Sissors schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:06:
Dan mag je van mij wel tanks aan dat lijstje toevoegen. Soms kan je ze ontwijken, soms kan je er niks tegen doen.
Maar overall mis ik nog steeds hoe dit anders is dan elke BF spel. Die hebben altijd al slechte spawns gehad. Ja behemoth is nieuw, maar geloof me, ik heb liever 5 airships boven me dan een enkel gunship in BF4. Een mortar is ook niks nieuws. Misschien is airburst iets effectiever dan wat BF4 had qua damage, maar wel met veel minder range en je moet daadwerkelijk bij je mortier zitten, itt BF4.
Bajonet kan je dus wel ontwijken, maar inderdaad, als je hem totaal niet ziet aankomen, en hij zag je wel (anders doe je geen bajonet charge), ja dan ben je dood. Terecht ook lijkt me. Trench fighter kan je best redelijk ontwijken als je hem maar ziet aankomen (ja, hier is geluid een probleem). En ook hier, ik heb liever 5 trench fighters achter me aan, dan een enkele helicopter in BF4. Al helemaal als we het over helicopters hebben die gerepareerd worden. En daar had je ook nog het probleem dat je AT raketten tegen tanks nodig had, en stingers tegen helis. In BF1 kan je tenminste vliegtuigen gewoon met je wapen behoorlijk te pakken nemen.
Tja en de geen random afwijking ben ik het ook mee oneens. Ik vind dat ze het niet wel erg overdreven doen hoor. Maar mijn automatico hoort geen snipers op 300m afstand te kunnen raken terwijl ik uit een vliegtuig spring, omdat er maar geen random afwijking in mag zitten.
Nou, om te beginnen vind ik BF4 ook een draak van een spel, wat mij betreft de slechtste in de serie. Die zit ook zo rammend vol met auto-lock-on shit, animations, explosieven in 40.000 varianten, vehicle load-outs en dan die akkefietjes zoals visual recoil..... Nog even los van de technische problemen en de designkeuzes, voelt BF4 gewoon niet goed aan qua movement en snelheid voor mij.
Maar om aan je lijstje te beginnen, als je de bayonetcharge kan ontwijken dan is het een slechte bajonetcharge want die kan altijd sneller draaien en lopen dan jij. Nog even los van de extra healthpoints zijn die animations zo bugged als het maar zijn kan qua damage incasseren.
Qua SMG vs Sniper: Damage-dropoff op afstand kan je mee spelen, de (echte) recoil, zwaartekracht etc etc. In elk geval allemaal zaken die je kan leren te beheersen. Nu sta ik regelmatig als medic met m'n DMR mis te schieten op optimale snelheid terwijl iemand een paar meter voor me ligt omdat een of andere klaphark, die niets met het vuurgevecht te maken heeft, er met een of andere mechanic (zeg gas, supression, gemist sniper shot, random granaat) me gigantische deviation bezorgt.
-Oftewel, PTFO
Schieten moet ook een wezenlijk onderdeel zijn van PTFO spelen in een shooter. Nu kan je beter de laatste seconde op de vlag gaan staan dan de vlag actief proberen veroveren voor je zowel je punten als je K/D.
-Behalve dat het lastig te voorkomen is, heb ik nog geen BF game gespeeld waar niet over spawns wordt geklaagd.
Nou zo grijs als dit heb ik nog nooit meegemaakt in een BF. Er zijn nu gewoon te weinig spawnpoints lijkt het en ze zijn te dicht op de objective. Het gebeurt zo vaak dat je achter de enige cover staat op een capturepoint en dat alle vijanden op dezelfde 3 a 4 plekken spawnen op enkele meters afstand. Daar valt gewoon niet tegen te spelen want jouw eigen squad kan niet op je spawnen, want ja supression.
-Zelf weinig problemen mee
Je speelt te sterren van de hemel met je team, wint een zwaarbevochten match en dan mag je als beloning nog even wat explosieven terug koppen. 3 van de 4 klasses kunnen nagenoeg niets tegen die krengen doen, in plaats van vlaggen veroveren is iedereen even bezig met die behemoth neer te halen en aan het einde van de rit verandert er niets aan het scoreverloop, want zo goed gebalanceerd zijn de teams nooit.
-Ammo crate heeft al half uur nodig om granaten te herladen. Dat is echt geen probleem tov pouch.
De rechargerate van granaten via ammo crates worden dan ook versneld en het duurt nu ook maar 15 seconden ofzo. Bovendien kan je met die pouch maar 2 man van nieuwe granaten voorzien voor je weer kan. Daar staat tegenover dat je met 4 man lekker op een crate kan staan en maar door kan blijven spammen.
-Op welke manier? Natuurlijk ik heb ook nog weleens dat je nauwelijks over een kut muurtje komt, maar heel veel minder dan in oudere BF games.
Ik ben een movement speler, ik wil totale controle over hoe m'n poppetje beweegt, niet per ongeluk in een animatie terecht komen omdat ik toevallig naast een muurtje of wat dan ook sta en wil ten allen tijden de animatie kunnen cancelen. Bovendien zijn de hitboxes totaal naar de rag en complete willekeur tijdens die animaties.
-Als jij vrijwel elk vuurgevecht wint, dan kom je niet met een zwaar 'negatieve' K/D uit. En hoewel ik ook me irriteer aan vliegtuigen die uit het niks komen zonder enig geluid, is het ook een kwestie van opletten. Het is gigantisch veel kleiner probleem dan vliegtuigen en helis in oude BF games, die in hun eentje alles konden platgooien. En dan vooral helicopters met repairs die gewoon onkwetsbaar waren.
Ook mortars bijvoorbeeld, ja het zijn irritante skilloze dingen, maar hun range is wel erg beperkt, en je kan niet meer zoals in BF4 ze risicoloos afvuren.
Dat hangt er maar net van af hoeveel vuurgevechten je tegen komt. Sommige potjes loop je vaker tegen een random explosie op dan je uberhaubt tegenover 1 of meerdere vijanden staat en je de kans hebt om het met hun uit te matten.
-Screw accuracy, gewoon statistiek: Als ik genoeg kogels afvuur, raak ik vast ook wel wat
Als ik kogels zat had en snel genoeg kon reloaden, dan was ik het helemaal met je eens. Maar je kan nu sneller weer respawnen op een objective dan de ander hem in kan nemen, of je er nu 0 of 8 deaths/kills voor nodig hebt, aan het einde van de rit haal je meer punten door het actief zijn OP de objective dan met hoeveel je daar killt je daar doet. Respawnen is vaak kansrijker dan voorzichtig spelen op de objective of Daarom zeg ik dat kills/deaths er te weinig toe doen.