Verwijderd
Zet er op zijn minst een lage cp pokemon in die je normaal transfert. Anders lijk je een spoofer want die doen dat ookVerwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:52:
Gisteren 3 keer toe 3 gymes opgespreeld met anderen naar level 6. Binnen een uur door iemand neergehald die er een weedle in zet. Gewoon om muntjes te collecten. Gelukkig woon ik dichtbij dus die lol gun ik ze niet. Trap ze er gelijk weer uit. ff hun revives opmakenMaar leuk is het niet!
Vannochtend weer ff een gym met 2000 omhoog gespeeld. Mijn pokemons waren lager dan die in de gym stonden. Toch 250 punten per ronde. Dus dat schiet echt niet meer op zo. Terwijl als ik omlaag speel ik veel sneller ga en veel meer xp krijg. 600 tot 1000 xp per gym is haalbaar in kwartier. Dus dat wordt mijn nieuwe sport. Neerhalen en leeg achterlaten.
Ik snap dat het een oneerlijk gevoel opwekt, maar dat is wat anders dan cheatenMofkees schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:54:
[...]
Officieel is er niks mis mee omdat jullie gewoon het spel spelen volgens de regels. Echter kan dit gedrag een oneerlijk gevoel opwekken.
L9->L10 is 10k prestige en dat kost veel resource als je de gyms normaal uptraint (tijd + potions/revives). Dan komen jullie even langs, 20 secs om de onderste Pokemon (misschien precies zijn trainer had net 10k prestige erin gepompt?) te verslaan en snel 1k prestige bijtrainen. Zou je anders die gyms zelf uptrainen als ze op 40000/42000 prestige stonden?
(Natuutlijk is Niantic hier ook wel te verwijten omdat ze 't best wel zo kunnen maken dat de onderste Pokemon bij een L10 gym pas bij 45k oid weggestuurd wordt)
Op dit moment zijn het gewoon de game mechanics die zo werken. Daarom train ik ook alleen gyms op als ik relatief hoog in de gym kan komen te zitten. Anders is het risico dat ik er snel weer uit lig inderdaad te groot voor me.
Dat het een kromme mechanic is ben ik overigens met je eens hoor
Verwijderd
Gisteravond nog een lvl 10 gym neergehaald. Stabiel? Dat bestaat niet meer. Als ik niet stabiel mag zitten, dan niemand meer. Elke lvl 10 gym gaat neer, als ik maar tijd, revives en potions heb natuurlijk. Het is oorlog!
Plekjes innemen van je eigen team vind ik niet zo tof...ben er niet blij meer als het mij gebeurt, dus ik wens het een ander ook niet. Maarja dat verschilt per persoon. De een speelt het eerlijk, de ander cheat. De een gunt een team mate iets, de ander gaat over lijken for personal gain. Iedereen is anders. Als je maar jezelf in de spiegel kan aankijken en trots bent met wat je doet
Pokemons niet veel bijzonders.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Een gym stabiel krijgen? Daar heb ik nog niet eens van kunnen dromen... Dat kun je alleen als je in de meerderheid bentOssi schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:56:
[...]
![]()
Ja, echt suuuuper eerlijk voor de mensen die enorm veel moeite hebben gedaan om gyms stabiel te krijgen...
Helaas schiet Niantic echt door in hun wijzigingen.. dat het makkelijker gemaakt moest worden om gyms plat te krijgen kan ik mij in komen, maar om het dan gelijk moeilijker te maken om een gym te levelen slaat weer door.
Maar ja, ik vang ongeveer 1 Pokemon nog per dag, zo interessant is het spel tegenwoordig nog voor mij
Dus ja, het is eerlijker geworden. Iedereen heeft nu kans op muntjes en de hoeveelheid moeite verschilt ook niet zoveel meer per team.
En dat heet dus Wintrading en is net zo goed cheaten en zeer onsportief. Het is eigenlijk een vorm van match-fixing. De essentie van alle spellen en sporten is dat je TEGEN elkaar speelt. Zodra je elkaar gaat helpen om er allebei beter van te worden ben je domweg vals aan het spelen want je speelt niet meer tégen elkaar.Azaruc schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:07:
[...]
Ik snap niet helemaal waarom er zo vaak direct naar cheaters wordt verwezen in dit topic. Ik ga ook regelmatig met een vriend van me even een rondje doen. Omdat hij team rood is en ik team blauw kan hij dus lvl10 gyms van blauw 1 level neerhalen zodat ik hem weer kan optrainen en hetzelfde kan ik voor hem doen met rode gyms. Lijkt me niet dat wij de enige 2 zielen zijn die dit hebben bedacht?
Men doet het omdat men eerlijk spelen teveel moeite vindt. Men wil niet het werk doen dat nodig is om de muntjes op een eerlijke manier te verdienen. Door op zoek te gaan naar gyms die wél eerlijk bezet kunnen worden. Mensen die dit soort dingen doen verdienen die muntjes ook niet maar stelen ze effectief van de mensen die ze uit de gyms gooien en die waarschijnlijk wél de moeite hebben gedaan om die duizenden prestige bij te trainen. En dan komt er even een stel luie donders langs die zichzelf vréselijk 'slim' vinden en die pikken dat zuurverdiende plekje met minimale moeite in. Het is dezelfde motivatie waarom een dief steelt. Hij wil de moeite niet doen om voor het geld dat hij zo opstrijkt te werken.
Dus als ik het over 'vrijmaken' van een plekje heb door een dubbelaccounter dan bedoel ik de mensen die met wintrading hetzelfde doen daar ook mee. Dat dat tweede account van iemand anders is maakt in dit geval niets uit. Het blijft onsportief valsspelen.
Mijn twee Slowbro's zijn niet onverwacht weer terug. Nu alleen nog die nieuwe L8 gym die me op 10 gyms houdt. Moet nog tot half drie...
Ik heb net met 6 lagere pokemon dan de pokemon in de gym toch wel 600 prestige erbij gekregen door alleen de laagste 2 te verslaan. Ik neem dan even aan dat de hoogste in je lineup hoger was dan die 1400 cp vap.Jamesl schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:59:
Ik heb gewoonweg niet genoeg revives om een gym te trainen, staat hier een hele mooie level 9 gym op het bedrijventerrein, 44000/50000 en ik kan makkelijk in de top 3 pokémons daar zitten maar ik kan ze niet allemaal neerhalen en 1 pokemon trainen (700cp gras pokemon vs 1400 CP vaporeon) gaf mij +71 XP dus dat ga ik maar niet verder meer doen ....
Je moet tenslotte alle pokemon lager hebben dan de laagste in de gym.
Oh dan doe ik het fout haha, had idd niet de hele line-up lager dan de laagste, zal het nog eens proberen straksfreggell schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:24:
[...]
Ik heb net met 6 lagere pokemon dan de pokemon in de gym toch wel 600 prestige erbij gekregen door alleen de laagste 2 te verslaan. Ik neem dan even aan dat de hoogste in je lineup hoger was dan die 1400 cp vap.
Je moet tenslotte alle pokemon lager hebben dan de laagste in de gym.
Hier juist het omgekeerde. Of het nu het weer is, er gewoon van het weekend veel andere dingen te doen waren, of de laatste banwave...Shadow_J schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:01:
dus de regio waar we wonen is nog steeds een oorlogsgebied
Maar heb nu een paar gyms die het al 2 dagen uithouden, welke eigenlijk geen half uurtje zouden mogen. Deze spant wel de kroon... Was level 3, zelf opgetraind naar level 4 voor dagje coin collecten.
Level 6 gym
2205 Flareon van mezelf (maakt in evee country hier natuurlijk geen schijn van kans tegen alle vaps).
1732 Gyrados (later bijgetraind)
1368 Flareon (later bijgetraind)
892 Licktung (orginele line-up)
726 Flareon (orginele line-up)
205 Doduo (orginele line-up)
Da's echt 2x blazen en hij ligt om, maar niemand neemt blijkbaar de moeite.
Wintrading is geen cheaten en is gewoon een spelfunctie. Het is ook niet verboden om met zijn tienen een gym te veroveren. Zo is het ook niet verboden om met zijn 2-en van een ander team samen te werken.CaptJackSparrow schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:24:
[...]
En dat heet dus Wintrading en is net zo goed cheaten en zeer onsportief. Het is eigenlijk een vorm van match-fixing. De essentie van alle spellen en sporten is dat je TEGEN elkaar speelt. Zodra je elkaar gaat helpen om er allebei beter van te worden ben je domweg vals aan het spelen want je speelt niet meer tégen elkaar.
Men doet het omdat men eerlijk spelen teveel moeite vindt. Men wil niet het werk doen dat nodig is om de muntjes op een eerlijke manier te verdienen. Door op zoek te gaan naar gyms die wél eerlijk bezet kunnen worden. Mensen die dit soort dingen doen verdienen die muntjes ook niet maar stelen ze effectief van de mensen die ze uit de gyms gooien en die waarschijnlijk wél de moeite hebben gedaan om die duizenden prestige bij te trainen. En dan komt er even een stel luie donders langs die zichzelf vréselijk 'slim' vinden en die pikken dat zuurverdiende plekje met minimale moeite in. Het is dezelfde motivatie waarom een dief steelt. Hij wil de moeite niet doen om voor het geld dat hij zo opstrijkt te werken.
Dus als ik het over 'vrijmaken' van een plekje heb door een dubbelaccounter dan bedoel ik de mensen die met wintrading hetzelfde doen daar ook mee. Dat dat tweede account van iemand anders is maakt in dit geval niets uit. Het blijft onsportief valsspelen.
Mijn twee Slowbro's zijn niet onverwacht weer terug. Nu alleen nog die nieuwe L8 gym die me op 10 gyms houdt. Moet nog tot half drie...
De 1 levelt de gym naar level 9. Is gewoon een spelfunctie, en de tweede person levelt deze op een eerlijke manier omhoog naar 10, wat natuurlijk ook de bedoeling is en dit is hoe het spel gespeelt dient te worden. Je moet gewoon hetzelfde doen en iemand vinden die met je wil samenwerken. Een hele hoge inzetten kan natuurlijk ook. Gewoon niet zo zeuren dat het systeem niet helemaal werkt zoals je het zelf eerlijk vindt. Wintrading is gewoon een legal spelonderdeel wat het spel interessanter maakt voor personen die ook wat muntjes in de gym willen verdienen.
[ Voor 171% gewijzigd door Raymon1988 op 21-11-2016 14:23 ]
<0.45: uurtje pauze, 20% accu eraf
=0.45: uurtje pauze, 40% accu eraf
>0.45: uurtje pauze: >50% accu eraf
Wel hele grove cijfers, maar wtf. Zelfs mijn vrouw klaagt over de battery usage, haar telefoon houdt het 1,5-2x zo lang uit...
Ik dacht dat het aan mij lag, ging vanmorgen inderdaad harder dan gebruikelijkPathogen schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:14:
Mijn god, battery usage lijkt nóg wel slechter geworden.
Daarbij wilde Pokémon Go niet eens opstarten tot de update van vandaag/gister erop werd gezet...
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Als je er zelf aan het vechten bent dan kan het zijn dat het lijkt alsof er ook iemand anders aan het vechten is, maar dat ben jij dan.Raymon1988 schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:10:
Na de nieuwste update kan ik geen pokemons meer in gyms plaatsen...
Edit: er lijkt hier jienand te vechten. De gym staat op 50k en er is een open plek.
Maar als ik nogmaal batttle telt hij er weer 125 exp bij en schiet hij weer naar 50k
[afbeelding]
Scroll eens door alle Pokémon in de gym heen... Sta je er zelf toevallig al tussen?
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Een spelfunctie zal het niet zijn. Hoe belachelijk de beslissingen van Niantic ook zijn soms, denk niet dat ze dit zo bedoeld hadden...aljooge schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:10:
[...]
Wintrading is geen cheaten en is gewoon een spelfunctie. Het is ook niet verboden om met zijn tienen een gym te veroveren. Zo is het ook niet verboden om met zijn 2-en van een ander team samen te werken.
De 1 levelt de gym naar level 9. Is gewoon een spelfunctie, en de tweede person levelt deze op een eerlijke manier omhoog naar 10, wat natuurlijk ook de bedoeling is en dit is hoe het spel gespeelt dient te worden. Je moet gewoon hetzelfde doen en iemand vinden die met je wil samenwerken. Een hele hoge inzetten kan natuurlijk ook. Gewoon niet zo zeuren dat het systeem niet helemaal werkt zoals je het zelf eerlijk vindt. Wintrading is gewoon een legal spelonderdeel wat het spel interessanter maakt voor personen die ook wat muntjes in de gym willen verdienen.
"Wintrading: niet omdat het mag, maar omdat het kan"
Zondag helaas storm, anders had ik er 1 toch even Instinct gemaakt. Als ik binnenkort eens tijd heb alsnog maar doen.
Die wedstrijd is achteraf wel mooi ongeldig verklaard alhoewel doelpunten maken een 'gewone spelfunctie' is.
http://pokemongolive.com/en/post/celebration-nov2016/
Trainers,
It has been an incredible experience since we launched Pokémon GO a few short months ago in July. We are passionate about creating experiences that encourage exploration and promote exercise. We are humbled that hundreds of millions of you around the world have joined us on this journey. So we would like to say thank you - and what better way to say thank you than to celebrate our community.
So, starting November 23rd at 00:00 UTC and going through November 30th 00:00 UTC, we will double the amount of XP and Stardust you receive when completing in-game actions.
The Pokémon GO team
Woohoo!
Zoals ik het lees krijg je dus bij een lucky egg nu 4x de xp ten opzichte van normaalModdie schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:10:
[...]
Woohoo!Dust kan ik zeker gebruiken en de xp grind na lvl 30 is ook een beetje demotiverend. Leuke actie, wou net vanavond een lucky egg gaan doen, dus maar even wachten
Raad eens wat ik nou net gisteren gedaan hebModdie schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:10:
[...]
Woohoo!Dust kan ik zeker gebruiken en de xp grind na lvl 30 is ook een beetje demotiverend. Leuke actie, wou net vanavond een lucky egg gaan doen, dus maar even wachten
Quincy5 schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:18:
[...]
Raad eens wat ik nou net gisteren gedaan hebIk kan nog wel wat incubators kopen, zodat ik meerdere eieren tegelijk klaar heb staan om te hatchen tijdens dat event.
FFS, kondig dat lekker een week van te voren aan ofzo, voel me echt gefucked.
*burp*
Wou ook een lucky egg inzetten, maar ik wacht nog wel ff.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Waarschijnlijk is de beveiliging van de app hier oorzaak van. Niantic gebruikt hashes voor de API calls. Die zijn tot 0.47 na elke keer gekraakt. Er komt elke keer weer een nieuwe laag van beveiliging bij. Wat het batterij verbruik vaak niet ten goede komt.Pathogen schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:14:
Mijn god, battery usage lijkt nóg wel slechter geworden.
<0.45: uurtje pauze, 20% accu eraf
=0.45: uurtje pauze, 40% accu eraf
>0.45: uurtje pauze: >50% accu eraf
Wel hele grove cijfers, maar wtf. Zelfs mijn vrouw klaagt over de battery usage, haar telefoon houdt het 1,5-2x zo lang uit...
Ik hoor in mijn omgeving steeds meer mensen klagen over verminderde prestaties op hun telefoon. Zelf het ik daar met een s6 geen last van.
Fijne timing weer.
Krijgen we ook dubbele dust uit gyms?
Nu lone wolves met een klein beetje tijd en een volle bag in no time een lvl 10 gym neer kunnen halen, is er anarchy uitgebroken en flippen bijna alle gyms meerdere keren per dag. Dit tot grote frustratie van die toplevelspelers. Geel heeft nog 2 stabiele gyms in de buurt, die gaan vandaag of morgen down
*burp*
Erg vaag: je hebt eens een keer gelezen, dat er een keer een wedstrijd gefixt is, zonder ook maar enigszins details te noemen. Hier dan een voorbeeld van een wedstrijd die nooit ongeldig is verklaard: 12-1 Spanje - Malta. Hierdoor mocht Nederland niet naar het EK in 1984.CaptJackSparrow schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:51:
Paar maanden terug las ik over een voetbalwedstrijd waarbij een team de tegenstander met een gigantisch aantal punten had laten winnen. Dat deden ze om te voorkomen dat een andere club waar ze een hekel aan hadden zou promoveren maar in plaats daarvan hun tegenstander die dat aantal doelpunten nog nodig had om op doelsaldo de competitie te kunnen winnen.
Die wedstrijd is achteraf wel mooi ongeldig verklaard alhoewel doelpunten maken een 'gewone spelfunctie' is.
http://nos.nl/ek2016/arti...-doping-of-pure-pech.html
Wintrading hoort er gewoon bij en aan die realiteit moet je je spel aanpassen. Vrienden maken bij het andere team of er gewoon hogeren inzetten. Of ga je nu lopen wenen en een klacht indienen bij Niantic?
En iemand die 1 week + 1 dag geleden zijn evolves heeft gedaan kan dan gaan piepen...Doopy-X- schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:19:
[...]
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb er ook gisteren 140 evolved.
FFS, kondig dat lekker een week van te voren aan ofzo, voel me echt gefucked.
Het is gewoon gebeurd. Punt. Het zit in mijn geheugen. Ik had even gezocht of ik het kon vinden maar in een of andere lagere competitie staat zoiets niet hoog in de zoekresultaten. Lastig ook om de juiste zoekwoorden te vinden als je de namen van de clubs niet weet.aljooge schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:58:
[...]
Erg vaag: je hebt eens een keer gelezen, dat er een keer een wedstrijd gefixt is, zonder ook maar enigszins details te noemen. Hier dan een voorbeeld van een wedstrijd die nooit ongeldig is verklaard: 12-1 Spanje - Malta. Hierdoor mocht Nederland niet naar het EK in 1984.
http://nos.nl/ek2016/arti...-doping-of-pure-pech.html
Wintrading hoort er gewoon bij en aan die realiteit moet je je spel aanpassen. Vrienden maken bij het andere team of er gewoon hogeren inzetten. Of ga je nu lopen wenen en een klacht indienen bij Niantic?
Wintrading is gewoon fout en onsportief en valsspelen maar omdat helaas erg veel mensen het doen roepen die natuurlijk allemaal dat het wél OK is om hun foute gedrag te rechtvaardigen. Daarom kun je dus ook genoeg 'voorstanders' vinden helaas.
En ik heb wel eens aangeboden gekregen door een andere speler om een plekje in een gym voor me vrij te maken maar dat heb ik afgeslagen. Ik WIL niet op die manier spelen. Mijn integriteit is mij véél meer waard dan die paar miezerige muntjes. Die ga ik daar écht niet voor verkwanselen.
Ik had gisteren ook juist mijn evolve batch gedaan. Maar daarnaast : was er niks dan hadden we niets. Nu hebben we ten minste nog dubbele XP van onze vangsten + meer dust. Komt ideaal want had juist een Flareon, Jolteon & Slowbro gemaxed > Zo ging er vlug 200k van dat spul door
Ik heb al een maand niet meer geevolueerd en mijn candy opgespaard. Heb helemaal zin in dit event. Vooral met phone en tablet tegelijk.lucky egg aan, 8 keer zo hard.schaapiej schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:24:
[...]
En iemand die 1 week + 1 dag geleden zijn evolves heeft gedaan kan dan gaan piepen...
In het wild met een whopping CP van 379 o.i.d.
Ik ben zo blij!
Al mijn 10 km eieren van de laatste tijd waren dramatisch: de zoveelste Jynx, Scyther of Hitmonchan.
Nu nog even doorlopen (machamp, alakazam, Charizard en Venusaur) en nog een Hitmonlee, Tangela en een Aerodactyl.
Nog nooit in het wild gezien die drie...
Mee eens.CaptJackSparrow schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:51:
[...]
Wintrading is gewoon fout en onsportief en valsspelen maar omdat helaas erg veel mensen het doen roepen die natuurlijk allemaal dat het wél OK is om hun foute gedrag te rechtvaardigen. Daarom kun je dus ook genoeg 'voorstanders' vinden helaas.
Zoals eerder was aangegeven kunnen we altijd Niantic de schuld geven dat ze niet een soort hysteresis ingebouwd hebben. Man kan zeggen dat het spel dit toestaat. Echter weten we allemaal dat het niet zo gespeeld hoort te worden. Zowiezo is het raar dat je je eigen teamgenoot pakt, i.p.v. die tijd gebruiken een vijandige Gym aan te vallen.
... en ik mag hopen dat Niantic hier wat aandoet, al heb ik sinds die prestige update geen L10 gyms meer gezien en ik kom toch op viel plaatsen.
Dan iets anders, speculatief
Ik vraag mij af wat er met Gen2 gaat gebeuren voor exp/lvl. Het kan echt niet dat je als L40 speler (of L30+ zelfs) alleen de challenge krijgt ~150 nieuwe pokemons te vangen. Oftewel, we krijgen een hogere level cap! Ik verwacht eigenlijk dat EXP voor alles vertienvoudigt o.i.d. Zo verschilt een L35 speler eigenlijk niet zoveel meer van iemand die in G2 een nieuwe char maakt. We kunnen dan opnieuw beginnen met een grind naar 50 of 60!
Met al die events is man wel veel sneller tot end-game in G1 gekomen. 7 Dec mag een gerucht zijn, maar G2 lijkt wel sneller te komen dan we denken?
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Verwijderd
Whuuuut... ik ga Pidgey sparen
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
http://pokemongo.nianticlabs.com/en/post/cp_update/
Sommige? Bijna alles door de war hier!!Barfman schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:31:
CP is ook weer wat aangepast voor sommige pokémons.
http://pokemongo.nianticlabs.com/en/post/cp_update/
Gyarydos ook dikke CP buff gehad..ding was al sterk..ow..en vaporeon is ook omhoog..koekkoek Niantic...
[ Voor 16% gewijzigd door Only op 21-11-2016 20:35 ]
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Ik heb opeens sterkere (cp) wise pokemon.
Heb een lvl25 gengar van cp 1826. Ik weet dat die vanmiddag kleiner was.
Zo zijn meerdere van mijn pokemon opeens hoger cp.
Maar een arcanine die in een gym zit is niet gegroeid en een Vap in een gym wel.
Edit: blijkbaar wel
[ Voor 4% gewijzigd door freggell op 21-11-2016 20:35 ]
Wordt nu een evee versus magikarp battle, met vaps die 2600+ zijn.
Edit: poliwrath, vileplume, slowpoke zijn iets naar beneden gegaan.
Pinsir en gengar hebben ook flinke sprong gemaakt.
Dustweek is goed getimed, want dit gooit hele lineups op zijn kop...
[ Voor 30% gewijzigd door Mirx_NL op 21-11-2016 20:48 ]
Moet haast wel een bug zijn!
Edit:
Pokemon waar je 100K+ dust aan heb uit gegeven zijn nu waardeloos!
Like WTF!
[ Voor 43% gewijzigd door murphylee op 21-11-2016 21:04 ]
I bad beat my meat by busting my nuts!
In de gyms zijn de cp's trouwens nog niet aangepast.
Van de 12 Pokémon op mijn eerste pagina zijn nu 8 Vaporeons en 2 Flareons... Hoezo meer diversiteit?
[ Voor 36% gewijzigd door Mx. Alba op 21-11-2016 21:03 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Verwijderd
Sterkste pokie is een Gyarados van 2950 geworden.
is weliswaar een 100% dos maar toch.
gevolgd door een Vap van 2843
Wat is hier meer gebalanceerd aan?
Snorlax van 2550 naar 2750? Gyarados van 2050 naar 2550? Vap en Jolteon sterker.
En gras juist zwakker???
Dus de overvloed aan waterpokies wordt gekeerd door de Rhydons?
Vreemde actie eerlijk gezegd. Ook dat ze ook je actuele Pokedatabase kunnen wijzigen? Ze hadden ook de CP boog kunnen vergroten toch?
En nu is mn 1700 100% Wigglytuff echt een knuffelbeestje geworden =( 14xx
Chansey is van 313 naar 800 gegaan, wow!
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
En die kan nog een paar levels geupgrade worden.
Ook balen dat ik net dust in wigglytuffs en slowbro's heb gestopt en die ook ineens een stuk lagere CP hebben.
De grootste verandering is volgens mij Chansey. Ik heb er twee, die waren allebei rond de CP350, zijn nu boven de 800...
[ Voor 16% gewijzigd door Mx. Alba op 21-11-2016 21:14 ]
- Aerodactyl
- Alakazam
- Arbok
- Beedrill
- Butterfree
- Chansey
- Charizard
- Cloyster
- Cubone
- Dugtrio
- Electabuzz
- Flareon
- Gengar
- Golem
- Gyarados
- Hitmonchan
- Hitmonlee
- Horsea
- Hypno
- Jolteon
- Jynx
- Kabuto
- Kingler
- Machamp
- Magnemite
- Magneton
- Mr. Mine
- Muk
- Omastar
- Pinsir
- Raichu
- Rhydon
- Sandslash
- Scyther
- Seadra
- Snorlax
- Tangela
- Tauros
- Tentacruel
- Vaporeon
- Arcanine
- Blastoise
- Bulbasaur
- Dewgong
- Dratini
- Exeggutor
- Golduck
- Growlithe
- Hypno
- Jigglypuff
- Magikarp
- Nidoking
- Nidoqueen
- Pikachu
- Poliwrath
- Ponyta
- Porygon
- Seal
- Slowbro
- Victreebel
- Vileplume
- Weepinbell
- Wigglytuff
[ Voor 5% gewijzigd door CaptJackSparrow op 21-11-2016 21:15 ]
Zou het? Ik vond rhydon zo sterk niet, gyarados was ook zo sterk niet maar komt nu boven vaporeon uit. Zeker alakazam vond ik erg zwak, als ze niks aan de stats hebben veranderd zou hij wel erg zwak zijn voor de 2200cp waarop die van mij nu zit.Mx. Alba schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:10:
Volgens mij hebben ze nu Pokémon niet sterker of zwakker gemaakt, maar de CP beter de echte kracht van de Pokémon laten representeren. Dus de Vaporeon is niet sterker geworden, maar heeft nu een hogere CP omdat hij te sterk was voor de oude CP. De huidige CP is een betere afspiegeling van hoe sterk hij echt is.
Maar ja met Niantic weet je het nooit. Wat ik wel zou willen weten is hoe ze het met de Gyms gaan doen? Want in de gyms waar ik zicht op heb hebben mijn Pokies nog hun oude CP.
[ Voor 23% gewijzigd door Mx. Alba op 21-11-2016 21:19 ]
Dat is een leuke verrassing
Nou je het zegt.. De HP van de gebuffde pokemon is wel gelijk gebleven, dus zal met de rest van de stats ook wel zo zijn.Mx. Alba schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:18:
Als ik die lijst zo zie denk ik dat ze inderdaad alleen de CP hebben aangepast. Alle Pokémon zijn nog steeds even sterk als ze voorheen waren alleen de CP waarde is nu gelijk getrokken. De Pokémon die nu een lagere cp hebben waren dus te zwak voor hun cp in de oude situatie en vice versa.
Wel raar dat ze wigglytuff dan juist omlaag hebben gebracht, die vond ik al te sterk voor zijn CP.
Balen dat ik in een impuls m'n laatste dust in rhydon, jolteon en alakazam heb gestopt ook. Die zijn dan nog steeds redelijk waardeloos.
Nou ja, voor je positie in een gym is de CP leidend. Ik ben wel blij dat ik nu opeens 8 Pokémon boven de 2400 heb en zelfs een boven de 2700 terwijl in de oude situatie mijn hoogste 2398 was.LukasW schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:21:
[...]
Nou je het zegt.. De HP van de gebuffde pokemon is wel gelijk gebleven, dus zal met de rest van de stats ook wel zo zijn.
Wel raar dat ze wigglytuff dan juist omlaag hebben gebracht, die vond ik al te sterk voor zijn CP.
Balen dat ik in een impuls m'n laatste dust in rhydon, jolteon en alakazam heb gestopt ook. Die zijn dan nog steeds redelijk waardeloos.
Mijn eerste bladzijde bestaat uit 2 snorlaxen, 1 gyrados, en de rest eveelutions met een 2128 flareon als laagste.
Rhydon is juist nuttig nu in de CP race. Die heb ik net even vol Stardust geproptLukasW schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:21:
[...]
Ja ok, maar nu ineens 17 (was 12) pokemon boven de 2000cp en welgeteld 0 pokemon in gyms. Daar had ik hem dus niet voor nodig.Orsetto schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:29:
[...]
Rhydon is juist nuttig nu in de CP race. Die heb ik net even vol Stardust gepropt
Maar goed, tijd om de proef op de som te nemen.. Op naar de dichtstbijzijnde gym om te testen wat alakazam en rhydon doen.
Voor mij was de beste voorheen een Exeg met 25xx. Dan volgden er 3* Gyarados 23xx, een Vapo 23xx, 2* Vapo 22xx en dan met 21xx 3 Slowbro's 1 Poliwrath 1 Venusaur 1 Gyarados 1 Flaroen.Mx. Alba schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:23:
[...]
Nou ja, voor je positie in een gym is de CP leidend. Ik ben wel blij dat ik nu opeens 8 Pokémon boven de 2400 heb en zelfs een boven de 2700 terwijl in de oude situatie mijn hoogste 2398 was.
Nu heb ik 4* 28xx Gyarados (die laagste wat dusts gegeven) bovenaan, 2702 Vapo, 25xx Exeg, 2*25xx Vapo, 3*22xx Flareons, 21xx Venu/Poli. Slowbro's wel allemaal weggezakt.
Heb er nu ook Pinsir/Jynx/Cloyster/Genger/Kingler/Alakazam boven 2k CP.
Wel blij dat ik eindelijk een Poké heb over de 2500CP (Gyarados, lv27) en ook de Eeveelutions doen het goed. Ik hoop wel dat ze de CP's in de gym ook aanpassen, anders knallen ze er een hoop uit de komende dagen...
Wat betreft die aanpassing van de CP, lijkt het idd puur te zijn om onderling beter de sterkte te kunnen vergelijken, maar kan dit niet onderbouwen.
Wel jammer dat dit in de gyms niet is aangepast.
Ben bang nu sneller uit 3 stabiele gyms gekicked te worden, waar ik met veel moeite eindelijk eens in zat...
[ Voor 0% gewijzigd door Raymon1988 op 21-11-2016 22:08 . Reden: Typo ]
Slowking heeft dezelfde base stats als slowbroRichh schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:52:
Uiteindelijk is dit natuurlijk allemaal voorbereiding op de aankomende gen2... toch? Slowbro krijgt een derde evolutie dan (Slowking). Geen wonder dat de 'tweede' evolutie dan wat zwakker moet worden.
Slowking is een special attacker defender
Slowbro een physical attacker defender
[ Voor 3% gewijzigd door tweakerjunior op 21-11-2016 21:59 ]
Slowking moet ook niet sterker zijn dan Slowbro, maar in principe net zo sterk. Slowking is namelijk niet zozeer de derde evolutie, maar een andere 2e evolutie, naast SlowbroRichh schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:52:
Uiteindelijk is dit natuurlijk allemaal voorbereiding op de aankomende gen2... toch? Slowbro krijgt een derde evolutie dan (Slowking). Geen wonder dat de 'tweede' evolutie dan wat zwakker moet worden.
Voor diegene die Gen 2 niet zo goed kennen, zie de link voor meer info
http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Slowking_(Pokémon)
[ Voor 12% gewijzigd door Raymon1988 op 21-11-2016 22:15 . Reden: Extra info bulbapedia ]
tweakerjunior schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:58:
[...]
Slowking heeft dezelfde base stats als slowbro
Slowking is een special attacker defender
Slowbro een physical attacker defender
Whooops... jullie hebben helemaal gelijkRaymon1988 schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:04:
[...]
Slowking moet ook niet sterker zijn dan Slowbro, maar in principe net zo sterk. Slowking is namelijk niet zozeer de derde evolutie, maar een andere 2e evolutie, naast Slowbro
Voor diegene die niet Gen 2 niet zo goed kennen, zie de link voor meer info
http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Slowking_(Pokémon)
Sowieso klopte mijn verhaal niet, want Golbat heeft ongeveer dezelfde CP gehouden terwijl er nog een Crobat aan zit te komen.
Ga maar vast een beetje sparen.
Een Blastoise waar je 125 candy in moet proppen heeft een lagere CP (zo ongeveer) dan een Kingler (50 lousy krabby candy).
Maar dan lijkt het puur een aanpassing van de formule te zijn om CP te berekenen
Verwijderd
screen grab
Een 2100 jolteon leek het dan weer helemaal niet beter te doen dan een 1360 raichu. Geloof niet dat ze daar iets aan de stats hebben veranderd.
Ik zie wel wat de knappe koppen op reddit hiervan maken
Hoe dan ook zul je nu andere pokemon in gyms zien dan voorheen, wat al een mooie afwisseling is.
[ Voor 9% gewijzigd door LukasW op 21-11-2016 22:40 ]
Verwijderd
Het is ook jammer dat grass pokemons vet generft zijn, terwijl je er veel candies voor nodig hebt voor evolutie. Ik ben bijna klaar met het sparen voor een 9xx Oddish (IV92/L30) en een 9xx Bellsprout (IV96/L30). Daar hoef ik voorlopig niks van te verwachten denk ik.
Het lijkt ook wel dat base stats zijn veranderd, niet alleen de formula.
https://www.reddit.com/r/...moveset_rankings/da9zpgc/
Om elke speler hoge pokies te geven misschien. Men maakt één grote grijze massa van de spelers zonder veel verschillen. Misschien dat G2 die verschillen dan weer wat gaat creëren.Mofkees schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:38:
Begrijp niet helemaal waarom Eevolutions nog sterker zijn geworden. Eevee's vind je tegenwoordig echt overal.
Gelijk een hoop dust gebruikt, voor bijvoorbeeld m'n Golem met iv 93 en +2k cp
Mijn vaps en Gyaradossen zijn ook nog beter nu
Via de link van Mofkees kun je idd zien dat diverse posts op Reddit al aangeven dat de base stats wel aangepast zijn, maar dus niet de HP. De formule om CP te berekenen lijkt niet aangepast te zijn.Mofkees schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:38:
Begrijp niet helemaal waarom Eevolutions nog sterker zijn geworden. Eevee's vind je tegenwoordig echt overal.
Het is ook jammer dat grass pokemons vet generft zijn, terwijl je er veel candies voor nodig hebt voor evolutie. Ik ben bijna klaar met het sparen voor een 9xx Oddish (IV92/L30) en een 9xx Bellsprout (IV96/L30). Daar hoef ik voorlopig niks van te verwachten denk ik.
Het lijkt ook wel dat base stats zijn veranderd, niet alleen de formula.
https://www.reddit.com/r/...moveset_rankings/da9zpgc/
Dit gooit alle gymbattles over de kop.
Nieuwe top CP pokemon:
Mewtwo 4760 Dragonite 3581 Snorlax 3355 Zapdos 3330 Rhydon 3300 Gyarados 3281 Moltres 3272 Vaporeon 3157 Mew 3090 Lapras 2980 Articuno 2933 Golem 2916 Exeggutor 2916 Flareon 2904 Machamp 2889 Alakazam 2887 Arcanine 2839 Pinsir 2770 Jolteon 2730 Muk 2709
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ZqmpIzzF9dDkQao2Vs85QYDfYozZZ90SgffQNKsgIb4/edit#gid=0
Nog een file met de wijzigingen van de Base Stats...
https://docs.google.com/s...view?usp=sharing&sle=true
[ Voor 6% gewijzigd door Raymon1988 op 21-11-2016 23:24 . Reden: toevoeging ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.
Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.
Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status