Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deathchant schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:04:
Ik gebruik al jaren een Roccat Kave 5.1 en ik ben uiterst tevreden over het (echte) surround geluid wat deze koptelefoon produceert. Ik had van te voren een Sennheiser PC-165...

Maar ik merk overigens dat het op TS niet zo druk is. Ik zit wel eens vaker in het SQUAD UP kanaal, maar niemand lijkt er ooit te joinen...In welk kanaal moet ik zijn op TS om met wat tweakers te gamen?
Ik zou lekker Discord pakken, daar zitten mensen gewoon daadwerkelijk in een game kanaal in plaats van in allerlei (privé) kanalen.

YouTube: 10 Rare And Obscure WW1 Era Guns I THE GREAT WAR Special feat. Rock ...
Grappig dat je in dit filmpje alle aparte wapens uit BF1 ziet terug komen.

[ Voor 19% gewijzigd door Tsurany op 06-01-2017 15:13 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-me-baby
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-08 11:21
Leuk dat filmpje ... thnx 4 sharing

I'm missing the periscope rifles in BF1 :-) would be awesome .... or not O-)

[ Voor 7% gewijzigd door freak-me-baby op 06-01-2017 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

-tom-562

Oliesjeik

Tsurany schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:26:
[...]

Ik zou lekker Discord pakken, daar zitten mensen gewoon daadwerkelijk in een game kanaal in plaats van in allerlei (privé) kanalen.

YouTube: 10 Rare And Obscure WW1 Era Guns I THE GREAT WAR Special feat. Rock ...
Grappig dat je in dit filmpje alle aparte wapens uit BF1 ziet terug komen.
WW1 is hot nu, als vlogger/youtuber kan je daar nu makkelijk mee scoren.
Het Youtube kanaal van Forgotten Weapons heeft ook veel filmpjes over de wapens uit BF1, maar die hadden ze al 'before it was cool' 8)

Edit:
Spelen er trouwens mensen met die aangepaste M1903 (experimental?), ik wil m'n sniperclass naar rank 10 brengen, maar ik heb geen geduld om te snipen, en met de normale/carbine bolt action rifles kan ik niet goed overweg.

[ Voor 13% gewijzigd door -tom-562 op 06-01-2017 19:48 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Deathchant schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:04:
Ik gebruik al jaren een Roccat Kave 5.1 en ik ben uiterst tevreden over het (echte) surround geluid wat deze koptelefoon produceert. Ik had van te voren een Sennheiser PC-165...

Maar ik merk overigens dat het op TS niet zo druk is. Ik zit wel eens vaker in het SQUAD UP kanaal, maar niemand lijkt er ooit te joinen...In welk kanaal moet ik zijn op TS om met wat tweakers te gamen?
Gwar,gertjan, pykow, anubis,smushyfish,morthan even wat namen die vaak bf1 spelen ook al zitten ze niet in het juiste kanaal.
Eventjes vragen en je hebt zo spelers die met je mee doen.
We zijn geen tieners. Dus verwacht niet doordeweeks overdag geen top drukte, maar in de avond vaak meer mensen actief.

Discord nooit online opgeweest.
Game en ouwehoer liever met de community die we samen hebben opgezet van tweakers TS naar BuG

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-tom-562 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:38:
[...]

Spelen er trouwens mensen met die aangepaste M1903 (experimental?), ik wil m'n sniperclass naar rank 10 brengen, maar ik heb geen geduld om te snipen, en met de normale/carbine bolt action rifles kan ik niet goed overweg.
Matig ding, niet sterk genoeg vergeleken met de CQB wapens van de andere classes. Kan je beter de M95 gebruiken bijvoorbeeld.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Vandaag voor het aller aller aller eerst een uurtje kunnen spelen. Op maxed out settings.. en ik moet zeggen dat ik helemaal versteld stond van de graphics, de gameplay.. de sfeer. man man.. nu ben ik misschien ook weinig gewend. Ik game al jaren op low settings. Maar het is puik werk wat ze hebben afgeleverd. Een zachte branding met een lage zon die net de horizon aantikt en langzaam de zee in zakt.. het geschreeuw als je een medic pack neer gooi en het bedankje in schreeuw vorm terug.. het puin dat naast je neer komt (het geluid van gruis) dat pas een seconde of 5 later na de inslag te horen is.. wat een sfeer. Het is jammer dat ik weinig kan spelen, en het is jammer dat ik niet zo een goede fragger ben haha. Het is echt even andere gameplay dan BF4.. even wennen aan de wapens. ik schoot erg veel mis, en wat ik raakte raakte ik niet genoeg om ze om te leggen. Ik mis ook enorm mn nostromo gamepad (keybord). Daar game ik al 10+ jaar mee (begonnen met de N52 :D ) .. dan is het wel even extra klootzakken met een gewoon toetsenbord. Ik moet er vast gewoon aan wennen.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Daarnet voor het eerst een very obvious cheater tegengekomen. One shotting met de BAR LMG.
Niet toevallig ook een Rus :+

[ Voor 14% gewijzigd door SmokingCrop op 07-01-2017 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
Misschien domme vraag, maar spelen er in een server bv alleen pc spelers, of zijn
Pc en xbox spelers gemengd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
luifel schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 10:37:
Misschien domme vraag, maar spelen er in een server bv alleen pc spelers, of zijn
Pc en xbox spelers gemengd?
Alle platformen zijn gescheiden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 22:13
tumtum100 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 10:38:
[...]

Alle platformen zijn gescheiden
Hehe, zou wel mooi zijn. Onze mouse + keyboard versus controllers. Daar kun je maar een ding op zeggen: GG. >:)

BF1 Stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Foodie88 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 10:57:
[...]

Hehe, zou wel mooi zijn. Onze mouse + keyboard versus controllers. Daar kun je maar een ding op zeggen: GG. >:)
Als je sommige mensen ziet spelen vraag je je toch af of ze niet met controller spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 19:28
Foodie88 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 10:57:
[...]

Platformen maakt niet meer uit;
nieuws: Steam-bèta-update laat spelers Xbox-controller gebruiken in elke game

:P

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ik een controller kan gebruiken betekent niet dat ik het ga doen ;) Dat wordt alsnog 60+ FPS en muis+keyboard tegen 30FPS console peasants met hun controllertjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 09:25
Hebben jullie je Zoom Sensitivity aangepast voor Sniper?
Zoja welke waardes gebruiken jullie voor 5.00x tot 10.00x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
kmichael schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:46:
Hebben jullie je Zoom Sensitivity aangepast voor Sniper?
Zoja welke waardes gebruiken jullie voor 5.00x tot 10.00x?
Ik zou gewoon Universal Soldier Aiming gebruiken. Alles op 100% en dan USA aan. Werkt beter en dan hoef je het ook niet zelf in te stellen.
Tsurany schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:51:
[...]

Als je sommige mensen ziet spelen vraag je je toch af of ze niet met controller spelen :+
Haha inderdaad. Ik had gisteren nog de lachers op de hand in Discord toen ik zei dat de quit-button vaak meer weerstand biedt dan de tegenstanders..

[ Voor 32% gewijzigd door Foodie88 op 07-01-2017 13:58 ]

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:05
Heb hier even een 'Fuuuuuuuu-momentje', want ik zat net in een zéér toffe sessie 'Operation' op St. Quentin Scar - score liep al mooi richting de 10k en opeens ... BAM!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gmikBTvDUGwy3SjLuC6wXkjT/medium.jpg

Onwijs pissed nu ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghighoegha
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-09 11:09
Yonix schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:47:
Heb hier even een 'Fuuuuuuuu-momentje', want ik zat net in een zéér toffe sessie 'Operation' op St. Quentin Scar - score liep al mooi richting de 10k en opeens ... BAM!

[afbeelding]

Gebeurde dit gisteravond? Dan zaten we misschien wel in dezelfde game. Had namelijk precies hetzelfde. Heel irritant want ik ging erg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 17:05
ghighoegha schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:25:
[...]

Gebeurde dit gisteravond? Dan zaten we misschien wel in dezelfde game. Had namelijk precies hetzelfde. Heel irritant want ik ging erg lekker.
Nee, net een paar minuten voor mijn post. Ben uiteindelijk maar GTA V gaan spelen om mijn frustraties te ventileren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Yonix schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:47:

[afbeelding]

Vanmorgen een goed potje gehad op conquest. Maar de server lag eruit.
Niets opgeslagen.

Daarnaast word ik gek van crashes door mijn videokaart.(gtx770).
Aan de ene kant wil ik nu een nieuwe pc samenstellen, maar kan beter nog 3 maanden wachten en hopen dat dice dit probleem nog oplost.
Andere games draaien vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Pykow schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:35:
[...]

Vanmorgen een goed potje gehad op conquest. Maar de server lag eruit.
Niets opgeslagen.

Daarnaast word ik gek van crashes door mijn videokaart.(gtx770).
Aan de ene kant wil ik nu een nieuwe pc samenstellen, maar kan beter nog 3 maanden wachten en hopen dat dice dit probleem nog oplost.
Andere games draaien vlekkeloos.
Heb je een overclocked model ofzo? Misschien eens de OC terug zetten naar standaard clocks.
Ik heb met een 980ti nog niet een crash mee gemaakt, lijkt toch meer op een hardware or driver issue dan een issue met de game.
Probeer ook eens je framerate te cappen op 60 bijvoorbeeld.
Edit: En OSD's willen ook wel eens problemen opleveren, afterburner, mumble, discord etc.

[ Voor 5% gewijzigd door unfor op 07-01-2017 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:41
Wie heeft er hier trouwens ook last dat het afsluiten van de game ontzettend lang duurt ? Hii blijft maar op quitting staan en duurt soms eeuwen voordat ik weer in het menu zit.

Internet is geen probleem heb 100/100 glas en de pc zelf is ook snel zat.

Is dit een issue van de game ? Of kan dat ook gefixed worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Je moet er maar eens op letten... Hij blijft op quitting staan totdat de nieuwe map geladen moet worden, dan pas wordt er gequit

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 18:12
Jan-man schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:35:
Wie heeft er hier trouwens ook last dat het afsluiten van de game ontzettend lang duurt ? Hii blijft maar op quitting staan en duurt soms eeuwen voordat ik weer in het menu zit.

Naar menu is al verbeterd maar nog steeds traag, alt-F4 geeft snelle exit uit game :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:41
Ja dat weet ik maar worden dan je resultaten wel opgeslagen? Heb al keer gehad dat ik in rank omhoog was gegaan en wil de volgende dag verder spelen is de rankt weer terug gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

unfor schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:58:
[...]

Heb je een overclocked model ofzo? Misschien eens de OC terug zetten naar standaard clocks.
Ik heb met een 980ti nog niet een crash mee gemaakt, lijkt toch meer op een hardware or driver issue dan een issue met de game.
Probeer ook eens je framerate te cappen op 60 bijvoorbeeld.
Edit: En OSD's willen ook wel eens problemen opleveren, afterburner, mumble, discord etc.
Ga nu locken op 60 fps.
Kijken of het hiermee opgelost is..
Maar het is gewoon iets in de battlefield 1 engine die niet goed werkt met nvidia gtx770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Jan-man schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:35:

ow herkenbaar,is volgens mij wel aardig normaal in bf1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Tip: Is de game extreem close? stop met spawnen, elke keer als jij spawned pak je een ticket.
Zo hebben we net een game 1000-997 gewonnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

unfor schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:21:
Tip: Is de game extreem close? stop met spawnen, elke keer als jij spawned pak je een ticket.
Vandaag een potje gehad met 1000 - 999 verloren helaas ;)
en zojuist een potje waarbij ik 5000 punten meer had dan de rest van het team.
Helaas weer een gamecrash.
Wordt er nu wel een beetje moe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 19:56
Tis weer zover iedereen weer lvl 0, geen idee of de score wordt bij gehouden en je voortgang maar is weer fijn avondje zo. Ik verlies alleen maar potjes mijn team. Zodra we verliezen wordt er veel geragequit of geswitched naar het andere team. Zo erg heb ik het in BF4 nog niet meegemaakt. Bloed irritant!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voluptas85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:31
Morgen ben ik van plan om Battlefield 1 te kopen bij de Bart Smit voor de PC (met VVV-bon).
Krijg ik bij de aankoop een code waarmee ik de game ook zonder DVD kan installeren? Ik heb namelijk geen DVD speler in mijn PC...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Lijkt me dat er een Key bij zit, die je kan activeren in origin, alles gaat digitaal dus lijkt me geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

loewie1984 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:39:
Tis weer zover iedereen weer lvl 0, geen idee of de score wordt bij gehouden en je voortgang maar is weer fijn avondje zo. Ik verlies alleen maar potjes mijn team. Zodra we verliezen wordt er veel geragequit of geswitched naar het andere team. Zo erg heb ik het in BF4 nog niet meegemaakt. Bloed irritant!
Ik heb toch vaak spannende potjes.
De potjes die ik hard verlies zijn meestal een gevolg van hackers.
paar keer hackers tegen gekomen met een vliegende wapen in de lucht. (is hier ook eerder gepost)

en zojuist een hacker tegengekomen die in een tank zat en overduidelijk een wallhack had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:04
Voluptas85 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 22:02:
Morgen ben ik van plan om Battlefield 1 te kopen bij de Bart Smit voor de PC (met VVV-bon).
Krijg ik bij de aankoop een code waarmee ik de game ook zonder DVD kan installeren? Ik heb namelijk geen DVD speler in mijn PC...
Ja, als je tijdens het installeren de dvd's niet in je pc doet download hij alles, anders haalt ie het van dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
Voluptas85 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 22:02:
Bij origin zelf kost tie nu 35 euro, dus ik weet niet wat het bij Bart kost....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Gisteravond met z'n 11'en in de Tweakers party.. alles ging te makkelijk, maar het was wel gezellig ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ircghost schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:13:
Gisteravond met z'n 11'en in de Tweakers party.. alles ging te makkelijk, maar het was wel gezellig ;).
Is die party ergens te vinden, want ben het zat om met allemaal einzelgangers in een squad te zitten zonder orders of orders op te volgen. Beetje gezond PTFO en je kan volgens mij niet verliezen in deze game.

Dus als ik kan joinen graag.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
loewie1984 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:14:
[...]

Is die party ergens te vinden, want ben het zat om met allemaal einzelgangers in een squad te zitten zonder orders of orders op te volgen. Beetje gezond PTFO en je kan volgens mij niet verliezen in deze game.

Dus als ik kan joinen graag.
Iedereen kan joinen, tenminste als we het over discord hebben. Adres staat onderaan elk forum page in dit topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Het was inderdaad met discord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:13:
Eigenlijk moet je met maximaal een of twee Tweaker squads in een team zitten. Twee squads bij conquest, een squad in operations. Anders domineer je behoorlijk en win je vrijwel altijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Thanks allen, zit op discord nu. Handle gelijk aan mijn BF namen "EliteWaRRioR22"

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
loewie1984 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:52:
Thanks allen, zit op discord nu. Handle gelijk aan mijn BF namen "EliteWaRRioR22"
DIe van mij kan je gokken en eigenlijk die van Tsurany ook ;)
Waarschijnlijk (misschien, weet niet wie nog meer gaat spelen) tot vanavond want na het avond eten ga ik weer knallen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:13

Hu9o

Schokkend

unfor schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:21:
Klopt volgens mij niet.
Je verbruikt een ticket als je vanuit limbo naar het spawn scherm gaat. Dus wat je niet met doen is spatie ingedrukt houden :Y)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hu9o schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:07:
[...]

Klopt volgens mij niet.
Je verbruikt een ticket als je vanuit limbo naar het spawn scherm gaat. Dus wat je niet met doen is spatie ingedrukt houden :Y)
Klopt, bij revives zie je ook dat er een ticket af gaat dan wel bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Pykow schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 22:07:
[...]

Ik heb toch vaak spannende potjes.
De potjes die ik hard verlies zijn meestal een gevolg van hackers.
paar keer hackers tegen gekomen met een vliegende wapen in de lucht. (is hier ook eerder gepost)

en zojuist een hacker tegengekomen die in een tank zat en overduidelijk een wallhack had.
Gisteren middag voor het eerst zo'n loser gezien cq zag alleen zijn wapen vliegen en hij had nog meer
aanstaan, was hem aan het beledigen en steeds schoot hij op mij, zal wel esp of wallhack zijn
geweest, ben daarna maar weg gegaan.

Was dat in bf4 niet die camo bug zodat ze onzichtbaar werden, snap niet dat dice zo weer dezelfde fout
in een nieuwe game stoppen.

@pykow, krijg je fout meldingen van bf1 of grafische kaart?

Ik heb met mijn gtx 670 wel problemen gehad met bf4 en bf1 omdat mijn overclock iets te hoog was, kreeg dan vaak die error van gpu removed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 23:24
van mij mag die arty truck wel een kleine nerf imo

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SLI5AEYl.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:34
Er zijn sinds kerst gewoon heel veel noobs. De laatste dagen in de heavy ook geregeld 40-0 gegaan. Je merkt dan ook dat slechts één of twee tegenstanders daadwerkelijk iets proberen te doen.

Beeld van vanavond:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/epkRZoD.jpg

:P

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
En ze zijn gewoon verrekte sterk. Net nog een killstreak van 15-20 ofzo in een heavy tank. Die ik van de tegenstander had gejat, dus enkel quick repair, en helft van tank was kapot en kon met quick repair niet gerepareerd worden. En daarmee yolo'end dus nog zo'n kill streak gehaald zonder echte repair mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voluptas85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:31
luifel schreef op zondag 8 januari 2017 @ 09:54:
[...]

Bij origin zelf kost tie nu 35 euro, dus ik weet niet wat het bij Bart kost....
Bij Bart Smit 49,99.
Had een VVV bon van € 50 hier te liggen verstoffen. Dit leek me wel een goede besteding.
Werkt trouwens prima met die code via origin!
Eerste hoofdstuk gespeeld inmiddels, echt tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

NLsandman schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:07:
[...]

Gisteren middag voor het eerst zo'n loser gezien cq zag alleen zijn wapen vliegen en hij had nog meer
aanstaan, was hem aan het beledigen en steeds schoot hij op mij, zal wel esp of wallhack zijn
geweest, ben daarna maar weg gegaan.

Was dat in bf4 niet die camo bug zodat ze onzichtbaar werden, snap niet dat dice zo weer dezelfde fout
in een nieuwe game stoppen.

@pykow, krijg je fout meldingen van bf1 of grafische kaart?

Ik heb met mijn gtx 670 wel problemen gehad met bf4 en bf1 omdat mijn overclock iets te hoog was, kreeg dan vaak die error van gpu removed.
Ik krijg de melding dat mn gpu removed is of minimaal 2GB moet hebben (terwijl het een 4GB) kaart is.

Er is geen oplossing voor op dit moment.
Voluptas85 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 22:48:
[...]

Bij Bart Smit 49,99.
Had een VVV bon van € 50 hier te liggen verstoffen. Dit leek me wel een goede besteding.
Werkt trouwens prima met die code via origin!
Eerste hoofdstuk gespeeld inmiddels, echt tof!
Wow heb je al meer singleplayer gespeeld als mij haha.
Ik speel alleen online en ben nu rank 75.

BTW operations is niet mijn mode.
Ik had een rondje op monta grappa WTFuck!!

Opeens kom je bij een sector waarbij je 3 vlaggen moet cappen, maar ze liggen te ver uit elkaar en je hebt maar 1 spawn locatie als aanval.
Slaat nergens op dat vlaggen terug ingenomen kunnen worden.

Daarnaast in de laatste sector staan er 2 field guns gericht op je spawn. Welke blinde zweed heeft dit verzonnen.

DiCE komt uit zweden en dat is te merken.
Battlefiels 1 is goed en iedereen wilt het, maar het eind product is nooit compleet, als of je een ikea kast in elkaar aan het zetten bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pykow schreef op zondag 8 januari 2017 @ 23:22:
BTW operations is niet mijn mode.
Ik had een rondje op monta grappa WTFuck!!

Opeens kom je bij een sector waarbij je 3 vlaggen moet cappen, maar ze liggen te ver uit elkaar en je hebt maar 1 spawn locatie als aanval.
Slaat nergens op dat vlaggen terug ingenomen kunnen worden.
Natuurlijk slaat dat wel ergens op. Je moet een sector veroveren, het is toch te debiel voor woorden dat je dat vlag voor vlag kan doen en tegenstanders niks kunnen terug veroveren? Dan is het gewoon rush met 40 man. Juist die situaties met drie vlaggen zorgen voor een uitdaging en geeft de verdedigers een goede kans.

Daarnaast wordt elke veroverde vlag een spawnpunt en kan je op je squad spawnen.
Daarnaast in de laatste sector staan er 2 field guns gericht op je spawn. Welke blinde zweed heeft dit verzonnen.
Is dat zo? Daar ben ik werkelijk nog nooit door geraakt terwijl ik heel veel uur operations speel en heel vaak op die map. Die laatste sector is ook vrijwel alleen maar infantry based.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er communities die actief BF1 spelen?

En als entree voor mijn eerste post in deze subsectie een quickscope clip van 13s van mijzelf :), 4 shots 4 kills

http://plays.tv/s/L6AmGlwTSY3C

[ Voor 196% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2017 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Laatst online: 16:43

Shabbaman

Got love?

Mijn Ikea-kasten zijn altijd compleet.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
Gisteren ook een paar prachtige potjes. Enorme killstreaks in een gejatte light tank. Tot twee keer toe in dezelfde match gaf DEZELFDE PLAYER (!!) in het andere team de light tank weg. Zoveel mensen snappen niet dat je niet uit de tank moet bailen wanneer hij bijna kapot is. Wacht dan tenminste tot hij nog 5 health heeft en spring er dan uit terwijl je je granaat erop gooit.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
Verwijderd schreef op maandag 9 januari 2017 @ 03:15:
Zijn er communities die actief BF1 spelen?

En als entree voor mijn eerste post in deze subsectie een quickscope clip van 13s van mijzelf :), 4 shots 4 kills

http://plays.tv/s/L6AmGlwTSY3C
Netjes. Maar je had wel een beetje geluk - drie van de vier enemies waren namelijk al half dood. Je schiet er eentje met een headshot dood en die andere drie gaf je minder dan 50 schade en waren toch dood. Ach ja, zo moet het soms net uitkomen :P

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBad9
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-09 23:07
Alleen. Maar. Crashes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErA
  • Laatst online: 14:17

ErA

Dus ik ben van de week voor het eerst sinds 1,5 maand weer online gegaan met Battlefield 1.

Voorop gesteld: Battlefield 1 is een prachtige game.

Wat ik een beetje mis in Battlefield 1 is de worst die ervoor zorgt dat ik iedere dag weer inlog.
De warbonds en skins zijn daarvoor niet genoeg. Maar goed dat is een ander verhaal.

Ik heb na 1,5 potje weer uitgelogd en wel om de volgende simpele reden:

Ik eindig het eerste potje waar ik half inval met een belabberde score van 8-5 doordat ik even de controls moest herpakken.

Aan het einde van het potje zeg ik: "niet echt goed voor mij, ik was gewend 40-1 te gaan " (met de heavy tank) (tevens de reden dat ik niet zoveel meer speel, zo ongebalanceerd).

1 game later stap ik in de heavy tank, en met 36-0 op de teller werd mijn tank eindelijk opgeblazen. En dat kwam omdat ik aggresief aan het spelen was. Ik had makkelijk die 0 kunnen houden en met 60-0 de game kunnen eindigen (meeste flag captures, laat dat duidelijk zijn, ik was niet aan het snipen!!!)

Heavy tank + Third person + instaheal + selfheal in smoke = wtf.

Ik vraag me ook echt heel hard af waarom mensen uberhaupt een light tank, landingsvehicle of artillery truck nemen?

De heavy tank doet alles beter.

Totdat die generfed wordt blijft BF1 nog een beetje stoffig liggen :(

[ Voor 10% gewijzigd door ErA op 09-01-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:30
Arty-truck is liefde hoor!

Het is al vaker gezegd: Een samenwerkend squad van assaults en het is dikke doei met je tank.
Blijft dat uit, dan is het prijsschieten inderdaad.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:54
ErA schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:08:

Ik vraag me ook echt heel hard af waarom mensen uberhaupt een light tank, landingsvehicle of artillery truck nemen?

De heavy tank doet alles beter.

Ik neem samen met twee maatjes altijd Tank Hunter vrijwel elke heavy tank die we tegen komen maken we met de grond gelijk.. :)
(Wel 1 van me maatjes met support en schroevendraaier, mocht t zwaar worden dat die nog kan repairen! :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Aan alle tankers en dit is een serieuze vraag; vinden jullie het serieus een leuke game als je met 60-0 wint door de tent op te zetten in een tank? Dat je flinke scores krijgt en flinke XP en 834746859 service stars, dat staat buiten kijf, maar hebben jullie dan echt plezier in spelen?
Ik ben zelf geen tankspeler omdat ikzelf geen plezier beleef als ik 10 namen van gekilled spelers op mijn schermpje zie komen door 2x te schieten. Ik heb het eens in BF4 gedaan met nog 3 anderen en ik had 37-2 op mijn naam staan, maar om nou te zeggen dat ik het echt naar mijn zin had nou nee.
5 kills maken vanuit een tank noem ik eerder logisch dan skill. 5 kills maken als infantery met een rifle lijkt mij dan een mooiere skill om te ontwikkelen. Ik weet, het zijn andere soorten skills. Maar heel vaak zit zo'n heavy tank helemaal vol met mensen die alles zien en alles om hun heen neermaaien waardoor het een stuk lastiger wordt voor infantery om de tanks kapot te krijgen. Een goeie piloot is dan ook de beste hoop, maar helaas zijn er vaak spelletjes waarbij er in 1 team zowel goeie tankers als piloten zitten en dan als een stormwals over het andere team heen rennen. Helaas zit ik meestal in dat laatste team, waardoor ik vaker ook gewoon quit, hoevaak ik ook probeer om dan zelf een tank uit te schakelen. Point is: alleen gaat het niet.

De conclusie lijkt toch steeds te zijn dat ik maar eens op discord moet komen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 09-01-2017 14:42 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:41:
Aan alle tankers en dit is een serieuze vraag; vinden jullie het serieus een leuke game als je met 60-0 wint door de tent op te zetten in een tank? Dat je flinke scores krijgt en flinke XP en 834746859 service stars, dat staat buiten kijf, maar hebben jullie dan echt plezier in spelen?
Ik ben zelf geen tankspeler omdat ikzelf geen plezier beleef als ik 10 namen van gekilled spelers op mijn schermpje zie komen door 2x te schieten. Ik heb het eens in BF4 gedaan met nog 3 anderen en ik had 37-2 op mijn naam staan, maar om nou te zeggen dat ik het echt naar mijn zin had nou nee.
5 kills maken vanuit een tank noem ik eerder logisch dan skill. 5 kills maken als infantery met een rifle lijkt mij dan een mooiere skill om te ontwikkelen. Ik weet, het zijn andere soorten skills. Maar heel vaak zit zo'n heavy tank helemaal vol met mensen die alles zien en alles om hun heen neermaaien waardoor het een stuk lastiger wordt voor infantery om de tanks kapot te krijgen. Een goeie piloot is dan ook de beste hoop, maar helaas zijn er vaak spelletjes waarbij er in 1 team zowel goeie tankers als piloten zitten en dan als een stormwals over het andere team heen rennen. Helaas zit ik meestal in dat laatste team, waardoor ik vaker ook gewoon quit, hoevaak ik ook probeer om dan zelf een tank uit te schakelen. Point is: alleen gaat het niet.

De conclusie lijkt toch steeds te zijn dat ik maar eens op discord moet komen :)
Maar je klaagt dus gewoon omdat je geraped wordt door tanks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:54
Ik vind het als tanker wel geweldig als ik een andere tegenkom en hem op de één of andere manier toch te slim af kan zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangeTreeDorpie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-08 14:28
Over rape gesproken ik kan dr ook wat van met een tank. Het is ook gewoon veelte makkelijk nog makkelijker dan in bf4

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RyqtcYF.jpg

Intel i7 13700k | RTX 3080 | 32GB Geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:16
Verwijderd schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:43:
[...]

Maar je klaagt dus gewoon omdat je geraped wordt door tanks?
Das net als die bombers die elke ronde elke keer het zelfde trucje doen. Geniaal als je ze dan met teamwerk toch neerhaalt. Ook al ga ik er 10 keer van kapot, als ik 'm 1 keer te pakken krijg heb ik toch gewonnen _/-\o_

Tis een frigg'n game en ieder speelt 'm op de eigen manier. Ik kan weer tijden zoet zijn met het vinden van een strategie om z'n tent-speler te grazen te nemen :+
Net als een sniper die je al tig keer te pakken had uiteindelijk kunnen knifen. Dat je ziet dat ie van z'n bureaustoel opspringt. Geweldig :o

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pentiumdualcore schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:45:
Over rape gesproken ik kan dr ook wat van met een tank. Het is ook gewoon veelte makkelijk nog makkelijker dan in bf4

[afbeelding]
Mhoah ik had in vorige BF versies ook altijd zulke scores. En daarmee ken ik er nog genoeg. Tanks zijn gewoon redelijk sterk, en bijna niemand weet hoe je effectief een tank uit kan schakelen.
lowskilled-ftw schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:43:
Ik vind het als tanker wel geweldig als ik een andere tegenkom en hem op de één of andere manier toch te slim af kan zijn! :)
Dat vind ik zelf ook het leukste wat er is.

Killer197743 duizend keer in z'n jeep doodschieten omdat hij elke keer als een kip zonder kop op je tank afrijdt is grappig, maar weinig bevredigend.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2017 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangeTreeDorpie
ErA schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:08:
Dan kun je het beste nooit meer een bf kopen/aanraken. Andere mogelijkheid is om infi only servers te joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Laatst online: 09-09 15:31
Pentiumdualcore schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:45:

[afbeelding]
Wel heel weinig punten voor z'n K/D score, vieze camper :X

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:16
RBN026 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:01:
[...]

Die K/D is ook niet zo spannend. Als je uiteindelijk met vlaggen cappen of mcom's armen een negatieve K/D hebt dan heb je het toch beter begrepen dan dat je 60 kills van de rand van de map maakt en alsnog verliest. Want hoe meer campers, hoe groter de kans dat de andere partij wint. En ja, dan verlies je de pot, met je hoge K/D. Geniaal :+

Maargoed, nogmaals, iedereen speelt het op z'n eigen manier. Heb soms het idee dat ik records vestig op het gebied van afgelegde meters - ben continu aan het rennen en dan loop je wel eens tegen een kogel of een bayonet aan.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangeTreeDorpie
RBN026 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:01:
[...]

En dat klopt idd. Dit heb ik gehaald door op suez rondjes door de duinen te rijden. Iedere keer als zij ons eerste objective pakte was ik er voordat de enemy's hem hadden waardoor ik 500+ punten misloop maar hierdoor houd je wel een ticket of 3 meer ;)

En oja voordat ik het vergeet :)
ik heb daar wel 69 kills gemaakt, dus 69 tickets verwerkt. Als je ervanuit gaat dat er 32 spelers per team zijn die er vanaf het begin tot het eind zijn moet je gemiddeld per speler 32 tickets verwerken. nou had ik een tank en ik pakte de dichtbij zijnde opjectives terug dus ik heb daar voor ruim 100-120 tickets gespeeld(ja ik weet dat dit ook gewoon de bedoeling van een tanker is).

[ Voor 32% gewijzigd door LangeTreeDorpie op 09-01-2017 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:33
Deathchant schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:41:

Stel, ik wissel heavy tank om met bomber, is het antwoord: ja.
Ik heb grof geld betaald voor de premium versie van BF1 (xbox one) en het is in 1 woord: saai, althans saai nadat je elke map wel een paar keer gespeeld hebt en je classes op de juiste rang hebt. Dit puur voor het leuke wapen en dat was het.
Er is niks te halen uit de game behalve: verstand op 0 en schieten.
De enige fun die ik nog uit die 130-150 euro haal is warthunder spelen maar dan in BF1, oftewel met de bomber wat rondvliegen en bommen droppen.

Daar waar ik elke BF met ontiegelijk veel plezier gespeeld heb (mede dankzij de unlocks allemaal waar je ook echt iets voor moest doen ipv alleen ranken, ik stond binnen 1 maand op nummertje 30 van de wereld met de support (xbox one)) is er bar weinig terug te vinden in BF1. Dit terwijl ik en veel andere dachten: dit wordt de ruigste, leukste en mooiste BF ooit. Dit alles is totaal niet waar (misschien persoonlijk, ik ken niemand die het nog altijd actief speelt, gewoonweg omdat er niks te doen valt behalve verstand op 0 en schieten). Ja de eerste 2-3 weken vonden we het nog altijd de leukste BF ooit, totdat er niks meer te doen is behalve schieten, vanaf dat moment is de lol er ontiegelijk snel vanaf. Stel je hebt nooit eerder BF gespeeld om bepaalde redenen, dan kan BF1 wel weer een leuke en blijvende shooter zijn.

Om het toch niet te verwijderen of stof te laten happen of te verkopen ga je maar iets van fun eruit halen. Voor de 1 is dat de tank, voor mij de bomber.

Het BF Hardline in een WW1 jasje raakt mij totaal niet helaas, op het begin wel uiteraard ik wilde graag de 2 puzzel wapens bij elkaar hebben (enige om voor te streven eigenlijk.. ahum, ik bedoel een potje af te ronden voor een battlepack die je random krijgt), helaas had ik die al binnen 3 weken beiden klaar. Nja niks speciaals aan het wapen en daarna nog maar amper gespeeld.

Het is niet meer: maak 100 headshots met dit of dat wapen en krijg dit of dat. Nee er is niks meer van alle leuke BF aspecten aanwezig. Behalve het ''grootschalig'' schieten, nja helaas maar die lol is hier bij iedereen (friendlist) na 1 maandje wel verdwenen.

Het is jammer dat het zoveel op hardline lijkt, want hardline vond ik het slechtste deel van BF. Waarom hardline? Daar hoefde je ook niks te doen behalve potjes af te ronden om alles bij elkaar te krijgen. Je rang moet hoog genoeg zijn en je moet het geld hebben (wat je automatisch veel te veel hebt) en dat was het.

Het hoeft voor mij (met de bomber) niet eens om de kills te gaan, maar tenminste nog iets van fun. Zo kunnen veel mensen dat ook met de tank hebben, saai om zonder te spelen dan maar met een tank rondrijden en wat schieten. Puur om het aanschaf bedrag nog enigszins goed te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangeTreeDorpie
LopendeVogel schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:13:
[...]

Ik heb grof geld betaald voor de premium versie van BF1 (xbox one) en het is in 1 woord: saai, althans saai nadat je elke map wel een paar keer gespeeld hebt en je classes op de juiste rang hebt. Dit puur voor het leuke wapen en dat was het.
De enige fun die ik nog uit die 130-150 euro haal is warthunder spelen maar dan in BF1, oftewel met de bomber wat rondvliegen en bommen droppen.

Daar waar ik elke BF met ontiegelijk veel plezier gespeeld heb (mede dankzij de unlocks allemaal waar je ook echt iets voor moest doen ipv alleen ranken, ik stond binnen 1 maand op nummertje 30 van de wereld met de support (xbox one)) is er bar weinig terug te vinden in BF1. Dit terwijl ik en veel andere dachten: dit wordt de ruigste, leukste en mooiste BF ooit. Dit alles is totaal niet waar (misschien persoonlijk, ik ken niemand die het nog altijd actief speelt, gewoonweg omdat er niks te doen valt behalve verstand op 0 en schieten). Ja de eerste 2-3 weken vonden we het nog altijd de leukste BF ooit, totdat er niks meer te doen is behalve schieten, vanaf dat moment is de lol er ontiegelijk snel vanaf. Stel je hebt nooit eerder BF gespeeld om bepaalde redenen, dan kan BF1 wel weer een leuke en blijvende shooter zijn.

Om het toch niet te verwijderen of stof te laten happen of te verkopen ga je maar iets van fun eruit halen. Voor de 1 is dat de tank, voor mij de bomber.

Het BF Hardline in een WW1 jasje raakt mij totaal niet helaas, op het begin wel uiteraard ik wilde graag de 2 puzzel wapens bij elkaar hebben (enige om voor te streven eigenlijk.. ahum, ik bedoel een potje af te ronden voor een battlepack die je random krijgt), helaas had ik die al binnen 3 weken beiden klaar. Nja niks speciaals aan het wapen en daarna nog maar amper gespeeld.

Het is niet meer: maak 100 headshots met dit of dat wapen en krijg dit of dat. Nee er is niks meer van alle leuke BF aspecten aanwezig. Behalve het ''grootschalig'' schieten, nja helaas maar die lol is hier bij iedereen (friendlist) na 1 maandje wel verdwenen.

Het is jammer dat het zoveel op hardline lijkt, want hardline vond ik het slechtste deel van BF. Waarom hardline? Daar hoefde je ook niks te doen behalve potjes af te ronden om alles bij elkaar te krijgen. Je rang moet hoog genoeg zijn en je moet het geld hebben (wat je automatisch veel te veel hebt) en dat was het.

Het hoeft voor mij (met de bomber) niet eens om de kills te gaan, maar tenminste nog iets van fun. Zo kunnen veel mensen dat ook met de tank hebben, saai om zonder te spelen dan maar met een tank rondrijden en wat schieten. Puur om het aanschaf bedrag nog enigszins goed te praten.
Een paar vragen:

speel(de) je naast bf1 nog andere spellen of had je de eerste weken al 200 uur?
speel(de) je met vrienden via skype/discord/ect en maakt je dat een strategisch plan?
waarom speel(de) je alleen met bomber? dan snap ik dat het niet meer leuk is na een tijd

en bf hardlind is idd verschrikkelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Laatst online: 09-09 15:31
Pentiumdualcore schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:06:
[...]

En dat klopt idd. Dit heb ik gehaald door op suez rondjes door de duinen te rijden. Iedere keer als zij ons eerste objective pakte was ik er voordat de enemy's hem hadden waardoor ik 500+ punten misloop maar hierdoor houd je wel een ticket of 3 meer ;)

En oja voordat ik het vergeet :)
ik heb daar wel 69 kills gemaakt, dus 69 tickets verwerkt. Als je ervanuit gaat dat er 32 spelers per team zijn die er vanaf het begin tot het eind zijn moet je gemiddeld per speler 32 tickets verwerken. nou had ik een tank en ik pakte de dichtbij zijnde opjectives terug dus ik heb daar voor ruim 100-120 tickets gespeeld(ja ik weet dat dit ook gewoon de bedoeling van een tanker is).
Ik zit maar te klieren joh, mij maakt het allemaal niets uit, je doet iig meer dan dan helft van je team!

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Foodie88
Ik snap het geklaag rondom de tanks helemaal niet. Het is net als de vliegtuigen, als je ze niet countert dan zullen ze je hard vernietigen en dat hoort ook zo. Een goed voorbeeld van het 'bystander effect'. Iedereen denkt: 'hmm, iemand anders zal wel assault gaan om de tank te vernietigen'. Met als effect dat niemand er wat tegen doet. Ik vlieg veel en vooral sinds kerstmis is de weerstand bijna 0. Niemand in de AA en een hoop spelers die alleen in het vliegtuig stappen om boven objective C te parachuteren, terwijl ik met 100 kills hun team vernietig.
LopendeVogel schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:13:
[...]

Is, in beginsel, dat 'verstand op 0 en schieten' zoals jij het noemt niet het gene waarom het gaat? Ik hoef niet steeds een virtuele wortel aan een touwtje voor mij te hebben hangen om het spel te blijven spelen. Ik haal voldoening uit een steeds betere speler te worden en door slimme, tactische en coole acties met mijn squad met vrienden te doen een match tegen een geduchte tegenstander te winnen.

Volgens jouw redenatie zal wel helemaal niemand games zoals Arma, Insurgency, of CS:Source leuk vinden. Daar zijn er (vrijwel) geen stats, geen medals of ribbons en er is niets te unlocken. Het enige wat je kunt 'unlocken' is beter worden dan je tegenstander en dat terugzien in het winnen van steeds meer confrontaties en matches.

Ik vind Battlepacks, camo's, medals en zulks wel leuk maar het is voor mij absoluut geen essentiële toevoeging aan het spel. Leuk dat je vernoemt dat je niemand kent die nog actief speelt omdat ze dezelfde mening hebben als jij maar in mijn kringen ken ik niemand die er zo over denkt.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is het eeuwen oude probleem. Een tank kan je prima uitschakelen met een goed squad enkel zie je op de meeste public servers dat er vrijwel geen goede squads aanwezig zijn. Als we met z'n allen op Discord zitten stampen we overal doorheen omdat er te weinig tegenstand is. Daarom kan je in een tank ook zwaar domineren, de kans is namelijk klein dat de tegenstander een goed squad heeft dat op je gaat jagen.

Zelfde geld voor vliegen, tenzij de tegenstander een goede piloot heeft wordt ik (een matige piloot al zeg ik het zelf) nooit uit de lucht geschoten en kan ik doen en laten wat ik wil.
Voertuigen zijn, zoals in alle Battlefields voorheen ook al het geval was, te sterk tegen randoms en kunnen enkel uitgeschakeld worden door goede squads.

Mijn oplossing zou zijn om de quickrepair er uit te halen, dat zal al een hele hoop schelen en een tank een stuk zwakker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangeTreeDorpie
Tsurany schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:36:

Mijn oplossing zou zijn om de quickrepair er uit te halen, dat zal al een hele hoop schelen en een tank een stuk zwakker maken.
De flanker uitvoering van de light tank (waar ik net een foto van mijn score heb geplaatst) heeft geen quick repair alleen een track repair die je zelden kan inzetten.
ze moeten gewoon iets minder firepower hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
Tsurany schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:36:
Het is het eeuwen oude probleem. Een tank kan je prima uitschakelen met een goed squad enkel zie je op de meeste public servers dat er vrijwel geen goede squads aanwezig zijn. Als we met z'n allen op Discord zitten stampen we overal doorheen omdat er te weinig tegenstand is. Daarom kan je in een tank ook zwaar domineren, de kans is namelijk klein dat de tegenstander een goed squad heeft dat op je gaat jagen.

Zelfde geld voor vliegen, tenzij de tegenstander een goede piloot heeft wordt ik (een matige piloot al zeg ik het zelf) nooit uit de lucht geschoten en kan ik doen en laten wat ik wil.
Voertuigen zijn, zoals in alle Battlefields voorheen ook al het geval was, te sterk tegen randoms en kunnen enkel uitgeschakeld worden door goede squads.

Ik ben het met je eens dat de emergency repair wellicht iets te sterk is. De mobility restore gaat wel - die repairt ook een klein beetje maar die kan je alleen gebruiken als je ook daadwerkelijk disabled bent.

Voor de rest is het allemaal wikken en wegen. Ik denk dat de consensus is dat mensen te weinig doen tegen tanks en vliegtuigen en dat ze daarom soms (vaak?) enorm domineren. Dat betekent echter niet dat je moet balancen rondom die situatie. De counters zijn er wel maar ze worden onderbenut. Dat betekent niet dat het niet balanced is.

Met dat uit de weg, vind ik het goed dat er een vrij grote skill gap is. Dat zorgt ervoor dat spelers die beter zijn (daaronder te verstaan beide teamwork/tactiek en individuele skills) consistent winnen van de 'mindere goden'. Bij vehicles en dan vooral blij vliegtuigen is die skill gap nog groter. Er zijn enorm veel slechte piloten en maar heel weinig goede.

Het wordt toxisch wanneer mensen in de Battlefield forums een filmpje plaatsen van een attack plane of fighter pilot die 100 - 1 haalt en dan beweren dat het voertuig in kwestie overpowered is. Dat zegt echter niets zonder de omstandigheden er bij te vertellen. Als redelijke 'pro' piloot met bijna 15 service stars op de fighter kan ik je zeggen dat die situatie alleen voorkomt wanneer alle omstandigheden er naar zijn. Weinig tot geen weerstand en een goede piloot. Naar mijn mening mag dat best leiden tot zo'n score, het gros van de piloten heeft nog moeite om meer kills dan deaths te halen of om fatsoenlijk het team te helpen.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangeTreeDorpie
Foodie88 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:47:
[...]

Het wordt toxisch wanneer mensen in de Battlefield forums een filmpje plaatsen van een attack plane of fighter pilot die 100 - 1 haalt en dan beweren dat het voertuig in kwestie overpowered is. Dat zegt echter niets zonder de omstandigheden er bij te vertellen. Als redelijke 'pro' piloot met bijna 15 service stars op de fighter kan ik je zeggen dat die situatie alleen voorkomt wanneer alle omstandigheden er naar zijn. Weinig tot geen weerstand en een goede piloot. Naar mijn mening mag dat best leiden tot zo'n score, het gros van de piloten heeft nog moeite om meer kills dan deaths te halen of om fatsoenlijk het team te helpen.
Als je een beetje kan spelen met een tank haal je 9 op de 10 rondjes een kdr van 20+. Dus de tanks moeten minder krachtig worden (al speel ik er zelf veel in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pentiumdualcore schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:52:
[...]

Als je een beetje kan spelen met een tank haal je 9 op de 10 rondjes een kdr van 20+. Dus de tanks moeten minder krachtig worden (al speel ik er zelf veel in).
Hoezo moeten tanks minder krachtig worden omdat je er een goede score mee kunt halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
Pentiumdualcore schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:52:
[...]

Ik zie twee typen tankers. Laten we even uitgaan van de heavy tank.

Type 1 rijdt met zijn squadmates naar de objectives toe en helpt daar mee met cappen. Een heavy tank is een rijdende spawn point, dus players kunnen daar mooi gebruik van maken. Hij zit wel dicht op de actie, dus hij zal wat meer deaths te verduren krijgen maar de ene na de andere objective valt als hij niet flink tegengezeten wordt.

Type 2 blijft ver weg van de actie en gebruikt de heavy tank als een soort artillery. Hij eindigt de match met een hoge K/D aangezien assaults niet in de buurt komen. Echter heeft hij niet zo'n hoge KPM (ik zie veel van dit soort players met een KPM van minder dan 1 terwijl ik zelf met aggressieve light tank een KPM van 2,2 heb) dus zijn kills hebben weinig effect op het spel. Omdat hij zo ver weg stond, had niemand er wat aan om op hem te spawnen. Zijn team mist de 'push-kracht' die ze wel zouden hebben als hij naar voren zou gaan.

Conclusie is, dat de tankers die zich puur op K/D focusen juist de tank in hun team verspelen. Dan hebben ze maar een hoge K/D. Maar als je type 2 bent, ben je mede verantwoordelijk voor een eventuele loss. De tank is veel beter te gebruiken dan op die manier.

Als je type 1 bent en je haalt alsnog zo'n score, dan is er te weinig weerstand tegen je.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Laatst online: 14:17

ErA

Mijn fix voor de tanks is makkelijk te realiseren hoor.

Remove third person. Belachelijke functie.

Ik kan in totaal circa 330 graden rondom kijken.

Dit betekend dat ik alleen een rear gunner nodig heb om alles te kunnen zien aankomen.

Lekker balanced.

[ Voor 44% gewijzigd door ErA op 09-01-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangeTreeDorpie
Foodie88 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:00:
[...]

Ik zie twee typen tankers. Laten we even uitgaan van de heavy tank.

Type 1 rijdt met zijn squadmates naar de objectives toe en helpt daar mee met cappen. Een heavy tank is een rijdende spawn point, dus players kunnen daar mooi gebruik van maken. Hij zit wel dicht op de actie, dus hij zal wat meer deaths te verduren krijgen maar de ene na de andere objective valt als hij niet flink tegengezeten wordt.

Type 2 blijft ver weg van de actie en gebruikt de heavy tank als een soort artillery. Hij eindigt de match met een hoge K/D aangezien assaults niet in de buurt komen. Echter heeft hij niet zo'n hoge KPM (ik zie veel van dit soort players met een KPM van minder dan 1 terwijl ik zelf met aggressieve light tank een KPM van 2,2 heb) dus zijn kills hebben weinig effect op het spel. Omdat hij zo ver weg stond, had niemand er wat aan om op hem te spawnen. Zijn team mist de 'push-kracht' die ze wel zouden hebben als hij naar voren zou gaan.

Conclusie is, dat de tankers die zich puur op K/D focusen juist de tank in hun team verspelen. Dan hebben ze maar een hoge K/D. Maar als je type 2 bent, ben je mede verantwoordelijk voor een eventuele loss. De tank is veel beter te gebruiken dan op die manier.

Als je type 1 bent en je haalt alsnog zo'n score, dan is er te weinig weerstand tegen je.
Ik ben een beetje van beide, ik heb een KPM met de light tank van 1.7 maar ik ben wel de speler die terug naar bijvoorbeeld A of B rijd en daardoor niet constant in het vuur sta. ik sta meestal net buiten range van heavy grenades. Ook schakel ik veel heavy tanks uit met mines of als ik weet dat er een aankomt dan zorg ik dat ik heb met bulletdrop kan raken en hij mij niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangeTreeDorpie
ErA schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:09:

Dit betekend dat ik alleen een rear gunner nodig heb om alles te kunnen zien aankomen.

Lekker balanced.
prima idee, maar volgens mij is dit in hardcore mode al zo.

ik heb een widescreen (2560x1080) daardoor kan ik bijna 360 graden rond kijken

[ Voor 8% gewijzigd door LangeTreeDorpie op 09-01-2017 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Third person is inderdaad belachelijk overpowered, vooral als je de FoV nog opkrikt ook.
Zonder third person gaat niemand meer zulke extreme kill-streaks halen.
Ik hoop dan ook dat er op den duur official classic preset servers komen.
Classic is normal bullet damage zonder 3d-spotting, third person, health regen en nog wat dingetjes. Battlefield 2 mode dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekker balanced.
Die moet inderdaad sowieso weg, echt belachelijke feature. Waarom kan een voertuig uberhaupt third person spelen? Veel te makkelijk om vijanden met limpet en dynamiet te spotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Is niet OP, alleen een beetje sterk. De laatste week zijn er zoveel noobs (waarschijnlijk kerstcadeautjes), dat er eigenlijk niemand actie onderneemt. Gisteren zat ik even tegen jullie, en toen merkte ik direct dat ik het niet lang zou gaan houden.

Veel spelers gaan voor het eigen k/d en springen uit een tank zodra deze rond de 20% health heeft, alleen gisteren al hebben we zo meerdere tanks kunnen stelen. 8)7 Zie hier bijvoorbeeld.

Probleem zit hem bij de spelers, niet bij de tanks. Een goede speler kan een tank in zijn eentje uitschakelen en met twee man lukt het na twee pogingen ook wel.

Ik moet toegeven dat ik een behoorlijke tankhoer ben (45% gametime is tank :P), maar ik haal plezier uit het pushen met een tank en het cappen van vlaggen. Zeker met een volle tank gaat dat erg goed. Wij als Tweakers op Discord zijn dan ook bovengemiddeld goed, zeker als wij alle tanks bezitten. Als de tegenstander dan ook nog gaat zitten haten is dat alleen maar leuk. :+

Het gebeurt af toe dat een random een tank pakt en wegrijdt tijdens het repareren van een tank. Meestal houden die het nog geen twee minuten vol. Gisteren ook een pot rush waar iemand de Artillery Truck pakte en op de achterste linie van het veld ging staan zonder te bewegen. Verschrikkelijk dat soort personen.

Vliegtuigen daarentegen mogen wel een beetje worden aangepakt. Niet omdat ze te sterk zijn, maar omdat ze meestal 0,0 bijdragen aan de eindoverwinning. De meeste pilots vliegen met een attack plane rond en droppen bommetjes waar ze rode stipjes zien. Soms zie je een bomber die zijn werk goed doet door bommen op voertuigen te droppen, maar de meeste piloten gaan enkel voor de kills.

[ Voor 24% gewijzigd door Uffeltje op 09-01-2017 19:38 ]

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uffeltje schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:23:
Vliegtuigen daarentegen mogen wel een beetje worden aangepakt. Niet omdat ze te sterk zijn, maar omdat ze meestal 0,0 bijdragen aan de eindoverwinning. De meeste pilots vliegen met een attack plane rond en droppen bommetjes waar ze rode stipjes zien. Soms zie je een bomber die zijn werk goed doet door bommen op voertuigen te droppen, maar de meeste piloten gaan enkel voor de kills.
Dat geld ook voor veel tankers. De goede piloten pakken vijanden aan bij vlaggen, droppen spotting flares en geven posities door. Dan kan je toch een aardig verschil maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uffeltje
Tsurany schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:45:
[...]

Dat geld ook voor veel tankers. De goede piloten pakken vijanden aan bij vlaggen, droppen spotting flares en geven posities door. Dan kan je toch een aardig verschil maken.
Zeker weten. Veel tankers doen hetzelfde, op een bergje wachten en hopen dat niemand ze op komt zoeken. Tanks kunnen echter ook flags cappen, attack planes niet. Zelfs een scout kan net zoveel mensen spotten met z'n flares en tegelijkertijd ook nog flags cappen.

Communicatie zie je sowieso veel te weinig. Niet bij ons op Discord, maar tussen randoms in een squad. Ik heb nog nooit iemand een locatie van een enemy door zien geven. Helaas...
Edit: dan bedoel ik uiteraard door middel van (voice)chat.

[ Voor 3% gewijzigd door Uffeltje op 09-01-2017 19:54 ]

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uffeltje schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:48:
[...]

Zeker weten. Veel tankers doen hetzelfde, op een bergje wachten en hopen dat niemand ze op komt zoeken. Tanks kunnen echter ook flags cappen, attack planes niet. Zelfs een scout kan net zoveel mensen spotten met z'n flares en tegelijkertijd ook nog flags cappen.

Communicatie zie je sowieso veel te weinig. Niet bij ons op Discord, maar tussen randoms in een squad. Ik heb nog nooit iemand een locatie van een enemy door zien geven. Helaas...
Maar een scout is niet zo snel als een attack plane noch heeft een scout hetzelfde overzicht. De attack plane goed gebruiken kan zeker een voordeel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Laatst online: 07-02 01:45
Uffeltje schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:48:
[...]

. Tanks kunnen echter ook flags cappen, attack planes niet. Zelfs een scout kan net zoveel mensen spotten met z'n flares en tegelijkertijd ook nog flags cappen.

Je kunt de G vlag op Sinaï wel met een vliegtuig cappen :*)

Wordt inderdaad belachelijk weinig gecommuniceerd. Soms zie je een cluster van 8-10 vijanden, letterlijk geen één (!) die gespot wordt door de andere +- 20 teammaten die in de buurt rondlopen. Eén keer Q drukken en het veld licht direct rood op. Ik denk dat DICE beter verplicht een introductie tutorial kan toevoegen, waar je elke handeling en situatie een keer na dient te bootsen. Er zijn gewoon te veel nieuwe spelers bij gekomen. Hoewel een groot deel momenteel ook wel Christmas noobs zullen zijn :P

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Pentiumdualcore schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:21:
[...]

Een paar vragen:

speel(de) je naast bf1 nog andere spellen of had je de eerste weken al 200 uur?
speel(de) je met vrienden via skype/discord/ect en maakt je dat een strategisch plan?
waarom speel(de) je alleen met bomber? dan snap ik dat het niet meer leuk is na een tijd

en bf hardlind is idd verschrikkelijk..
Ik speelde naast BF1 nog Horizon 3 en GTA V, BF1 nam wel direct de overhand!
Ik speelde via de xbox one (party) met kennissen en familie
Ik speel nu alleen met de bomber, voorheen rende ik om mijn classes omhoog te krijgen en ik vond het leuk om overal ammo te droppen. Daar waar veel mensen afgehaakt zijn met BF1 en nog maar sporadisch een potje opstarten (idem dito voor mij) speel ik, als we spelen gewoon met de bomber of ook met een tank.

Na een tijdje spelen kom je erachter dat het exact BF Hardline is, maar dan in een ander jasje. De leuke punten (niet het jasje) van BF2, 3 en 4 trokken mij veel meer aan, elk deel speelde ik met veel plezier 2 jaar lang. Hoe me dat met BF1 gaat lukken weet ik niet, want al die leuke aspecten van de voorgaande delen ontbreken voor mij.

Van mij hadden ze beter BF3 of BF4 kunnen nemen, en dat in een WW1 jasje kunnen doen. Dan was er imo veel meer lol te beleven dan Hardline in een WW1 jasje.

Maar goed het kan persoonlijk zijn uiteraard, ik mis gewoon al die upgrade zaken. Veel dingen moeten doen om iets nieuws erbij te krijgen. Nu dien je gewoon je potje af te ronden en je krijgt alles wel (battlepacks, de ranks zijn ook geen probleem als je een beetje kan schieten).

[ Voor 15% gewijzigd door LopendeVogel op 09-01-2017 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

LopendeVogel schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:28:
[...]

Ik speel nu alleen met de bomber, voorheen rende ik om mijn classes omhoog te krijgen en ik vond het leuk om overal ammo te droppen. Daar waar veel mensen afgehaakt zijn met BF1 en nog maar sporadisch een potje opstarten (idem dito voor mij) speel ik, als we spelen gewoon met de bomber of ook met een tank.

Na een tijdje spelen kom je erachter dat het exact BF Hardline is, maar dan in een ander jasje. De leuke punten (niet het jasje) van BF2, 3 en 4 trokken mij veel meer aan, elk deel speelde ik met veel plezier 2 jaar lang. Hoe me dat met BF1 gaat lukken weet ik niet, want al die leuke aspecten van de voorgaande delen ontbreken voor mij.

Van mij hadden ze beter BF3 of BF4 kunnen nemen, en dat in een WW1 jasje kunnen doen. Dan was er imo veel meer lol te beleven dan Hardline in een WW1 jasje.

Maar goed het kan persoonlijk zijn uiteraard, ik mis gewoon al die upgrade zaken. Veel dingen moeten doen om iets nieuws erbij te krijgen. Nu dien je gewoon je potje af te ronden en je krijgt alles wel (battlepacks, de ranks zijn ook geen probleem als je een beetje kan schieten).
Ik denk als ik rank 100 heb gehaald, dat ik daarna ook minder ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
LopendeVogel schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:28:
[...]

Voor mij is juist het Hardline unlock systeem het positieve van het verhaal.

Wij (competitieve spelers) hebben juist een probleem met het feit als er wapens en dergelijke achter een zogenaamde 'unlock wall' zitten. Het probleem met een unlock wall daarmee is dat niet iedereen gelijkwaardig start. Een speler die een veel hoger level heeft, heeft toegang tot wapens waar een net startende speler geen toegang tot heeft.

Wij (nogmaals die competitieve spelers) zien liever dat de vaardigheidskloof puur komt uit het beter kunnen gebruiken van de wapens dan de ander, dan dat dit beïnvloedt wordt doordat de één een bepaald wapen wél heeft en de ander níet.

Nu hoef je alleen geld/warbonds te besteden om meteen de route door de wapens te kiezen die jij wilt. Als je wapen D wilt gaan gebruiken hoef je slechts de benodigde hoeveelheid war bonds bij elkaar te sparen en dan kun je hem unlocken. Je hoeft niet eerst door wapen A, B en C heen om er te komen. Vooral nu, nu ik een full-time baan heb is dat positief. Ik heb niet meer de tijd om zoveel te spelen. Als ik mijn aanstaande favoriete wapen pas op LVL 80 zal unlocken, dan kan dat juist de reden voor mij zijn om niet of minder te gaan spelen!

Ik moet wel toegeven dat wapens iets meer war bonds zouden mogen kosten.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Foodie88 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:42:
[...]

Voor mij is juist het Hardline unlock systeem het positieve van het verhaal.

Wij (competitieve spelers) hebben juist een probleem met het feit als er wapens en dergelijke achter een zogenaamde 'unlock wall' zitten. Het probleem met een unlock wall daarmee is dat niet iedereen gelijkwaardig start. Een speler die een veel hoger level heeft, heeft toegang tot wapens waar een net startende speler geen toegang tot heeft.

Wij (nogmaals die competitieve spelers) zien liever dat de vaardigheidskloof puur komt uit het beter kunnen gebruiken van de wapens dan de ander, dan dat dit beïnvloedt wordt doordat de één een bepaald wapen wél heeft en de ander níet.

Nu hoef je alleen geld/warbonds te besteden om meteen de route door de wapens te kiezen die jij wilt. Als je wapen D wilt gaan gebruiken hoef je slechts de benodigde hoeveelheid war bonds bij elkaar te sparen en dan kun je hem unlocken. Je hoeft niet eerst door wapen A, B en C heen om er te komen. Vooral nu, nu ik een full-time baan heb is dat positief. Ik heb niet meer de tijd om zoveel te spelen. Als ik mijn aanstaande favoriete wapen pas op LVL 80 zal unlocken, dan kan dat juist de reden voor mij zijn om niet of minder te gaan spelen!

Ik moet wel toegeven dat wapens iets meer war bonds zouden mogen kosten.
Dat kan, vergeet echter niet waarom ik mijn reactie op iemand plaatste. Hij vroeg zich af wat er nou leuk aan is om met een tank te rijden en veel kills te maken. Daar gaf ik een uitleg voor in mijn reactie. Dit aangezien ik nu, als ik speel, ik vrijwel alleen nog maar de bomber gebruik. Dit aangezien ik daar nog iets van plezier voor terug krijg.
Ik heb ook een full-time baan, en een vrouw en huisdieren, maar dat staat er volgens mij volledig buiten of een spel genoeg te bieden heeft voor mij.
Wel vind ik BF1 1 van de beste shooters (voor de huidige gen console), ik ken me geen leukere bedenken (nja BF4 die blijft gewoon goed vind ik).
Hopelijk dat de nieuwe map packs nog iets te brengen hebben, echter hoopte ik dat ook met de onlangs gratis verschenen map. Na 5 minuten spelen is het gewoon weer hetzelfde :P

Nja kijk, wapens fors duurder maken zou inderdaad al een verbeterpunt voor mij zijn. Ik vind het niet leuk dat je alles snel vrijgespeeld heb, stel ze maken de wapens fors duurder dan is dat nog een punt om voor te streven. Punten maken zodat je een wapen kan kopen.

Ook las ik nog iemand zijn reactie die begon over CS:GO enz die dat ook niet zouden hebben? Mja goed misschien is er dan ook wel een reden waarom ik al dat soort games niet leuk vind (het is en blijft persoonlijk natuurlijk).
Vroeger bij COD (voor die high-tech geneuzel) en BF (tot en met BF4) was het voor mij gewoon heel leuk en strevend om alles na te lezen, kijken wat je moet doen om weer net dat extraatje te kunnen krijgen.
Niemand kan mij wijsmaken dat er niks van taktiek te vinden was in BF4, echter hadden ze tot en met BF4 gewoon nog een hele reeks extra's om het juist nog uitdagender en leuker te maken. Dit alles mist gewoon sinds Hardline helaas.

Het unlocken van wapens vanaf bijv rank 80 slaat inderdaad nergens op, dan kom je weer op dat punt dat je niks hoeft te doen behalve een rank omhoog te gaan. Ik bedoel juist, maak bijv 50 headshots met een bepaalde sniper en unlock een nieuwe sniper. Maak vervolgens 50 kills met de nieuwe sniper en unlock de k-bullet (ik noem maar wat hoor). Hiervoor hoeft niet perse de nieuwe sniper veel beter te zijn in elk opzicht, maar wel weer anders (waardoor het persoonlijk wordt of die nieuwe sniper wel beter of juist niet is).

Bij BF4 was je net zo goed competitief bezig mocht je willen, daarvoor hoef je niet bepaalde unlocks te hebben om andere te overmeesteren. Ja de 1 deed het beter met een bepaalde unlock, maar de ander weer niet. Neem bijv de skins, die ik echt vind tegenvallen in BF1, deze hadden ze leuker kunnen maken en niet alleen verkrijgbaar via random battlepacks. Verwijder heel dat battlepack systeem en laat men iets doen om een battlepack, skin of accessoire te krijgen. Maar goed daar is het allemaal te laat voor vrees ik, ik zou niet weten hoe ze dat willen doen zonder een bepaalde reset.

Daarnaast om terug te komen op het idee waarom men veel met tanks speelt en ook nog een hoge k-d ratio krijgt: wat dacht je (men, niet persoonlijk) van een alternatief die ontbreekt? Je kan niet tegen die mensen zeggen: je kan beter teamdeathmatch spelen aangezien het daar om de kills draait. Want ze zijn wel zo snugger geweest om de maps zeer klein te maken en alle voertuigen eruit te laten. Ga je TDM spelen dan heb je helemaal geen BF gevoel meer in mijn ogen; voertuigen, grote slachtvelden en etc alles ontbreekt. Men zal dan gewoon conquest spelen op de manier hoe hun het willen: hoge kd ratio.

[ Voor 20% gewijzigd door LopendeVogel op 10-01-2017 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 16:51

-tom-562

Oliesjeik

Ik ben ook benieuwd hoe ze nieuwe wapens gaan introduceren. Als in, op welke rank ze nieuwe wapens gaan koppelen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-tom-562 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:11:
Ik ben ook benieuwd hoe ze nieuwe wapens gaan introduceren. Als in, op welke rank ze nieuwe wapens gaan koppelen.
Mijn rank is hoog genoeg dat ik verwacht of automatisch alle wapens te krijgen of alle warbonds te krijgen die nodig zijn :*) Tenzij ze er weer een systeem van maken dat je bepaalde acties uit moet voeren, echter verwacht ik dat persoonlijk niet omdat dit zou botsen met het hele warbond systeem.

Persoonlijk vind ik het nieuwe systeem echt een vooruitgang. Ik heb nu na niet al te lange tijd alle wapens unlocked (behalve die Lawrence of Arabia sniper :( ) en kan gewoon per spawn kiezen met elke kit ik wil spelen. Dat vind ik persoonlijk veel fijner dan beperkt zijn in unlocks omdat je niet lang genoeg met wapen X hebt gespeeld of medal Y niet hebt gehaald. Ik kan me nu veel beter aan de situatie aanpassen en zorgen dat ik de juiste uitrusting mee heb. Of juist een totaal ander wapen kiezen en eens wat gaan experimenteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foodie88
LopendeVogel schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:06:
[...]

Dat kan, vergeet echter niet waarom ik mijn reactie op iemand plaatste. Hij vroeg zich af wat er nou leuk aan is om met een tank te rijden en veel kills te maken. Daar gaf ik een uitleg voor in mijn reactie. Dit aangezien ik nu, als ik speel, ik vrijwel alleen nog maar de bomber gebruik. Dit aangezien ik daar nog iets van plezier voor terug krijg.
Ik heb ook een full-time baan, en een vrouw en huisdieren, maar dat staat er volgens mij volledig buiten of een spel genoeg te bieden heeft voor mij.
Wel vind ik BF1 1 van de beste shooters (voor de huidige gen console), ik ken me geen leukere bedenken (nja BF4 die blijft gewoon goed vind ik).
Hopelijk dat de nieuwe map packs nog iets te brengen hebben, echter hoopte ik dat ook met de onlangs gratis verschenen map. Na 5 minuten spelen is het gewoon weer hetzelfde :P

Nja kijk, wapens fors duurder maken zou inderdaad al een verbeterpunt voor mij zijn. Ik vind het niet leuk dat je alles snel vrijgespeeld heb, stel ze maken de wapens fors duurder dan is dat nog een punt om voor te streven. Punten maken zodat je een wapen kan kopen.

Ook las ik nog iemand zijn reactie die begon over CS:GO enz die dat ook niet zouden hebben? Mja goed misschien is er dan ook wel een reden waarom ik al dat soort games niet leuk vind (het is en blijft persoonlijk natuurlijk).
Vroeger bij COD (voor die high-tech geneuzel) en BF (tot en met BF4) was het voor mij gewoon heel leuk en strevend om alles na te lezen, kijken wat je moet doen om weer net dat extraatje te kunnen krijgen.
Niemand kan mij wijsmaken dat er niks van taktiek te vinden was in BF4, echter hadden ze tot en met BF4 gewoon nog een hele reeks extra's om het juist nog uitdagender en leuker te maken. Dit alles mist gewoon sinds Hardline helaas.

Het unlocken van wapens vanaf bijv rank 80 slaat inderdaad nergens op, dan kom je weer op dat punt dat je niks hoeft te doen behalve een rank omhoog te gaan. Ik bedoel juist, maak bijv 50 headshots met een bepaalde sniper en unlock een nieuwe sniper. Maak vervolgens 50 kills met de nieuwe sniper en unlock de k-bullet (ik noem maar wat hoor). Hiervoor hoeft niet perse de nieuwe sniper veel beter te zijn in elk opzicht, maar wel weer anders (waardoor het persoonlijk wordt of die nieuwe sniper wel beter of juist niet is).

Bij BF4 was je net zo goed competitief bezig mocht je willen, daarvoor hoef je niet bepaalde unlocks te hebben om andere te overmeesteren. Ja de 1 deed het beter met een bepaalde unlock, maar de ander weer niet. Neem bijv de skins, die ik echt vind tegenvallen in BF1, deze hadden ze leuker kunnen maken en niet alleen verkrijgbaar via random battlepacks. Verwijder heel dat battlepack systeem en laat men iets doen om een battlepack, skin of accessoire te krijgen. Maar goed daar is het allemaal te laat voor vrees ik, ik zou niet weten hoe ze dat willen doen zonder een bepaalde reset.

Daarnaast om terug te komen op het idee waarom men veel met tanks speelt en ook nog een hoge k-d ratio krijgt: wat dacht je (men, niet persoonlijk) van een alternatief die ontbreekt? Je kan niet tegen die mensen zeggen: je kan beter teamdeathmatch spelen aangezien het daar om de kills draait. Want ze zijn wel zo snugger geweest om de maps zeer klein te maken en alle voertuigen eruit te laten. Ga je TDM spelen dan heb je helemaal geen BF gevoel meer in mijn ogen; voertuigen, grote slachtvelden en etc alles ontbreekt. Men zal dan gewoon conquest spelen op de manier hoe hun het willen: hoge kd ratio.
Ik vind het maken van X headshots of behalen van medal Y net zo matig als het behalen van een hoog level voor een bepaald wapen. De kern zit 'm in dat je niet vrijelijk kunt spelen op de manier zoals jij wilt en dan toewerken naar hetgeen wat je wilt unlocken. Een goede speler zal zo'n unlock wel sneller behalen dan een minder goede maar toch.

Het systeem in BF3 bijvoorbeeld was erg dicht bij hoe jij het schetst en vooral op het vlak van vehicles was dat broken. Een aantal hele goede countermeasures en wapens unlockte je pas helemaal aan het einde van de unlock tree en tot die tijd was je zwaar in het nadeel tegenover iemand die ze wel had.

Ik snap dat je zegt dat hoewel je misschien niet toegang hebt tot dezelfde dingen, je alsnog zult winnen van een mindere speler. Dat is waar maar toch prefereren ik en andere tegenstanders van dit systeem een 'level playing field' oftewel als je van iemand verliest dan weet je zeker dat het aan jezelf of aan de situatie ligt en niet aan unlocks en dergelijke.

Daarnaast voorzie ik met het systeem 'behaal X headshots voor unlock A, behaal medal Y voor unlock B' een zelfde probleem als nu met de medals is. Om de unlock sneller te halen ga je op een specifieke manier, met een specifieke loadout spelen waar de situatie (de match) helemaal niet om vraagt.

Een goed voorbeeld daarvan is dat ik laatst die medic medal wilde halen. Het hekele punt daaraan is die 20 kills met de rifle grenade halen. Waar iedere goede medic de health pouch en revive tool bij zich heeft, moet jij dus één van die twee gadgets droppen om de rifle grenade mee te kunnen nemen. Aangezien ik vaker moet healen dan reviven, koos ik ervoor om de revive tool te droppen. Mensen begonnen in de chat te klagen en ik werd zelfs tot twee keer toe uit de squad gekicked omdat ik niet ze niet had gerevived. Uiteraard zien ze het HUD icoon niet en zouden ze zo moeten snappen dat ik de revive tool niet heb, maar een medic zonder revive tool is eigenlijk al erg genoeg.

Dit is misschien een specifiek voorbeeld maar wel een direct gevolg van het medal systeem. Als je nu het unlocken van wapens ook aan zulke acties gaat koppelen, dan zal dit gedrag -> niet doen wat de match/situatie vraagt maar wat je challenge/medal vraagt -> alleen maar erger worden met nog meer geklaag op de toch al matige teammates tot gevolg.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:42

flessuh

Set sail for fail!

Die hele wapen ranks waren toch waardeloos voor sommige wapens. De eerste wat, anderhalve maand? zat er een bug in waardoor mensen op level 3 van een class rank ofzo al de hellriegel hadden. Dito met meer wapens.
Het kwalijke daar aan is/was overigens dat de door de bug behaalde wapens niet weggehaald werden.

Verder is en blijft het gewoon lastig om wat goede variatie in de wapens te zetten omdat er per class niet zo veel zijn per rol juist omdat het spel op WW1 gebaseerd is. Kijk maar eens naar battlefield 4 hoeveel wapens je daar had, en dan de customisations er bij. Het is onmogelijk dat in BF1 te drukken zonder dat je er wapens bij moet gaan bedenken. Die verschillen maakt het op termijn toch een heel ander spel wat gunplay betreft... je hebt gewoon minder opties om mee af te wisselen

De wapen balance per rol vind ik dan zoals het nu is wel netjes gebalanceerd. Je zult altijd wat uitschieters houden maar daar doe je niks tegen

[ Voor 8% gewijzigd door flessuh op 10-01-2017 10:37 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Laatst online: 16:55

Dhrax

Prog Lord

LopendeVogel schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:06:
[...]
Ik snap je punt, echter hebben ze er bewust voor gekozen om dit systeem voor de casual speler ook interessant te maken. Ik speel zelf hooguit 4-6 uurtjes per week, en ik kan in mijn eigen tempo toch vrij rap wapens vrij spelen. Dit maakt het ook wel zo fait ten opzichte van de spelers die wel veel tijd investeren in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
flessuh schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:36:
Die hele wapen ranks waren toch waardeloos voor sommige wapens. De eerste wat, anderhalve maand? zat er een bug in waardoor mensen op level 3 van een class rank ofzo al de hellriegel hadden. Dito met meer wapens.
Het kwalijke daar aan is/was overigens dat de door de bug behaalde wapens niet weggehaald werden.

Verder is en blijft het gewoon lastig om wat goede variatie in de wapens te zetten omdat er per class niet zo veel zijn per rol juist omdat het spel op WW1 gebaseerd is. Kijk maar eens naar battlefield 4 hoeveel wapens je daar had, en dan de customisations er bij. Het is onmogelijk dat in BF1 te drukken zonder dat je er wapens bij moet gaan bedenken. Die verschillen maakt het op termijn toch een heel ander spel wat gunplay betreft... je hebt gewoon minder opties om mee af te wisselen

De wapen balance per rol vind ik dan zoals het nu is wel netjes gebalanceerd. Je zult altijd wat uitschieters houden maar daar doe je niks tegen
Het leuke aan jouw post is dat je eerste gedeelte indirect de oorzaak van je laatste paragraafje is.

De weapon balance is relatief goed omdat er weinig wapens in het spel zitten. Vrijwel elke 'rol' (als in, op welke afstand/in welke soort engagements je effectief bent) per class wordt door één of twee wapens gecoverd.

In BF4, waar ik overigens vond dat er véél te veel wapens waren, waren er van bijvoorbeeld de assault wapens maar ongeveer 5 competitief bruikbaar. Veel wapens waren functionele kopiën van anderen met slechts een ander uiterlijk. Dan wordt de vraag of het überhaupt nodig is om die 'dubbele' wapens te hebben. Het antwoord, wat mij betreft, is 'nee'.

Het balancen van de wapens in BF4 was dan ook een onbegonnen werk en het had als resultaat dat, om de assault class maar weer even als voorbeeld te nemen, de ACE23 en de AEK misschien wel meer dan 75% van de totale assault kills voor hun rekening nemen. Ze waren beter dan elk wapen met een vergelijkbare rol.

In BF1 werd het radicaal over een andere boeg gegooid. Minder wapens in totaal maar wel zo goed mogelijk elk wapen proberen te balancen zodat alles zijn eigen 'niche' heeft. Het is nog niet 100% gelukt maar het is een enorme vooruitgang over BF4 wat mij betreft. Nog een keer naar de assault class, maar die is naar mijn idee perfect gebalanced. Elk wapen is bruikbaar. Shortrange -> 10A/M97/Automatico. Midrange -> Hellriegel. Midrange plus -> MP18. In BF4 kon je die hele range met de AEK coveren en tegen geen enkel wapen was je overduidelijk in het nadeel.

Tot slot vind het variant systeem een prima toevoeging / vervanging van het systeem uit BF3 en BF4. Ik moet toegeven dat je wel minder vrijheid hebt maar dat is anderzijds een voordeel. Het resultaat van het eerdere systeem was dat je combinaties had die zichzelf uit-cancelden (dus dat had geen zin) en bepaalde combinaties waren zo goed (broken) dat het alle andere combinaties overbodig maakte. Ook was het moeilijk te begrijpen wat een attachment nu exact deed. Daarvoor kon je eigenlijk alleen naar Symthic gaan - de uitleg in het spel was te vaag om het precies te snappen.

Al dit is nu weggenomen en het is wat meer 'straightforward' geworden. Elke variant laat precies zien wat hij doet, zonder giswerk.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:42

flessuh

Set sail for fail!

Foodie88 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:54:
[...]

Het leuke aan jouw post is dat je eerste gedeelte indirect de oorzaak van je laatste paragraafje is.

De weapon balance is relatief goed omdat er weinig wapens in het spel zitten. Vrijwel elke 'rol' (als in, op welke afstand/in welke soort engagements je effectief bent) per class wordt door één of twee wapens gecoverd.

In BF4, waar ik overigens vond dat er véél te veel wapens waren, waren er van bijvoorbeeld de assault wapens maar ongeveer 5 competitief bruikbaar. Veel wapens waren functionele kopiën van anderen met slechts een ander uiterlijk. Dan wordt de vraag of het überhaupt nodig is om die 'dubbele' wapens te hebben. Het antwoord, wat mij betreft, is 'nee'.

Het balancen van de wapens in BF4 was dan ook een onbegonnen werk en het had als resultaat dat, om de assault class maar weer even als voorbeeld te nemen, de ACE23 en de AEK misschien wel meer dan 75% van de totale assault kills voor hun rekening nemen. Ze waren beter dan elk wapen met een vergelijkbare rol.

In BF1 werd het radicaal over een andere boeg gegooid. Minder wapens in totaal maar wel zo goed mogelijk elk wapen proberen te balancen zodat alles zijn eigen 'niche' heeft. Het is nog niet 100% gelukt maar het is een enorme vooruitgang over BF4 wat mij betreft. Nog een keer naar de assault class, maar die is naar mijn idee perfect gebalanced. Elk wapen is bruikbaar. Shortrange -> 10A/M97/Automatico. Midrange -> Hellriegel. Midrange plus -> MP18. In BF4 kon je die hele range met de AEK coveren en tegen geen enkel wapen was je overduidelijk in het nadeel.

Tot slot vind het variant systeem een prima toevoeging / vervanging van het systeem uit BF3 en BF4. Ik moet toegeven dat je wel minder vrijheid hebt maar dat is anderzijds een voordeel. Het resultaat van het eerdere systeem was dat je combinaties had die zichzelf uit-cancelden (dus dat had geen zin) en bepaalde combinaties waren zo goed (broken) dat het alle andere combinaties overbodig maakte. Ook was het moeilijk te begrijpen wat een attachment nu exact deed. Daarvoor kon je eigenlijk alleen naar Symthic gaan - de uitleg in het spel was te vaag om het precies te snappen.

Al dit is nu weggenomen en het is wat meer 'straightforward' geworden. Elke variant laat precies zien wat hij doet, zonder giswerk.
Klopt, maar in BF4 was het de bedoeling van DICE dat je wapens had voor meerdere afstanden, en dan variatie met bijvoorbeeld hoge rpm en minder nauwkeurig etc (voor suppression bijv) of langzamer en meer damage.
Wat dat betreft zit er momenteel niet veel variatie in, aangezien deze variatie meer naar de classes zelf is verschoven. Enige waar je het nog wat van kunt zeggen is support, de overige classes hebben duidelijk een bereik waar ze optimaal werken en kunnen er minder goed een wapen voor selecteren, iets dat met BF4 wel goed kon, ook door de algemene wapens.

En tja, je kunt het zowel positief als negatief zien natuurlijk. Wat mij betreft is niet zoveel keuze wel prima, vooral omdat ik ook minder gaming uren heb tegenwoordig :+
Het zal wel betekenen dat sommige mensen veel sneller zijn uitgekeken op het spel omdat ze geen doel meer hebben om naar toe te werken

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foodie88 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:54:
Hier kan ik mij toch niet helemaal in vinden. De assault is misschien nog het meest gebalanceerd, alhoewel van elk wapen een aantal varianten volstrekt nutteloos zijn. Echter bij de andere klassen merk ik duidelijk dat een aantal wapens toch wel echt beter zijn en een duidelijk voordeel hebben tegenover hun concurrentie.
Ik kies dan andere wapens om eens met wat anders te spelen, echter merk je wel duidelijk dat ze gewoon minder goed zijn en eigenlijk vrij weinig toevoegen aan het spel.

Kijk bijvoorbeeld hier: https://docs.google.com/f...m6j0Bc9naKQ/viewanalytics
Je ziet dat bij sommige klassen een aantal wapens er echt uitspringen en een aantal wapens gewoon echt niet gekozen worden als beste wapen. Als alle wapens wat meer in balans waren geweest had je niet zulke uitspringers gezien.

[ Voor 13% gewijzigd door Tsurany op 10-01-2017 11:55 ]

Pagina: 1 ... 53 ... 92 Laatste

Let op:
De volgende servers zijn beschikbaar:
Discord: https://discord.gg/zfeG8Tr
Teamspeak: ~[html]<a href="ts3server://ts.bug-community.com">ts.bug-community.com</a>~[/html]

Voor (hardware) problemen is het volgende topic: [PC] Battlefield 1 Algemeen problemen topic

Dit is een topic voor discussie, niet om statslijstjes te posten. Doe dit dan ook niet.