Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:00

Gundogan

Rip and tear, until it is done

exstence schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:02:
Anyway, ik zit nu op level 16. Rank 1 op assualt en support.
Wat is nou voor beide de beste wapen optie?
Dus zeg maar niveautje baby gun. Ik 'voel' niet echt de verschillen.
Ik ben een slechte snipper btw.
De MP18 voor de assault is een goed allround wapen voor korte en middellange afstand. Bij de support kan alleen de BAR mij bekoren. Klein magazijn, maar accuraat genoeg voor bijna alle afstanden.

De Model 10-A Hunter is erg goed voor een shotgun, maar het blijft een frostbite engine shotgun, dus erg random af en toe.

[ Voor 10% gewijzigd door Gundogan op 10-11-2016 19:33 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• exstence
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11-2020
Ik proef een gevoeligheidje ;) :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
exstence schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:17:
[...]

Ik proef een gevoeligheidje ;) :>
Nope, gewoon wat oudere gamers die je helemaal gerust willen stellen... oefenen, oefenen, oefenen
O, en niet vergeten LOL te hebbben ;)

• cowboyhenkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 17:16
Iemand enig idee of er nog een beetje matchmaking komt? Beetje irritant om telkens tegen teams te komen die dan vaak ook nog lvl 50+ zijn.

Lijkt me fijner om de mensen in teams tegen andere mensen in teams te laten spelen. En om beginners tegen beginners te laten spelen. Aan de chat te merken zijn er ook veel mensen die het wel erg serieus nemen en behoorlijk los gaan op elkaar.

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-10 11:52
Ik werd samen met mijn squad gekicked in een NL server.
Wist niet dat het mogelijk was...
We waren iets te hard aan het kontschoppen met een tank denk ik. :)

[ Voor 45% gewijzigd door MaXeRs op 10-11-2016 22:08 ]

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
MaXeRs schreef op donderdag 10 november 2016 @ 22:06:
Ik werd samen met mijn squad gekicked in een NL server.
Wist niet dat het mogelijk was...
We waren iets te hard aan het kontschoppen met een tank denk ik. :)
Kan ook helemaal niet... Er zijn nog geen rental servers. Alles is nog steeds official.
Zal wel iets anders geweest zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:30

Dat moet gevierd :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

:+

Omdat ik meestal met vrienden speel, spawn ik in tijdens de countdown eigenlijk nooit op de basis, maar wacht tot daarna en spring in een voertuig of spawn op een squadmate. Ik zag daarom pas ergens deze week dat het begin van een level een leuke animatie heeft, waarbij het lijkt alsof het level gemortierd wordt.

In hetzelfde stramien zou ik het wel leuk vinden als iedereen weer gewoon hetzelfde endscreen krijgt, net als in voorgaande edities. Met z'n allen dansen op het endscreen is gewoon grappig. :+

Ik had net deze reactie getikt op een topic dat tijdens het typen werd gesloten, hebben jullie nog aanvullingen? :)
Pepsichoco schreef op donderdag 10 november 2016 @ 17:28:
Is er iemand die weet hoe dat matchmaking volgens skill werkt op PC voor Battlefield 1 want volgens mij werkt dat gewoon niet.
Dat klopt, want het werkt ook gewoon totaal niet. Dat je tussen spelers van verschillende kwaliteiten terechtkomt die ook nog eens anders spelen dan hun gemiddelde doet vermoeden, is onvermijdelijk.

Niets is zo moeilijk te bepalen als "skill". Iemand kan een slechte dag hebben of juist een lucky streak, enorm goed kunnen mikken maar altijd verliezen omdat hij de enige goede schutter is in het team, enzovoorts.
Dat ik slecht ben in een shooter, daar twijfel ik niet aan
Join the club! Ik heb in totaal een uur of vijfduizend (jawel) in de Battlefield-serie zitten, en worstel nog steeds om mijn K/D boven de 1 te krijgen.

Er zijn verschillende zaken waaraan je kunt werken, en voor alle onderdelen zijn weer video's en tutorials te vinden. Zo is er, grofweg:

• Het schieten an sich: leren omgaan met wapens ("weapon handling": rate of fire, accuracy, recoil, tactical reload, ...)
• Waarop je schiet ("target acquisition": op wie moet je gaan schieten en waarom)
• Positie van jou, je teammates en de vijand op de map ("situational awareness": naar welk doel ben je onderweg, hoe kom je daar, waar kun je schuilen, hoe zorg je dat je niet in de zijkant of rug wordt aangevallen)

Je moet leren bepalen waar je zwaktes liggen, en die dan gaan verbeteren. Ik weet van mezelf dat ik te lomp ben en te hard vooruit wil lopen, iedere game en iedere map weer. Ik sta met mijn sniperrifle aan de frontlinie, en ga flanken met een wapen dat daar niet snel genoeg voor schiet. Ik word dus regelmatig verrast door spelers die mij wél zagen of hoorden aankomen, en kan zelf dan niet snel genoeg terugschieten.

Als je deze basics onder de knie hebt, kun je gaan werken aan gamemode-specifieke tactieken. Welke vlaggen zijn belangrijk op welke maps, en waarom? Spawnen er belangrijke voertuigen, is er veel cover omheen, ligt hij net buiten de route? Op welke vlag moet je spawnen, en waarom? Wordt hij ingenomen door de vijand, of is hij net ingenomen door jouw team? Ligt hij op de route voor de volgende vlag? Enzovoorts, enzovoorts.

Aan de andere kant, er zijn legio "How to become better at Battlefield"-filmpjes die je niks wijzer maken.

Dus: blijven oefenen. ;) Maar niet door potje na potje te grinden, maar door te kijken wat er misgaat en dat te verbeteren. Vraag je bij iedere death af: hoe kon die vijand mij neerschieten, terwijl ik hem niet (genoeg) raakte?

Het helpt daarbij om, met headset, samen met anderen te spelen die je tips kunnen geven. Dit ging bij BF3 en BF4 makkelijker, omdat je servers kon favoriten waarop het wél lekker speelde, en zo terugkerende spelers kon leren kennen. In BF1 moet je dit via het Origin-vriendsysteem doen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 22:36
exstence schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:02:
Hier is uw sitting duck.
Dadelijk op discord. Eindelijk weer eens tijd. Ik word er gek van, maar ik kan er dus geen moer van. Zal leeftijd wel zijn. (40+). Voordeel van BF3/4 was de grote hoeveelheden tanks (punten scoren).
Verbaas me er ook over dat er een aantal gasten zoveel tips & tricks hebben. Kwestie van YouTube filmpjes kijken I guess.

Anyway, ik zit nu op level 16. Rank 1 op assualt en support.
Wat is nou voor beide de beste wapen optie?
Dus zeg maar niveautje baby gun. Ik 'voel' niet echt de verschillen.
Ik ben een slechte snipper btw.
Ben 44, reactie vermogen wordt inderdaad wat minder maar dat compenseer ik weer met ervaring.
Het heeft mij trouwens 3 weken gekost om weer mee te komen, ik denk dat jongeren daar wat sneller in zijn, in het begin zat ik altijd in het midden tot de laatste plaats, nu kom ik af en toe in de top 3 terecht, dus oefenen en nog eens oefenen.

Mijn favoriete assault wapen is de mp18 trench, het is een beest in hipfire, vooral in close quarter, medics maken dan geen kans omdat ik heen en weer beweeg en met burst tijdens ads doet hij het ook lekker.
Voor support gebruik ik de mg15 low weight, vrij accuraat, zit op 19,6% accuracy en dat voor een lmg.
Bij medic weet ik het nog niet, selbslader heeft zijn nukken en de mondragon is heel goed maar heeft maar 5 kogels.
Sniper speel ik bijna niet, die doen zo weinig voor objective game play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
NLsandman schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:32:
[...]

Ben 44, reactie vermogen wordt inderdaad wat minder maar dat compenseer ik weer met ervaring.
Het heeft mij trouwens 3 weken gekost om weer mee te komen, ik denk dat jongeren daar wat sneller in zijn, in het begin zat ik altijd in het midden tot de laatste plaats, nu kom ik af en toe in de top 3 terecht, dus oefenen en nog eens oefenen.

Mijn favoriete assault wapen is de mp18 trench, het is een beest in hipfire, vooral in close quarter, medics maken dan geen kans omdat ik heen en weer beweeg en met burst tijdens ads doet hij het ook lekker.
Voor support gebruik ik de mg15 low weight, vrij accuraat, zit op 19,6% accuracy en dat voor een lmg.
Bij medic weet ik het nog niet, selbslader heeft zijn nukken en de mondragon is heel goed maar heeft maar 5 kogels.
Ik denk dat leeftijd uiteindelijk niet zo enorm veel invloed heeft.
Meer de tijd die je beschikbaar hebt om te gamen zodra je ouder word.
Ik ben nu 34, zo ver lig ik niet achter op de 15-18 jarigen en eindig toch eigenlijk meestal wel bij de top 5 op het scoreboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-10 15:39
NLsandman schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:32:
[...]

Ach, ik ben 26 en stond ook niet vanaf dag 1 in de top. Er zullen altijd hele volksstammen zijn die er (veel) meer tijd in steken en daardoor ook weer betere loadouts hebben e.d. Kijk voor de grap maar eens in de stats hoeveelste je staat qua playtime.
Ik ben er nog steeds niet echt achter wat de meeste effectieve zijn voor mij en heb er toch al wat uurtjes in zitten.

Met dat laatste ben ik het eigenlijk niet eens, veelal spelen snipers niet de objectives, maar het kan wel gelukkig. De flare gun kan erg handig zijn bijvoorbeeld (voor het hele team). Ook vanaf een afstandje naderende tegenstanders op afstand houden van de objectives kan heel nuttig zijn vind ik O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

unfor schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:22:
[...]

Ik ben nu 34, zo ver lig ik niet achter op de 15-18 jarigen en eindig toch eigenlijk meestal wel bij de top 5 op het scoreboard.
Mijn pa vind War Thunder fantastisch, beetje rondtuffen met de tanks en andere neerhalen. Die vent zit gewoon net zo hard te schreeuwen als hij op 'onmogelijke wijze' doodgaat (heb het niet van een vreemde dus :+ ).

Sinds kort heb ik hem Heroes & Generals onder de neus geschoven, WWII FPS (F2P BF achtige game), maar hij leert het niet heel snel. Ondanks het regelmatig spelen heeft hij toch wel moeite met het combineren van toetsen en de muis.

Hij is dan ook wel 60 jaar, maar je ziet dan wel dat het wat langer duurt voor hij het door begint te krijgen. Ik denk dat het bij 'ouderen' scheelt dat zij niet die combinatie van muis+toetsenbord gewend zijn zoals jongere mensen die regelmatig een FPS gespeeld hebben
Met dat laatste ben ik het eigenlijk niet eens, veelal spelen snipers niet de objectives, maar het kan wel gelukkig. De flare gun kan erg handig zijn bijvoorbeeld (voor het hele team). Ook vanaf een afstandje naderende tegenstanders op afstand houden van de objectives kan heel nuttig zijn vind ik O-)
Eens, Flare Guns vind ik zelfs bijna onmisbaar, het geeft zo'n intens groot voordeel. Ondertussen counter snipen, zodat je teammaten op de objective niet één voor één worden afgeslacht. Daarnaast naderende tegenstanders pinnen of afknallen _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door MisterChaoSs op 11-11-2016 17:04 ]

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

MisterChaoSs schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 17:02:
[...]
Ik denk dat het bij 'ouderen' scheelt dat zij niet die combinatie van muis+toetsenbord gewend zijn zoals jongere mensen die regelmatig een FPS gespeeld hebben
Ik speelde mijn eerste FPS'en ook met enkel het toetsenbord, ga je me nu oud noemen? :(

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
unfor schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:22:
[...]

In bc2 en bf3 speelden we in onze clan nog clan wars of fun wars clan tegen friends, daar was het
tempo veel hoger dan bij pub servers.
Ik speelde dan zo geconcentreerd dat ik in een soort flow kwam, ik heb nu veel meer moeite om dat op
te wekken, het gaat niet meer van zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
NLsandman schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 17:32:
[...]

In bc2 en bf3 speelden we in onze clan nog clan wars of fun wars clan tegen friends, daar was het
tempo veel hoger dan bij pub servers.
Ik speelde dan zo geconcentreerd dat ik in een soort flow kwam, ik heb nu veel meer moeite om dat op
te wekken, het gaat niet meer van zelf.
Ik heb lang geleden clan wars en competities (online en op LANs) met alleen (als in: de "BF series") BF:1942, BF:Vietnam en veel minder met BF2 gespeeld. Was altijd erg leuk en ik zou het zo weer doen 8)

O, was toen al (ruim?) de oudste in de clan (TnI, was eerst een CS, later een BF1942 clan en werd ik gevraagd) maar kon het toen al goed bijbenen zolang ik maar niet hoefde te vliegen (om uit handen van de vijand te houden) want ik vlieg als een baksteen, altijd al gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
NINjak schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 18:20:
[...]

Ik heb lang geleden clan wars en competities (online en op LANs) met alleen (als in: de "BF series") BF:1942, BF:Vietnam en veel minder met BF2 gespeeld. Was altijd erg leuk en ik zou het zo weer doen 8)

O, was toen al (ruim?) de oudste in de clan (TnI, was eerst een CS, later een BF1942 clan en werd ik gevraagd) maar kon het toen al goed bijbenen zolang ik maar niet hoefde te vliegen (om uit handen van de vijand te houden) want ik vlieg als een baksteen, altijd al gedaan ;)
Infantry ligt mij ook veel meer en dan vooral close quarter gevechten al hoewel ik nu ook wel
weer van conquest geniet in bf1, er is veel meer balans tussen vehicles en infantry.
Vliegen laat ik ook aan anderen over, heb het in bc2, bf3, bf4 en bf1 geprobeerd maar het wil gewoon niet:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

CodeCaster schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 17:23:
[...]

Ik speelde mijn eerste FPS'en ook met enkel het toetsenbord, ga je me nu oud noemen? :(
Meer de coördinatie met rondkijken en mikken op diverse tegenstanders e.d. M'n pa speelde vroeger wel veel F1 en dergelijke spellen en dat deed hij prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exstence
Ben blij dat mijn 'oud' zijn verhaal aardig opgepakt is. Voel me stukken beter ;)
Wat ik treffend vond is de opmerking dat wij (oudjes) niet zo veel tijd kunnen vrij maken (of willen maken).
Ik sta te popelen om weer te gamen, maar heb nog werkafspraken en moet thuis nog veel doen. Blijft een paar keer een uurtje over. Maar vanavond home alone! Erruugg ;)
Bedankt voor de tips over wapens.

Maar bovenstaande is natuurlijk een übersmoes dat ik gewoon slecht ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUR
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:17

BUR

...aan het typen

Gisteravond voor het eerst gespeeld. Valt mij op dat het hele veld met sniperrifels lijkt rond te lopen. Ik werd iig uitsluitend door dat soort wapens neergehaald. Met de handgun van assult mp119(o.i.d.) geen deuk in een pakje boter bij close combat. Kan aan mijn non-skills liggen natuurlijk. Maar ik had een heel magazijn leeg en geen resultaat. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

34 hier en mijn (edit: grootste) beperking is een dochter van net een jaartje oud... Als je dan tijd hebt ben je blij dat je vroeg naar bed kan:)
Ik ben echt heel afwisselend in een game. Soms niet hoger dan 15 als ik dat al haal maar dan weer een paar potjes in de top 5.
Is ook heel afhankelijk van de squad waar je mee speelt hoor (ts of discord is GROOT voordeel). Och ik sla me er aardig doorheen al heb ik wel altijd een pesthekel aaan die lvl100+ die je geen kans geven vanuit een vliegtuig ofzo (was in bf4 helemaal erg).

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-10 10:18
DRuw schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 09:55:
34 hier en mijn (edit: grootste) beperking is een dochter van net een jaartje oud... Als je dan tijd hebt ben je blij dat je vroeg naar bed kan:)
Ik ben echt heel afwisselend in een game. Soms niet hoger dan 15 als ik dat al haal maar dan weer een paar potjes in de top 5.
Is ook heel afhankelijk van de squad waar je mee speelt hoor (ts of discord is GROOT voordeel). Och ik sla me er aardig doorheen al heb ik wel altijd een pesthekel aaan die lvl100+ die je geen kans geven vanuit een vliegtuig ofzo (was in bf4 helemaal erg).
Exact dit...

32, dochter van 3 dus die slaapt wel op vaste tijden.

Mijn score is ook zo gigantisch afhankelijk van de squad waar ik in zit, vd week een mega pot gespeeld als medic met een squad die echt samen speelde, had niet eens iets van TS maar 't liep gewoon erg lekker.

Dat soort dingen maakt of breekt BF1 wel echt imo, er na zat ik bij een samengeraapt zooitje, was niks mee te beginnen helaas, binnen 15 min maar gestopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exstence
douwe.nl schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 10:18:
[...]

Exact dit...

32, dochter van 3 dus die slaapt wel op vaste tijden.

Mijn score is ook zo gigantisch afhankelijk van de squad waar ik in zit, vd week een mega pot gespeeld als medic met een squad die echt samen speelde, had niet eens iets van TS maar 't liep gewoon erg lekker.

Dat soort dingen maakt of breekt BF1 wel echt imo, er na zat ik bij een samengeraapt zooitje, was niks mee te beginnen helaas, binnen 15 min maar gestopt.
45 and counting, discord, is wel erg leuk. En scheelt enorm met het scoren van punten. Vaak als support. En dan maar 'strooien' met ammo naar je maten. Bijna gratis punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
exstence schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 10:22:
[...]

45 and counting, discord, is wel erg leuk. En scheelt enorm met het scoren van punten. Vaak als support. En dan maar 'strooien' met ammo naar je maten. Bijna gratis punten
#Download Discord :)

Toch eens proberen, ik speel regelmatig met een squad vrienden via skype, dat gaat ook prima.

Mocht iemand een potje willen doen, Aufklarer-NL is de naam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:47

beany

Meeheheheheh

exstence schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 10:22:
[...]

Ah, ik ben niet de oudste! Ben 40, maar slechts een jonge geest gevangen in een oud lichaam ;)

Er is een enorm verschil in 'alleen' spelen en in een tweakers squad. Dan gaan de punten pas echt hard!

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exstence
beany schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 10:28:
[...]

Ah, ik ben niet de oudste! Ben 40, maar slechts een jonge geest gevangen in een oud lichaam ;)

Er is een enorm verschil in 'alleen' spelen en in een tweakers squad. Dan gaan de punten pas echt hard!
ik zat van de week bij jou in een squad (discord gebruikt!). Man, je was niet bij te houden! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:21
Is er al iemand level 100 hier? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
beany schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 10:28:
[...]

Tsss, broekie ;) Ik ben volgens mijn paspoort (schijnbaar) 48 maar dat kan echt niet kloppen..nee, echt niet... ze moeten gewoon wat verkeerd genoteerd hebben of misschien zijn de jaren x1,5 Geen idee wat daar fout is gegaan :+

Met een squad die samen speelt en orders uitdeelt is zoveel meer een garantie op veel punten daar is niet tegen op te schieten.

[ Voor 4% gewijzigd door NINjak op 12-11-2016 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
78 na flink no-lifen, ik heb nog geen hogere tweaker gezien tenzij jij me net gepasseerd bent :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

wtf 78 ? Dat doe je goed :) Zit op 16 ofzo. :P Maar goed ik speel niet zo veel en ben meestal at best een middenmoter... :P

PS: Wanneer komen nu eigenlijk de private servers beschikbaar? Las november maar wanneer dan?

[ Voor 27% gewijzigd door Help!!!! op 12-11-2016 12:50 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
Sommige squads hebben er een slotje op, zodat je niet kan joinen...maar het zijn toch nog
geen private servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
luifel schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 15:31:
Sommige squads hebben er een slotje op, zodat je niet kan joinen...maar het zijn toch nog
geen private servers?
Dat gebeurt automatisch als je met een party joined.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Pffft, 20 kills in een ronde halen voor die stomme medaille is nog best lastig. Zojuist 19 kills, so close yet so far away...

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:47

beany

Meeheheheheh

exstence schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 11:48:
[...]

ik zat van de week bij jou in een squad (discord gebruikt!). Man, je was niet bij te houden! _/-\o_
Mwa, het helpt ook niet mee (voor de vijand dan) dat ik al sinds Medal Of Honor Allied Assault (jemig, 2002) FPS speel. Dus de moves heb ik nog wel, de snelheid is toch echt wel iets minder geworden helaas...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Mooi al die oudjes, misschien een groep op richten voor veteran gamers:p

Zit nu op 1 dag 17 uur en rank31, er zijn er al wat rank 100 zag ik in de leader boards 15 dagen spelen heeft die gast er al op zitten na nog geen 4 weken na release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exstence
NLsandman schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:44:
Mooi al die oudjes, misschien een groep op richten voor veteran gamers:p

Zit nu op 1 dag 17 uur en rank31, er zijn er al wat rank 100 zag ik in de leader boards 15 dagen spelen heeft die gast er al op zitten na nog geen 4 weken na release.
Ik ben voor.
Nemen we als Gadget 1 een rollator. Gadget 2 een gehoortoestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Shabbaman schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 15:54:
Pffft, 20 kills in een ronde halen voor die stomme medaille is nog best lastig. Zojuist 19 kills, so close yet so far away...
Operations? Kan lang duren en veel actie dicht bij elkaar.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Dat is misschien wel een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBad9
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-10 13:54
Ik heb dus sinds bc2 niet meer gespeeld, en misschien ben ik een beetje ouderwets. Maar het lijkt of enorm veel spelers het "wigglen" onder de knie hebben, oftewel het van links naar rechts heen en weer stappen terwijl ze op me schieten. Ik mis dan echt soms mijn complete magazijn :p

Kunnen jullie dat ook? Het lukt mij echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Tsurany schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 19:05:
[...]

Staat daar niet "team death match" onder die medal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SmokingCrop schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 21:38:
[...]

Geen idee, ik doe niks met die medals. Als dat zo is dan is het inderdaad tricky.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

SmokingCrop schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 21:38:
[...]

Er is ook een medal voor TDM waar je inderdaad ook 20 kills voor moet maken, Legion of the Skull. Ik bedoelde Royal Order of the Imperial Crown, die is niet verbonden met een specifieke gamemode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:31

Deathchant

Don't intend. Do!

Wat leuk, had ik eens wat tweakers gezien :) Tsurany (tanker?) en ene Wouter nog wat.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Jep, waren net met een club van een man of 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deathchant schreef op zondag 13 november 2016 @ 00:02:
Wat leuk, had ik eens wat tweakers gezien :) Tsurany (tanker?) en ene Wouter nog wat.
Ik heb niet heel lang in een tank gezeten maar kan best zijn dat je mij tegen kwam toen ik net de light tank had. Ook even een potje van 58-8 waarbij ik de eerste 45 kills had gehaald met een LMG. Was op die Italiaanse kust map. De MG15 met bipod gekozen en als je hem goed positioneert kan je op open stukken tot op 150 meter kills halen. Daarnaast heb je 200 kogels en als je niet te lang achter elkaar blijft vuren kan je ontzettend veel vijanden dood maken. Op een gegeven moment renden er vijf man over de brug, alle vijf afgemaakt door langdurig heel veel kogels af te vuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik had 't in de gaten ;) ik ben een rusher, ik hou niet van blijven wachten. Cappen die hap ;) Maar ik gebruik ook niet echt een sproei wapen. Eerder een rifle. Wel leuk om jullie eens te treffen. Ik herkende jouw naam en daarna wouters tweakers logo (is wouter unfor?)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Unfor is Deloeks, staat ook in z'n signature. Kom volgende keer eens op Discord, altijd gezellig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
Zojuist een aflevering gezien op Discovery over gevaarlijke missies tijdens WW2.
Ze maken gebruik van animaties, echte beelden en nagespeelde beelden.
Geeft een realistische indruk ,wat er zich afspeelde.
Je ziet ook overeenkomsten met BF1, zo werd er een dolk omschreven, die de Amerikanen gebruikten.
En zoveel erg veel tijd zit er ook weer niet tussen...
Zo verlang ik toch ook over een opvolger(zoals eerder besproken hier) over WW2.. maar dat zal ook met
mijn leeftijd te maken hebben ( 60 + ) 8)7
Maar eerst genieten van BF1, geweldig spel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit spel op de Xbox gespeeld bij mijn zwager en het is hartstikke leuk.
De multiplayer is goed gebalanceerd ook al bakken we er niks van :9

Ik heb geen xbox maar wel een i7 2670QM met 6GB geheugen en een GT-555M. Toch zou ik hem graag willen spelen. Heeft iemand enig idee of dit een beetje gaat werken met alles op low?
15FPS is voor mij in principe al voldoende, mits er geen dramatische framedrops zijn.
Normaal test ik een spel even door het illegaal te downloaden, maar BF1 is nog niet te vinden :p
Kun je met Origin een spel testen en eventueel weer je geld terug krijgen als het niet te pruimen is qua FPS / bugs of wat dan ook?:)

Ik heb dit gevonden:
https://www.origin.com/nl...reat-game-guarantee-terms

Iemand ervaring mee?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2016 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Yep, werkt prima. Zo heb ik nog eens BF Hardline campaign uitgespeeld in die 24 uur en dan m'n geld teruggevraagd :+ Een dag of drie-vier later ofzo had ik m'n geld terug.

Bij de reden kon je zelf kiezen "campaign is too short".

[ Voor 52% gewijzigd door SmokingCrop op 13-11-2016 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
luifel schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:11:
Zojuist een aflevering gezien op Discovery over gevaarlijke missies tijdens WW2.
Ze maken gebruik van animaties, echte beelden en nagespeelde beelden.
Geeft een realistische indruk ,wat er zich afspeelde.
Je ziet ook overeenkomsten met BF1, zo werd er een dolk omschreven, die de Amerikanen gebruikten.
En zoveel erg veel tijd zit er ook weer niet tussen...
Zo verlang ik toch ook over een opvolger(zoals eerder besproken hier) over WW2.. maar dat zal ook met
mijn leeftijd te maken hebben ( 60 + ) 8)7
Maar eerst genieten van BF1, geweldig spel.....
Hoop dat dice het slim aan pakt en in 2020 een ww2 game uit brengt, 75 jaar vrede in europa.
Gisteren nog een cd van CCR geluisterd, als je dat hoort verlang je naar bf vietnam :9~
Maar nu eerst van bf1 genieten, heb weer plezier en als ik dood ga weet ik waarom, in bf4 was dat
toch heel vaak wtf

Ik moet zeggen dat men hier op tweakers vrij positief is over bf1, als je op het battlefield forum kijkt van EA dan is men best wel negatief.
Natuurlijk zie ik ook wel kleine bugs maar echt game breaking vind ik ze niet, tot nu toe maar 1 crash gehad, de bekende directx error van nvidia maar dat komt bijna altijd door een te hoge over clock van de gpu.
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:28:
Ik heb dit spel op de Xbox gespeeld bij mijn zwager en het is hartstikke leuk.
De multiplayer is goed gebalanceerd ook al bakken we er niks van :9

Ik heb geen xbox maar wel een i7 2670QM met 6GB geheugen en een GT-555M. Toch zou ik hem graag willen spelen. Heeft iemand enig idee of dit een beetje gaat werken met alles op low?
15FPS is voor mij in principe al voldoende, mits er geen dramatische framedrops zijn.
Normaal test ik een spel even door het illegaal te downloaden, maar BF1 is nog niet te vinden :p
Kun je met Origin een spel testen en eventueel weer je geld terug krijgen als het niet te pruimen is qua FPS / bugs of wat dan ook?:)

Ik heb dit gevonden:
https://www.origin.com/nl...reat-game-guarantee-terms

Iemand ervaring mee?
Origin access, kun je hem 10 uur testen voor 4 euro en je krijgt aardig wat goede games in vault, volle versies en als je het niets vind kun je origin access zo weer op zeggen.
Ik gebruik het al sinds release van origin access.

https://www.origin.com/nl-be/store/origin-access

[ Voor 30% gewijzigd door NLsandman op 13-11-2016 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokingCrop schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:39:
[...]

Yep, werkt prima. Zo heb ik nog eens BF Hardline campaign uitgespeeld in die 24 uur en dan m'n geld teruggevraagd :+ Een dag of drie-vier later ofzo had ik m'n geld terug.

Bij de reden kon je zelf kiezen "campaign is too short".
Haha! Thanks zal het eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLsandman schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:44:
[...]

Hoop dat dice het slim aan pakt en in 2020 een ww2 game uit brengt, 75 jaar vrede in europa.
Gisteren nog een cd van CCR geluisterd, als je dat hoort verlang je naar bf vietnam :9~
Maar nu eerst van bf1 genieten, heb weer plezier en als ik dood ga weet ik waarom, in bf4 was dat
toch heel vaak wtf

Ik moet zeggen dat men hier op tweakers vrij positief is over bf1, als je op het battlefield forum kijkt van EA dan is men best wel negatief.
Natuurlijk zie ik ook wel kleine bugs maar echt game breaking vind ik ze niet, tot nu toe maar 1 crash gehad, de bekende directx error van nvidia maar dat komt bijna altijd door een te hoge over clock van de gpu.

[...]

Origin access, kun je hem 10 uur testen voor 4 euro en je krijgt aardig wat goede games in vault, volle versies en als je het niets vind kun je origin access zo weer op zeggen.
Ik gebruik het al sinds release van origin access.
Dat is ook een goeie, zal er eens naar kijken.
Op de Xbox heb je best wel een vervelend bug dat als iemand op een AA-gun zit je hem nauwelijks neer kunt steken.
Met chargen ga je er soms dwars doorheen en maak je de kill en de andere keer gebeurt er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Tsurany schreef op zondag 13 november 2016 @ 01:08:
[...]

Ik heb niet heel lang in een tank gezeten maar kan best zijn dat je mij tegen kwam toen ik net de light tank had. Ook even een potje van 58-8 waarbij ik de eerste 45 kills had gehaald met een LMG. Was op die Italiaanse kust map. De MG15 met bipod gekozen en als je hem goed positioneert kan je op open stukken tot op 150 meter kills halen. Daarnaast heb je 200 kogels en als je niet te lang achter elkaar blijft vuren kan je ontzettend veel vijanden dood maken. Op een gegeven moment renden er vijf man over de brug, alle vijf afgemaakt door langdurig heel veel kogels af te vuren.
En dan zit ik hier te huilen om die twintig kills...

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:28
RedBad9 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 20:03:
Ik heb dus sinds bc2 niet meer gespeeld, en misschien ben ik een beetje ouderwets. Maar het lijkt of enorm veel spelers het "wigglen" onder de knie hebben, oftewel het van links naar rechts heen en weer stappen terwijl ze op me schieten. Ik mis dan echt soms mijn complete magazijn :p

Kunnen jullie dat ook? Het lukt mij echt niet.
Ik ben het steeds beter aan het leren. Makkelijkste is gewoon oefenen door geregeld te blijven tappen op de WASD. Is tegenwoordig ook wel voort nodig, en wordt bijna aangemoedigd doordat er geen verslechterde accuracy is als je beweegt en schiet.

[ Voor 5% gewijzigd door Hogader op 13-11-2016 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Paar dagen terug gevraagd over cd key van bf1. Vond hem uiteindelijk gewoon voor 49,95 bij de mediamarkt!

Is het nuttig om eerst de singleplayer te spelen? Heb veel bf1942/bf2 gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:18

M2M

medicijnman

Deruxian schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:24:
Paar dagen terug gevraagd over cd key van bf1. Vond hem uiteindelijk gewoon voor 49,95 bij de mediamarkt!

Is het nuttig om eerst de singleplayer te spelen? Heb veel bf1942/bf2 gespeeld
verwacht niet teveel van de single player. Authentiek is het niet, maar vermakelijk wel.

en als je dit toch ziet, dan wordt je daar toch vrolijk van? Veel betere immersie op een 2D scherm lijkt me lastig voor te stellen;

[ Voor 20% gewijzigd door M2M op 13-11-2016 14:40 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exstence
[...]

Bij Tsurany in de tank zitten is heel relaxt. Slapend rijk worden. Af en toe uitstappen om te repairen, en gaan met die banaan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Tsurany schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 19:05:
[...]

Het was inderdaad een goede tip, ik had in stage 1 al 23 kills. Helaas vond BF1 dat ik nu een andere medaille moest halen, dus ja... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
Ik wil mijn gebruikersnaam veranderen, maar als ik in EA mijn naam veranderd,
krijg ik de melding...deze naam is al geregistreerd!
Terwijl ik een andere naam opgeef...iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 13:42
Je zal wel een naam geprobeerd hebben die al in gebruik is, moet je toch wat anders verzinnen.
Probeer anders met een getal er achter ofzo.

BF1 Stats, GoT - System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
DWattel schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:21:
Je zal wel een naam geprobeerd hebben die al in gebruik is, moet je toch wat anders verzinnen.
Probeer anders met een getal er achter ofzo.
Een puntje achter gezet...thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:21
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 19:46

Pykow

Angelo OTR

[...]

Mijn record was 32 kills in one life.
Keerzijde het was wel als sniper en stond maar op de 12e plek.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Welke wapens vinden jullie het beste voor elke classic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gstoffers
  • Laatst online: 17:00
Wat lopen er soms toch irritante flapdrollen rond. Al een paar keer gehad dat iemand van je team voor je neus gaat staan als je achter de aa gun zit. Als je dan schiet ben je de klos want dan ga je dood.

Ik dacht eerst nog die heeft zeker ammo of health nodig of zo maar ze willen gewoon zelf achter de aa zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

gstoffers schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:18:
Wat lopen er soms toch irritante flapdrollen rond. Al een paar keer gehad dat iemand van je team voor je neus gaat staan als je achter de aa gun zit. Als je dan schiet ben je de klos want dan ga je dood.

Ik dacht eerst nog die heeft zeker ammo of health nodig of zo maar ze willen gewoon zelf achter de aa zitten.
soms sta ik ook te wachten bij een AA. Zeker als zo'n zeppelin voorbij komt drijven, dan moet je continue vuur op dat ding kunnen gooien. Sinds de AA plekken nu redelijk bekend zijn worden die als eerst getarget. Zodra het mannetje dood is, meteen er weer op kruipen en door vuren.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gstoffers
  • Laatst online: 17:00
M2M schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:49:
[...]

soms sta ik ook te wachten bij een AA. Zeker als zo'n zeppelin voorbij komt drijven, dan moet je continue vuur op dat ding kunnen gooien. Sinds de AA plekken nu redelijk bekend zijn worden die als eerst getarget. Zodra het mannetje dood is, meteen er weer op kruipen en door vuren.
Ja wachten is goed maar ik heb het over die gasten die expres voor de aa gaan staan zodat je niet kan schieten, ze willen je achter die aa weg hebben en zelf de aa besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

gstoffers schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:54:
[...]

Ja wachten is goed maar ik heb het over die gasten die expres voor de aa gaan staan zodat je niet kan schieten, ze willen je achter die aa weg hebben en zelf de aa besturen.
tja, dat is vrij dom. Dan wordt je tijdens het wachten zelf ook neergeschoten. Meestal unload ik eerst mijn AT kanon en dan is er meestal wel plek.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Lol gehad met de Limpet charge net, werkt prima om mensen uit gebouwen te blazen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghighoegha
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-09 11:09
Hoe doet dat ding het op tanks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Aggressor schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:18:
Welke wapens vinden jullie het beste voor elke classic?
Classic of class?

Medic: M1916 Selbslader Factory
Scout: Gewehr M.95 Infantery
Assault: Model 10-A Hunter shotgun (lame, maar ja, 't werkt). Ik heb nog geen level 10 assault, anders Hellriegel
Support: Bar M1918

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• unfor
Mijn favorieten dan:

Medic:
Iets passieve speelstijl: Selbstlader Marksman of Mondragon Sniper
PTFO speelstijl: Autoloader 8.25 (De rate of fire van selbstlader is onvoldoende om close range te overleven)

Assault:
Automatico Storm, Factory of Trench (afhankelijk of je graag ironsight of niet). Met dit wapen win je gegarandeerd elke 1v1.
Hellriegel (enorm magazijn om groepen mee om te leggen.
A10 Hunter.

Support:
BAR.
MG15 Suppressive. (when you absolutely positively have to kill every motherfucker in the room, accept no substitude) bron ;)

Scout:
Echte PTFO'ers spelen geen scout, dus ik heb geen idee :D
Pykow schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:11:
[...]

Mijn record was 32 kills in one life.
Keerzijde het was wel als sniper en stond maar op de 12e plek.
Ik heb een 64 streak gehaald met die SMG sentry kit en een pocket-medic, helaas was de ronde toen voorbij.
Mixed, in je eentje kun je weinig doen met de limpet charge tenzij de tanker een totale idioot is.
Uiteindelijk is het wel mijn favoriete support item, maar het zou mooi zijn als je het ding wat verder zou kunnen gooien. (Bad Company 2 C4 chucking anyone? :))
Je hebt er ongeveer 2 nodig voor een light tank, neem een light AT grenade mee om tussendoor te gooien.

[ Voor 41% gewijzigd door unfor op 13-11-2016 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:53:
[...]

Dat is ook een goeie, zal er eens naar kijken.
Op de Xbox heb je best wel een vervelend bug dat als iemand op een AA-gun zit je hem nauwelijks neer kunt steken.
Met chargen ga je er soms dwars doorheen en maak je de kill en de andere keer gebeurt er niets.
Is een bekend iets in frostbite, in bf3 als iemand op een mortar zit kun je hem niet met knife
killen, dice gebruikt een soort truukje, mortar, AA zijn eigenlijk vehicles, blijkbaar is het moeilijk te coden.

Vandaag de eerste roof campers gezien, ze zitten op het dak in ball room bij C, heb mooi kunnen oefenen op ze als sniper, speel dat bijna nooit, net als unfor ben ik van mening dat ze weinig bijdragen aan ptfo en
het valt mij op dat het aantal snipers afneemt ten op zichte van de eerste weken, blijkbaar hebben ze
door dat je weinig punten krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Deathchant schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:17:
[...]

Classic of class?

Medic: M1916 Selbslader Factory
Scout: Gewehr M.95 Infantery
Assault: Model 10-A Hunter shotgun (lame, maar ja, 't werkt). Ik heb nog geen level 10 assault, anders Hellriegel
Support: Bar M1918
Class. (T9 functie)
Maar kun je op het einde wel alle wapens in bezit krijgen ? Of moet ik oppassen welke wapens ik nu ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
NLsandman schreef op zondag 13 november 2016 @ 19:06:
[...]

Is een bekend iets in frostbite, in bf3 als iemand op een mortar zit kun je hem niet met knife
killen, dice gebruikt een soort truukje, mortar, AA zijn eigenlijk vehicles, blijkbaar is het moeilijk te coden.
Net nog in BF1 geprobeerd. Werkte ook niet.

Overigens iets anders waar ik me aan irriteer: Het is zo moeilijk geworden om een gedropt wapen te pakken. Soms lukt het probleemloos, soms sta ik boven het lichaam te kijken waar het wapen precies ligt en dan crouched ernaartoe in de hoop hem op te pakken voordat iemand me dood schiet. Ja, in BF4 pakte ik hem soms weleens perongeluk, maar imo is het nu veel te onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
unfor schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:28:
Mijn favorieten dan:

Scout:
Echte PTFO'ers spelen geen scout, dus ik heb geen idee :D
Je favorieten zijn ook de mijne, maar ik ben het niet eens met je mening over de Scout.
Daarnet nog op nr 1 met scout in Operations als attack in die jungle map. :*)
De meeste snipers spelen gewoon te defensief. Ik zat mee op de objective elke keer hij captured werd bijvoorbeeld. Pistol is nog verdomd goed in close range :P

anyways, ik vind de Russian 1895 wel nice als actieve sniper. Samen met de MIe 1903 pistol.
Natuurlijk met de flare gun.

edit: net nog een ronde gedaan met scout:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UDfQJ8UhOldJkZnDyQjndpoF/thumb.png

[ Voor 21% gewijzigd door SmokingCrop op 13-11-2016 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok helemaal verslaafd nu aan SMLE infantry only, lekker snipers snipen zonder scope.
Ik speel bijna niets anders meer, erg leuk en vergt de meeste "skills"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 19:47

-tom-562

Oliesjeik

SmokingCrop schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:03:
[...]

Je favorieten zijn ook de mijne, maar ik ben het niet eens met je mening over de Scout.
Daarnet nog op nr 1 met scout in Operations als attack in die jungle map. :*)
De meeste snipers spelen gewoon te defensief. Ik zat mee op de objective elke keer hij captured werd bijvoorbeeld. Pistol is nog verdomd goed in close range :P

anyways, ik vind de Russian 1895 wel nice als actieve sniper. Samen met de MIe 1903 pistol.
Natuurlijk met de flare gun.

edit: net nog een ronde gedaan met scout:
[afbeelding]
Sinds gisteren heb ik ook de Russian 1895 sniper, die schiet wel lekker weg! Had 'm alleen per ongeluk unlocked, wilde eigenlijk een snel geweer zonder scope voor de scout class, drukte alleen net op het verkeerde knopje :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
unfor schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:28:
Mijn favorieten dan:

Assault:
Automatico Storm, Factory of Trench (afhankelijk of je graag ironsight of niet). Met dit wapen win je gegarandeerd elke 1v1.
Hellriegel (enorm magazijn om groepen mee om te leggen.
A10 Hunter.
De Hellriegel kostte me wel wat wennen, maar nu is het mijn favoriet. Overigens kan je ongeveer zijn halve magazijn full-auto legen voor hij oververhit. Als je wat in bursts schiet kan je uiteraard wel doorgaan tot hij leeg is (en dan kan je maar beter een support in de buurt hebben, je bent best snel door je ammo heen, vandaar mijn rant over de (on)mogelijkheid van oppakken van wapens van tegenstanders.

A10 hunter is lekker, al wel heel erg random hoeveel schade je doet.

Maar de Automatico komt toch bij mij niet op mijn lijstje favorieten. Je zijn vuursnelheid is enorm, maar ik kan hem gewoon niet lekker gebruiken. Misschien ligt het aan mij, maar heb de MP-18 een stuk liever. Al was het ook maar zodat je geen gigantisch magazijn midden in je beeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Volgensmij kan je wapens tegenstanders wel oppakken toch?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Prima om modules te slopen, 2/3 om een heavy te slopen denk ik .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 22:38
Help!!!! schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:36:
Jazeker gisteren nog gedaan ;) Ik was compleet door mijn ammo heen en blijkbaar is het niet hip en trendy om supply kistjes neer te knikkeren dus toen er iemand bij mij in de buurt neergeknald werd ben ik er met zijn kit vandoor gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Laatst online: 07-10 16:35

ronalddus

Buffalo77

Carthrax schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:51:
[...]

Jazeker gisteren nog gedaan ;) Ik was compleet door mijn ammo heen en blijkbaar is het niet hip en trendy om supply kistjes neer te knikkeren dus toen er iemand bij mij in de buurt neergeknald werd ben ik er met zijn kit vandoor gegaan.
Bij Bad Company 2 werkte dit echt super. Vanaf BF3 is dit alleen maar lastiger geworden.
Nu moet je een knop ingedrukt houden en kost vaak te veel tijd als je in gevecht bent.

Weet iemand of je dit kan binden aan een key, zodat je binnen 1 klik een andere kit kan oprapen?
Bij BC2 hoefde je nooit te reloaden, je raapt gewoon het wapen op van het zojuist omgebrachte mannetje >:)

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-10 21:55

Silasje

www.Entjes.eu

Niemand hier die een beetje op de COD2 rifle only manier speelt? ik speel de laatste paar dagen alleen maar met een sniper zonder scope. dat alleen maar om met de assault stijl te spelen. Maar dan met 1 shot kill. Werkt heerlijk!

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas08
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-09 14:33
Silasje schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:36:
Niemand hier die een beetje op de COD2 rifle only manier speelt? ik speel de laatste paar dagen alleen maar met een sniper zonder scope. dat alleen maar om met de assault stijl te spelen. Maar dan met 1 shot kill. Werkt heerlijk!
Ik doe precies hetzelfde.
De martini geeft mij het oude kar98k gevoel het beste.

Dit wapen is dankzij de sweetspot die volgens mij op 30meter begint het wapen voor agressieve ptfo scout gameplay.

In eerste instantie vond ik het vreselijk dat bolt-action / snipers niet standaard 1shot kill waren, maar ik snap dat dit nodig is om de diehard campende snipers die aan de rand van de map liggen enogzins te ontmoedigen.

Maar de martini os naar mijn inziens het ptfo wapen voor scouts. Ik gebruik daarnaast de trench scope nog wel eens, omdat targets die je spot met deze scope helemaal rood omlijnd worden ipv alleen een rode tag boven hun hoofd. Is met een wapen zonder scope net even iets makkelijker voor de middel lange afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h1ttent1t
  • Laatst online: 10:23
Gisteren eens een potje Domination gedaan, die Sentry-kits zijn echt belachelijk OP. 2x op Empire's Edge die Villar Perosa kunnen oppikken: Prrrt Prrrt - hoofdjes mikken - en je maait makkelijk hele squads neer. Resultaat: 43-6 :D

Wat mij betreft zijn die pickups in Domination-TDM echt overbodig, in de Rush-Conquest-Operations kan ik het nog snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ronalddus schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:14:
[...]

Bij Bad Company 2 werkte dit echt super. Vanaf BF3 is dit alleen maar lastiger geworden.
Nu moet je een knop ingedrukt houden en kost vaak te veel tijd als je in gevecht bent.

Weet iemand of je dit kan binden aan een key, zodat je binnen 1 klik een andere kit kan oprapen?
Bij BC2 hoefde je nooit te reloaden, je raapt gewoon het wapen op van het zojuist omgebrachte mannetje >:)
Consoleport he, dus reload en wapen oppakken moet op 1 key. :+ Maar meee eens hoor, ik irriteer me ook mateloos aan hoe lang dat allemaal moet duren voor je zo'n kit oppakt.

Bovendien hebben we met de frostbite engine nog steeds het feest dat waar de wapens/lijken liggen op jouw scherm niet datgene hoeft te zijn waar ze op de server staan. Zo vaak dat je iemand tervergeefs probeert te reviven en je via TS hoort; gast, ik lig beneden niet boven! De ragdoll physics bij een explosie verplaatsen meestal alleen optisch het lichaam/kit. Op de server liggen ze nog gewoon op dezelfde plaats.

Vrij vervelend, maarja, frostbite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-09 12:04
Pas08 schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:13:
[...]
In eerste instantie vond ik het vreselijk dat bolt-action / snipers niet standaard 1shot kill waren, maar ik snap dat dit nodig is om de diehard campende snipers die aan de rand van de map liggen enogzins te ontmoedigen.
Als oud CoD1/CoD2 speler vind ik dit nog steeds irritant :+ . Zo frustrerend af en toe dat je iemand 2x moet raken met een rifle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

In eerste instantie vond ik het vreselijk dat bolt-action / snipers niet standaard 1shot kill waren, maar ik snap dat dit nodig is om de diehard campende snipers die aan de rand van de map liggen enigszins te ontmoedigen.
Ze hebben dus wel een one hit kill sweet spot range, behalve van dichtbij. Ik denk dat het niet OP is als bijvoorbeeld de M.95 rifle een 0-10 meter one hit kill range heeft. Je zit dan nog steeds in de one hit kill shotgun ranges die veel makkelijker zijn om te gebruiken en de M.95 doet te weinig damage mid en long range om een effectieve sniper te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gundogan schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:40:
[...]
Ze hebben dus wel een one hit kill sweet spot range, behalve van dichtbij. Ik denk dat het niet OP is als bijvoorbeeld de M.95 rifle een 0-10 meter one hit kill range heeft. Je zit dan nog steeds in de one hit kill shotgun ranges die veel makkelijker zijn om te gebruiken en de M.95 doet te weinig damage mid en long range om een effectieve sniper te zijn.
Te weinig damage? Min damage is 79 x 1,8 hs multiplier = 142,2 dmg, gewoon headshots schieten dus. ;)

Gegarandeerde one hit kill wapens in shooters zijn over het algemeen een erg slecht idee, tenzij de movement (denk aan quake snelheden) of map design dat toelaat (grotendeels zelf kunnen bepalen op welke afstand je vecht). Veel games hebben maps waarin de shotguns zwaar overpowered zijn, dus worden ze generfd en worden ze de facto nutteloos op alle maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:51:
[...]

Te weinig damage? Min damage is 79 x 1,8 hs multiplier = 142,2 dmg, gewoon headshots schieten dus. ;)

Gegarandeerde one hit kill wapens in shooters zijn over het algemeen een erg slecht idee, tenzij de movement (denk aan quake snelheden) of map design dat toelaat (grotendeels zelf kunnen bepalen op welke afstand je vecht). Veel games hebben maps waarin de shotguns zwaar overpowered zijn, dus worden ze generfd en worden ze de facto nutteloos op alle maps.
Whoops, dacht dat het zo'n 50 damage wapen was op long range zoals sommige snipers dat zijn in BF4. :p

Met de CoD4 TTK era waar we nu nog steeds inzitten (en wel in blijven met multi platform titels) ontkom je niet aan one hit kill wapens in semi-realistische shooters*. En met Battlefield kan je nog inderdaad de maps ernaar balanceren want ze moeten toch wel groot genoeg zijn voor voertuigen.

* Je kan ook de vol auto wapens een hele sloot meer recoil geven zoals in Day of Defeat waar de bolt action rifles one hit kill zijn op elke range en bijna op elk deel van het lichaam en niet OP, maar dat kan dan weer niet met controllers. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Gundogan op 14-11-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Laatst online: 07-10 16:35

ronalddus

Buffalo77

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:32:
[...]

Consoleport he, dus reload en wapen oppakken moet op 1 key. :+ Maar meee eens hoor, ik irriteer me ook mateloos aan hoe lang dat allemaal moet duren voor je zo'n kit oppakt.

Bovendien hebben we met de frostbite engine nog steeds het feest dat waar de wapens/lijken liggen op jouw scherm niet datgene hoeft te zijn waar ze op de server staan. Zo vaak dat je iemand tervergeefs probeert te reviven en je via TS hoort; gast, ik lig beneden niet boven! De ragdoll physics bij een explosie verplaatsen meestal alleen optisch het lichaam/kit. Op de server liggen ze nog gewoon op dezelfde plaats.

Vrij vervelend, maarja, frostbite.
Ja precies, hetzelfde met een revive, dat je opeens naar een andere plaats teleporteert en tot leven komt.
Helaas, want je kon in BC2 kon zo heerlijk door blijven pushen met het tempo dat je een andere kit op kon rapen

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Help!!!! schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:36:
Het kan wel, maar ik vind het verdomd lastig. Bij BF4 was het in de buurt staan en je reload key ingedrukt houden.

Gisteren had ik nog alles wat ik had geleegd op een heavy tank, oftewel die was nog niet kapot. Gelukkig kwam er een assault vijand om de hoek, dus die doodschieten, zijn wapens oppakken, en die tank afmaken. Doodschieten ging probleemloos. Maar toen op de donkere grond zoeken waar in hemelsnaam zijn wapen lag, want in BF1 moet je er recht boven staan, er recht naar kijken, en dan het je reload key ingedrukt houden. Oftewel terwijl ik op zoek was naar dat wapen werd ik doodgeschoten, repareerde de tank zich tot 100%, en kostte het ons twee flags, wat gezien hoe close het was ons de game heeft gekost ;).

Maar TL;DR: Ja het kan, maar het is heel veel lastiger dan in BF4.
[...]

Huh? Alle snipers zijn 1 hot kill op het lichaam in hun juiste range, en altijd op hoofd. Dat had je niet in BF4.

[ Voor 19% gewijzigd door Sissors op 14-11-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Ok op die manier. Had namelijk wel al een aantal keer een “R” zien oplichtten boven een enemy kit. Alleen nog nooit daadwerkelijk geprobeerd in BF1.

In BF4 ging het redelijk soepel dus ging er beetje vanuit dat dit in BF1 niet anders is.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Laatste tijd merk ik dat het raken van headshots wel erg random damage doet. Met de Selbstlader heb ik al meerdere keren gehad dat ik één keer een HS schoot en een schot in torso, maar de enemy niet doodging? Heb zelfs een keer gehad dat ik twee keer een headshot gaf en daarna nóg een kogel in z'n torso nodig had.

En nee het betreft hier geen 'pick up class' waar ik tegen aan schiet haha
unfor schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:04:
[...]

De arm heeft een 0.8 multiplier, vrij irritant want die zit vaak voor de torso.
In meerdere gevallen 100% torso (of in rug bijvoorbeeld)

[ Voor 25% gewijzigd door MisterChaoSs op 14-11-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
MisterChaoSs schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:02:
Laatste tijd merk ik dat het raken van headshots wel erg random damage doet. Met de Selbstlader heb ik al meerdere keren gehad dat ik één keer een HS schoot en een schot in torso, maar de enemy niet doodging? Heb zelfs een keer gehad dat ik twee keer een headshot gaf en daarna nóg een kogel in z'n torso nodig had.

De arm heeft een 0.8 multiplier, vrij irritant want die zit vaak voor de torso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MisterChaoSs schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:02:

In meerdere gevallen 100% torso (of in rug bijvoorbeeld)
Selbstlader heeft een min damage van 35, dus 1 hs (1,8*35) + 1 torso (35) = 98 damge. Er vanuit gaande dat er geen schot in het arm bij zat en een stukje dice magic (de massa's invisible walls, dusting etc). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:20:
[...]

Selbstlader heeft een min damage van 35, dus 1 hs (1,8*35) + 1 torso (35) = 98 damge. Er vanuit gaande dat er geen schot in het arm bij zat en een stukje dice magic (de massa's invisible walls, dusting etc). ;)
Wat de exacte damage per shot e.d. is weet ik nooit, mijn dank iig. Het blijft gewoon raar dat het dus zelfs mét een HS ook 3 schoten duurt voordat iemand dood is. Mikken op het hoofd heeft dus, even uitgaande van een enemy met 100hp, geen nut. Beter voor zekerheid dan maar op torso gaan richten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas08
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-09 14:33
SPOXYWOXY schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:35:
[...]

Als oud CoD1/CoD2 speler vind ik dit nog steeds irritant :+ . Zo frustrerend af en toe dat je iemand 2x moet raken met een rifle.
Ik ben ook op zo opgegroeid met cod en cod2, maar battlefield is geen cod (is maar goed ook) en ik moet zeggen dat ik na heel wat uurtjes bf1 de balans wel goed vindt.
In de eerste weken baalde ik nog wel eens regelmatig van mensen die op de rand van de map liggen te snipen, maar naar mijn ervaring is dat aantal aanzienlijk afgenomen sinds de release.
[is ook niet een heel constructieve manier van spelen en in mijn optiek ook niet zo heel erg leuk. enige map waarop ik dat nog wel eens doe is suez, maar die map moeten ze nodig aanpassen]
Gundogan schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:40:
[...]

De sweetspots zijn mij bekend, daarom vind ik de martini het leukst, omdat je daar op close range regelmatig 1 shot 1 kill mee maakt.

Ik ben het met je eens dat het (althans dat lijkt mij) geen kwaad zou kunnen om bolt-action sniper rifles de mogelijkheid te geven om op close range iemand te doden met een hit op min. upper body. Wellicht dat dit ook iets meer scout spelers kan overhalen om actief voor objectives te gaan en wellicht zonder scope te spelen. In plaats van long range te snipen.

Maar over het algemeen vind ik de balans van sweetspots goed uitgewerkt in de game. Er is voor iedere scout speler wat wils, close range --> martini, en echte long range bv de 1903.

Het is ten slotte een game waarin men een redelijk goed onderscheid in de klassen en speelwijzes heeft aangebracht. Dat gezegd hebbende ben ik het met menig ander hier eens dat de support wapens wel wat liefde kunnen gebruiken, de damage mag bv met een aantal punten per shot omhoog, omdat de lmg's ten opzichte van de smg's naar mijn mening underpowered zijn. De logge trage handeling is prima, maar de damage output per bullet kan iets hoger en zal niet schadelijk zijn voor de gameplay in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MisterChaoSs schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:25:
[...]
Wat de exacte damage per shot e.d. is weet ik nooit, mijn dank iig. Het blijft gewoon raar dat het dus zelfs mét een HS ook 3 schoten duurt voordat iemand dood is. Mikken op het hoofd heeft dus, even uitgaande van een enemy met 100hp, geen nut. Beter voor zekerheid dan maar op torso gaan richten :+
Eens, zeker met de spread en supression in BF1 is de torso een veiligere keuze. Voor t eerste schot wil ik nog wel eens op t hoofd mikken, maar t lichaam is wel t effectiefst met de selbstlader. ;)
Pagina: 1 ... 33 ... 92 Laatste

Let op:
De volgende servers zijn beschikbaar:
Discord: https://discord.gg/zfeG8Tr
Teamspeak: ~[html]<a href="ts3server://ts.bug-community.com">ts.bug-community.com</a>~[/html]

Voor (hardware) problemen is het volgende topic: [PC] Battlefield 1 Algemeen problemen topic

Dit is een topic voor discussie, niet om statslijstjes te posten. Doe dit dan ook niet.