Tsurany schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:13:
Maar daar zit wel de kern van het probleem. Een speler die te goed overweg kan met een voertuig kan enkel gecounterd worden door iemand die dezelfde skills heeft of door een groep goed samenwerkende spelers. Iemand met gemiddelde skills die zonder een vast squad speelt is daardoor vrij kansloos tegen een goede speler in een voertuig.
Elke keer dat deze discussie hier oplaait is het antwoord hetzelfde, met teamwork en een vol squad is elk voertuig kansloos. En leer anders zelf het voertuig goed te gebruiken. Wat heeft iemand die casual en alleen speelt aan dit antwoord? Moet hij voor die paar uur per week lid worden van een clan of zich bij een community aansluiten? Of moet hij honderden uren in een voertuig stoppen wetende dat hij nooit zo goed wordt? En iemand die wel goed is in voertuigen moet maar hopen dat hij er ook een te pakken krijgt, dat is ook verre van vanzelfsprekend.
Dat zie je ook bij de vliegtuigen in Battlefield 1, een goede speler kan enorme scores halen doordat de gemiddelde casual speler er te weinig tegen kan doen wegens het gebrek aan dezelfde skills of het gebrek aan fatsoenlijk teamwork. Dat zie je ook bij een tank, met name als de personen in een tank samenspelen en elkaar helpen. Dan haal je enorme scores. Genoeg hier in dit topic die dat kunnen beamen.
En te voet is dat probleem er veel minder, goede spelers zullen nog steeds bovenaan de scorelijsten staan maar zijn relatief makkelijker neer te halen, een death komt niet compleet uit de lucht vallen en het gevoel van een eerlijke strijd is er veel meer.
Dan snap ik het wel dat spelers die voertuigen zat worden en andere mappen kiezen waar die voertuigen minder sterk aanwezig zijn.
Er is inderdaad een stevige skill gap bij de vehicles in Battlefield en die skill gap is bij vliegtuigen nog net wat groter dan bij tanks. Er zijn heel veel middelmatige en slechte vliegers en maar een handjevol goede. Dit werd gisteren nog maar eens bevestigd door de ene na de andere plane waar ik achteraan zat die zich in de grond boorde of tegen een paal of boom aan klapte
Bij BC2 Vietnam werd ik vanwege mijn vliegen in de Huey regelmatig geband vanwege 'cheating'. Ook schoot ik hele servers leeg, waar ik ook wel eens voor geband werd

. Misschien ontbreekt bij mij de innerlijke moraal om andere te behoeden voor zulke vernietiging. Maar ja, ik had veel geoefend en had skills opgebouwd die de meesten niet hadden. Moet ik dan een slag om arm nemen en mezelf handicappen? Of denken 'och, arme enemies, zal ik het maar wat rustiger aan doen?'.
Het alternatief is de skill gap dichten; veranderingen introduceren die goede en slechte players qua 'impact' dichter bij elkaar brengen. Er wordt echter veel geklaagd over de 'casualization' van Battlefield en dat zal dat geklaag alleen maar verder aanwakkeren.
Ik snap dat er spelers zijn die niet veel tijd hebben en het spelen er 'bij' doen. Ik heb echter ook een full-time baan dus ik speel ook nog maar weinig vergeleken bij vroeger. (Ik heb natuurlijk wel voordeel door mijn opgebouwde skill in eerdere Battlefield titels.)
We zouden al een heel eind komen als ze, vooral voor dingen zoals tanks en vliegtuigen (en ook het spelen tégen), korte maar doeltreffende tutorials zouden toevoegen. Misschien zelfs in-game automatisch tonen, de eerste keer dat je een bepaalde vehicle of class kiest. Het geeft spelers een zetje in de juiste richting en moedigt ze aan om bepaalde dingen te proberen.
Nu kan ik het me wel voorstellen dat je de eerste keer de vliegbril opzet, compleet weggevaagd wordt en daarna denkt; 't zal wel. Geen tijd/zin om alles zelf uit te vogelen dus dan komt het ook niet van de grond. Er zijn alleen tutorials voor gamemodes maar ook voor classes en vehicles zouden ze zeker niet misstaan.
[...]
Helaas is Rush verneukt door 24 speler servers. Dat resulteert na een slechte ronde altijd in 8vs12 wat helemaal kansloos is. Je hebt voor rush echt 32 spelers nodig voor balancing.
Eens. Ze zouden voor BF1 er 30 players van moeten maken. Elk team heeft dan 3 volle squads. 12 man per team is sowieso al een raar aantal want je hebt dan vaak 2 volle squads en 2 losse players. Ik ben vaker één van die 2 geweest en dat is niet leuk.
[
Voor 3% gewijzigd door
Foodie88 op 25-01-2017 13:45
]