Van 't weekend m'n poging-tot-NEIPA geprobeerd. Vrijdag in de koelkast gezet, had tot dat moment zo'n 13 dagen hergisting op fles bij 20 °C doorgemaakt.
Met 2x10 g/L drooghop is het inderdaad een zéér fraai hoppig biertje geworden

Maar helaas heb ik het idee dat er ook nog één of meerdere ongewenste bijsmaakjes bijzitten
Lastige is, is dat ik de bijsmaakjes van dat ene biertje nou niet echt kon wegzetten. "Groene appeltjes", "nat karton", de welbekende bijsmaak-omschrijvingen heb ik tot dusver niet herkend. Over 2 weken nog maar eens een flesje opentrekken en dan meteen maar "Verander water in bier" met de lijst met afwijkende smaken er naast houden.
Heb voor nu de klimaatkast op 22 °C gezet en het gist even geresuspendeerd. Wie weet kunnen zij, net zoals bij diacetyl, het e.e.a. nog wat extra opruimen.
Overigens was er gisterochtend blijkbaar een probleempje met de aansturing van de verwarming van m'n klimaatkast. Het schakel-element wat dat aan en uit schakelt (een
Ikea TRÅDFRI draadloos plug-in stopcontact wat ik schakel via Home Assistant) stónd uit, terwijl het relais vond van niet. Als in, LED-je op het ding was uit, maar het relais liet nog wel elektriciteit door, waardoor m'n verwarmingselement lekker de hele dag aan stond. Gelukkig is die niet zo sterk en is de isolatie crap, dus 't was "slechts" 32,5 °C geworden. Maar toch hoort dat niet

Hopelijk heeft dat niet teveel invloed op de smaak die dus al niet 100 % geweldig was
[
Voor 3% gewijzigd door
Osiris op 07-03-2021 11:49
]