Ik doe het volledig met t handje, waardoor ik het geregeld vergeet

Dus ben ook nog wel echt op zoek naar n goede optie.
Moet zeggen dat ik mijn homelabje ook te "basic" vond om daar echt tijd in te steken. Nu wel iets meer tijd aan gespendeerd
- Mijn 2 hosts rapporteren per Discord webhook als er updates zijn, waarna ik kies wanneer ik ze uitvoer
- Ik heb 1 HAOS VM.. HAOS update, maar de VM zelf.. geen idee eigenlijk
- En dan heb ik nog 4 LXC containers op de andere host
- 1 Alpine met Adguard om te proberen (alpine dan) die ik vandaag toevallig van 3.18 naar 3.23 heb geupdate..
- 1 Debian met Docker Nginx-Proxy Manager --> Vandaag van 12 naar 13
- 1 Debian met Docker --> Dockge, Dockhand en Uptime Kuma. Daar heb ik de fout gemaakt Dockhand uit te rollen vanuit Dockge. Maar Dockhand bevalt me beter, dus ik ben nu wat aan t kijken of ik ook op enige manier dit kan migreren, want Dockge doet toch wel "iets" ook met die compose volgens mij, als is het qua rechten, want nu staat dockge in mn /opt/stacks dir en daarin staat dockhand met binnen die container weer de data, dat gaat nog niet helemaal lekker.
- 1 Debian met Beszel die ik ook vandaag van 12 naar 13 heb geupdate EN Beszel heb geupdate. Die overigens wel met een helper script geinstalleerd.
- 1 Debian Turnkey Fileserver die voor wat intern delen in gebruik is en ik de moeite van update niet waard vond. Ik zoek nog n alternatief voor iets dat ik als remote disk kan mounten in verkenner/finder/linux file explorer om zo bestanden op te zetten die ik op een later moment op een andere pc weer kan openen. Dus geen "instant transfer" maar ook geen Nextcloud/NAS storage oplossing.
Zoals je leest, vandaag was update-dag. Ik wil hier wel wat anders mee maar loop dan toch tegen mn te beperkte kennis aan om t 'goed' te doen. Want dit was allemaal "Oh ja dit moet ook nog" terwijl ik met Dockhand nu wel veel eenvoudiger Dockge, Uptime, Nginx kan updaten. Adguard vanwege Alpine valt daar weer buiten, maar ook niet echt nodig. Alpine gekozen vanwege snelheid van reboot overigens. LXC Debian containers met Docker rebooten bij mij heeeel langzaam (tot Adguard weer up was althans) terwijl Alpine supersnel is. Ik ben er nog niet achter waarom, dus accepteer deze oplossing, maar t is wel ff wennen tov werken met een "Apt OS", niet moeilijker, anders.
Ik heb overigens dit deels in allemaal aparte LXC containers om gewoon de container te kunnen killen als ik iets anders wil. Maar met die Dockhand/Dockge container moet ik nog wel iets.