Denk dat ik hem vanavond ook maar eens ga aanfschaffen voor op de pc. Hoop dat mn pc het een beetje trekt.
je kan in origin eventueel de trail versie testen om te kijken of dat werkt: https://www.origin.com/nld/en-us/store/free-games/trialsVerwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:26:
Denk dat ik hem vanavond ook maar eens ga aanfschaffen voor op de pc. Hoop dat mn pc het een beetje trekt.
verder is die nu in de aanbieding voor 19,99 euro: https://www.origin.com/nl...ield-1/revolution-editionTry the full game, free for 10 hours
[ Voor 6% gewijzigd door Paulus07 op 21-02-2018 10:39 ]
Verwijderd
Vanavond inderdaad maar eens gaan testen, denk dat mn ram het niet heel fijn gaat vinden. Weet echter ook niet echt of spel meer van de CPU vraagt dan GPU. Maar we gaan testenPaulus07 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:38:
[...]
je kan in origin eventueel de trail versie testen om te kijken of dat werkt: https://www.origin.com/nld/en-us/store/free-games/trials
[...]
verder is die nu in de aanbieding voor 19,99 euro: https://www.origin.com/nl...ield-1/revolution-edition
Dat is lastig oordelen als je er niet bijzet wat je system specs zijn, maar het spel draait al vrij snel soepel hoor. Als je sommigen hier mag geloven moet je er persé een dikke i7 voor hebben en een 1070, maar een multiplayer shooter speler op hoge grafische instellingen handicap je jezelf alleen maar mee en wordt het spelletje zelf niet leuker. Sta je de hele tijd lekker tegen rook, begroeieing, decals, bloom, glare en andere onzin aan te kijken en zijn vijanden niet of nauwelijks snel te zien en te spotten, al helemaal niet in mist en vuur.Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:42:
[...]
Vanavond inderdaad maar eens gaan testen, denk dat mn ram het niet heel fijn gaat vinden. Weet echter ook niet echt of spel meer van de CPU vraagt dan GPU. Maar we gaan testen
Verwijderd
Good point indd, specs zijn als volgt:A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:09:
[...]
Dat is lastig oordelen als je er niet bijzet wat je system specs zijn, maar het spel draait al vrij snel soepel hoor. Als je sommigen hier mag geloven moet je er persé een dikke i7 voor hebben en een 1070, maar een multiplayer shooter speler op hoge grafische instellingen handicap je jezelf alleen maar mee en wordt het spelletje zelf niet leuker. Sta je de hele tijd lekker tegen rook, begroeieing, decals, bloom, glare en andere onzin aan te kijken en zijn vijanden niet of nauwelijks snel te zien en te spotten, al helemaal niet in mist en vuur.
ASrock Pro3 M2.0
AMD Black Edition - AMD FX 4350
8GB GEIL DDR3 2x4 GB 4 GB - DIMM 240-pins - 1333 MHz / PC3-10666 - CL9 - 1.5 V - niet-gebufferd -
niet-ECC
MSI GTX 970 4GB OC
WD Green 240GB SSD
Nou, geheugen en GPU zijn sowieso meer dan dik voldoende (heb ik ook) maar je CPU zal wel de bottleneck gaan worden vrees ik, durf niet teeggen hoe die zich verhoudt tot mijn intel quadcore.Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:10:
[...]
Good point indd, specs zijn als volgt:
ASrock Pro3 M2.0
AMD Black Edition - AMD FX 4350
8GB GEIL DDR3 2x4 GB 4 GB - DIMM 240-pins - 1333 MHz / PC3-10666 - CL9 - 1.5 V - niet-gebufferd -
niet-ECC
MSI GTX 970 4GB OC
WD Green 240GB SSD
Ik heb gewoon alles op volle bak ultra staan hoor. Hoe meer detail des te beter voor mijA.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:09:
[...]
Dat is lastig oordelen als je er niet bijzet wat je system specs zijn, maar het spel draait al vrij snel soepel hoor. Als je sommigen hier mag geloven moet je er persé een dikke i7 voor hebben en een 1070, maar een multiplayer shooter speler op hoge grafische instellingen handicap je jezelf alleen maar mee en wordt het spelletje zelf niet leuker. Sta je de hele tijd lekker tegen rook, begroeieing, decals, bloom, glare en andere onzin aan te kijken en zijn vijanden niet of nauwelijks snel te zien en te spotten, al helemaal niet in mist en vuur.
Anders ga ik wel weer bf 1942 spelen
Verwijderd
Ga vanmiddag eens de trial downloaden en kijken hoe het is, hou er ook wel van dat ik iets van details kan zien, maar wanneer ik op medium settings uitkom ben ik al dik tevreden hahaA.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:17:
[...]
Nou, geheugen en GPU zijn sowieso meer dan dik voldoende (heb ik ook) maar je CPU zal wel de bottleneck gaan worden vrees ik, durf niet teeggen hoe die zich verhoudt tot mijn intel quadcore.
Je ziet toch juist minder details op hoge settings? Tijd om om heen te kijken heb ik toch niet en weapon models zou ik nog het liefste uitzetten, zit alleen maar in t zicht.Paulus07 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:19:
[...]
Ik heb gewoon alles op volle bak ultra staan hoor. Hoe meer detail des te beter voor mij
Anders ga ik wel weer bf 1942 spelen
meer details in de textures/omgevingen etc. Alles terugschroeven is niks voor mij. Ik speel het voor de fun en audiovisuele ervaring. En al heb ik dan misschien wat minder kills etc, jammer. zal er niet minder om slapenA.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:00:
[...]
Je ziet toch juist minder details op hoge settings? Tijd om om heen te kijken heb ik toch niet en weapon models zou ik nog het liefste uitzetten, zit alleen maar in t zicht.
Bij mij staat ook alles op max hoor, maakt de algemene beleving gewoon wat leuker.
Ieder zijn natuuriljk en gelukkig. Voor SP games geniet ik wel van, maar in MP went het zo snel als er maar een paar goede maps zijn dat het me toch niet meer opvalt. Dan liever zo soepel mogelijke game en goed mogelijke zichtbaarheid van de tegenstander. Zeker met BF1 vind ik dat een drama.
Maar goed, als je een beest van een systeem hebt dan snap ik ook dat je alles eruit wilt halen natuuriljk.
Maar goed, als je een beest van een systeem hebt dan snap ik ook dat je alles eruit wilt halen natuuriljk.
zie nu pas dat rang 130 gepasseerd wordt....
Idem, SP speel ik met zo hoog mogelijke setting, MP op low vooral om fps zo hoog mogelijk te hebben, het is ook iets wat ik heb over gehouden uit het verleden, toen was de hardware ook nog niet zo sterk en had je vaak 2 grafische kaarten nodig om op ultra te kunnen spelen.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:12:
Ieder zijn natuuriljk en gelukkig. Voor SP games geniet ik wel van, maar in MP went het zo snel als er maar een paar goede maps zijn dat het me toch niet meer opvalt. Dan liever zo soepel mogelijke game en goed mogelijke zichtbaarheid van de tegenstander. Zeker met BF1 vind ik dat een drama.
Ook was het verschil tussen low en ultra vroeger veel groter, bv in bf2 werd op low veel minder gras en andere begroeiing gerenderd, als je op high aan het schuilen was achter een bosje zag iemand op low je gewoon want die zag geen bosje.
Kan mij nog herinneren dat in bc2 objecten in de verte helemaal niet gerenderd werd, zat je op iemand te schieten bleek diegene zich achter rotsen te bevinden.
Ik heb alles gewoon op Ultra staan. Ik speel voor de beleving, niet om net 2fps meer te hebben dan een lagere setting
Als ik brakke graphics wil, ga ik wel CS spelen ofzo
Vaak bu'j te bang!
Wat vinden jullie van de nieuwe TTK eigenlijk? Vooral in de nieuwe maps is het hierdoor een clusterfuck geworden en ga je wel heel snel neer bij een spawn met iets meer risico
. Ik vond de oude TTK echt prima.
Een goed begin en de enige reden om BF1 nog wel eens op te starten, je gaat niet meer standaard dood omdat je toevallig op de verkeerde afstand de verkeerde kwiebus tegen komt, maar omdat er daadwerkelijk wordt gemikt voor de verandering. Als je twee/drie man in je eentje tegen komt, heb je nog daadwerkelijk een kans. Scheelt ook een hele hoop deaths terwilj je aan het herladen bent en het scheelt meerdere clips per kill gebruiken op relatief korte afstand. Snel neergaan vind ik geen ramp, als de tegenpartij maar sneller neer gaat.Rickpm1 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:31:
Wat vinden jullie van de nieuwe TTK eigenlijk? Vooral in de nieuwe maps is het hierdoor een clusterfuck geworden en ga je wel heel snel neer bij een spawn met iets meer risico. Ik vond de oude TTK echt prima.
Grotere problemen heb ik met:
-Gas grenades die veruit de beste keuze zijn en niet in een shooter thuis horen. Early warning systeem, blijft te lang hangen, werkt ook als smoke grenade maar dan met 2 kills per granaat.
-Support is écht oververtegenwoordigd op het scorebord. Veel kills, veel resupplies, veel grenade kills, goed tegen vehicles en komt met sommige lightweight varianten dicht bij een assault rifle in de buurt
-Reviven is nog altijd zo gebugged als het maar zijn kan, 8 jaar verder, Dice lukt het niet
-Vehicles die al campend kunnen schieten in de uncap
-AA guns die ver in de uncap bemand kunnen worden door vliegtuig als taxi te gebruiken
-Limpet charge is me echt te zwak,
-Prone/crouch slide animaties zijn zo verschrikkelijk OP, gratis kills bij vrijwel elk hoekje en nagenoeg veilig een open veld over kunnen steken
-Melee animaties nog ook aso gebugged, soms wel te raken, soms onkwetsbaar
-De belachelijke en verblindende flash grenade achtige taferelen als je door een raam naar buiten wilt kijken
-Scouts, moeite van t benoemen niet waard, maar de uitkomst van te veel potjes is direct toe te schrijven aan de verdeling van de scouts over de team. Degene met de meeste verliest
-Spotten wat een zeldzaamheid is geworden en veels te veel functies onder 1 knop; je wilt spotten maar geeft ondertussen een squad order, vraagt om ammo en geef nog even aan dat je er aan komt voor een revive
-Behemoths voegen geen spanning of uitdaging toe, alleen maar berusting dat het wellicht paar minuten langer gaat uren
-Vuur/smoke wat nog steeds door muren/vloeren/daken/debris gaat
-Medics die rond kunnen lopen zonder med kits en zonder revive tool
Om maar een aantal punten te noemen die ik na een of twee potjes al wel weer zat ben.
Ik kan me in een aantal punten zeker vinden.
Wat mij ook erg stoort is wanneer je prone achter rotsen of andere objecten ligt en je de vijand echt in je vizier hebt, je vervolgens vaak alleen ammo verspilt omdat je in een of andere onzichtbare rand van het object zit te schieten. Bloedje irritant.
Verder vind ik het een fantastische game die mij vele uren vermaak heeft bezorgd.
Wat mij ook erg stoort is wanneer je prone achter rotsen of andere objecten ligt en je de vijand echt in je vizier hebt, je vervolgens vaak alleen ammo verspilt omdat je in een of andere onzichtbare rand van het object zit te schieten. Bloedje irritant.
Verder vind ik het een fantastische game die mij vele uren vermaak heeft bezorgd.
[ Voor 12% gewijzigd door jagermeister op 22-02-2018 11:18 ]
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Ik sluit me daarbij aan, een aantal punten verdienen zeker de aandacht van DICE. Maar een gras grenade hoort natuurlijk wel bij de WWI setting dus daar heb ik niet zoveel moeite mee, wel dat het gas soms door een muur kan lekken, bloedje irritant. Verder vind ik het jammer dat je geen punten krijgt voor het terugcappen van je vlag als die bijna maar nog niet geheel geneutraliseerd is, hierdoor vertrekt iedereen snel naar een ander punt en wordt het vaak rondjes door de map lopen ipv tactisch een vlag verdedigen. Ook de elite classes vind ik niet terug horen in BF multiplayer, houd dat lekker in de campaign. Vanavond maar eens wat minder agressief spelen om wat minder gefrustreerd te worden van de nieuwe TTK
.
Dat gas wat door muren lekt, is natuurlijk belachelijk. Als ik buiten een huisje ternauwernood een vuurgevecht overleef en met < 10 health een huisje binnen ren om dekking te zoeken, hoeft de tegenstander maar een gasgranaat vlak buiten het huisje te gooien en door het lekkende gas en het feit dat het direct effect heeft op je health ben je direct dood. Dat is echt lame en stom.Rickpm1 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:39:
Ik sluit me daarbij aan, een aantal punten verdienen zeker de aandacht van DICE. Maar een gras grenade hoort natuurlijk wel bij de WWI setting dus daar heb ik niet zoveel moeite mee, wel dat het gas soms door een muur kan lekken, bloedje irritant. Verder vind ik het jammer dat je geen punten krijgt voor het terugcappen van je vlag als die bijna maar nog niet geheel geneutraliseerd is, hierdoor vertrekt iedereen snel naar een ander punt en wordt het vaak rondjes door de map lopen ipv tactisch een vlag verdedigen. Ook de elite classes vind ik niet terug horen in BF multiplayer, houd dat lekker in de campaign. Vanavond maar eens wat minder agressief spelen om wat minder gefrustreerd te worden van de nieuwe TTK.
Wat ook stom is en nogal een pet peeve van mij is, is het feit dat vliegtuigen teveel effect hebben op infanterie. Een bommenwerper kan ik nog wel begrijpen, maar een fighter die met een of twee strafes met mitrailleurvuur en een bommentapijt een vlag kan clearen, dat is ook echt stom. Vooral ook omdat je die dingen niet goed van ver hoort aankomen door de rare sound engine.
En als laatste: die achterlijke bloom je die ziet als je IN een huisje zit en naar buiten kijkt, zelfs als die tot op de fundering toe kapot is geblazen en je feitelijk dus buiten zit. Super makkelijk te abusen want ga als je bijvoorbeeld frontlines speelt en je moet een MCOM beschermen gewoon buiten het huisje zitten, blaas een muur op zodat je direct zicht hebt op de MCOM, en elke tegenstander die probeert om dat ding te armen ziet jou niet maar jij ziet ze wel. Free points.
En toch blijf ik het spelen he, er is gewoon niks anders wat in de buurt komt..
Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits
Het is en blijft een geweldige shooter. Ik hoop dat Battlefield 2018 zich in WWII afspeelt en helemaal terug gaat naar haar roots qua gameplay (minder arcade). Met Battlefront II als flop en de komst van Incursions lijkt het erop dat DICE wel die richting op wil, het zou fijn zijn als EA dat niet gaat verpestend_star schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:14:
[...]
WWII zou ik sowieso echt geweldig vinden.
Tijdens of net voor de E3 zal wel bekend worden wat het gaat worden.
Tijdens of net voor de E3 zal wel bekend worden wat het gaat worden.
[ Voor 46% gewijzigd door jagermeister op 22-02-2018 13:43 ]
Als het WW2 gaat worden (wat via sommige leks wel lijkt te gaan worden) ga ik er nog meer uur aan kwijt zijn
Rondscheuren in de panther tank etc. Rennen door de bocage, bastogne etc. Laat maar komen
Dat is erg jammer, ik zou daar graag wat verandering in zien. Wat meer concurrentie zou EA dwingen om de focus op kwaliteit te leggen omdat ze daadwerkelijk van een andere shooter moeten winnen in de reviews.d_star schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:14:
Zeker als een concurrent niet werkt met aparte DLC en lootboxes kan EA zijn strategie nog wel eens moeten heroverwegen. Wellicht dat we daar een veel betere game voor terug krijgen.
Al zal een volgende Battlefield alsnog door mij gekocht worden, heb in BF1 ook meer dan genoeg uur zitten om het geld dubbel en dwars terug verdiend te hebben met speelplezier.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
op dit moment is er inderdaad niet echt concurrentie op de BF games. Je hebt dan meer de COD/snelle shooters of meer in de richting van een ARMA etc. BF valt daar precies tussen.
Bedacht me net dat er wellicht wel eentje aan komt: Hell Let LoosePaulus07 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:47:
op dit moment is er inderdaad niet echt concurrentie op de BF games. Je hebt dan meer de COD/snelle shooters of meer in de richting van een ARMA etc. BF valt daar precies tussen.
Ik hoop dat de kwaliteit ook hoog genoeg is om daadwerkelijk met Battlefield te kunnen concurreren. Maar grote maps, voertuigen en een focus op semi realistische gameplay kan wel eens goed uitpakken
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dat gaat meer richting een Squad. Zie [PC] Hell Let LooseTsurany schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:55:
[...]
Bedacht me net dat er wellicht wel eentje aan komt: Hell Let Loose
Ik hoop dat de kwaliteit ook hoog genoeg is om daadwerkelijk met Battlefield te kunnen concurreren. Maar grote maps, voertuigen en een focus op semi realistische gameplay kan wel eens goed uitpakken
Zelfde voor Post Scriptum: [PC] Post Scriptum ook een WW2 shooter zoals Squad.
Die tweede kende ik nog niet, zal hem ook even bekijken. Maar inderdaad, dat soort games lijken meer de realisme kant op te gaan dan de arcade kant en wat dat betreft lijken ze inderdaad minder op de Battlefield reeks.Paulus07 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:03:
[...]
Dat gaat meer richting een Squad. Zie [PC] Hell Let Loose![]()
Zelfde voor Post Scriptum: [PC] Post Scriptum ook een WW2 shooter zoals Squad.
Die post scriptum Ziet er heel erg goed uit. Vooral qua audio zit dat erg goed in elkaar. En ze hebben de nederlandse maps erg goed in elkaar gezet qua sfeer en historisch oogpuntTsurany schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:04:
[...]
Die tweede kende ik nog niet, zal hem ook even bekijken. Maar inderdaad, dat soort games lijken meer de realisme kant op te gaan dan de arcade kant en wat dat betreft lijken ze inderdaad minder op de Battlefield reeks.
Perfect, sinds die aanpassing aan ttk speel ik weer bf1, nu kan ik 2 a 3 tegenstanders killen inplaats van 1 en dan door een andere weer gekild worden.Rickpm1 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:31:
Wat vinden jullie van de nieuwe TTK eigenlijk? Vooral in de nieuwe maps is het hierdoor een clusterfuck geworden en ga je wel heel snel neer bij een spawn met iets meer risico. Ik vond de oude TTK echt prima.
Als medic kan ik ook weer mee doen in close combat en aggressive sniper is ook weer mogelijk.
Ik speelde juist vaak als agressieve sniper en vind dat ik nu veel makkelijker het loodje leg. Ik moet zeggen ik speel wel op de nieuwe maps ( Turning Tides / Apocalypse ) misschien dat het daar aan ligt.NLsandman schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:29:
[...]
Perfect, sinds die aanpassing aan ttk speel ik weer bf1, nu kan ik 2 a 3 tegenstanders killen inplaats van 1 en dan door een andere weer gekild worden.
Als medic kan ik ook weer mee doen in close combat en aggressive sniper is ook weer mogelijk.
Voorheen speelde ik enkel support. Sinds de aanpassingen weer helemaal in de medic rol. lekker vele te doen altijd. Medpacks neergooien, reviven, heerlijke kills maken met de gun etc
hmmmm
Get a chance to play the next Battlefield™ experience at EA Play.
Save the Date: http://x.ea.com/45516

Ik heb al enighe tijd van die iritante zwarte balken door me scherm heen, die van boven naar beneden bewegen,
soms als ik door me scope kijk, verdwijnen ze heel ff.
maar daarna komen ze weer terug.
grafische updates (talloze), updates van windows, updates van de game, doen het probleem niet fiksen.
crossfire aan of uit, geen verschil, vsync aan uit geen verschil, frame limmiter en grafische settings helpt niet.
naar een jaar hoopte ik dat het probleem onlangs bekent is, maar helaas ik heb nog niets hier over gevonden op het web.
sinds de laatste update is het alleen nog erger geworden.
als ik me framerate hoog zet gaan de balken sneller door me scherm dan waneer ik ze laag zet.
weet iemand waar het aan kan liggen ?, ik heb de hoop zon beej opgegeven
soms als ik door me scope kijk, verdwijnen ze heel ff.
maar daarna komen ze weer terug.
grafische updates (talloze), updates van windows, updates van de game, doen het probleem niet fiksen.
crossfire aan of uit, geen verschil, vsync aan uit geen verschil, frame limmiter en grafische settings helpt niet.
naar een jaar hoopte ik dat het probleem onlangs bekent is, maar helaas ik heb nog niets hier over gevonden op het web.
sinds de laatste update is het alleen nog erger geworden.
als ik me framerate hoog zet gaan de balken sneller door me scherm dan waneer ik ze laag zet.
weet iemand waar het aan kan liggen ?, ik heb de hoop zon beej opgegeven
Ben niet slim, maar wel dom
is het enkel met BF1?
Deze al geprobeerd: https://forums.battlefiel...nt/812859/#Comment_812859
Deze al geprobeerd: https://forums.battlefiel...nt/812859/#Comment_812859
[ Voor 70% gewijzigd door Paulus07 op 23-02-2018 08:50 ]
Als ik de geluiden mag geloven zijn de Apocalypse maps extreem onebalanceerd en is alle feedback van de CTE vakkundig genegeerd. Misschien dat de extra deaths veroorzaakt?Rickpm1 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:31:
[...]
Ik speelde juist vaak als agressieve sniper en vind dat ik nu veel makkelijker het loodje leg. Ik moet zeggen ik speel wel op de nieuwe maps ( Turning Tides / Apocalypse ) misschien dat het daar aan ligt.
Ik hoop bij alles wat goed en heilig is dat het juist niet WW2 gaat worden en eens een keer iets orignieels gaan doen. Als ze dan terug gaan naar de roots, dan zie ik liever de periode en setting van de Desert Combat mod (jaren 80) terug, de grondlegger voor BF2.Rickpm1 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:22:
[...]
Het is en blijft een geweldige shooter. Ik hoop dat Battlefield 2018 zich in WWII afspeelt en helemaal terug gaat naar haar roots qua gameplay (minder arcade). Met Battlefront II als flop en de komst van Incursions lijkt het erop dat DICE wel die richting op wil, het zou fijn zijn als EA dat niet gaat verpesten.
Nou precies dat dus, dat je in de reload animatie zit en mag kijken hoe je zuurverdiende kills weer teniet worden gedaan doordat ze lachend elkaar weer reviven en je gelaten je death afwacht. Nu met die nieuwe TTK patch worden kills eindelijk weer eens verzilverd.NLsandman schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:29:
[...]
Perfect, sinds die aanpassing aan ttk speel ik weer bf1, nu kan ik 2 a 3 tegenstanders killen inplaats van 1 en dan door een andere weer gekild worden.
Ja de Apocalypse maps zijn tof maar ongebalanceerd en soms gigantische clusterfucks. Ik speelde altijd zeer agressief en kwam daar vaak mee weg maar nu niet meer, speelstijl toch iets aanpassen. Ik begreep alleen niet waarom de aanvallende partij op River Somme een oneindige stroom aan tanks kreeg, wij waren kansloos met maar 2 assault players in het teamA.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:47:
[...]
Als ik de geluiden mag geloven zijn de Apocalypse maps extreem onebalanceerd en is alle feedback van de CTE vakkundig genegeerd. Misschien dat de extra deaths veroorzaakt?

Ik heb voornamelijk Rush gespeeld. Conquest ben ik een beetje zat. Had gehoopt op Frontlines, maar helaas. Dan dus maar Rush.Rickpm1 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:11:
[...]
Ja de Apocalypse maps zijn tof maar ongebalanceerd en soms gigantische clusterfucks. Ik speelde altijd zeer agressief en kwam daar vaak mee weg maar nu niet meer, speelstijl toch iets aanpassen. Ik begreep alleen niet waarom de aanvallende partij op River Somme een oneindige stroom aan tanks kreeg, wij waren kansloos met maar 2 assault players in het team.
Qua balance vind ik het wel meevallen. Hangt gewoon sterk af hoe je team speelt en of niet half je team zit te snipen. Één map vind ik vrij slecht gebalanceerd (in het begin)
River Somme - Rush. Als attacker moet je een open veld over met zeer weinig mogelijkheid tot cover om bij de eerste 2 telegraphs te komen. Sniper heaven.
Het gebruik van smoke nades is hier echt essentieel anders kom je niet eens in de buurt van de telegraphs als de verdediger snapt hoe je moet verdedigen.
En die Landship moet goed ingezet worden, maar velen verneuken dat ding al vrij snel.
[ Voor 3% gewijzigd door jagermeister op 23-02-2018 13:33 ]
De 1e dag was mijn mening ook dat de mappen niet goed waren, gisteren toch mijn mening moeten bijA.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:47:
[...]
Als ik de geluiden mag geloven zijn de Apocalypse maps extreem onebalanceerd en is alle feedback van de CTE vakkundig genegeerd. Misschien dat de extra deaths veroorzaakt?
stellen na epische gevechten vooral als je als aanvaller door kunt breken en het potje wint.
Team work is heel belangrijk, medics die reviven, support die pakketjes strooien en offers brengen.
De nieuwe maps kun je het beste spelen met een goede squad, zoals het spel in principe ook bedoelt is.NLsandman schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:40:
[...]
De 1e dag was mijn mening ook dat de mappen niet goed waren, gisteren toch mijn mening moeten bij
stellen na epische gevechten vooral als je als aanvaller door kunt breken en het potje wint.
Team work is heel belangrijk, medics die reviven, support die pakketjes strooien en offers brengen.
Die map staat vol met field guns.Rickpm1 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:11:
[...]
Ja de Apocalypse maps zijn tof maar ongebalanceerd en soms gigantische clusterfucks. Ik speelde altijd zeer agressief en kwam daar vaak mee weg maar nu niet meer, speelstijl toch iets aanpassen. Ik begreep alleen niet waarom de aanvallende partij op River Somme een oneindige stroom aan tanks kreeg, wij waren kansloos met maar 2 assault players in het team.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Na de laatste 2 updates is het cpu verbruik erg omhoog geschoten. Eerst had ik af en toe een piek van 80% nu zit het constant op 80% en soms 90%.
Beetje jammer voor dit spel speciaal van i5 na i7 gegaan en zelfs een i7 met settings op high is het niet voldoende meer.
Beetje jammer voor dit spel speciaal van i5 na i7 gegaan en zelfs een i7 met settings op high is het niet voldoende meer.
Air Assault is geen succes. Wat een saaie game mode is dat toch. Ik vind die drie nieuwe maps best tegenvallen moet ik zeggen. Er zit weinig diepgang in. Die map met die boerderij waarbij de tegenpartij er tegenover begint gaat ook nergens over, op geen enkele manier is het mogelijk om die boerderij te verdedigen. Je wordt simpelweg omver geblazen door een stortvloed aan artillerie en tanks.
< dit stukje webruimte is te huur >
Dat komt omdat de verdedigers als gekken naar A rennen terwijl de vijand met 32 spelers naar A toe komt, het team moet in de loop graven blijven net achter A zodat de aanvallers er niet door komen, de flanken moeten ook bewaakt worden.aex351 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 13:56:
Air Assault is geen succes. Wat een saaie game mode is dat toch. Ik vind die drie nieuwe maps best tegenvallen moet ik zeggen. Er zit weinig diepgang in. Die map met die boerderij waarbij de tegenpartij er tegenover begint gaat ook nergens over, op geen enkele manier is het mogelijk om die boerderij te verdedigen. Je wordt simpelweg omver geblazen door een stortvloed aan artillerie en tanks.
Ik heb nu al een paar keer mee gemaakt dat we als aanvallers er niet door konden komen of er veel te laat door braken omdat het verdedigende team zich goed had opgesteld.
Als inf only ben ik wel blij met die nieuwe mappen.
Helemaal mee eens, Somme en Passchendaele zijn ideaal voor infantry. Gelukkig in beide maps geen vliegtuigen en van tanks heb je niet zo veel last.NLsandman schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 15:14:
[...]
Als inf only ben ik wel blij met die nieuwe mappen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Mag van mij komen, ben al wel klaar met BF1. Hopen op WW2 setting, geen lootboxes en dat er nu ook een daadwerkelijk dingen gefixt zijn en blijven en dat we dus niet weer bugs uit BF3 tegenkomen. Zal wel niet.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Het hypen gaat weer beginnen.
Tuurlijk wel de bug's uit BF3.Arfman schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 21:46:
Mag van mij komen, ben al wel klaar met BF1. Hopen op WW2 setting, geen lootboxes en dat er nu ook een daadwerkelijk dingen gefixt zijn en blijven en dat we dus niet weer bugs uit BF3 tegenkomen. Zal wel niet.
Hebben we ook niet gemist in BF4 en BF1
Ojha en op de dagen dat het spel uitkomt flinke ddos dat alles plat ligt
WW2 mogen ze van mij houden, straks krijgen we nu weer de eerste komende 5 jaar weer uitsluitend WW2 games.Arfman schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 21:46:
Natuurlijk worden het wél lootboxes en wél cosmetics voor extra diepgang.
Nee, ik zou liever terug gaan dat ze de setting van Desert Combat / BF2 weer opzoeken, of in elk geval eind jaren 80 als originaliteit en AAA niet meer samengaan. Hoe dan ook, eerst focus op gameplay in plaats van screenshake en motion blur.
Mwah al die moderne settings in de huidige zandbakken heb ik ook wel gehad en gezien in xx games. Dus zelf hoop ik op een ww2 setting. Gewoon knallen zonder gekke attachments op guns etc.
Maarja, even afwachten wat de 1e teaser gaat tonen.
Maar gaat het je dan om de setting of al het spul er omheen? Het is een DICE game, dus de single player wordt sowieso verschrikkelijk waardeloos.Paulus07 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:19:
Mwah al die moderne settings in de huidige zandbakken heb ik ook wel gehad en gezien in xx games. Dus zelf hoop ik op een ww2 setting. Gewoon knallen zonder gekke attachments op guns etc.
Zo simpel als 1943 was, het werkte wel perfect, geef me dat op PC zonder matchmaking en ik kan weer een aantal jaar vooruit en bovendien kan ik WW2 dan ook nog wel pruimen. Maar je wéét gewoon dat de attachments en unlocks een must zijn voor de gigantische groep gamers die een BF speelt om uit te spelen (lees alles te unlocken) in plaats van BF speelt om elke pot te winnen door dat tactisch en samen te doen.
Combi van alles. Maar vooral de setting. Heb niks met die moderne warfare.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:28:
[...]
Maar gaat het je dan om de setting of al het spul er omheen? Het is een DICE game, dus de single player wordt sowieso verschrikkelijk waardeloos.
Zo simpel als 1943 was, het werkte wel perfect, geef me dat op PC zonder matchmaking en ik kan weer een aantal jaar vooruit en bovendien kan ik WW2 dan ook nog wel pruimen. Maar je wéét gewoon dat de attachments en unlocks een must zijn voor de gigantische groep gamers die een BF speelt om uit te spelen (lees alles te unlocken) in plaats van BF speelt om elke pot te winnen door dat tactisch en samen te doen.
En als het blijft bij de unlocks zoals bij BF1 is het prima. Geen overdreven overpowered wapens die je kan unlocken/kopen etc.
Dus laat mij maar lekker door de bocage rijden, in de verte komt een panther tank aan, goede audio over de speakers/headset en gaan met die actie
Natuurlijk hartgrondig mee eens. Helaas lijkt de kans extreem klein dat EA dat pad inslaat.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:13:
[...]
WW2 mogen ze van mij houden, straks krijgen we nu weer de eerste komende 5 jaar weer uitsluitend WW2 games.Voor de tienduizendste keer weer dezelfde scenario's spelen, voor mijn gevoel heb ik echt elk mogelijk strijdtoneel in WW2 wel voorbij zienkomen de afgelopen 20 jaar, maar ditmaal aangevuld met supression, explosive spam en iedereen met tig attachments die amper het prototype stadium uit waren in 40 - 45.
Nee, ik zou liever terug gaan dat ze de setting van Desert Combat / BF2 weer opzoeken, of in elk geval eind jaren 80 als originaliteit en AAA niet meer samengaan. Hoe dan ook, eerst focus op gameplay in plaats van screenshake en motion blur.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Er zijn heel, heel veel WO2 campagnes die totaal onderbelicht zijn en absoluut recht zouden doen aan de schaal van een BF game.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:13:
[...]
WW2 mogen ze van mij houden, straks krijgen we nu weer de eerste komende 5 jaar weer uitsluitend WW2 games.Voor de tienduizendste keer weer dezelfde scenario's spelen, voor mijn gevoel heb ik echt elk mogelijk strijdtoneel in WW2 wel voorbij zienkomen de afgelopen 20 jaar, maar ditmaal aangevuld met supression, explosive spam en iedereen met tig attachments die amper het prototype stadium uit waren in 40 - 45.
Weg met Noord-Afrika, Normandië, Market Garden of überhaupt de Britten, Amerikanen en eigenlijk ook de Japanners. Nee, geef mij maar de eindeloze veldslagen rond Rzhev in 1942. Dat is de "meatgrinder" waar naar schatting meer dan een miljoen soldaten van het Rode leger om zijn gekomen. Dit gebeurde ook in hetzelfde tijdsframe als Stalingrad. Of wat dacht je van de enorme Sovjet tegenaanvallen rond Smolensk in 1941 die met enige moeite werden afgeslagen door de Duitsers met gigantische verliezen aan Sovjet zijden. Of terwijl de beroemde tankslag van Prokhorovka woedde op 12 juli 1943, begon er een Sovjet tegenoffensief bij Orel ten noorden van Koersk. Daarom is de hele operatie ook afgeblazen na een week van enorme verliezen aan beide kanten en weinig terreinwinst voor de Duitsers. Of wat dacht je van de echt grootste tankslag ooit, eentje waarbij Prokhorovka een kleine schermutseling bij was, Brody. Waren maar 5000 Sovjettanks bij betrokken. 3000 bereikte het slagveld ook zonder kapot te gaan of opgeblazen te worden door Ju87's of Ju88's. Wat aankwam werd vrijwel allemaal vernietigd.
Als je echt durft, dan doe je een game rond een aantal vergeten veldslagen en campagnes in Rusland.
Natuurlijk zal EA dit niet toestaan. Nee, we zullen wel uitgekauwde Normandië krijgen met lootboxes en natuurlijk P2W upgrades. Yay.

* DaniëlWW2 wil zo graag eens een echt goede BF, of BF achtige game in WO2 zien.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Rzhev of Stalingrad klinkt een beetje als een 2fort fast respawn server.
En daar ben ik ook fucking klaar mee. In BF4 was hey al irritant maar dat spel werkte tenminste goed. In bugfest 1 ook lekker deze onzin stoppen terwijl het spel een week lang onspeelbaar was

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dat enkele minder bekende, maar daarom niet kleinere, veldslagen uit WO2 ook eens gebruikt worden zou zeker leuk zijn, maar een WO2 shooter zonder bijvoorbeeld Normandië, het Ardennenoffensief of Iwo Jima bijvoorbeeld zou ik toch ook wel spijtig vinden.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:37:
[...]
Er zijn heel, heel veel WO2 campagnes die totaal onderbelicht zijn en absoluut recht zouden doen aan de schaal van een BF game.![]()
Weg met Noord-Afrika, Normandië, Market Garden of überhaupt de Britten, Amerikanen en eigenlijk ook de Japanners. Nee, geef mij maar de eindeloze veldslagen rond Rzhev in 1942. Dat is de "meatgrinder" waar naar schatting meer dan een miljoen soldaten van het Rode leger om zijn gekomen. Dit gebeurde ook in hetzelfde tijdsframe als Stalingrad. Of wat dacht je van de enorme Sovjet tegenaanvallen rond Smolensk in 1941 die met enige moeite werden afgeslagen door de Duitsers met gigantische verliezen aan Sovjet zijden. Of terwijl de beroemde tankslag van Prokhorovka woedde op 12 juli 1943, begon er een Sovjet tegenoffensief bij Orel ten noorden van Koersk. Daarom is de hele operatie ook afgeblazen na een week van enorme verliezen aan beide kanten en weinig terreinwinst voor de Duitsers. Of wat dacht je van de echt grootste tankslag ooit, eentje waarbij Prokhorovka een kleine schermutseling bij was, Brody. Waren maar 5000 Sovjettanks bij betrokken. 3000 bereikte het slagveld ook zonder kapot te gaan of opgeblazen te worden door Ju87's of Ju88's. Wat aankwam werd vrijwel allemaal vernietigd.
Als je echt durft, dan doe je een game rond een aantal vergeten veldslagen en campagnes in Rusland.
Natuurlijk zal EA dit niet toestaan. Nee, we zullen wel uitgekauwde Normandië krijgen met lootboxes en natuurlijk P2W upgrades. Yay.
* DaniëlWW2 wil zo graag eens een echt goede BF, of BF achtige game in WO2 zien.
In elk geval is WO2 voor mij gewoon geleden van battlefield 1942 (heb nooit COD of wat dan ook gespeeld), wat ik echt grijs gespeeld heb, dus ik kijk er zeker wel naar uit. Mag van mij gerust ook gewoon dezelfde maps als BF1942 zijn, maar dat is puur de nostalgie die spreekt denk ik
Ik was nu al blij dat met BF1 de honderden attachments zijn weggevallen er er gewoon per gun 2 à 3 varianten zijn. Ik hoop dus ook dat ze dit ook doortrekken in de volgende BF en al zeker als het WO2 wordt, in een moderne setting kan ik het gehele attachments verhaal nog wel plaatsen, maar in WO1, WO2 en zelf Vietnam vind ik dit helemaal neit passen.
De singleplayer in BF1 is toch een prima campaign? Het kreeg ook een goede beoordeling in de meeste reviews. Het "attachment" probleem hebben ze in BF1 goed opgelost door middel van weapon variants. Dat mag van mij terugkomen in een eventuele WWII variant.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:28:
[...]
Maar gaat het je dan om de setting of al het spul er omheen? Het is een DICE game, dus de single player wordt sowieso verschrikkelijk waardeloos.
Om maar weer eens terug te komen op de eeuwige discussie waarom je niet gerevived wordt: ik werd zojuist aangesproken (laten we het er maar op houden dat dat een eufemisme is) door iemand die blijkbaar graag door mij gerevived wou worden. Ik had die ronde 40 revives.
Smaken verschillen natuurlijk, maar ik kom amper door de eerste map heen, van geen enkele BF. Zo cliché, invisible walls, alles extreem gescripted, wel of niet schieten maakt amper wat uit, de vijand schiet jou toch niet dood, teammates en enemies spawnen zichtbaar voor je/naast je uit het niets totdat je die 1 mm voorbij de checkpoint bent. Van QTE naar QTE, extreem ongeloofwaardige gebeurtenissen die me meteen uit het spel halen etc. etc.Rickpm1 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:22:
[...]
De singleplayer in BF1 is toch een prima campaign? Het kreeg ook een goede beoordeling in de meeste reviews. Het "attachment" probleem hebben ze in BF1 goed opgelost door middel van weapon variants. Dat mag van mij terugkomen in een eventuele WWII variant.
Veel meer dan de knop naar voren en use heb je niet nodig om de campaigns door te spelen. Alle reviews die campaign van BC2, BF3, BF4 of Hardline als goed bestempelen, laat ik vanaf dat moment ook links liggen.
Als ik denk daan goede SP shooters dan denk ik aan Half-Life 1, Resident Evil 4, Project I.G.I., Deus EX en Deus EX Mankind divided, Metro, Dishonored (twijfelgeval of het echt een shooter is natuurlijk), Modern Warfare maar ook Wolfenstein the new order (al zijn de QTE's wel lastig te accepteren) zijn van een heel ander niveau wat mij betreft.
Jaaa, daar zitten nog wel een paar pareltjes tussen! Maar de vertaling naar een Battlefield zie ik nog niet direct goede multiplayer gameplay opleveren met zoveel voertuigen en open vlaktes. Dat lijken mij bij uitstek hele gave single player campaigns door een studio die het wel snapt.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:37:
[...]
Er zijn heel, heel veel WO2 campagnes die totaal onderbelicht zijn en absoluut recht zouden doen aan de schaal van een BF game.![]()
In de praktijk spreken die slagvelden niet tot nauwelijks tot de verbeelding van ons in het westen vrees ik en zijn daarmee moeilijk te vermarkten. Sterker nog, je mag al blij zijn als operatie Barbarossa genoemd wordt tijdens geschiedenis volgens mij, laat staan de overige slagen aan het oostfront afgezien van Stalingrad.
De beste BF games zijn voor mij toch de games waar infantry en armored vehicles samen moeten werken om vooruit te kunnen komen en dat vereist voldoende dekking en geen indirect fire. Daarnaast heb je nog een handjevol maps waar de vliegtuigen niet ál te vervelend zijn of tenmisnte goede AA posities hebben zoals wake island.
Het oostfront historisch getrouw weergeven en tegelijkertijd gebalanceerde maps, ik vraag het me af. Tenzij snipers natuurlijk doodvriezen na 10 seconden niet bewegen, dan ben ik HELEMAAL voor.
Je onderschat nu het terrein rond Rzhev. Dat is een combinatie van bossen, moerassen, nauwe en open stukken land. Dan heb je Rzhev zelf wat een cruciaal knooppunt voor spoorlijnen was. Daar kan je uitstekende BF mappen rond baseren.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:48:
Jaaa, daar zitten nog wel een paar pareltjes tussen! Maar de vertaling naar een Battlefield zie ik nog niet direct goede multiplayer gameplay opleveren met zoveel voertuigen en open vlaktes. Dat lijken mij bij uitstek hele gave single player campaigns door een studio die het wel snapt.
In de praktijk spreken die slagvelden niet tot nauwelijks tot de verbeelding van ons in het westen vrees ik en zijn daarmee moeilijk te vermarkten. Sterker nog, je mag al blij zijn als operatie Barbarossa genoemd wordt tijdens geschiedenis volgens mij, laat staan de overige slagen aan het oostfront afgezien van Stalingrad.
De beste BF games zijn voor mij toch de games waar infantry en armored vehicles samen moeten werken om vooruit te kunnen komen en dat vereist voldoende dekking en geen indirect fire. Daarnaast heb je nog een handjevol maps waar de vliegtuigen niet ál te vervelend zijn of tenmisnte goede AA posities hebben zoals wake island.
Verder loop jij gewoon rond met een STG44 en dan heb je niks te klagen ja.
Niet dat het zal gebeuren want hoe moet EA hun P2W rotzooi verkopen als mensen geen Normandië WO2 krijgen maar oostfront en dan niet eens Stalingrad. Maar een mens mag dromen want het zou wel een geweldige omgeving zijn voor een BF game. Qua balans doe je maar gelijke aantallen en maak je de T-34 maar super OP dat die zich staande kan houden tegen een Pz IV. Nee, dat is niet omgedraaid, T-34's waren ondanks decennia aan propaganda en eindeloos herhalen hoe goed ze waren, helemaal niet zulke goede tanks.
Deal.Het oostfront historisch getrouw weergeven en tegelijkertijd gebalanceerde maps, ik vraag het me af. Tenzij snipers natuurlijk doodvriezen na 10 seconden niet bewegen, dan ben ik HELEMAAL voor.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Laat ze maar een goede BF Vietnam maken, dat lijkt me echt tof
Vaak bu'j te bang!
hotfix van gisteren heeft mij +30 fps gegeven, dat is wel een serieuze tweak.
Hebben jullie de SMG08 in de assault class al uitgeprobeerd? Hij schijnt de Hellriegel te kloppen qua snelheid en damage en hij heeft ook 81 rounds in een magazijn. Op afstand schijnt ie dan wel waardeloos te zijn.
Morgen, als ik weer kan spelen, ga ik die eens uitproberen. Kep nu sinds die TTK patch voornamelijk de Ribeyrolles gebruikt, maar het schijnt dat deze weer generfd is door meer recoil (+spread?) toe te voegen.
Morgen, als ik weer kan spelen, ga ik die eens uitproberen. Kep nu sinds die TTK patch voornamelijk de Ribeyrolles gebruikt, maar het schijnt dat deze weer generfd is door meer recoil (+spread?) toe te voegen.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Gisteren even geprobeerd en in close range is het een beest. Maar op een beetje range is de spread en recoil wel behoorlijk,Deathchant schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:42:
Hebben jullie de SMG08 in de assault class al uitgeprobeerd? Hij schijnt de Hellriegel te kloppen qua snelheid en damage en hij heeft ook 81 rounds in een magazijn. Op afstand schijnt ie dan wel waardeloos te zijn.
Lijkt wel een beetje de nieuwe Automatico
Inderdaad veel meer spread op de RR. Hij is nog altijd leuk om te gebruiken, maar niet meer het go-to wapen zoals net na de TTK-patch.Deathchant schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:42:
Da's jammer van die Ribeyrolles. Ik ga die SMG08 uitproberen en anders moet ik toch weer terugvallen op mijn allereerste assault rifles: MP18 trench/Automatico storm.
Bij de medic is die RSC ook een beest geworden, maar ondanks dit en de Farquhar die ook heerlijk is, blijf ik toch ook hier teruggrijpen naar mijn allereerste gun, de Selbstlader 1916 marksman met 2,5x scope, gevolgd door de Federov Avtomat en de Autoloading 8.25 extended (die laatste is ook erg goed).
Voor support blijf ik ook teruggrijpen naar de BAR storm. Ik vind het wel leuk om al die verschillende wapens te proberen, maar for some reason blijf ik terug naar de "basis" geweren gaan.
Bij de medic is die RSC ook een beest geworden, maar ondanks dit en de Farquhar die ook heerlijk is, blijf ik toch ook hier teruggrijpen naar mijn allereerste gun, de Selbstlader 1916 marksman met 2,5x scope, gevolgd door de Federov Avtomat en de Autoloading 8.25 extended (die laatste is ook erg goed).
Voor support blijf ik ook teruggrijpen naar de BAR storm. Ik vind het wel leuk om al die verschillende wapens te proberen, maar for some reason blijf ik terug naar de "basis" geweren gaan.
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
De BAR zie ik vaker voorbij komen, maar als ik de stats zo eens bekijk dan lijkt de Madsen MG low weight me toch de beste support gun of zie ik dat nu verkeerd? Accuraat genoeg om ADS snipers eruit te schieten full auto, close range competitief met bijna alle wapens, meer kogels en reload als de brandweer.Deathchant schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:45:
Da's jammer van die Ribeyrolles. Ik ga die SMG08 uitproberen en anders moet ik toch weer terugvallen op mijn allereerste assault rifles: MP18 trench/Automatico storm.
Wat vinden jullie/jij zo fijn aan de BAR wat de Madsen niet beter doet?
Voor Assault vind ik die SMG08 inderdaad wel erg fijn.Deathchant schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:45:
Bij Medic heb ik beetje zelfde favorieten als jij:
* Selbstlader 1916 MM met scope
* Farquhar Hill Optical
* Fedorov Avtomat Optical
* Howell Automatic Factory (wat lastiger maar wel snel te schieten)
Los van alle stats neem ik toch meestal wapen wat mij zelf goed ligt.
[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 01-03-2018 19:00 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Als ik met de smg 08 speel denk ik steeds dat ik support ben, sta ik daar steeds met rocket launcher in mijn handen,lol
Mijn favo voor support is chauchet scope op dit moment na release van apocalypse.
Mijn favo voor support is chauchet scope op dit moment na release van apocalypse.
Snellere rate of fire (en dus time to kill), beter te reguleren recoil (puur persoonlijk).A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:15:
Wat vinden jullie/jij zo fijn aan de BAR wat de Madsen niet beter doet?
Toch WW2 voor de nieuwe BF game?
https://venturebeat.com/2...o-world-war-ii-this-year/
De soundtrack van de nieuwe DLC blijft trouwens wel erg nice hoor
[ Voor 45% gewijzigd door Paulus07 op 01-03-2018 21:11 ]
Ik denk dat het voor Dice wel de makkelijkste optie is om voor een WO II setting te gaan.Paulus07 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:47:
Toch WW2 voor de nieuwe BF game?
[video]
Hoop wel dat ze dan wat originele ontwerp elementen gebruiken gebruiken en geen reskin pakken van BF1.
In het level design van BF1 zitten vrij veel elementen uit de eerste Battlefront (Sinai dessert, argonne forrest bijvoorbeeld)
Daarnaast geen Bayonetten meer (behalve de japanners misschien) en geen behemoths
Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats
Ben vooral benieuwd wat ze ipv de behemoths gaan doen. In bf3 en 4 was het extratje de instortende flats etc, in bf1 de behemoths.
Maar zou niks weten voor een ww2 setting op een arty aanval na dan. Maar of dat past....
Maar zou niks weten voor een ww2 setting op een arty aanval na dan. Maar of dat past....
Gisteren sinds lange tijd BF1 weer eens aangezet op de pc ivm uitkomen laatste DLC en die hotfix.
Ik kon het wel waarderen en het is best Episch als je zo met een grote groep zij aan zij aan het knallen bent.
Alleen liep ik toch weer aan tegen performanceproblemen.
Eerste 2 mappen draait hij gewoon perfect (1080P ultra, zo rond de 120FPS) en zo in de 3de game merk ik dat de performance begint in te zakken. Net alsof het geheugen vol loopt.
Dit is iets wat ik ervaar sinds de eerste patch die ooit uit kwam voor BF1. De eerste release draaide gewoon perfect voor uren achter elkaar.
zo rond game 4 is het haast onspeelbaar geworden en dan ben ik toch wel genoodzaakt om te stoppen.
Door dit gedoe heb ik eigenlijk nooit optimaal kunnen genieten van deze game.
Zijn er hier mensen die dit ook hebben ervaren of die bekend zijn met dit probleem en eventuele fix?
Ik kon het wel waarderen en het is best Episch als je zo met een grote groep zij aan zij aan het knallen bent.
Eerste 2 mappen draait hij gewoon perfect (1080P ultra, zo rond de 120FPS) en zo in de 3de game merk ik dat de performance begint in te zakken. Net alsof het geheugen vol loopt.
Dit is iets wat ik ervaar sinds de eerste patch die ooit uit kwam voor BF1. De eerste release draaide gewoon perfect voor uren achter elkaar.
zo rond game 4 is het haast onspeelbaar geworden en dan ben ik toch wel genoodzaakt om te stoppen.
Zijn er hier mensen die dit ook hebben ervaren of die bekend zijn met dit probleem en eventuele fix?
Dat is toch niet zo lastig? De (king) tiger tank, landkruezer ratte, de maus Panzer VIII, de Bismarck, Gustav railway cannon, V1/V2, Iowa class battleships om maar een paar te noemen.Paulus07 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:44:
Ben vooral benieuwd wat ze ipv de behemoths gaan doen. In bf3 en 4 was het extratje de instortende flats etc, in bf1 de behemoths.
Ik kwam dit ooit eens tegen. Misschien de moeite van het proberen waard?Mick3112 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:44:
Gisteren sinds lange tijd BF1 weer eens aangezet op de pc ivm uitkomen laatste DLC en die hotfix.
Bedankt voor je reactie! Dat ziet er veel belovend uit!RubenDJ schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:48:
[...]
Ik kwam dit ooit eens tegen. Misschien de moeite van het proberen waard?
Sinds gisteren zijn ingame bij "customize soldier" alle wapens verdwenen. Ik ben weer rank 0 van alle classes en heb niks unlocked.
Ga ik een game in dan kan ik wel alles selecteren en zie ik de juiste stats.
Beperk je dan niet tot de altijd maar AAA games rondom WW2 maar ga Graviteam Tactics games spelen. Prachtige en intense battlefield simulators met waanzinnig gedetailleerde mappen rondom Operation Star (звезда) en Mius (Миус) front. En ook de laatste editie rondom Operation Torch in Tunesië met alle tank veldslagen. Aanrader!DaniëlWW2 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:37:
[...]
https://forums.battlefiel.../1139020/#Comment_1139020Skybullet schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 18:54:
Sinds gisteren zijn ingame bij "customize soldier" alle wapens verdwenen. Ik ben weer rank 0 van alle classes en heb niks unlocked.
Ziet er niet slecht uit nee. Het zijn geen shooters wat ook eens leuk is. Ben eigenlijk sinds de zeer zure BF4 launch uit de schooters gegaan maar eigenlijk wil ik wel eens terug als er een goede is. Verder neig ik de laatste jaren ook steeds meer naar realistische RTS games. Ben verder ook hopeloos in minder bekende games vinden dus bedankt.l0n3w012ph schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 20:25:
[...]
Beperk je dan niet tot de altijd maar AAA games rondom WW2 maar ga Graviteam Tactics games spelen. Prachtige en intense battlefield simulators met waanzinnig gedetailleerde mappen rondom Operation Star (звезда) en Mius (Миус) front. En ook de laatste editie rondom Operation Torch in Tunesië met alle tank veldslagen. Aanrader!
[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-03-2018 20:48 ]
You're welcome! Een beetje geschiedenis fanaat zoals jij zult dit zeker helemaal geweldig vinden. De UI begrijpen kost je echt heel wat tijd maar daarna bevind je je écht in Rusland en geef je orders en leun je daarna als armchair general onderuit en zie je de veldslag zich voor je ogen afspelen. Recorden levert achteraf dit soort prachtige filmpjes op:DaniëlWW2 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 20:47:
[...]
Ziet er niet slecht uit nee. Het zijn geen shooters wat ook eens leuk is. Ben eigenlijk sinds de zeer zure BF4 launch uit de schooters gegaan maar eigenlijk wil ik wel eens terug als er een goede is. Verder neig ik de laatste jaren ook steeds meer naar realistische RTS games. Ben verder ook hopeloos in minder bekende games vinden dus bedankt.
Ja man, die buff voor de heavy bomber is wel insane..
Daarnet paar runs uitgetest op ballroom, easy 10 kills per strafe..
Moest die ene pipo niet hele tijd de plane op een of andere manier in 0,01 sec innemen, had ik wss 170+ kills.. nu moest ik het doen met 132
(2 rondes tegengehouden op laatste punt in operations voor de overwinning)
Daarnet paar runs uitgetest op ballroom, easy 10 kills per strafe..
Moest die ene pipo niet hele tijd de plane op een of andere manier in 0,01 sec innemen, had ik wss 170+ kills.. nu moest ik het doen met 132
(2 rondes tegengehouden op laatste punt in operations voor de overwinning)
[ Voor 12% gewijzigd door SmokingCrop op 02-03-2018 21:38 ]
Die Ross MK3 marksman is mijn nieuwe favoriete sniper rifle. Vergelijkbaar met de M.95 (want straight pull), maar wel met het sweetspot mechanisme, en dan op dezelfde afstand als de SMLE
Vaak bu'j te bang!
@-tom-562 QFT! De Ross is ook mijn favoriete nu. Eerst was dat de Gewehr M95 infantry idd, maar nu de Ross.
Wordt tijd dat ze die nerfenDeathchant schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 18:59:
@-tom-562 QFT! De Ross is ook mijn favoriete nu. Eerst was dat de Gewehr M95 infantry idd, maar nu de Ross.
Bijna elke death die ik van een sniper ontvang is die Ross het wapen.
Kreeg al zo'n gevoel dat die snipers favorite ging worden.
Die smg 08 is nog niet zo populair, van de week operation gespeeld en wat een beest is dat wapen op
korte afstand, vanuit hip schiet je zo 4 man neer, echt een mooi wapen als je van rambo style houdt.
Klinkt mij in de oren als de DMR uit BF4..., damn noob pfieuw pfieuw (x 100) constant.. à la noobsniper..NLsandman schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 19:51:
[...]
Wordt tijd dat ze die nerfen![]()
Bijna elke death die ik van een sniper ontvang is die Ross het wapen.
Kreeg al zo'n gevoel dat die snipers favorite ging worden.
Die smg 08 is nog niet zo populair, van de week operation gespeeld en wat een beest is dat wapen op
korte afstand, vanuit hip schiet je zo 4 man neer, echt een mooi wapen als je van rambo style houdt.

Sniper = aimen, one shot, make it count! En niet 20x schieten met veel te veel damage...
Ik ga 'm nog eens proberen... mss zie ik het nu wel helemaal verkeerd natuurlijk
^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje
Ben ik nou de enige die zich enorm stoort aan de clipping problemen bij veel objecten in prone positie?
Er zit een onzichtbaar randje waardoor je alles mist terwijl je het doelwit vol in vizier hebt. Lig je achter een zandheuveltje moet je er met je kop ver bovenuit steken anders mis je alles, maar heb je wel je positie verraden en ammo verspeeld.
Ik vind dit toch wel een van de meest irritante zaken in BF1.
Er zit een onzichtbaar randje waardoor je alles mist terwijl je het doelwit vol in vizier hebt. Lig je achter een zandheuveltje moet je er met je kop ver bovenuit steken anders mis je alles, maar heb je wel je positie verraden en ammo verspeeld.
[ Voor 7% gewijzigd door jagermeister op 04-03-2018 10:41 ]
true that! Zooo irritant.jagermeister schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:37:
Ben ik nou de enige die zich enorm stoort aan de clipping problemen bij veel objecten in prone positie?

Wat dacht je van prone gaan in de buurt van een tank om een AT rocket te mikken? Helft van de tijd komt je buik op een kiezeltje terecht dan blijf je 3-4-5 seconden haperen voordat je kunt aimen. Tegen die tijd heeft zowat ieder tankdriver je al 2 headshots gegeven
^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje
Dat komt al voor sinds frostbite 1 en is engine eigen denk ik, net zo iets als head glitchen.
In BF1 is het wel lastiger te zien of je aan het clippen bent, schiet ik een heel magazijn leeg
op iemand, niets raak, blijk ik tegen een onzichtbaar randje te schieten, voordeel is wel, de vijand
kan mij ook niet raken.
Na 8 jaar frostbite irriteer ik mij niet meer zo snel aan de nukken van de engine, ik irriteer me sneller
aan mede spelers.
In BF1 is het wel lastiger te zien of je aan het clippen bent, schiet ik een heel magazijn leeg
op iemand, niets raak, blijk ik tegen een onzichtbaar randje te schieten, voordeel is wel, de vijand
kan mij ook niet raken.
Na 8 jaar frostbite irriteer ik mij niet meer zo snel aan de nukken van de engine, ik irriteer me sneller
aan mede spelers.
Heerlijk, straks weer uitgemaakt voor cheater. Ik stond 30-1 ofzo, ik had de infiltrator kit op de operations map van Capes Helles als attacker
maximaal kills farmen bij de vlaggen
Als je iemand killed d.m.v. die massive artillery strike, dan komt er als wapen te staan 'flare gun'. Een aantal gasten dachten dus dat ik 1 of andere flare gun cheat had
noobs
Als je iemand killed d.m.v. die massive artillery strike, dan komt er als wapen te staan 'flare gun'. Een aantal gasten dachten dus dat ik 1 of andere flare gun cheat had
Vaak bu'j te bang!
Het is ook een 'flare gun', een 'flare gun - signal'. Mooi van die onwetenden die het dan maar op cheaten gooien-tom-562 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 23:20:
Heerlijk, straks weer uitgemaakt voor cheater. Ik stond 30-1 ofzo, ik had de infiltrator kit op de operations map van Capes Helles als attackermaximaal kills farmen bij de vlaggen
![]()
Als je iemand killed d.m.v. die massive artillery strike, dan komt er als wapen te staan 'flare gun'. Een aantal gasten dachten dus dat ik 1 of andere flare gun cheat hadnoobs
Ik speel sinds vd week battlefield 1 op de pc. Is het het nog waard de premium pass te scoren voor alle dlc?
Kan me namelijk op de console heugen dat die servers vrij snel leeg raakten. Geen idee hoe dit op de pc is geregeld?!
Kan me namelijk op de console heugen dat die servers vrij snel leeg raakten. Geen idee hoe dit op de pc is geregeld?!
Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold
Jazeker is dat de moeite waard, helemaal voor de prijs waarvoor íe nu in de winkel staat. Vooral in conquest worden de DLC maps nog veel gespeeld, plus de extra te unlocken wapens voegen ook veel toe.Korkss schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:46:
Ik speel sinds vd week battlefield 1 op de pc. Is het het nog waard de premium pass te scoren voor alle dlc?
Overigens van de week tijdens een potje frontlines de M1917 Trench Carbine geprobeerd:

En daarna in een raampje twee anti tank granaten naar binnen gemikt en de SMG 08/18 unlocked, maar gelijk geprobeerd:

Wat een fantastisch wapen, die SMG08/18.. ik zat te giechelen als een klein meisje de hele tijd! Spawnen, dikke killstreak, voor aimbotter worden uitgemaakt, prachtig. Dat ding wordt keihard generfed in de komende patch, toch?
[ Voor 3% gewijzigd door d_star op 07-03-2018 10:43 ]
Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits
Ik snap het over-de-wangen-zelf-strelende-kale-persoon plaatje niet...

Van de week maar weer eens mee gedaan met de (gezellige) groep op discord, oude tijden kwamen direct terug met oa. @MaikelG

Die van assault is alleen goed op close range, tis de automatico maar dan met een magazijn van 80, op afstand is dat ding waardeloos.d_star schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:40:
[...]
Jazeker is dat de moeite waard, helemaal voor de prijs waarvoor íe nu in de winkel staat. Vooral in conquest worden de DLC maps nog veel gespeeld, plus de extra te unlocken wapens voegen ook veel toe.
Overigens van de week tijdens een potje frontlines de M1917 Trench Carbine geprobeerd:
[afbeelding]
En daarna in een raampje twee anti tank granaten naar binnen gemikt en de SMG 08/18 unlocked, maar gelijk geprobeerd:
[afbeelding] [afbeelding]
Wat een fantastisch wapen, die SMG08/18.. ik zat te giechelen als een klein meisje de hele tijd! Spawnen, dikke killstreak, voor aimbotter worden uitgemaakt, prachtig. Dat ding wordt keihard generfed in de komende patch, toch?
Van support is beter maar bv de low weight mg15 doet er ook niet voor onder.
Let op:
De volgende servers zijn beschikbaar:
Discord: https://discord.gg/zfeG8Tr
Teamspeak: ~[html]<a href="ts3server://ts.bug-community.com">ts.bug-community.com</a>~[/html]
Voor (hardware) problemen is het volgende topic: [PC] Battlefield 1 Algemeen problemen topic
Dit is een topic voor discussie, niet om statslijstjes te posten. Doe dit dan ook niet.
De volgende servers zijn beschikbaar:
Discord: https://discord.gg/zfeG8Tr
Teamspeak: ~[html]<a href="ts3server://ts.bug-community.com">ts.bug-community.com</a>~[/html]
Voor (hardware) problemen is het volgende topic: [PC] Battlefield 1 Algemeen problemen topic
Dit is een topic voor discussie, niet om statslijstjes te posten. Doe dit dan ook niet.