Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:54
Daar zou het zeker wel soepel op moeten lopen lijkt me. Ik heb een GTX1060 en draai op een high/ultra op dezelfde resolutie rond de 60fps.

Ik hoor alleen maar mensen die problemen hebben met dx12 enabled trouwens, zou het apart vinden als het bij jou beter gaat lopen dan..

[ Voor 20% gewijzigd door Tankiej op 03-03-2017 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:27
PatRamon schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:57:
[...]

Ik vraag me ook af of DICE het door heeft dat het spel langzaam aan het afsterven is op de pc.
Van 120.996 naar 38.875.
Natuurlijk Cheaters (kom ze zelf weinig tegen) maar Teamplay is toch wel belangrijk in deze game, in je eentje ben je er snel op uitgekeken, Maar uiteraard discord good times _/-\o_ Teamplay :)

[afbeelding]
https://battlefieldtracke...sights/population?days=-1
Moa het is niet alleen op de PC, op de xbox one (hier) is dat hetzelfde geval, en hier hebben we geen last van cheaters. Ook op de xbox is deze flink in de aanbieding.. Het is afwachten totdat deze gratis op EA ACCESS staat vermoed ik.
Het is een (ook in mijn ogen) een BF met een hele hoge wow factor op het begin, maar de uitdaging verdwijnt snel.
Daar waar we wel ontiegelijk veel uren in BF2, 2142, BC2, 3 en 4 hebben zitten, is dat totaal niet meer bij BF1. Ja als wij spelen doen we dat ook met een volle squad, helaas speelt bij ons niemand meer BF1. Tot de BF1 beta wel BF4 gespeeld (vanaf releasedag) vrijwel dagelijks.
Hier speelde we ook altijd met teamplay, maar buiten de teamplay was er nog veel meer om te bereiken in de game.
Bij BF1 toen we speelde was het ook met teamplay, maar buiten dat is er niks te vinden in het spel (hiermee doel ik op unlocks en etc).

Uiteraard op 14 maart zullen we met z'n alle de DLC pack gaan bekijken (yep we kochten standaard de premium editie op release dag van een nieuwe Battlefield), maar het zal voor ons snel weer saai worden.

Hoewel BF1 toch wel een zeer strakke shooter is en de omgeving en etc (ww1) spreekt ons ook heel erg aan, is het spel zelf niet veel soeps helaas (persoonlijk uiteraard). Volgens sites als battlefieldtracker denken daar tienduizenden hetzelfde over.

Wat ik wil zeggen, het spel is niet perse ''slecht'' vanwege cheaters, er zijn meer redenen. Zoals wij geen cheaters kennen zit ook op ons platform een flinke daling qua bf1 spelers. Rocket League wordt nog meer gespeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:49
Kan toch niet?? Ik draai op i7 920 van 8 jaar oud en gtx970 op ultra...?!

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
kazzzdafke schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 23:56:
Kan toch niet?? Ik draai op i7 920 van 8 jaar oud en gtx970 op ultra...?!
Hey zo'n zelfde setup draai ik ook :)
Ik draai hem geloof ik niet op ultra maar meer high/ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
LopendeVogel schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 23:26:
[...]

Moa het is niet alleen op de PC, op de xbox one (hier) is dat hetzelfde geval, en hier hebben we geen last van cheaters. Ook op de xbox is deze flink in de aanbieding.. Het is afwachten totdat deze gratis op EA ACCESS staat vermoed ik.
Het is een (ook in mijn ogen) een BF met een hele hoge wow factor op het begin, maar de uitdaging verdwijnt snel.
Daar waar we wel ontiegelijk veel uren in BF2, 2142, BC2, 3 en 4 hebben zitten, is dat totaal niet meer bij BF1. Ja als wij spelen doen we dat ook met een volle squad, helaas speelt bij ons niemand meer BF1. Tot de BF1 beta wel BF4 gespeeld (vanaf releasedag) vrijwel dagelijks.
Hier speelde we ook altijd met teamplay, maar buiten de teamplay was er nog veel meer om te bereiken in de game.
Bij BF1 toen we speelde was het ook met teamplay, maar buiten dat is er niks te vinden in het spel (hiermee doel ik op unlocks en etc).

Uiteraard op 14 maart zullen we met z'n alle de DLC pack gaan bekijken (yep we kochten standaard de premium editie op release dag van een nieuwe Battlefield), maar het zal voor ons snel weer saai worden.

Hoewel BF1 toch wel een zeer strakke shooter is en de omgeving en etc (ww1) spreekt ons ook heel erg aan, is het spel zelf niet veel soeps helaas (persoonlijk uiteraard). Volgens sites als battlefieldtracker denken daar tienduizenden hetzelfde over.

Wat ik wil zeggen, het spel is niet perse ''slecht'' vanwege cheaters, er zijn meer redenen. Zoals wij geen cheaters kennen zit ook op ons platform een flinke daling qua bf1 spelers. Rocket League wordt nog meer gespeeld :P
Van mijn clan, bijna allemaal voormalig bf2 en bf3 spelers zijn we nog maar met 3 actief in bf1, de rest speelt vooral the division.

Alle mensen die ik ooit in bf3 in mijn vrienden lijst heb geplaatst(100) zijn er maximaal 15 nog actief in bf1 of bf4.

Ik heb bf4 ook zien afzakken naar 20000 spelers op piek na een half jaar maar door cte en tick rate increase wat het spelen beter maakte steeg het later naar een 45000 spelers op piek uren.
BF1 heeft veel te veel potentie en dat laten EA en Dice niet dood gaan, sales waren hoger dan bf4 en hardline bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:27
NLsandman schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 03:16:
[...]

Van mijn clan, bijna allemaal voormalig bf2 en bf3 spelers zijn we nog maar met 3 actief in bf1, de rest speelt vooral the division.

Alle mensen die ik ooit in bf3 in mijn vrienden lijst heb geplaatst(100) zijn er maximaal 15 nog actief in bf1 of bf4.

Ik heb bf4 ook zien afzakken naar 20000 spelers op piek na een half jaar maar door cte en tick rate increase wat het spelen beter maakte steeg het later naar een 45000 spelers op piek uren.
BF1 heeft veel te veel potentie en dat laten EA en Dice niet dood gaan, sales waren hoger dan bf4 en hardline bij elkaar.
De marketing was ook veel meer en groter dan bf4 en hardline bij elkaar, daardoor zijn veel mensen overgehaald en vervolgens teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Zijn er overigens spellen geweest (op wat MMOs na) waar mensen niet na een aantal maanden begonnen te klagen dat alles verschrikkelijk is en het spel dood ging? Moet wel toegeven dat dit één van de weinige shooters is waar geklaagd wordt omdat je niet hoeft te grinden om unlocks te krijgen zodat je mee kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Veel mensen stoppen ook snel omdat ze er niets van kunnen :p

Bepaalde youtubers gezien die normaal bv. Overwatch of cs go spelen en dan 2x niets bakken van bf1, waardoor ze al snel teruggaan naar wat ze wel goed kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Scavy schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 02:07:
[...]

Hey zo'n zelfde setup draai ik ook :)
Ik draai hem geloof ik niet op ultra maar meer high/ultra.
Is mogelijks, ik haal net geen 60fps op ultra, maar ik mis dat (nog) niet. :)
Daarom dat jij mss net een trapje lager speelt, om toch die 60 fps te halen?

[ Voor 11% gewijzigd door kazzzdafke op 04-03-2017 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NLsandman schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 03:16:
[...]

Same here, nog maar twee man actief, men is er wat op uitgekeken. Ik heb nog maar 63 uur erin zitten, dus ben er nog niet flauw van, maar echt uren doorhalen lukt me ook niet. Teveel kleine irritaties links & rechts en te weinig mooie vuurgevechten.

Operations zijn ook amper meer te spelen, lege servers en mensen leaven want wachten duurt echt pleuris lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik heb zo'n 280 uur in BF3 zitten en zo'n 220 in BF4. Ik heb sinds de release BF1 en ik heb er nog maar 14 uur in zitten :P . Ik hoop eerlijk gezegd op een goede opvolger van BF4, gewoon de "hedendaagse" wapens en een lading aan goede maps en voertuigen. BF4 is en blijft mijn favoriete Battlefield ooit.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Ik heb net minder tijd om te gamen dan vroeger, maar wanneer ik kan speel ik meestal bf1.
Volgens battlefield tracker zit ik aan 133 uur so far en nog lang niet op uitgekeken, zeker niet met de dlc die ook nog uitkomen. Ik speel bijna niets anders dan Operations, top mode die ze geintroduceerd hebben.

Ja, de balans is soms nogal ver te zoeken, maar dan kan het me nog altijd boeien door ze het leven zuur te maken op andere manieren <3 O-)

[ Voor 21% gewijzigd door SmokingCrop op 04-03-2017 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 19:28
Gisteravond wel weer een top momentje gehad met de mannen op Discord en Operations.
Win je als verdediger snoeihard, wordt de helft van de mensen (van dezelfde party) 'even' overgezet naar de andere kant ivm ragequitters ... :o

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zephyer schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 18:24:
Gisteravond wel weer een top momentje gehad met de mannen op Discord en Operations.
Win je als verdediger snoeihard, wordt de helft van de mensen (van dezelfde party) 'even' overgezet naar de andere kant ivm ragequitters ... :o
Gisteren met een paar Tweakers ook een Operations waarbij we in Ballroom Blitz zonder extra reinforcement keihard wonnen, vervolgens geswitched werden naar defenders en de vijand niet voorbij het eerste punt kwam. Eerst balen van geswitched worden maar uiteindelijk de vijand alsnog vernederd.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
Tsurany schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:27:
[...]

Gisteren met een paar Tweakers ook een Operations waarbij we in Ballroom Blitz zonder extra reinforcement keihard wonnen, vervolgens geswitched werden naar defenders en de vijand niet voorbij het eerste punt kwam. Eerst balen van geswitched worden maar uiteindelijk de vijand alsnog vernederd.
Volgens mij doelen we op hetzelfde potje :Y)

MW | BF1 Stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:52

Was deze al eens gepost?

Hoop wtfjes!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLsandman
LopendeVogel schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 08:30:
[...]

De marketing was ook veel meer en groter dan bf4 en hardline bij elkaar, daardoor zijn veel mensen overgehaald en vervolgens teleurgesteld.
Marketing bf4 was net zo groot als bf1, dat was ook de eerste game waar EA massaal youtubers
inzette zonder te melden dat ze betaald werden door EA, toen zijn echt veel mensen in principe
belazerd want de release zat echt vol met fouten.
Ik ben toen ook bij bf3 blijven hangen, misschien ook wel de reden dat ik bf1 een mooie game vind na 5 jaar bf3, als je bf4, hardline en starwars hebt gespeeld kan ik mij voorstellen dat je bf1 te veel van het zelfde vindt.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 16:04:
[...]

Same here, nog maar twee man actief, men is er wat op uitgekeken. Ik heb nog maar 63 uur erin zitten, dus ben er nog niet flauw van, maar echt uren doorhalen lukt me ook niet. Teveel kleine irritaties links & rechts en te weinig mooie vuurgevechten.

Operations zijn ook amper meer te spelen, lege servers en mensen leaven want wachten duurt echt pleuris lang.
Sinds bf2 maak ik dit al mee, in bf2 speelde ik sinds 2008 elke dag toen ik een clan joinde, kon 4 uur doorhalen, in bc2 lukte dat ook nog wel, je speelde wars en op pub met je clan mates of was aan het trainen.
In bf3 begon het al te zakken en in bf1 voel ik mij net een casual en heb soms dagen dat ik niet speel, het fanatisme is ook weg, het is niet meer ik wil spelen, het is nu heb ik zin.

unfor is de enigste uit de bc2 tijd die nog fanatiek battlefield speeld, wat is je geheim unfor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcorei7
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-10-2024
Ben aan het twijfelen om een premium pass te kopen.

[Battle.net: Forsaken#22243]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

NLsandman schreef op zondag 5 maart 2017 @ 01:17:
[...]

Sinds bf2 maak ik dit al mee, in bf2 speelde ik sinds 2008 elke dag toen ik een clan joinde, kon 4 uur doorhalen, in bc2 lukte dat ook nog wel, je speelde wars en op pub met je clan mates of was aan het trainen.
In bf3 begon het al te zakken en in bf1 voel ik mij net een casual en heb soms dagen dat ik niet speel, het fanatisme is ook weg, het is niet meer ik wil spelen, het is nu heb ik zin.
Het is alsof ik mezelf hoor en ik had het ook zo kunnen schrijven. Alleen in BF3 kon ik nog de motivatie opbrengen om Jet star 100 te halen.

Zal wel iets met leeftijd zijn denk ik :)

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 21:29
kazzzdafke schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 09:48:
[...]

Is mogelijks, ik haal net geen 60fps op ultra, maar ik mis dat (nog) niet. :)
Daarom dat jij mss net een trapje lager speelt, om toch die 60 fps te halen?
Ik heb ook een 920@3,4gHz. Icm een R9 285x (als ik het goed heb). Bij mij is de grafische kaart de bottleneck, die zit op 100% load. De cpu kan het makkelijk aan want die zit meestal rond de 50/60%.

Ervaar jij ook dat je pc bf1 makkelijker aan kan dan bf4?

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
pfff, net weer 45 eu gesponsord aan EA. Deluxe upgrade met premium pass via 7 day trial origin access met 10% korting. Denk niet dat het voorlopig veel goedkoper wordt.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
stevens20 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 18:53:
[...]

Ik heb ook een 920@3,4gHz. Icm een R9 285x (als ik het goed heb). Bij mij is de grafische kaart de bottleneck, die zit op 100% load. De cpu kan het makkelijk aan want die zit meestal rond de 50/60%.
Gpu op 100 % load is juist goed...
Hier een R9 290.. staat ook met BF op 100%, hij doet dan voor 100% zijn werk ;)

[ Voor 10% gewijzigd door luifel op 05-03-2017 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
luifel schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:31:
[...]

Gpu op 100 % load is juist goed...
Hier een R9 290.. staat ook met BF op 100%, hij doet dan voor 100% zijn werk ;)
Dat klopt, maar dat geeft wel an dat de instellingen niet verder omhoog kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
stevens20 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 18:53:
[...]

Ervaar jij ook dat je pc bf1 makkelijker aan kan dan bf4?
Geen BF4 gespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
stevens20 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:13:
[...]

Dat klopt, maar dat geeft wel an dat de instellingen niet verder omhoog kunnen.
Dat is afhankelijk van de hoeveelheid fps die je haalt ;) 100% gpu load wil niet zeggen dat je geen hogere instellingen kan kiezen vanwege die 100% :P Standaard instelling van BF1 is volgens mij gewoon onbeperkte fps, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
pwillemske schreef op zondag 5 maart 2017 @ 22:44:
[...]

Dat is afhankelijk van de hoeveelheid fps die je haalt ;) 100% gpu load wil niet zeggen dat je geen hogere instellingen kan kiezen vanwege die 100% :P Standaard instelling van BF1 is volgens mij gewoon onbeperkte fps, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen...
Ik heb hem gecappt op 60fps. Vandaar.
Wat mij betreft ziet het er allemaal prima uit hoor.
Wel mooi om te zien dat die 8 jaar oude cpu nog lekker mee gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLsandman
l0n3w012ph schreef op zondag 5 maart 2017 @ 18:40:
[...]

Het is alsof ik mezelf hoor en ik had het ook zo kunnen schrijven. Alleen in BF3 kon ik nog de motivatie opbrengen om Jet star 100 te halen.

Zal wel iets met leeftijd zijn denk ik :)
Het is soms net als sport, bij voetbal bv zie je ook de oudjes die nog voor de lol spelen in veteranen elftallen, winnen is niet meer belangrijk, gezelligheid staat voorop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 14:46
dubbelpost

[ Voor 90% gewijzigd door SmokingSig op 06-03-2017 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Die servers met alleen bolt action rifles zijn zo vet !
[...]

Ik vraag me ook af of DICE het door heeft dat het spel langzaam aan het afsterven is op de pc.
Van 120.996 naar 38.875.
Natuurlijk Cheaters (kom ze zelf weinig tegen) maar Teamplay is toch wel belangrijk in deze game, in je eentje ben je er snel op uitgekeken, Maar uiteraard discord good times _/-\o_ Teamplay :)

[afbeelding]
https://battlefieldtracke...sights/population?days=-1
Toch wel zotjes dat CS GO dan +- 150 000 spelers actief heeft met peaken naar +500 000 / dag.
Zelf TF2 doet beter, op dit moment 36 000 actief en piek van 68 000 /dag.

[ Voor 3% gewijzigd door SmokingSig op 06-03-2017 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Sowieso, je kan prima BF1 in je eentje spelen. Een nieuwe speler die twijfelt of hij het moet kopen, hoeft zich echt geen zorgen erover te maken dat hij dan ook nog mensen moet zoeken om het mee te spelen. Dat kan, sommige vinden dat heel leuk, maar het is echt niet noodzakelijk om lekker mee te spelen.

Zelf heb ik een paar keer via Discord meegespeeld, en hoewel het wel aardig is, speel ik eigenlijk net zo lief alleen. En alleen spelen betekend natuurlijk niet, dat ineens niemand je meer revived, en je enkel in je eentje mag gaan snipen op 500m afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
^^ klopt, maar als ik plat lig kan ik op discord wel vragen of iemand in de buurt is die me wilt reviven. En ik denk dat dat juist de kracht is, als er behoefte is aan medic packs, ammo of repairs, dan "you take one for the team" en doe je dat en help je je team verder. En juist daardoor kun je veel meer in spelen op de behoefte en balans binnen je team wat je nodig hebt om een potje te winnen.

De keren dat ik door niet tweakers /discord members gerevived wordt zijn op 2 handen te tellen op een avond.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:05

-tom-562

Oliesjeik

Sissors schreef op maandag 6 maart 2017 @ 08:36:
Sowieso, je kan prima BF1 in je eentje spelen. Een nieuwe speler die twijfelt of hij het moet kopen, hoeft zich echt geen zorgen erover te maken dat hij dan ook nog mensen moet zoeken om het mee te spelen. Dat kan, sommige vinden dat heel leuk, maar het is echt niet noodzakelijk om lekker mee te spelen.

Zelf heb ik een paar keer via Discord meegespeeld, en hoewel het wel aardig is, speel ik eigenlijk niet zo lief alleen. En alleen spelen betekend natuurlijk niet, dat ineens niemand je meer revived, en je enkel in je eentje mag gaan snipen op 500m afstand.
Idd, speel ook vaak net zo lief alleen. Alleen merk ik dan wel dat ik een stuk sneller ragequit als ik echt in een noobteam zit ofzo (de helft snipers, geen objectives spelen, je kent het wel :P). Dan sluit ik het spel een stuk sneller af.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ik merk dat mijn score bedroevend veel lager is als ik niet in een discord squad zit. En dan bedoel ik dat ik echt iedereen voorzie van ammo en k/d ratio echt bijzaak is.
Soms vlieg ik wel als een bezetene door enemy lines om de assaults te voorzien van voldoende ammo om die tank te pakken of steek ik de boel in brand met vuurgranaten om de rest te vrijwaren.
Ik ga dan ook heel erg veel dood in een spelletje, maar.. sta wel quasi altijd in de top 5 en in de end screens ook quasi altijd als most resupplies.

Ik denk wel dat ik meer moeite ga hebben wanneer de pouches geen extra granaten gaan spammen :(

Voor de rest is het inderdaad gewoon superhandig dat je ook kan communiceren met elkaar. Want als ik wel in de squad zou zitten, maar niet op discord, zou ik het veel moeilijker hebben met de objectives of als echte support "dienen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBad9
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-09 23:07
Tsurany schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 22:32:
Zojuist iemand getriggered met de trench fighter. De hackusations vlogen om de oren :D Had wel een paar lekkere multikills. De mooiste helaas niet op de video. Ik had de darts vol de tunnel in gesmeten, net waar iedereen dacht veilig te zijn :D
[video]
Overigens bedacht ik me gister iets. Degene die hackusations naar je slingert is volgens mij youtuber LevelCapGaming tenminste als volgens mij is zijn naam 16x "|" en in jouw filmpje ook.

Gister bracht levelcap dit filmpje uit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Van 120.996 naar 38.875.
Ik denk dat DICE daar nu ook achter komt, met name veteranen laten deze game echt als een baksteen vallen getuige ook het Battlefield Roots Initiative; https://www.reddit.com/r/...lefield_roots_initiative/

De skillcurve is zo verschrikkelijk platgeslagen in deze game dat er weinig reden is om écht tijd te investeren in deze game. Deaths boeien niet, kills boeien amper, recoil control is in feite random deviation control, de spawns zijn bij vlagen echt extreem klote (achter je, voor je, naast je terwijl je net je clip hebt leeggeschoten), behemoths, nadespam (yay, de pouch wordt aangepakt, vanuit de ammo crate blijft het lekker spammen), de afstand van de encounter is belangrijker dan de aim van beiden, slechts 6 wapens in het spel zijn relevant, character control is tergend (jump animations, vault animations, crouchslides, melee animations, gas mask animations) en zo kunnen we wel even doorgaan.

Dit zijn allemaal zaken die de DLCs niet op gaan lossen, sterker nog die zullen de playerbase nog vele meer verspreiden zodat je een operation spelen binnen een half uur sowieso wel af kan schrijven.

Ik vind het leuk om 1 of 2 keer per week lekker te raggen met vrienden/bekenden, maarja als die ook amper spelen, dan speel je automatisch veel minder.
RedBad9 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:20:
[...]
Overigens bedacht ik me gister iets. Degene die hackusations naar je slingert is volgens mij youtuber LevelCapGaming tenminste als volgens mij is zijn naam 16x "|" en in jouw filmpje ook.

[video]
Nou, als zelfs deze knakker begint te klagen, dan is het wel erg slecht gesteld met BF1 :)

[ Voor 12% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 06-03-2017 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RedBad9 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:20:
[...]

[video]
Hoe prachtig ik dat ook zou vinden ik kan me niet voorstellen dat Levelcap zo zou gaan ragen, zou geen positieve reclame zijn voor zijn merk.

Wat betreft het steeds meer casual worden van Battlefield; elke game serie van de afgelopen jaren die ik gespeeld hebt wordt met elke iteratie steeds meer gericht op casual spelers. Helaas is het alternatief overstappen naar games die op papier erg goed in elkaar steken maar in de praktijk nooit uit de alpha fase komen.

[ Voor 22% gewijzigd door Tsurany op 06-03-2017 13:39 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:37:
[...]
Hoe prachtig ik dat ook zou vinden ik kan me niet voorstellen dat Levelcap zo zou gaan ragen, zou geen positieve reclame zijn voor zijn merk.
Haha ach, jij raged ook vanaf de eerste minuut tot de laatste in de chat, wie weet heb je hem wel over het randje gedrukt. :)

(Als hij op EU servers zou spelen that is :))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
[b][message=50468195,noline]A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 6 maart 2017 @
Nou, als zelfs deze knakker begint te klagen, dan is het wel erg slecht gesteld met BF1 :)
Zou je zeggen maar zelfs LevelCap moet niet zo zeiken.
Ja het is makkelijk om te spawnen en als een kip zonder kop rond te rennen. Maar een ronde om te kunnen draaien als je aan het verliezen bent met je team om toch nog te kunnen winnen of een gecoördineerde ronde Operations te spelen, heb je naast een goed team natuurlijk ook skill en inzicht nodig.

En ik vind accuracy, k/d, spel inzicht, weten welke rol je moet spelen, en PTFO in plaats van je eigen belang voorop te stellen duidelijk "obvious" voor de doorgewinterde FPS en BF speler, maar voor de beginnende BF speler helemaal niet zo vanzelfsprekend. Na een paar dagen BF spelen zul je best mee kunnen komen. Maar juist door dingen in squad of team verband te spelen leer je ook op de momenten dat je niet in discord zit. De squad leader fatsoenlijk uit te hangen of te doen wat dan noodzakelijk is.

Dus te casual nee niet echt. Ik maak die vergelijking voor mezelf altijd met Fifa, in 1997 kon ik nog lekker mee met Fifa tot 2004, en toen is er echt een steile leercurve in gekomen vond ik zelf. Al zou ik nu graag nog een potje voetbal doen, Fifa tegenwoordig voor mij is hetzelfde als Mortal Kombat, knoppen rammen en geen flauw idee wat ik aan het doen ben. Daarom blijf ik er van af. Iedere zelf respecterende gamer zou dus ook lekker moeten ragequitten als ie niets bakt van BF1, dan doe je en jezelf en je team een groot plezier.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:40:
[...]

Haha ach, jij raged ook vanaf de eerste minuut tot de laatste in de chat, wie weet heb je hem wel over het randje gedrukt. :)

(Als hij op EU servers zou spelen that is :))
Dat zou dan wel weer een toffe prestatie zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Tsurany schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:42:
[...]

Zie het helemaal voor me:
Tsurany: "Motherfucking cocksucker get AIDS!!!" LevelCap denkt: "OK" 7(8)7

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:42:
[...]

Helemaal eens, maar die knakkers laten toch alleen de positieve beelden van zichzelf zien, dus erachter komen is sowieso lastig.
loewie1984 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:40:
[...]
Zou je zeggen maar zelfs LevelCap moet niet zo zeiken.
Ja het is makkelijk om te spawnen en als een kip zonder kop rond te rennen. Maar een ronde om te kunnen draaien als je aan het verliezen bent met je team om toch nog te kunnen winnen of een gecoördineerde ronde Operations te spelen, heb je naast een goed team natuurlijk ook skill en inzicht nodig.

En ik vind accuracy, k/d, spel inzicht, weten welke rol je moet spelen, en PTFO in plaats van je eigen belang voorop te stellen duidelijk "obvious" voor de doorgewinterde FPS en BF speler, maar voor de beginnende BF speler helemaal niet zo vanzelfsprekend. Na een paar dagen BF spelen zul je best mee kunnen komen. Maar juist door dingen in squad of team verband te spelen leer je ook op de momenten dat je niet in discord zit. De squad leader fatsoenlijk uit te hangen of te doen wat dan noodzakelijk is.

Dus te casual nee niet echt. Ik maak die vergelijking voor mezelf altijd met Fifa, in 1997 kon ik nog lekker mee met Fifa tot 2004, en toen is er echt een steile leercurve in gekomen vond ik zelf. Al zou ik nu graag nog een potje voetbal doen, Fifa tegenwoordig voor mij is hetzelfde als Mortal Kombat, knoppen rammen en geen flauw idee wat ik aan het doen ben. Daarom blijf ik er van af. Iedere zelf respecterende gamer zou dus ook lekker moeten ragequitten als ie niets bakt van BF1, dan doe je en jezelf en je team een groot plezier.
Laat ik het dan wat anders omschrijven, ik vind individuele skill niet doorslaggevend meer. Ja met een goed squad vouw je elk team wel op, helemaal zodra je een voertuig optimaal benut, zo spannend is dat allemaal niet. Alleen al blijven liggen en wachten op de medics scheelt al de helft in plaats van DIRECT op skip drukken, of daadwerkelijk ammo geven als het hele team om de support staat te springen om ammo. Oftewel gewoon basis dingen die sowieso al zouden moeten gebeuren.

Irritanter vind ik in BF1 dat er regelmatig potjes voorbijkomen dat ik vrijwel elk vuurgevecht win, non stop op de objective speel en toch met een zware negatieve K/D eindig, zonder dat je die deaths rederlijkerwijs had kunnen voorkomen (mortars, nadespam, behemoth, vliegtuig die je pas na je respawn hoort of een tank die ergens vanuit het achterveld shells staat te lobben). Een ronde later, met exact dezelfde speelstijl eindig je zonder problemen met een k/d van 10+ want dan kop ik voor de verandering niet elk explosief terug.

Overigens, meer kills dan deaths en hoge accuracy is de basis van elke shooter zowel individueel als in teamverband. Mensen die dat niet inzien, kunnen beter meteen kitty adventure island 3 opstarten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:23:
[...]
Deaths boeien niet, kills boeien amper
Oftewel, PTFO
de spawns zijn bij vlagen echt extreem klote (achter je, voor je, naast je terwijl je net je clip hebt leeggeschoten)
Behalve dat het lastig te voorkomen is, heb ik nog geen BF game gespeeld waar niet over spawns wordt geklaagd.
behemoths
Zelf weinig problemen mee
nadespam (yay, de pouch wordt aangepakt, vanuit de ammo crate blijft het lekker spammen)
Ammo crate heeft al half uur nodig om granaten te herladen. Dat is echt geen probleem tov pouch.
character control is tergend (jump animations, vault animations, crouchslides, melee animations, gas mask animations) en zo kunnen we wel even doorgaan.
Op welke manier? Natuurlijk ik heb ook nog weleens dat je nauwelijks over een kut muurtje komt, maar heel veel minder dan in oudere BF games.
Irritanter vind ik in BF1 dat er regelmatig potjes voorbijkomen dat ik vrijwel elk vuurgevecht win, non stop op de objective speel en toch met een zware negatieve K/D eindig, zonder dat je die deaths rederlijkerwijs had kunnen voorkomen (mortars, nadespam, behemoth, vliegtuig die je pas na je respawn hoort of een tank die ergens vanuit het achterveld shells staat te lobben).
Als jij vrijwel elk vuurgevecht wint, dan kom je niet met een zwaar 'negatieve' K/D uit. En hoewel ik ook me irriteer aan vliegtuigen die uit het niks komen zonder enig geluid, is het ook een kwestie van opletten. Het is gigantisch veel kleiner probleem dan vliegtuigen en helis in oude BF games, die in hun eentje alles konden platgooien. En dan vooral helicopters met repairs die gewoon onkwetsbaar waren.
Ook mortars bijvoorbeeld, ja het zijn irritante skilloze dingen, maar hun range is wel erg beperkt, en je kan niet meer zoals in BF4 ze risicoloos afvuren.
Overigens, meer kills dan deaths en hoge accuracy is de basis van elke shooter zowel individueel als in teamverband. Mensen die dat niet inzien, kunnen beter meteen kitty adventure island 3 opstarten. :)
Screw accuracy, gewoon statistiek: Als ik genoeg kogels afvuur, raak ik vast ook wel wat :P.

Maar ja, kills doen er toe. Om een objective te bereiken. Een random persoon ergens afschieten doet uiteindelijk niet veel. Iemand die een objective verdedigd of aanvalt doet wel een hoop. Het doel is hierbij echter niet die persoon dood te krijgen, maar dat objective in handen te krijgen/houden. (En dat is makkelijker wanneer de tegenstanders dood zijn).

[ Voor 14% gewijzigd door Sissors op 06-03-2017 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap het punt van @A.W.E.S.O.M.-0 wel. Het spel heeft gewoon een aantal mechanisme waardoor veel deaths niet voorkomen kunnen worden. Bijvoorbeeld de deaths door vliegtuigen, mortars of behemoths. Die deaths voelen erg goedkoop aan omdat je er vrijwel niks aan kan doen.
Daarnaast de toevoeging van de Elite classes waarbij iemand, die toevallig in de buurt stond, opeens een flinke upgrade krijgt waardoor hij flink los kan gaan. Totaal niet in balans en het voelt weer erg goedkoop aan als je dood gaat door zo'n flamethrower.
Ook de bajonet aanval is vrij lame, dat is niet fatsoenlijk te ontwijken of te counteren en de aanvallende speler kan meer kogels opvangen en sneller lopen dan normaal.

Allemaal manieren om dood te gaan zonder dat de speler met de beste skills op dat moment wint. Dat soort dingen zie je meer en meer in het spel komen.

En dan nog zaken zoals hipfire die veel te sterk is, spread op wapens (idioot idee in een shooter) en de one shot kill sweetspots van snipers. Typisch weer een stukje skills uit de game halen en het toegankelijker maken.

Maar die richting gaat het gamen op dus we moeten er maar aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Tsurany schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:49:
Ik snap het punt van @A.W.E.S.O.M.-0 wel. Het spel heeft gewoon een aantal mechanisme waardoor veel deaths niet voorkomen kunnen worden. Bijvoorbeeld de deaths door vliegtuigen, mortars of behemoths. Die deaths voelen erg goedkoop aan omdat je er vrijwel niks aan kan doen.
Daar kan DICE wat aan doen door o.a het geluid te fixen, want soms hoor ik niks bij death from above of death by horse
Daarnaast de toevoeging van de Elite classes waarbij iemand, die toevallig in de buurt stond, opeens een flinke upgrade krijgt waardoor hij flink los kan gaan. Totaal niet in balans en het voelt weer erg goedkoop aan als je dood gaat door zo'n flamethrower.
Tja, die kit komt sporadisch voorbij en ondertussen weet iedereen dat knifen van achteren of een tankshell koppen vrij effectief werkt
Ook de bajonet aanval is vrij lame, dat is niet fatsoenlijk te ontwijken of te counteren en de aanvallende speler kan meer kogels opvangen en sneller lopen dan normaal.
Opzij springen en kapot schieten heeft mijn bayonetkills aanzienlijk verminderd
Allemaal manieren om dood te gaan zonder dat de speler met de beste skills op dat moment wint. Dat soort dingen zie je meer en meer in het spel komen.

En dan nog zaken zoals hipfire die veel te sterk is, spread op wapens (idioot idee in een shooter) en de one shot kill sweetspots van snipers. Typisch weer een stukje skills uit de game halen en het toegankelijker maken.

Maar die richting gaat het gamen op dus we moeten er maar aan wennen.
kan ik niks over zeggen. Gemiddeld genomen speel ik goede en effectieve PTFO potjes. Zelfs als scout kan ik / kun je hoge scores halen door mee te gaan voorop in de strijd. Bijv. het verdedigen van vlag F bij giant's shadow bijv. Maar het koppen van mortars en airstrikes is me wel een doorn in het oog, daar kun je niets tegen doen. Maar wat is het verschil daarvan t.o.v. BF3 of BF4?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Laatst online: 22:36
Laatst liep ik op iemand in met de bayonet en toen kaatste hij af.. -_-
Heb veruit de laagste ping in veel potjes maar dat maakt volgens mij ook niet veel meer uit deze tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@loewie1984 Het punt is dat er teveel manieren zijn om dood te gaan zonder dat je er echt zelf invloed op hebt en er teveel manieren zijn om "eenvoudig" kills te krijgen. De bajonet charge kan je niet ontwijken als hij de hoek om komt, de trench fighter kan je niet ontwijken als je als infantry rond loopt, de behemoth kan je niet ontwijken en de elite class kost aardig wat moeite om te killen. De random granaten vliegen je om de oren als je een punt staat te capture, vrij makkelijk om een kill mee te krijgen.

Dan kan je dus nog zo goed zijn met mikken, dankzij deze mechanics ga je alsnog gewoon dood. En dat maakt het dus een stuk meer casual. Kills zouden meer moeite moeten kosten en wapens zouden beter moeten presteren. Mik je met je sights op een vijand dan moet de kogel ook raak zijn, geen random afwijking waar je als speler geen enkele controle over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dan mag je van mij wel tanks aan dat lijstje toevoegen. Soms kan je ze ontwijken, soms kan je er niks tegen doen.

Maar overall mis ik nog steeds hoe dit anders is dan elke BF spel. Die hebben altijd al slechte spawns gehad. Ja behemoth is nieuw, maar geloof me, ik heb liever 5 airships boven me dan een enkel gunship in BF4. Een mortar is ook niks nieuws. Misschien is airburst iets effectiever dan wat BF4 had qua damage, maar wel met veel minder range en je moet daadwerkelijk bij je mortier zitten, itt BF4.
Bajonet kan je dus wel ontwijken, maar inderdaad, als je hem totaal niet ziet aankomen, en hij zag je wel (anders doe je geen bajonet charge), ja dan ben je dood. Terecht ook lijkt me. Trench fighter kan je best redelijk ontwijken als je hem maar ziet aankomen (ja, hier is geluid een probleem). En ook hier, ik heb liever 5 trench fighters achter me aan, dan een enkele helicopter in BF4. Al helemaal als we het over helicopters hebben die gerepareerd worden. En daar had je ook nog het probleem dat je AT raketten tegen tanks nodig had, en stingers tegen helis. In BF1 kan je tenminste vliegtuigen gewoon met je wapen behoorlijk te pakken nemen.

Tja en de geen random afwijking ben ik het ook mee oneens. Ik vind dat ze het niet wel erg overdreven doen hoor. Maar mijn automatico hoort geen snipers op 300m afstand te kunnen raken terwijl ik uit een vliegtuig spring, omdat er maar geen random afwijking in mag zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:44

Dhrax

Prog Lord

Tsurany schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:20:
@loewie1984 Het punt is dat er teveel manieren zijn om dood te gaan zonder dat je er echt zelf invloed op hebt en er teveel manieren zijn om "eenvoudig" kills te krijgen. De bajonet charge kan je niet ontwijken als hij de hoek om komt, de trench fighter kan je niet ontwijken als je als infantry rond loopt, de behemoth kan je niet ontwijken en de elite class kost aardig wat moeite om te killen. De random granaten vliegen je om de oren als je een punt staat te capture, vrij makkelijk om een kill mee te krijgen.

Dan kan je dus nog zo goed zijn met mikken, dankzij deze mechanics ga je alsnog gewoon dood. En dat maakt het dus een stuk meer casual. Kills zouden meer moeite moeten kosten en wapens zouden beter moeten presteren. Mik je met je sights op een vijand dan moet de kogel ook raak zijn, geen random afwijking waar je als speler geen enkele controle over hebt.
Gewoon zo nu en dan het spel nog eens opstarten om een 'leuk' potje te spelen en je frustraties naast je neer leggen. Ik speel zelf nog 1 avond per weer gemiddeld en dat bevalt me prima. De game is ook niet boeiend genoeg om er meer tijd in te steken. BF1 is gewoon extreem casual met een heel dik arcade sausje erover heen. Het is vaak niet fair en in mijn ogen domineren voertuigen nog steeds de game. Echte gun fight ala Joint Operations en CS ga je hier niet vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sissors Niemand zegt dat het nieuw is, wel dat het probleem nooit zo sterk aanwezig was als in dit spel. En dat als deze trend zich voortzet dat geen goed nieuws is voor de toekomst van het genre.

De gunship uit Battlefield 4 was inderdaad ook al zo'n typisch geval, dat is nu erger gemaakt doordat (vanwege de slechte balance) in minimaal de helft van de conquest matches een behemoth verschijnt. Op Operations krijg je hem standaard tegen je als je goed bent in verdedigen. Het ergste is dat bij twee van de drie behemoths de gunners niet uit te schakelen zijn. Je kan ze dus niet zelf doodschieten, enkel door het volledige ding te vernietigen kan je de dreiging wegnemen.

Met betrekking tot de bajonet aanval zie je ook dat hij gebruikt wordt door veel spelers om op goed geluk een hoek om te rennen. Die methode werkt namelijk erg goed omdat je, in plaats van kwetsbaarder, juist sterker bent. Je beweegt sneller dan normaal en kan meer kogels weerstaan dan normaal. Op goed geluk op een knop rammen wordt dus beloond in plaats van afgestraft. Het is ook geen tactisch middel meer waarvan je voor en nadelen moet afwegen, het is indrukken en vrijwel gegarandeerd een kill.

De trench fighter kan je echt niet ontwijken als je hem aan ziet komen. Het is zo ontzettend eenvoudig om de trench darts schuin te gooien of met effect te gooien zodat je iemand alsnog vol kan raken. Zeker voor infantry op de grond merk je dat het volstrekt oneerlijk aan voelt om uit het niets dood te gaan omdat een vliegtuig met volle snelheid van achteren aan kwam zetten terwijl je zelf in een vuurgevecht zit. Dat is echt pech hebben, heeft niks met skills te maken.

Dat je het hebt over met een Automatico snipers neer schieten laat eigenlijk zien dat je niet begrijpt hoe de wapens in Battlefield 1 werken. Dan kan ik je enigszins flauwe reactie wel begrijpen. Waar het om gaat is dat een wapen, zoals de SLR van een medic, niet nauwkeurig is boven een bepaalde afstand. Als jij je sights op iemand mikt bepaald het spel, op basis van volstrekt willekeurige spread, hoe jouw kogel gaat afwijken. Normaliter is een wapen accuraat en dien je enkel met recoil om te leren gaan. Dit is iets wat je beter leert beheersen naarmate je meer ervaring krijgt. De enige beperking is dan je eigen nauwkeurigheid voor het initiële schot en je eigen beheersing van het wapen voor de opvolgende schoten.
Wat DICE dus heeft gedaan is een kunstmatige beperking toevoegen op de skill van spelers. Je kan niet, door veel ervaring en vaardigheid, beter presteren dan de limieten die DICE heeft bepaald.

Al deze punten bij elkaar zorgt er voor dat je in Battlefield jezelf maar tot een beperkte mate kan verbeteren. Je bent voor een te groot deel afhankelijk van omstandigheden waar je geen of weinig invloed op kan uitoefenen. En dit effect is op pc het grootst aangezien mensen daar echt skill based gaming gewend zijn. Het is dan ook geen wonder dat relatief eenvoudige spellen als Counter Strike nog zo populair zijn, dat zijn spellen waarbij je voor vrijwel honderd procent op je eigen vaardigheden aangewezen bent en je eigen vaardigheden bepalen of je wint of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Wat ik vooral merk bij BF1 ten opzichte van een BF4 is dat het tempo juist hoger ligt. Bij BF4 kon je rustig met je squad flink wat minuten knallen zonder zelf kapot geschoten te worden. Of als je sniper was samen met een teammate (die half als spotter speelde :P) ook erg lang doorgaan zonder kill.

Bij BF1 merkte ik dat het heel erg snel gaat en je korte sprints hebt. ben je kapot geschoten was het weer als een malle met een hele groep naar punt X te rennen en je magazijn leeg te maaien. Rustig ergens staan en rondkijken zit er minder in. Want dan heb je wel weer een bajonet tussen je ribben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:06:
Dan mag je van mij wel tanks aan dat lijstje toevoegen. Soms kan je ze ontwijken, soms kan je er niks tegen doen.

Maar overall mis ik nog steeds hoe dit anders is dan elke BF spel. Die hebben altijd al slechte spawns gehad. Ja behemoth is nieuw, maar geloof me, ik heb liever 5 airships boven me dan een enkel gunship in BF4. Een mortar is ook niks nieuws. Misschien is airburst iets effectiever dan wat BF4 had qua damage, maar wel met veel minder range en je moet daadwerkelijk bij je mortier zitten, itt BF4.
Bajonet kan je dus wel ontwijken, maar inderdaad, als je hem totaal niet ziet aankomen, en hij zag je wel (anders doe je geen bajonet charge), ja dan ben je dood. Terecht ook lijkt me. Trench fighter kan je best redelijk ontwijken als je hem maar ziet aankomen (ja, hier is geluid een probleem). En ook hier, ik heb liever 5 trench fighters achter me aan, dan een enkele helicopter in BF4. Al helemaal als we het over helicopters hebben die gerepareerd worden. En daar had je ook nog het probleem dat je AT raketten tegen tanks nodig had, en stingers tegen helis. In BF1 kan je tenminste vliegtuigen gewoon met je wapen behoorlijk te pakken nemen.

Tja en de geen random afwijking ben ik het ook mee oneens. Ik vind dat ze het niet wel erg overdreven doen hoor. Maar mijn automatico hoort geen snipers op 300m afstand te kunnen raken terwijl ik uit een vliegtuig spring, omdat er maar geen random afwijking in mag zitten.
Nou, om te beginnen vind ik BF4 ook een draak van een spel, wat mij betreft de slechtste in de serie. Die zit ook zo rammend vol met auto-lock-on shit, animations, explosieven in 40.000 varianten, vehicle load-outs en dan die akkefietjes zoals visual recoil..... Nog even los van de technische problemen en de designkeuzes, voelt BF4 gewoon niet goed aan qua movement en snelheid voor mij.

Maar om aan je lijstje te beginnen, als je de bayonetcharge kan ontwijken dan is het een slechte bajonetcharge want die kan altijd sneller draaien en lopen dan jij. Nog even los van de extra healthpoints zijn die animations zo bugged als het maar zijn kan qua damage incasseren.

Qua SMG vs Sniper: Damage-dropoff op afstand kan je mee spelen, de (echte) recoil, zwaartekracht etc etc. In elk geval allemaal zaken die je kan leren te beheersen. Nu sta ik regelmatig als medic met m'n DMR mis te schieten op optimale snelheid terwijl iemand een paar meter voor me ligt omdat een of andere klaphark, die niets met het vuurgevecht te maken heeft, er met een of andere mechanic (zeg gas, supression, gemist sniper shot, random granaat) me gigantische deviation bezorgt.

-Oftewel, PTFO

Schieten moet ook een wezenlijk onderdeel zijn van PTFO spelen in een shooter. Nu kan je beter de laatste seconde op de vlag gaan staan dan de vlag actief proberen veroveren voor je zowel je punten als je K/D.

-Behalve dat het lastig te voorkomen is, heb ik nog geen BF game gespeeld waar niet over spawns wordt geklaagd.

Nou zo grijs als dit heb ik nog nooit meegemaakt in een BF. Er zijn nu gewoon te weinig spawnpoints lijkt het en ze zijn te dicht op de objective. Het gebeurt zo vaak dat je achter de enige cover staat op een capturepoint en dat alle vijanden op dezelfde 3 a 4 plekken spawnen op enkele meters afstand. Daar valt gewoon niet tegen te spelen want jouw eigen squad kan niet op je spawnen, want ja supression.

-Zelf weinig problemen mee

Je speelt te sterren van de hemel met je team, wint een zwaarbevochten match en dan mag je als beloning nog even wat explosieven terug koppen. 3 van de 4 klasses kunnen nagenoeg niets tegen die krengen doen, in plaats van vlaggen veroveren is iedereen even bezig met die behemoth neer te halen en aan het einde van de rit verandert er niets aan het scoreverloop, want zo goed gebalanceerd zijn de teams nooit.

-Ammo crate heeft al half uur nodig om granaten te herladen. Dat is echt geen probleem tov pouch.

De rechargerate van granaten via ammo crates worden dan ook versneld en het duurt nu ook maar 15 seconden ofzo. Bovendien kan je met die pouch maar 2 man van nieuwe granaten voorzien voor je weer kan. Daar staat tegenover dat je met 4 man lekker op een crate kan staan en maar door kan blijven spammen.

-Op welke manier? Natuurlijk ik heb ook nog weleens dat je nauwelijks over een kut muurtje komt, maar heel veel minder dan in oudere BF games.

Ik ben een movement speler, ik wil totale controle over hoe m'n poppetje beweegt, niet per ongeluk in een animatie terecht komen omdat ik toevallig naast een muurtje of wat dan ook sta en wil ten allen tijden de animatie kunnen cancelen. Bovendien zijn de hitboxes totaal naar de rag en complete willekeur tijdens die animaties.

-Als jij vrijwel elk vuurgevecht wint, dan kom je niet met een zwaar 'negatieve' K/D uit. En hoewel ik ook me irriteer aan vliegtuigen die uit het niks komen zonder enig geluid, is het ook een kwestie van opletten. Het is gigantisch veel kleiner probleem dan vliegtuigen en helis in oude BF games, die in hun eentje alles konden platgooien. En dan vooral helicopters met repairs die gewoon onkwetsbaar waren.
Ook mortars bijvoorbeeld, ja het zijn irritante skilloze dingen, maar hun range is wel erg beperkt, en je kan niet meer zoals in BF4 ze risicoloos afvuren.

Dat hangt er maar net van af hoeveel vuurgevechten je tegen komt. Sommige potjes loop je vaker tegen een random explosie op dan je uberhaubt tegenover 1 of meerdere vijanden staat en je de kans hebt om het met hun uit te matten.

-Screw accuracy, gewoon statistiek: Als ik genoeg kogels afvuur, raak ik vast ook wel wat :P

Als ik kogels zat had en snel genoeg kon reloaden, dan was ik het helemaal met je eens. Maar je kan nu sneller weer respawnen op een objective dan de ander hem in kan nemen, of je er nu 0 of 8 deaths/kills voor nodig hebt, aan het einde van de rit haal je meer punten door het actief zijn OP de objective dan met hoeveel je daar killt je daar doet. Respawnen is vaak kansrijker dan voorzichtig spelen op de objective of Daarom zeg ik dat kills/deaths er te weinig toe doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:31:
@Sissors Niemand zegt dat het nieuw is, wel dat het probleem nooit zo sterk aanwezig was als in dit spel. En dat als deze trend zich voortzet dat geen goed nieuws is voor de toekomst van het genre.

De gunship uit Battlefield 4 was inderdaad ook al zo'n typisch geval, dat is nu erger gemaakt doordat (vanwege de slechte balance) in minimaal de helft van de conquest matches een behemoth verschijnt.
Met je eerste helft ben ik het dus niet mee eens, het heeft in elk BF spel gezeten, en mijn inziens is het juist veel minder erg in BF1.

De behemoth zie je inderdaad vaker dan de gunship in BF4. Met het verschil dat (iig voor conquest wat ik speel, ik begrijp dat het bij Operations anders is) het verliezende team hem krijgt (en hij minder sterk is). Dan kan je hem prima aan. In BF4 kreeg het team wat een commander had hem, het team wat aan het winnen was, en dus al meer tanks en helicopters had. Ik word een stuk liever van boven bestookt door een team wat verder in de verdediging gedrukt is, dan een team wat al aan het winnen was, en waar een helicopter me ook nog eens onder vuur neemt en 3 tanks.
Dat je het hebt over met een Automatico snipers neer schieten laat eigenlijk zien dat je niet begrijpt hoe de wapens in Battlefield 1 werken. Dan kan ik je enigszins flauwe reactie wel begrijpen. Waar het om gaat is dat een wapen, zoals de SLR van een medic, niet nauwkeurig is boven een bepaalde afstand. Als jij je sights op iemand mikt bepaald het spel, op basis van volstrekt willekeurige spread, hoe jouw kogel gaat afwijken. Normaliter is een wapen accuraat en dien je enkel met recoil om te leren gaan. Dit is iets wat je beter leert beheersen naarmate je meer ervaring krijgt. De enige beperking is dan je eigen nauwkeurigheid voor het initiële schot en je eigen beheersing van het wapen voor de opvolgende schoten.
Als eerste is natuurlijk je openings opmerking hier nogal zielig. Daarnaast begrijp ik prima hoe het werkt. Alleen ik vind dat er een random fout hoort te zijn. Ik vind dat het geen goed idee is dat een automatico op 300m afstand met perfecte nauwkeurigheid een sniper kan raken, omdat hij net zo nauwkeurig is als een sniper.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:05:
[...]

Schieten moet ook een wezenlijk onderdeel zijn van PTFO spelen in een shooter. Nu kan je beter de laatste seconde op de vlag gaan staan dan de vlag actief proberen veroveren voor je zowel je punten als je K/D.
Onjuist. Je krijgt nauwelijks punten als je dat doet.
-Zelf weinig problemen mee

Je speelt te sterren van de hemel met je team, wint een zwaarbevochten match en dan mag je als beloning nog even wat explosieven terug koppen. 3 van de 4 klasses kunnen nagenoeg niets tegen die krengen doen, in plaats van vlaggen veroveren is iedereen even bezig met die behemoth neer te halen en aan het einde van de rit verandert er niets aan het scoreverloop, want zo goed gebalanceerd zijn de teams nooit.
Je bedoelt net als tanks? Waarbij in voorgaande BF games je één klasse had (engineers) die zowel tanks als helis/jets uit de lucht moest halen, waardoor je effectief maar een halve klasse had die effectief was tegen één van beide.

Ik laat het even hierbij gezien deze alweer lang genoeg is. Voor de duidelijkheid: Ik begrijp een gedeelte van de frustratie wel, maar wat ik niet begrijp is hoe het anders is dan in oude BF games. Daar was het meeste wat hier langs komt ook aanwezig, en veel erger. Ik vind het ook irritant ineens zonder enige waarschuwing door een trench fighter gedood te worden. Maar ik herinner me ook wat little birds in BF4 deden. Dan was het leuk dat je waarschuwing kreeg dat ze eraan kwamen, maar je kon er helemaal niks tegen doen, dit itt een trench fighter. Als je maar weet dat hij komt zijn ze niet bijzonder effectief. En als er maar een paar hun magazijn erop legen moet hij weer een tijd repareren.

[ Voor 28% gewijzigd door Sissors op 06-03-2017 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Tsurany schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:31:
@Sissors

Waar het om gaat is dat een wapen, zoals de SLR van een medic, niet nauwkeurig is boven een bepaalde afstand. Als jij je sights op iemand mikt bepaald het spel, op basis van volstrekt willekeurige spread, hoe jouw kogel gaat afwijken. Normaliter is een wapen accuraat en dien je enkel met recoil om te leren gaan. Dit is iets wat je beter leert beheersen naarmate je meer ervaring krijgt. De enige beperking is dan je eigen nauwkeurigheid voor het initiële schot en je eigen beheersing van het wapen voor de opvolgende schoten.
Eum, bullet drop, lopen, artillery grip of crouch, wind (want er is toch een soort van weersysteem, ..), hartritme, vermoeidheid, ....... . Er komt heel wat meer kijken als je het realistisch wil maken hoor.
Daarbij komt ook dat jij denk ik IRL de accuracy redelijk overschat. NATO munitie is GOEDKOOP en is helemaal niet zo nauwkeurig. Hij moet een target raken binnen een bepaalde afstand, van middel tot hoofd. Is het een been, ook goed. Een target hoeft echt niet dood IRL, zelfs liever niet, want.. een gewond iemand is veel intensiever dan een dode. Die kan je laten liggen en "vergeten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
En dan heb je nog de extra toleranties die ingebouwd zijn in automatische wapens om:

-met de grote wisseling in temperaturen te blijven functioneren
-de variatie in de munitie om te kunnen gaan

Als je zo'n wapen in een bok zet, krijg je met single shots alsnog een normaal verdeling om je beoogde doel heen op afstand X. En naarmate X toeneemt, neemt de variantie ook toe.

Dat wordt alleen maar erger als je het in de handen duwt van een (ook al goedgetrainde) zak biefstuk.

[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 06-03-2017 17:30 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:11:

Ik laat het even hierbij gezien deze alweer lang genoeg is. Voor de duidelijkheid: Ik begrijp een gedeelte van de frustratie wel, maar wat ik niet begrijp is hoe het anders is dan in oude BF games. Daar was het meeste wat hier langs komt ook aanwezig, en veel erger. Ik vind het ook irritant ineens zonder enige waarschuwing door een trench fighter gedood te worden. Maar ik herinner me ook wat little birds in BF4 deden. Dan was het leuk dat je waarschuwing kreeg dat ze eraan kwamen, maar je kon er helemaal niks tegen doen, dit itt een trench fighter. Als je maar weet dat hij komt zijn ze niet bijzonder effectief. En als er maar een paar hun magazijn erop legen moet hij weer een tijd repareren.
Samengevat zijn er twee essentiële dingen anders in BF1 imho. De extreem versimpelde gunplay en het ontbreken van custom ranked servers die naar eigen smaak te configureren zijn. Nu worden we toch gewdongen om de jip en janneke modus te spelen, in plaats van de maps/wapens/explosives/vehicles zelf te balanceren.
kazzzdafke schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:21:
[...]
Eum, bullet drop, lopen, artillery grip of crouch, wind (want er is toch een soort van weersysteem, ..), hartritme, vermoeidheid, ....... . Er komt heel wat meer kijken als je het realistisch wil maken hoor.
Daarbij komt ook dat jij denk ik IRL de accuracy redelijk overschat. NATO munitie is GOEDKOOP en is helemaal niet zo nauwkeurig. Hij moet een target raken binnen een bepaalde afstand, van middel tot hoofd. Is het een been, ook goed. Een target hoeft echt niet dood IRL, zelfs liever niet, want.. een gewond iemand is veel intensiever dan een dode. Die kan je laten liggen en "vergeten".
Niemand vraagt om realisme, maar om nou kogels onder een hoek van 30 graden of meer de loop te laten verlaten van een DMR gaat me wel wat grijs. :)

Ik meende dat de accuracy van 5.56 is goed genoeg tot een afstand van een meter of 400 voor goedgetrainde mariniers/commando's met m416's/Diemaco's, tenminste staat me bij van nieuwberichten over vuurgevechten van Nederlanders in Afganistan. Dat zal voor reguliere infanterie wel wat lager liggen, maar ik ben geen militair dus ik laat me graag verbeteren. :)

Was er ook geen discussie over het gebrek aan stopping power van de 5.56's?

[ Voor 36% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 06-03-2017 18:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ik zou iedereen toch is aanraden te kijken hoe "accuraat" de bar eigenlijk wel schiet ingame tov real life :)

YouTube: Browning BAR Full Auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Met je eerste helft ben ik het dus niet mee eens, het heeft in elk BF spel gezeten, en mijn inziens is het juist veel minder erg in BF1.
Dat snap ik niet, hoe kan het minder zijn als ze enkel features hebben toegevoegd? Kijk eens de filmpjes van Levelcap of Marbleduck, zie je precies wat ik bedoel.
De behemoth zie je inderdaad vaker dan de gunship in BF4. Met het verschil dat (iig voor conquest wat ik speel, ik begrijp dat het bij Operations anders is) het verliezende team hem krijgt (en hij minder sterk is). Dan kan je hem prima aan. In BF4 kreeg het team wat een commander had hem, het team wat aan het winnen was, en dus al meer tanks en helicopters had. Ik word een stuk liever van boven bestookt door een team wat verder in de verdediging gedrukt is, dan een team wat al aan het winnen was, en waar een helicopter me ook nog eens onder vuur neemt en 3 tanks.
Ik word liever helemaal niet random doodgeschoten door iets waar ik amper controle over heb, dat hoort niet in een dergelijke shooter thuis.
Als eerste is natuurlijk je openings opmerking hier nogal zielig. Daarnaast begrijp ik prima hoe het werkt. Alleen ik vind dat er een random fout hoort te zijn. Ik vind dat het geen goed idee is dat een automatico op 300m afstand met perfecte nauwkeurigheid een sniper kan raken, omdat hij net zo nauwkeurig is als een sniper.
Waarom is dat geen goed idee? Je hebt een zeer beperkte sight, geen scopes en een vrij grote bullet drop. Het is ontzettend moeilijk dat schot te maken. Maar op honderd meter afstand zou het toch zeker mogelijk moeten zijn.
kazzzdafke schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:21:
[...]

Natuurlijk moet er meer zijn. Echter bullet drop kan je voor compenseren en beweging kan je voor compenseren door stil te liggen of stil te staan.
De rest van de factoren zijn natuurlijk vreemd om nu te benoemen, die elementen zijn geen onderdeel van het spel. Daarnaast heeft niemand het over realisme, sterker nog, realisme is niet het doel.

Wat belangrijker moet zijn is een omgeving waarbij skill doorslaggevend is. Niet een of andere spread die door suppression effecten nog eens gigantisch versterkt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
[b]A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:53

Was er ook geen discussie over het gebrek aan stopping power van de 5.56's?
Ja muzzle velocity is gewoon te laag voor deze bullet op grotere afstand. Uit het hoofd dacht ik iets van een 800m/s en je moet tenminste 750m/s overhouden voor een goede penetratie. Komt ook bij dat de kop te smal is voor echte "damage" en dus stopping power te doen. Het penetreert met andere woorden redelijk "clean". Maar we wijken af :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:24

Gundogan

Rip and tear, until it is done

kazzzdafke schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:15:
Ik zou iedereen toch is aanraden te kijken hoe "accuraat" de bar eigenlijk wel schiet ingame tov real life :)

YouTube: Browning BAR Full Auto
Sowieso is de BAR in videogames bijna altijd gewoon een assault rifle en geen slechte mobiele LMG. :)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 22:13
Ik heb het al een aantal keer genoemd maar dat hele random spread gedoe is echt belachelijk. Dat is inderdaad niets anders dan het spel casual maken en ervoor zorgen dat spray en pray de enige optie is. Goede spelers kunnen door goed met de wapens omgaan niet de rest ontstijgen, omdat 'goed met de wapens omgaan' simpelweg niet bestaat in BF1.

Het is alleen een beetje wishful thinking om te denken dat ze het verstandige zullen doen (veel meer focus op verticale recoil die je kan counteren in plaats van randomspread) want dan moet het hele spel op de schop. Ze zijn deze weg helaas ingeslagen en ik vermoed niet dat ze daar nog ernstig vanaf zullen gaan wijken.

BF1 Stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bomber vloog laag. Was niet slim.

Heel goedkoop kills halen. Stiekem wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
Foodie88 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:46:
Ik heb het al een aantal keer genoemd maar dat hele random spread gedoe is echt belachelijk. [..]
Je hebt het inderdaad meermaals genoemd, maar een reden waarom het niet realistisch zou zijn is nog altijd uitgebleven.

Dat leren tegengaan van een vast recoil-patroon oefening vereist ben ik met je eens. Maar dat is nou juist totale onzin als je het over vuurwapens hebt.

Tsurany schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:51:
[video]
Bomber vloog laag. Was niet slim.

[video]
Heel goedkoop kills halen. Stiekem wel leuk.
Kleiduiven 8)

[ Voor 24% gewijzigd door steveman op 06-03-2017 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
EA wil zoveel mogelijk kopieen verkopen van battlefield, vergeet niet dat het een multiplatform game is, dat doen ze door battlefield laag drempelig te maken met bv suppression, in bf3 en bf4 was dat niet zo'n probleem met al die automatische wapens maar in bf1 is het niet gewenst omdat de medic class het met semi automatische wapens moet doen.

Ik zie in de discussie dat random spread voor casuals is gemaakt maar dat is niet zo, het is een maatregel geweest tegen macro's, suppression is wel voor casuals gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NLsandman schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:08:
EA wil zoveel mogelijk kopieen verkopen van battlefield, vergeet niet dat het een multiplatform game is, dat doen ze door battlefield laag drempelig te maken met bv suppression, in bf3 en bf4 was dat niet zo'n probleem met al die automatische wapens maar in bf1 is het niet gewenst omdat de medic class het met semi automatische wapens moet doen.

Ik zie in de discussie dat random spread voor casuals is gemaakt maar dat is niet zo, het is een maatregel geweest tegen macro's, suppression is wel voor casuals gemaakt.
Er is wel een verschil tussen kleine random spread op een vast recoilpatroon (a la CSGO en een beetje BF3), dat bevordert veel bewuster schieten in plaats van spray n pray. Nu hebben we louter wapens met (enorme) random spread met minimale recoil wat gelijk is voor alle wapens en met elke controller eenvoudig te beheersen is.

Suppression is ook weer zo'n typische mechanic inderdaad om het verschil tussen goede en slechte aimers te verkleinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Al die developpers moeten wel op het einde van de maand hun geld krijgen.. dus EA verkoopt en geld komt binnen.
Ik denk niet dat ze er wakker van liggen dat 50% hun game minder dan 1 maand speelt en dan nog eens een weekje bij een DLC wat ook weer geld binnen brengt.
Als ze het moeilijker maken voor de casual gamer (die nog altijd de overgrote meerderheid is) gaat het veel sneller bergaf hoor.
Helaas is geld ook belangrijk voor de ontwikkeling van een volgende en spijtig voor die hards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:17:
[...]

Suppression is ook weer zo'n typische mechanic inderdaad om het verschil tussen goede en slechte aimers te verkleinen.
Wel beroerd om te doen als 10 suppression kills moet halen voor een medaille _O-

MW | BF1 Stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:37
@A.W.E.S.O.M.-0, de oprechte vraag waarom je deze game nog speelt en dit topic nog bezoekt. Als je er zoveel op af te geven hebt.

Gamen doe je (ik althans) voor je plezier. Als je zoveel kritiek hebt, dan stop je toch gewoon? Stap je over op wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kazzzdafke schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:51:
Al die developpers moeten wel op het einde van de maand hun geld krijgen.. dus EA verkoopt en geld komt binnen.
Ik denk niet dat ze er wakker van liggen dat 50% hun game minder dan 1 maand speelt en dan nog eens een weekje bij een DLC wat ook weer geld binnen brengt.
Als ze het moeilijker maken voor de casual gamer (die nog altijd de overgrote meerderheid is) gaat het veel sneller bergaf hoor.
Helaas is geld ook belangrijk voor de ontwikkeling van een volgende en spijtig voor die hards.
Ja geen idee, ik hoop toch dat ze het wel voelen in de DLC en Premium verkopen. Momenteel is er geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om dat te doen. Dat zou toch wel incentive moeten zijn voor ze om de playerbase zo lang zo groot mogelijk te houden.
Ghengis schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:17:
@A.W.E.S.O.M.-0, de oprechte vraag waarom je deze game nog speelt en dit topic nog bezoekt. Als je er zoveel op af te geven hebt.

Gamen doe je (ik althans) voor je plezier. Als je zoveel kritiek hebt, dan stop je toch gewoon? Stap je over op wat anders.
Niets persoonlijks, maar zo'n opmerking vind ik dan weer oprecht raar. Discusseren over een game uit een franchise die me jarenlang erg dierbaar was, met anderen die de franchise ook lief hebben, op een publiek forum waar velen van ons elkaar al jarenlang kennen, dat is toch niet zo gek?

Maar wellicht iets van deze tijd, onderbouwd en beschaafd discusseren is voor mij nog steeds iets anders dan kritiek leveren.

Ik speel de game inderdaad amper meer en met mij veel veteranen. Daar heeft iedereen last van, want de teamplay en spannende potjes worden er daar niet beter van, voor niemand niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:37
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:35:
[...]

Niets persoonlijks, maar zo'n opmerking vind ik dan weer oprecht raar. Discusseren over een game uit een franchise die me jarenlang erg dierbaar was, met anderen die de franchise ook lief hebben, op een publiek forum waar velen van ons elkaar al jarenlang kennen, dat is toch niet zo gek?

Maar wellicht iets van deze tijd, onderbouwd en beschaafd discusseren is voor mij nog steeds iets anders dan kritiek leveren.

Ik speel de game inderdaad amper meer en met mij veel veteranen. Daar heeft iedereen last van, want de teamplay en spannende potjes worden er daar niet beter van, voor niemand niet.
Ach ieder z'n ding natuurlijk, ik speel liever een (voor mij) goede game, dan dat ik een (voor mij slechte) bediscussieer.

Een prettige voortzetting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 22:13
steveman schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:57:
[...]

Je hebt het inderdaad meermaals genoemd, maar een reden waarom het niet realistisch zou zijn is nog altijd uitgebleven.

Dat leren tegengaan van een vast recoil-patroon oefening vereist ben ik met je eens. Maar dat is nou juist totale onzin als je het over vuurwapens hebt.
Omdat dit een spel is en daar zou balans en voldoende skill gap de boventoon moeten spelen. Niet realisme. Als je dat wil, is het beter om een ander spel te gaan spelen, zoals bijvoorbeeld ArmA. Dat vind ik ook erg gaaf, net zoveel uren in als de Battlefield serie, maar je kan het totaal niet vergelijken en ook niet verenigen.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

[...]

Waarbij in voorgaande BF games je één klasse had (engineers) die zowel tanks als helis/jets uit de lucht moest halen, waardoor je effectief maar een halve klasse had die effectief was tegen één van beide.
SRAW....

Was geschikt om heli's, gunships, tanks en zelfs jet's te slopen als je er goed mee om kon gaan ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:04
bvk schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:29:
[...]

SRAW....

Was geschikt om heli's, gunships, tanks en zelfs jet's te slopen als je er goed mee om kon gaan ;)
Totdat de sraw tot twee keer toe kapot werd generfd omdat spelers die er zelf niet mee konden omgaan hem 'OP' vonden. :-(

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesFluitman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-05 02:45
ik ben het er ook mee eens. er zijn irritante zaken, maar de bombers, vliegtuigen en alle zaken die me op mn kop schijten maakt dat elke avond weer een mooie immersion met jullie op discord is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
Foodie88 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:27:
[...]

Omdat dit een spel is en daar zou balans en voldoende skill gap de boventoon moeten spelen. Niet realisme. Als je dat wil, is het beter om een ander spel te gaan spelen, zoals bijvoorbeeld ArmA. Dat vind ik ook erg gaaf, net zoveel uren in als de Battlefield serie, maar je kan het totaal niet vergelijken en ook niet verenigen.
Mwa, de soepelheid van Battlefield, samen met het wapengedrag van arma... wil ik best proberen :)

Ik wist trouwens niet dat je weer gelijk 100% health krijgt bij het oppikken van een sentry of flamer kit (mogelijk ook tank hunter?)

[ Voor 11% gewijzigd door steveman op 07-03-2017 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Die rush mode is zo vet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Heb je die kunnen spelen? Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
kazzzdafke schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:58:
[...]

Heb je die kunnen spelen? Waar?
Gwn als ik bij custom games ga heb je die mode toch gewoon staan ? Of ben ik nu fout ? :?

Kleine oppervlakten en je moet altijd 2 radio stations opblazen en zo altijd opschuiven. Ook veel wapens zijn 'verboden' wat het nog leuker maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik denk dat @kazzzdafke in de war is met de nieuwe gamemode, Frontlines. Rush zit er inderdaad al sinds Bad Company 2 in. Helaas erg matig uitgewerkt in Battlefield 1 door maar 24 spelers toe te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Oke, ik snap er niet veel meer van.

Zelf heb ik in het begin het basisspel gekocht om te kijken of ik het leuk vind. Daarbij ga ik weer een studie doen en heb ik dan geen tijd meer om te gamen en dus al die uitbreidingen niet meer nodig. Nu wil ik de eerste wel hebben. Kan ik die nou los kopen zonder het hele spel opnieuw te moeten kopen? Zo ja, waar kan dat? Ik kan het het namelijk niet vinden. Ik kom zo veel verschillende dingen tegen die je kan kopen.

Je moet er zowat een studie van maken om een spel te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Tsurany schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:21:
Ik denk dat @kazzzdafke in de war is met de nieuwe gamemode, Frontlines. Rush zit er inderdaad al sinds Bad Company 2 in. Helaas erg matig uitgewerkt in Battlefield 1 door maar 24 spelers toe te staan.
Dit!! nog niet goed wakker 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
SmokingSig schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:17:
[...]

Gwn als ik bij custom games ga heb je die mode toch gewoon staan ? Of ben ik nu fout ? :?

Kleine oppervlakten en je moet altijd 2 radio stations opblazen en zo altijd opschuiven. Ook veel wapens zijn 'verboden' wat het nog leuker maakt.
Ah, dat is de "line of sight" rush mode :)

Ook doen de kogels dan meer damage :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

stevens20 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:22:
Oke, ik snap er niet veel meer van.

Zelf heb ik in het begin het basisspel gekocht om te kijken of ik het leuk vind. Daarbij ga ik weer een studie doen en heb ik dan geen tijd meer om te gamen en dus al die uitbreidingen niet meer nodig. Nu wil ik de eerste wel hebben. Kan ik die nou los kopen zonder het hele spel opnieuw te moeten kopen? Zo ja, waar kan dat? Ik kan het het namelijk niet vinden. Ik kom zo veel verschillende dingen tegen die je kan kopen.

Je moet er zowat een studie van maken om een spel te kopen...
Marketing. Waarschijnlijk ook gewoon los te kopen voor c.a. €15,- a €20,- per uitbreiding, maar nog niet aangekondigd omdat ze eerst zoveel mogelijk Premium willen slijten.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
jagermeister schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:57:
[...]

Marketing. Waarschijnlijk ook gewoon los te kopen voor c.a. €15,- a €20,- per uitbreiding, maar nog niet aangekondigd omdat ze eerst zoveel mogelijk Premium willen slijten.
Als ze zo duur zijn dan laat maar zitten hoor.Of ga ik er toch in trappen en voor 39,- een premium pass kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

stevens20 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:03:
[...]

Als ze zo duur zijn dan laat maar zitten hoor.Of ga ik er toch in trappen en voor 39,- een premium pass kopen....
Veel goedkoper zullen ze voorlopig niet worden, dus ik heb de gok genomen en Premium aangeschaft ($29,98 via Ebay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerd1979
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-07 13:20
jagermeister schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:15:
[...]

Veel goedkoper zullen ze voorlopig niet worden, dus ik heb de gok genomen en Premium aangeschaft ($29,98 via Ebay)
Linkje ? Ik krijg voor het genoemde bedrag alleen het origineel gevonden en niet een premium pass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
Nerd1979 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:50:
[...]

Linkje ? Ik krijg voor het genoemde bedrag alleen het origineel gevonden en niet een premium pass?
InSanex in "[PC] Battlefield 1"

Ik denk echter dat je nu net tussen wal en schip vist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Volgens mij is deze link vaak gebruikt: http://www.ebay.com/itm/201833382441

Listing is nu wel afgelopen. Zie hem nu ook niet meer op eBay staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

[...]

Keys zijn al weg. Vorige week al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:13
Bijzonder dat die prijs nog zo hoog is.. ik heb premium in december gekocht via Origin voor 34,99. en Bf1 pre-order voor 39.90 via cdkeys.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pelox schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:15:
Bijzonder dat die prijs nog zo hoog is.. ik heb premium in december gekocht via Origin voor 34,99. en Bf1 pre-order voor 39.90 via cdkeys.
Waarom is dat bijzonder? Er is nog geen enkele echte Premium content uit. Enkel wat battlepacks. Het zou gek zijn om Premium nu al permanent in prijs te verlagen.
In december was hij via de algemene Origin sale voor een lagere prijs te koop, daarbuiten heeft hij altijd 50 euro gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Gebruiken jullie de Limpet Charge? Las ergens dat ie wel effectief in gebouwen is.... als er bijvoorbeeld een paar enemies op een bovenverdieping verstopt zitten. Ding tegen plafond gooien en dan zou de boel instorten.

Zelf nog niet mee geëxperimenteerd eigenlijk. Werd gisteren wel door zo'n ding gekilled in mijn heavy tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jagermeister schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:21:
Gebruiken jullie de Limpet Charge? Las ergens dat ie wel effectief in gebouwen is.... als er bijvoorbeeld een paar enemies op een bovenverdieping verstopt zitten. Ding tegen plafond gooien en dan zou de boel instorten.

Zelf nog niet mee geëxperimenteerd eigenlijk. Werd gisteren wel door zo'n ding gekilled in mijn heavy tank.
Jazeker. Tegen voertuigen zeer effectief en gebouwen zijn inderdaad eenvoudig neer te halen. Ook vanaf een hogere verdieping naar beneden gooien kan effectief werken.

En je ziet hem ook amper aankomen als ontvangende partij waardoor hij lastig is om te ontwijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zephyer
jagermeister schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:21:

Het is af en toe een sport op Discord wie als eerste die Limpets gooit :)

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ah, nice. Toch ook maar eens proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zephyer schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:26:
[...]

Het is af en toe een sport op Discord wie als eerste die Limpets gooit :)
Niet de eerste, de tweede. Je wilt wel de kills hebben, de eerste krijgt enkel een disable ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Maar je moet toch wel dichtbij komen om een tank goed te raken met een Limpet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@jagermeister De limpet plakt aan allerlei voorwerpen vast. Je moet hem dus tegen een tank aan gooien zodat hij blijft plakken. Ik denk dat je hem zo'n anderhalve meter kan gooien dus je moet er wel dichtbij staan ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zephyer
jagermeister schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:37:
Maar je moet toch wel dichtbij komen om een tank goed te raken met een Limpet?
Een Limpet 'plakt' waar hij terecht komt met een countdown van ... 1 a 2 seconden.
En nee, je kan er niet ver mee gooien :+

'Wistjedatje' ...
De bunker in 'shotgun forest', naast de vlag van D, ging niet kapot na 5 limpets.
Gisteravond (of was het nou eergisteravond) eindelijk de bunker kapot zien gaan door de mortier van de trein :7

[ Voor 25% gewijzigd door Zephyer op 08-03-2017 13:42 ]

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

@Tsurany en Zephyer: Check! :)

Pagina: 1 ... 68 ... 92 Laatste

Let op:
De volgende servers zijn beschikbaar:
Discord: https://discord.gg/zfeG8Tr
Teamspeak: ~[html]<a href="ts3server://ts.bug-community.com">ts.bug-community.com</a>~[/html]

Voor (hardware) problemen is het volgende topic: [PC] Battlefield 1 Algemeen problemen topic

Dit is een topic voor discussie, niet om statslijstjes te posten. Doe dit dan ook niet.