[iOS/Android] Pokémon GO - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 100 Laatste
Acties:
  • 396.981 views

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05:26
JamesB009 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 18:24:
Sowieso die dratini doen.

[...]

[...]

Ik zou even een youtube filmpje oid zoeken hierover. Genoeg te vinden. :)
Will do :)

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11 21:25

JamesB009

Sjimmeh!!

Als je nog vragen hebt, laat maar weten, eventueel via DM. Wil je best wat helpen waar nodig. :)

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

• Moddie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-11-2024
Heb nu een moreel dilemma om een antwoord te vinden op de Lapras plaag in me buurt (helaas alleen in de gyms en niet in het wild). Heb nu twee victreebels van beide ongeveer 1.500 CP en genoeg candies om een van de twee tot 2.000 te poweren, een heeft een IV van 91% met razor leaf en leaf blade en de ander een IV van 61% met razor leaf en solar beam.
Welke kan ik dan het beste poweren kies ik voor IV of voor de moveset, enige suggesties?
Heb zelfde probleem met me blastoise, maar spaar daar eerst door voordat ik me besluit maak.
Ben wel benieuwd wanneer de nieuwe update online komt, want mag wel weer wat leven in de brouwerij komen hier, zeker in de gyms.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48
Solar Beam. Attacks trump IV.

[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 05-11-2016 20:46 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Moddie
Danku, kan ik vanavond even me dragonite testen op de gyms in de buurt alles is level 10 dus gewoon Leeroy Jenkins style

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik had over de duizend candy van zowel Pidgeys, Rattata's als Weedles dus het was hoog tijd om weer een eitje te breken. :9 Had genoeg candy voor 253 Caweegyta evoluties maar had er 'slechts' 241. Kwam 7 Pidgeys en 16 Weedles tekort.

Heb zitten aarzelen of ik meteen weer drie devices zou gebruiken of toch maar eerst twee vanwege de kortere animaties. Heb voor het laatste gekozen. Had met beide toestellen in de laatste 10 minuten dat PoGo vastliep en nergens meer op reageerde, zo'n 5 minuten na elkaar. :X Dan moet je PoGo dus afsluiten en herstarten. Je bent uit je ritme en kunt even maar één toestel gebruiken dus het kost je wat evoluties. Door de onderbreking kreeg ik aan het einde ook alleen maar de XP van de evoluties na de herstart te zien dus ik weet niet precies hoeveel elk toestel heeft gedaan maar het totaal kwam op 131 uit.

Als ik geen vastlopers had gehad denk ik dat ik misschien de 140 had gehaald. Maar niet (veel) meer. De opbrengst valt wat tegen dus de volgende keer weer drie toestellen. Ik had ook wel het gevoel dat ik daar nog de tijd voor kan inruimen. Heb nu nog/al candy voor 130 Caweegyta evoluties dus het volgende ei zal niet al te lang op zich laten wachten. :P Het was me al meegevallen dat ik sinds L30 na een week alweer over de 100k naar L31 zat (dankzij Halloween :+) en nu zit ik op een kleine 10k na alweer op de helft (240k). Met dat volgende gelukkige ei zal L31 waarschijnlijk al weer overschreden worden. :*)

Ik heb wel weer één dingetje geleerd voor de volgende keer. Het is handiger om GoIV even uit te zetten want dat knopje zit wat in de weg zo deels over de evolutieknop.

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:47

Shiro

Serenity

Moddie schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:38:
Heb nu een moreel dilemma om een antwoord te vinden op de Lapras plaag in me buurt (helaas alleen in de gyms en niet in het wild). Heb nu twee victreebels van beide ongeveer 1.500 CP en genoeg candies om een van de twee tot 2.000 te poweren, een heeft een IV van 91% met razor leaf en leaf blade en de ander een IV van 61% met razor leaf en solar beam.
Welke kan ik dan het beste poweren kies ik voor IV of voor de moveset, enige suggesties?
Heb zelfde probleem met me blastoise, maar spaar daar eerst door voordat ik me besluit maak.
Ben wel benieuwd wanneer de nieuwe update online komt, want mag wel weer wat leven in de brouwerij komen hier, zeker in de gyms.
Ik zou geen Victeerbel gebruiken tegen Lapras, sowieso geen grass. Ze zijn zwak tegen ice. Heb je geen Arcanaine met fire moves? Ik gebruik dat meestal als ik een enemy Lapras wil neerhalen. Voor prestige gebruik ik Wigglytuff.

Anders kan je ook nog gewoon met een Vaporeon overheen rollen. Snel is wat anders, maar je zal wel redelijk makkelijk kunnen winnen, mits je de charge moves dodge.

Juniper RWD

• Mx. Alba
Jolteon werkt ook wel tegen Lapras hoor.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Moddie
Shiro schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 21:39:
[...]

Ik zou geen Victeerbel gebruiken tegen Lapras, sowieso geen grass. Ze zijn zwak tegen ice. Heb je geen Arcanaine met fire moves? Ik gebruik dat meestal als ik een enemy Lapras wil neerhalen. Voor prestige gebruik ik Wigglytuff.

Anders kan je ook nog gewoon met een Vaporeon overheen rollen. Snel is wat anders, maar je zal wel redelijk makkelijk kunnen winnen, mits je de charge moves dodge.
Dankje voor de tips, heb hem toch erbij gehouden als counter voor vaporeons, heb een 2.500 arkanine, maar de gyms hier hebben alle 3 laprassen (of is het lapri :P ). Me jolteons hebben alle slechte movesets, net als de rest van me electric pokies, gebruik momenteel me blastoise met flash cannon als alternatief (steel heeft toch beetje effect), maar snel is anders

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Heerlijk dat die spawns veranderd zijn, eindelijk kan ik nu ook pokkies vangen vanuit huis! Heb nu opeens een dubbele spawn aan de voorkant en eentje aan de achterkant (tegenover geen enkele sinds het spel uit is)! En nog lekker gevarieerd ook..dat word dus flink pokeballs harken..die zullen wel heel hard gaan nu.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Kwam er net achter dat er een foutje in mijn Excel sheet zat omdat de getallen die ik net meldde niet met elkaar kloppen viel me op. Ik had vanwege de verminderde spawns van het reguliere ongedierte tijdens de Halloweenweek en toevallig voorafgaand nogal rigoureus transferren een tekort aan beesten in verhouding tot mijn candy en had daarvoor wat extra kolommetjes in mijn sheet gezet (handiger dan Pidgeycalc) om dat te berekenen maar had de situatie van een overschot niet goed verwerkt (Rattata's had ik wel voldoende van). Dat leidde tot een negatief getal en daardoor werd het totaal van wat ik evolueren kon niet correct berekend. Met de nieuwe lagere getallen van de mindere candyvoorraad nu na het Lucky Egg begon het op te vallen. Met nog een extra kolommetje om het simpel te houden met een eenvoudige ALS functie is het nu weer wel correct. ;)

Het blijft opletten met dat Excel, anders zie je zulke details toch mooi eventjes over het hoofd. :X

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:55
Ik was dus laatst door die Halloween update weer gaan spelen, veel leuker als je maar een kilometer hoeft te lopen en er gebeurde wat qua candies ofzo!

Maar wat me opviel, alle gyms zijn nu level 10 ofzo.. ik kan nergens meer bij en aanvallen is zinloos.. hoe krijg ik dan die muntjes nog..?

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:56
Jamesl schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 22:34:
Ik was dus laatst door die Halloween update weer gaan spelen, veel leuker als je maar een kilometer hoeft te lopen en er gebeurde wat qua candies ofzo!

Maar wat me opviel, alle gyms zijn nu level 10 ofzo.. ik kan nergens meer bij en aanvallen is zinloos.. hoe krijg ik dan die muntjes nog..?
Als je heel veel potions spaart, en een middagje tijd hebt, kan je een gym level 10 neerhalen en 10 muntjes incasseren. Die gym ben je uiteraard binnen een uur weer kwijt en dan mag je de volgende dag weer. Ondertussen zijn er veel die slapend honderden muntjes per dag verdienen en duizenden stardust zonder iets te doen. Waarmee het spel beslist is.

Helaas pindakaas dat wordt gewoon de portemonnee trekken in de shop en heel veel vangen om mee te kunnen doen.

• Jamesl
aljooge schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 23:07:
[...]

Als je heel veel potions spaart, en een middagje tijd hebt, kan je een gym level 10 neerhalen en 10 muntjes incasseren. Die gym ben je uiteraard binnen een uur weer kwijt en dan mag je de volgende dag weer. Ondertussen zijn er veel die slapend honderden muntjes per dag verdienen en duizenden stardust zonder iets te doen. Waarmee het spel beslist is.

Helaas pindakaas dat wordt gewoon de portemonnee trekken in de shop en heel veel vangen om mee te kunnen doen.
Enig idee waarom Niantec dit zo heeft gedaan? Want neem aan dat dit het gevolg is van het feit dat je nu de gym kan levelen met 6 pokémons ?
Maargoed dat wordt goed kijken of ik ooit ergens bij kan dus want met mijn CP pokémons kom ik nergens :)

• GroeneThee
Thanks! Much appreciated.

Kom niet makkelijk van de bank af als ik lekker een serie zit te kijken maar voor een Lapras in het wild, wil ik wel een poging wagen. 50 meter van de voordeur een Lapras gevangen. En op de terug weg een electrabuzz en een porygon. Denk dat het meisje blij gaat zijn :)
Alle drie weliswaar een bagger IV maar dat mag de pret niet drukken!! En dat in 3 minuten :o

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Zag net plotseling een schaduw in de sightings staan. Mijn wandelmannetje in mijn vervangende foon liep net even een bepaalde kant op en toen verdween hj weer. Dat was gunstig want dat gaf me meteen een indicatie over zijn locatie. Toch maar even naar buiten dus. :) Met wat ik de laatste tijd had zien spawnen besloot ik een bepaald straatje te nemen en niet eentje parallel daaraan die het ook zou kunnen zijn. Kwam een spearow in zicht. Vooruit maar even. Toen die vlot gevangen was zat de onbekende er al. Zonder vibratiesignaal. Vind ik toch niet goed dat dat nagelaten wordt in die situatie dat ie in bereik komt terwijl je aan het vangen bent.

Een Dugtrio, van 735 CP. Rood cirkeltje. Framboos dus en gele bal. Excellent! 8) Kat in't bakkie. :P

Sucker Punch/Earthquake en IV 58-60. Kon slechter, maar ze zijn vooral wel schattig eigenlijk. ;) Caught 110. Kan er nog aardig wat evolueren maar wacht nog op wat leukere kandidaten.

• aljooge
Jamesl schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 23:11:
[...]

Enig idee waarom Niantec dit zo heeft gedaan? Want neem aan dat dit het gevolg is van het feit dat je nu de gym kan levelen met 6 pokémons ?
Maargoed dat wordt goed kijken of ik ooit ergens bij kan dus want met mijn CP pokémons kom ik nergens :)
enige dat echt moet werken is dat een ander kleur team een gym naar level 9 brengt zodat je er 1 tussen kan stoppen met een hoge CP.

Maar eigenlijk moet dit hele gymsysteem op de schop. Niemand wil zoveel tijd besteden aan het verdienen van 10 muntjes. Zeker niet nu het weer ook niet aangenamer wordt is het niet fijn om tegen een koud kunstwerk aan te leunen :?

• Jamesl
aljooge schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 23:36:
[...]

enige dat echt moet werken is dat een ander kleur team een gym naar level 9 brengt zodat je er 1 tussen kan stoppen met een hoge CP.

Maar eigenlijk moet dit hele gymsysteem op de schop. Niemand wil zoveel tijd besteden aan het verdienen van 10 muntjes. Zeker niet nu het weer ook niet aangenamer wordt is het niet fijn om tegen een koud kunstwerk aan te leunen :?
Ja precies, kom net thuis en zie dat er wel een gym van level 3 is die ik kan pakken, maargoed om nu weer in de kou naar buiten te gaan en helemaal daarheen te gaan, bovendien is volgens mij de parkeerplaats daar afgesloten dus dat wil ik ook niet riskeren. Teveel moeite voor 10 muntjes, in de zomer had ik het wellicht nog gedaan.

Edit: trouwens, ik weet dat het niet besproken mag worden maar is het mogelijk om serieus alleen hiervoor al een cheatt te gebruiken? Want hoor veel over wandelmannetjes etc. Maar zou best fijn zijn als mijn gps even 100 meter daarheen Sprong zodat ik toch even vanaf me huis de gym kon aanvallen haha
Of wordt je dan binnen no time gebanned?

Als dit echt niet beantwoord mag worden dan verwijder ik de vraag gewoon weer maar gewoon uit nieuwsgierigheid

[ Voor 21% gewijzigd door Jamesl op 05-11-2016 23:47 ]

• aljooge
Denk dat het beste is: gewoon gaan rijden, en kijken waar nog wel vriendschappelijke gyms zijn op rustige plekken waar je iets naast kunt zetten. Bij voorkeur level 7-9. En dan maar hopen.

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Prima mogelijk, maar of het er leuker van wordt?
Jamesl schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 23:44:
[...]

Ja precies, kom net thuis en zie dat er wel een gym van level 3 is die ik kan pakken, maargoed om nu weer in de kou naar buiten te gaan en helemaal daarheen te gaan, bovendien is volgens mij de parkeerplaats daar afgesloten dus dat wil ik ook niet riskeren. Teveel moeite voor 10 muntjes, in de zomer had ik het wellicht nog gedaan.

Edit: trouwens, ik weet dat het niet besproken mag worden maar is het mogelijk om serieus alleen hiervoor al een cheatt te gebruiken? Want hoor veel over wandelmannetjes etc. Maar zou best fijn zijn als mijn gps even 100 meter daarheen Sprong zodat ik toch even vanaf me huis de gym kon aanvallen haha

Als dit echt niet beantwoord mag worden dan verwijder ik de vraag gewoon weer maar gewoon uit nieuwsgierigheid
Inderdaad, afgelegen plekken zoeken, daar stabiele gyms zoeken en hopen dat die level 7/8/9 zijn.
aljooge schreef op zondag 06 november 2016 @ 00:07:
Denk dat het beste is: gewoon gaan rijden, en kijken waar nog wel vriendschappelijke gyms zijn op rustige plekken waar je iets naast kunt zetten. Bij voorkeur level 7-9. En dan maar hopen.

[ Voor 17% gewijzigd door JamesB009 op 06-11-2016 00:10 ]

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

1. Doel van het spel is om mensen naar buien te krijgen. Staat je dit niet aan, is dit niet het spel voor jou (/moraalridder modus of. Snap je idee heus wel maar het gaat strikt gezien wel voorbij aan het doel van dit spel)
2. Wees blij dat je 1 van de lucky few bent die uberhaubt een gym binnen 100m heeft zitten.
3. Cheaten in multiplayer is gewoon not-done. Wat je in single player doet moet jezelf weten maar in multiplayer dupeer je andere "eerlijke" spelers.
(Die notabene wel de moeite nemen om >100m af te leggen voor een gym)
4. Gaat sowieso een glijdende schaal worden. Je praat nu over 100m maar wat doe je als er morgen een Snorlax op 200m spawned terwijl het regent/onweert/hagelt etc. etc.?
5. Waarom zou je het uberhaubt willen? Valt toch geen eer aan te behalen zo?

(Snap die bot spelers sowieso niet... Met beetje een bot ben je binnen een week > level 30. Joepie... En dan?!) :? :?

[ Voor 8% gewijzigd door Switchie op 06-11-2016 00:21 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Mx. Alba
Tja, het is inderdaad niet helemaal eerlijk natuurlijk. Ik zit bij het goede team en rij redelijk veel waardoor ik op verschillende plekken in het land in goede gyms zit. Ook heb ik vanuit mijn huis zicht op 5 gyms waarvan ik er in 4 zit. Momenteel zit ik in 13 gyms in totaal. Toevallig was er vandaag dus een van mijn Pokies thuis gekomen maar vlak daarna spotte ik een nieuwe goede gym en zat ik dus weer op 13. Zo heb ik ook nog wat buffer - ik moet 4 gyms kwijtraken om niet meer 100 coins per dag te kunnen cashen. Als je op een slechte locatie woont en niet veel reist en ook nog eens in een verkeerd team zit behoort dat niet tot de mogelijkheden...

[ Voor 11% gewijzigd door Mx. Alba op 06-11-2016 00:24 ]

• aljooge
Switchie schreef op zondag 06 november 2016 @ 00:16:
[...]

1. Doel van het spel is om mensen naar buien te krijgen. Staat je dit niet aan, is dit niet het spel voor jou (/moraalridder modus of. Snap je idee heus wel maar het gaat strikt gezien wel voorbij aan het doel van dit spel)
2. Wees blij dat je 1 van de lucky few bent die uberhaubt een gym binnen 100m heeft zitten.
3. Cheaten in multiplayer is gewoon not-done. Wat je in single player doet moet jezelf weten maar in multiplayer dupeer je andere "eerlijke" spelers.
(Die notabene wel de moeite nemen om >100m af te leggen voor een gym)
4. Gaat sowieso een glijdende schaal worden. Je praat nu over 100m maar wat doe je als er morgen een Snorlax op 200m spawned terwijl het regent/onweert/hagelt etc. etc.?
je gaat wel voorbij aan het probleem. De meeste gyms zijn onneembaar ondertussen terwijl een heleboel slapend rijk worden in een level 10 gym, waarbij het veel tijd kost in weer in wind om hem in te nemen.

Die gyms innemen is geen leuk spel meer en dat sommigen denken, waaronder ikzelf overigens, aan een klein beetje valsspelen, is heel begrijpelijk. Het wordt koud, guur,en steeds dezelfden blijven zitten in die ene gym, dag in dag uit.

Ik heb veel begrip voor james.

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Jamesl schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 23:44:
[...]

Whow...whow!! Mijn 'wandelmannetje' heeft helemaal niets met cheaten te maken. Dat is gewoon een stock foon met de reguliere Pogo app en niets meer. Die foon heeft alleen toevallig, en heel prettig, een flinke, maar volledig spontane, GPS-drift (zal wel bij de gebruikte GPS ontvangstchip horen) waardoor mijn 'mannetje' zeer waakzaam in de nabijheid van mijn huis patrouilleert. En soms zelfs wat minder nabij. :P Maar daar heb ik geen enkele invloed op. En veel meer dan wat meer nabije spawnpunten meepakken en eier- en buddycandykilometers maken doet het niet. Ik heb héél spectaculair welgeteld één keer gehad dattie zowaar plotklaps naast een stop stond die hier een leuk stukje vandaan ligt en natuurlijk heb ik toen voor de lol even een spin gegeven maar that's it.

Illegaal spoofen om vanaf je warme bank met, nog erger, een illegaal tweede account een plekje in gyms vrij te maken en daar dan in gaan zitten is een volstrekt verwerpelijke handelswijze waar legitieme spelers door geschaad worden.

Nooit doen dus. Dat is het spel niet. Het spel is zoals het is en als je dat in die vorm niet leuk genoeg vindt moet je het simpelweg niet spelen. Dat zijn de enige twee fatsoenlijke keuzes.

• aljooge
Mx. Alba schreef op zondag 06 november 2016 @ 00:22:
Tja, het is inderdaad niet helemaal eerlijk natuurlijk. Ik zit bij het goede team en rij redelijk veel waardoor ik op verschillende plekken in het land in goede gyms zit. Ook heb ik vanuit mijn huis zicht op 5 gyms waarvan ik er in 4 zit. Momenteel zit ik in 13 gyms in totaal. Toevallig was er vandaag dus een van mijn Pokies thuis gekomen maar vlak daarna spotte ik een nieuwe goede gym en zat ik dus weer op 13. Zo heb ik ook nog wat buffer - ik moet 4 gyms kwijtraken om niet meer 100 coins per dag te kunnen cashen. Als je op een slechte locatie woont en niet veel reist en ook nog eens in een verkeerd team zit behoort dat niet tot de mogelijkheden...
dit levert 130 coins en 1300 stardust op zonder er iets te voor hoeven doen. .En james en ik kunnen er niet bij. Het wordt een rotspel zo.

• Mx. Alba
aljooge schreef op zondag 06 november 2016 @ 00:26:
[...]

dit levert 130 coins en 1300 stardust op zonder er iets te voor hoeven doen. .En james en ik kunnen er niet bij. Het wordt een rotspel zo.
Nee 100 coins en 5000 stardust want boven de 10 krijg je geen extra goodies meer. En het is niet alsof ik er niets voor hoef te doen - ik heb er speciaal gyms voor uitgezocht en Pokémon voor geupgraded, mijn netwerk ingezet om informatie te krijgen over afgelegen gyms, etc. Omdat ik er tijd en moeite in heb gestoken kan ik nu inderdaad relaxte cashen. Het is wel makkelijker omdat ik team blauw ben maar dat had ik van tevoren niet kunnen weten natuurlijk. En zelfs nu blijf ik zoeken naar goede "long term" gyms want zoals je ziet, soms komen mijn Pokies ook weer naar huis. En in een stuk of vier gyms sta ik vrij onderin. Vooral in gyms die relatief actief zijn ondanks dat ze stabiel zijn, die dus regelmatig terugvallen naar lvl 9 of 8 en dan weer omhoog getraind worden - op een gegeven moment val je daar uit en dan moet je er een hogere in zetten. En die hogere Pokémon moet je ook maken. Vergt zeker wel werk en planning!

[ Voor 24% gewijzigd door Mx. Alba op 06-11-2016 00:34 ]

• CaptJackSparrow
  • Niet online
[...]

Het maximum is 100 muntjes en daarvoor moet je héél wat gedáán hebben om dat bereikt te hebben. Ik zit nu ook al een tijd in 10 gyms of meer maar dat is héél hard werken geweest. Dat komt je écht niet zomaar even aanwaaien. Dus 'slapend' doe je dit écht niet. Als je dat denkt zit je er toch echt volkomen naast.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

[...]

Cap is 10 gyms dus 100 coins max.

Gyms bezetten moet je gewoon slim spelen. Natuurlijk is een level 10 neerhalen in je eentje niet te doen. Doe het met 2 man en het stelt al een stuk minder voor doordat je vaak een pokie dood hebt voordat hij zijn charge kan uitvoeren.

Daarnaast een stuk makkelijk om jezelf binnen gyms van dezelfde kleur te trainen.
Tijd geleden, toen er nog sites bestonden die netjes gyms in kaart brachten, heb ik voor mijzelf een route gemaakt met "interessante" gyms. Vrije middag opgeofferd en alle gyms bezocht om te levelen zodat ik er bij in kon.
Beetje koffiedik kijken, maar denk dat mijn pokies nog steeds in een stuk of 5 gyms bivakkeren terwijl mijn uitstapje ruim een maand geleden is.
zonder er iets te voor hoeven doen
Heb het even voor je nagekeken. (zijn de medals toch nog ergens goed voor)
Heb ruim 1000 gym battles gewonnen en 800 keer getraind.

@hieronder, lijkt me gezellig. Ben alleen wel meer van het bier en bitterballen :>

[ Voor 11% gewijzigd door Switchie op 06-11-2016 00:47 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• aljooge
Switchie schreef op zondag 06 november 2016 @ 00:36:
[...]

Cap is 10 gyms dus 100 coins max.

Gyms bezetten moet je gewoon slim spelen. Natuurlijk is een level 10 neerhalen in je eentje niet te doen. Doe het met 2 man en het stelt al een stuk minder voor doordat je vaak een pokie dood hebt voordat hij zijn charge kan uitvoeren.

Daarnaast een stuk makkelijk om jezelf binnen gyms van dezelfde kleur te trainen.
Tijd geleden, toen er nog sites bestonden die netjes gyms in kaart brachten, heb ik voor mijzelf een route gemaakt met "interessante" gyms. Vrije middag opgeofferd en alle gyms bezocht om te levelen zodat ik er bij in kon.
Beetje koffiedik kijken, maar denk dat mijn pokies nog steeds in een stuk of 5 gyms bivakkeren terwijl mijn uitstapje ruim een maand geleden is.
Je bent uitgenodigd op het drentse land. Neem mijn telefoon mee en flink veel energierepen. 🤑

• Mx. Alba
Hoppa straks 2e keer cashen vandaag. Toevallig werd ik afgelopen nacht om 4:00 wakker en toen kon ik cashen. Nu expres tot 1:00 wakker gebleven (gaaaaaap) om een extra keer te kunnen cashen. En nu zzzzzzzzz. :D

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:27
Ik zit nu in zo'n 13 tot 14 gyms.
Meeste stabiel... maar dat is stabiel is ook relatief. Elke keer wordt de gym aangevallen en de laagste eruit geschopt, dat merk ik niet. En als iemand anders dan de gym weer traint en zijn hoger erin zet komt die van mij weer lager te staan totdat deze eruit geschopt wordt en ik het merk. Voordat ik dan bij de gym terug ben is hij meestal weer level 10... :( Dus 10 gyms is niet makkelijk... en veelal moet je een level 9 gym trainen voor 10k dat kost niet enkel tijd maar ook veel health / revives, etc.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

aljooge schreef op zondag 06 november 2016 @ 00:43:
[...]

Je bent uitgenodigd op het drentse land. Neem mijn telefoon mee en flink veel energierepen. 🤑
Ben er klaar voor. Lets go *O*

Potions
The Source schreef op zondag 06 november 2016 @ 00:50:
Ik zit nu in zo'n 13 tot 14 gyms.
Meeste stabiel... maar dat is stabiel is ook relatief. Elke keer wordt de gym aangevallen en de laagste eruit geschopt, dat merk ik niet. En als iemand anders dan de gym weer traint en zijn hoger erin zet komt die van mij weer lager te staan totdat deze eruit geschopt wordt en ik het merk. Voordat ik dan bij de gym terug ben is hij meestal weer level 10... :( Dus 10 gyms is niet makkelijk... en veelal moet je een level 9 gym trainen voor 10k dat kost niet enkel tijd maar ook veel health / revives, etc.
Heb het laatst voor elkaar gekregen om die 10k in iets meer dan 2 "beurten" aan te tikken.
Hangt erg af van de tegenstand.
Kon met een lagere Cp vaporeon een Flareon en Arcanine omleggen. Dan gaat het snel met de exp :)

[ Voor 51% gewijzigd door Switchie op 06-11-2016 00:55 ]

• Jamesl
aljooge schreef op zondag 06 november 2016 @ 00:24:
[...]

je gaat wel voorbij aan het probleem. De meeste gyms zijn onneembaar ondertussen terwijl een heleboel slapend rijk worden in een level 10 gym, waarbij het veel tijd kost in weer in wind om hem in te nemen.

Die gyms innemen is geen leuk spel meer en dat sommigen denken, waaronder ikzelf overigens, aan een klein beetje valsspelen, is heel begrijpelijk. Het wordt koud, guur,en steeds dezelfden blijven zitten in die ene gym, dag in dag uit.

Ik heb veel begrip voor james.
Ik wil het ook helemaal niet doen, heb het van dichtbij gezien en dat levelen en pokemons automatisch vangen en extra meters erbij krijgen vind ik echt niet kunnen.
Dat haalt het hele doel van het spel weg, Niantic zou inderdaad wel kunnen inspelen op het feit dat het kouder wordt (ja oké, verschilt per land) maar zeker het gym systeem aanpassen want dat is gewoon niet leuk.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Jamesl schreef op zondag 06 november 2016 @ 01:29:
[...]

Ik wil het ook helemaal niet doen, heb het van dichtbij gezien en dat levelen en pokemons automatisch vangen en extra meters erbij krijgen vind ik echt niet kunnen.
Dat haalt het hele doel van het spel weg, Niantic zou inderdaad wel kunnen inspelen op het feit dat het kouder wordt (ja oké, verschilt per land) maar zeker het gym systeem aanpassen want dat is gewoon niet leuk.
Maar wat is er dan precies niet leuk? Zoals ik al postte heb ik ruim 1000 battles moeten voeren om as we speak in 13 gyms te mogen zitten. Heb daarnaast vaak genoeg meegemaakt dat ik een uur heb getraind, om er bij thuiskomst achter te komen dat ik er al weer uitlig. Leuk? Nope zeker niet, maar wel part of the game.

Daarnaast is de hele game ingericht, om het gat tussen fanatieke spelers en casual spelers zo klein mogelijk te houden.
Sowieso heb je als aanvaller al het voordeel dat je slim kunt kiezen. Een lagere water pokemon kan zo 2 hogere vuur pokemon neerhalen.
Sterker nog, een level 20 water haalt een level 30 vuur met "gemak" neer.
Dan nu de cijfers;
Voor level 20 heb je 210.000 xp nodig
Voor level 30 bijna 10x zoveel, namelijk 2.000.000
Dus iemand die 10x zoveel tijd heeft "geinvesteerd" wordt alsnog afgeslacht.
Neem ik de mogelijkheid tot dodgen voor het gemak niet eens mee.

Dan het levelen van pokemon, want ook hier houdt Niantic van niveleren;
Level 20 pokemon: 3000 stardust + 3 candy = +40 cp
Level 30 pokemon: 6000 stardust + 6 candy = +20 cp
Dus een hogere speler moet 2 keer zoveel sparen, om alsnog een half resultaat te krijgen.

Echt, ik snap best dat het niet leuk is om tegen een vijandige level 10 gym vol >2000 cp pokemon aan te kijken. Ik zou het ook niet leuk vinden om tegen Christiano Ronaldo te moeten voetballen.
Maar besef wel dat deze spelers hier wel gigantisch veel tijd in hebben moeten investeren en jij alsnog een voordeel hebt doordat jij je aanvaller kunt matchen (het water vs vuur verhaal)
Neem hierbij ook nog eens het voordeel, dat als je met een vriend op pad gaat, je letterlijk 2 tegen 1 kunt spelen en ik snap echt het hele."gyms zijn niet leuk" standpunt niet meer.

Ps. Zoals ik hier al eerder heb verkondigd. Imho zijn de gyms echt het probleem niet. Probleem is het gebrek aan andere functies/uitdagingen. Gyms leveren max 5000 dust en 100 coins per dag op. Joepie.
Met 5000 dust kun je zoals hierboven te lezen, niet eens een pokemon levelen en coins zijn sowieso waardeloos. Oke, bag upgrades zijn handig maar zeker niet noodzakelijk. Geef mijn coins voornamelijk uit aan incubators waarmee ik in 95% van de gevallen dingen uitbroedt die geen meerwaarde zijn.
Zit er voor de verandering wat leuks in, is deze alsnog maximaal level 20 en kost het mij een godsvermogen (80k dust + 70 candies) om deze naar > level 30 te brengen.
De meeste gyms zijn onneembaar ondertussen terwijl een heleboel slapend rijk worden in een level 10 gym, waarbij het veel tijd kost in weer in wind om hem in te nemen.
Zoals ik hierboven hopelijk duidelijk heb kunnen maken, hebben deze spelers gigantisch veel tijd moeten investeren om zover te komen.
Vergelijk het voor het gemak maar met een gepensioeneerde, die na 50 jaar keihard werken, eindelijk wat rustiger aan kan doen en toch een stukje inkomen mag genieten.
Daarnaast heb je 10 spelers nodig om een level 10 gym te vullen, dus 2 opties;
1. Gym is destijds ingenomen door een groep van 10 man die samen op pad was. Wat let jou om hetzelfde te doen? Met 10 man is het een minuut werk om zo'n gym neer te halen
2. Gym begon als level 1 en is gestaag doorgegroeid naar level 10.
Had je hem eerder aan kunnen vallen toen het b.v. level 5 was. Wachten tot de vijand op volle sterkte is, is volgens mij niet de beste tactiek;)
Niantic zou inderdaad wel kunnen inspelen op het feit dat het kouder wordt
Dit geldt natuurlijk voor iedereen. Kun je ook in je voordeel zien. Trek een warme jas aan, shawl om, handschoenen aan en ga er op uit om gyms neer te halen. Kans bestaat namelijk dat andere spelers het te koud vinden om deze terug te veroveren ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Switchie op 06-11-2016 02:44 ]

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:00

hneel

denkt er het zijne van

Yes, een Bulbasaur uit een ei. Ook eentje waar k nog voor aan het sparen was.

Krijg ik er maar lieftst 5 candy bij. -O-

(nu nog steeds 62 te gaan voor de Venusaur)

[ Voor 15% gewijzigd door hneel op 06-11-2016 07:13 ]

• JorisV
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-11 08:48
Ik krijg bij pokostops totaal geen revives meer. Is het zo dat als alle gyms lvl 10 zijn de stops geen revives meer geven? Nu moet ik stardust gaan gebruiken om weer te kunnen battlelen.

• GroeneThee
Pfff veel te vroeg maar samen met dochterlief en vriendinnetje (leuk die logeer partijtjes :+) in de auto gestapt en naar de level 3 gym gereden die ze gisteren hadden gespot. Ze hebben deze samen snel naar beneden gehaald en toen hun pokemon er in geplaatst en de gym naar level 5 te levelen. Toen wilde papa koffie. Kids zo blij als ik weet niet wat en papa trots. De eerste muntjes zijn binnen en vandaag naar het bos (nuttige aangename) met de meiden. Daar had ik ook nog lage gyms gezien. Hopen dat ze nog geen leven 10 zijn dan kunnen ze daar ook weer los.

• Mx. Alba
Woei, nog maar 50km lopen voor mijn eerste Dragonite! :/

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Ligt het aan mij, of blijven de pokemons langer zitten? (De spawns dus..)
Sinds gisteren zijn de spawns omgegooid, zoals de meeste wel weten, ik heb helaas nu minder spawns, nog maar 2 in het uur. Deze spanwen om x.29 en x.31, echter werd ik vandaag om x.55 wakker en zaten beiden nog te wachten, dat is dus sowieso 25 minuten, meer mensen die dit gemerkt hebben?

• CaptJackSparrow
  • Niet online
GroeneThee schreef op zondag 06 november 2016 @ 08:58:
Pfff veel te vroeg maar samen met dochterlief en vriendinnetje (leuk die logeer partijtjes :+) in de auto gestapt en naar de level 3 gym gereden die ze gisteren hadden gespot. Ze hebben deze samen snel naar beneden gehaald en toen hun pokemon er in geplaatst en de gym naar level 5 te levelen. Toen wilde papa koffie. Kids zo blij als ik weet niet wat en papa trots. De eerste muntjes zijn binnen en vandaag naar het bos (nuttige aangename) met de meiden. Daar had ik ook nog lage gyms gezien. Hopen dat ze nog geen leven 10 zijn dan kunnen ze daar ook weer los.
Leg ze wel vantevoren uit dat ze daar geen muntjes meer kunnen cashen vandaag zodat ze daar niet ter plaatse pas achter komen en teleurgesteld zijn. Morgen pas weer. Zo werkt het nou eenmaal.

Net weer een Magneton in de sightings. :P Die vind ik vooralsnog wel de moeite waard dus hoppa... naar buiten... in de regen... met plu dus. }:O

Straatje waar ie de vorige keer zat (dacht ik hem makkelijk te vinden)... Spearow, Magneton weg. :| Terug en ander staatje in... Pidgey... hoek om...Weedle... Magneton weg. :/ Weedle maar even pakken onder het terugwandelen. Dan derde richting uit naar de hoek waar vaak 3-5 beesten zitten. Regen stopte ondertussen gelukkig. Onderweg Psyduck... moet ik niet... :N zit er het bekende ongedierte en een Tentacool... willikniet. |:( Weer terug en straatje parallel aan het eerste weer in. Halverwege en aan het eind zit soms ook apart spul... deze keer een Weedle en Magneton weer weg. :F Terug... begon te verwachten dattie zo langzamerhand gedespawned zou zijn. Was al best een tijd bezig... NEE!... wassieweer... dan blijft er nog maar één kant over... straatje in vierde richting in... JA!! Pakken! Hmm... 585... nouja... niet zuinig nu... gele ballen met vruchtencompote... springt ie weer uit... :| tweede kopt ie terug... ;( derde... Excellent!... Die MOEST het doen vond ik... vond hij niet de kapsoneslijer...hup er weer uit... }:| Nou mag je nóg een Magneton wezen, maar zó bijzonder ben je nou ook weer niet met je 585 CP en je hoort gewoon het fatsoen te hebben om te blijven zitten als je een framboos gevoerd krijgt en een Excellent geworpen gele bal op je test krijgt ja? :( Stelletje praatjesmakers zijn het ook. Véél te hoog in hun bol hebben sommige types het. Kostte me nog iets van 3-4 extra gele ballen met frambozenvoorafje voordat ie eindelijk bleef zitten de vreetzak. :+ Blijkt ie ook nog eens een zwakke steel move Magnet Bomb te hebben en een IV van 42-49. :O

Nounounou... ga ik dáár de regen voor in op de vroege zondagmorgen? 8)7

• Mx. Alba
Psyduck wil je niet? Golduck is een goede aanvallende waterpokemon als hij de juiste aanvallen heeft! Met één Golduck kan je zo twee veel hogere Flareons of Arcanines blussen.

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Daar heb ik er al diverse van en nog dik 600 candy. Aan Psyducks geen tekort hier. Gewoonlijk zou ik al dat spul wel gevangen hebben maar nu zou dat teveel tijd hebben gekost en zou de Magneton zeker gedespawned zijn voordat ik hem had gevonden. Was volgens mij wel meer dan 10 minuten bezig dus heb de mazzel gehad dat ik hem blijkbaar vroeg na het spawnen zag.

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Nou... ik had zeker nog een oud ei want ik kreeg net nog een Pidgey uit een 2km ei. Geeft wel aan dat de inhoud van je ei bij ontvangst van het ei al bepaald moet zijn. Blij dat dat met nieuwe eieren tot het verleden zal behoren.
Trainers,

As you might be aware, we’re currently testing a variation of the Nearby Pokémon feature in San Francisco, California. Starting today, we will be expanding the ability for Trainers in parts of Arizona, the Seattle area of Washington state, and the rest of the San Francisco Bay area to test this version of the feature. We will continue to review community feedback, make changes if necessary, and roll this feature out to more regions.

The Pokémon GO team
https://m.facebook.com/PokemonGO/

Ik mag hopen dat de feedback zal zijn dat het nog steeds niet genoeg is om alleen beesten in de buurt van stops aan te geven. Ik had net een hele dikke kans die Magneton gemist te hebben als ik hem niet zo snel gespot had in de sightings. Púúr mazzel. Structureel ga je lopend een groot deel van de beesten in sightings niet bijtijds vinden met het huidige systeem.

• GroeneThee
Net maar even een powerbank via Amazon besteld. Die oude telefoon van mij is met dat Pokemon GO na een uurtje wel leeg.

Toch geld aan dat spel uitgegeven op deze manier, bedenk ik mij net :X

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Just curious: hoe hard lopen die 'wandelaars' bij jullie nou eigenlijk?

Bij mij wisselt het sterk. Er zijn nachten bij dat hij 8km gewandeld heeft, maar soms ook maar 1.
Ik moet ook goed opletten waar ik hem in de kamer neer leg. Alleen op bepaalde plekken blijft hij zijn fix houden. Sowieso moet ik het met mijn tablet doen, met mijn telefoon krijg ik binnen geen fix.

Meestal blijft hij stil staan en af en toe wandelt hij een beetje heen en weer. Een enkele keer raakt hij echt de weg kwijt en rent hij tot een paar honderd meter verder.

• CaptJackSparrow
  • Niet online
En nog een Rattata uit het volgende 2km ei. Wat kan dat kereltje tippelen. :P Meteen mijn laatste 2km ei maar in zijn rugzak gedaan. Heb ik in elk geval geen oude 2km eieren meer.

ZO eeuwig zonde dat dit toestel weg was precies tijdens de Halloweenweek met viervoudige buddycandy. :X

Het wisselt per toestel maar de GPS ontvangst moet een beetje marginaal zijn voor de 'beste' drift. Ik heb dit appje erbij aanstaan met de nauwkeurigheidsaanduiding erbij. Die moet bij andere toestellen juist wat hogere getallen aangeven (minder nauwkeurig) wil het mannetje een beetje gaan wandelen maar met dit toestel doettie het ook prima met lagere waarden. Met dit toestel heeft ie er écht zin in. :P

Google Play: Speed Overlay

Soms geeft dit appje aan dat ie geen fix heeft terwijl PoGo nog geen rode balk toont. Dan is het dus nuttig om weer wel voor die fix te zorgen want zonder zal PoGo waarschijnlijk geen kilometers tellen en misschien zelfs geen spawns tonen.

Om de GPS ontvangst te checken schakel ik dan even over naar dit appje.

Google Play: GPS Test

Ik gebruik ook dit appje om de GPS fix vast te houden ook als je toestel uit staat. Dan hoef je nooit te wachten tot PoGo weer een positie heeft wat anders soms best lang kan duren. Die ontvangst wordt gewoonlijk uitgezet om je accuverbruik te sparen

Google Play: GPS Connected

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Ik gebruik ook deze:

Google Play: Keep screen on

• CaptJackSparrow
  • Niet online
En mijn laatste 2km ei is uit. :P Magikarp. Mwah... met maar 8 candy. Die heb ik met twee stuks ook vrij snel gevangen hier. L20 met IV82 heb ik ook veel betere kandidaten van in het wild gevangen. OK, 9 candy dus. ;)

Ondertussen 730 candy. Mijn drie Gyaradossen zijn IV 89/89/87 en mijn hoogste CP188 is 'maar' 82%. Die met hogere IV zijn (veel) lager in CP. Zolang ik nog geen nieuwe écht nodig heb voor een gym wacht ik dus nog even. Nu ik L30 ben kan ik betere kandidaten vangen. 8)

Net ook een Bulba in de sightings. Die lusten we ook nog wel. :9 Sta ik buiten issie weer weg. Gedespawned of stond mijn mannetje net weer even de goede kant op? Zit ik weer op de bank istie in die foon ook weg... maar hij is een minuut later weer terug. :o Waar staat mijn kereltje dan? OK beetje noordoostelijk. Die kant op dus en hij kan niet dichtbij zitten. Zubat... Weedle... Pidgey... Pidgey... Hmm... Beetje terug naar het westen en meer noordelijk naar de spawnlocatie waar ik ooit mijn eerste Exeggcutor had gevangen... Bulba staat links bovenaan nu... zou dat toch wat aangeven? Weedle... BAM! Daar issie, inderdaad op de Exeggcutor spawn locatie. :) Het goeie vangspul en de tweede raak. Met een IV van 89-91 misschien wel mijn hoogste maar met CP173 vrij kansloos als evolutiekandidaat. 59 candy nu. Kan nog wel een paar Bulba's in de candymolen gooien. :P

Met Jan Wandelaar weer thuis en de grotere diversiteit in Pokefauna (en flora ;)) houdt het me aardig bezig zo. :+ Ballen gaan weer hard. Al weer bijna 200 items verbruikt.

• Raymon1988
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-11 20:45
Zie voor het eerst dagelijks mr. mime op mn nearby lijst verschijnen, helaas nog maar 2x kunnen vangen. Ach, je kan hem toch niet evolven. Wel jammer dat de magikarps niet meer in mijn huis spawnen.
Heb genoeg snoepjes voor een evolve, maar mijn magicarps vind ik nog een te lage CP hebben.

Wat betreft de gyms heb ik geluk, een nichtje wil langskomen en in mijn buurt tegen wat level 10 gyms aan gaan trappen.

• Janusi
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-09 13:07
De gym situatie hier is nu echt om te janken. Allemaal in handen van een klein groepje dat de hulp heeft van tenminste een spoofer.

En ik weet dat het een spoofer was omdat ik toevallig zag hoe een gym getraind werd terwijl er niemand in de buurt van de gym was.

En ook al wordt hij uiteindelijk door Niantic gebanned, de gyms zijn nog altijd buiten bereik.

• Mx. Alba
Eindelijk weer eens een 10k-ei... Magmar -O-

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-11 23:09
Janusi schreef op zondag 06 november 2016 @ 14:17:
De gym situatie hier is nu echt om te janken. Allemaal in handen van een klein groepje dat de hulp heeft van tenminste een spoofer.

En ik weet dat het een spoofer was omdat ik toevallig zag hoe een gym getraind werd terwijl er niemand in de buurt van de gym was.

En ook al wordt hij uiteindelijk door Niantic gebanned, de gyms zijn nog altijd buiten bereik.
Zijn er geen woningen in het bereik van de gym? Anders kan je de gym thuis gaan trainen

[ Voor 73% gewijzigd door tweakerjunior op 06-11-2016 15:18 ]

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Gisteren mijn 3e Snorlax uit een 10km ei :)
Allemaal andere special attack (Body Slam, Solar Beam, Earthquake)

Wacht nog steeds op een Aerodactyl (zal vast wel verkeerd gespeeld zijn)
Maar wers weer eens afwachten op een paarse ei

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:41
Eek2nd schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:41:
De wereld is niet eerlijk verdeeld }:|

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Richh schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:52:
[...]

De wereld is niet eerlijk verdeeld }:|
Ja echt he... als je ziet wat al die andere mensen wel niet hebben..
Mijn laatste paar waren ook prut voor een 10km ei (niet dat ik er veel had) Hitmon Chan, eevee magmar
Laatst ook een Chansey (is toch 10km?)
De 3 snorlax zijn ook de enige goede van mij uit 10km
Was wel blij in het begin met mn eerst Electabuzz en Magmar, Electabuzz gebruik ik gelukkig nog wel in gyms.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:45
Eek2nd schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:41:
Allemaal andere special attack (Body Slam, Solar Beam, Earthquake)

Wacht nog steeds op een Aerodactyl (zal vast wel verkeerd gespeeld zijn)
Maar wers eerst weer eens afwachten op een paarse ei
Grappig genoeg is de spelling van Aerodactyl zo ongeveer het enige dat klopt in dit bericht :+

ten eerste bahbah 3 snorlaxen... Maar het is geen plant dus hij heeft Hyper Beam en geen Solar ;)

En dan gaat er nog wat grammatica mis in de rest :P

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:28
Mx. Alba schreef op zondag 06 november 2016 @ 09:16:
Woei, nog maar 50km lopen voor mijn eerste Dragonite! :/
Gelukkig maximaal gebruik gemaakt van de radar toen ie nog up was. Ik moet nog 4 km en dan staat de teller op 100. Upgrade time!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:56
Zojuist m'n 1e Snorlax ontvangen uit een ei! Werd ook wel tijd.. Level 29 en een beetje :p

*O*

<GoT>NightStalker

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Nice!
(Level 31 ondertussen en nog steeds geen Snorlax uit een ei... dus niet te hard klagen. :9 )
schaapiej schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:44:
Zojuist m'n 1e Snorlax ontvangen uit een ei! Werd ook wel tijd.. Level 29 en een beetje :p

*O*

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mx. Alba schreef op zondag 06 november 2016 @ 14:58:
Eindelijk weer eens een 10k-ei... Magmar -O-
Die heb ik nog niet :') Snorlax daarentegen al twee, waarvan 1 uit een ei en ook al 3 maal de Lapras, waarvan 2 uit een ei.

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Ach, liever dat dan een Magmar....
darkdesign schreef op zondag 06 november 2016 @ 21:48:
[...]

Die heb ik nog niet :') Snorlax daarentegen al twee, waarvan 1 uit een ei en ook al 3 maal de Lapras, waarvan 2 uit een ei.

• GroeneThee
Zit lekker warm binnen zie ik wederom een Lapras spawnen in de buurt. Pffff ok, wil wel een gokje wagen.
Helaas na 10 minuten zoeken geen geluk. En weg van de radar. Maar wat schetst mijn verbazing, 2 gyms in de buurt, die al heeeel laaang blauw waren zijn nu rood. En niet heel ver geleveld. Meisje heeft bijna alle revives verbruikt maar ga toch mijn geluk beproeven. En zo waar.... Pak beide gyms, verwacht niet voor lang maar hopenlijk tot dat het meisje weer morgenochtend wakker wordt. :D

Maar leuk dat er beweging in de gyms zitten... En laat het gure weer maar komen, ga ik lekker warm in de auto zitten ;)

• Skywalker88
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-10 00:08
Trainers,

Pokémon GO is in the process of being updated to version 0.45.0 for Android and 1.15.0 for iOS devices. Below are some release notes and comments from our development team.

- You’ll earn bonuses for the first Pokémon catch and PokéStop visit each day. You’ll receive a larger bonus when you do this seven days in a row.
- When you defeat the Gym Leader at a rival Gym, there will be a brief period of time where only you will be able to place a Pokémon in the open Gym. _/-\o_ eindelijk!
- The amount of Prestige a rival Gym loses when you defeat a regular Gym member has increased. The amount of Prestige gained by training at a friendly Gym has been lowered.
- Minor text fixes

The Pokémon GO team

Verwijderd

iemand al een linkje naar de apk? google vind niks tertwijl er toch al veel Nederlanders hem hebben zo te lezen

• ramones73
  • Laatst online: 28-11 16:05
Ben wel benieuwd naar hoeveel minder " The amount of Prestige gained by training at a friendly Gym has been lowered " gaat zijn ...

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:16
Skywalker88 schreef op maandag 07 november 2016 @ 00:08:
Trainers,

Pokémon GO is in the process of being updated to version 0.45.0 for Android and 1.15.0 for iOS devices. Below are some release notes and comments from our development team.

- You’ll earn bonuses for the first Pokémon catch and PokéStop visit each day. You’ll receive a larger bonus when you do this seven days in a row.
- When you defeat the Gym Leader at a rival Gym, there will be a brief period of time where only you will be able to place a Pokémon in the open Gym. _/-\o_ eindelijk!
- The amount of Prestige a rival Gym loses when you defeat a regular Gym member has increased. The amount of Prestige gained by training at a friendly Gym has been lowered.
- Minor text fixes

The Pokémon GO team
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TxpDsrF.gif

• aljooge
[b][message=49029485,noline] The amount of Prestige gained by training at a friendly Gym has been lowered.
Ik ben zojuist 2 uur bezig geweest om een friendly gym van 16000 naar 32000 te helpen. Kan het nog langer? 8)7

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

aljooge schreef op maandag 07 november 2016 @ 01:14:
[...]

Ik ben zojuist 2 uur bezig geweest om een friendly gym van 16000 naar 32000 te helpen. Kan het nog langer? 8)7
Dat zal wel het gevolg zijn van die update. Ik kreeg net ook 500xp voor een pokestop en een catch.
Server-side rollen ze die veranderingen al uit, zonder dat je app geupdate hoeft te zijn.
Skywalker88 schreef op maandag 07 november 2016 @ 00:08:
Trainers,

- Minor text fixes

The Pokémon GO team
Bij een rival gym.. Dus als je je eigen kleur gym traint kan ie nog steeds snel gekaapt worden..?

[ Voor 53% gewijzigd door fsfikke op 07-11-2016 01:20 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• aljooge
fsfikke schreef op maandag 07 november 2016 @ 01:18:
[...]

Dat zal wel het gevolg zijn van die update. Ik kreeg net ook 500xp voor een pokestop en een catch.
Server-side rollen ze die veranderingen al uit, zonder dat je app geupdate hoeft te zijn.
Ah, nu snap ik waarom ik ineens 650 xp erbij kreeg voor 1 great throw ratata. nice. _/-\o_
Alleen was dit wel op de terugweg van de gym. Voorspelt niet veel goeds.

[ Voor 8% gewijzigd door aljooge op 07-11-2016 01:29 ]

• schaapiej
Interessant. Je kan nu dus sneller gyms neerhalen en minder snel opbouwen naar level 10. Ben benieuwd of dat ervoor gaat zorgen dat er wat minder stabiele gyms zijn...

<GoT>NightStalker

• Mx. Alba
Aanvallers hadden al een voordeel, dat wordt dus nog groter gemaakt. En als ze willen dat gyms actiever zijn kunnen ze ook de Revives drops verhogen toch? Oh well, we'll see.

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat is een leuke extra inderdaad, die first catch en first spin. Het zet niet heel veel zoden aan de dijk, maar alles is meegenomen.
Mx. Alba schreef op maandag 07 november 2016 @ 07:20:
Aanvallers hadden al een voordeel, dat wordt dus nog groter gemaakt. En als ze willen dat gyms actiever zijn kunnen ze ook de Revives drops verhogen toch? Oh well, we'll see.
Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat mensen geen uren buiten willen staan bij een gym. Persoonlijk begin ik er ook nooit aan, zonde van mijn tijd. Ik kijk heel sneaky of er een lege plek is die opgevuld kan worden. Soms als ik ergens toch moet wachten en er is een gym binnen bereik wil ik ook weleens een poging wagen en gym sterker te maken, maar na 5 minuten heb ik het wel gehad.

[ Voor 72% gewijzigd door darkdesign op 07-11-2016 07:24 ]

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:38

OmeJoyo

This is me

Mx. Alba schreef op maandag 07 november 2016 @ 07:20:
Als ik nog meer revives krijg ga ik gillen :(

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:39
Nu 500xp per dag (keer 2) extra. Hopelijk krijg je een incubator na 7 dagen als bonus O+

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-11 23:09

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Wel relax die daily bonus opzich.

Alleen jammer dat je geen pokestops meer kan pakken als je harder dan 40km per uur gaat. (40 is nog een gokje, maar met 50 krijg ik: Try again later).
Beetje lullig voor passagiers en mensen die met de bus / trein naar het werk gaan. Niks meer te pakken nu aan stops. Zo kan ik nog nauwlijks aan pokeballen e.d. komen. Ik heb toch het gevoel dat ze het spel kapot aan het maken zijn met dit soort veranderingen.

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-11 08:42
JamesB009 schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:42:

Alleen jammer dat je geen pokestops meer kan pakken als je harder dan 40km per uur gaat. (40 is nog een gokje, maar met 50 krijg ik: Try again later).
Beetje lullig voor passagiers en mensen die met de bus / trein naar het werk gaan. Niks meer te pakken nu aan stops. Zo kan ik nog nauwlijks aan pokeballen e.d. komen. Ik heb toch het gevoel dat ze het spel kapot aan het maken zijn met dit soort veranderingen.
Ja dit had ik dus vandaag ook in de metro...erg vervelend, want dit was een beetje mijn enige source van pokeballs. Het spel lijkt wel met elke update langzamer te werken...pokemons komen minder snel tevoorschijn en nu ook nog eens de stops die vertraagd worden :(

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

WahWah schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:49:
[...]

Ja dit had ik dus vandaag ook in de metro...erg vervelend, want dit was een beetje mijn enige source van pokeballs. Het spel lijkt wel met elke update langzamer te werken...pokemons komen minder snel tevoorschijn en nu ook nog eens de stops die vertraagd worden :(
Ja, dit is echt erg aan het worden. Bij mij in de buurt zijn gewoon bijna geen pokestops. Het is gewoon jammer dat ze de eerlijke spelers keihard benadelen door cheaters aan te pakken.

• GroeneThee
JamesB009 schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:42:

volgens mij ligt de grens op 30KM en dat is gedaan omdat er veel mensen aan het spelen waren onder het rijden. En hoe irritant dan ook voor medepassagiers of bus/tram gebruikers, een heel stuk veiliger is het wel.

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-10 14:37
OmeJoyo schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:01:
[...]

Als ik nog meer revives krijg ga ik gillen :(
Gewoon naar mij sturen mag ook. Kom die krengen altijd tekort. ;)

• schaapiej
Net even getest; 4 Pokémon verslagen in een friendly gym en kreeg 'maar' 1100 prestige erbij. (Alles qua CP onder de laagste) Lijkt er dus op dat de prestige gain naar 50% is gegaan. Vraag mij af wie er nu nog zo gek is om een gym naar level 10 te trainen?! :p

Aanvallen heb ik nog niet kunnen doen, alles is hier op t moment blauw...

<GoT>NightStalker

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

GroeneThee schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:56:
[...]

volgens mij ligt de grens op 30KM en dat is gedaan omdat er veel mensen aan het spelen waren onder het rijden. En hoe irritant dan ook voor medepassagiers of bus/tram gebruikers, een heel stuk veiliger is het wel.
Ja, snap ik. Voor veiligheid is het uiteraard beter, maar je benadeelt zo veel spelers hiermee dat ik vrees dat het bijdraagt aan hun ondergang. De aanpassingen maken het spel tot nu toe elke keer minder leuk om te spelen in plaats van leuker.

Ik wordt hierdoor in ieder geval noodgedwongen minder actief. ik kan simpelweg niet aan genoeg ballen meer komen zo.

• WahWah
schaapiej schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:04:
Net even getest; 4 Pokémon verslagen in een friendly gym en kreeg 'maar' 1100 prestige erbij. (Alles qua CP onder de laagste) Lijkt er dus op dat de prestige gain naar 50% is gegaan. Vraag mij af wie er nu nog zo gek is om een gym naar level 10 te trainen?! :p

Aanvallen heb ik nog niet kunnen doen, alles is hier op t moment blauw...
Hmm een beetje jammer om dit te zien, maar ok. Ik vraag me af of de exp gain ook gehalveerd is als je aanvalt met pokemon die hoger zijn. Als dit niet zo is, dan benadelen ze weer de "slimmere" spelers...

Op zich is de verandering van sneller prestige eraf bij aanvallen en minder prestige erbij bij trainen goed voor wat meer actie. Vele gyms zijn nu level 10 en blijven dat ook...

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:41
GroeneThee schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:56:
[...]

Waarschijnlijk kan je ook geen Pokémon meer scannen op die snelheid? Want daarmee kan je dus alle bots die sites als 'de Zweed' lieten scannen in 1x nutteloos maken.

Ik vind het nogal kut btw, zit nogal eens in het OV.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:38

OmeJoyo

This is me

JamesB009 schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:05:
[...]

Ja, snap ik. Voor veiligheid is het uiteraard beter, maar je benadeelt zo veel spelers hiermee dat ik vrees dat het bijdraagt aan hun ondergang. De aanpassingen maken het spel tot nu toe elke keer minder leuk om te spelen in plaats van leuker.

Ik wordt hierdoor in ieder geval noodgedwongen minder actief. ik kan simpelweg niet aan genoeg ballen meer komen zo.
Ondergang??? Denk je werkelijk doordat er een kleine groep nu benadeeld wordt dat het spel daarmee door miljoenen spelers wordt verwijderd? Niet alleen naar jou trouwens maar ik snap nooit zo goed waarom er altijd zoveel mensen extreem negatief zijn over elke wijziging. uiteraard is dit niet de leukste, maar wel zeer goed te begrijpen. Het spel is nou eenmaal gemaakt om te lopen, dan vind ik 30 een mooi ruim begrip als grens en kom je het grijze gebied van fietsers iig. tegemoet, want zelfs daar kunnen mensen er al niet mee omgaan.

Ik ben blij met de daily's die zijn toegevoegd en met de aanpassing op de gyms, ofwel de update is hier positief ontvangen :)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Als ze het slopen te makkelijk en het trainen te moeilijk maken krijg je van die knipperbolgyms die zes keer per dag van kleur veranderen en nooit hoger dan L4/5 of zo worden. Dan gaan veel mensen ook niet meer de moeite nemen voor die paar muntjes en dan bloedt het gymspel ook dood op een klein groepje mensen na die toch regelmatig langs die gyms komen.

Ik mis ook juist de bescherming tegen het inpikken van een plekje bij trainen. Dat is nu nog veel belangrijker nu dat dubbel zoveel werk wordt. Ik laat juist wel bewust een gym een tijdje wit nadat ik hem gesloopt heb om te kijken of iemand er in gaat zitten. Heeft die de verkeerde kleur dan gooi je die er makkelijk genoeg weer uit als je wilt. Het is natuurlijk wel een hinderlijker fenomeen op drukke plaatsen. Niet de stabiele gyms waar ik in zit natuurlijk.

Je hebt kans dat dit ook meer effect gaat hebben op drukkere plaatsen en dat de meer afgelegen gyms er minder door geraakt zullen worden. We merken het wel.

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Ik probeer altijd positief te blijven, maar ik vind dit soort veranderingen gewoon niet leuk meer.
Maar ieder zijn mening en ieder zijn ding. :)
OmeJoyo schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:18:
[...]

Ondergang??? Denk je werkelijk doordat er een kleine groep nu benadeeld wordt dat het spel daarmee door miljoenen spelers wordt verwijderd? Niet alleen naar jou trouwens maar ik snap nooit zo goed waarom er altijd zoveel mensen extreem negatief zijn over elke wijziging. uiteraard is dit niet de leukste, maar wel zeer goed te begrijpen. Het spel is nou eenmaal gemaakt om te lopen, dan vind ik 30 een mooi ruim begrip als grens en kom je het grijze gebied van fietsers iig. tegemoet, want zelfs daar kunnen mensen er al niet mee omgaan.

Ik ben blij met de daily's die zijn toegevoegd en met de aanpassing op de gyms, ofwel de update is hier positief ontvangen :)

• CaptJackSparrow
  • Niet online
En mijn eerste pokie is trouwens al terug. Uit de gym met de onzichtbare aanvaller (natuurlijk). Het makkelijkere slopen speelt de per definitie luie spoofers ook precies in de kaart. :(

• WahWah
OmeJoyo schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:18:
[...]

Ja het spel was bedoeld om lopend te spelen, maar men kon het ook spelen in de auto/tram/bus/trein etc. Ze hadden zelf dat "I am a passenger' bericht geimplementeerd toch?

Ik zie weinig positiefs aan deze kleine verandering in ieder geval (snelheid voor stops). Updates vind ik ok als ze inderdaad het spel verbeteren, maar dit verbeterd weinig tot niks. Het benadeeld alleen maar een "kleine" groep spelers die onderweg speelden. Erg jammer, maar het zal inderdaad niet hun ondergang worden. Hadden ze dit nou vanaf het begin gedaan, dan had niemand wat gemist...

De daily bonus verwelkom ik ook hoor :)

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Het makkelijker slopen zal ook meer effect hebben op de lager in de gyms staande spelers in L10 gyms. Daar zullen waarschijnlijk ook meer wisseling optreden. Dat gaat de CP race dus nóg belangrijker maken en vooral de mensen die met botten/spoofen/systematisch mapgebruik een leger Dragonites hebben verzameld weer bevoordelen. ;(

• Ossi
  • Laatst online: 27-11 19:00
Dus vanuit de auto is het nu nog minder leuk spelen? :(
Fuckers...

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Dat was toch al een tijdje zo? Of is het nu nog verder aangescherpt?

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:11
hneel schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:01:
Dat was toch al een tijdje zo? Of is het nu nog verder aangescherpt?
Je kunt nu geen stop meer spinnen als je boven de speed limit zit. Die ligt ergens tussen de 40 en 50 km/h.

• GroeneThee
Feit blijft dat het een spel is waar tijd een belangrijke factor is. Mensen die vanaf het begin al spelen en zeker mensen die gebruik maken van bots/spoofen hebben en enorm voordeel op mensen die later zijn ingestapt. Volgens mij speelt mijn dochter nu bijna een maand (met beetje hulp van papa) en is ze inmiddels level 22 en heeft 3 poliwrath van ca. 1500, een slowbro van 1400 en een Aerodactyl van 1300. De rest is niet echt top materiaal en ze heeft al helemaal geen geluk met IV waarden. Maar ze heeft er wel enorm veel plezier in en nu ze een beetje aan het ruiken is aan de gym play, geeft dat weer een extra dimensie. Papa kijkt jaloers naar de dragonites van 3k+ of de ruime hoeveelheid pokemons die 2k+ zijn maar vooralsnog kan ze vooruit. is ze nog vaker buiten dan ze al was en de enorme blijdschap die ze ervaart als ze weer een"coole" pokemon heeft gevangen is priceless.

snap absoluut de frustratie in geval van spoofers etc maar denk dat samenspel steeds belangrijker zal worden. Heb mijn dochter al verteld dat ze moet kijken of ze kan 'samenspelen' met vriendinnen/vriendjes in de klas, om zo eens een gym te pakken en te houden..... En de gym vlak bij school zou een hele mooie daarvoor zijn :)
Amd RuLuzzz schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:04:
[...]

Je kunt nu geen stop meer spinnen als je boven de speed limit zit. Die ligt ergens tussen de 40 en 50 km/h.
Bij die snelheid wil je ook niet bezig zijn met iets anders..... :F

[ Voor 11% gewijzigd door GroeneThee op 07-11-2016 10:09 ]

• GroeneThee
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door GroeneThee op 07-11-2016 10:08 ]

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Je hebt kans dat de beperking van spinnen tijdens reizen op snelheid te ondervangen is door de app tussen stops af te sluiten. Misschien is alleen de app naar de achtergrond doen of scherm uit dan ook voldoende.

• Janusi
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-09 13:07
tweakerjunior schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:01:
[...]

Zijn er geen woningen in het bereik van de gym? Anders kan je de gym thuis gaan trainen
De gym is in een publieke tuin.

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:21
Waardeloos dat het trainen van een gym nu langer duurt (en je dus meer potions/revives moet hebben).

Ik hoop ook van harte dat het gym-snipen niet alleen aangepakt is bij het leeg worden van een gym maar ook bij het openen van een spot bij een friendly-gym, dat vind ik een veel groter issue tbh. Iemand daar al uitsluiting over?

*burp*

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Wat ik ook weer zo briljant vind is dat Niantic het trainen eerst makkelijker maakt door het met zes pokies mogelijk te maken en het dan precies een maand later alweer moeilijker gaat maken door de prestige te halveren.

Nee... ze weten precies waar ze mee bezig zijn daar. 8)7

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-12 20:34

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

CaptJackSparrow schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:38:
Wat ik ook weer zo briljant vind is dat Niantic het trainen eerst makkelijker maakt door het met zes pokies mogelijk te maken en het dan precies een maand later alweer moeilijker gaat maken door de prestige te halveren.

Nee... ze weten precies waar ze mee bezig zijn daar. 8)7
Hahaha, Zelfs de meest langlopende spellen wordt er nog constant getweaked. Buffs/nefs zul je altijd houden. En als blijkt dat iets te sterk is, dan nerf je het weer. Logisch.

Denk dat het nu nog steeds makkelijker is om een gym te trainen dan hiervoor, echter heb je meer revives/potions nodig. Effectief betekent dat dat een low-level player ook kan trainen, mits hij maar actief genoeg is (potions/revives farmen).

Op zich een goede balance change in mijn ogen.

--

Over de level 10 gyms, ik ben er erg blij mee als die snel verdwijnen. Gyms zouden naar mijn idee niet langer dan 10 dagen hetzelfde mogen zijn. Een wekelijkse reset klinkt toffer, of een auto kick zodat er ruimte is voor nieuwe mensen.

Het tofste lijkt me als je een eigen Gym kunt opzetten (of Challenge) die mensen op de kaart kunnen zien en die dan kunnen doen. Als ze dan op de een of andere manier kunnen bedanken/belonen zou dat een compleet nieuwe dimensie toevoegen.
Natuurlijk zal dat niet gebeuren, want multi-loggers (meerder accounts) zouden daar keihard misbruik van maken, en midden in de stad zou het overvol raken.

Oh well, Ik droom rustig verder :O
Pagina: 1 ... 17 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.

Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.

Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status