Ik weet even niet waar dit thuis hoort, maar ik weet niet goed hoe/waar ik dit kan troubleshooten..
Proxmox host. 1 VM Home assistent
2 lxc containers pihole en traefik
Pihole regelt dns via unbound. Traefik de reverse proxy. Eigen domein (transip) naar traefik toe (Cloudflare dns naar public ip).
Elke week backup ik de lxc containers (snapshot, fast en good).. en elke week ergens in de loop van de dag na de backup raakt mijn home Assistant (en de rest) onbereikbaar. Cloudflare geeft een 523 DNS Error. Herstart van de containers kost het vaak op maar heeft iemand dit eerder gehad? Oplossing?
Meer info kan, maar ben nu niet thuis en dat gaat maandag pas worden. (Heb er geen haast mee, want kan er vanaf hier toch niets mee)
// Update
Inmiddels thuis. Het lijkt echt de LXC van Traefik te zijn.. Mijn interne DNS (pihole) lijkt te werken, via Intern IP zijn zaken ook bereikbaar, ik heb intern internet (lees: Pihole handelt DNS af en werkt) alleen Traefik laat niets meer door. Restart van de docker-compose/container van Traefik haalt niets uit (met Force Recreate). ik moet echt de LXC container van Traefik (met daarop ook authelia voor 2FA) herstarten voor ik vanuit extern weer bij mn gewenste zaken kan.. Dus hoewel het in traefik specifiek lijkt te zitten, lijkt me dit veroorzaakt door de Proxmox-bu actie omdat het probleem meer in de LXCcontainer dan in de docker-container lijkt te zitten.
[
Voor 31% gewijzigd door
Koepert op 27-02-2022 17:16
]