Google heeft zijn Pixel-smartphones officieel aangekondigd. Niet langer brengt de zoekgigant smartphones onder in de Nexus-lijn; de nieuwe modellen zijn volgens Google volledig in eigen huis ontworpen. De toestellen krijgen Android 7.1 Nougat en Google Assistent. De Pixel en Pixel XL werden door Rick Osterloh aangekondigd op een evenement in San Francisco. De smartphones zijn de eerste toestellen die zijn uitgerust met Google Assistent, de opvolger van Google Now. In chatapp Allo was al een preview van de nieuwe assistent te vinden en ook het Google Home-apparaat krijgt dezelfde assistent. Gebruikers kunnen Assistent oproepen met een spraakcommando of door de Home-knop lang in te drukken. Net als bij Siri van Apple en Cortana van Microsoft is het mogelijk om een conversatie aan te gaan met Google Assistant. Met 5" en 5,5" zijn de Pixel en Pixel XL iets kleiner dan hun voorgangers; de Nexus 5X en 6P hadden schermen van 5,2" en 5,7". De grote versie heeft een resolutie van 2560x1440 pixels, terwijl het kleinere toestel een resolutie van 1920x1080 pixels heeft. Beide Pixel-smartphones maken gebruik van een oledscherm en ondersteunen het vr-platform Daydream. Samen met de smartphones heeft Google de Daydream View aangekondigd voor het bekijken van vr-content. De behuizing van de Pixel-smartphones is gemaakt van aluminium en aan de achterkant zit een deel van glas, waar ook de vingerafdrukscanner schuilt. Aan boord zit een Snapdragon 821-quadcore-soc met twee kernen op 2,15GHz en twee op 1,6GHz, gecombineerd met 4GB lpddr4-ram. Er is een usb type-c-aansluiting aanwezig met ondersteuning voor snelladen. Beide toestellen hebben een 12,3-megapixelcamera met een f/2.0-lens en pixels van 1,55 micron. In de Mobile-test van DxO Mark scoort de camera 89 punten, dat is de hoogste score van alle smartphones op dit moment. Die score zou te danken zijn aan de beeldverwerking en algoritmes van Google. De functie HDR+ staat standaard ingeschakeld; hierbij maakt de camera bij slechte lichtomstandigheden meerdere foto's en worden deze automatisch gecombineerd. Dat moet resulteren in minder ruis en minder bewegingsonscherpte, terwijl zowel lichte als donkere delen goed belicht moeten worden. Volgens Google reageert de camera op de Pixel-smartphones sneller dan die op alle andere toestellen. Filmen is mogelijk in 4k-resolutie en ook is videostabilisatie aanwezig. Vermoedelijk werkt dat softwarematig, want de demonstratie die Google toonde maakte gebruik van de gyroscoop om bewegingen te detecteren. Stabilisatie werkt in dat geval waarschijnlijk enkel in full-hd-resolutie. Alle foto's en video's kunnen in volledige resolutie zonder extra compressie opgeslagen worden op Google Photos, zonder opslaglimiet. Volgens Google maken de Pixel-smartphones gebruik van een nieuwe methode voor het doorvoeren van beveiligings- en systeemupdates. Met het nieuwe proces worden updates in de achtergrond gedownload en geïnstalleerd. Ook heeft Google een klantenservicefunctie ingebouwd, waarmee gebruikers telefonisch of via een chatfunctie vanaf de Pixel-telefoon om hulp kunnen vragen. Daarbij is een screenshare-optie geïmplementeerd, zodat Pixel-eigenaren aan de helpdesk kunnen laten zien wat hun probleem is. De Pixel-smartphones komen in de kleuren zilver, blauw en zwart. Op humoristische wijze worden de uitvoeringen Quite Black, Very Silver en Really Blue genoemd. De blauwe versie is een gelimiteerde uitvoering volgens Google.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Bedankt voor de topic start. Kunnen we hier mooi allerhande vragen&opmerkingen over levertijden kwijt ...dan blijft het andere topic schoon.
Zijn er wellicht mogelijkheden om bijvoorbeeld in Duitsland of Engeland een pre-order te plaatsen? Ik heb even gekeken maar dat lijkt vanuit NL niet te kunnen (logisch natuurlijk).
Misschien dat iemand een handige tip heeft...
Zijn er wellicht mogelijkheden om bijvoorbeeld in Duitsland of Engeland een pre-order te plaatsen? Ik heb even gekeken maar dat lijkt vanuit NL niet te kunnen (logisch natuurlijk).
Misschien dat iemand een handige tip heeft...
Wellicht kan je het bij het verzendadres een duitse leverbox opgeven, moet je wel dicht bij de grens wonen. Of moet je ook een Duite / Brits woonadres opgeven?dafmay schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:52:
Je kan het toestel ook gewoon reserveren bij BelSimpel (de 32GB versie dan)
Ja dat zou een prima optie zijn inderdaad...als ik in de buurt van de grens zou wonen
Ben bang dat het nog even een beetje geduld opbrengen zal moeten worden...(blijft lastig haha)
Ben bang dat het nog even een beetje geduld opbrengen zal moeten worden...(blijft lastig haha)
Voor dat geld vind ik het toestel echt niet interessant. Er is nog geen releasedatum bekend voor de Pixel toestellen ofwel?dafmay schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:11:
Ja dat zou een prima optie zijn inderdaad...als ik in de buurt van de grens zou wonen![]()
Mee eens...het is echt een fikse som geld voor een Nexus/Pixel (in vergelijk met voorgaande types). Aan de andere kant bedenk ik mij dat je hetzelfde betaald voor een Note 7 of een iPhone 7. Ik stel mijzelf de vraag...wat vind ik het zelf waard?
Ik twijfel dus nog tussen deze 3 toestellen...misschien de makkelijke oplossing en gewoon alle 3 kopen
Ik twijfel dus nog tussen deze 3 toestellen...misschien de makkelijke oplossing en gewoon alle 3 kopen
[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 06-10-2016 10:21 ]
Dat is zeker waar. Maar beide andere genoemde toestellen vind ik ook te duurdafmay schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:20:
Mee eens...het is echt een fikse som geld voor een Nexus/Pixel (in vergelijk met voorgaande types). Aan de andere kant bedenk ik mij dat je hetzelfde betaald voor een Note 7 of een iPhone 7. Ik stel mijzelf de vraag...wat vind ik het zelf waard?
Heb je die nu? En zo ja...hoe bevalt de OP3?
Ik vind de prijzen eigenlijk ook exorbitant hoog...ieder jaar weer ietsje hoger, en het plafond lijkt nog niet te zijn bereikt. We hebben het over prijzen van een (boven)gemiddelde laptop. Uiteraard zijn het verfijnde stukjes techniek in een zeer kleine behuizing, dus daar zijn de kosten gewoonweg hoger. Neemt niet weg dat men bakken met centen verdient op mobiele telefoons (als je ziet wat de fabricagekosten zijn).
Maar goed....je bent nu eenmaal tweaker en dus een beetje verliefd op techniek...
Ik vind de prijzen eigenlijk ook exorbitant hoog...ieder jaar weer ietsje hoger, en het plafond lijkt nog niet te zijn bereikt. We hebben het over prijzen van een (boven)gemiddelde laptop. Uiteraard zijn het verfijnde stukjes techniek in een zeer kleine behuizing, dus daar zijn de kosten gewoonweg hoger. Neemt niet weg dat men bakken met centen verdient op mobiele telefoons (als je ziet wat de fabricagekosten zijn).
Maar goed....je bent nu eenmaal tweaker en dus een beetje verliefd op techniek...
Ikzelf zit ook in hetzelfde schuitje. De Note 7 valt wel af door al die problemen. En dan blijft er alleen de Pixel XL en de 7+ over. Ik had het er vanochtend met Wout over: iOS was voor hem geen optie, maar in het Android landschap blijft er ook niet zoveel meer over als je stock Android wilt hebben.dafmay schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:20:
Ik vermoed overigens dat Belsimpel de toestellen uit Duitsland gaat halen. Doen ze vaker volgens mij.
Ben nog blijven hangen op de OnePlus One. Toestel werkt na ruim 2 jaar nog steeds perfect en heeft tot nu toe alle updates ontvangen. Zag / zie dus geen reden om een 3 te halen, maar grote kans dat ik de OP4 ga halen volgend jaar. De OP3 is wel echt een pracht van een toestel, gezien de prijs.dafmay schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:25:
Heb je die nu? En zo ja...hoe bevalt de OP3?
Ben het inderdaad met je eens. Maar goed, zolang mensen telefoons blijven kopen en abbo's blijven afsluiten met een hoge maandprijs, waarom zou je dan de prijs verlagen.Ik vind de prijzen eigenlijk ook exorbitant hoog...ieder jaar weer ietsje hoger, en het plafond lijkt nog niet te zijn bereikt. We hebben het over prijzen van een (boven)gemiddelde laptop.
OnePlus biedt nagenoeg stock ervaring aan.chengbondkwok schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:26:
iOS was voor hem geen optie, maar in het Android landschap blijft er ook niet zoveel meer over als je stock Android wilt hebben.
Die kans is inderdaad vrij groot, dat zoen ze inderdaad vaker. (Met alle nadelen vandien).Ik vermoed overigens dat Belsimpel de toestellen uit Duitsland gaat halen. Doen ze vaker volgens mij.
Duidelijk...en ja de OP3 is een mooi toestel.
Ps de Nexus 6P voldoet ook nog prima als volledig stock android toestel. Dus als mensen twijfelen dan is dat ook zeer een optie...en dat voor eur 499,--.
Ps de Nexus 6P voldoet ook nog prima als volledig stock android toestel. Dus als mensen twijfelen dan is dat ook zeer een optie...en dat voor eur 499,--.
Hij is duur ja, scheelt dat ik de BTW niet hoef te betalen. Maar als de camera echt zo goed is, ga ik hem wel aanschaffen.
Wat zijn de nadelen die kunnen optreden als je de pixel (xl) bij belsimpel besteld? (die ze dus uit Duitsland hebben gehaald)rens-br schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:31:
[...]
Die kans is inderdaad vrij groot, dat zoen ze inderdaad vaker. (Met alle nadelen vandien).
Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots
Heb destijds de Nexus 4 bij hun gehaald. Was niets mis mee, je betaalt wat meer maar het was nog altijd voordeliger dan zelf naar Duitsland rijden. Garantie loopt dan ook via hun en voor de instellingen op je telefoon maakt het niets uit.Tim_bots schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:54:
[...]
Wat zijn de nadelen die kunnen optreden als je de pixel (xl) bij belsimpel besteld? (die ze dus uit Duitsland hebben gehaald)
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Bij de Pixel (XL) zal het wel mee vallen. Maar bij toestellen die uit andere landen komen worden updates vaker of minder vaak uitgerold, omdat ze anders 'branded' zijn. Je ziet dit veel bij Samsung toestellen.Tim_bots schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:54:
[...]
Wat zijn de nadelen die kunnen optreden als je de pixel (xl) bij belsimpel besteld? (die ze dus uit Duitsland hebben gehaald)
[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 07-10-2016 12:06 ]
dit is onzin...zo werkt google niet...heb zelf een nexus 4 uit duitsland gehaald maar kreeg gewoon snel updates.rens-br schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:04:
[...]
Bij de Pixel (XL) zal het wel mee vallen. Maar bij toestellen die uit andere landen komen worden updates vaker of minder vaak uitgerold, omdat ze anders 'branded' zijn. Je ziet dit veel bij Samsung toestellen.
garantie loopt gewoon via belsimpel...maar daar heb ik geen ervaringen mee.
[ Voor 8% gewijzigd door Michel242186 op 07-10-2016 13:13 ]
Daarom zei ik ook: "Bij de Pixel (XL) zal het wel mee vallen".Michel242186 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:10:
[...]
dit is onzin...zo werkt google niet...heb zelf een nexus 4 uit duitsland gehaald maar kreeg gewoon snel updates.
die zin had ik gemistrens-br schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:13:
[...]
Daarom zei ik ook: "Bij de Pixel (XL) zal het wel mee vallen".
Wordt het 20 oktober? Zag iets voorbijkomen..
in Amerika, UK, Duitsland en nog een paar. voor alsnog niet in Nederland.
Ik denk dat je inderdaad een veel betere deal hebt aan een nieuwe Nexus 6P dan een Pixel XL voor 899,-dafmay schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:49:
Duidelijk...en ja de OP3 is een mooi toestel.
Nieuwe SoC, leuk, maar redelijk waardeloos gezien de snelheid van de 6P.
Gig extra RAM, leuk, maar redelijk waardeloos.
"betere" camera, leuk, maar de 6P hoeft zich nog steeds niet te schamen t.o.v. iPhone 7/Galaxy S7.
Voor de rest is het veel hetzelfde, en hoe jammerlijk dat ook is voor Google: dat strookt niet met de prijs.
Als mijn Nexus 5 vorig jaar niet kapot was gegaan had ik hem nog een jaar willen gebruiken. Nou, dan had ik nu toch een trés grande probleem gehad: 769 voor basemodel klein en 899 voor basemodel groot. Ik vond 650,- vorig jaar al een bijzonder bittere pil om te slikken...
Maakt me wel een beetje 'angstig' over de telefoons volgend jaar, als die weer 50-100 euro in prijs stijgen is het letterlijk bijna niet op te brengen om even 1000+ euro voor een telefoon af te tikken als student die 5 euro per uur in de supermarkt bij elkaar schraapt

[ Voor 34% gewijzigd door Kuusj op 08-10-2016 22:42 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
bij coolblue staan ze inmiddels allemaal op de website, alleen met onbekende datum van verschijning.
http://www.pdashop.nl/category/255325/google-pixel.html
http://www.pdashop.nl/category/255325/google-pixel.html
[ Voor 15% gewijzigd door RubenSaurus op 10-10-2016 20:23 ]
Moet nu ook wel een andere telefoon gaan kiezen dan de note 7, door dat dat geklungel van Samsung. Maar waarom is die blauwe variant zo veel te blauw...
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
De Pixel XL is ook in 128gb al een aantal dagen te bestellen bij Belsimpel. Heb zelf eergisteren de bestelling geplaatst nadat ik mijn Note 7 geannuleerd heb. Ze geven een levertijd van 3 weken. Zou mooi zijn als ze dat kunnen waarmaken!
ik zou nog niet bij Belsimpel bestellen ze hebben de prijs iets verhoogd.
Klopt, ik heb hem nog voor de normale prijs besteld. Maar de hogere prijs is waarschijnlijk omdat ze gaan importeren, dus je hebt hem wel sneller gok ik. Not sure though.Michel242186 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:19:
ik zou nog niet bij Belsimpel bestellen ze hebben de prijs iets verhoogd.
Dit artikel gelezen? http://www.mobilecowboys..../google-pixel-smartphonesYoungStarDC schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:12:
[...]
Klopt, ik heb hem nog voor de normale prijs besteld. Maar de hogere prijs is waarschijnlijk omdat ze gaan importeren, dus je hebt hem wel sneller gok ik. Not sure though.
pagina niet gevondenMichele_M_ schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 21:09:
[...]
Dit artikel gelezen? http://www.mobilecowboys..../google-pixel-smartphones
Linkje werkt niet!Michele_M_ schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 21:09:
[...]
Dit artikel gelezen? http://www.mobilecowboys..../google-pixel-smartphones
http://www.mobilecowboys....kunnen-geroot-worden-mits
ik denk deze link
ik denk deze link
Ben benieuwd waar die van Belsimpel vandaan komen. Nu moet ik eerlijk zeggen dat rooten niet een prioriteit voor mij is. Er zijn een aantal geweldige Xposed modules, maar behalve dat zie ik er voor mijzelf de nut niet van in.
Zo te zien gaat het uitsluitend om in de USA gebrande toestellen van Tmobile en Verizon die een geblokkeerde bootloader hebben.
Ik zie daarin geen enkele aanleiding om te verwachten dat er in Nederland überhaupt ook toestellen geleverd gaan worden met een geblokkeerde bootloader.
Dat soort gebrande toestellen hebben immers ook vaak de netwerkfrequenties van concurrenten geblokkeerd zodat consumenten het toestel niet naar een andere provider kunnen meenemen.
Dat is tevens de reden dat de bootloader gelocked wordt; zodat die netwerkblokkering niet ongedaan gemaakt kan worden.
Ik zie daarin geen enkele aanleiding om te verwachten dat er in Nederland überhaupt ook toestellen geleverd gaan worden met een geblokkeerde bootloader.
Dat soort gebrande toestellen hebben immers ook vaak de netwerkfrequenties van concurrenten geblokkeerd zodat consumenten het toestel niet naar een andere provider kunnen meenemen.
Dat is tevens de reden dat de bootloader gelocked wordt; zodat die netwerkblokkering niet ongedaan gemaakt kan worden.
Blijft eigenlijk apart dat er telefoons verkocht worden met zulke systemen. Gelockde sim vind ik ook zo'n raar principe.
Meeste reviews zijn enorm positief. Ben toch wel een beetje ongeduldig aan het worden...:')
een beetje? ik zit de hele dag alleen maar op refresh te klikken bij coolblue om te kijken of er al een datum bekend is
in het buitenland wel ja, hier in nederland zijn ze officieel nog niet aangekondigd helaas.
Heb je je al ingeschreven voor een reminder bij Coolblue?DigitalError schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:07:
in het buitenland wel ja, hier in nederland zijn ze officieel nog niet aangekondigd helaas.
Mijn bestelling bij Belsimpel wordt op of voor 7 november geleverd van de klantenservice. Hopelijk een stuk eerder natuurlijk.
Dag 1 alYoungStarDC schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:35:
[...]
Heb je je al ingeschreven voor een reminder bij Coolblue?
Ah haha, beetje domme vraag hij nader inzien
Mwah, dat geloof ik niet. Denk dat ze een slag om de arm houden, Coolblue is er meestal wel vroeg bij.YoungStarDC schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:46:
[...]
Ah haha, beetje domme vraag hij nader inzien. Ik wou hem in eerste instantie bij Coolblue bestellen, maar de klantenservice medewerkster die ik aan de lijn had vertelde mij toen dat hij waarschijnlijk pas volgend jaar beschikbaar is. Ofwel: Coolblue gaat niet importeren maar wachten op de officiële release. In hoeverre het klopt weet ik niet, maar dat zou wel verklaren waarom er nog geen pre-order mogelijkheid is.
Dat mag zo zijn, maar het feit dat het morgen de officiële release is in de eerste landen waar de Pixel uitkomt en Coolblue nog steeds geen pre-orders aanneemt zegt mij dat het nog wel even kan duren. Het is uiteraard allemaal speculatie en dit is slechts mijn optiek, dus we zullen het gauw zien.Sheva schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:16:
[...]
Mwah, dat geloof ik niet. Denk dat ze een slag om de arm houden, Coolblue is er meestal wel vroeg bij.
Als ik m kan bestellen doe ik dat via Google. Ondanks de topservice van Coolblue ga ik voor Google zelf. Heb daar hele goede ervaringen. Heb bij Google nog nooit zonder een device gezeten bij problemen.
Zou ik ook willen doen, maar ben te ongeduldigMichele_M_ schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:57:
Als ik m kan bestellen doe ik dat via Google. Ondanks de topservice van Coolblue ga ik voor Google zelf. Heb daar hele goede ervaringen. Heb bij Google nog nooit zonder een device gezeten bij problemen.
Hey @YoungStarDC, ik heb hem ook besteld bij Belsimpel. Mag ik vragen wat de vorige prijs was dan ?
"... Reckon luck sees us the same Reckon love deals us the same ..." Mark Hollis (Talk Talk)
Uiteraard! De prijs was toen 1009 euro, hetzelfde als bij Coolblue als ik het goed herinner. Dus het scheelt niet heel veel.Swurgin schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:58:
Hey @YoungStarDC, ik heb hem ook besteld bij Belsimpel. Mag ik vragen wat de vorige prijs was dan ?
Oh, daar lig ik nog niet van wakker neeYoungStarDC schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 20:16:
[...]
Uiteraard! De prijs was toen 1009 euro, hetzelfde als bij Coolblue als ik het goed herinner. Dus het scheelt niet heel veel.
Kan niet wachten

"... Reckon luck sees us the same Reckon love deals us the same ..." Mark Hollis (Talk Talk)
Geen probleem! Kan ook niet wachten, ik denk dat ik ze morgen maar even bel of ze misschien nog wat meer nieuws hebben. Op de order pagina staat er al weken lang 3 weken, dus dat is enigzins zorgwekkend.Swurgin schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 21:48:
[...]
Oh, daar lig ik nog niet van wakker neeThanx
Kan niet wachten
Hmm, ja. Ben benieuwd wat ze dan gaan zeggen aan de telefoon.YoungStarDC schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 22:47:
[...]
Geen probleem! Kan ook niet wachten, ik denk dat ik ze morgen maar even bel of ze misschien nog wat meer nieuws hebben. Op de order pagina staat er al weken lang 3 weken, dus dat is enigzins zorgwekkend.
Ik heb zaterdag getweet met hun met de vraag of ''3 weken het uiterste is waar ze vanuit gaan''.
En kreeg als antwoord
''Wij verwachten inderdaad de toestel binnen 3 weken uit te kunnen leveren en hier kan je dan ook vanuit gaan. We zijn daarbij wel afhankelijk van de leverancier, waardoor het wel afwachten is.''
We shall see.
Ik kreeg te horen dat ik van 7 november moet uitgaan als leverdatum. Uiteraard niet waar ik op gehoopt had, maar ik kan er mee leven!Swurgin schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 00:29:
[...]
Hmm, ja. Ben benieuwd wat ze dan gaan zeggen aan de telefoon.
Ik heb zaterdag getweet met hun met de vraag of ''3 weken het uiterste is waar ze vanuit gaan''.
En kreeg als antwoord
''Wij verwachten inderdaad de toestel binnen 3 weken uit te kunnen leveren en hier kan je dan ook vanuit gaan. We zijn daarbij wel afhankelijk van de leverancier, waardoor het wel afwachten is.''
We shall see.
Ah thanx. Och, dat zijn twee weekjes ! Laten we hopen dat dit dan ook zo is. Zou leuk zijn. Het is natuurlijk zeer onwaarschijnlijk dat mijn N6P net morgen kapot valt ofzo .... jinxYoungStarDC schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:01:
[...]
Ik kreeg te horen dat ik van 7 november moet uitgaan als leverdatum. Uiteraard niet waar ik op gehoopt had, maar ik kan er mee leven!

PS: heb net in een ander draadje iemand (insider ?) gevraagd of hij misschien wat info heeft. Had jouw reactie nog niet gelezen

Dat is waar. Inderdaad! Ik ben gewoon heel ongeduldig met dit soort dingen helaas!Swurgin schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:31:
[...]
Ah thanx. Och, dat zijn twee weekjes ! Laten we hopen dat dit dan ook zo is. Zou leuk zijn. Het is natuurlijk zeer onwaarschijnlijk dat mijn N6P net morgen kapot valt ofzo .... jinx!
PS: heb net in een ander draadje iemand (insider ?) gevraagd of hij misschien wat info heeft. Had jouw reactie nog niet gelezenOch ja, misschien bevestigd hij het (als hij die info heeft natuurlijk).
Laten we maar hopen van niet

Haha, ik dacht altijd dat ik de enige was die zo ongeduldig als de pest is. Good to know im not alone.YoungStarDC schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 23:52:
[...]
Dat is waar. Inderdaad! Ik ben gewoon heel ongeduldig met dit soort dingen helaas!![]()
Laten we maar hopen van niet. Mijn huidige toestel doet het ook nog prima. Zou mooi zijn als dat bevestigd kan worden. Of dat hij zegt dat de inkoopafdeling van Belsimpel opeens een levering krijgt morgen ofzo....
Wat staat er bij jouw bij orderstatus dan, als ik vragen mag ?
Bij mij is dit een dagje geleden ofzo veranderd in ' De order wacht op levering van één of meer producten aan Belsimpel''
Ik dacht mischien is er verschil omat ik veel later heb besteld dan jij. Hopelijk val ik niet net naast de boot met de eerste batch
Wat er bij jou staat, staat er bij mij al sinds dag 1. Daarom lijkt het mij mogelijk dat je misschien net naast de eerste batch valt als dat net is aangepast. Aan de andere kant, die van mij is nog niks in veranderd.Swurgin schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 00:48:
[...]
Haha, ik dacht altijd dat ik de enige was die zo ongeduldig als de pest is. Good to know im not alone.
Wat staat er bij jouw bij orderstatus dan, als ik vragen mag ?
Bij mij is dit een dagje geleden ofzo veranderd in ' De order wacht op levering van één of meer producten aan Belsimpel''
Ik dacht mischien is er verschil omat ik veel later heb besteld dan jij. Hopelijk val ik niet net naast de boot met de eerste batch
Er is overigens een Tweaker van wie ik eerder een laptop heb gekocht die een Pixel XL verkoopt, dus daar ga ik morgen even langs. Fingers crossed.
Ah, ik zie mijn fout al. Als je kijkt bij ''informatie over bestelling'', zijn er twee statussenYoungStarDC schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 00:52:
[...]
Wat er bij jou staat, staat er bij mij al sinds dag 1. Daarom lijkt het mij mogelijk dat je misschien net naast de eerste batch valt als dat net is aangepast. Aan de andere kant, die van mij is nog niks in veranderd.
Er is overigens een Tweaker van wie ik eerder een laptop heb gekocht die een Pixel XL verkoopt, dus daar ga ik morgen even langs. Fingers crossed.

Lucky man ! Als je tenminste tot een mooie deal kan komen
Nou ja, ik hoop echt dat 7 November een beetje solid is.

[ Voor 6% gewijzigd door Swurgin op 26-10-2016 01:00 ]
Ben benieuwd! Zag ook net dat die van iemand anders al is verzonden. Ik ga ze gelijk even bellen want als die wordt verzonden dan ga ik die ik wou gaan bezichtigen laten zitten.Swurgin schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:39:
Laatste nieuws bij Belsimpel.
https://m.belsimpel.nl/nieuws/945/google-pixel-hij-is-binnen
EDIT: Meneer aan de telefoon zei dat de levertijd nog gewoon drie weken is...:?. Dus....mocht ik ga toch maar voor die andere. Want blijkbaar wordt 7 november niet meer gehaald.
[ Voor 18% gewijzigd door YoungStarDC op 26-10-2016 11:54 ]
Ik heb toevallig ook net gebeld. Kreeg ook een meneer aan de lijn die vertelde dat het 3 weken is, maar ik kreeg niet echt het idee dat hij er onderzoek naar had gedaan.
Wtf
Begrijp er ook niks van! Het kan zomaar zijn dat ze dat zeggen omdat ze het niet zeker weten en dat er misschien komende week een levering ofzo binnen komt, dus hou vooral hoop!
Nog even een andere vraag, heb jij enig idee of je ergens in Nederland een USB-C PD lader kan vinden? In de Google Store is hij voor ons nog niet beschikbaar en je hebt er eentje nodig als je de Pixel wilt snelladen. Die ik ga bezichtiging is een Amerikaanse dus dan moet ik steeds met zo'n converter rondlopen, ook niet ideaal.
Let wel op dat je niet alle 4G verbindingen kan gebruiken!YoungStarDC schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:33:
[...]
Begrijp er ook niks van! Het kan zomaar zijn dat ze dat zeggen omdat ze het niet zeker weten en dat er misschien komende week een levering ofzo binnen komt, dus hou vooral hoop!
Nog even een andere vraag, heb jij enig idee of je ergens in Nederland een USB-C PD lader kan vinden? In de Google Store is hij voor ons nog niet beschikbaar en je hebt er eentje nodig als je de Pixel wilt snelladen. Die ik ga bezichtiging is een Amerikaanse dus dan moet ik steeds met zo'n converter rondlopen, ook niet ideaal.
Bedankt voor het attenderen! Ik heb hem inmiddels en de 4G verbinding van KPN werkt perfect. Had het getest voordat ik hem kocht.chengbondkwok schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:26:
[...]
Let wel op dat je niet alle 4G verbindingen kan gebruiken!
inmiddels er ook al achter waar je de usb-c PD kan halen ?YoungStarDC schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:32:
[...]
Bedankt voor het attenderen! Ik heb hem inmiddels en de 4G verbinding van KPN werkt perfect. Had het getest voordat ik hem kocht.
ik zit beetje rond te kijken maar volgens mij best lastig in NL nog .
Het klopt inderdaad dat de Amerikaanse versie ook de nederlandse banden ondersteunt, Alleen ondersteunt het toestel geen carrier aggregation (4G+/LTE advanced). Hierdoor zul je de hogere snelheden niet kunnen halen.YoungStarDC schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:32:
[...]
Bedankt voor het attenderen! Ik heb hem inmiddels en de 4G verbinding van KPN werkt perfect. Had het getest voordat ik hem kocht.
Mocht dit belangrijk voor je zijn, dan kun je liever wachten op de nederlandse release, of het toestel in Engeland of Duitsland kopen.
[ Voor 21% gewijzigd door scandalous op 26-10-2016 16:35 ]
Helaas nog niet! Waarschijnlijk komt er gewoon eentje van Google beschikbaar in de Google Store zodra ze hem hier in Nederland officieel gaan verkopen.west-13 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:13:
[...]
inmiddels er ook al achter waar je de usb-c PD kan halen ?
ik zit beetje rond te kijken maar volgens mij best lastig in NL nog .
@Scandolous bedankt voor de update! Bij zowel YouTube als gewoon browsen merk ik geen verschil vergeleken met mijn eerdere telefoons, dus dat heeft voor mij niet zo'n impact gelukkig.
Goed man ! Veel plezier met je nieuwe toestelYoungStarDC schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:32:
[...]
Bedankt!Swurgin schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 17:23:
[...]
Goed man ! Veel plezier met je nieuwe toestel
Ik heb sinds gisteren ook een pixel XL ..
Vergeleken met me oneplus X heb ik hier maar 1 woord voor en dat is : WAUW ..
Wat een tof toestel
Wat een tof toestel
Eens, het is een geweldig snelle telefoon en de camera is inderdaad uitstekend. De EIS moet ik nog wel testen want ik heb nog niet echt gefilmd.west-13 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:04:
Wat een tof toestel
Anoniem: 643215
Ik ben echt zwaar aan het jagen naar de Pixel XL. Mag ik vragen waar je hem hebt gevonden? Ben naar medere Telekom shops aan het bellen maar helaas.
west-13 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:04:
Wat een tof toestel
In circa 15-20 shops heb ik er 1 bemachtigd in Gronau. Overal werd me verteld dat ze niet wisten wanneer en waar de nieuwe leveringen waren. Osnabruck/Gronau/Rheine/Frankfurt en omgeving heb je op dit moment weinig kans.Anoniem: 643215 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:52:
Ik ben echt zwaar aan het jagen naar de Pixel XL. Mag ik vragen waar je hem hebt gevonden? Ben naar medere Telekom shops aan het bellen maar helaas.
[...]
Signature
Anoniem: 643215
Damn man. Ik rijd via Arnhem dus de eerste shops voor mij zijn die van Emmerich, Kleve of Bocholt. Alle drie de shops zijn zo ontiegelijk slecht bereikbaar telefonisch. Ik krijg ze gewoon niet te pakken.
mouzetc schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:50:
[...]
In circa 15-20 shops heb ik er 1 bemachtigd in Gronau. Overal werd me verteld dat ze niet wisten wanneer en waar de nieuwe leveringen waren. Osnabruck/Gronau/Rheine/Frankfurt en omgeving heb je op dit moment weinig kans.
Mag ook wel voor dat prijsverschil! Van de prijs van de Pixel XL kan je maar liefst 3 OnePlus X toestellen kopen.west-13 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:04:
Wat een tof toestel
Hmm, blijkt dat het 128 GB model nog niet bij belsimpel binnen is. ''And I won't settle for less''
Dus nog maar even wachten dan.
Hoop toch echt dat dit model gewoon normaal verkrijgbaar word
Wou toendertijd ook de Nexus 6P 128 GB hebben, maar was (voor mij) geruime tijd (maanden) onvindbaar in alle shops. Behalve in de Google store dan. Maar dan moet je weer een creditcard hebben (toch?).
Als het echt lang gaat duren, moet ik misschien dan toch een keer kijken naar een pre-paid creditcard die geaccepteerd word als Visa. Of denk ik nu te moeilijk ?
Dus nog maar even wachten dan.
Hoop toch echt dat dit model gewoon normaal verkrijgbaar word

Als het echt lang gaat duren, moet ik misschien dan toch een keer kijken naar een pre-paid creditcard die geaccepteerd word als Visa. Of denk ik nu te moeilijk ?
Levertijd is nog steeds 3 weken en de prijs is nog verder gestegen

Het zou me niets verbazen als de levertijd gewoon hetzelfde is als google play en coolblue. En ik word steeds minder enthousiast door de prijs en reviews die ik leesSwurgin schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:01:
Levertijd is nog steeds 3 weken en de prijs is nog verder gestegen
Wel balen dat het zo lang duurt voordat hij op de NL markt komt idd...
Ik heb er vandaag 1tje op Marktplaats gescoord voor een goede prijs, dus ik ben een happy camper
Ik heb er vandaag 1tje op Marktplaats gescoord voor een goede prijs, dus ik ben een happy camper
van de reviews wordt ik niet minder enthousiast, wel van het feit dat het gewoon te lang duurt voor ze hier verkrijgbaar zijn.Michele_M_ schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:32:
[...]
Het zou me niets verbazen als de levertijd gewoon hetzelfde is als google play en coolblue. En ik word steeds minder enthousiast door de prijs en reviews die ik lees
Een 128 Gb versie ?OrbitZ schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:55:
Wel balen dat het zo lang duurt voordat hij op de NL markt komt idd...
Ik zit af en toe ook al Marktplaats te bekijken als alternatief.
Gisteren nog even contact gehad met Belsimpel over mijn bestelling (Pixel XL Zwart 32GB). Antwoord: "Helaas geeft onze leverancier op dit moment geen duidelijkere levertijd dan aangegeven wordt op de website"
Ze hebben dus geen flauw idee waneer de XL komt, en daarom staat het maar op 3 weken.
Ze hebben dus geen flauw idee waneer de XL komt, en daarom staat het maar op 3 weken.
Als je het toestel contant wil kopen kan je hem net zo goed in Duitsland halen.
Kan je hem gewoon los kopen daar in de T-Mobile winkel ?Terrie schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:58:
Als je het toestel contant wil kopen kan je hem net zo goed in Duitsland halen.
Ik heb op het forum al meerdere keren gezien dat mensen hem contant hebben betaald in duitsland.Jochem Knoops schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:10:
[...]
Kan je hem gewoon los kopen daar in de T-Mobile winkel ?
....
[ Voor 96% gewijzigd door Alekz87 op 12-11-2016 03:00 ]
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
En?Alekz87 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:58:
Zojuist de Pixel XL White 32gb besteld. Verwacht hem uiterlijk vrijdag binnen te hebben. Twijfelde enorm tussen 32 of 128, maar t toestel was al zo prijzig dat ik die 100€ extra niet meer wilde neerleggen. Ach. Stream toch alles met een 10gb data bundeltje
Welke shops in Duitsland ben je langs gegaan.mouzetc schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:50:
[...]
In circa 15-20 shops heb ik er 1 bemachtigd in Gronau. Overal werd me verteld dat ze niet wisten wanneer en waar de nieuwe leveringen waren. Osnabruck/Gronau/Rheine/Frankfurt en omgeving heb je op dit moment weinig kans.
Gewoon de standaard telecom aanbieders of heeft de Saturn 'm inmiddels ook?
Dat is alweer een maandje geleden. Ben zelf alle winkels vanaf Gronau to Osnabruck langsgeweest. Saturn/Expert had nog niets, ook niets in de bestelling,M.Koers schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 15:59:
[...]
Welke shops in Duitsland ben je langs gegaan.
Gewoon de standaard telecom aanbieders of heeft de Saturn 'm inmiddels ook?
Signature
zowel coolblue als t-mobile (daar heb ik het gevraagd) weten nog van niks helaas.Wenzel schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 17:15:
Heeft iemand enig idee wanneer de XL naar Nederland komt? Dit jaar nog?
Waardeloos is het. Ik wil hem graag hebben, zo snel mogelijk. Maar ik ga echt niet 100 euro boven de adviesprijs betalen.
helemaal mee eens, ding is al duur zat en ga niet 100 euro lappen voor een maandje eerder.
Ik ben het zat om op de 128Gb te wachten😂
Heb nu de bestelling om laten zetten naar de 32Gb versie. En vandaag als Black Friday deal een 356 Gb usb 3.0 besteld. Dan drop ik daar m'n nandroids en muziek wel op.
De pixel heeft toch wel usb-otg, toch ? 😬
Heb nu de bestelling om laten zetten naar de 32Gb versie. En vandaag als Black Friday deal een 356 Gb usb 3.0 besteld. Dan drop ik daar m'n nandroids en muziek wel op.
De pixel heeft toch wel usb-otg, toch ? 😬
Belsimpel. 2 tot 4 werkdagen. Maar nu staat er weer ''voor 23.30 besteld, morgen in huis''.Wenzel schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 21:49:
Wanneer wordt de 32GB versie dan geleverd? En door wie?
Heb gebeld en ze zeiden het is een fout van de site. Dus 2 tot 4 werkdagen klopt wel.
[ Voor 31% gewijzigd door Swurgin op 25-11-2016 23:09 ]
Is dit nog een importversie?Swurgin schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 22:13:
[...]
Belsimpel. 2 tot 4 werkdagen. Maar nu staat er weer ''voor 23.30 besteld, morgen in huis''.
Heb gebeld en ze zeiden het is een fout van de site. Dus 2 tot 4 werkdagen klopt wel.
dat lijkt me wel, er is namelijk nog steeds geen release datum voor Nederland bekend
Ja, het is import, want ik heb vandaag mijn 32Gb versie ontvangen. Belsimpel stuurt wel een ''Goobay Adapter' mee (en ook een ''Mobilize Travel Charger).
Met de Goobay ben ik wel tevreden.

Wat ik met de Mobilize moet weet ik niet.
Ik hou niet zo van 'universele' opladers. En heb dan ook bij al mijn telefoons en apperaten nog altijd de originele, bijbehorende laders. Bovendien is het een USB 2.0 lader en natuurlijk heeft het ook niet de 'Quickcharge' ability.
Niet echt praktisch voor de Pixel dus.