Foodie88 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:42:
[...]
Voor mij is juist het Hardline unlock systeem het positieve van het verhaal.
Wij (competitieve spelers) hebben juist een probleem met het feit als er wapens en dergelijke achter een zogenaamde 'unlock wall' zitten. Het probleem met een unlock wall daarmee is dat niet iedereen gelijkwaardig start. Een speler die een veel hoger level heeft, heeft toegang tot wapens waar een net startende speler geen toegang tot heeft.
Wij (nogmaals die competitieve spelers) zien liever dat de vaardigheidskloof puur komt uit het beter kunnen gebruiken van de wapens dan de ander, dan dat dit beïnvloedt wordt doordat de één een bepaald wapen wél heeft en de ander níet.
Nu hoef je alleen geld/warbonds te besteden om meteen de route door de wapens te kiezen die jij wilt. Als je wapen D wilt gaan gebruiken hoef je slechts de benodigde hoeveelheid war bonds bij elkaar te sparen en dan kun je hem unlocken. Je hoeft niet eerst door wapen A, B en C heen om er te komen. Vooral nu, nu ik een full-time baan heb is dat positief. Ik heb niet meer de tijd om zoveel te spelen. Als ik mijn aanstaande favoriete wapen pas op LVL 80 zal unlocken, dan kan dat juist de reden voor mij zijn om niet of minder te gaan spelen!
Ik moet wel toegeven dat wapens iets meer war bonds zouden mogen kosten.
Dat kan, vergeet echter niet waarom ik mijn reactie op iemand plaatste. Hij vroeg zich af wat er nou leuk aan is om met een tank te rijden en veel kills te maken. Daar gaf ik een uitleg voor in mijn reactie. Dit aangezien ik nu, als ik speel, ik vrijwel alleen nog maar de bomber gebruik. Dit aangezien ik daar nog iets van plezier voor terug krijg.
Ik heb ook een full-time baan, en een vrouw en huisdieren, maar dat staat er volgens mij volledig buiten of een spel genoeg te bieden heeft voor mij.
Wel vind ik BF1 1 van de beste shooters (voor de huidige gen console), ik ken me geen leukere bedenken (nja BF4 die blijft gewoon goed vind ik).
Hopelijk dat de nieuwe map packs nog iets te brengen hebben, echter hoopte ik dat ook met de onlangs gratis verschenen map. Na 5 minuten spelen is het gewoon weer hetzelfde
Nja kijk,
wapens fors duurder maken zou inderdaad al een verbeterpunt voor mij zijn. Ik vind het niet leuk dat je alles snel vrijgespeeld heb, stel ze maken de wapens fors duurder dan is dat nog een punt om voor te streven. Punten maken zodat je een wapen kan kopen.
Ook las ik nog iemand zijn reactie die begon over CS:GO enz die dat ook niet zouden hebben? Mja goed misschien is er dan ook wel een reden waarom ik al dat soort games niet leuk vind (het is en blijft persoonlijk natuurlijk).
Vroeger bij COD (voor die high-tech geneuzel) en BF (tot en met BF4) was het voor mij gewoon heel leuk en strevend om alles na te lezen, kijken wat je moet doen om weer net dat extraatje te kunnen krijgen.
Niemand kan mij wijsmaken dat er niks van taktiek te vinden was in BF4, echter hadden ze tot en met BF4 gewoon nog een hele reeks extra's om het juist nog uitdagender en leuker te maken. Dit alles mist gewoon sinds Hardline helaas.
Het unlocken van wapens vanaf bijv rank 80 slaat inderdaad nergens op, dan kom je weer op dat punt dat je niks hoeft te doen behalve een rank omhoog te gaan. Ik bedoel juist, maak bijv 50 headshots met een bepaalde sniper en unlock een nieuwe sniper. Maak vervolgens 50 kills met de nieuwe sniper en unlock de k-bullet (ik noem maar wat hoor). Hiervoor hoeft niet perse de nieuwe sniper veel beter te zijn in elk opzicht, maar wel weer anders (waardoor het persoonlijk wordt of die nieuwe sniper wel beter of juist niet is).
Bij BF4 was je net zo goed competitief bezig mocht je willen, daarvoor hoef je niet bepaalde unlocks te hebben om andere te overmeesteren. Ja de 1 deed het beter met een bepaalde unlock, maar de ander weer niet. Neem bijv de skins, die ik echt vind tegenvallen in BF1, deze hadden ze leuker kunnen maken en niet alleen verkrijgbaar via random battlepacks. Verwijder heel dat battlepack systeem en laat men iets doen om een battlepack, skin of accessoire te krijgen. Maar goed daar is het allemaal te laat voor vrees ik, ik zou niet weten hoe ze dat willen doen zonder een bepaalde reset.
Daarnaast om terug te komen op het idee waarom men veel met tanks speelt en ook nog een hoge k-d ratio krijgt: wat dacht je (men, niet persoonlijk) van een alternatief die ontbreekt? Je kan niet tegen die mensen zeggen: je kan beter teamdeathmatch spelen aangezien het daar om de kills draait. Want ze zijn wel zo snugger geweest om de maps zeer klein te maken en alle voertuigen eruit te laten. Ga je TDM spelen dan heb je helemaal geen BF gevoel meer in mijn ogen; voertuigen, grote slachtvelden en etc alles ontbreekt. Men zal dan gewoon conquest spelen op de manier hoe hun het willen: hoge kd ratio.
[
Voor 20% gewijzigd door
LopendeVogel op 10-01-2017 08:23
]