Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 22:13
Ik heb trouwens gezien dat er sinds december een public external ESP (wallhack) is die nog steeds werkt vandaag de dag.

Toch wel jammer dat dit zonder PB relatief veilig is om te gebruiken. En ook al was er wel Punkbuster, external hacks kunnen erg moeilijk gedetecteerd worden. Die lezen alleen uit het geheugen en schrijven niets. De overlay werkt door het spel in windowed mode te spelen en dan wordt de overlay over de window heen geprojecteerd. Eerder deden ze dat zelfs met het Windows Aero theme, ik weet niet of dat nog het geval is.

Het zou goed voor het spel zijn om naast FairFight toch PunkBuster te gaan gebruiken, om in ieder geval zulke public hacks te kunnen detecteren. Nu kun je dit gewoon gebruiken, zo lang je maar niet mensen door de muur gaat volgen met je crosshair.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:13
Zoals deze dus..??
YouTube: Battlefield 1 Hack External 3

Hmmmmmmmmm maakt het voor mij al een pak minder interessant eigenlijk....

Fraps nog altijd het beste app om ingame vid te maken? Of andere?

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foodie88
kazzzdafke schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:22:
Zoals deze dus..??
YouTube: Battlefield 1 Hack External 3

Hmmmmmmmmm maakt het voor mij al een pak minder interessant eigenlijk....

Fraps nog altijd het beste app om ingame vid te maken? Of andere?
Ja is van dezelfde maker, hij heeft er nu één met alleen die boxes en geen aimbot. Aimbot is niet "veilig" omdat FairFight wel kijkt naar op welke wijze je richt en dergelijke. Volgens de fora moet de aimbot redelijk getemd worden om niet door FairFight opgepikt te worden. Dus plotsklaps 180 graden draaien om iemand achter je te knallen is er niet bij.

Overigens heb ik in ongeveer 90 uur spelen maar 2 hackers gezien waarvan ik het zeker wist. Die hadden allebei een aimbot. Het zou kunnen zijn dat ik ook mensen met ESP ben tegengekomen maar ik moet zeggen dat ik nooit dat gevoel heb gehad. Zou wel zielig zijn als ik ze wel tegen me heb gehad, want dat zou betekenen dat ik zonder hack alsnog beter ben dan iemand mét 8)7

Afijn, een goede speler met ESP is haast onverslaanbaar maar volgens mij is het niveau van de meeste hackers niet zo hoog. Waarom zou je immers een hack gebruiken als je toch al goed bent?

Een ander interessante ontwikkeling is dat recentelijk enkele top spelers op BF1 zijn geband door FairFight (link: https://www.reddit.com/r/..._consideration_fairfight/). Inmiddels is een gedeelte wel weer unbanned maar het bewijst wel dat FairFight in bepaalde randgevallen - en dan bedoel ik echt randgevallen als in spelers die echt enorm goed zijn - het onderscheid tussen een cheater en een super speler moeilijk kan maken.

Immers, als de aimbot zo wordt ingesteld dat het gedrag lijkt op dat van een echte maar slechts zeer, zeer goede speler dan ziet FairFight het verschil niet. De cheaters die het moeilijkste te detecteren zijn, gebruiken daarom aimbots die menselijk gedrag nadoen:

- Geen snap aiming (ineens vastklikken op een vijand)
- Niet steeds op exact hetzelfde lichaamsdeel mikken
- De vijand niet strak volgen met de crosshairs maar een beetje 'vloeiend'

De effectiviteit van de aimbots wordt daarmee wel een stuk minder.. als een cheater de kans op een ban wil verkleinen, moet de aimbot zo ingesteld worden dat hij hem geen superhuman powers geeft maar slechts op hetzelfde niveau plaatst als een zeer goede speler.

De bans van de legit spelers geven wel aan dat die grens waarop FairFight acteert al redelijk laag ligt. Dat is nu net het probleem van het verhaal. FairFight aggressiever instellen betekent meer cheaters vangen maar ook false positives genereren. Maar, omdat alle FairFight bans "human reviewed" zijn, ligt het misschien ook wel aan een gebrek aan competentie bij die "reviewers".

Wat betreft je vraag over Fraps, als je een Nvidia GPU hebt zou ik aanraden om Shadowplay (met GeForce Experience) te gebruiken. Dat kost je namelijk geen FPS, Fraps wel. Dus met Fraps moet je altijd wat 'extra' FPS hebben.

[ Voor 34% gewijzigd door Foodie88 op 19-01-2017 13:01 ]

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:13
OK bedankt! Mooie uitleg!

Ik zat gisteren op een server en zag 3 of 4 spelers: BANNED.. is dat dan voor cheating of..?

Ik heb idd een Nvidia GPU (GTX970) dus zal dan de shadowplay even testen!

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
kazzzdafke schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:55:
OK bedankt! Mooie uitleg!

Ik zat gisteren op een server en zag 3 of 4 spelers: BANNED.. is dat dan voor cheating of..?

Ik heb idd een Nvidia GPU (GTX970) dus zal dan de shadowplay even testen!
Ja dat is voor cheating (FairFight ban). Die meldingen zijn alleen globaal, dus zeggen niets over de server waar je op dat moment in zit. Het is dus niet zo dat die allemaal in jouw server zaten 8)

Ik heb mijn vorige post nog even aangevuld met wat meer informatie over FairFight, mocht je het leuk vinden om te lezen.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 19:28
Ach, Deloeks en Uffeltje krijgen ook hun fair share of cheat opmerkingen :P

Zelfs ik had het gister ff aan de stok met iemand ... enkel omdat dat 'figuur' elke keer maar blind een huis/kamer in kwam rennen met het geluid van een kudde olifanten, en dat hij het maar vreemd vond dat ik hem elke keer neer maaide. :D

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
Zephyer schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:39:

Zelfs ik had het gister ff aan de stok met iemand ... enkel omdat dat 'figuur' elke keer maar blind een huis/kamer in kwam rennen met het geluid van een kudde olifanten, en dat hij het maar vreemd vond dat ik hem elke keer neer maaide. :D
Er zijn inderdaad genoeg hackusations in BF1. Ik heb er al zo'n 30 te verwerken gehad. Echter kan ik me goed voorstellen dat wanneer je een gemiddelde KD van minder dan 1.0 hebt, dat het sowieso lijkt dat 50% van alle spelers cheaten (ja, er zijn mensen op de BF forums die dat beweren).

Gisteren nog een mooie. Was samen met een maat aan het vliegen op Ballroom Blitz en het vijandelijke team was zoals gewoonlijk weer met van alles bezig behalve ons uit de lucht halen. Volgens mij hadden ze het koud, want ze stonden steeds hutje-mutje op elkaar. Ik heb nog nooit zoveel vier- en vijfdubbele kills in één match gehaald. We eindigden allebei met meer dan 90 kills en minder dan 5 deaths. Uiteraard had je weer van die players die je K/D zien en meteen zeggen:"Look, 90 - 4, cheater!"

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Zephyer schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:39:

Ik kan met geluid echt niks horen in BF1. Soms hoor ik duidelijk voetstappen op metaal, en dan blijken het mijn eigen te zijn ergens midden in een bos.

En ach ja, K/D ratio zegt sowieso niks bij voertuigen. Heb recent nog eentje gehad die 68-0 ging in een tank. Dat is nou eenmaal omdat tanks verschrikkelijk sterk zijn. Vliegtuigen zijn ook niet verkeerd, maar vooral irritant en itt een tank hebben ze imo, vooral voor hun k/d ratio, weinig invloed op daadwerkelijk het winnen/verliezen van hun team.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zephyer
K/D an sich zegt inderdaad niets, het is de speelstijl die erom heen draait.
80-1 met een hoge score ernaast doordat je met je moter(+zijspan) alle vlaggen aan het cappen bent is gewoon d:)b

80-1 als sniper op de top van een berg liggen en met je score op plek 28/32 staan is ronduit ruk :Y)

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
Ben ik het niet mee eens wat betreft de vliegtuigen. In Operations moet je tickets bleeden dus vooral als defender heb je enorm veel aan goede pilots. Je hebt wel eens van die spelers die inderdaad zeggen "50-0 but you still lost" maar hoe je het ook wendt of keert, zo iemand is nooit slecht voor je team. Als je zo'n score haalt, betekent het niet dat je daarom ook maar had moeten winnen; een slecht team ga je niet in je eentje rechttrekken, hoe goed je ook bent.

Voorbeeld van goed gebruik van een vliegtuig is als er een enorme concentratie enemies op een objective ligt te cappen. Team komt er niet bij in de buurt omdat het er zoveel zijn. Als ze zodanig geconcentreerd zijn, drop je er één keer bommen of darts op en je hebt zo 5 tot 6 man. Op die manier heb ik al genoeg keren ervoor gezorgd dat óf het enemy team niet kon cappen óf ons team de objective gemakkelijk kon terugpakken. En dan hebben we het nog niet eens over de hoeveelheid tickets die zo'n piloot wegsnoept. In die match hadden wij (die andere piloot en ik) samen 180 kills. De meeste players halen zo'n 20 kills per match dus wij waren qua tickets net zoveel waard als 9 gemiddelde spelers. Overigens wonnen we binnen de eerste vier sectors.

Ik ben het overigens wel met jullie eens als het een tank is die ver van de actie blijft en zijn tank als artillerie gebruikt. Dan verspeel je gewoon een goede tool om mee te pushen.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Foodie88 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:49:
Ik heb trouwens gezien dat er sinds december een public external ESP (wallhack) is die nog steeds werkt vandaag de dag.

Toch wel jammer dat dit zonder PB relatief veilig is om te gebruiken. En ook al was er wel Punkbuster, external hacks kunnen erg moeilijk gedetecteerd worden. Die lezen alleen uit het geheugen en schrijven niets. De overlay werkt door het spel in windowed mode te spelen en dan wordt de overlay over de window heen geprojecteerd. Eerder deden ze dat zelfs met het Windows Aero theme, ik weet niet of dat nog het geval is.

Het zou goed voor het spel zijn om naast FairFight toch PunkBuster te gaan gebruiken, om in ieder geval zulke public hacks te kunnen detecteren. Nu kun je dit gewoon gebruiken, zo lang je maar niet mensen door de muur gaat volgen met je crosshair.
Die public hack blijft ook gewoon werken omdat fairfight dit niet kan detecteren aan de hand van telemetry, let wel, fairfight gebruikt een dx screenshot systeem die het wel kan zien maar dit wordt pas gebruikt na een cheat report, helaas hebben de cheat schrijvers hier ook alweer een oplossing voor.

Zelfs de cheat schrijvers waren verbaasd dat EA afscheid heeft genomen van punkbuster, alle injectors zijn nu vrij te gebruiken, public cheats werden voorheen altijd gedetecteerd, nu hebben ze vrij spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
NLsandman schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:49:
[...]

Die public hack blijft ook gewoon werken omdat fairfight dit niet kan detecteren aan de hand van telemetry, let wel, fairfight gebruikt een dx screenshot systeem die het wel kan zien maar dit wordt pas gebruikt na een cheat report, helaas hebben de cheat schrijvers hier ook alweer een oplossing voor.

Zelfs de cheat schrijvers waren verbaasd dat EA afscheid heeft genomen van punkbuster, alle injectors zijn nu vrij te gebruiken, public cheats werden voorheen altijd gedetecteerd, nu hebben ze vrij spel.
Dat is ook het probleem met een external hack. De overlay wordt niet in/door het spel gedrawed maar eroverheen (vandaar de eis om in windowed mode te draaien). Een DX screenshot zal daarom altijd clean zijn. Bij internal hacks maken ze gebruik van een functie die ziet wanneer de SS functie wordt aangeroepen, om vervolgens heel even de overlay uit te zetten terwijl de screenshot gemaakt wordt. Resultaat is de FairFight medewerker die een screenshot terugkrijgt waarop niets te zien is.

Met telemetry kunnen ze wel vermoedelijke wallhackers/ESP gebruikers vinden, omdat de 'dommere' mensen onder hen de neiging hebben om mensen door muren heen te volgen voordat ze om de hoek komen. Dat is iets waar FairFight naar kijkt. Het valt uiteraard wel moeilijk te bevestigen wanneer ze een clean screenshot terugkrijgen.

FairFight is geen verkeerd systeem, het helpt voornamelijk tegen payhacks die te goed en/of te veranderlijk zijn voor PunkBuster om te detecteren. Bottom line is dat het gedrag detecteert, niet een specifieke hack. Het feit dat er alleen FairFight is, zet wel de poort open naar een hoop public hacks die nu opeens net zo makkelijk/moeilijk te detecteren zijn als payhacks.De enige factor is nu: hoe 'hard' gebruikt de hacker zijn hack?

TL:DR; Ze hadden beter beide PunkBuster en FairFight kunnen implementeren in plaats van alleen FairFight.

BF1 Stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sissors schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:57:
[...]

Ik kan met geluid echt niks horen in BF1. Soms hoor ik duidelijk voetstappen op metaal, en dan blijken het mijn eigen te zijn ergens midden in een bos.

En ach ja, K/D ratio zegt sowieso niks bij voertuigen. Heb recent nog eentje gehad die 68-0 ging in een tank. Dat is nou eenmaal omdat tanks verschrikkelijk sterk zijn. Vliegtuigen zijn ook niet verkeerd, maar vooral irritant en itt een tank hebben ze imo, vooral voor hun k/d ratio, weinig invloed op daadwerkelijk het winnen/verliezen van hun team.
Een vliegtuig kan zeer handig zijn in het vrijhouden van objectives, het uitschakelen van snipers en het omlaag brengen van tickets. Als ik vlieg probeer ik altijd de objectives schoon te houden door er trench spikes op te droppen. Daarnaast veel spotting flares gooien zodat teammates de vijanden kunnen opsporen.
Een goede piloot kan zeker wat bijdragen. Zelf speel ik graag operations en daar merk je echt hoe nuttig samenwerken kan zijn. Als de piloot net tijdens de aanval op een vlag drie tot vier vijanden kan wegvegen kan de infantry veel makkelijker het punt innemen.

[ Voor 12% gewijzigd door Tsurany op 19-01-2017 17:04 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik wil niet ontkennen dat een piloot wat toevoegt, enkel dat dat bijna altijd minder is dan wat je zou denken met zijn K/D ratio.
Foodie88 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:13:
In die match hadden wij (die andere piloot en ik) samen 180 kills. De meeste players halen zo'n 20 kills per match dus wij waren qua tickets net zoveel waard als 9 gemiddelde spelers. Overigens wonnen we binnen de eerste vier sectors.
Nee want je kan je waarde niet bepalen puur op aantal kills. Uiteindelijk heb je boots on the ground nodig om die dingen te verdedigen of in te nemen.

Overigens speel ik weinig Operations, en dit is één van de redenen: de keren dat ik speelde was er nogal een gebrek aan AA. Nu is dat op Conquest Sinai Desert ook het geval, maar bij Operations wel heel erg.

[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 19-01-2017 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-me-baby
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-08 11:21
Sissors schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:25:

Overigens speel ik weinig Operations, en dit is één van de redenen: de keren dat ik speelde was er nogal een gebrek aan AA.
Wat mij vaak opvalt (en slim ook) is dat goede vliegeniers als eerste die AA guns vernietigen waardoor ze eigenlijk vanaf de grond niet veel meer te vrezen hebben ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
Sissors schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:25:
[...]

Nee want je kan je waarde niet bepalen puur op aantal kills. Uiteindelijk heb je boots on the ground nodig om die dingen te verdedigen of in te nemen.

Overigens speel ik weinig Operations, en dit is één van de redenen: de keren dat ik speelde was er nogal een gebrek aan AA. Nu is dat op Conquest Sinai Desert ook het geval, maar bij Operations wel heel erg.
Niet puur inderdaad. Maar in Operations moet je, in tegenstelling tot Conquest, kills maken als defender om te winnen. Het vijandelijke team heeft een bepaald aantal tickets en objectives houden/cappen vermindert hun tickets niet. Alleen kills. Dat is ook het verschil tussen Operations en Conquest. In Operations maakt het aantal kills en je K/D meer uit dan in Conquest.

Er is op sommige maps een tekort aan AA in Operations maar op andere maps weer een teveel. Op Monte Grappa, en met name op de laatste twee sectors, is gigantisch veel AA aan de defender kant. Op St. Quentin staat in de eerste sector de AA gun helemaal out of place, te ver naar achteren. Groter wordt het probleem als maar één zijde vliegtuigen heeft. Dat is ook bij St. Quentin in de eerste sectoren.
freak-me-baby schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:30:
[...]

Wat mij vaak opvalt (en slim ook) is dat goede vliegeniers als eerste die AA guns vernietigen waardoor ze eigenlijk vanaf de grond niet veel meer te vrezen hebben ;w
De meeste 'goede' piloten spelen of met de standaard loadout van de attack plane of met de trench fighter. Beide doen vrijwel geen schade aan die AA guns met darts/bommen. Wel vind ik dat het mogelijk moet zijn om stationaries te repareren met een wrench als ze helemaal kapot zijn. Zo niet, mogen ze ook de respawn time verkorten van mij.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-me-baby
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-08 11:21
Foodie88 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:33:

Op St. Quentin staat in de eerste sector de AA gun helemaal out of place, te ver naar achteren.
Haha klopt, ik wist tot een paar dagen geleden geeneens dat er daar een AA gun stond (beetje verstopt ook) :-) Wel erg leuk als je in de eerste sector een Airship krijgt (alhoewel dat natuurlijk wel een erg slechte attack is), die trek je vaak nog vrij lang door in de 2de sector.

Als ik dan driver ben van zo'n airship dan vernietig ik altijd eerst die 3 AA guns in sector 2 en dan lukt het vaak nog om met de airship in sector 3 te komen

[ Voor 14% gewijzigd door freak-me-baby op 19-01-2017 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
freak-me-baby schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:44:
[...]

Haha klopt, ik wist tot een paar dagen geleden geeneens dat er daar een AA gun stond (beetje verstopt ook) :-) Wel erg leuk als je in de eerste sector een Airship krijgt (alhoewel dat natuurlijk wel een erg slechte attack is), die trek je vaak nog vrij lang door in de 2de sector.

Als ik dan driver ben van zo'n airship dan vernietig ik altijd eerst die 3 AA guns in sector 2 en dan lukt het vaak nog om met de airship in sector 3 te komen
Ja inderdaad.. als je de airship dan al krijgt is je team echt ruk want je hebt tanks en een vliegtuig en het defender team heeft niks.. behalve dan die ene AA helemaal achteraan 8)7 Ik heb wel het idee dat de eerste sector van veel maps zo is opgebouwd. Ballroom Blitz heeft het ook, twee tanks voor de attackers en de defenders niets. Bij de tweede sector krijgen de defenders er één vliegtuig bij en de defenders één tank en twee vliegtuigen. De goede drivers van airships doen dat ook, de AAs vernietigen. Er zijn alleen weinig goede. Zag er laatst één - die bleef letterlijk met z'n airship boven hun eigen base hangen haha.

Toch blijf ik het raar vinden. Volgens mij zouden ze in de meeste gevallen de vehicle balance beter gelijk kunnen houden - een gelijk aantal tanks en vliegtuigen aan beide kanten.

[ Voor 7% gewijzigd door Foodie88 op 19-01-2017 16:52 ]

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foodie88 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:49:
[...]

Ja inderdaad.. als je de airship dan al krijgt is je team echt ruk want je hebt tanks en een vliegtuig en het defender team heeft niks.. behalve dan die ene AA helemaal achteraan 8)7 Ik heb wel het idee dat de eerste sector van veel maps zo is opgebouwd. Ballroom Blitz heeft het ook, twee tanks voor de attackers en de defenders niets. Bij de tweede sector krijgen de defenders er één vliegtuig bij en de defenders één tank en twee vliegtuigen. De goede drivers van airships doen dat ook, de AAs vernietigen. Er zijn alleen weinig goede. Zag er laatst één - die bleef letterlijk met z'n airship boven hun eigen base hangen haha.
En toch verliezen attackers vaak genoeg, zelfs met een overmacht aan voertuigen. Wat dacht je van Quinten Scar? Hoe vaak attackers daar wel niet verliezen op de eerste punten terwijl je qua voertuigen een overmacht hebben.
Toch blijf ik het raar vinden. Volgens mij zouden ze in de meeste gevallen de vehicle balance beter gelijk kunnen houden - een gelijk aantal tanks en vliegtuigen aan beide kanten.
Dan wordt het praktisch onmogelijk om te winnen.

Daarnaast zijn het, in mijn ogen, vooral de matige spelers die zeggen dat kills en K/D ratio weinig uitmaken. Die snappen het spel nog niet goed genoeg.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
Tsurany schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:04:
[...]

En toch verliezen attackers vaak genoeg, zelfs met een overmacht aan voertuigen. Wat dacht je van Quinten Scar? Hoe vaak attackers daar wel niet verliezen op de eerste punten terwijl je qua voertuigen een overmacht hebben.

[...]

Dan wordt het praktisch onmogelijk om te winnen.

Daarnaast zijn het, in mijn ogen, vooral de matige spelers die zeggen dat kills en K/D ratio weinig uitmaken. Die snappen het spel nog niet goed genoeg.
Ik denk dat het winnen of verliezen van de attackers in St. Quentin in de eerste sectoren vooral te maken heeft met slechte teambalance. Uiteraard kun je met een goed defender team dit nog steeds gemakkelijk winnen (het overall player niveau is niet bijster hoog). Maar Quentin is ook niet het grootste probleem. Vooral op Ballroom Blitz vind ik het een probleem voor de attackers vanaf sector 2. Dan hebben de defenders twee vliegtuigen en alle AAs en de attackers slechts één vliegtuig. Als ik samen met iemand anders vlieg, is het te makkelijk air superiority te houden.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foodie88 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:16:
[...]

Ik denk dat het winnen of verliezen van de attackers in St. Quentin in de eerste sectoren vooral te maken heeft met slechte teambalance. Uiteraard kun je met een goed defender team dit nog steeds gemakkelijk winnen (het overall player niveau is niet bijster hoog). Maar Quentin is ook niet het grootste probleem. Vooral op Ballroom Blitz vind ik het een probleem voor de attackers vanaf sector 2. Dan hebben de defenders twee vliegtuigen en alle AAs en de attackers slechts één vliegtuig. Als ik samen met iemand anders vlieg, is het te makkelijk air superiority te houden.
Het enige probleem op Ballroom Blitz is de sector met drie punten. En dat is een probleem omdat de punten te ver uit elkaar liggen en je geen goede chokepoints hebt. Maar qua voertuigen balans? Nee, daar zie ik echt geen probleem. Het is ook voornamelijk infantry based combat in het landhuis zelf.

In principe moet je bij dat punt gewoon de Behemoth inzetten en dan heb je die map gewonnen. Dan op de volgende map de trein op het moment dat je die drie punten in moet nemen en voila.

[ Voor 8% gewijzigd door Tsurany op 19-01-2017 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
Tsurany schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:21:
[...]

Het enige probleem op Ballroom Blitz is de sector met drie punten. En dat is een probleem omdat de punten te ver uit elkaar liggen en je geen goede chokepoints hebt. Maar qua voertuigen balans? Nee, daar zie ik echt geen probleem. Het is ook voornamelijk infantry based combat in het landhuis zelf.

In principe moet je bij dat punt gewoon de Behemoth inzetten en dan heb je die map gewonnen. Dan op de volgende map de trein op het moment dat je die drie punten in moet nemen en voila.
Ik denk dat de sectoren vóór en na het landhuis zijn ook zeer pittig zijn als je goede piloten op het defender team zit. Beide hebben weinig cover en één versus twee vliegtuigen. Die A objective op de laatste sector (bij dat beeld) is echt een deathtrap tegen een goede attackplane of fighter pilot. Los daarvan is de sector met 3 objectives wel moeilijk, inderdaad. Vaak kunnen de attackers wel twee objectives cappen, maar is er steeds één van de defenders.

Voor de defenders blijft de taak om de behemoth zo snel mogelijk neer te halen wanneer hij verschijnt.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foodie88 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:27:
[...]

Ik denk dat de sectoren vóór en na het landhuis zijn ook zeer pittig zijn als je goede piloten op het defender team zit. Beide hebben weinig cover en één versus twee vliegtuigen. Die A objective op de laatste sector (bij dat beeld) is echt een deathtrap tegen een goede attackplane of fighter pilot. Los daarvan is de sector met 3 objectives wel moeilijk, inderdaad. Vaak kunnen de attackers wel twee objectives cappen, maar is er steeds één van de defenders.

Voor de defenders blijft de taak om de behemoth zo snel mogelijk neer te halen wanneer hij verschijnt.
Ik heb nog niet vaak meegemaakt dat het daar echt mis gaat vanwege air superiority. Vaak is het een kwestie van te weinig infantry die durft aan te vallen. Je hebt in principe genoeg kansen om tussen de vliegtuigaanvallen door het punt in te nemen.

Wel zou het helpen als mensen eens doorkrijgen dat je vliegtuigen kapot kan schieten met vuurwapens. Ik wordt zelf zo weinig geraakt door kogels als ik vlieg, echt opvallend. Aan de andere is dit ook weer typisch een kwestie van ruk geluid in Battlefield 1, vliegtuigen die je pas hoort nadat je geraakt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 10:38
Ik schiet zo vaak op vliegtuigen en het komt weinig voor dat ik ze neerhaal, de laatste was toen ik de piloot raakte doordat deze een draai aan het maken was (voornamelijk MG15).

BF1 Stats, GoT - System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
[...]

Niet puur inderdaad. Maar in Operations moet je, in tegenstelling tot Conquest, kills maken als defender om te winnen. Het vijandelijke team heeft een bepaald aantal tickets en objectives houden/cappen vermindert hun tickets niet. Alleen kills. Dat is ook het verschil tussen Operations en Conquest. In Operations maakt het aantal kills en je K/D meer uit dan in Conquest.
Mwah, op Conquest heeft het wel weer directe invloed op de score. Ik speel dan wel weinig Operations, maar vroeger wel veel Rush gespeeld. En daar was het primaire wat je nodig had als defenders mensen tussen de vijand en de mcom. Die snipers konden wel leuke K/D halen, en soms voor de verandering een attacker die aan het armen was neer schieten, maar uiteindelijk was veruit het merendeel van de spellen waar de verdedigers kansloos verloren, dat omdat er te weinig gewoon aan het verdedigen van de mcoms waren. Ik vermoed dat het bij Operations wel redelijk vergelijkbaar is. Oké omdat je één grote ticket pool heb kan ik me voorstellen dat het wat anders is, maar uiteindelijk krijg je die kills wel als je de locaties maar verdedigd.
Tsurany schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:04:

Met bijna puur solo infanterie (uiteraard wel met team samen in het spel, maar niks premade) 1.7 W/L ratio denk ik toch niet dat ik zo slecht ben. (En 2 K/D ratio). Iemand die continue wordt afgeschoten is waarschijnlijk niet erg goed nee. Maar de ene kill is mijn inziens veel belangrijker dan de andere kill. Je magazijn leeg sprayen om een groep aanvallers even tegen te houden totdat meer mensen spawnen is een stuk belangrijker dan een random sniper dood te schieten die daarna weer net zo hard spawned op zijn vriendjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
DWattel schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:55:
Ik schiet zo vaak op vliegtuigen en het komt weinig voor dat ik ze neerhaal, de laatste was toen ik de piloot raakte doordat deze een draai aan het maken was (voornamelijk MG15).
Als iedereen mee schiet heb je ze zo neer. Ik schiet op elk vliegtuig met mijn BAR en dan doe je al gauw 16 damage met 1 magazijn.
Komt regelmatig voor dat ik dan verrast word met wat gratis kills.
Zelfde met spots op infantrie, ook al ben ik niet in de buurt sproei ik er toch vaak een burst op af en "jat" daarmee de kill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWattel
unfor schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:05:
[...]

Als iedereen mee schiet heb je ze zo neer. Ik schiet op elk vliegtuig met mijn BAR en dan doe je al gauw 16 damage met 1 magazijn.
Komt regelmatig voor dat ik dan verrast word met wat gratis kills.
Zelfde met spots op infantrie, ook al ben ik niet in de buurt sproei ik er toch vaak een burst op af en "jat" daarmee de kill.
Ik was laatst versteld, ik had iets van 1391 damage maar helaas niet neergeschoten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanre4l
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-08 10:05
Als iemand zin heeft om eens lekker samen te knallen, u mag mij toevoegen. Mijn origin account is sanre4L

Ik dacht ik ga even wat mensen toevoegen uit de lijst maar zag toen dat er zo'n 200-300 mensen in die lijst staan. Dat schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
De meeste 'goede' piloten spelen of met de standaard loadout van de attack plane of met de trench fighter. Beide doen vrijwel geen schade aan die AA guns met darts/bommen. Wel vind ik dat het mogelijk moet zijn om stationaries te repareren met een wrench als ze helemaal kapot zijn. Zo niet, mogen ze ook de respawn time verkorten van mij.
Een lading granaten met de standaard attack plane terwijl er iemand op de AA zit = AA destroyed
Heb ik al lekker veel gedaan, erg effectief wanneer er een behemoth in de lucht is. Zijn ze volledig daar op gefocussed dan is het bye bye AA :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
sanre4l schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 21:31:
Als iemand zin heeft om eens lekker samen te knallen, u mag mij toevoegen. Mijn origin account is sanre4L

Ik dacht ik ga even wat mensen toevoegen uit de lijst maar zag toen dat er zo'n 200-300 mensen in die lijst staan. Dat schiet niet op.
Gewoon op Discord komen, kanaal joinen en die mensen toevoegen. Veel mensen op die lijst zie ik niet eens meer (niet zo veel of evt. op andere tijden) spelen en een aantal op Discord juist heel vaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
SmokingCrop schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 22:00:
[...]

Een lading granaten met de standaard attack plane terwijl er iemand op de AA zit = AA destroyed
Heb ik al lekker veel gedaan, erg effectief wanneer er een behemoth in de lucht is. Zijn ze volledig daar op gefocussed dan is het bye bye AA :P
Gaat hij alleen kapot als er iemand op zit? Of ook als hij leeg is?

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-09 20:21
Foodie88 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:07:
[...]

Gaat hij alleen kapot als er iemand op zit? Of ook als hij leeg is?
Hij moet bemand zijn :S

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h1ttent1t
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:28
Die Custom Games, blijven die, of zijn ze tijdelijk?

Bijna uitsluitend die Back to Basics-games gespeeld van de week, terwijl ik tevoren de scout-klasse nog niet had aangeraakt :) Relaxte gameplay en al veel spannende potjes gehad omdat er meer de mogelijkheid lijkt te zijn om het tij te doen keren.

Is dus een leuke afwisseling met de normale Operation/Conquest potjes. Los daarvan wordt het wel dringend tijd dat er eindelijk zelf leuke servers kunnen opgezet worden, DICE?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
hottentot schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:10:
Die Custom Games, blijven die, of zijn ze tijdelijk?

Bijna uitsluitend die Back to Basics-games gespeeld van de week, terwijl ik tevoren de scout-klasse nog niet had aangeraakt :) Relaxte gameplay en al veel spannende potjes gehad omdat er meer de mogelijkheid lijkt te zijn om het tij te doen keren.

Is dus een leuke afwisseling met de normale Operation/Conquest potjes. Los daarvan wordt het wel dringend tijd dat er eindelijk zelf leuke servers kunnen opgezet worden, DICE?!
Normaal gesproken zijn de custom games tijdelijk, maar in het geval van Back to Basics heeft Striterax op Twitter bevestigd dat deze permanent blijft.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h1ttent1t
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:28
Foodie88 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:12:
[...]
Normaal gesproken zijn de custom games tijdelijk, maar in het geval van Back to Basics heeft Striterax op Twitter bevestigd dat deze permanent blijft.
Aha, goed nieuws, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lekker, al een paar keer dat ik een operation join met een aanvallend team dat in de laatste poging zit en nog op de eerste map is of een verdedigend team waarbij de vijand zonder versterkingen al bij het laatste punt op de laatste map is. FFS die games wil je toch helemaal niet joinen? Je hebt geen enkele kans om te winnen en mag blij zijn als je nog iets van punten krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
Tsurany schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:06:
Lekker, al een paar keer dat ik een operation join met een aanvallend team dat in de laatste poging zit en nog op de eerste map is of een verdedigend team waarbij de vijand zonder versterkingen al bij het laatste punt op de laatste map is. FFS die games wil je toch helemaal niet joinen? Je hebt geen enkele kans om te winnen en mag blij zijn als je nog iets van punten krijgt.
Ik zie heel veel mensen die hierover klagen maar ik moet zeggen dat ik dit zelf nog nooit heb meegemaakt. 95% van de keren join ik een operation die nog niet is begonnen, wat prima is. Misschien heb ik gewoon heel veel geluk 8)7

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foodie88 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:09:
[...]

Ik zie heel veel mensen die hierover klagen maar ik moet zeggen dat ik dit zelf nog nooit heb meegemaakt. 95% van de keren join ik een operation die nog niet is begonnen, wat prima is. Misschien heb ik gewoon heel veel geluk 8)7
Hangt wellicht ook van de tijd af. Als we met een party joinen heb ik er nooit last van, join ik alleen dan is het vrijwel constant zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Primal
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:13
Zephyer schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:00:
K/D an sich zegt inderdaad niets, het is de speelstijl die erom heen draait.
80-1 met een hoge score ernaast doordat je met je moter(+zijspan) alle vlaggen aan het cappen bent is gewoon d:)b

80-1 als sniper op de top van een berg liggen en met je score op plek 28/32 staan is ronduit ruk :Y)
Waarom? Het ligt allemaal toch veel genuanceerder!? Iedereen heeft zijn waarde. Ik begrijp het idee niet dat iedereen altijd maar direct bezig moet zijn met vlaggen te veroveren. Indirect kun je ook heel goed werk doen. Als die sniper er bijvoorbeeld voor gezorgd heeft dat 80 personen die op dat moment bezig waren een vlag te veroveren dat niet af hebben kunnen maken, dan heeft hij goed werk verricht (in mijn ogen). Of hij ergens anders nuttiger was geweest? Misschien. Wie weet?

In de tijd dat ik nog UT speelde (op redelijk niveau), was ik zelf een soort all-rounder. Ik blonk niet specifiek uit als aanvaller of verdediger. Maar ik was wel goed in "storen", verwarring stichten terwijl mijn team de vlag pakte/had, opruimen, verdedigen van de vlagdrager (ook zelf opoffering hoorde daarbij). Daarbij kwam mijn K/D ratio vaak uit op 2/1, 3/1 o.i.d. Niet bijster hoog. Maar hoe vaak ik team/clangenoten niet heb horen bedanken voor dit werk is ontelbaar.

"The fastest code, is the code that is never called."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou een huppeltje doen als snipers zulke scores konden halen. Vaak staan ze onderdaan met 8/1 na een hele ronde :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
Primal schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:39:
[...]

Waarom? Het ligt allemaal toch veel genuanceerder!? Iedereen heeft zijn waarde. Ik begrijp het idee niet dat iedereen altijd maar direct bezig moet zijn met vlaggen te veroveren. Indirect kun je ook heel goed werk doen. Als die sniper er bijvoorbeeld voor gezorgd heeft dat 80 personen die op dat moment bezig waren een vlag te veroveren dat niet af hebben kunnen maken, dan heeft hij goed werk verricht (in mijn ogen).

In de tijd dat ik nog UT speelde (op redelijk niveau), was ik zelf een soort all-rounder. Ik blonk niet specifiek uit als aanvaller of verdediger. Maar ik was wel goed in "storen", verwarring stichten terwijl mijn team de vlag pakte/had, opruimen, verdedigen van de vlagdrager (ook zelf opoffering hoorde daarbij). Daarbij kwam mijn K/D ratio vaak uit op 2/1, 3/1 o.i.d. Niet bijster hoog. Maar hoe vaak ik team/clangenoten niet heb horen bedanken voor dit werk is ontelbaar.
Sterker nog, een scout die boven op de vlag staat, doet in mijn ogen zijn job verkeerd. Als je aggressive recon wil spelen kan je beter heel iets meer afstand nemen en ervoor zorgen dat je je teammates verdedigt terwijl zij de flag cappen. Dat doe je door vijanden te spotten/aan te vallen terwijl ze naderen, enemy snipers te killen, vehicles te spotten en uiteraard je spotflare te gebruiken. Dat doe je niet vanaf die heuvel in de verte maar ook niet terwijl de vlag boven je hoofd wappert.

Als je op de flag zelf staat, dan sta je in het domein van de Automaticos en dergelijke en als we dan uitgaan van de hypothetische situatie dat je een speler tegenkomt die even goed is als jij, zul jij zelfs met je Gewehr M95 van een Automatico verliezen. Als je op die manier wil spelen, dan kun je beter een wapen kiezen dat beter is voor die situatie.

Hiermee wil ik aangeven dat er een middenweg is tussen van flag naar flag rennen door de gangetjes heen enerzijds en hill-humpen anderzijds. Dat lijken veel mensen niet te begrijpen. Die beweren dat PTFO altijd 100% gelijk staat aan flags cappen en dat wanneer je geen flags capt, je per defintie niet PTFO'd. Dat is volkomen onzin.

Om maar een voorbeeld te noemen, een scout die op de juiste momenten en juiste locaties zijn spot flare gebruikt, PTFO'd al beter dan veel spelers omdat het hele team hiervan profiteert. Je kan immers alle vijanden binnen het gebied op de minimap zien - je weet precies hoeveel het er zijn, waar ze staan en welke kant ze opgaan.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Primal schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:39:
[...]

Waarom? Het ligt allemaal toch veel genuanceerder!? Iedereen heeft zijn waarde.
Nee, maar dat denken die snipers vaak wel.
Als ik ruimte in mijn squad moet maken is de eerste die er uit gaat de camperende sniper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primal
Tsurany schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:42:
Ik zou een huppeltje doen als snipers zulke scores konden halen. Vaak staan ze onderdaan met 8/1 na een hele ronde :')
:-) ;-) Het gaat mij niet zozeer om de scores, maar wat iemand betekent voor het team. En laten we eerlijk zijn, de meeste spelers zijn gewoon van gemiddeld qua spelniveau. Dat geld inmiddels ook voor mij ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
unfor schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:46:
[...]

Als ik ruimte in mijn squad moet maken is de eerste die er uit gaat de camperende sniper.
Scouts/snipers die (echt) van waarde zijn kom ik echt weinig (ingame) tegen. Waar ik ze wel vaak tegen kom is meestal op de zelfde plaats en dan kan je echt niet van waarde zijn als het spel (gevecht) allang op een andere plaats in de map aan de gang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primal
unfor schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:46:
[...]

Ja, dat snap ik. Je moet kijken naar wat je op dat moment nodig hebt aan speelwijzes. Maar dan nog wil het niet zeggen dat de "camperende" sniper niet van nut is/kan zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unfor
Primal schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:50:
[...]

Ja, dat snap ik. Je moet kijken naar wat je op dat moment nodig hebt aan speelwijzes. Maar dan nog wil het niet zeggen dat de "camperende" sniper niet van nut is/kan zijn.
Het hilarische excuus wat ik van die l33tz0r sn1pz0rs in BF4 vaak hoorde: "Ja ik maak misschien geen kills, maar ik ben aan het spotten voor het team" 8)7
Nou top bezig! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Primal
Foodie88 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:46:
[...]

Sterker nog, een scout die boven op de vlag staat, doet in mijn ogen zijn job verkeerd. Als je aggressive recon wil spelen kan je beter heel iets meer afstand nemen en ervoor zorgen dat je je teammates verdedigt terwijl zij de flag cappen. Dat doe je door vijanden te spotten/aan te vallen terwijl ze naderen, enemy snipers te killen, vehicles te spotten en uiteraard je spotflare te gebruiken. Dat doe je niet vanaf die heuvel in de verte maar ook niet terwijl de vlag boven je hoofd wappert.

Als je op de flag zelf staat, dan sta je in het domein van de Automaticos en dergelijke en als we dan uitgaan van de hypothetische situatie dat je een speler tegenkomt die even goed is als jij, zul jij zelfs met je Gewehr M95 van een Automatico verliezen. Als je op die manier wil spelen, dan kun je beter een wapen kiezen dat beter is voor die situatie.

Hiermee wil ik aangeven dat er een middenweg is tussen van flag naar flag rennen door de gangetjes heen enerzijds en hill-humpen anderzijds. Dat lijken veel mensen niet te begrijpen. Die beweren dat PTFO altijd 100% gelijk staat aan flags cappen en dat wanneer je geen flags capt, je per defintie niet PTFO'd. Dat is volkomen onzin.

Om maar een voorbeeld te noemen, een scout die op de juiste momenten en juiste locaties zijn spot flare gebruikt, PTFO'd al beter dan veel spelers omdat het hele team hiervan profiteert. Je kan immers alle vijanden binnen het gebied op de minimap zien - je weet precies hoeveel het er zijn, waar ze staan en welke kant ze opgaan.
Natuurlijk begrijp ik dat. Daarom schreef ik ook dat het allemaal veel genuanceerder ligt (dat mis ik zo nu en dan wel eens in de posts). Bovendienj vragen sommige momenten ook een andere speelstijl dan andere, daar moet je (als team) op kunnen aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foodie88
De oorzaak van de hill-humpende snipers ligt vooral in het algehele niveau van de players. De meeste zijn niet van bijster hoog niveau dus als ze de confrontatie directer aangaan met de vijand, dan gaan ze snel dood. Ze zijn niet snel genoeg, kunnen niet goed genoeg mikken of hebben vrijwel geen situational awareness. Om maar niet de hele tijd het loodje te leggen (dat wordt immers als vervelend ervaren en dat snap ik), pakken ze een sniper rifle en gaan ze rustig van een afstandje knallen waar niemand behalve andere snipers ze kan raken. Het team heeft echter niks aan zulke mensen. Eéns per één of twee minuten een kill.

Om beter te worden, moet je accepteren dat je eerst door de shit moet. Dan ga je maar de hele tijd dood maar na verloop van tijd word je vast beter, ga je situaties beter inzien en ook je mechanische skills worden beter.
unfor schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:53:
[...]

Het hilarische excuus wat ik van die l33tz0r sn1pz0rs in BF4 vaak hoorde: "Ja ik maak misschien geen kills, maar ik ben aan het spotten voor het team" 8)7
Nou top bezig! ;)
Helaas doen maar weinig scouts het in BF1. Gisteren had ik toevallig een match waarin een stuk of twee, drie snipers voortdurend de enemies spotten. Ik maakte quadruple kill na quadruple kill met mijn fighter omdat het hele enemy team 3D spotted was! Dat was gaaf!

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primal
unfor schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:53:
[...]

Nou top bezig! ;)
Nou en? Dan is hij toch ook nuttig bezig?! Word ik nu oud of wat ...?! Hoevaak ik spelers wel niet heb horen klagen (in dit topic staan daar ook tientallen posts vol mee trouwens) dat er niet of te weinig gespot wordt. En dan is er iemand aan het spotten, is het weer niet goed. Natuurlijk zou het niet zwart-wit moeten/hoeven zijn en zou de speler in kwestie ook een andere taak ernaast kunnen doen. Nogmaals het is allemaal veel genuanceerder, maar daarvoor moet je wel de helicopter view gebruiken en even zonder emotie naar het geheel kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Primal schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:56:
[...]

Nou en? Dan is hij toch ook nuttig bezig?! Word ik nu oud of wat ...?! Hoevaak ik spelers wel niet heb horen klagen (in dit topic staan daar ook tientallen posts vol mee trouwens) dat er niet of te weinig gespot wordt. En dan is er iemand aan het spotten, is het weer niet goed. Natuurlijk zou het niet zwart-wit moeten/hoeven zijn en zou de speler in kwestie ook een andere taak ernaast kunnen doen. Nogmaals het is allemaal veel genuanceerder, maar daarvoor moet je wel de helicopter view gebruiken en even zonder emotie naar het geheel kijken.
Wat ik in mijn squads waardeer:
- een medic die healt en revived.
- een assault die helpt met het uitschakelen van een tank.
- een support die ammo geeft, repair tool of een limpet charge heeft.
- een ptfo scout die mee de vlag op komt en spot flares gebruikt.

De sniper die op een heuveltje op 500m afstand ligt potshots te maken en af en toe een kill maakt is imho nutteloos, meestal word de kill ook makkelijk gerevived en was die kill al helemaal nutteloos.
Zijn spot flares zijn na 2x schieten op en kunnen niet resupplied worden omdat hij niet in de buurt van de support is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Foodie88 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:09:
[...]

Al zo vaak meegemaakt dit,ik had gister zelfs 4 games eigenlijk achter elkaar,dat de aanvallende partij met 1 aanval al de hele map had. Dit was op ST Quentin SCAR.

Matchmaking is behoorlijk slecht naar mijn idee en ik hoop ook dat ze daar aan wat willen en kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
Tsurany schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:42:
_O-

Overigens, als een snipert op afstand iemand afknalt die in cap range zit (en de vlag is nog van hem), krijgt de snipert dan ook cap puntjes. Of andersom, krijgt de snipert defence punten als hij iemand z'n hersens uit z'n pan knalt die op dat moment op zijn vlag staat?
unfor schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:03:
[...]

Wat ik in mijn squads waardeer:
[...]
- uitleg hoe een squad moet werken O-)
[...]
Deze week een mooi voorbeeld van....
We lopen van vlag X naar vlag Y en lopen licht uitgewaaid, zichzaggend over het veld naar Y.
Redelijk in de 'bebouwde' kom roept iemand in een truck: "Hey Zephyer en {iemand ander van discord}, links een heavy tank!"

Beide waren we assault en stonden praktisch op de vlag, direct 90 graden draaien en ieder (redelijk van elkaar de afstand bewaren) rennend op de tank af. Je kon niet tot 10 tellen of er lagen granaten op, AT raketten en de tank was geschiedenis. Vlag was gecapped (persoonlijk dus enkel 100 punten gepakt daarop), iedereen ammo ophalen en de squad ging weer verder naar de volgende vlag.

:7

Nb. mijn k/d ligt altijd rond de 1.0, geen idee waarom .. zal wel te agressief spelen :D

[ Voor 5% gewijzigd door Zephyer op 20-01-2017 14:27 ]

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBad9
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-09 23:07
Haha zojuist ook nog tegen 2 random squadmates gezegd dat ze met hun sniper met scope nutteloos waren op Argonne, ze waren redelijk nieuw en begrepen niet dat we 1. aan het verliezen waren, 2. je sws niet gaat winnen als door de vijand vanaf d te snipen.
Ik heb het vriendelijk gezegd en ze zijn overgeschakeld naar assault, spawnden op mij en samen hebben we een 1000-999 victory binnengehaald. :)
Dat zijn de mooie potjes en dat geeft enorm veel voldoening als squadleader.

update:
Overigens om me even in de discussie van de hill campende medeplayer te mengen. Er is soms wel een voordeel, je kan namelijk spawnen op een plek waarbij de enemy het niet verwacht. Zo kun je bijvoorbeeld op empire edge met een sniper op de heuvel supermooi flanken. Heuveltje aflopen naar de kant van de vijand (bijvoorbeeld een klein beetje richting F wanneer je spawn aan de A kant is) en dan met een boogje het hele enemy team in de rug aanvallen. Moet gezegd worden dat je dan natuurlijk wel backup nodig hebt om eventueel te cappen anders spawnt de enemy nog

[ Voor 37% gewijzigd door RedBad9 op 20-01-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
RedBad9 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:00:
Haha zojuist ook nog tegen 2 random squadmates gezegd dat ze met hun sniper met scope nutteloos waren op Argonne, ze waren redelijk nieuw en begrepen niet dat we 1. aan het verliezen waren, 2. je sws niet gaat winnen als door de vijand vanaf d te snipen.
Ik heb het vriendelijk gezegd en ze zijn overgeschakeld naar assault, spawnden op mij en samen hebben we een 1000-999 victory binnengehaald. :)
Dat zijn de mooie potjes en dat geeft enorm veel voldoening als squadleader.
Heerlijk, hipfire forest :9 Ik ren altijd in de frontlinies met de Automatico op Argonne. Niemand die je tegenhoudt, geen enkel wapen is er tegen bestand. Ok, shotguns van zeer korte afstand misschien maar die zijn weer niet flexibel. Veel vijanden op één plek? Gas granaten erin, AT grenades erop en dan brullend in de microfoon erin rennen 8)

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
Foodie88 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:04:
[...]

Heerlijk, hipfire forest :9 Ik ren altijd in de frontlinies met de Automatico op Argonne. Niemand die je tegenhoudt, geen enkel wapen is er tegen bestand. Ok, shotguns van zeer korte afstand misschien maar die zijn weer niet flexibel. Veel vijanden op één plek? Gas granaten erin, AT grenades erop en dan brullend in de microfoon erin rennen 8)
>:)

Gisteravond met Eli, Deloeks en Bierrrtje forest gespeeld.
Tegenstander had 6 guildies (BH tags) die stijf bovenaan stonden...
Je zag al snel een achterstand op lopen, toen de boel op stelten gezet en die groep gefileerd en 1000-8xx de puntjes te pakken :>

MW | BF1 Stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLsandman
A legend has returned, mensen die battlefield 2 fanatiek gespeeld hebben voor 2010 zullen hem wel
kennen.
Heb hem zelf voor het laatst zien spelen in 2009

[ Voor 19% gewijzigd door NLsandman op 20-01-2017 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
NLsandman schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:34:
A legend has returned, mensen die battlefield 2 fanatiek gespeeld hebben voor 2010 zullen hem wel
kennen.
Heb hem zelf voor het laatst zien spelen in 2009

[video]
Hmm, ziet er goed uit.

Maar na het opzoeken van zijn Battlelog ben ik toch wat minder overtuigd geraakt. Zijn stats in BF4 zijn matig te noemen. Kijk hier maar eens: https://battlelog.battlef...ari/weapons/192792324/pc/

Zijn top weapon is de M40A5 met een kill per minute van 1.24 en een accuracy van 28,72%. Als hij echt constant zou performen zoals in dat filmpje, dan zou dat veel en veel hoger zijn. Dus ik heb het idee dat hij een hoop knipt en clips selecteert. Ik heb namelijk veel hogere stats dan hij. Mijn accuracy is zelfs twee keer zo hoog.

Met wat editing werk lijk je al snel een stuk beter. In BF1 heeft hij een KPM van 1.3 en een accuracy van 32% met de Gewehr M95. Ik speel ook veel met dat wapen en ik heb een KPM van 1.9 en een accuracy van 42%. Die KPM en accuracy van hem komen totaal niet overeen met wat ik in dat filmpje zie. Ik lijk een betere speler te zien dat ikzelf, maar die heeft blijkbaar een stuk mindere stats dan ik?

Als je echt een goede wil zien, dan zou ik Stodeh aanraden. Kijk maar eens op https://www.twitch.tv/stodeh

[ Voor 6% gewijzigd door Foodie88 op 20-01-2017 16:48 ]

BF1 Stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gf66U1KIKj98aYasZlqbyOhm/full.png

Killstreak verbeterd. Oude was 67, nieuwe is 76 :D Trench spikes ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
Tsurany schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 17:02:
[afbeelding]

Killstreak verbeterd. Oude was 67, nieuwe is 76 :D Trench spikes ftw!
Yay! Ik zit op 77. Owned 8)

Grapje. Maar wel grappig dat je precies één minder hebt dan ik. Netjes hoor! Maat van me zit op 107 (met de attack plane) ... 8)7

Gisteren had ik nog een 6-dubbele kill met de trench fighter. Wat ik zo heerlijk vind is het geluid van de hitmarkers bij zo'n dikke multikill ... TRRRRRRRR! Of dat je af en toe een headshot geluid hoort :P Er ligt daar dus iemand met een spike in z'n kop, haha.

[ Voor 30% gewijzigd door Foodie88 op 20-01-2017 17:08 ]

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:04
Die spikes zijn dan ook belachelijk. Zodra je ze in beeld ziet ben je in 75% van de gevallen al te laat.

Hetzelfde geldt overigens voor granaten. Zie onderstaande video.

YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foodie88
Uffeltje schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:43:
Die spikes zijn dan ook belachelijk. Zodra je ze in beeld ziet ben je in 75% van de gevallen al te laat.

[video]
Ik vind persoonlijk de grenade spam wel meevallen in BF1. Op bepaalde punten op Argonne Forest kunnen er redelijk wat granaten gegooid worden, ja, maar over het algemeen heb ik er niet zo'n probleem mee.

LevelCap vind ik maar mooi matig worden de laatste tijd. Veel 'clickbaity' titles met slecht onderbouwde inhoud. Ik noem er maar een paar: "Hardcore sniping is OP", "Is Battlefield 1 dying?". Eerder keek ik al z'n filmpjes met veel plezier, maar nu zie ik steeds meer een matige speler die een hoop te klagen heeft maar bijna niet kan onderbouwen waarom hij iets vindt.

Hij begint steeds meer meningen als feiten te presenteren, vooral als je dingen zoals "Hardcore sniping is OP" gaat roepen. Waarom zou dat zo zijn? Goed, een HC sniper killt je in één schot maar dat is al sinds BC2 zo! Geen enkele hardcore player (ik heb in vorige titels alleen hardcore gespeeld) heeft daar problemen mee dus ik snap niet waarom hij het als eeuwige softcore speler moet beweren dat het OP is.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uffeltje schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:43:

[video]
Lastige is ook dat je vliegtuigen niet aan hoort komen, dat geeft je ook totaal geen tijd om te reageren. Het is gewoon instant death. Blijft echt een audio probleem in dit spel, zulke dingen moet je gewoon van verre aan horen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Foodie88 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 20:03:
[...]

Ik vind persoonlijk de grenade spam wel meevallen in BF1. Op bepaalde punten op Argonne Forest kunnen er redelijk wat granaten gegooid worden, ja, maar over het algemeen heb ik er niet zo'n probleem mee.

LevelCap vind ik maar mooi matig worden de laatste tijd. Veel 'clickbaity' titles met slecht onderbouwde inhoud. Ik noem er maar een paar: "Hardcore sniping is OP", "Is Battlefield 1 dying?". Eerder keek ik al z'n filmpjes met veel plezier, maar nu zie ik steeds meer een matige speler die een hoop te klagen heeft maar bijna niet kan onderbouwen waarom hij iets vindt.

Hij begint steeds meer meningen als feiten te presenteren, vooral als je dingen zoals "Hardcore sniping is OP" gaat roepen. Waarom zou dat zo zijn? Goed, een HC sniper killt je in één schot maar dat is al sinds BC2 zo! Geen enkele hardcore player (ik heb in vorige titels alleen hardcore gespeeld) heeft daar problemen mee dus ik snap niet waarom hij het als eeuwige softcore speler moet beweren dat het OP is.
Ik weet niet of je BF4 gespeeld hebt, maar daar was het stukken beter geregeld. Slechts één granaat en resupplies kostten veel tijd. Bovendien ontploft een granaat daar een x aantal seconden na het gooien, in BF1 een x aantal seconden na het landen op de grond, waardoor je bijna nooit tijd hebt om zonder verwondingen weg te komen.

Ik denk ook wel dat we het erover eens kunnen zijn dat de gas grenades vervelend zijn. Ieder krijgt er twee en die worden dan ook altijd gegooid. Bovendien is friendly gas slecht voor je accuracy, want je wapen springt alle kanten op. :-(

En over LevelCap, hij heeft af en toe wel goede video's. Ook veel clickbait inderdaad.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Tsurany schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 20:42:
[...]

Lastige is ook dat je vliegtuigen niet aan hoort komen, dat geeft je ook totaal geen tijd om te reageren. Het is gewoon instant death. Blijft echt een audio probleem in dit spel, zulke dingen moet je gewoon van verre aan horen komen.
Inderdaad, dat maakt het juist zo frustrerend. Lekker bezig met je eigen zaken en plots zonder waarschuwing dood.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBad9
Ik vind de grenadespam ook wel meevallen, het is juist een goede manier om confrontaties uit de weg te gaan.

Het enige valide punt wat hij noemt is dat na het nerfen van de shotguns de focus is komen te liggen op de automatico. Dat wapen is echt het toppunt van noskill. Zelfs de shotguns waren voor de nerf nog moeilijker exploiten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
Ben ik weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:17

fynrd1

Fooled by Randomness

Balance is wel heel slecht vanavond, na 4 potjes operations, nog geen één keer in de volgende map gekomen.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
De balans is altijd slecht als je alleen speelt.
Ook als je met ons op discord speelt, maar dan meestal in ons voordeel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Kan iemand mij uitleggen hoe het nu precies zit met die speciale gamemodes als back to basics? Er waren eerder ook van die speciale gamemodes, maar hoe vind ik die terug tussen de servers? Moet ik bepaalde filterinstellingen gebruiken of zijn deze speciale gamemodes allemaal tijdelijk?

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk het spel gelijk af te sluiten op commando? Ik merk nu dat ik aan het eind van het potje op afsluiten klik, dan vrij lang naar een zwart scherm kijk en vrij lang door menu's navigeer voor ik eindelijk weer in windows ben. Alt-tab en proces beindigen werkt veel sneller. Iemand anders die hier ook last van heeft? Ik wil gewoon 1 druk op de knop en bam, bureaublad voor me.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2017 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Alt F4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWattel
ALT F4 werkt inderdaad het snelst.
Al moet ik zeggen dat dit de laatste tijd ook langer duurt dan voorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Death from above! >:)

Maar het gaat niet altijd zo lekker helaas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:00

-tom-562

Oliesjeik

Mogelijk nieuwe elite class en Behemoth 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-tom-562 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 11:21:
Mogelijk nieuwe elite class en Behemoth 8)
[video]
Dit ding dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UAp2IbkrsvRMuv39L0w9kgnS/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
Uffeltje schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 00:25:
[...]

Ik weet niet of je BF4 gespeeld hebt, maar daar was het stukken beter geregeld. Slechts één granaat en resupplies kostten veel tijd. Bovendien ontploft een granaat daar een x aantal seconden na het gooien, in BF1 een x aantal seconden na het landen op de grond, waardoor je bijna nooit tijd hebt om zonder verwondingen weg te komen.

Ik denk ook wel dat we het erover eens kunnen zijn dat de gas grenades vervelend zijn. Ieder krijgt er twee en die worden dan ook altijd gegooid. Bovendien is friendly gas slecht voor je accuracy, want je wapen springt alle kanten op. :-(

En over LevelCap, hij heeft af en toe wel goede video's. Ook veel clickbait inderdaad.
Is het niet juist andersom? Wanneer een granaat X seconden na het gooien ontploft, is de tijd korter mits je ervoor zorgt dat de granaat zo lang mogelijk onderweg is. Daarom gooide ik in BF4 vaak granaten via muren of via de binnenkant van een deurpost. Dan kon je inderdaad niet wegkomen. In BF1 word ik bijna alleen door de reguliere frag/stielhandgranate gekilled. Zelfde fuse time maar een hogere kracht. De impact grenade en mini grenades hebben bijna geen kracht.

Gas grenades zijn inderdaad vervelend, maar je kunt het ook op een andere manier zien: als je in een gas cloud staat, hoor je een hipfire wapen te hebben (lees: Automatico en verwanten). Als je die niet hebt, sta je op de verkeerde plek en moet je bewegen. Friendly gas slecht voor je accuracy? Dat klopt, maar denk je eens in wat het alternatief zou zijn. Dan zou je gewoon je eigen teammates coveren door gas op ze te gooien. Enemies moeten een gasmask op, kunnen niet ADSen en je teammates hoeven geen gas mask op en kunnen dus wel ADSen.

Het enige probleem is dat mensen nu zonder pardon gas op hun teammates gooien maar dat is geen probleem van de mechanics maar van de spelers die niet nadenken. Het is de simpelste vorm van 'friendly fire on' maar voor de doorsnee softcore speler is dat al te moeilijk om te begrijpen... In War Pigeons doe ik het echter wél als ik de pigeon heb of ik bescherm de pigeon. We gaan ergens in een gebouw zitten en ik gooi het helemaal vol met gas. Dan werkt het als early warning of en het verzwakt vijanden al een beetje wanneer ze binnenkomen. Dan hebben ze meestal één a twee schoten minder nodig.
RedBad9 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 01:00:
Ik vind de grenadespam ook wel meevallen, het is juist een goede manier om confrontaties uit de weg te gaan.

Het enige valide punt wat hij noemt is dat na het nerfen van de shotguns de focus is komen te liggen op de automatico. Dat wapen is echt het toppunt van noskill. Zelfs de shotguns waren voor de nerf nog moeilijker exploiten...
Tja, de Automatico schiet inderdaad 900 rpm en je bent, puur op het wapen afgaand, in het voordeel wanneer je alles in CQC doet. Maar ik moet wel zeggen dat ik van vrijwel elke speler win, ook als die zelf een Automatico heeft. Ondanks dat dit toegegeven het allerbeste CQC wapen in het spel is, is er wel een duidelijke skill gap. Waarom win ik?
  • Ik reageer sneller
  • Ik volg vijanden beter (met de crosshairs)
  • Ik weet dat het wapen snel leeg is en reload veel, op de juiste momenten
  • Ik gebruik de 1903 Hammerless als 'extensie' van het magazijn van de Automatico
  • Ik probeer te flanken wanneer er veel vijanden voor me zitten
Zo zie je dat, beide op het mechanische en tactische vlak, genoeg punten zijn waarop goede en minder goede spelers zijn te onderscheiden. De Automatico mag dan heel sterk zijn, maar alleen in zijn eigen 'niche' en dat is van heel, heel dichtbij. Iets verder weg en de Hellriegel is beter. Nog iets verder weg en de MP18 is beter. Dan kom je al in het domein van de medic wapens en de support wapens. De taak van iedere speler is om confrontaties aan te gaan waar zijn wapen sterk is en confrontaties te vermijden waar zijn wapen het aflegt tegen anderen. Iedere class en ieder wapen daarbinnen heeft zijn eigen domein en dat is een stuk beter dan BC2, BF3 en BF4, waarbij de assault wapens overduidelijk de go-to wapens waren.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Foodie88 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 12:19:
[...]

Is het niet juist andersom? Wanneer een granaat X seconden na het gooien ontploft, is de tijd korter mits je ervoor zorgt dat de granaat zo lang mogelijk onderweg is. Daarom gooide ik in BF4 vaak granaten via muren of via de binnenkant van een deurpost. Dan kon je inderdaad niet wegkomen. In BF1 word ik bijna alleen door de reguliere frag/stielhandgranate gekilled. Zelfde fuse time maar een hogere kracht. De impact grenade en mini grenades hebben bijna geen kracht.

Gas grenades zijn inderdaad vervelend, maar je kunt het ook op een andere manier zien: als je in een gas cloud staat, hoor je een hipfire wapen te hebben (lees: Automatico en verwanten). Als je die niet hebt, sta je op de verkeerde plek en moet je bewegen. Friendly gas slecht voor je accuracy? Dat klopt, maar denk je eens in wat het alternatief zou zijn. Dan zou je gewoon je eigen teammates coveren door gas op ze te gooien. Enemies moeten een gasmask op, kunnen niet ADSen en je teammates hoeven geen gas mask op en kunnen dus wel ADSen.

Het enige probleem is dat mensen nu zonder pardon gas op hun teammates gooien maar dat is geen probleem van de mechanics maar van de spelers die niet nadenken. Het is de simpelste vorm van 'friendly fire on' maar voor de doorsnee softcore speler is dat al te moeilijk om te begrijpen... In War Pigeons doe ik het echter wél als ik de pigeon heb of ik bescherm de pigeon. We gaan ergens in een gebouw zitten en ik gooi het helemaal vol met gas. Dan werkt het als early warning of en het verzwakt vijanden al een beetje wanneer ze binnenkomen. Dan hebben ze meestal één a twee schoten minder nodig.
In Battlefield 4 ontplofte een granaat bijvoorbeeld 4 seconden (exact tijd weet ik niet) nadat je deze hebt gegooid. Dus als je de granaat 2 meter gooit heeft de tegenstander nog tijd genoeg om weg te lopen. Wanneer een vijand verder weg is, zal deze minder tijd hebben. Het kost in dat geval wel meer 'skill' om een granaat juist te plaatsen, aangezien de afstand groter is. Ook al gooi je een granaat via de binnenkant van een deurpost of muur, dan blijft de tijd hetzelfde. Als de granaat dan geland is kan de vijand nog wegkomen. Hoe groter de gegooide afstand wordt, hoe minder tijd de vijand heeft om weg te lopen. Alleen een perfect geplaatste granaat op grote afstand zorgt zo voor een instant kill.

In Battlefield 1 maakt het totaal niet uit hoe ver je een granaat gooit, de timer gaat pas lopen als deze op de grond landt. Als je een granaat 2 meter ver gooit zal deze dus bijna direct ontploffen. Als je een granaat 20 meter ver gooit, zal deze veel later ontploffen. Wel altijd op hetzelfde moment nadat deze geland is. Aangezien deze detonatietijd na het landen minder dan een seconde is (zo voelt het in ieder geval), is de kans dat je zonder wonden wegkomt <10%. Naar mijn mening is de skillfactor bij het gooien van granaten verdwenen. Het maakt niet uit waar je hem gooit of hoe ver dat is, als je hem maar enigszins in de buurt van een vijand weet te gooien raak je hem bijna altijd wel.

Gas granaten zijn inderdaad behoorlijk vervelend, ook door teammates die niet weten wat ze aan het doen zijn. Daarnaast krijgt iedereen twee gas granaten, waardoor je ze letterlijk kunt spammen. Neem een paar ammo pouches mee en je kant bijna constant blijven gooien. Alleen door iedereen één gasgranaat te geven en de tijd die nodig is om nieuwe op te pakken te verhogen is dit probleem al opgelost denk ik. De skillfactor is ook op dit punt bijna niet aanwezig. Een ander probleem is dat gas altijd door muren heengaat. Zodra er in de bunkers op Monte Grappa gas wordt gegooid doet dat damage als je bovenop de bunker staat. 8)7 En zo geldt dat eigenlijk voor alle objecten, het gaat gewoon overal doorheen.
Edit: wij als Tweakers op Discord mogen volgens mij best zeggen dat we bovengemiddeld goed zijn. Dat anderen minder goed zijn is geen probleem, zolang zij maar plezier hebben. Het zijn echter de spelers met hoge ranks (en dus genoeg tijd in de game hebben zitten) en nog steeds niet weten wat ze aan het doen zijn die voor de frustraties zorgen. Wij zijn ook ooit als noobs begonnen met gamen. :)

Het irritante is dat dit in BF4 allemaal goed geregeld was, er is zelfs een patch geweest die de balans wat betreft granaten heeft aangepakt. Bij BF1 zijn die die balans totaal vergeten en is de situatie vergelijkbaar met BF4 bij launch.

[ Voor 4% gewijzigd door Uffeltje op 21-01-2017 12:51 ]

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
Uffeltje schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 12:46:
[...]

In Battlefield 4 ontplofte een granaat bijvoorbeeld 4 seconden (exact tijd weet ik niet) nadat je deze hebt gegooid. Dus als je de granaat 2 meter gooit heeft de tegenstander nog tijd genoeg om weg te lopen. Wanneer een vijand verder weg is, zal deze minder tijd hebben. Het kost in dat geval wel meer 'skill' om een granaat juist te plaatsen, aangezien de afstand groter is. Ook al gooi je een granaat via de binnenkant van een deurpost of muur, dan blijft de tijd hetzelfde. Als de granaat dan geland is kan de vijand nog wegkomen. Hoe groter de gegooide afstand wordt, hoe minder tijd de vijand heeft om weg te lopen. Alleen een perfect geplaatste granaat op grote afstand zorgt zo voor een instant kill.

In Battlefield 1 maakt het totaal niet uit hoe ver je een granaat gooit, de timer gaat pas lopen als deze op de grond landt. Als je een granaat 2 meter ver gooit zal deze dus bijna direct ontploffen. Als je een granaat 20 meter ver gooit, zal deze veel later ontploffen. Wel altijd op hetzelfde moment nadat deze geland is. Aangezien deze detonatietijd na het landen minder dan een seconde is (zo voelt het in ieder geval), is de kans dat je zonder wonden wegkomt <10%. Naar mijn mening is de skillfactor bij het gooien van granaten verdwenen. Het maakt niet uit waar je hem gooit of hoe ver dat is, als je hem maar enigszins in de buurt van een vijand weet te gooien raak je hem bijna altijd wel.

Gas granaten zijn inderdaad behoorlijk vervelend, ook door teammates die niet weten wat ze aan het doen zijn. Daarnaast krijgt iedereen twee gas granaten, waardoor je ze letterlijk kunt spammen. Neem een paar ammo pouches mee en je kant bijna constant blijven gooien. Alleen door iedereen één gasgranaat te geven en de tijd die nodig is om nieuwe op te pakken te verhogen is dit probleem al opgelost denk ik. De skillfactor is ook op dit punt bijna niet aanwezig. Een ander probleem is dat gas altijd door muren heengaat. Zodra er in de bunkers op Monte Grappa gas wordt gegooid doet dat damage als je bovenop de bunker staat. 8)7 En zo geldt dat eigenlijk voor alle objecten, het gaat gewoon overal doorheen.
Edit: wij als Tweakers op Discord mogen volgens mij best zeggen dat we bovengemiddeld goed zijn. Dat anderen minder goed zijn is geen probleem, zolang zij maar plezier hebben. Het zijn echter de spelers met hoge ranks (en dus genoeg tijd in de game hebben zitten) en nog steeds niet weten wat ze aan het doen zijn die voor de frustraties zorgen. Wij zijn ook ooit als noobs begonnen met gamen. :)

Het irritante is dat dit in BF4 allemaal goed geregeld was, er is zelfs een patch geweest die de balans wat betreft granaten heeft aangepakt. Bij BF1 zijn die die balans totaal vergeten en is de situatie vergelijkbaar met BF4 bij launch.
Eens met het feit over de detonatietijd van granaten maar ik kan, vreemd genoeg, vaak nog wel wegkomen. In ieder geval wel zonder dood te gaan dus genoeg afstand tot de plaats waar hij geland is. De reden waarom ik via de muren of de deurpost gooien noemde is omdat je zo de travel time langer kan maken en dus ook de granaat eerder kan laten ontploffen. Ik vind het echter prima dat ze granaten gooien moeilijker maken, dan wordt het meer skillfull in plaats van alleen maar smijten en de killfeed is vol.

Gasgranaten die overal doorheen gaan is inderdaad bullshit, je kan 'm ook bij Argonne forest OP de bunker (van de tweede sector) gooien en de enemies die binnenin staan, damage doen. Ben alleen bang dat de berekeningen die nodig zijn om dit helemaal goed te maken, misschien aan de performance zullen tornen en dat dat de reden is waarom het niet gefixed is/wordt. Of ze zijn gewoon lui, daar zie ik ze ook voor aan.

Ik heb wel eens met jullie meegespeeld en weet dat jullie bovengemiddeld goed zijn. Het level is inderdaad geen goede graadmeter voor een goede player. Je kan immers lang spelen om een hoge rank te bereiken maar nog steeds shit zijn. Ik vind ook dat de berekening van de skill stat op een andere manier zou moeten, maar daar kan ik een hele post aan wijden - daar heb ik nu geen tijd voor :P

Legacy bugs/issues is helaas 'the name of the game' bij Battlefield. Elke nieuwe release komen er problemen terug die al eerder in eerdere spellen gefixed waren. Ik vraag me ook keer op keer af waarom ze steeds dezelfde fouten blijven maken.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Gisteren classic mode gespeeld maar wtf is daar classic aan? Het is meer inf only met 1 soort wapen.
Ik vind het een mooie modus maar om het classic te noemen gaat mij wel ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
NLsandman schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:23:
Gisteren classic mode gespeeld maar wtf is daar classic aan? Het is meer inf only met 1 soort wapen.
Ik vind het een mooie modus maar om het classic te noemen gaat mij wel ver.
Bedoel je niet "Back to basics"?
Classic mode is nog niet een vaste game mode, je kunt het echter wel al maken op eigen servers.
Mijn ouwe clan/community DEFR heeft een classic mode server draaien, maar er is geen hond die op custom servers speelt.

[ Voor 13% gewijzigd door unfor op 21-01-2017 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
unfor schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:35:
[...]

Bedoel je niet "Back to basics"?
Classic mode is nog niet een vaste game mode, je kunt het echter wel al maken op eigen servers.
Mijn ouwe clan/community DEFR heeft een classic mode server draaien, maar er is geen hond die op custom servers speelt.
Je hebt gelijk, back to basic, zit ik mij voor jan ... op te winden, hahaha
Maar ze hadden dat spotten wel weg mogen halen en ik vind nogal een verschil tussen de wapens die
een team krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
NLsandman schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:56:
[...]

Je hebt gelijk, back to basic, zit ik mij voor jan ... op te winden, hahaha
Maar ze hadden dat spotten wel weg mogen halen en ik vind nogal een verschil tussen de wapens die
een team krijgt.
dat laatste zeker, vooral door de verschillende sweetspots zijn smle en m95 de baas met ironsights.
Vooral ottomans met hun martini zijn nogal in het nadeel terwijl zij historie-technisch ook die k98 mogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghighoegha
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-09 11:09
Snap sowieso niet dat de Duitsers de ene map gewehr k98 hebben en op de andere m95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Laatste tijd heb ik een nieuwe spawn methode aan het begin geprobeerd: Doe niks, wacht op de vliegtuigen, spawn op een bomber. Zijn er geen bombers dan spawn je gewoon alsnog op de begin basis. Kan je lekker vanuit een bomber alles kapot schieten. Er zijn echter twee problemen hier mee kwam ik helaas tegen:
Als eerste dat een flink gedeelte van de piloten gewoon hem gebruiken als taxi en eruit springen. En dan denken in hun eentje een basis te kunnen innemen en zo neergeschoten worden.
Als tweede de piloten die gewoon een nieuw niveau qua incompetentie bereiken. Of ze nu AFK gaan na de eerste bombing run of repareren, ik weet het niet. Maar ze gaan laag vliegen en crashen dan gewoon het vliegtuig in de middle of nowhere ergens zonder ook maar een tegenstander in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Bijna afgemaakt worden, schuilen in een hoekje en alsnog een hoop kills pakken. >:) Automatico is close range echt een monster.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
Uffeltje schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:19:
Bijna afgemaakt worden, schuilen in een hoekje en alsnog een hoop kills pakken. >:) Automatico is close range echt een monster.

[video]
Ja in deze situatie hebben anderen wapens absoluut geen kans, de Automatico is king!

Waarom niet de Trench versie trouwens? Die is gebouwd op hipfire accuracy, de storm op ADS accuracy. Dus als je nooit ADS't met de Automatico (ik in ieder geval nooit, ook op langere afstand) dan zou ik de Trench nemen :)

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Foodie88 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:13:
[...]

Ja in deze situatie hebben anderen wapens absoluut geen kans, de Automatico is king!

Waarom niet de Trench versie trouwens? Die is gebouwd op hipfire accuracy, de storm op ADS accuracy. Dus als je nooit ADS't met de Automatico (ik in ieder geval nooit, ook op langere afstand) dan zou ik de Trench nemen :)
Hipfire van deze is ook best aardig. Op grotere afstand ADS ik altijd, dan is deze net wat beter. :) Zit in m'n natuur om ADS te gebruiken. :P

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
Uffeltje schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:17:
[...]

Hipfire van deze is ook best aardig. Op grotere afstand ADS ik altijd, dan is deze net wat beter. :) Zit in m'n natuur om ADS te gebruiken. :P
Hehe, bij mij zit dat ook in de natuur normaal gesproken maar speciaal voor de Automatico heb ik dat afgeleerd - doe ik ook alleen bij dit wapen. Mooie is ook dat de movement penalty laag is dus je kunt gewoon blijven strafen terwijl je iemand op 30 meter afstand neersprayed. >:)

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
In dat filmpje was ook wel een gezonde dosis geluk met hoe de tegenstanders één voor één kwamen, of iig precies zo dat je steeds tijd had om te herladen ;).

En de meeste andere assault wapens komen ook een heel eind. Natuurlijk op iets buiten shotgun range is de automatico king. Maar standaard wapen is ook niet slecht, en 60 kogels magazijn van die ander is ook niet verkeerd. Al gebruik ik tegenwoordig wel primair automatico.

Overigens irritante bug, waarvan ik hoop dat het een bug is: Zou leuk zijn als artie truck de turret ook de richting op moest wijzen waar degene naar kijkt/schiet. Nu loop je vanaf de zijkant erop af met je AT granaten, en paf, dood. Zijn turret was een hele andere kant op, maar blijkbaar keek hij wel in mijn richting en kon me gewoon doodschieten. Niet de eerste keer ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBad9
Sissors schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:40:
Overigens irritante bug, waarvan ik hoop dat het een bug is: Zou leuk zijn als artie truck de turret ook de richting op moest wijzen waar degene naar kijkt/schiet. Nu loop je vanaf de zijkant erop af met je AT granaten, en paf, dood. Zijn turret was een hele andere kant op, maar blijkbaar keek hij wel in mijn richting en kon me gewoon doodschieten. Niet de eerste keer ook.
Dat is inderdaad elke keer een teleurstelling, moeten ze gauw wat aan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
Sissors schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:40:
In dat filmpje was ook wel een gezonde dosis geluk met hoe de tegenstanders één voor één kwamen, of iig precies zo dat je steeds tijd had om te herladen ;).

En de meeste andere assault wapens komen ook een heel eind. Natuurlijk op iets buiten shotgun range is de automatico king. Maar standaard wapen is ook niet slecht, en 60 kogels magazijn van die ander is ook niet verkeerd. Al gebruik ik tegenwoordig wel primair automatico.

Het heeft te maken met de combinatie accuracy + firerate. Automatico heeft de laagste accuracy maar de hoogste firerate, dus dat is de beste op korte afstand. MP18 heeft de laagste firerate maar de hoogste accuracy, dus dat is op langere afstand de beste. De Hellriegel zit er ergens tussenin. Ik bevind mij meestal op redelijk korte afstand van de vijand, ben een echte rusher dus voor is de Automatico de beste. Aangezien de meeste mensen de assault class zo gebruiken, is het niet gek dat we veel Automaticos zien.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
-O-
FTW.... Dan moet er echt een ammo pouch (!) naast me liggen, een enkele assault kan deze nooit alleen cappen anders. }:|

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
Zephyer schreef op maandag 23 januari 2017 @ 01:13:
[...]

-O-
FTW.... Dan moet er echt een ammo pouch (!) naast me liggen, een enkele assault kan deze nooit alleen cappen anders. }:|
Het is ook absoluut niet de bedoeling dat die door een enkele assault neergehaald kan worden, als het een behemoth is ;) Reken er maar op dat hij dan een behoorlijk aantal granaten en dergelijke kan koppen.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik verwacht dan ook dat hij erg langzaam rijdt.

Over behemoths gesproken, de dreadnaught is wel moeilijkste om te vernietigen, en moet daarom niet te sterk zijn, maar momenteel heb ik nog nooit gehad dat hij ook maar enig verschil maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
Sissors schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:11:
Ik verwacht dan ook dat hij erg langzaam rijdt.

Over behemoths gesproken, de dreadnaught is wel moeilijkste om te vernietigen, en moet daarom niet te sterk zijn, maar momenteel heb ik nog nooit gehad dat hij ook maar enig verschil maakte.
Dat komt omdat de meeste mensen retarded zijn in dat ding, hij is anders best wel sterk. Die artillerieposities van de dreadnought zijn echt enorm sterk. Waar de trein maar één shell schiet, schiet één zo'n positie meerdere shells per barrage. Tevens zijn er minimaal twee posities die artillerie kunnen schieten.

Ik ben wel benieuwd naar de tank behemoth (mocht dit inderdaad zo worden). Dat zou dan de eerste worden die vrij over land kan bewegen. Ik houd mijn hart vast: voor veel mensen is een trein over de rails naar een objective sturen al moeilijk genoeg. Je ziet toch veel dat de driver op afstand blijft en alleen maar shells blijft knallen. Mijn ervaring is juist dat wanneer je pusht, het ding bijna niet tegen te houden is op Argonne Forest.

[ Voor 24% gewijzigd door Foodie88 op 23-01-2017 10:38 ]

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foodie88 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 12:19:
Het enige probleem is dat mensen nu zonder pardon gas op hun teammates gooien maar dat is geen probleem van de mechanics maar van de spelers die niet nadenken. Het is de simpelste vorm van 'friendly fire on' maar voor de doorsnee softcore speler is dat al te moeilijk om te begrijpen...
Niet nadenken? Het is pure noodzaak. Zolang die bakfietsen niet fatsoenlijk spotten (en NIEMAND lijkt die knop te kunnen vinden in BF1 of niemand kan gericht genoeg spotten) krijgen ze gas voor de bakkes als ze op domme plekken staan en ik toch early warning wil.

Bovendien speelt de overgrote meerderheid toch permanent met gasmasker als assault, dus daar ben ik geen seconde rauwig om.
Nou feest.... Van de week maar eens die back-to-basics uitproberen, dan hebben we tenminste niet nog meer van die krengen die het potje totaal vergallen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0mcd
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-08 10:21
Foodie88 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:21:
[...]

Dat komt omdat de meeste mensen retarded zijn in dat ding, hij is anders best wel sterk. Die artillerieposities van de dreadnought zijn echt enorm sterk. Waar de trein maar één shell schiet, schiet één zo'n positie meerdere shells per barrage. Tevens zijn er minimaal twee posities die artillerie kunnen schieten.
Hoewel de guns heel sterk zijn, zijn ze ook erg inaccuraat. In empire's edge bijvoorbeeld is het bij punt D vaak vrij makkelijk te overleven door dichtbij de muurtjes te blijven. Ik heb over het algemeen niet zoveel last van het schip. En als het mijn team is die achter staat haalt het ook zelden iets uit.

Verder is de dreadnaught verbazingwekkend snel neer te halen door de torpedobootjes, had graag gezien dat er nog een 5e of zelfs 6e positie zou zijn met kleinere guns die dichterbij effectief zijn, 20mm flanker gun bijvoorbeeld. Dit zou het ook aantrekkelijker maken voor de driver om daadwerkelijk te bewegen met dat ding.
zie maar al te vaak dat ze gewoon ergens in een hoekje gaan liggen en helemaal niets uit halen.

Over behemoths in het algemeen, hoewel ik het een leuke mechanic vindt zou ik graag zien dat ze eerder deployed worden. in 95% van de games is het al veel te laat voor een comeback wanneer dat ding komt opdagen. Zie uberhaupt maar weinig comebacks in BF1 t.o.v. BF3 en 4. over het algemeen is een achterstand van 100 punten al niet meer te overbruggen, wat soms best frustrerend kan zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:55:
Nou feest.... Van de week maar eens die back-to-basics uitproberen, dan hebben we tenminste niet nog meer van die krengen die het potje totaal vergallen....
Het meest idiote van back to basics: behemoths. Een airship in een map waar je geen vliegtuigen of voertuigen kan gebruiken? Ik snap niet hoe iemand dat een goed idee kon vinden.

Als ze nou behemoths weg laten en de wapens in balans brengen is back to basics echt heerlijk. En zo ontzettend veel medics, je schrikt er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:48:
[...]

Het meest idiote van back to basics: behemoths. Een airship in een map waar je geen vliegtuigen of voertuigen kan gebruiken? Ik snap niet hoe iemand dat een goed idee kon vinden.

Als ze nou behemoths weg laten en de wapens in balans brengen is back to basics echt heerlijk. En zo ontzettend veel medics, je schrikt er van.
Zitten ze daar ook in? Damn, dat is weer een pareltje van DICE die trots naast suppression en visual recoil kan plaatsnemen als de domste gamedesign ideeën aller tijden...

Ik keek er echt naar uit :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:58:
[...]

Zitten ze daar ook in? Damn, dat is weer een pareltje van DICE die trots naast suppression en visual recoil kan plaatsnemen als de domste gamedesign ideeën aller tijden...

Ik keek er echt naar uit :(
Gelukkig zijn er meer dan genoeg custom servers om uit te kiezen. Servers die aan alle wensen en eisen voldoen en waar je precies de gameplay kan vinden die je zoekt.

Oh wacht... dat heeft DICE ook om zeep geholpen... 8)7

Pagina: 1 ... 56 ... 92 Laatste

Let op:
De volgende servers zijn beschikbaar:
Discord: https://discord.gg/zfeG8Tr
Teamspeak: ~[html]<a href="ts3server://ts.bug-community.com">ts.bug-community.com</a>~[/html]

Voor (hardware) problemen is het volgende topic: [PC] Battlefield 1 Algemeen problemen topic

Dit is een topic voor discussie, niet om statslijstjes te posten. Doe dit dan ook niet.