Het grote ESXi/vSphere Topic

Pagina: 1 ... 18 ... 24 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:50
|sWORDs| schreef op zondag 2 juni 2019 @ 01:07:
Officiële fling is een contradictie.
Op de letter genomen heb je gelijk.

Maar ik heb een klein beetje hoop dat het via de fling ooit in de default software komt. Vandaar dat ik het benoemd heb.

Ik zal de tekst aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-10 13:20
stormfly schreef op zondag 2 juni 2019 @ 07:40:
[...]

Op de letter genomen heb je gelijk.

Maar ik heb een klein beetje hoop dat het via de fling ooit in de default software komt. Vandaar dat ik het benoemd heb.

Ik zal de tekst aanpassen.
Niet alleen op de letter, elke VMware medewerker kan een fling maken als de security en gebruik van opensource componenten op orde is, ik heb er zelf ook één. Maar er is nul komma nul support, pas als het concept opgenomen wordt in een product is iets officieel (maar dan nog steeds de fling niet).

In theorie kan de driver in een standaard image komen, maar ik acht het onmogelijk dat het ooit een supported configuratie wordt.

[ Voor 25% gewijzigd door |sWORDs| op 02-06-2019 15:32 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-10 13:10

zeroday

There is no alternative!

'Blije jongen hier'
een standaard licentie Esxi nu en daarmee nu ook VEEAM kunnen draaien ..
Eindelijk normale backups !

Nu nog een manier vinden om ESXI op een normale manier te kunnen gaan updaten. Voor 1 server is VCENTER geen directe oplossing) ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:37
Kan toch gewoon via de CLI? Hostupdate ZIP downloaden, op een datastore zetten, en even esx-update draaien?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

FireDrunk schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:40:
Kan toch gewoon via de CLI? Hostupdate ZIP downloaden, op een datastore zetten, en even esx-update draaien?
tsja dat even ... in mijn beleving moet ik dan altijd eerst mijn VMs down gooien ..
en de server zelfs vaak rebooten. En juist het werk wat daar uit voortkomt om al die VMs weer te laten doen wat ze moeten doen is waar ik tegenop zie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
VM's down en rebooten moet altijd, ook met vCenter.

Je gaat Windows toch ook niet updaten als je aan het gamen bent?

Qua 'bugs' in nieuwe releases heeft VMware best een goed track-record volgens mij.
Ik heb er persoonlijk nog nooit 1 meegemaakt die problemen gaf (maar ze zijn er wel geweest).

[ Voor 43% gewijzigd door FireDrunk op 04-06-2019 11:45 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

FireDrunk schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:45:
VM's down en rebooten moet altijd, ook met vCenter.

Qua 'bugs' in nieuwe releases heeft VMware best een goed track-record volgens mij.
Ik heb er persoonlijk nog nooit 1 meegemaakt die problemen gaf (maar ze zijn er wel geweest).
Grin, maar in windows draai ik geen vms ;)
maar ik snap je strekking ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaSuperGrover
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 21:45
DaSuperGrover schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:14:
Op onze ESXi server (Dell PowerEdge T440) heb ik de originele van 2x1Tb in RAID 1 aangepast naar 4x1Tb in RAID5. Dit heb ik in het PERC330 menu van de server gedaan en na een paar uur ratelen heb ik nu 2.93 Tb aan ruimte beschikbaar voor de ESXi.

Nu de volgende taak, de datastore vergroten :X

Via de GUI werkt het blijkbaar niet als je meerdere partities op je disk hebt staan waar ook de datastore op staat: https://communities.vmware.com/thread/583817

dus maar via de CLI proberen:

Wat is de identifier van de datastore:

vmkfstools -P /vmfs/volumes/datastore1

[...]

Huidige sectors op disk van de datastore1
partedUtil get "/vmfs/devices/disks/naa.6588a5a0f7e668002287fd0619ed7541:3"

[...]

Wat is de maximale sector op deze disk?
partedUtil getUsableSectors "/vmfs/devices/disks/naa.6588a5a0f7e668002287fd0619ed7541"

[...]

Nu wordt het een beetje eng, volgens mijn redenatie zou ik het volgende commando moeten geven:
partedUtil resize "/vmfs/devices/disks/naa.6588a5a0f7e668002287fd0619ed7541" 3 15472640 5857345502

Kan iemand mijn denkwijze kort nalopen om te kijken of ik niet alles om zeep help :P
Ik heb het toch aangedurfd om op mezelf te vertrouwen en dat was volledig terecht 8)

Zojuist de extra 2 disks kunnen toevoegen aan de datastore1 :P

Ik vind dat ik nu wel een lang weekend verdiend heb (ga wel met een nog iets verhoogde hartslag naar huis ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

FireDrunk schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:45:
offtopic:
Dat hoeft niet omdat Windows dat uit zichzelf doet :+ , ook tijdens 't gamen...
YouTube: Pro Gamer Freaks Out When Windows 10 Update Kills His 9h Counter Str...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Weet iemand de reden waarom VEEAM af en toe mijn VMs uit zet?
het is een paar dagen goed gegaan, maar vanacht waren er drie uitgezet ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Probeert die niet een snapshot te maken? Misschien crasht de VM wel omdat de IO te hard de kop in gedrukt wordt?

Wat zegt de event tab van de VM?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

FireDrunk schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:59:
Probeert die niet een snapshot te maken? Misschien crasht de VM wel omdat de IO te hard de kop in gedrukt wordt?

Wat zegt de event tab van de VM?
ah een nieuw schermpje voor mij .. was effe zoeken maar ..

Octopus could not fault in a guest physical page from the hypervisor level swap file on 54b96861-3fba6078-6e39-a0481cb8e11c. The VM is terminated as further progress is impossible

En iets verder naar beneden ..

Lost access to volume 54b96861-3fba6078-6e39-a0481cb8e11c (DataStore1) due to connectivity issues. Recovery attempt is in progress and outcome will be reported shortly.

umm vind ik een weblog info
https://ryanjan.uk/2018/0...store-connectivity-issue/

ik ga eens kijken of dat werkt voor mij ..

[ Voor 25% gewijzigd door zeroday op 12-06-2019 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Klinkt alsof de swap disk volgelopen is. Wel vreemd. Even specifieke foutmelding googlen gok ik.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endpoint
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 02-10 16:26
zeroday schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:44:
Weet iemand de reden waarom VEEAM af en toe mijn VMs uit zet?
het is een paar dagen goed gegaan, maar vanacht waren er drie uitgezet ..
Niet toevallig iemand er een script in de job verstopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Endpoint schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:08:
[...]

Niet toevallig iemand er een script in de job verstopt?
neuh, dat zou ik dan zelf moeten zijn en ik ben niet zo fan van scripts voor of na een job ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endpoint
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 02-10 16:26
zeroday schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:31:
[...]

neuh, dat zou ik dan zelf moeten zijn en ik ben niet zo fan van scripts voor of na een job ;)
Dan zal er gerust wel iets in je event viewer staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Endpoint schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:42:
[...]

Dan zal er gerust wel iets in je event viewer staan
ja, wat in de eventviewer staat: dat staat hier nu 5 berichten boven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chapter82
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 16-03 10:18
Goedenavond,

Ik probeer pfSense te installeren in ESXi in een Protectli box.

pfSense is al actief, maar ik heb een aantal vreemde traffic graphs, dus ik las dat het het beste is om de NICs passtrough-modus in te stellen.

Ik heb geprobeerd om het te doen, maar de NIC's (Intel 82583V) worden weergegeven als "not compatible". Ik vond dit post en zag dat |sWORDs| een vergelijkbare hardware heeft.

|sWORDs| kun je me wat advies geven over hoe het te configureren?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-10 11:39
Chapter82 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 23:05:
Goedenavond,

Ik probeer pfSense te installeren in ESXi in een Protectli box.

pfSense is al actief, maar ik heb een aantal vreemde traffic graphs, dus ik las dat het het beste is om de NICs passtrough-modus in te stellen.

Ik heb geprobeerd om het te doen, maar de NIC's (Intel 82583V) worden weergegeven als "not compatible". Ik vond dit post en zag dat |sWORDs| een vergelijkbare hardware heeft.

|sWORDs| kun je me wat advies geven over hoe het te configureren?

Alvast bedankt
Ik kan me gruwelijk vergissen en ben geen VMWare guru, maar als je dit doet dan heeft alleen de pfsense vm die nics ter beschikking, alle andere vm's die je dan maakt hebben geen toegang tot de onboard nics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Chapter82 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 23:05:
pfSense is al actief, maar ik heb een aantal vreemde traffic graphs,
Wat versta jij onder vreemd? :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chapter82
Yes, sorry, not well explained indeed.

Ik heb t-mobile als leverancier en zij leveren televisie en internet via VLANS (300 internet en 600 televisie).

Als je naar mijn verkeersafbeelding kijkt, heb ik een bridge voor VLAN TV en wordt de output van de bridge toegevoegd aan de LAN output, maar de input doet het goed en blijft uit elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OKLOnC7.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|
Chapter82 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:20:
Yes, sorry, not well explained indeed.

Ik heb t-mobile als leverancier en zij leveren televisie en internet via VLANS (300 internet en 600 televisie).

Als je naar mijn verkeersafbeelding kijkt, heb ik een bridge voor VLAN TV en wordt de output van de bridge toegevoegd aan de LAN output, maar de input doet het goed en blijft uit elkaar.

[Afbeelding]
Samen even gekeken, CPU (Intel Atom® Processor E3845) heeft geen VT-d support (vandaar geen passthrough) en de VMX-en doen zowel een normaal netwerk als VLANs. Meerdere poortgroepen maken en meerdere vNICs zou de traffic graphs moeten laten kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chapter82
Het is inderdaad zoals |sWORDs| zegt.Ik heb een nieuwe poortgroep gemaakt voor de IPTV en nu is de LAN traffic graphic correct.

Bedankt nog een keer |sWORDs|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris-1992
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-03-2024
Kan er in de vSphere 6.5 nog een maximum aantal poorten geconfigureerd worden op een VSS?
in gui of console?

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/4HmTWvgP/2019-07-08-21-43-19-ESXI-00-VMware-ESXi.jpg

-edit-

Number of Ports on ESXi HostsTo ensure efficient use of host resources on hosts running ESXi 5.5 and later, the ports of virtual switches aredynamically scaled up and down. A switch on such a host can expand up to the maximum number of portssupported on the host. The port limit is determined based on the maximum number of virtual machines thatthe host can handle

[ Voor 43% gewijzigd door Chris-1992 op 08-07-2019 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-10 14:30
Ik ben in het bezit van een microserver GEN8 en ben hier zeer tevreden over.
heb er een aantal vm's op draaien en alles draait als een tierelier :)

Nu wil ik wekelijks een back-up maken van één bepaalde VM.
Maar ik kan dit niet zo goed vinden hoe dit werkt.

In feite moet er gewoon een één of één kopie gemaakt worden welke ik bij falen of defect zo weer terug kan zetten alsof er niks gebeurd is.

Ik heb wel gezien dat dit met het stoppen van een VM kan door de vm bestanden te downloaden.
Maar is er nog een andere manier waarvoor ik de VM niet hoef stop te zetten, of dat het zelfs geautomatiseerd kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-10 14:55

Coach4All

I'm a Coach 4 All

marcel19 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:54:
Ik ben in het bezit van een microserver GEN8 en ben hier zeer tevreden over.
heb er een aantal vm's op draaien en alles draait als een tierelier :)

Nu wil ik wekelijks een back-up maken van één bepaalde VM.
Maar ik kan dit niet zo goed vinden hoe dit werkt.

In feite moet er gewoon een één of één kopie gemaakt worden welke ik bij falen of defect zo weer terug kan zetten alsof er niks gebeurd is.

Ik heb wel gezien dat dit met het stoppen van een VM kan door de vm bestanden te downloaden.
Maar is er nog een andere manier waarvoor ik de VM niet hoef stop te zetten, of dat het zelfs geautomatiseerd kan?
Al gekeken naar https://www.veeam.com/nl/...backup-solution-free.html?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:18
Die werkt niet met ESXi Free. Niet omdat Veeam het niet wil, maar omdat VMware die API heeft dichtgezet in ESXi Free.

@marcel19 Ik gebruik xsibackup (gratis), dat is een Bash-script wat je op je ESXi host laat draaien via cron. Bij mij pompt hij 1x in de week de VM's over naar m'n Synology NAS (gekoppeld via NFS als datastore). Werkt perfect, VM's hoeven niet uit en na afloop netjes een mailtje met de status: ThinkPadd in "Het grote ESXi/vSphere Topic". Mijn configfile: ThinkPadd in "Het grote ESXi/vSphere Topic"

Gebruik het al een aantal jaren. Nadat ik van ESXi 6.5 naar 6.7 had geupgrade was er destijds een kleine modificatie nodig maar draait sindsdien al weer een hele tijd zonder dat ik er werk aan heb. Restoren is kwestie van de .vmdk terugkopieren en opnieuw importeren.

Je hebt ook nog 'ghettoVCB' wat een vergelijkbaar script is volgens mij, maar dat vond ik wat ingewikkeld om aan de gang te krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 08-07-2019 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
ThinkPadd schreef op maandag 8 juli 2019 @ 22:07:
[...]

Die werkt niet met ESXi Free. Niet omdat Veeam het niet wil, maar omdat VMware die API heeft dichtgezet in ESXi Free.

@marcel19 Ik gebruik xsibackup (gratis), dat is een Bash-script wat je op je ESXi host laat draaien via cron. Bij mij pompt hij 1x in de week de VM's over naar m'n Synology NAS (gekoppeld via NFS als datastore). Werkt perfect, VM's hoeven niet uit en na afloop netjes een mailtje met de status: ThinkPadd in "Het grote ESXi/vSphere Topic". Mijn configfile: ThinkPadd in "Het grote ESXi/vSphere Topic"

Gebruik het al een aantal jaren. Nadat ik van ESXi 6.5 naar 6.7 had geupgrade was er destijds een kleine modificatie nodig maar draait sindsdien al weer een hele tijd zonder dat ik er werk aan heb. Restoren is kwestie van de .vmdk terugkopieren en opnieuw importeren.

Je hebt ook nog 'ghettoVCB' wat een vergelijkbaar script is volgens mij, maar dat vond ik wat ingewikkeld om aan de gang te krijgen.
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 22:35
ThinkPadd schreef op maandag 8 juli 2019 @ 22:07:
[...]

werkt veeam wel als je in de 60 dagen trail licentie gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
jwvdst schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 17:04:
[...]

Ik heb zelf een gratis code voor esxi dus mijn esxi gaat oneindig door.
Deze key kun je zelf ook bemachtiging via vmware ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
marcel19 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 17:11:
[...]

Ik heb zelf een gratis code voor esxi dus mijn esxi gaat oneindig door.
Deze key kun je zelf ook bemachtiging via vmware ;)
die heb ik ook maar probleem is dat dan bepaalde funkties uitgeschakeld worden terwijl in de trail periode alle funkties het gewoon doen
Er is namelijk een manier waarmee je de 60 dagen trail licentie kunt resetten dus vandaar mijn vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

jwvdst schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 17:20:
[...]
die heb ik ook maar probleem is dat dan bepaalde funkties uitgeschakeld worden terwijl in de trail periode alle funkties het gewoon doen
Er is namelijk een manier waarmee je de 60 dagen trail licentie kunt resetten dus vandaar mijn vraag
tjsa... als je zo'n manier gebruikt en de API werkt dan zou ik VEEAM gebruiken
Ik heb jaren met VM Explorer gewerkt, maar die werkte op den duur niet meer (werkt zonder API) maar is reteduur ..
werkte goed.. 1 keer nodig gehad.

Toen ging dat kapuut en heb ik hier wat oplossingen gevraagd (en gekregen).. maar ook voor de zaak had ik een VMWARE bak en kon ik eigenlijk niet anders dan een licentie aanschaffen en dat was de beste deal dit jaar.. want daarmee kon ik VEEAM gebruiken en was ik voor een licentie VMWARE minder kwijt dan 1 licentie van VM Explorer welke nu ook nog eens door HPE als obsolete wordt beschoud want alle klanten moeten over naar een ander pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:07

WouterG

Dit is geen ondertitel

jwvdst schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 17:04:
[...]

Ja die werkt wel. Voor Veeam is er een nfr key aan te vragen waardoor je ook automatische backups kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

WouterG schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 23:05:
[...]

Ja die werkt wel. Voor Veeam is er een nfr key aan te vragen waardoor je ook automatische backups kan maken.
zo'n key is niet nodig, de standaard versie van Veeam kan gewoon gratis gebruikt worden. Ik werd zelfs nog door zo'n piepo van die toko gebeld over hoe ik het inzette in onze omgeving ;-)
ik maak zo elke dag een incremental backup .. na de laatste update en een wijziging in de EXSI config werkt het als een tierelier (in het begin kreeg VEEAM het voor elkaar om VMs uit te zetten ..
en niet weer te starten) .. waardoor er ineens 3 machines hier voor problemen zorgden ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik wil een ISO overzetten naar een datastore (SSD), waarom gaat dit via de webinterface zo langzaam?
ISO is 4,6GB, na 5 min. zit hij nog maar op 3% ofzo.

Via WinSCP geprobeerd, dan gaat het met 1,75MB/s en duurt het 55 min. zegt hij :|
Is er geen snellere methode om iets op de datastore te krijgen? Waarom moet dit zo lang duren?

De SSD is snel zat. Ik kopieer het vanuit een VM die op diezelfde SSD staat, dus het hoeft niet over het fysieke netwerk. De VM heeft de vmxnet3 NIC die op 10Gbps is verbonden.

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 10-07-2019 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
ThinkPadd schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:16:
Ik wil een ISO overzetten naar een datastore (SSD), waarom gaat dit via de webinterface zo langzaam?
ISO is 4,6GB, na 5 min. zit hij nog maar op 3% ofzo.

Via WinSCP geprobeerd, dan gaat het met 1,75MB/s en duurt het 55 min. zegt hij :|
Is er geen snellere methode om iets op de datastore te krijgen? Waarom moet dit zo lang duren?

De SSD is snel zat. Ik kopieer het vanuit een VM die op diezelfde SSD staat, dus het hoeft niet over het fysieke netwerk. De VM heeft de vmxnet3 NIC die op 10Gbps is verbonden.
Hier is het niet super snel, maar een 4.83GB iso:
Started 17:00:15
Completed 17:01:39

84 seconden is ~470Mbps of ~59MB/s , vanaf een VMXNET3 VM 103 seconden, 48MB/s en download vanaf VM 49 seconden of 101MB/s.

[ Voor 6% gewijzigd door |sWORDs| op 10-07-2019 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Via webinterface?

Wat doe ik dan verkeerd dat het zo langzaam gaat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
ThinkPadd schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:30:
Via webinterface?

Wat doe ik dan verkeerd dat het zo langzaam gaat :?
Ja, ik heb gewoon de host client web interface gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
Ik heb een Virtual Machine draaien in Virtualbox en ik lees dat je deze kan exporteren en daarna weer importeren in ESXI maar ik loop tegen wat problemen aan.

Ik heb al verschillende methodes geprobeerd.
Export gemaakt op 0.9 / 1.0 / 2.0.
geimporteerd als OVF of door eerst te extracten en daarna te importeren,
Maar elke keer gaat het mis en er staat nergens een duidelijk error code. ( Het wordt gewoon afgebroken )
Ik moet daarna ook weer de pagina refreshen anders kan ik niks met mijn ESXI.

Iemand een tip / work arround hoe ik dit het beste kan aanpakken.
De Virtual machine is best wel lang aan gewerkt, en het zou zonde zijn om alles weer opnieuw te moeten gaan doen in ESXI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Kan je niet beter gewoon de disk converten?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
FireDrunk schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:23:
Kan je niet beter gewoon de disk converten?
?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
Je probeert nu de hele vm te converten. Dat is een lastiger proces dan alleen de disk. Als je de disk los converteert, kan je daarna een vm aanmaken met die disk. Converteren van de disk kan met diverse commandline tools. VirtualBox kan het als het goed is zelfs zelf.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om alles maar opnieuw te gaan doen.

Nu draai ik Ubuntu Server 18.04 met een mysql server en loop ik tegen het volgende probleem aan.
zodra ik de vm reboot blijft hij hangen op: a stop job is running for mysql community server

Ik heb her en der al gekeken en het zou te maken hebben met de timezone.
Ik heb van alles geprobeerd en de timezone aangepast naar Europe/Amsterdam maar nog steeds heb ik de zelfde error.

Ook krijg ik mijn Crontab -e niet goed werkend, en ik vermoed dat dit dus ook te maken heeft met de timezone.

het staat nu zo als ik inlog:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Welcome to Ubuntu 18.04.2 LTS (GNU/Linux 4.15.0-54-generic x86_64)

* Documentation:  https://help.ubuntu.com
 * Management:     https://landscape.canonical.com
 * Support:        https://ubuntu.com/advantage

System information as of Wed Jul 17 12:52:45 CEST 2019

System load:  0.0                Processes:             170
  Usage of /:   16.8% of 31.37GB   Users logged in:       0
  Memory usage: 18%                IP address for ens160: 192.168.0.6
  Swap usage:   0%

0 packages can be updated.
0 updates are security updates.

Last login: Wed Jul 17 12:41:57 2019

en de timezone van mysql staat nu op:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
mysql> select now();
+---------------------+
| now()               |
+---------------------+
| 2019-07-17 12:57:22 |
+---------------------+
1 row in set (0.00 sec)

mysql> SELECT @@global.time_zone;
+--------------------+
| @@global.time_zone |
+--------------------+
| SYSTEM             |
+--------------------+
1 row in set (0.00 sec)

[ Voor 50% gewijzigd door marcel19 op 17-07-2019 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Ik kan je daar wel bij helpen. Maar het is nogal buiten de scope van het topic. Stuur maar een dm als je hulp nodig hebt.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
|sWORDs| schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:05:
[...]

Ja, ik heb gewoon de host client web interface gepakt.
Nog even hier op terugkomend (het probleem is er nog steeds namelijk), deze gebruik ik ook.
Heb het ook geprobeerd met WinSCP en dan gaat het ook langzaam (1,6MB/s).

Las iets over een oudere AHCI driver die wellicht beter werkt met een whitebox server (ik gebruik een oude Lenovo i5 desktop) maar na de vmw_ahci te hebben uitgeschakeld (zodat hij terugvalt op de legacy ahci is de uploadsnelheid nog steeds erg traag.

Nog meer ideeën wat ik kan checken? Het hoort toch niet dat een ISO van <5GB bijna een uur erover doet om te kopiëren naar de datastore 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:49
Een klein vraagje, momenteel draai ik ESXi 6.5 Update 1 op dit systeempie;

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-8400 Boxed€ 196,99€ 196,99
1BarebonesASRock DeskMini 310€ 145,-€ 145,-
2Geheugen internCrucial CT16G4SFD824A€ 65,99€ 131,98
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 500GB€ 110,50€ 110,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 584,47

Echter begint het RAM een probleem te worden, 32GB is niet zoveel helaas.

Kent iemand soortgelijke mini systemen welke minimaal 64GB aan kunnen? Asrock heeft er niets van helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
Aschtra schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 08:27:
Een klein vraagje, momenteel draai ik ESXi 6.5 Update 1 op dit systeempie;

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-8400 Boxed€ 196,99€ 196,99
1BarebonesASRock DeskMini 310€ 145,-€ 145,-
2Geheugen internCrucial CT16G4SFD824A€ 65,99€ 131,98
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 500GB€ 110,50€ 110,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 584,47

Echter begint het RAM een probleem te worden, 32GB is niet zoveel helaas.

Kent iemand soortgelijke mini systemen welke minimaal 64GB aan kunnen? Asrock heeft er niets van helaas
Er komen 32GB DIMMs aan, de vraag is welke systemen dat formeel gaan supporten, maar omdat de geheugencontroller in de CPU zit maakt dat niet heel veel uit. Als iemand met een 8e generatie CPU dat werkend heeft kun je het gewoon bestellen/proberen en via WKOA weer terug sturen als het niet werkt.
ThinkPadd schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:39:
[...]

Nog even hier op terugkomend (het probleem is er nog steeds namelijk), deze gebruik ik ook.

Las iets over een oudere AHCI driver die wellicht beter werkt met een whitebox server (ik gebruik een oude Lenovo i5 desktop) maar na de vmw_ahci te hebben uitgeschakeld (zodat hij terugvalt op de legacy ahci is de uploadsnelheid nog steeds erg traag.

Nog meer ideeën wat ik kan checken? Het hoort toch niet dat een ISO van <5GB bijna een uur erover doet om te kopiëren naar de datastore 8)7
Netwerk snelheid van VMs wel ok?

[ Voor 103% gewijzigd door |sWORDs| op 08-08-2019 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
|sWORDs| schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:48:
[...]
Netwerk snelheid van VMs wel ok?
Van een fysiek device in het netwerk een filetransfer van/naar een VM doen bedoel je?
Dat doe ik eigenlijk nooit (zit ook in een ander VLAN), zal dat eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
ThinkPadd schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:05:
[...]

Van een fysiek device in het netwerk een filetransfer van/naar een VM doen bedoel je?
Dat doe ik eigenlijk nooit (zit ook in een ander VLAN), zal dat eens proberen.
Met welke hardware heb je dit eigenlijk? Ik heb een beetje zitten speuren op GoT en het lijkt alsof je van Athlon->NUC->Supermicro met G4400->Lenovo ThinkCentre M91p bent gegaan.

Die laatste heeft een 100Mbit NIC volgens de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:39:
[...]

Gebruik je Chrome? Zo ja gebruik je meerdere vensters/tabbladen?
Chrome heeft nare eigenschap snelheid van uploaden naar beneden te gooien wanneer het tabblad niet actief is. VM zal daardoor ook minder resources gebruiken waardoor snelheid daalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
|sWORDs| schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:19:
[...]

Met welke hardware heb je dit eigenlijk? Ik heb een beetje zitten speuren op GoT en het lijkt alsof je van Athlon->NUC->Supermicro met G4400->Lenovo ThinkCentre M91p bent gegaan.

Die laatste heeft een 100Mbit NIC volgens de pricewatch.
Goed gevonden, dat klopt wel ja :D
De NIC is gelukkig wel Gbit en draait daar ook op zie ik in ESXi.

Maar de NIC is helemaal niet aan de orde, want daar gaat het helemaal niet langs (lijkt mij tenminste).

Ik heb een (W10) VM die op de host draait, daarin heb ik een .iso staan. Die .iso wil ik naar de datastore van de host kopieren. Het verkeer blijft dus in principe binnen de host. Al zit de VM wel in een ander VLAN dan de host, dus wellicht gaat het toch eerst langs m'n fysieke router, hmm.....
Ik zal nog eens een upload naar de datastore doen en dan het verkeer op de verschillende VLANs in de gaten houden.
Verwijderd schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:24:
[...]

Gebruik je Chrome? Zo ja gebruik je meerdere vensters/tabbladen?
Chrome heeft nare eigenschap snelheid van uploaden naar beneden te gooien wanneer het tabblad niet actief is. VM zal daardoor ook minder resources gebruiken waardoor snelheid daalt.
Brave, maar die gebruikt Chrome engine, oftewel 'ja'.

Welke manier raad jij aan?

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 08-08-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
ThinkPadd schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:26:
[...]

Maar de NIC is helemaal niet aan de orde, want daar gaat het helemaal niet langs (lijkt mij tenminste).

Ik heb een (W10) VM die op de host draait, daarin heb ik een .iso staan. Die .iso wil ik naar de datastore van de host kopieren. Het verkeer blijft dus in principe binnen de host. Al zit de VM wel in een ander VLAN dan de host, dus wellicht gaat het toch eerst langs m'n fysieke router, hmm.....
Ik zal nog eens een upload naar de datastore doen en dan het verkeer op de verschillende VLANs in de gaten houden.
[...]

Wat voor NIC is het? En vanuit een VLAN moet het toch eerst naar een router (VM heeft geen route en al had ie een route kan ie niet bij de gateway, dus -> default gateway wat naar alle waarschijnlijkheid de router is) en gaat het dus wel over een NIC. Wat zit er tussen de ESXi host en de router? Als er ergens een poort op powersaving staat kan het daar ook 100Mbit zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door |sWORDs| op 08-08-2019 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:26:
[...]

[...]

Chrome en tabblad actief houden.
Zelf 1x zelfde issue gehad, bleek de SSD aan het overlijden te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
|sWORDs| schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:29:
[...]

Wat voor NIC is het? En vanuit een VLAN moet het toch eerst naar een router (VM heeft geen route en al had ie een route kan ie niet bij de gateway, dus -> default gateway wat naar alle waarschijnlijkheid de router is) en gaat het dus wel over een NIC. Wat zit er tussen de ESXi host en de router? Als er ergens een poort op powersaving staat kan het daar ook 100Mbit zijn.
De NIC is een Intel 82579LM. Het draait daadwerkelijk op 1000Mbit FD, zojuist gechecked in m'n fysieke switch op de poort waar ik de host aan heb hangen.

Maar ik heb het issue al boven water. Ik heb ooit eens QoS ingesteld voor m'n VM VLAN, om te zorgen dat m'n LAN geen hinder ondervind als er updates e.d. worden binnengehengeld op VM's. Die beet mij nu dus, ik kneep hem op 15Mbit. Die uitgezet en de .iso werd nu met 240Mbps overgezet en was zo gepiept :X F*ck wat dom :+

Volgens mij kan ik beter een extra NIC aanmaken op die VM en die in het management netwerk hangen, zodat ik de switch helemaal bypass?
Verwijderd schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:30:
[...]

Chrome en tabblad actief houden.
Zelf 1x zelfde issue gehad, bleek de SSD aan het overlijden te zijn.
Goed om te weten.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 08-08-2019 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 19:27
Weet iemand of het mogelijk is historische performance data van een paar dagen aan te zetten in ESXi?

http://www.vm-help.com/es...ding_performance_data.php
Dit heb ik al geprobeerd, echter werkt dit niet, hij geeft aan dat er geen data is.
Ook heb ik Veeam One geprobeerd, echter dat ondersteund de gratis versie van ESXi helaas niet (vanwege tekortkomingen in de API heb ik begrepen)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-09 18:29
Ik heb mijn homelab enkele weken geleden geupdate van 6.5 naar 6.7 en sindsdien heb enkele meldingen in mijn warning log waar ik geen raad mee weet. Ik strand een beetje in mijn zoektoch dus hopelijk dat een van jullie weet waar ik moet gaan zoeken?

De meest voorkomende warning is onderstaande:
2019-08-07T12:30:25.005Z cpu0:2098624)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 46ec 4eeaf4fa 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-08-07T13:48:58.005Z cpu2:2099263)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 45db 4eeaf4f5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-08-08T16:02:44.013Z cpu3:2099264)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 45cc 4eeaf590 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
En de laatste dagen zie ik ook regelmatig:
2019-08-09T17:41:01.826Z cpu2:2099768)WARNING: MonLoader: 734: MonLoaderCallout_GetSharedHostPage: Invalid page offset 0 for region 8 vcpu 0
2019-08-09T17:41:01.826Z cpu2:2099768)WARNING: MonLoader: 734: MonLoaderCallout_GetSharedHostPage: Invalid page offset 0 for region 8 vcpu 1
2019-08-09T17:41:01.826Z cpu2:2099768)WARNING: MonLoader: 734: MonLoaderCallout_GetSharedHostPage: Invalid page offset 0 for region 8 vcpu 2
2019-08-09T17:41:01.826Z cpu2:2099768)WARNING: MonLoader: 734: MonLoaderCallout_GetSharedHostPage: Invalid page offset 0 for region 8 vcpu 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|
Doe je iets zoals passthrough? En zie je ook "failed: I/O error" in je logs (zo ja wat is de hele regel)?

[ Voor 55% gewijzigd door |sWORDs| op 10-08-2019 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jon_florijn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 16:27
Ik heb een andere vraag omtrent ESXi. Momenteel draait ESXi 6.5 en daarop xpenology die met hardware passthrough rechtstreeks met de 4 harddisks babbelt. Dat draait prima. Maar ik heb voor domoticz een 433mhz transceiver die op USB werkt. Nu wil ik die dus ook aan de appliance koppelen. Daarvoor wilde ik de USB controller met passthrough doorsturen. Nu zie ik 2 controllers waarvoor ik passthrough kan inschakelen. Maar, mijn ESXi installatie draait ook op een USB stick en, in afwachting van een sata-controller die wel ahci ondersteunt, heb ik een USB stick als datastore. Als ik de verkeerde controller op passthrough zet, heb ik een probleem. Hoe kan ik (via de cli) uitvogelen op welke controller mijn transceiver zit?

Groet, Jon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikL
|sWORDs| schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 15:23:
Doe je iets zoals passthrough? En zie je ook "failed: I/O error" in je logs (zo ja wat is de hele regel)?
Ik ben ooit begonnen met instellen van de Intel Sunrise voor passthrough maar deze staat niet actief. Wel heb ik een RDM actief voor de hardeschijf die aan deze controller hangt. Ik zie overigens geen failed I/O errors in de logs.

Wat ik nu gedaan heb is de Intel Sunrise uit de passthru.map gehaald. Even een dagje afwachten of dat verschil maakt.

Wat ik verder nog kan proberen is het wisselen met ahci modules. In het verleden heb ik daar in 6.5 grote problemen mee gehad. Data werd corrupt zodra ik het op vroeg. Ik ben toen van de vmw_ahci terug gegaan naar de legacy ahci module en dat verhielp toen de problemen. Met de upgrade die ik recent gedaan heb (via een profile) lijkt de vmw_ahci module weer actief. Echter heb ik nu geen last van corrupte data.

11:16. Wat ik me net nog herinner. Ik heb voor de update de swap op mijn datastore aangezet. Die stond eerst op none. Dit was nodig voor de upgrade zo las ik ergens. Ik heb dit aan laten staan na de upgrade.

[ Voor 9% gewijzigd door HikL op 11-08-2019 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
jon_florijn schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 16:28:
Ik heb een andere vraag omtrent ESXi. Momenteel draait ESXi 6.5 en daarop xpenology die met hardware passthrough rechtstreeks met de 4 harddisks babbelt. Dat draait prima. Maar ik heb voor domoticz een 433mhz transceiver die op USB werkt. Nu wil ik die dus ook aan de appliance koppelen. Daarvoor wilde ik de USB controller met passthrough doorsturen. Nu zie ik 2 controllers waarvoor ik passthrough kan inschakelen. Maar, mijn ESXi installatie draait ook op een USB stick en, in afwachting van een sata-controller die wel ahci ondersteunt, heb ik een USB stick als datastore. Als ik de verkeerde controller op passthrough zet, heb ik een probleem. Hoe kan ik (via de cli) uitvogelen op welke controller mijn transceiver zit?

Groet, Jon.
code:
1
lspci|grep USB|grep vmhba

Maar makkelijker is om gewoon direct degene te krijgen die je wel door kunt geven:
code:
1
lspci|grep USB|grep -v vmhba

[ Voor 16% gewijzigd door |sWORDs| op 11-08-2019 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jon_florijn
Bedankt. Het was niet het antwoord dat ik zocht, maar het is inmiddels wel gelukt.
Met ‘lsusb’ kon ik zien wat op welke controller zit. Zo kon ik de juiste controller kiezen. Mijn linuxkennis wordt elke dag groter. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
jon_florijn schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 20:17:
Bedankt. Het was niet het antwoord dat ik zocht, maar het is inmiddels wel gelukt.
Met ‘lsusb’ kon ik zien wat op welke controller zit. Zo kon ik de juiste controller kiezen. Mijn linuxkennis wordt elke dag groter. 😊
Hoezo niet het antwoord wat je zoekt? Dat doet precies wat je vroeg. Laat zien welke controller als boot/datastore gebruikt wordt en het tweede welke je door kunt geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jon_florijn
Nee, ik kreeg maar 1 controller te zien. Met lsusb kreeg ik alle aangesloten devices te zien en of ze op controller 1 of 2 zitten. Maar ik bedankte je want je zette me wel op het goede spoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
jon_florijn schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 08:06:
Nee, ik kreeg maar 1 controller te zien. Met lsusb kreeg ik alle aangesloten devices te zien en of ze op controller 1 of 2 zitten. Maar ik bedankte je want je zette me wel op het goede spoor.
[root@esxi2:~] lspci|grep USB|grep vmhba
0000:22:00.3 USB controller: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] USB 3.0 Host controller [vmhba32]
[root@esxi2:~] lspci|grep USB|grep -v vmhba
0000:01:00.3 USB controller: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] USB 3.0 Host controller

0000:22:00.3 kan ik dus niet doorgeven, want die wordt gebruikt als storage device.
0000:01:00.3 kan ik wel doorgeven.

lsusb -t -v
Bus# 1
`-Dev# 1 Vendor 0x0e0f Product 0x8003 VMware, Inc. Root Hub
Bus# 2
`-Dev# 1 Vendor 0x0e0f Product 0x8003 VMware, Inc. Root Hub
|-Dev# 2 Vendor 0x05e3 Product 0x0608 Genesys Logic, Inc. Hub
| `-Dev# 3 Vendor 0x0624 Product 0x0248 Avocent Corp. Virtual Hub
| `-Dev# 4 Vendor 0x0624 Product 0x0249 Avocent Corp. Virtual Keyboard/Mouse
|-Dev# 5 Vendor 0x05e3 Product 0x0608 Genesys Logic, Inc. Hub
`-Dev# 6 Vendor 0x0781 Product 0x5583 SanDisk Corp. Ultra Fit

Laat alleen de devices zien, dan moet ik nog steeds uitvinden welke controller Bus 001 is.

[ Voor 29% gewijzigd door |sWORDs| op 12-08-2019 10:52 ]

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Gisteren de update 3 geprobeerd te installeren op mijn 6.7 NUC homelab via de CLI, maar dan blijft die hangen bij de reboot op het moment van dat die over moet schakelen naar het grijs gele scherm met de volgende melding:
code:
1
2
3
4
Shutting down firware services...
Page allocation error: Out of resources.
Failed to shutdown the boot services.
Unrecoverable error

Snelle Google tocht laat zien dat het de BIOS kan zijn, maar de laatste versie van afgelopen juli staat er al op.

Aangezien mijn prive afspraak vanmiddag sneller gereed was dan verwacht nog even aan het stoeien geweest. Via PowerCLI zie ik het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
PowerCLI D:\temp> Add-EsxSoftwareDepot .\update-from-esxi6.7-6.7_update03.zip

Depot Url
---------
zip:D:\temp\update-from-esxi6.7-6.7_update03.zip?index.xml

PowerCLI D:\temp> Get-EsxImageProfile |ft -AutoSize

Name                             Vendor       Last Modified     Acceptance Level
----                             ------       -------------     ----------------
ESXi-6.7.0-20190801001s-no-tools VMware, Inc. 8-8-2019 09:57:28 PartnerSupported
ESXi-6.7.0-20190802001-standard  VMware, Inc. 8-8-2019 09:57:28 PartnerSupported
ESXi-6.7.0-20190802001-no-tools  VMware, Inc. 8-8-2019 09:57:28 PartnerSupported
ESXi-6.7.0-20190801001s-standard VMware, Inc. 8-8-2019 09:57:28 PartnerSupported

Als ik een ISO maak van de ESXi-6.7.0-20190802001-standard en daar van boot, crashed die op hetzelfde punt. Maak ik echter de security only ESXi-6.7.0-20190801001s ISO, dan boot die gewoon en werkt de update ook gewoon.

Hier zie ik dat het verschil tussen beide opties een aantal drivers zijn, dus ik vermoed dat een of meer van die drivers het probleem veroorzaken.

Is nog ergens uit te vinden welke het dan is?

[ Voor 67% gewijzigd door JohanKupers op 22-08-2019 15:45 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:05
JohanKupers schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:27:
Gisteren de update 3 geprobeerd te installeren op mijn 6.7 NUC homelab via de CLI, maar dan blijft die hangen bij de reboot op het moment van dat die over moet schakelen naar het grijs gele scherm met de volgende melding:
code:
1
2
3
4
Shutting down firware services...
Page allocation error: Out of resources.
Failed to shutdown the boot services.
Unrecoverable error

Snelle Google tocht laat zien dat het de BIOS kan zijn, maar de laatste versie van afgelopen juli staat er al op.

Aangezien mijn prive afspraak vanmiddag sneller gereed was dan verwacht nog even aan het stoeien geweest. Via PowerCLI zie ik het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
PowerCLI D:\temp> Add-EsxSoftwareDepot .\update-from-esxi6.7-6.7_update03.zip

Depot Url
---------
zip:D:\temp\update-from-esxi6.7-6.7_update03.zip?index.xml

PowerCLI D:\temp> Get-EsxImageProfile |ft -AutoSize

Name                             Vendor       Last Modified     Acceptance Level
----                             ------       -------------     ----------------
ESXi-6.7.0-20190801001s-no-tools VMware, Inc. 8-8-2019 09:57:28 PartnerSupported
ESXi-6.7.0-20190802001-standard  VMware, Inc. 8-8-2019 09:57:28 PartnerSupported
ESXi-6.7.0-20190802001-no-tools  VMware, Inc. 8-8-2019 09:57:28 PartnerSupported
ESXi-6.7.0-20190801001s-standard VMware, Inc. 8-8-2019 09:57:28 PartnerSupported

Als ik een ISO maak van de ESXi-6.7.0-20190802001-standard en daar van boot, crashed die op hetzelfde punt. Maak ik echter de security only ESXi-6.7.0-20190801001s ISO, dan boot die gewoon en werkt de update ook gewoon.

Hier zie ik dat het verschil tussen beide opties een aantal drivers zijn, dus ik vermoed dat een of meer van die drivers het probleem veroorzaken.

Is nog ergens uit te vinden welke het dan is?
Hier opgelost in de bios door uefi boot uit te zetten en legacy boot aan.

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

pitchdown schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 18:02:
[...]

Gaat dat in een keer goed, of moet je alsnog een herinstallatie doen? Ik vermoed het laatste, maar laat me graag verrassen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 20:05
JohanKupers schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 18:49:
[...]

Gaat dat in een keer goed, of moet je alsnog een herinstallatie doen? Ik vermoed het laatste, maar laat me graag verrassen.
Direct goed

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Dan gaan we dat een keer op een geschikt moment doen. (y)

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

pitchdown schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 18:02:
[...]

Werkt, echter moet ik wel met het booten via F10 de betreffende disk selecteren, anders krijg ik de melding no bootdevice available.

Ach ja for the time being is dat ook wel even te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door JohanKupers op 23-08-2019 18:28 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

JohanKupers schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 18:28:
[...]

Werkt, echter moet ik wel met het booten via F10 de betreffende disk selecteren, anders krijg ik de melding no bootdevice available.

Ach ja for the time being is dat ook wel even te doen.
nou .. als dat gemeengoed is, dan lijkt met dat in productieomgevingen niet te doen ..
als ik dat zo lees laat ik u3 liggen .. durf het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
ik draai hier nu esxi 6.7u3
eerst draaide ik esxi 6.0u3 op een hpe m310e gen 8 server maar had daar heel veel problemen met de pass through van mn lsi 9211 sas controller en de quad tv tuner kaart. Ik zat vast aan esxi 6.0 omdat dit de laatste versie is waar je met een hack de onboard sas controller van de hpe m310e in pass through kan zetten. De lsi sas controller kreeg ik niet eens werkend onder pass through. Ook was de pass through van de quad tv tuner niet perfect omdat ik last had van dropped frames terwijl ik in een bare metal configuratie daar geen last van had. Aangezien ik meer problemen had met met de pass through kreeg ik de ingeving om eens een testopstelling te maken met een los moederbord (supermicro x9scm-f) en dezelfde tv tuner kaart, sas controller en harde schijven. Binnen een half uur had ik alles werkend. en de tuner kaart werkte ook ineens zonder problemen. Enige probleem wat ik nu heb is dat na een reboot van de tvserver vm 2 tuners geen signaal hebben. Ze worden verder wel herkend. Na een reboot van de host heb ik op alle 4 de tuners weer signaal totdat ik een reboot van de vm doe. is er iemand die hier een mogelijke oplossing voor weet?
Ik heb inmiddels geupdate naar esxi 6.7u3 maar dat gaf geen verbetering wat betreft mn tvtuner probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
Andere reset mode forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
heeft de d3d0 reset mode dan de meeste kans van slagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Laatst online: 06-10 13:07

databeestje

Von PrutsHausen

Even een update naar aanleiding van de storage selectie procedure een paar maanden eerder. Het is een Lenovo DE4000F geworden. De selectie van een vSan optie eindigde met onze huisleverancier in een moeras en toen zijn we omgekeerd.

Ding waar je op moet letten is dat deze niet werkt met Delayed Ack, daar hebben ze een KB artikel voor.

Daarnaast is de configuratie UI niet erg intuïtief, voor het configureren van de iscsi poorten moet je naar hardware, back of shelf en dan een controller klikken voor het menu. Kanttekening, alle poorten staan standaard aan met een voorgeconfigureerd 192.168.n.n prefix (die we niet gebruiken) maar de iscsi server geeft die addressen ook terug naar de host als alternatief pad ook al zit er geen kabel in.

Niet handig. Verder doet het ding het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-10 15:07
databeestje schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 08:34:
Even een update naar aanleiding van de storage selectie procedure een paar maanden eerder. Het is een Lenovo DE4000F geworden. De selectie van een vSan optie eindigde met onze huisleverancier in een moeras en toen zijn we omgekeerd.

Ding waar je op moet letten is dat deze niet werkt met Delayed Ack, daar hebben ze een KB artikel voor.

Daarnaast is de configuratie UI niet erg intuïtief, voor het configureren van de iscsi poorten moet je naar hardware, back of shelf en dan een controller klikken voor het menu. Kanttekening, alle poorten staan standaard aan met een voorgeconfigureerd 192.168.n.n prefix (die we niet gebruiken) maar de iscsi server geeft die addressen ook terug naar de host als alternatief pad ook al zit er geen kabel in.

Niet handig. Verder doet het ding het prima.
Wat voor moeras precies? Ben wel benieuwd waarom het zo gelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Laatst online: 06-10 13:07

databeestje

Von PrutsHausen

webgangster schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:24:
[...]

Wat voor moeras precies? Ben wel benieuwd waarom het zo gelopen is.
Als je begint met een budget tot 50k euro en je eindigt bij 120k+ dan moet je gewoon stoppen. We hebben het ouderwets opgesplitst in een iSCSI SAN en zoeken volgend jaar (servers uit garantie) er wel passende servers bij.

Het moeras in deze is dat je configuratie Y vraagt, maar Y+n aangeboden wordt, en de prijs van X die opgevraagd was nooit hebt gekregen. We hebben ook in plaats van Y gewoon de laatst bestelde server als ESXi host configuratie aangeboden gekregen (ondanks de meegezonden config), wut? We proberen het bij de (wellicht) volgende accountmanager opnieuw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-10 20:51
Ik volg dit topic al een tijdje niet meer.
Recentelijk ben ik verhuisd en wil ik mijn eigen ESXi server draaien.

Initieel wil ik volgende VM's draaien hierop:
* Download Station (Plex)
* Home Assistant
* Terraform
* Docker (Kubernetes)
* File Server (OwnCloud)
* Prometheus Monitoring
* PiHole

Wat is momenteel de hardware template om bovenstaande config te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart.koppers
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:01
dotacom schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:08:
...
Geen hele zware zaken zo te lezen, muv Plex (als je wilt transcoderen tenminste).
Mss helpt het je tenminste pag 1 en ihb de Sample Builds door te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookiezzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-10 10:48
dotacom schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:08:

Initieel wil ik volgende VM's draaien hierop:
* Download Station (Plex)
* Home Assistant
* Terraform
* Docker (Kubernetes)
* File Server (OwnCloud)
* Prometheus Monitoring
* PiHole

Ik heb een Xeon E5-2650v3 (ES) met 64GB DDR4 ECC ram.
Ik draai een 12-tal VMs, waaronder Plex, Nextcloud, PiHole, FreeNAS,...

Ik heb momenteel ongeveer een 40GB RAM in gebruik. Het meerendeel hiervan is wel voorzien voor mijn FreeNAS vm. Qua CPU usage zit ik idle op de 800MHz/1GHz. Het moment dat ik Plex laat transcoden, schiet die server echter naar de 14GHz ongeveer.
Als je meerdere transcodes wilt ondersteunen zou ik eens kijken naar een GPU om dit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikL
HikL schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 11:11:
[...]

Ik ben ooit begonnen met instellen van de Intel Sunrise voor passthrough maar deze staat niet actief. Wel heb ik een RDM actief voor de hardeschijf die aan deze controller hangt. Ik zie overigens geen failed I/O errors in de logs.

Wat ik nu gedaan heb is de Intel Sunrise uit de passthru.map gehaald. Even een dagje afwachten of dat verschil maakt.

Wat ik verder nog kan proberen is het wisselen met ahci modules. In het verleden heb ik daar in 6.5 grote problemen mee gehad. Data werd corrupt zodra ik het op vroeg. Ik ben toen van de vmw_ahci terug gegaan naar de legacy ahci module en dat verhielp toen de problemen. Met de upgrade die ik recent gedaan heb (via een profile) lijkt de vmw_ahci module weer actief. Echter heb ik nu geen last van corrupte data.

11:16. Wat ik me net nog herinner. Ik heb voor de update de swap op mijn datastore aangezet. Die stond eerst op none. Dit was nodig voor de upgrade zo las ik ergens. Ik heb dit aan laten staan na de upgrade.
Heb de afgelopen weken met bovenstaande settings gespeeld maar het heeft geen verschil gemaakt. Inmiddels staat er niets meer van passthru aan. Ik gebruik wel nog een RDM op de hardeschijf. Ik denk dat ik de foutmeldingen maar ga negeren. Of heeft een van jullie nog een idee wat ik in mijn logs terug zie?

Warning log vanaf de laatste reboot op 14-08:
0:00:00:00.000 cpu0:1)WARNING: Serial: 787: Serial port com2 failed during initialization: Failure
0:00:00:04.337 cpu0:2097152)WARNING: VMKAcpi: 318: \_SB_.PCI0.LPCB.TIMR: skipping GSIV 0 conflict
0:00:00:04.341 cpu0:2097152)WARNING: VMKAcpi: 307: \_SB_.PCI0.SIRC: skipping IRQ 14 conflict
2019-08-14T18:10:34.727Z cpu1:2097554)WARNING: Keyboard: 777: Ignoring registration attempt: External USB driver already registered.
2019-08-14T18:10:34.727Z cpu1:2097554)WARNING: VMKAPICore: 2472: Failed to register external keyboard driver, type: 1
2019-08-14T18:10:36.997Z cpu1:2097542)WARNING: ScsiPath: 8915: Adapter Invalid does not exist
2019-08-14T18:10:36.997Z cpu0:2097544)WARNING: PCI: 1209: 0000:00:14.0 is nameless
2019-08-14T18:10:37.933Z cpu0:2097584)WARNING: etherswitch: PortCfg_ModInit:910: Skipped initializing etherswitch portcfg for VSS to use cswitch and portcfg module
2019-08-14T18:10:44.497Z cpu2:2097731)WARNING: FBFT not enabled
2019-08-14T18:10:52.866Z cpu1:2097287)WARNING: NFS: 1227: Invalid volume UUID t10.ATA_____ST6000NM00242D1HT17Z_________________________________S4D184ME:2
2019-08-14T18:10:52.985Z cpu0:2097480)WARNING: NFS: 1227: Invalid volume UUID 5abe2e36-685e86c1-e422-408d5c77a7e3
2019-08-14T18:10:53.850Z cpu1:2098045)WARNING: APEI: 290: Could not initialize HEST
2019-08-14T18:10:53.850Z cpu1:2098045)WARNING: APEI: 319: Could not initialize EINJ
2019-08-14T18:10:54.122Z cpu0:2098091)WARNING: Elf: 3144: Kernel based module load of tpmdriver failed: Failure <Mod_LoadDone failed>
2019-08-14T18:10:58.824Z cpu1:2098221)WARNING: NTPClock: 1561: system clock synchronized to upstream time servers
2019-08-14T18:10:59.489Z cpu2:2097293)WARNING: NFS: 1227: Invalid volume UUID t10.ATA_____ST6000NM00242D1HT17Z_________________________________S4D184ME:2
2019-08-14T18:10:59.761Z cpu1:2097296)WARNING: NFS: 1227: Invalid volume UUID t10.ATA_____ST6000NM00242D1HT17Z_________________________________S4D184ME:2
2019-08-14T18:11:00.984Z cpu0:2097287)WARNING: NFS: 1227: Invalid volume UUID t10.ATA_____ST6000NM00242D1HT17Z_________________________________S4D184ME:2
2019-08-14T18:11:13.902Z cpu2:2099418)WARNING: MonLoader: 734: MonLoaderCallout_GetSharedHostPage: Invalid page offset 0 for region 8 vcpu 0
2019-08-14T18:12:13.907Z cpu0:2099583)WARNING: MonLoader: 734: MonLoaderCallout_GetSharedHostPage: Invalid page offset 0 for region 8 vcpu 0
2019-08-14T18:12:13.907Z cpu0:2099583)WARNING: MonLoader: 734: MonLoaderCallout_GetSharedHostPage: Invalid page offset 0 for region 8 vcpu 1
2019-08-14T18:12:14.474Z cpu1:2097331)WARNING: NMP: nmpDeviceTaskMgmt:2389: Attempt to issue lun reset on device t10.ATA_____ST6000NM00242D1HT17Z_________________________________S4D184ME. This will clear any SCSI-2 reservations on the device.
2019-08-14T18:12:20.382Z cpu1:2097331)WARNING: NMP: nmpDeviceTaskMgmt:2389: Attempt to issue lun reset on device t10.ATA_____ST6000NM00242D1HT17Z_________________________________S4D184ME. This will clear any SCSI-2 reservations on the device.
2019-08-14T18:13:13.915Z cpu3:2099759)WARNING: MonLoader: 734: MonLoaderCallout_GetSharedHostPage: Invalid page offset 0 for region 8 vcpu 0
2019-08-14T18:13:13.915Z cpu3:2099759)WARNING: MonLoader: 734: MonLoaderCallout_GetSharedHostPage: Invalid page offset 0 for region 8 vcpu 1
2019-08-14T18:13:13.915Z cpu3:2099759)WARNING: MonLoader: 734: MonLoaderCallout_GetSharedHostPage: Invalid page offset 0 for region 8 vcpu 2
2019-08-14T18:13:13.915Z cpu3:2099759)WARNING: MonLoader: 734: MonLoaderCallout_GetSharedHostPage: Invalid page offset 0 for region 8 vcpu 3
2019-08-14T18:14:19.028Z cpu1:2098221)WARNING: NTPClock: 1561: system clock synchronized to upstream time servers
2019-08-14T20:05:05.004Z cpu1:2099282)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 45e8 91dcc2e 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-08-16T05:38:07.661Z cpu2:2098586)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 45d0 91dcce0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-08-16T09:50:58.218Z cpu2:2099286)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 4625 91dccf8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-08-16T19:28:16.004Z cpu1:2099271)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 463d 91dcd2b 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-08-18T19:44:53.006Z cpu1:2099283)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 4700 91dce2c 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-08-19T17:24:45.006Z cpu0:2099268)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 46e6 91dcea1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-08-20T09:23:30.005Z cpu1:2098585)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 463f 91dcef7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-08-20T09:40:34.290Z cpu1:2099285)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 46c3 91dcef0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-08-21T07:02:29.517Z cpu0:2099285)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 46d0 91dcf6a 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-08-21T12:58:12.005Z cpu3:2099284)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 46fa 91dcf89 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-08-21T16:15:15.011Z cpu0:2232189)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 4695 91dcf93 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-08-22T00:43:06.304Z cpu0:2099270)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 45be 91dcfc8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-08-22T00:43:08.005Z cpu3:2099283)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 46e8 91dcfc9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-08-22T02:39:54.006Z cpu0:2099271)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 4687 91dcfd1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-08-22T04:47:25.121Z cpu1:2099271)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 46e2 91dcfdb 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-08-23T11:27:28.323Z cpu1:2099269)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 466d 91dd080 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-08-24T00:30:31.005Z cpu3:2099269)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 46de 91dd0cd 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-08-24T00:47:20.005Z cpu2:2098625)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 46f3 91dd0cd 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-08-24T23:48:43.005Z cpu1:2099270)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 460a 91dd0c4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-08-25T06:01:21.924Z cpu0:2300730)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 45b6 91dd15e 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-08-27T23:02:44.005Z cpu2:2099288)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 45c4 91dd2c6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-08-29T05:37:18.869Z cpu3:2099271)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 46fa 91dd371 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-08-29T17:24:44.006Z cpu0:2099271)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 46b8 91dd3b1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-08-30T03:39:49.005Z cpu2:2098626)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 45e0 91dd3e7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-08-30T18:23:14.005Z cpu1:2098586)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 45df 91dd41f 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-08-30T19:41:50.005Z cpu0:2099281)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 45f3 91dd439 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-08-31T14:13:21.006Z cpu1:2098592)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 471a 91dd48a 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-08-31T17:50:23.109Z cpu0:2097331)WARNING: NMP: nmpDeviceTaskMgmt:2389: Attempt to issue lun reset on device t10.ATA_____ST6000NM00242D1HT17Z_________________________________S4D184ME. This will clear any SCSI-2 reservations on the device.
2019-08-31T17:50:30.078Z cpu0:2097331)WARNING: NMP: nmpDeviceTaskMgmt:2389: Attempt to issue lun reset on device t10.ATA_____ST6000NM00242D1HT17Z_________________________________S4D184ME. This will clear any SCSI-2 reservations on the device.
2019-09-01T00:20:30.005Z cpu1:2099284)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 4609 91dd456 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-09-03T19:00:59.004Z cpu1:2099288)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 460e 91dd638 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-09-03T20:29:37.266Z cpu0:2099384)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 45a3 91dd625 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-09-04T00:50:23.005Z cpu1:2099269)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 45ba 91dd655 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-09-04T17:01:17.005Z cpu1:2500694)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 4716 91dd605 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-09-04T17:11:49.004Z cpu0:2099282)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 46bb 91dd6ae 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-09-05T08:01:39.005Z cpu0:2098592)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 463f 91dd702 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-09-05T09:14:32.007Z cpu2:2099282)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 462d 91dd704 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC
2019-09-06T07:44:52.006Z cpu2:2099288)WARNING: FSS: 4913: Unable to reserve symlink 1 8 466b 91dd77c 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 in OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 22:23
Mede Tweakers, voor mijn nieuwe ESXI 6.7 project ben ik op zoek naar een low profile GPU die ik mbv pass through kan gebruiken.

Voor mijn huidige ESXI 6.7 (begonnen met 5.5) gebruik ik een Quadro 5000. Dit was met ESXI 5.5 een van de weinige kaarten die werkte. Deze kan ik niet plaatsen in mijn nieuwe server ivm de behuizing. De nieuwe ESXI server ga ik bouwen in een Supermicro SuperChassis 847E26-R1400LPB, vandaar dat het deze keer een low-profile GPU moet zijn. Is de techniek inmiddels veranderd dat je meerdere kaarten kunt gebruiken? Of is het nog steeds een klein aantal Nvidia kaarten en vele AMD/ATI's?

Zelf spreekt deze mij het meeste aan momenteel: pricewatch: Zotac Gaming GeForce GTX 1650 Low Profile

Mijn huidige setup is hier te zien: Xmoo in "Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 17" voor de geïnteresseerde. Nieuwe project zal voor gebruik ongeveer hetzelfde zijn. ESXI 6.7 met vCenter, 1x JovianDDS voor ZFS storage, 1x Windows Server 2016 waar ook Plex op gaat draaien en de ZFS share beschikbaar zal zijn, 1x Ubuntu Server voor mijn homebridge, 1x Windows 10 met GPU en USB pass through die ik als mijn desktop zal gebruiken en 1x Ubuntu Server voor Nakivo Backup (wellicht ga ik de automatisch backup mogelijkheden van Jovian gebruiken)
Drives zullen 1x 200GB Intel SSD voor vSphere en ISO's zijn. De Virtual machines zullen opgeslagen worden op 1TB (RAID 1 Samsung Enterprise SSD) vervolgens de Jovian DDS mbv LSI passthrough 18x (van de 36 bays 8)7 ) 6TB HGST schijven één ZFS1 pool maken met 2x 120GB Kingston SSD voor caching.

[ Voor 4% gewijzigd door Xmoo op 20-09-2019 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene2322
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:55
In dit topic lees ik met name dat een 16-32GB USB-stick als bootmedium wordt gebruikt voor de ESXi hypervisor.

Ik ben voornemens om een Supermicro X11SCL-F aan te schaffen, zie ook dit topic. Dit moederbord is voorzien van een m.2 aansluiting.

Is het, ook in dit geval, nog wenselijk / aan te bevelen om te booten vanaf USB, of kan ESXi ook gewoon booten vanaf een NVMe SSD, waarop ook enkele VM's staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:03
Nee, je boot volume is niet beschikbaar voor VM's.
Ergo, booten van USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
Domino schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:46:
Nee, je boot volume is niet beschikbaar voor VM's.
Ergo, booten van USB
Dat is incorrect. Je boot volume is niet beschikbaar voor VMs als het USB of SD is. Bij een HD of SSD wordt er automatisch een datastore gemaakt van de resterende ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:03
Echt? I stand corrected.

Sinds wanneer is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|
Domino schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:36:
Echt? I stand corrected.

Sinds wanneer is dat?
Altijd al.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/X7DSVjwR/Screen-Shot-2019-10-02-at-1-33-19-PM.png

Partition 1: systemPartition -> Bootloader Partition (4MB )
Partition 5: linuxNative -> /bootbank (250MB)
Partition 6: linuxNative -> /altbootbank ( 250MB)
Partition 7: vmkDiagnostic -> First Diagnostic Partition (110MB)
Partition 8: linuxNative -> /store (286MB)
Partition 9: vmkDiagnostic -> Second Diagnostic Partition ( 2.5 GB)
Partition 2: linuxNative -> /scratch (4GB)
Partition 3: VMFS datastore -> /vmfs/volumes/datastore (105GB)

[ Voor 45% gewijzigd door |sWORDs| op 02-10-2019 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Wou al zeggen, op al onze VM hosts werkt dat al zo.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Domino schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:36:
Echt? I stand corrected.

Sinds wanneer is dat?
ESX 1.4 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:18
Mag ik hier nog eens wat inspiratie vragen?
Ik heb al een tijdje een ESXi te leen van een goede vriend maar dat begint nu wat krapjes te worden. De klassieker: RAM en nu een beetje opslagkrapte ook.

Ik zoek eigenlijk iets zuinig en relatief goedkoop met NVMe SSD storage (500GB) en ik heb ongeveer een 14GB RAM voor VM's nodig. 32GB is leuk maar niet noodzakelijk. Wat ik wel fijn vind is de mogelijkheid om één of 2 SATA 2.5" devices bij aan te sluiten zodat ik spinning storage kan voorzien voor een backupje naar te maken of camera-bewaking op te slaan.

Ik draai voornamelijk Ubuntu machines (OpenHAB, InfluxDB/Grafana, een VPN machine, PiHole en Homebridge) en 1 of 2 Windows 2016 VM's voor wat scriptjes. Niks bijzonders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|
HyperBart schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:57:
Mag ik hier nog eens wat inspiratie vragen?
Ik heb al een tijdje een ESXi te leen van een goede vriend maar dat begint nu wat krapjes te worden. De klassieker: RAM en nu een beetje opslagkrapte ook.

Ik zoek eigenlijk iets zuinig en relatief goedkoop met NVMe SSD storage (500GB) en ik heb ongeveer een 14GB RAM voor VM's nodig. 32GB is leuk maar niet noodzakelijk. Wat ik wel fijn vind is de mogelijkheid om één of 2 SATA 2.5" devices bij aan te sluiten zodat ik spinning storage kan voorzien voor een backupje naar te maken of camera-bewaking op te slaan.

Ik draai voornamelijk Ubuntu machines (OpenHAB, InfluxDB/Grafana, een VPN machine, PiHole en Homebridge) en 1 of 2 Windows 2016 VM's voor wat scriptjes. Niks bijzonders
Wat voor machine draai je nu en wat is wat krapjes? Kun je eens wat metrics laten zien als het krapjes is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:18
|sWORDs| schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:02:
[...]

Wat voor machine draai je nu en wat is wat krapjes? Kun je eens wat metrics laten zien als het krapjes is?
De machine's postte ik eerder in de laatste alinea, wil je die wat meer in detail? Ik doe hier snel even een copy paste.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
Virtual machine
Status
Used space
Guest OS
Host name
Host CPU
Host memory

MGMT01
Normal
40.8 GB
Microsoft Windows Server 2016 (64-bit)
MGMT
81 MHz
1.27 GB

OpenHAB
Normal
21.08 GB
Ubuntu Linux (64-bit)
OpenHAB
86 MHz
981 MB

HomeMonitoring
Normal
24.11 GB
Ubuntu Linux (64-bit)
Homemonitoring
114 MHz
2.24 GB

AlgoVPN2
Normal
26.69 GB
Ubuntu Linux (64-bit)
algovpn
13 MHz
241 MB

PIHOLE
Normal
16.75 GB
Ubuntu Linux (64-bit)
pihole
19 MHz
493 MB

Homekit
Normal
21.01 GB
Ubuntu Linux (64-bit)
homekit
21 MHz
156 MB

OpenHAB2
Normal
1.79 KB
Ubuntu Linux (64-bit)
Unknown
0 MHz
0 MB

Er is average 6.8GB van de 8 in gebruik voor VM's en op de host summary is er een 7GB in gebruik. Ik zeg het: het is niet superintensief wat er gebeurt maar qua diskspace en geheugen is er niet zo veel mogelijkheid tot uitbreiding.

Dit draait op een Biostar bordje met een G1820 en 8GB RAM en een mSATA SSD van 250GB.

[ Voor 3% gewijzigd door HyperBart op 09-10-2019 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
G1820 en 8GB RAM en een mSATA SSD was wat ik bedoelde en qua metrics zaken zoals RDY times, maar het lijkt alsof geheugen voornamelijk je probleem is.

Een pricewatch: Intel Core i3-9300 Boxed of pricewatch: Intel Core i5-9400 Boxed (gezien huidige levertijden en prijsverschil zou ik voor de 9400 gaan) en 16GB moeten je erg ver brengen. Qua disk zou ik vooral opletten dat je geen Silicon Motion controller (neem bijvoorbeeld liever een pricewatch: Samsung 970 Evo Plus 500GB) hebt en qua bord vooral een Intel NIC (bijvoorbeeld pricewatch: Fujitsu D3643-H of pricewatch: Gigabyte B360N WIFI (rev 1.0) voor een nog kleiner systeem).

categorie: Moederborden

[ Voor 92% gewijzigd door |sWORDs| op 09-10-2019 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter_va
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-10 12:58
Heeft iemand praktijkervaring met virtuele CAD-stations en met name de performance i.c.m.Nvidia Tesla's tegenover AMD FirePro S7150x2 / Radeon Pro V340 in de server? Heeft iemand ze tegenover elkaar getest?
Hoe blijft de performance overeind als het aantal users stijgt (voor zover ik informatie kon vinden loopt het boven de 8 gebruikers voelbaar minder, terwijl de specs veel meer beloven.)
We draaien voornamelijk AutoCAD, Inventor en Civil 3D. De eerste is wat minder kritisch op grafische performance, maar heeft wel baat bij een goede GPU.
Ze zijn allemaal erg gevoelig aan CPU single-core snelheid, dus ik ben ook benieuwd welke processoren bij bedrijven met succesvolle CAD-virtualisatie gekozen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Ik heb zoiets eerder al gepost maar ik snap het nog steeds niet.
Op deze VM zit 1 Thin provisioned disk van 25GB. VCenter / ESXi geeft echter aan dat er 38GB in gebruik is.
Waar haalt die het toch vandaan

[ Voor 11% gewijzigd door Aschtra op 31-12-2020 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 18:50
Aschtra schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 17:41:
Ik heb zoiets eerder al gepost maar ik snap het nog steeds niet.
Op deze VM zit 1 Thin provisioned disk van 25GB. VCenter / ESXi geeft echter aan dat er 38GB in gebruik is.
Waar haalt die het toch vandaan

[Afbeelding]
Snapshots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
:| Toevallig deze keer wel. Maar heb dit wel eens eerder gehad. Als ik dan een restore vanuit VEEAM deed dan was het weer tijdelijk goed weergeven.

Na snapshot verwijderen zegt die 26GB

Een df-h toont dit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4qsj32H.png

Misschien nog een swap erbij van de 2GB RAM maar ik kom nooit aan 26GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
Ik heb hulp nodig als aanvulling op een interne bug report. Wie heeft er ESXi 6.5 of 6.7 en een:
i217v
i217lm
i218v
i218lm
i219v
i219lm

Als je in de host client -> Networking -> Physical NIC->vmnicX kijkt wat staat er dan bij driver?
Als iemand anders al iets over dezelfde NIC zegt, graag alleen reageren indien jouw resultaat anders is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 12:42

B2

wa' seggie?

|sWORDs| schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:35:
Ik heb hulp nodig als aanvulling op een interne bug report. Wie heeft er ESXi 6.5 of 6.7 en een:
i217v
i217lm
i218v
i218lm
i219v
i219lm

Als je in de host client -> Networking -> Physical NIC->vmnicX kijkt wat staat er dan bij driver?
Als iemand anders al iets over dezelfde NIC zegt, graag alleen reageren indien jouw resultaat anders is.
ne1000 op mijn Intel NUC6i5SYK (i219v)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

|sWORDs| schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:35:
i217v
i217lm
i218v
i218lm
i219v
i219lm

Intel i218v geeft een ne1000 op ESXi 6.7 U3 (Intel NUC D54250WYK)

⛔ Trackers of betalen ⛔

Pagina: 1 ... 18 ... 24 Laatste