Ik had me vanmiddag natuurlijk al snel gerealiseerd dat als ik te vroeg naar de verloren gym zou gaan ik die zou kunnen overnemen, naar huis fietsen en wachten op het cashmoment... om dan te zien hoe twee minuten daarvoor mijn beest weer terug komt.

Dat wou ik natuurlijk niet mee kunnen maken. Het plan was dus om te zorgen dat ik er rond dat cashmoment zou zijn. Zou ie 'vriendelijk' en L10 zijn kon ik gelijk weer rechtsomkeert, lager dan kon ik gaan trainen en vijandig dan kon ik even slopen, beest erin en gelijk cashen. Alleen het weer moest nog even een beetje meezitten.
En dat deed het voldoende. In het begin van de avond trokken de laatste buien die hier de hele dag in een strook vanaf de Noordzee overdreven weg en gaven de buienradarbeelden een gunstige situatie aan. Yr.no gaf aan dat de wind niet te hard zou zijn en ik die heen mee zou hebben. Och... als ik succesvol zou zijn geweest kon ik het wel opbrengen om terug dat beetje wind te trotseren ook al zou het maar een graad of vijf zijn. Ik besloot eerst nog even een paar rondjes ballen te farmen om te voelen of het niet tegenviel en dan richting gym te gaan. Goed warm inpakken en weg. Farmrondjes waren best te doen dus tegen achten op weg. Sightings open en als er wat de moeite waard was schakelde ik over naar het gewone scherm.
Onderweg slechts een paar keer gestopt voor een Jigglypuff een Shellder en een Squirtle. Een paar minuten vóór aankomst liep mijn alarm af... bruggetje over en dan kon de gym elk moment in zicht komen... ja hoor. Weer zijn 'lokale' kleurtje. Level 3. Toch wel verdachte namen in die gym. Twee met deels dezelfde naam en allebei met 4 cijfers aan het eind. 0411 en 0510. Die nullen aan het begin doen een automatische nummering vermoeden. Levels 27 en 26. De hoogste was L29 en een gewone jongens voor- en achternaam zoals schoolgaande kinderen vaak doen. Kwam me ook vaag bekend voor en zou ik er de eerste keren wel eens gezien kunnen hebben. Vermoedelijk de lokale speler... hoop ik.
Een Gyarados, Exeggcutor en Arcanine tussen de 2 en 2.2k. Mwah... eitje. Een paar veranderingen aan de autoselectie en los. Pief paf poef en weg was de Gyarados. Geen slachtoffers want tijdig gewisseld. Even wat verfrissende drankjes en hoppa... even de rest opruimen. Toch één revive. Och... niet dat ik die tekort heb.
Yesss... een smetteloos witte gym klaar om in te trekken. We doen het wel in stijl dus ik zette mijn 100% Vaporeon er maar in. Mocht ie blijven staan dan is die verste gym die wel waard. Plof... daar staat ie.... Shop... groen schildje met 10 erop

... tap... ka-ching... voor de 75e achtereenvolgende dag 100 muntjes. Het universum is weer in evenwicht.
Besloot nog even wat te trainen. Handige van je hoogste beschikpare pokie erin zetten is dat de autoselectie ook altijd lagere pokies pakt. Toch maar even de Exeggcutor voor een Jolteon verwisseld en even vonken... hmm... 254 prestige houdt niet echt over. Oh ja... ik heb nog een zooi Ratticates van mijn gelukkige ei gisteren en van vorige keren. Even een paar handen vol hernoemen en ze uitlijnen en weer los... Kijk ze eens dapper knokken.

Met soms minder en soms meer dan drie leverde dat toch leuk ouderwets 500 prestige per keer op. Na afloop mocht die knakker Willow ze hebben. Ook nog wat geëxperimenteerd met wat erg lage Pidgeotto's maar die waren net te zwak. Vlak voordat ik de Vaporeon versloeg was de tijd om. Toen de gym een level omhoog was vond ik het toch wat fris worden dus ging ik weer retour.
Ik had nog niet ver gefietst of ik kwam een klasje pokies tegen. Ik weet niet of mijn inspanningen van net indruk hadden gemaakt maar ze stonden in de rij om mee te mogen.
Weer terug nog even een paar rondjes om weer vol te farmen en de warmte weer opgezocht. Zal mij benieuwen hoe lang hij weg blijft.
Is er trouwens weer iets veranderd? Het lijkt wel of de diversiteit wéér wat opgeschroefd is. Terwijl ik dit zat te schrijven kwam mijn mannetje een Tentacruel en een Gloom tegen. Die Tentacruel was met in de 700 CP weinig interessant maar hij stond weer achterlijk ver weg met een rood cirkeltje zodat ie, nadat ik er een stuk of zes blauwe ballen met frambozen heen gegooid had waarvan er maar twee hem bereikten, van mij mocht oprotten.

Die Gloom was tenminste CP1265 en is met 69% redelijk.