Tennisbal schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:13:
Alfeopen weken veel bf4 gespeeld en histeren de bf1 trial gespeeld (pc). Was benieuwd.
Hij draait prima op mijn r290 maar ik vond er niet veel aan. Oude troep wbt wapens/tanks enzo geen mooie scopes en eigenlijk vond ik de 3 maps die ik gespeeld heb niet echt mooi. Veel kale vlaktes en 1 keer in een dorpje. Had het gespeeld dat ik cod5 oid aan het spelen ben. Hoe vonden jullie verschil met bf4? Vooral de oude wapens vond ik echt niks. Of moet ik het een kans geven?
Dat moet je voor jezelf beslissen, of je het een kans wilt geven. Ik vind de hele Eerste Wereldoorlog setting enorm verfrissend ten opzichte van alle modern day shooters waarbij je als Seal Team Six met het nieuwste wapentuig en snufjes te werk gaat, inclusief lock-on wapens en UAVs of robotjes.
Ik vind het mateloos interessant om met wapens te spelen die niet heel erg te customizen zijn op het gebied van performance, simpelweg omdat al die 1337 scopes, lasers, grips en suppressors gewoonweg er nog niet waren of niet wijdverspreid waren. Wapens die de voorvaderen waren van alles wat we tegenwoordig tegenkomen op het slagveld.
Ik vind het mateloos interessant om te spelen op maps die mij een indruk geven van hoe slagvelden rond het westerse of oosterse front, of zelfs het front in het midden oosten er uit zagen in de periode van 1914-1918.
Zelfs als betekent dat er soms een loopje met de werkelijkheid wordt genomen (experimentele wapens voeren wel de boventoon in BF1), geeft het me tenminste een indruk van hoe het toen geweest moet zijn voor de gemiddelde Francois Baguette die via de
Voie Sacrée het slagveld van Verdun aan de horizon al zag liggen, het herkennend aan het feit dat de halve berg in de fik stond. Of voor de gemiddelde Roberto di Pasta die bergrichel na bergrichel moest trotseren om voor de derde keer te proberen via de
slag van Vittorio Veneto de Monte Grappa berg in te nemen.
Dat interesseert me ontzettend. Maar ook omdat ik bovengemiddeld geinteresseerd ben in dit bijzondere conflict.
Als een verfrissing van de setting niks met je doet, en je moeite hebt met het schieten met wapentuig van ongeveer 100 jaar terug (alhoewel in dit spel dankzij de design mentaliteit van DICE niet veel verschil bestaat met schieten met moderne wapens), dan is het spel misschien niets voor jou.
Kan je je daar overheen zetten of vind je het zelfs tof, dan wacht je een dijk van een game waar ik en veel mensen met mij, na dik een jaar nog niet klaar mee zijn.
Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits