Nitai schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 14:46:
Ok ik geef het op, 75 pidgeys en ratattas gevangen en geen Ditto *end rant*
Mijn 1e kwam ook pas na 2 volle dagen vangen naar voren. Intussen 4 stuks gevangen.. dus niet zo piepen en gewoon naar buiten Pokémon vangen! :p

<GoT>NightStalker

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
hneel schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 15:06:
Volgens mij zit hier binnenkort een Nidoran nest...

[afbeelding]
Misschien zijn ze broer en zus...

• badros86
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-10 09:02
schaapiej schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 06:48:

Soort beveiliging tegen bots wat ze er een tijdje terug in hebben gedaan.
Ik kreeg 'm gister zelf voor het eerst terwijl ik stil stond en een gym aan het trainen was, waarom ik 'm kreeg.. geen flauw idee !
Serieus? Ow wist ik niet, nog niet gehad.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Mede mogelijk gemaakt door 100 moedige duiven die bereid waren hun leven te geven om een hoger doel te dienen. Vanavond is er mogelijkheid tot condoleance. De uitvaart zal plaatsvinden in besloten kring.

level 33

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Moraxv schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 08:37:
[...]

Event geeft alles dubbel xp. Evolve normaal 500 nu 1000 xp. Met lucky egg verdubbelt dat dus weer naar totaal 2000xp per evolve. Dus 4x normale xp.
Vanavond om 12 uur even de bonus XP pakken voor de twee 7 day streaks en meteen daarna flink door evolueren. Eens zien of ik dicht in de buurt van level 27 kan komen, heb nét 26 aangetikt. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:51

hneel

denkt er het zijne van

Eek2nd schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 15:23:
[...]

Misschien zijn ze broer en zus...
Dat houdt ze niet tegen.... :o

• schaapiej
hneel schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 16:59:
[...]

Dat houdt ze niet tegen.... :o
Lannisters approve! :p

<GoT>NightStalker

Verwijderd

schaapiej schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 12:29:
Tijd terug hier wat gepost over een potentiële cheater. Account wat met zo'n 9 Dragonite op gyms in Arnhem staat,
Ik denk dat ik weet wie je bedoelt (zijn er twee die samenwerken).
Deze veegde mij en de kids en anderen binnen een paar minuten uit alle gyms in het openlucht museum toen we daar waren. Zeer irritant
Terwijl daar op dat moment geen hond aanwezig was.
Alle attracties zijn dicht. Alleen open als wandelpark voor museumkaarthouders.

Edit: zo te zien heeft dit duo me vandaag uit de "vroegere meisjesschool" gym aan de A'doornseweg gemikt.
Vanuit huis zie ik dat ze daar nu in zitten. Straks maar weer een kleine wandeling.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2016 17:56 ]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 17:46:
[...]

Ik denk dat ik weet wie je bedoelt (zijn er twee die samenwerken).
Deze veegde mij en de kids en anderen binnen een paar minuten uit alle gyms in het openlucht museum toen we daar waren. Zeer irritant
Terwijl daar op dat moment geen hond aanwezig was.
Alle attracties zijn dicht. Alleen open als wandelpark voor museumkaarthouders.

Edit: zo te zien heeft dit duo me vandaag uit de "vroegere meisjesschool" gym aan de A'doornseweg gemikt.
Vanuit huis zie ik dat ze daar nu in zitten. Straks maar weer een kleine wandeling.
Hopelijk worden dit soort praktijken straks vanzelf minder als de PvP e.d. worden uitgerold en de rol van gyms minder significant wordt. Hangt overigens af van de implementatie, maar toevoegen van een soort authenticatie lijkt me geen gek idee. Bij het uitdagen van een speler krijgen allebei een unieke 4-cijferige code op het scherm. Pas als beide spelers de code van de tegenstander heeft ingevoerd kan het gevecht beginnen. Maakt spoofen in 1 klap onmogelijk en voorkomt ook direct dat de lucky few die midden in Amsterdam wonen, de hele dag vanaf de luie bank kunnen battlen.

Ironisch genoeg was het sociale aspect en lekker naar buiten gaan een van de hoofdpijlers van deze game.
Laat deze 'sociale controle' nou ook direct het beste middel zijn om cheaters/spoofers etc. uit te bannen.
Zie je dat ze -zonder enig succes- keihard werken om dmv slimme algoritmes de cheaters aan te pakken, terwijl een levend persoon binnen een seconde kan oordelen of iemand aan het spoofen is.

Ps. Nu ik er over nadenk (en ja, mosterd na de maaltijd, i know) had niantic beter eerst PvP kunnen implementeren ipv Gyms.
1. Spoofers zouden geen issue zijn geweest. Of nou ja, die hadden in ieder geval niet het voordeel genoten die ze nu wel genieten door gyms te snipen. Verder zouden andere spelers hier in ieder geval niet direct last van ondervinden.
2. De oorspronkelijke games beginnen ook met Pidgeys grinden en Youngsters battlen. Pas na een tijdje spelen en vanaf een bepaald level/niveau komen de gyms aan bod.

[ Voor 27% gewijzigd door Switchie op 26-11-2016 19:21 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Na Japan volgt nu Frankrijk met een sponsor deal voor bedrijven in Pokemon Go. Bedrijven kunnen voor 3000 € een geografische plaats kopen, Pokemons als Mew, Mewtwo, Artikodin, Sulfura and Elector zullen rond deze bedrijven spawnen. De lancering wordt verwacht rond 30 november.

http://www.p-nintendo.com...g-arrive-en-france-245311

Ben benieuwd of er in Nederland ook animo voor is, ben bang van niet.

System | Racing is in my Blood

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Barfman schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 20:20:
Na Japan volgt nu Frankrijk met een sponsor deal voor bedrijven in Pokemon Go. Bedrijven kunnen voor 3000 € een geografische plaats kopen, Pokemons als Mew, Mewtwo, Artikodin, Sulfura and Elector zullen rond deze bedrijven spawnen. De lancering wordt verwacht rond 30 november.

http://www.p-nintendo.com...g-arrive-en-france-245311

Ben benieuwd of er in Nederland ook animo voor is, ben bang van niet.
Helaas kan de vertaalfunctie van Google chrome er geen heel begrijpelijk verhaal van maken.
Wat ik als bedrijf zou missen in een dergelijke opzet is een stukje redemptie.
Leuk dat je mensen lokt met zeldzame pokemon, maar in hoeverre gaan deze 'toeristen' zorgen voor omzet?
Sterker nog, de poke-toerist die lekker zijn eigen bammetje meeneemt, gaat alleen maar voor overlast zorgen.
Het lijkt mij voor een Mac Donalds veel interessanter om een soort van code weg te geven bij aankoop van een voordeelmenu en per code b.v. 1 euro af te staan aan Niantic.
A. Krijg je hierdoor een stukje gegarandeerde omzet terug op je investering
B. Overlast blijft zeer beperkt. Bij uurlijkse spawns blijft de lokale hangjeugd rustig een avondje voor de deur hangen.
C. Dergelijk initiatief kan prima geschaart worden onder het begrip evenement waarbij je als initiatiefnemer ook nog eens een stukje beveiliging e.d. mag gaan regelen

Overigens vraag ik me sowieso af of een mc Donalds zich hierin wil branden. De term kindermarketing is nogal een heet hangijzer op moment waarbij het afbeelden van k3 dames op een pak koekjes al zwaar veroordeeld wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Switchie op 26-11-2016 20:54 ]

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:15
Switchie schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 19:04:
[...]

Hopelijk worden dit soort praktijken straks vanzelf minder als de PvP e.d. worden uitgerold en de rol van gyms minder significant wordt. Hangt overigens af van de implementatie, maar toevoegen van een soort authenticatie lijkt me geen gek idee. Bij het uitdagen van een speler krijgen allebei een unieke 4-cijferige code op het scherm. Pas als beide spelers de code van de tegenstander heeft ingevoerd kan het gevecht beginnen. Maakt spoofen in 1 klap onmogelijk en voorkomt ook direct dat de lucky few die midden in Amsterdam wonen, de hele dag vanaf de luie bank kunnen battlen.
Hoe werkt dat PvP precies? Zijn er dan nog teams of is het iedereen tegen iedereen. En als er teams zijn is het dan blauw tegen blauw of juist blauw tegen een andere kleur?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

aljooge schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 21:17:
[...]

Hoe werkt dat PvP precies? Zijn er dan nog teams of is het iedereen tegen iedereen. En als er teams zijn is het dan blauw tegen blauw of juist blauw tegen een andere kleur?
Preciese implementatie is volgens mij nog even koffiedik kijken. Er zijn wat verwijzingen gevonden in de code die duiden op een eventuele uitrol maar verder is hier nog niet veel over bekend.
Verwacht zelf overigens niet dat teamkleuren hier een rol in gaan spelen.

Sowieso slaat het hele blauw/rood/geel gebeuren eigenlijk nergens op.
De oorspronkelijke theme song begint nota bene met de tekst "I wanna be the very best"
Daarnaast lijkt het mij bij uitstek een spelfunctie om vrienden/familie af te troeven en laten deze nou net vaak dezelfde teams hebben gekozen.

Ben overigens zelf ook zeer benieuwd naar de exacte invulling van deze functie en dan vooral vanuit een sceptische hoek.
1. Een goed doordachte implementatie kan de 'impact' van cheaters verminderen dmv eerder genoemde punten.
2. Een slecht doordachte implementatie kan de kwaadwillende des te meer profijt geven.

Momenteel zijn spoofers en bots het enige 'probleem'. Mocht PvP niet goed doordacht zijn, gaan dupe accounts hier nog bij komen.
Ga er hier voor het gemak even vanuit dat er een limiet zal zijn op het battlen tegen eenzelfde speler.
Dan nu even advocaat van de duivel;
Als de perks te klein zijn (laten we zeggen 10 stardust per overwinning) dan is het zelfs voor de 'eerlijke' speler niet lonend om hier actief mee aan de slag te gaan. Dagelijks potje tegen de buurman tot daar aan toe maar voor 10 stardust gaat niemand op zoek naar wildvreemden om een potje te hyperbeamen.
Worden de perks te significant dan wordt het voor de kwaadwillenden wel erg interessant om op een 2e toestel even te switchen tussen account 1 t/m 100.

In short, PvP kan een mooie functie zijn om gyms minder relevant te maken waardoor de schade door spoofers e.d. verminderd kan worden maar als deze functie slecht doordacht geimplementeerd wordt ga je des te meer perks creeeren voor de bad guys.

[ Voor 51% gewijzigd door Switchie op 26-11-2016 21:50 ]

• aljooge
Switchie schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 21:26:
[...]

Preciese implementatie is volgens mij nog even koffiedik kijken. Er zijn wat verwijzingen gevonden in de code die duiden op een eventuele uitrol maar verder is hier nog niet veel over bekend.
Verwacht zelf overigens niet dat teamkleuren hier een rol in gaan spelen.

Sowieso slaat het hele blauw/rood/geel gebeuren eigenlijk nergens op.
De oorspronkelijke theme song begint nota bene met de tekst "I wanna be the very best"
Daarnaast lijkt het mij bij uitstek een spelfunctie om vrienden/familie af te troeven en laten deze nou net vaak dezelfde teams hebben gekozen.
Denk dat ik wel mijn dagelijkse snoepjes ga missen. Maar 1 op 1 gymgevechten zou het wel interessanter gaan maken, draait het meer om techniek. Ben benieuwd. :P

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

aljooge schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 21:46:
[...]

Denk dat ik wel mijn dagelijkse snoepjes ga missen. Maar 1 op 1 gymgevechten zou het wel interessanter gaan maken, draait het meer om techniek. Ben benieuwd. :P
Snoepjes = stardust?
Vanaf +/- level 30 komt er een omslagpunt waarbij stardust geen probleem meer is maar candy des te meer.
Ben nu zelf level 33 en heb 1.000.000 exp nodig om naar level 34 te gaan. Even ruw geschat, en zonder opbrengsten van gyms meegerekend, denk ik dat ik in 1 mil xp, zo'n 500k stardust kan verzamelen.

In de reeds behaalde 3.7 mil Xp heb ik maar liefst 6 snorlaxjes mogen vinden.
Even heel simplistisch doorberekend zou je dus kunnen stellen dat ik gemiddeld, per 600k exp 4 snorlax candies krijg. Laten we voor het gemak zeggen 4 candy per 500k exp. Betekent dat ik tussen level 33 en 34, (2 * 4) 8 candy krijg. Precies de kosten voor 1 level voor 1 Snorlax.
Ditzelfde level kost in stardust 'slechts' 7000 dus met die 500k opbrengst (waar gyms nota bene niet eens in meegenomen zijn) kan ik minstens 70 pokies levelen

Natuurlijk zijn er met het buddy systeem ook candies te verdienen maar om 6 Snorlaxjes te levelen zou dit, (5km * 8 benodige candies per level * 6 laxjes)= 240km lopen, kosten. Neem ik voor het gemak nog niet de brakke berekening mee omdat je anders volgens mij al snel op >500km uitkomt)

[ Voor 11% gewijzigd door Switchie op 26-11-2016 22:28 ]

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:08

Shiro

Serenity

Switchie schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 22:24:
[...]

Snoepjes = stardust?
Vanaf +/- level 30 komt er een omslagpunt waarbij stardust geen probleem meer is maar candy des te meer.
Ben nu zelf level 33 en heb 1.000.000 exp nodig om naar level 34 te gaan. Even ruw geschat, en zonder opbrengsten van gyms meegerekend, denk ik dat ik in 1 mil xp, zo'n 500k stardust kan verzamelen.

In de reeds behaalde 3.7 mil Xp heb ik maar liefst 6 snorlaxjes mogen vinden.
Even heel simplistisch doorberekend zou je dus kunnen stellen dat ik gemiddeld, per 600k exp 4 snorlax candies krijg. Laten we voor het gemak zeggen 4 candy per 500k exp. Betekent dat ik tussen level 33 en 34, (2 * 4) 8 candy krijg. Precies de kosten voor 1 level voor 1 Snorlax.
Ditzelfde level kost in stardust 'slechts' 7000 dus met die 500k opbrengst (waar gyms nota bene niet eens in meegenomen zijn) kan ik minstens 70 pokies levelen

Natuurlijk zijn er met het buddy systeem ook candies te verdienen maar om 6 Snorlaxjes te levelen zou dit, (5km * 8 benodige candies per level * 6 laxjes)= 240km lopen, kosten. Neem ik voor het gemak nog niet de brakke berekening mee omdat je anders volgens mij al snel op >500km uitkomt)
Dat ligt natuurlijk een beetje aan je voorbeeld. Snorlax is niet bepaald een goed voorbeeld.

Sowieso bestaat de gym rooster van de meeste mensen niet uit Snorlax, maar Vaporeon en Gyarados en andere relatief makkelijk te krijgen Pokemon.

Ik kan je wel zeker melden dat ik aardig wat stardust tekort kom. Ik ben dan weliswaar geen 33 maar bijna 32, maar 500k stardust is ook maar 6 en half pokemon van een ei naar lvl 30 ofzo brengen. En natuurlijk vind je ook wel een paar hoog CP pokemon, maar alsnog.

Zelf heb ik 6 lvl 30 Gyarados en nog 750 candies en geen geschikte evolutie kandidaat. En Mja ik weiger een Ei pokemon te gebruiken in dit geval :D

Ook heb ik 4 lvl 30 Vaporeon en rond de 700 candies. 3 lvl 30 Exeggutor en 170 candies. Mijn Vaporeon zijn hoge eevee evoluties, maar Exeggutor zijn allemaal ei pokemon

Ik heb opzich genoeg candies om meer van deze pokemon naar 32.5 te brengen, maar dan ben ik echt wel door mijn 230k stardust heen.

Hoe ziet het voor je uit als je bijv niet Snorlax, dratini, Lapras pakt in je voorbeeld, maar Eevee?

Overigens hoe ziet je top 24 eruit als lvl 33 zijnde :D ?

[ Voor 3% gewijzigd door Shiro op 26-11-2016 22:53 ]

Juniper RWD

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Om spelers onderling te laten stoeien hoeven ze daar naturlijk niet per se op de locatie van een gym te zijn. Tenzij met die battles gymposities beïnvloed zouden worden maar ik denk dat mensen veel liever thuis op de bank willen kunnen knokken. Of tegen iemand die naast ze zit of desnoods online met mensen van waar dan ook.

Vanavond eindelijk een Ditto. :P

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Dat ligt natuurlijk een beetje aan je voorbeeld. Snorlax is niet bepaald een goed voorbeeld.

Sowieso bestaat de gym rooster van de meeste mensen niet uit Snorlax, maar Vaporeon en Gyarados en andere relatief makkelijk te krijgen Pokemon.
Klopt inderdaad maar zoals je zelf al schetst is dit puur omdat deze makkelijk te verkrijgen zijn.
Idealiter wil je het liefst een Snorlax oid plaatsen omdat deze 1. Een hogere CP heeft waardoor je een hogere positie hebt in een gym en 2. Op papier sowieso een betere verdediger is 3. Als de defence bestaat uit Gyarados en Vaporeon wil je hier logischerwijs een ander type a la Raichu en Eggexcutor tegenover zetten.
Ik kan je wel zeker melden dat ik aardig wat stardust tekort kom. Ik ben dan weliswaar geen 33 maar bijna 32, maar 500k stardust is ook maar 6 en half pokemon van een ei naar lvl 30 ofzo brengen. En natuurlijk vind je ook wel een paar hoog CP pokemon, maar alsnog.
Eitjes levelen is inderdaad een dure aangelegenheid!
Van level 25 naar level 32 kost 66k stardust. Echter ook 71 candy (= 18 pokies)
In de tijd dat ik 18 dratini's oid bij elkaar heb, heb ik die 66k stardust ook wel bij elkaar en dan neem ik de benodigde candies voor de evolutie nog niet mee.

Al met al heb je uiteindelijk, onder de huidige opzet, meer dan voldoende aan laten we zeggen, 30 sterke pokies waarbij de voorkeur uiteraard uitgaat naar de sterksten in zijn soort. Nu zijn Vaporeon, Jolteon en Gyarados inderdaad erg sterke pokies waarvoor candie voor het oprapen ligt. Voor de andere 'elementen' moet je echter al snel uitwijken naar Snorlax, Dragonite en Eggexutor waarvan candies al een stuk schaarser zijn.
Zelf heb ik 6 lvl 30 Gyarados en nog 750 candies en geen geschikte evolutie kandidaat. En Mja ik weiger een Ei pokemon te gebruiken in dit geval :D

Ook heb ik 4 lvl 30 Vaporeon en rond de 700 candies. 3 lvl 30 Exeggutor en 170 candies. Mijn Vaporeon zijn hoge eevee evoluties, maar Exeggutor zijn allemaal ei pokemon

Ik heb opzich genoeg candies om meer van deze pokemon naar 32.5 te brengen, maar dan ben ik echt wel door mijn 230k stardust heen.
Totaal dus 13 pokies, welke je (13 * 7k) 81k stardust gaan kosten om te levelen. Heb je, als je van level 33 naar 34 gaat, dus nog 419k stardust over :)

[ Voor 8% gewijzigd door Switchie op 26-11-2016 23:43 ]

• aljooge
Die hoge pokies zijn alleen handig om ze in een gym te plaatsen. Om mee te battelen gebruik ik liever lage pokies met een hoge IV, levert veel meer punten op. Vanavond haalde ik met 1 goldduck van nog geeneens 1400 2 flavoreons neer van 1500 en 1600. Dat levert pas veel puntjes op. Zou je hiervoor 1tje van 2600 gebruiken, dan levert dit vrijwel niets op.

dus gebruik ik de dust alleen voor pokemons die ook echt een gym moeten verdedigen.

• Shiro

Shiro

Serenity

Switchie schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 23:06:
[...]

Totaal dus 13 pokies, welke je (13 * 7k) 81k stardust gaan kosten om te levelen. Heb je, als je van level 33 naar 34 gaat, dus nog 419k stardust over :)
7K per pokemon snap ik ff niet, van 30 naar 32,5 is 28K dust en 26 candies per pokemon.

Maar dat zijn mijn pokemon die al 30 zijn. Ik heb totaal 78 pokemon boven de 2k CP

- 3 tussen 3000CP en hoger
- 13 tussen 2600 en 3000CP ook de grotendeels lvl 30 laag
- 19 tussen 2200CP tot 2600CP
En nog een meute tussen 2.2 en 2k

De onderste 2 lagen zou ik natuurlijk ook naar 30 willen tillen en voor die laag kom ik eerder stardust dan candies tekort.

Maar waarschijnlijk verschilt het een beetje met wat voor gym pokemon je hebt en of je dust of candies tekort komt.

Juniper RWD

• Apocalyptus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-07-2023
aljooge schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 23:41:
Die hoge pokies zijn alleen handig om ze in een gym te plaatsen. Om mee te battelen gebruik ik liever lage pokies met een hoge IV, levert veel meer punten op. Vanavond haalde ik met 1 goldduck van nog geeneens 1400 2 flavoreons neer van 1500 en 1600. Dat levert pas veel puntjes op. Zou je hiervoor 1tje van 2600 gebruiken, dan levert dit vrijwel niets op.

dus gebruik ik de dust alleen voor pokemons die ook echt een gym moeten verdedigen.
Je lage pokemons zijn handig om een gym te trainen omdat je meer prestige erbij krijgt. Om een gym neer te halen wil je wel goede pokemons gebruiken omdat je toch niet meer prestige eraf haalt met lagere cp pokemons. Dus om te battlen gebruik ik dus lage maar ook hoge pokemons :)

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Als je het gym systeem leuker en actiever wilt maken moet je ook Candy gaan uitdelen voor elke dag dat je met die Pokemon in een gym zit. Maar dan enkel alleen als je actief je gym hoger houd. Dan moet je dus vaker terug en dat loont dus ook. Geen activiteit is ook geen Candy uiteraard. Je beloont dan met je 'nu falende' gameplay

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Shiro schreef op zondag 27 november 2016 @ 07:52:
[...]
7K per pokemon snap ik ff niet, van 30 naar 32,5 is 28K dust en 26 candies per pokemon.
7k zijn de kosten voor 1 level. Er vanuitgaande dat je op het gegeven moment je meest gebruikte pokies al redelijk op maxed level zitten. :)

• aljooge
Bobje schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:05:
Als je het gym systeem leuker en actiever wilt maken moet je ook Candy gaan uitdelen voor elke dag dat je met die Pokemon in een gym zit. Maar dan enkel alleen als je actief je gym hoger houd. Dan moet je dus vaker terug en dat loont dus ook. Geen activiteit is ook geen Candy uiteraard. Je beloont dan met je 'nu falende' gameplay
Met de snoeppot elke dag naar de afgelegen gyms? Slecht idee. :?

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:28
Het is een trieste dag vandaag. Voor het eerst sinds ongeveer een week na de release zit ik vandaag in 0 gyms...

Straks even een rondje door de stad maken. Met een Lucky Egg mn 7th strike ophalen en wat gyms naar beneden trekken *O*

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:29
Net een Lucky egg sessie gedaan wat niet geheel soepel verliep. 2x een vastloper en buiten de pidgeys ook bijvoorbeeld een exeggcute meegenomen. Maar elke evolutie waarbij aanvallen belangrijk zijn, hebben we geen enkele topper te pakken. Op z'n best een CB combinatie. Maar wel een level hoger en nu level 26. En een shitload aan pigeottos rijker ;) Die maar, na een tip hier, eens gebruiken om wat gyms aan te vallen.

• schaapiej
Vanmiddag eindelijk weer eens een Dratini gevangen. Mooie CP10 dus niet moeilijk met vangen.. al kreeg ie wel een lekker snoepje met Ultra ball! :p nog 6 snoepjes te gaan.

Laatste dagen weinig naar Prof Willow gestuurd, kreeg de melding dat ik geen meer had.. 650/650 :X na wat opruimen en uitzoeken nog 285 over waarvan 65 voor een evolve sessie (nog wat meer opsparen).

Hier nog 2 gyms over nadat er vandaag wat zijn gesneuveld. Dat ze er maar gelukkig mee mogen zijn! :p

<GoT>NightStalker

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-11 20:18
Ik heb net een mass evolve gedaan, maar ben vergeten om een lucky egg aan te zetten :'( ;w :F
Rip 60k xp

• GroeneThee
Aaiii I feel your pain....

Verwijderd

Kijkduin is ook niks meer aan, aantal keer dit jaar geweest maar er het "speciaalste" wat er vandaag kwam was 3x een onix... wel veel pokemon gevangen en mn stardust aardig weer aangevult, maar met een groep naar een pokemon lopen is er niet meer bij

• Peter_Aragorn
Wat is dan in NL nog wel een goede plek?

• linovb
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 14:56
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:09:
Kijkduin is ook niks meer aan, aantal keer dit jaar geweest maar er het "speciaalste" wat er vandaag kwam was 3x een onix... wel veel pokemon gevangen en mn stardust aardig weer aangevult, maar met een groep naar een pokemon lopen is er niet meer bij
Dan heb je vandaag in Kijkduin zeker de Rhydon, Machoke en Ditto's gemist?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hoe lang gaat dat dubbele XP event nou nog door? Was het nou een dag eerder gestart dan aangekondigd?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Tot het einde van de maand. Wellicht handig deze even te bookmarken voor de toekomst.

http://pokemongo.nianticlabs.com/en/post/

Mijn 100 muntjes streak is nog steeds intact, zij het dat ik vandaag mijn cashmoment passeerde terwijl ik gym 9 aan het trainen was en ik pas 10 minuten later gym 10 weer herveroverde en kon cashen.

• aljooge
ik heb wel heel veel gevangen, maar nog steeds geen ditto. Verdwijnt die ook in December?

• Raymon1988
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-11 20:45
Heb nog nergens gelezen dat er een einddatum zit op tot wanneer de Ditto verschijnt, dus neem aan dat ie er gewoon in blijft.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:10

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Gisteren in Enschede in de buurt van het Ei van Ko samen met m'n vriendin een Magicarp gevangen welke dus een Ditto bleek te zijn voor ons allebei *O*

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Shiro

Shiro

Serenity

Switchie schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:05:
[...]

7k zijn de kosten voor 1 level. Er vanuitgaande dat je op het gegeven moment je meest gebruikte pokies al redelijk op maxed level zitten. :)
Een powerup is een halve lvl voor een Pokemon. Met 7k red je een level als je Pokemon lvl 23 is :)

Op lvl 30 is een powerup 5k, dus voor een volle lvl up zou ik 10k kwijt zijn en 31 > is zelfs 6k per powerup, ofwel 12k stardust.

Ik heb nog steeds gemengde gevoelens over de laatste CP wijziging. Waar ik voornamelijk van baal is dat bijna iedereen een Gyarados nu rondslingert in de gym's. Met de buff van Jolteon is een Gyarados niet heel veel waard als deurman... Mijn home gym is weer neergehaald dus weer getraind naar lvl 9. Weer zit er naast mijn Snorlax alleen maar Gyarados en Vaporeon van rond de 2.4-2.7k CP in.

Idealiter stop ik een Exeggutor ertussen, omdat Grass resistant is tegen zowel water als electricity, maar tegenwoordig kan hij wat minder goed meekomen in de CP race. Nu kunnen ze met een legertje van elektrische Pokemon makkelijk zo'n gym neerhalen.

Juniper RWD

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-10 10:02
Het was zaterdag toch nog best redelijk weer (droog), dus maar even naar Kijkduin gegaan. Echt druk is het niet meer, maar als nog trekt het genoeg mensen aan. Het was toch best wel koud en in die paar uurtjes dat ik er was, niks echt bijzonders. Een Omastar was het toppunt, en verder alle starter pokemon 1x kunnen vangen...Helaas geen Chansey of Areodactyl. Gelukkig had ik nog wel een 10km in een incubator zitten, die hatchte onderweg naar huis en ra ra wat daar uit kwam.....P P P P Pincerrrrr!!! |:( |:(

Nu weer hopen op een 10km ei, voordat ik kan hopen op 1 van die 2 die ik nog moet. Achja verder nog wel lol gehad, want zondag nog even de laatste gele level 10 gym neergehaald in mijn wijk. Ook een level 10 gym in een andere wijk zien neergaan van mijn eigen team, dus dat maakt het voor mij ook makkelijker om mijn rondje gyms te doen. Meer gyms om te verslaan, is makkelijker coins verdienen nu ;)

Al met al blijft de rivaliteit hoog in ons stadje waar alle 3 teams nog steeds elke dag battlen voor de gyms. Op een paar gyms na, is niks echt meer stabiel. Vooral niet de gyms waar je met een auto bij kan. Gisteravond na het verslaan van een gym zag ik een auto mijn kant opkomen vanuit mijn spiegel. Hij stopte precies achter mij met zijn lichten en motor nog aan bleef hij even stil staan. Ik bleef in de spiegel kijken, want wie weet was het een groepje van de gym die we net verslagen hadden. Kijk even snel op mijn mobiel, en ineens stond er een Dragonite in de gym en die had ik er niet ingezet. Was dus een bekende blauwe speler die ik vaker in de gyms voorbij zie komen :D

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:02

mvds

Totally awesome!

Gisteravond een Ditto (vermomd als Rattata) in de achtertuin. Dus blijkbaar zijn ze niet gebonden aan gebieden waar veel spelers zijn.

• schaapiej
Gister en vandaag iets nieuws bij ons in 't dorp; lege gyms!
Of de mensen hier zijn er klaar mee en laten de boel leeg of een bot is gyms leeg aan 't knikkeren...
Was vanochtend wel makkelijk, kon overal langslopen en iets erin knikkeren. Makkelijk cashen! :p

<GoT>NightStalker

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Level 7 gyms zijn de nieuwe level 10 gyms geworden. :| Van wat ik zo zie neemt vrijwel niemand nog de moeite om ze hoger te trainen als ze echt opgetraind moeten worden en er niet slechts een paar duizend prestige 'schade' is gedaan. Van de twee gyms waar ik 'uitgewerkt' was was er eentje weer met dergelijke schade en die kon ik vrij makkelijk weer naar L10 trainen maar bij de andere is die naar L7 met 21k gegaan. Dat was zaterdag al zo maar in deze kou en zonder snipebescherming er 9k bijtrainen is geen pretje meer. :N Ik zou hem graag weer terug willen hebben maar heb me er nog niet echt toe kunnen brengen. Als het nou weer over de 10 graden was in plaats van een paar graden boven nul. En morgen wordt het wéér een stukje kouder. :X
schaapiej schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:09:
Gister en vandaag iets nieuws bij ons in 't dorp; lege gyms!
Of de mensen hier zijn er klaar mee en laten de boel leeg of een bot is gyms leeg aan 't knikkeren...
Was vanochtend wel makkelijk, kon overal langslopen en iets erin knikkeren. Makkelijk cashen! :p
Kan ook een spoofer zijn die geen sporen na wil laten. ;(

[ Voor 22% gewijzigd door CaptJackSparrow op 28-11-2016 10:13 ]

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:14
WahWah schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:29:
Het was zaterdag toch nog best redelijk weer (droog), dus maar even naar Kijkduin gegaan. Echt druk is het niet meer, maar als nog trekt het genoeg mensen aan. Het was toch best wel koud en in die paar uurtjes dat ik er was, niks echt bijzonders. Een Omastar was het toppunt, en verder alle starter pokemon 1x kunnen vangen...Helaas geen Chansey of Areodactyl. Gelukkig had ik nog wel een 10km in een incubator zitten, die hatchte onderweg naar huis en ra ra wat daar uit kwam.....P P P P Pincerrrrr!!! |:(
Ze hebben toch ook gepatched dat daar niet zoveel 'speciale' pokémons spawnen?

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-10 10:02
Jamesl schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:13:
[...]

Ze hebben toch ook gepatched dat daar niet zoveel 'speciale' pokémons spawnen?
Geen idee eigenlijk. Niks van meegekregen dat ze minder "speciale" pokemon zouden laten spawnen. Had alleen gelezen dat ze de pokemons uit de duinen hadden gehaald. Kort nadat ze dat hadden gedaan was ik ook nog geweest, en toen nog Lapras een aantal keer meegemaakt. Maar die spawnden iets verder op het strand enzo, en nu zonder een tracker is dat niet meer te doen. Dus alleen op het pleintje gebleven eigenlijk...Een omastar is toch nog best "speciaal". Eerste keer dat ik hem in het wild tegenkom eigenlijk.

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:14
WahWah schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:21:
[...]

Geen idee eigenlijk. Niks van meegekregen dat ze minder "speciale" pokemon zouden laten spawnen. Had alleen gelezen dat ze de pokemons uit de duinen hadden gehaald. Kort nadat ze dat hadden gedaan was ik ook nog geweest, en toen nog Lapras een aantal keer meegemaakt. Maar die spawnden iets verder op het strand enzo, en nu zonder een tracker is dat niet meer te doen. Dus alleen op het pleintje gebleven eigenlijk...Een omastar is toch nog best "speciaal". Eerste keer dat ik hem in het wild tegenkom eigenlijk.
Ff snel search gedaan: http://nos.nl/artikel/213...-uit-duinen-kijkduin.html
Maar berichten later: http://pokemongo-guide.nl/gastblog-hoe-was-vandaag-kijkduin/ en http://www.rtlnieuws.nl/t...gen-is-nu-nog-makkelijker

Ik denk dat ik het in eerste instantie verkeerd had geïnterpreteerd, ze hebben denk ik alleen de pokémons uit de duinen weggehaald, omdat dat beschermd gebied is.

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 19:55
Was gisteren even in Duitsland, stap uit de auto: Eerste Pidgey mijn eerste Ditto(en had al in NL 90+ pokies gevangen) en draaide de eerste stop en een 10KM ei ;-) Hopelijk zit daar mijn Duitse Snorlax in ;-)

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 21:05
CaptJackSparrow schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:11:
Level 7 gyms zijn de nieuwe level 10 gyms geworden. :| Van wat ik zo zie neemt vrijwel niemand nog de moeite om ze hoger te trainen als ze echt opgetraind moeten worden en er niet slechts een paar duizend prestige 'schade' is gedaan. Van de twee gyms waar ik 'uitgewerkt' was was er eentje weer met dergelijke schade en die kon ik vrij makkelijk weer naar L10 trainen maar bij de andere is die naar L7 met 21k gegaan. Dat was zaterdag al zo maar in deze kou en zonder snipebescherming er 9k bijtrainen is geen pretje meer. :N Ik zou hem graag weer terug willen hebben maar heb me er nog niet echt toe kunnen brengen. Als het nou weer over de 10 graden was in plaats van een paar graden boven nul. En morgen wordt het wéér een stukje kouder. :X

[...]

Kan ook een spoofer zijn die geen sporen na wil laten. ;(
Enkel als je met 9 of 10 man bent is het opbouwen van een nieuwe level 10 gym wel goed te doen. Maar om dat tegenwoordig alleen te doen.... Ik rij wel verder naar een level 3 gym van het andere team :)

• Shiro

Shiro

Serenity

Amd RuLuzzz schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:37:
[...]

Enkel als je met 9 of 10 man bent is het opbouwen van een nieuwe level 10 gym wel goed te doen. Maar om dat tegenwoordig alleen te doen.... Ik rij wel verder naar een level 3 gym van het andere team :)
Ik bouw de gym waar ik boven woon op tot lvl 8-9, vandaar mijn vorige rant ook dat mensen allemaal ruk pokemon erin gooien.

Ik train het gewoon met een 17CP magikarp. Een Gastly met 12CP zou snel genoeg Magikarp kunnen killen voordat hij struggle doet. Meestal neem ik maar 2HP dmg per run, dus ik zou ongeveer 3-4 runs kunnen doen voordat ik mijn pokemon met een potion weer moet healen.

Ongeveer 384 prestige per keer is dat. En ja... 20-25k prestige bij trainen is zelfs dan, vanuit de luie bank thuis best wel klote... :X

Juniper RWD

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Switchie schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 15:59:
Mede mogelijk gemaakt door 100 moedige duiven die bereid waren hun leven te geven om een hoger doel te dienen. Vanavond is er mogelijkheid tot condoleance. De uitvaart zal plaatsvinden in besloten kring.

[afbeelding]
Hé.. jou zie ik wel eens voorbij komen in gyms.
Je zit momenteel met een 2,6k Snorrie in 'teeth'.. :9

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 12:11

Pathogen

Shoop Da Whoop

Aero uit m'n 10k ei, weer eentje van de Dex af!

Valt me trouwens op dat bij een New Pokedex Entry pokemon die ik wel heb gezien, maar nog niet heb (Kabutops, Snorlax), met hun volledige plaatje worden weergegeven ipv alleen hun schaduw... En ik snel in m'n Dex kijken, helaas...

• Shadow_J
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:48
Ik heb dit weekend na een drukke week eens ten volle van het event kunnen genieten. Bij ons in de buurt zijn er nu 4 spawns ideaal voor op te bouwen voor de volgende generatie : Scyter, Magmar, Onix en Rhyhorn (die is nu al interessant). Op 2 uurtjes had ik er tussen de 6 à 8 van elk gevangen. sta nu +50 candy van elk en heb al 2 Rhydon en waarschijnlijk vanavond de 3de :)

Ook het levelen gaat heel goed tijdens het event ben ik bijna een complete level gestegen 31>32. 500k xp op 1.5 week is echt wel mooi. En niet te vergeten ook al 3x Ditto gevangen :)

• Peter_Aragorn
Shadow_J schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:30:
Ik heb dit weekend na een drukke week eens ten volle van het event kunnen genieten. Bij ons in de buurt zijn er nu 4 spawns ideaal voor op te bouwen voor de volgende generatie : Scyter, Magmar, Onix en Rhyhorn (die is nu al interessant). Op 2 uurtjes had ik er tussen de 6 à 8 van elk gevangen. sta nu +50 candy van elk en heb al 2 Rhydon en waarschijnlijk vanavond de 3de :)

Ook het levelen gaat heel goed tijdens het event ben ik bijna een complete level gestegen 31>32. 500k xp op 1.5 week is echt wel mooi. En niet te vergeten ook al 3x Ditto gevangen :)
Nice! Hier in de buurt zit niks bijzonders helaas.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

mklkhanou schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:19:
[...]

Hé.. jou zie ik wel eens voorbij komen in gyms.
Je zit momenteel met een 2,6k Snorrie in 'teeth'.. :9
Shit... Betrapt... Even voor mijzelf noteren dat ik aardig tegen je blijf op dit forum :P

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Switchie schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:36:
[...]

Shit... Betrapt... Even voor mijzelf noteren dat ik aardig tegen je blijf op dit forum :P
Haha :D no worries. Ik zit overigens op een veilige afstand van jouw gym.
Kan 'm in PoGo nét aan de horizon zien vanaf mijn werkplek.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XP78K8c.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Whis! op 28-11-2016 11:53 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zo zijn er geen Ditto's te bekennen en zo vang je er 2 vlak achter elkaar :o

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

mklkhanou schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:48:
[...]

Haha :D no worries. Ik zit overigens op een veilige afstand van jouw gym.
Kan 'm in PoGo nét aan de horizon zien vanaf mijn werkplek.

[afbeelding]
Mijn Snorrie is een echte eye-catcher! oOo

• GroeneThee
Ik wil ook een snorrie :F

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-11 11:33

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Tsja, dat is een kwestie van er eentje opsnorren hè :F

Verwijderd

Waarom zijn tangela en porygon zo zeldzaam? Heb ze nog nooit op de sightings gezien en ken ook niemand die een van de 2 heeft

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:42:
Waarom zijn tangela en porygon zo zeldzaam? Heb ze nog nooit op de sightings gezien en ken ook niemand die een van de 2 heeft
Aangenaam.

Porygon heb ik gewoon gevangen, Tangela wel uit 'n ei. Die heb ik 1 keer gezien, toen was het spel nog zo jong dat ik dacht van ooh, die kom ik nog wel een keer tegen.

• GroeneThee
IdieEasy schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:39:
[...]

Tsja, dat is een kwestie van er eentje opsnorren hè :F
We hebben sinds het begin in totaal 5 x een 10km ei gehad waarbij de laatste 3 sinds dit event. Daar zijn uitgekomen welgeteld 2x een jinx en 1 x een magmar en beide pokie's hebben we zelf al in overvloed.
Pathogen schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:44:
[...]

Aangenaam.

Porygon heb ik gewoon gevangen, Tangela wel uit 'n ei. Die heb ik 1 keer gezien, toen was het spel nog zo jong dat ik dacht van ooh, die kom ik nog wel een keer tegen.
Porygon hebben we er al een aantal van gevangen (Utrecht) net als tangela. Wij zijn zelf bijv nog nooit een HitmonChan of Pinsir tegen gekomen.

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:42:
En hier nog een...
Twee porygoon in het wild. Tangela in het wild en uit een ei.

Hier ook een mijlpaal bereikt van het weekend.
Level 30: check!
Waren we woensdag nog 'slechts' halverwege level 28. Aan het eind van die dag dmv lucky eggs icm uitbroeden eitjes, vangen Pokemon en stuk of tig evoluties 300K XP erbij waardoor we ineens halverwege level 29 zaten.

Nog niet eens heel intensief gespeeld, maar wel tactisch omgegaan met uitbroeden eieren en evolueren van een paar Pokemon per dag zaterdagavond dus level 30 bereikt.

Nu nog 9 machops/108km lopen en die #${*|*# Lickitung. En dan hopelijk een paar dagen rust voor we aan de volgende 100 moeten beginnen :)

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-11 11:33

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

GroeneThee schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:52:
[...]

We hebben sinds het begin in totaal 5 x een 10km ei gehad waarbij de laatste 3 sinds dit event. Daar zijn uitgekomen welgeteld 2x een jinx en 1 x een magmar en beide pokie's hebben we zelf al in overvloed.
het was een woordgrapje om het opsnorren :'(

Verwijderd

Tja pinsir kom ik redelijk vaak tegen hier, ook een tijdje een spawn ervan gezeten in de buurt, lickytung 2 x gevangen Maarja daar heb ik niks aan:(

• Raymon1988
Voor de dust en candy vanmorgen een rattata aangeklikt om te vangen van rond de 350 cp. Liep met de hond (aan de lijn) en de eerste 2 worpen waren op op het moment dat de rattata de bal blokte.
Oke oke.... focus... curved great bal gegooid met mijn laatste normale pokeball... en ontsnapt ie. Kan gebeuren en twijfel nog of ie wel een great ball waard is. Maar de 3x dat ik mijn Ditto gevangen heb wat alle 3x bij een pokemon die zich, naar mijn idee, moeilijker liet vangen dan anderen van zijn soort met die CP.
weet niet of dit echt zo is, maar die ervaring heb ik tot nu toe opgedaan.
Dus toch maar een curved great ball erop... ontsnapt ie nogmaals. En daarna nog 2x XD. En had uit frustratie al 3 ballen door hem laten weg koppen.
Uiteindelijk wel gevangen en toen ving ik mijn 4e... pokemon van die dag, een rattata, helaas geen Ditto.

[ Voor 1% gewijzigd door Raymon1988 op 28-11-2016 14:09 . Reden: Typo op mobielo ]

• Moddie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-11-2024
readytoflow schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:54:
[...]

En hier nog een...
Twee porygoon in het wild. Tangela in het wild en uit een ei.

Hier ook een mijlpaal bereikt van het weekend.
Level 30: check!
Waren we woensdag nog 'slechts' halverwege level 28. Aan het eind van die dag dmv lucky eggs icm uitbroeden eitjes, vangen Pokemon en stuk of tig evoluties 300K XP erbij waardoor we ineens halverwege level 29 zaten.

Nog niet eens heel intensief gespeeld, maar wel tactisch omgegaan met uitbroeden eieren en evolueren van een paar Pokemon per dag zaterdagavond dus level 30 bereikt.

Nu nog 9 machops/108km lopen en die #${*|*# Lickitung. En dan hopelijk een paar dagen rust voor we aan de volgende 100 moeten beginnen :)
Lickytung is niet te vinden bij mij in de buurt, toen de Zweed nog werkte 1x gezien, maar wou er niet op uit.. The regrets 8)7 Hitmonlee zat blijkbaar een poos in Utrecht (bij nieuwe Markt een spawn), maar kan hem maar niet vinden..

• Raymon1988
Moddie schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:07:
[...]

Lickytung is niet te vinden bij mij in de buurt, toen de Zweed nog werkte 1x gezien, maar wou er niet op uit.. The regrets 8)7 Hitmonlee zat blijkbaar een poos in Utrecht (bij nieuwe Markt een spawn), maar kan hem maar niet vinden..
Tangala en porygon allebei wel gevangen. Van Lickytung van de week maareven opgezocht of die al wel ingame zat :+

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Licki spawnde toen ik een kopje koffie zat te drinken bij de HEMA. Eenmalig volgens mij.

• GroeneThee
IdieEasy schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:58:
[...]

het was een woordgrapje om het opsnorren :'(
I know, moest mijn frustratie gewoon ff kwijt ;)

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-10 14:37
Afgelopen weekend kwamen mijn 2 10km-eieren uit. Weer bidden voor Snorrie en Aerodactyl: helaas. Weer een Jynx en zo'n ... Pinsir. |:( Van die laatste zit ik inmiddels ruim door de 100 candies heen, alleen heb je er niks aan. Verder komen beetje bij beetje de Grimer-candies binnen gewandeld voor een Muk. Misschien vanavond eens kijken of de geopperde Grimer-spawn in de buurt er ook daadwerkelijk 1 is. ;)

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
GroeneThee schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:13:
[...]

I know, moest mijn frustratie gewoon ff kwijt ;)
Ach hier L31 op Zondag aangetikt en nog steeds geen snorlax/lapras hoor (340 eggs). Ook geen dragonite, maar die kan ik allang maken met nu 220 candies, echter nog nooit een goede dratini/dragonair gehad.

... en als ik zie wat man hier bij L31 in de rugzak hebben, ~70 2k+ pokemon, 3x 3k+ ... Ik heb er respectievelijk 22 en 0 :)

Porygon wel al 10x gevangen. Naast ons huis was er aan 't begin een Rhyhorn spwan (3x per dag oid), die later ook Pinsir/Omanyte spawn geweest was. Die candies/mons blijken nu wel leuk te zijn :)

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Verwijderd

Mag ik nog even zeiken op het nieuwe gym systeem? Geen gym komt hier meer boven lvl 7 uit en binnen halve dag weer leeg door muntjes jagers.

• schaapiej
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:38:
Mag ik nog even zeiken op het nieuwe gym systeem? Geen gym komt hier meer boven lvl 7 uit en binnen halve dag weer leeg door muntjes jagers.
Bij mij in de buurt blijven ze nu op max level 3 hangen... :X

<GoT>NightStalker

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:28
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:38:
Ik doe met je mee. In combinatie met het huidige gebrek aan potions en revives uit de pokéstops is het ook niet te doen om een gym dermate ver te trainen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Ask!
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-10 22:07
Eindelijk een Ditto gevangen!
Meteen eentje van ~460CP en IV van 91,1%!

En de beste moveset!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:02

mvds

Totally awesome!

Ik heb juist een overschot aan potions en revives, ik krijg amper ballen meer uit stops.

Lijkt er steeds meer op dat het gematcht word (maar dan omgekeerd) aan je speelstijl. Doe je veel gyms, dan krijg je veel ballen, vang je vooral pokies, dan krijg je potions en revives.

• Peter_Aragorn
*Frustratie modus aan*

Sta je daar in je eentje een gym op te trainen, wat overigens gruwelijk veel tijd kost tegenwoordig. Dat laatste wist ik nog niet! Ging eerst met 500 punten per keer als je lager was met je pokie, nu nog maar 60-70 per pokemon. Damn.

Maargoed, eindelijk na een tijdje gelukt en mn Poliwrath erin gezet. Zie ik ineens dat de gym aangevallen wordt. Werkelijk niemand in de buurt. En ik heb overal gekeken.

Resultaat: alle pokies eruit en een 3000+ Dragonite in de gym van een ander team. Fucking cheaters -_-

*Frustratie modus uit*

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:50
Peter_Aragorn schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:24:
*Frustratie modus aan*

Sta je daar in je eentje een gym op te trainen, wat overigens gruwelijk veel tijd kost tegenwoordig. Dat laatste wist ik nog niet! Ging eerst met 500 punten per keer als je lager was met je pokie, nu nog maar 60-70 per pokemon. Damn.

Maargoed, eindelijk na een tijdje gelukt en mn Poliwrath erin gezet. Zie ik ineens dat de gym aangevallen wordt. Werkelijk niemand in de buurt. En ik heb overal gekeken.

Resultaat: alle pokies eruit en een 3000+ Dragonite in de gym van een ander team. Fucking cheaters -_-

*Frustratie modus uit*
60-70 per pokemon wijst erop dat je iets fout doet. Als AL je pokemon's die je selecteerd lager zijn dan de laagste tegenstander kan je 500 max per pokemon halen.

• Peter_Aragorn
Lambo LP670 SV schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:33:
[...]

60-70 per pokemon wijst erop dat je iets fout doet. Als AL je pokemon's die je selecteerd lager zijn dan de laagste tegenstander kan je 500 max per pokemon halen.
Aaaah, dan doe ik dat verkeerd. Want ik viel wel steeds aan met pokemon die lager waren dan de pokemon die ik aanviel. Maar had er wel een paar bij me die hoger waren.

Weet ik dat ook weer :+

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Lambo LP670 SV schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:33:
[...]

Ja als jouw Pokemon meer dan de helft van hun eerste pokemon zijn. Dat is met 6 tegen 5 of meer niet meer te doen.

Het WAS zo dat als je net onder hun eerste Pokemon CP zat je al 500 kreeg. Dat ging een hoop sneller.

I have stability. The ability to stab.

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik snap dat het irritant is, maar soms ontkom je er niet aan om irritant te zijn:
Ben niet een heel actie gymveroveraar. Maar bijna elke avond op weg naar huis herover ik de gym langs de snelweg weer. even parkeren even vechten. Of anders als het mogelijk is, even trainen en Pokemon erbij zetten. Inderdaad elke dag want ding flipt hartstikke vaak.
Van de zomer toen het PoGo op zijn hoogtepunt zat, zaten we er wel bijna een maand in maar sindsdien wisselt 'ie elke dag.

Vorige week ook weer. Hij was al geel. Maar ik zag de stofwolken al hangen. Dacht eerst dat 'ie aangevallen werd, maar hij werd getraint.
hmm...ok...wat doe je dan? Ik wil ook mijn Pokemon erin zetten en ik heb (waarschijnlijk net als die ander ook niet veel tijd). Zag dat 'ie 'm maar zeer langzaam omhoog getraind kreeg. Kostte hem beste veel tijd en sessies denk ik. Gym volgens mij om een Level 7 > Level 8. Weet het niet meer precies.

Ik had echter met m'n Jolteons wel kans om 'm wat sneller te trainen.
Bottomline: 2x tactisch vechten en ik kon mijn Slowbro erbij zetten.
Voelde me wel een beetje schuldig. Maar kan niet zeggen dat ik er niet voor getraind heb.

Bij deze: sorry O+ :Y)

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:12
Vraagje: wanneer een Pokémon spawned, is die dan altijd een heel level, of kan die ook een heel+half level zijn?

Ik bedoel dus, als een pokémon bv 3000 Stardust nodig heeft voor een power-up, dan kan hij level 21, 21½, 22 of 22½ zijn. Kan een pokémon elk van die 4 levels zijn bij spawnen, of spawned hij dan alleen als level 21 of level 22 ?

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:33
Alleen hele levels bij vangen/ei

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:33
Autofan1985 schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:28:
Pinsir. |:( Van die laatste zit ik inmiddels ruim door de 100 candies heen, alleen heb je er niks aan.
Met de laatste aanpassing is pinsir een stuk beter geworden.

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heeft iemand tips die mij helpen een Grimer of Muk te vangen in de omgeving Den Bosch? Ik vond die altijd al gaaf, maar dat is nu een van de laatste die ik nog moet.

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:02
Klopt het dat het Thanksgiving event al, voor ons, eindigt op 30 november om 01:00 's nachts?

Morgen dus nog rap wat op jacht gaan en hopelijk kan ik een 2de lucky egg in deze actieperiode aanslingeren :)

• schaapiej
Asgaro schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:33:
Klopt het dat het Thanksgiving event al, voor ons, eindigt op 30 november om 01:00 's nachts?

Morgen dus nog rap wat op jacht gaan en hopelijk kan ik een 2de lucky egg in deze actieperiode aanslingeren :)
Dat weet je maar nooit met Niantic! :P
Kan ook zijn dat ze het niet snappen en er weer 2 dagen achteraan plakken...

Ik neem mijn woorden terug haha

[ Voor 4% gewijzigd door schaapiej op 28-11-2016 18:39 ]

<GoT>NightStalker

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:02
schaapiej schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:36:
[...]

Dat weet je maar nooit met Niantic! :P
Kan ook zijn dat ze het niet snappen en er weer 2 dagen achteraan plakken...
Haha :P

Maar blijkbaar heeft Niantic ditmaal wel een concreet eindtijdstip gegeven. Volgens Eurogamer komt het dan zo uit:
The Double XP Thanksgiving event went live on Wednesday, November 23 and will end one week later on Wednesday, November 30 at the following times:

UK: 12:01am (BST)
Europe: 1:01am (CEST)
East Coast US: 19:01pm (EDT - Tuesday November 29)
West Coast US: 16:01am (PDT - Tuesday November 29)
http://www.eurogamer.net/...hen-does-it-end-lucky-egg

Dusja...
Pagina: 1 ... 30 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.

Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.

Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status