Night / dayVerwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:47:
Wow ik vind op de heenweg naar m'n werk net een Eevee CP797, IV 98%! Is mijn best Eevee tot nu toe, ik denk dat ik hem bewaar tot de gen2 evolutions erbij komen. Zijn er al speculaties voor namen om een evolutie te forceren naar Espeon / Umbreon?
Ik was van plan om Eevee candy te sparen voor wanneer Gen2 uitkomt... Maar nu vind ik aan de lopende band Eevees waarvan ik de verleiding niet kan weerstaan om ze te evolueren.Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:47:
Wow ik vind op de heenweg naar m'n werk net een Eevee CP797, IV 98%! Is mijn best Eevee tot nu toe, ik denk dat ik hem bewaar tot de gen2 evolutions erbij komen. Zijn er al speculaties voor namen om een evolutie te forceren naar Espeon / Umbreon?
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Lees echter ook veel speculaties over het lopen met Eevee als buddy om het "friendship"-level te verhogen op basis van hoe het in de gen 2-games werkt. Doe je dit 's nachts (en 's avonds) wordt het Umbreon en doe je dit overdag wordt het Espeon. Echter lijkt de suggestie van Night en Day zoals ramones73 het noemt mij logischer ivm het ook aanwezig zijn van Vapoeron, Jolteon en Flareon in Pokemon Go.Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:47:
[ Voor 31% gewijzigd door Autofan1985 op 14-11-2016 16:03 . Reden: Quote vergeten ]
Verwijderd
Haha ik ken het... Deze ga ik écht bewaren!Mx. Alba schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:59:
[...]
Ik was van plan om Eevee candy te sparen voor wanneer Gen2 uitkomt... Maar nu vind ik aan de lopende band Eevees waarvan ik de verleiding niet kan weerstaan om ze te evolueren.
Verwijderd
Misschien dat je de Eevee als buddy moet hebben en dan 's nachts of overdag evolven?Autofan1985 schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:00:
[...]
Lees echter ook veel speculaties over het lopen met Eevee als buddy om het "friendship"-level te verhogen op basis van hoe het in de gen 2-games werkt. Doe je dit 's nachts (en 's avonds) wordt het Umbreon en doe je dit overdag wordt het Espeon. Echter lijkt de suggestie van Night en Day zoals ramones73 het noemt mij logischer ivm het ook aanwezig zijn van Vapoeron, Jolteon en Flareon in Pokemon Go.
Eevee is gewoon de nieuwe Pidgey... onderhand elke hoek van de street wel zo'n ding!
Uiteraard wel fijn, lekker veel candy opsparen voor de nieuwe evolves
Zit intussen op 325 363 candy en heb al wat evolves/powerups gedaan...
Uiteraard wel fijn, lekker veel candy opsparen voor de nieuwe evolves
Zit intussen op 325 363 candy en heb al wat evolves/powerups gedaan...
Meh, ik wil wel wat meer eevees hoor... Krijg nog genoeg spearows, pidgeys, rattatas en weedles.
Wel zo af en toe een weedletje, maar Abra spawnt vaker ondertussen...
Wel zo af en toe een weedletje, maar Abra spawnt vaker ondertussen...
Hij weigert bij mij in te loggen, meer met dit probleem?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Wanneer komt Gen 2 uit? Zijn er al geruchten?
17 november 00:00!joey1990 schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:22:
Wanneer komt Gen 2 uit? Zijn er al geruchten?
Verwijderd
Heerlijk al die eevee's. Ik heb gewoon een setje vaperons gemaakt om snel even een gym leeg te rammen. Al de eevee's die ik vang zijn wel laag in iv. Dat is wel jammer.
Ow en weet iemand of het nog zinnig is om een bezoekje aan Kijkduin te doen? Zoon wil er graag heen om te vangen.....
Ow en weet iemand of het nog zinnig is om een bezoekje aan Kijkduin te doen? Zoon wil er graag heen om te vangen.....
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2016 20:23 ]
Er spawnde zojuist een Vaporeon in m'n huiskamer, wat gaaf om ineens een Vaporeon te zien staan op de map. Meteen als een gek erop drukken en hopen op een hoge cp, maar dat viel een beetje tegen met 118 en een IV tussen de 44 en 58. Maar toch leuk en ik hou hem voor de fun
Vandaag dan eindelijk de stoute schoenen aangetrokken om de level 10 gym van Mystic aan de overkant van de straat neer te halen. Ik en nog een vriend hebben er 3 kwartier over gedaan, vervolgens breng ik hem naar huis en ben ik 10 minuten later weer gewoon thuis. Is die gym alweer level 3 van Mystic. En ze zijn nog steeds bezig om m omhoog te brengen. Ik heb zicht op deze gym en ik zie er helemaal niemand en er is ook geen andere komen te staan.
Helaas dus spoofers bij ons in het dorp. Erg jammer.
Wat wel weer mooi is, is al de moeite die ze nu moeten doen om het oude niveau weer te halen
)
Helaas dus spoofers bij ons in het dorp. Erg jammer.
Wat wel weer mooi is, is al de moeite die ze nu moeten doen om het oude niveau weer te halen
Als het regent in mei, dan is april voorbij
Wat gen2 betreft: Ik ben net eens gaan google'en en ik begrijp nu dat ik van diverse pokemons beter maar candy kan bewaren in plaats van een 2e, 3e, etc ge-evolueerde te maken.
Welke pokemon(s) heb je specifiek op het oog dan?hneel schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:17:
Wat gen2 betreft: Ik ben net eens gaan google'en en ik begrijp nu dat ik van diverse pokemons beter maar candy kan bewaren in plaats van een 2e, 3e, etc ge-evolueerde te maken.
Naar mijn weten zijn er in gen2 toch niet hele spannende evo's vanuit gen 1?
Wellicht dat de evo's van Slowbro en Tangela interessant zijn maar de rest kan ik mij niet voorstellen.
Denk b.v. dat de evo van Golbat alsnog geen deuk in een pakje boter zal slaan.
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Je wil ze toch allemaal hebben, toch? Althans, bij mij is het volmaken van de pokedex het doel. (het hele gym-gebeuren is in mijn ogen alleen een middel daartoe)
Dus in dit geval beter veel zubat candies sparen dan nu alles opmaken aan de zoveelste golbat evolutie.
Dus in dit geval beter veel zubat candies sparen dan nu alles opmaken aan de zoveelste golbat evolutie.
Aah oke... Dan inderdaad wel een goed idee om nu vast wat candies te sparenhneel schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:32:
Je wil ze toch allemaal hebben, toch? Althans, bij mij is het volmaken van de pokedex het doel. (het hele gym-gebeuren is in mijn ogen alleen een middel daartoe)
Ben zelf wat fanatieker in gyms maar 'gotta catch em all' is zeker niet ondergeschikt.
Vind het alleen jammer dat "all" behoorlijk relatief is.
- Yes, eindelijk alle pokemon gevangen!
* Maar je hebt er toch maar 142?
- Ja dat zeg ik, alle Pokemon gevangen!
* Maar er zijn er 151 en jij hebt er maar 142... Dus je hebt ze niet allemaal.
- Nee, maar.... Regio exclusives etc. etc. bla bla.
* Oke, je hebt er dus 142/151... Well done!
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Valt mij zojuist wat op bij de evolve calc op Pokeassistant. Ik check hoeveel mijn Pikachu zou worden na de evolve.. staat Pichu er al voor?! Nieuw of heb ik gewoon toevallig nooit iets met Gen2 spul gecheckt? 
https://pokeassistant.com...5&locale=en&commit=Evolve
https://pokeassistant.com...5&locale=en&commit=Evolve
Nou, ik heb het nu ook eens aan den lijve kunnen ondervinden hoor.
Train ik vandaag 2x een level 3 gym naar level 4. 2000CP erbij trainen dus.
Vanochtend stond er een ~1450 charizard onderin met daarbij een ... en een gyarados.
Vanmiddag een ~500 nidoqueen met een 1200 Rapidash en een 2200 arcanine.
Die van vanmiddag liep ook weer eens vast.
Maar goed, over die laatste. eerst maar eens naar beneden scrollen. Wat heb ik zoal <500?
Nooit het juiste materiaal dus... ik pak deze Pokémon:
270 CP chansey
452 Horsea (die versloeg met enkel de watergun de Rapidash met gemak
)
397 Starmie
436 Poliwag
487 Golduck
290 Golduck
Krijg je er ~700 punten bij...
Nog een keer gedaan met een soortgelijk legertje. Weer 700 nog wat punten.
Toen maar eens de 2300CP Vaporeon met Watergun en Hydropump gepakt. Staat er meteen, geen gedoe met selecteren: hoppa 300 punten en hij kan nog een rondje mee
Dat ging dus veel sneller dan het zorgvuldig selecteren.
Volgens mij kan je dat selecteren beter achterwege laten tegenwoordig?
Train ik vandaag 2x een level 3 gym naar level 4. 2000CP erbij trainen dus.
Vanochtend stond er een ~1450 charizard onderin met daarbij een ... en een gyarados.
Vanmiddag een ~500 nidoqueen met een 1200 Rapidash en een 2200 arcanine.
Die van vanmiddag liep ook weer eens vast.
Maar goed, over die laatste. eerst maar eens naar beneden scrollen. Wat heb ik zoal <500?
Nooit het juiste materiaal dus... ik pak deze Pokémon:
270 CP chansey
452 Horsea (die versloeg met enkel de watergun de Rapidash met gemak
397 Starmie
436 Poliwag
487 Golduck
290 Golduck
Krijg je er ~700 punten bij...
Nog een keer gedaan met een soortgelijk legertje. Weer 700 nog wat punten.
Toen maar eens de 2300CP Vaporeon met Watergun en Hydropump gepakt. Staat er meteen, geen gedoe met selecteren: hoppa 300 punten en hij kan nog een rondje mee
Dat ging dus veel sneller dan het zorgvuldig selecteren.
Volgens mij kan je dat selecteren beter achterwege laten tegenwoordig?
Het ligt eraan wat voor gym het is natuurlijk. Ik zoek nog steeds kwaliteitsgyms en de beste manier blijft daar toch om met een legertje van zes Pokies die allemaal lager zijn dan de laagste minimaal 6 verdedigende Pokémon om te leggen. Maar bij kleinere gyms is het inderdaad beter om er gewoon met een hoge Pokie doorheen te raggen want dat kost minder revives.
Echt, die revives... Ik heb vandaag zo'n 25 stops aangeslingerd, 5 revives erbij. Niet leuk meer zo... En nog frustrerender omdat het theoretisch mogelijk is om een gym te trainen zonder revives te gebruiken door tactisch Pokémon te switchen op het juiste moment maar zodra er eentje dood gaat stort het als een kaartenhuis in elkaar want ipv de volgende dan op het toneel te laten verschijnen, komt de eerste Pokémon in het gevecht en die is al bijna dood.
Echt, die revives... Ik heb vandaag zo'n 25 stops aangeslingerd, 5 revives erbij. Niet leuk meer zo... En nog frustrerender omdat het theoretisch mogelijk is om een gym te trainen zonder revives te gebruiken door tactisch Pokémon te switchen op het juiste moment maar zodra er eentje dood gaat stort het als een kaartenhuis in elkaar want ipv de volgende dan op het toneel te laten verschijnen, komt de eerste Pokémon in het gevecht en die is al bijna dood.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Net met een groepje van 6 wat Gyms heroverd. Niet normaal hoe snel dat gaat met 5/6 tegelijk. Bijna zielig voor die Snorlax en Lapras. (Zou de Partij voor de Dieren hier geen punt van moeten maken?)
Niet tegenop te trainen.
Niet tegenop te trainen.
Partijstandpunt is maximaal 3 spelers maar "minder minder minder" ligt momenteel wat gevoelig dus we zien het even door de vingers.Orsetto schreef op maandag 14 november 2016 @ 23:38:
(Zou de Partij voor de Dieren hier geen punt van moeten maken?)
Mijn vrienden zijn overigens grotendeels afgehaakt dus 6 man gaat mij helaas niet meer lukken. Aan de andere kant kan ik het sinds de update ook binnen aanzienlijke tijd alleen af. Volgens mij heb je aan een team pidgeys genoeg als je met 6 man losgaat of niet?
[ Voor 30% gewijzigd door Switchie op 14-11-2016 23:48 ]
Pidgeys die ik tegenwoordig vang zijn ook al CP500 dus die slaan best wel een deuk in een pakje boter denk ik.
LOLSwitchie schreef op maandag 14 november 2016 @ 23:45:
[...]
Volgens mij heb je aan een team pidgeys genoeg als je met 6 man losgaat of niet?
Ja, je zou het eens met magikarp moeten proberen
Is er niet. Laatste "geruchten" hebben het nog steeds over december maar volgens mij geldt hier dat de wens de vader van de gedachte is.
Overigens zou het mij niets verbazen als deze allang klaarstaan om gelanceerd te worden. Data zit reeds in de game dus kwestie van een knopje omzetten.
Hoop wel dat ze bij de lancering kiezen voor nieuwe exclusives en die van gen 1 vrijgeven.
Ben stiekem wel eens benieuwd op basis waarvan Niantic kiest om prioriteit te geven aan de ontwikkeling van een bepaalde feature. Ze zullen daar toch op een gigantische berg data moeten zitten waarbij ze precies kunnen zien hoeveel spelers "afhaken" vlak na het vangen van de 142e pokemon en dus potentieel terugkomen door het toevoegen van nieuwe beestjes
Even een eureka momentje (vind ik zelf althans
Zou het geen geweldige toevoeging zijn als er leaderbords per woonplaats komen?
1. Onderlinge strijd. Het boeit me momenteel echt niets dat er verderop een "vijandige" gym staat. Ik zit stabiel in >10 dus laat ze lekker.
Zou die gymleader echter boven mij in de rankings staan dan zou ik er zeker werk van maken.
2. Probleem met stedelingen met 500 stops versus dorpelingen met 1 stop is spontaan minder relevant. Je strijdt namelijk tegen mensen die in theorie tegen hetzelfde probleem aanlopen
3. PvP battles (indien toegevoegd) krijgen ineens veel meer waarde. Laten we wel zijn. Wie zou er met de huidige game invulling, een wildvreemde aanspreken als dit, laten we zeggen, 100 stardust zou opleveren bij winst?
4. Ook als je reeds in 10 gyms zit blijft het interessant om actief te battlen om enerzijds zelf te stijgen op het leaderbord en anderzijds je grote rivaal omlaag te halen.
5. Je kunt prima punten toekennen aan andere activiteiten buiten het battlen om. Zo kunnen mensen die niet van het battlen zijn, toch hoog in de lijst komen. B.v. door daily questst a la "vang vandaag 20 pidgeys"
6. Je triggert spelers om er weer echt op uit te gaan. Als jouw concurrenten alle gyms aan de andere kant van de stad bekleden zal je op het fietsje moeten stappen.
(hoeft overigens niet, andere oplossing zou zijn om meer gyms aan je eigen kant van de stad te veroveren)
7. Hoe gaaf is het om dan eindelijk te kunnen zeggen dat je de Pokemon meester van jouw dorp/stad bent?
8. Het "sociale" aspect gaat wellicht meer spelen. Nu denk ik er echt niet over na wie toch die speler is die mij dagelijks uit de gym gooit. Als de strijd losbarst ben ik wel zeer benieuwd en wordt het een semi-persoonlijke strijd waarbij ik koste wat het kost die specifieke speler wil aftroeven.
[ Voor 77% gewijzigd door Switchie op 15-11-2016 01:16 . Reden: Eureka moment ]
Nou, gisteren nog 3 machops gevangen in het dorp. Ik kende inmiddels een frequent spawnpoint.hneel schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:27:
Woehoe! Een aerodactyl uit een ei!
Nu moet ik alleen nog 16 candy voor een Machamp een een Chansey, en dan heb ik de 142 vol.
Er zit nu nog een 10km ei in een incubator. Zou het....
Eind van de middag moest ik er nog eentje. Toch even langs gereden. Geen machop daar dit keer. Maar wel een Chansey in de sightings! Over toeval gesproken. Nog nooit eerder gezien, zelfs niet in een gym. En dan nu was hij er!
Eind van de dag moest ik nog 1 machop candy en dat heeft de gps drift afgelopen nacht voor elkaar gekregen.
Eindelijk de 142 gehaald!
Heb je meer geluk met je eieren dan ik.
Gefeliciteerd!
Ik had gisteren ook 2 10 km eieren die uitkwamen: Scyther en Electabuz...
Gefeliciteerd! Ik moet precies ook nog die 2 die jij nog moest, Aerodactyl en Chansey...hopen dat ik ook geluk heb en hem ergens zomaar tegen komhneel schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:23:
[...]
Nou, gisteren nog 3 machops gevangen in het dorp. Ik kende inmiddels een frequent spawnpoint.
Eind van de middag moest ik er nog eentje. Toch even langs gereden. Geen machop daar dit keer. Maar wel een Chansey in de sightings! Over toeval gesproken. Nog nooit eerder gezien, zelfs niet in een gym. En dan nu was hij er!
Eind van de dag moest ik nog 1 machop candy en dat heeft de gps drift afgelopen nacht voor elkaar gekregen.
Eindelijk de 142 gehaald!
Achja, jij krijgt nog 10km eieren...ik zit vast weer met een volle bag met 5km eierenAutofan1985 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:27:
Heb je meer geluk met je eieren dan ik.Gefeliciteerd!
Ik nu ook hoor. Heb nu 9 5km-eieren aan staan...WahWah schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:34:
Achja, jij krijgt nog 10km eieren...ik zit vast weer met een volle bag met 5km eieren
[ Voor 17% gewijzigd door Autofan1985 op 15-11-2016 10:15 ]
Gister weer anderhalf uur uitgetrokkken voor de gyms.
Zie ik een lvl 8 gym staan en 6k prestige te gaan, laat ik links liggen. Maar na een kwartiertje zie ik iemand anders die met de fiets is gekomen en in de miezelregen staat te trainen. Op een gegeven ogenblik rij ik met de auto langs en kan ik de gym snatchen, maar ik denk ach diegene staat er een half uur te trainen, ik zoek wel een andere. Verderop kom ik een lvl 9 gym tegen met nog 5k te gaan, das te doen denk ik. Ik heb inmiddels mijn gym tactiek aangepast, ipv allemaal de helft CP, doe ik nu gewoon alles lager dan laagste verdediger. Dat levert snel 250 prestige per defeat op. Dus in rondje haal ik nu 1500-1750 prestige binnen. Na 20 min tikken, gelukt, en je raadt het gesnatched.... kijk rond zie niemand in de buurt, wellicht iemand in de appartementen.... Pokemon Go is net de echte wereld, snatch ik niet doet een ander het wel. Ga nu maar de meeste dingen evolven die ik nog kon doen en dan zie ik het wel wat ik nog mis en hoe lang ik nog speel. Had ook al de 7day streak van pokestops gemist omdat ik een dagje rust wou
Zie ik een lvl 8 gym staan en 6k prestige te gaan, laat ik links liggen. Maar na een kwartiertje zie ik iemand anders die met de fiets is gekomen en in de miezelregen staat te trainen. Op een gegeven ogenblik rij ik met de auto langs en kan ik de gym snatchen, maar ik denk ach diegene staat er een half uur te trainen, ik zoek wel een andere. Verderop kom ik een lvl 9 gym tegen met nog 5k te gaan, das te doen denk ik. Ik heb inmiddels mijn gym tactiek aangepast, ipv allemaal de helft CP, doe ik nu gewoon alles lager dan laagste verdediger. Dat levert snel 250 prestige per defeat op. Dus in rondje haal ik nu 1500-1750 prestige binnen. Na 20 min tikken, gelukt, en je raadt het gesnatched.... kijk rond zie niemand in de buurt, wellicht iemand in de appartementen.... Pokemon Go is net de echte wereld, snatch ik niet doet een ander het wel. Ga nu maar de meeste dingen evolven die ik nog kon doen en dan zie ik het wel wat ik nog mis en hoe lang ik nog speel. Had ook al de 7day streak van pokestops gemist omdat ik een dagje rust wou
Sinds Halloween met negen verbruikte incubators zonder een enkel 10km ei over is en ik weer alleen mijn oneindige incubator gebruik heb ik nu al weer drie 10km eieren gekregen.
Toen ik op de overgang van za/zo liep te farmen nummer twee en gisteravond de derde. Ze waren Pinsir (kwam meen ik uit mijn allereerste 10km ei toen je er nog wat aan had in gyms en ook in het wild gevangen) en Kabuto (candy is nog steeds niet genoeg voor evolutie). In de tussenliggende twee dagen was ik precies door al mijn eieren heen. De laatste hatchte gisteravond toen ik bij de eerste stop aankwam. Ik kan me niet heugen een leeg eierscherm gezien te hebben.
Toen ik weer vol thuis kwam had ik zes 5km eieren, twee 2km en één 10km ei. Vind ik op zich wel een mooie verdeling. In die verhouding zou je ze constant moeten krijgen.
Gisteren zeiden zowel een Exeggcute waar ik speciaal voor naar buiten ging als een Bulba waar ik naar zocht toen ik die op weg naar huis na farmen in de sightings zag na de eerste Ultrabal met framboos met klein vangcirkeltje "POEF". Dat begint toch echt weer een hinderlijk probleem te worden. Weer dezelfde 'bug' Niantic of deze keer een andere?
Toen ik weer vol thuis kwam had ik zes 5km eieren, twee 2km en één 10km ei. Vind ik op zich wel een mooie verdeling. In die verhouding zou je ze constant moeten krijgen.
Gisteren zeiden zowel een Exeggcute waar ik speciaal voor naar buiten ging als een Bulba waar ik naar zocht toen ik die op weg naar huis na farmen in de sightings zag na de eerste Ultrabal met framboos met klein vangcirkeltje "POEF". Dat begint toch echt weer een hinderlijk probleem te worden. Weer dezelfde 'bug' Niantic of deze keer een andere?
[ Voor 8% gewijzigd door CaptJackSparrow op 15-11-2016 10:50 ]
Bulba's hebben dat best vaak, is mijn ervaring.
Starterpokemon zijn idd erg lastig te vangen. Deze blijven niet graag in een bal zitten (hebben ook relatief snel een betere bal nodig) en hebben zodoende meer kans op ontsnappen.
Ik heb eigenlijk het gevoel dat pokemon's veel minder vaak ontsnappen vlak na Halloween. Pidgey's enzo blijven vaak netjes zitten wat eerst wel anders was voor mijn gevoel.
Mijn god, eindelijk genoeg candy om m'n iv91 Machop naar een Machamp te evolven, krijgt hij de twee allerslechtste moves. Bullet punch en Submission. Het is triest hoe weinig Pokemon bij mij een gunstige moveset hebben gekregen. Maar van de Machamp vind ik het wel echt jammer, want Cross Chop had ik echt graag gehad met 37,5 dps ipv Submission met 17,9. Wat een enorm verschil. Zo raak ik steeds verder uitgekeken op dit spel, soms moet het toch iets meer geven dan alleen ongunstige evolves en weken lang alleen maar 5km eieren met de meest trieste Pokémon erin.
Maargoed, het is maar een spelletje haha
Vanochtend op weg naar werk een toch wel leuk aantal poke's tegen gekomen.
Waar ik normaal het met de standaard pidgys, spearows, ratata's, ghastlies,weedle, caterpies, meowth en drowsees als pokemon tegenkom. Kwam ik vandaag een sandshrew, squirtle en als klap op de vuurpijl ook nog een voor mij hoge nidoking van 1580 cp tegen.
met fury cutter en earthquake dus die lijkt wel redelijk interessant.
Waar ik normaal het met de standaard pidgys, spearows, ratata's, ghastlies,weedle, caterpies, meowth en drowsees als pokemon tegenkom. Kwam ik vandaag een sandshrew, squirtle en als klap op de vuurpijl ook nog een voor mij hoge nidoking van 1580 cp tegen.
met fury cutter en earthquake dus die lijkt wel redelijk interessant.
Zo, Omastar afgevinkt. Kwam een Omanyte uit een 10km-ei tijdens mijn lunchwandeling en die nam 32 candy mee. Ik had er nog 29 nodig.
Ik ben er echt op uitgekeken nu, kan me er niet meer toe zetten zelfs voor de daily rewards te gaan. 
Aftellen naar Sun en Moon nu!
Dat komt ook omdat ze nu per soort Poké een extra catch kans hebben toegevoegd als je ze vaak vangt.Lambo LP670 SV schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:07:
Ik heb eigenlijk het gevoel dat pokemon's veel minder vaak ontsnappen vlak na Halloween. Pidgey's enzo blijven vaak netjes zitten wat eerst wel anders was voor mijn gevoel.
Bulba's en Abra's ook bijvoorbeeld blijven gewoon lastig zitten. Meestal helpt een curveball wel aardig maar het is nooit een garantie.
|Ik heb ooit 9 ultra balls + candy aan een Venusaurs moeten verspillen, maar die kon ik echt niet laten lopen. Ben allang blij dat hij niet zijn *poef* move deed
ik heb inderdaad sun en moon beide al een lange tijdgeleden gepreorderd en kijk daar ook zeker naar uit maar speel zeker met enige regelmaat nog wel pogo alleen als ik een pokie op de radar zie die ik graag wil (maar al wel heb) dan ga ik zelfs nu niet meer zo snel naar buiten om hem te zoeken ook vanwege het weer enzo misschien dat het volgende zomer weer een beetje aanwakkert?-TheNose- schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:52:
Ik ben er echt op uitgekeken nu, kan me er niet meer toe zetten zelfs voor de daily rewards te gaan.
AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4
Dan heb je een 91% Jigglypuff ja?
En dan issie ook nog eens je hoogste CP met 689 ja?
En dan wordt het je eerste evolutie naar Wigglytuff ja?
En dan evolueer je hem ja....?
Eeeeeeeeeeeenn.....................
Feint Attack - Dazzling Gleam.
FOUT!!!!!
Het moet Pound zijn ja?
Pound!
POUND!!!
Die Jigglypuff had Pound ja?
Krijgt je beste IV en beste CP beest de twee slechtste moves.
Wat een #@%$*&spel ook.
Eeeeeeeeeeeenn.....................
Feint Attack - Dazzling Gleam.
FOUT!!!!!
Het moet Pound zijn ja?
Pound!
POUND!!!
Die Jigglypuff had Pound ja?
Krijgt je beste IV en beste CP beest de twee slechtste moves.
Wat een #@%$*&spel ook.
Die extra kans was er al even voor de Halloween. Het is mij pas specifiek opgevallen na het Halloween event dus naar mijn gevoel is het dat niet.Afvalzak schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:05:
[...]
Dat komt ook omdat ze nu per soort Poké een extra catch kans hebben toegevoegd als je ze vaak vangt.
Bulba's en Abra's ook bijvoorbeeld blijven gewoon lastig zitten. Meestal helpt een curveball wel aardig maar het is nooit een garantie.
|Ik heb ooit 9 ultra balls + candy aan een Venusaurs moeten verspillen, maar die kon ik echt niet laten lopen. Ben allang blij dat hij niet zijn *poef* move deed
Je weet hopelijk toch dat dit de enige moveset met A voor defense is hedarkdesign schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:10:
Mijn god, eindelijk genoeg candy om m'n iv91 Machop naar een Machamp te evolven, krijgt hij de twee allerslechtste moves. Bullet punch en Submission. Het is triest hoe weinig Pokemon bij mij een gunstige moveset hebben gekregen. Maar van de Machamp vind ik het wel echt jammer, want Cross Chop had ik echt graag gehad met 37,5 dps ipv Submission met 17,9. Wat een enorm verschil.
(alhoewel ik het gevoel zeker ken , heb er 2 gemaakt na mijn machop farming op Erperheide , één hoge en een goede iv maar lagere cp , en natuurlijk krijgt de lage die defense moveset , de andere wel karate chop meer spijtig genoeg met Stone Edge , had liever een volledige fighting moveset voor tegen Snorlax ...)
Zelfde hier , alleen B maar dus ook een vrij goede defense movesetCaptJackSparrow schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:11:
Dan heb je een 91% Jigglypuff ja?En dan issie ook nog eens je hoogste CP met 689 ja?
![]()
Eeeeeeeeeeeenn.....................![]()
Feint Attack - Dazzling Gleam.![]()
FOUT!!!!!![]()
Het moet Pound zijn ja?![]()
Pound!![]()
POUND!!!![]()
Die Jigglypuff had Pound ja?![]()
Krijgt je beste IV en beste CP beest de twee slechtste moves.![]()
Wat een #@%$*&spel ook.
Niet interessant. Als verdediger heb ik er niets aan vanwege de veel te lage CP. Ik wil een goede all-round trainer/aanvaller.ramones73 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:34:
[...]
Zelfde hier , alleen B maar dus ook een vrij goede defense moveset
Als defender is het de allebeste moveset.. 
darkdesign schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:10:
Mijn god, eindelijk genoeg candy om m'n iv91 Machop naar een Machamp te evolven, krijgt hij de twee allerslechtste moves. Bullet punch en Submission. Het is triest hoe weinig Pokemon bij mij een gunstige moveset hebben gekregen. Maar van de Machamp vind ik het wel echt jammer, want Cross Chop had ik echt graag gehad met 37,5 dps ipv Submission met 17,9. Wat een enorm verschil. Zo raak ik steeds verder uitgekeken op dit spel, soms moet het toch iets meer geven dan alleen ongunstige evolves en weken lang alleen maar 5km eieren met de meest trieste Pokémon erin.
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Lijkt mij ook idd. Machamp is vooral interessant als Snorlax-sloper, dus wil je een goede offensive fighting-moveset. Dat is ook waar ik op hoop als ik over 8,1 snoepjes mijn Machamp ga maken.CaptJackSparrow schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:53:
[...]
Niet interessant. Als verdediger heb ik er niets aan vanwege de veel te lage CP. Ik wil een goede all-round trainer/aanvaller.
Nee, eigenlijk hoor ik dat nu voor het eerstramones73 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:34:
[...]
Je weet hopelijk toch dat dit de enige moveset met A voor defense is he
JamesB009 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:04:
Als defender is het de allebeste moveset..
[...]
Net heb ik ook een Jigglypuff evolved, die heeft wel Pound maar ook Play Rough. Is dat wat? Want die secondaire move is geen Hyper Beam geworden.CaptJackSparrow schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:11:
Dan heb je een 91% Jigglypuff ja?En dan issie ook nog eens je hoogste CP met 689 ja?
![]()
Eeeeeeeeeeeenn.....................![]()
Feint Attack - Dazzling Gleam.![]()
FOUT!!!!!![]()
Het moet Pound zijn ja?![]()
Pound!![]()
POUND!!!![]()
Die Jigglypuff had Pound ja?![]()
Krijgt je beste IV en beste CP beest de twee slechtste moves.![]()
Wat een #@%$*&spel ook.
[ Voor 43% gewijzigd door darkdesign op 15-11-2016 15:23 ]
Verwijderd
94 candy voor Venusaur,
60 candy voor Charizard,
60 candy voor Machamp.
Dat is alles wat ik nog zoek.
En dan een Chansey en Aerodactyl uit een 10km egg, dan ben ik klaar. Maar ik vond zondag een Snorlax in het wild dus misschien bestaat een Chansey of Aerodactyl ook wel in het wild.... Who knows. Starters/machop zijn ook in geen velden of wegen te bekennen in mijn omgeving, dus eigenlijk ben ik er wel best wel.
Vandaag m'n laatste Omanyte gevonden dus eindelijk ook Omastar kunnen toevoegen.
nu elke avond 10+ gyms pakken om zo lekker muntjes te verzamelen...
60 candy voor Charizard,
60 candy voor Machamp.
En dan een Chansey en Aerodactyl uit een 10km egg, dan ben ik klaar. Maar ik vond zondag een Snorlax in het wild dus misschien bestaat een Chansey of Aerodactyl ook wel in het wild.... Who knows. Starters/machop zijn ook in geen velden of wegen te bekennen in mijn omgeving, dus eigenlijk ben ik er wel best wel.
Vandaag m'n laatste Omanyte gevonden dus eindelijk ook Omastar kunnen toevoegen.
Ik speel het inmiddels al een tijdje niet meer (lurk af en toe nog wel in dit topic), maar ik heb een aantal Chansey's in het wild gevangen. Dat is dus zeker wel mogelijkVerwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:24:
94 candy voor Venusaur,
60 candy voor Charizard,
60 candy voor Machamp.
Vandaag m'n laatste Omanyte gevonden dus eindelijk ook Omastar kunnen toevoegen.nu elke avond 10+ gyms pakken om zo lekker muntjes te verzamelen...
Die 10+ gyms lukt hier niet meer vanwege een zwaar revive-tekort. En ik begon 1 of 2 weken terug ook met 80+ candy tekort voor Venusaur, maar dankzij een lekkere Bulbasaur-spawn in Hendrik Ido Ambacht had ik na 1 middag een Venusaur.Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:24:
94 candy voor Venusaur,
60 candy voor Charizard,
60 candy voor Machamp.
Vandaag m'n laatste Omanyte gevonden dus eindelijk ook Omastar kunnen toevoegen.nu elke avond 10+ gyms pakken om zo lekker muntjes te verzamelen...
Verwijderd
Dat geeft weer moed om de Chansey ooit ergens tegen het lijf te lopen! 
Dan zou ik er morgen even langs kunnen rijden
Oeh, Hendrik-Ido-Ambacht is wel aan te rijden voor mij, weet jij of die spawn er nog zit? En waar zit 't precies?Autofan1985 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:28:
[...]
Die 10+ gyms lukt hier niet meer vanwege een zwaar revive-tekort. En ik begon 1 of 2 weken terug ook met 80+ candy tekort voor Venusaur, maar dankzij een lekkere Bulbasaur-spawn in Hendrik Ido Ambacht had ik na 1 middag een Venusaur.Tevens heb ik al eens een Chansey in het wild gevangen (en uit een ei gekregen), dus dat is zeker mogelijk. Daarentegen zoek ik dus weer die bolle en ook Aerodactyl.
Gisteravond zag ik ineens een Wigglytuff in mijn sightings staan vanuit de woonkamer. Die had ik nog niet dus maar ff gauw de bekende spawnpunten in de buurt langsgegaan, zat hij gewoon aan de overkant van de straat 
Gevangen met een CP van 1044 (HP165, Pound 7, Dazzling Gleam 55).
Kabuto spawnt nu ook regelmatig in de buurt op een grasveld naast een school bij mij in de buurt.
Gevangen met een CP van 1044 (HP165, Pound 7, Dazzling Gleam 55).
Kabuto spawnt nu ook regelmatig in de buurt op een grasveld naast een school bij mij in de buurt.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Die spawn zat er sowieso gisteren nog.Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:31:
Dat geeft weer moed om de Chansey ooit ergens tegen het lijf te lopen!
[...]
Oeh, Hendrik-Ido-Ambacht is wel aan te rijden voor mij, weet jij of die spawn er nog zit? En waar zit 't precies?Dan zou ik er morgen even langs kunnen rijden
Verwijderd
Super, dankjewel!!!Autofan1985 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:01:
[...]
Die spawn zat er sowieso gisteren nog.Kreeg mijn 100% Venusaur terug uit de gym en was inmiddels level up, dus ben even bulbasaur snoepjes gaan halen daar.
Hij zit bij Sandelingen, dus als je navigeert naar Happy Italy in H.I. Ambacht rij je er zo heen.
Hij staat overigens ook op TheSilphRoad als je dat handiger vindt.
Prima defender met die moveset. Alleen de CP blijft een probleem.. maargoed met het huidige gymsysteem maakt het toch geen fuck meer uit wat je op een gym gooit. Binnen no-time heb je 'm weer terugdarkdesign schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:19:
Net heb ik ook een Jigglypuff evolved, die heeft wel Pound maar ook Play Rough. Is dat wat? Want die secondaire move is geen Hyper Beam geworden.
Np.
Hmm daar maar een keer na werktijd langskachelen dan. kan wel wat bulba's gebruiken (pas 1 ooit gezien en gevangen)Autofan1985 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:41:
[...]
Np.Zorg btw wel dat je er met genoeg ballen heen gaat, want stops staan er niet daar. En misschien rij ik er zelf ook wel even heen morgenmiddag. Wat extra Bulbasaursnoepjes op voorraad kan geen kwaad voordat de spawn weer verdwijnt.
Niantic is blijkbaar weer aan het bannen. Het is te hopen dat ze het eindelijk eens een beetje goed doen.
https://www.reddit.com/r/.../ban_waves_started_again/
Verwijderd
Ik zag opeens een paar lege gyms in de omgeving, kan het zijn dat degene die erin zaten geband zijn? Was een dude van Valor die lvl 36 was en telkens de gyms pakte ookal stond ik er bij en was er niemand... Nu zie ik 'm opeens nergens meer en heb 2 gyms gratis opgepikt
Nice! Morgen in Arnhem eens kijken of iemand met een leger Dragonite nog aanwezig is...CaptJackSparrow schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:16:
Niantic is blijkbaar weer aan het bannen. Het is te hopen dat ze het eindelijk eens een beetje goed doen.
Edit: kan ik ook weer stoppen met klagen dat ze geen fuck aan al die cheaters doen haha
[ Voor 10% gewijzigd door schaapiej op 15-11-2016 17:38 ]
Damn, weer een Pokie thuis gekomen. Nog maar 10 gyms dat is een beetje matig...
https://pokemongo.gamepress.gg/pokemon/40darkdesign schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:19:
Net heb ik ook een Jigglypuff evolved, die heeft wel Pound maar ook Play Rough. Is dat wat? Want die secondaire move is geen Hyper Beam geworden.
Enige moveset met A voor zowel defense als attack
Met die aanpassingen van de gym merk dat het speel ineens heel anders is geworden en misschien ook wel iets leuker.
Voorheen was het gewoon een paar goede pokemons hebben van minimaal 2100 a 2200+, hoog in de gym zetten en cashen maar. Ik upgrade ook alleen maar pokies die hoge cp hebben zoals Arcanine, Exeggutor, Gyarados, Vaporeons etc.
Nu kan ik weer eens battlen en aangezien de gyms niet lang meer stand houden kan ik nu ook leuk andere pokies erin gooien die je anders nooit ziet. Door deze verandering doe ik ook weer wat upgrades die ik anders nooit zou doen. Kan ik toch nog wat showen met mijn hoge iv pokies
Voorheen was het gewoon een paar goede pokemons hebben van minimaal 2100 a 2200+, hoog in de gym zetten en cashen maar. Ik upgrade ook alleen maar pokies die hoge cp hebben zoals Arcanine, Exeggutor, Gyarados, Vaporeons etc.
Nu kan ik weer eens battlen en aangezien de gyms niet lang meer stand houden kan ik nu ook leuk andere pokies erin gooien die je anders nooit ziet. Door deze verandering doe ik ook weer wat upgrades die ik anders nooit zou doen. Kan ik toch nog wat showen met mijn hoge iv pokies
Ja maar dan mogen ze wel eens meer revives uit stops laten komen. De verhouding is helemaal scheef nu. Ik heb in mijn tas:
98 Potions
64 Super Potions
75 Hyper Potions
94 Max Potions
32 Revives
20 Max Revives
Ze moeten echt een "Minimal Potion" invoeren die een Pokémon net wakker schudt tot 1HP zodat ik die bak Max Potions eindelijk eens kan gebruiken!
98 Potions
64 Super Potions
75 Hyper Potions
94 Max Potions
32 Revives
20 Max Revives
Ze moeten echt een "Minimal Potion" invoeren die een Pokémon net wakker schudt tot 1HP zodat ik die bak Max Potions eindelijk eens kan gebruiken!
Gevolg is dan natuurlijk wel dat andere spelers ook meer revives ontvangen > meer actie op gyms > meer revives nodig om gym weer terug te kunnen pakken = cirkeltje rond.Mx. Alba schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:32:
Ja maar dan mogen ze wel eens meer revives uit stops laten komen. De verhouding is helemaal scheef nu.
Zou liever zien dat ze deze items toe gaan voegen aan de shop.
Overigens loop ik zelf zelden tegen gebrek aan items aan.
Inmiddels de bag geupgrade naar 1000 items dus kan ik een aardige tijd mee vooruit. Zodra deze leeg dreigt te raken heb ik aan de andere kant van de stad een mooie route a 5 minuten met +/- 10 stops die ik dan meerdere keren doorloop.
Was vooral afgelopen zomer erg vermakelijk als mensen buiten bezig waren en mij om de 5 minuten voorbij zagen fietsen.
Nee maar wat voor nut hebben die verhoudingen? Ik heb genoeg potions om 300 Pokémon te healen en maar 30 Revives... Doe dan minder potions en meer ballen in die stops of zo?
Met die obstinate superpower-pidgeys van tegenwoordig zijn meer ballen inderdaad ook geen overbodige luxe. Het is dat vangen de enige manier is om extra stardust te vergaren anders had ik die gezag ondermijnende bastaardparkieten lekker laten fladderen.Mx. Alba schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:50:
Nee maar wat voor nut hebben die verhoudingen? Ik heb genoeg potions om 300 Pokémon te healen en maar 30 Revives... Doe dan minder potions en meer ballen in die stops of zo?
Overigens kom ik net een interview met John Hanke tegen;
Het is dat ik het toevallig lees, anders had ik ondanks dat ik hier dagelijks rondhang, niet eens geweten dat er "geheimen" in de game zouden zitten.Hanke sprak met GamesRader over de geheimen in Pokémon Go en volgens de topman zal de game deze altijd blijven bevatten. Er is momenteel een geheim dat nog moet worden ontdekt en het bedrijf wil zien hoe spelers dit geheim in de komende weken zullen vinden. Niantic wil ervoor zorgen dat spelers meer tijd doorbrengen in Pokémon Go en hopen dit te bewerkstelligen door geheimen aan de game toe te voegen. Helaas is Hanke niet van plan om aanwijzingen te geven, waardoor je toch echt zelf op zoek moet.
Ze proberen dus mensen meer te laten spelen om geheimen te zoeken, waarvan niemand weet dat ze erin zitten.
Ironische is trouwens dat alle tot dusver bekende geheimen, zijn ontdekt door nerds die vanaf hun zolderkamer complete telefoonboeken aan code doorzoeken
Klinkt overigens behoorlijke creapy als ze zelf stellen dat je naar buiten moet om de geheimen te ontrafelen. Mocht iemand morgen achtervolgd worden door een zwarte bestelbus met geblindeerde ramen dan is de kans groot dat meneer Hanke met zijn sadistische trekjes achter het stuur ziten het bedrijf wil zien hoe spelers dit geheim in de komende weken zullen vinden
Edit;
Looks like hell just broke loose. Zie net dat er vanavond 3 pokies zijn teruggekeerd naar huis die al ruim een maand lagen te luieren in level 10 gyms. Waarom doen mensen zoiets? Waar is het misgegaan in deze maatschappij?
[ Voor 64% gewijzigd door Switchie op 15-11-2016 22:26 ]
Geheim? Heeft misschien te maken met die beesten die de laatste tijd bij aantikken plotseling in een andere veranderen? Kun je een regiospecifieke in een van de andere laten veranderen soms? Werkt misschien alleen in AR mode? En je moet je foon ondersteboven houden en er in de richting van het werelddeel van herkomst mee kijken of zo?
We moeten maar eens lekker gaan experimenteren. 
Of je kunt Pidg* in legendarische vogels evolueren als je ze ook op de juiste manier hernoemt? Of een Diglett in een Ditto?
Of een van die Halloweenbeesten? Een Meowth in een Mew(two)? 
Heb weer bijna 200 evoluties. Meer dan genoeg om L31 te worden. Wil er genoeg hebben om met drie devices niet tekort te komen. Denk er minstens zo'n 220 te willen verzamelen.
Of je kunt Pidg* in legendarische vogels evolueren als je ze ook op de juiste manier hernoemt? Of een Diglett in een Ditto?
Heb weer bijna 200 evoluties. Meer dan genoeg om L31 te worden. Wil er genoeg hebben om met drie devices niet tekort te komen. Denk er minstens zo'n 220 te willen verzamelen.
Haat gasten die snel je plekkie inpikken waar je zo hard voor hebt lopen vechten. Pffff Poekie68... Talking to you....
Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik er geen fuck meer aan vind. Je krijgt geen gym meer opgebouwd. Staat je gvd 45 min een gym omhoog te spelen met meerderen. Is ie een uur later weer weg met iemand die 1 pokemon achter laat. als dit de toekomst is dan ben ik er klaar mee!
Twee woorden die ik al maanden herhaal: afgelegen gyms!
Van 5 van de 11 Pokémon die ik in gyms heb staan weet ik niet eens meer waar ze staan. Ergens in het bos of zo. Zelfs met het nieuwe systeem zijn die gyms nog stabiel. Misschien zijn ze zelfs stabieler geworden omdat mensen nu minder op zoek gaan naar afgelegen gyms want er is dicht bij huis ook genoeg te doen.
Van 5 van de 11 Pokémon die ik in gyms heb staan weet ik niet eens meer waar ze staan. Ergens in het bos of zo. Zelfs met het nieuwe systeem zijn die gyms nog stabiel. Misschien zijn ze zelfs stabieler geworden omdat mensen nu minder op zoek gaan naar afgelegen gyms want er is dicht bij huis ook genoeg te doen.
Je kan er toch ook maar 1 achterlaten?Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 23:48:
Ik moet zeggen dat ik er geen fuck meer aan vind. Je krijgt geen gym meer opgebouwd. Staat je gvd 45 min een gym omhoog te spelen met meerderen. Is ie een uur later weer weg met iemand die 1 pokemon achter laat. als dit de toekomst is dan ben ik er klaar mee!
Ook daarmee moet je maar geluk hebben...Mx. Alba schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 23:52:
Zelf niet zo heel veel moeite gedaan voor afgelegen gyms, wel 3 stuks die op wat aparte plekken liggen.
2 daarvan zijn intussen gesloopt en 1 staat nog. (1 in 't bos en 2 aan bosranden ongeveer een km van een plaats af)
Heb gister nog wel iemand 'gepest'. Gym bij het winkelcentrum was geel, ik stond (lekker warm in de auto) in range van de gym te wachten op m'n vriendin. Jochie wilde de gym omhoog trainen dus ik dacht; ondertussen versla ik de huidige 3 een keer. Resultaat; 3k prestige eraf door mijn attack en hij fietste weg
Verwijderd
Ik speel met meerderen.GroeneThee schreef op woensdag 16 november 2016 @ 06:39:
[...]
Je kan er toch ook maar 1 achterlaten?
Zijn er nog rode spelers in 036 trouwens hier?
Verwijderd
Klopt zo sta ik in Branband in wat inminie dorpjes al maanden in GymsMx. Alba schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 23:52:
Twee woorden die ik al maanden herhaal: afgelegen gyms
Ik zit nog maar in 4 gyms. Het trainen duurt veels te lang. Sta je leuk een gym 8k prestige te trainen en wordt hij afgepakt.
Gisteravond na het werk tijdens het fietsritje naar huis ineens een Chansey voor mijn neus. Daarna ook nog eens een Lickitung, Electabuzz en een Dratini. En dat op een stukje van ongeveer 1,5 km! Later die avond nog eens een Chansey nearby maar die heb ik niet kunnen vinden.
Dat is niet geluk hebben, dat is er op uit gaan en gyms zoeken.
Ik zit in 15 stabiele gyms, die her en der verspreid zijn. Het is zoeken en tijd er in steken, dat is geen geluk hebben.
Ik zit in 15 stabiele gyms, die her en der verspreid zijn. Het is zoeken en tijd er in steken, dat is geen geluk hebben.
schaapiej schreef op woensdag 16 november 2016 @ 07:30:
[...]
Ook daarmee moet je maar geluk hebben...
Zelf niet zo heel veel moeite gedaan voor afgelegen gyms, wel 3 stuks die op wat aparte plekken liggen.
2 daarvan zijn intussen gesloopt en 1 staat nog. (1 in 't bos en 2 aan bosranden ongeveer een km van een plaats af)
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Wat ik de laatste tijd merk en heel vervelend is gezien we maar weinig revives krijgen: Ik zie pas na de charge attack de melding dat deze wordt gedaan...
Zo gaat het nog sneller met revives
Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB
waar!?linovb schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:00:
Gisteravond na het werk tijdens het fietsritje naar huis ineens een Chansey voor mijn neus. Daarna ook nog eens een Lickitung, Electabuzz en een Dratini. En dat op een stukje van ongeveer 1,5 km! Later die avond nog eens een Chansey nearby maar die heb ik niet kunnen vinden.
Chansey is 1 van de 2 die ik nog mis...
Inderdaad zwaar vervelend, maar ik wacht nu gewoon totdat ze hun special doen. Als ze een korte tijd geen aanval doen, dan begin ik al te dodgen. Vaak helpt dat wel. Zo kon ik met 1 Jolteon, 2 Gyarados van 300-400 CP hoger gewoon makkelijk verslaan.Neomess schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:16:
Wat ik de laatste tijd merk en heel vervelend is gezien we maar weinig revives krijgen: Ik zie pas na de charge attack de melding dat deze wordt gedaan...
Ik heb het gevoel dat ik alleen pokebals krijg tegenwoordig. Het lijkt wel dat wanneer je veel gym battles doet, je alleen pokeballs krijgt. Ik weet nog toen ik nog niet met gyms bezig was, toen werd ik juist overspoeld met potions en kreeg ik bijna geen ballen (vooral die dagen na Kijkduin).Mx. Alba schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:50:
[ Voor 60% gewijzigd door WahWah op 16-11-2016 09:28 ]
Het valt mij wel op sinds de events dat er meer spawns van pokemon zijn bij gekomen. In vele gevallen zijn de vroegere er nog in het midden van een weg, maar nu zijn er ook steeds 1 of meerdere spawns rond Gyms & Stops. Waarschijnlijk zal dit wel helpen bij het vereenvoudigen van hun tracking systeem (als wij er ooit mogen van genieten).
Ik ben ook wel eens benieuwd naar 'de geheimen' dat ik hier las. Ik vermoed dat Ditto & breeding zal samen hangen met Gen2 dat in de toekomst zal komen. Maar de legendaries dat we nu nog missen die mogen in de tussentijd wel eens gaan komen
Ik ben ook wel eens benieuwd naar 'de geheimen' dat ik hier las. Ik vermoed dat Ditto & breeding zal samen hangen met Gen2 dat in de toekomst zal komen. Maar de legendaries dat we nu nog missen die mogen in de tussentijd wel eens gaan komen
Ik krijg totaal geen 10km eggs meer. 9/10 keer 5km eggs en dan eens een 2km eitje. Chansey wordt zo wel heel moeilijk.
Chansey is 5 km toch?!Matey schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:31:
Ik krijg totaal geen 10km eggs meer. 9/10 keer 5km eggs en dan eens een 2km eitje. Chansey wordt zo wel heel moeilijk.
Edit: aja 10km dus. Ik moet enkel nog Snorlax, heb die hoop ook al opgegeven 😜
[ Voor 15% gewijzigd door Bobje op 16-11-2016 09:44 ]
maar zoals alle 10km pokies is er een hele kleine "chansey" dat je hem krijgtBobje schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:38:
[...]
Chansey is 5 km toch?!
Edit: aja 10km dus. Ik moet enkel nog Snorlax, heb die hoop ook al opgegeven 😜
AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4
Ik doelde niet op het geluk hebben dat je een afgelegen gym vindt. Dat doe je inderdaad zelf..JamesB009 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:00:
Dat is niet geluk hebben, dat is er op uit gaan en gyms zoeken.![]()
Meer het 'geluk' dat er niet iemand van een ander team zo'n gym leeg trapt. De ene afgelegen gym blijft lang staan, de andere flipt alsnog.. Of je moet zo gek zijn om elke dag weer die afgelegen gym over te nemen
Overigens na het in de gaten houden van de gyms vorige week waar alles regelmatig flipte is het bij mij in het dorp nu compleet dood. Alle gyms zijn level 3 geel en that's it... rood was al zo goed als uitgestorven. Blauw deed nog wel mee. Nu is blauw er blijkbaar ook mee gestopt, inclusief ikzelf
Ik heb er laatst nog eentje uit een 10km ei gekregen. Geen Snorlax of Lapras... maar ik was er toch wel blij meecopywizard schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:56:
[...]
maar zoals alle 10km pokies is er een hele kleine "chansey" dat je hem krijgt
Bizar beest trouwens, 344cp en 304hp, met defense als hoogste IV
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Houdt het niet echt vol, het duurt wat langer maar doordat het zo goed als geen schade aan de aanvaller doet maakt het niet uit, die 90 seconden die je per Pokemon hebt om te verslaan is ruim zat ook voor een Chansey. Helaas dus niet echt nuttig als gym defender.Richh schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:07:
[...]
Ik heb er laatst nog eentje uit een 10km ei gekregen. Geen Snorlax of Lapras... maar ik was er toch wel blij mee
Bizar beest trouwens, 344cp en 304hp, met defense als hoogste IVben eigenlijk wel benieuwd hoe zo'n beest het vol kan houden in een gym.
Niet. De Chansey heeft een verschrikkelijk hoge STA maar absurd lage ATK en DEF. Oftewel, een "normale" Pokémon krijgt veel minder schade van een Chansey (omdat die een veel hogere DEF heeft en de Chansey een veel lagere ATK), terwijl de Chansey juist veel meer schade van die andere Pokémon ontvangt (ivm veel lagere DEF van de Chansey en veel hogere ATK van de aanvaller). Dus wellicht zou hij wel nuttig kunnen zijn in een gym, ware het niet dat hij door z'n absurd lage CP altijd helemaal onderaan bungelt en dus de eerste is die eruit valt. Het is ook onmogelijk om tegen een Chansey te trainen want er is geen enkele Pokémon met lagere CP die hem kan verslaan.Richh schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:07:
[...]
Ik heb er laatst nog eentje uit een 10km ei gekregen. Geen Snorlax of Lapras... maar ik was er toch wel blij mee
Bizar beest trouwens, 344cp en 304hp, met defense als hoogste IVben eigenlijk wel benieuwd hoe zo'n beest het vol kan houden in een gym.
In het oude gymsysteem was de Chansey nog wel nuttig voor trainen, juist vanwege de lage CP, zodat je met een Chansey bijvoorbeeld tegen een lage Snorlax kon trainen. Maar in de huidige set-up is het beest zo goed als nutteloos.
Moet heel eerlijk bekennen dat ik totaal niet meer Pokemon Go speel. De fun is er nu wel vanaf en de grind voor de laatste Pokemon is gewoon net too much. Wat moest ik nog:
Venusaur - 71 candy
Charizard - 51 candy
Dugtrio - 35 candy
Arcanine - 28 candy
Alakazam - 34 candy
Machamp - 23 candy
Dodrio - 10 candy
Lapras - ei / wild
Omnastar - 4 candy
Snorlax - ei / wild
Bulbasaur kom ik, als ik heel veel mazzel heb één keer in de week tegen. Charmander is een spawn in Amersfoort. Na bijna een uur in de kou rondgelopen te hebben, had ik toch wel 3 charmanders gevangen. Om die overige nog te krijgen, heb ik dus minimaal nog een halve dag rondzwerven door een park nodig om ze op te pikken. Dat schiet ook niet op. Diglet kom ik 1x per week tegen als ik mazzel heb op een spawn 20 minuten van mijn huis vandaan. Abra / Machop kom ik nog wel eens tegen, maar als het er drie per week zijn, zijn het er veel.
De rest zie ik niet en moet ik dus de candy van bij elkaar lopen. Snorlax vorige week gezien. CP2000 helaas waardoor hij na 3 ultra balls + berry er vandoor ging. Lapras uberhaupt nog niet gezien. Maar voor die twee geld dat je eigenlijk gewoon geluk moet hebben met eieren. En ik krijg helaas amper 10km eieren en als je er wat uit krijgt, is het troep (Magmar of Elektabuzz).
Laat ik 5 kilometer op een dag lopen, dan ben ik nog een half jaar bezig om de laatste Pokemon te evolueren. En dan heb je nog de kans dat je geen Lapras of Snorlax hebt ivm de ei-loterij. Als ik 10 kilometer op een dag zou lopen, zou ik nog minimaal 2,5 maanden nodig hebben om alles te kunnen halen. En ik vermoed dat binnen die perioden (2,5 is twijfelachtig, maar een half jaar zeker) dat gen2 wel aangekondigd dan wel in de game zit.
Ik neem mijn verlies, dan heb ik het spel maar niet op 100% uitgespeeld. Het was een leuke rit en vond het erg leuk om te spelen maar die laatste grind heb ik geen tijd voor/zin in.
Venusaur - 71 candy
Charizard - 51 candy
Dugtrio - 35 candy
Arcanine - 28 candy
Alakazam - 34 candy
Machamp - 23 candy
Dodrio - 10 candy
Lapras - ei / wild
Omnastar - 4 candy
Snorlax - ei / wild
Bulbasaur kom ik, als ik heel veel mazzel heb één keer in de week tegen. Charmander is een spawn in Amersfoort. Na bijna een uur in de kou rondgelopen te hebben, had ik toch wel 3 charmanders gevangen. Om die overige nog te krijgen, heb ik dus minimaal nog een halve dag rondzwerven door een park nodig om ze op te pikken. Dat schiet ook niet op. Diglet kom ik 1x per week tegen als ik mazzel heb op een spawn 20 minuten van mijn huis vandaan. Abra / Machop kom ik nog wel eens tegen, maar als het er drie per week zijn, zijn het er veel.
De rest zie ik niet en moet ik dus de candy van bij elkaar lopen. Snorlax vorige week gezien. CP2000 helaas waardoor hij na 3 ultra balls + berry er vandoor ging. Lapras uberhaupt nog niet gezien. Maar voor die twee geld dat je eigenlijk gewoon geluk moet hebben met eieren. En ik krijg helaas amper 10km eieren en als je er wat uit krijgt, is het troep (Magmar of Elektabuzz).
Laat ik 5 kilometer op een dag lopen, dan ben ik nog een half jaar bezig om de laatste Pokemon te evolueren. En dan heb je nog de kans dat je geen Lapras of Snorlax hebt ivm de ei-loterij. Als ik 10 kilometer op een dag zou lopen, zou ik nog minimaal 2,5 maanden nodig hebben om alles te kunnen halen. En ik vermoed dat binnen die perioden (2,5 is twijfelachtig, maar een half jaar zeker) dat gen2 wel aangekondigd dan wel in de game zit.
Ik neem mijn verlies, dan heb ik het spel maar niet op 100% uitgespeeld. Het was een leuke rit en vond het erg leuk om te spelen maar die laatste grind heb ik geen tijd voor/zin in.
Revives en potions gaat kneiterhard tegenwoordig, nu je iedere dag voor je gyms moet vechten (als je niet een paar mooie afgelegen gyms hebt). Mijn pot/revs zijn gewoon op. Nog wel 170 ballen
Vind maar eens iets wat afgelegen ligt midden in de Randstad.Mx. Alba schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 23:52:
Anderzijds heb je daar in de Randstad natuurlijk twee miljoen PokéStops per inwoner en om de 100m een gym. Hier in de provincie moet je zelfs naar PokéStops jagen...Autofan1985 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:17:
[...]
Vind maar eens iets wat afgelegen ligt midden in de Randstad.
Verdomme, zet ik per onegluk een lucky egg aan, ik wilde gewoon scrollen
Weer een pokémon af kunnen strepen net
Er spawnde een Blastoise voor de deur van mn werk. 2 ultraballen en hij was van mij
Nog te gaan:
Venusaur - 78 candy nodig
Charizard - 28 candy nodig
Alakazam - 78 candy nodig
Muk - 47 candy nodig
Omastar - 32 candy nodig
Kabutops - 14 candy nodig
Aerodactyl - ei/spawn nodig
En de non-EU regio specifieke nog.
Begint dichtbij te komen
Er spawnde een Blastoise voor de deur van mn werk. 2 ultraballen en hij was van mij
Nog te gaan:
Venusaur - 78 candy nodig
Charizard - 28 candy nodig
Alakazam - 78 candy nodig
Muk - 47 candy nodig
Omastar - 32 candy nodig
Kabutops - 14 candy nodig
Aerodactyl - ei/spawn nodig
En de non-EU regio specifieke nog.
Begint dichtbij te komen
Hier op me werk vang ik sinds de laatste update meer Evee's als pidgeys. Het leger van eeevolutions stijgt harder als dat ik kwijt kan in de gyms. Helaas kom ik amper een doduo en diglit tegen. In het spel compleet waardeloos maar als dex entry erg wenselijk.
Sinds die aanpassing dat pokestop niet meer te spinnen zijn bij een te hoge snelheid heb ik het volgende regelmatig. Als je tijdens het lopen een pokémon aan het vangen bent dan update hij na het vangen de locatie pas weer. Hierdoor schiet de poppetje ineens een stuk verder op de map en ziet de app dat als een te hoge snelheid voor het spinnen van een pokestop. Dus catchen en spinnen tijdens het lopen gaat een heel stuk minder soepel ineens.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.
Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.
Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.
Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.
Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status