Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Dat is altijd een issue, wat ze ook bedenken en implementeren, iedereen happy krijgen gaat toch niet lukken. Ben hier blij dat die lvl 10's wat sneller kapot te krijgen zijn, al heb ik het nog niet getest (al iemand gekeken hoeveel er nu af gaat?). Het blijft een lastige kwestie, zelfde met de radar, sommige willen een richting weten andere juist minder, dus een tussenweg vinden blijft lastigMx. Alba schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:01:
Laatst kon ik door het slim kiezen van mijn 6 aanvallende Pokémon in twee aanvallen ruim 7000 prestige bij een gym op trainen. Dat is inderdaad misschien wat veel van 't goede... Maar door dat dan weer te nerfen straf je juist de slimme speler. En die slimme speler is waarschijnlijk juist ook degene die (uiteraard zo beperkt mogelijk, want hij is slim) geld uitgeeft aan het spel.
Ik denk niet dat ik ooit mee zal doen aan gym battles. Ik zag zojuist een lvl 10 gym vol met Dragonites, van ~2500-3200. Niet echt leuk, ik zou graag een gymsysteem zien op basis van level. Of wat extra NPC gyms die moeilijker worden als je hoger wordt. Dan zou je daar badges en andere beloningen mee kunnen krijgen.
Voor nu lijkt het alsof ik meer willekeurige pokemon tegen kom dan een week geleden. Wat dat betreft is het verzamelen voor mij nu voldoende, maar misschien ben ik dat over een paar weken weer zat. Gen 2 lijkt me ook leuk, pokemon vangen die ik niet ken. Helaas gooi ik soms nog steeds 10 ballen op een pokemon en heb ik geen idee hoe dat dodgen werkt in gyms, maar ik vind het een leuk spel. Ik woon echter in een gat, weinig te vinden helaas.
Ja en nee, slim kiezen kan zeker een hoop schelen, maar je blijft gewoon extreem afhankelijk van wat er al in die gym staat. Heb je de pech dat de cp hoogtes te verdeelt zijn en/of er over deze range ook nog een berg snorlaxes zitten ga je er met slim kiezen ook niet makkelijk mee weg komen. Dit is nu dus een nog groter drama.Mx. Alba schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:01:
Laatst kon ik door het slim kiezen van mijn 6 aanvallende Pokémon in twee aanvallen ruim 7000 prestige bij een gym op trainen. Dat is inderdaad misschien wat veel van 't goede... Maar door dat dan weer te nerfen straf je juist de slimme speler. En die slimme speler is waarschijnlijk juist ook degene die (uiteraard zo beperkt mogelijk, want hij is slim) geld uitgeeft aan het spel.
Echter praat ik wel van de kant die speelt om gyms vast te blijven houden, waar ik al moeite genoeg mee heb, dus vaker flippende gyms zijn niet in mijn voordeel. Voor de casual spelers, daar gaan we weer, is het nu wel makkelijker om gewoon één of misschien wel twee vijandige gyms te pakken, te cashen en tevreden te zijn. Of dit is wat niantic wil bereiken? Geen idee eerlijk gezegd, maar het brengt wel meer beweging in het gym landschap. (hoe kut ik dat ook vind
Zolang iemand niet teveel spooft wordt hij/zij echt niet gebanned hoor. Met zoveel spelers die het doen en een dalende userbase gaan ze daar echt hun vingers niet aan branden.Janusi schreef op zondag 06 november 2016 @ 14:17:
De gym situatie hier is nu echt om te janken. Allemaal in handen van een klein groepje dat de hulp heeft van tenminste een spoofer.
En ik weet dat het een spoofer was omdat ik toevallig zag hoe een gym getraind werd terwijl er niemand in de buurt van de gym was.
En ook al wordt hij uiteindelijk door Niantic gebanned, de gyms zijn nog altijd buiten bereik.
Ken spelers die al maanden over de hele wereld spoofen en die accounts doen het nog prima.
Een maand geleden zei ik ook dat het trainen veel te makkelijk was gemaakt zodat elke beginner met 6 pokies en genoeg revives en potions een gym kan trainen, en er een lage pokie in kan zetten die er dan gelijk weer uitgeknikkerd wordt. Ook niet leuk.IdieEasy schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:49:
[...]
Hahaha, Zelfs de meest langlopende spellen wordt er nog constant getweaked. Buffs/nefs zul je altijd houden. En als blijkt dat iets te sterk is, dan nerf je het weer. Logisch.
Denk dat het nu nog steeds makkelijker is om een gym te trainen dan hiervoor, echter heb je meer revives/potions nodig. Effectief betekent dat dat een low-level player ook kan trainen, mits hij maar actief genoeg is (potions/revives farmen).
Op zich een goede balance change in mijn ogen.
Mijn kritiek is dat ze het niet in één keer meteen goed doen maar telkens slappe lapmiddelen gebruiken. Het is een dumbing down van het spel met mogelijk tot gevolg dat veel gyms zelden of nooit nog L10 worden/blijven en Niantic dus (veel) minder gratis muntjes moet weggeven. Misschien dat dat de bedoeling is in de hoop dat mensen die muntjes dan gaan kopen.
Ik blijf erbij dat meerdere tiers/leagues voor spelers van verschillende spelerlevels de betere oplossing is. Dat wordt bij alle sporten ook toegepast en is bewezen een goed werkend systeem te zijn.
En nieuwe pokestops voegen ze hier ook niet toe..beetje bagger beleid van Niantic weer..
Zelfde met gyms..trainen ging al niet vlot..en slopen was al easy..pas nog level 8 gym in half uurtje gesloopt in me eentje..en nu is het dus nog makkelijker gemaakt..
Al met al word ik weer niet echt vrolijk van deze server update....
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Jup, kan ik eindelijk echt stoppenAutofan1985 schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:32:
Heb meteen al een aantal pokemon terug uit gyms die al een maand stabiel waren. Echter deze weer optrainen is nu dus een ramp geworden... Het kostte me al een vermogen aan revives om hem stabiel te krijgen (moest veel trainen om de rest van het team een beetje te motiveren mee te doen) en nu draaien ze dat in 1 klap de nek om!
Haha, die klote Aerodactyl speelt hier dus ook nog mee, samen met die klote Snorlax. De rest is evolutiemateriaal, dus die komen vanzelf wel.mark-k schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:51:
[...]
Jup, kan ik eindelijk echt stoppenHad het er nu nog opstaan om de muntjes te cashen en daardoor speelde ik het soms toch nog wel, dat zal in een paar dagen ook wel over zijn dus dan blijft alleen die klote Aerodactyl nog over om het spel nog te doen, denk dat ik dan maar gewoon genoegen neem met alle pokemon min eentje
De rest heb ik dus allemaal al, en nog nooit een aerodactyl gezien, ook niet toen ik nog de halve dag een map draaide van de volledige omgeving hier, dus die gaat hier ook nooit spawnen... 10km eieren kwam alleen troep uit, tientallen eevees...Autofan1985 schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:19:
[...]
Haha, die klote Aerodactyl speelt hier dus ook nog mee, samen met die klote Snorlax. De rest is evolutiemateriaal, dus die komen vanzelf wel.
[ Voor 4% gewijzigd door CaptJackSparrow op 07-11-2016 13:29 ]
En dan later, veel later...mark-k schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:51:
[...]
Jup, kan ik eindelijk echt stoppenHad het er nu nog opstaan om de muntjes te cashen en daardoor speelde ik het soms toch nog wel, dat zal in een paar dagen ook wel over zijn dus dan blijft alleen die klote Aerodactyl nog over om het spel nog te doen, denk dat ik dan maar gewoon genoegen neem met alle pokemon min eentje
"Opa, deed jij ook aan Pokemon Go? Ging toen iedereen echt nog naar buiten om leuke dingen te doen?"
"Zeker jongen, je opa deed niks dan klagen maar vond het stiekem wel heel leuk"
"En, duurde het lang voor je ze allemaal gevangen had?"
"Nou, daar was ik wel een paar maandjes mee bezig hoor voordat ik ze allemaal had...Eh...bijna allemaal..."
"Had je niet ALLE Pokemon dan?"
"Zucht...Nee, jongen...Er was één Pokemon die opa nooit gevangen heeft. Daar heeft opa nu nog spijt van..."
Ik heb ook kinderen gezien die het gewoon leuk vonden om gyms aan te vallen. Niet om bovengenoemde redenen, maar gewoon, omdat het leuk is om tegen bots te spelen.CaptJackSparrow schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:25:
Wat ik ook nog als mogelijk gevolg zie is dat de trolls/vandalen/pestkoppen nu hoge gyms gaan slopen, niet omdat ze die zelf willen overnemen maar om de andere spelers domweg te treiteren omdat ze dat 'leuk' vinden. Maakt ook de kans op fysiek geweld dat al wel beperkt is voorgekomen weer groter.
Er worden hier heel snel conclusies getrokken, vaak uit een bepaalde (eigen) mindset. Misschien is het leuker om dingen positiever in te zien, probeer eerst te vinden hoe iets positief zou kunnen zijn, en daarna, als dat niet lukt, negatief te zijn.
Gaat overigens op voor meer dingen in het leven... Het mag dan niet altijd kloppen, het leeft een stuk prettiger (ook voor de rest die hier mee leest in de thread).
Jij mag dan misschien in de gelukkige omstandigheden leven dat je dergelijk gedrag niet meemaakt in jouw omgeving maar ik garandeer je dat er hopen mensen zijn die dat wel doen. Kijk ook eens wat er zoal op het internet bericht word over dergelijk gedrag en je zou je toch moeten kunnen voorstellen dat dit kan gebeuren.IdieEasy schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:31:
[...]
Ik heb ook kinderen gezien die het gewoon leuk vonden om gyms aan te vallen. Niet om bovengenoemde redenen, maar gewoon, omdat het leuk is om tegen bots te spelen.
Er worden hier heel snel conclusies getrokken, vaak uit een bepaalde (eigen) mindset. Misschien is het leuker om dingen positiever in te zien, probeer eerst te vinden hoe iets positief zou kunnen zijn, en daarna, als dat niet lukt, negatief te zijn.
Gaat overigens op voor meer dingen in het leven... Het mag dan niet altijd kloppen, het leeft een stuk prettiger (ook voor de rest die hier mee leest in de thread).
Ik heb het daarmee dus ook helemaal niet over spelers die het puur voor het spelplezier doen. Ik heb het over die specifieke groep die het met andere motieven doet.
Juistem, maar die groep vergat je dus te noemen.CaptJackSparrow schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:39:
[...]
Jij mag dan misschien in de gelukkige omstandigheden leven dat je dergelijk gedrag niet meemaakt in jouw omgeving maar ik garandeer je dat er hopen mensen zijn die dat wel doen. Kijk ook eens wat er zoal op het internet bericht word over dergelijk gedrag en je zou je toch moeten kunnen voorstellen dat dit kan gebeuren.
Ik heb het daarmee dus ook helemaal niet over spelers die het puur voor het spelplezier doen. Ik heb het over die specifieke groep die het met andere motieven doet.
Het leek heel erg alsof je dacht dat dat de enige reden was. Sorry als ik je post verkeerd las.
Exact. Al vaak genoeg meegemaakt dat mijn poki er uit getrapt werd (lager dan CP1600+ heb ik ze niet in gyms) en als je dan vervolgens gaat kijken staat er een cp10 pidgey oid in. CP750 Scyther heb ik ook al mee gemaakt. Ben er sowieso al op tegen om met een ander account 'even' 1 iemand er uit te schoppen voor je eigen poki, maar zet er dan iig wat fatsoenlijks voor terug.CaptJackSparrow schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:39:
[...]
Jij mag dan misschien in de gelukkige omstandigheden leven dat je dergelijk gedrag niet meemaakt in jouw omgeving maar ik garandeer je dat er hopen mensen zijn die dat wel doen. Kijk ook eens wat er zoal op het internet bericht word over dergelijk gedrag en je zou je toch moeten kunnen voorstellen dat dit kan gebeuren.
Pakte af en toe de stadbus naar werk en kon in de tussen tijd zo'n 45 pokestops draaien wat nu de nek is omgedraaid.
En voor de rest vind die extra bonus ook niet veel voor stellen. Die 500 extra xp bij je eerste catch en eerste spin of 600 extra stardust tikt ook niet echt aan. Als je het 7 dagen doet heb je het over welgeteld 10000exp en 6000 stardust extra. In mijn geval schiet dat echt niet op. Ben blij dat ik al enige tijd elke dag 5000 stardust heb kunnen farmen.
Enige leuke is misschien wel het makkelijker neerhalen van gyms. Nu kan ik lekker al die blauwe level 10 gyms neer maaien en zal er voor de fun niks inzetten of gewoon een leuke andere soort pokemon die je nooit in gyms ziet aangezien ik nu in genoeg zit. Zal voor wat extra actie gaan zorgen
Als mensen dit gaan zien als treitergedrag dan ben je ook niet goed wijs. Its part of the game en wat moet ik anders met mijn 250 potion en 160 revives. Vind het wel leuk om eens flink te battlen en doe het niet specifiek om andere te pesten.
[ Voor 27% gewijzigd door Apocalyptus op 07-11-2016 14:10 ]
Heb je gelijk in. Stardust is altijd handig maar ik heb met mijn meeste goede pokies minimaal 5000+ stardust nodig voor 1 upgrade. Maar goed, ik moet ook niet teveel klagen want als ik thuis zit heb ik gelukkig toegang tot 6 spawnplekken van pokemons.Pathogen schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:09:
Hoezo schiet dat niet op dan? Da's meer dan een dag extra stardust per week...
Ik vond gewoon dat ze er wel iets meer van hadden kunnen maken of echte quest zoals vang zoveel pokemons vandaag en krijg een leuke bonus of loop zoveel km voor een leuke bonus.
Ik denk dat deze bonus ook meer een "catch-up" mechanic is voor de (nu pas) beginnende spelers. Op deze manier komen ze (iets) sneller bij. Op hogere levels maakt het inderdaad bijna niets meer uit, maar hebben die nog bonussen nodig?Apocalyptus schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:15:
[...]
Heb je gelijk in. Stardust is altijd handig maar ik heb met mijn meeste goede pokies minimaal 5000+ stardust nodig voor 1 upgrade. Maar goed, ik moet ook niet teveel klagen want als ik thuis zit heb ik gelukkig toegang tot 6 spawnplekken van pokemons.
Ik vond gewoon dat ze er wel iets meer van hadden kunnen maken of echte quest zoals vang zoveel pokemons vandaag en krijg een leuke bonus of loop zoveel km voor een leuke bonus.
Wil niet zeggen dat ik het nooit meer aan zal raken maar voor nu is het mooi geweest.
https://thesilphroad.com/...en-2-and-ditto-code-found
Dat zou de game weer een stuk leuker maken
Dat is toch niet zozeer een troll, dat is toch het hele idee achter 3 teams? Beetje vechten voor dominatie over gym's.CaptJackSparrow schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:25:
Wat ik ook nog als mogelijk gevolg zie is dat de trolls/vandalen/pestkoppen nu hoge gyms gaan slopen nu dat makkelijk genoeg is, niet omdat ze die zelf willen overnemen maar om de andere spelers domweg te treiteren omdat ze dat 'leuk' vinden. Maakt ook de kans op fysiek geweld dat al wel beperkt is voorgekomen weer groter.
Ik heb 12 aanvallers rond de level 30. Ze hebben al tijden geen actie meer gezien, simpelweg omdat 45min op een gym rammen net iets te lang duurt. Als het 20min is, sla ik hier en daar wel ff een level 10 blauwe of gele gym neer hoor. Niet omdat ik er beter van ga worden, want zelf zit ik in meer dan 10+ gym's, maar gewoon ik het leuk vind en omdat het kan. Plus punt is wel dat andere Valor spelers er van kunnen profiteren en meer kans maken om dan een spot te bemachtigen.
Juist dan is het belangrijk. Je kan nooit genoeg dust hebben als hoge level speler om je Pokemon sterker te makenIdieEasy schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:18:
[...]
Ik denk dat deze bonus ook meer een "catch-up" mechanic is voor de (nu pas) beginnende spelers. Op deze manier komen ze (iets) sneller bij. Op hogere levels maakt het inderdaad bijna niets meer uit, maar hebben die nog bonussen nodig?
Juniper RWD
Als ik dan hoor dat mensen 4 Snorlaxen uit een ei krijgen en ik er in totaal maar vijf of zes 10km eieren tegen ben gekomen is het soms erg frustrerend.
Ook nu de zweed niet meer werkt en die tracker ook echt poep is. Ik vrees dat Niantic door deze 'verbeteringen' heel veel spelers gaat verliezen.
Ik heb het over mensen die tot nu toe niet of nauwelijks in gyms speelden omdat dat teveel werk was en hun type 'lol', andere mensen pesten, hun de moeite daarvan niet waard was. Er zijn genoeg van die mensen helaas en nu zouden die dus wel eens meer van zich kunnen laten horen.Shiro schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:40:
[...]
Dat is toch niet zozeer een troll, dat is toch het hele idee achter 3 teams? Beetje vechten voor dominatie over gym's.
Ik heb 12 aanvallers rond de level 30. Ze hebben al tijden geen actie meer gezien, simpelweg omdat 45min op een gym rammen net iets te lang duurt. Als het 20min is, sla ik hier en daar wel ff een level 10 blauwe of gele gym neer hoor. Niet omdat ik er beter van ga worden, want zelf zit ik in meer dan 10+ gym's, maar gewoon ik het leuk vind en omdat het kan. Plus punt is wel dat andere Valor spelers er van kunnen profiteren en meer kans maken om dan een spot te bemachtigen.
En denken dat de gyms waar jij in zit gewoon blijven staan en je je tijd, die potions en revives alleen maar hoeft te gebruiken voor slopen van andere gyms lijkt me ook weinig realistisch. Die ga je nog hard genoeg nodig hebben om die plekjes weer terug te veroveren.
Tja, voor mij wordt het dan tijd om te stoppen. Sowieso ben ik dat al van plan eigenlijk aangezien de gameplay niet wordt uitgebreid.demo31051987 schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:29:
Dit is wel een leuk nieuwtje:
https://thesilphroad.com/...en-2-and-ditto-code-found
Dat zou de game weer een stuk leuker maken
Ben wel blij dat de gym gameplay dynamischer gemaakt wordt. Level 10 zou m.i. een uitzondering moeten zijn, niet de standaard status.
Ach, ik heb wel een buffer aan extra gym's voordat ik de 100 coins per dag niet meer ga halen. Afgelopen week wel minder actief in geweest en al wel 5 kwijt geraakt ofzo, maar ik denk dat het best wel zal meevallen. Het wordt deze week ook nog best wel koud. Lijkt mij sterk dat veel mensen dan zo fanatiek gym's gaan mollenCaptJackSparrow schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:08:
[...]
Ik heb het over mensen die tot nu toe niet of nauwelijks in gyms speelden omdat dat teveel werk was en hun type 'lol', andere mensen pesten, hun de moeite daarvan niet waard was. Er zijn genoeg van die mensen helaas en nu zouden die dus wel eens meer van zich kunnen laten horen.
En denken dat de gyms waar jij in zit gewoon blijven staan en je je tijd, die potions en revives alleen maar hoeft te gebruiken voor slopen van andere gyms lijkt me ook weinig realistisch. Die ga je nog hard genoeg nodig hebben om die plekjes weer terug te veroveren.
En mocht dat het geval zijn, met 145 Max potions, 40 Hyper potions en 60 revives en 20 Max revives kan ik het nog best wel lang uithouden denk ik
Is de gym wijziging eigenlijk al van kracht zoals de daily bonus dat al wel is? Of is dat pas het geval als we de patch binnen hebben gehaald?
[ Voor 5% gewijzigd door Shiro op 07-11-2016 15:36 ]
Juniper RWD
Ik raad je een dagje Kijkduin aanLanithro schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:02:
pfffff Ik ga dit spel binnenkort ook aan de wilgen hangen gok ik. Er zijn een paar Pokemon die ik denk ik nooit zal vangen. Snorlax nog nooit gezien, Lapras niet. Bulbasaurs, Charmeleons, Squirtles zijn net zo zeldzaam als een Ditto. Earodactyls zijn uitgestorven. En ik ben er vaak zat op uit geweest om te zoeken, maar in mijn omgeving kom ik ze gewoon niet tegen.
Als ik dan hoor dat mensen 4 Snorlaxen uit een ei krijgen en ik er in totaal maar vijf of zes 10km eieren tegen ben gekomen is het soms erg frustrerend.
Ook nu de zweed niet meer werkt en die tracker ook echt poep is. Ik vrees dat Niantic door deze 'verbeteringen' heel veel spelers gaat verliezen.
Dat denk ik niet. En al de mensen die daardoor vertrekken die kunnen gemist worden. Dat zijn namelijk al die mensen die voor extra belasting zorgen. En ze zorgen er ook voor dat Niantic zich meer op het verhinderen van die praktijken richt dan op het door ontwikkelen.Lanithro schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:02:
Daarnaast is de tracker misschien niet goed, maar wel bruikbaar zoals een aantal posts terug is bewezen (CaptJackSparrow geloof ik)
Verwijderd
Dat deed ik voordien ook al. Niet om te treiteren gewoon voor de fun en de tegenstanders het niet te makelijk te maken.CaptJackSparrow schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:25:
Wat ik ook nog als mogelijk gevolg zie is dat de trolls/vandalen/pestkoppen nu hoge gyms gaan slopen nu dat makkelijk genoeg is, niet omdat ze die zelf willen overnemen maar om de andere spelers domweg te treiteren omdat ze dat 'leuk' vinden. Maakt ook de kans op fysiek geweld dat al wel beperkt is voorgekomen weer groter.
Ik had als gevolg ook een paar gyms vlak bij die za als wraak om de paar dagen kwamen slopen die ik dan zelf wat extra optrainde om teamgenote te motiveren om er een pokemon bij te zetten. Dit zie ik nu echt niet meer zitten. Vande morgend had ik voor het eerst ook last dat er iemand van mijn eigen team er snel een in zette voor ik het kon doen. Dat na +- 5000 prestige bij te trainen
Voordien vond ik dit veel minder erg.
Gyms gaan slopen heb ik vandaag nog niet gedaan al verwacht ik dan toch dat ik nu dus wel wat meer slapende gyms eens kan gaan afbreken.
Dan val je dus niet in de categorie mensen waar ik het over heb en dan moet je je ook zeker niet aangesproken voelen.Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:08:
[...]
Dat deed ik voordien ook al. Niet om te treiteren gewoon voor de fun en de tegenstanders het niet te makelijk te maken.
Let vooral op het woordje "ook" dat ik gebruikte. Dat stond er met een heel goede reden.
Verwijderd
1x Snorlex 2400 CP iv 82.3
1x Dragonite helaas maar 660 CP dus in de blender voor de candy's
shit lot aan eieren en growlite's clefairy's nidorans odish etc
Elektrabuz
Pinsir
en echt elke keer op de zelfde plek zo ziek !!!

NIET OP VOLGORDE
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2016 16:31 ]
Je hebt ook de verkeerde man.Pathogen schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:22:
https://en.wikipedia.org/wiki/Postbank_N.V.
Doet het toch echt alweer 7 jaar niet meer...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Postbank_N.V.
[ Voor 9% gewijzigd door CaptJackSparrow op 07-11-2016 16:29 ]
Jouw link is kapot, lekker puh!CaptJackSparrow schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:24:
[...]
Je hebt ook de verkeerde man.![]()
![]()
https://nl.wikipedia.org/wiki/Postbank_N.V.
Gefikst.
Domme forum haalt de laatste punt uit de url.
Is ook al van kracht. 50% prestige gain zo'n beetje.. Nog langer op je scherm rammen als je bij een gym staatShiro schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:35:
Is de gym wijziging eigenlijk al van kracht zoals de daily bonus dat al wel is? Of is dat pas het geval als we de patch binnen hebben gehaald?
Klassiek.Pathogen schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:35:
Dus eigenlijk is het enige nut van de patch client-side de "minor text fixes"? Woeptiedoe
Postbank?Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:16:
WoW weekendje postbank en rand postbank echt te bizar voor woorden:
Waar is dit?
Edit: Ah, Posbank, bij Arnhem. Zeg dat dan.
[ Voor 25% gewijzigd door NMe op 07-11-2016 16:46 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Gezien ik gister toch in de buurt moest zijn wilde ik er langs gaan en tevens een leuke route uitgestippeld om gyms mee te pakken, gezien ik nog maar op 3 zit. Bleek iemand dezelfde richting op te moeten met de vraag of die kon mee rijden
Ja hoor, geen probleem, gezellig!
Verwijderd
maakt het nu dus ook niet meer uit als je een lagere pokemon gebruikt? (mikpunt was 50% van hoogste in gym toch?)schaapiej schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:33:
[...]
Is ook al van kracht. 50% prestige gain zo'n beetje.. Nog langer op je scherm rammen als je bij een gym staat
En mijn GPS is minder "vast" vandaag dan normaal op de een of andere manier. Mannetje heeft vandaag op het buro (vaste plek, zoals altijd) bijna 5 km gelopen
Zou bijna vanavond mijn hardloop sessie afzeggen
Warm is anders.
Damn. misschien ook een keer naar toerijden.Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:16:
WoW weekendje postbank en rand postbank echt te bizar voor woorden:
1x Snorlex 2400 CP iv 82.3
1x Dragonite helaas maar 660 CP dus in de blender voor de candy's
shit lot aan eieren en growlite's clefairy's nidorans odish etc
Elektrabuz
Pinsir
en echt elke keer op de zelfde plek zo ziek !!!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
NIET OP VOLGORDE
Wat is daar de beste plek? De rand? Het is een erg groot natuurpark. Of moet ik gewoon de pokemon spelers volgen net als in Kijkduin?
Verwijderd
Een hele week gewoon elke dag muntjes pakken zonder zelf naar buiten te moeten gaan is ook nooit echt de bedoeling geweest vermoed ik.
Al vond ik het niet nodig om ook het trainen van een gym moeilijker te maken want dat ging voordien ook al niet zo snel.
Dan moet je je telefoon vasthouden, krijg je zo weer warme handen
De S4 van mij wordt (ook op laagste helderheid) nogal warm als Pokémon Go draait....
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Nou nee die zijn er namelijk amper gebied is vrij huge ik heb een vaste route patroon op bepaalde tijdstippen als er meerdere mensen interesse hebben ik woon op 5 a 10 minuten rijden dan maken we er een soort van meeting vanThe Source schreef op maandag 07 november 2016 @ 19:57:
[...]
Damn. misschien ook een keer naar toerijden.
Wat is daar de beste plek? De rand? Het is een erg groot natuurpark. Of moet ik gewoon de pokemon spelers volgen net als in Kijkduin?
De natuur is er momenteel ook prachtig btw :-)
Ik ben er toen ook geweest, maar niks van dit alles in de nearby gehad.
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:23:
[...]
Nou nee die zijn er namelijk amper gebied is vrij huge ik heb een vaste route patroon op bepaalde tijdstippen als er meerdere mensen interesse hebben ik woon op 5 a 10 minuten rijden dan maken we er een soort van meeting van![]()
De natuur is er momenteel ook prachtig btw :-)
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Verwijderd
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Sick... Mijn Gps is dus van het betere hout... in 1 nacht slechts 0,3kmGroeneThee schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:43:
[...]
En mijn GPS is minder "vast" vandaag dan normaal op de een of andere manier. Mannetje heeft vandaag op het buro (vaste plek, zoals altijd) bijna 5 km gelopen![]()
Zou bijna vanavond mijn hardloop sessie afzeggen
Vullen van de bag gaat zo wel vlug , zou dat compensatie zijn voor het niet meer kunnen spinnen boven ca 30km/u ?
Na een aantal stops zelfs 12 items bij 1 spin
Verwijderd
Yep viel mij ook op. Kan er geen patroon in ontdekken, maar het is zeker significant meer. Gekke Nianticramones73 schreef op maandag 07 november 2016 @ 22:43:
Raar fenomeen net met spinnen , eerst een stop of 8-9 mss wel 10 normaal 3 , soms 4 items , daarna de bonus van 8 items en vanaf dan aan elke stop 6 items
Vullen van de bag gaat zo wel vlug , zou dat compensatie zijn voor het niet meer kunnen spinnen boven ca 30km/u ?
Na een aantal stops zelfs 12 items bij 1 spin(bonus wss)
Zag in de verte een gym die nog ongeveer 8000 omhoog getraind moest worden en kon m'n pokemon op de 2e plek van boven kwijt, dus dacht daar wil ik mijn tijd wel even voor opofferen.
Dus in de kou begin ik aan m'n eerste ronde trainen, viel toch wel tegen die prestige die je krijgt voor de moeite die je ervoor doet. Gaat nu toch echt een stuk langzamer helaas.
Maar ik moest en zou de gym level 10 krijgen dus na een aantal ronden en ondertussen erg koude handen tikt hij eindelijk de 50000 aan. Erg blij tik ik de gym aan en kijk ik verbaasd naar m'n scherm, er stond namelijk geen tekentje dat ik een pokemon toe kon voegen, dus nog maar een keer proberen maar nee hoor hij kwam maar niet in beeld.
En ineens schiet het me te binnen, dit is de gym waar ik laatst al is een pokemon heb achtergelaten....
Bleek deze gym ondertussen dus al aardig opgetraind te zijn en ik dus met mijn stomme kop alle moeite voor niks gedaan te hebben, dus vervolgens maar huilend afgedropen en terug naar huis gegaan, met de enige positieve gedachte dat nu iemand anders zijn pokemon kwijt kan in deze gym en hij toch wel iets lastiger om laag is te halen nu.
Hopelijk heb ik mijn lesje nu wel geleerd en gebeurt dit mij niet nog een keer. Maar dit was toch wel een erg teleurstellende ervaring.
Ook Mr. Mimes, en net een Kabuto gevangen.
De 3 blauwe gyms waar ik het vrijdag over had, die al weken op blauw, level 10 zaten waren vandaag ineens veranderd in een gele, een rode en een blauwe gym (level 3)
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Verwijderd
Niet normaal hoeveel pokemons er ineens zitten
Bijna bij elke stop en ook bij de gyms zitten er een stuk of 3-4 , en dit is niet in een grootstad.
Alle remmen los voor Gen2 ?
Leugens!2016. 11. 7
Celebrating Daily Bonuses with More Bonuses!
Trainers,
We are excited to let you know that the new daily bonus feature is rolling out right now. The daily bonuses reward you with XP and Stardust for your first catch of the day, and XP and extra items for your first Photo Disc spin of the day at a PokéStop. You’ll get an even bigger bonus if you complete these actions seven days in a row!
To celebrate this feature, from November 7th to November 11th, you’ll find more Pokémon out in the world. Moreover, PokéStops will grant more items! Yes — this means more Great Balls, and for Trainers that are level 20 and above — more Ultra Balls!
Take advantage of it while you can and explore your neighborhoods with Pokémon GO!
The Pokémon GO team
Ik heb gisteravond de 7e vanaf 17:15 absoluut niets extra's aan ballen gekregen en vond zelfs dat ik extra weinig blauwe en gele ballen had gekregen toen ik mijn inventaris thuis weer bekeek. Het was me juist opgevallen met hoe weinig die waren toegenomen. Er waren ook helemaal geen extra pokebeesten in de omgeving.
Het zal dus wel pas de 8e in zijn gegaan. Moeilijk he Niantic... kalender kijken.
Als ik bv mijn eerste pokemon van de dag vang.... wat krijg ik dan extra
http://lmgtfy.com/?q=pokemon+go+daily+bonusAggressor schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 07:27:
Wat houden die daily Bonussen dan in
Als ik bv mijn eerste pokemon van de dag vang.... wat krijg ik dan extra
Vanmiddag onderweg naar huis maar eens in een Mystic dominated buurt een lvl 10 gym's neerhalen. En eens kijken of ze ooit weer opgetrained worden. Voorheen een keer gedaan en een dag of 2 later stond er weer een lvl 10 Mystic gym.
Wie van de usual residents hier met standaard 10+ gym's zijn al onder de 10 gekomen
Juniper RWD
Shiro schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:04:
Wat een slachtveld sinds de aanpassing van de prestige gebeuren. 4 Gym's kwijt geraakt sinds gisteren. Gemiddeld zit ik op 1 per dag ofzo. Naja, ik heb er nog genoeg. Vanochtend eens geprobeerd wat gym's op te trainen. Ook dat was een slachtveld voor mijn inventory. Hielp ook niet dat het trainen tegen een Jigglypuff/Snorlax/Vaporeon enzo was. Overall, 2k prestige bij trainen is in feite dus 7-8 keer een pokemon verslaan, waar je hiervoor rond de 3-4 pokemon's voor moet neerhalen.
Vanmiddag onderweg naar huis maar eens in een Mystic dominated buurt een lvl 10 gym's neerhalen. En eens kijken of ze ooit weer opgetrained worden. Voorheen een keer gedaan en een dag of 2 later stond er weer een lvl 10 Mystic gym.
Wie van de usual residents hier met standaard 10+ gym's zijn al onder de 10 gekomen?
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Sinds zondag zitten mijn vrouw en ik voor het eerst langer dan een paar uur in een Gym (Zij zit er zelfs in 2). We zitten er nu zelfs al zolang in dat ik vandaag voor de 3e keer kan cashen. voor velen van jullie stelt het niks voor, maar 10 muntjes per dag is voor ons een behoorlijke bonus.
Voor deze update was de enige methode om aan muntjes te komen om een eind te rijden naar verlaten gyms. Die te pakken, te levellen, om vervolgens weer te verliezen binnen 24 uur.
En dat terwijl wij in team Mystic zitten en onze levels niet extreem laag zijn (26 en 24)
Ik had het net voor elkaar, maar kreeg gisteren mijn CP2400+ Dragonite terug uit een gym samen met een 200+ Gyarados. Dat bracht mijn totaal meteen naar 9, dus vanmorgen maar ff 1 terug gepakt zodat ik alsnog 10 kon cashen.Shiro schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:04:
Wat een slachtveld sinds de aanpassing van de prestige gebeuren. 4 Gym's kwijt geraakt sinds gisteren. Gemiddeld zit ik op 1 per dag ofzo. Naja, ik heb er nog genoeg. Vanochtend eens geprobeerd wat gym's op te trainen. Ook dat was een slachtveld voor mijn inventory. Hielp ook niet dat het trainen tegen een Jigglypuff/Snorlax/Vaporeon enzo was. Overall, 2k prestige bij trainen is in feite dus 7-8 keer een pokemon verslaan, waar je hiervoor rond de 3-4 pokemon's voor moet neerhalen.
Wie van de usual residents hier met standaard 10+ gym's zijn al onder de 10 gekomen?
Het maakte het vanmorgen leuk tijdens het wandelen naar mijn werk om zoveel diverse Pokémons te vangen.
Ik dacht zelf 2 seconden dat de zweed geen gemis was...
Battle.net: NagaByrd#2844
Van de 7 gyms er gisteren 3 kwijtgeraakt. Ik had echter geen zin om naar buiten te gaan om opnieuw de boel te gaan bezetten, misschien vanavondAutofan1985 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:14:
[...]
Ik had het net voor elkaar, maar kreeg gisteren mijn CP2400+ Dragonite terug uit een gym samen met een 200+ Gyarados. Dat bracht mijn totaal meteen naar 9, dus vanmorgen maar ff 1 terug gepakt zodat ik alsnog 10 kon cashen.
*burp*
Same, ook Geel?Temujin schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:12:
Volgens mij ben ik de enige hier op Tweakers die blij is met de gym aanpassingen.
Sinds zondag zitten mijn vrouw en ik voor het eerst langer dan een paar uur in een Gym (Zij zit er zelfs in 2). We zitten er nu zelfs al zolang in dat ik vandaag voor de 3e keer kan cashen. voor velen van jullie stelt het niks voor, maar 10 muntjes per dag is voor ons een behoorlijke bonus.
Voor deze update was de enige methode om aan muntjes te komen om een eind te rijden naar verlaten gyms. Die te pakken, te levellen, om vervolgens weer te verliezen binnen 24 uur.
En dat terwijl wij in team Mystic zitten en onze levels niet extreem laag zijn (26 en 24)
Dat wordt weer een dikke domper na de 11e.. terug naar Pidget/Weedle/Rattatanagasy schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:31:
Spjitig dat ze enkel tussen 7 en 11 november de spawn rates omhoog halen.
Het maakte het vanmorgen leuk tijdens het wandelen naar mijn werk om zoveel diverse Pokémons te vangen.
Ik dacht zelf 2 seconden dat de zweed geen gemis was...
En na de 11e gaat Niantic je weer trollen met 3 normale potionsmklkhanou schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:48:
Hier 35 items gekregen verdeeld over 5 stops.. niks te klagen!
Hij zegt al dat ze in team Mystic zitten, dus geen geel.
Niantic is gevestigd in San Francisco.

Het verschil van de resultaten van die volgende twee image search linkjes is toch wel érg opvallend.
San Francisco traffic
Amsterdam traffic
WIJ hebben het nu koud buiten Niantic.
Temujin schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:12:
Volgens mij ben ik de enige hier op Tweakers die blij is met de gym aanpassingen.
Ook geel hier, en ook blij met de aanpassingen. Zelfs de gyms die iedere dag veranderde waren level 10 mystic geworden, dus als ik even tijd heb ga ik ook shit slopen. En ja, dat gaat me al mijn potions kosten, maar die krengen moeten weg.
Ben blij dat de win-more iets minder wordt in het spel
Dit is het begin van veel level 3 gyms.IdieEasy schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:23:
[...]
[...]
Ook geel hier, en ook blij met de aanpassingen. Zelfs de gyms die iedere dag veranderde waren level 10 mystic geworden, dus als ik even tijd heb ga ik ook shit slopen. En ja, dat gaat me al mijn potions kosten, maar die krengen moeten weg.
Ben blij dat de win-more iets minder wordt in het spel
Hier moest ik het mee doen gisteravond in de kou toen het al zou hebben moeten werken.mklkhanou schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:48:
Hier 35 items gekregen verdeeld over 5 stops.. niks te klagen!

Ik heb nog een zooi ballen van jullie tegoed Niantic.
Same here al veranderen de 3 gyms in een straal van 10 minuten rondom ons huis sinds gisteren ongeveer 4 x per dagTemujin schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:12:
Haha damn. Valt dat even vies tegen.CaptJackSparrow schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:29:
[...]
Hier moest ik het mee doen gisteravond in de kou toen het al zou hebben moeten werken.![]()
[afbeelding]
En gewoon geen één ultraball..
Maareh, was je er niet gewoon te vroeg bij?
ehhhh het is ......From Nov 7 - Nov 11CaptJackSparrow schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:29:
[...]
Hier moest ik het mee doen gisteravond in de kou toen het al zou hebben moeten werken.![]()
[afbeelding]
Dus als het op 7 nov om 23.59 pas werkt, klopt de text toch nog steeds?
Jij zit zeker in de marketing.timoline schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:42:
[...]
ehhhh het is ......From Nov 7 - Nov 11
Dus als het op 7 nov om 23.59 pas werkt, klopt de text toch nog steeds?
Er is er maar 1 die daar dragonites en snorlaxen heeft gevangen, en die geeft geen google maps linkje. Dus het blijft gokken.
-TheNose- schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:42:
Mensen die op de posbank geweest zijn, waar hunten jullie zoal? Ik kwam er in de buurt en ben alleen even op het uitkijkpunt geweest, met die twee stops en die gym (bah lvl 10 blauw). Er spawnde erg veel Eevee, oddisch en clefairy, best leuk, maar geen snorlax etc gezien helaas. Ook ging mijn voorraad ballen erg snel omdat er maar 2 stops zijn. Doe ik iets fout? Mis ik de juiste aanpak om daar pokies te hunten...help?
Maar in de VS is het eigenlijk ook een drama als je niet aan de kust of in een grote stad woont.

Geen cultuur daar he...
of 'mam, ik doe even rondje pokestops':
Als straks mijn gym-pokemons terugkomen, dan heb ik wel een aanvalsmacht waarmee ik snel gyms kan neerhalen... Bijna al mijn cp2000+ pokémons staan nu nog in gyms, maar komen dan beschikbaar.
Wacht nu op gymageddon
[ Voor 19% gewijzigd door wimverh op 08-11-2016 11:57 ]
Dat snapte ik inderdaad inmiddels, maar waar precies is het leuk om 't spel te spelen? Dat gebied ziet er groot uit en ik kan me voorstellen dat het niet overal daar even interessant is. Nog naast dat je er niet overal zal kunnen/mogen parkeren.Tuttel schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:48:
De Posbank, natuurgebied (https://www.google.nl/map...QAhWRJhoKHbfLCmsQ8gEIdTAP)
1. Om mijn gym spots te houden moet ik elke dag 2 uur opgeven om te trainen voor de 100 coins.
2. Verder idd het spinnen van de stops bij hogere snelheid
3. Heb nu 121 soorten gevangen...en dan komt er nog een bericht dat ze er nog 100+ nieuwe pokemons hebben gevonden. Heb niet eens Snorlax of een Lapras...
4. Het is nogal koud lately
5. En als je dan eens wat ziet, weet je niet waar het is zonder de trackers.
Dus wordt allemaal niet aantrekkelijker gemaakt.
Dat die 100 van gen 2 al in de code zitten wil niet zeggen dat 't ook snel ingevoerd wordt. Ditto en de legendary pokémon van gen 1 zitten ook al sinds dag 1 in de code en die kun je ook nog steeds niet vangen. Ik zou me voorlopig nog geen zorgen maken over gen 2.bengek schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:43:
3. Heb nu 121 soorten gevangen...en dan komt er nog een bericht dat ze er nog 100+ nieuwe pokemons hebben gevonden. Heb niet eens Snorlax of een Lapras...
Ik woon ook in Haarlem en tot nu toe 1 pokemon terug gekregen van een gym. Nu nog in 14 gyms. De gym waar die in zat was die op de brug op de Turfmarkt die over de Spaarne loopt.wimverh schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:34:
Hier in Haarlem nog afwachten hoe het met de gyms gaat lopen. Ik heb er nu nog steeds 11. Ironisch genoeg is tot dusver het enige slachtoffer van de nieuwe puntentelling die ene rode level 10 gym geworden. Die is nu ook blauw, net als de 5 andere die ik kan zien vanaf huis. Ik verwacht wel dat dat niet meer lang zo zal blijven. En dat net nadat ik tijdens de Halloween-actie een snorlax uit een ei kreeg met dus dubbele candy... Die staat nog steeds in de gym, dat wel.
Als straks mijn gym-pokemons terugkomen, dan heb ik wel een aanvalsmacht waarmee ik snel gyms kan neerhalen... Bijna al mijn cp2000+ pokémons staan nu nog in gyms, maar komen dan beschikbaar.
Vanochtend ook een gym proberen te levelen. Na alle 7 pokies te hebben verslaan ging de prestige met welgeteld 814 omhoog
Moet er natuurlijk wel even erbij zeggen dat mijn slechtste poke ongeveer 300 cp hoger was als de laagste pokemon in die gym.
Ik had niet verwacht dat ik zo weinig prestige erbij zo krijgen.
Vandaag een 10 KM ei gekregen, gaan we maar eens mee aan de bak. Daarnaast nog een Abra uit een ei gekregen, kan ik ook nog goed gebruiken. Alleen mijn Dragenite is een beetje teleurstellend. Steel Wing + Dragon Pulse. En ik vind niet zo heel verschrikkelijk veel Dratini + CP is niet verschrikkelijk hoog dus redelijk kansloos.
Ik ga zelf ook niet uit dat gen2 snel gelanceerd gaat worden. Ik vermoed pas begin 2017.
Overigens heb ik al mijn pokemon nog in mijn gym zitten. Maar mijn meeste gyms zitten ook in the middle of nowhere. Laatste paar weken slechts 1 of 2 kwijtgeraakt en sta nu op 8, vind het voor nu wel goed genoeg.
[ Voor 16% gewijzigd door Robkazoe op 08-11-2016 11:57 ]
En ik zit ook nog eens zonder revives dus ik kan niet aanvallen.
But they are going down, boy oh boy. One by one. My revenge will be sweet!
Als het regent in mei, dan is april voorbij
Ha! Dat is net de gym die ik als eerste slachtoffer aanduidde! Die werd initieel neergehaald door ene grrrrrmph (of zoiets),Apocalyptus schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:56:
[...]
Ik woon ook in Haarlem en tot nu toe 1 pokemon terug gekregen van een gym. Nu nog in 14 gyms. De gym waar die in zat was die op de brug op de Turfmarkt die over de Spaarne loopt.
Vanochtend ook een gym proberen te levelen. Na alle 7 pokies te hebben verslaan ging de prestige met welgeteld 814 omhoog![]()
Moet er natuurlijk wel even erbij zeggen dat mijn slechtste poke ongeveer 300 cp hoger was als de laagste pokemon in die gym.
Ik had niet verwacht dat ik zo weinig prestige erbij zo krijgen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.
Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.
Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status