Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
Recentelijk weer eens BF4 op mijn SSD gezet, ik vind het velen malen beter dan BF1.
De grootste bron van ergernissen van BF1 zijn wel:

Snipers, de hele sweet spot mecanic met OHK is vreselijk irritant, na 1 jaar zijn er nog steeds massa snipers omdat ze zo effectief zijn voor killstreaks, helaas niet voor flag captures. Het team met de meeste snipers verliest meestal.

Vliegtuigen, je hoort ze niet aankomen, er is geen fatsoenlijke AA, je kan er feitelijk niet veel tegen doen. In BF4 had je als infantry weinig last van vliegtuigen, meestal waren het de helikopters die infantry gingen farmen, waarbij je tenminste nog kon verdedigen met een goed geplaatste RPG.

De vlag capture zones in BF1 zijn veel te klein. In BF4 kon de zone uit meerdere gebouwen bestaan, in BF1 gooi je gewoon een handgranaat in de vlag capture zone waarbij je ze of killed of ze lopen weg uit de capture zone.

Het enige voordeel dat BF1 heeft is dat je niet automatisch op mini map komt als je je wapen gebruikt. Dit wordt weer enigszins teniet gedaan door de vele spot flares van de scouts.

Misschien wordt BF1 beter als ze de wapen balance live gaan zetten en er iets van een AA komt voor de infantry, kans is groot dat dit niet historisch correct is. Tot die tijd ga ik weer lekker door met BF4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Borentos schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:51:
Recentelijk weer eens BF4 op mijn SSD gezet, ik vind het velen malen beter dan BF1.
De grootste bron van ergernissen van BF1 zijn wel:

Snipers, de hele sweet spot mecanic met OHK is vreselijk irritant, na 1 jaar zijn er nog steeds massa snipers omdat ze zo effectief zijn voor killstreaks, helaas niet voor flag captures. Het team met de meeste snipers verliest meestal.

Vliegtuigen, je hoort ze niet aankomen, er is geen fatsoenlijke AA, je kan er feitelijk niet veel tegen doen. In BF4 had je als infantry weinig last van vliegtuigen, meestal waren het de helikopters die infantry gingen farmen, waarbij je tenminste nog kon verdedigen met een goed geplaatste RPG.

De vlag capture zones in BF1 zijn veel te klein. In BF4 kon de zone uit meerdere gebouwen bestaan, in BF1 gooi je gewoon een handgranaat in de vlag capture zone waarbij je ze of killed of ze lopen weg uit de capture zone.

Het enige voordeel dat BF1 heeft is dat je niet automatisch op mini map komt als je je wapen gebruikt. Dit wordt weer enigszins teniet gedaan door de vele spot flares van de scouts.

Misschien wordt BF1 beter als ze de wapen balance live gaan zetten en er iets van een AA komt voor de infantry, kans is groot dat dit niet historisch correct is. Tot die tijd ga ik weer lekker door met BF4.
Ja, de asociale hoeveelheid snipers en vliegtuighoeren blijft een apart fenomeen in BF, als ze nou PTFO-en dan is het tot daar aan toe, maar dat is een zeldzaamheidje. 32 van de 64 man kan je bij aanvang van de match al afschrijven, die gaan niets toevoegen, het is louter hopen dat je er minder hebt dan het andere team. Net zoals het in Overwatch stikt van de Hanzo/Widowmaker galbakken die denken in godmode te spelen terwijl ze de grond nog zouden missen al zouden ze er op mikken. :/

Vliegtuigen moeten gewoon weer kwetsbaar worden door vuur van infantry, niet dat er zoals nu 4 of 5 supports actief samen moeten erken om een vliegtuig echt te damagen. Als zo'n hout/papieren vliegtuig op een paar meter hoogte over vliegt, moet je dat gewoon kunnen doorzeven met elke gun. Ook mag er meer stationary anti-air worden geplaatst a la BF 1943. Daar vond ik de balans denk ik het beste tussen infantry/tank/air. Extreem simpel en en eenvoudig, maar het werkte erg prettig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:32:
[...]

Ja, de asociale hoeveelheid snipers en vliegtuighoeren blijft een apart fenomeen in BF, als ze nou PTFO-en dan is het tot daar aan toe, maar dat is een zeldzaamheidje. 32 van de 64 man kan je bij aanvang van de match al afschrijven, die gaan niets toevoegen, het is louter hopen dat je er minder hebt dan het andere team. Net zoals het in Overwatch stikt van de Hanzo/Widowmaker galbakken die denken in godmode te spelen terwijl ze de grond nog zouden missen al zouden ze er op mikken. :/

Vliegtuigen moeten gewoon weer kwetsbaar worden door vuur van infantry, niet dat er zoals nu 4 of 5 supports actief samen moeten erken om een vliegtuig echt te damagen. Als zo'n hout/papieren vliegtuig op een paar meter hoogte over vliegt, moet je dat gewoon kunnen doorzeven met elke gun. Ook mag er meer stationary anti-air worden geplaatst a la BF 1943. Daar vond ik de balans denk ik het beste tussen infantry/tank/air. Extreem simpel en en eenvoudig, maar het werkte erg prettig!
Eens. Hier en daar een sniper vind ik niet erg. Echter is het verschrikkelijk wanneer je iets anders doet dan TD, en je squad bestaat uit 3 snipers. Campen werkt niet als je punten moet veroveren! ;) Om maar te zwijgen over de kogel je pakt vanaf de andere kant van de map.

Support zou sterker moeten zijn tegen vliegtuigen. Zeker omdat ze een repair mode hebben. 2x de damage van een LMG zou wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:32:
[...]

Het spotten van infantry vanuit vliegtuigen moeten ze uit bf1 halen, nu zijn het infanteristen met vleugels die niet te doden zijn.
In bv bf2 hoefde je alleen maar te vrezen voor de heli, die kon jouw goed zien, de jets gooiden alleen maar bommen op vlag, om te herladen moesten ze terug naar de base, nu kunnen ze de ene bom run na de andere uitvoeren.

Dice heeft lowering the threshold veel te ver door gevoerd, je kunt niet iedereen gelijke kansen geven, je ziet geen verschil meer tussen iemand die 500 uur heeft gespeeld of iemand die maar 50 uur heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08 09:00
ixl85 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 08:19:
[...]

Eens. Hier en daar een sniper vind ik niet erg. Echter is het verschrikkelijk wanneer je iets anders doet dan TD, en je squad bestaat uit 3 snipers. Campen werkt niet als je punten moet veroveren! ;) Om maar te zwijgen over de kogel je pakt vanaf de andere kant van de map.

Support zou sterker moeten zijn tegen vliegtuigen. Zeker omdat ze een repair mode hebben. 2x de damage van een LMG zou wel werken.
Battlefield is ook gewoon een spel wat je met meerdere mensen samen moet spelen om echt een leuke pot eraan over te houden, alleen of met twee man is gewoon saai vind ik persoonlijk, kan je net zo goed deathmatch spelen. Heb je ook geen last van mensen die niks doen in je squad. Buiten dat kun je ook gewoon je eigen squad starten (eventueel 2xp aan zetten) en gewoon snipers uit je squad kicken. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn :).
NLsandman schreef op woensdag 20 december 2017 @ 18:29:
[...]

Het spotten van infantry vanuit vliegtuigen moeten ze uit bf1 halen, nu zijn het infanteristen met vleugels die niet te doden zijn.
In bv bf2 hoefde je alleen maar te vrezen voor de heli, die kon jouw goed zien, de jets gooiden alleen maar bommen op vlag, om te herladen moesten ze terug naar de base, nu kunnen ze de ene bom run na de andere uitvoeren.

Dice heeft lowering the threshold veel te ver door gevoerd, je kunt niet iedereen gelijke kansen geven, je ziet geen verschil meer tussen iemand die 500 uur heeft gespeeld of iemand die maar 50 uur heeft.
Als ex-vehiclewhore kan ik niet anders zeggen, graag terug naar de BF2 style. Unlimited ammo en self-repair is echt onwijs vies en geeft werkelijk waar geen enkele motivatie om samen te spelen met je team. Zie ook liever dat het terug keren naar de mainbase voor ammo en/of repairs terug komt. Dit geeft zowel de enemy team als jezelf een klein rust momentje waarop ze iets kunnen forceren en de game weer open gooit. Constante bommen op je hoofd is ook niet leuk, kan je net zo goed Metro spelen :+

Tevens blijf ik erbij dat men in Battlefield 1 als team te weinig doen aan vliegtuigen, dit geeft goede spelers min of meer vrij spel om te doen wat ze willen. Heeft andere team geen goede piloot, dan ben je gewoon de sjaak als infantry.
Heb vaak genoeg pot gehad waarop grondtroepen me geen seconde met rust lieten en als ik wegvloog om te repairen continue sniper kogels om me oren vliegen en dus voor zorgen dat de self-repair niet begint of stopt bij een direct hit. Ik speel over het algemeen alleen in het vliegtuig als er iemand goed is in een vliegtuig in het andere team (de drang om te hoeren begint dan omhoog te komen uit de vorige BF iteraties :')), op een gegeven moment ben je het wel zat als je de 6e,7e,8e etc bom op je hoofd hebt gehad.
Tel daar bij op dat 9 van de 10x de AA onbemand is en/of stuk geschoten waarbij niemand de moeite neemt om even een repairtool mee te nemen, dan zijn vliegtuigen als zeer snel vrij vervelend om tegen te spelen. Maar des te zoeter de win is als je een planewhore tegen je hebt met 50-100 kills wat geen enkele verschil heeft gemaakt op het veld. Helemaal mooi als de volgende map geen vliegtuig heeft d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online

Detail's van de nieuwe map "Heligoland Bight"

**

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Het is niet alleen dat die AAs stuk of niet gerepareerd worden.

Je wordt er ook wel heel makkelijk uit geschoten of ze staan zodanig gepositioneerd dat je amper een vliegtuig kan raken... Niet heel aantrekkelijk dus.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 17:57
Ik heb ook maar eens die complete expansion pack gekocht, want hij was nu in de aanbieding voor € 24,95, afgeprijsd van € 49,95. Er zitten echt hele mooie maps bij, zoals Achi Baba, Cape Helles, maar vooral Tsaritsyn.

1 grote domper vond ik wel de map Galicia. Wat een rukmap. Een grote vlakte zonder enige vorm van dekking, sniper heaven. Die speel ik niet gauw weer, hij staat wel in mijn YouTube playlist, maar zal daar maar eenmalig in voorkomen. Maar voor de rest, geweldig.

Paar leuke gameplay captures van 3 van mijn favorieten, Achi Baba, Tsaritsyn en Cape Helles:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-BKGWixt9_4&t=30s]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=v8IyVLLNzjQ&t=93s]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ErFwHokct4o&t=25s]

[ Voor 5% gewijzigd door Snowwie op 21-12-2017 17:03 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Snowwie schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:50:

1 grote domper vond ik wel de map Galicia. Wat een rukmap. Een grote vlakte zonder enige vorm van dekking, sniper heaven. Die speel ik niet gauw weer, hij staat wel in mijn YouTube playlist, maar zal daar maar eenmalig in voorkomen. Maar voor de rest, geweldig.
Dat dacht ik dus ook. Als anti scout player zag ik er tegen op. Echter, ik heb er helemaal geen last van. De loopgraven doen goed hun werk. Scouts hebben ook weinig om zich achter te verbergen. Bij de capture points zijn genoeg stukken om achter te liggen.
In een tank meerijden. Even een stukje met het paard.
Vind het een erg vermakelijk map. Speel eigenlijk elke class, behalve scout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
  • Laatst online: 09-05-2022
ixl85 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:17:
[...]

Dat dacht ik dus ook. Als anti scout player zag ik er tegen op. Echter, ik heb er helemaal geen last van. De loopgraven doen goed hun werk. Scouts hebben ook weinig om zich achter te verbergen. Bij de capture points zijn genoeg stukken om achter te liggen.
In conquest is het een prima map als je geen scout speelt, je kan prima door de loopgraven naar de flagpoints gaan, behalve de flagpoint bij de ontspoorde trein. In operations is de map wel shit, je kan alleen als attacker winnen als je team kan overtuigen om heel veel smoke grenades en smoke mortar te gebruiken anders is het vrij kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Borentos schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 17:22:
[...]

In conquest is het een prima map als je geen scout speelt, je kan prima door de loopgraven naar de flagpoints gaan, behalve de flagpoint bij de ontspoorde trein. In operations is de map wel shit, je kan alleen als attacker winnen als je team kan overtuigen om heel veel smoke grenades en smoke mortar te gebruiken anders is het vrij kansloos.
Ik speel eigenlijk voornamelijk operations :9 :X
Geen idee, zal wel geluk gehad hebben ofzo. Bij die trein heb ik meestal last van assaults. Ahh well, een leuke uitdaging voor onze clan? :) Ik ben er bij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xant0r
Help!!!! schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:24:
Het is niet alleen dat die AAs stuk of niet gerepareerd worden.

Je wordt er ook wel heel makkelijk uit geschoten of ze staan zodanig gepositioneerd dat je amper een vliegtuig kan raken... Niet heel aantrekkelijk dus.
Soms moet je gewoon slim zijn en doen wat niemand anders doet of weigert te doen, krijgt genoeg gadgets/opties om juist dat te doen. Overigens moet je een vliegtuig ook gewoon baiten, niet gelijk knallen terwijl vliegtuig nog kilometer ver weg is, dan geef je alleen maar weg aan iedereen inclusief de piloot dat je in een AA zit en blijft degene gewoon buiten range.

Ik heb op al mijn classes smoke grenades geselecteerd (sowieso een must op Operations), als ik een vliegtuig zie en een AA in de buurt dan spot ik het vliegtuig en gooi een smoke op de AA en ga er vervolgens op zitten. Dit voorkomt dat je gelijk een kogel van de andere kant van de map ontvangt van een bushwookie. Jij kan wel gewoon door de smoke heen kijken, wellicht niet altijd even makkelijk maar enemies die gespot zijn blijven gewoon in beeld staan.

Het zelfde werkt perfect met Behemoths, zorgen dat je altijd de mainguns als eerste uitschakeld zodat er niet terug geschoten kan worden op jou, icm met smoke op je AA is het voor sniper en tevens elke andere tegenstander een heel stuk moeilijker om je precieze locatie/ofwel je hoofd te vinden in de smoke.

Misschien heeft het wel enigszins met de gamemode te maken, ik speel voornamelijk Operations en daar hangen de grootste vehiclewhores over het algemeen, omdat je altijd een clusterfuck aan enemies hebt oftewel ez kills. Dus ja, ik kom ze genoeg tegen en wat ik in mijn vorige post al zij, soms zit er één tussen die echt goed en/of irritant is, omdat jouw team er niks aan doet en dus vrij spel krijgt om te doen wat ie wilt. Dat is het punt dat ik zelf in een vliegtuig stap, ik win niet altijd elk duel maar de tijd dat wij bezig zijn met een dogfight is gewonnen tijd op de grond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Bij origin is de premium Pass nu voor 15 euro aan te schaffen! Ideaal voor als je alleen BF1 vanilla hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
wth hebben ze met de game gedaan? Voorheen zonder problemen een steady 60fps met alles op ultra en 2560*1080. Nu elke keer framedrops :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 21:20
Spel zojuist in de sales gekocht.. Is het mogelijk om een clan cq groep te joinen van tweakers.net?

[ Voor 1% gewijzigd door Rambie op 25-12-2017 13:15 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperTim
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-07 00:38
Rambie schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:15:
Spel zojuist in de sales gekocht.. Is het mogelijk om een clan cq groep te joinen van tweakers.net?
PC - Battlefield 1 "Platoon Page"

[ Voor 34% gewijzigd door ViperTim op 25-12-2017 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0mcd
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-08 10:21
Paulus07 schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:52:
wth hebben ze met de game gedaan? Voorheen zonder problemen een steady 60fps met alles op ultra en 2560*1080. Nu elke keer framedrops :S
Heb je DX12 aan staan ? Kwam er bij mij achter dat deze bij de laatste update zomaar aan gegaan was, dx11 werkt toch een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
J0mcd schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:29:
[...]

Heb je DX12 aan staan ? Kwam er bij mij achter dat deze bij de laatste update zomaar aan gegaan was, dx11 werkt toch een stuk beter.
Die staat aan, maar had ik voorheen ook aanstaan zonder enkel probleem. Zal eens kijken of het helpt als ik hem uitschakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Paulus07 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 18:59:
[...]

Die staat aan, maar had ik voorheen ook aanstaan zonder enkel probleem. Zal eens kijken of het helpt als ik hem uitschakel.
Is het spel mooier met dx12? Of maakt dat niks uit? Dx12 stottert bij mij (r290)

Btw toch maar gekocht en vind het een erg tof spel. In 1e instantie vond ik al die wapens maar oude troep maar het is tof :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
Die Nivelle Nights map is ook een heerlijke, die heeft echt dat trench war effect:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=UyS8hnkybLk]

Maar ook Brusilov Keep mag er zijn.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=U4mYiaNFy8I]

Mijn YouTube Channel

• J0mcd
Tennisbal schreef op woensdag 27 december 2017 @ 22:09:
[...]

Is het spel mooier met dx12? Of maakt dat niks uit? Dx12 stottert bij mij (r290)

Btw toch maar gekocht en vind het een erg tof spel. In 1e instantie vond ik al die wapens maar oude troep maar het is tof :-)
De looks van het spel veranderen niet, alleen dx12 is niet erg goed geimplementeerd. Ik heb zelf ook super veel stuttering met dx12 aan, met dx11 loopt het als een zonnetje

• Paulus07
  • Niet online
dx11 werkt het weer prima. Gister weer 2:30 in de nacht geworden hierdoor :P

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
J0mcd schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:29:
[...]

Zag het ook. Super irritant als na een patch dit soort instellingen zonder indicatie gewijzigd worden… :(

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:35
ixl85 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:17:
[...]

Ik vind Galicia één van de betere maps van het spel, ik zag er eerst ook tegenop maar de trenchsystems + smoke + bayonet charges met die perk waardoor charges langer duren en sneller opladen helpen echt een hoop. Als je een goede squad uitkiest en je bij je squad blijft voor teamplay heb je de leukste potjes op deze map, je hebt een hoop vrijheid wat ik bijvoorbeeld bij veel andere maps niet kan zeggen (Brusilov, Tsaritsyn) die eigenlijk veel te klein zijn voor 64 spelers conquest omdat het altijd uitmondt in dezelfde saaie meatgrinder-gameplay.

[ Voor 3% gewijzigd door Ekstergroen op 29-12-2017 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
J0mcd schreef op donderdag 28 december 2017 @ 08:46:
[...]

De looks van het spel veranderen niet, alleen dx12 is niet erg goed geimplementeerd. Ik heb zelf ook super veel stuttering met dx12 aan, met dx11 loopt het als een zonnetje
Ik dacht altijd dat nieuwe directx versies grafische updates met zich meenamen? Of is deze aanname helemaal verkeerd en kan je met Dx11 nog jaren vooruit en gaat het meer om performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een leuke groep ter suggestie voor een casual gamer? :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 16:04
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2017 @ 22:09:
Iemand een leuke groep ter suggestie voor een casual gamer? :-)
Natuurlijk: PC - Battlefield 1 "Platoon Page" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0mcd
Tennisbal schreef op zondag 31 december 2017 @ 18:52:
[...]

Ik dacht altijd dat nieuwe directx versies grafische updates met zich meenamen? Of is deze aanname helemaal verkeerd en kan je met Dx11 nog jaren vooruit en gaat het meer om performance?
Nee, daar gaat directX niet over. directX is een api waarmee game developers de hardware op de juiste manier kunnen aansturen. De graphics worden vervolgens door de game engine gedaan. In a way maakt dx12 wel betere graphics mogelijk : dx12 heeft een aantal verbeteringen die het makkelijker maakt om voor specifieke hardware te optimaliseren. dan kan je dus in theorie zwaardere graphics op een minder sterke PC draaien.

Die optimalisatie is wel veel werk voor developers en levert minder op dan dx11 (12 werkt alleen op win10).
daarom is het er een beetje als een afterthought tegenaan gegooid en wss alleen gebruikt om de minimale eisen iets verder op te rekken op budget game pc's. voor de meeste systemen is de optimalisatie er niet en levert het juist slechtere performance op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
J0mcd schreef op maandag 1 januari 2018 @ 15:28:
[...]

Nee, daar gaat directX niet over. directX is een api waarmee game developers de hardware op de juiste manier kunnen aansturen. De graphics worden vervolgens door de game engine gedaan. In a way maakt dx12 wel betere graphics mogelijk : dx12 heeft een aantal verbeteringen die het makkelijker maakt om voor specifieke hardware te optimaliseren. dan kan je dus in theorie zwaardere graphics op een minder sterke PC draaien.

Die optimalisatie is wel veel werk voor developers en levert minder op dan dx11 (12 werkt alleen op win10).
daarom is het er een beetje als een afterthought tegenaan gegooid en wss alleen gebruikt om de minimale eisen iets verder op te rekken op budget game pc's. voor de meeste systemen is de optimalisatie er niet en levert het juist slechtere performance op
ok maar er zijn bijvoorbeeld wel verschillen tussen 9 -> 10 (he differences between DX9 and DX10 is that Anti-Aliasing is supported in DX10 and DX10 supports shader v4.0 Anti-Aliasing) en Dx 11 (DX11 supports Tessellation.)

Dus het leek me dat toekomstige updates ook meer ondersteunen. maar mss kan dit beter in een ander topic :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
Even wat leuks geprobeerd op verzoek van een kijker op mijn YouTube kanaal. Hij vroeg mij of het mogelijk was om met zoveel mogelijk explosieven e.d. gaten te creeeren in het landschap en met die gaten tekst te maken dat leesbaar zou moeten zijn vanuit de lucht.

Dit is het resultaat:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=j8SdxxdjWfs]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ik speel BF1 met een vriend. Ik kwam er gisteravond achter dat hij met bedroevende framerates speelt, drops naar 16! komen regelmatig voor. Hij had dat totaal niet door (geen idee hoe je dat niet kunt merken). Hij vroeg zich gisteravond af waarom er altijd een rood fps icoontje in beeld stond :P

Tijd voor upgrade dus maar wat:

Hij heeft een AMD fx 8320 / 240gb ssd / xfx hd7950. Ik vermoed dat de CPU niet al te best is en die veel problemen veroorzaakt. Als hij bv van medium naar low gaat merkt hij weinig verschil is fps. Ben bang dat alleen een gpu upgrade niet heel veel gaat uitmaken omdat de CPU bottleneck is?

Wat raden jullie aan? Ik heb zelf een R290 met 6800k @4300 en draai alles perfect op ultra.

[ Voor 7% gewijzigd door Tennisbal op 02-01-2018 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tennisbal schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:20:
Ik speel BF1 met een vriend. Ik kwam er gisteravond achter dat hij met bedroevende framerates speelt, drops naar 16! komen regelmatig voor. Hij had dat totaal niet door (geen idee hoe je dat niet kunt merken). Hij vroeg zich gisteravond af waarom er altijd een rood fps icoontje in beeld stond :P

Tijd voor upgrade dus maar wat:

Hij heeft een AMD fx 8320 / 240gb ssd / xfx hd7950. Ik vermoed dat de CPU niet al te best is en die veel problemen veroorzaakt. Als hij bv van medium naar low gaat merkt hij weinig verschil is fps. Ben bang dat alleen een gpu upgrade niet heel veel gaat uitmaken omdat de CPU bottleneck is?

Wat raden jullie aan? Ik heb zelf een R290 met 6800k @4300 en draai alles perfect op ultra.
Als je met een 8320 en 7950 maar 16 fps haalt in BF1 op medium/low dan is er gewoon iets anders mis met zijn systeem lijkt me, het is geen wereldwonder CPU en niet meer de beste GPU, maar 16(!) fps kan ik me niet voorstellen.

Ik zou dat eerder zoeken in (een hele, hele boel) achtergrondprocessen, thermal throtthling, 4x PCI-E ipv 16x, stroomvoorziening of defecte hardware, zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 16:17:
[...]

Als je met een 8320 en 7950 maar 16 fps haalt in BF1 op medium/low dan is er gewoon iets anders mis met zijn systeem lijkt me, het is geen wereldwonder CPU en niet meer de beste GPU, maar 16(!) fps kan ik me niet voorstellen.

Ik zou dat eerder zoeken in (een hele, hele boel) achtergrondprocessen, thermal throtthling, 4x PCI-E ipv 16x, stroomvoorziening of defecte hardware, zoiets.
leek mij ook idd. Hij haalt gem. 35 fps met dus die frops (en dan hebben we amiens nog niet eens getest)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
Tennisbal schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 17:06:
[...]

leek mij ook idd. Hij haalt gem. 35 fps met dus die frops (en dan hebben we amiens nog niet eens getest)...
Met mijn oude FX8150 met een R9 280x haalde ik volgens mij ook veel meer FPS en waren de dips echt niet zo laag want dan had ik veel eerder ge-upgrade ;) BF1 schaalt nog erg goed op die oude 8c CPU's van AMD dus zou ie echt wel een hogere FPS moeten halen en (minimaal) zeker die enorme dips niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Klopt het dat er in BF1 in de battlepacks naast Squad XP Boosts alleen maar skins zitten? Moest er net 20 open klikken, en kwam er vooral veel rijker uit (warbonds), wat boeien mij al die 1000 skins nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Okasha schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 11:40:
Klopt het dat er in BF1 in de battlepacks naast Squad XP Boosts alleen maar skins zitten? Moest er net 20 open klikken, en kwam er vooral veel rijker uit (warbonds), wat boeien mij al die 1000 skins nu?
Er zitten skins, squad xp boosts en puzzelstukjes in. Wat zou je er nog meer in verwachten dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Tankiej schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 12:05:
[...]

Er zitten skins, squad xp boosts en puzzelstukjes in. Wat zou je er nog meer in verwachten dan?
Mooie ansichtkaart van de vrouw ;) (in zwart wit helaas)

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Tankiej schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 12:05:
[...]

Ik kan me voorstellen dat je een ander beeld hebt van "battlepack" dan alleen maar skins voor je wapens.
Dat valt mij inderdaad ook op. Ik scrap ze doorgaans, tenzij het Squap XP boosts zijn. Maar echte verbeteringen voor je wapens zie ik niet voorbijkomen.

Ik snap ook wel dat gezien het thema, WW1, je bv. geen dot scope op je wapen kunt zetten. Maar allicht zaken zoals verbeterde vuurkracht, minder recoil, meer damage per kogel, betere armor, mwah, dat soort dingetjes, dat zou wel mooi zijn. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojet
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-09 22:17
Snowwie schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 12:38:
[...]

Ik snap ook wel dat gezien het thema, WW1, je bv. geen dot scope op je wapen kunt zetten. Maar allicht zaken zoals verbeterde vuurkracht, minder recoil, meer damage per kogel, betere armor, mwah, dat soort dingetjes, dat zou wel mooi zijn. :)
Meh, en dan heeft de gene met de dikste portemonnee het meeste voordeel. Battlepacks/ lootboxen lekker cosmetisch laten, houd het spel voor iedereen leuk.

https://www.discogs.com/user/Klojett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Snowwie schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 12:38:
[...]

Ik kan me voorstellen dat je een ander beeld hebt van "battlepack" dan alleen maar skins voor je wapens.
Dat valt mij inderdaad ook op. Ik scrap ze doorgaans, tenzij het Squap XP boosts zijn. Maar echte verbeteringen voor je wapens zie ik niet voorbijkomen.
Dat komt omdat die er gelukkig ook niet in zitten :)
Ik vind het erg goed dat dat er niet in zit. Dan zou degene die er veel geld aan wil uitgeven gelijk een voordeel hebben. Pay-2-win vind ik een erg slecht concept, ik hoop ook niet dat dat hier geïntroduceerd gaat worden.

Het is een casual game, gewoon voor wat vermaak. Zou jammer zijn als de game verpest zou worden door mensen die er honderden euro's tegenaan gooien en daardoor een (groot) voordeel zouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Ik vind het prima hoor, hoopte daar inderdaad versneld wapens vrij te spelen, of wellicht (zoals bij Ghost Recon) een paar wapens met vooraf ingestelde samenstelling icm paint oid. Ik scrap ze nu ook, maar dan wellicht een knop "scrap all" want 10 minuten lang boxes open klikken zit niemand op te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Okasha schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 17:09:
Ik vind het prima hoor, hoopte daar inderdaad versneld wapens vrij te spelen, of wellicht (zoals bij Ghost Recon) een paar wapens met vooraf ingestelde samenstelling icm paint oid. Ik scrap ze nu ook, maar dan wellicht een knop "scrap all" want 10 minuten lang boxes open klikken zit niemand op te wachten :)
Kan je met scrap wapens ‘vrij kopen’ zoals de normale punten of wat doe je eigenlijk met scrap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Tennisbal schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 18:22:
[...]

Kan je met scrap wapens ‘vrij kopen’ zoals de normale punten of wat doe je eigenlijk met scrap?
Dat zijn inderdaad warbonds (geld) waarmee je wapens koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Tennisbal schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 18:22:
[...]

Nee, met scraps kan je battlepacks kopen, of dingen direct in de exchange (skins, squad xp boost, puzzelstukjes, wat ook in een battlepack kan zitten). Verder heb je er niets aan.
Okasha schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 18:57:
[...]

Dat zijn inderdaad warbonds (geld) waarmee je wapens koopt
Nee, warbonds zijn andere dingen. Die krijg je in het begin als je een rank omhoog gaat. Daar koop je inderdaad wapens mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Kwam net in de serverlijst tweakers tegen. Maar server was helemaal leeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Klojet schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 12:51:
Meh, en dan heeft de gene met de dikste portemonnee het meeste voordeel. Battlepacks/ lootboxen lekker cosmetisch laten, houd het spel voor iedereen leuk.
Nee, niet op basis van wat je koopt, maar dmv experience en unlocks als je bapaalde niveau's of levels bereikt.

Gebeurden in BC2 ook, als je net begint dan heb je de basiswapens zonder opties. Als je langer speelt komen de extra's vanzelf vrij.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Paulus07 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 20:01:
Kwam net in de serverlijst tweakers tegen. Maar server was helemaal leeg :(
Best wel jammer, het tweakers platoon moet toch in staat zijn om gezamelijk de server aan het lopen te krijgen maar heb het vaker gezien, niet iedereen in bv een platoon of clan voelt zich geroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

NLsandman schreef op zondag 7 januari 2018 @ 20:00:
[...]

Best wel jammer, het tweakers platoon moet toch in staat zijn om gezamelijk de server aan het lopen te krijgen maar heb het vaker gezien, niet iedereen in bv een platoon of clan voelt zich geroepen.
Zeker jammer... -O- maar ja te vaak zijn we met ~5-6-7 man tegelijk online,... met de huidige werking van de serverbrowser te weinig om en lege server te laten vol lopen... :/ En om nou een uur te wachten in een lege server of er misschien iemand komt...

... en dan nog is het voordeel van een 'eigen' server wat mij betreft toch erg karig. Enige wat je kan doen als admin, is maprotatie kiezen, voorrang om te joinen, en mensen kicken of bannen...

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
MaikelG schreef op maandag 8 januari 2018 @ 00:09:
[...]

Zeker jammer... -O- maar ja te vaak zijn we met ~5-6-7 man tegelijk online,... met de huidige werking van de serverbrowser te weinig om en lege server te laten vol lopen... :/ En om nou een uur te wachten in een lege server of er misschien iemand komt...

... en dan nog is het voordeel van een 'eigen' server wat mij betreft toch erg karig. Enige wat je kan doen als admin, is maprotatie kiezen, voorrang om te joinen, en mensen kicken of bannen...
Ken het, heb in diverse clans gezeten en seeden was altijd een probleem, is seeden nu nog mogelijk of wordt je gekickt bij idle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NLsandman schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:11:
[...]
Ken het, heb in diverse clans gezeten en seeden was altijd een probleem, is seeden nu nog mogelijk of wordt je gekickt bij idle?
Eigen servers vind ik zo zonde van het geld met BF1, tenzij je echt een heeeeeeeeeel grote community/clan hebt,

Een goede community server begint en eindigt met eigen regels/wapens/plug-ins om daadwerkelijk gebalanceerde (leuke) potjes te krijgen waar mensen naar terug willen komen en er echt PTFO wordt gespeeld.

Consistent leuke of spannende potjes spelen is in BF1 gewoon onmogelijk met de standaard settings, vehicles en loadouts. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey

Ik zou graag terug een fps willen spelen na een tijdje niet gegamed te hebben. Dacht aan BF1 maar hoorde dat het niet zo goed was en daarnaast komt er blijkbaar een nieuwe uit in 2018. De revolution editie staat nu op sale voor maar 25 euro, dus ik zou graag jullie mening willen of het dat waard is of dat ik beter zou wachten tot de volgende/een andere fps kopen. (ik speel op PC btw)

Thx

Samengevoegd met het algemene BF1 PC topic. Voor je in de toekomst een topic opent, lees even het Het algemeen beleid door.

[ Voor 16% gewijzigd door Geronimous op 10-01-2018 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Inplaats van dat EA het niveau van console meer richting pc brengt, zie bv de toekomst plannen van microsoft om muis en keyboard support te gaan toevoegen op hun console, hebben ze pc richting console niveau verplaatst.
Ik hoop dat de resultaten uit 2017 EA's ogen heeft geopend en dat ze verkeerde keuzes hebben gemaakt maar ben bang dat ze dezelfde weg gaan volgen zoals cod en pc gaming compleet gaan negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:23

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:07:
Hey

Ik zou graag terug een fps willen spelen na een tijdje niet gegamed te hebben. Dacht aan BF1 maar hoorde dat het niet zo goed was en daarnaast komt er blijkbaar een nieuwe uit in 2018. De revolution editie staat nu op sale voor maar 25 euro, dus ik zou graag jullie mening willen of het dat waard is of dat ik beter zou wachten tot de volgende/een andere fps kopen. (ik speel op PC btw)

Thx

[mbr]Samengevoegd met het algemene BF1 PC topic. Voor je in de toekomst een topic opent, lees even het Het algemeen beleid door.[/]
Ik zit er ook aan te denken om dit spel te kopen. Nu zie ik dat er meerdere edities zijn. En mijn ervaring is vaak met voorgaande spellen dat die expansion packs weinig toevoegen, meer doordat slechts een hele klein groep deze dan hebben. En dus weinig multiplayer actie.

Waar zie je dat de Revolution editie voor 25 euro te koop is?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
nieuwe maps zien er wel nice uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:07:
Hey

Thx

[mbr]Samengevoegd met het algemene BF1 PC topic. Voor je in de toekomst een topic opent, lees even het Het algemeen beleid door.[/]
Het is opzich een prima game. Vooral grafisch is het echt één van de beste games die er op het moment verkrijgbaar is. Zelf is het bij mij al een tijdje geleden dat ik BF1 'echt' heb gespeeld, maar toevallig gisteren nog even op de Xbox.

Als je het puur voor het aantal spelers doet:

PC: minimaal rond de 8000 spelers, en wat verder op de dag ga je richting de 30000 (verschilt allemaal per dag overigens).
PS4: 18000 tot 62000
XBOX ONE: 8000 - 38000 spelers

Als je een echte shooter zoekt in een WWI/WWII stijl, dan is dit zeker een goede keus. Ik zou er als ik jouw was wel van tevoren wel even wat voledige gameplay video's van bekijken om te zien of het echt je stijl is. Misschien ben je bijvoorbeeld meer van een snellere gameplay. Denk daarbij aan titels als COD.

Of de Premium versie het waard is? Je krijgt er wel wat extra content mee. Je krijgt dit jaar wel weer een nieuwe Battlefield versie, dus het is de vraag of je die extra content dan ook nog nodig gaat hebben. Je hebt mogelijk al genoeg content om te ontdekken voor die tijd.

25 euro voor de Revolution versie is wel een leuke prijs. Los van of je er echt van plan ben om er duizenden uren in te stoppen.

Nu eerst Wie Is De Mol terugkijken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Goedkoopste BF1 Revolution die ik heb kunnen vinden was cdkeys.com, voor 26 euro. Het spel zelf is meer dan 40-60GB! Ben ik niet gewend :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

@Paulus07 Close Encounters of the 3rd kind?

Afbeeldingslocatie: http://www.microscopics.co.uk/blog/wp-content/uploads/2009/03/ce-lights.jpg

:D :D

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
aex351 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 01:46:
Goedkoopste BF1 Revolution die ik heb kunnen vinden was cdkeys.com, voor 26 euro. Het spel zelf is meer dan 40-60GB! Ben ik niet gewend :P
Valt nog mee hoor :) Tegenwoordig zit je al snel richting de 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Wat is eigenlijk de betekenis van de "x1" achter een medal die ik al meerdere malen heb gehaald?

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG

MaikelG

^^

Gekke Jantje schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:34:
Wat is eigenlijk de betekenis van de "x1" achter een medal die ik al meerdere malen heb gehaald?
In principe zou hij je aantal moeten tracken, maar dit schijnt nog steeds buggy te zijn, het wordt niet correct weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:33

Shabbaman

Got love?

AA rocket gun. Really... lijkt me toch non-canon. Wel leuk dat ze met air assault nog met een nieuwe spelmodus komen. Ik vlieg zelf nooit, maar toch leuk voor al die no life flyboys :+

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Dit spel is echt behoorlijk CPU intensief of er zit een fout in. Ik heb een 4690K @ 3,5-3,9Ghz, R9 290 en 16GB geheugen. En deze set-up (out-of-the-box) is onvoldoende om dit spel fatsoenlijk op 1920x1080 in Ultra mode te draaien.

In multiplayer (mijn referentiekader) had ik regelmatig een lage fps (25-50). Wat blijkt, de CPU draait op 100% en de GPU op 40-80%. Video instelling op low of andere aanpassingen leverde niets op. DirectX 11 versus 12, leek ook niet heel veel te doen.

Dus na alle spel instellingen aangepast te hebben en geprobeerd. Toen maar het echte werk uit de kast getrokken. Overklokken. Systeem overgeklokt naar 4,6 Ghz (incl. EIST en C1E aan). Maar ook dit leverde gisteren weinig op. Nog steeds liep dit spel niet vloeiend :?.

Vandaag EIST en C1E uitgezet, systeem overgeklokt naar 4,5 Ghz, in het spel de maximale framerate op 100 gezet, beperking van videokaartgeheugen uitgezet en DirectX 11 aan. En nu heb ik een stabiele hoge framerate van 75-90 fps, met nagenoeg geen drops onder de 70. En het ziet er naar uit dat de GPU ook meer belast wordt.

In mijn zoektocht naar een oplossing voor mijn lage fps werd er ook verteld dat de origin launcher niet open moet blijven staan, want kennelijk verbruikt dat ook aardig wat CPU.

Ik ben er nog niet helemaal achter wat nu precies het daadwerkelijk probleem was. Ik zou mijn huidige set-up nu verder moeten testen met DirectX 12. EIST aan/uit, C1E aan/uit, CPU klok weer op default zetten om hier echt achter te komen. Het kan ook met de maximale framerate beperking te maken hebben, dat standaard op 200 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:40
Je fps locken helpt de cpu belasting te verminderen, omdat de gpu niet naar maximaal kan, hoeft.

Maar ook de OC helpt daar tegen. Je loopt tegen het feit aan dat de game, liefst geen 4 core zonder hyperthreading heeft, maar het liefst een 6 core( met hyperthreading) of meer cores. Klopt helemaal dat de game cpu intensief heeft.

Ook geheugen snelheid heeft trouwens grote invloed op de performance

als je deze game boven de 60hz speelt, dan word de systeem belasting een stuk hoger.

Die game frame lock helpt bij die van mij om de cpu frametimes lijn glad de krijgen, als deze 200 fps staat, krijg ik spikes met mijn systeem.

[ Voor 14% gewijzigd door freaky35 op 20-01-2018 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
aex351 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 22:07:
Dit spel is echt behoorlijk CPU intensief of er zit een fout in. Ik heb een 4690K @ 3,5-3,9Ghz, R9 290 en 16GB geheugen. En deze set-up (out-of-the-box) is onvoldoende om dit spel fatsoenlijk op 1920x1080 in Ultra mode te draaien.

In multiplayer (mijn referentiekader) had ik regelmatig een lage fps (25-50). Wat blijkt, de CPU draait op 100% en de GPU op 40-80%. Video instelling op low of andere aanpassingen leverde niets op. DirectX 11 versus 12, leek ook niet heel veel te doen.

Dus na alle spel instellingen aangepast te hebben en geprobeerd. Toen maar het echte werk uit de kast getrokken. Overklokken. Systeem overgeklokt naar 4,6 Ghz (incl. EIST en C1E aan). Maar ook dit leverde gisteren weinig op. Nog steeds liep dit spel niet vloeiend :?.

Vandaag EIST en C1E uitgezet, systeem overgeklokt naar 4,5 Ghz, in het spel de maximale framerate op 100 gezet, beperking van videokaartgeheugen uitgezet en DirectX 11 aan. En nu heb ik een stabiele hoge framerate van 75-90 fps, met nagenoeg geen drops onder de 70. En het ziet er naar uit dat de GPU ook meer belast wordt.

In mijn zoektocht naar een oplossing voor mijn lage fps werd er ook verteld dat de origin launcher niet open moet blijven staan, want kennelijk verbruikt dat ook aardig wat CPU.

Ik ben er nog niet helemaal achter wat nu precies het daadwerkelijk probleem was. Ik zou mijn huidige set-up nu verder moeten testen met DirectX 12. EIST aan/uit, C1E aan/uit, CPU klok weer op default zetten om hier echt achter te komen. Het kan ook met de maximale framerate beperking te maken hebben, dat standaard op 200 staat.
https://forums.geforce.co...ators-update/?offset=1929

Je zou dit even kunnen proberen en zien of het helpt, in nvidia topic zijn aantal mensen die zeggen dat probleem is opgelost in BF1 hier mee. Schijnt inmiddels ook al confirmed te zijn door MS medewerker dat er een probleem is in de W10 FCU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0mcd
aex351 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 22:07:

Wat je eventueel kan proberen is om je GPU wat meer werk te laten doen door te super samplen (render scale heet het in de options geloof ik) en dan CPU intensieve options iets om laag te zetten. Qua beeldkwaliteit ga je er dan niet erg veel op achteruit. Blijf hiermee spelen tot je gpu op 100% draait, dan haal je het maximale potentieel er uit. Ik heb met mijn i5-7600k en gtx 1070 de scaling op 115 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

J0mcd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:03:
[...]

Wat je eventueel kan proberen is om je GPU wat meer werk te laten doen door te super samplen (render scale heet het in de options geloof ik) en dan CPU intensieve options iets om laag te zetten. Qua beeldkwaliteit ga je er dan niet erg veel op achteruit. Blijf hiermee spelen tot je gpu op 100% draait, dan haal je het maximale potentieel er uit. Ik heb met mijn i5-7600k en gtx 1070 de scaling op 115 staan.
Had je dan ook een lage fps met die specificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0mcd
aex351 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:17:
[...]

Had je dan ook een lage fps met die specificaties?
Niet persee laag, ik draaide rond de 90 fps steady maar zag dat mijn GPU usage zelden de 100% haalde. Ik draai nu gemiddeld zo'n 105 fps door met deze settings te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
Nou had toch wel gehoopt dat de resterende maps van TT vandaag gereleased zou worden. Echt heel karig dit. Gelukkig is 30 januari nog steeds januari.... |:(

Las dat Apocalypse al voor de deur staat ergens eind Februari, m.a.w. TT part 2 is wel heel erg laat. Laten we maar hopen dat de patch echt heulllllll groot is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Laatst online: 10-09 10:12
Meer mensen die in 1x constant een lager fps hebben van 20 of 30? Voorheen had ik altijd rond de 60 a 70 fps met een i5 6600k en een gtx 970 op een full-hd monitor. Sinds vandaag mag ik blij zijn als ik de 45 aan tik. Ik heb geen updates gedaan/ gehad en heb ook geen instellingen veranderd. Weet iemand hier raad mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG

MaikelG

^^

theman36 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 17:49:
Meer mensen die in 1x constant een lager fps hebben van 20 of 30? Voorheen had ik altijd rond de 60 a 70 fps met een i5 6600k en een gtx 970 op een full-hd monitor. Sinds vandaag mag ik blij zijn als ik de 45 aan tik. Ik heb geen updates gedaan/ gehad en heb ook geen instellingen veranderd. Weet iemand hier raad mee?
hier net zo.. i5 6600 met een rx 480 ... 2560x1440 sinds laatste update vaker rond de 45-60 dan echt strak 60 wat voorheen wel vaak lukte. Geen idee hoe te fixen, video settings op LOW helpt nauwelijks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
setting van DX11 weer terug gesprongen op DX12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Laatst online: 10-09 10:12
MaikelG op zondag 28 januari 2018 @ 01:32:
[...]

hier net zo.. i5 6600 met een rx 480 ... 2560x1440 sinds laatste update vaker rond de 45-60 dan echt strak 60 wat voorheen wel vaak lukte. Geen idee hoe te fixen, video settings op LOW helpt nauwelijks...
Idd... settings veranderen naar low helpt helemaal niks.. ik mag blij zijn als ik de 40fps aan tik.
Paulus07 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 01:57:
setting van DX11 weer terug gesprongen op DX12?
Nee dx11 is nog steeds enabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
Iemand anders de Apocalypse maps en wapens al uitgeprobeerd in CTE?
Het nieuwe medic wapen is in de sniper variant zeer fijn, groot magazijn, in 3 schoten een kill. De nieuwe SMG is ronduit bagger, 9 kogels in het magazijn, lage firerate én lage damage, die heeft echt een buff nodig. Nieuwe snipers zijn wel geinig maar niet super bijzonder, een is iron sights, en de ander een marksman met straight pull bolt, dus lekker snel follow-ups op je schoten, heeft alleen wel een snelle damagedrop. En als kers op de taart een anti-air rocketgun, wat er wat mij betreft allang in had moeten zitten, vliegtuigen zijn rete lastig te slopen als er niet genoeg aa-guns zijn (en niemand ze beschiet met lmg's en zo), je ziet toch echt te vaak 40-0 k/d's bij piloten.
Daarnaast komt er (eindelijk!) autobalancing, althans op de CTE zijn ze dat aan het testen. Het systeem waarbij het grootste team aan het begin van het potje als eerste wordt opgevuld is er wel nog steeds 8)7 .

De nieuwe maps zagen er al best tof uit hoewel het nog wel white-box is dus nog zonder textures. De Air-assault maps zijn trouwens echt super tof! 2 airships tegen elkaar, en voor de rest alleen vliegtuigen en de nieuwe kleinere luchtballonnen _/-\o_ :9~ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0mcd
Paul-G schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:03:

Daarnaast komt er (eindelijk!) autobalancing, althans op de CTE zijn ze dat aan het testen. Het systeem waarbij het grootste team aan het begin van het potje als eerste wordt opgevuld is er wel nog steeds.
Neeeeeeee, toch geen in match autobalancing he? Ik dacht dat ze dit eindelijk afgeleerd hadden na Battlefield 3. Niets zo extreem RUK als de helft van de match stinkend je best doen om te cappen en een flinke lead te krijgen, en dan als het te laat is voor de tegenstander om nog te winnen opeens te autoswitchen wanneer je dood gaat.

Ik vindt het nu al hinderlijk wanneer dit in een operation gebeurt tussen maps in.. Als dit terug komt uninstall ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Eigenlijk hoop ik dat ze ook wat aan bots gaan doen... Ik heb de laatste weken steeds vaker dubieuze deaths.

Auto-Balancing tjah.... ik vind het niets. Wellicht meer dat ze het verliezende team dan wat meer nuttige elites kan geven of een tank/vliegtuig extra. Daarnaast is het soms enorm ruk geregeld met bottlenecks. Tsarstyn (of hoe je het ook mag spellen) en conquest zijn zo gaar als je begint in het oever-kamp en in het nauw gedreven wordt. Zeker met een slechter team kom je hier niet meer uit en heb je de pot vrijwel standaard verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Gisteren premium gekocht voor maar 15 euro. Ik had alleen de basis game zonder DLC en heb verder nog nooit de nieuwe DLC gespeeld. Wat mij wel gelijk opvalt is dat wanneer ik operations (Brusilov en Red Tide) speel de servers maar half vol zijn. Zijn er nu al zo weinig mensen die operations spelen? Net als custom servers kan ik alleen maar servers vinden voor Conquest. De rest lijkt allemaal dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Laatst online: 08-09 21:29
De deadlines zijn vrijwel allemaal geweest. BF1 vast installeren voor dit weekend! :) Ik ben weer van de partij.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
ProfaNe schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:34:
Gisteren premium gekocht voor maar 15 euro. Ik had alleen de basis game zonder DLC en heb verder nog nooit de nieuwe DLC gespeeld. Wat mij wel gelijk opvalt is dat wanneer ik operations (Brusilov en Red Tide) speel de servers maar half vol zijn. Zijn er nu al zo weinig mensen die operations spelen? Net als custom servers kan ik alleen maar servers vinden voor Conquest. De rest lijkt allemaal dood?
Had voorheen nooit problemen met operation servers. Wellicht dat de (vorige) DLC mappen iets moeilijker zijn nu maar over het algemeen liepen de servers vrij snel vol als deze halfvol raakte na map switch bijvoorbeeld. Baal dan ook best wel dat er geen operations zijn op de nieuwste maps, alhoewel de map zich daar wellicht niet heel erg voor leent. Sowieso vrij karige maps, was in elk geval stuk meer tevreden over de eerste twee DLC packs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
ProfaNe schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:34:
Waar precies? Of is die aanbieding alweer voorbij? De DLC's zien er echt top uit. Maar 40 euro voor de DLC's daar speel ik Battlefield 1 helaas niet vaak genoeg voor. (En is 40 euro natuurlijk vrij veel geld aangezien ik al 60 euro bij release heb betaald 8)7).

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Gister voor het eerst BF1 (pc) gespeeld. De vorige was 1942. Tot nu toe na een paar uurtjes spelen erg onder de
Indruk.

Enige jammer in het multiplayer gedeelte zijn spelers met aimbots. Is er een mogelijkheid om servers te kiezen met spelers die gewoon wel serieus gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:33

Shabbaman

Got love?

Ik heb een nieuwe monitor met Freesync. 144 Hz. Nu had ik dus de FPS gecapped op 60, omdat ik dacht dat meer frames uitpoepen geen nut had bij mijn oude 60 Hz-beeldscherm. Oh boy, dat was dom. Ik had last van drops van tien, vijftien fps. Niet onspeelbaar, maar genoeg om de kwaliteit omlaag te zetten. Die drops heb ik nu ook, maar dan tot 80 fps (dx12, dx11 >100). Ik vind het maar raar.

Moraal van het verhaal: cap je fps niet op 60.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
raiders schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:44:
[...]
Waar precies? Of is die aanbieding alweer voorbij? De DLC's zien er echt top uit. Maar 40 euro voor de DLC's daar speel ik Battlefield 1 helaas niet vaak genoeg voor. (En is 40 euro natuurlijk vrij veel geld aangezien ik al 60 euro bij release heb betaald 8)7).
https://www.origin.com/nl...attlefield-1-premium-pass

Aanbieding is voorbij helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
MaikelG schreef op zondag 28 januari 2018 @ 01:32:
[...]

ik speel met een i7-6700k op 2,6 ghz en een gtx 1080 op 2560*1440 alles op ultra en gemiddeld fps van 100+ (meestal rond 110-120)

ik kan nu niet zeggen dat mijn hardware 2 keer zo krachtig is als die van jou.. her installatie misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:35
Shabbaman schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:30:
Ik heb een nieuwe monitor met Freesync. 144 Hz. Nu had ik dus de FPS gecapped op 60, omdat ik dacht dat meer frames uitpoepen geen nut had bij mijn oude 60 Hz-beeldscherm. Oh boy, dat was dom. Ik had last van drops van tien, vijftien fps. Niet onspeelbaar, maar genoeg om de kwaliteit omlaag te zetten. Die drops heb ik nu ook, maar dan tot 80 fps (dx12, dx11 >100). Ik vind het maar raar.

Moraal van het verhaal: cap je fps niet op 60.
Tenzij... je V-sync gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
d-russo schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:20:
Gister voor het eerst BF1 (pc) gespeeld. De vorige was 1942. Tot nu toe na een paar uurtjes spelen erg onder de
Indruk.

Enige jammer in het multiplayer gedeelte zijn spelers met aimbots. Is er een mogelijkheid om servers te kiezen met spelers die gewoon wel serieus gamen?
Die conclusie is snel getrokken :/. Misschien waren die aimbotters wel serieuze gamers, die gewoon beter zijn dan de gemiddelde speler?

In mijn bijna 100 uur tijd in BF1 ben ik welgeteld maar één blatant aimbotter tegen gekomen, misschien vind je ze minder op de DLC maps aangezien ik voornamelijk dat speel.
Ekstergroen schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:13:
[...]

Tenzij... je V-sync gebruikt?
Kun je even goed nog drops hebben, wellicht minder aanwezig maar kan nog steeds.

[ Voor 14% gewijzigd door Xant0r op 02-02-2018 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Die L-Class Destroyers zijn echt zwak en makkelijk te slopen. Ik had binnen no time the nieuwe Medal binnen. Zijn ze te zwak of moet het worden aangepast?

[ Voor 8% gewijzigd door Gekke Jantje op 02-02-2018 15:21 ]

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Xant0r schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 15:08:
[...]

Die conclusie is snel getrokken :/. Misschien waren die aimbotters wel serieuze gamers, die gewoon beter zijn dan de gemiddelde speler?

In mijn bijna 100 uur tijd in BF1 ben ik welgeteld maar één blatant aimbotter tegen gekomen, misschien vind je ze minder op de DLC maps aangezien ik voornamelijk dat speel.

[...]

Kun je even goed nog drops hebben, wellicht minder aanwezig maar kan nog steeds.
In de chats die linksboven in beeld waren zat iedereen er over te klagen in 2 verschillende maps waar ik in zat. misschien toevallig 2x in een verkeerde map terecht gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
d-russo schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:20:
Indruk.

Welkom bij het fenomeen lage ping en bf1, frostbite netcode heeft moeite met grote ping verschillen tussen spelers, wat jij ziet is niet wat je vijand ziet, met mijn ping 4 ms maak ik de vreemdste dingen mee, spelers die op mij schieten waarvan ik alleen maar de kill bullet merk of ik kijk in een hoek, niets te zien, draai mij om en wordt vanaf die hoek neer geschoten.
In totaal ben ik nu zo'n 5 blatant cheaters tegen gekomen en denk stuk of 8 die ik verdenk van wallhacken, met bijna 250 uur vind ik dat wel mee vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

NLsandman schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 22:31:
[...]

Welkom bij het fenomeen lage ping en bf1, frostbite netcode heeft moeite met grote ping verschillen tussen spelers, wat jij ziet is niet wat je vijand ziet, met mijn ping 4 ms maak ik de vreemdste dingen mee, spelers die op mij schieten waarvan ik alleen maar de kill bullet merk of ik kijk in een hoek, niets te zien, draai mij om en wordt vanaf die hoek neer geschoten.
In totaal ben ik nu zo'n 5 blatant cheaters tegen gekomen en denk stuk of 8 die ik verdenk van wallhacken, met bijna 250 uur vind ik dat wel mee vallen.
Goede anti cheat doet goed z'n werk :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
Gekke Jantje schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 15:21:
Die L-Class Destroyers zijn echt zwak en makkelijk te slopen. Ik had binnen no time the nieuwe Medal binnen. Zijn ze te zwak of moet het worden aangepast?
Zijn inderdaad redelijk makkelijk te slopen. Daarentegen zijn de kanonnen heel erg sterk, dus qua aanvallen is hij goed. Als je als team/squad een beetje samen werkt, kan je het lang uithouden met de destroyer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
d-russo schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 17:16:
[...]

In de chats die linksboven in beeld waren zat iedereen er over te klagen in 2 verschillende maps waar ik in zat. misschien toevallig 2x in een verkeerde map terecht gekomen?
Als je iedereen in de chat moet geloven die cheater roept kan je net zo goed geen battlefield spelen ;)

Kan best zijn dat je pech hebt en wel een cheater tegen komt in een van je eerste potjes, maar ik vind de kans vrij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

raiders schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:44:
[...]

Ik heb Battlefield 1 Revolution gekocht voor iets de rond de 25 euro. Daar zit alles bij inbegrepen. Dus als je nu alleen Battlefield 1 hebt, dan is het volgens mij voordeliger om de Revolution editie te kopen dan alle losse DLC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Xant0r schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 00:18:
[...]

Als je iedereen in de chat moet geloven die cheater roept kan je net zo goed geen battlefield spelen ;)

Kan best zijn dat je pech hebt en wel een cheater tegen komt in een van je eerste potjes, maar ik vind de kans vrij klein.
Geen idee, het viel me op.
Misschien wat vaker spelen, lastste multiplayer was voor mij 1942. Dus al weer heel wat jaar terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het blijft hier wel akelig stil na alle updates van de laatste tijd. Hoe bevalt de nieuwe weapon ballance/ttk patch? Too little too late of is het toch de moeite waard om de updates binnen te halen en BF1 weer op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:15:
Het blijft hier wel akelig stil na alle updates van de laatste tijd. Hoe bevalt de nieuwe weapon ballance/ttk patch? Too little too late of is het toch de moeite waard om de updates binnen te halen en BF1 weer op te starten?
Merk weinig verschil, maar dat kan ook aan mij liggen. Wellicht als je lange tijd niet gespeeld hebt, het je wel goed opvalt. Ik vind het in ieder geval prima zoals het is.

Ik vind de nieuwe maps wel erg tof! Ben benieuwd ook naar de DLC Apocalypse die eind deze maand komt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 05-02-2018 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb idd ook het idee dat er niet veel is veranderd. Filmpjes online (JackFrags, LevelCap e.d.) zeggen allemaal dat die Ribeyrolles nou zo goed is geworden. Dat vond ik sowieso al, maar ik speelde sowieso al altijd met de deze als assault, maar kep niet het idee dat ik nu 1 kogel minder nodig heb. Mijn aim is gewoon brak, daar zal 't aan liggen :P

Waar ik het wel merk is de RSC1917. Die is wel echt een stuk beter geworden, iets accurater en ik kan sneller schieten. Ik ben vrij agressieve medic dus ik speel voornamelijk met de Selbstlader M1916 Marksman (2,5x scope) of de Federov Avtomat. Ik weet nooit zo goed in welke situaties ik die RSC zou nemen...Ik merk dat ik altijd terugga naar de Selbstlader en de Federov.

Bij de supportclass heb ik dat ook merk ik. Ik ga altijd terug naar de Bar Storm.
Bij Assault wil ik nog wel eens vaker switchen tussen Ribeyrolles/MP18 trench en soms de Automatico M1918 storm, maar meestal toch de Ribeyrolles.

Ik hoorde dat je toch de Cei Rigotti trench nu een nieuwe kans moet geven...Dat ga ik dan eens proberen, maar ik ben nooit fan geweest van die.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h1ttent1t
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 12:27
Ik heb BF1 na lange tijd PUBG terug een kans gegeven.

Mij is het duidelijk dat je gemakkelijker multikills maakt. Beetje logisch, maar vroeger lukte een leuke flank bijna nooit als je drie man tegelijk aanpakte als assault of medic.

Ik speel voornamelijk Frontlines en mits 2 teams die echt voor de objectives gaan, geeft dat echt een fijn Rush-gevoel zoals in BFBC2: infantry warfare met een enkele tank of plane. Operations zijn alleen leuk als de teams wat gebalanced zijn en er geen sniperziekte heerst.

Er is nog steeds van alles dat beter kan in BF1 jammer genoeg, maar ik vermaak me prima.
Pagina: 1 ... 86 ... 92 Laatste

Let op:
De volgende servers zijn beschikbaar:
Discord: https://discord.gg/zfeG8Tr
Teamspeak: ~[html]<a href="ts3server://ts.bug-community.com">ts.bug-community.com</a>~[/html]

Voor (hardware) problemen is het volgende topic: [PC] Battlefield 1 Algemeen problemen topic

Dit is een topic voor discussie, niet om statslijstjes te posten. Doe dit dan ook niet.