https://www.reddit.com/r/...amount_of_nerfs_incoming/
(dit is een lijst van changes in de huidige CTE versie, we kunnen er vanuit gaan dat ze allemaal in live komen aangezien dat de vorige keer ook zo was)
Helaas, weer een stap richting nog meer random spread. Weer wordt het spel meer RNG en minder skill. De Automatico heeft flink meer horizontale recoil gekregen en minder verticale recoil? Was er überhaupt verticale recoil dan? Ik snap het werkelijk waar niet waarom ze dit doen. Straks kun je alleen nog de crosshair op de vijand zetten, de trekker inhouden en bidden tot de goden dat er genoeg kogels in het midden van het scherm landen en niet links en rechts van het doelwit. Schieten is niks anders meer dan voluit sprayen. Burst fire of tap fire? Recoil control? Bestond al niet in BF1 maar bestaat nu nog meer niet.
Helaas zijn de changes weer 90% nerfs en 10% buffs
(Ja, ik weet het, op symthic is ongeveer de helft groen en de andere helft oranje, maar de nerfs zijn een stuk zwaarder dan de buffs). DICE Stockholm bewijst maar weer eens dat ze totaal geen benul hebben waar ze mee bezig zijn.
Het meest frappante is de sterke nerf van de Automaticos en Hellriegel e.d. en dergelijke. Blijkbaar wilden jullie andere guns meer kans geven tegen deze wapens,
maar tegelijkertijd nerfen jullie de medic guns, waar het vooral om gaat, ook enorm hard? Oftewel, de onderliggende balans is niet veranderd maar de gemiddelde wapenkracht is weer enorm afgenomen.
De enige echte buffs zijn voor de 1903 experimental en de MP18 experimental. Dat is echter bullshit, want die worden niet weinig gebruikt omdat het ze heel slecht zijn maar omdat ze niche wapens zijn die je leuk moet vinden.
Dus in het kort: onderliggende balans tussen de wapens niets verbeterd of veranderd, alleen de wapens in het algemeen weer een flink stuk slechter gemaakt. Mijn 2c is dat ze de volgende patch de shotguns weer gaan nerfen en misschien de BAR ook weer. En daarna misschien weer de Automaticos, Hellriegel en mogelijk de MP18. Net zo lang tot je nog maar 1 persoon per clip kunt killen.
Totaal met stomheid geslagen. Het volledige balancing team mag wat mij betreft de laan uitgestuurd worden. Ze hebben geen idee wat ze doen en maken het spel elke patch onbetrouwbaarder/nog meer arcade. Nog even en ik kap gewoon met infantry combat en ga alleen nog maar vliegen.