flessuh schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:32:
[...]
Klopt, maar in BF4 was het de bedoeling van DICE dat je wapens had voor meerdere afstanden, en dan variatie met bijvoorbeeld hoge rpm en minder nauwkeurig etc (voor suppression bijv) of langzamer en meer damage.
Wat dat betreft zit er momenteel niet veel variatie in, aangezien deze variatie meer naar de classes zelf is verschoven. Enige waar je het nog wat van kunt zeggen is support, de overige classes hebben duidelijk een bereik waar ze optimaal werken en kunnen er minder goed een wapen voor selecteren, iets dat met BF4 wel goed kon, ook door de algemene wapens.
En tja, je kunt het zowel positief als negatief zien natuurlijk. Wat mij betreft is niet zoveel keuze wel prima, vooral omdat ik ook minder gaming uren heb tegenwoordig
Het zal wel betekenen dat sommige mensen veel sneller zijn uitgekeken op het spel omdat ze geen doel meer hebben om naar toe te werken
Ook in BF1 heb je wapens voor meerdere afstanden, zoals ik aangaf. Automatico heeft bijvoorbeeld een enorme (900) ROF maar is alleen op hele korte afstand accuraat. Daarboven raak je al zo weinig dat je een complete clip spendeert om één iemand te killen. De MP18 heeft daarentegen een vrij lage ROF maar is wel op een stuk hogere afstand accuraat.
Het grote verschil in benadering tussen eerdere titels en BF1 ligt in de benadering van de assault class. In BC2, BF3 en BF4 was de assault class de gedoodverfde winnaar als je puur naar de 'power' van de wapens gaat kijken. Een mooi voorbeeld was in BC2 Vietnam de AK. Met dat wapen kon je letterlijk alle andere wapens verslaan. Dichtbij vol sproeien met hoge damage, op middellange afstand bursten en zelfs op verre afstand kon je snipers gemakkelijk killen door te tapfiren. In BF3 waren de AEK en de M16 bijna net zo goddelijk en in BF4 de AEK en de ACE23.
In BF1 hebben ze ervoor gekozen om de assault class niet langer die status te geven maar de assault class is nu een CQB class gemixed met engineer (anti-tank). Het is nu meer rock paper scissors geworden. De assault class wint duidelijk op close range, op medium range heb je de medics en de supports en op long range de scouts.
Tsurany schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:53:
[...]
Hier kan ik mij toch niet helemaal in vinden. De assault is misschien nog het meest gebalanceerd, alhoewel van elk wapen een aantal varianten volstrekt nutteloos zijn. Echter bij de andere klassen merk ik duidelijk dat een aantal wapens toch wel echt beter zijn en een duidelijk voordeel hebben tegenover hun concurrentie.
Ik kies dan andere wapens om eens met wat anders te spelen, echter merk je wel duidelijk dat ze gewoon minder goed zijn en eigenlijk vrij weinig toevoegen aan het spel.
Kijk bijvoorbeeld hier:
https://docs.google.com/f...m6j0Bc9naKQ/viewanalytics
Je ziet dat bij sommige klassen een aantal wapens er echt uitspringen en een aantal wapens gewoon echt niet gekozen worden als beste wapen. Als alle wapens wat meer in balans waren geweest had je niet zulke uitspringers gezien.
Je ziet dat bij de classes met meer wapens er al meer uitschieters zijn. Wat ik bedoel te zeggen is dat je binnen elke class de mogelijkheid hebt om je, met je wapen en variant keuze, vrijwel elk mogelijke rol te kiezen. Dat staat uiteraard los van het feit dat bepaalde rollen/focussen populairder zijn dan anderen.
Bij assault is de Hellriegel de meest gebruikte omdat deze qua ROF en accuratie tussen de Automatico en MP18 in zit. Het is een soort gemiddelde van de twee. Dat maakt hem populair - hoewel ik persoonlijk de Automatico veel vaker gebruik en eigenlijk nooit van een Hellriegel verlies. Ik zorg er gewoon voor dat ik zo dicht mogelijk op de vijand zit en dan is de Riegel kansloos.
Bij support is inderdaad een wat groter probleem. Voor mij totaal niet verassend dat de BAR Storm en de MG15 Suppressive als beste uit de bus komen. De BAR Storm omdat dit de enige LMG met een relatief lage TTK is - geeft je in 'clutch' situaties meer kans tegenover lage TTK wapens uit andere classes. De MG15 Suppressive is nice omdat deze relatief accuraat (vooral met bipod) is en daarnaast 200 kogels.
Wat ik probeer te zeggen is dat dit eigenlijk niet te voorkomen is en dat ik toch van mening ben dat de balance beter is dan in BF4. Ik denk dat je zou schrikken wanneer je datzelfde onderzoekje zou doen voor BF4.