Alsjeblieft niet. Dat zou qua balance verschrikkelijk slecht werken. Een wapen dat bedoeld is voor lange afstand moet je niet ook nog eens op korte afstand ontzettend effectief gaan maken. Dan is de hele balans die er nu is gewoon weg omdat je met SMG's nergens meer kan winnen. Ook shotguns worden dan nutteloos omdat ze dankzij de waardeloze hitregistratie niet beter werken dan one shot kill snipers. Je maakt dus de assault class vrij nutteloos behalve tegen tanks.Pas08 schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:29:
Ik ben het met je eens dat het (althans dat lijkt mij) geen kwaad zou kunnen om bolt-action sniper rifles de mogelijkheid te geven om op close range iemand te doden met een hit op min. upper body. Wellicht dat dit ook iets meer scout spelers kan overhalen om actief voor objectives te gaan en wellicht zonder scope te spelen. In plaats van long range te snipen.
Persoonlijk vind ik one shot kill in Battlefield sowieso al vrij kansloos, dat hadden ze nooit toe moeten voegen. Snipers zijn er om te zorgen dat iemand niet stil gaat liggen maar in beweging moet blijven. Als je dan zo'n wapen one shot kill maakt gaat dat hele idee weg en worden snipers veel te sterk. Zeker als alle andere wapens een relatief hoge time to kill hebben en een relatief lage accuracy. Een sniper moet de skills hebben om een headshot te maken op een rennend doel of het geduld om te wachten tot zijn doel stil staat.
Dan zou ik liever zien dat ze de scout nog een of twee wapens extra geven die semi automatisch zijn zoals de DMR's uit Battlefield 4. Dan kunnen ze op een veel kortere afstand werken zonder dat hun wapens meteen one shot kill hoeven zijn. Geef ze bijvoorbeeld de Mondragon Sniper, prima wapen om de scout wat veelzijdiger te maken.
Al zou mijn voorkeur nog steeds gaan naar het volledig verwijderen van de scout.
Lastige van de LMG's is dat ze ook erg goed als pray en spray wapen werken. Als ze dan nog meer damage per kogel krijgen zullen ze ook net zo goed werken als SMG's. Ik zou eerder de damage dropoff compleet verwijderen voor de LMG. Dan is de damage per schot niet hoog genoeg om dichtbij overweldigend te zijn maar kan je op lange afstand het wapen wel beter gebruiken waar het voor bedoeld is.Het is ten slotte een game waarin men een redelijk goed onderscheid in de klassen en speelwijzes heeft aangebracht. Dat gezegd hebbende ben ik het met menig ander hier eens dat de support wapens wel wat liefde kunnen gebruiken, de damage mag bv met een aantal punten per shot omhoog, omdat de lmg's ten opzichte van de smg's naar mijn mening underpowered zijn. De logge trage handeling is prima, maar de damage output per bullet kan iets hoger en zal niet schadelijk zijn voor de gameplay in mijn optiek.
[ Voor 20% gewijzigd door Tsurany op 14-11-2016 15:05 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N