Omdat ik meestal met vrienden speel, spawn ik in tijdens de countdown eigenlijk nooit op de basis, maar wacht tot daarna en spring in een voertuig of spawn op een squadmate. Ik zag daarom pas ergens deze week dat het begin van een level een leuke animatie heeft, waarbij het lijkt alsof het level gemortierd wordt.
In hetzelfde stramien zou ik het wel leuk vinden als iedereen weer gewoon hetzelfde endscreen krijgt, net als in voorgaande edities. Met z'n allen dansen op het endscreen is gewoon grappig.
Ik had net deze reactie getikt op een topic dat tijdens het typen werd gesloten, hebben jullie nog aanvullingen?

Dat klopt, want het werkt ook gewoon totaal niet. Dat je tussen spelers van verschillende kwaliteiten terechtkomt die ook nog eens anders spelen dan hun gemiddelde doet vermoeden, is onvermijdelijk.
Niets is zo moeilijk te bepalen als "skill". Iemand kan een slechte dag hebben of juist een lucky streak, enorm goed kunnen mikken maar altijd verliezen omdat hij de enige goede schutter is in het team, enzovoorts.
Dat ik slecht ben in een shooter, daar twijfel ik niet aan
Join the club! Ik heb in totaal een uur of vijfduizend (jawel) in de Battlefield-serie zitten, en worstel nog steeds om mijn K/D boven de 1 te krijgen.
Er zijn verschillende zaken waaraan je kunt werken, en voor alle onderdelen zijn weer video's en tutorials te vinden. Zo is er, grofweg:
• Het schieten an sich: leren omgaan met wapens ("weapon handling": rate of fire, accuracy, recoil, tactical reload, ...)
• Waarop je schiet ("target acquisition": op wie moet je gaan schieten en waarom)
• Positie van jou, je teammates en de vijand op de map ("situational awareness": naar welk doel ben je onderweg, hoe kom je daar, waar kun je schuilen, hoe zorg je dat je niet in de zijkant of rug wordt aangevallen)
Je moet leren bepalen waar je zwaktes liggen, en die dan gaan verbeteren. Ik weet van mezelf dat ik te lomp ben en te hard vooruit wil lopen, iedere game en iedere map weer. Ik sta met mijn sniperrifle aan de frontlinie, en ga flanken met een wapen dat daar niet snel genoeg voor schiet. Ik word dus regelmatig verrast door spelers die mij wél zagen of hoorden aankomen, en kan zelf dan niet snel genoeg terugschieten.
Als je deze basics onder de knie hebt, kun je gaan werken aan gamemode-specifieke tactieken. Welke vlaggen zijn belangrijk op welke maps, en waarom? Spawnen er belangrijke voertuigen, is er veel cover omheen, ligt hij net buiten de route? Op welke vlag moet je spawnen, en waarom? Wordt hij ingenomen door de vijand, of is hij net ingenomen door jouw team? Ligt hij op de route voor de volgende vlag? Enzovoorts, enzovoorts.
Aan de andere kant, er zijn legio "How to become better at Battlefield"-filmpjes die je niks wijzer maken.
Dus: blijven oefenen.

Maar niet door potje na potje te grinden, maar door te kijken wat er misgaat en dat te verbeteren. Vraag je bij iedere death af: hoe kon die vijand mij neerschieten, terwijl ik hem niet (genoeg) raakte?
Het helpt daarbij om, met headset, samen met anderen te spelen die je tips kunnen geven. Dit ging bij BF3 en BF4 makkelijker, omdat je servers kon favoriten waarop het wél lekker speelde, en zo terugkerende spelers kon leren kennen. In BF1 moet je dit via het Origin-vriendsysteem doen.