Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[iOS/Android] Pokémon GO - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 100 Laatste
Acties:
  • 396.948 views

Verwijderd

De vrouw en ik vingen net een 400 CP Evee (heb je net uitgelegd hoe iv werkt) en die gooit hem zo in de blender (baalt nu behoorlijk) ik toch even gekeken is die 100% jammer alleen dat het geen Vap is. 980 CP dus word veel dust erin proppen??? Of is dit het niet waard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UIYpFPZkpppWztozI6NKIdyF/full.jpg?nohitcount=1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5l3PBkQhEqooj9WlyOK8JmJq/full.jpg?nohitcount=1

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2016 13:43 ]

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:16
Voor degene die Mr Mime nog nodig hebben. In Eindhoven wordt je er mee doodgegooid.

Vanochtend een Porygon gevangen. Had ik ook nog nooit gezien. Het stond als 8ste in de sightings, dus ik dacht eigenlijk van laat maar. Geen zin om rondjes te lopen. Loop ik met de hond het hoekje om bij mijn huis, bingo.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat je het hele IV verhaal en CPs me niet zoveel meer doen. Ik vind het interessanter om mijn Pokedex compleet te maken.

[ Voor 69% gewijzigd door aschja op 09-11-2016 13:47 ]

Verwijderd

Die heb ik al compleet dus moet iets verzinnen om het leuk te houden

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11 17:19
Gisteren zag ik plots een Ditto op de kaart. Helaas geen screenshot van gemaakt, ik wilde er snel op klikken.

Toen ik de daadwerkelijke battle kreeg, bleek het opeens een Spearow te zijn. Vreemd.
Iemand dit ook al eens meegemaakt? Ik heb er wel eens eerder iets van gezien (wellicht op Reddit).

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Net een schaduw in de Sightings toen ik toevallig even keek. Kon daar al best lang zitten dus ik besloot dat fietsen de enige reële optie was. Toen ik 2 min. later buiten stond met de fiets wassie al weer weg. Het was iets dat ik niet herkende. Iets met twee puntige 'oren'. Nu ik zo in mijn dex zit te kijken denk ik dat het waarschijnlijk een Dragonite was. Of misschien een Charizard. -O-

Waarom zit er ook geen alarmfunctie in die sightings. Dan HEB je er tenminste wat aan. Of zou Niantic denken dat we zoiets vást niet willen hebben? :X
GroeneThee schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:24:
[...]

a:) 82% dratini => dragonite CP 539
b:) 73% dragonaire => dragonite (en candy overhouden voor power up) CP 525
c:) extra optie..wachten op een betere IV?

En we hebben nog 70K dust over
Zijn die vette waarden de CP van de Dragonite na evolutie? Dan moeten die kandidaten een heel lage CP hebben en daarmee beide afvallen lijkt me.

Gisteravond kwam ik een medespeler tegen bij een gym die naar L8 was teruggebracht en die hij weer omhoog aan het trainen was. Hij zat niet ruim in zijn revives. Ik wel dus ik heb even geholpen. Mijn nieuwe gemaxte Jolteon van 18k kwam prompt goed van pas want alles was hoger dan 21K. Twee keer ruim 1000 bijgetraind en ook de laatste verslagen om boven de 40k uit te komen zodat hij klaar kon staan zijn pokie erin te stoppen om evt. snipers voor te zijn. Je moet wel flink meer sparringpartners verslaan om die punten te krijgen, en het was goed koud. Gelukkig had ik me er wel aardig op gekleed. Hij was wel een flinke tijd bezig geweest. Die hoogste levels met 10k prestige per stuk worden nu wel érg afzien. ;(

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-11 17:13

Pathogen

Shoop Da Whoop

robin1979 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:49:
Gisteren zag ik plots een Ditto op de kaart. Helaas geen screenshot van gemaakt, ik wilde er snel op klikken.

Toen ik de daadwerkelijke battle kreeg, bleek het opeens een Spearow te zijn. Vreemd.
Iemand dit ook al eens meegemaakt? Ik heb er wel eens eerder iets van gezien (wellicht op Reddit).
Ik zou 'm houden, misschien is het stiekem toch een Ditto...

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:54:
Net een schaduw in de Sightings toen ik toevallig even keek. Kon daar al best lang zitten dus ik besloot dat fietsen de enige reële optie was. Toen ik 2 min. later buiten stond met de fiets wassie al weer weg. Het was iets dat ik niet herkende. Iets met twee puntige 'oren'. Nu ik zo in mijn dex zit te kijken denk ik dat het waarschijnlijk een Dragonite was. Of misschien een Charizard. -O-

Waarom zit er ook geen alarmfunctie in die sightings. Dan HEB je er tenminste wat aan. Of zou Niantic denken dat we zoiets vást niet willen hebben? :X
Of een Aerodactyl? Ik heb geen van de 3, maar nog 2km lopen met mijn Charmeleon en ik heb een Charizard! :D

Verder moet ik nog:
weezing (7 candy nodig)
machamp (25 candy nodig)
kabutops (43 candy nodig)
alakazam (68 candy nodig
dragonite (86!!! candy nodig)
lapras - hopen op een 10km ei
aerodyctl - hopen op een 10km ei
ferfetch'd - ??
kangaskhan - ??

• CaptJackSparrow
  • Niet online
robin1979 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:49:

Toen ik die schaduw uit mijn Sightings van net opzocht via plaatjes bij gamepress dacht ik dattie wel veel op een Articuno leek. :P

Maar ik heb de afgelopen dagen al wel tien keer gehad dat ik op een beest tikte en dat ik prompt de rode balk met ERROR kreeg. Ook verdwijnt het beest dat er te zien was dan maar vaak verschijnt er prompt een andere op dezelfde plek. Heel vreemd. :?

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 18:43

OmeJoyo

This is me

CaptJackSparrow schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:03:
[...]

Toen ik die schaduw uit mijn Sightings van net opzocht via plaatjes bij gamepress dacht ik dattie wel veel op een Articuno leek. :P

Maar ik heb de afgelopen dagen al wel tien keer gehad dat ik op een beest tikte en dat ik prompt de rode balk met ERROR kreeg. Ook verdwijnt het beest dat er te zien was dan maar vaak verschijnt er prompt een andere op dezelfde plek. Heel vreemd. :?
Ik klikte net op een Pidgey, en bij het gevecht was het een weedle :S daarna terug op de kaart zat nog steeds de pidgey er, klik hem aan, error en weg.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-11 12:37
bengek schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:22:
Iemand al een idee hoe het met de prestige zit en gym gevechten??

1. Vijandige gym aanvallen vroeger:
-500 XP per Pook en een bonus van 1500 prestige bij hele gym verslaan.

2. Trainen gym vroeger:
Hogere CP 310 * (Defender CP / Attacker CP) – 55
Lagere CP 500 * (Defender CP / Attacker CP)

En nu?? Heb gister wel een level 5 gym in 3x verslagen maar vergeten naar de score te kijken. Wel half uurtje getraind voor ongeveer 2000 prestige bij friendly gym. 8000 hoef ik niet over na te denken om te trainen.
Ik quote hier dit deel van bengeks post, omdat ik hier ook benieuwd naar ben en het niet direct kan vinden. Zijn bij 1 alle getallen precies verdubbeld en bij 2 precies gehalveerd of werkt het anders?

PV Output

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mja, de sightings zijn ook totaal niet meer bruikbaar met de grote hoeveelheid spawns op het moment.

Volgens mij viert Niantic dat ze de Zweed de nek om hebben gedraaid :P

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-11 17:04
Zijn de zeldzame pokémons eigenlijk al in het spel? Heb een paar maanden niet gespeeld dus vast veel gemist :p

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Jamesl schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:27:
Zijn de zeldzame pokémons eigenlijk al in het spel? Heb een paar maanden niet gespeeld dus vast veel gemist :p
Nou, dat heb je zeker. Dat hele verhaal van Albantar's Trollicuno was kostelijk. })

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-11 08:42
Quincy5 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:24:
[...]

Ik quote hier dit deel van bengeks post, omdat ik hier ook benieuwd naar ben en het niet direct kan vinden. Zijn bij 1 alle getallen precies verdubbeld en bij 2 precies gehalveerd of werkt het anders?
https://pokemongo.gamepress.gg/news/real-0450-patch-notes

Aanvallen:
Hier staat -1000 voor elke pokemon die je verslaat en -1000 voor de gym clear.

Verdedigen:
Hogere CP 155 * (Defender CP / Attacker CP) – 27
Lagere CP 250 * (Defender CP / Attacker CP)

[ Voor 12% gewijzigd door WahWah op 09-11-2016 14:35 ]

• Jamesl
CaptJackSparrow schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:32:
[...]

Nou, dat heb je zeker. Dat hele verhaal van Albantar's Trolllicuno was kostelijk. })
Ik had wel ooit iets gelezen over een articuno die 'per ongeluk' aan iemand was gegeven oid?
Of wat bedoel je hiermee haha

Verwijderd

WahWah schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:33:
[...]

Aanvallen:

Verdedigen:
Dat kan ik bevestigen. Gistere 4 lvl 10 gyms gaan slopen >:)

Weet iemand of bubblestratt nog werkt? Ik probeerde het gistere 1 keer met een combinatie die ervoor wel werkte en het lukte niet.

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heeft iemand een lijstje van pokémons die we, rekening houdend met onze regio, kunnen vangen in Nederland?

• Moddie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-11-2024
darkdesign schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:54:
Heeft iemand een lijstje van pokémons die we, rekening houdend met onze regio, kunnen vangen in Nederland?
http://www.telegraph.co.u...kemon-available-to-catch/

• Darkermoon
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
hatch from a XX km egg elsewhere
Wel even die woorden negeren bij Kangaskhan, Mr. Mime en Tauros.

• Raymon1988
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-11 20:45
Wordt ook platgegooit met Mr Mime in Groningen

• darkdesign
  • Niet online
Thanks, dus je kan er 145 verkrijgen in Nederland doormiddel van vangen cq eggs hatchen?

Want er staat bijvoorbeeld bij Tauros:

"exclusive to North America; hatch from a 5km egg elsewhere"

Dus vangen kan alleen in Noord Amerika, echter kan je hem via eggs overal op de wereld verkrijgen. Maar ik heb nog nooit iemand gehoord over een Tauros die hij/zij verkregen zou hebben middels eggs in Nederland?

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:03:
[...]

Ben jij nog niet compleet dan? Dacht dat je met jouw level en actieve speelstijl de Pokedex inmiddels al wel compleet zou hebben? Als je dan een schaduw ziet, dan is het wel iets unieks geweest? Of is het inderdaad een Pokemon geweest die je nog niet hebt gevangen?

Wanneer veranderde een schaduw ook alweer in een duidelijk plaatje? Wanneer je de Pokemon gevangen hebt? Of ook wanneer deze gevlucht is?
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:29:
[...]

heb een elektrabuzz iv 97..7 en perfecte moveset geupped naar 1850 maar valt me eerlijk gezegd wat tegen
Maar wat valt er tegen dan? Want veel slechter dan een Raichu of een Jolteon met dezelfde moveset kan hij toch niet zijn lijkt me?

Zo heb je toch ook een aantal waterpokemon die dezelfde moveset kunnen hebben?
Maakt het dan nog wat uit of het een Starmie, Poliwrath, Vaporeon, Blastoise, Omastar of Seadra is?
Ik bedoel als IV, CP en HP gelijk zouden zijn (als dat al mogelijk is) is een Blastoise met die moveset dan beter dan een Seadra?

[ Voor 27% gewijzigd door readytoflow op 09-11-2016 15:46 ]

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-10 14:37
Plaatje verandert pas na daadwerkelijk vangen/evolueren. Oftewel pas bij bezit.

• spocy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-06 19:49
darkdesign schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:34:
[...]

Thanks, dus je kan er 145 verkrijgen in Nederland doormiddel van vangen cq eggs hatchen?

Want er staat bijvoorbeeld bij Tauros:

"exclusive to North America; hatch from a 5km egg elsewhere"

Dus vangen kan alleen in Noord Amerika, echter kan je hem via eggs overal op de wereld verkrijgen. Maar ik heb nog nooit iemand gehoord over een Tauros die hij/zij verkregen zou hebben middels eggs in Nederland?
Ik heb nog nooit iets gezien dat bewijst dat het mogelijk is om de region exclusives te hatchen uit eieren van een andere region. Als je een Tauros wil, ff vliegen op je pidgeot ;)

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-11 21:28
Het is wel lekker druk zo met die extra spawns.. :D Wat zal het saai zijn zondag als dit is afgelopen...

Afbeeldingslocatie: https://www.imguploaden.nl/photo/4-1478704432.PNG

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:47
Erulezz schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:14:
Het is wel lekker druk zo met die extra spawns.. :D Wat zal het saai zijn zondag als dit is afgelopen...

[afbeelding]
Bij mij zat er een blastoise tussen. *O*

• bengek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-11 14:34
WahWah schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:33:
[...]

Aanvallen:

Verdedigen:
Dus veel revives sparen en dan 6 pokemons met halve cp. en dan hopen dat je er 2x kan verslaan.
Dan per 6 pokemon a 1 min, ongeveer 1000 prestige per 6 min?

8000 prestige gaat me dan ongeveer 48 min duren en 48 revives en/of potions. (of slim wisselen voordat ze dood gaan zodat je geen revives maar alleen potion gebruikt)

En dan ben ik klaar met level uppen dan wordt de gymspot van me gejat |:(

En aanvallen zou 8000 prestige binnen 8 min dus klaren.

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

bengek schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:19:
[...]

Dus veel revives sparen en dan 6 pokemons met halve cp. en dan hopen dat je er 2x kan verslaan.
Dan per 6 pokemon a 1 min, ongeveer 1000 prestige per 6 min?

8000 prestige gaat me dan ongeveer 48 min duren en 48 revives en/of potions. (of slim wisselen voordat ze dood gaan zodat je geen revives maar alleen potion gebruikt)

En dan ben ik klaar met level uppen dan wordt de gymspot van me gejat |:(

En aanvallen zou 8000 prestige binnen 8 min dus klaren.
Hoe en waarom zou je dan nog een gym naar LVL 10 brengen?
best is eigenlijk 2K prestige trainen tussen 2 en 7 en dan hopen dat je bovenaan de gym kan staan.
Ik ga geen 50 min een gym trainen van lvl 8->9 of 9->10 om er in 15 min uitgesmeten te worden.

Of je moet hopen op een afgelegen gym.
en nu met het evenement zal het zeker niet stabiliseren :)

Battle.net: NagaByrd#2844

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11 16:22

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Afgelopen dagen redelijk wat "zeldzame" pokies gevangen:
- Victreebel
- Weezing
- Chansey
- Kabuto
- Horsea

En echt mega veel spawns en veel ballen uit de pokestops en ook een 10 km ei :Y)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• babybel123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06-2021
Vanuit waar wij wonen (klein dorp) zijn we heel erg blij met deze tijdelijke actie bij Niantic. We zien nu tenminste wat meer pokemon in de buurt. Nog niet zoveel als in de stad, maar toch...

Ben benieuwd hoe we gaan reageren wanneer dit event weer gestopt is, dan wordt het weer een enorm dooie boel...

Dus ja Niantic, het werkt, we gaan er weer op uit om wat te vangen, maar doen dat niet meer zodra dit event stopt denk ik...

• CaptJackSparrow
  • Niet online
readytoflow schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:36:
[...]

Ben jij nog niet compleet dan? Dacht dat je met jouw level en actieve speelstijl de Pokedex inmiddels al wel compleet zou hebben? Als je dan een schaduw ziet, dan is het wel iets unieks geweest? Of is het inderdaad een Pokemon geweest die je nog niet hebt gevangen?
Ik heb me vooral beziggehouden met het gymspel. Motiveerde mij het meest om lekker enden te fietsen en de lichaamsbeweging is voor mij doel. Het spel is meer middel. Die Dex is min of meer een bijverschijnsel van mijn gymactiviteiten. ;)

Sta nu op caught 110 en kan er waarschijnlijk nog wel een stuk of 10 evolueren. Ik wou alleen dat Niantic een Online Pokemon Manager of zoiets aan het spel toevoegde waar je op je account kunt inloggen en je zonder een oeverloze hoeveelheid tijd te verspillen op die priegeltelefoon op een efficiënte manier je pokebeesteninventaris kunt beheren. En dan ook wel met een adequate functionaliteit dus niet moeilijk doen over IV en movesterkte en zo. Dát remt me momenteel het meest om die inventaris eens grondig uit te zoeken en op te ruimen.

Zó typisch Niantic dat ze dat maar niet snappen. :F

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-11 17:57
CAP-Team schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:18:
Afgelopen dagen redelijk wat "zeldzame" pokies gevangen:
- Victreebel
- Weezing
- Chansey
- Kabuto
- Horsea

En echt mega veel spawns en veel ballen uit de pokestops en ook een 10 km ei :Y)
Hier vandaag een Growlith (moet ik nog 30 candy van hebben), Chansey (had ik nog niet) en Kadabra (had alleen Abra, dus dat scheelt weer 25 candy!). Erg geslaagde dag. Vooral superblij met Chansey! En daarnaast heb ik nu ook 2x 10 KM eieren in mijn incubator zitten. Ben benieuwd.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Lang leve GPS-jitter, net een 10km ei uitgekomen: Onix (CP474)

Nog een paar 10km eitjes te gaan.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 10:57
Toch maar even naar buiten gegaan in de motregen om een paar stops te slingeren. Ook een gym getraind, ik zit nu weer op 11. Vervolgens staan er bij een stop twee Eevees. De een bleek Level 30, de ander Level 29. Geen denderende IV waardes maar door de hoge cp (ik ben zelf lvl 30) wel interessant om te evolven... De lvl 30 is een Jolteon geworden en de lvl 29 een 2201 Vaporeon. Instant gym Pokie! Aqua Tail, dat wel, maar dat is beter dan de rest die ik recent ben tegengekomen. Ook een Squirtle gepakt, een Oddish, een paar Shellders, nog twee Candy Eevees en een hele berg rotzooi - en een lvl 30 "It's a wonder!" Nidoran. Na 20 stops (twee rondjes Dukenburg) vond ik het wel weer genoeg.

[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 09-11-2016 19:34 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• darkdesign
  • Niet online
spocy schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:07:
[...]

Ik heb nog nooit iets gezien dat bewijst dat het mogelijk is om de region exclusives te hatchen uit eieren van een andere region. Als je een Tauros wil, ff vliegen op je pidgeot ;)
Dat dacht ik dus ook inderdaad. :)

Ik kreeg net overigens een update gepushed, wederom hebben ze het lettertype ietswat aangepast :')

Het valt mij ook op dat ik de CP van de pokémon niet meer zie als ik ze probeer te vangen.

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-11 15:33
Mx. Alba schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:33:
Vervolgens staan er bij een stop twee Eevees. De een bleek Level 30, de ander Level 29. Geen denderende IV waardes maar door de hoge cp (ik ben zelf lvl 30) wel interessant om te evolven...
Ach, IV is ook niet alles. Vandaag een L28 91IV CP842 Evee gevangen. Potentie om direct in een CP 2220 Vaporeon te evolueren.

Wordt het een Jolteon met discharge 8)7 Met 1685 te laag om gym benchsitter te zijn, en voor battlen niet echt bruikbaar. |:(

• Mx. Alba
En net nog een 2199 Vaporeon kunnen maken.

Leuke Eevee familie zo!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fkrxwOul042eQiFXP4NSOQZX/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5V7Wmi8ahp9S6brzdz0jhCJQ/full.jpg

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-11 14:50
Zie een heleboel gyms hier in de omgeving die neergehaald zijn. Jeej eindelijk beweging in de gyms!
Maar... nu zijn ze constant aan 't flippen van kleur en komen ze niet boven level 3 uit :O

Net even de Pokedex bekeken en er blijven nog een aantal Pokemon achter. Sta op 131 caught en 139 seen.
Als ik de region exclusives en dingen die je nog niet kan vangen niet tel dan moet ik nog;
  • Ivysaur/Venusaur (heb 62 candy)
  • Charmeleon/Charizard (heb 32 candy)
  • Blastoise (heb 94 candy, maar geen Wartortle)
  • Machamp (heb 14 candy)
  • Muk (heb 14 candy)
  • Dragonair/Dragonite (heb 107 candy)
  • Lapras
  • Aerodactyl

<GoT>NightStalker

• Orsetto
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 23:22
Ik heb een beetje een The Purge vibe. Bijna alle lvl 10 gyms hier zijn gesloopt. Alles flipt continu.

Ik snap Niantic wel. Het is voor lagere level spelers nu weer mogelijk om muntjes te scoren. De hogere level spelers missen hun zekere inkomen. Al met al een grotere kans dat er weer munten gekocht gaan worden door iedereen.

Ik vond het 'vorige' spel wel leuker denk ik.

• Orsetto
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 23:22
Sta nu op 133 caught en 142 seen
Ik moet nog;
  • Venusaur (nog 67 candy/201 km)
  • Charizard (nog 18 candy/54 km)
  • Tangela
  • Machamp (nog 55 candy/165 km)
  • Alakazam (nog 66 candy/198 km)
  • Hitmonlee
  • Kabutops (nog 25 candy/125 km)
  • Aerodactyl
  • Snorlax
Pfff flink wat lopen nog voor Candy en eieren.

• tomdg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10-2024
darkdesign schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:06:
[...]
Ik kreeg net overigens een update gepushed, wederom hebben ze het lettertype ietswat aangepast :')

Het valt mij ook op dat ik de CP van de pokémon niet meer zie als ik ze probeer te vangen.
Dacht het net ook even te merken, maar nadat ik 1 bal gegooid had kwam ineens wel de cp te staan.
Mag toch hopen dat je die gewoon blijft zien, want anders wordt het wel erg lastig inschatten of een pokemon de moeite waard is.

• Shiro
  • Laatst online: 26-11 16:09

Shiro

Serenity

Gisteren een lvl 10 Mystic gym gemold, tot mijn verbazing was het vandaag alweer lvl 8. Dat vind ik nog best wel fanatiek van ze. En dat met dit weer :P

Toch maar weer ff plat gegooid om mede Valor spelers een beetje te stimuleren om het laag te houden
A-1 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/j5R9MEBAFaJmjbNeulRr1Hi4/medium.png
Dit keer een boos kijkende aap erin achter gelaten, wellicht dat zo'n boze blik ze afschrikt. :P

En ook deze vanochtend maar ff neergemaaid
B-1 B-2

Count is tot dusver 3 hoge lvl gym's gesloopt. Ik ben zelf echter al 5 kwijt geraakt. De score moet op z'n minst gelijk worden :+

Edit: ff screenshot gecorrigeerd :D verkeerde gelinked

[ Voor 6% gewijzigd door Shiro op 09-11-2016 21:57 ]

Juniper RWD

• Mx. Alba
Die Pidgey kijkt anders ook flink boos!

• Shiro
  • Laatst online: 26-11 16:09

Shiro

Serenity

Mx. Alba schreef op woensdag 09 november 2016 @ 21:29:
Die Pidgey kijkt anders ook flink boos!
Primeape kwam net inelkaar geslagen terug. Ze waren blijkbaar er niet van onder indruk :(

En woops nog ff screenshot gecorrigeerd. De pidgey was van gisteren. Vanochtend was het een weelde dat als een Messenger gestuurd werd. Ook die kreeg ik vrij snel terug gestuurd though...

Juniper RWD

• badros86
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-10 09:02
ik kreeg de afgelopen dagen 8 van de 13 pokemon terug die ik in een gym had staan. De meeste stonden er echt al maanden. Wat is er gebeurd?.... Met dit weer zou je toch denken dat er minder mensen spelen. :(

• Mx. Alba
badros86 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 22:39:
ik kreeg de afgelopen dagen 8 van de 13 pokemon terug die ik in een gym had staan. De meeste stonden er echt al maanden. Wat is er gebeurd?.... Met dit weer zou je toch denken dat er minder mensen spelen. :(
Slopen is makkelijker geworden en trainen moeilijker. Ik heb de afgelopen dagen drie lang zittende Pokies terug gekregen... Ik zit nu op 11.

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Bij mij is de schade tot op heden beperkt gebleven tot twee uit ook wel de minst stabiele locaties. Nog 12. Volgende week wordt het weer warmer. Weet niet of dat nou positief is of niet. :X

Vandaag vanaf de bank een L30 Mr. Mime gevangen. Ook wel aardig. Ik zag CP1110 staan en dacht, hmm... die wil ik wel hebben. Kostte wel een stuk of zes luxe ballen. Natuurlijk is de IV niet denderend met 42 maar je kunt niet alles hebben. Zen Headbutt/Psybeam. Wel aardig om eens in een gym te zetten als je die gesloopt hebt en verwacht dattie toch niet lang zal staan.

Verbeeld ik het me nou of vang ik sinds ik L30 ben nou meer beesten op max level? Ervaren anderen dat ook op L30 en hoger?

• Mx. Alba
Same here! Het viel mij ook al op dat ik relatief veel hoge cp Pokies vang de laatste tijd. Maar hoge IV is onveranderd zeldzaam.

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zal wel met level 30 te maken hebben? Zijn we hier nog 2 jaar van verwijderd. Net level 28. Viel me idd op dat hier regelmatig geschreven werd over de vangst van hoge CP Pokemon.

Nou...heb hier het gevoel dat we op level 18 zitten ipv 28...

Verwijderd

Ik vind het prima weer hoor, om lekker in mn warme autootje van hotspot naar hotspot te rijden. Vooral bij middelbare scholen zijn de spawns de pan uit gerezen. Als ik mijn auto daar neerzet kan ik makkelijk 10 Pokémon vangen. Wel fijn , heb de dust hard nodig omdat ik net level 28 ben geworden.
Dust is constant het probleem... Ik level harder dan m'n dust kan bijhouden, dus moet selectief power-uppen.
De gyms zijn hier ook heel onrustig, hoewel ik nog steeds in de 2 lvl 10 gyms zit die voor de update er al in zaten :)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:20
Mooi net Pokemongo gedeinstalleerd. Had ze allemaal gevangen en zat in meer dan 10 gyms. Echter met de recente changes worden gyms zonder problemen platgegooid en kost het weer veel moeite /tijd om er terug in te komen. Succes en veel plezier.

• aljooge
CaptJackSparrow schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:56:
[...]

Ik heb me vooral beziggehouden met het gymspel. Motiveerde mij het meest om lekker enden te fietsen en de lichaamsbeweging is voor mij doel. Het spel is meer middel. Die Dex is min of meer een bijverschijnsel van mijn gymactiviteiten. ;)

Sta nu op caught 110 en kan er waarschijnlijk nog wel een stuk of 10 evolueren. Ik wou alleen dat Niantic een Online Pokemon Manager of zoiets aan het spel toevoegde waar je op je account kunt inloggen en je zonder een oeverloze hoeveelheid tijd te verspillen op die priegeltelefoon op een efficiënte manier je pokebeesteninventaris kunt beheren. En dan ook wel met een adequate functionaliteit dus niet moeilijk doen over IV en movesterkte en zo. Dát remt me momenteel het meest om die inventaris eens grondig uit te zoeken en op te ruimen.

Zó typisch Niantic dat ze dat maar niet snappen. :F
Ik ben ook flink kilometers aan het fietsen. Goed voor de lichaamsbeweging en conditie. Binnen de bebouwde kom de zeldzame meesnoepen erbuiten uitzetten om de batterij te sparen.

Van je teamgenoten moet je het hebben, om er snel zelf 1tje in te zetten als ik een leveltje hoger heb gezet met een gespooft toestel. Sta je ver van huis met een vrijwel lege batterij. :? Is. Uiteindelijk wel gelukt, maar erg irritant.

• Autofan1985
Gisteren 3 10 km-eiren uitgebroed:
- Onix :(

|:(

Verder merk ik ook dat de ene na de andere gym plat gegooid wordt. Kost me nu gewoon kilo's aan revives. EN uit de stops krijg je alleen maar 10 pokeballs per keer, dus dat vult niet echt lekker aan zo...

[ Voor 56% gewijzigd door Autofan1985 op 10-11-2016 08:38 ]

• schaapiej
  • Laatst online: 25-11 14:50
Autofan1985 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:37:
Gisteren 3 10 km-eiren uitgebroed:

|:(
En dan krijg je als je thuis komt de vraag; "en wat zat er in je 10km eieren?"

"O... niks!" :+

<GoT>NightStalker

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:19
Doopy-X- schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:29:
[...]

edit: verkeerd gelezen, 525 voor een Dragonair is niet veel. Optie A en dan kijken wat de moveset wordt voordat je beslist hem te poweruppen
JamesB009 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:33:
Huh, waarom de dragonair?
Ik snap sowieso niet waarom je hier zou moeten kiezen, dratini is duidelijk de betere keuze. wordt hoger als dragonite na evolve, en kan hoger worden door hogere IV...

[...]
Thanks! Dacht zelf in eerste instantie dus dat ik beter die Dragonair kon evolueren en dan hopen op goede moveset. Zo niet dan hebben we alsnog wat candy over voor een volgende (maar dat wordt weer een lange rit als buddy).
CaptJackSparrow schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:54:

[...]

Zijn die vette waarden de CP van de Dragonite na evolutie? Dan moeten die kandidaten een heel lage CP hebben en daarmee beide afvallen lijkt me.
Eerlijk gezegd durf ik dat niet perse te stellen aangezien we er 2 hebben en mijn dochter er 1 heeft geëvolueerd :| Maar gezien het feit dat die ander nog minder CP heeft en zeker ook minder IV ga ik er vanuit dat die laatste gevangen is.

• WahWah
Gisteren kon ik nog 100 coins claimen, maar vanochtend moest ik het doen met 60 :(

Ja het gaat er veel harder aan toe nu. Zag nog een gym die ik omhoog wilde trainen, maar de auto voor me stopte er al voor. Dus ik reed door naar de volgende. Keek even terug, de gym was level 7, er werd gevochten en toen level 6...en ja hoor daarna weer level 7.

Dus zo gaat dat nu, je wordt genaait door je eigen kleur team...want ja levelen naar level 8 kost nu te veel moeite dus dan maar met je andere account even het level omlaag halen om minder te hoeven trainen...van mij mogen ze die prestige, die de gym levels bepalen, ook veranderen. Van level 8 tot 10 mag wel omlaag, want anders doet niemand meer moeite hiervoor. Of ze moeten gewoon de prestige voor het trainen weer terugzetten naar 500 per win met een lagere CP pokemon.

• Mx. Alba
Nog maar een Eeveelution gedaan vanmorgen... CP2119 Vap met Pump! *O*

Ik heb nu 7 Vapjes:

CP2201 met Aqua Tail (sinds gisteren)
CP2199 met Water Pulse (sinds gisteren)
CP2149 met Water Pulse
CP2135 met Aqua Tail
CP2119 met Hydro Pump (sinds vanmorgen)
CP1511 met Hydro Pump
CP1108 met Hydro Pump

Daar kan ik aardig wat Arcanines en Flareons mee blussen! :D

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10 14:26
Ik reageer hier eigenlijk nooit en ik lees vooral mee.

Wat ik vooral grappig vind is de eindeloze discussie over gyms. Was het eerst te moeilijk om ze te verslaan en stonden ze al weken op level 10. Dit zorgde er voor dat bepaalde spelers die lekker in meer dan 10 gyms zaten iedere 21 uur gratis 100 coins kregen. Wat dit veroorzaakte was dat vooral de minder sterke spelers hierover aan het klagen waren.
Nu hebben ze het gym systeem aangepast dat in principe iedereen een gym kan aanvallen en daardoor blijven ze niet meer weken lang level 10. Maar is er weer gedurende de hele dag activiteit bij de meeste gyms. Dit heeft echter weer tot gevolg dat de spelers die lekker iedere dag 100 coins binnen haalden nu beginnen te klagen.

Misschien moeten spelers gewoon accepteren dat het niet altijd gaat zoals jij wilt. Het gaat altijd zoals de maker van het spel het wilt. En of je dat nou leuk vind of niet je zult er mee moeten leven en anders stop je gewoon lekker met het spelen van het spel totdat het weer aangepast is zodat je het wel weer leuk vind.

Maar pagina's lang lezen dat het gym systeem slecht is slaat echt nergens op.

• Mx. Alba
The_Ghost16 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:46:
Het een sluit het ander niet uit. Het systeem was slecht omdat gyms te sterk waren, waardoor mensen weken lang in meer dan tien gyms konden blijven staan. Dat hebben ze nu aangepast, maar nu zijn gyms juist te zwak. In no time is een level 10 gym neergehaald en het kost vele malen meer moeite om zo'n gym weer op te bouwen. De ideale situatie zou ergens er tussenin moeten liggen denk ik.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weer een 10km ei uitgekomen m.b.v. GPS-jitter: Electabuzz (CP1185) :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Robkazoe
Zit nog steeds gelukkig in 8 gyms. Alleen de gyms waar ik in zit, staan op beroerde plekken waar niet zo heel veel mensen langs komen. Dus ik vermoed dat die ook nog wel lang overeind blijven staan. Ben er maar uit ééntje verwijderd en dat was bij een hotel dus dat verbaasde mij niet zo heel veel.

• WahWah

Wat ik vooral grappig vind is de eindeloze discussie over gyms. Was het eerst te moeilijk om ze te verslaan en stonden ze al weken op level 10. Dit zorgde er voor dat bepaalde spelers die lekker in meer dan 10 gyms zaten iedere 21 uur gratis 100 coins kregen. Wat dit veroorzaakte was dat vooral de minder sterke spelers hierover aan het klagen waren.
Nu hebben ze het gym systeem aangepast dat in principe iedereen een gym kan aanvallen en daardoor blijven ze niet meer weken lang level 10. Maar is er weer gedurende de hele dag activiteit bij de meeste gyms. Dit heeft echter weer tot gevolg dat de spelers die lekker iedere dag 100 coins binnen haalden nu beginnen te klagen.

Misschien moeten spelers gewoon accepteren dat het niet altijd gaat zoals jij wilt. Het gaat altijd zoals de maker van het spel het wilt. En of je dat nou leuk vind of niet je zult er mee moeten leven en anders stop je gewoon lekker met het spelen van het spel totdat het weer aangepast is zodat je het wel weer leuk vind.

Achja, iedereen moet af en toe even zijn ei kwijt ;)

• Autofan1985
Precies. En daarvoor heb ik die gyms nodig, want zonder coins voor incubators kom ik nooit van mijn eieren af. :+

• CaptJackSparrow
  • Niet online

Onze grief is dat Niantic de ene tekortkoming verwisselt voor de andere tekortkoming en geen écht goed systeem weet te maken (wat volgens mij een systeem is met meerdere 'leagues' voor verschillende spelerhoogten). Veel mensen hebben zich simpelweg aangepast aan de flink moeilijke aspecten van het oude systeem en hebben zich met veel inspanning de positie in gyms weten te verwerven die ze dan die 100 muntjes per dag opleverden. Veel 'werken' en dan ook veel 'verdienen' dus. Niet echt oneerlijk lijkt me. Als Niantic dan even de doelpalen verzet waardoor ze al die inspanning voor een groot deel teniet gedaan zien worden en het nieuwe systeem vooral ook weer grote tekortkomingen heeft dan hebben we daar terecht kritiek op lijkt me. Want dit volgende is dus een goed voorbeeld van hoe weinig realiteitszin Niantic heeft over de gevolgen van dit soort wijzigingen.
WahWah schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:10:
Gisteren kon ik nog 100 coins claimen, maar vanochtend moest ik het doen met 60 :(

Ja het gaat er veel harder aan toe nu. Zag nog een gym die ik omhoog wilde trainen, maar de auto voor me stopte er al voor. Dus ik reed door naar de volgende. Keek even terug, de gym was level 7, er werd gevochten en toen level 6...en ja hoor daarna weer level 7.

Dus zo gaat dat nu, je wordt genaait door je eigen kleur team...want ja levelen naar level 8 kost nu te veel moeite dus dan maar met je andere account even het level omlaag halen om minder te hoeven trainen...van mij mogen ze die prestige, die de gym levels bepalen, ook veranderen. Van level 8 tot 10 mag wel omlaag, want anders doet niemand meer moeite hiervoor. Of ze moeten gewoon de prestige voor het trainen weer terugzetten naar 500 per win met een lagere CP pokemon.
Waar eerder mensen wel valsspeelden door bij een L10 gym er eentje uit te schoppen met een tweede illegale valsspeelaccount gaat dit nu dus al gebeuren bij L7 omdat daarboven de prestige voor een volgend level naar 8.000 gaat i.p.v. 2.000 (10k en 4k minus de 2k bonus van het bijzetten van de vorige pokie) en men dit teveel werk vind. Valsspelers zijn nu eenmaal lui. Dan zetten ze er waarschijnlijk ook nog een torenhoge Dragonite in die met valsspelen verkregen is en veilig is voor hun eigen type valsspelen. Daarmee wordt het dus voor iedereen minder leuk omdat wéér de cheaters het meest gaan profiteren/het minst geschaad worden door de wijzigingen van Niantic.

Niantic mist adequaat inzicht in het spel en hoe ze het zouden moeten vormgeven en daardoor maken ze het steeds niet écht beter maar alleen ánders slecht(er).

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10 14:26
Volgens mij is het laatste wat Niantic wil dat een beperkte groep mensen een belangrijk deel van het spel op zich nemen waardoor potentieel nieuwe 'klanten' (spelers) afhaken omdat ze niet alle onderdelen van het spel kunnen doen.

Ik snap best dat het vervelend is als je ergens veel tijd in hebt gestoken dat je daar dan een vergoeding voor wilt. Maar die heb je ook al gehad.

Momenteel is het veel actiever bij gyms en wordt er dus veel meer gebruik gemaakt van dit spelelement. Dat jij dit persoonlijk niet leuk vind heeft Niantic weinig boodschap aan. Want de activiteit is nu zoveel hoger dat zij hier alleen maar blij mee zijn. Ik snap dat jij vanuit jouw perspectief er naar kijkt en het minder leuk vind. Maar probeer je eens te verplaatsen in de situatie van de maker van het spel en dus degene die er geld aan moet verdienen. Nu komt een grote groep 'volwassen' mensen gewoon op mij over als een stel pubers van 12 jaar die niet hun zin krijgen.

• CaptJackSparrow
  • Niet online
The_Ghost16 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:34:
Volgens mij is het laatste wat Niantic wil dat een beperkte groep mensen een belangrijk deel van het spel op zich nemen waardoor potentieel nieuwe 'klanten' (spelers) afhaken omdat ze niet alle onderdelen van het spel kunnen doen.

Ik snap best dat het vervelend is als je ergens veel tijd in hebt gestoken dat je daar dan een vergoeding voor wilt. Maar die heb je ook al gehad.

Momenteel is het veel actiever bij gyms en wordt er dus veel meer gebruik gemaakt van dit spelelement. Dat jij dit persoonlijk niet leuk vind heeft Niantic weinig boodschap aan. Want de activiteit is nu zoveel hoger dat zij hier alleen maar blij mee zijn. Ik snap dat jij vanuit jouw perspectief er naar kijkt en het minder leuk vind. Maar probeer je eens te verplaatsen in de situatie van de maker van het spel en dus degene die er geld aan moet verdienen. Nu komt een grote groep 'volwassen' mensen gewoon op mij over als een stel pubers van 12 jaar die niet hun zin krijgen.
Voor het aspect dat meer mensen wat met gyms kunnen doen heb ik ook best begrip. Mijn punt is dat dat voordeel helaas ook tegelijkertijd gepaard gaat met een nieuw nadeel waardoor het 'netto' niet echt een verbetering is. Niantic had een verandering moeten invoeren die alléén maar het voordeel van meer gymparticipatie had gebracht en niet het nadeel van o.a. nog meer valsspelen had veroorzaakt. Dán zou het een échte verbetering zijn geweest. Nu is het dat niet.

• Mx. Alba
Veel beginnende spelers willen gewoon met hun Pokémon een robbetje vechten. En de enige mogelijkheid daartoe is gyms, maar die waren voor beginnende spelers onbegonnen werk... Een oplossing is dus om een andere manier te creëren voor nieuwe spelers en casual spelers om een robbetje te vechten, en de gyms het terrein laten van de fanatieke / hogere spelers. Toch?

• ramones73
  • Laatst online: 16-11 14:21
Mx. Alba schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:54:
[...]

Het een sluit het ander niet uit. Het systeem was slecht omdat gyms te sterk waren, waardoor mensen weken lang in meer dan tien gyms konden blijven staan. Dat hebben ze nu aangepast, maar nu zijn gyms juist te zwak. In no time is een level 10 gym neergehaald en het kost vele malen meer moeite om zo'n gym weer op te bouwen. De ideale situatie zou ergens er tussenin moeten liggen denk ik.
Inderdaad , mij lijkt het oude systeem van trainen met het nieuwe systeem van aanvallen een ideale combo ;)

Ik snap ook wel dat het aanvallen veel te lang duurde , waar ik voor de update 2-3u bezig was met een lvl 10 afhankelijk van de sterkte , ben ik er nu in 1-1.30u klaar mee. Mij prima , al 2 langstaande blauwe neergelegd ;)

Maar het trainen is veel te moeilijk gemaakt , dit was perfect in het oude systeem.

De combo van die 2 zou zorgen voor nog meer actie lijkt mij ;)

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Vanmorgen in 15min een lvl 5 gym omgelegd, dat gaat rap zo zeg!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-11 11:33

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Mx. Alba schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:48:
Veel beginnende spelers willen gewoon met hun Pokémon een robbetje vechten. En de enige mogelijkheid daartoe is gyms, maar die waren voor beginnende spelers onbegonnen werk... Een oplossing is dus om een andere manier te creëren voor nieuwe spelers en casual spelers om een robbetje te vechten, en de gyms het terrein laten van de fanatieke / hogere spelers. Toch?
Het probleem in mijn ogen is dat gyms gold geven.

Gold = geld (feitelijk premium currency, de free currency zou ik candy/dust onder scharen). Hierdoor zijn gyms geld waard, en zijn ze zo belangrijk. Haal de gold bonus uit de gyms, en bied dust + candy voor de pokemon die je erin zet (gaan er ook andere pokemon in, want mensen hebben bijv. nog een omnastar nodig).

Ipv daarvan: Zet het gold naar de daily quests, of introduceer een derde "free" currency waarmee je alles kan kopen behalve bag/pokemon space (of hoe ze het willen doen). Op die manier beloon je de actieve spelers nog steeds, en blijven gyms belangrijk, maar open voor een "robbertje vechten"

• -TheNose-
IdieEasy schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:02:
[...]

Gold = geld (feitelijk premium currency, de free currency zou ik candy/dust onder scharen). Hierdoor zijn gyms geld waard, en zijn ze zo belangrijk. Haal de gold bonus uit de gyms, en bied dust + candy voor de pokemon die je erin zet (gaan er ook andere pokemon in, want mensen hebben bijv. nog een omnastar nodig).

Ipv daarvan: Zet het gold naar de daily quests, of introduceer een derde "free" currency waarmee je alles kan kopen behalve bag/pokemon space (of hoe ze het willen doen). Op die manier beloon je de actieve spelers nog steeds, en blijven gyms belangrijk, maar open voor een "robbertje vechten"
Klinkt goed idd! En laat ze dan ook zorgen dat je een robbertje kan vechten tegen andere spelers, dat zou ik veel leuker vinden dan die gyms, waar ik me nu ook alleen mee bemoei om wat coins en dust (of om dat klote blauwe team te irriteren >:) )

• Shadow_J
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-11 09:48
CaptJackSparrow schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:40:
[...]

Voor het aspect dat meer mensen wat met gyms kunnen doen heb ik ook best begrip. Mijn punt is dat dat voordeel helaas ook tegelijkertijd gepaard gaat met een nieuw nadeel waardoor het 'netto' niet echt een verbetering is. Niantic had een verandering moeten invoeren die alléén maar het voordeel van meer gymparticipatie had gebracht en niet het nadeel van o.a. nog meer valsspelen had veroorzaakt. Dán zou het een échte verbetering zijn geweest. Nu is het dat niet.
Zoals bij veel games zal Niantic wel aan het zoeken zijn naar een evenwicht. Persoonlijk was ik nog maar 2-3 weken bezig met gyms en de langste die ik had was 3 weken. Op zich heel leuk voor mij, maar dit kan eigenlijk de bedoeling niet zijn. Nu zit ik nog maar in 1 gym, maar heb wel al veel meer plezier beleeft aan het battle aspect. Lekker in de buurt gisteren de laatste level 10 gyms dat al weken stonden gaan slopen, zonder dat ze er een uurtje later terug staan. Voor mij mag het slopen terug iets trager en het opbouwen iets sneller, neem 10 à 15% en dan zal het wel goed zitten. De duur van eentje te slopen moet ongeveer overeen komen met eentje op te bouwen. Ik heb de laatste weken rond de 750 coins bij elkaar gespaard, toch weer 5 incubators erbij om te hopen op mijn laatste : Tangela of Snorlax :)

• CaptJackSparrow
  • Niet online
[...]

Gold = geld (feitelijk premium currency, de free currency zou ik candy/dust onder scharen). Hierdoor zijn gyms geld waard, en zijn ze zo belangrijk.
Dat is natuurlijk een deel ervan. Maar zeker ook dat mensen het leuk vinden om dat 'robbertje te vechten'. Daarom willen mensen dat ook graag buiten de gyms om kunnen doen.

Dat gymposities geld waard zijn is natuurlijk ook precies de reden dat Niantic het maar beperkt mogelijk maakte om daar een plaatsje in te verwerven en het trainen oorspronkelijk flink moeilijk was. Dus Niantic veroorzaakt het probleem van weinig gymparticipatie daarmee bewust ook zelf. Als Niantic bereid zou zijn om wat meer gratis muntjes weg te geven zouden er ook wat meer mogelijkheden zijn om gymspel te creëren. Ik snap wel dat ze daar nogal voorzichtig mee zijn want ze willen ruim aan de veilige kant van het 'omslagpunt' blijven waarbij de meeste mensen geen echt geld meer gaan uitgeven maar het alleen met de gratis muntjes doen.

Nou zal het voorlopig nog wel loslopen denk ik want ze weten precies hoeveel ze maximaal gratis moeten weggeven en ik denk niet dat dat ook maar in de búúrt komt van hun verdiensten met de verkoop van muntjes maar er spelen natuurlijk ook allerlei psychologische mechanismen een rol hierbij. Of mensen een verwáchting gaan hebben om er geen echt geld aan te hoeven uitgeven bijv. Die willen ze natuurlijk zó houden dat mensen die verwachting in meerderheid níét gaan krijgen.

• Moddie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-11-2024
Kan iemand even de berichten van CaptJackSparrow, IdieEasy en The_Ghost16 naar Niantic sturen. Waarom proberen ze de trackers wel op een kleine sample, maar niet gym aanpassing. Dan gaat het tweaken sneller en hebben we sneller een nieuwe stabiele versie waarmee iedereen tevreden is (al zal dat altijd een utopie zijn).

Compleet iets anders:
Zat op werk en zag opeens de schaduw van een Lapras op me radar, dus dacht neem even een korte pauze in de regen. Eerst naar links wandelen.. Niks... Toen naar rechts en ook maar niks.. Begon nerveus te worden, want geen idee hoelang die er nog is..
Toch maar wat sneller wandelen naar alle spawnlocaties die ik ken, zie ik opeens een rondje maar geen pokemon (een bug die ik vaker heb), opnieuw opgestart en daar was ze/hij wel is waar maar CP 1200, maar 30 (!) ultra balls verder (maar 5 raak.. ter verdediging, het is flink lastig met een nat scherm). Eindelijk een Lapras! Dat motiveert weer even verder te spelen

Verwijderd

Ik had voordien ook elke dag 100 coins zonder moeite. Nu vind ik het wel beter want hoe beleef je plezier aan gewoon elke dag muntjes te pakken zonder iets te doen?
De snelheid van het trainen van de gym mocht voor mij ook wel hetzelfde blijven maar mischien veranderen ze dat wel terug als ze zien dat gyms nog maar zelden lvl 10 worden.
Nu is het gewoon net hetzelfde als in het begin. Je moet terug elke dag buiten komen voor je kan innen.

• Autofan1985
Het op zich weer moeten werken voor de gyms is idd leuk, maar combineer dit met het feit dat er amper revives uit de stops komen en de lol is snel er van af. Begon de week met 57 revives en heb er nu nog maar 13. Stops gedraaid als een idioot, maar naast krijg daar alleen pokeballs, potions en wat raspberries. Werkelijk niet 1 revive!

• Robkazoe
Ik moet zeggen dat ik nu steady op 100 revives + 100 potions zit. En ik had een week of 2 geleden echt helemaal niets meer. Het ging niet hard aan het begin, maar het kost je gewoon veel stops. Zelf had ik het een beetje met ultra balls. Vooral nu er veel spawnen, vang je veel en ook wat specialere Pokemon. Maar het aantal ultra balls neemt gelukkig gestaagd toe. Zit er weer op 31.

[ Voor 33% gewijzigd door Robkazoe op 10-11-2016 12:14 ]

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Zo! Ving ik net wéér een L30 beest. Een Paras met IV76. Wat doe je dan als je 375 candy hebt? :P

Juist. Dan evolueer je die van CP732 naar CP1422. :9 En dan heeft ie ook nog Bug Bite/Solar Beam. 8) Dat maakt het weer goed dat ik eergisteren op de fiets een Paras ving die ik wou transferren... en die toen (ik weet nóg niet hoe dat nou kon) geëvolueerd werd. :X Was een waardeloos beest vóór die evolutie en erna ook. :F

• Mx. Alba
Robkazoe schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:13:
Ik moet zeggen dat ik nu steady op 100 revives + 100 potions zit. En ik had een week of 2 geleden echt helemaal niets meer. Het ging niet hard aan het begin, maar het kost je gewoon veel stops. Zelf had ik het een beetje met ultra balls. Vooral nu er veel spawnen, vang je veel en ook wat specialere Pokemon. Maar het aantal ultra balls neemt gelukkig gestaagd toe. Zit er weer op 31.
Ik krijg misschien 1x per 2 stops een Revive of Max Revive. Om een Level 9 gym één leveltje op te hogen zijn 10.000 punten nodig (toch?), nu zo'n 300 punten per Pokémon die je inzet, dus je hebt ruim 30 revives nodig om dat te doen, dat is dus zo'n 60 stops die je moet slingeren...

Nou is er natuurlijk wel een taktiek om te voorkomen dat je revives moet gebruiken: als een Pokémon bijna dood is snel switchen naar de volgende. Het probleem is dat als er toch een dood gaat, het spel automatisch switcht naar de eerst beschikbare Pokémon - wat er dus dan een is die bijna dood is. En die dan waarschijnlijk een slechte match is waardoor die *poef* ook dood gaat voordat je kan switchen. Als ze dat systeem nou eens zo aanpassen dat wanneer een Pokémon dood gaat automatisch de volgende tevoorschijn komt ipv een vorige die bijna dood is (en een "NEXT" button in het fight screen zodat je met één druk op de knop kunt switchen naar de volgende Pokémon in je team) dan kan de intelligente speler weer gyms trainen zonder dat het hem bakken vol revives kost.....

Gisteren avond heb ik nog zitten trainen en had ik een ideaal team samengesteld. Het was een Level 6 gym. Alle zes mijn Pokies waren lager dan de laagste in de gym en ze stonden netjes op volgorde: met de 1e kon ik de 1e verslaan zonder dat mijn Pokémon dood gaat, en zo door t/m de laatste. Alleen dat switchen kost zoveel tijd en moeite dat er geregeld toch een Pokémon dood gaat en dan switcht hij weer naar de eerste Pokémon - die al bijna dood is - waardoor ik uiteindelijk maar een paar revives heb kunnen besparen. :/

[ Voor 14% gewijzigd door Mx. Alba op 10-11-2016 12:27 ]

• GroeneThee
WahWah schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:28:
[...]
Keuze A

1. De Dragonite wordt hoger dan die van optie B
2. Hij heeft ook nog eens hogere IV
3. Je kan je dust bewaren voor als je weer candy krijgt, of voor wat anders
Doopy-X- schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:29:
[...]
edit: verkeerd gelezen, 525 voor een Dragonair is niet veel. Optie A en dan kijken wat de moveset wordt voordat je beslist hem te poweruppen
JamesB009 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:33:
Huh, waarom de dragonair?
Ik snap sowieso niet waarom je hier zou moeten kiezen, dratini is duidelijk de betere keuze. wordt hoger als dragonite na evolve, en kan hoger worden door hogere IV...
[...]
Eerste wat ze net heeft gedaan toen ze thuis kwam... de dratini is nu een dragonite met een CP van 2202 (inclusief enkele power ups). Namens haar (en papa) bedankt voor het advies!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Niantic kennende van jaren Ingress hield ik er wel rekening mee dat het spel wel eens zó zou kunnen veranderen dat je veel meer potions en revives nodig zou gaan hebben, dus heb ik daar altijd een zo hoog mogelijke voorraad van aangehouden die me niet tegen een ballentekort zou doen aanlopen tussen farmgelegenheden in. Ben ik nu dus wel blij mee. :)

34 Hyper potions (lager gooi ik op het moment wel weg)
250 Max Potions
173 Revives
38 Max Revives.

:P

Alhoewel ik ze momenteel liever níét dan wél nodig heb. ;)

• aljooge
[...]

Dat zeg je alleen maar omdat jezelf natuurlijk genoeg bags en space hebt ingekocht. ;)

• IdieEasy

IdieEasy

aljooge schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:41:
[...]

Dat zeg je alleen maar omdat jezelf natuurlijk genoeg bags en space hebt ingekocht. ;)
Nee, ik heb zelf maar 2 upgrades met bag-space gedaan, en geen enkele upgrade voor poke-space. De reden dat ik dat zeg is omdat het feitelijk een "quality of life" dingetje is. Maar wel een die veel mensen willen. Dus het is een ideaal iets om betaald te houden voor Niantec (en dan echt betaald, niet ingame te krijgen). Ik probeer zo te denken dat zij gewoon door blijven gaan met geld verdienen, dan is het namelijk ook redelijk om ideeën te maken.
Als ik puur zou denken in hoe het spel perfect zou zijn, zou je op hele andere dingen uit komen. Maar dan zou je subscription fee moeten gaan overwegen, en dat zou een hoop mensen tegen houden ;) (inclusief mij).

• Quincy5
CaptJackSparrow schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:17:
Zo! Ving ik net wéér een L30 beest. Een Paras met IV76. Wat doe je dan als je 375 candy hebt? :P

Juist. Dan evolueer je die van CP732 naar CP1422. :9 En dan heeft ie ook nog Bug Bite/Solar Beam. 8) Dat maakt het weer goed dat ik eergisteren op de fiets een Paras ving die ik wou transferren... en die toen (ik weet nóg niet hoe dat nou kon) geëvolueerd werd. :X Was een waardeloos beest vóór die evolutie en erna ook. :F
Dat had ik toevallig gisteren ook: niet zo goede Eevee gevangen, willen transferen en kennelijk per ongeluk evolve aangetikt. Het bevestigingsscherm aangezien voor dat van de transfer en dat pas doorhebben op het moment dat je hem indrukt. Dus nu heb ik een Flareon met half gevulde boog en CP 513 :X

PV Output

• Autofan1985
En weer 3 pokemon terug uit gyms... Zo hou ik helemaal geen revives over!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik dacht met alle lage gyms wel even een bliksemrondje te kunnen doen... Uiteindelijk maar net aan 2 gyms tegelijk kunnen bezetten ipv de 4-5 die hier lekker dicht bij elkaar liggen :P

The game has changed...

• Shadow_J
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-11 09:48
Moddie schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:46:
Kan iemand even de berichten van CaptJackSparrow, IdieEasy en The_Ghost16 naar Niantic sturen. Waarom proberen ze de trackers wel op een kleine sample, maar niet gym aanpassing. Dan gaat het tweaken sneller en hebben we sneller een nieuwe stabiele versie waarmee iedereen tevreden is (al zal dat altijd een utopie zijn).

Compleet iets anders:
Zat op werk en zag opeens de schaduw van een Lapras op me radar, dus dacht neem even een korte pauze in de regen. Eerst naar links wandelen.. Niks... Toen naar rechts en ook maar niks.. Begon nerveus te worden, want geen idee hoelang die er nog is..
Toch maar wat sneller wandelen naar alle spawnlocaties die ik ken, zie ik opeens een rondje maar geen pokemon (een bug die ik vaker heb), opnieuw opgestart en daar was ze/hij wel is waar maar CP 1200, maar 30 (!) ultra balls verder (maar 5 raak.. ter verdediging, het is flink lastig met een nat scherm). Eindelijk een Lapras! Dat motiveert weer even verder te spelen
Ik kan er mee eens zijn dat het een leuke dag is. ongeveer 3 maand geleden had ik een Weezing gezien op het werk hier, maar na 1 ultra ball was deze gaan lopen. Ondertussen deze nooit meer tegen gekomen en Koffing zijn ook zeldzaam hier. Hierjuist zat er terug eentje op mijn bureau - 95 CP & Ultra ball gebruikt dus het was zo goed als zeker dat ik hem ving.

Nu is afwachten op mijn laatste 2 : Tangela & Snorlax :D

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Quincy5 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:24:
[...]

Dat had ik toevallig gisteren ook: niet zo goede Eevee gevangen, willen transferen en kennelijk per ongeluk evolve aangetikt. Het bevestigingsscherm aangezien voor dat van de transfer en dat pas doorhebben op het moment dat je hem indrukt. Dus nu heb ik een Flareon met half gevulde boog en CP 513 :X
Nog een graadje erger dan die van mij met zijn hele 760 CP, IV67-69 en de belabberdste aanvalsmoves die je maar kunt hebben. :X Ja, ze zijn dan weer de beste defensieve maar wat moet je nou met een 760 CP beest in een gym? -O-

Hoppa... hij mag hier in de kneuzengalerij. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZuTfSaflHckDcn13p5HwdJVD/full.png

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-11 15:25
Met de nieuwe update krijg ik wel veel ballen weer !
En zie veel meer pokemons

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• IdieEasy

IdieEasy

Mars18 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:19:
Met de nieuwe update krijg ik wel veel ballen weer !
En zie veel meer pokemons
Yup, is een tijdelijke actie om te vieren dat de daily quests erin zitten.
Morgen is de laatste dag though:
http://pokemongolive.com/en/post/daily-bonus-bonus/

• Idifix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Zo net weer acht eieren uitgebroed (7 x 5 km en 1 x 10 km). Maar 2 Pokemon die ik nodig had. Een hitmonlee en een oddish.

Zit nu op 125 gevangen Pokemon.
Moet nog:

Venusaur nog 22 candy
Charizard nog 84 candy
Nidoqueen nog 29 candy
Nidoking nog 11 candy
Viluplume nog 4 candy
Arcanine nog 46 candy
Alakazam nog 77 candy
Machamp nog 83 candy
Dodrio nog 47 candy
Exeggutor nog 11 candy
Weezing nog 6 candy
Chansey
Gyarados nog 220 candy
Porygon
Kabutops nog 18 candy
Dragonite nog 82 candy
En dan de region specific nog.

• spocy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-06 19:49
Orsetto schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:35:
Ik heb een beetje een The Purge vibe. Bijna alle lvl 10 gyms hier zijn gesloopt. Alles flipt continu.

Ik snap Niantic wel. Het is voor lagere level spelers nu weer mogelijk om muntjes te scoren. De hogere level spelers missen hun zekere inkomen. Al met al een grotere kans dat er weer munten gekocht gaan worden door iedereen.

Ik vond het 'vorige' spel wel leuker denk ik.
Het grootste nadeel van het vorige spel was dat er maar een zeer beperkte spelersgroep aan deel kon nemen. Dat is uiteraard iets wat Niantic probeert te voorkomen. Idealiter zorgen ze voor soort van combinatie, waar iedereen aan deel kan nemen, maar waar ook de verschillen tussen spelers in terug te vinden zijn.

• Autofan1985
Beetje bij beetje komen we er wel. :) Alleen die verdomde Snorlax en Aerodactyl nog. Laat die eens een keer uit mijn 10 km eieren komen ipv 3 Onixen achter elkaar! 8)7 Al zou een fatsoenlijke Grimer ook geen kwaad kunnen, maar daar is niet eens een spawnpoint van bekend volgens TheSilphRoad. |:(

Pokedex: 137 gevangen, 143 gezien
PokemonGezienCandy nog nodig
Ivysaur
X
doorsparen voor Venusaur
Venusaur
V
59
Alakazam
X
7
Machamp
V
18
Muk
X
39
Lickytung
X
nvt
Omastar
X
2
Aerodactyl
V
nvt
Snorlax
V
nvt
Andere regio's
PokemonGezienRegio
Farfetch'd
V
Azië
Kangaskhan
V
Australië
Tauros
V
VS

[ Voor 4% gewijzigd door Autofan1985 op 10-11-2016 15:34 . Reden: tiepvouten ]

• aljooge
IdieEasy schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:51:
[...]

Nee, ik heb zelf maar 2 upgrades met bag-space gedaan, en geen enkele upgrade voor poke-space. De reden dat ik dat zeg is omdat het feitelijk een "quality of life" dingetje is. Maar wel een die veel mensen willen. Dus het is een ideaal iets om betaald te houden voor Niantec (en dan echt betaald, niet ingame te krijgen). Ik probeer zo te denken dat zij gewoon door blijven gaan met geld verdienen, dan is het namelijk ook redelijk om ideeën te maken.
Als ik puur zou denken in hoe het spel perfect zou zijn, zou je op hele andere dingen uit komen. Maar dan zou je subscription fee moeten gaan overwegen, en dat zou een hoop mensen tegen houden ;) (inclusief mij).
Hoe houd je het zonder uitbreidingen vol? Ik had al meteen mijn space verdubbeld. en vandaag ook mijn rugzakje verdubbeld. Zo kan je tenminste normaal vangen.

Beste manier om geld te verdienen is volgens mij gewoon de shop uitbreiden met revives, speciale ballen, potions, extra buddy plekken en 10 km eieren.

• Autofan1985
Voor die revives en 10 km zou ik zeker wel interesse hebben idd! :)

• IdieEasy

IdieEasy

aljooge schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:24:
[...]

Hoe houd je het zonder uitbreidingen vol? Ik had al meteen mijn space verdubbeld. en vandaag ook mijn rugzakje verdubbeld. Zo kan je tenminste normaal vangen.
Tsja, Geen andere keus hebben. Heb 400 muntjes uit gyms in bagspace gepropt, en 150 in een incubator. Op dit moment heb ik 20 gold en dat is alles wat ik tot nog toe aan gold heb kunnen krijgen. Geen tijd om iedere dag 30 minuten in gyms te stoppen, dus enkel af en toe een gym pakken als hij op level 2-3 staat (en dan 1 per dag).
aljooge schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:24:
[...]
Beste manier om geld te verdienen is volgens mij gewoon de shop uitbreiden met revives, speciale ballen, potions, extra buddy plekken en 10 km eieren.
Dit lijkt mij het laatste gedeelte van een f2p spel. Het punt waarop er maximaal verdient moet worden en minder om de balans gedacht wordt. Wat jij beschrijft is inderdaad het meest winstgevende, maar slechts voor korte tijd, want het is erg P2W (pay to win, buying power). Je kan (nog) meer voorsprong krijgen door geld uit te geven.

Ik heb veel liever dat er bijvoorbeeld outfits te koop komen. Er zijn zat mensen die geld willen betalen om er anders uit te zien dan de rest. (En als je dan gyms weer interessant wilt maken, laat gyms outfits droppen met een countdown timer. Wie erin zit op het moment dat hij 0 bereikt krijgt de outfit (common, rare, very rare, epic, legendary?) Daar was Nintendo altijd erg goed in, misschien moet die zich er meer mee gaan bemoeien :D

Anyways, ik heb weer teveel ideetjes vandaag.... Ik moest maar weer eens aan het werk gaan. :+

• -TheNose-
Zo lvl 28 geworden, ben er nu wel klaar mee. Dex is vol, gyms heb ik te weinig tijd voor. Ik ga nu heel casual spelen en elke dag even inloggen om te innen en voor de daily bonus, tot het spel weer interessant wordt.

• GroeneThee
Hmmm rij net langs een gym waar mijn dochter sinds vandaag in zit en zie vier jochies staan, duidelijk aan PGO-en. Leeftijd ongeveer 8 jaar en alle vier op een Oxboard dat is ook best handig ivm met je eieren, dacht ik bij mijzelf. Maar nu komt het leukste, ze halen de gym lvl 8 in mum van tijd neer en plaatsen er 4 pokemon in : 3 x Dragonite (3065-3295) en een Snorlax van 3100....

Pfoe, die ga ik niet neerhalen denk ik. Maar even wachten wat er gaat gebeuren en kijken hoe lang hij blijft.

• Jamesl
GroeneThee schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:14:
Hmmm rij net langs een gym waar mijn dochter sinds vandaag in zit en zie vier jochies staan, duidelijk aan PGO-en. Leeftijd ongeveer 8 jaar en alle vier op een Oxboard dat is ook best handig ivm met je eieren, dacht ik bij mijzelf. Maar nu komt het leukste, ze halen de gym lvl 8 in mum van tijd neer en plaatsen er 4 pokemon in : 3 x Dragonite (3065-3295) en een Snorlax van 3100....

Pfoe, die ga ik niet neerhalen denk ik. Maar even wachten wat er gaat gebeuren en kijken hoe lang hij blijft.
Dat moet toch gecheat zijn? Ik zie nergens zulke hoge pokés :o

• Quincy5
Nergens is overdreven, maar je moet wel in de buurt van level 30 zitten.

PV Output

Pagina: 1 ... 20 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.

Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.

Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status