• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:00

-tom-562

Oliesjeik

PdeBie schreef op donderdag 29 december 2016 @ 08:28:
Man man man, wat een ramp voor mij dit spel :P

K/D ratio is echt ruk en vaak eindig ik onderaan de lijst. Speel als scout en probeer zoveel mogelijk vijandjes te spotten voor de rest van mijn team. Maar of het echt wat oplevert? Ik betwijfel het.

Wellicht maar eens proberen als medic of support en ammo en health uitdelen. Kijken of ik dan een betere bijdrage kan leveren aan het team.

In BF3 en 4 kon ik vaak aardig mee komen en stond ik veelal halverwege de score lijsten. Maar in BF1 is dat vooralsnog geen succes.
PTFO :P Geen kills maken maar objectives capturen, ik sta vaka genoeg boven gasten met 30 kills terwijl ik er maar 10 heb ofzo :P

Overigens, gisteravond deed het rankingsysteem wazig. Ik had rank 0 (iedereen op de server) en had echt een paar hele goede potten, met ik denk ik rond de 50k xp (of meer), maar volgens mij ben ik niet eens in rank gestegen :(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liteiten
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-07-2019
loewie1984 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 23:22:
Bakte er gewoon niets van. K/d ligt normaal tussen 1,5 en 2 maar hier kan ik blij zijn als ik 1.0 haal.
Laat dat nu net niet belangrijk zijn.

• Numaga
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 19:42
Ik speel nu BF1 een klein weekje en begin er zowaar plezier in te krijgen. :)
Ik heb al een discord account aangemaakt maar heb geen headset, en een headset aanschaffen voor 1 game vind ik beetje zonde dus vandaag maar de Zalman ZM-MIC1 besteld om te gebruiken samen met mijn HD598 headphone. 8)

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42

K/D ratio is echt ruk en vaak eindig ik onderaan de lijst. Speel als scout en probeer zoveel mogelijk vijandjes te spotten voor de rest van mijn team. Maar of het echt wat oplevert? Ik betwijfel het.

Wellicht maar eens proberen als medic of support en ammo en health uitdelen. Kijken of ik dan een betere bijdrage kan leveren aan het team.

In BF3 en 4 kon ik vaak aardig mee komen en stond ik veelal halverwege de score lijsten. Maar in BF1 is dat vooralsnog geen succes.
Als de ronde net begint moet je al punten pakken bij de eerste 2 a 3 vlaggen, je hebt dan al 2000 tot 3000 punten in 5 minuten, als ik dat niet doe eindig ik ook ergens onderin wbt punten.
Ga ook niet als one man army een vlag proberen te verdedigen indien er een vijandelijke squad de vlag probeert over te nemen, kans is veel te klein dat je dit lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
Numaga schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:01:
Ik speel nu BF1 een klein weekje en begin er zowaar plezier in te krijgen. :)
Ik heb al een discord account aangemaakt maar heb geen headset, en een headset aanschaffen voor 1 game vind ik beetje zonde dus vandaag maar de Zalman ZM-MIC1 besteld om te gebruiken samen met mijn HD598 headphone. 8)
Goed zo... kunnen praten is wel zo gezellig en zeker makkelijk ingame ;)

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Foodie88 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 07:06:
[...]

Elke piloot.. lol. Alleen goede piloten redden zo'n score. Je hebt meer opties tegen air, hè? LMGs doen inderdaad best veel schade en met een beetje oefening kan je 'm ook met K-bullets raken. Of met een ander vliegtuig? De meeste mensen weten in ieder geval niet hoe ze een AA turret moeten gebruiken. Je moet er niet de hele tijd op zitten want dan ben je op de minimap zichtbaar. Wacht tot het vliegtuig binnen de point of no return is (hij is zo dichtbij dat hij niet meer kan omdraaien om weg te komen), dan erop springen en schieten maar.

Ik ben net zo'n 100 - 1 piloot als die andere kerel. Maar dat is puur afhankelijk van het andere team, hoe meer ze je counteren, hoe slechter de score wordt. Zo'n 100+ score red je alleen als het andere team je niet tot nauwelijks countert.
Euh hoe zeker ben je daarvan? Want volgens mij is dat onjuist, en zo niet dan mogen ze die bug weleens fixen. Je hoort alleen zichtbaar te worden zodra je schiet.

Tja en het blijft natuurlijk makkelijk zeggen dat andere je maar moeten counteren, maar als je een map hebt waar de AA guns zelfmoord zijn (maakt me niet uit of je op de minimap zichtbaar bent als je recht voor een zooi snipers moet staan), dan is dus alternatief met 10 man tegelijk schieten op een fighters (en 30 man op een bomber). Laten we wel realistisch hier blijven, dat hoort niet nodig te zijn om een enkel persoon te counteren. We gaan ook niet doen dat je 5 vliegtuigen nodig hebt om een enkele infanterie te counteren.

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 09:25
Sinds een week of 4 zie ik alleen maar mensen met een ping van 40 a 70
Onder de 20 komt nagenoeg niet voor, dit was in het begin wel anders.
Is dit jullie ook opgevallen?

Ik zit zelf meestal rond de 4 a 8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Liteiten schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:03:
[...]

Laat dat nu net niet belangrijk zijn.
Elke death is een ticket bij jouw team er af en elke kill (zonder revive) is een ticket bij de vijand er af. Dus meer tickets bij de vijand er af laten gaan dan aan jouw kant verliezen is beter.
kmichael schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:16:
Sinds een week of 4 zie ik alleen maar mensen met een ping van 40 a 70
Onder de 20 komt nagenoeg niet voor, dit was in het begin wel anders.
Is dit jullie ook opgevallen?

Ik zit zelf meestal rond de 4 a 8
Welkom bij quickjoin, waar iedereen in andere landen op de server komt.

[ Voor 35% gewijzigd door Tsurany op 29-12-2016 14:17 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• NLsandman
Tsurany schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:17:
[...]

Elke death is een ticket bij jouw team er af en elke kill (zonder revive) is een ticket bij de vijand er af. Dus meer tickets bij de vijand er af laten gaan dan aan jouw kant verliezen is beter.

[...]

Welkom bij quickjoin, waar iedereen in andere landen op de server komt.
Ook het afschaffen van meerdere game server providers is een oorzaak, heel europa speelt
op de rotterdam conquest servers.

• Liteiten
Tsurany schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:17:
[...]

Je overschat de k/d ratio.
Goed argument :F
NLsandman schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:14:
[...]

Ook het afschaffen van meerdere game server providers is een oorzaak, heel europa speelt
op de rotterdam conquest servers.
Erg matig. EA gaat echt de verkeerde kant op. Helaas gewoon geen concurrentie op dit gebied dus dan kunnen ze dat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Liteiten
Dankje man. Naar mijn idee is het zo vanzelfsprekend dat er geen beargumentatie bij hoeft.

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 22:13
Bij CQ telt het nauwelijks mee, dat ben ik met je eens maar in Rush en in Operations is K/D zeker wel belangrijk. Als je als defender een hoge K/D hebt, betekent dat dat je relatief veel attackers doodt en dus goed helpt om hun tickets op te maken. Ja, je moet je objectives vasthouden maar alleen kills verlagen de tickets. Je wint alleen (de match of de wave) wanneer de tickets van de attackers op 0 staan. Doodgaan tijdens de 'retreat' fase doet je team ook erg veel pijn, want de attackers krijgen tickets terug voor elke defender die ze doden terwijl ze terugtrekken naar de volgende sector.

Voor een attacker net zo. Als je heel weinig kills en heel veel deaths hebt, draag je weinig bij aan het team terwijl je het team wel enorm veel tickets kost. Daarnaast zie ik eigenlijk nooit spelers met een negatieve K/D in de top 5 van het team staan dus ze halen ook niet veel punten.

Ik snap die vijandigheid richting de K/D stat niet zo. Je kunt inderdaad nuttig zijn voor je team met een lage K/D maar een hoge K/D betekent niet meteen dat je iemand bent die alleen kills farmt en totaal niets bijdraagt aan de winst van het team.

[ Voor 11% gewijzigd door Foodie88 op 29-12-2016 16:32 ]

BF1 Stats

• Foodie88
Sissors schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:34:
[...]

Euh hoe zeker ben je daarvan? Want volgens mij is dat onjuist, en zo niet dan mogen ze die bug weleens fixen. Je hoort alleen zichtbaar te worden zodra je schiet.

Tja en het blijft natuurlijk makkelijk zeggen dat andere je maar moeten counteren, maar als je een map hebt waar de AA guns zelfmoord zijn (maakt me niet uit of je op de minimap zichtbaar bent als je recht voor een zooi snipers moet staan), dan is dus alternatief met 10 man tegelijk schieten op een fighters (en 30 man op een bomber). Laten we wel realistisch hier blijven, dat hoort niet nodig te zijn om een enkel persoon te counteren. We gaan ook niet doen dat je 5 vliegtuigen nodig hebt om een enkele infanterie te counteren.
Je overdrijft. Er zijn ook geen 5 assaults nodig om één tank te vernietigen. Dat kan je ook met 2-3. Zelfde geldt voor een vliegtuig. Op het juiste moment is één AA voldoende en met 3 LMG's kan je het ook doen. Op hetzelfde moment is het ook niet mogelijk om in je eentje een redelijke tanker te solo'en, net zoals je niet al te gemakkelijk een vliegtuig moet kunnen solo'en (hoewel dit met de AA wel kan).

Tja, áls die snipers er zijn dan kan het inderdaad lastig worden. Maar hetzelfde geldt voor de piloot. Als er een oplettend iemand op de AA zit, dan kan hij ook niet in de buurt komen om die persoon uit te schakelen. Dan moet hij de hulp van de snipers inroepen om. De AA man moet op zijn buurt weer zijn eigen snipers inschakelen om hem te beschermen (of misschien gebruik maken van smoke nades?).

Het is een spel dat draait om teamwork, dat zie je wel.

BF1 Stats

• veryferry
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-05 18:47
Hallo :)

Ik ben redelijk nieuw in het forum, maar hoorde via via dat hier wellicht wat mensen te vinden zijn met wie ik BF1 samen kan spelen. Ik speel het nu een tijdje, maar geen van mijn vrienden speelt het ook. En samenspelen is toch leuker zo nu en dan. En niet alleen om strategisch een voordeel te hebben, maar ook gewoon om random lol te maken in de game.

Zelf ben ik een 3d animator / fotograaf, 33 jaar uit Den Haag. Mochten er mensen zijn die mij willen toevoegen, dan hoor ik het graag :)

• Sissors
  • Niet online
Foodie88 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:39:
[...]

Je overdrijft. Er zijn ook geen 5 assaults nodig om één tank te vernietigen. Dat kan je ook met 2-3. Zelfde geldt voor een vliegtuig. Op het juiste moment is één AA voldoende en met 3 LMG's kan je het ook doen. Op hetzelfde moment is het ook niet mogelijk om in je eentje een redelijke tanker te solo'en, net zoals je niet al te gemakkelijk een vliegtuig moet kunnen solo'en (hoewel dit met de AA wel kan).

Tja, áls die snipers er zijn dan kan het inderdaad lastig worden. Maar hetzelfde geldt voor de piloot. Als er een oplettend iemand op de AA zit, dan kan hij ook niet in de buurt komen om die persoon uit te schakelen. Dan moet hij de hulp van de snipers inroepen om. De AA man moet op zijn buurt weer zijn eigen snipers inschakelen om hem te beschermen (of misschien gebruik maken van smoke nades?).

Met mijn automatico doe ik zo'n 10-15 schade op een vliegtuig, dus daar is mijn 10 man op gebaseerd. Doen LMGs zo'n 30-40 schade? Want dat is wat je nodig hebt om hem dan met 3 te vernietigen.

En teamwork is makkelijk excuus natuurlijk terwijl je solo al yolo'end alles afschiet in je vliegtuig. AA is prima, maar als je in open gebied staat is het onrealistisch om te verwachten dat de eerste de beste sniper je niet afschiet. Zelfs als je 5 snipers om je heen hebt liggen ben je zo'n doelwit dat je toch zo dood bent bij een hoop AA.

Overigens was ik juist degene die niet zo'n problemen had met vliegtuigen, maar nu ben je met toch aan het twijfelen aan het brengen. Ik heb alleen eigenlijk een probleem met AA op sommige mappen. Op Balroom blitz heb je er een stuk of 6 staan op fatsoenlijke posities en vind ik het prima. Op Sinai heb je er twee, waarvan één compleet open, en de ander compleet open richting één kant + een hoop gebouwen op te grote afstand om dekking te geven, maar perfecte afstand voor een sniper om je dood te schieten.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Foodie88 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:39:
[...]

Als je 2 assaults hebt met een goede load-out (dus AT rocket gun, die grote anti tank grenades en die kleine anti tank grenade) moet je volgens mij een heavy tank kapot kunnen krijgen

Vaak bu'j te bang!

• Mosinnagan
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Hey mensen!

Ik heb zelf op de xbox altijd veel plezier gehad met Bad Company en op de PC met Bad Company 2. Ik vond Battlefield 3 tegenvallen en heb Battlefield 4 en Hardline nooit gespeeld. Ik ben wel erg fan van dit thema dus zit nog te twijfelen om de game te kopen. Wat me tegenstaat is dat ik lees dat iedereen met automatische wapens rondloopt (overpowered) en elk team heeft veel te veel snipers. Ik weet niet in hoeverre andere forum bezoekers dit ervaren?

• GerritGluurbuur
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 10:36
Van snipers heb je meestal wel een paar die ergens ver weg op een berg liggen te lamzakken. Ik ervaar het niet als erger dan in bf 3 en 4. Het is wel erg storend als je halve team uit snipers bestaat, dat schiet niet zo op als je wel speelt volgens de gamemode.
Ik vind deze battlefield wel zeer vet eigenlijk en vermaak me er prima mee.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:33
Inmiddels met een paar Tweakers samen in een squad gespeeld en net met wat andere vrienden. Dat scheelt zeg t.o.v. van randoms!

Heb de scout klasse even gelaten voor wat het is. Ik ben nu vooral support aan het spelen. Ammo delen en suppressive fire.
PdeBie schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:49:
Inmiddels met een paar Tweakers samen in een squad gespeeld en net met wat andere vrienden. Dat scheelt zeg t.o.v. van randoms!

Heb de scout klasse even gelaten voor wat het is. Ik ben nu vooral support aan het spelen. Ammo delen en suppressive fire.
De BAR is daar heerlijk bij. Anders MG15 voor langdurig vuren of de M1909 omdat die zeer accuraat is.

• NLsandman
Mosinnagan schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:01:
Hey mensen!

Ik heb zelf op de xbox altijd veel plezier gehad met Bad Company en op de PC met Bad Company 2. Ik vond Battlefield 3 tegenvallen en heb Battlefield 4 en Hardline nooit gespeeld. Ik ben wel erg fan van dit thema dus zit nog te twijfelen om de game te kopen. Wat me tegenstaat is dat ik lees dat iedereen met automatische wapens rondloopt (overpowered) en elk team heeft veel te veel snipers. Ik weet niet in hoeverre andere forum bezoekers dit ervaren?
In het begin irriteerde ik mij mateloos aan die snipers, nu heb ik dat stukken minder, het spelen in rambo mode zoals in bf3 en bf4 is niet zo handig in die open mappen in bf1 want dan ben je sniper voer.
Ik speel veel meer vanuit cover, rennen naar cover en vandaar uit een aanval plaatsen.

Dat de automatische wapens over powered zijn valt mij nog wel mee, wordt nog steeds door medics afgeknald in one on one fights en een hoge rank sniper die agressief speelt pak je ook niet zo met
een automatisch wapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7unkrat
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-12-2021
NLsandman schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:59:
[...]

In het begin irriteerde ik mij mateloos aan die snipers.
Snipers die een hele game stil liggen op een stukje precies achter een rots waar alleen een stuk loop uitsteekt, die zijn irritant.

Gisteren even opgepakt na een paar weken. Ging best lekker, sniperen, Medic en Support. Merk dat er nog best veel worden gekicked wegens NoFairPlay.

Stadia: 7unkrat#5173

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:58
Vanochtend nog wat potjes 'Rush' gespeeld om mijn eerste medal binnen te slepen, de 'Charlemagne Cross'. En wat is dat dan gaaf als het landschap van 'Giant's Shadow' bedekt wordt met een dichte laag mist. _/-\o_ :D

[ Voor 33% gewijzigd door Yonix op 30-12-2016 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Yonix schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 12:20:
Vanochtend nog wat potjes 'Rush' gespeeld om mijn eerste medal binnen te slepen, de 'Charlemagne Cross'. En wat is dat dan gaaf als het landschap van 'Giant's Shadow' bedekt wordt met een dichte laag mist. _/-\o_ :D
Gaaf ? Die mist is zo dicht dat je een mistlamp op je helm moet dragen om niet tegen elkaar op te klappen.

Het is nog niet de slechtste map, want dat blijft Sinai Desert waarbij de vlaggen heel erg ver uit elkaar liggen in een te open veld voor tanks, Vliegtuigen en snipers.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ghighoegha
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-09 11:09
Pykow schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:28:
[...]

Gaaf ? Die mist is zo dicht dat je een mistlamp op je helm moet dragen om niet tegen elkaar op te klappen.

Het is nog niet de slechtste map, want dat blijft Sinai Desert waarbij de vlaggen heel erg ver uit elkaar liggen in een te open veld voor tanks, Vliegtuigen en snipers.
Wat een onzin. Vind Sinai Desert persoonlijk een erg leuke map. Alleen van F/E is te weinig dekking en van G/D maar als je dat stuk elke keer gaat lopen ben je gewoon niet slim bezig.

Bij veel kritiek die ik lees van te weinig dekking, te veel snipers, tanks op, geen goede AA en ga zo maar door. Denk ik dat spelers er gewoon niet goed mee omgaan. Er zijn wel wat kleine dingetjes die niet helemaal balanced zijn natuurlijk. Maar heb het gevoel dat veel kritiek is gestoeld op onkunde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Pykow schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:28:
[...]

Dat is het idee van mist ja. Vooral apart dat je klaagt over mist, en over teveel opties om je op het open veld af te schieten. Daar helpt juist die mist tegen. Ik begrijp iig zelf niet dat mensen liever hebben dat mist een puur cosmetisch iets is, waarbij je alsnog 500m kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:03:
[...]

Dat is het idee van mist ja. Vooral apart dat je klaagt over mist, en over teveel opties om je op het open veld af te schieten. Daar helpt juist die mist tegen. Ik begrijp iig zelf niet dat mensen liever hebben dat mist een puur cosmetisch iets is, waarbij je alsnog 500m kan kijken.
Het zou op die map wel fijn zijn als die mist permanent blijft hangen op die map, met mist speelt het daar toch wat fijner. Al ben ik benieuwd hoe die map in Operations modus zal spelen, hoop dat ze hem toch ergens aan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 20:35
-tom-562 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:05:
[...]

Als je 2 assaults hebt met een goede load-out (dus AT rocket gun, die grote anti tank grenades en die kleine anti tank grenade) moet je volgens mij een heavy tank kapot kunnen krijgen
Alsof een goede tanker ooit maar vijanden in de buurt laat komen om de AT nades hun werk te laten doen! AT rocket gun kan de gemiddelde tanker wel mee handelen, meteen de AT rifle gebruiker uitschakelen en zoveel schade doen zelfs 3 schoten ervan niet. Helemaal niet met instant repair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08 09:00

Zou er niet teveel van aantrekken. Ik heb zowat elke battlefield gespeeld (sowieso meer dan 6000 uur in de serie zitten 8)7 ), in begin is het altijd even wennen. Mappen zijn nieuw, wapens zijn anders, hele flow van de game is anders. Durf nu wel te zeggen dat ik Battlefield 1 echt velen malen beter vind dan Battlefield 4 qua gevoel, sfeer en algehele gameplay. Uiteraard kun je het niet 1 op 1 vergelijken, maar dat is hoe ik erover denk. Battlefield 4 is waarschijnlijk de Battlefield die ik het minst gespeeld heb.

Heb zelf in beginperiode EA Access gehaald voor 5$ om even 10 uur te mogen spelen, ik heb die 10 uur niet eens volgespeeld. Kon er niet lekker inkomen (WW1 trok me in 1e instantie ook niet zo..), ondanks dat ik met squad vol mates speelde. Toen was er een dag dat de demo niet online werkte (volgens mij ivm update?) en men wilde spelen....Uiteindelijk toch maar aangeschaft (groepsdrang is een bitch haha). Nu ik de mappen min of meer ken en wat wapens aan vrijspelen ben gaat het ook gelijk een stuk beter en krijg ik er zelf ook plezier in.

Speel momenteel eigenlijk bijna exclusief Operations mode (40 man) met paar squadmates en moet zeggen het is toch wel heel erg gaaf om verschil te maken op de battlefield. Met 20 vs 20 man heb je in elk geval het gevoel dat je als squad nog verschil kan maken en dan doen we dan ook regelmatig d:)b

Teammates, toegang tot betere wapens en mapkennis...daar kom je echt al een heel eind mee. Maw, gewoon doorspelen en komt er vanzelf in. Ik zou jezelf ook zeker niet limiteren in 1 of 2 classes, deze BF heeft echt een geniale classes systeem, waarbij ik persoonlijk het gevoel heb dat elke class nuttig is.
Ja.ook de scout (oOo), zolang je er mee weet om te gaan. Spotflares in operations is echt dodelijk (letterlijk en figuurlijk) :+

Blijft mijn mening uiteraard, maar ik ben wel tevreden op dit moment en ben ook erg blij met de nieuwe gamemode Operations.

[ Voor 3% gewijzigd door Xant0r op 30-12-2016 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Xant0r schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 17:29:
[...]

Zou er niet teveel van aantrekken. Ik heb zowat elke battlefield gespeeld (sowieso meer dan 6000 uur in de serie zitten 8)7 ), in begin is het altijd even wennen. Mappen zijn nieuw, wapens zijn anders, hele flow van de game is anders. Durf nu wel te zeggen dat ik Battlefield 1 echt velen malen beter vind dan Battlefield 4 qua gevoel, sfeer en algehele gameplay. Uiteraard kun je het niet 1 op 1 vergelijken, maar dat is hoe ik erover denk. Battlefield 4 is waarschijnlijk de Battlefield die ik het minst gespeeld heb.

Heb zelf in beginperiode EA Access gehaald voor 5$ om even 10 uur te mogen spelen, ik heb die 10 uur niet eens volgespeeld. Kon er niet lekker inkomen (WW1 trok me in 1e instantie ook niet zo..), ondanks dat ik met squad vol mates speelde. Toen was er een dag dat de demo niet online werkte (volgens mij ivm update?) en men wilde spelen....Uiteindelijk toch maar aangeschaft (groepsdrang is een bitch haha). Nu ik de mappen min of meer ken en wat wapens aan vrijspelen ben gaat het ook gelijk een stuk beter en krijg ik er zelf ook plezier in.

Speel momenteel eigenlijk bijna exclusief Operations mode (40 man) met paar squadmates en moet zeggen het is toch wel heel erg gaaf om verschil te maken op de battlefield. Met 20 vs 20 man heb je in elk geval het gevoel dat je als squad nog verschil kan maken en dan doen we dan ook regelmatig d:)b

Teammates, toegang tot betere wapens en mapkennis...daar kom je echt al een heel eind mee. Maw, gewoon doorspelen en komt er vanzelf in. Ik zou jezelf ook zeker niet limiteren in 1 of 2 classes, deze BF heeft echt een geniale classes systeem, waarbij ik persoonlijk het gevoel heb dat elke class nuttig is.
Ja.ook de scout (oOo), zolang je er mee weet om te gaan. Spotflares in operations is echt dodelijk (letterlijk en figuurlijk) :+

Blijft mijn mening uiteraard, maar ik ben wel tevreden op dit moment en ben ook erg blij met de nieuwe gamemode Operations.
BF1 is voor mij persoonlijk al een stuk beter dan BF4 qua gameplay.
Ik mis uiteraard wel de uitdaging van achievements of het vrij spelen van spulletjes zoals iedere andere shooter dit tegenwoordig doet.
Maar de maps zijn leuk om te spelen op paar uitzonderingen na. Sinai Dessert of Suez zijn de mindere map in conquest. Heel vaak een spawnrape. Team dat begint bij Vlag A is vaak de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ekstergroen schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:56:
[...]

Alsof een goede tanker ooit maar vijanden in de buurt laat komen om de AT nades hun werk te laten doen! AT rocket gun kan de gemiddelde tanker wel mee handelen, meteen de AT rifle gebruiker uitschakelen en zoveel schade doen zelfs 3 schoten ervan niet. Helemaal niet met instant repair.
Kan makkelijk, b.v. in Amiens, Kaiserschlacht of Ballroom blitz. Tenminste, als fatsoenlijke tanker speel je natuurlijk objectives, als je aan de rand van de map blijft ben je gewoon een fucking n00b :>

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

vandaag aangekocht... helaas geen tijd om te spelen. Jammer! Aanbieding gepakt van Origin.. 35 euro is leuk te doen!

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08 09:00
Pykow schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 18:37:
[...]

BF1 is voor mij persoonlijk al een stuk beter dan BF4 qua gameplay.
Ik mis uiteraard wel de uitdaging van achievements of het vrij spelen van spulletjes zoals iedere andere shooter dit tegenwoordig doet.
Maar de maps zijn leuk om te spelen op paar uitzonderingen na. Sinai Dessert of Suez zijn de mindere map in conquest. Heel vaak een spawnrape. Team dat begint bij Vlag A is vaak de sjaak.
Ik vind het aan de ene kant ook wel wat hebben,keer kunnen spelen zonder dat je aan opletten bent waar je nou eigenlijk mee bezig bent of alleen bezig bent om iets te halen. Uiteraard bedoel ik hier niet mee dat ik doelloos aan het spelen ben, want uiteraard gaan we gewoon voor de winst en fun eruit halen als een squad zijnde. Maar meer als in stel je moet 10 tripwire kills halen, dan ga je op de een of andere manier toch daar op focussen om het zo snel mogelijk te halen, met alle frustraties die daar bij komen als het niet (snel) wilt lukken. :)

Probeer mij ook gewoon te richten op de medals op dit moment voor de gratis puntjes, iets wat me de eerste 20 uur zo ontgaan is :/. Keek eigenlijk alleen maar naar de weekly medals, niet wetende dat er nog veel meer zijn. Wel nadeel dat je niet meerdere tegelijk kan doen en dat binnen de medal zelf ook objectives zijn die je op volgorde moet doen. Maar dan ben je in elk geval ook niet binnen een week klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Xant0r schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 19:17:
[...]

Ik vind het aan de ene kant ook wel wat hebben,keer kunnen spelen zonder dat je aan opletten bent waar je nou eigenlijk mee bezig bent of alleen bezig bent om iets te halen. Uiteraard bedoel ik hier niet mee dat ik doelloos aan het spelen ben, want uiteraard gaan we gewoon voor de winst en fun eruit halen als een squad zijnde. Maar meer als in stel je moet 10 tripwire kills halen, dan ga je op de een of andere manier toch daar op focussen om het zo snel mogelijk te halen, met alle frustraties die daar bij komen als het niet (snel) wilt lukken. :)

Probeer mij ook gewoon te richten op de medals op dit moment voor de gratis puntjes, iets wat me de eerste 20 uur zo ontgaan is :/. Keek eigenlijk alleen maar naar de weekly medals, niet wetende dat er nog veel meer zijn. Wel nadeel dat je niet meerdere tegelijk kan doen en dat binnen de medal zelf ook objectives zijn die je op volgorde moet doen. Maar dan ben je in elk geval ook niet binnen een week klaar. :)
Alleen de weekly medals geven je toch extra XP ? andere medals zie ik nooit langs komen of kan ik niet tracen / selecteren.

Momenteel probeer ik van iedere wapen 100 kills te maken wat erg uitdagend is.
Sommige wapens zijn zo zwak dat je maar minder objective gaat spelen , maar meer eromheen gaat werken.
Zolang ik met regelmaat op de eerste plek kom te staan op de server, dan ben ik al tevreden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik, zag dat dit spel bij Origin in de aanbieding is, dus toch maar eens gekocht. Zelfs ietswat goedkoper dan bij keystores. En nu ga ik het waarschijnlijk nooit spelen, net zoals Battlefield 4 (wat ik persoonlijk een enorm leuk spel vind). Ik moet het dan in een virtuele machine spelen, maar ik ben nog te lui om deze op te starten. Ik bevind me eigenlijk nog uitzonderlijk zelden in Windows.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Ok, bedankt voor de info. :?

[ Voor 7% gewijzigd door unfor op 30-12-2016 22:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ghighoegha
Amanoo schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 22:06:
Ik, zag dat dit spel bij Origin in de aanbieding is, dus toch maar eens gekocht. Zelfs ietswat goedkoper dan bij keystores. En nu ga ik het waarschijnlijk nooit spelen, net zoals Battlefield 4 (wat ik persoonlijk een enorm leuk spel vind). Ik moet het dan in een virtuele machine spelen, maar ik ben nog te lui om deze op te starten. Ik bevind me eigenlijk nog uitzonderlijk zelden in Windows.
Afbeeldingslocatie: http://i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/325/428/264.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
[...]

Als je met 2-3 man geen tank uit kunt schakelen moet je eens goed kijken naar de skills van die 2-3 man. Is vaak erg eenvoudig wanneer iedereen hetzelfde doel heeft. Op Discord hebben we de meeste tanks in ieder geval erg snel kapot als we een beetje ons best doen. :)

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesFluitman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-05 02:45
[...]

dit blijft een eeuwige discussie. de beste tankdriver zal idd moeilijk te doden zijn. maar zelfs die zal af en toe een risico moeten nemen of bv. door een goeie bombing run plat gelegd worden.

dat is ook juist t mooie aan het spel, ik ben dol op de rondjes waarin teammatea op discord helpen en je daardoor dikke streaks in vehicles hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online
Ik had zonet voor het eerst kills na het einde van de ronde ipv deaths, een volledig bemande bomber nog wel... Maar in het scorescherm na afloop waren ze toch maar niet meegerekend :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk dat de teamspeak erg vaak leeg is, zijn er meer manieren om daadwerkelijk multiplayer te spelen? Ik ben het echt zo hard zat dat je met 16 man in een team zit, NIEMAND achter die duif aan zit, en elke vorm van communicatie genegeerd wordt. Verliezen vind ik op zich niet erg maar als elke vorm van samenspel ontbreekt is voor mij de lol van een multiplayer spel gelijk ook weg. Domination met 4 snipers in de middle of nowhere, bombers waar iedereen er gelijk uitspringt etcetera. Ik merk echt dat ik gefrustreerd raak van het idee dat mensen proactief alle vorm van communicatie proberen te vermijden.

Nu weer, 25-100 verloren terwijl ik echt niemand heb horen praten, niemand heb zien typen. Als ik medic ben en ik zeg dat ik medic ben met het verzoek niet te respawnen omdat ik je revive scheelt het wel als mensen daar iets mee doen. Blijf liggen, zeg waarom je respawnt, doe in ieder geval iets en negeer me niet. Het is alsof ik met bots aan het spelen ben. Als er nou enige balans en spanning is soit maar dit is gewoon saai. En dan join je een nieuwe server en hoppa, zelfde liedje.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2016 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
^ Op Discord zit elke avond wel een ploeg te spelen, vaak in de middag ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Heerlijk zo'n 2,5x match bonus met squad xp boost :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7wIwjZIPE1Z3enUKl8M3b8IN/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Uffeltje schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 22:50:
[...]

Als je met 2-3 man geen tank uit kunt schakelen moet je eens goed kijken naar de skills van die 2-3 man. Is vaak erg eenvoudig wanneer iedereen hetzelfde doel heeft. Op Discord hebben we de meeste tanks in ieder geval erg snel kapot als we een beetje ons best doen. :)
Je komt er als tanker idd snel genoeg achter of een squad/groep mensen samen werkt via b.v. Discord.
Als ze je als tanker in de gaten hebben, vliegen er binnen 5 seconden echt tig (anti tank) grenades om je oren :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 19:28
Eigenlijk elke avond op Discord zit er 1 tot 2 sqauds aan mensen ingame te rellen.
Of het nu met of tegen elkaar is, het is elke keer weer een uitdaging.

Tanks zijn snel de sjaak als we (als groep) er effort in steken, vliegtuigen worden geholpen door snel in AA te springen en vijandelijke vliegtuigen van de staart te schieten, objectives worden vaak gezamelijk opgelopen, XP boosts worden lekker ingezet en (vaak) staan we met de mannen (en een enkele vrouw :Y ) ook nog eens bovenaan.

Voornamelijk conquest met een uitstap naar rush zo nu en dan B)

* Zephyer is verwend... ik zal niet meer zonder discord willen spelen.

MW | BF1 Stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
Zephyer schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:52:
Eigenlijk elke avond op Discord zit er 1 tot 2 sqauds aan mensen ingame te rellen.
Of het nu met of tegen elkaar is, het is elke keer weer een uitdaging.

Tanks zijn snel de sjaak als we (als groep) er effort in steken, vliegtuigen worden geholpen door snel in AA te springen en vijandelijke vliegtuigen van de staart te schieten, objectives worden vaak gezamelijk opgelopen, XP boosts worden lekker ingezet en (vaak) staan we met de mannen (en een enkele vrouw :Y ) ook nog eens bovenaan.

Voornamelijk conquest met een uitstap naar rush zo nu en dan B)

* Zephyer is verwend... ik zal niet meer zonder discord willen spelen.
Gezellig samenspelen is idd het geen het leuk(er) maakt en als er geen Discord is (om wat voor een reden dan ook) heb ik nog wel een TS (op eigen server) tot mijn beschikking ;)

EDIT: Voor de mensen die OOK niet voor de TV gaan hangen of de deur uit gaan/moeten: Ik ben (na het bakken van wat oliebollen) ingame aan het knallen met waarschijnlijk een kleine pauze om ca. 0:00 voor de wensen en mogelijk wat vuurwerk kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door NINjak op 31-12-2016 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
NINjak schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:55:
[...]

Gezellig samenspelen is idd het geen het leuk(er) maakt en als er geen Discord is (om wat voor een reden dan ook) heb ik nog wel een TS (op eigen server) tot mijn beschikking ;)

EDIT: Voor de mensen die OOK niet voor de TV gaan hangen of de deur uit gaan/moeten: Ik ben (na het bakken van wat oliebollen) ingame aan het knallen met waarschijnlijk een kleine pauze om ca. 0:00 voor de wensen en mogelijk wat vuurwerk kijken.
Het gaat mij er om dat we met elkaar op een {insert random naam} server zitten :)
Dat er een nog een TS beschikbaar is, is handig om te weten. d:)b

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
gelukkig nieuwjaar en moge het een fijn battlefield jaar worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 10:44
Toch wel mooi, nu hebben ze de eerste bunker in Monte Grappa gefixt, gaat het steevast mis in de 2e bunker. :') _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:00
Slaapgebrek en BF1 gaan niet samen, ik dacht gisteren even snel een potje rustig op een Amiens only server te gaan zitten krijg ik 2 of 3 keer achter elkaar de shotgun (spawn and shotgun to the face) van een mede Tweaker (Wijjo_nl zoiets) in mijn gezicht. Toen dacht ik al van misschien kan ik beter wat anders gaan doen :P
Beste wensen mensen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
Prosac schreef op zondag 1 januari 2017 @ 13:11:
Toch wel mooi, nu hebben ze de eerste bunker in Monte Grappa gefixt, gaat het steevast mis in de 2e bunker. :') _O_
Dan heb je het over rush neem ik aan en de fix met de laatste patch (van 14/12 ergens)?

Ik heb een aantal keren rush gedaan sindsdien maar geen problemen gehad?

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 10:44
Zephyer schreef op maandag 2 januari 2017 @ 09:33:
[...]

Dan heb je het over rush neem ik aan en de fix met de laatste patch (van 14/12 ergens)?

Ik heb een aantal keren rush gedaan sindsdien maar geen problemen gehad?
Operations bedoel ik. Ging een tijdje goed wel, maar laatste tijd geen doorkomen meer aan bij die 2e bunker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prosac schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:07:
[...]

Operations bedoel ik. Ging een tijdje goed wel, maar laatste tijd geen doorkomen meer aan bij die 2e bunker.
Bedoel je met de tweede bunker de bunker die je als aanvaller in de vierde zone links heb zitten? Daar zit de vlag buiten de bunker en is het volgens mij vrij eenvoudig die bunker te legen door van drie kanten aan te vallen met rifle grenades of crossbows. Met een goed squad geen probleem, met een server vol domme randoms wellicht wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Tsurany op 02-01-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 08:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Pff, ik ben begonnen aan de Gewehr m95. Geweldig wapen als je iets raakt, vooral ook met de straight pull. Maar ik heb het gevoel dat mikken met dat wapen en mijn skill niet overeen komen. Ik heb nu al heel vaak gehad dat ik het gevoel had goed te mikken op iemand waarbij de m95 dat anders ziet. Met andere wapens geen last van.. Iemand anders die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghighoegha
Ircghost schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:27:
Pff, ik ben begonnen aan de Gewehr m95. Geweldig wapen als je iets raakt, vooral ook met de straight pull. Maar ik heb het gevoel dat mikken met dat wapen en mijn skill niet overeen komen. Ik heb nu al heel vaak gehad dat ik het gevoel had goed te mikken op iemand waarbij de m95 dat anders ziet. Met andere wapens geen last van.. Iemand anders die dit herkent?
Herken dit wel. Had ook altijd net gevoel dat ik wel goed aimde met een bolt action rifle maar er toch te vaak naast zat. Ik heb toen "uniform soldier aiming" aangezet. Of het een placebo effect is weet ik niet. Maar sindsdien raak ik veel meer.

https://battlelog.battlef...view/2979150494051524581/

Heerlijk wapen trouwens fire gewehr 95. Speel daar alleen maar mee als scout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Interessant stukje! Het gaat over BF4 maar ik neem aan dat het ook werkt voor BF1? Ik ga het vanavond of morgen eens bekijken, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ircghost schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:53:
Interessant stukje! Het gaat over BF4 maar ik neem aan dat het ook werkt voor BF1? Ik ga het vanavond of morgen eens bekijken, bedankt!
Wat ik persoonlijk heb gedaan is alle values op 100% gezet en daarna vanaf zoom level 3.50 de sensitivity op 75% gezet. Zo heb ik zonder ADS, met iron sight en met opticals altijd dezelfde 100% sensitivity ongeacht welk zoom level ik heb. En zo heb ik met alle wapens waarbij ik een telescoop gebruik (support suppressive varianten met 3.50, support telescopic met 4.00, medic marksman/sniper met 4.00 of scout marksman/sniper met 4.00+) een lagere sensitivity.

Hierdoor kan ik in close combat altijd even snel reageren met elk wapen maar heb ik op afstand dezelfde lagere sensitivity bij telescopic wapens om nauwkeurig te kunnen schieten. Hierdoor heb ik maar twee sensitivity's om aan te wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foodie88
Ik kan absoluut aanraden om universal soldier aiming te gebruiken. Het zorgt er namelijk voor dat je sensitivity hetzelfde aanvoelt op alle zoom niveaus (ironsights, 4x marksman scope, 8x sniper scope et cetera). Wel moet je, om het te laten werken, de invididuele zoom sensitivities allemaal op 100% laten want universal soldier aiming neemt dit dan over. Qua coefficiënt is voor 16:9 schermen 133% correct. Voor 21:9 moet je rond de 155% gebruiken.

Voor het snel mikken met snipers (mijn main sniper is de Gewehr M95 voor aggressive recon) zijn de gebruikelijke dingen belangrijk:

- raw input aan
- geen vsync (voegt HEEL VEEL input lag toe)
- geen borderless windowed mode (voegt een beetje input lag toe)
- geen mouse acceleration
- kies een base sensitivity (hipfire) die je fijn vindt
- houd het zoveel mogelijk bij één type scope

Hoe word je echt snel/goed? Probeer jezelf te forceren om heel snel te mikken, zelfs als je dat (nog) niet kan. Je zult vanzelf zien dat je sneller/accurater wordt. Mocht je gaan zien dat je consistent iets over- of onderschiet (iets voorbij of iets voor de tegenstander) dan kun je daarop je sensitivity heel iets aanpassen. Iets over? Sensitivity iets lager. Iets onder? Sensitivity iets hoger.

Vooral dat laatste is belangrijk om echt je skills op te voeren. Mijn favoriete scope is de marksman 4x. Voor de meeste situaties in BF1 voldoende zoom, minder tunnelvisie dan de 8x scope en nog mooier: geen scope glint!

[ Voor 21% gewijzigd door Foodie88 op 02-01-2017 13:00 ]

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foodie88 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:46:
Ik kan absoluut aanraden om universal soldier aiming te gebruiken. Het zorgt er namelijk voor dat je sensitivity hetzelfde aanvoelt op alle zoom niveaus (ironsights, 4x marksman scope, 8x sniper scope et cetera). Wel moet je, om het te laten werken, de invididuele zoom sensitivities allemaal op 100% laten want universal soldier aiming neemt dit dan over. Qua coefficiënt is voor 16:9 schermen 133% correct. Voor 21:9 moet je rond de 155% gebruiken.

Voor het snel mikken met snipers (mijn main sniper is de Gewehr M95 voor aggressive recon) zijn de gebruikelijke dingen belangrijk:

- raw input aan

Hoe word je echt snel/goed? Probeer jezelf te forceren om heel snel te mikken, zelfs als je dat (nog) niet kan. Je zult vanzelf zien dat je sneller/accurater wordt. Mocht je gaan zien dat je consistent iets over- of onderschiet (iets voorbij of iets voor de tegenstander) dan kun je daarop je sensitivity heel iets aanpassen. Iets over? Sensitivity iets lager. Iets onder? Sensitivity iets hoger.

Vooral dat laatste is belangrijk om echt je skills op te voeren. Mijn favoriete scope is de marksman 4x. Voor de meeste situaties in BF1 voldoende zoom, minder tunnelvisie dan de 8x scope en nog mooier: geen scope glint!
Aggressive recon met de 4x scope? Ik vind de 2,5 al teveel eigenlijk voor de meeste afstanden in BF1 icm bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:28:
[...]

Aggressive recon met de 4x scope? Ik vind de 2,5 al teveel eigenlijk voor de meeste afstanden in BF1 icm bewegen.
Yep. In BF3 en BF4 gebruikte ik 8x maar dat was hardcore. Hier speel ik normal mode.

I.c.m. bewegen? Hoe bedoel je dat? Je hoort namelijk helemaal niet te bewegen als je schiet, want dan landt de kogel naast de crosshairs. Ik beweeg heel veel en als ik schiet, sta ik heel even stil.

Voor de M95 is 4x prima, top om snel mensen op middellange afstand te kunnen raken en tevens nog steeds voldoende om de hill humpers te kunnen headshotten.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foodie88 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:37:
[...]

Yep. In BF3 en BF4 gebruikte ik 8x maar dat was hardcore. Hier speel ik normal mode.

I.c.m. bewegen? Hoe bedoel je dat? Je hoort namelijk helemaal niet te bewegen als je schiet, want dan landt de kogel naast de crosshairs. Ik beweeg heel veel en als ik schiet, sta ik heel even stil.

Voor de M95 is 4x prima, top om snel mensen op middellange afstand te kunnen raken en tevens nog steeds voldoende om de hill humpers te kunnen headshotten.
Daar bedoel ik mee dat als je veel beweegt en dus op relatief korte afstand van de objective/vijanden zit, je niet zo vaak in situaties komt waar je een vijand wel zou kunnen zien/raken met een 4x wat je niet lukt met een 2,5x. Terwijl je close range met je 4x wel in het nadeel bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:46:
[...]

Daar bedoel ik mee dat als je veel beweegt en dus op relatief korte afstand van de objective/vijanden zit, je niet zo vaak in situaties komt waar je een vijand wel zou kunnen zien/raken met een 4x wat je niet lukt met een 2,5x. Terwijl je close range met je 4x wel in het nadeel bent.
Dat ligt er maar net aan hoe je het aanpakt ;) Ik beweeg zeer veel met deze setup maar ik zorg wel voor een gepaste afstand tot de vijand d.w.z. dat ik zeker probeer buiten de 20-30 m te blijven. Onder die afstand is er teveel risico van de Automatico's, shotties en dergelijke. Onder die afstand is het inderdaad lastiger met een 4x maar erboven heb je vaak profijt van de scope.

Als ik iemand op heel korte afstand tegenkom doe ik altijd dit: ik probeer die persoon te bodyshotten, al dan niet met een noscope. Als ik hem raak, hoef ik slechts mijn Frommer Stop te trekken en dan is één schot voldoende. Als ik hem niet raak, trek ik direct mijn pistool en pomp ik die zo snel mogelijk helemaal leeg. Als je zelf goed kan mikken en de vijand is niet heel goed, dan win je alsnog (Frommer Stop heeft een hele lage time-to-kill).

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:46:
[...]

Ik zit toch vaak in situaties waar ik wel bij ben met de 4x scope. Je hebt aardig wat mappen waarbij de afstand tussen vlaggen aardig groot is, dan is een 4x scope (voor m'n medic en support, scout speel ik amper) soms praktischer dan een 2.5x scope, ook al zit je dicht bij objectives. Dit simpelweg omdat de vijand van grotere afstand aan komt lopen of omdat je eerst nog een redelijke open vlakte moet overbruggen.
Kom je echt op close range terecht zou ik switchen naar de sidearm of de impact grenade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:20

fynrd1

Fooled by Randomness

Foodie88 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:46:

- raw input aan

Waarom zou je voor Agg Recon iets anders gebruiken dan de SME Marksman?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
fynrd1 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:24:
[...]

Waarom zou je voor Agg Recon iets anders gebruiken dan de SME Marksman?
Het is een kwestie van smaak.

De SMLE heeft een magazijn van 10 kogels en een sweet spot. De sweet spot is echter niet heel breed (van 40 tot 75m) en ook heb je al geen instakill meer als je een arm raakt die voor de body zit. Dan telt de hit op de arm en niet op de body, ook al zou de kogel in werkelijkheid door de arm heengaan en de borst doorboren.

De Gewehr M95 heeft 5 kogels maar een hele snelle 5-kogel reload en nog een stuk hogere vuursnelheid dan de SMLE. Daarentegen heeft deze geen sweet spot maar wel een minimum damage van 90 in plaats van 80 op korte afstand. Dat maakt dat om te finishen één pistoolschot voldoende is, in plaats van twee.

Ik gebruik beide guns regelmatig, gewoon voor de afwisseling. Mijn favoriet blijft de M95.

BF1 Stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Statistisch gezien heb je voor echt agressive recon toch een bolt action rifle nodig die:
- snel kan vuren achter elkaar
- of close range sweetspot of geen sweetspot

De M95 heeft niet zo'n enorme damage curve of bulletvelocity, maar hij schiet snel en meeste rifles hebben toch geen 1 shot, 1 kill, dus of je nou de M95 pakt of de SMLE infantery; je hebt altijd een 2e shot nodig, dat je net zo goed met je pistool kunt doen.
M95 of Russian 1895 Cavalry zijn naar mijn idee uitstekende snelschietende rifles die voor agressive recon wel erg goed zijn. SMLE Infantery ook wel, maar is minder snel.
Sinds de Martini zo generfd is gebruik ik em eigenlijk nooit meer....

EDIT: Foodie88 was me voor :P

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 02-01-2017 15:32 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foodie88
Deathchant schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:30:
Statistisch gezien heb je voor echt agressive recon toch een bolt action rifle nodig die:
- snel kan vuren achter elkaar
- close range sweetspot

De M95 heeft niet zo'n enorme damage curve of bulletvelocity, maar hij schiet snel en meeste rifles hebben toch geen 1 shot, 1 kill, dus of je nou de M95 pakt of de SMLE infantery; je hebt altijd een 2e shot nodig, dat je net zo goed met je pistool kunt doen.
M95 of Russian 1895 Cavalry zijn naar mijn idee uitstekende snelschietende rifles die voor agressive recon wel erg goed zijn. SMLE Infantery ook wel.
Sinds de Martini zo generfd is gebruik ik em eigenlijk nooit meer....
1895 vind ik geen goede aggressive recon rifle. De vuursnelheid is aardig (iets hoger dan de SMLE) maar de sweet spot is 60 tot 100 meter. Dat is te ver weg voor aggressive recon. Dan zou ik toch de iets lagere vuursnelheid van de SMLE voor lief nemen. Het verschil is maar klein (52 vs 56 rpm). De Gewehr M95 heeft 66 rpm, trouwens.

Ik vond de Martini ook altijd leuk maar sinds de fix is hij niet goed meer.

Probleem is dat arm-blocking issue (dat overigens bij alle snipers optreedt). Ik refereerde er in mijn eerdere post al even kort naar:

Als je iemand van zijn zij in de schouder schiet en dus zijn arm raakt, dan telt slechts de hit op het arm. Alleen de eerste hitbox die wordt geraakt, bepaalt de damage. Goedgezien zou de kogel tevens de borst doorboren maar dat telt dan niet meer. Dit gebeurt ook als je iemand van voren tegenkomt en zijn armen (waarmee hij zijn wapen omhoog houdt) worden geraakt. Dan gebeurt hetzelfde.

Omdat de Martini 100% op de sweet spot gebaseerd is - iemand niet one hitten betekent dat je dood bent - is dit bij dat wapen een groot probleem. Eerder was dit niet te merken omdat de multipliers op de armen ervoor zorgden dat een hit op de armen of de onderbuik ook one-hit-kill was. Daarna kwam dit probleem aan het licht.

[ Voor 30% gewijzigd door Foodie88 op 02-01-2017 15:38 ]

BF1 Stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Hmm interessant, ga het eens proberen zo meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Foodie, ja je hebt idd gelijk, ik had niet goed gekeken bij die Russian 1895 Cavalry. Die heeft idd een sweetspot.
Ook een voordeel van die m95 is dat je lekker ingezoomd kunt blijven...nou ja, kan ook een nadeel zijn omdat je langzamer beweegt dan. Ik zoom in en zoom direct weer uit direct ná het schieten.
De Gewehr M95 doet me een beetje denken aan de Kar98/Mosin Nagant bij de allereerste call of duty (of vloek ik nou in de kerk..). Zo fijn om te gebruiken en idd erg rap.

Voor gewoon medium-long range sniper gebruik ik het liefst de Gewehr 98 marksman (idd geen grotere scopes vanwege de scopeglint hoger dan 4x). Maar ik vervloek die kampeerders zo vaak dat ik dan zelf ook geen sniper speel op medium-long ranges. Ik ben liever direct bij de actie.
Maar ja, ik vind dat je dan toch nog steeds het beste af bent met de assault class tbh. MP18 ofzo (doet me dan een beetje denken aan de MP40 bij de allereerste COD).

Overigens, omdat ik niet zoveel scout speel, kwam ik gister erachter (kan aan de serverinstellingen liggen) dat ik een ander wapen kreeg zodra ik switchte naar de K-bullets. Zag er shotgunachtig uit, geen crosshair en ik raakte geen ruk :'(

Ik blijf stug dooroefenen; ik zit nu level 67 ofzo, maar het lukt me nog steeds niet om raak te schieten, ookal zegt mijn vizier dat de croshair toch echt op het mannetje geaimed staat....

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
Deathchant schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:51:
@Foodie, ja je hebt idd gelijk, ik had niet goed gekeken bij die Russian 1895 Cavalry. Die heeft idd een sweetspot.
Ook een voordeel van die m95 is dat je lekker ingezoomd kunt blijven...nou ja, kan ook een nadeel zijn omdat je langzamer beweegt dan. Ik zoom in en zoom direct weer uit direct ná het schieten.
De Gewehr M95 doet me een beetje denken aan de Kar98/Mosin Nagant bij de allereerste call of duty (of vloek ik nou in de kerk..). Zo fijn om te gebruiken en idd erg rap.

Voor gewoon medium-long range sniper gebruik ik het liefst de Gewehr 98 marksman (idd geen grotere scopes vanwege de scopeglint hoger dan 4x). Maar ik vervloek die kampeerders zo vaak dat ik dan zelf ook geen sniper speel op medium-long ranges. Ik ben liever direct bij de actie.
Maar ja, ik vind dat je dan toch nog steeds het beste af bent met de assault class tbh. MP18 ofzo (doet me dan een beetje denken aan de MP40 bij de allereerste COD).

Overigens, omdat ik niet zoveel scout speel, kwam ik gister erachter (kan aan de serverinstellingen liggen) dat ik een ander wapen kreeg zodra ik switchte naar de K-bullets. Zag er shotgunachtig uit, geen crosshair en ik raakte geen ruk :'(

Ik blijf stug dooroefenen; ik zit nu level 67 ofzo, maar het lukt me nog steeds niet om raak te schieten, ookal zegt mijn vizier dat de croshair toch echt op het mannetje geaimed staat....
Klopt! Ik was helemaal vergeten te vermelden dat de Gewehr M95 een straight pull bolt heeft - de enige in heel BF1. Je kunt ingezoomd blijven als je schiet. Ik moet wel bekennen dat ik, net zoals jij, daar weinig gebruik van maak.

Dat laatste puntje herken ik en ik weet ook waar het aan ligt. Het is een discipline dingetje: je moet 100% stilstaan als je schiet. Heel iets bewegen en de kogel landt al naast de crosshair.

Als ik niet schiet, probeer ik altijd een beetje te bewegen, als ik het maar een beetje heen en weer 'hupsen' met A en D. Dan maak je het andere snipers al vrijwel onmogelijk om je te raken. Wanneer ik dan iemand zie scope ik in en laat ik de knoppen los. Dan schiet ik en daarna begin ik direct weer te bewegen.

Half discipline, half timing - wanneer je er wat meer op gaat letten, zul je al snel verbetering zien.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Misschien ligt het erbij mij toch aan dat ik nog minimaal loop als ik probeer te schieten met de m95. Daar ga ik wat strakker op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Poeh dat gaat een flinke aanpassing voor mijn speelstijl worden dan, 100% NIET bewegen...Voor mijn gevoel ben ik een lopende schietschijf dan. Ach ja, ik ga sowieso wel neer ookal als ik wel beweeg :P
Ik dacht al dat het lag aan de ping van de tegenstander, want mensen met 80 ping of hoger raak ik ook gewoon niet. Ik had gister een potje, waarbij ik een stilstaand iemand die echt zeker weten stilstond ook precies in mijn vizier had (hij zag me niet want ik stond aan zijn zijkant) en ik dus ruim de tijd had om te mikken met mijn selbstlader marksman......ik schoot 3x rustig achter elkaar...alledrie mis :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik heb hem geprobeerd in een klein potje operations a 29min:54K/29HS. Acc.(33%) was wel aan de lagere kant dan ik gebruikelijk (37%) heb, maar wat een fijn wapen zeg. Dit speelt weer zoals BF4, en het lijkt heel erg veel op de M40A3. Dit wordt mijn to-go weapon, dus bij deze, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
fynrd1 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:55:
[...]

Ik heb hem geprobeerd in een klein potje operations a 29min:54K/29HS. Acc.(33%) was wel aan de lagere kant dan ik gebruikelijk (37%) heb, maar wat een fijn wapen zeg. Dit speelt weer zoals BF4, en het lijkt heel erg veel op de M40A3. Dit wordt mijn to-go weapon, dus bij deze, thanks!
Ach ja, accuracy is ook niet alles. Ik ben door de jaren heen wel zeker wat minder accuraat geworden maar nog steeds goed en vaak binnen de top 3, als het niet nr 1 is.

In Battlefield Bad Company 2 schoot ik met de M40 62% accuracy over 6000 kills.
In BF3 met de M98B 49% accuracy over 18000 kills.
Nu in BF1 550 met de 1895 Sniper met 46% accuracy en 250 met de Gewehr M95 met 39% accuracy, dus lang niet meer wat het geweest was maar dat is ook niet zo erg :) word ook een dagje ouder. :9

Ik merk wel dat ik in BF1 veel meer verschillende wapens gebruik dus dat is ook wel een stuk leuker. Vooral in BF3 was het extreem. 44K kills in totaal waarvan 18K met de M98B...

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Zijn er goede tips/guides welke graphic/movement settings men aanbeveelt? Ik heb een i5 4xxx, 8GB ram en een GTX 970, dus een degelijke (maar geen high-end) PC. Er zijn zoveel opties en sliders dat ik graag 60FPS minimaal haal, maar wel een degelijke FOV/graphic niveau tevoorschijn tover. Ik kan zosnel geen goede guides (op youtube) vinden eigenlijk.

Edit: Een beetje scheel, ik vind net dit: YouTube: Battlefield 1 Ultimate Tryhard Guide. Lijkt me een goede basis

[ Voor 20% gewijzigd door TheProf82 op 02-01-2017 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb ook een i5 4790k, GTX970 en 8gb, en draai alles op ultra met FullHD met >60 fps constant

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Foodie88 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 17:13:
[...]

Ach ja, accuracy is ook niet alles. Ik ben door de jaren heen wel zeker wat minder accuraat geworden maar nog steeds goed en vaak binnen de top 3, als het niet nr 1 is.

In Battlefield Bad Company 2 schoot ik met de M40 62% accuracy over 6000 kills.
In BF3 met de M98B 49% accuracy over 18000 kills.
Nu in BF1 550 met de 1895 Sniper met 46% accuracy en 250 met de Gewehr M95 met 39% accuracy, dus lang niet meer wat het geweest was maar dat is ook niet zo erg :) word ook een dagje ouder. :9

Ik merk wel dat ik in BF1 veel meer verschillende wapens gebruik dus dat is ook wel een stuk leuker. Vooral in BF3 was het extreem. 44K kills in totaal waarvan 18K met de M98B...
Inmiddels al 114min, 233K/131HS en acc van 39.4%, nu moeten ze alleen nog de Mag buffen richting de 7 of 8, dan zou dit veruit de beste sniper riffle zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Euh dat lijkt me dus een heel slecht idee dan. Niet één geweer moet veruit de beste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
fynrd1 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:40:
[...]

Inmiddels al 114min, 233K/131HS en acc van 39.4%, nu moeten ze alleen nog de Mag buffen richting de 7 of 8, dan zou dit veruit de beste sniper riffle zijn.
Echter zullen ze dat nooit doen want het moet balanced blijven - plus zijn de mag sizes altijd gebaseerd op het echte wapen. 8)

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Net 5 potjes gespeeld met Gewehr m.95 en zoals jij zei Foodie, gewoon ff stil staan, maar meer dan 90% van de time betekent dat mijn dood nog voordat ikzelf kan schieten. Schiet niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deathchant schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:09:
Net 5 potjes gespeeld met Gewehr m.95 en zoals jij zei Foodie, gewoon ff stil staan, maar meer dan 90% van de time betekent dat mijn dood nog voordat ikzelf kan schieten. Schiet niet op :)
Dan moet je vooral op letten waar je staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
-tom-562 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:30:
Ik heb ook een i5 4790k, GTX970 en 8gb, en draai alles op ultra met FullHD met >60 fps constant
Ik draai dezelfde setup, alleen een 4570S CPU en had dips naar 19(!) FPS op Low settings, Full HD, 100% res-scaling en 85FOV. Something's not right. Nieuwste Nvidia drivers trouwens. Het was dan weliswaar Operations 64player maar dat maakt me niet uit.

[ Voor 8% gewijzigd door TheProf82 op 03-01-2017 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
Deathchant schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:09:
Dan is er iets anders mis, kan me de volgende dingen voorstellen:

- je bent (nog) niet snel genoeg :P
- je bent te dichtbij
- je bent te veraf
- je maakt niet goed gebruik van cover

Probeer ook te zorgen dat je via de flanken aanvalt, niet recht door het midden. Zorg dat je niet vanaf overal gezien kunt worden, maar slechts vanuit de richting waar je heenkijkt. Als jij de vijand niet kan zien, kan hij jou ook niet zien dus zorg ervoor dat het zicht op jou altijd door cover geblokkeerd wordt.

Ga voor bodyshots en snelheid op mensen dichterbij en voor headshots en precisie op snipers die veraf liggen.

Een confrontatie met een vijand met CQC wapen is ook voor mij moeilijk maar niet onmogelijk. Als je die noscope raakt op zijn borst en je trekt vervolgens je pistool, is 'ie dood. Ik raad de Frommer Stop aan niet alleen vanwege de vuursnelheid (snelste van alle pistolen) maar ook vanwege de zogenaamde deploy-time. Dat is hoe lang het duurt vanaf dat je op de knop drukt totdat je schietklaar bent. Dat is bij de Frommer heel kort en die tijd redt soms je leven.
TheProf82 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 00:22:
[...]

Ik draai dezelfde setup, alleen een 4570S CPU en had dips naar 19(!) FPS op Low settings, Full HD, 100% res-scaling en 85FOV. Something's not right. Nieuwste Nvidia drivers trouwens. Het was dan weliswaar Operations 64player maar dat maakt me niet uit.
Dat kan ook je hoeveelheid geheugen zijn. Veel mensen rapporteren problemen met minder dan 16GB geheugen. Ik draai op high/ultra met 100% scaling en 90 FOV met een 6600K, 970 en 16GB en ik heb een constante 80-90 FPS.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foodie88 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:09:
Dat kan ook je hoeveelheid geheugen zijn. Veel mensen rapporteren problemen met minder dan 16GB geheugen. Ik draai op high/ultra met 100% scaling en 90 FOV met een 6600K, 970 en 16GB en ik heb een constante 80-90 FPS.
Wat wel gek is want het spel zelf gebruikt bij mij eigenlijk nooit meer dan 4GB geheugen ondanks dat ik er 16GB in heb zitten. Ze zouden het spel wel beter mogen optimaliseren voor mensen met meer geheugen. Tegen het einde van de ronde alvast met lage prioriteit de volgende map gaan inladen bijvoorbeeld, dan hoef ik er niet op te wachten nadat de ronde is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
Tsurany schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:13:
[...]

Wat wel gek is want het spel zelf gebruikt bij mij eigenlijk nooit meer dan 4GB geheugen ondanks dat ik er 16GB in heb zitten. Ze zouden het spel wel beter mogen optimaliseren voor mensen met meer geheugen. Tegen het einde van de ronde alvast met lage prioriteit de volgende map gaan inladen bijvoorbeeld, dan hoef ik er niet op te wachten nadat de ronde is afgelopen.
Ik weet ook niet precies hoe het zit en ik kan het ook niet herproduceren - zoals gezegd heb ik het probleem niet. Ik heb wel vernomen dat BF1 in bepaalde omstandigheden last heeft van een memory leak dus dat zou de problemen met <16GB kunnen verklaren. Sommige spelers geven aan dat de problematiek verdween toen ze hadden geupgrade van 8 naar 16. Anderen ook weer niet.

Wat betreft de performance - het schijnt in ieder geval zo te zijn dat de post processing de videokaartvreter is, dus mensen die problemen hebben, zouden kunnen proberen om die wat naar beneden te schroeven.

Draai je het spel vanaf SSD trouwens? Dan zijn de laadtijden te doen. Een vriend van mij en ik hebben allebei het spel op een vergelijkbare Samsung SSD en we laden even snel, bijna altijd voor de rest. Een andere maat heeft het op z'n HDD en wij laden meer dan twee keer zo snel dan hij.

[ Voor 11% gewijzigd door Foodie88 op 03-01-2017 09:35 ]

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:15
-tom-562 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:30:
In welke resolutiedraai je? Ook niet onbelangrijk. Speel tegenwoordig op 1440P, constant 60 FPS met een GTX 1060, wel een aantal settings naar Medium moeten duwen, logisch gezien benchmarks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foodie88
rudyman85 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:58:
[...]
In welke resolutiedraai je? Ook niet onbelangrijk. Speel tegenwoordig op 1440P, constant 60 FPS met een GTX 1060, wel een aantal settings naar Medium moeten duwen, logisch gezien benchmarks.
Staat in zijn post? Geeft aan FullHD dus 1080p.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:15
Foodie88 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:59:
[...]

Staat in zijn post? Geeft aan FullHD dus 1080p.
Las het blijkbaar over het hoofd. thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

1080P idd :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
Jongens, breek je hoofd aub niet over je eigen specs...

- 16Gb RAM aanwezig waarbij tussen de 4 en 5Gb maar gebruikt wordt.
- SSD of niet, laad tijden lijken te variëren ... (op discord met diverse besproken waarbij mensen met SSD zelfs langer moeten wachten dan mij, en ik heb geen SSD)

Het spel is simpelweg niet geoptimaliseerd waarbij ik sterk het vermoeden heb dat er op het serverplatform ook (nog steeds) getweaked wordt. Ik had immers ook problemen na de update van 14/12 welke na 1 1/2 week 'zomaar' zijn verdwenen (stotteren). Nu weer andere problemen in de trend dat als ik ingame zit en bijv, ESC druk om even een andere medal te volgen, dat ik enkel de achtergrond van het menu krijg en enkel m'n muis nog werkt. Kan niets selecteren en het hele spel reageert niet meer. Sluiten van taskmanager is dan weer de enige mogelijkheid. :X

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Battlefield 1 is zoals bekend niet goed geoptimaliseerd.
Zo ervaren veel gebruikers framedrops / stotteringen die vaak niet te verklaren zijn.
Hieronder heb ik even mijn huidige PC specificaties en randapparatuur vermeld.
(Gek dat veel prijzen niet meer in de priceshop staan na 2 jaar haha)

Ik game op mijn Dell Ultrasharp op 1440p met een GTX770 4GB.
Daarnaast heb ik 8GB RAM.

Ik draai alles op de laagste settings en uiteraard gewoon op 1440p 100% scalling.
Mijn FPS zit gemiddeld rond de 80 met uitschieters naar 120, maar ook soms drops naar 35/40FPS wat zeer vervelend is.
Ongeveer 75% á 80% van mijn RAM wordt verbruikt wanneer ik Battlefield 1 speel op deze settings, ik heb nog nooit de 100% aangetikt.

Ook ik heb last van crashes of stotteringen.
alleen komt dit doordat Battlefield 1 problemen heeft met Nvidia GTX770 (Forums staan er vol van)
Soms kan ik 3 uur achter elkaar gamen zonder een crash, maar soms crash ik al naar 10 minuten.
Daar is gewoon geen touw aan vast te knopen.

Dit jaar ga ik mijn pc upgraden of vervangen.
Momenteel zijn de prijzen van RAM erg hoog en over paar maandjes krijgen we weer nieuwe AMD kaarten en waarschijnlijk ook weer Nvidiakaarten (Wacht op het nieuws morgen, dus ik wacht nog wel even.

Ik baal wel dat ik op LOW settings moet spelen en dat ik soms drops naar 40 fps krijg, maar 99% van de tijd draait het spel erg soepel en als ik nog steeds 1ste kan komen te staan, dan heb ik nog niets te klagen haha.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4770 Boxed€ 335,-€ 335,-
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 59,95€ 59,95
1MSI GeForce GTX 770 4GB Gaming€ 0,-€ 0,-
1XFX 550W Pro€ 0,-€ 0,-
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda 7200.12 ST31000524AS, 1TB€ 119,79€ 119,79
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 28,95€ 28,95
1Corsair Carbide 400R€ 99,90€ 99,90
1Razer Goliathus - Extended (Speed) - Overwatch Edition€ 33,99€ 33,99
1Razer DeathAdder Chroma Overwatch Edition€ 89,90€ 89,90
1Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Red (US layout)€ 145,95€ 145,95
1Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart€ 299,95€ 299,95
1LG IPS277L Zwart€ 0,-€ 0,-
1Logitech Z-4€ 0,-€ 0,-
1Kingston HyperX Cloud Wit€ 68,12€ 68,12
1Asus B85M-G€ 74,32€ 74,32
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.355,82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Low settings zijn verre van lelijk! Vergelijk maar eens screenshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Foodie & Tsurany...
Dat ik niet snel genoeg ben is duidelijke zaak ;) Vroeger (toen ik nog jong was) heb ik eens gewonnen tegen de 3e van de wereld in UT2004 en ik wist niet eens dat hij dat was. Dat reactievermogen heb ik niet meer.
Toen wilde ik winnen, nu wil ik gewoon een leuk potje knallen, maar ik merk dat ik vaker tegen de frustratiegrens zit. Onder andere doordat alles wat ik probeer niet lukt, de vijand mij direct afschiet met 1 schot lijkt 't en andersom nooit, of doordat ik spawn en instantly neerga zonder ook maar 1 stap te zetten.
Het ene potje heb ik 27-11 en het andere potje heb ik 6-26 ofzo. Echt frustrerend.

Maar goed, ik moet ook eerlijk zeggen dat ik meestal gewoon een squad join en niet echt met een georganiseerde squad afspreek ofzo. Ik lees dat men hier op tweakers via TS of Discord wel vaker een beter resultaat krijgt doordat ze samen met elkaar op trekken. Misschien moet ik dat ook maar eens doen. Ik ben niet zo'n prater door de microfoon, omdat ik het vaak vind afleiden.

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 03-01-2017 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deathchant schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:53:
@Foodie & Tsurany...
Dat ik niet snel genoeg ben is duidelijke zaak ;) Vroeger (toen ik nog jong was) heb ik eens gewonnen tegen de 3e van de wereld in UT2004 en ik wist niet eens dat hij dat was. Dat reactievermogen heb ik niet meer.
Toen wilde ik winnen, nu wil ik gewoon een leuk potje knallen, maar ik merk dat ik vaker tegen de frustratiegrens zit. Onder andere doordat alles wat ik probeer niet lukt, de vijand mij direct afschiet met 1 schot lijkt 't en andersom nooit, of doordat ik spawn en instantly neerga zonder ook maar 1 stap te zetten.
Het ene potje heb ik 27-11 en het andere potje heb ik 6-26 ofzo. Echt frustrerend.
Ik heb het niet over snel reageren maar over slim positioneren. Ik ben niet de snelste, verre van. Echter probeer ik me wel altijd zo te positioneren dat ik anderen kan verrassen, minder snel op val en chokepoints zoveel mogelijk vermijd.
Maar goed, ik moet ook eerlijk zeggen dat ik meestal gewoon een squad join en niet echt met een georganiseerde squad afspreek ofzo. Ik lees dat men hier op tweakers via TS of Discord wel vaker een beter resultaat krijgt doordat ze samen met elkaar op trekken. Misschien moet ik dat ook maar eens doen. Ik ben niet zo'n prater door de microfoon, omdat ik het vaak vind afleiden.
Je hoeft niet perse een prater te zijn, het grote voordeel is dat je met mensen samen speelt die graag voor objectives gaan en elkaar proberen te helpen. Dat kan al een flink verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik zit graag dicht op de actie, maar idd ook mijn positionering zal ik even naar gaan kijken; iets meer flanken in plaats van naar binnen rushen, alhoewel ik daar wel zelf ook een rush van krijg ;)

OK, ik zal eens een kijkje komen nemen. Mijn BF naam is _NaNthor, ik zit op level 65 ofzoiets en ik speel eigenlijk alles behalve support wel graag, alhoewel ik nu niet weet of er behoefte is aan een bepaalde class in een squad. Ik wou dat ik medic kon zijn met al die granaten van de assault class ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:16

ronalddus

Buffalo77

Het is zeker een aanrader. Ik had gisteren battlefield 1 weer eens aangeslingerd na een maand. Even de discord server gejoind. Je weet zo veel meer met een squad van 5 dan dat je in je eentje loopt.

Alleen even mn mic fixen. Die blijkt het nog niet zo lekker te doen :/

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
Heeft iemand ervaring of je achter (zelf neergezette) munitiekist dekking kan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
luifel schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:13:
Heeft iemand ervaring of je achter (zelf neergezette) munitiekist dekking kan zoeken?
Die zal, net als de medic kist, 'ontploffen' en volgens mij geen dekking geven.

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deathchant schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:14:
Ik zit graag dicht op de actie, maar idd ook mijn positionering zal ik even naar gaan kijken; iets meer flanken in plaats van naar binnen rushen, alhoewel ik daar wel zelf ook een rush van krijg ;)

OK, ik zal eens een kijkje komen nemen. Mijn BF naam is _NaNthor, ik zit op level 65 ofzoiets en ik speel eigenlijk alles behalve support wel graag, alhoewel ik nu niet weet of er behoefte is aan een bepaalde class in een squad. Ik wou dat ik medic kon zijn met al die granaten van de assault class ;)
Jij moet gewoon de voorwaarden bepalen voor elke encounter; vanuit welke positie kan jij door zo min mogelijk vijanden beschoten worden en in welke van die posities kan jij zo veel mogelijk vijanden raken. Het is lastig om in tekst uit te leggen, maar ik kan wel een poging wagen.

Neem als voorbeeld een hoek van een gebouw, je weet dat om de hoek vijanden aankomen. Dan positioneer je je op een off-angle op een afstandje van de hoek en 'jouw' muur. Vijand 1 wil de hoek om komen, jij verrast hem, het is 1 v 1 en je schiet hem dwars door midden voordat hij feitelijk de hoek al om is. Alleen, nu komen ook vijand 2, 3 en 4 er aan, als je niets doet dan is het 3 v 1 terwijl zij ongeveer weten waar jij staat, dat leg je dus af.

Als je dicht tegen de muur aan gaat staan en de hoek probeert te houden terwijl 2,3 en 4 de hoek om komen, dan kan je wellicht 1 verrassen maar je kan verder geen kant op. (in CSGO heet dat een one-and-done positie) Hetzij naar voren of achter langs de muur (beide gevallen ben je even makkelijk te raken) of je gaat verder in het open staan terwijl je al 3 vijanden ziet. Geen goed idee al met al.

Ergo, na het doden van vijand 1, moet je de angle ten opzichte van de hoek van het gebouw aanpassen en aan blijven passen, zodat er telkens maar 1 vijand tegelijk in je vizier loopt en jij altijd in het voordeel bent. JIJ weet in elk geval zeker dat ze die hoek om moeten, of ze dat op 1 m afstand doen of op 100 meter afstand, dat maakt niet uit, terwijl de vijand nooit precies weet welke angle je houdt en op welke afstand.

Dit principe werkt bij elke krater, bij elke boom, bij elke trench in elke map. Hoe aggressief of defensief je ook speelt.
Pagina: 1 ... 51 ... 92 Laatste

Let op:
De volgende servers zijn beschikbaar:
Discord: https://discord.gg/zfeG8Tr
Teamspeak: ~[html]<a href="ts3server://ts.bug-community.com">ts.bug-community.com</a>~[/html]

Voor (hardware) problemen is het volgende topic: [PC] Battlefield 1 Algemeen problemen topic

Dit is een topic voor discussie, niet om statslijstjes te posten. Doe dit dan ook niet.