Volgens mij heb ik geen v-sync op mijn monitor.. of heeft dat niks met mijn monitor te maken?
Zero.
Ingame instelling vriend heeft idd niks met je monitor te maken onder geadvanceerd kijken.Pelox schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:54:
[...]
Volgens mij heb ik geen v-sync op mijn monitor.. of heeft dat niks met mijn monitor te maken?
v-sync heeft niets met je monitor te maken, ik denk dat je aan het verwarren bent met g-sync en free-sync monitors.Pelox schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:54:
[...]
Top ! Deze ga ik vanavond direct proberenThijs? schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:55:
[...]
Dit werkt erg goed! M'n i5 6500 liep vol te stampen met een 1070 + 16 GB op Ultra. Daardoor stotterde de game af en toe. De CPU staat continu op 100%. Met deze fix zit ie zo rond de 70% waardoor de stotteringen niet meer optreden. Ik heb hem op 61 gezet, vsync uit op 1440p Ultra. Ik heb het ook geprobeerd met deze instelling uit en vsync aan maar dat hielp niet.
Had de tip gezien op Reddit waarbij het bij 50% van de mensen lijkt te helpen.
Volume hoger zetten helpt vaakEbayzo schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:15:
[...]
Jammer alleen dat mijn koeler in de stress schiet bij BF1Toch maar eens een custom koelertje gaan halen. Kast stijgt bij BF1 serieus op, normaal alleen bij video rendering dat dit gebeurt.
Nee, dat heeft met het spel te maken. V-Sync zorgt ervoor dat er evenveel frames gegenereerd worden als de verversingssnelheid van je monitor(vaak 60hz). Zet dit ingame uit en check ook of je driver dit niet forceert, Nvidia kan dit namelijk forceren vanuit de driver.Pelox schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:54:
[...]
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
ahaa oke, dat dacht ik al.. is het zo dat g-sync en free-sync dan het scherm aanpassen naar het aantal fps? dus wanneer dit van 98 naar 65 dropped past het scherm het aantal hz actief aan naar dezelfde waarde?DrWhite1 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:57:
[...]
v-sync heeft niets met je monitor te maken, ik denk dat je aan het verwarren bent met g-sync en free-sync monitors.
g-sync (nvidea)
free-sync (amd)
Zero.
Gewoon uitzetten en testen. V-Sync zorgt namelijk voor een vreselijke inputlag en daar zit je met snelle shooters niet op te wachten. Anders, zoals gezegd, forceren via je Nvidia/AMD driversPelox schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:01:
[...]
ahaa oke, dat dacht ik al.. is het zo dat g-sync en free-sync dan het scherm aanpassen naar het aantal fps? dus wanneer dit van 98 naar 65 dropped past het scherm het aantal hz actief aan naar dezelfde waarde?
Verder komt morgen mijn nieuwe gtx 1060 binnen. Als v-sync niet aan staat zal ik dus last krijgen van tearing als ik het goed begrijp. Mijn huidige beeldschermen zijn namelijk 60hz. Is het een goed idee om een scherm met een hogere refresh-snelheid te nemen?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik heb mijn 3570 op 4ghz draaien en daarmee zit ik dan meestal totaal cpu % op 99% en BF1 alleen rond de 92% ofzo. Maar ik heb een combinatie van medium/high @ dx11 m'n fps is vaak 80+Bassbounce schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 07:30:
Mijn 3570k lijkt een beetje op zijn tenen te lopen, regelmatig 100% load. Aangezien die generatie nog voldoende is voor de meeste games vindt ik het zonde om alles te upgraden.
Wordt dat nog opgelost met een update of zou ik toch voor een 3770k of een 2600k moeten gaan kijken?
De 3570k is nog niet overgeklockt, maar denk ook niet dat het veel zal helpen.
Dus de hitregistratie is ook nog eens belabberd...NLsandman schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 00:34:
[...]
Geen headshot en je hebt 5 tot 6 kogels nodig om hem om te leggen.
Dmg tot 22 meter is 21 per schot, verder zakt die af tot 19.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
[ Voor 5% gewijzigd door HugoBoss1985 op 26-10-2016 12:01 ]
Hoezo?steveman schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:49:
[...]
Dus de hitregistratie is ook nog eens belabberd...
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Ook al een aantal keer gehad dat ik iemand point blanc in het gezicht schoot met een sniper, wel een marker rond het kruisje kreeg, maar geen damage. Vervolgens word ik kei hard kapot geschoten. Of met de shotgun mijn marker op de tegenstander heb, op drie meter afstand en geen hits krijg. Nu ben ik verre van pro en game ik via een wifi verbinding, dus ik mag eigenlijk niet klagen. Maar met Battlefield 4 had ik hier geen last van, zelfs niet in de belabberde begin fase van die game. Wellicht dat terug schakelen naar DirectX 11 effect heeft.beuker19 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:00:
[...]
Hoezo?
5 a 6 schoten om een kill te maken is toch vrij normaal.
Ik vind de hitreg meer dan prima en ervaar op dat gebied weinig problemen.
Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x
Tja als je via WiFi speelt mag je imho niet klagen. Dat is echt bagger.hubhib schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:29:
[...]
Ook al een aantal keer gehad dat ik iemand point blanc in het gezicht schoot met een sniper, wel een marker rond het kruisje kreeg, maar geen damage. Vervolgens word ik kei hard kapot geschoten. Of met de shotgun mijn marker op de tegenstander heb, op drie meter afstand en geen hits krijg. Nu ben ik verre van pro en game ik via een wifi verbinding, dus ik mag eigenlijk niet klagen. Maar met Battlefield 4 had ik hier geen last van, zelfs niet in de belabberde begin fase van die game. Wellicht dat terug schakelen naar DirectX 11 effect heeft.
NLsandman schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 00:34:
[...]
Geen headshot en je hebt 5 tot 6 kogels nodig om hem om te leggen.
Dmg tot 22 meter is 21 per schot, verder zakt die af tot 19.
Ik zet het vizier zo ontzettend midden op z'n hoofd, hoe is dat nou geen headshot?beuker19 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:00:
[...]
Hoezo?
5 a 6 schoten om een kill te maken is toch vrij normaal.
Ik vind de hitreg meer dan prima en ervaar op dat gebied weinig problemen.
[ Voor 36% gewijzigd door steveman op 26-10-2016 12:37 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Je heb ook nog te maken met spread en recoil en ik denk je je wel heel goed moet zijn om al je kogels raak te schieten.steveman schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:34:
[...]
[...]
Ik zet het vizier zo ontzettend midden op z'n hoofd, hoe is dat nou geen headshot?
Trouwens, het eerst schot doet 32 damage, het was dus wel degelijk een headshotaangezien de standaard damage 21 max zou zijn
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Weinig, en de overduidelijke cheaters worden er vrijwel direct uit gepikt door fairfight.Juke! schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:39:
Goed, spel morgen ophalen.
Misschien gekkie vraag:
Hoe staat het met cheaters in MP?
Kom van cs en in tegenstelling tot kennelijk de meeste heb ik daar weinig last van cheaters(zeker met komst van prime).
Tot nu toe heb ik er geen gezienJuke! schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:39:
Goed, spel morgen ophalen.
Misschien gekkie vraag:
Hoe staat het met cheaters in MP?
Kom van cs en in tegenstelling tot kennelijk de meeste heb ik daar weinig last van cheaters(zeker met komst van prime).
Dat klinkt niet slecht:)unfor schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:57:
[...]
Weinig, en de overduidelijke cheaters worden er vrijwel direct uit gepikt door fairfight.
Na zo'n 40 uur spelen heb ik er zelf nog geen gezien.
Hehehe dat of interpolation^^Somath schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:03:
[...]
Tot nu toe heb ik er geen gezien
1x iemand diw op dook achter een muurtje op redelijke long range en mij gelijk door mn hoofd knalde. Maar hij had een score van 3/10 dus zal wel geluk zijn geweest:p
Wow, apart!Baelrog schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:04:
Battlefield 1 Realisme:
YouTube: Battlefield 1 WTF ?!!
Tja... maar blijf 't een leuk spel vinden
Online nu lvl 25. Ben scout rank 11 en medic rank 5 ong nu.
[ Voor 16% gewijzigd door steveman op 26-10-2016 15:14 ]
Met een 1070 zal dat wel luken ik haal met een 980 en i7 ultra zonder problemenJuke! schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:05:
[...]
Hehehe dat of interpolation^^
Oh god, dit gaat weer vele uurtjes kosten, maar goed dat vrouwtje al geinformeerd is
Die collega heeft geen moeite met 30FPS?Somath schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:14:
[...]
Met een 1070 zal dat wel luken ik haal met een 980 en i7 ultra zonder problemen
En mijn colega met een 970 en i5 ook al:p
[ Voor 4% gewijzigd door Cybergamer op 26-10-2016 15:28 ]
Volgens mij is dat zo'n speciale outfit, sentry of tank hunter/killer oid? Die kan je niet met een melee killen. zelfde geld voor de flamethrower, staat ergens bij die tips die voorbij komen bij een laadschermBaelrog schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:04:
Battlefield 1 Realisme:
YouTube: Battlefield 1 WTF ?!!
Tja... maar blijf 't een leuk spel vinden
Online nu lvl 25. Ben scout rank 11 en medic rank 5 ong nu.
i5 / GTX970 full hd 60+fps op ultra hoor geen probleem...Cybergamer schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:27:
[...]
Die collega heeft geen moeite met 30FPS?![]()
Lijkt mij stug dat hij met die i5/970 60+ FPS haalt op ultra.... Tenzij hij op 1024x768 speelt ofcoz.
Nee strak 60 gloofde het zelf ook niet .Cybergamer schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:27:
[...]
Lijkt mij stug dat hij met die i5/970 60+ FPS haalt op ultra.... Tenzij hij op 1024x768 speelt ofcoz.
In de MP zijn ze met een bajonet charge in een keer doodTankiej schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:33:
[...]
Volgens mij is dat zo'n speciale outfit, sentry of tank hunter/killer oid? Die kan je niet met een melee killen. zelfde geld voor de flamethrower, staat ergens bij die tips die voorbij komen bij een laadscherm
[ Voor 13% gewijzigd door xeroamd op 26-10-2016 15:53 ]
[ Voor 32% gewijzigd door RonaldMeer op 26-10-2016 16:36 ]
Verhoog je resolution scale eens.xeroamd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:49:
Aangezien ik helemaal klaar ben met de freezes van 4-6 seconden (zijn weer terug, jiehoe) ben ik de data gaan monitoren aan de hand van die ingame graph en wat blijkt. Enorme CPU spikes op de momenten van de freezes, terwijl de game verder smooth af draait op ultra @ 1680x1050. Enige idee hoe dit op te lossen is? Het verwijderen van de .DAT bestanden heeft al veel gedaan, maar het is bloed irritant wanneer je zo'n freeze hebt, aantal seconden wacht en dan gewoon insta gesniped bent. EDIT Bij zo'n spike staat er bij max cpu in de ingame graph dan ook een getal van 8500 waar dit normaal avarage een 25 is wanneer de game "normaal" draait.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Punkbuster lijkt niet meer ingezet te worden voor BF1.unfor schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:57:
[...]
Weinig, en de overduidelijke cheaters worden er vrijwel direct uit gepikt door fairfight.
Na zo'n 40 uur spelen heb ik er zelf nog geen gezien.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ga dit zometeen proberen. Verder heb ik nog het volgende gedaan:
*kuch*xeroamd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:37:
[...]
-user.cfg met commands voor het limiten van de fps en het renderahead limit.
-via RadeonMod de renderahead geforceerd in de driver registry.
-unparken van de cores
-uitschakelen van powersavemode functies in de bios.
Na alle zaken aangepast te hebben is het tijd om de resolutionscale wat op te hogen en dan BF1 nog maar eens aanzwengelen. Ik zal zometeen mijn bevindingen hier weer posten. Fingers crossed dan maar..
Steam/Discord: Flimovic
Heel handig, alleen is er sinds afgelopen maandag werkelijk niks nuttigs gepost. Heb het idee dat hier tussen neus en lippen door meer oplossingen geleverd worden.Flimovic schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:47:
[...]
*kuch*
Zie topic warning:
Voor (hardware) problemen is het volgende topic: [PC] Battlefield 1 Algemeen problemen topic
*kuch*
Hmmm, als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wil nietwaar? Anyway, sterkte met het oplossen, enorm frustrerend dergelijke problemen!xeroamd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:56:
[...]
Heel handig, alleen is er sinds afgelopen maandag werkelijk niks nuttigs gepost. Heb het idee dat hier tussen neus en lippen door meer oplossingen geleverd worden.
[ Voor 9% gewijzigd door Flimovic op 26-10-2016 17:04 ]
Steam/Discord: Flimovic
sorry snelle SSD, tips gaan te snel voorbijTankiej schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:33:
[...]
Volgens mij is dat zo'n speciale outfit, sentry of tank hunter/killer oid? Die kan je niet met een melee killen. zelfde geld voor de flamethrower, staat ergens bij die tips die voorbij komen bij een laadscherm
Dit samen met het ophogen van de resolution scale heeft het zo goed als helemaal (voor 99%) doen verdwijnen op de 3 of 4 maps die ik sinds dien gespeeld hebxeroamd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:37:
[...]
-user.cfg met commands voor het limiten van de fps en het renderahead limit.
-via RadeonMod de renderahead geforceerd in de driver registry.
-unparken van de cores
-uitschakelen van powersavemode functies in de bios.
Na alle zaken aangepast te hebben is het tijd om de resolutionscale wat op te hogen en dan BF1 nog maar eens aanzwengelen. Ik zal zometeen mijn bevindingen hier weer posten. Fingers crossed dan maar..
Ik heb dat gisteren eens geprobeerd, Fast Sync. Het eerste wat ik merkte was micro stutter, het beeld leek een stukje minder vloeiend te lopen als bij V-Sync. Dat was overigens in Rainbow Six, ik zal het straks nog eens proberen met BF1.Tsurany schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:52:
[...]
Waarom wil je het verminderen? Als je geen last hebt van problemen zou ik me er niet druk om maken. En anders kan je natuurlijk altijd een paar cores uitschakelen.
fast sync is maar voordelig bij minstens 2 à 3 keer je FPS in vergelijking met je Hz.Uffeltje schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 18:12:
[...]
Ik heb dat gisteren eens geprobeerd, Fast Sync. Het eerste wat ik merkte was micro stutter, het beeld leek een stukje minder vloeiend te lopen als bij V-Sync. Dat was overigens in Rainbow Six, ik zal het straks nog eens proberen met BF1.
Het spel neemt 47 GB in op mijn schijf.Hoolz14 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 18:42:
Werkt de game ook met controller op PC? of word je dan zowieso afgeknald?
Hoeveel GB is het spel overgens?
Ik kan het niet echt testen vandaag. Maar ik heb deze oplossing ook al vaker gezien. Waarom zou dit het probleem oplossen? Met de resolution scale wordt het toch alleen maar zwaarder voor je videokaart?
[ Voor 12% gewijzigd door raiders op 26-10-2016 19:32 ]
Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
3? Volgens mij heeft die optie alleen maar een true or false (0 of 1) optie, toch?... Maar kan het mis hebben hoor!RonaldMeer schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:37:
Ik weet niet of dit voor meer mensen werkt,
maar wanneer ik RenderDevice.RenderAheadLimit 3 gebruik loopt de game vloeiend
en gebruikt de game daadwerkelijk 98% van mijn gpu bij een capped fps van 60!
Klopt dat het zwaarder is voor je videokaart, maar hoe hoger je resolutie, hoe meer het zwaartepunt van je cpu naar je gpu verschuift. Het lost overigens niet dat irritante probleem op waarin de cpu 100% gaat, het is slechts één van de workarounds om de boel in toom te houden tot DICE met een fix komt.raiders schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:32:
[...]
Ik kan het niet echt testen vandaag. Maar ik heb deze oplossing ook al vaker gezien. Waarom zou dit het probleem oplossen? Met de resolution scale wordt het toch alleen maar zwaarder voor je videokaart?
3 is de standaard waarde, dat dit voor jou werkt is meer het bewijs over hoe random dit probleem is.RonaldMeer schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:37:
Ik weet niet of dit voor meer mensen werkt,
maar wanneer ik RenderDevice.RenderAheadLimit 3 gebruik loopt de game vloeiend
en gebruikt de game daadwerkelijk 98% van mijn gpu bij een capped fps van 60!
Hier heb ik ook regelmatig last van. Een herstart verhelpt het meestal wel. Maar begint wel irritant te worden.mike30 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:09:
Gisteravond even een tijdje de multiplayer gestart maar zijn de voertuigen gebugged?
Als ik bij iemand in een tank stap kan ik de eerste 20 a 30 seconden helemaal niets en hapert m'n besturing van wapens.
Even alt-tab doen naar Windows en weer terug of de origin overlay uitzetten.Wouter_96 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:10:
[...]
Hier heb ik ook regelmatig last van. Een herstart verhelpt het meestal wel. Maar begint wel irritant te worden.
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Even de chat openen met "J" en dan weer sluiten lost het voor mij ook altijd op. Misschien het proberen waard. Dat is een stuk makkelijker dan opnieuw opstartenWouter_96 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:10:
[...]
Hier heb ik ook regelmatig last van. Een herstart verhelpt het meestal wel. Maar begint wel irritant te worden.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
beany schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:12:
[...]
Even alt-tab doen naar Windows en weer terug of de origin overlay uitzetten.
Thx voor de tips. Ga ik zeker proberen.raiders schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:12:
[...]
Even de chat openen met "J" en dan weer sluiten lost het voor mij ook altijd op. Misschien het proberen waard. Dat is een stuk makkelijker dan opnieuw opstarten
Ik dacht dat je tot 3 kon..Cybergamer schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:53:
3? Volgens mij heeft die optie alleen maar een true or false (0 of 1) optie, toch?... Maar kan het mis hebben hoor!
Alt tab lijkt ook te werken (als dit het zelfde is wat ik af en toe ook heb)Wouter_96 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:10:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Somath op 26-10-2016 21:01 ]
Ok, heb nu dus even getest in DirectX 11 en mijn hitreg lijkt veel beter. Ik heb vanaf nu weer een positieve K/D. Kan natuurlijk ook een placebo effect zijn, maar ik ben tot nu toe nog geen rare missers tegen gekomen. Mijn systeem is een 2500K@4,5Ghz, GTX980, 16GB DDR3@1600Mhz. Misschien dat DX12 nog wat verbetering moet krijgen van Dice?hubhib schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:29:
[...]
Ook al een aantal keer gehad dat ik iemand point blanc in het gezicht schoot met een sniper, wel een marker rond het kruisje kreeg, maar geen damage. Vervolgens word ik kei hard kapot geschoten. Of met de shotgun mijn marker op de tegenstander heb, op drie meter afstand en geen hits krijg. Nu ben ik verre van pro en game ik via een wifi verbinding, dus ik mag eigenlijk niet klagen. Maar met Battlefield 4 had ik hier geen last van, zelfs niet in de belabberde begin fase van die game. Wellicht dat terug schakelen naar DirectX 11 effect heeft.
Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x
[ Voor 4% gewijzigd door raiders op 26-10-2016 21:14 ]
3 is standaard? Voor zover ik terug heb kunnen vinden was het default bij mij 0 en kan ik trapsgewijs van 0 naar 5 instellen door middel van de RadeonMod tool(in de tool varieerden de waarden ook van 0x3000 = 0 tot 0x3500 = 5) Mocht ik verder nog issues ondervinden ga ik eens spelen met die waarden. Tot nu toe lijkt het iig opgelost met 1.fynrd1 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:03:
[...]
Klopt dat het zwaarder is voor je videokaart, maar hoe hoger je resolutie, hoe meer het zwaartepunt van je cpu naar je gpu verschuift. Het lost overigens niet dat irritante probleem op waarin de cpu 100% gaat, het is slechts één van de workarounds om de boel in toom te houden tot DICE met een fix komt.
[...]
3 is de standaard waarde, dat dit voor jou werkt is meer het bewijs over hoe random dit probleem is.
Ah, dat verklaart een hoop. Zit hier op een 75Hz monitor en BF1 draait op ongeveer 80-90 met dips naar 70.SmokingCrop schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 18:54:
[...]
fast sync is maar voordelig bij minstens 2 à 3 keer je FPS in vergelijking met je Hz.
dus bv 120-180 fps bij 60Hz.
YouTube: GeForce GTX 1080: The Tom Petersen Interview
Je kan door tot 5 zoals xeroamd zegt! Ook via de console of cfg mogelijk, 4 en 5 vooral als cpu veel beter is dan gpuraiders schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:13:
"RenderDevice.RenderAheadLimit 3" die staat bij mij nu op 0... Als ik het goed heb is dat dus gewoon zoveel als er mogelijk is. Eens even op 2 of 3 zetten en kijken of het dan beter gaat.
Hopen dat ik iets beter kan worden als het allemaal wat soepeler loopt. Alhoewel... Nu kan ik nog gamer smoes nr. 1 gebruiken: "Ik had lag"
3 is standaard, 0 = driver waarde, waar die ook 3 is. Als je aan deze waarden gaat zitten, als in de standaardwaarde veranderen, dan krijg je nog prominenter last van tearing, vooral als je ook nog een framecap gaat gebruiken. Maar sommigen, of misschien wel velen storen zich niet aan tearing, of merken niets van inputlag als ze met vsync spelen, dus het is puur persoonlijk.xeroamd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:14:
[...]
3 is standaard? Voor zover ik terug heb kunnen vinden was het default bij mij 0 en kan ik trapsgewijs van 0 naar 5 instellen door middel van de RadeonMod tool(in de tool varieerden de waarden ook van 0x3000 = 0 tot 0x3500 = 5) Mocht ik verder nog issues ondervinden ga ik eens spelen met die waarden. Tot nu toe lijkt het iig opgelost met 1.
Ik stam nog uit de tijd van Battlefield 1942...was 1, 5 gig. Jeetje wat veel toen
En je stoort je niet aan de tearing?ghighoegha schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:41:
Nou ik heb ook even die "gametime.maxvariablefps 61" truc toegepast. En moet zeggen dat het spel een stuk vloeiender loopt. Daarnaast zit m'n cpu niet meer constant op 100% maar gaat een beetje op en neer tussen de 65% en 100% maar eigenlijk nooit langer dan 2 seconden op 100%. Daarnaast speel ik nu bijna alles op ultra terwijl hiervoor nog alles op high.
Ik heb trouwens wel "gametime.maxvariablefps 76" gedaan omdat ik een 75hz monitor heb.
Medic rifles hebben een stuk meer spread dan de assault wapens als je gaat lopen tijdens ads. Dus inderdaad iets rustiger spelen als je dat doet.wontcachme schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:12:
pfff. Assault kan ik redelijk spelen met de automatic wapens, maar met bv medic is het de laatste dagen om te huilen. Elke keer knal ik mensen tot 34HP en dan killen ze mij al. Maakt niet uit welk wapen hun hebben. Hun dansen er rustig op los en raken elk schot en als ik dans mis ik alles en hun raken mij alsnog.
Wellicht speel ik gewoon te aggresief als medic. Ik hou er van om op de frontline te spelen en ben daar dan ook veel.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Zou je kunnen omschrijven hoe dat er uit ziet? Ben niet bekend met de term en merk tot nu toe eigenlijk alleen maar een aangenamere visuele ervaring.
[ Voor 19% gewijzigd door ghighoegha op 26-10-2016 22:22 ]
Angelo NL / Global Cargo VTC
En ik ga het zo ook even checken na m'n werk. Thanks alvast iedereen!! Zal er vast wel uit gepatched worden op een gegeven moment.Wouter_96 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:13:
[...]
[...]
Thx voor de tips. Ga ik zeker proberen.
Punkbuster is toch niet nodig als je al de beste anti-cheat hebt?Help!!!! schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:26:
[...]
Punkbuster lijkt niet meer ingezet te worden voor BF1.
Dacht dat PB en Fairfight elkaar aanvulden.
Iemand die weet hoe dit zit en of we nog wat missen aan PB
Op welke settings en resolutie is dit?Robkazoe schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:12:
Vandaag even een uurtje zitten testdriven. Config:
Intel i7 4700mq op 2,4 ghz
Geforce GTX 860m
En hij draait hem niet slecht. Standaard een frame of 50. Als er wat special effect zijn of bepaalde vuurgevechten dropt hij wel naar 30-40 fps. Maar allemaal heel speelbaar. Had ik niet verwacht van zo'n spel. Lijkt dus vrij efficiënt geprogrammeerd te zijn. Ik ga de 10 uur demo via Origin nog wel een paar uur later proberen. Alleen ben ik echt super slecht (KD 0,5 of veel minder per ronde). Altijd de verkeerde kit op het verkeerde moment.
Fairfight wordt geloof ik algemeen als vrij matig beschouwd. Battle-eye oid schijnt beter te zijn. Maar heb me er niet echt in verdiept ofzo.Stewie! schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 23:01:
[...]
Punkbuster is toch niet nodig als je al de beste anti-cheat hebt?
Sommige games draaiden beide software producten enkele jaren lang, maar je kan je afvragen of PB nog wat te detecteren had ;-)
Hebben ze dan de beste anti cheat? Ik dacht enkel Fairfight, het programma dat enkel in staat is de obvious cheaters te pakken en niet daadwerkelijk hacks en cheats detecteert.Stewie! schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 23:01:
[...]
Sommige games draaiden beide software producten enkele jaren lang, maar je kan je afvragen of PB nog wat te detecteren had ;-)
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik weet niet wat beter is, van FairFight is nog veel minder bekend dan van PunkBuster. Dus enige onderbouwing is (zeker hier op Tweakers) gewenst.Stewie! schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 23:01:
Ik heb diverse servers aan het streamen gehad naar 3rd party Punk Buster diensten. Het is dat FairFight niets deelt, maar PunkBuster heeft ook echt wel een boel spelers te grazen gehad (en nog, dagelijks), zeker bij BF4.Sommige games draaiden beide software producten enkele jaren lang, maar je kan je afvragen of PB nog wat te detecteren had ;-)
[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 27-10-2016 00:08 ]
Medium met 1920x1080. Game ziet er van zichzelf overigens best vet uit.
Wij van WC eend:PStewie! schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 23:01:
[...]
Tanks zijn soms wat OP jaThe.Sticky schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 00:31:
Ik dacht: nog even een laatste potje Conquest voor het slapen gaan, moest nog wat headshot kills met een sniper halen. De map was Monte Grappa. Na 3 kills ging ik zelf dood en zag ik dat er een tank mogelijk was, dus toen maar eens een Heavy tank gepakt.
En toen gebeurde dit
[afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door SmokingCrop op 27-10-2016 00:59 ]
En dan de volgende dag gebanned omdat je van die zeurpieten hebt die zeggen "Hacker!"....SmokingCrop schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 00:58:
[...]
Tanks zijn soms wat OP ja![]()
(volgende is met die kleine 1 mans tank)
[afbeelding]
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Sterker nog, als je een bepaalde medal wilt halen moet je de vereisten in volgorde doen. Als een medal bestaat uit 20 kills, 5 headshots en 2 potjes winnen (ik noem maar wat), dan moet je eerst 20 kills halen, daarna kan je pas gaan werken aan de headshots en dan pas gaat de teller lopen voor de 2 potjes winnen.ye-roon schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 07:50:
Hmmm, ik heb iets gevonden wat voor mij echt niet werkt aan deze game. Dit is heel persoonlijk, maar het huidge medal system. Het "forceert" je om op een bepaalde manier te spelen. In eerdere games haalde je gewoon medals voor het spelen, het kwam vanzelf en je hoefde niet speciaal ergens voor te gaan.
Echter in BF1 heeft 5 "weekly quests" waar je er maar 1 tegelijk van kan doen, want het is heel moeilijk om je knife kills ook mee te laten tellen als je bezig bent met je support medal. Dingen die ik normaal gewoon haal zonder problemen, 5 kills zonder doodgaan bv, worden stressvol door dit systeem.
Het zou al beter zijn als je gewoon alle 5 medals van de week tegelijk kan doen, dan komt het gewoon met gameplay. Nu, het is voor mij gewoon een stress inducer. Natuurlijk kan je zeggen: focus er dan niet op en speel gewoon een potje. Helaas werken mijn hersenen niet zo.
Voor mij dus een klein smetje op een verder fantastische game.
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
[ Voor 10% gewijzigd door flessuh op 27-10-2016 08:07 ]
AT = Anti Tank? Je hebt als support toch die Limpett charge? Probleem met dat ding is dat je zo'n beetje naast de tank moet staan. Probleem met dat ding is ook dat 1 charge niet genoeg is.RedBad9 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:01:
Combineer dit met weinig tot geen AT middelen en geen bayonet charge en het voelt een beetje nutteloos.
Ik gebruik die dingen regelmatig. En het irritante is zodra ik in een tank zit er in de tegenpartij ook knakkers zitten die de field guns regelmatig blijken te gebruikenRedBad9 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:01:
Verder valt het mij op dat field guns niet of nauwelijks worden gebruikt..
die 24 schade op behemoth klopt volgens mij wel...The.Sticky schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:11:
De schade van zo'n limpet charge is volgens mij helemaal niet zo hoog. Ik heb eens zo'n ding op een behemoth (trein) geplakt en dat deed maar iets van 24 schade ofzo. Misschien dat ie op tanks wat sterker is, dat moet ik nog proberen
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Ik heb 80-90 fps, met heel soms een kleine drop naar 70 fps. i5 4690K@stock, Asus Strix GX970@stock. Op Full HD met Ultra instelling ingame. (Dus geen aanpassingen achteraf aan de grafische instellingen) Draait vlekkeloos hoorCybergamer schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:27:
[...]
Dat kan al heeft een mic gebruiken wel enorm veel voordeel..RonaldMeer schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:10:
Ik wil wel meedoen,maar kan dat ook zonder mic?
lijkt me tof, maar ik speel meestal al met een vrij grote vaste groep mensen (TOGA/ The old gits army).Bendalf schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:52:
Roll-call: wie speelt er vanavond een potje BF1 mee?
Wie heeft er zin om vanavond mee te doen voor enkele Operations?
De bedoeling is om 3 tot 4 squads samen te krijgen om zo voor het nodige overwicht te zorgen. Vorige keer waren we met 12 maar dat moet beter kunnen![]()
Wat: BF1 Operations
Wanneer: donderdag 27 oktober - start om 21u
Waar: afspreken doen we op de Discord: https://discord.gg/sbtQR
ps: je kan gerust in de chat de nodige afspraken maken en al op voorhand de nodige origin friend-requests uitsturen en aanvaarden.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq