• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:48
nassau schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 14:17:
[...]
Ik heb een minimale VM met dietpi (debian) op mijn synology en dan corosync geïnstalleerd. Automatische updates, set and forget.
Dan doen we in principe het zelfde: een aparte, kleine omgeving op een Synology om de Qdevice te draaien. Of het nou een kleine VM of een container is, is lood om oud ijzer voor mij. Maar voor hen die het met een container willen oplossen, Synology of elders, wilde ik iets betrouwbaarders neerzetten dat wel wordt onderhouden.

Liege, liege, liegebeest!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:23

MJV

Waarschijnlijk probeer ik iets te doen wat niet kan, maar ik probeer het toch.

Ik heb een Synology NAS met een NFS-share die ik in Proxmox heb toegevoegd.
Die NFS-share wil ik in een WIndows VM als disk zien, zodat ik met Proton Drive foto's kan importeren.

Ik kom er echter niet helemaal uit hoe ik dat doe. Ik kan de NSF-share als storage gebruiken, maar heb dan logischerwijs nog geen 1-op-1 toegang vanuit Synology.

Achterliggende use case: Google Takeout gedaan, 400GB aan foto's op Synology, die nu syncen. Proton Drive client wil niet syncen vanaf netwerkschijf, nu alles op USB-hdd gezet, dat werkt, maar is traag. Die USB-hdd wil ik er tussen hebben, zodat ik met een Windows VM direct vanaf de Synology kan syncen. Maar dan moet die share dus wel als 'echte disk' zichbaar zijn in die Windows VM...

WIe kan mij in de juiste richting wijzen?

[ Voor 29% gewijzigd door MJV op 24-01-2026 22:02 ]

Pagina: 1 ... 64 65 Laatste