Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:36
Volgens mij heb ik geen v-sync op mijn monitor.. of heeft dat niks met mijn monitor te maken?

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 16:27

Plainside

I browse when I'm at work

Pelox schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:54:
[...]

Volgens mij heb ik geen v-sync op mijn monitor.. of heeft dat niks met mijn monitor te maken?
Ingame instelling vriend heeft idd niks met je monitor te maken onder geadvanceerd kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrWhite1
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-08 20:50
[...]

v-sync heeft niets met je monitor te maken, ik denk dat je aan het verwarren bent met g-sync en free-sync monitors.

g-sync (nvidea)
free-sync (amd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:44

Dhrax

Prog Lord

Thijs? schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:55:
[...]

Dit werkt erg goed! M'n i5 6500 liep vol te stampen met een 1070 + 16 GB op Ultra. Daardoor stotterde de game af en toe. De CPU staat continu op 100%. Met deze fix zit ie zo rond de 70% waardoor de stotteringen niet meer optreden. Ik heb hem op 61 gezet, vsync uit op 1440p Ultra. Ik heb het ook geprobeerd met deze instelling uit en vsync aan maar dat hielp niet.

Had de tip gezien op Reddit waarbij het bij 50% van de mensen lijkt te helpen.
Top ! Deze ga ik vanavond direct proberen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Ebayzo schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:15:
[...]
Jammer alleen dat mijn koeler in de stress schiet bij BF1 :P Toch maar eens een custom koelertje gaan halen. Kast stijgt bij BF1 serieus op, normaal alleen bij video rendering dat dit gebeurt.
Volume hoger zetten helpt vaak :+

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

[...]

Nee, dat heeft met het spel te maken. V-Sync zorgt ervoor dat er evenveel frames gegenereerd worden als de verversingssnelheid van je monitor(vaak 60hz). Zet dit ingame uit en check ook of je driver dit niet forceert, Nvidia kan dit namelijk forceren vanuit de driver.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Laatst online: 17:36
DrWhite1 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:57:
[...]

v-sync heeft niets met je monitor te maken, ik denk dat je aan het verwarren bent met g-sync en free-sync monitors.

g-sync (nvidea)
free-sync (amd)
ahaa oke, dat dacht ik al.. is het zo dat g-sync en free-sync dan het scherm aanpassen naar het aantal fps? dus wanneer dit van 98 naar 65 dropped past het scherm het aantal hz actief aan naar dezelfde waarde?

Verder komt morgen mijn nieuwe gtx 1060 binnen. Als v-sync niet aan staat zal ik dus last krijgen van tearing als ik het goed begrijp. Mijn huidige beeldschermen zijn namelijk 60hz. Is het een goed idee om een scherm met een hogere refresh-snelheid te nemen?

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:44

Dhrax

Prog Lord

Pelox schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:01:
[...]

ahaa oke, dat dacht ik al.. is het zo dat g-sync en free-sync dan het scherm aanpassen naar het aantal fps? dus wanneer dit van 98 naar 65 dropped past het scherm het aantal hz actief aan naar dezelfde waarde?

Verder komt morgen mijn nieuwe gtx 1060 binnen. Als v-sync niet aan staat zal ik dus last krijgen van tearing als ik het goed begrijp. Mijn huidige beeldschermen zijn namelijk 60hz. Is het een goed idee om een scherm met een hogere refresh-snelheid te nemen?
Gewoon uitzetten en testen. V-Sync zorgt namelijk voor een vreselijke inputlag en daar zit je met snelle shooters niet op te wachten. Anders, zoals gezegd, forceren via je Nvidia/AMD drivers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met een recente Nvidia kaart kan je vsync in de driver op fast zetten. Dan draait je game keurig op de maximale framerate die je videokaart aan kan maar worden er maximaal 60 frames per seconde naar de monitor gestuurd. Je game draait dus op een hogere framerate waardoor je geen last hebt van inputlag.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Bassbounce schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 07:30:
Mijn 3570k lijkt een beetje op zijn tenen te lopen, regelmatig 100% load. Aangezien die generatie nog voldoende is voor de meeste games vindt ik het zonde om alles te upgraden.

Wordt dat nog opgelost met een update of zou ik toch voor een 3770k of een 2600k moeten gaan kijken?
De 3570k is nog niet overgeklockt, maar denk ook niet dat het veel zal helpen.
Ik heb mijn 3570 op 4ghz draaien en daarmee zit ik dan meestal totaal cpu % op 99% en BF1 alleen rond de 92% ofzo. Maar ik heb een combinatie van medium/high @ dx11 m'n fps is vaak 80+

Daarnaast ga ik misschien die eerder genoemde fps lock fix proberen, ff kijken of dat de cpu load verminderd.
https://www.reddit.com/r/..._your_cpu_usage_lock_the/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:31
NLsandman schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 00:34:
[...]

Geen headshot en je hebt 5 tot 6 kogels nodig om hem om te leggen.
Dmg tot 22 meter is 21 per schot, verder zakt die af tot 19.
Dus de hitregistratie is ook nog eens belabberd...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Ik heb even getest met dx12 versus dx11.
Steeds 10 minuten per API op de kaart Amiens met 64 spelers.
1080p, ultra geen vsync.

Mijn ervaring, veel dingen zijn hier al besproken:

Dx12

Het spel gebruikt meer pagefile (10 - 12gb), meer ram (tot wel 7,3gb) en meer cpu rekenkracht onder dx12.
Het gpu gebruik is niet stabiel op 100%. (GPU wordt beperkt/bottleneck)
De fps is iets hoger onder dx12, maar het spel loopt schokkerig en er is input lag.

Met perfoverlay.drawgraph is de gpu lijn niet zichtbaar, maar de cpu lijn is behoorlijk onstabiel (gaat naar boven en beneden)

Volgens mij heeft EA/DICE dx12 nog niet helemaal voor elkaar in dit spel.
Of het spel heeft aanzienlijk meer ram/cpu power nodig onder dx12.

Dx11

Pagefile gebruik is "maar" zo'n 8,6 gb en ram gebruik maximaal 5 - 5,5 gb.
Gpu gebruik is stabiel op 100%, zelfs met "maar " 100% resolution scale.
Er is geen input lag merkbaar.

Conclusie: ik blijf het spel lekker op dx11 spelen en dan is 8gb ram prima.

Met perfoverlay.drawgraph zijn beide lijnen zichtbaar en vertonen een stabiel patroon. (geen extremen naar boven of beneden)

[ Voor 5% gewijzigd door HugoBoss1985 op 26-10-2016 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:30

beuker19

Killerbeuker is so OP

steveman schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:49:
[...]

Dus de hitregistratie is ook nog eens belabberd...
Hoezo?

5 a 6 schoten om een kill te maken is toch vrij normaal.
Ik vind de hitreg meer dan prima en ervaar op dat gebied weinig problemen.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Laatst online: 10-09 22:55
beuker19 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:00:
[...]

Hoezo?

Ook al een aantal keer gehad dat ik iemand point blanc in het gezicht schoot met een sniper, wel een marker rond het kruisje kreeg, maar geen damage. Vervolgens word ik kei hard kapot geschoten. Of met de shotgun mijn marker op de tegenstander heb, op drie meter afstand en geen hits krijg. Nu ben ik verre van pro en game ik via een wifi verbinding, dus ik mag eigenlijk niet klagen. Maar met Battlefield 4 had ik hier geen last van, zelfs niet in de belabberde begin fase van die game. Wellicht dat terug schakelen naar DirectX 11 effect heeft.

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
hubhib schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:29:
[...]

Ook al een aantal keer gehad dat ik iemand point blanc in het gezicht schoot met een sniper, wel een marker rond het kruisje kreeg, maar geen damage. Vervolgens word ik kei hard kapot geschoten. Of met de shotgun mijn marker op de tegenstander heb, op drie meter afstand en geen hits krijg. Nu ben ik verre van pro en game ik via een wifi verbinding, dus ik mag eigenlijk niet klagen. Maar met Battlefield 4 had ik hier geen last van, zelfs niet in de belabberde begin fase van die game. Wellicht dat terug schakelen naar DirectX 11 effect heeft.
Tja als je via WiFi speelt mag je imho niet klagen. Dat is echt bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
NLsandman schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 00:34:
[...]

Geen headshot en je hebt 5 tot 6 kogels nodig om hem om te leggen.
Dmg tot 22 meter is 21 per schot, verder zakt die af tot 19.
beuker19 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:00:
[...]

Hoezo?

Ik zet het vizier zo ontzettend midden op z'n hoofd, hoe is dat nou geen headshot?

Trouwens, het eerst schot doet 32 damage, het was dus wel degelijk een headshot :') aangezien de standaard damage 21 max zou zijn

[ Voor 36% gewijzigd door steveman op 26-10-2016 12:37 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:30

beuker19

Killerbeuker is so OP

steveman schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:34:
[...]

[...]

Ik zet het vizier zo ontzettend midden op z'n hoofd, hoe is dat nou geen headshot?

Trouwens, het eerst schot doet 32 damage, het was dus wel degelijk een headshot :') aangezien de standaard damage 21 max zou zijn
Je heb ook nog te maken met spread en recoil en ik denk je je wel heel goed moet zijn om al je kogels raak te schieten.

Ook zal er altijd wel wat zijn wat je speelt nu eenmaal niet allemaal met geweldige internet verbinding.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juke!
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02-2021
Goed, spel morgen ophalen.

Misschien gekkie vraag:

Hoe staat het met cheaters in MP?

Kom van cs en in tegenstelling tot kennelijk de meeste heb ik daar weinig last van cheaters(zeker met komst van prime).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Juke! schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:39:

Misschien gekkie vraag:

Kom van cs en in tegenstelling tot kennelijk de meeste heb ik daar weinig last van cheaters(zeker met komst van prime).
Weinig, en de overduidelijke cheaters worden er vrijwel direct uit gepikt door fairfight.
Na zo'n 40 uur spelen heb ik er zelf nog geen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somath
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-10-2023
Juke! schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:39:

Misschien gekkie vraag:

Tot nu toe heb ik er geen gezien
1x iemand diw op dook achter een muurtje op redelijke long range en mij gelijk door mn hoofd knalde. Maar hij had een score van 3/10 dus zal wel geluk zijn geweest:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juke!
unfor schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:57:
[...]

Weinig, en de overduidelijke cheaters worden er vrijwel direct uit gepikt door fairfight.
Dat klinkt niet slecht:)

Net weer filmpje gekeken en kan niet wachten:P Hopelijk beetje goede fps met 1070 kaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 18:01
Battlefield 1 Realisme:

YouTube: Battlefield 1 WTF ?!!

Tja... maar blijf 't een leuk spel vinden :)
Online nu lvl 25. Ben scout rank 11 en medic rank 5 ong nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juke!
Somath schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:03:
[...]

Tot nu toe heb ik er geen gezien
1x iemand diw op dook achter een muurtje op redelijke long range en mij gelijk door mn hoofd knalde. Maar hij had een score van 3/10 dus zal wel geluk zijn geweest:p
Hehehe dat of interpolation^^

Oh god, dit gaat weer vele uurtjes kosten, maar goed dat vrouwtje al geinformeerd is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
Baelrog schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:04:
Battlefield 1 Realisme:

Wow, apart!

Dacht trouwens eerst dat het een teamgenoot was.
Ik kreeg ook vonkjes geloof ik toen ik een Sentry te lijf ging met m'n bijl... Toen het bijltje er maar bij neergegooid, samen met m'n lijf :+

Oh het was ook een Sentry zo te zien, nou dan hebben we hetzelfde. Denk dat het een kwestie is dat het idee is dat die Sentry helemaal met metaal bedekt is, maar dat de model makers er een ander idee over hadden :+

[ Voor 16% gewijzigd door steveman op 26-10-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somath
Juke! schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:05:
[...]

Hehehe dat of interpolation^^

Oh god, dit gaat weer vele uurtjes kosten, maar goed dat vrouwtje al geinformeerd is :+
Met een 1070 zal dat wel luken ik haal met een 980 en i7 ultra zonder problemen

En mijn colega met een 970 en i5 ook al:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Somath schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:14:
[...]

Met een 1070 zal dat wel luken ik haal met een 980 en i7 ultra zonder problemen

En mijn colega met een 970 en i5 ook al:p
Die collega heeft geen moeite met 30FPS? :+

Lijkt mij stug dat hij met die i5/970 60+ FPS haalt op ultra.... Tenzij hij op 1024x768 speelt ofcoz.

[ Voor 4% gewijzigd door Cybergamer op 26-10-2016 15:28 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:54
Baelrog schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:04:
Battlefield 1 Realisme:

Volgens mij is dat zo'n speciale outfit, sentry of tank hunter/killer oid? Die kan je niet met een melee killen. zelfde geld voor de flamethrower, staat ergens bij die tips die voorbij komen bij een laadscherm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lienuks
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06 20:40

Lienuks

Meet People Get Connected!

Cybergamer schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:27:
[...]

Lijkt mij stug dat hij met die i5/970 60+ FPS haalt op ultra.... Tenzij hij op 1024x768 speelt ofcoz.
i5 / GTX970 full hd 60+fps op ultra hoor geen probleem...

Enige wat me tot nu toe tegenvalt is de drop van de bullets die wijken te veel af onderling.. en als je met een bolt action rifle iemand rechten tussen zn ogen schiet vanaf 50/60M dan doe je 80DMG beetje meh. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somath
[...]

Nee strak 60 gloofde het zelf ook niet .
Hey voelt totaal niet meer als een battlefield game zo goed draait het;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 11:50
Tankiej schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:33:
[...]

Volgens mij is dat zo'n speciale outfit, sentry of tank hunter/killer oid? Die kan je niet met een melee killen. zelfde geld voor de flamethrower, staat ergens bij die tips die voorbij komen bij een laadscherm :+
In de MP zijn ze met een bajonet charge in een keer dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeroamd
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-05 16:10
Aangezien ik helemaal klaar ben met de freezes van 4-6 seconden (zijn weer terug, jiehoe) ben ik de data gaan monitoren aan de hand van die ingame graph en wat blijkt. Enorme CPU spikes op de momenten van de freezes, terwijl de game verder smooth af draait op ultra @ 1680x1050. Enige idee hoe dit op te lossen is? Het verwijderen van de .DAT bestanden heeft al veel gedaan, maar het is bloed irritant wanneer je zo'n freeze hebt, aantal seconden wacht en dan gewoon insta gesniped bent. EDIT Bij zo'n spike staat er bij max cpu in de ingame graph dan ook een getal van 8500 waar dit normaal avarage een 25 is wanneer de game "normaal" draait.

[ Voor 13% gewijzigd door xeroamd op 26-10-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 14:46
Ik speel Ultra 1080 p met MSI GTX 970 OC version en 3570K, 8G RAM.

Cpu draait op 95 %. Miss Ram bijkopen en i5 wat overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-09 20:29
Ook ik draai nu bf1 op pc,
fx 6300 @4.1 ghz en GTX 750 ti 2gb.

Maakt driver wissel nog een groot verschil in performance? Heb nu de laatste geïnstalleerd.

Edit: Ik zie dat cpu en gpu beiden maar rond 60% draaien en beeld is zeker niet vloeiend..

[ Voor 32% gewijzigd door RonaldMeer op 26-10-2016 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 12-09 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

xeroamd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:49:
Aangezien ik helemaal klaar ben met de freezes van 4-6 seconden (zijn weer terug, jiehoe) ben ik de data gaan monitoren aan de hand van die ingame graph en wat blijkt. Enorme CPU spikes op de momenten van de freezes, terwijl de game verder smooth af draait op ultra @ 1680x1050. Enige idee hoe dit op te lossen is? Het verwijderen van de .DAT bestanden heeft al veel gedaan, maar het is bloed irritant wanneer je zo'n freeze hebt, aantal seconden wacht en dan gewoon insta gesniped bent. EDIT Bij zo'n spike staat er bij max cpu in de ingame graph dan ook een getal van 8500 waar dit normaal avarage een 25 is wanneer de game "normaal" draait.
Verhoog je resolution scale eens.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
unfor schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:57:
[...]

Punkbuster lijkt niet meer ingezet te worden voor BF1.

Dacht dat PB en Fairfight elkaar aanvulden. :?

Iemand die weet hoe dit zit en of we nog wat missen aan PB :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeroamd
fynrd1 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:12:
[...]

Ga dit zometeen proberen. Verder heb ik nog het volgende gedaan:

-user.cfg met commands voor het limiten van de fps en het renderahead limit.
-via RadeonMod de renderahead geforceerd in de driver registry.
-unparken van de cores
-uitschakelen van powersavemode functies in de bios.

Na alle zaken aangepast te hebben is het tijd om de resolutionscale wat op te hogen en dan BF1 nog maar eens aanzwengelen. Ik zal zometeen mijn bevindingen hier weer posten. Fingers crossed dan maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:52

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

xeroamd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:37:
[...]

-unparken van de cores

Na alle zaken aangepast te hebben is het tijd om de resolutionscale wat op te hogen en dan BF1 nog maar eens aanzwengelen. Ik zal zometeen mijn bevindingen hier weer posten. Fingers crossed dan maar..
*kuch*
Zie topic warning:
Voor (hardware) problemen is het volgende topic: [PC] Battlefield 1 Algemeen problemen topic
*kuch*

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeroamd
Flimovic schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:47:
[...]

*kuch*
Zie topic warning:
Voor (hardware) problemen is het volgende topic: [PC] Battlefield 1 Algemeen problemen topic
*kuch*
Heel handig, alleen is er sinds afgelopen maandag werkelijk niks nuttigs gepost. Heb het idee dat hier tussen neus en lippen door meer oplossingen geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:52

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

xeroamd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:56:
[...]

Heel handig, alleen is er sinds afgelopen maandag werkelijk niks nuttigs gepost. Heb het idee dat hier tussen neus en lippen door meer oplossingen geleverd worden.
Hmmm, als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wil nietwaar? Anyway, sterkte met het oplossen, enorm frustrerend dergelijke problemen!

[ Voor 9% gewijzigd door Flimovic op 26-10-2016 17:04 ]

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Laatst online: 13-09 18:01
Tankiej schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:33:
[...]

sorry snelle SSD, tips gaan te snel voorbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:11

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Glitch gevonden :+

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeroamd
xeroamd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:37:
[...]

-unparken van de cores

Dit samen met het ophogen van de resolution scale heeft het zo goed als helemaal (voor 99%) doen verdwijnen op de 3 of 4 maps die ik sinds dien gespeeld heb _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 15:14
Wat ben ik het eens met deze degelijke youtuber

YouTube: Battlefield 1 Why We Need Classic Mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:56
Tsurany schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:52:
[...]

Waarom wil je het verminderen? Als je geen last hebt van problemen zou ik me er niet druk om maken. En anders kan je natuurlijk altijd een paar cores uitschakelen.
Ik heb dat gisteren eens geprobeerd, Fast Sync. Het eerste wat ik merkte was micro stutter, het beeld leek een stukje minder vloeiend te lopen als bij V-Sync. Dat was overigens in Rainbow Six, ik zal het straks nog eens proberen met BF1.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoolz14
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05-2024
Werkt de game ook met controller op PC? of word je dan zowieso afgeknald?

Hoeveel GB is het spel overgens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Uffeltje schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 18:12:
[...]

Ik heb dat gisteren eens geprobeerd, Fast Sync. Het eerste wat ik merkte was micro stutter, het beeld leek een stukje minder vloeiend te lopen als bij V-Sync. Dat was overigens in Rainbow Six, ik zal het straks nog eens proberen met BF1.
fast sync is maar voordelig bij minstens 2 à 3 keer je FPS in vergelijking met je Hz.
dus bv 120-180 fps bij 60Hz.
YouTube: GeForce GTX 1080: The Tom Petersen Interview

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruvansin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-08 11:40
Hoolz14 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 18:42:
Werkt de game ook met controller op PC? of word je dan zowieso afgeknald?

Hoeveel GB is het spel overgens?
Het spel neemt 47 GB in op mijn schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 07:00
fynrd1 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:12:
[...]

Ik kan het niet echt testen vandaag. Maar ik heb deze oplossing ook al vaker gezien. Waarom zou dit het probleem oplossen? Met de resolution scale wordt het toch alleen maar zwaarder voor je videokaart?

[ Voor 12% gewijzigd door raiders op 26-10-2016 19:32 ]

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Ik weet niet of dit voor meer mensen werkt,
maar wanneer ik RenderDevice.RenderAheadLimit 3 gebruik loopt de game vloeiend
en gebruikt de game daadwerkelijk 98% van mijn gpu bij een capped fps van 60!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

RonaldMeer schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:37:
3? Volgens mij heeft die optie alleen maar een true or false (0 of 1) optie, toch?... Maar kan het mis hebben hoor!

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

raiders schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:32:
[...]

Ik kan het niet echt testen vandaag. Maar ik heb deze oplossing ook al vaker gezien. Waarom zou dit het probleem oplossen? Met de resolution scale wordt het toch alleen maar zwaarder voor je videokaart?
Klopt dat het zwaarder is voor je videokaart, maar hoe hoger je resolutie, hoe meer het zwaartepunt van je cpu naar je gpu verschuift. Het lost overigens niet dat irritante probleem op waarin de cpu 100% gaat, het is slechts één van de workarounds om de boel in toom te houden tot DICE met een fix komt.
RonaldMeer schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:37:
3 is de standaard waarde, dat dit voor jou werkt is meer het bewijs over hoe random dit probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-08 21:41
Gisteravond even een tijdje de multiplayer gestart maar zijn de voertuigen gebugged?
Als ik bij iemand in een tank stap kan ik de eerste 20 a 30 seconden helemaal niets en hapert m'n besturing van wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Laatst online: 12-09 19:03
mike30 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:09:
Gisteravond even een tijdje de multiplayer gestart maar zijn de voertuigen gebugged?
Als ik bij iemand in een tank stap kan ik de eerste 20 a 30 seconden helemaal niets en hapert m'n besturing van wapens.
Hier heb ik ook regelmatig last van. Een herstart verhelpt het meestal wel. Maar begint wel irritant te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 09:35

beany

Meeheheheheh

Wouter_96 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:10:
[...]

Hier heb ik ook regelmatig last van. Een herstart verhelpt het meestal wel. Maar begint wel irritant te worden.
Even alt-tab doen naar Windows en weer terug of de origin overlay uitzetten.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
[...]

Even de chat openen met "J" en dan weer sluiten lost het voor mij ook altijd op. Misschien het proberen waard. Dat is een stuk makkelijker dan opnieuw opstarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

pfff. Assault kan ik redelijk spelen met de automatic wapens, maar met bv medic is het de laatste dagen om te huilen. Elke keer knal ik mensen tot 34HP en dan killen ze mij al. Maakt niet uit welk wapen hun hebben. Hun dansen er rustig op los en raken elk schot en als ik dans mis ik alles en hun raken mij alsnog.

Wellicht speel ik gewoon te aggresief als medic. Ik hou er van om op de frontline te spelen en ben daar dan ook veel.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Laatst online: 12-09 19:03
beany schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:12:
[...]

Even alt-tab doen naar Windows en weer terug of de origin overlay uitzetten.
raiders schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:12:
[...]

Even de chat openen met "J" en dan weer sluiten lost het voor mij ook altijd op. Misschien het proberen waard. Dat is een stuk makkelijker dan opnieuw opstarten :)
Thx voor de tips. Ga ik zeker proberen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Cybergamer schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:53:

3? Volgens mij heeft die optie alleen maar een true or false (0 of 1) optie, toch?... Maar kan het mis hebben hoor!
Ik dacht dat je tot 3 kon..
Probeer het maar in console, zie wat het resultaat is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somath
[...]

Alt tab lijkt ook te werken (als dit het zelfde is wat ik af en toe ook heb)

O oeps die tip was al gegeven

[ Voor 4% gewijzigd door Somath op 26-10-2016 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Laatst online: 10-09 22:55
hubhib schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:29:
[...]

Ok, heb nu dus even getest in DirectX 11 en mijn hitreg lijkt veel beter. Ik heb vanaf nu weer een positieve K/D. Kan natuurlijk ook een placebo effect zijn, maar ik ben tot nu toe nog geen rare missers tegen gekomen. Mijn systeem is een 2500K@4,5Ghz, GTX980, 16GB DDR3@1600Mhz. Misschien dat DX12 nog wat verbetering moet krijgen van Dice?

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:44
Vandaag even een uurtje zitten testdriven. Config:
Intel i7 4700mq op 2,4 ghz
Geforce GTX 860m

En hij draait hem niet slecht. Standaard een frame of 50. Als er wat special effect zijn of bepaalde vuurgevechten dropt hij wel naar 30-40 fps. Maar allemaal heel speelbaar. Had ik niet verwacht van zo'n spel. Lijkt dus vrij efficiënt geprogrammeerd te zijn. Ik ga de 10 uur demo via Origin nog wel een paar uur later proberen. Alleen ben ik echt super slecht (KD 0,5 of veel minder per ronde). Altijd de verkeerde kit op het verkeerde moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
"RenderDevice.RenderAheadLimit 3" die staat bij mij nu op 0... Als ik het goed heb is dat dus gewoon zoveel als er mogelijk is. Eens even op 2 of 3 zetten en kijken of het dan beter gaat.

Hopen dat ik iets beter kan worden als het allemaal wat soepeler loopt. Alhoewel... Nu kan ik nog gamer smoes nr. 1 gebruiken: "Ik had lag" :P

[ Voor 4% gewijzigd door raiders op 26-10-2016 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeroamd
fynrd1 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:03:
[...]

Klopt dat het zwaarder is voor je videokaart, maar hoe hoger je resolutie, hoe meer het zwaartepunt van je cpu naar je gpu verschuift. Het lost overigens niet dat irritante probleem op waarin de cpu 100% gaat, het is slechts één van de workarounds om de boel in toom te houden tot DICE met een fix komt.

[...]

3 is de standaard waarde, dat dit voor jou werkt is meer het bewijs over hoe random dit probleem is.
3 is standaard? Voor zover ik terug heb kunnen vinden was het default bij mij 0 en kan ik trapsgewijs van 0 naar 5 instellen door middel van de RadeonMod tool(in de tool varieerden de waarden ook van 0x3000 = 0 tot 0x3500 = 5) Mocht ik verder nog issues ondervinden ga ik eens spelen met die waarden. Tot nu toe lijkt het iig opgelost met 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:56
SmokingCrop schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 18:54:
[...]

fast sync is maar voordelig bij minstens 2 à 3 keer je FPS in vergelijking met je Hz.
dus bv 120-180 fps bij 60Hz.
YouTube: GeForce GTX 1080: The Tom Petersen Interview
Ah, dat verklaart een hoop. Zit hier op een 75Hz monitor en BF1 draait op ongeveer 80-90 met dips naar 70.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
raiders schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:13:
"RenderDevice.RenderAheadLimit 3" die staat bij mij nu op 0... Als ik het goed heb is dat dus gewoon zoveel als er mogelijk is. Eens even op 2 of 3 zetten en kijken of het dan beter gaat.

Hopen dat ik iets beter kan worden als het allemaal wat soepeler loopt. Alhoewel... Nu kan ik nog gamer smoes nr. 1 gebruiken: "Ik had lag" :P
Je kan door tot 5 zoals xeroamd zegt! Ook via de console of cfg mogelijk, 4 en 5 vooral als cpu veel beter is dan gpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

xeroamd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:14:
[...]

3 is standaard? Voor zover ik terug heb kunnen vinden was het default bij mij 0 en kan ik trapsgewijs van 0 naar 5 instellen door middel van de RadeonMod tool(in de tool varieerden de waarden ook van 0x3000 = 0 tot 0x3500 = 5) Mocht ik verder nog issues ondervinden ga ik eens spelen met die waarden. Tot nu toe lijkt het iig opgelost met 1.
3 is standaard, 0 = driver waarde, waar die ook 3 is. Als je aan deze waarden gaat zitten, als in de standaardwaarde veranderen, dan krijg je nog prominenter last van tearing, vooral als je ook nog een framecap gaat gebruiken. Maar sommigen, of misschien wel velen storen zich niet aan tearing, of merken niets van inputlag als ze met vsync spelen, dus het is puur persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Laatst online: 20-05-2023
ruvansin schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 18:58:
[...]

Het spel neemt 47 GB in op mijn schijf.
Ik stam nog uit de tijd van Battlefield 1942...was 1, 5 gig. Jeetje wat veel toen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghighoegha
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-09 11:09
Nou ik heb ook even die "gametime.maxvariablefps 61" truc toegepast. En moet zeggen dat het spel een stuk vloeiender loopt. Daarnaast zit m'n cpu niet meer constant op 100% maar gaat een beetje op en neer tussen de 65% en 100% maar eigenlijk nooit langer dan 2 seconden op 100%. Daarnaast speel ik nu bijna alles op ultra terwijl hiervoor nog alles op high.

Ik heb trouwens wel "gametime.maxvariablefps 76" gedaan omdat ik een 75hz monitor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

ghighoegha schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:41:
Nou ik heb ook even die "gametime.maxvariablefps 61" truc toegepast. En moet zeggen dat het spel een stuk vloeiender loopt. Daarnaast zit m'n cpu niet meer constant op 100% maar gaat een beetje op en neer tussen de 65% en 100% maar eigenlijk nooit langer dan 2 seconden op 100%. Daarnaast speel ik nu bijna alles op ultra terwijl hiervoor nog alles op high.

Ik heb trouwens wel "gametime.maxvariablefps 76" gedaan omdat ik een 75hz monitor heb.
En je stoort je niet aan de tearing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:46

Gundogan

Rip and tear, until it is done

wontcachme schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:12:
pfff. Assault kan ik redelijk spelen met de automatic wapens, maar met bv medic is het de laatste dagen om te huilen. Elke keer knal ik mensen tot 34HP en dan killen ze mij al. Maakt niet uit welk wapen hun hebben. Hun dansen er rustig op los en raken elk schot en als ik dans mis ik alles en hun raken mij alsnog.

Wellicht speel ik gewoon te aggresief als medic. Ik hou er van om op de frontline te spelen en ben daar dan ook veel.
Medic rifles hebben een stuk meer spread dan de assault wapens als je gaat lopen tijdens ads. Dus inderdaad iets rustiger spelen als je dat doet. :)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghighoegha
fynrd1 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:47:
[...]

En je stoort je niet aan de tearing?
Zou je kunnen omschrijven hoe dat er uit ziet? Ben niet bekend met de term en merk tot nu toe eigenlijk alleen maar een aangenamere visuele ervaring.

Edit: Heb het even opgezocht en wat filmpjes bekeken. Maar ik heb geloof ik geen last van tearing. Of het is me in ieder geval nog niet opgevallen.

[ Voor 19% gewijzigd door ghighoegha op 26-10-2016 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Wat os battlefield 1 toch vet op sommige momenten.
5 mensen reviven en daarmee een punt overnemen

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Wouter_96 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:13:
[...]

[...]

Thx voor de tips. Ga ik zeker proberen. d:)b
En ik ga het zo ook even checken na m'n werk. Thanks alvast iedereen!! Zal er vast wel uit gepatched worden op een gegeven moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:55

Stewie!

Keen must die!

Help!!!! schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:26:
[...]

Punkbuster lijkt niet meer ingezet te worden voor BF1.

Dacht dat PB en Fairfight elkaar aanvulden. :?

Iemand die weet hoe dit zit en of we nog wat missen aan PB :?
Punkbuster is toch niet nodig als je al de beste anti-cheat hebt?
Sommige games draaiden beide software producten enkele jaren lang, maar je kan je afvragen of PB nog wat te detecteren had ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick93192
  • Laatst online: 13-09 13:44
Robkazoe schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:12:
Vandaag even een uurtje zitten testdriven. Config:
Intel i7 4700mq op 2,4 ghz
Geforce GTX 860m

En hij draait hem niet slecht. Standaard een frame of 50. Als er wat special effect zijn of bepaalde vuurgevechten dropt hij wel naar 30-40 fps. Maar allemaal heel speelbaar. Had ik niet verwacht van zo'n spel. Lijkt dus vrij efficiënt geprogrammeerd te zijn. Ik ga de 10 uur demo via Origin nog wel een paar uur later proberen. Alleen ben ik echt super slecht (KD 0,5 of veel minder per ronde). Altijd de verkeerde kit op het verkeerde moment.
Op welke settings en resolutie is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghighoegha
Stewie! schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 23:01:
[...]

Sommige games draaiden beide software producten enkele jaren lang, maar je kan je afvragen of PB nog wat te detecteren had ;-)
Fairfight wordt geloof ik algemeen als vrij matig beschouwd. Battle-eye oid schijnt beter te zijn. Maar heb me er niet echt in verdiept ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Hebben ze dan de beste anti cheat? Ik dacht enkel Fairfight, het programma dat enkel in staat is de obvious cheaters te pakken en niet daadwerkelijk hacks en cheats detecteert.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik weet niet wat beter is, van FairFight is nog veel minder bekend dan van PunkBuster. Dus enige onderbouwing is (zeker hier op Tweakers) gewenst. ;)
Ik heb diverse servers aan het streamen gehad naar 3rd party Punk Buster diensten. Het is dat FairFight niets deelt, maar PunkBuster heeft ook echt wel een boel spelers te grazen gehad (en nog, dagelijks), zeker bij BF4.

Dus vind je reactie over 'jouw' FairFight wat overdreven, zeker als je geen onderbouwingen hebt, wílt of kunt delen. Zolang dat niet gebeurd, blijft FairFight imo een tweede rangs systeem, sorry.

En laten we wel wezen, Punk Buster is zwaar verouderd intussen.

Daarnaast is beste natuurlijk relatief. Tot nu toe vind ik de anti-cheat van Overwatch vele malen beter en effectiever. Ook daar is niet veel van bekend, maar zij (Blizzard) laten tenminste het wel weten als er een banwave is geweest. ;)

En ze maken er tenminste echt werk van; nieuws: Blizzard klaagt maker cheat voor Overwatch aan voor copyrightschending. De enige reactie van EA, toen geklaagd werd over een toename van cheaters, met de introductie van gametime in BF4? "Het zijn potentiële klanten."... 8)7

Ik was al skeptisch over EA en de games die ze uitbrengen, maar zoiets zet echt kwaad bloed bij mij, ik heb serieus velen om mij heen gevraagd wat zij van BF1 vonden, voordat ik tot aanschaf overging en dat zal ik blijven doen hierdoor.

[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 27-10-2016 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:44
nick93192 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 23:12:
[...]

Op welke settings en resolutie is dit?
Medium met 1920x1080. Game ziet er van zichzelf overigens best vet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jup bij Overwatch doen ze tenminste nog moeite om ook client side te scannen naar hacks. Bij EA hebben ze dat opgegeven en gaan ze puur op basis van statistiek werken. Dat is leuk om de obvious cheater te pakken maar een cheater die zijn hacks goed in weet te stellen blijft onzichtbaar. Maar tja, waarom zou je die aanpakken? Zijn betalende spelers en zolang ze niet te obvious cheaten zal het niet opvallen bij anderen en kan je doen alsof je spel weinig cheaters kent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
[...]

Wij van WC eend:P

Evenbalance kocht zelf geen cheats om te onderzoeken, ze waren afhankelijk van derden oa dice anti cheat team heeft ten tijde van bf3 1 jaar lang zware schade aan diverse cheat websites geleverd, elke week was er een ban wave van betaalde cheats.
In het begin maakte dice anti cheat team nog de fout om met dice ip adressen op cheats websites in te loggen.

Bij bf4 heeft dice anti cheat team zich gefocussed op fairfight en kon evenbalance alleen nog maar public hacks detecteren, er is niemand meer die betaalde cheats doneert aan evenbalance.
Met bf1 zijn de public cheat ontwikkelaars heel verbaasd dat EA afscheid heeft genomen van evenbalance.

Fairfight doet zijn werk best wel goed maar bepaalde dingen kan of wil fairfight niet detecteren, wallhacks, esp, radar, no recoil, no spread en no breath zijn best wel irritant en game breaking maar fairfight ziet het niet.
Ik ben heel blij dat er geen obvious full rage cheaters zijn maar die stiekemerds met esp of wallhack mogen van mij ook wel aangepakt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The.Sticky
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 14:34
Ik dacht: nog even een laatste potje Conquest voor het slapen gaan, moest nog wat headshot kills met een sniper halen. De map was Monte Grappa. Na 3 kills ging ik zelf dood en zag ik dat er een tank mogelijk was, dus toen maar eens een Heavy tank gepakt.

En toen gebeurde dit :Y)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CE2nBNv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
The.Sticky schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 00:31:
Ik dacht: nog even een laatste potje Conquest voor het slapen gaan, moest nog wat headshot kills met een sniper halen. De map was Monte Grappa. Na 3 kills ging ik zelf dood en zag ik dat er een tank mogelijk was, dus toen maar eens een Heavy tank gepakt.

En toen gebeurde dit :Y)

[afbeelding]
Tanks zijn soms wat OP ja })
(volgende is met die kleine 1 mans tank)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GhQQJx6ga6H0Ggdz2c8NJ5Wz/thumb.png

[ Voor 7% gewijzigd door SmokingCrop op 27-10-2016 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:20
Zo, heb er inmiddels ook een aantal uurtjes multiplayer op zitten. Omdat ik in de beta nog zeer sceptisch was heb ik zoals velen gewacht met aankoop, maar de vele positieve reviews en geluiden hebben mij toch tot aanschaffen doen overgaan.

Zonder spijt, want het is echt een zeer gave game geworden. Beeld en geluid zijn impressive en ook de gameplay is echt wel verbeterd ten opzichte van de beta en ook stukken beter gebalanceerd. Het voelt allemaal wat epischer aan dan BF4 en je heb echt het gevoel bezig te zijn in een zware oorlog. Leuk ook de commentaren van je teammates als je ze een medic bag of ammo pouch geeft, of een mooie kill maakt (nice shot mate!). Ik vind de maps ook echt goed gelukt, tot nu zijn ze allemaal even gaaf voor mij. Ook gameplay zonder lock-on wapens en thermal sights kan mij wel bekoren, nu kun je tenminste lekker een tank proberen te benaderen door gewoon te crawlen en op een tactische plek te gaan liggen om hem vervolgens op een paar granaten te trakteren.

Geen CPU issues voor mij (6700K icm GTX970). Voor mij resulteert het aanzetten van Fast sync en in-game vsync tot een (onverklaarbare) botervloeiende ervaring zonder tearing, microstutter of input lag. Ik heb wel een 144hz 1080p scherm, en heb de fps gelimiteerd op 140 maar zit meestal rond de 100. Alles op ultra, behalve AA op 2x en ambient occlusion uit.

Als ik wat nadelen moet noemen, ik merk wel de nadelige gevolgen van een lage ping. Met de Lewis support gun heb ik zeker 8-10 hits nodig om iemand om te krijgen (zoals ook al eerder gepost door iemand), terwijl ik regelmatig in mijn ervaring ge-oneshot wordt door dezelfde gun. Ook kills 'om een hoekje' zijn veel aanwezig. Joinen op een Italiaanse server met hogere ping heeft een duidelijk merkbaar effect in positieve zin.

Tevens is de teamplay nog steeds ruk. Als ik 1 a 2 revives in een pot krijg is het veel. Ook vragen om ammo is vaak tegen dovemansoren. In de 19 potjes die ik gespeeld heb waren er slechts een enkele keer een squadleader die daadwerkelijk targets markeerde. Waar ik vervolgens de enige ben die daar dan op af gaat.

Heb me inmiddels maar op de google doc uit de TS toegevoegd, denk dat het met een samenwerkende squad toch wel wat leuker is. :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
SmokingCrop schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 00:58:
[...]

Tanks zijn soms wat OP ja })
(volgende is met die kleine 1 mans tank)
[afbeelding]
En dan de volgende dag gebanned omdat je van die zeurpieten hebt die zeggen "Hacker!".... :P

--

Ik heb zelf nog wel wat moeite met de gameplay van Battlefield 1. Heb het gevoel niets goed te kunnen raken. En soms ren ik achter iemand aan, begin em van achteren te schieten, hij draait zich om, bam 1 schot, ik dood. Op zo'n moment denk ik dan ook van, mja....

Welk wapen is (om mee te beginnen) het effectiefst?
Mijn K/D ratio is momenteel om te huilen... :')

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Heb net een tijdje gespeeld en ik merk toch nog wel redelijk vaak dat het even stottert. Mijn systeem is nu 2 jaar oud maar heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen. Lijkt wel als er net even iets te veel of te snel op de map gebeurt dat m'n systeem het even niet aan kan. Nou begreep ik dat een i5 niet ideaal is voor battlefield, waarom dat zou zijn werd me niet verteld.
Mijn systeem is het volgende:

i5 4670k (non oc)
8 gb G skill 1600 Mhz
EVGA 780Ti SC

Spel staat geinstallleerd op een mushkin 128 gb ssd
OS is win 8.1

Heb ook getwijfeld aan m'n ram of dat voldoende zou zijn maar m'n cpu hangt constant ook rond de 90 a 100 % ondanks de maxvariable fps van 61 die ik in de console heb ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Hmmm, ik heb iets gevonden wat voor mij echt niet werkt aan deze game. Dit is heel persoonlijk, maar het huidge medal system. Het "forceert" je om op een bepaalde manier te spelen. In eerdere games haalde je gewoon medals voor het spelen, het kwam vanzelf en je hoefde niet speciaal ergens voor te gaan.

Echter in BF1 heeft 5 "weekly quests" waar je er maar 1 tegelijk van kan doen, want het is heel moeilijk om je knife kills ook mee te laten tellen als je bezig bent met je support medal. Dingen die ik normaal gewoon haal zonder problemen, 5 kills zonder doodgaan bv, worden stressvol door dit systeem.

Het zou al beter zijn als je gewoon alle 5 medals van de week tegelijk kan doen, dan komt het gewoon met gameplay. Nu, het is voor mij gewoon een stress inducer. Natuurlijk kan je zeggen: focus er dan niet op en speel gewoon een potje. Helaas werken mijn hersenen niet zo.

Voor mij dus een klein smetje op een verder fantastische game.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

ye-roon schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 07:50:
Hmmm, ik heb iets gevonden wat voor mij echt niet werkt aan deze game. Dit is heel persoonlijk, maar het huidge medal system. Het "forceert" je om op een bepaalde manier te spelen. In eerdere games haalde je gewoon medals voor het spelen, het kwam vanzelf en je hoefde niet speciaal ergens voor te gaan.

Echter in BF1 heeft 5 "weekly quests" waar je er maar 1 tegelijk van kan doen, want het is heel moeilijk om je knife kills ook mee te laten tellen als je bezig bent met je support medal. Dingen die ik normaal gewoon haal zonder problemen, 5 kills zonder doodgaan bv, worden stressvol door dit systeem.

Het zou al beter zijn als je gewoon alle 5 medals van de week tegelijk kan doen, dan komt het gewoon met gameplay. Nu, het is voor mij gewoon een stress inducer. Natuurlijk kan je zeggen: focus er dan niet op en speel gewoon een potje. Helaas werken mijn hersenen niet zo.

Voor mij dus een klein smetje op een verder fantastische game.
Sterker nog, als je een bepaalde medal wilt halen moet je de vereisten in volgorde doen. Als een medal bestaat uit 20 kills, 5 headshots en 2 potjes winnen (ik noem maar wat), dan moet je eerst 20 kills halen, daarna kan je pas gaan werken aan de headshots en dan pas gaat de teller lopen voor de 2 potjes winnen.

Ik heb besloten de medals lekker te negeren :z

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBad9
  • Laatst online: 07-09 23:07
Zo inderdaad een fijn spel. Heb de beta heerlijk soepel kunnen spelen met gemakkelijk 60fps, maar nu loopt het allemaal niet meer zo soepel op bepaalde maps. De map uit de Beta, sinai desert, is nog wel goed te doen, maar Amiens is bij tijd en wijle niet te spelen.
Ik heb een I5 3570K op 3,4 GHz, 8gb RAM, game op SSD en sinds kort een gtx970. En dat alles op een "foute" kopie van Win7. Maar als ik de quality naar low zet maakt dit geen enkel verschil.

Al met al een goed spel, al denk ik dat ze uit het customizen van je classes best meer hadden kunnen halen. Alle wapens zijn zeer snel beschikbaar en ik vind maar weinig verschillen tussen de wapens. Ik kan me van BC2 herinneren dat je ook nog dingen als een lightweight pack kon kiezen zodat je sneller kon rennen etc. zoiets hadden ze hier ook best kunnen implementeren.
Daarnaast voelt de support klasse inderdaad een beetje te licht en zijn er weinig situaties waarin een LMG voordeel oplevert. Zelfs in de bunker in Argonne lukt het niet om meerdere tegenstanders uit te schakelen terwijl je dat wel zou verwachten. Combineer dit met weinig tot geen AT middelen en geen bayonet charge en het voelt een beetje nutteloos.
Wat betreft de maps valt het mij op dat je in amiens als team zijnde dat aan de A vlag kant spawned veel moeilijker E en F kunt veroveren dan de tegenstander A of B. En Suez is al gauw een patstelling met 1 team dat domineert.
Verder valt het mij op dat field guns niet of nauwelijks worden gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:07

flessuh

Set sail for fail!

Kleine tanks vindt ik wel leuk met mijn limpet charge... ding is alleen erg lastig er op te krijgen omdat je werkelijk tegen de tank aan moet rijden.. Vraag me wat dat betreft ook wel af hoeveel meer damage dat ding doet dan een AT rifle?
Overigens zijn die limpet charges best leuk om op/in huizen te gebruiken.. Als er een aantal in Amiens in zo'n huis campen is mijn oplossing: masker op, gas granaat gooien en zodra deze af gaat limpet de kamer in gooien >:) Terugschieten doen ze niet omdat als je het goed timed ze bezig zijn hun masker op te zetten :P

Gister wel leuke streak met mortars op rush.. 1 punt verdedigen is dan best simpel. Leuk dat op het moment dat ik mijn mortar leeg had iemand mij ging counteren. Hij schiet 1x op mij, ik ren weg, gooi ammo krat neer en wacht op reload. Zodra ik reload zie ik dat hij zelf het punt aan het bombarderen is. Snel 2 mortars op hem, heb ik ineens triple kill (2 mortars direct achter elkaar) omdat hij tussen de sniper-bal van de tegenstanders was gaan zitten :o

De geweren van de support vallen me nog wel steeds erg tegen. De time to kill blijft gewoon lang, en echt suppression lijkt niet in het spel te zitten (sproei op /over steen waar sniper achter zit en hij duikt even op en schiet je alsnog neer) :(

[ Voor 10% gewijzigd door flessuh op 27-10-2016 08:07 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

RedBad9 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:01:
Combineer dit met weinig tot geen AT middelen en geen bayonet charge en het voelt een beetje nutteloos.
AT = Anti Tank? Je hebt als support toch die Limpett charge? Probleem met dat ding is dat je zo'n beetje naast de tank moet staan. Probleem met dat ding is ook dat 1 charge niet genoeg is.
RedBad9 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:01:
Verder valt het mij op dat field guns niet of nauwelijks worden gebruikt..
Ik gebruik die dingen regelmatig. En het irritante is zodra ik in een tank zit er in de tegenpartij ook knakkers zitten die de field guns regelmatig blijken te gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Sticky
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 14:34
De schade van zo'n limpet charge is volgens mij helemaal niet zo hoog. Ik heb eens zo'n ding op een behemoth (trein) geplakt en dat deed maar iets van 24 schade ofzo. Misschien dat ie op tanks wat sterker is, dat moet ik nog proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:07

flessuh

Set sail for fail!

The.Sticky schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:11:
De schade van zo'n limpet charge is volgens mij helemaal niet zo hoog. Ik heb eens zo'n ding op een behemoth (trein) geplakt en dat deed maar iets van 24 schade ofzo. Misschien dat ie op tanks wat sterker is, dat moet ik nog proberen :)
die 24 schade op behemoth klopt volgens mij wel...

een light tank heb je met 2 kapot, en de eerste is volgens mij wel een gegarandeerde disable (of ik plaats ze gewoon per ongeluk goed :+ )
Bij grotere tanks disable ik ook altijd wel een wapen oid. Ik gok dus dat dat het voordeel moet zijn, plus dat hij niet af kan ketsen. Zelf verwacht ik wel dat de damage wel flink hoger is als een AT rifle, maar nog niet getest dus, en google weet het zo snel ook niet :P

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Het spel begon als een flinke struggle, heel tof hard met al die slechte wapens. Je bent niet in het nadeel dacht ik ,want andere hebben ook slechte wapens. Was erg vet het ww1 gevoel te krijgen, in de rook en mist de loopgraven uitrennen voor een assault terwijl je de vijand je onder vuur nam. Met zon een ironsight’s proberen rond springende vijanden meer dan 4 keer te raken, wat vaakt niet lukte want ik ben echt ruk met iron sights.

En toen unockte ik de Selbstlader M1916, met de circle reticle. En nu is het gewoon CoD :D

De Selbstlader M1916 is een van de meeste OP guns die ik ooit in een schietspel gebruikt hebt. Zelfs in bv titanfall ben ik niet zon gun tegengekomen. Het grote voordeel van deze gun, is dat die afgezien veel schade doet, 26 kogels heeft. En je hebt er maar 3 per kill nodig je hoeft letterlijk niet te reloaden in een vuurgevecht, zelf met 3 man of meer.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bendalf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 07:56
Roll-call: wie speelt er vanavond een potje BF1 mee?

Wie heeft er zin om vanavond mee te doen voor enkele Operations?
De bedoeling is om 3 tot 4 squads samen te krijgen om zo voor het nodige overwicht te zorgen. Vorige keer waren we met 12 maar dat moet beter kunnen ;)

Wat: BF1 Operations
Wanneer: donderdag 27 oktober - start om 21u
Waar: afspreken doen we op de Discord: https://discord.gg/sbtQR

ps: je kan gerust in de chat de nodige afspraken maken en al op voorhand de nodige origin friend-requests uitsturen en aanvaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

[...]

Ik heb 80-90 fps, met heel soms een kleine drop naar 70 fps. i5 4690K@stock, Asus Strix GX970@stock. Op Full HD met Ultra instelling ingame. (Dus geen aanpassingen achteraf aan de grafische instellingen) Draait vlekkeloos hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Ik wil wel meedoen,maar kan dat ook zonder mic? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bendalf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 07:56
RonaldMeer schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:10:
Ik wil wel meedoen,maar kan dat ook zonder mic? :/
Dat kan al heeft een mic gebruiken wel enorm veel voordeel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• six-shooter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-04 19:44
Bendalf schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:52:
Roll-call: wie speelt er vanavond een potje BF1 mee?

Wie heeft er zin om vanavond mee te doen voor enkele Operations?
De bedoeling is om 3 tot 4 squads samen te krijgen om zo voor het nodige overwicht te zorgen. Vorige keer waren we met 12 maar dat moet beter kunnen ;)

Wat: BF1 Operations
Wanneer: donderdag 27 oktober - start om 21u
Waar: afspreken doen we op de Discord: https://discord.gg/sbtQR

ps: je kan gerust in de chat de nodige afspraken maken en al op voorhand de nodige origin friend-requests uitsturen en aanvaarden.
lijkt me tof, maar ik speel meestal al met een vrij grote vaste groep mensen (TOGA/ The old gits army).
Altijd gezellig daaro, allemaal oude lullen. Misschien vanaaf dan even op Discord ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDarkUsb
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-09 23:25
Allemaal op Discord zou wel moeten lukken, zal er zekers wezen ;)
Pagina: 1 ... 20 ... 92 Laatste

Let op:
De volgende servers zijn beschikbaar:
Discord: https://discord.gg/zfeG8Tr
Teamspeak: ~[html]<a href="ts3server://ts.bug-community.com">ts.bug-community.com</a>~[/html]

Dit is een topic voor discussie, niet om statslijstjes te posten. Doe dit dan ook niet.