• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 15:33

mvds

Totally awesome!

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:42:
[...]
Bovendien zijn er legio goede redenen om, ook al staat de order op X, toch naar Y te gaan om de map te kunnen winnen, maar leg dat maar eens uit met de commorose.

Op een squad met randoms join je in de hoofdzaak om goed te kunnen spawnen, elk beetje teamwork extra moet je gewoon koesteren, in elk geval niet op rekenen.
Ik reken er ook niet op... Ik vind alleen dat het een spel zoals BF1 het spel niet alleen leuker maakt maar ook dat je meer kans maakt om te winnen als er samen gespeeld word. En mijn mening is, goede redenen of niet, teamplay hoort voorop te staan. Ben je het niet eens met de opdrachten van je squadleader dan zou ik eerder een ander squad joinen dan mijn eigen weg te gaan.
Ircghost schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:41:
[...]

Mijn ervaring is juist dat bij BF1 ze weer terug gegaan zijn naar minder snel, minder unlocks en meer focus op teamplay. Dat is voor mij juist de reden dat ik BF1 weer veel leuk vind dat BF4 waar ik jouw verhaal wel in herken.
Het is misschien minder erg zoals in Battlefield 4 maar je merkt dat alles er op is gericht om een zo'n simpel en snel mogelijke spelervaring te bieden.
steveman schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:45:
Had me zo verheugd op HC, maar damn wel ERG veel snipers.

Scopelimit is echt wel nodig om een poot te kunnen trekken.
Had je wat anders verwacht? Bij gebrek aan andere echt accurate wapens grijpen mensen veel sneller naar de sniper in de open mappen als elk schot gegarandeerd een one shot kill is.
mvds schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:48:
[...]

Ik reken er ook niet op... Ik vind alleen dat het een spel zoals BF1 het spel niet alleen leuker maakt maar ook dat je meer kans maakt om te winnen als er samen gespeeld word. En mijn mening is, goede redenen of niet, teamplay hoort voorop te staan. Ben je het niet eens met de opdrachten van je squadleader dan zou ik eerder een ander squad joinen dan mijn eigen weg te gaan.
Op een public server blijft er dan geen squad meer over om in te zitten. Dan zit je dus alleen in je eigen squad.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
mvds schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:34:
[...]

Het spel is inderdaad heel anders bedoelt, maar mij valt het wel op dat een HEEL groot deel van de mensen die nu in BF1 rondlopen het spelen alsof het CoD is. Bijv wel een squad joinen maar volledig hun eigen weg gaan, niet naar opdrachten luisteren, niet reviven, niet resupplyen, geen rekening houden met welke klasse je squadgenoten spelen enz. Zo is het verrekte lastig om BF1 te spelen zoals het bedoeld is en zoals het ook nodig is om te kunnen winnen.
Ach als ik voor mezelf kijk: ik spawn op een squadgenoot, en dan speel je een tijdje in de buurt van elkaar. Maar als ik een opdracht krijg om naar A te gaan, en B lijkt me logischer, dan ga ik naar B toe. Het maakt voor gameplay ook geen drol uit of ik met drie teamgenoten naar B ga, of met 3 squadgenoten naar A.

En rekening houden met de klasse van squadgenoten? Ik houd rekening met wat het team nodig heeft (nou ja, in BF4 toen ik kon kiezen tussen engineer en assault met verder redelijk vergelijkbare wapens, bij BF1 wat minder omdat ik niet dol ben op medic weapon, en support is bijna nooit harder nodig dan een extra assault), maar ik ga niet denken gezien we al twee assaults hebben dat er geen derde nodig is, ondanks dat het team als geheel compleet aan gort wordt geschoten door tanks.

Mijn W/L ratio is hiermee overigens bijna 2 (gewoon alleen in 64p public servers), oftewel dat winnen lukt prima ;). (W/L ratio dus, niet K/D ratio, dat is een andere).

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:29

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Tsurany schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:12:
[...]

Battlefield is al sinds Battlefield 2 bergafwaarts aan het gaan voor de echte fans. Het spel is steeds meer en meer casual geworden. Dat is prima, dat zijn ook fans. Echter vergeet DICE continu features te implementeren om de oude garde te pleasen. Die worden gewoon in de steek gelaten.

Zo draait het hele spel nu om alles snel snel snel. Snel een server joinen, snel punten krijgen (voor alles en nog wat), snel respawnen, snel reviven skippen, snel levelen, veel unlocks,...

Ik denk niet dat het spel anders bedoelt is, ik denk dat het spel serieus als een soort Call of Duty bedoeld is. Ja je hebt voertuigen en grote mappen maar alles draait om de snelle actie.
Inderdaad, zo zie ik het ook.Had gehoopt dat het wat meer Desert Combat gevoel zou geven. Daarnaast vind ik het battlepack systeem in BF4 een stuk beter dan wat nu in BF1 zit.

Je hebt nu de mods van het wapen als een apart wapen. Ze hebben zich er zo makkelijk vanaf gemaakt.
Marksman, Optical, Trench enz, In BF4 waren dit aparte unlocks voor een specifek wapen.

[ Voor 8% gewijzigd door EXCalibur_EeK op 17-11-2016 16:09 ]

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 06:57

Stronkie

Where wind is Trouble

I heb op onze server de scout class gewoon uitgezet.. Geen gezeik verder.. Bevalt je het niet.. Dan ga je maar wieberen

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:59
Sissors schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:01:
Mijn W/L ratio is hiermee overigens bijna 2 (gewoon alleen in 64p public servers), oftewel dat winnen lukt prima ;). (W/L ratio dus, niet K/D ratio, dat is een andere).
Nofi, maar het lijkt mij echt heel erg sterk dat jij in je eentje ervoor kunt zorgen dat je team wint. De kans dat jij het verschil kunt maken als 1/32 deel van het team is daarvoor veel te klein.. Dus of je speelt met een zeer goed squad vaste vrienden (zelfs dan is het al lastig genoeg om voor overwicht te zorgen) of je hebt echt extreem veel mazzel. Een normale W/L voor een lone wolf/random is gewoon 1.

Ik zelf heb bovengemiddeld veel pech helaas. Als ik in een groepje naar een flag storm wordt ik er als eerste uit gesniperd, krijg als enige een mortar op m'n dak of wordt als enige door een aanstormende cavalry gepakt. Ook krijg ik regelmatig tank shells van over de 500 meter voor m'n kop. Bombers weten mij ook feilloos te vinden. De kans dat ik dood ga in de laatste seconde van een flag cap moet rond de 80% liggen. Ben ook zeer goed gaan opletten op de HP van een zeppelin, als die laag is ga ik vast een andere kant op rennen, veel te vaak dat ding op m'n kop gehad.

Ik spawn vrijwel altijd op een hete vlag en ik wordt dus ook zo'n 4-5x per potje recht voor een vijand gezet. Die hoeft dan alleen maar z'n muisknop in te drukken voor een gratis kill.

Laatst had ik een eindscore van 22-6, dat is een extreem goede K/D voor mijn doen (zit op zo'n 1.3 gemiddeld). Detail was wel dat ik 5x gekilled was door dezelfde persoon, op 4 verschillende manieren en op 4 verschillende locaties van de map. Weapon,granaat, melee, tank, op alle manieren had ie me te pakken. Alsof het een persoonlijke vete was :/

RNG is a bitch helaas.

/rant, voor de rest vind ik het nog wel een leuk spel O-)

specs

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:21

De reden waarom ik liever Classic mode heb, dan hardcore.

• Sissors
  • Niet online
RubenDJ schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:30:
[...]

Nofi, maar het lijkt mij echt heel erg sterk dat jij in je eentje ervoor kunt zorgen dat je team wint. De kans dat jij het verschil kunt maken als 1/32 deel van het team is daarvoor veel te klein.. Dus of je speelt met een zeer goed squad vaste vrienden (zelfs dan is het al lastig genoeg om voor overwicht te zorgen) of je hebt echt extreem veel mazzel. Een normale W/L voor een lone wolf/random is gewoon 1.
Ik speel dus altijd zonder squad (nou ja, ik join een random squad natuurlijk, maar geen vaste groep ofzo met TS). Ook geen triest gedoe als switchen naar winning team (ik ben ook niet barmhartig genoeg om te switchen naar het verliezende team ;) ): 74 wins, 39 losses. Nu verwacht ik geheel dat geluk hier echt een reden bij is, want zoals je zegt ben je 1/32ste, het is beperkt hoeveel invloed je uiteindelijk hebt. Tegelijk statistisch gezien is het volgens mij behoorlijk onwaarschijnlijk om dit compleet op geluk af te schuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Was er al trouwens geklaagd dat bombers OP zijn? Gisteren had ons team last van een tweetal, dus ik dacht ze wel even te gaan verjagen.

Geen wonder dat zélfs ik het er een aardige tijd in uithoud als ik rondvlieg. Ongeacht de aanvalshoek doe je met een mooie strafe in je fighter plane hooguit 25-30 damage in één run, en word je zelf finaal aan flarden geschoten door de tail gunner. De flak doet ook amper schade meer (shells ontploffen nét onder de bomber op één of andere manier), alleen de guns op tanks raken het ding nog aardig, verder blijft er weinig over...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
Sissors schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:45:
[...]

Ik speel dus altijd zonder squad (nou ja, ik join een random squad natuurlijk, maar geen vaste groep ofzo met TS). Ook geen triest gedoe als switchen naar winning team (ik ben ook niet barmhartig genoeg om te switchen naar het verliezende team ;) ): 74 wins, 39 losses. Nu verwacht ik geheel dat geluk hier echt een reden bij is, want zoals je zegt ben je 1/32ste, het is beperkt hoeveel invloed je uiteindelijk hebt. Tegelijk statistisch gezien is het volgens mij behoorlijk onwaarschijnlijk om dit compleet op geluk af te schuiven.
Zo bijzonder is het nou ook weer niet hoor. Ik zit zelf op 60 wins - 24 losses en mij K/D is een stuk minder 1512 kills tegenover 902 deaths. Dat is de prijs voor het altijd maar willen veroveren van flags. Grote kans dat wanneer ik op mijn K/D ratio ga letten mijn W/L ratio naar beneden zakt.

Stay hungry, stay foolish!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
[...]

Ik zelf heb bovengemiddeld veel pech helaas. Als ik in een groepje naar een flag storm wordt ik er als eerste uit gesniperd, krijg als enige een mortar op m'n dak of wordt als enige door een aanstormende cavalry gepakt. Ook krijg ik regelmatig tank shells van over de 500 meter voor m'n kop. Bombers weten mij ook feilloos te vinden. De kans dat ik dood ga in de laatste seconde van een flag cap moet rond de 80% liggen. Ben ook zeer goed gaan opletten op de HP van een zeppelin, als die laag is ga ik vast een andere kant op rennen, veel te vaak dat ding op m'n kop gehad.
Ha en ik dacht dat ik de enige was waarbij dat soort dingen gebeuren. Moeten wij niet samen spelen dan komen we helemaal nergens meer :)

• ghighoegha
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-09 11:09

Ik spawn vrijwel altijd op een hete vlag en ik wordt dus ook zo'n 4-5x per potje recht voor een vijand gezet. Die hoeft dan alleen maar z'n muisknop in te drukken voor een gratis kill.

RNG is a bitch helaas.

Iets met een selectief geheugen. Heb veel poker gespeeld en daar wemelt het ook van dit soort types.

Je onthoud alleen de keren dat je pech hebt. Alle keren dat je geluk hebt of geen pech onthoud je niet. Over het geheel heb je evenveel geluk/pech als iemand anders. Of je doet iets fout.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52

Goh, wie had er nou ooit verwacht dat HC vol zit met snipers ;)
Dat is tot nu toe in elke BF het zelfde geweest, l33tz0r sn1pz0r's die in normal mode hun kills niet kunnen pakken omdat ze niet goed genoeg zijn om headshots te schieten en dan maar HC spelen om easy bodyshots te maken. :)
En ja geen killcam, dus lekker campen zonder terug geschoten te worden.

[ Voor 33% gewijzigd door unfor op 17-11-2016 17:54 ]

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:59
ghighoegha schreef op donderdag 17 november 2016 @ 17:35:
[...]

Iets met een selectief geheugen. Heb veel poker gespeeld en daar wemelt het ook van dit soort types.

Je onthoud alleen de keren dat je pech hebt. Alle keren dat je geluk hebt of geen pech onthoud je niet. Over het geheel heb je evenveel geluk/pech als iemand anders. Of je doet iets fout.
Haha, dan zou ik dit spel niet meer spelen natuurlijk. Ik doe genoeg fout, dat geef ik direct toe. Ben echt een Rambo type, dat werkt alleen vaak niet zo goed.

Juist die gave momenten zijn de reden dat ik Battlefield speel.

specs

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
HammerNL schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:28:
[...]

Is dat niet gewoon de offset tussen de crosshair in third person vs first person? Die is vrij fors namelijk.
Er zijn duidelijk wat stofwolken te zien bij impact. Uit ervaring kan ik ook wel zeggen dat je altijd schiet waar je mikt, of dat nu in of buiten de tank ik. Zo schiet ik vaak over muurtjes, wat vanuit de binnenkant niet zou lukken.

YouTube

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Ik heb daar laatst een filmpje over gemaakt, vrij duidelijk dat 3rd person een enorm voordeel geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
blupmans schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:07:
Ik erger me sinds de patch kapot aan het spawnen in voertuigen (in mijn geval in Operations). Het is me gisteravond in een paar potjes al een aantal keer gebeurd dat ik een vliegtuig of tank claim aan het begin van een ronde en dat ik vervolgens met de pilot of tank class buiten de map spawn. Zonder voertuig. Ook maak ik vrij vaak mee dat ik een beschikbaar voertuig claim en dat deze vervolgens verdwijnt (het witte voertuig symbool wordt even rood en verdwijnt dan).

Meer mensen hier last van? Het is echt super irritant.
Had ik al meermaals voor de patch

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:33
SmokingCrop schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:01:
[...]

Had ik al meermaals voor de patch
Dat wad inderdaad voor de patch ook al het geval

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ik vond het voor de patch toch beduidend beter.

Attack boost voor 40 man operations was helemaal niet nodig en cpu-lag is veel erger geworden..

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
SmokingCrop schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:50:
Ik vond het voor de patch toch beduidend beter.

Attack boost voor 40 man operations was helemaal niet nodig en cpu-lag is veel erger geworden..
Die 50 punten meer zijn imo iets teveel... 25 was misschien beter geweest voor de 40 man operations.

Stichting Hobbyserver

• douwe.nl
  • Laatst online: 11:32
Vanmorgen hadden we 3 (ja echt) medics in het team van 32 man.....

Dat ga je als fanatieke medic echt niet redden, tenenkrommend hoe mensen soms spelen....

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 21:51
freaky35 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:45:
[...]

Dat wad inderdaad voor de patch ook al het geval
Ja. Maar ik heb er nu veel vaker last van dan eerst.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 20:33
Battlefield 1 is wel een beetje CPU intensief. Eigenlijk is het gewoon waanzin.

Ik speel met een GTX 1070 op 1080p met een 4820k @ 4.3 ghz. In Amiens krijg ik geregeld 100 procent CPU load. Hierdoor zit de GTX 1070 de helft van de tijd uit zijn neus te eten.

Pas als ik de resolution scale op 125 zet krijg ik hem naar 97-100 procent load. Dit geldt overigens ook voor st quentin scar en empire ridge (die is helemaal vreselijk).

Ik zou op 1080p dus een 6700k @ 5ghz of een 5820k moeten hebben om geen bottleneck te hebben.

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
douwe.nl schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:02:

Dat ga je als fanatieke medic echt niet redden, tenenkrommend hoe mensen soms spelen....
Mis ook tactiek, zeg vaak in chat de er geen limiet is welke vlag je mag pakken omdat beide teams een choke point creëren bij de middelste vlag, als iedereen daar bezig is waarom niet de vlag het dichts bij enemy base
pakken zodat je de boel uit elkaar trekt.
Je haalt zo de echte battlefield spelers eruit omdat die wel weten wat flanken is.

In bf2 was dat zo normaal dat je om de vijand heen ging zodat ze uit elkaar getrokken werden, in bc2 zag je dat ook nog maar bij bf3 werd het al minder.

Ik moet wel zeggen dat ze met bf1 wel weer meer focus hebben op infantry.

offtopic: leuk om te zien dat DDF er nog steeds is, mordor HQ bestaat helaas niet meer.
DDF= Dice Defensive forces
De diehard spelers uit bc2 weten wel wat ik bedoel ;)

[ Voor 9% gewijzigd door NLsandman op 17-11-2016 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
FrankoNL schreef op donderdag 17 november 2016 @ 23:18:

Ik speel met een GTX 1070 op 1080p met een 4820k @ 4.3 ghz. In Amiens krijg ik geregeld 100 procent CPU load. Hierdoor zit de GTX 1070 de helft van de tijd uit zijn neus te eten.

Pas als ik de resolution scale op 125 zet krijg ik hem naar 97-100 procent load. Dit geldt overigens ook voor st quentin scar en empire ridge (die is helemaal vreselijk).

Ik zou op 1080p dus een 6700k @ 5ghz of een 5820k moeten hebben om geen bottleneck te hebben.
Fps locken helpt er ook tegen, anders wil die fps blijven boosten. Maar ik heb hetzelfde gehad, ik game op 1440p 120hz maar ik moet de fps echt locken op 100, anders gaat de cpu naar de 100%. En dat met een 4790k @4.5ghz. De cpu's zijn eigenlijk te traag voor de videokaart🙈.Zeker met een cpu intensieve game als bf1.

Ik vraag me af of hier trouwens wel een fix voor gaat komen . Of het wel mogelijk is om het cpu gebruik omlaag te krijgen, maar goed we wachten het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35

Heel herkenbaar dit, plus medics die langs je heen lopen ,als je gewond ligt en niet riviven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
freaky35 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 00:11:
[...]

Fps locken helpt er ook tegen, anders wil die fps blijven boosten. Maar ik heb hetzelfde gehad, ik game op 1440p 120hz maar ik moet de fps echt locken op 100, anders gaat de cpu naar de 100%. En dat met een 4790k @4.5ghz. De cpu's zijn eigenlijk te traag voor de videokaart🙈.Zeker met een cpu intensieve game als bf1.

Ik vraag me af of hier trouwens wel een fix voor gaat komen . Of het wel mogelijk is om het cpu gebruik omlaag te krijgen, maar goed we wachten het af.
Ik vrees dat er simpelweg geen fix is. Dit is hoe de game is ontworpen. Ze raden niet voor niets eigenlijk minimaal een 6600k aan. Nou die wordt opgevreten in bepaalde maps.

Zal eens kijken of dat op 100 vastzetten helpt. Het is in ieder geval totale waanzin. Alleen een 5820k of hoger, dus een 6 core - 12 threads, lijkt op 1080p een 1070 te kunnen maxen.

totale waanzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
freaky35 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 00:14:
[...]

Heel herkenbaar dit, plus medics die langs je heen lopen ,als je gewond ligt en niet riviven.
Gisteren trouwens weer een battle gehad waarin onze AA kapot was en wij geen AA truck hadden en de vijand 3 vliegtuigen had... Oh the fun... Wtf kun je tegen 3 vliegtuigen doen als gewone infanterie wapens niet lijken te helpen? Iemand een tip hiervoor?

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
FrankoNL schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 00:58:
[...]

Ik vrees dat er simpelweg geen fix is. Dit is hoe de game is ontworpen. Ze raden niet voor niets eigenlijk minimaal een 6600k aan. Nou die wordt opgevreten in bepaalde maps.

Zal eens kijken of dat op 100 vastzetten helpt. Het is in ieder geval totale waanzin. Alleen een 5820k of hoger, dus een 6 core - 12 threads, lijkt op 1080p een 1070 te kunnen maxen.

totale waanzin.
Of onder geval lager vast zetten, ik weet niet hoeveel hz je scherm is?als je 60 hz hebt, zet je ehm op 60 vast b.v. Maar waanzin is het zeker wel ja helaas, jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Tenzij je een 144Hz scherm hebt is een 1070 sowieso waanzin op 1080p tbh ;). En dat je CPU dan 100% load heeft maakt niet uit, tenzij het resultaat is dat je daardoor specifiek stuttering krijgt ofzo. Maar die CPU hoeft ook niet uit zijn neus te staan eten.
Gisteren trouwens weer een battle gehad waarin onze AA kapot was en wij geen AA truck hadden en de vijand 3 vliegtuigen had... Oh the fun... Wtf kun je tegen 3 vliegtuigen doen als gewone infanterie wapens niet lijken te helpen? Iemand een tip hiervoor?
Bombers zijn niet zo wendbaar, hard wegrennen als er eentje aan komt.

De andere doe je in je eentje niet veel tegen, maar als iedereen zijn magazijn erin leegt valt hij wel naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:04

-tom-562

Oliesjeik

Zorgen dat je zelf een AA-truck kan kiezen. Duurt ff voordat je er in kan spawnen, maar als je 'm taktisch neerzet schiet je ze zo neer.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CodeCaster schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:52:
Was er al trouwens geklaagd dat bombers OP zijn? Gisteren had ons team last van een tweetal, dus ik dacht ze wel even te gaan verjagen.

Geen wonder dat zélfs ik het er een aardige tijd in uithoud als ik rondvlieg. Ongeacht de aanvalshoek doe je met een mooie strafe in je fighter plane hooguit 25-30 damage in één run, en word je zelf finaal aan flarden geschoten door de tail gunner. De flak doet ook amper schade meer (shells ontploffen nét onder de bomber op één of andere manier), alleen de guns op tanks raken het ding nog aardig, verder blijft er weinig over...
Jup, die zijn echt zwaar OP. Zeker op gamemodes waarbij de AA niet op veilige afstand van enemy snipers staat. De beste manier om hem neer te halen is om met een flink aantal man tegelijk het vuur te openen. Scout, support en medic kunnen met hun wapens wel wat schade aanrichten. Je hebt echter wel twintig man tegelijk nodig om hem in een keer neer te halen anders is hij buiten bereik en repaired hij gewoon weer.

Die repair functie mogen ze er wel uit halen, dat maakt het te erg. Vrijwel alle voertuigen zijn zo sterk omdat ze zichzelf onbeperkt kunnen repareren zonder uit te hoeven stappen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Sissors schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 07:47:

De andere doe je in je eentje niet veel tegen, maar als iedereen zijn magazijn erin leegt valt hij wel naar beneden.
Ik heb gister in 1 potje 3 bombers neergeschoten met een heavy tank. Kost wat oefenen maar als je het eenmaal doorhebt.... Levert ook lekker wat punten op als ze er met z'n 3en in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader

De light flanker tank is ideaal met zijn secondary gun om vliegtuigen neer te halen. Met puur infantrie is het gewoon wegrennen en verder gaan als hij weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 10:41
Ik snap niet waarom iedereen het zo moeilijk vind om ze neer te halen als infanterie zijnde. Als zij een strafing run doen kan ik met mijn 1916 vaak al 25% dmg doen, doe je dat georganiseerd met een squad heb je hem zo neer. Heb vrij regelmatig gehad dat ik hem in m'n eentje al disabled kreeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Spectre schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:02:
Ik snap niet waarom iedereen het zo moeilijk vind om ze neer te halen als infanterie zijnde. Als zij een strafing run doen kan ik met mijn 1916 vaak al 25% dmg doen, doe je dat georganiseerd met een squad heb je hem zo neer. Heb vrij regelmatig gehad dat ik hem in m'n eentje al disabled kreeg.
Omdat als ik naar de lucht sta te kijken en naar die bomber sta te maaien, wordt ik ondertussen afgeknald door de tegenstander met wie ik in gevecht was. :P

Persoonlijk vond ik air al te sterk maar nu de fixed AA generved is, is het nog erger. Het moet niet zo zijn dat je met AIR lekker easy kills kan maken.

Probleem met air is ook dat je naar mijn gevoel na verloop van tijd maar 2 soorten piloten hebt:
- De jongens die zich helemaal suf whoren in AIR en er ook zeer goed in worden.
- De rest en die bakken er niks van.

Als de goeden niet verdeeld zijn over de teams wordt het enorm unbalanced.

Balance is nooit Dice haar sterkste punt geweest. :X

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 13:51

Als iemand die standaard medic speelt, is dat alleen maar heerlijk om te zien, zoveel punten voor mij ;)
Overigens gisteren avond een paar potjes gespeeld maar kreeg weer eens niemand dood (3e schot lijkt af en toe wel te verdwijnen).
Maar blijft wel leuk om in de top 3 te staan met 4 kills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 10:41
Help!!!! schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:21:
[...]

Omdat als ik naar de lucht sta te kijken en naar die bomber sta te maaien, wordt ik ondertussen afgeknald door de tegenstander met wie ik in gevecht was. :P

Persoonlijk vond ik air al te sterk maar nu de fixed AA generved is, is het nog erger. Het moet niet zo zijn dat je met AIR lekker easy kills kan maken.

Probleem met air is ook dat je naar mijn gevoel na verloop van tijd maar 2 soorten piloten hebt:
- De jongens die zich helemaal suf whoren in AIR en er ook zeer goed in worden.
- De rest en die bakken er niks van.

Als de goeden niet verdeeld zijn over de teams wordt het enorm unbalanced.

Balance is nooit Dice haar sterkste punt geweest. :X
Tja, dan moet je even snel een positie met wat dekking opzoeken :P

Zijn er mensen die ervaring hebben met vliegen icm een joystick zoals de Saitek X52? Heb nog geen tijd gehad om het uit te proberen, dit weekend maar even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bomber is IMO alleen zeer effectief met 2 goede gunners er bij. Ik probeer het vaak met een bomber, maar zonder gunners ben je eigenlijk nergens, zeker als je een redelijke fighter piloot tegen komt

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07 10:00
Sinds 2002 heb ik zoals zovelen honderden uren in de Battelfield reeks gestoken, geen game overgeslagen en vrijwel geen expansion gemist. Dit was echter altijd met muis/keyboard. Sinds een jaartje heb ik mijn gamebak in de huiskamer staan en kan ik vanaf de bank eigenlijk alleen nog fatsoenlijk pc-gamen met een X-Box controller. Dit is dan ook de reden dat ik de game nog niet heb aangeschaft en waarschijnlijk wacht totdat ik ooit weer een muis/keyboard setup heb.

Zijn er mensen hier die exclusief met controller spelen op PC, dit niet als een mega handicap ervaren en me alsnog aanraden de game te kopen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Hogader schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:55:
[...]

De light flanker tank is ideaal met zijn secondary gun om vliegtuigen neer te halen. Met puur infantrie is het gewoon wegrennen en verder gaan als hij weg is.
Ik ging er even vanuit dat je geen voertuig had, want dan kan je ook gewoon als AA truck spawnen :).

Fixed AA schiet overigens een fighter die op je af komt nog steeds zo neer, niet tegen bombers kunnen proberen gisteren. Fighters die een andere richting op gaan zijn wel lastig te raken. Overigens beperkt dat ook het nut van de extra range, gezien de flight time van je granaten zo groot wordt dat je zo enorm moet leaden, dat het wel heel erg random wordt.

Ik neem overigens ook aan als je in een squad speelt dat het minder problematisch moet zijn. Nu is het meestal als ik dood ga door een vliegtuig dat die van achter komt en ik het pas merk als er 20 granaten rond me vallen. Maar als je op TS zit hoeft maar één hem te zien en te waarschuwen, en kan iedereen hard wegrennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Tsurany schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:48:
[...]

Jup, die zijn echt zwaar OP. Zeker op gamemodes waarbij de AA niet op veilige afstand van enemy snipers staat. De beste manier om hem neer te halen is om met een flink aantal man tegelijk het vuur te openen. Scout, support en medic kunnen met hun wapens wel wat schade aanrichten. Je hebt echter wel twintig man tegelijk nodig om hem in een keer neer te halen anders is hij buiten bereik en repaired hij gewoon weer.

Die repair functie mogen ze er wel uit halen, dat maakt het te erg. Vrijwel alle voertuigen zijn zo sterk omdat ze zichzelf onbeperkt kunnen repareren zonder uit te hoeven stappen.
Wij zitten met onze squad soms hele rondjes in een heavy tank. Medic en Support mee. Kunnen er twee de tank repairen (Support en bestuurder) en Medic kan wat healen. Veel kills en hoge score haal je er mee. Plus het is kicke om een vliegtuig uit de lucht te knallen. Zie je die bombers recht op je af vliegen, boem. :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7unkrat
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-12-2021

Gisteravond met 75% aan snipers in een Operations game. Leuk, maar niet als je aan de Attacking kant zit en praktisch niemand gaat voor de flags. 8)7

Stadia: 7unkrat#5173

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cealin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09 09:30
Is het mogelijk om met de Battlefield 1 Trial van 10 uur te spelen met vrienden die de volle versie hebben? Of krijg je verschillende server lijsten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 14:26

flessuh

Set sail for fail!

7unkrat schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:14:
[...]

Gisteravond met 75% aan snipers in een Operations game. Leuk, maar niet als je aan de Attacking kant zit en praktisch niemand gaat voor de flags. 8)7
Daar heeft men smoke granaten voor uitgevonden.. Gewoon een kluitje snipers zoeken en uitroken die hap. Het liefst als support zodat je even door kunt gaan als ze de boodschap niet begrijpen :+

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 22:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Smoke em if U got em!!

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
In een map op Operations zitten er twee bunkers. Iemand tips om daar die mensen uit te krijgen? Vind dat punt vaak nog al vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
JST94 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:05:
In een map op Operations zitten er twee bunkers. Iemand tips om daar die mensen uit te krijgen? Vind dat punt vaak nog al vervelend.
incendiary grenade _/-\o_

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Scheelt dat veel? Wellicht die eens equippen dan. Waar ik mij vaak ook aan erger is de hoeveelheid assaults er bij de ingang rennen. Pak op dat moment gewoon medic of support vanwege de crate's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Aantal mensen met granaten idd.. Medic rifle grenade is daar ook praktisch voor aangezien die toch wat verder komt dan gegooide granaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ben ik nou echt de enige die enkel 'normale' rookgranaten gebruikt i.p.v. al die andere meuk? Ideaal om jezelf te verdedigen in open gebieden of om een afleiding te creëren bij het cappen van vlaggen. Ik zie echt nooit rookgranaten, in BF4 trouwens ook al niet. Als ik met vrienden speel en zij zitten in de tegenpartij, dan weten ze altijd waar ik zit vanwege de rooksignalen :+

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 15:33

mvds

Totally awesome!

[...]

Laatst had ik een eindscore van 22-6, dat is een extreem goede K/D voor mijn doen (zit op zo'n 1.3 gemiddeld). Detail was wel dat ik 5x gekilled was door dezelfde persoon, op 4 verschillende manieren en op 4 verschillende locaties van de map. Weapon,granaat, melee, tank, op alle manieren had ie me te pakken. Alsof het een persoonlijke vete was :/

RNG is a bitch helaas.

LOL, ik denk dat wij familie zijn. Ik heb exact hetzelfde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mick1990 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:16:
Ben ik nou echt de enige die enkel 'normale' rookgranaten gebruikt i.p.v. al die andere meuk? Ideaal om jezelf te verdedigen in open gebieden of om een afleiding te creëren bij het cappen van vlaggen. Ik zie echt nooit rookgranaten, in BF4 trouwens ook al niet. Als ik met vrienden speel en zij zitten in de tegenpartij, dan weten ze altijd waar ik zit vanwege de rooksignalen :+
Mja met de gasgranaten zie je ook al minder en die doen ook nog damage. Ik heb ze wel geprobeerd maar vooralsnog blijf ik bij de gasgranaten.

In vorige versies gebruikte ik ze veel meer trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

JST94 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:05:
Niet nodig. Zorg gewoon dat jouw team met een meerderheid bovenop de bunker ligt, en dat ondertussen een klein groepje de andere vlag capt. Daarna is het een kwestie van punten farmen door de bunkercampers uit te roken. >:)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
*Denkt aan saving private ryan... LET THEM BURRRRNNNNN O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cealin schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:40:
Is het mogelijk om met de Battlefield 1 Trial van 10 uur te spelen met vrienden die de volle versie hebben? Of krijg je verschillende server lijsten?
Ja dat kan gewoon.
Rookgranaten zijn erg matig geïmplementeerd, voor mij een reden om ze niet te gebruiken. Je krijgt geen mooi rook scherm die met bijvoorbeeld de wind mee werkt. Het is gewoon een grijze vlek en als je er in staat heb je ook totaal niet het idee dat je midden in de rook zit. Je kan niet eens meer een muur zien op 10 centimeter afstand. Een keiharde faal in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladimirN
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ben ik nou gewoon oud dat ik nog steeds liever BF 2142 speel dan BF1?

(oeps, zien nu pas dat het de XBO/PS4 draad is ...)

EDIT : Oeps, had deze post eerst op de XBO/PS4 forum gepost., maar vergeten de edit weg te halen

[ Voor 30% gewijzigd door vladimirN op 18-11-2016 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Nee je bent niet oud, enkel blind.. Dit is wel het PC topic, en ook ik heb de full demo in Origin staan van 1942, alleen vreemd om over een map te lopen die geen textures gebruikt.. wel even de widescreen fix uitvoeren en de nodige tweaks, dan is dat geweldig in een map als El Alamein en dan vooral CTF

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 13:51
Tsurany schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:34:
[...]

Ja dat kan gewoon.

[...]

Rookgranaten zijn erg matig geïmplementeerd, voor mij een reden om ze niet te gebruiken. Je krijgt geen mooi rook scherm die met bijvoorbeeld de wind mee werkt. Het is gewoon een grijze vlek en als je er in staat heb je ook totaal niet het idee dat je midden in de rook zit. Je kan niet eens meer een muur zien op 10 centimeter afstand. Een keiharde faal in mijn ogen.
Dat had ik dus ook met de rookgranaten. Had meer gehoopt dat het zou zijn als de map mistig wordt alleen dan een wat dikker effect. Want als je nu in een rookgranaat staat zie je echt helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Laatst online: 13:28

Dhrax

Prog Lord

FrankoNL schreef op donderdag 17 november 2016 @ 23:18:

Heel herkenbaar inderdaad. Ik heb een vergelijkbaar systeem en de mappen die jij noemt schommelen bij mij ook flink in framerate. Met name de CPU heeft het op bepaalde momenten erg moeilijk.

De load balance kan een behoorlijk stuk beter. De patch heeft bij mij in ieder geval geen noemenswaardige zaken verbeterd. Het liep eigenlijk beter voor de patch ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7unkrat
flessuh schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:57:
[...]

Daar heeft men smoke granaten voor uitgevonden.. Gewoon een kluitje snipers zoeken en uitroken die hap. Het liefst als support zodat je even door kunt gaan als ze de boodschap niet begrijpen :+
Was me eigen team met 75% snipers, om die nou uit te roken vond ik ook wat onaardig. Hahaha...
Wel Smokes op zak, 2 Smokes poppen, schreeuwen in de huiskamer zonder mic "CLEAR THE SHINGLE"...5 artillery nades erachter aan knallen en rennen als een gek.... Leek wel een 1 man army terwijl die snipers hun vizier aan het schoonmaken waren.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Q-b7K4UEUds]

[ Voor 4% gewijzigd door 7unkrat op 18-11-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ach, je hebt er nog lol aan, en daar gaat het om! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

7unkrat schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:16:
[...]

Was me eigen team met 75% snipers, om die nou uit te roken vond ik ook wat onaardig. Hahaha...
Wel Smokes op zak, 2 Smokes poppen, schreeuwen in de huiskamer zonder mic "CLEAR THE SHINGLE"...5 artillery nades erachter aan knallen en rennen als een gek.... Leek wel een 1 man army terwijl die snipers hun vizier aan het schoonmaken waren.

[video]
Ik doelde juist op eigen team. :P Aan de andere kant, als ze je goed coveren zodat jij de objectives in kan nemen zou ik er weinig moeite mee hebben. Lekker punten scoren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7unkrat
flessuh schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:22:
[...]

Ik doelde juist op eigen team. :P Aan de andere kant, als ze je goed coveren zodat jij de objectives in kan nemen zou ik er weinig moeite mee hebben. Lekker punten scoren 8)
Ik denk dat de meeste een wat kromgetrokken vizier hadden... Raakte echt kant nog wal... meer de blauwe lucht.

Verder geen probleem, ik heb dikke lol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
CodeCaster schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:29:
[...]

Niet nodig. Zorg gewoon dat jouw team met een meerderheid bovenop de bunker ligt, en dat ondertussen een klein groepje de andere vlag capt. Daarna is het een kwestie van punten farmen door de bunkercampers uit te roken. >:)
Totdat de verdedigers simpelweg met hun hele team erin liggen, dan mag jij er bovenop gaan liggen, maar dat werkt niet echt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gstoffers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 13:02
Sissors schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:52:
[...]

Totdat de verdedigers simpelweg met hun hele team erin liggen, dan mag jij er bovenop gaan liggen, maar dat werkt niet echt ;).
De meesten in de bunker hebben geen geduld en gaan vanzelf naar buiten om te kijken of ze kills kunnen maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:52:
[...]

Kwestie van hopen dat jouw team minder scouts en meer PTFO spelers heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Tsurany schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:14:
[...]

Daarom speel ik scout met martini henry! _/-\o_ Samen incendiary grandes, incendiary tripwires en flare gun. Im that shotgun sniping flaming biootch!

*Ik hou van die martini henry.. alleen vanwege het geluid moet ik hem al spelen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lipst3r schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:27:
[...]

Daarom speel ik scout met martini henry! _/-\o_ Samen incendiary grandes, incendiary tripwires en flare gun. Im that shotgun sniping flaming biootch!

*Ik hou van die martini henry.. alleen vanwege het geluid moet ik hem al spelen*
Alleen jammer dat het ding zo ontzettend traag is dat het in elke close up fight kansloos is als je of je eerste schot mist of meer dan twee tegenstanders tegen komt. En sowieso geen one shot kill op korte afstand dus dan moet je alweer switchen naar je sidearm.

[ Voor 8% gewijzigd door Tsurany op 18-11-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gstoffers
Tsurany schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:14:
[...]

Eigenlijk zou er een gat moeten komen als dat kanon eenmaal vernietigd is, dan heb je een derde ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Laatst online: 18-09 19:23

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

gstoffers schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:29:
[...]

Eigenlijk zou er een gat moeten komen als dat kanon eenmaal vernietigd is, dan heb je een derde ingang.
Zo'n groot stuk staal verdampt niet een twee drie hoor... maar voor de balance zou t wellicht beter zijn.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flimovic schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:30:
[...]

Zo'n groot stuk staal verdampt niet een twee drie hoor... maar voor de balance zou t wellicht beter zijn.
Een gat met wat brokstukken zou niet gek zijn. Al is het inderdaad verre van realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Tsurany schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:28:
[...]

Alleen jammer dat het ding zo ontzettend traag is dat het in elke close up fight kansloos is als je of je eerste schot mist of meer dan twee tegenstanders tegen komt. En sowieso geen one shot kill op korte afstand dus dan moet je alweer switchen naar je sidearm.
Klopt je moet zeker opletten. Daarom ook veel mee aan het flanken :). Het is echt lekker wapen als je er beetje mee om weet te gaan. Vooral in HC servers waar je iemand killt en dan eerst dat geluid van dat wapen en dan die ''kachiing!''. Heerlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 09:44
In battlefield 4 was ik echt enorm groot fan van smoke grenades! De hoeveelheid keren dat ik mezelf gered heb met die dingen is gigantisch. Maar in Bf1 heb ik toch meer profijt van gas nades. Het forceren van vijanden om te hipfiren, vluchten, of sterven en lichte visuele blokkade maakt het in mijn optiek de betere keuze. Wel verwacht ik dat deze binnekort generfed gaan worden. Mochten ze de hoeveelheid terugbrengen naar 1 dan ga ik mogelijk de smokes ook eens proberen. Het is natuurlijk ook gamemode afhankelijk: In rush of operations gaat smoke meer helpen dan bijv conquest (wat ik dan weer vaak speel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gstoffers
Flimovic schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:30:
[...]

Die behemoth trein is ook van staal en kan ook kapot :+ . Het hoeft ook niet makkelijk te vernietigen zijn maar het zou wel ideaal zijn als het kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

gstoffers schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:34:
[...]

Die behemoth trein is ook van staal en kan ook kapot :+ . Het hoeft ook niet makkelijk te vernietigen zijn maar het zou wel ideaal zijn als het kon.
Klopt, maar ook de Behemoth is niet ineens weg als ie kapot is. Dus dat kanon kan wel kapot, maar blijkbaar niet weg.

[ Voor 8% gewijzigd door Flimovic op 18-11-2016 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Tsurany schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:31:
[...]

Een gat met wat brokstukken zou niet gek zijn. Al is het inderdaad verre van realistisch.
Zoiets, waar je bijv ook granaten kan ingooien of naar beneden kan springen. :) Heb het idee dat het nu nogal makkelijk verdedigen is. Massaal granaten blijven gooien en zorgen dat er genoeg medics/supports binnen staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
K bullets doen het prima op vliegtuigen merk ik, schoot een wing kapot in 1 schot, deed 35 Dmg ?

net ook weer 6e geëindigd met 7/17.... medic. ik ben letterlijk 1 keer gerevived, heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
Als je een krat munitie naast je zet, kan je meerdere ( gas) granaten tegelijk gooien,
zodat je een mooi verspreid gasveld creeer om vervolgens met je shotgun de boel af te maken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
Vandaag maar eens voor het eerst met de Scout gaan prutsen, was niet van plan om op heuvel te gaan liggen, maar vol in de aanval, de smile infantry gekozen, tripwire en de gun waarmee je enemies kan spotten.
Als operation Kaiserschlacht gekozen (40 man), viel mee 100% hoe het ging, vooral die gun waarmee je enemies kan spotten is goud waard.

Op dit moment is mijn scout rank nog steeds 0, behalve de martini henry, wat is de sniperrifle met de kortste range?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gstoffers
luifel schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:54:
Als je een krat munitie naast je zet, kan je meerdere ( gas) granaten tegelijk gooien,
zodat je een mooi verspreid gasveld creeer om vervolgens met je shotgun de boel af te maken 8)
Een support heeft geen shotgun, maar die gas granaten zijn idd ideaal voor een shotgun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

gstoffers schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:03:
[...]

Een support heeft geen shotgun, maar die gas granaten zijn idd ideaal voor een shotgun.
Hoevaak ik niet als assault eerst 2 gas granaten pop, masker op zet en dan met de shotgun erin loop >:)

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lienuks
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06 20:40

Lienuks

Meet People Get Connected!

Heeft iemand al een shotgun in hardcore mode geprobeerd? Ik speel vrij vaak ptfo focussed met mn shotgun maar denk dat dit in hardcore helemaal niet werkt vanwege dat je niet kan zien wie je teammates zijn gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Lienuks schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:16:
Heeft iemand al een shotgun in hardcore mode geprobeerd? Ik speel vrij vaak ptfo focussed met mn shotgun maar denk dat dit in hardcore helemaal niet werkt vanwege dat je niet kan zien wie je teammates zijn gok ik?
Je kan het wel degelijk zien. Het is alleen de vraag zie jij dat snel genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lienuks
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06 20:40

Lienuks

Meet People Get Connected!

Lipst3r schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:21:
[...]

Je kan het wel degelijk zien. Het is alleen de vraag zie jij dat snel genoeg :P
Precies dat haha , normaal strafe ik door de gebouwen heen en zie ik wat dan bam! en nu is t meer van ik moet een halve seconde wachten.. ben bang dat dat dan aardig wat teamkills op gaat leveren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
Hoe is de hardcore mode? Intens? ga het vanavond ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lienuks schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:16:
Aan de andere kant zijn de shotguns in hardcore nog sterker en hebben ze nog meer range. Dus je kan ook wat meer afstand houden tot de enemy.
rudyman85 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:31:
Vol met snipers en andere campers.

[ Voor 18% gewijzigd door Tsurany op 18-11-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

rudyman85 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:31:
Ik heb het gisteren voor het eerst gedaan. Er kwam mist opzetten en eerlijk gezegd was het vooral op de gok een beetje op silhouetten schieten... Ik vond t er zo niet heel veel aan, wellicht dat met betere weersomstandigheden het leuker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
gstoffers schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:59:
[...]

De meesten in de bunker hebben geen geduld en gaan vanzelf naar buiten om te kijken of ze kills kunnen maken. :)
Ik zie een beetje een gameplay probleem als de winnaar simpelweg het team is wat een goed boek heeft liggen op te gaan lezen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghighoegha
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-09 11:09
Nila schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:08:
[...]

Hoevaak ik niet als assault eerst 2 gas granaten pop, masker op zet en dan met de shotgun erin loop >:)
Bij je eigen gas granaten is geen masker nodig toch? Of ik loop heel vaak door het gas zonder dat er health vanaf gaat. Ik ga er dan maar vanuit dat het een vriendschappelijke gasgranaat is. M'n poppetje loopt dan wel te kuchen maar er gaat geen health vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:29

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

ghighoegha schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 16:42:
[...]

Bij je eigen gas granaten is geen masker nodig toch? Of ik loop heel vaak door het gas zonder dat er health vanaf gaat. Ik ga er dan maar vanuit dat het een vriendschappelijke gasgranaat is. M'n poppetje loopt dan wel te kuchen maar er gaat geen health vanaf.
Dat gas is soms erg vreemd. Soms zie je geen gas en gaat er health af en soms is er wel gas en gebeurd er niks.Ook als het achter een muur gegooid word dan kun je nog dmg krijgen. Ik vraag me trouwens af of je geen voordeel hebt als je alles op low settings speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Laatst online: 09-09 12:06
[...]

Zo ver ik weet wel hoor, ben al een aantal keer door m'n eigen gas grenade gekilled. :+

Dan krijg je geen killcam en staat er iets van 'Killed in action' & 'Gas' i.p.v. een naam van een speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

[...]

Vaak gooit de vijand gas granaten bij de ingang of op de route, dus dan heb je je masker nodig wil je naar binnen.
EXCalibur_EeK schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 16:46:
[...]

Dat gas is soms erg vreemd. Soms zie je geen gas en gaat er health af en soms is er wel gas en gebeurd er niks.Ook als het achter een muur gegooid word dan kun je nog dmg krijgen. Ik vraag me trouwens af of je geen voordeel hebt als je alles op low settings speelt.
Zo ben ik ook eens gekilled terwijl ik binnen stond waar geen gas krijgt. Overigs ben ik ook een keer gekilled door een schep terwijl ik binnen in een hoekje stond er geen vijand me was. Waarschijnlijk vanaf buiten? Buggy of een hacker....?

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
[...]

In de normal mode zijn er met gas 3 mogelijkheden van afkomst:
- Jezelf: doet damage aan de tegenstander en aan jou (gasmasker dus nodig)
- tegenstander: Doet damage aan jouw teammates (en jou dus)
- Teammates: Doet damage aan de tegenstander (geen gasmasker nodig) Jij als teamgenoot ziet echter wel een soort gele waas en begint met kuchen, maar verliest geen health.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 09:44
Nila schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 16:53:
[...]

Vaak gooit de vijand gas granaten bij de ingang of op de route, dus dan heb je je masker nodig wil je naar binnen.

[...]

Zo ben ik ook eens gekilled terwijl ik binnen stond waar geen gas krijgt. Overigs ben ik ook een keer gekilled door een schep terwijl ik binnen in een hoekje stond er geen vijand me was. Waarschijnlijk vanaf buiten? Buggy of een hacker....?
Als je in een hoekje staat clipte er miscshien delen van je lichaam door de muur heen. Dan kunnen ze je buiten de muur gewoon raken. Daarom ga ik nooit helemaal tegen de muren van een hoek aan leunen, maar blijf ik er een cm of 30 vanaf. Veel minder kans dat er delen uitsteken waarmee je geraakt kan worden. (dit probleem zat ook al in eerdere battlefield games. Het komt niet vaak voor, maar gebeurd wel.)

In bf1 wordt je best vaak weg geduwd als je ergens wilt liggen waardoor een ledematen uitsteken, dus ze proberen het wel te voorkomen. Helaas heeft dit wegduwen er wel eens voor gezorgd dat ik een afgrond van 30 meter ingegooid werd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Laatst online: 14-09 13:31
Op de een of andere manier, doet BF1 het bij mij helemaal niet meer.

Start net na een week m'n PC op, doe de Fall update en BF1 werkt niet meer. Heb hem niet getest voor de update... Iemand anders hier last van?

EDIT: Gefixt door de BF1 map in Documenten een minnetje te geven.

[ Voor 13% gewijzigd door Fryslanboy op 18-11-2016 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gstoffers
Ik zit net bij mijn dog tags te kijken en het blijkt dat ik 14 keer een dog tag van rank level 100 van iemand gepakt heb. Dat lijkt me sterk want volgens mij ben ik nog geen level 100 gast tegen gekomen, laat staan 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:37
gstoffers schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 17:18:
Ik zit net bij mijn dog tags te kijken en het blijkt dat ik 14 keer een dog tag van rank level 100 van iemand gepakt heb. Dat lijkt me sterk want volgens mij ben ik nog geen level 100 gast tegen gekomen, laat staan 14.
Hoogste dude die ik bewust heb gezien was rank 93, vorige week ergens.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
Tenzij je een 144Hz scherm hebt is een 1070 sowieso waanzin op 1080p tbh ;). En dat je CPU dan 100% load heeft maakt niet uit, tenzij het resultaat is dat je daardoor specifiek stuttering krijgt ofzo. Maar die CPU hoeft ook niet uit zijn neus te staan eten.

[...]

Laat ik nou net een 144 hz scherm hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die de Autoloading 8.35 gebruikt? Met slechts vijf kogels heb je er wel heel weinig aan naar mijn idee. Echt op hele korte afstand kan je die vuursnelheid wellicht benutten maar dan heeft de Cei-Rigotti of de Autoloading 8.25 een groter magazijn, wat dan wel praktisch is.

En de 12g of de M97 shotguns, die worden volgens mij ook nooit gebruikt. Hebben geen enkel voordeel op de Model 10.

Net als bij de Support, ook maar twee of drie wapens (BAR en MG15) die echt nuttig zijn. De BAR is handig voor run en gun gameplay en de MG15 als je flink wat kogels er doorheen wilt jagen. De Madison MG gaat nog wel omdat die net wat meer kogels heeft dan de BAR en iets meer damage (alhoewel kogels per kill gelijk blijft). De Huot en de Lewis zijn in vergelijking gewoon niet handig. De M1909 zit er tussenin, iets meer kogels dan de BAR maar veel minder dan de MG15, trager dan de Madison maar iets meer damage op range. Echter nog geen kogel minder nodig voor een kill.

Dus behoorlijk wat wapens die op zich wel leuk zijn maar vergeleken met de rest gewoon niet echt nuttig. Als ze de Autoloading 8.35 nou bij de scout hadden gestopt had die nog wat echte variatie.

Pagina: 1 ... 37 ... 92 Laatste

Let op:
De volgende servers zijn beschikbaar:
Discord: https://discord.gg/zfeG8Tr
Teamspeak: ~[html]<a href="ts3server://ts.bug-community.com">ts.bug-community.com</a>~[/html]

Voor (hardware) problemen is het volgende topic: [PC] Battlefield 1 Algemeen problemen topic

Dit is een topic voor discussie, niet om statslijstjes te posten. Doe dit dan ook niet.