Acties:
  • 0 Henk 'm!
steveman schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:41:
Eigenlijk raar dat het rijtje met battlepacks in het eindscherm komt... het houdt dus geen verband met wat er allemaal gepresteert heeft, en wat heeft een ander aan die informatie :?
Voor zover wij, de spelers, weten heeft het niks met elkaar te maken.
Pykow schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:51:
Wat heb je aan de battlepacks ?
Er zit ALTIJD rommel in. Alle skins zijn vrijwel niet te zien in-game.
Skins zijn alleen leuk als je ook daadwerkelijk het verschil ziet en wanneer er moeilijk verkrijgbare items in zitten.

Overwatch heeft legendaries die er totaal anders uit zien.
CS:GO heeft knifes en dure weapon camo's
Team Fortress 2 heeft unusual items ( extra particle effect op je wapens, Hats of andere wearable item)
Rainbowsix heeft opvallende camo's, die daarnaast ook goed te zien zijn in een kill cam
Call of duty heeft ook opvallende camo's (Natuurlijk slaat het nergens op met gold,pink maar goed)
Battlefield 4 had veel wapen unlocks en camo's.

Dus de battlepacks in BF1 zijn echt troep imo
Je weet dat je de skins moet selecteren als je je wapen configureert?

Ik kan duidelijk verschil zien tussen de diverse skins. Met name de zwart/gouden en wit/metalen skins vallen goed op. De wat eenvoudigere skins zijn inderdaad niet zeer opvallend, al kan ik bij velen alsnog prima het verschil zien. Ik vind dat ze het redelijk netjes gedaan hebben, het maakt geen gigantisch verschil maar je kan wel duidelijk zien of je een legendary skin gebruikt of niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Jeuj. Ik heb een witte shotgun. Kiek 'm goan. _O- Keertje niet alles gescrapt.

Maargoed, bij alle voorgaande spellen heb ik ook nooit wat met die dogtags of andere plaatjes gedaan. Doet me denken aan de kleuterschool, als je goed je best doet krijg je een sticker van juf :+

Als je 101 keer wat scrapt.. kun je een nieuwe battlepack kopen.. met nog meer meuk. En een kansje op XP boost :+

Ieder z'n ding toch? Ik ben al weer beetje klaar met BF1, gister Steam maar weer eens geïnstalleerd.. tijd voor wat anders.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:39
Pykow schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:51:
[...]

Wat heb je aan de battlepacks ?
Er zit ALTIJD rommel in. Alle skins zijn vrijwel niet te zien in-game.
Skins zijn alleen leuk als je ook daadwerkelijk het verschil ziet en wanneer er moeilijk verkrijgbare items in zitten.

Overwatch heeft legendaries die er totaal anders uit zien.
CS:GO heeft knifes en dure weapon camo's
Team Fortress 2 heeft unusual items ( extra particle effect op je wapens, Hats of andere wearable item)
Rainbowsix heeft opvallende camo's, die daarnaast ook goed te zien zijn in een kill cam
Call of duty heeft ook opvallende camo's (Natuurlijk slaat het nergens op met gold,pink maar goed)
Battlefield 4 had veel wapen unlocks en camo's.

Dus de battlepacks in BF1 zijn echt troep imo
De standaard battlepacks bevatten meestal veel rommel, dat zeg ik paar reacties ervoor ook. Maar als je scraps verzameld en deze gebruikt voor de betere battlepacks dan krijg je best leuke skins. En als je het verschil niet ziet dan is het tijd voor een oogarts.

Dit is de eerste keer dat ze zoiets geïmplementeerd hebben, waarbij er duidelijk ook nog tal van problemen voorkomen bij het openen. Maar zo slecht als jij het voordoet is het ook niet.

Ik speel ook veel dota 2, en daarbij kun je als community items maken. Hier is het meeste echt mee begonnen, zelf ook items gemaakt. Dit is pas later ook doorgevoerd naar CS: GO. De items worden door de community gemaakt en Valve beslist uiteindelijk welke items of skins er in het spel komen. Dit kost de ontwikkelaar dus bijna niks, maar het nadeel is echter wel dat de kwaliteit veel lastiger te waarborgen is en dat je een heel betalingssysteem moet opzetten.

Ik zit persoonlijk niet te wachten op al die onzin en lelijke camo's die er in CO: GO te vinden zijn, en hoop dat dit er ook nooit in komt. In BF1 kun je puzzels verzamelen voor andere melee wapens, wat een leuke toevoeging is en ik hoop dat ze dit misschien uitwerken naar een iets uitgebreider systeem. Je weet nog niet wat ze in petto hebben, maar ik verwacht dat ze dit zeker gaan uitbreiden.

Daarnaast moet dit ervoor zorgen dat mensen het spel langer spelen en is het een toevoeging. Ik zit er niet op te wachten dat een systeem zoals dit de voorkeur krijgt en het hele spel gaat domineren zoals in CS: GO. Waarbij het er gewoon om gaat om zo'n belachelijk mogelijke skin te krijgen en of deze te verkopen voor veel geld.

[ Voor 7% gewijzigd door Andyk125 op 24-02-2017 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:35

-tom-562

Oliesjeik

Laat ze dat lekker doen :P. Wie geeft er nou geld uit voor een _fucking_ skin :') :')

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Ben ik dan nou de enige die het niet zoveel boeit om wel/niet een battlepack te krijgen??
Ja, ik geef toe, het is leuk om elke ronde in gezonde spanning te zitten of ik een cadeautje krijg, maar al die skins en whatever....ik kan er niet warm van worden eerlijk gezegd.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:40
Ik ben zooooo jaloers op de spelers die zo'n gave koperen zoom hebben bij de scout.

Kan hem maar niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-tom-562 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:32:
Laat ze dat lekker doen :P. Wie geeft er nou geld uit voor een _fucking_ skin :') :')
Genoeg mensen die meer geld hebben dan ze normaal uitgeven in een maand. Op zich niet gek om dan wel eens wat te kopen.

Ik zou het liefst een Ultra Premium versie kopen waardoor ik voorrang krijg op alle normale Premium paupers in de serverbrowser. Daar heb ik wel geld voor over :)

[ Voor 20% gewijzigd door Tsurany op 24-02-2017 13:16 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:54
Deathchant schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:47:
Ben ik dan nou de enige die het niet zoveel boeit om wel/niet een battlepack te krijgen??
Ja, ik geef toe, het is leuk om elke ronde in gezonde spanning te zitten of ik een cadeautje krijg, maar al die skins en whatever....ik kan er niet warm van worden eerlijk gezegd.
Nee hoor, je bent niet de enige, lees de reacties boven je maar eens.
Mij maken die skins ook niet zoveel uit, ik ben alleen geïnteresseerd in het 'waarom'. Waarom krijgt de ene zoveel battlepacks en de andere niet, wat voor bepaling zit daar achter. Daarnaast vind ik het leuk om aan te geven hoeveel ik er krijg, terwijl er mensen zijn die ze heel graag wil hebben en veel minder krijgen ( :+ ).

Een Squad XP boost die er af en toe bij in zit vind ik overigens wel leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tankiej schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:16:
[...]

Nee hoor, je bent niet de enige, lees de reacties boven je maar eens.
Mij maken die skins ook niet zoveel uit, ik ben alleen geïnteresseerd in het 'waarom'. Waarom krijgt de ene zoveel battlepacks en de andere niet, wat voor bepaling zit daar achter. Daarnaast vind ik het leuk om aan te geven hoeveel ik er krijg, terwijl er mensen zijn die ze heel graag wil hebben en veel minder krijgen ( :+ ).
You evil man >:)
Een Squad XP boost die er af en toe bij in zit vind ik overigens wel leuk :D
Scrappen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tsurany schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:15:
[...]

Genoeg mensen die meer geld hebben dan ze normaal uitgeven in een maand. Op zich niet gek om dan wel eens wat te kopen.

Ik zou het liefst een Ultra Premium versie kopen waardoor ik voorrang krijg op alle normale Premium paupers in de serverbrowser. Daar heb ik wel geld voor over :)
Aan dat laatste heb je tenminste nog iets, aan skins niet :+
Deze pauper houdt het lekker bij de basic BF1, en ik kijk wel aan hoe populair de DLC's worden, de eerst aankomende ga ik wel kopen. Wat erna komt, zie ik dan wel. Straks met het voorjaar en zomer op komst kom het gamen op een laag pitje te staan, dan heb ik wel wat beters te doen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-tom-562 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:24:
[...]

Aan dat laatste heb je tenminste nog iets, aan skins niet :+
Dat is persoonlijk. Ik vind het wel fijn om een mooi wapen in handen te hebben. Zo speelde ik in BF3 en BF4 niet met wapens die ik lelijk vond. Maar wellicht is dat mijn afwijking :+
Deze pauper houdt het lekker bij de basic BF1, en ik kijk wel aan hoe populair de DLC's worden, de eerst aankomende ga ik wel kopen. Wat erna komt, zie ik dan wel. Straks met het voorjaar en zomer op komst kom het gamen op een laag pitje te staan, dan heb ik wel wat beters te doen :P
Barbecue!!! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:39
Tsurany schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:28:
[...]

Dat is persoonlijk. Ik vind het wel fijn om een mooi wapen in handen te hebben. Zo speelde ik in BF3 en BF4 niet met wapens die ik lelijk vond. Maar wellicht is dat mijn afwijking :+

[...]

Barbecue!!! :Y)
Een mooi of stoer wapen?

Heb toch liever een wapen wat goed werkt, weinig zin om met een mooi wapen rond te lopen en constant afgeschoten te worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andyk125 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:35:
[...]

Een mooi of stoer wapen?

Heb toch liever een wapen wat goed werkt, weinig zin om met een mooi wapen rond te lopen en constant afgeschoten te worden. ;)
Gelukkig zijn deze eisen tot nu toe altijd goed te combineren geweest. Bijvoorbeeld de M416 (altijd mijn favoriet geweest) en nu in Battlefield 1 de BAR 1918, Automatico of de Autoloading 8.25. En als ik er dan nog een mooie skin bij kan nemen ben ik helemaal blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb de tips opgevolgd om de BAR storm met AA-sights te proberen. Tijdje mee gespeeld, maar ik vind de Bar telescopic veel fijner. Die AA-sights is me te dense; ik zie vaak vrij weinig. Zelfde wat betreft de ironsights. Ik heb liever de marksman scope. Jammer dat je zo snel moet reloaden, wat dat betreft vind ik de lewisgun suppressive toch ook wel erg goed moet ik zeggen.
Ik ga op tip van Tsurany die Madsen Storm maar eens proberen. De Benet-Mercie wordt als zo accuraat beschouwd...ik vind dat hij wel wat recoil heeft en ondanks ik de recoil counter, is lang niet alles raak :) Zal wel aan mij liggen, want ik speel bijna nooit support.

De M416 met de heavy barrel was in BF4 mijn favoriet samen met de AN-94. Die laatste wel erg traag, maar zeer accuraat.

Overigens, misschien een te open vraag, maar kan iemand mij uitleggen waarom ik bijna niks raak met de SMLE Marksman, maar wel met de Gewehr98? Ik merk wel vaker dat ik in exact hetzelfde potje meer raak met de gewehr98 dan met de SMLE onder gelijke omstandigheden. Komt dat door de bullet velocity ofzo?

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Deathchant Madsen Trench, niet storm ;) De Trench variant is nog steeds redelijk accuraat met ADS maar echt een beest met hipfire. De nauwkeurigheid, ook op afstand, met hipfire is zo goed dat ik voor veel targets geen ADS meer gebruik. Dan zit je dus ook niet met de normale sight of die AA sight te klooien. Ook geen magazijn dat voor je hoofd heen en weer zwaait.
Dat tezamen met 30 kogels is echt lekker spelen :D

Die Benet Mercie vind ik zelf maar matig. Hij is redelijk accuraat op afstand maar de RoF is te laag om ook daadwerkelijk die kill te krijgen. Ik speel er nu een tijd mee om die Elite Codex te halen maar of ik dat nog ga doorzetten weet ik niet. Het is een leuke uitdaging om eens wat anders te gebruiken maar dat moet niet te ver doorslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:40
Ik snap niet wat jullie zo fijn vinden aan die Bar, als ik in een vuurgevecht ben heb ik altijd te weinig kogels voor de laatste tegenstander. Ik speel laatste tijd met MG15, heerlijk lekker knallen.

Doen jullie nog wat aan teamspeak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:20
hikhakhok schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 16:08:
Ik snap niet wat jullie zo fijn vinden aan die Bar, als ik in een vuurgevecht ben heb ik altijd te weinig kogels voor de laatste tegenstander. Ik speel laatste tijd met MG15, heerlijk lekker knallen.
Niets zo lekker als in 1 salvo 4-5 man neermaaien van een afstand. Gebruik meestal de MG15 Suppressive wegens bipod. Helaas komt ie in CQB toch wel tekort.

Ben wel beniewd naar de Chauchat in de DLC, ook maar 20 kogels maar een lagere RoF en minder kogels nodig per tegenstander als het goed is.

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:31
hikhakhok schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 16:08:

Doen jullie nog wat aan teamspeak?
Met de BAR is het wel oppassen dat je niet gaan sprayen als een malle, paar keer bursten en zorgen dat je ergens veilig weg kan duiken. MG15 suppressive vind ik ook wel fijn. (met de BAR sta ik de helft van de tijd te herladen heb ik het idee)
quote: topic warning
Let op:
De volgende servers zijn beschikbaar:
Discord: https://discord.gg/zfeG8Tr
Teamspeak: ts.bug-community.com
Hmm, ik wil even kijken of ik nog dubbele skins heb... maar waar in vredesnaam vindt men dat?!

[ Voor 6% gewijzigd door steveman op 24-02-2017 22:06 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
NiGeLaToR schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:12:
Jeuj. Ik heb een witte shotgun. Kiek 'm goan. _O- Keertje niet alles gescrapt.
Kom ie oet oost'n vant land? :P

Loat goaaaaaaaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou, ik heb die Madsen Trench geprobeerd. Hipfire is echt sick :P Maar is idd meer iets voor medium-short range. Met de BAR telescopic kun je en shortrange én medium én long range (burst weliswaar), dus de Bar is wat veelzijdiger. Plus die joekel van een magazijn (ja ja, niet clip) stoort me echt mateloos :S

Vandaag met de limpet echt weet ik niet hoeveel omgelegd in huisjes. Limpet FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Deathchant schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:13:
Nou, ik heb die Madsen Trench geprobeerd. Hipfire is echt sick :P Maar is idd meer iets voor medium-short range. Met de BAR telescopic kun je en shortrange én medium én long range (burst weliswaar), dus de Bar is wat veelzijdiger. Plus die joekel van een magazijn (ja ja, niet clip) stoort me echt mateloos :S

Vandaag met de limpet echt weet ik niet hoeveel omgelegd in huisjes. Limpet FTW!
Vanuit de hip is de madsen een beest, zo jammer dat het magazijn in ads he hele linker kant het
zicht belemmert.
Ik speel zo nu en dan domination en daar is de madsen zeer geschikt voor, lekker in close range.
Voor conquest gebruik ik de bar of de lmg 15 light weight.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
NLsandman schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:33:
[...]

Vanuit de hip is de madsen een beest, zo jammer dat het magazijn in ads he hele linker kant het
zicht belemmert.
Ik speel zo nu en dan domination en daar is de madsen zeer geschikt voor, lekker in close range.
Voor conquest gebruik ik de bar of de lmg 15 light weight.
De Madsen is inderdaad niet geweldig voor elke afstand. Ik gebruik hem vooral veel in Operations en op de drukkere stukken in Conquest. Vooral op Operations werkt hij heerlijk. Gelukkig is dat ook mijn favoriete gamemode.

Zeker als je lekker kan vliegen kan Operations heerlijk zijn!

Een mooie pass terwijl ze het objective willen pakken, direct daarna terug vliegen om te voorkomen dat ze allemaal gerevived zijn en het objective alsnog pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 22:13
Tsurany schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 15:16:
[...]

De Madsen is inderdaad niet geweldig voor elke afstand. Ik gebruik hem vooral veel in Operations en op de drukkere stukken in Conquest. Vooral op Operations werkt hij heerlijk. Gelukkig is dat ook mijn favoriete gamemode.

Zeker als je lekker kan vliegen kan Operations heerlijk zijn!

Een mooie pass terwijl ze het objective willen pakken, direct daarna terug vliegen om te voorkomen dat ze allemaal gerevived zijn en het objective alsnog pakken.
[video]
Hehe, dat beruchte hoekje. Daar heb ik ook al heul veul kills gemaakt. Mensen die presteren het steeds weer om in dat hoekje op elkaar te gaan staan als een stelletje idioten. Ik heb er wel eens een 7-klapper gehad..

BF1 Stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
NLsandman schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:08:
[...]

Kom ie oet oost'n vant land? :P

Loat goaaaaaaaan.
Nee, maar adapteer graag een leuk dialect. Als WestFries wel affiniviteit mee :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Net iets heel vreemds gehad.. BF1 freezed heel m'n PC uit het niets, en al mijn settings zijn nu weg :X

[ Voor 4% gewijzigd door SmokingCrop op 25-02-2017 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:46
Ik gebruik nu in support enkel nog de Madsen Trench.
Altijd de BAR Storm gebruikt, maar de Madsen T is echt (voor mij) nog beter.

Waarom?

Soms heb ik met mijn beperkte skills om heel snel correct op het hoofd te mikken of iemand in de crosshairs te houden, te weinig bullets met een bar.
De Madsen lost dit op, ook omdat ik iets beter begin te worden en ik tegenwoordig 2 enemies kan killen met 1 clip, easely.

Maar ook vanuit de heup makkelijk tot relatief grote afstanden (50m+) heel regelmatig kills tov andere supports met een BAR. Ook medics gaan er goed aan :)

Ik ben voor!

PS. Kills vind ik niet belangrijk, de Madsen geeft mij ook een grotere clip voor langere suppressie te geven.

[ Voor 8% gewijzigd door kazzzdafke op 25-02-2017 19:01 ]

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
SmokingCrop schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 17:43:
Net iets heel vreemds gehad.. BF1 freezed heel m'n PC uit het niets, en al mijn settings zijn nu weg :X
Ik kan er niet eens meer in komen. Volgens EA ben ik offline. rare boel. Vanmiddag ook al zoveel lag gehad.

aanvulling:Licht bij mij niet aan BF1. Licht aan Ziggo.

[ Voor 8% gewijzigd door kobus71 op 25-02-2017 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Gvd Gvd Gvd

Net een leuk potje aan het knallen met heel wat tweakers, valt m'n headset uit. Batterij leeg.
Ik hoor iemand zeggen: ik hoor iemand de hele tijd op zijn keyboard tokkelen, wist ik dat ik het was doordat hij dan wss mijn webcam als input device nam.
Dat uitgeschakeld maar wou ik toch weer terug communiceren (want zonder is echt ruk) en wil ik de headset 10 min USB charchen, kan ik weer 5U verder, druk ik per ongeluk op de power off button van de pc: shutdown.

Gvd!!!!

Sorry squad!! Deloeks, boblee en co :(

Ps.
Wat is een hele goeie gamer muis en headset?

EDIT: ik denk dat ik voor de Logitech G900 Chaos Spectrum zal gaan?

[ Voor 5% gewijzigd door kazzzdafke op 25-02-2017 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
Gamer headsets zijn prut, behoorlijk aan de prijs en de geluidskwaliteit valt behoorlijk tegen. Beter ga je voor een hifi koptelefoon met losse mic.

Ik gebruik een Sennheiser HD598 in combinatie met een Antlion modmic. Mocht je die mic te duur vinden, kan je ook voor een clip-on mic gaan. Ik geloof dat Zalman een redelijk populair modelletje heeft.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Op aanraden van iedereen in discord toch maar voor de G403 gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Foodie88 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:24:
Gamer headsets zijn prut, behoorlijk aan de prijs en de geluidskwaliteit valt behoorlijk tegen. Beter ga je voor een hifi koptelefoon met losse mic.

Ik gebruik een Sennheiser HD598 in combinatie met een Antlion modmic. Mocht je die mic te duur vinden, kan je ook voor een clip-on mic gaan. Ik geloof dat Zalman een redelijk populair modelletje heeft.
Idd. Heb zelf ook een goede stereo headset gekocht en een losse mic. Vaak goedkoper, beter geluid en je ziet er niet uit als een 13 jarige :P (je kan er ook gewoon mee over straat)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb zelf een Roccat Kave 5.1. Écht 5.1 surround geluid. Werkt als een tiet, hij zit lekker over mijn oren (niet óp mijn oren) en de mic is ook gewoon OK. En dat voor 69,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
Deathchant schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 23:08:
Ik heb zelf een Roccat Kave 5.1. Écht 5.1 surround geluid. Werkt als een tiet, hij zit lekker over mijn oren (niet óp mijn oren) en de mic is ook gewoon OK. En dat voor 69,95.
Een vriend van mij had de Kave. Driver issues alom helaas en het geluid was niet echt goed. Als in, als je een goede stereo headset gebruikt heb je het beter.

De HD558 is trouwens ook goed. Die verschilt maar heel weinig van de 598 en door een bepaald filter uit de oorschelp te verwijderen kun je 'm heel dicht naar de 598 toebrengen, kwa geluid. Stuk goedkoper dan de 598.

BF1 Stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IsAwnUB.png

:D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foodie88 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:24:

Even een stukje copy paste van een reactie op de frontpage van mij: Tsurany in 'reviews: Vijf dure gameheadsets: duur is niet altijd goed'

@kazzzdafke Zelf zou ik altijd aanraden om een losse koptelefoon te kiezen. Dan heb je een aantal opties met betrekking tot het opnemen van je stem:

Losse microfoon:
- Zalman ZM-MIC 1
- Blue Microphones Snowball

Microfoon die vastzit aan je koptelefoon:
- Antlion ModMic
- V-Moda BoomPro

Zelf heb ik de combinatie van een V-Moda BoomPro met een Teufel Auerol Real. Ik was 77 euro voor de koptelefoon kwijt en 35 euro voor de microfoon. Dan heb ik voor 112 euro een headset combinatie die vele malen beter presteert dan de meeste gaming headsets. En door simpelweg de microfoon uit de koptelefoon te halen en een losse 3.5mm kabel in te pluggen kan ik de koptelefoon overal mee naar toe nemen zonder dat ik met een complete headset rond loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ok, denk dat ik voor de Sennheiser G4ME One ga.
Ben niet iemand dat heel de dag of weet ik veel wat, mijn muziek op mijn oren wil. Enkel gebruik voor te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Zit hier nog te kijken naar een losse mic. Game namelijk vanaf de bank. Dus geluid gaat over de 5.1 set. Alleen een mic mis ik dus nog (liefst draadloos anders is dat weer irritant door de woonkamer :P) Nog niet echt iets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Beide zijn onderweg. Maandag zouden ze geleverd worden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Logitech G403 Prodigy Gaming Mouse€ 44,99€ 44,99
1Sennheiser G4ME One Zwart€ 157,49€ 157,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 202,48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
kazzzdafke schreef op zondag 26 februari 2017 @ 00:29:
Beide zijn onderweg. Maandag zouden ze geleverd worden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Logitech G403 Prodigy Gaming Mouse€ 44,99€ 44,99
1Sennheiser G4ME One Zwart€ 157,49€ 157,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 202,48
Tja, jammer. Je was voor een HD558 plus zo'n VModa die Tsurany noemde minder kwijt geweest en dat had je een betere setup gehad! De gaming headsets van Sennheiser vallen helaas ook behoorlijk tegen, daar hoort het merkje Sennheiser eigenlijk niet op. Wat Tsurany zegt klopt, bij de gaming headsets focust men zich meer op een cool uiterlijk dan op het geluid.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Blijkbaar valt deze toch nog in de categorie dat wel te pruimen is, ook door audiofielen.
Zoals ik zei: voor mij geen mp3's enz, dus enkel en alleen voor gaming. Ik ben ook GEEN audiofiel dus het zal allemaal wel meevallen :)

Het gehassel met 2 afzonderlijke dingetjes, Bwa... ik zal maandag wel laten weten of jullie horen als het niet/goed is :)

Edit: en heb door jullie 100€ op een f## muis bespaard dus... :) dan valt de prijs mee :)

[ Voor 11% gewijzigd door kazzzdafke op 26-02-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Foodie88 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 09:12:
[...]

Tja, jammer. Je was voor een HD558 plus zo'n VModa die Tsurany noemde minder kwijt geweest en dat had je een betere setup gehad! De gaming headsets van Sennheiser vallen helaas ook behoorlijk tegen, daar hoort het merkje Sennheiser eigenlijk niet op. Wat Tsurany zegt klopt, bij de gaming headsets focust men zich meer op een cool uiterlijk dan op het geluid.
De game one is in principe de 558/598 met een mic er aan vast. (Intern exact hetzelfde, zelfde 50 ohm driver) Fijne headset, gebruik hem nu een jaar en hiervoor een HD555 en PC350, allen topkwaliteit.
Heb je er werkelijk een geprobeerd, of roep je wat generieke dingetjes die je over gaming headsets vaak leest?

[ Voor 17% gewijzigd door unfor op 26-02-2017 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
steveman schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 17:25:
[...]

Hmm, ik wil even kijken of ik nog dubbele skins heb... maar waar in vredesnaam vindt men dat?!
Ah, ik zocht op de verkeerde term...

https://www.reddit.com/r/.../?st=izmlanaa&sh=2f04b856

Degene waar 2x bij staat heb je per ongeluk dubbel (omdat de tekst "you already have this item" te laat verschijnt bijvoorbeeld :/)

Aargh! Stomme frag limit :o

[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 26-02-2017 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat als je een Limpet had gegooid? Dan gaan ze allemaal tegelijk dood, wie weet had dat gewerkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:13
kazzzdafke schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:39:
Op aanraden van iedereen in discord toch maar voor de G403 gegaan :)
Zelf vond ik de g900 beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
unfor schreef op zondag 26 februari 2017 @ 11:55:
[...]

De game one is in principe de 558/598 met een mic er aan vast. (Intern exact hetzelfde, zelfde 50 ohm driver) Fijne headset, gebruik hem nu een jaar en hiervoor een HD555 en PC350, allen topkwaliteit.
Heb je er werkelijk een geprobeerd, of roep je wat generieke dingetjes die je over gaming headsets vaak leest?
Ik kan het mis hebben over deze specifieke! Dat de 558 en de 598 dezelfde driver hebben wist ik. Ik heb wel ervaring met eerdere Sennheiser gaming headsets zoals de PC360 en daar was ik niet positief over - het verschil met de 598 is enorm groot.

In dit geval zal de Game One een uitzondering zijn. Het is niet zo dat ik dingen napraat die ik hoor maar ook uit eigen ervaring heb ik dat ondervonden.

Precies dezelfde driver wil echter nog niet zeggen dat het geluid exact hetzelfde is. De interne constructie van de 558 en de 598 is wel anders. Zelfs als je die ene mod doet en dat plaatje eruit haalt, klinken ze nog niet hetzelfde. Dus op basis van dezelfde driver kan je niet zeggen dat het dezelfde geluidskwaliteit heeft, al is het natuurlijk wel de meest bepalende factor. Deze review (http://www.head-fi.org/pr...ing-headset/reviews/15297) geeft ook aan dat de 598 door de andere constructie een iets betere soundstage en positional audio heeft.

Hoogstwaarschijnlijk is de Game One dan wel een van de beste 'gaming headsets' die er te krijgen is en stukken beter dan al die 5.1 rommeldingen.

[ Voor 11% gewijzigd door Foodie88 op 26-02-2017 13:02 ]

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Die leek me veel te smal en te futuristisch, heel wat teveel knoppen. Heb redelijk wat handen, en de 403 krijgt op ergonomie topscore.
Ik wil altijd starten vanaf "het beste/duurste" om dan te kijken welke opties ik niet nodig heb, of overbodig zijn. Als de kwaliteit top is van de duurste durf ik die wel nemen, maar als evenwaardig is en overbodige opties, Neen laat maar :)

[ Voor 4% gewijzigd door kazzzdafke op 26-02-2017 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Deathchant schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 23:08:
Echt 5.1 geluid ja? :+ Waar zit de centerspeaker dan, en de subwoofer, op je rug? :D

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

-tom-562 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 15:17:
[...]

Echt 5.1 geluid ja? :+ Waar zit de centerspeaker dan, en de subwoofer, op je rug? :D
Smartass :P Per oorschelp zitten meerdere drivers, en ik doelde er natuurlijk op dat het geen gesimuleerd 5.1 geluid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deathchant schreef op zondag 26 februari 2017 @ 16:35:
[...]

Smartass :P Per oorschelp zitten meerdere drivers, en ik doelde er natuurlijk op dat het geen gesimuleerd 5.1 geluid is.
Ik heb liever gesimuleerd surround geluid op een goede stereo koptelefoon dan meerdere matige drivers per oor wat toevallig "echt" 5.1 gevoel moet geven. Die 5.1 hype is leuk maar het gaat echt ten koste van geluidskwaliteit en dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
Tsurany schreef op zondag 26 februari 2017 @ 16:59:
[...]

Ik heb liever gesimuleerd surround geluid op een goede stereo koptelefoon dan meerdere matige drivers per oor wat toevallig "echt" 5.1 gevoel moet geven. Die 5.1 hype is leuk maar het gaat echt ten koste van geluidskwaliteit en dat is jammer.
Gesimuleerd surround werkt naar mijn idee beter dan meerdere drivers per oor. De onderlinge afstand tussen de drivers is gewoonweg te klein. Daarnaast moeten de individuele drivers uiteraard kleiner worden en dan wordt het frequentiebereik dat het kan weergeven ook weer kleiner (of scheefgetrokken).

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:33
Zelfs met mijn stereo koptelefoon kan ik goed opmaken uit welke richting iets komt. Heb ook ervaring met een 5.1 virtual surround, maar ik hoor weinig verschil. :)

Ik denk dat het verhaal heel anders wordt zodra je over speakers zit te spelen.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Uffeltje schreef op zondag 26 februari 2017 @ 18:38:
Zelfs met mijn stereo koptelefoon kan ik goed opmaken uit welke richting iets komt. Heb ook ervaring met een 5.1 virtual surround, maar ik hoor weinig verschil. :)

Ik denk dat het verhaal heel anders wordt zodra je over speakers zit te spelen.
Ik heb een paar jaar met de G930 gezeten van Logitech. Als ik van stereo naar 5.1 ging merkte ik daar echt nagenoeg helemaal niks van.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:55
een goede stereo hoofdtelefoon met goede geluidskaart is naar mijn mening beter als dat 5.1 gedoe .Behalve dan als het om 5.1 speaker set gaat,dan heeft het wel degelijk voordeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
freaky35 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 19:25:
een goede stereo hoofdtelefoon met goede geluidskaart is naar mijn mening beter als dat 5.1 gedoe .Behalve dan als het om 5.1 speaker set gaat,dan heeft het wel degelijk voordeel
Koptelefoon > 5.1 speakerset. Je moet een 5.1 set echt heel nauwkeurig in een kamer plaatsen om effect te laten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
Tsurany schreef op zondag 26 februari 2017 @ 19:51:
[...]

Koptelefoon > 5.1 speakerset. Je moet een 5.1 set echt heel nauwkeurig in een kamer plaatsen om effect te laten hebben.
Hmm, zo nauwkeurig staan m'n speakers niet, maar met slechts 2 kanalen merk ik toch echt verschil.
In BF1 valt het trouwens nog wel mee, in 4 was het effect sterker.

wtf meerdere potten k/d < 1 achter elkaar op tdm! :S

[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 26-02-2017 22:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-08 19:50

InSanex

serenity now!

Op ebay voor relatief weinig geld een premium code gekocht :)

http://www.ebay.com/itm/201833382441

Het weer in Halfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Laatst online: 08-09 21:29
Ik speel zelf sinds kort met een logitech g900 en ben er zeer tevreden over! zeker het draadloze, daar ben ik heel tevreden mee. ook is het fijn om verschillende configuraties qua knoppen te kunnen maken. Daarbij is hij snel, ik merk geen inputlag, en houd makkelijk vast.

Voor geluid heb ik altijd een logitech digital precision gehad. Daar was ik altijd zeer tevreden over. Nu heb ik de oude sennheiser van mijn broer overgenomen. Het is het goedkoopste ding (al 8 jaar oud) in de HD serie en ik ben er zeer tevreden over. Ik hoor eigenlijk altijd de tegenstanders aankomen en weet dan direct vanaf waar ze komen. Het is niet de digital precision waarmee ik tegenstanders (als wallhack) kon volgen op geluid maar dat kan ook komen omdat ik nu op mijn onboard geluidskaart speel en niet meer op de reeds verkochte creativ.

Een goedkopere headset kan dus prima zijn en als je duurder gaat moet ook de geluidskaart navenant zijn om ook echt verschil te maken.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor positionele audio kan een goedkope koptelefoon al vrij snel voldoen. Het is alleen de algemene geluidskwaliteit die dan een stuk slechter is. Datzelfde merk je ook in vrijwel alle 5.1 headsets, geluidskwaliteit is erg matig en ook de microfoon is van erg matige kwaliteit.

Het grootste probleem met Battlefield 1 is echter dat geluid in zijn algemeenheid gewoon zwaar ruk is, zelfs met de beste koptelefoon zal je heel veel vijanden gewoon niet kunnen horen. Battlefield 1 is dan ook niet het beste voorbeeld van positionele audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
Tsurany schreef op maandag 27 februari 2017 @ 08:42:
Voor positionele audio kan een goedkope koptelefoon al vrij snel voldoen. Het is alleen de algemene geluidskwaliteit die dan een stuk slechter is. Datzelfde merk je ook in vrijwel alle 5.1 headsets, geluidskwaliteit is erg matig en ook de microfoon is van erg matige kwaliteit.

Het grootste probleem met Battlefield 1 is echter dat geluid in zijn algemeenheid gewoon zwaar ruk is, zelfs met de beste koptelefoon zal je heel veel vijanden gewoon niet kunnen horen. Battlefield 1 is dan ook niet het beste voorbeeld van positionele audio.
Inderdaad. Ik las ergens dat ze in BF1 maar de helft van de resources mochten gebruiken voor audio van wat ze in BF4 mochten. Geen wonder dat het bergafwaarts is gegaan. Het belang (en het plezier!) van goed geluid wordt echt ondergewaardeerd.

Ik vind het jammer dat het sinds BC2 steeds een tikkeltje achteruit is gegaan. Dat spel had echt briljante audio, ook hoorbare galm in gebouwen en dergelijke. BF3 en BF4 waren acceptabel maar bij de stap naar BF1 ging het echt helemaal stuk.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Het geluid is idd bar slecht. Soms hoor je een bajonet charge niet eens, en soms denk je dat er een paard 2 meter van je af is, terwijl dit uiteindelijk 100 meter ofzo is.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb vooral problemen ook met voetstappen. Regelmatig dan ren ik ergens over een zandpad, en klinkt het alsof er een olifant over metaal rent. En als ik dan stop, om te luisteren of ik het ben of iets anders, dan stopt het pas iets later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Sissors schreef op maandag 27 februari 2017 @ 09:42:
Ik heb vooral problemen ook met voetstappen. Regelmatig dan ren ik ergens over een zandpad, en klinkt het alsof er een olifant over metaal rent. En als ik dan stop, om te luisteren of ik het ben of iets anders, dan stopt het pas iets later.
Dat had ik op de PS4 ook (wacht nog op leuke prijs voor de pc versie). Dat ik ergens liep en iets hoorde en stopte om te kijken of er niet iemand achter me aan liep. Maar dat ben je dan zelf. ook als je heel rustig door een gebouw sloop bijvoorbeeld dat ht leek of er iemand achter/naast je aan kwam lopen. best irritant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
Sissors schreef op maandag 27 februari 2017 @ 09:42:
Haha dit inderdaad. Of je loopt in zo'n huis met meerdere etages of molen en je hoort keiharde voetstappen terwijl je zelf stil staat. Kijk op de minimap, geen friendly dus moet een enemy zijn. En dan vervolgens het hele huis doorkammen, maar niemand kunnen vinden...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
RubenDJ schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:07:
[...]

Haha dit inderdaad. Of je loopt in zo'n huis met meerdere etages of molen en je hoort keiharde voetstappen terwijl je zelf stil staat. Kijk op de minimap, geen friendly dus moet een enemy zijn. En dan vervolgens het hele huis doorkammen, maar niemand kunnen vinden...
Gebruik je virtual surround oid? Ik had dit steeds toen ik CMSS3D op mijn xfi aan had staan.
Alle audio "enhancers" uit gezet en ik hoor alles weer veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@unfor Ik heb gespeeld zowel met als zonder CMSS3D en in beide gevallen kom ik datzelfde probleem tegen. Het geluid is heel vreemd wat dat betreft, je eigen voetstappen klinken heel onnatuurlijk. En zeker omdat je eigen voetstappen redelijk "random" zijn. Jij loopt zelf niet, je character loopt.
Normaal hoor je het geluid van een voet die neergezet wordt, weet je dat je je eigen voet op de grond zet en dat die voetstap dus bij jou hoort. In het spel heb je geen idee wanneer je character zijn voet neer zet dus is het correleren van voetstappen met de persoon die ze maakt een stuk lastiger.

Ik heb in weinig games zo'n groot probleem gehad met directionele audio als in Battlefield 1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:39
Oeps verkeerd topic. Dacht dat t over BF1 ging, maar ben in een koptelefoon/surround topic terecht gekomen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenDJ
unfor schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:39:
[...]

Gebruik je virtual surround oid? Ik had dit steeds toen ik CMSS3D op mijn xfi aan had staan.
Alle audio "enhancers" uit gezet en ik hoor alles weer veel beter.
Nee heb gewoon een stereo headset en tevens de ingame instelling op stereo staan.
Layumi schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:53:
Opes verkeerd topic. Dacht dat t over BF1 ging, maar ben in een koptelefoon/surround topic terecht gekomen 8)7
In een spel als BF1 is het geluid een heel belangrijk onderdeel van de immersie en tevens bepalend voor de gameplay. Situational awareness is key in dit spel, dus als het geluid daarbij niet goed klopt is dat best een punt van discussie toch?

Overigens vind ik over het algemeen het geluid in BF1 best OK. De geluiden van de geweren zijn echt super vet, zeker met de verschillen indoor/outdoor. Het schort alleen aan de positionele audio.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

InSanex schreef op zondag 26 februari 2017 @ 23:26:

Dank. Ook meteen maar ff aangeschaft. d:)b

Wil "They Shall Not Pass" sowieso hebben en denk dat dit ook wel geldt voor de overige DLC.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Sein Game one is net aan de deur geleverd... Laten we eens testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Opes verkeerd topic. Dacht dat t over BF1 ging, maar ben in een koptelefoon/surround topic terecht gekomen 8)7
Dit soort posts zijn altijd heel typisch. Jouw bijdrage aan dit topic is ook erg marginaal. Dat is geen probleem, maar ga dan niet klagen als anderen het over een specifiek onderwerp hebben dat jij niet interessant vind. Het staat je geheel vrij een ander onderwerp aan te dragen.

Ontopic: Als het goed is gaat de CTE vandaag en de komende dagen drie maps uit de nieuwe DLC in circulatie draaien. Na een paar dagen gaat hij weer terug naar de vanilla maps. Dus mocht je de nieuwe maps alvast willen verkennen dan moet dat de komende dagen goed mogelijk zijn.
Natuurlijk premium only vanwege juridische beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Wel nog 1 vraag: hoe switch ik makkelijk tussen mijn gewone speakers en de headset? Want ik moet ze achteraan in de geluidskaart steken, maar ben niet van plan telkens opnieuw te wisselen van kabels :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

kazzzdafke schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:33:
Wel nog 1 vraag: hoe switch ik makkelijk tussen mijn gewone speakers en de headset? Want ik moet ze achteraan in de geluidskaart steken, maar ben niet van plan telkens opnieuw te wisselen van kabels :/
In Windows 10 kun je volgens mij via het speaker-icoontje in je system tray de bronuitgang selecteren. Als je meerdere bronnen hebt, dan gewenste bron selecteren boven de volume slider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het grootste probleem is als je dezelfde uitgang gebruikt voor beide systemen. Dan kan je in Windows zelf niet switchen. Om dat te omzeilen kan je het volgende doen:
- Je kan gebruik maken van verschillende aansluitingen (digitaal en analoog) zodat je eenvoudig kan switchen in je audio control panel.
- Je kan gebruik maken van twee verschillende geluidskaarten.
- Je kan gebruik maken van een front audio aansluiting als je moederbord en je behuizing dat ondersteunen.
- Je kan een audio switch gebruiken die 3.5mm aansluitingen kan switchen. Werkt lastig met 5.1 systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
Heeft je kast geen groen en roze 3.5mm aansluitingen aan de voorkant? Dan kun je namelijk het stekkertje aan de binnenkant ergens in je moederbord prikken, zodat je niet steeds achter je kast hoeft te klimmen.

In mijn geval heb ik een aansluiting op de "remote" van m'n speakers, hoef ik zelfs niet te bukken :+

Tsurany schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:25:
[...]

[...]

Natuurlijk premium only vanwege juridische beperkingen.
Huh, hoe dat zo? heb ik weer eens wat kleine lettertjes niet gezelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
steveman schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:38:

Huh, hoe dat zo? heb ik weer eens wat kleine lettertjes niet gezelen?
Premium geeft het recht om twee weken eerder toegang te hebben tot de DLC content dan niet-premium spelers. DICE zou deze voorwaarde overtreden als niet-premium spelers nu al, tegelijkertijd met de premium spelers, toegang krijgen tot de DLC content via de CTE omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:39
Tsurany schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:25:
[...]

Dit soort posts zijn altijd heel typisch. Jouw bijdrage aan dit topic is ook erg marginaal. Dat is geen probleem, maar ga dan niet klagen als anderen het over een specifiek onderwerp hebben dat jij niet interessant vind. Het staat je geheel vrij een ander onderwerp aan te dragen.
Pff niet zo serieus man, was gewoon een constatering en mn opmerking meer met grappige ondertoon.
Ben meer een meelezer dan bijdrager. Feit dat mn bijdrage marginaal is en geen probleem zoals je zegt, waarom dan zo benoemen. Btje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Tsurany schreef op maandag 27 februari 2017 @ 08:42:

Ik had er even bij moeten zetten dat ik met CoD4 iedereen exact kon volgen. In battlefield mis ik nog wel eens wat. Dat komt ook omdat het veel massaler is en een voetstapje makkelijk gemist is als er een tank in de buurt staat.

Ook is er een wereld van verschil met de xfi en een onboard kaart. De geluidskwaliteit is naar mijn lekengevoel aanzienlijk minder! mocht er een nieuwe pc komen dan zit daar zeker weer een echte geluidskaart in.

[ Voor 10% gewijzigd door stevens20 op 27-02-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
stevens20 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:03:
Ook is er een wereld van verschil met de xfi en een onboard kaart. De geluidskwaliteit is naar mijn lekengevoel aanzienlijk minder! mocht er een nieuwe pc komen dan zit daar zeker weer een echte geluidskaart in.
In welk opzicht is de geluidskwaliteit beter? Betere hoge/lage tonen of zijn de effecten beter?

Ik maak ook gebruik van de onboard geluidskaart van mijn Maximus Ranger VIII, die zou vrij aardig moeten zijn. Punt is namelijk dat ik een vrij slecht gehoor heb, ik hoor niet eens verschil tussen een mp3 of m4a/lossless audio file. Daarom leek het me vooralsnog zinloos om een xfi te kopen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
RubenDJ schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:28:
[...]

In welk opzicht is de geluidskwaliteit beter? Betere hoge/lage tonen of zijn de effecten beter?

Ik maak ook gebruik van de onboard geluidskaart van mijn Maximus Ranger VIII, die zou vrij aardig moeten zijn. Punt is namelijk dat ik een vrij slecht gehoor heb, ik hoor niet eens verschil tussen een mp3 of m4a/lossless audio file. Daarom leek het me vooralsnog zinloos om een xfi te kopen.
Dit klinkt veel blikkiger. Ik heb ook een oude pc. Die van mij gaat al richting de 8 jaar, destijds waren de onboard geluidskaarten misschien wat minder. Wanneer je een flac bestand afspeelt op een xfi geeft dat een veel voller geluid. Ook hoor je dan veel meer de verschillende instrumenten en de hoge en lage tonen zijn beter. Het is dan net of je veel meer lagen in de muziek hebt. Dat verschil hoor ik nu op mijn onboardkaartje niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas aanbieding is afgelopen, mocht iemand weer zo'n aanbieding vinden hoor ik dat graag.

Overigens zie ik de laatste tijd spelers rondlopen met een Trench gun backbored(valt me op bij deze dat ik vaak rete snel neergelegd word door deze), meerdere keren gezocht in de loadouts maar kan hem echt niet vinden, idem met de Frommer stop pistool, kan zijn dat ik ze verkeerd spel, excuses lees slecht, ben een wat rommelig type :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2017 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Verwijderd De Frommer Stop is enkel beschikbaar voor de scout class. En waarschijnlijk bedoel je de M97 Trench Backbored, een shotgun van de assault class.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke

Heb em binnen gehaald, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
RubenDJ schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:28:
[...]

Het is vaak (ja, sommige onboard soundchips kunnen idd. blikkerig klinken, vind ook ik) niet eens de kwaliteit van de geluiden maar meer over wat je ingame mist.

Tenminste dit is wat ik zelf ondervonden heb en sindsdien dus altijd een (goede) geluidskaart in mijn pc heb zitten. Ik speel ook op geluid en wil ook graag horen waar de vijanden lopen. BF1 maakt hier een potje van en jammer genoeg klopt er niet veel van. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Vind het geluid soms ook maar vreemd. Vliegtuigen hoor je niet aankomen. Die zijn er gewoon ineens.... en dan heb je een bom op je kop. Daar moet imho echt iets aan gedaan worden.

In gebouwen hoor je vaak onverklaarbaar gewandel dat nog het meest lijk op het geluid van hoeven, maar er staat dan toch echt geen paard in de gang.

Maar ach.. ik vermaak me echt wel met deze game. Grafisch is het gewoon een pareltje en de geluidseffecten zijn over het algemeen ook gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:21

Psychoot

1337n00b^

Ey mede tweakers,

Ik speel al een tijdje BF1 maar ik zoek eigenlijk mensen om samen mee te spelen aangezien mijn vrienden alweer naar een andere game zijn verhuisd >_>

Ik heb het discord/TS channel al gevonden en vroeg me af of het 's avonds een beetje leeft ?
Aangezien ik meestal 's avonds na me werk speel tussen 19:00-21:00u en ik dan graag met andere mensen samen speel, liefste met voice chat.
Ben vooral Medic of Assault georienteerd qua class, de rest nog niet veel mee gespeeld eigenlijk.

Op Origin ben ik te vinden onder dezelfde nickname: Psychoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tussen 19:00 en 21:00 zijn er altijd wel mensen te vinden op Discord, de ene keer is het wat drukker dan de andere. Laatst zaten we nog met 15 man tegelijk, andere keer net een vol squad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychoot

Psychoot

1337n00b^

Tsurany schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:50:
Tussen 19:00 en 21:00 zijn er altijd wel mensen te vinden op Discord, de ene keer is het wat drukker dan de andere. Laatst zaten we nog met 15 man tegelijk, andere keer net een vol squad.
Top, bedankt voor de snelle reactie.
Ik zal vanavond inloggen op Discord en hopelijk paar potjes knallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Vraag me trouwens wel af hoelang deze game op de PC nog in leven blijft. Zie vaak maar weinig goed gevulde servers. Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychoot

Psychoot

1337n00b^

Op de PC zie ik meestal rond de 20-30k mensen online.
Alleen op de X1 is dit het dubbele vaak en op de PS4 vaak 3x zoveel.
Voor mij vreemd want met muis/toetsenbord is FPS toch veel relaxxer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:55
Psychoot schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:45:
Schokking!. Heel opvallend om te zien inderdaad! X1 trouwens duidelijk in trek in de VS zo te zien.

Maar als je naar the big picture kijkt zie je dat de consolegamers inmiddels flink aan het teruglopen zijn. Ik verwacht, en dat is ook mijn persoonlijke ervaring, dat consolegamers eerder overstappen op een andere game en juist op de pc blijven de hardcore spelers over, vooral bij dit soort shooters,

[ Voor 39% gewijzigd door Pelox op 27-02-2017 17:01 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
Psychoot schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:45:
Klopt en als wij zo'n console kopen en met muis+tb gaan knallen heersen wij (redelijk tot goede pc gamers) gelijk op de servers en zijn we cheaters 8)

Eigenlijk ben je dat dan ook, na ja..... een "soort van" cheater. :+ Je speelt tenslotte met apparatuur welke standaard niet op de consoles geleverd wordt, aangesloten is en er een flink voordeel van heb. Snap sowieso niet dat ze dat niet (in licentie) verkopen. 8)

Persoonlijk blijf ik op een pc spelen/schieten al lijkt mij dat "Horizon Zero Dawn" best leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foodie88
Oeps verkeerd topic. Dacht dat t over BF1 ging, maar ben in een koptelefoon/surround topic terecht gekomen 8)7
Lekker negatief. Als je zelf niks wetenswaardigs te melden hebt in het topic, kun je niet gaan klagen over een zijstapje die het topic neemt. Bovenal is dit zijstapje, met de slechte positional audio van BF1, juist redelijk on-topic.
Layumi schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:02:
[...]
Pff niet zo serieus man, was gewoon een constatering en mn opmerking meer met grappige ondertoon.
Ben meer een meelezer dan bijdrager. Feit dat mn bijdrage marginaal is en geen probleem zoals je zegt, waarom dan zo benoemen. Btje....
Als je meer een meelezer bent, dan nog deste sterker. Waarom moet je enige of vrijwel enige bijdrage zo'n soort bericht zijn?

[ Voor 34% gewijzigd door Foodie88 op 27-02-2017 18:19 ]

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
Nog iemand die de beta maps speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 12-09 14:34
Hebben jullie dat ook vaker dat als je zelf een map wilt kiezen dat je dan een lijst krijgt met servers die of...

- Helemaal vol zijn met 64 spelers (met soms 1 of 2 in de wachtrij)
- En daaronder een lijst met lege servers.

Wat wel vreemd is want in BF3 en BF4 had je ook genoeg server die half gevuld waren.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Pelox schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:56:
[...]

Schokking!. Heel opvallend om te zien inderdaad! X1 trouwens duidelijk in trek in de VS zo te zien.

Maar als je naar the big picture kijkt zie je dat de consolegamers inmiddels flink aan het teruglopen zijn. Ik verwacht, en dat is ook mijn persoonlijke ervaring, dat consolegamers eerder overstappen op een andere game en juist op de pc blijven de hardcore spelers over, vooral bij dit soort shooters,
PC markt is totaal anders dan de console markt, uitgevers zoals EA hebben het de afgelopen 6 jaar geprobeerd om ook het console gebeuren naar pc te porten zoals elk jaar een andere game van het zelfde genre maar dat is tot nu toe een fail geweest.
PC gamers zijn vaak wat ouder, ik geloof dat de gemiddelde leeftijd boven de 30 is, we zijn nog van de generatie die vroeger een pc kregen van de ouders, helaas komt er geen nieuwe jeugdige aanwas meer bij, wie van dan de tieners krijgt tegenwoordig nog een pc?
Het is mij ook opgevallen dat console spelers vaak na 1 jaar alweer een andere game spelen, zal ook wel jeugdigheid zijn, ze kunnen zich niet lang focussen op 1 game.
Wat mij ook opvalt is dat pc gamers nog games kopen die al een jaar uit zijn, de verkopen lopen veel langer door, op console zijn de releases altijd goed verkopend maar na een half jaar is het voorbij.

Wie van jullie is vroeger op console begonnen en heeft op latere leeftijd zelf een pc gekocht?
Snowwie schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:34:
Hebben jullie dat ook vaker dat als je zelf een map wilt kiezen dat je dan een lijst krijgt met servers die of...

- Helemaal vol zijn met 64 spelers (met soms 1 of 2 in de wachtrij)
- En daaronder een lijst met lege servers.

Wat wel vreemd is want in BF3 en BF4 had je ook genoeg server die half gevuld waren.
Slots filter op filteren geen lege server laten zien, er zijn heel veel volle servers, ik heb hem tot 6 lege slots laten zien.

[ Voor 14% gewijzigd door NLsandman op 27-02-2017 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
NLsandman schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:47:
[...]

Wie van jullie is vroeger op console begonnen en heeft op latere leeftijd zelf een pc gekocht?
Ik was vroeger volledig een playstation gamer (ps1/2/3), mede door tweakers en youtube met een custom PC aan PC gaming begonnen en zo goed als nooit nog mijn playstations opgestart :P
Toen was ik echter ook al 18-19.

[ Voor 26% gewijzigd door SmokingCrop op 27-02-2017 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Wie had hier nog zo een Senn Game One?
Die geeft me grijze haren!!

Eerst moeten zitten zoeken om geluid goed te krijgen in Discord, ze hoorden altijd maar een echo. Dat is nu ok, maar.. Ik keerde na een potje BF1 terug naar desktop, wou eens een mp3'tje horen: NIETS.
Zoeken, zoeken, alle playback devices geprobeerd, geen enkele gaf geluid.
Dan maar pc reboot, nog niets en klikte ik bij playback device niet headphone maar speakers aan en had ik geluid door mijn Game One..??
Ok, goed, probeer ik even een Youtube: daar geen geluid, bij de mp3 wel geluid. WTF..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
kazzzdafke schreef op maandag 27 februari 2017 @ 23:07:

Eerst moeten zitten zoeken om geluid goed te krijgen in Discord, ze hoorden altijd maar een echo. Dat is nu ok, maar.. Ik keerde na een potje BF1 terug naar desktop, wou eens een mp3'tje horen: NIETS.
Dan maar pc reboot, nog niets en klikte ik bij playback device niet headphone maar speakers aan en had ik geluid door mijn Game One..??
Ok, goed, probeer ik even een Youtube: daar geen geluid, bij de mp3 wel geluid. WTF..
Realtek audio?

Krijg het zelf maar niet voor elkaar om geluid uit mijn luidsprekers te krijgen en mijn koptelefoon terwijl je dat in het realtek menu kunt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
kazzzdafke schreef op maandag 27 februari 2017 @ 23:07:

Wat je omschrijft heeft niks met de headset te maken, dat is gewoon puur een analoog apparaat wat geen invloed heeft op je software.
Ik zou de overige audio devices disablen, zoals nvidia audio driver, hdmi etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:55
NLsandman schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:47:
[...]

Het is mij ook opgevallen dat console spelers vaak na 1 jaar alweer een andere game spelen, zal ook wel jeugdigheid zijn, ze kunnen zich niet lang focussen op 1 game.
Wat mij ook opvalt is dat pc gamers nog games kopen die al een jaar uit zijn, de verkopen lopen veel langer door, op console zijn de releases altijd goed verkopend maar na een half jaar is het voorbij.

[...]
1 jaar lijkt mij nogal lang op een console eerlijk gezegd.

Ik (mijn ouders) ben trouwens begonnen met een Atari, was toen wel echt 3 of 4 jaar. Daarna kregen we een commodore 128, 486dx, NES, GameBoy, Pentium 1 geloof ik, playstation, pentium 3 733, Xbox 1, pentium 4 3.0 ht, etc etc. Op dit moment speel ik uiteraard 95% van mijn tijd op een pc en af en toe een casual game (fifa, gta) op de Xbox one of een retro game op de NES, SNES, Gameboy, Atari.

Zoals je ziet heb ik altijd een console naast een pc gebruikt. Wel gebruik ik de pc echt veeeeel meer, een beetje knutselen is natuurlijk ook gewoon erg leuk om te doen met een pc. Mijn dochter van 2,5 speelt nu ook af en toe op de pc trouwens (bij papa op schoot).

Zero.

Pagina: 1 ... 66 ... 92 Laatste

Let op:
De volgende servers zijn beschikbaar:
Discord: https://discord.gg/zfeG8Tr
Teamspeak: ~[html]<a href="ts3server://ts.bug-community.com">ts.bug-community.com</a>~[/html]

Voor (hardware) problemen is het volgende topic: [PC] Battlefield 1 Algemeen problemen topic

Dit is een topic voor discussie, niet om statslijstjes te posten. Doe dit dan ook niet.