Daar had ik gister ook last van, Quickmatch kon zelfs geen servers vinden. Blijkbaar speelt iedereen die nieuwe map dacht ik, maar dat is bijna onmogelijk. Ging ook snel vervelen elke keer Giants Shadow te spelen. Zodra de mist weg is, is het een grote chaos rondom C en D.bd-casemod schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:40:
Ik zie hier maar 14 servers bij multiplayer, alle filters heb ik al gereset.
Heb dit sinds de update, meer mensen die hier last van hebben ?
Blijft toch volstrekt idioot dat je er uberhaupt over na moet denken om je ping kunstmatig te verhogen om een betere ervaring in een spel te krijgen. Komt mij in veel games toch erg vaak voor dat je met een goede pc/verbinding gestraft wordt (bijvoorbeeld rookgranaten die amper zicht tegenhouden etc)Tsurany schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:46:
[...]
Daarnaast zijn andere shotguns ook een stuk beter geworden. Met name de semi automatische shotgun is echt heerlijk, je bent niet meer afhankelijk van je eerste schot en kan in een veel hoger tempo schade aanrichten. Alleen de hitreg van shotguns blijft een vreemd verhaal, soms zou je verwachten dat je raakt maar registreert niks.
Toch maar eens mijn ping kunstmatig verhogen.
Mja, het lijkt ook bezopen, maar het is ook weer niets nieuws.flessuh schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:44:
[...]
Blijft toch volstrekt idioot dat je er uberhaupt over na moet denken om je ping kunstmatig te verhogen om een betere ervaring in een spel te krijgen. Komt mij in veel games toch erg vaak voor dat je met een goede pc/verbinding gestraft wordt (bijvoorbeeld rookgranaten die amper zicht tegenhouden etc)
Met hogere grafische instellingen ben je ALTIJD in het nadeel met uitzondering van misschien draw distance of schaduws, dit is altijd al zo geweest in alle MP shooters. Als het niet is qua zichtbaarheid, dan wel input lag, lagere frames etc. Ook worden al eeuwen trucjes toegepast om de player models groter te laten lijken (en dus mikken eenvoudiger).
Sinds de lag compensatie z'n intrede heeft gedaan met Half Life 1, heeft elk spel een optimale ping, afhankelijk van het gehanteerde server-client systeem. In BF1 ligt dat ergens tussen de 50 en de 150 ms zo lijkt het.
Blij met de performancewinst/fix door de patch, en het afsluiten werkt nu fatsoenlijk, hehe 
Game voelt snappier aan, die nieuwe map is ook erg nice. Al met al: precies op tijd voor mijn kerstvakantie
Game voelt snappier aan, die nieuwe map is ook erg nice. Al met al: precies op tijd voor mijn kerstvakantie
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Nou ja om mijn voorbeeld van rook maar te gebruiken, zo moeilijk is het toch niet om op laagste kwaliteit gewoon ondoorzichtige rook te laten zien? Anders maar gewoon grijs blok er voor..A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:59:
[...]
Mja, het lijkt ook bezopen, maar het is ook weer niets nieuws.
Met hogere grafische instellingen ben je ALTIJD in het nadeel met uitzondering van misschien draw distance of schaduws, dit is altijd al zo geweest in alle MP shooters. Als het niet is qua zichtbaarheid, dan wel input lag, lagere frames etc. Ook worden al eeuwen trucjes toegepast om de player models groter te laten lijken (en dus mikken eenvoudiger).
Sinds de lag compensatie z'n intrede heeft gedaan met Half Life 1, heeft elk spel een optimale ping, afhankelijk van het gehanteerde server-client systeem. In BF1 ligt dat ergens tussen de 50 en de 150 ms zo lijkt het.
Wat die optimale ping betreft snap/weet ik.. vindt het alleen erg hoog en jammer aangezien we hier in Nederland toch vaak goede ping hebben.. zit zelf met ziggo vaak 10-20
Afsluiten werkt bij mij ook prima, spel doet het zo nu en dan al zonder dat ik iets hoef te doen2Dutch schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:09:
Blij met de performancewinst/fix door de patch, en het afsluiten werkt nu fatsoenlijk, hehe
[ Voor 15% gewijzigd door flessuh op 14-12-2016 14:14 ]
DX12 werkt ook soepeler nu? (zit nog steeds op DX11 met een RX480)2Dutch schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:09:
Ha thanks. Dat verklaart het inderdaad. Ik wist niet (speel zelf nooit op een console) dat er een zo'n verschil in zat.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:40:
[...]
Nou dat is niet geheel willekeurig. Dit is op de console met de pre-patch autoaim waar je echt je best moet doen om niet die crosshair 24/7 op je target te houden.
Inderdaad, bij mij een bewuste keuze om desondanks grafische instellingen niet te verlagen. Het oog wilt tenslotte ook wat.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:59:
[...]
Mja, het lijkt ook bezopen, maar het is ook weer niets nieuws.
Helaas komt mijn ping binnen Nederland niet boven de 6 uit en in Europa niet boven de 30. Ik heb vrijwel altijd zonder uitzondering de laagste ping van de gehele server. Jammer dat dit zo sterk in mijn nadeel werkt. Misschien over 4G gaan gamen...Sinds de lag compensatie z'n intrede heeft gedaan met Half Life 1, heeft elk spel een optimale ping, afhankelijk van het gehanteerde server-client systeem. In BF1 ligt dat ergens tussen de 50 en de 150 ms zo lijkt het.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Nog een glasvezel slachtoffer hier 
Maar om nou kunstmatig een hoge ping te gaan veroorzaken, ik weet niet hoor, dat komt het geheel natuurlijk ook weer niet ten goede.
Maar om nou kunstmatig een hoge ping te gaan veroorzaken, ik weet niet hoor, dat komt het geheel natuurlijk ook weer niet ten goede.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Tsurany schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:21:
Helaas komt mijn ping binnen Nederland niet boven de 6 uit en in Europa niet boven de 30. Ik heb vrijwel altijd zonder uitzondering de laagste ping van de gehele server. Jammer dat dit zo sterk in mijn nadeel werkt. Misschien over 4G gaan gamen...
Het is inderdaad van de zotte dat je met glasvezel in het nadeel bent. En ik draai alles ook nog op ultra. Desondanks vermaak ik me prima, wel wat rare momenten maar ik sta toch vrijwel altijd ergens in de bovenste regionen. Zo'n ramp is het dus ook weer nietsteveman schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:47:
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Ik heb er nu een paar avonden mee gespeeld (kunstmatig verhoogd naar 20 middels de eerder gelinkte tool), en ja, je gaat het merken. Het aantal dubieuze deaths neemt af tot nihil (OHK met een medic wapen of gesniped worden terwijl je 'allang' achter cover zit).steveman schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:47:
Voor aanvallende acties maakt het minder uit, al heb ik wel iets vaker het idee dat ik geen hitmarker krijg terwijl dat wel zou moeten zijn. Iemand die lekker even stilstaat dus alle tijd om te mikken, en er echt vol op zitten maar toch niet raken. Je merkt het ook bij een wapen met een hoge ttk zoals de MP18 of Gewehr 95. Bij het 'leaden' van je schoten is het minder vaak raak dan met een hele lage ping. Wellicht te verklaren door de hogere ping?
Dus het is maar net waar je de voorkeur aan geeft. Minder tot geen dubieuze deaths of af en toe wat schoten missen.
[ Voor 7% gewijzigd door RubenDJ op 14-12-2016 16:09 ]
Voor de update crashte de game NOOIT met een dx error.
Na de update kan ik niet eens meer 5 min spelen alvorens hij crasht.
Iemand die dit probleem ook ervaart?
Die crashes maken de game compleet onspeelbaar.
Update:
Middels DDU drivers verwijderd en de allernieuwste erop gezet haalt niets uit!
Wellicht maar eens proberen om naar een oudere driver versie terug te gaan.
Fix: driver versie 16.11.5 laat de game niet crashen. [betreft AMD kaarten]
Update:
Fix: driver versie 16.11.5 laat de game niet crashen. [betreft AMD kaarten]
[ Voor 37% gewijzigd door Pas08 op 14-12-2016 18:10 ]
Discord overlay in gebruik?Pas08 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:13:
Heb nu zelf ook al twee keer een DX error gehad sinds de patch. Je zou haast een verband vermoedenPas08 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:13:
Update:
objectief2 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:58:
[...]
Heb nu zelf ook al twee keer een DX error gehad sinds de patch. Je zou haast een verband vermoeden
Ik heb het probleem verholpen.
Het blijkt dat de nieuwste display driver van AMD. versie: 16.12.08 en/of 16.12.1 de crash veroorzaakt.
Nadat ik met DDU deze versie eraf heb gegooid en terug ben gegaan naar versie: 16.11.5 was ik in staat om een volledige game zonder crashes te spelen.
Heb nog geen 6 maanden een AMD kaart en nu al 5 keer problemen gehad met drivers e.d. waar ik in 6 jaar nvidia niet een keer problemen heb gehad, dit was dan ook de laatste keer dat ik een AMD gpu aanschaf.
Maar goed, ik hoop dat andere mensen hiermee ook geholpen zijn.
AMD versie 16.11.5 lijkt niet te crashen!
Jep hier ook!objectief2 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:58:
[...]
Heb nu zelf ook al twee keer een DX error gehad sinds de patch. Je zou haast een verband vermoeden
Eerste indruk nieuwe map
- Mist is te sterk en daardoor is de map gewoon niet leuk om te spelen
- een linaire / tunnelvisie map alles gaat maar 1 kant op
- al 5x vast komen te zitten in objects
- Mist is te sterk en daardoor is de map gewoon niet leuk om te spelen
- een linaire / tunnelvisie map alles gaat maar 1 kant op
- al 5x vast komen te zitten in objects
Angelo NL / Global Cargo VTC
Waarom hebben ze de Martini Henry generfed? Snap het idee erachter echt totaal niet. Hele idee aan lange reload en maar 1 kogel in het magazijn is toch die OHK. Hoop echt dat weer ze dit weer gaan terugzetten. Is toch ook niet voor niets level 10 wapen.
Voor de rest goede patch. Nieuwe map een paar keer gespeeld maar weet me nog niet echt te boeien.
Voor de rest goede patch. Nieuwe map een paar keer gespeeld maar weet me nog niet echt te boeien.
zojuist ook de Martin Henry gehad..Neeee, 90 % damage, dus tweede schot nodig...
Dan heeft het geen zin meer
ik zie nu ook, hoe hoger de rank, hoe langer het duurt tot de volgende....
Dan heeft het geen zin meer
ik zie nu ook, hoe hoger de rank, hoe langer het duurt tot de volgende....
[ Voor 29% gewijzigd door luifel op 14-12-2016 22:08 ]
Ik heb juist geen probleem met de AMD drivers maar wat voor een kaart heb je?Pas08 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:09:
[...]
[...]
Ik heb het probleem verholpen.
Het blijkt dat de nieuwste display driver van AMD. versie: 16.12.08 en/of 16.12.1 de crash veroorzaakt.
Nadat ik met DDU deze versie eraf heb gegooid en terug ben gegaan naar versie: 16.11.5 was ik in staat om een volledige game zonder crashes te spelen.
Heb nog geen 6 maanden een AMD kaart en nu al 5 keer problemen gehad met drivers e.d. waar ik in 6 jaar nvidia niet een keer problemen heb gehad, dit was dan ook de laatste keer dat ik een AMD gpu aanschaf.
Maar goed, ik hoop dat andere mensen hiermee ook geholpen zijn.
AMD versie 16.11.5 lijkt niet te crashen!
Ik had bij een oudere versie van de driver (waarschijnlijk die jij nu gebruikt, mogelijk 1 versie eerder) DX error's maar dat werd (mede) veroorzaakt door de overlay van Discord en misschien gebruik jij ook wel een overlay die het (samen met de driver) veroorzaakt.
Hier ook, DirectX function video card physically removed, met een GTX 770.
Dit probleem speelde voorheen voor de een na laatste patch, sinds de laatste patch is het weer terug, nu al twee crashes deze avond.
zo goed als onspeeldbaar nu...:(
Dit probleem speelde voorheen voor de een na laatste patch, sinds de laatste patch is het weer terug, nu al twee crashes deze avond.
zo goed als onspeeldbaar nu...:(
No one knows what TheTeek is
Wat later op de avond maar even de latency verhoogt. Niemand in het enemy team had een latency van onder de 20, meesten zelfs boven de 40. En dat terwijl die van mij op 6 zat, schiet dus niet op. M'n latency verhoogt naar 66 en je merkt dat het echt stukken beter speelt. Geen rare instant kills meer met semi automatische wapens. Ik denk dat ik dit er in ga houden.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Welk programma gebruiken jullie voor het verhogen van de ping??
Ben ik ook wel benieuwd naar. Heb meestal ook maar een ping van 6/7
cinzano99 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 00:17:
Download: https://blog.mrpol.nl/2010/01/14/network-emulator-toolkitNLsandman schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 07:14:
[...]
tutorial hoe je hem instelt en in de subscription zie je hoe het heet
YouTube: newt1
[ Voor 7% gewijzigd door RubenDJ op 15-12-2016 00:29 ]
Hier kan je hem downloaden:cinzano99 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 00:17:
https://blog.mrpol.nl/2010/01/14/network-emulator-toolkit/
Ik ga het zelf ook eens ingame testen of het voor mij (ook?) werkt.
EDIT:
Nu dubbele info, in de post hierboven is de link naar de download later toch nog toegevoegd.
[ Voor 15% gewijzigd door NINjak op 15-12-2016 00:50 ]
Ik heb niet helemaal door hoe het programma werkt, heb je ook een config (xml) file als voorbeeld?
Never mind, ik geloof dat ik het al werkend heb.
Alleen merk ik dat de latancy hoger is dan ingesteld, maar dat is een kwestie van uitproberen.
Never mind, ik geloof dat ik het al werkend heb.
Alleen merk ik dat de latancy hoger is dan ingesteld, maar dat is een kwestie van uitproberen.
[ Voor 44% gewijzigd door DWattel op 15-12-2016 02:44 ]
Als je een upstrean en een downsteam latency neemt worden beiden opgeteld bij je huidige ping. Immers je ping is de tijd die een signaal nodig heeft van jouw computer naar de server en terug. Daar voeg je nu een vaste tijd aan toe dat netwerkverkeer wordt vastgehouden.
Niet zo hard zijn voor jezelf, zo erg is het nou ook weer niet wanneer jij een keertje een comment plaatstSissors schreef op donderdag 15 december 2016 @ 07:37:
Wow ik zie dat het topic een nieuw dieptepunt heeft bereikt.
Inderdaad..Sissors schreef op donderdag 15 december 2016 @ 07:37:
Maar het is toch eigenlijk ook wel triest dat je je ping kunstmatig moet verhogen om een betere spelervaring te hebben, als je verbinding te goed is

Ik heb meestal een ping tussen de 20 en 30 (ADSL, geen andere verbinding mogelijk). Daarmee speelt het wat mij betreft prima.
Ik vind het ook echt jammer dat het nodig is om dezelfde speelervaring te krijgen als iemand die een langzamere verbinding heeft of verder van de servers woont.Tankiej schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:02:
[...]
Inderdaad..
Maar het is toch eigenlijk ook wel triest dat je je ping kunstmatig moet verhogen om een betere spelervaring te hebben, als je verbinding te goed is
Met een ping van rond de 30 zou het prima zijn, echter met een ping van 4 terwijl de rest met 30-80 rond loopt merk je iets te vaak rare dingen.Ik heb meestal een ping tussen de 20 en 30 (ADSL, geen andere verbinding mogelijk). Daarmee speelt het wat mij betreft prima.
Volgens mij benadeel ik hier niemand, ik verhoog enkel mijn eigen latency om een eerlijk speelveld te creeren.Sissors schreef op donderdag 15 december 2016 @ 07:37:
Stel dat de laagst mogelijke latency het beste was qua speelervaring, zou het dan ook triest zijn om een betere router te kopen of mijn internetverbinding te upgraden? Of mijn netwerkinstellingen optimaliseren? Ik vind dit niet heel anders.
Als het zoveel makkelijker is als je extra lag introduceert, dan benadeel je toch iedereen die dit niet doet. Als je iemand met 150 ping ziet dan zet je je eigen ping ook maar meteen op 150 omdat je anders een nadeel tov die persoon hebt?
Ik vind het redelijk triest in ieder geval. Gelukkig ben ik ook erg skeptisch of het uberhaupt wat doet. Het gebeurd mij uiteraard ook weleens dat je in één keer dood neervalt van iets wat toch meerdere kogels moet hebben gekost. Dus naar aanleiding van de rants hierzo kijk ik dan tegenwoordig wat een bagger internetverbinding die eikel dan heeft. Meestal gewoon een ping van rond de 20.
Bewust je specs verslechteren om een voordeel te krijgen vind ik toch wel zielig. Als je bij 640x480 makkelijker tegenstanders zou spotten, dan kan je claimen dat je je monitor daarop instelt omdat anders degene die daarop spelen een oneerlijk voordeel hebben. Maar toch vind ik het dus zielig als jij je 1440p monitor erop instelt.
Ik vind het redelijk triest in ieder geval. Gelukkig ben ik ook erg skeptisch of het uberhaupt wat doet. Het gebeurd mij uiteraard ook weleens dat je in één keer dood neervalt van iets wat toch meerdere kogels moet hebben gekost. Dus naar aanleiding van de rants hierzo kijk ik dan tegenwoordig wat een bagger internetverbinding die eikel dan heeft. Meestal gewoon een ping van rond de 20.
Bewust je specs verslechteren om een voordeel te krijgen vind ik toch wel zielig. Als je bij 640x480 makkelijker tegenstanders zou spotten, dan kan je claimen dat je je monitor daarop instelt omdat anders degene die daarop spelen een oneerlijk voordeel hebben. Maar toch vind ik het dus zielig als jij je 1440p monitor erop instelt.
Het is niet het specs verslechteren om een voordeel te krijgen, het is een nadeel opheffen dat jou door het spel wordt opgelegd omdat jouw specs beter zijn dan die van een ander.
Ik snap best dat spellen daarin een beetje compenseren, maar als dat ten koste gaat van mijn plezier sta ik toch in het volste recht om dat recht te trekken? Het spel wordt er niet makkelijker van, maar ik krijg een betere ervaring van wat er gebeurt. Ik ga niet ineens minder dood, maar ik snap beter waarom ik dood ga. Dat is een groot verschil in de beleving.
Mensen met een SSD/snelle PC hebben nu (en in andere Battlefield games) wel een voordeel, want die hebben veel meer kans om in een vehicle te mogen spawnen in het begin van een ronde. En dat wordt dan weer niet gecompenseerd. Dan hoeft toch ook niet iedereen z'n snelheid van de SSD te beperken om zo eerlijker te zijn?
Het spel laat het toe om de graphics aan te passen zodat je misschien wat makkelijker door de rook heen kan kijken of wat minder bosjes ziet. Leuk voor de tryhards en als iemand graag 300 FPS haalt omdat hij daardoor beter speelt of meer voldoening uit het spel haalt, prima toch? Echter ik houd wel van dat visuele spektakel dus laat het lekker hoog staan.
Ik snap best dat spellen daarin een beetje compenseren, maar als dat ten koste gaat van mijn plezier sta ik toch in het volste recht om dat recht te trekken? Het spel wordt er niet makkelijker van, maar ik krijg een betere ervaring van wat er gebeurt. Ik ga niet ineens minder dood, maar ik snap beter waarom ik dood ga. Dat is een groot verschil in de beleving.
Mensen met een SSD/snelle PC hebben nu (en in andere Battlefield games) wel een voordeel, want die hebben veel meer kans om in een vehicle te mogen spawnen in het begin van een ronde. En dat wordt dan weer niet gecompenseerd. Dan hoeft toch ook niet iedereen z'n snelheid van de SSD te beperken om zo eerlijker te zijn?
Het spel laat het toe om de graphics aan te passen zodat je misschien wat makkelijker door de rook heen kan kijken of wat minder bosjes ziet. Leuk voor de tryhards en als iemand graag 300 FPS haalt omdat hij daardoor beter speelt of meer voldoening uit het spel haalt, prima toch? Echter ik houd wel van dat visuele spektakel dus laat het lekker hoog staan.
Een lage ping hebben is zo 2012...
Ik heb de update afgelopen maandag geinstalleerd en pas gisteravond kunnen gamen.
Game start goed op maar zodra ik ingame zat (map geladen etc.) kon ik tussen de 10-15 sec. spelen waarna ik zeker 5-10 een screenfreeze had (audio hing niet). Deloeks zag mij ook op zulke momenten ook 'vreemd' stilstaan ingame.
Ik had voor de patch nooit problemen gehad, had de drivers (nvidia) van okt. (niet de bugged versie) draaien dus ben maar gaan updaten (wat niet hielp). En uiteindelijk wat processen gekilled of op lagere prio gezet. Ingame settings waren nl. ook niet aangepast, na een uur kon ik eindelijk zonder problemen gamen.
Oorzaak is niet bekend, omdat ik de processen weer had opgestart of op initiele prio had terug gezet om te kijken hoe het spel zich toen hield... geen problemen meer
Ik heb de update afgelopen maandag geinstalleerd en pas gisteravond kunnen gamen.
Game start goed op maar zodra ik ingame zat (map geladen etc.) kon ik tussen de 10-15 sec. spelen waarna ik zeker 5-10 een screenfreeze had (audio hing niet). Deloeks zag mij ook op zulke momenten ook 'vreemd' stilstaan ingame.
Ik had voor de patch nooit problemen gehad, had de drivers (nvidia) van okt. (niet de bugged versie) draaien dus ben maar gaan updaten (wat niet hielp). En uiteindelijk wat processen gekilled of op lagere prio gezet. Ingame settings waren nl. ook niet aangepast, na een uur kon ik eindelijk zonder problemen gamen.
Oorzaak is niet bekend, omdat ik de processen weer had opgestart of op initiele prio had terug gezet om te kijken hoe het spel zich toen hield... geen problemen meer

Nieuwe gamemodus..eye to eye
YouTube: Battlefield 1: Eye to Eye Custom Game Mode + Gameplay
Weer een poging om cod spelers te winnen. Als ze die cod spelers willen dan zullen ze eerst iets aan de controls moeten doen, in vergelijking met cod beweeg je in bf echt bagger.luifel schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:05:
Ik heb (in BF1) meestal een ping van 10-12ms maar niet alleen in BF1 heb je "last" van een lage ping wat tegenwoordig echt gek klinkt want vroeger had je juist voordeel.Tankiej schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:02:
[...]
Inderdaad..
Maar het is toch eigenlijk ook wel triest dat je je ping kunstmatig moet verhogen om een betere spelervaring te hebben, als je verbinding te goed is![]()
Ik heb meestal een ping tussen de 20 en 30 (ADSL, geen andere verbinding mogelijk). Daarmee speelt het wat mij betreft prima.
Als ik bv. in CS:GO met iets een hogere ping speel (30-35 ipv. de 15-20) door de locatie van de server op dat moment, merk ik dat ik een "betere speelervaring" heb tov. de keren van een lekkere lage ping. Met een lage ping krijg je ook af en toe een zooi kogels in 1x van een tegenstander maar het is lang niet zo "erg" als in de Frostbite engine!
Het heeft allemaal te maken met de "lag compensatie" van dit soort games en dus hebben mensen met een goede verbinding een nadeel omdat mensen met een mindere ping ook een goede ervaring in games moeten hebben (anders blijven die ook niet spelen). Ik hoop wel dat er een "max ping" op de servers komt of op een payserver ingesteld kan worden want soms is een speler met een te hoge ping niet te raken (5-6 keer op zeker raak maar totaal geen hit-registratie/damage).
Je benadeeld ook helemaal niemand... met die tool "beperk" jijzelf je eigen verbinding om geen nadeel te hebben van het hebben van een te goede verbinding.Tsurany schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:34:
[...]
Ik vind het ook echt jammer dat het nodig is om dezelfde speelervaring te krijgen als iemand die een langzamere verbinding heeft of verder van de servers woont.
[...]
Met een ping van rond de 30 zou het prima zijn, echter met een ping van 4 terwijl de rest met 30-80 rond loopt merk je iets te vaak rare dingen.
[...]
Volgens mij benadeel ik hier niemand, ik verhoog enkel mijn eigen latency om een eerlijk speelveld te creeren.
Stel dat de laagst mogelijke latency het beste was qua speelervaring, zou het dan ook triest zijn om een betere router te kopen of mijn internetverbinding te upgraden? Of mijn netwerkinstellingen optimaliseren? Ik vind dit niet heel anders.
Ik moet zelf nog testen of het echt werkt en voelen of het ingame ook/nog klopt.
De laatste keer dat ik veel online speelde was met Soldiers of Fortune 2, dat is zo'n 10 jaar geleden dat ik daarmee gestopt ben. Toen had je er inderdaad nog voordeel van als je een lage ping hadNINjak schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:32:
[...]
Ik heb (in BF1) meestal een ping van 10-12ms maar niet alleen in BF1 heb je "last" van een lage ping wat tegenwoordig echt gek klinkt want vroeger had je juist voordeel.
Als ik bv. in CS:GO met iets een hogere ping speel (30-35 ipv. de 15-20) door de locatie van de server op dat moment, merk ik dat ik een "betere speelervaring" heb tov. de keren van een lekkere lage ping. Met een lage ping krijg je ook af en toe een zooi kogels in 1x van een tegenstander maar het is lang niet zo "erg" als in de Frostbite engine!
Het heeft allemaal te maken met de "lag compensatie" van dit soort games en dus hebben mensen met een goede verbinding een nadeel omdat mensen met een mindere ping ook een goede ervaring in games moeten hebben (anders blijven die ook niet spelen). Ik hoop wel dat er een "max ping" op de servers komt of op een payserver ingesteld kan worden want soms is een speler met een te hoge ping niet te raken (5-6 keer op zeker raak maar totaal geen hit-registratie/damage).
Ik ben gewoon/altijd online, en natuurlijk op LANparty's, blijven spelen (vanaf de Halflife Mod genaamd CS)Tankiej schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:43:
[...]
De laatste keer dat ik veel online speelde was met Soldiers of Fortune 2, dat is zo'n 10 jaar geleden dat ik daarmee gestopt ben. Toen had je er inderdaad nog voordeel van als je een lage ping had
Natuurlijk met periodes van veel en ook weinig online maar altijd wel blijven spelen.
Trouwens, van SoF werd ik misselijk als ik dat 1-1,5 uur speelde en dat heb (en had) ik met geen andere game.
Even voor de duidelijkheid: pas je de extra latency toe op zowel uitgaand verkeer EN inkomend verkeer ?Tsurany schreef op donderdag 15 december 2016 @ 06:41:
Als je een upstrean en een downsteam latency neemt worden beiden opgeteld bij je huidige ping. Immers je ping is de tijd die een signaal nodig heeft van jouw computer naar de server en terug. Daar voeg je nu een vaste tijd aan toe dat netwerkverkeer wordt vastgehouden.
Ik speel zelf op de Xbox One en ervaar regelmatig dezelfde issues die jij beschrijft. Gekilled worden op rare plekken (achter muurtjes) door semi auto rifles van grote afstanden etc etc. Heb zelf ook een glasvezel verbinding dus ben aan het kijken hoe ik een extra latency kan toevoegen aan het verkeer door dit op mijn router te implementeren aangezien ik de tool die jullie gebruiken niet op mijn Xbox One kan installeren.
XBL: MRE Inc
Ja, op uitgaand en inkomend verkeer. Al moet ik wel bekennen dat ik net te weinig kennis heb om te bepalen of beiden nodig is. Lastig om te bepalen hoe de lag compensation werkt.MRE-Inc schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:10:
[...]
Even voor de duidelijkheid: pas je de extra latency toe op zowel uitgaand verkeer EN inkomend verkeer ?
Ik speel zelf op de Xbox One en ervaar regelmatig dezelfde issues die jij beschrijft. Gekilled worden op rare plekken (achter muurtjes) door semi auto rifles van grote afstanden etc etc. Heb zelf ook een glasvezel verbinding dus ben aan het kijken hoe ik een extra latency kan toevoegen aan het verkeer door dit op mijn router te implementeren aangezien ik de tool die jullie gebruiken niet op mijn Xbox One kan installeren.
Ja, op beide... het is een optelsom! Dus je ping gaat met die waardes (opgeteld) omhoogMRE-Inc schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:10:
[...]
Even voor de duidelijkheid: pas je de extra latency toe op zowel uitgaand verkeer EN inkomend verkeer ?
[...]
Ik begrijp de drukte niet zo om het feit dat een "lage" ping je benadeeld in het spel (tenzij iemand dit spel (semi) professioneel speelt). Waar gaat het nou eigenlijk om? Geneuzel in de marge? Is het niet op een gegeven moment het accepteren van de situatie? (Ik heb het niet over de situatie waar je degene bent met bijv. een gemiddelde ping van 20 en de rest van het speelveld heeft een gem. ping van 500)
* Vroegah in UT99 speelde je tegen iedereen. Ongeacht de hoogte van de ping, je deed gewoon (beter) je best, probeerde aanpassingen te zoeken van je speelstijl (anticiperen) en dat was het.
* Vroegah in UT99 speelde je tegen iedereen. Ongeacht de hoogte van de ping, je deed gewoon (beter) je best, probeerde aanpassingen te zoeken van je speelstijl (anticiperen) en dat was het.
"The fastest code, is the code that is never called."
Ik snap dan weer niet waar iedereen zich druk om maakt als mensen zo'n tooltje gebruiken. Je speelt toch altijd met de settings die het spelletje voor jou het leukste maakt? Zelf heb ik dankzij m'n brakke adsl verbinding er geen last van maar zou er geen seconde overna denken als ik met <5 ms glasvezel zou spelen.Primal schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:45:
Ik begrijp de drukte niet zo om het feit dat een "lage" ping je benadeeld in het spel (tenzij iemand dit spel (semi) professioneel speelt). Waar gaat het nou eigenlijk om? Geneuzel in de marge? Is het niet op een gegeven moment het accepteren van de situatie? (Ik heb het niet over de situatie waar je degene bent met bijv. een gemiddelde ping van 20 en de rest van het speelveld heeft een gem. ping van 500)
Als het frustratie wegneemt, het spelletje er 'eerlijker' door aanvoelt en je er meer plezier mee hebt, waarom zou je het dan niet doen? Net als je niet met DoF speelt of motion blur of vsync. Of dat je het installeert op je SSD in plaats van je HDD. Gewoon quality of life.
Enne, in UT99 en eerdere games was je zelf de lag compensation. Je leerde gewoon perfect targets leaden en de gene met inbel modems moesten een halve kilometer van te voren mikken en met kabel maar een klein beetje. Met de nieuwe gameengines doet de game dat voor je en met BF moet er door de consoles aan mensen met 250 ms ping dezelfde ervaring worden geboden dan aan iemand met 5. Dat gaat niet altijd even lekker.
Bij UT99 had je "dat probleem" toen helemaal en dus totaal niet te vergelijken (een lage ping gaf daarin juist een voordeel).Primal schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:45:
Nu komen mensen (ook) expres op een andere server spelen om een voordeel te krijgen. Ik zie het probleem niet als mensen hun ping zelf verhogen om dan met de rest (normaal) mee te kunnen spelen en niet dood te gaan als je allang achter een muur staat en je een speler al 2 straten verderop ziet lopen.
Alleen in UT99 had je toch echt wel groot voordeel als je lage ping had. En moest je als speler zelf anticiperen als je hogere ping had dan moest je idd je timing aanpassen.Primal schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:45:
Nu als jij juist lage ping hebt gebeuren er rare dingen op server waar jij geen invloed of hebt en je kan dus niet anticiperen of speelstijl aanpassen.
edit:
Way to late
Duidelijk dat mensen die vroeger veel gegamed hebben en altijd gezorgd voor goede ping deze ontwikkeling echt niet zo top vinden.
Way to late
Duidelijk dat mensen die vroeger veel gegamed hebben en altijd gezorgd voor goede ping deze ontwikkeling echt niet zo top vinden.
[ Voor 11% gewijzigd door Albinoraptor op 15-12-2016 13:14 ]
Zolang jij je spuit maar goed blijft timen om mij/ons te reviven ben ik blijNINjak schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:40:
[...]
Je benadeeld ook helemaal niemand... met die tool "beperk" jijzelf je eigen verbinding om geen nadeel te hebben van het hebben van een te goede verbinding.
Ik moet zelf nog testen of het echt werkt en voelen of het ingame ook/nog klopt.
* Zephyer moet ook maar eens meer medic gaan spelen...
SoF ... oeh, that brings back some nice memoriesNINjak schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:57:
[...]
Trouwens, van SoF werd ik misselijk als ik dat 1-1,5 uur speelde en dat heb (en had) ik met geen andere game.

Jij benadeeld mij!!!!NINjak schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:40:
[...]
Je benadeeld ook helemaal niemand... met die tool "beperk" jijzelf je eigen verbinding om geen nadeel te hebben van het hebben van een te goede verbinding.
Ik beperk mijn verbinding niet en heb dus een nadeel.
Kortom jij bevoordeelt jezelf willens en weten t.o.v. al die anderen die dat niet doen!!!
Dat bedoel ik dus: hoewel het effect destijds hetzelfde was werkte het andersom, maar ik heb weinig mensen er zó over horen klagen. Natuurlijk waren er hier en daar wat uitzonderingen, maar je deed gewoon je best. Ik heb met ISDN jarenlang gespeeld met een ping van tussen de 80 en 120 (en zo met mij velen), terwijl er al genoeg mensen via ADSL o.i.d. speelden met een gem. ping van ~20. Daar moest je op inspelen en dat ging prima. Maar het lijkt wel alsof tegenwoordig gewoon niets goed meer is: dit wapen wordt "generfd", dat voertuig wordt "gebufd" etc. Er zullen altijd voor- of nadelen zijn voor een willekeurige speler, al is het alleen al omdat er persoonlijke (fysieke/mentale)verschillen/wensen zijn. En dan komt óók nog eens het verschil in de technische situatie (internetverbinding, netwerkhardware, computerhardware/software, gebruik etc. etc. etc.) om de hoek kijken. Als ik dit topic lees krijg ik het idee dat veel mensen niet meer in staat zijn om situaties te accepteren zoals ze zijn.NINjak schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:12:
[...]
Bij UT99 had je "dat probleem" toen helemaal en dus totaal niet te vergelijken (een lage ping gaf daarin juist een voordeel).
Nu komen mensen (ook) expres op een andere server spelen om een voordeel te krijgen. Ik zie het probleem niet als mensen hun ping zelf verhogen om dan met de rest (normaal) mee te kunnen spelen en niet dood te gaan als je allang achter een muur staat en je een speler al 2 straten verderop ziet lopen.
"The fastest code, is the code that is never called."
Reageer je nu vanuit de onderbuik? JIJ merkt daar helemaal niets van of zij dat wel of niet gebruiken, dat is nou net het punt. Maar hun spelervaring wordt beter zonder dat die van jou slechter wordt. Wat is dan het probleem?Layumi schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:31:
[...]
Jij benadeeld mij!!!!![]()
met die tool en de vele anderen die weigeren die tool te gebruiken.
Kortom jij bevoordeelt jezelf willens en weten t.o.v. al die anderen die dat niet doen!!!
Je wordt niet beter van die tool en anderen al helemala niet slechter, maar het speelt gewoon lekkerder en normaler. Zodat je nu eens kan reageren op individuele als je geraakt wordt in plaats van 5 kogels tegelijk te ontvangen. Geeft dat een betere spelervaring en daardoor een betere score aan het einde van de rit? Waarschijnlijk wel. Maar linksom of rechtsom verandert er aan jouw spelletje helemaal niets en kan je nog steeds genieten van de BF netcode zoals je altijd kon.
Grappig, maar ik wil een Martini-Henry only modus!luifel schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:05:
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Vind je dat echt? Ik vind dat ik benadeeld wordt door de game developers die zoiets belachelijks bedenken als network game lag compensation.Layumi schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:31:
[...]
Met BF4 speelde ik veel op VS servers... daar haalde ik een betere score dan als ik een server in europa pakte. Zijn toch duidelijk verwijzingen betreffende de zgn. network game lag compensation.
Ook met BF1 speel ik op niet EU servers.. dan heb ik een ping van 40-80 en dat speelt stukken beter dan als ik een ping van 4 heb.

Ik bedoel de 1 speelt met een super pc,de ander kan het amper draaien, dat zorgt al voor een groot verschil.
Ik bedoel zelfs als je op 60 hz speelt heb je al een nadeel,omdat dit zichtbaar/merkbaar input lag toevoegt(mijn ervaring ermee)
Dan heb je nog te maken, met cheaters hackers ect. Lag van servers, ect ect.
Speel gewoon voor de lol, das tenminste wat ik wel doe
[ Voor 6% gewijzigd door freaky35 op 15-12-2016 13:55 ]
Heb je een SSD? Want dan benadeel je mij omdat ik constant te laat ben om een tank te bemachtigen? Heb je een grotere monitor? Dan benadeel je mij ondat ik op mijn kleine monitor niets kan zien. Heb jij een dure muis? Dan benadeel je mij omdat mijn muis een mindere sensor heeft.Layumi schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:31:
[...]
Misschien dat je nu snapt waarom je argument nergens op slaat.
Ik ga een heel eind met je mee in je argumenten, toch heb ik moeite met het softwarematig beinvloeden van een game. Want waar gaat de grens dan liggen? Software die je ping verhoogt als er andere spelers op je schieten?Tsurany schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:54:
[...]
Heb je een SSD? Want dan benadeel je mij omdat ik constant te laat ben om een tank te bemachtigen? Heb je een grotere monitor? Dan benadeel je mij ondat ik op mijn kleine monitor niets kan zien. Heb jij een dure muis? Dan benadeel je mij omdat mijn muis een mindere sensor heeft.
Misschien dat je nu snapt waarom je argument nergens op slaat.
Nogmaals: ik snap je argumenten, ik ben niet tegen je. Alleen begin ik me af te vragen waar de grens van het acceptabele ligt?
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Dat blijft een lastig punt. Is niet zomaar een uitspraak over te doen denk ik. In ieder geval zou het de grens overschrijden als het duidelijk tegen de principes van het spel in gaat.beany schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:59:
[...]
Ik ga een heel eind met je mee in je argumenten, toch heb ik moeite met het softwarematig beinvloeden van een game. Want waar gaat de grens dan liggen? Software die je ping verhoogt als er andere spelers op je schieten?
Nogmaals: ik snap je argumenten, ik ben niet tegen je. Alleen begin ik me af te vragen waar de grens van het acceptabele ligt?
In dit geval is het voordeel klein en hebben andere spelers het voordeel van nature al, bijvoorbeeld omdat ze ADSL hebben met een flinke afstand tot de centrale of inwoners zijn van een land met geen eigen servers.
Ik vergelijk het maar met het spelen via 4G, dat zou voor mij nog een alternatief kunnen zijn. Zelfde effect maar vast minder commotie. Gok dat ik dan op ~40ms ping uit kom.
Onacceptabel zijn zaken zoals wallhacks en aimbots. Dat is gewoon cheaten en de beleving van andere spelers moedwillig verpesten. In de meeste gevallen krijg je daarvoor ook een ban.
Of het plakken van een stickertje op je monitor als je op een (hardcore) server zit waar de crosshair uit staat cheaten is, valt te discussieren. Ja, het is heel flauw. Maar je kunt er nooit voor gebanned worden, want niet te controleren.
Met het kunstmatig verhogen van de ping zorg je er alleen maar voor dat je dezelfde ervaring hebt als iemand met een hogere ping en niet het spel 'random' gaat bepalen of iemand jou echt raakt of niet.
Hoogstens heb je ietwat meer tijd om te reageren als je op de korrel wordt genomen. Maar dat heeft degene met de hogere ping dus ook. Het is inderdaad gewoon gerommel in de marge wat er wel voor zorgt dat jouw ervaring hetzelfde is als iemand met een hogere ping.
Of het plakken van een stickertje op je monitor als je op een (hardcore) server zit waar de crosshair uit staat cheaten is, valt te discussieren. Ja, het is heel flauw. Maar je kunt er nooit voor gebanned worden, want niet te controleren.
Met het kunstmatig verhogen van de ping zorg je er alleen maar voor dat je dezelfde ervaring hebt als iemand met een hogere ping en niet het spel 'random' gaat bepalen of iemand jou echt raakt of niet.
Hoogstens heb je ietwat meer tijd om te reageren als je op de korrel wordt genomen. Maar dat heeft degene met de hogere ping dus ook. Het is inderdaad gewoon gerommel in de marge wat er wel voor zorgt dat jouw ervaring hetzelfde is als iemand met een hogere ping.
Ik heb thuis een glasverbinding en heb dus ook altijd een zeer lage ping in de game. Heb echter nog maar weinig momenten gehad dat ik misschien zou denken dat het daar aan zou kunnen liggen. Ik vind het best interessant om eens te testen, omdat ik eerlijk gezegd ook best wel sceptisch ben over dit hele verhaal.
Zal het vanavond wel eens proberen en kijken of het gevoelsmatig echt verschil maakt.
Zal het vanavond wel eens proberen en kijken of het gevoelsmatig echt verschil maakt.
De grens van het acceptabele ligt heel simpel bij software die je mogelijkheden geeft die niet in de game zelf toegankelijk zijn ( via settings, configs en console commands). Wallhacks, speedhacks, aimbots, triggerbots, radar hacks, sound hacks, AHK scripts en andere macro's, custom player models etc etc spreken voor zich.beany schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:59:
[...]
Ik ga een heel eind met je mee in je argumenten, toch heb ik moeite met het softwarematig beinvloeden van een game. Want waar gaat de grens dan liggen? Software die je ping verhoogt als er andere spelers op je schieten?
Dit is gewoon vergelijkbaar met het spelen op je 60 hz monitor omdat je het niet eerlijk vindt op je 144 hz monitor te spelen die in een andere kamer staat of je adsl verbinding gebruiken in plaats van je glasvezel. Het hóeft niet, het is geen wereldschokkend verschil en je benadeelt er niemand anders mee. Het kan het gewoon nét even wat lekkerder spelen, that's all. Je moet er niet te veel van verwachten hoor.
Wat is jouw ping dan? Ik heb nog steeds zonder die tool gespeeld dus ik heb nog helemaal niks gedaan en dus zeker niet jou kunnen "benadelen"Layumi schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:31:
[...]
Echter is het zoals anderen ook al zeggen geen nadeel voor wie dan ook het wordt voor mij persoonlijk "duidelijker" en op de momenten dat ik je eerder zie (dacht te zien) en zal ik minder het WAT/HUH? moment (kunnen) hebben. In plaats dat de server mij (achteraf) benadeeld doe ik dat dus (evt. want ik moet het nog testen) zelf maar want spelen met zo'n tool benadeel je jezelf al.
Ik zie voordelen maar zeker ook nadelen van het spelen met zo'n tool en welke zwaarder weegt dat moet ik gewoon een keer testen. Het kan best een placebo zijn omdat je de vage momenten niet meer ziet maar ze zijn er eigenlijk nog steeds.
Natuurlijk blijf ik dat doen (als ik medic speel)... NINjak to the rescue (als ik in de buurt ben).Zolang jij je spuit maar goed blijft timen om mij/ons te reviven ben ik blij![]()
* Zephyer moet ook maar eens meer medic gaan spelen...
[ Voor 10% gewijzigd door NINjak op 15-12-2016 14:55 ]
Hier een leuke vraag/stelling;
Ik loop rond in het spel (MP) met een ping van 5,
De vijand (ping 130) sniped mij weer eens terwijl ik rennend dekking zoek achter een muurtje,
In mijn beeld val ik ten aarde, deaud, ruim achter het muurtje.
Waar ziet de vijand (die me heeft neergeschoten) me liggen, naast (dus zichtbaar) of achter het muurtje?
Omdat ik een onwijs-gaaf-cool-te-hoog-wow skin heb op mijn wapen wilt NINjaks (ping 10) mijn wapen oprapen. Waar ziet NINjaks me liggen, naast (dus zichtbaar) of achter het muurtje?
Als hij richting mijn 'lijk' gaat, wie is er eerder bij... de vijand of NINjak?
(kortom, op welke coords ligt dat lijk nou...
)
De vijand (ping 130) sniped mij weer eens terwijl ik rennend dekking zoek achter een muurtje,
Waar ziet de vijand (die me heeft neergeschoten) me liggen, naast (dus zichtbaar) of achter het muurtje?
Omdat ik een onwijs-gaaf-cool-te-hoog-wow skin heb op mijn wapen wilt NINjaks (ping 10) mijn wapen oprapen. Waar ziet NINjaks me liggen, naast (dus zichtbaar) of achter het muurtje?
(kortom, op welke coords ligt dat lijk nou...
[ Voor 4% gewijzigd door Zephyer op 15-12-2016 15:00 ]
Niet meer nu die generfd is...steveman schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:39:
[...]
Grappig, maar ik wil een Martini-Henry only modus!

Samengevat: BF1 is erger dan bf4 qua lag compensation.
YouTube: Battlefield 1 Beta Netcode Beats Overwatch?
Maar mss doen ze er iets aan? Ik vind het niet extreem storend aangezien we meestal max 50 ping players hebben en dan valt de packetloss / lag best mee.
vind het echter redelijk triest zelf een tool te gebruiken zodat jij ook dit voordeel krijgt.
YouTube: Battlefield 1 Beta Netcode Beats Overwatch?
Maar mss doen ze er iets aan? Ik vind het niet extreem storend aangezien we meestal max 50 ping players hebben en dan valt de packetloss / lag best mee.
vind het echter redelijk triest zelf een tool te gebruiken zodat jij ook dit voordeel krijgt.
[ Voor 13% gewijzigd door KeesFluitman op 15-12-2016 15:15 ]
Even ter ontspanning.
YouTube: Battlefield 1 - Random & Funny Moments #8 (Spawn Fails, Best Tea...
Er zitten af en toe best grappige zaken tussen :-)
Er zijn hier 3 perspectieven. Die van jou, die van NINjaks en de server. Het is een hybride server-client netcode. In principe geldt er favour the shooter. De client bepaalt of het een kill is of niet, de server valideert uitsluitend die kill of wijst hem af. (dit geldt voor infantry, vehicle netcode is uitsluitend server sided)Zephyer schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:59:
(kortom, op welke coords ligt dat lijk nou...)
De vijand ziet jou precies waar hij jou heeft geraakt, oftewel waar jij (zijn ping + jouw pring + server tick duur) dus zeg 150 ms geleden was. De server rekent terug of de vijand jou had kunnen zien/moeten raken.
Die keurt dat goed tot 250 ms geleden, dus ga jij met terugwerkende kracht dood, maar jij blijft in jouw perspectief liggen waar je dood ging (dus achter het muurtje). De server bepaalt dat jij doodgaat op het punt dat je neergeschoten wordt, plus de server tick erbij, dus zeg waar jij 100 ms geleden was. Dat krijgt NINjaks te zien, en daar ligt jouw mooie wapen. Dus tussen waar jij ligt en de vijand jou schoot. Waar precies daartussenin hangt dus af van de jullie onderlinge ping en de server tick rate.
Als je nou in de tussentijd een explosie op jouw lijk komt, dan gaat door de ragdoll physics je lichaam in jouw death cam alle kanten op en in het beeld van NINjaks, maar jouw wapen ligt nog op het punt waar de server jou het laatst dood heeft gezien.
Edit ter toevoeging:
Het verschil tussen met ping 5 of met ping 50 spelen tegen spelers met ping 100+ is uitsluitend dat voor de server en jezelf je veel minder ver voorbij dat muurtje bent. Daardoor lijkt alles veel gezonder en krijg je veel gelijkmatiger de damage binnen in plaats van dat de server bepaalt, ah, je hebt nog 5 kogels te goed van X ms geleden, hier pak aan!
De relatieve vertragingen zijn veel kleiner en daardoor voelt het eerlijker en lekkerder aan met ping 50 dan met ping 5.
[ Voor 10% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 15-12-2016 15:42 ]
Spannend... wie-o-wie...Zephyer schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:59:
(kortom, op welke coords ligt dat lijk nou...)

Zal hem zelf ook proberen te beantwoorden aangezien ik in deze spannende scene mee speel.
Aangezien lijken wel vaker opeens ergens anders liggen, dan ik of iemand anders ze proberen te reviven, denk ik dat het niet altijd zeker is wie of waar iemand ligt/ten aarde is gegaan. Echter op het moment dat ik naar je rent heeft de server je precieze plaats (vaak) al iets aangepast (bij niet te grote ping verschillen) en dat zal de plaats zijn in de buurt waar jij dood ben gegaan op jouw scherm/pc.
Echter heb ik al eens meerdere keren gehad dat een persoon op mijn scherm zien weg zien warpen (warp 9 Scotty) naar een andere plaats (geschat zo'n 10m ingame) terwijl ik hem net een spuit heb gegeven.
Ja ergens wel jammer ja.
Echter, dacht echt net, jammer dat er geen legendary is voor de MH. En wat trek ik echt letterlijk 5 minuten later uit een standaard battlepack? Die skin

HC natuurlijk
Onkijkbaar... consolebewegingenfreak-me-baby schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:21:
Even ter ontspanning.
YouTube: Battlefield 1 12 13 2016 22 44 47 04 mp4 conc @ 0:32
Verstoppertje
Gelukkig kon ie niet snel genoeg mikken in prone
[ Voor 70% gewijzigd door steveman op 15-12-2016 18:03 ]
Welke grafische instellingen kan ik aanpassen om beter door de rook en bushwookies te spotten?
Ik heb regelmatig een ping van 400+, maar ik merk dan geen voordeel hoor. 
Zonder grappen, als alles goed loopt zit het tussen de 40 en 80. Ik merk dan ook weinig problemen met hitregistratie als infantry zijnde. Als tanker daarentegen, dan komt 20% van mijn schoten gewoon niet aan en verschijnt enkel een stofwolkje.
Aankomend weekend als alles goed gaat (we hadden vandaag al verbinding moeten hebben, Ziggo!
) 150Mbit kabel, eens kijken wat de ping dan doet.
Heb het gevoel dat de ping verhogen vooral een placebo effect heeft, maar daar kan ik volgende week pas over oordelen.
Zonder grappen, als alles goed loopt zit het tussen de 40 en 80. Ik merk dan ook weinig problemen met hitregistratie als infantry zijnde. Als tanker daarentegen, dan komt 20% van mijn schoten gewoon niet aan en verschijnt enkel een stofwolkje.
Aankomend weekend als alles goed gaat (we hadden vandaag al verbinding moeten hebben, Ziggo!
Heb het gevoel dat de ping verhogen vooral een placebo effect heeft, maar daar kan ik volgende week pas over oordelen.
Even geprobeerd met een ping op 50.. niet echt verschil gemerkt.
Gisteravond wederom ingame freezes ... is niet leuk meer.
Daarnaast andere dingen die ... laten we zeggen, niet goed gaan.
Vlaggen die het complete scherm plots vullen (handig als je aan het cappen bent en aan het mikken bent op vijanden
). Even later rijden Jordam en ik in een auto rond, knipper met m'n ogen en staan we plots op de grond.. dat is pech, auto weg
Er is iets niet goed gegaan met die patch

Edit:
Net dit gevonden;
http://forums.evga.com/Go...-on-m2593454.aspx#2593454
Ben er niet thuis in, dus weet niet of het gaat helpen, maar deze link werd genoemd hier;
https://forums.battlefiel...patch-fix-your-stuttering
Een draadje waar meer mensen soortgelijke issues hebben, 'positief' puntje .. ik ben niet de enige
Vlaggen die het complete scherm plots vullen (handig als je aan het cappen bent en aan het mikken bent op vijanden

Er is iets niet goed gegaan met die patch

Edit:
Net dit gevonden;
Ben er niet thuis in, dus weet niet of het gaat helpen, maar deze link werd genoemd hier;
Een draadje waar meer mensen soortgelijke issues hebben, 'positief' puntje .. ik ben niet de enige

[ Voor 93% gewijzigd door Zephyer op 16-12-2016 08:48 ]
Iedereen met een nvidia kaart en paar met een ATI kaart ervaren veel problemen.Zephyer schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 07:51:
Gisteravond wederom ingame freezes ... is niet leuk meer.
Vlaggen die het complete scherm plots vullen (handig als je aan het cappen bent en aan het mikken bent op vijanden). Even later rijden Jordam en ik in een auto rond, knipper met m'n ogen en staan we plots op de grond.. dat is pech, auto weg
![]()
Er is iets niet goed gegaan met die patch![]()
Edit:
Net dit gevonden;
Zelfs spelers met een dikke GTX1080 krijgen stutters, hele dikke framedrops.
1 tip: SLUIT ALTIJD ORIGIN, wanneer ik deze aan heb staan, heb ik gegarandeerd een Crash na 1 uur.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Origin is ook brak, die overlay (shift-F1) reageert niet of ... m'n muis wordt ingame geactiveerd maar zie ik het menu nietPykow schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:07:
[...]
Iedereen met een nvidia kaart en paar met een ATI kaart ervaren veel problemen.
1 tip: SLUIT ALTIJD ORIGIN, wanneer ik deze aan heb staan, heb ik gegarandeerd een Crash na 1 uur.

Ik heb een GTX970 (en een 6700K) en echt geen problemen in game. Ik denk in totaal 2 keer een crash sinds launch. Heb inderdaad ook Origin overlay uitgeschakeld en minimaliseer Origin zodra ik het spel start. Frame drops zijn mij niet echt opgevallen, wellicht dat het op drukke momenten wat inkakt, maar heb het nog niet gemerkt op specifieke delen van maps.
Wel zijn de menu's en met name het end-of-round scherm echt super laggy. Animeert slecht, geluid hapert etc. Terwijl de framecounter dan gewoon op 140 staat (gelimiteerd, heb een 144Hz scherm). Maar daar is prima mee te leven natuurlijk.
Wel zijn de menu's en met name het end-of-round scherm echt super laggy. Animeert slecht, geluid hapert etc. Terwijl de framecounter dan gewoon op 140 staat (gelimiteerd, heb een 144Hz scherm). Maar daar is prima mee te leven natuurlijk.
Ik heb geen problemen met m'n Nvidia kaart (1060), welke problemen ervaart 'iedereen' dan met een Nvidia?Pykow schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:07:
[...]
Iedereen met een nvidia kaart en paar met een ATI kaart ervaren veel problemen.
Ik heb Origin, naast Discord, altijd open staan op m'n 2e scherm tijdens het spelen.
Die overlay werkt bij mij prima, (nog) geen problemen mee gehad.. Ik hoor wel veel anderen er over klagen, vraag me af waar dat dan aan ligt.Zephyer schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:18:
[...]
Origin is ook brak, die overlay (shift-F1) reageert niet of ... m'n muis wordt ingame geactiveerd maar zie ik het menu niet
[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 16-12-2016 09:48 ]
Wauw, dat gestotter herken ik gelukkig niet (gtx1080).
Gisteren nog wel een Heavy tank zien opstijgen... wat een bijzonder gezicht is dat zeg
Gisteren nog wel een Heavy tank zien opstijgen... wat een bijzonder gezicht is dat zeg
Hier ook geen enkele problemen (GTX 1070), origin overlay staat wel uit, maar ik minimaliseer origin zelf niet bij het opstarten van BF1.
Enige rariteit dat ik opmerk is bij operations, het beginfilmpje stottert soms of blijft statisch terwijl de muziek en voice blijft gaan en soms draait het heel vloeiend. Maar ik vermoed dat dit een algemeen probleem is aangezien ik hetzelfde fenomeen heb op m'n laptop en bij vrienden en familie hetzelfde zie.
Enige rariteit dat ik opmerk is bij operations, het beginfilmpje stottert soms of blijft statisch terwijl de muziek en voice blijft gaan en soms draait het heel vloeiend. Maar ik vermoed dat dit een algemeen probleem is aangezien ik hetzelfde fenomeen heb op m'n laptop en bij vrienden en familie hetzelfde zie.
Hier ook geen problemen. Wel merk ik dat origin 10-15% cpu pakt als hij open staat dus die sluit ik wel. Discord idd op tweede scherm.Tankiej schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:46:
[...]
Ik heb geen problemen met m'n Nvidia kaart (1060), welke problemen ervaart 'iedereen' dan met een Nvidia?
Ik heb Origin, naast Discord, altijd open staan op m'n 2e scherm tijdens het spelen.
Overlay staat wel uit bij mij, werkte in het begin totaal niet. Wellicht nu opgelost via patches?Die overlay werkt bij mij prima, (nog) geen problemen mee gehad.. Ik hoor wel veel anderen er over klagen, vraag me af waar dat dan aan ligt.
Ik heb het ook vermeld in het 'problemen draadje' maar wellicht weet iemand het hier?
Het viel me op dat de bf1 service heel veel page faults heeft na een uurtje 'spelen'....
Aangezien ik daar geen kennis van heb, heb ik even geen idee wat dit inhoudt? Andere spellen genereren bij lange niet zoveel faults. (overigens uitgelezen met process explorer)
Wat houden deze page faults in... relatie tot de problemen?
Het viel me op dat de bf1 service heel veel page faults heeft na een uurtje 'spelen'....
Aangezien ik daar geen kennis van heb, heb ik even geen idee wat dit inhoudt? Andere spellen genereren bij lange niet zoveel faults. (overigens uitgelezen met process explorer)
[ Voor 8% gewijzigd door Zephyer op 16-12-2016 10:11 . Reden: Typo's ]

Gisteren weer een top potje gehad op Argone Forrest. Ik snap niet waarom ik zo weinig kills maakte deze ronde, maar boeie. Bij verre het minste kills van de server, maar door veel reviven, healen en objectives pakken toch een hele hoge score gehaald. Deel van het beeld is misschien ook vertekend omdat ik samen speelde met de persoon boven mij en vooral hem in leven probeerde te houden. Maarja, wel een mooi voorbeeld wat PTFO op kan leveren
Bedoel je dan dat je origin compleet afsluit (het proces dus)? Of enkel minimaliseert naar de taakbalk en niet actief weergeeft?Tsurany schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:58:
[...]
Hier ook geen problemen. Wel merk ik dat origin 10-15% cpu pakt als hij open staat dus die sluit ik wel. Discord idd op tweede scherm.
[...]
Overlay staat wel uit bij mij, werkte in het begin totaal niet. Wellicht nu opgelost via patches?
En ik ben blij!
[ Voor 8% gewijzigd door Mu.siQ op 16-12-2016 10:54 ]
Ik sluit het open venster waardoor hij naar mijn systray gaat. Volgens mij werkt minimaliseren ook.Mu.siQ schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:53:
[...]
Bedoel je dan dat je origin compleet afsluit (het proces dus)? Of enkel minimaliseert naar de taakbalk en niet actief weergeeft?
En ik ben blij!Nog maar een paar duizend putten en dan is het pilot class lvl10
Je kunt als tanker niet meer over muurtjes heen schieten. Ondanks dat in third person nog wel over muurtjes heen kan kijken. Of dat is mijn ervaringUffeltje schreef op donderdag 15 december 2016 @ 19:40:
Aankomend weekend als alles goed gaat (we hadden vandaag al verbinding moeten hebben, Ziggo!) 150Mbit kabel, eens kijken wat de ping dan doet.
Ja die glitch hebben ze nu gedicht. Was wel behoorlijk irritant, dat je als infanterie denkt dekking te hebben, en gewoon erdoorheen wordt doodgeschoten door een tank. Waarvan je soms uberhaupt niet wist dat er een tank was omdat hij wel onzichtbaar voor jou was.
Dit klopt. Dit staat ook vermeld in de recente patch notes. Was natuurlijk een bug. Je moet wel echt een line of sight hebben in first person om iemand te kunnen rakenghighoegha schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:55:
[...]
Je kunt als tanker niet meer over muurtjes heen schieten. Ondanks dat in third person nog wel over muurtjes heen kan kijken. Of dat is mijn ervaring
Bf1 gebruikt veel geheugen, indien dit niet genoeg is gaat het ook virtueel geheugen gebruiken, elke keer als bf1 virtueel geheugen wil gebruiken die nog niet beschikbaar is dan krijg je een page fault, windows memory managment systeem lost dit op.Zephyer schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:03:
Ik heb het ook vermeld in het 'problemen draadje' maar wellicht weet iemand het hier?
Page fault betekent niet dat het een fout is, mocht bf1 bv een memory adres proberen te pakken die niet voor bf1 bedoelt is dan crashed de boel, vroeger kreeg je dan blue screen of death.
16Gb RAM aanwezig waarbij ik de bf1 service niet hoger heb zien gaan dan 4Gb.NLsandman schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:45:
[...]
Bf1 gebruikt veel geheugen, indien dit niet genoeg is gaat het ook virtueel geheugen gebruiken, elke keer als bf1 virtueel geheugen wil gebruiken die nog niet beschikbaar is dan krijg je een page fault, windows memory managment systeem lost dit op.
Page fault betekent niet dat het een fout is, mocht bf1 bv een memory adres proberen te pakken die niet voor bf1 bedoelt is dan crashed de boel, vroeger kreeg je dan blue screen of death.

Heeft ook te maken hoe Windows met de swapfile (pagefile) om gaat. Ondanks een sloot aan ram in een systeem aanwezig is vraagt Windows (standaard, automatisch) nog steeds om een grote pagefile. Windows kan niet zonder pagefile werken er zal altijd een kleine pagefile aanwezig moeten zijn.Zephyer schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:50:
[...]
16Gb RAM aanwezig waarbij ik de bf1 service niet hoger heb zien gaan dan 4Gb.
Sterker nog, er zijn programma's die een grote pagefile "eisen". Ik heb mijn pagefile bv. vast op 200mb staan, zelfs een tijd op 16mb gehad maar helemaal zonder kan niet (ondanks genoeg ram en ssd's).
Hebben jullie eigenlijk continue van die gele en rode iconen rechts in beeld?
Tuurlijk kan je ze uitzetten in je game settings, maar ze hebben toch een reden?OF is het gewoon een bug die nog aanwezig is?
K heb een i7 6600k GTX 1060 en ssd en een ping van tussen de 5 en 10 en continue 60fps. Waarom verschijnen die iconen dan nog steeds?Ze zijn eigenlijk 99% van de tijd in beeld bij mij
(Betekenis staat in dit forum https://forums.battlefiel...-the-right-side-of-screen)
Tuurlijk kan je ze uitzetten in je game settings, maar ze hebben toch een reden?OF is het gewoon een bug die nog aanwezig is?
K heb een i7 6600k GTX 1060 en ssd en een ping van tussen de 5 en 10 en continue 60fps. Waarom verschijnen die iconen dan nog steeds?Ze zijn eigenlijk 99% van de tijd in beeld bij mij
(Betekenis staat in dit forum https://forums.battlefiel...-the-right-side-of-screen)
Ook al heb je 100 gb ram, de page file wordt altijd gebruikt, tijdens de beta had ik het virtuele geheugen uitgezet, helaas pikte bf1 dat niet en crashte steeds.Zephyer schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:50:
[...]
16Gb RAM aanwezig waarbij ik de bf1 service niet hoger heb zien gaan dan 4Gb.
Probeer het maar eens uit te zetten.
Het is niet de heilige graalUffeltje schreef op donderdag 15 december 2016 @ 19:40:
Aankomend weekend als alles goed gaat (we hadden vandaag al verbinding moeten hebben, Ziggo!) 150Mbit kabel, eens kijken wat de ping dan doet.
Mensen die ping 30 hebben maken ook nog steeds netcode problemen mee, het is niet zo dat alles in eens perfect werkt maar zoals awesome al aangaf: niet meer die 5 kogels in 1 keer of als je zig zag loopt te rennen en een 1 shot kill krijgt van een sniper 500 meter verder op.
Wat je doet met dit tooltje is je ping gelijk maken met de rest, de netcode hoeft dan minder te voorspellen omdat er weinig verschil is.
Je vijand ziet je nu ook zig zag rennen in plaats van dat zijn client voorspeld dat je in een rechte lijn loopt omdat de informatie van jouw client hem nog niet heeft bereikt.
De latency verschillen zo klein mogelijk houden werkt het beste voor iedereen.
Heb ik ook en ook op het moment dat mijn pc het perfect trekt (60+ fps). Heb ik af en toe een dipje dan zie ik de iconen niet opdagenfreak-me-baby schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:48:
Hebben jullie eigenlijk continue van die gele en rode iconen rechts in beeld?
haha ...ok dus eigenlijk is het goed wanneer ze in beeld zijn, en niet goed wanneer ze niet meer in beeld zijnNINjak schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 17:05:
[...]
Heb ik ook en ook op het moment dat mijn pc het perfect trekt (60+ fps). Heb ik af en toe een dipje dan zie ik de iconen niet opdagen

Denk dat ik ze dan toch maar in de settings uit ga zetten
Let op:
De volgende servers zijn beschikbaar:
Discord: https://discord.gg/zfeG8Tr
Teamspeak: ~[html]<a href="ts3server://ts.bug-community.com">ts.bug-community.com</a>~[/html]
Voor (hardware) problemen is het volgende topic: [PC] Battlefield 1 Algemeen problemen topic
Dit is een topic voor discussie, niet om statslijstjes te posten. Doe dit dan ook niet.
De volgende servers zijn beschikbaar:
Discord: https://discord.gg/zfeG8Tr
Teamspeak: ~[html]<a href="ts3server://ts.bug-community.com">ts.bug-community.com</a>~[/html]
Voor (hardware) problemen is het volgende topic: [PC] Battlefield 1 Algemeen problemen topic
Dit is een topic voor discussie, niet om statslijstjes te posten. Doe dit dan ook niet.